Acties:
  • +1 Henk 'm!

• artjan
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 18-09 16:34
RPS heeft er een stukje over geschreven: https://www.rockpapershot...ntlessly-horny-video-game

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gwindorian
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11:54
Voor de mensen die draaien op een PC met een Geforce kaart:
De Game Ready drivers zijn uit, en advies is om ze bij te werken !

https://www.nvidia.com/en...gate-3-game-ready-driver/

(Larian Launcher geeft een popup, maar niet iedereen speelt met de Launcher)

[ Voor 20% gewijzigd door Gwindorian op 09-08-2023 20:36 ]

Gwindorian's Diablo Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frez
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 18-09 17:55
Hoe weet ik dat ik in act 2 ben beland? Ik zie nergens in de journal in welke act ik zit.

C9 55 - Playstation 5 Pro - i7 13700K RTX5080 PC - LG C4 42 as monitor

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-09 07:18
Gwindorian schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 20:34:
Voor de mensen die draaien op een PC met een Geforce kaart:
De Game Ready drivers zijn uit, en advies is om ze bij te werken !

https://www.nvidia.com/en...gate-3-game-ready-driver/

(Larian Launcher geeft een popup, maar niet iedereen speelt met de Launcher)
Heb vandaag met deze drivers wel mijn eerste game crash gehad. Ook was de performance opeens vrij slecht nadat ik het spel opnieuw had opgestart na de crash, framedrops en stutters. De crash was met Vulkan, de framedrops met DX11.
Weet niet of het aan de driver update ligt maar het is wel vervelend. :'(

• jlena
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 16:53
Frez schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 23:42:
Hoe weet ik dat ik in act 2 ben beland? Ik zie nergens in de journal in welke act ik zit.
Als je via steam speelt krijg je een achievement met als titel The Plot Thickens

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stickfiguur
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-09 14:19
Ik ben ook overstag en heb er inmiddels zo'n 8 uurtjes in zitten. Ik was van te voren niet helemaal overtuigd van de turn based combat stijl maar daar ben ik inmiddels wel overheen, werkt best lekker. Uiteraard ben ik nog niet zo heel goed in het plannen van een battle en alle "synergies" zien enzovoorts. Desondanks heb ik het naar m'n zin.

Ik heb gekozen om een wood elf rogue te maken met een "criminal background" en ik heb nu ook de thief subclass gekozen. Het leek me wel leuk om een soort stealthy character te maken die e.e.a kan pakken met z'n lange vingers en daarbij heb ik ook wat extra charisma gekozen zodat hij zich uit de problemen kan praten. Die combinatie met sluw en achterbaks zijn werkt dusver wel aardig al snappen mijn party members niet altijd dat ik mee ga met de slechteriken om op een opportuun moment toe te slaan.

Ik heb nog wel een vraag, wellicht doe ik wat verkeerd want ik dacht dat als ik vanuit hiding/sneak een gevecht start dat de vijand dan 'surprised' is en de eerste ronde overslaat. Echter kan ik dan volgens mij niet weer aanvallen met mijn rogue omdat ie geen action heeft oid. Hoor ik niet nog een keer te kunnen aanvallen of begrijp ik het fout?

Verder begin ik al wel te merken dat ik met een tweede playthrough bijvoorbeeld veel meer evil kan zijn en het hele verhaal van uit een ander perspectief kan spelen. Ik zit stiekem al te denken aan een karakter dat met een groot melee wapen alles kapot slaat..

• Plainside
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 17-09 12:37

Plainside

I browse when I'm at work

stickfiguur schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 07:55:
Ik ben ook overstag en heb er inmiddels zo'n 8 uurtjes in zitten. Ik was van te voren niet helemaal overtuigd van de turn based combat stijl maar daar ben ik inmiddels wel overheen, werkt best lekker. Uiteraard ben ik nog niet zo heel goed in het plannen van een battle en alle "synergies" zien enzovoorts. Desondanks heb ik het naar m'n zin.

Ik heb gekozen om een wood elf rogue te maken met een "criminal background" en ik heb nu ook de thief subclass gekozen. Het leek me wel leuk om een soort stealthy character te maken die e.e.a kan pakken met z'n lange vingers en daarbij heb ik ook wat extra charisma gekozen zodat hij zich uit de problemen kan praten. Die combinatie met sluw en achterbaks zijn werkt dusver wel aardig al snappen mijn party members niet altijd dat ik mee ga met de slechteriken om op een opportuun moment toe te slaan.

