Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:08
anandus schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 12:02:
[...]
Ik en mijn vrienden hebben een BG3-LAN gepland het weekend van 1 september.
Mooi vlak na de release... Toch ze de release vervroegden :/

En gezien we allemaal met werk, gezin, vakantie, etc zitten kunnen we zo'n weekend niet zomaar verplaatsen.

Dus we hebben een gentleman's agreement gemaakt dat we tot de LAN de character creator en het tutorialschip mogen doen en verder niet.

Moeilijk, moeilijk :D
Hahaha ai dat is wel pittig idd!
Ik heb de EA al sinds dag 1, en ik probeer steeds niet te ver te komen (lukt aardig). Met het blijft steeds meer kriebelen om toch weer class/race X te proberen...

Voor nu zit ik erg te twijfelen tussen:
- Paladin Dark Urge achtig iets, lijkt mij een leuke maar pittige combi om goed te kunnen roleplayen.
- Circle of Spores Druid Dark Urge, talk to animals! Gelukkig zijn er diverse races/classes die die optie ook hebben (en kan met potions). Maar lijkt mij het leukst om gewoon als Druid met alle dieren te kunnen praten.
- Chaotic Neutral Halfling Bard, die met z'n hoge charisma en persuasion alles en iedereen van alles en nog wat wijs kan maken.

Gelukkig heb ik de laatste 3 weken van augustus verlof, maar in de ochtend/middag zijn we vooral veel in/rond huis aan het klussen, maar in de avond?.... :9

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan0s
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 21:14
Ik zit ook sterk te denken aan Paladin met Dark Urge, lijkt me een mooie combi haha. Je hoeft er ook niet aan toe te geven he, dus je kan "goed" blijven.

Streamers die al een sessie gespeeld hadden zeggen ook dat The Darke Urge een interessante storyline is, dus ben wel erg nieuwsgierig ernaar. En Paladin lijkt me de leukste class dus gewoon proberen. Class rerollen kan altijd nog mocht t niet te doen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:25

Kheos

FP ProMod
Daan0s schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 16:07:
Kijk naar Cyberpunk, volgens mij 10 jaar in ontwikkeling ofzo en daar is ook een aardig budget en mankracht in gegaan. We weten allemaal hoe dat is afgelopen.
eerder 4 jaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik ga ook een keer een playthrough doen met Dark Urge waarbij ik full murder hobo ga :D

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-09 13:34
Bij mijn huidige playthrough (oathbreaker paladin) verlaten veel origin chars het kamp en zijn nu daadwerkelijk weg
Ik ben nu al de warlock, rogue kwijt en de druid viel mij in mijn kamp aan

[ Voor 6% gewijzigd door Iusedto op 19-07-2023 18:53 ]

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Slick_Rick_
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:28
Daan0s schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 12:48:
Streamers die al een sessie gespeeld hadden zeggen ook dat The Darke Urge een interessante storyline is, dus ben wel erg nieuwsgierig ernaar. En Paladin lijkt me de leukste class dus gewoon proberen. Class rerollen kan altijd nog mocht t niet te doen zijn.
Hey @Daan0s ! Ik denk dat jij ook deze video van Fextralife hebt gezien.
Erg cool, en was naar aanleiding daarvan ook geneigd om mijn eerste playthrough met de Durge als Monk/ Paladin te spelen.
Daan0s schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 12:48:
Ik zit ook sterk te denken aan Paladin met Dark Urge, lijkt me een mooie combi haha. Je hoeft er ook niet aan toe te geven he, dus je kan "goed" blijven.
Dit was dus een beetje een controversieel punt.
(Zie ook de verscheidene r/rants op Reddit 8)7 )
En deze video.
Waarin een streamer Sven Vincke heeft gesproken over de Dark Urge.
En daarin gaf Sven aan dat het gaandeweg steeds moeilijker wordt (hogere ability checks) om de donkere verlangens te weerstaan.
Vergeet niet dat Cas van Fextralife net ongeveer 2 dagen heeft kunnen spelen tijdens het showcase event.
En net zijn tenen in act II heeft kunnen dippen.

Ikzelf ga (mede) daardoor voor de eerste playthrough gewoon voor een custom character.
Paladin, ras nog tbd, maar waarschijnlijk een Half Elf :*)

[ Voor 0% gewijzigd door _Slick_Rick_ op 19-07-2023 21:38 . Reden: Leesbaarheid ]

PC ASUS ROG Strix X570-E | Ryzen 5 5600X | ASUS ROG Strix RTX 3080 OC
Zonnepanelen 8910 Wp | 22x 405 Wp + S500B | SolarEdge SE8K
Warmtepomp Remeha Elga Ace hybride 6 kW
EV Volkswagen Passat GTE PHEV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 14:34
ik ga deze vakantie nog even de originele trilogy doorspelen en dan ben ik er klaar voor! Heb bewust nog weinig tot niets gevolgd rondom BG3. Wil er helemaal vers in gaan. Zin in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnocchio
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21:44
Kan de titel nog worden aangepast in (pc/ps5)?
Of mogen console peasants zoals ik niet meepraten? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Slick_Rick_
Vinnocchio schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 10:08:
Kan de titel nog worden aangepast in (pc/ps5)?
Of mogen console peasants zoals ik niet meepraten? :+
Haha, wel pas vanaf 31 aug ok? :P
Ja of 28 aug als je EA aanschaft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bRuud83
  • Laatst online: 16:34
Het zou fijn zijn als er een demo komt van het spel voor de PS5. De "console peasants" hebben geen early access gehad en het is voor mij totaal onduidelijk hoe het speelt. De game zou technisch ook een stuk minder zijn dan PC versie . Ik ben wel benieuwd hoe de final build presteert op de PS5.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stomley
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-09 23:55
bRuud83 schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 11:05:
Het zou fijn zijn als er een demo komt van het spel voor de PS5. De "console peasants" hebben geen early access gehad en het is voor mij totaal onduidelijk hoe het speelt. De game zou technisch ook een stuk minder zijn dan PC versie . Ik ben wel benieuwd hoe de final build presteert op de PS5.
Wij hebben toch ook geen demo gehad op de pc? We moesten de volle mep betalen om te kunnen testen en wijzigingen door te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artificial_sun
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:15

artificial_sun

Mazda Rx7

@bRuud83 waarom zou de PS5 technisch minder zijn? De PS5 versie moet gewoon 60 fps draaien.

Ik houd mijn vingers nog even gekruist hoe BG3 op de Steam Deck gaat draaien. Dat is mijn enige game device, anders wordt het op een externe SSD installeren en mij werk laptop gebruiken. Maar dat is verre van ideaal.

Stadia was beter....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Remy!!!!
Morgen mogelijk wat interessante nieuwe info...

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/bzc37vmqpcdb1.png

Nog een paar dagen mensen! :9

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/y25115y5xidb1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan0s
Haha wist niet eens dat die optie zo gewild was, voel me wel aangesproken :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Slick_Rick_
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nBrPF_nxlPaRsDTX8eheY6lgvvQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zeqrsvAdKY7g9OEISLTY7G4K.jpg?f=fotoalbum_large

@Remy!!!! let's go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bRuud83
  • Laatst online: 16:34
artificial_sun schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 23:32:
@bRuud83 waarom zou de PS5 technisch minder zijn? De PS5 versie moet gewoon 60 fps draaien.

Ik houd mijn vingers nog even gekruist hoe BG3 op de Steam Deck gaat draaien. Dat is mijn enige game device, anders wordt het op een externe SSD installeren en mij werk laptop gebruiken. Maar dat is verre van ideaal.
Volgens een analyse van de PS5 trailer zou het grafisch minder indrukwekkend zijn, maar dat zou om een early build gaan. Verder is er erg weinig info beschikbaar voor de console versie, terwijl de game al over ruim een maand uitkomt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Wat vinden jullie van het concept dat rassen geen ability scores meer hebben, maar dat je gewoon zelf ergens een +2 en een +1 mogen geven?

Ik moet zeggen dat ik er, zonder te weten wat de andere racial features zijn, er maar beperkt iets over kan zeggen, maar ik vind het wel fijn dat je niet 'geforceerd' wordt om een half-orc te kiezen als je barbarian wil zijn of een elf als je ranger wil zijn, etc.

Maar zoals ik zei, zonder te weten wat de andere racial features zijn is het moeilijk om er iets over te zeggen. Ik geloof bijv dat bepaalde weapon proficiencies deels racial gaan zijn en misschien zijn er andere features waardoor je alsnog bepaalde rassen voor bepaalde klassen wil hebben? Al zal het waarschijnlijk minder impact hebben dan een +2 op iets.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Slick_Rick_
anandus schreef op zondag 23 juli 2023 @ 09:55:
Wat vinden jullie van het concept dat rassen geen ability scores meer hebben, maar dat je gewoon zelf ergens een +2 en een +1 mogen geven?
...
Mijn eerste indruk was erg positief. Het biedt je meer opties imo.
Je kunt het argument maken dat het afbreuk doet aan het RP aspect, en daar kan ik in komen.
Maar vind het persoonlijk van toegevoegde waarde dat je nu ook bijv. een Gith Wizard kunt maken als je dat zou willen.

En dat je dus vrij bent qua skill point allocation maar dat de rassen wel unieke racial features (darkvision, movement speed etc) en racial proficiencies (weapons, armor, skills) hebben.

Nog wat meer info in recente vids van Fextralife en Wolfheart

[ Voor 25% gewijzigd door _Slick_Rick_ op 23-07-2023 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vortigen
  • Laatst online: 19:37
anandus schreef op zondag 23 juli 2023 @ 09:55:

Ik moet zeggen dat ik er, zonder te weten wat de andere racial features zijn, er maar beperkt iets over kan zeggen, maar ik vind het wel fijn dat je niet 'geforceerd' wordt om een half-orc te kiezen als je barbarian wil zijn of een elf als je ranger wil zijn, etc.

Maar zoals ik zei, zonder te weten wat de andere racial features zijn is het moeilijk om er iets over te zeggen. Ik geloof bijv dat bepaalde weapon proficiencies deels racial gaan zijn en misschien zijn er andere features waardoor je alsnog bepaalde rassen voor bepaalde klassen wil hebben? Al zal het waarschijnlijk minder impact hebben dan een +2 op iets.
Ik vind het wel een goede zet. Zo kan je elk ras kiezen wat je leuk lijkt voor jouw class zonder jezelf te "gimpen".
En ik verwacht dat die +2 en +1 op hogere levels niet zoveel uit zal maken dus zal het uiteindelijk niet zo gek veel schelen :)

En zoals hierboven al gezegd, de rassen geven nog steeds andere leuke voordelen.
Zo wil ik bv graag Darkvision hebben dus zal een ras kiezen wat dat heeft.

We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PjotrX
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:31
Vanavond komt Swen trouwens op de dropped frames podcast om 19u (van CohhCarnage en zo). Meer info: https://twitter.com/CohhCarnage/status/1682786483747409921

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frez
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 29-08 09:57
Pfff ik moet mezelf zo tegenhouden niet de EA alvast te gaan spelen. Ergens wil ik het liefst meteen de volle ervaring kunnen beleven

C9 55 - Playstation 5 Pro - i7 13700K RTX5080 PC - LG C4 42 as monitor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vortigen
PjotrX schreef op zondag 23 juli 2023 @ 15:56:
Vanavond komt Swen trouwens op de dropped frames podcast om 19u (van CohhCarnage en zo). Meer info: https://twitter.com/CohhCarnage/status/1682786483747409921
Jep, om 19.00 onze tijd.
Swen is er het eerste uur.
Ik heb al een alarm gezet ;)

We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vortigen
Frez schreef op zondag 23 juli 2023 @ 16:08:
Pfff ik moet mezelf zo tegenhouden niet de EA alvast te gaan spelen. Ergens wil ik het liefst meteen de volle ervaring kunnen beleven
Ik snap wat je bedoelt.
Er is al wel gezegd dat ongeveer 33% van Act1 is aangepast. Of misschien zelfs 33% meer is toegevoegd...ik weet het niet helemaal zeker meer 8)7

Zelf heb ik nog maar een heel klein beetje van de EA gespeeld, omdat ik de mechanics wilde leerde kennen voordat ik er op 3 Augustus helemaal induik.
Ik ken de regels van D&D 5e helemaal niet en ik verwacht een steile leercurve voor zo iemand als mijzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frez
Vortigen schreef op zondag 23 juli 2023 @ 17:00:
[...]

Ik snap wat je bedoelt.
Er is al wel gezegd dat ongeveer 33% van Act1 is aangepast. Of misschien zelfs 33% meer is toegevoegd...ik weet het niet helemaal zeker meer 8)7

Zelf heb ik nog maar een heel klein beetje van de EA gespeeld, omdat ik de mechanics wilde leerde kennen voordat ik er op 3 Augustus helemaal induik.
Ik ken de regels van D&D 5e helemaal niet en ik verwacht een steile leercurve voor zo iemand als mijzelf.
En is bekend hoeveel % EA van de volledige game is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Slick_Rick_
[...]
Ik snap wat je bedoelt.
Act 1 makes up less than a quarter of the total content that will be available at launch. And compared to the start of Early Access, even Act 1 has roughly 33% more content in it. Much has changed, a lot has been added, and we’re finally at a place where we’re happy with the fidelity and performance of the game.
Bron: laatste (Steam) community update #21
[...]
Zelf altijd nieuwsgierig geweest naar tabletop DnD, nooit gespeeld en net als jij zijn alle regels en terminologie nieuw.
Ik speel nu wel de EA (43u gespeeld totaal). Om de mechanics in en buiten combat beter te leren.
Vind niet erg om het straks nog een keer te doen.
Het spel is zo uitgebreid, met zoveel verschillende paden, rassen en klassen.
Zie EA gewoon als een mega tutorial :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
In den beginne een pre-order geplaatst, ik ben blij dat het dan eindelijk zover is :). Het spel lijkt zo enorm, het is een hele tijd geleden dat ik op een hype train ben gestapt. Om het allemaal vers te houden bij release heb ik de EA nog nooit gespeeld, ik hoop zo hard dat dit geen teleurstelling wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Frez schreef op zondag 23 juli 2023 @ 19:21:
[...]

En is bekend hoeveel % EA van de volledige game is?
Ongeveer 25% geloof ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 17-06 12:11
Is dit spel überhaupt een beetje te doen voor gamers zonder ervaring met D&D of andere Baldurs Gates? Het concept spreekt me enorm aan, maar nooit zo'n game gespeeld en uberhaupt weinig ervaring met RPG's....laat staan zo'n op papier complexe en diepgravende..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Timbox88 schreef op zondag 23 juli 2023 @ 20:05:
Is dit spel überhaupt een beetje te doen voor gamers zonder ervaring met D&D of andere Baldurs Gates? Het concept spreekt me enorm aan, maar nooit zo'n game gespeeld en uberhaupt weinig ervaring met RPG's....laat staan zo'n op papier complexe en diepgravende..
Het is zo soepel als maar zijn kan, qua hoe D&D 'vertaald' is naar een spel. Maar je moet wel bekend zijn met een aantal (RPG-)concepten. Bijvoorbeeld dat je verschillende karaktereigenschappen hebt die je punten toe kan wijzen (bijvoorbeeld "strength" of "wisdom"). Daarnaast het bestaan van verschillende klassen (een wizard kan andere dingen dan een fighter) en het feit dat klassen en de eigenschappen een wisselwerking hebben (een barbarian doet veel met strength en een druid veel met wisdom).
Maar als je dat concept begrijpt, dan ben je al halverwege.

Het speelt niet heel veel ingewikkelder dan andere RPG's, zoals Skyrim, etc, want veel wordt op een makkelijke manier weergegeven.
Bijvoorbeeld als je een toverspreuk hebt dat 4D8 schade doet (dus 4 achtzijdige dobbelstenen), dan staat er ook gewoon "damage: 4 - 32" (het laagste dat je kan rollen, 4x1, tot het hoogste dat je kan rollen, 4x8)

Kijk, het is wel wat (lees)werk, vooral met character creation, om uit te vogelen wat elke klasse kan, welke eigenschappen er het beste bij horen, etc. Zelfde ook met uitkiezen van toverspreuken of andere vaardigheden, maar overal staat een beetje tekst bij die uitleg geeft, etc.
Tenzij je al een beetje weet wat je wil, want je hóeft het ook niet allemaal te lezen.