Ik heb nog wel een vraag, wellicht doe ik wat verkeerd want ik dacht dat als ik vanuit hiding/sneak een gevecht start dat de vijand dan 'surprised' is en de eerste ronde overslaat. Echter kan ik dan volgens mij niet weer aanvallen met mijn rogue omdat ie geen action heeft oid. Hoor ik niet nog een keer te kunnen aanvallen of begrijp ik het fout?

Verder begin ik al wel te merken dat ik met een tweede playthrough bijvoorbeeld veel meer evil kan zijn en het hele verhaal van uit een ander perspectief kan spelen. Ik zit stiekem al te denken aan een karakter dat met een groot melee wapen alles kapot slaat..
Dragonborn Fighter, 2hand style, is zeer leuk, soms heb ik geen eens door dat ze al dood zijn bijv... zit je voor niets iets te mutileren ach... ga zelf idd ook wat meer richting evil. Valt nu nog tamelijk mee.

Erger me wel soms aan hoe vijanden soms jou door een dak bijv wel kunnen raken maar vise versa dan weer niet.

• Neoseer
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:28
Er was voorheen altijd een trucje om solo meer dan 1 custom character te maken, alleen gisteren wou ik dit even weer gaan proberen, maar tot mijn stomme verbazing laadt de game niet een 2e keer. Hij popt steeds de launcher op en vanuit daar start hij ook geen 2e game. Ik wou zo graag 1 extra erbij, dat ik dan 2 origins heb.
Iemand hier andere tips of heeft Larian het nu gewoon zo goed voor mekaar dat het niet meer mogelijk is :)

• Kippensoep91
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 16:14
Neoseer schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 08:43:
Er was voorheen altijd een trucje om solo meer dan 1 custom character te maken, alleen gisteren wou ik dit even weer gaan proberen, maar tot mijn stomme verbazing laadt de game niet een 2e keer. Hij popt steeds de launcher op en vanuit daar start hij ook geen 2e game. Ik wou zo graag 1 extra erbij, dat ik dan 2 origins heb.
Iemand hier andere tips of heeft Larian het nu gewoon zo goed voor mekaar dat het niet meer mogelijk is :)
Misschien 2 controllers aansluiten zodat je splitscreen co-op start? Zelf nog niet getest, maar lees dat het mogelijk is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 2dope
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14-07 21:42
stickfiguur schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 07:55:
Nee dat klopt gewoon, de eerste ronde begint met jouw stealth aanval (action). Daarmee start je combat mode, maar jouw stealth aanval hoort bij de eerste ronde, je hebt dus je action al gehad. Je kunt dan nog wel bonus moves doen en bewegen natuurlijk. Vijanden die surprised zijn kunnen die hele ronde niets.

Zodra de eerste ronde dan voorbij is, is het afhankelijk van jouw initiative of je wederom als eerste mag.

• jelmerc
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 20-05 13:17
Neoseer schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 08:43:
Je kan ook via Withers in je Camp een Hireling huren, niet helemaal hetzelfde, maar komt in de buurt.

• wauturr
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 18-09 21:52
Ik trigger wel vaak combat als ik in 1x een vijand kill met mn rogue aanval. En die vijand is dan gewoon uit de sightcone van zijn vriendjes en niet heeeel dichtbij hen. Is dat dan puur het 'geluid' wat deze aanval maakt en is daar met bepaalde attacks/spells nog wat aan te doen? Of gaat dat gewoon zo omdat het anders wel heel makkelijk zou zijn omdat je dan als rogue heel veel van de gevechten op deze manier zou kunnen ontwijken?

• 2dope
Redblader schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 00:59:
[...]

Heb vandaag met deze drivers wel mijn eerste game crash gehad. Ook was de performance opeens vrij slecht nadat ik het spel opnieuw had opgestart na de crash, framedrops en stutters. De crash was met Vulkan, de framedrops met DX11.
Weet niet of het aan de driver update ligt maar het is wel vervelend. :'(
Bijzonder, welke GPU? Bij de launch probeerde ik DirectX11, dat leek allemaal goed te gaan totdat ik in de Druid Grove aankwam en daar structureel dikke framestuttering ervaarde (RTX 4080). Vervolgens geswitched naar Vulcan en geen centje pijn meer.