Het mooie van een (goede) RPG is ook dat je niet perse gestraft wordt als het niet optimaal is, het belangrijkste is dat je een karakter kan spelen dat je leuk vind. Dus ja, je kan ook een slappe, maar zeer intelligente barbarian maken :P Noem hem dan Conan the Librarian :+

Het fijne van BG3 is dat er vaak meerdere manieren zijn om iets op te lossen. Grof geweld, sneaken, praten of andere manieren, dus er is vaak wel een manier. En daarnaast heb je ook je companions nog.

Doe vooral wat je leuk vindt, dan komt het al snel goed en wordt het sowieso wel leuk. De achterliggende regels hoef je je niet teveel zorgen over te maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Slick_Rick_
PjotrX schreef op zondag 23 juli 2023 @ 15:56:
Voor de nieuws gierigen :)
https://www.reddit.com/r/...&utm_content=1&utm_term=1

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Slick_Rick_
Kan het je zeker aanraden er eens beetje in te verdiepen, kijken of het wat voor je is.
Het is wel een turn-based cRPG game. Met name het turn based kan wat onwennig voelen als je het niet gewend bent.

Zou je graag wijzen op deze Reddit post:
Beginner Guide & FAQ
Staan ook links naar introductie filmpjes over de DnD mechanics van oa WolfheartFPS.

Ook al is de game nu behoorlijk gehyped, het blijft imho een niche genre/ niet voor iedereen weggelegd. En dat is prima.
Denk schoolvoorbeeld van hoe meer je erin verdiept, hoe meer je eruit (kunt) halen.
En het gaat heel diep (Underdark :P), gezien er al 40 jaar aan lore en tabletop gameplay ten grondslag ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
En Swen benoemde ook dat hij nog meer 'secrets' had. Dus ik ben benieuwd of dat nog meer soortgelijke secrets zijn wat hij vanavond vertelde. Of bijvoorbeeld dat we met launch ineens ook Aasimar als race kunnen kiezen?

Grapje over Boo
spoiler:
Of dat als je Boo spreekt als Druid, hij toch echt is ingesproken door Samuel L Jackson :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Slick_Rick_
Remy!!!! schreef op zondag 23 juli 2023 @ 22:47:
[...]
En Swen benoemde ook dat hij nog meer 'secrets' had. Dus ik ben benieuwd of dat nog meer soortgelijke secrets zijn wat hij vanavond vertelde. Of bijvoorbeeld dat we met launch ineens ook Aasimar als race kunnen kiezen?
Ben benieuwd! :*) Er is nog wel 1 vakje vrij in de race selector haha :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NwbdplrTRdunc4H7nT8AhZYHjJg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/GbDjpUsCqtejuxuVPH0IQV0F.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
anandus schreef op zondag 23 juli 2023 @ 20:54:
[...]
Het is zo soepel als maar zijn kan, qua hoe D&D 'vertaald' is naar een spel. Maar je moet wel bekend zijn met een aantal (RPG-)concepten. Bijvoorbeeld dat je verschillende karaktereigenschappen hebt die je punten toe kan wijzen (bijvoorbeeld "strength" of "wisdom"). Daarnaast het bestaan van verschillende klassen (een wizard kan andere dingen dan een fighter) en het feit dat klassen en de eigenschappen een wisselwerking hebben (een barbarian doet veel met strength en een druid veel met wisdom).
Maar als je dat concept begrijpt, dan ben je al halverwege.

Het speelt niet heel veel ingewikkelder dan andere RPG's, zoals Skyrim, etc, want veel wordt op een makkelijke manier weergegeven.
Bijvoorbeeld als je een toverspreuk hebt dat 4D8 schade doet (dus 4 achtzijdige dobbelstenen), dan staat er ook gewoon "damage: 4 - 32" (het laagste dat je kan rollen, 4x1, tot het hoogste dat je kan rollen, 4x8)

Kijk, het is wel wat (lees)werk, vooral met character creation, om uit te vogelen wat elke klasse kan, welke eigenschappen er het beste bij horen, etc. Zelfde ook met uitkiezen van toverspreuken of andere vaardigheden, maar overal staat een beetje tekst bij die uitleg geeft, etc.
Tenzij je al een beetje weet wat je wil, want je hóeft het ook niet allemaal te lezen.

Het mooie van een (goede) RPG is ook dat je niet perse gestraft wordt als het niet optimaal is, het belangrijkste is dat je een karakter kan spelen dat je leuk vind. Dus ja, je kan ook een slappe, maar zeer intelligente barbarian maken :P Noem hem dan Conan the Librarian :+

Het fijne van BG3 is dat er vaak meerdere manieren zijn om iets op te lossen. Grof geweld, sneaken, praten of andere manieren, dus er is vaak wel een manier. En daarnaast heb je ook je companions nog.

Doe vooral wat je leuk vindt, dan komt het al snel goed en wordt het sowieso wel leuk. De achterliggende regels hoef je je niet teveel zorgen over te maken.
Naja, dat soort basics ken ik wel hoor, dus dat scheelt! Maar waar ik een beetje bang voor ben (vooral omdat ik dus totaal niet bekend ben met D&D / Baldurs Gate) is dat ik overal lees dat er geen tutorials etc inzitten en dat het dus heel lastig kan zijn om wegwijs te worden met de mechanics/ins&outs van de game

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
Timbox88 schreef op maandag 24 juli 2023 @ 08:38:
[...]

Naja, dat soort basics ken ik wel hoor, dus dat scheelt! Maar waar ik een beetje bang voor ben (vooral omdat ik dus totaal niet bekend ben met D&D / Baldurs Gate) is dat ik overal lees dat er geen tutorials etc inzitten en dat het dus heel lastig kan zijn om wegwijs te worden met de mechanics/ins&outs van de game
Er zit geen tuturial level in, maar in het begin van het spel krijg je genoeg tuturial ppop-ups.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Remy!!!! schreef op maandag 24 juli 2023 @ 08:39:
[...]

Er zit geen tuturial level in, maar in het begin van het spel krijg je genoeg tuturial ppop-ups.
Ah kijk, dat scheelt al!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Timbox88 schreef op maandag 24 juli 2023 @ 08:38:
[...]

De belangrijkste mechanic, denk ik, is de skill check.

Je kan een aantal "proficiencies" hebben, kennis/vaardigheden. Bijv 'medicine' of 'persuasion' of 'religion'.
Deze kunnen dan als dialoogopties voorbij komen of worden passief gebruikt tijdens het rondlopen (denk aan het vinden van verborgen knoppen of vallen), maar ook aanvallen en 'saving throws' werken op dezelfde manier als skill checks.

Er wordt dan met een "D20" gerold (een twintigzijdige dobbelsteen) en er is een moeilijkheidsgraad ("DC", difficulty class). Je moet gelijk of hoger aan deze DC rollen.

Nu zijn deze proficiencies ook gebonden aan een van je karaktereigenschappen (abilities), in dit geval 'wisdom', 'charisma' en 'intelligence'.

Je hebt namelijk je "ability modifier", dat is het aantal punten in een ability minus tien, gedeeld door twee, omlaag afgerond. Dus als je strength van 15 hebt, dan bereken je zo je ability modifier: 15-10 = 5 en dat gedeeld door 2 = 2.5, omlaag afgerond = +2. Je kan ook negatieve ability modifiers hebben. Een charisma van 8 geeft dan (8-10)/2 = -1.

De ability modifier wordt, met de proficiency, bij de desbetreffende check opgeteld.
Dus stel je doet een medicine check en je hebt een wisdom van 16 (de modifier is dan +3). Als de DC 10 is, dan moet je dus een 7 of hoger rollen (want je krijgt er +3 bij). Er zijn ook toverspreuken en items die pluspunten geven.

Dit alles wordt op zich heel erg duidelijk weergegeven tijden een skill check, je ziet precies wat je moet halen en waar je bonussen (of malussen) vandaan komen.

Passieve checks (bijv detect traps), 'attack rolls' en 'saving throws' werken op dezelfde manier, maar daar is het grafisch iets subtieler.

Edit, plaatje:
Afbeeldingslocatie: https://i0.wp.com/gamingrespawn.com/wp-content/uploads/2021/07/Proficiencies-Cropped.png?ssl=1

Nog een edit:
Veel info is te vinden op de Wiki van Fetralife: https://baldursgate3.wiki....com/Baldur's+Gate+3+Wiki

[ Voor 5% gewijzigd door anandus op 24-07-2023 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
anandus schreef op maandag 24 juli 2023 @ 09:07:
[...]

De belangrijkste mechanic, denk ik, is de skill check.

Je kan een aantal "proficiencies" hebben, kennis/vaardigheden. Bijv 'medicine' of 'persuasion' of 'religion'.
Deze kunnen dan als dialoogopties voorbij komen of worden passief gebruikt tijdens het rondlopen (denk aan het vinden van verborgen knoppen of vallen), maar ook aanvallen en 'saving throws' werken op dezelfde manier als skill checks.

Er wordt dan met een "D20" gerold (een twintigzijdige dobbelsteen) en er is een moeilijkheidsgraad ("DC", difficulty class). Je moet gelijk of hoger aan deze DC rollen.

Nu zijn deze proficiencies ook gebonden aan een van je karaktereigenschappen (abilities), in dit geval 'wisdom', 'charisma' en 'intelligence'.

Je hebt namelijk je "ability modifier", dat is het aantal punten in een ability minus tien, gedeeld door twee, omlaag afgerond. Dus als je strength van 15 hebt, dan bereken je zo je ability modifier: 15-10 = 5 en dat gedeeld door 2 = 2.5, omlaag afgerond = +2. Je kan ook negatieve ability modifiers hebben. Een charisma van 8 geeft dan (8-10)/2 = -1.

De ability modifier wordt, met de proficiency, bij de desbetreffende check opgeteld.
Dus stel je doet een medicine check en je hebt een wisdom van 16 (de modifier is dan +3). Als de DC 10 is, dan moet je dus een 7 of hoger rollen (want je krijgt er +3 bij). Er zijn ook toverspreuken en items die pluspunten geven.

Dit alles wordt op zich heel erg duidelijk weergegeven tijden een skill check, je ziet precies wat je moet halen en waar je bonussen (of malussen) vandaan komen.

Passieve checks (bijv detect traps), 'attack rolls' en 'saving throws' werken op dezelfde manier, maar daar is het grafisch iets subtieler.

Edit, plaatje:
[Afbeelding]

Nog een edit:
Veel info is te vinden op de Wiki van Fetralife: https://baldursgate3.wiki....com/Baldur's+Gate+3+Wiki
Thanks! En dit soort dingen worden ingame ook uitgelegd aan de hand van een tutorial? Of dat dus niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klauwhamer
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19:39

Klauwhamer

Voor spijkers.. op laag water.

mister_S schreef op zondag 23 juli 2023 @ 19:47:
In den beginne een pre-order geplaatst, ik ben blij dat het dan eindelijk zover is :). Het spel lijkt zo enorm, het is een hele tijd geleden dat ik op een hype train ben gestapt. Om het allemaal vers te houden bij release heb ik de EA nog nooit gespeeld, ik hoop zo hard dat dit geen teleurstelling wordt.
Ik ben ook ver weg gebleven bij de EA en ook streamers/artikelen over de game. Ik weet er nog niets van, behalve dan de teasertrailer die Larian vrijgaf een paar jaar terug. Zoveel zin om deze game te spelen. Alleen zo weinig tijd vandaag de dag. Ik zou graag een avond 20:00 tot 02:00 mezelf opsluiten om mijn karakter te maken en de eerste stapjes te zetten.

D3 :: I don't always kill but when I do, it's hyphen nine. :: y u no iddqd? :: Si non confectus, non reficiat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

Natuurlijk is het te doen! Kijk, sommige dingen zullen niet duidelijk zijn maar als je een beetje bereidheid hebt om te falen en leren ga je een toffe tijd tegemoet. Je kunt sowieso terugvallen op de D&D core rulebooks voor informatie over mechanics of monsters. Wees ook niet bang om 'gewoon' te spelen, je hoeft niet alles uit je hoofd te weten. Sterker nog, pen & paper D&D heeft vaak genoeg momenten dat de boeken boven tafel komen om even iets op te zoeken.

D3 :: I don't always kill but when I do, it's hyphen nine. :: y u no iddqd? :: Si non confectus, non reficiat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Klauwhamer schreef op maandag 24 juli 2023 @ 09:38:
[...]

Natuurlijk is het te doen! Kijk, sommige dingen zullen niet duidelijk zijn maar als je een beetje bereidheid hebt om te falen en leren ga je een toffe tijd tegemoet. Je kunt sowieso terugvallen op de D&D core rulebooks voor informatie over mechanics of monsters. Wees ook niet bang om 'gewoon' te spelen, je hoeft niet alles uit je hoofd te weten. Sterker nog, pen & paper D&D heeft vaak genoeg momenten dat de boeken boven tafel komen om even iets op te zoeken.
Thanks! Maar dat is juist een beetje wat me weerhoudt; ik ben niet het type dat al te veel wil opzoeken (zeker niet als dat niet in-game kan).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Timbox88 schreef op maandag 24 juli 2023 @ 09:17:
[...]

Thanks! En dit soort dingen worden ingame ook uitgelegd aan de hand van een tutorial? Of dat dus niet?
Weet ik niet, ik heb alle tutorial-vensters weggeklikt :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Slick_Rick_
Klauwhamer schreef op maandag 24 juli 2023 @ 09:28:
[...]
Ik ben ook ver weg gebleven bij de EA en ook streamers/artikelen over de game. Ik weet er nog niets van, behalve dan de teasertrailer die Larian vrijgaf een paar jaar terug.
Keek er heel erg naar uit, maar wist nog niets van DnD. Juist daarom ben ik blij dat ik met de EA ben begonnen :)
Nu weet ik tenminste hoe de skill checks en attack en damage rolls werken :*)
Vind daarvoor de 'log' die Larian uitklapbaar aan de rechterkant van het scherm heeft gemaakt erg behulpzaam. Hier staan alle rolls die op de achtergrond uitgevoerd worden netjes opgesomd. Met de additionele bonussen of penalty's.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vqEHgMAEjp6wUgiQuNFOyHg9j4o=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ur29ZH8uLJlg5m5xhc1kEkyH.png?f=user_large

Door de hoge replayability vind ik 'spoilers' uit een pre release/ unfinished Act I niet erg.
Klauwhamer schreef op maandag 24 juli 2023 @ 09:28:
[...]
Zoveel zin om deze game te spelen. Alleen zo weinig tijd vandaag de dag. Ik zou graag een avond 20:00 tot 02:00 mezelf opsluiten om mijn karakter te maken en de eerste stapjes te zetten.
Haha same. Ben nu net 6 weken vader van een tweeling :*)
Wat echt geweldig is, maar heb gevoel dat ik vanaf 3 aug mijn vrije tijd moet verdelen over 3 kinderen :Y
Lang leve het uitgebreidere ouderverlof though

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

Timbox88 schreef op maandag 24 juli 2023 @ 10:00:
[...]

Thanks! Maar dat is juist een beetje wat me weerhoudt; ik ben niet het type dat al te veel wil opzoeken (zeker niet als dat niet in-game kan).
Nou ja, er is natuurlijk niet voor niets een moeilijkheidsgraad als je vastloopt op een gevecht. Dat is wat mij betreft helemaal prima als alternatief voor logs doorzoeken en rulebooks nalezen ;) Het gaat vooral om plezier hebben in wat je doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

_Slick_Rick_ schreef op maandag 24 juli 2023 @ 10:05:
[...]

Keek er heel erg naar uit, maar wist nog niets van DnD. Juist daarom ben ik blij dat ik met de EA ben begonnen :)

Nu weet ik tenminste hoe de skill checks en attack en damage rolls werken :*)
Vind daarvoor de 'log' die Larian uitklapbaar aan de rechterkant van het scherm heeft gemaakt erg behulpzaam. Hier staan alle rolls die op de achtergrond uitgevoerd worden netjes opgesomd. Met de additionele bonussen of penalty's.
Dat kan ik mij wel voorstellen! Zelf heb ik jarenlang in een min of meer vast groepje pen & paper D&D gespeeld met een zeer bevlogen DM (weliswaar 3.5e homebrew, in tegenstelling tot 5E wat BG3 is) -- in dat kader valt er voor mij niet veel te ontdekken denk ik. Die screenshots die je laat zien, vind ik erg goed gedaan van Larian. Daar ben ik wel blij mee, ook als meer ervaren speler.
_Slick_Rick_ schreef op maandag 24 juli 2023 @ 10:05:
[...]
Haha same. Ben nu net 6 weken vader van een tweeling :*)
Wat echt geweldig is, maar heb gevoel dat ik vanaf 3 aug mijn vrije tijd moet verdelen over 3 kinderen :Y
Lang leve het uitgebreidere ouderverlof though
Hier één, bijna even oud als jouw tweeling ;) Veel last van krampjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Slick_Rick_
Timbox88 schreef op maandag 24 juli 2023 @ 10:00:
[...]
Ligt er denk ik een beetje aan in hoeverre je alle details van de mechanics wilt leren.
Als je het prima vindt om daar weinig aandacht aan te besteden, kun je dat letterlijk op de achtergrond laten en de game in Story mode zetten (de meest vergeeflijke moeilijkheidsgraad). Waarbij de nadruk wat meer op de story ligt dan op de combat.