Gisteravond drivers geüpdatet en DirectX11 weer gepakt. Na 10 seconden in-game sloot 'ie af zonder melding. Meteen nog een keer geprobeerd en daarna gewoon uren probleemloos kunnen spelen via DirectX11. Verder in ruim 40 uur geen crashes gehad. Wel wat rare visual quirks af en toe die mogelijk te maken hebben met de drivers, maar nauwelijks storend.

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:35
Bij mij start de game nog niet eens met Vulkan, met een RX 7900. Na het opstarten crasht ie direct. Directx11 geen problemen.

• Daan0s
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 18:47
Vreemde is dat met Vulkan mijn fps gehalveerd wordt. Van 80fps met DX11 naar 40fps op precies dezelfde plek. Heb Vulkan alleen niet meer geprobeerd na de Nvidia drivers, iemand toevallig getest of daar performance verschil in zit? Met DX merk ik in ieder geval geen betere performance.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 2dope
wauturr schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 10:52:
Ik trigger wel vaak combat als ik in 1x een vijand kill met mn rogue aanval. En die vijand is dan gewoon uit de sightcone van zijn vriendjes en niet heeeel dichtbij hen. Is dat dan puur het 'geluid' wat deze aanval maakt en is daar met bepaalde attacks/spells nog wat aan te doen? Of gaat dat gewoon zo omdat het anders wel heel makkelijk zou zijn omdat je dan als rogue heel veel van de gevechten op deze manier zou kunnen ontwijken?
Ik denk dat je toch net iets te dicht bij andere enemies staat. Mogelijk zit er ook nog een verschil in awareness tussen vijanden? Want het is idd op zich vrij makkelijk, ik heb bijv. in de Githyanki Crèche een heleboel units kunnen uitschakelen zonder dat het hele circus opgetrommeld werd. En dan ook niet eens instakills maar gewoon dat combat triggert met alleen die specifieke vijand en dan naturlijk wel uitschakelen voordat 'ie aan de wandel gaat.

Je moet er wel rekening mee houden dat na je aanval je uit sneak mode gaat. Zodra je uit sneak mode bent zijn die sight cones niet meer relevant en trigger je ook combat met vijanden die met hun rug naar je toe staan, afhankelijk dus van de afstand.

Wat nog wel een aardige tip is misschien in het algemeen is dat je je stealth aanval ook nog kunt uitvoeren/afmaken wanneer je al gespot bent. Zodra je gespot bent gaat turn based wel aan, maar het commando wat je daarvoor gaf wordt gewoon probleemloos uitgevoerd. Beetje lastig uit te leggen maar als je bijvoorbeeld in stealth op 10 meter van een vijand staat en je móet door zijn sight cone heen om bij 'm te komen, dan kun je gewoon het aanvalscommando geven, je personage sneakt dan totdat hij/zij opgemerkt wordt en zal vanaf dan gaan rennen terwijl combat mode aangaat en alsnog die mep uitdelen. Enige waar je rekening mee moet houden is dat natuurlijk je max. move distance "ingaat" zodra turn based mode start en je dus vastzit aan je standaard loopafstand.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HaX0r
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 30-07 14:25
Frez schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 23:42:
Als je bij de
spoiler:
Shadow-Cursed Lands
aankomt.

Heb helaas nog geen enkel moment gevonden om het te spelen ook al is het nu alweer een week uit. Moet het zelfs nog installeren. :F

Hoop dat ik de enige ben. Veel plezier iedereen! :w

Niet geschoten is altijd mis.

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 18:06
Oeps! Ik begin een bossfight en lanceer de baas met de eerste Eldritch Blast in een bodemloos ravijn. Ik hoop niet dat hij goede loot had.

• RoamingZombie
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-09 16:59

RoamingZombie

Watching the sheeple...

ErikT738 schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 17:56:
Oeps! Ik begin een bossfight en lanceer de baas met de eerste Eldritch Blast in een bodemloos ravijn. Ik hoop niet dat hij goede loot had.
Yup. Heb twee playtroughs gaande. De eerste is 'normaal' en bevindt zich nu in Baldurs Gate. De tweede is Dark Urge Warlock. Nog in act one maar omdat ik nu ongeveer weet waar de goede items zijn kan ik zonder spijt mijn vijanden lanceren :P

Ninety percent of everything is crap.

• Redblader
  • Laatst online: 15-09 07:18
2dope schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 10:53:
[...]