Je krijgt in het begin wel wat tutorial tooltips, niet heel uitgebreid imho.
Maar het is speculatie in welke hoedanigheid dit in de volledige game wordt geïmplementeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Slick_Rick_
Klauwhamer schreef op maandag 24 juli 2023 @ 10:33:
[...]
...Zelf heb ik jarenlang in een min of meer vast groepje pen & paper D&D gespeeld met een zeer bevlogen DM (weliswaar 3.5e homebrew, in tegenstelling tot 5E wat BG3 is) -- in dat kader valt er voor mij niet veel te ontdekken denk ik..
Gaaf! :*) Dat lijkt me erg leuk om te doen.
Klauwhamer schreef op maandag 24 juli 2023 @ 10:33:
[...]
Hier één, bijna even oud als jouw tweeling ;) Veel last van krampjes.
Oef! Daar hebben wij er ook 1 van :'( Al lijkt dat nu iets beter te worden, en slaapt hij tenminste na zijn voeding. Heel veel succes!

Trouwens; volgens de stream van gister is de release tijd op 3 aug 10am PDT, wat voor ons om 19:00u zal zijn.
Betreft een geheel nieuwe install, dus geen upgrade van de EA versie.
Zal wel een big kahuna van een game zijn, plus potentieel overladen Steam servers, waardoor er al weinig tijd op release dag overblijft.
Ga zelf nog even regelen dat ik 4aug vrij ben oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
_Slick_Rick_ schreef op maandag 24 juli 2023 @ 11:12:
[...]

[...]

Oef! Daar hebben wij er ook 1 van :'( Al lijkt dat nu iets beter te worden, en slaapt hij tenminste na zijn voeding. Heel veel succes!

Trouwens; volgens de stream van gister is de release tijd op 3 aug 10am PDT, wat voor ons om 19:00u zal zijn.
Betreft een geheel nieuwe install, dus geen upgrade van de EA versie.
Zal wel een big kahuna van een game zijn, plus potentieel overladen Steam servers, waardoor er al weinig tijd op release dag overblijft.
Ga zelf nog even regelen dat ik 4aug vrij ben oOo
Als je nu de EA koopt, heb je op 3 augustus wel gewoon de final version toch?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Remy!!!!
Timbox88 schreef op maandag 24 juli 2023 @ 11:17:
[...]

Als je nu de EA koopt, heb je op 3 augustus wel gewoon de final version toch?
Klopt, maar als je nu de EA alvast download, dan zal je 3aug alsnog een zo goed als volledige installatie moeten downloaden. Het is dus geen upgrade van een paar GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gilotto
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:15

Gilotto

Paint Skillz

De game is 150GB. Dus ik ga er maar vanuit dat ik einde van 4 augustus kan spelen, dan kan het allicht meevallen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Remy!!!!
Ik heb gisterenavond m'n internetabo verhoogd ( naar 600mb) om het spel wat eerder te kunnen spelen :X :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjenker
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 15-09 11:45
Gelukkig heb ik zelf 1gbps van tweak. Vrienden maar wel ff op aandringen dat ze die donderdagavond alvast moeten downloaden zodat we vrijdag avond gelijk kunnen beginnen aan onze 4 pers co-op playthrough.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
Begrijp ik goed dat alleen de MC stats effect hebben op dialoog? Dat vind ik wel jammer, al begrijp ik het wel. Eerste playthrough zal dan wel de archetype paladin zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
mister_S schreef op maandag 24 juli 2023 @ 11:45:
Begrijp ik goed dat alleen de MC stats effect hebben op dialoog? Dat vind ik wel jammer, al begrijp ik het wel. Eerste playthrough zal dan wel de archetype paladin zijn.
Ja en nee, qua stats wel. Maar als iemand anders bijv. Friends als spell heeft, dan kan die wel tijdens het dialoog gebruikt worden voor skill checks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Slick_Rick_
mister_S schreef op maandag 24 juli 2023 @ 11:45:
Ja inderdaad.
  • Only the character that initiates convo in MP can choose dialogue (others suggest choices only)
  • Only the character that initiates convo contributes with modifiers
En dan gaat het met name om de spontane cutscene encounters die 'zomaar' in de wereld oppoppen.
Al een paar keer gehad dat dan net bijv. Lae'zel de dialoog triggered, terwijl ik dat bij voorkeur met de high Charisma char zou doen.
Niet altijd te voorkomen, zelfs niet met een spastisch vingertje op F5 8)7

Sven gaf aan dat het met de vele permutaties erg lastig/ veel werk was om dit te ondervangen.
Kan ik me voorstellen. En het lijkt me ook niet wenselijk dat je voorafgaand aan zo'n encouter altijd eerst een character moet selecteren of met alle een d20 dobbelt om te bepalen wie gaat.

Edit: wat meer info en discussie over dit topic.

[ Voor 6% gewijzigd door _Slick_Rick_ op 24-07-2023 13:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

[...]

Is het. Ik ken geen enkele activiteit die in de buurt komt van dit, als het gaat om een gezelschapsspel. Mensen die er verder niets van weten vragen wel eens hoe dat gaat of wat het nou is en wanneer ik vertel dat je met z'n alleen een verhaal maakt/vormt/bouwt waarbij je eigenlijk alleen maar wint als de rest van de groep waar je mee speelt, uitkijkt naar de volgende sessie [met jou], gaan bij sommige mensen lampjes aan maar bij sommige mensen ook totaal niet :D Onze DM was écht heel goed trouwens, de laatste campaign die wij speelden heeft bijna 3 jaar geduurd (gemiddeld 1.5x per maand spelen, ongeveer 5 uur per sessie) met een knaller van een finale waarbij ik bij op meerdere momenten echt kippenvel en stress kreeg.

Uiteraard is ervaring, middelen, en bevlogenheid hier best bepalend. Als je met een groep nieuwe spelers begint en right off the bat een Critical Role-avond verwacht, ga je van een koude kermis thuiskomen.
[...]Oef! Daar hebben wij er ook 1 van :'( Al lijkt dat nu iets beter te worden, en slaapt hij tenminste na zijn voeding. Heel veel succes!
Ah dat scheelt. Ja, thanks, en jullie uiteraard ook!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Neoseer
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 10:57
Afgelopen weekend BG3 aangeschaft, ga het samen met nog 2 anderen het spelen op de PC.
Wellicht zoeken we nog een 4e speler erbij, alleen in eigen vriendengroep zijn er nog niet echt belangstellenden haha.
Echt kan niet wachten om hieraan te beginnen. Maar vanavond gaan we eerst weer verder met DOS2, we zijn echt close qua endgame.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Remy!!!!
Volgende week kunnen we al spelen! *O*

Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/jtirnpxm6sdb1.jpg?width=640&crop=smart&auto=webp&s=6f477bbeb490d01a5fe70c282e9478adaf101ced

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Slick_Rick_
Klauwhamer schreef op maandag 24 juli 2023 @ 12:03:
[...]
...
Onze DM was écht heel goed trouwens, de laatste campaign die wij speelden heeft bijna 3 jaar geduurd (gemiddeld 1.5x per maand spelen, ongeveer 5 uur per sessie) met een knaller van een finale waarbij ik bij op meerdere momenten echt kippenvel en stress kreeg.

Uiteraard is ervaring, middelen, en bevlogenheid hier best bepalend. Als je met een groep nieuwe spelers begint en right off the bat een Critical Role-avond verwacht, ga je van een koude kermis thuiskomen.
[...]
Dat klinkt super! :*) 3 jaar, waarbij je nog relatief vaak speelt, awesome!
Mooi om onderdeel van te zijn.
Hopelijk ooit nog eens een mogelijkheid daarvoor. Of een BG3 party of course!
[...]
Dankjewel!! _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Neoseer
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 10:57
[...]

Is het. Ik ken geen enkele activiteit die in de buurt komt van dit, als het gaat om een gezelschapsspel. Mensen die er verder niets van weten vragen wel eens hoe dat gaat of wat het nou is en wanneer ik vertel dat je met z'n alleen een verhaal maakt/vormt/bouwt waarbij je eigenlijk alleen maar wint als de rest van de groep waar je mee speelt, uitkijkt naar de volgende sessie [met jou], gaan bij sommige mensen lampjes aan maar bij sommige mensen ook totaal niet :D Onze DM was écht heel goed trouwens, de laatste campaign die wij speelden heeft bijna 3 jaar geduurd (gemiddeld 1.5x per maand spelen, ongeveer 5 uur per sessie) met een knaller van een finale waarbij ik bij op meerdere momenten echt kippenvel en stress kreeg.

[...]

Das een mooie periode qua campaign, ik ben zelf al meer dan 10 jaar DM online op Roll20. Maar sindskort ook live meer bezig, over 2 weekjes 3e sessie met een groepje, moet zeggen bevalt me prima.
Denk dat deze pc game mij ook enorm gaat vermaken de komende tijd. :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Slick_Rick_
Naar aanleiding van een Poll onder 5.209 stemmen; de meest gekozen klassen voor de eerste playthrough:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D0VRdBdoYq6wMdzyBRL4Eyf0InY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/0Pt4FtVrx6SRnLljd9CsisNB.jpg?f=user_large

De meest gekozen rassen (3140 stemmen):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mklVm4NeOEJIVRSfNT73aVVT9UM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bw1UOSbwMHVrjmTmAT5TTLDb.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Kan ik daaruit de conclusie trekken dat Paladin / Drow ook de meest toegankelijke keuzes zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Slick_Rick_
Ik laat hem hieronder even als link staan, voor de mensen die dit niet als spoiler willen zien.
Iemand heeft naar aanleiding van de Collecter's Edition die ze lieten zien bij de laatste Panel from Hell, een complete map met de major waypoints in Act I, II en III samengesteld.

Baldur’s Gate 3 Full Game Map

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Slick_Rick_
Timbox88 schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 08:02:
Kan ik daaruit de conclusie trekken dat Paladin / Drow ook de meest toegankelijke keuzes zijn?
De klassen die hier het meest gekozen zijn, hebben allemaal baat bij een hoge Charisma stat.
Charisma is goed te hebben in dialogen voor bijv. Persuasion of Intimidation.
Veel mensen kiezen hiervoor in hun eerste playthrough zodat ze wat meer controle over de dialoogopties hebben, en in het verlengde de story.

Verder is Paladin een voornamelijk Melee focussed klasse met aantal ondersteunende spells gericht op healing of extra damage (nadruk afhankelijk van je subklasse).
Zou zeggen redelijk toegankelijk inderdaad.
Ikzelf ben nu bezig met een playthrough van EA met een Wizard Gnome, maar kies voor eerste playthrough waarschijnlijk een half elf Paladin.

Drow wordt denk ik als meeste gekozen, omdat die (als ik het goed heb) de meeste en sterkste interacties bij de andere rassen oproept.
Goblins reageren bijvoorbeeld op een bepaalde (onderdanige wijze) op de Drow.
Het zijn de dark elfs die normaliter leven in de Underdark.
Zo zullen ze als race feature ook darkvision hebben, wat een erg handige skill is om te hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Remy!!!!
_Slick_Rick_ schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 07:58:
Naar aanleiding van een Poll onder 5.209 stemmen; de meest gekozen klassen voor de eerste playthrough:

[Afbeelding]

De meest gekozen rassen (3140 stemmen):

[Afbeelding]
Aha! Het 12e ras is dus Unsure! Eens even de stats daarvan opzoeken! 8)
spoiler:
:+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Slick_Rick_
Remy!!!! schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 08:49:
[...]

Aha! Het 12e ras is dus Unsure! Eens even de stats daarvan opzoeken! 8)
spoiler:
:+
_O- 8)
Unsure Tiefling ftw!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frez
_Slick_Rick_ schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 08:05:
Ik laat hem hieronder even als link staan, voor de mensen die dit niet als spoiler willen zien.
Iemand heeft naar aanleiding van de Collecter's Edition die ze lieten zien bij de laatste Panel from Hell, een complete map met de major waypoints in Act I, II en III samengesteld.

Baldur’s Gate 3 Full Game Map
Heb de game nog niet gespeeld. Maar moet bekennen dat de map er kleiner uit ziet dan ik had gedacht/gehoopt. Hoop dat de maps toch genoeg exploration bieden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Slick_Rick_
Frez schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 09:00:
[...]
Heb de game nog niet gespeeld. Maar moet bekennen dat de map er kleiner uit ziet dan ik had gedacht/gehoopt. Hoop dat de maps toch genoeg exploration bieden.
Op basis van EA/ Act 1 kan ik zeggen dat het echt mega is.
Ik speel erg traag, maar na ongeveer 50uur heb ik Act I nog niet eens uit > Underdark eigenlijk nog helemaal niet geweest, en ook bovengronds nog de nodige zaken te ontdekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Frez schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 09:00:
[...]

Ik kan beamen wat @_Slick_Rick_ zegt. Ik heb de 'full map' niet bekeken, maar Act 1 is al heel groot. Ben er ook vele tientallen uren mee bezig geweest en heb ook nog veel niet gezien (toevallig ook de Underdark ook nog niet :P ).

Er is namelijk gewoon echt heel veel te doen, te praten, etc.
En er zijn veel binnenlocaties ook (dungeons, kelders, verdiepingen, etc.), ik weet niet of dat op de map staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
Zulke RPG's hebben doorgaans wel enorme starting acts, waarna het allemaal wat kleiner en sneller wordt. Niet dat ik ga beweren dat het een kort spelletje wordt hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
mister_S schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 11:38:
Zulke RPG's hebben doorgaans wel enorme starting acts, waarna het allemaal wat kleiner en sneller wordt. Niet dat ik ga beweren dat het een kort spelletje wordt hoor :)
Act 1 schijnt ongeveer 25% te zijn (zeggen ze).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Slick_Rick_
mister_S schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 11:38:
_Slick_Rick_ schreef op zondag 23 juli 2023 @ 19:32:

Act 1 makes up less than a quarter of the total content that will be available at launch. And compared to the start of Early Access, even Act 1 has roughly 33% more content in it. Much has changed, a lot has been added, and we’re finally at a place where we’re happy with the fidelity and performance of the game.

Bron: laatste (Steam) community update #21
Dat scheen bij DOS2 wel zo te zijn inderdaad. Dat endgame wat 'magerder' was.
(niet gespeeld, dus kan niet bevestigen).
Maar alles lijkt erop te wijzen dat dat hier niet het geval is.

[ Voor 3% gewijzigd door _Slick_Rick_ op 25-07-2023 13:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ronalnilson
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 31-07 13:33
Iemand ervaring met baldurs gate 3 op steam Deck?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friketje1
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07:49
Ik heb wel begrepen dat de devs steam deck bij release willen ondersteunen en als dat niet lukt zo snel mogelijk daarna.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artificial_sun
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:15

artificial_sun

Mazda Rx7

@ronalnilson ik heb hem er al een tijd opnstaan maar nog niet echt gespeeld. Controller support was nog niet goed. Volgende week ga ik het zien.

Over lage fps maak ik me niet druk. Ik speel het voor de story

Stadia was beter....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Welja
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14-09 12:45
Zo, toch een paar dagen geleden het spel op Steam gekocht.

Ik wilde eigenlijk de EA versie niet kopen omdat pas wilde spelen na release (en misschien zelfs pas na een jaar in de aanbieding).
Maar omdat ik DOS 2 zo goed vind (hoewel ik hem na 160 uur nog steeds niet heb uitgespeeld, geen idee hoe ik dat voor elkaar krijg :?).
En veel vertrouwen heb in Swen Vincke en Larian Studio's en geniet van het enthousiasme en humor van Swen waardoor ik ze de retailprijs gun.
En zodat ik na release de Deluxe versie heb (zoiets kan ik dan weer moeilijk weerstaan, hoewel de enige leuke extra waarschijnlijk de OST is).

Toch het spel even geïnstalleerd om te kijken hoe het draaide en nu wil ik niet meer stoppen met spelen :)
Het is op veel vlakken een flinke verbetering op DOS 2, vooral geniet ik van het inzoomen wat in DOS 2 erg gelimiteerd was en de voice acting en cut scenes zijn top! (en dit is nog de EA versie!)

Waarschijnlijk ga ik ook een probleem hebben met het uitspelen van het spel, net als DOS 2 en bijv Skyrim. Gewoon te veel te ontdekken en doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Welja schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 10:52:
Zo, toch een paar dagen geleden het spel op Steam gekocht.

Ik wilde eigenlijk de EA versie niet kopen omdat pas wilde spelen na release (en misschien zelfs pas na een jaar in de aanbieding).
Maar omdat ik DOS 2 zo goed vind (hoewel ik hem na 160 uur nog steeds niet heb uitgespeeld, geen idee hoe ik dat voor elkaar krijg :?).
En veel vertrouwen heb in Swen Vincke en Larian Studio's en geniet van het enthousiasme en humor van Swen waardoor ik ze de retailprijs gun.
En zodat ik na release de Deluxe versie heb (zoiets kan ik dan weer moeilijk weerstaan, hoewel de enige leuke extra waarschijnlijk de OST is).

Toch het spel even geïnstalleerd om te kijken hoe het draaide en nu wil ik niet meer stoppen met spelen :)
Het is op veel vlakken een flinke verbetering op DOS 2, vooral geniet ik van het inzoomen wat in DOS 2 erg gelimiteerd was en de voice acting en cut scenes zijn top! (en dit is nog de EA versie!)

Waarschijnlijk ga ik ook een probleem hebben met het uitspelen van het spel, net als DOS 2 en bijv Skyrim. Gewoon te veel te ontdekken en doen :)
Krijg je de Deluxe versie als je nu de EA aanschaft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:36
Al iets meer bekend over een Xbox release?
Heb toen (denk op de originele Xbox of de 360) BG gespeeld en vond die erg vermakelijk. Lekker toegankelijk op de console, zonder een overkill aan klasses, perks, skills en weet ik het wat allemaal, waardoor sommige games gewoon te ingewikkeld worden (imo).
Je zou verwachten dat als ze hem nu op Windows krijgen, ze hem betrekkelijk eenvoudig naar de Xbox moeten kunnen omzetten (terwijl ze eerst voor de PS versie gaan).

[ Voor 22% gewijzigd door VincentG op 27-07-2023 11:27 ]

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Japser
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:14

Japser

Jeej!

Timbox88 schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 11:24:
[...]

Dit is wat ik daarover kan vinden:

"Will the game be priced differently during and after Early Access?
“There will be no price incentives prior to launch; however, players who buy the game prior to launch will automatically be granted the Digital Deluxe Edition content at no extra cost. The price of the game will remain $59.99 USD / £49.99 GBP / €59,99 EUR at launch. As Steam makes periodic changes to their recommended regional pricing to reflect changes in purchasing power and currencies around the world, the price in other currencies may change to reflect Steam’s most recent recommendations.”

Begint nu toch wel erg hard te kriebelen naarmate we dichterbij de release komen. Ik heb echt 0,0 gezien van de game (geen youtube, geen EA, etc.) dus ga er helemaal blanco in! Kan niet wachten =]

[ Voor 11% gewijzigd door Japser op 27-07-2023 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Japser schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 11:33:
[...]

Dit is wat ik daarover kan vinden:

"Will the game be priced differently during and after Early Access?
“There will be no price incentives prior to launch; however, players who buy the game prior to launch will automatically be granted the Digital Deluxe Edition content at no extra cost. The price of the game will remain $59.99 USD / £49.99 GBP / €59,99 EUR at launch. As Steam makes periodic changes to their recommended regional pricing to reflect changes in purchasing power and currencies around the world, the price in other currencies may change to reflect Steam’s most recent recommendations.”

Begint nu toch wel erg hard te kriebelen naarmate we dichterbij de release komen. Ik heb echt 0,0 gezien van de game (geen youtube, geen EA, etc.) dus ga er helemaal blanco in! Kan niet wachten =]
Ah, dan kan het nog best de moeite lonen om op z'n minst de aanschaf nu alvast te doen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frez
Timbox88 schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 11:46:
[...]

Ah, dan kan het nog best de moeite lonen om op z'n minst de aanschaf nu alvast te doen!
Maar dit gaat op tot een dag voor launch denk ik toch? Als ik nu koop ben ik bang dat ik bezwijk en toch even ga spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Leuk, die Deluxe-versie! Ook een soort DOS2 fanpack erbij :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Japser
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:14

Japser

Jeej!

Timbox88 schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 11:46:
[...]

Ik heb het zojuist wel gedaan iig :) Nu idd de urge tegengaan om te spelen!

Dit zit erin trouwens, zie hieronder. als ik het ook goed begrijp kan je al op 1/8 gaan spelen met deze versie in Act 1?

The Baldur’s Gate 3 Digital Deluxe Edition will contain:

Playable Bard Song Pack
Exclusive in-game dice skin
An Adventurer’s Pouch containing supplies to help players on their journeys
Digital downloads of the Baldur’s Gate 3 Original Soundtrack, artbook, and character sheets
72-hours early access to act one of Baldur’s Gate 3
Mask of the Shapeshifter: Allows players to change race and appearance at any time, inspired by Fane
Cape of the Red Prince: Cloak inspired by the Red Prince
Lute of the Merryweather Bard: Playable instrument inspired by Lohse
Needle of the Outlaw Rogue: Dagger inspired by Sebille
Bicorne of the Sea Beast: Headgear inspired by Beast
Paintings from Rivellon: A collection of new paintings across the Forgotten Realms

[ Voor 60% gewijzigd door Japser op 27-07-2023 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
VincentG schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 11:26:
Al iets meer bekend over een Xbox release?
Heb toen (denk op de originele Xbox of de 360) BG gespeeld en vond die erg vermakelijk. Lekker toegankelijk op de console, zonder een overkill aan klasses, perks, skills en weet ik het wat allemaal, waardoor sommige games gewoon te ingewikkeld worden (imo).
Je zou verwachten dat als ze hem nu op Windows krijgen, ze hem betrekkelijk eenvoudig naar de Xbox moeten kunnen omzetten (terwijl ze eerst voor de PS versie gaan).
Xbox release gaat nog wel even duren, op de Series X werkt alles goed maar de Series S blijkt nogal lastig te worden.

Als je op de oude Xbox deze hebt gespeeld, dat was meer een hack and slash, een totaal ander soort spel dan dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Nu online

A13X

Dude

Remy!!!! schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 12:03:
[...]

Xbox release gaat nog wel even duren, op de Series X werkt alles goed maar de Series S blijkt nogal lastig te worden.

Als je op de oude Xbox deze hebt gespeeld, dat was meer een hack and slash, een totaal ander soort spel dan dit.
Dat was inderdaad een domper na 1 (en 2?) op de pc te geven gespeeld en toen die :|

Twijfel heel erg, BG1 en 2 zijn echt jeugd klassiekers. Veel gespeeld, maar kan mij niet zetten om bv POE of Torment langere tijd te spelen. Heb er het geduld niet meer voor ofzo? Teveel lezen te weinig actie? Mijn gametijd is aardig verspreid en versnipperd wat ook niet mee zal helpen. Ook gedacht aan een steamdeck of steamlink en dan tablet ofzo, maar of dat gaat helpen.

Awesome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remy!!!!
A13X schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 12:11:
[...]

Dat was inderdaad een domper na 1 (en 2?) op de pc te geven gespeeld en toen die :|

Twijfel heel erg, BG1 en 2 zijn echt jeugd klassiekers. Veel gespeeld, maar kan mij niet zetten om bv POE of Torment langere tijd te spelen. Heb er het geduld niet meer voor ofzo? Teveel lezen te weinig actie? Mijn gametijd is aardig verspreid en versnipperd wat ook niet mee zal helpen. Ook gedacht aan een steamdeck of steamlink en dan tablet ofzo, maar of dat gaat helpen.
Dat probleem heb ik nu een beetje met pathfinder wrath of the righteous. Erg tof spel, maar soms te veel grote lappen tekst achter elkaar.
BG3 lijkt dat wat beter op te splitsen, en het is (bijna?) allemaal gesproken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jlena
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 16:08
Japser schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 11:55:
[...]

Ik heb het zojuist wel gedaan iig :) Nu idd de urge tegengaan om te spelen!

Dit zit erin trouwens, zie hieronder. als ik het ook goed begrijp kan je al op 1/8 gaan spelen met deze versie in Act 1?

The Baldur’s Gate 3 Digital Deluxe Edition will contain:

P
72-hours early access to act one of Baldur’s Gate 3
Is niet meer nadat de game een maand eerder uitkomt op de pc. Is gezegd door Larian. Dus voor de pc is het 3 Augustus om 19:00 onze tijd. Er is ook nog niet zeker of er een pre-load zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:36
Remy!!!! schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 12:03:
[...]

Ah ok. Die gespeeld inderdaad. Dacht dat die, net als bijv. Diablo 3 (op Xbox) wel in de buurt zou komen qua gameplay stijl als BG3, maar waarschijnlijk ben ik toch niet zo bekend met de originele BG en deel 3.

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Welja
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14-09 12:45
Timbox88 schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 11:24:
[...]
Wat @Japser schrijft. Ik heb het zef in de laatste Panel From Hell gehoord (clip):
[Video: https://youtube.com/clip/Ugkxq4Cbig8nvcE4zxElje91hrYOzpSIk_bw]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• _Slick_Rick_
This just in :)
Dus 2u eerder (17:00u) dan het vorige bericht (19:00u).
Larian: the gith gift that keeps on giving ;)
(Al zal het in dit geval zoals door Swen aangegeven vooral gedicteerd zijn door Steam, maar alas)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bnjKGfRiTzpV8W-iBtMaxreQbPA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/syi7gTVBBwb5tUdxAAt5SZHj.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door _Slick_Rick_ op 27-07-2023 15:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daan0s
Dat wordt een thuiswerk dagje, 2 uur eerder is altijd mooi. Denk dat ik last minute de vrijdag nog vrij neem. Even weer een keertje nolifen hehe.

Al snap ik niet waarom wij niet gewoon om 0:00 kunnen spelen maargoed, ben allang blij dat het volgende week eindelijk zover is. Lange zit sinds de EA in oktober '20.

Hopelijk ook nog behoorlijk wat performance verbeteringen, speel op een 34" widescreen en draai hem nu op 3440x1440 rond de 60fps, soms eronder en soms iets erboven. Zou mooi zijn als dit nog een kleine boost krijgt zodat ik altijd boven de 60 blijf. Niet perse noodzakelijk voor deze game maar wel fijner :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Slick_Rick_
Daan0s schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 16:32:
Dat wordt een thuiswerk dagje, 2 uur eerder is altijd mooi. Denk dat ik last minute de vrijdag nog vrij neem. Even weer een keertje nolifen hehe.
Hehe, same! Heb normaliter ouderverlof op donderdag.
Maar ga dit volgende week wisselen met de vrijdag :*)
Al snap ik niet waarom wij niet gewoon om 0:00 kunnen spelen maargoed, ben allang blij dat het volgende week eindelijk zover is. Lange zit sinds de EA in oktober '20.
Swen heeft dit geadresseerd in de Dropped Frames podcast laatst.
Zij zijn afhankelijk van Steam wat betreft de release tijden en/ of preload mogelijkheid.
Simpele antwoord van Steam was, dat er mensen aanwezig moeten zijn (bij Steam, in hun tijdzone) om eventuele server issues/ overload door massale downloads, op te kunnen vangen.
Hopelijk ook nog behoorlijk wat performance verbeteringen, speel op een 34" widescreen en draai hem nu op 3440x1440 rond de 60fps, soms eronder en soms iets erboven. Zou mooi zijn als dit nog een kleine boost krijgt zodat ik altijd boven de 60 blijf. Niet perse noodzakelijk voor deze game maar wel fijner :)
Cool! 8) Is het een 120/144 Hz scherm?
Speel het zelf op een LG OLED65G1RLA (4k@120Hz), op 2560x1440p.
Met de RTX 3080 lukt dat prima om de EA >100fps te houden.
No way back, eenmaal aan meer frames/s gewend oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
_Slick_Rick_ schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 15:04:
This just in :)
Dus 2u eerder (17:00u) dan het vorige bericht (19:00u).
Larian: the gith gift that keeps on giving ;)
(Al zal het in dit geval zoals door Swen aangegeven vooral gedicteerd zijn door Steam, maar alas)

[Afbeelding]
Geldt dit ook voor GOG?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Slick_Rick_
Qua servers, geen idee eigenlijk.
Maar ik neem aan dat ze de tijden gelijk houden.
Ook gezien het feit dat ze de release tijden hebben gepubliceerd voor 'PC', dus ga ervan uit geen verschil per games winkel (Steam/ GOG).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan0s
_Slick_Rick_ schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 18:36:
[...]

Hehe, same! Heb normaliter ouderverlof op donderdag.
Maar ga dit volgende week wisselen met de vrijdag :*)

[...]

Swen heeft dit geadresseerd in de Dropped Frames podcast laatst.
Zij zijn afhankelijk van Steam wat betreft de release tijden en/ of preload mogelijkheid.
Simpele antwoord van Steam was, dat er mensen aanwezig moeten zijn (bij Steam, in hun tijdzone) om eventuele server issues/ overload door massale downloads, op te kunnen vangen.

[...]

Cool! 8) Is het een 120/144 Hz scherm?
Speel het zelf op een LG OLED65G1RLA (4k@120Hz), op 2560x1440p.
Met de RTX 3080 lukt dat prima om de EA >100fps te houden.
No way back, eenmaal aan meer frames/s gewend oOo
Ah duidelijk, thanks. Dat had ik even gemist :)

Het is een 144hz scherm, maar ver boven de 100fps haal ik niet meer met mijn game laptop als ik de resolutie hoger zet dan 1080p haha (met nieuwe games). Voornamelijk die 2060 die erin zit vindt dat niet zo grappig. Maar ik vind 3440x1440 wel erg fijn met Baldurs Gate, dus dan maar minder fps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Slick_Rick_
@Daan0s Snap ik! En dan ziet het spel er ook geweldig uit. Helemaal op zo’n widescreen (y)

[ Voor 4% gewijzigd door _Slick_Rick_ op 27-07-2023 22:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vortigen
Ooh te gek dat het nog ff twee uurtjes eerder komt :)
Heb mijn agenda al aangepast haha.

Ik ben ook zeer benieuwd of er nog een pre-load gaat komen. Swen wist het niet en zei dat het van Steam afhangt. Maar het zou de load wel aardig kunnen verspreiden ipv allemaal tegelijk proberen de game binnen te halen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• _Slick_Rick_
Info dump! :*)

Voor de launch (nog slechts 6 dagen te gaan oOo ) is er nog 1 Community Update aangekondigd.
Waar onder andere de preload optie zal worden besproken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L7E9VGNS2qQu0rdwKtelH92LhgU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/gzEFZ8qcI5fmL2sJ8d1Zxx85.jpg?f=user_large

Hieronder een overzicht van wat je krijgt als je de game aanschaft op PC voor de officiële release date: donderdag 3 aug.
Je aankoop wordt dan automatisch geupgrade naar de Digital Deluxe versie.
Voor PC geldt geen vervroegde speeloptie eerder dan 3 augustus.

Voor PS5 is dit net iets anders;
  • €10 meerprijs voor de Digital Deluxe versie.
  • Digital Deluxe heeft dezelfde onderstaande extra's als PC
  • EN 72 uur early access voor Act I. Dus i.p.v. 6 september (officiele PS5 release date) kun je hem 3 september al spelen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l9dSwcOJNpEmXDGuFaucfNGL9Io=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/08LmPNng4IcXIZLxyhWiRhTG.jpg?f=fotoalbum_large

En nog een showcase video van Larian, spoiler warning als je vooraf niets van de characters of story wilt weten!

[ Voor 11% gewijzigd door _Slick_Rick_ op 28-07-2023 10:23 . Reden: Verduidelijking PS5 Digital Deluxe edition ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
@_Slick_Rick_ 72 early access geldt niet meer omdat de hele release naar voren is gehaald.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Slick_Rick_
@mister_S Die zin was bedoeld voor de PS5 versie. Daar geldt dit nog wel voor.
Zal het even aanpassen in de tekst dat dit duidelijker is (y)

Pagina: 1 2 ... 20 Laatste