Bijzonder, welke GPU? Bij de launch probeerde ik DirectX11, dat leek allemaal goed te gaan totdat ik in de Druid Grove aankwam en daar structureel dikke framestuttering ervaarde (RTX 4080). Vervolgens geswitched naar Vulcan en geen centje pijn meer.

Gisteravond drivers geüpdatet en DirectX11 weer gepakt. Na 10 seconden in-game sloot 'ie af zonder melding. Meteen nog een keer geprobeerd en daarna gewoon uren probleemloos kunnen spelen via DirectX11. Verder in ruim 40 uur geen crashes gehad. Wel wat rare visual quirks af en toe die mogelijk te maken hebben met de drivers, maar nauwelijks storend.
Ik heb ook een RTX 4080, eerste dagen met Vulkan gespeeld zonder problemen en daarna een tijdje DX11 ook zonder problemen, tot de laatste driver update. Toen kreeg ik dus ook inderdaad dikke framestutters. Heb vandaag nog niet gespeeld, weet niet of ik nu voor DX11 of Vulkan moet gaan. :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SideShow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-06 15:55

SideShow

Administrator

Zo, gisteren toegegeven en BG3 gekocht op steam. Ik ken niks van turned based, niks van D&D, niks van BG, ... had wel even schrik ook voor al dat jargon en of ik turnbased wel leuk zou vinden. Valt best mee tot nu toe maar ik bekijk het spel momenteel meer als een soort exploration spel, bijna een point & click adventure. Vind het wel leuk tot nu toe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15:45

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Als je 0 ervaring hiermee hebt is het best een hoog instapje lijkt mij. Maar wel een mooi avontuur :P

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mariekeb
  • Laatst online: 07-09 00:42
Eueogamer heeft een video waarin ze uitleggen hoe je als D&D beginner kan spelen.

Het is wel fijn om het een beetje te snappen. Dan ga je ook meer out of the box denken.

• Daan0s
  • Registratie: December 2019
Woops,

spoiler:
Vond het een goed idee om de 3 leiders in het Goblin camp neer te meppen, dat waren lange gevechten en best pittig. Nu is het alleen onmogelijk om weer via de voordeur weg te gaan want buiten staan er echt veel te veel. Gelukkig is er een geheime kamer om via die weg te ontsnappen :)

Heerlijk dat je dit spel op zoveel manieren kan spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vinnocchio
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 18-09 14:23
Mariekeb schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 22:31:
Eueogamer heeft een video waarin ze uitleggen hoe je als D&D beginner kan spelen.

Het is wel fijn om het een beetje te snappen. Dan ga je ook meer out of the box denken.
Is dat deze link toevallig?
https://www.eurogamer.net...ners-advanced-combat-9351

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mariekeb
  • Laatst online: 07-09 00:42
Yep dat is hem, ik had alleen de video gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
Prachtig dat Speak with Animals ook.
Spoilers voor Act 1:
spoiler:
De overdramatische eekhoorns die de Bard niet langer aan kunnen horen bijvoorbeeld, of de als schaap vermomde Redcap die schaap geluiden na probeert te doen als je met hem praat.

Wel jammer dat Speak with Dead vaak niet werkt, naar ik begrijp ook wel dat ze niet voor elk lijk dialoog hebben geschreven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Notlupus
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 05-09 09:53
ErikT738 schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 08:22:
Prachtig dat Speak with Animals ook.
Spoilers voor Act 1:
spoiler:
De overdramatische eekhoorns die de Bard niet langer aan kunnen horen bijvoorbeeld, of de als schaap vermomde Redcap die schaap geluiden na probeert te doen als je met hem praat.

Wel jammer dat Speak with Dead vaak niet werkt, naar ik begrijp ook wel dat ze niet voor elk lijk dialoog hebben geschreven.
spoiler:
Het leuke aan dat Redcap moment is als je een (perception?) check maakt zodra je dat gebied in loopt dan veranderd heel dat deel van de map in het smerige moeras wat het ook echt is en je ziet dan ook de redcaps zelf. Die nog steeds een schaap proberen na te doen wanneer je tegen ze praat want ze hebben niet door dat jij ze gewoon kan zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2dope
Zou wel eens gedachten willen wisselen met iemand over het questverloop c.q. de questvolgorde in met name act 2 (Chosen of Shar vs. Moonrise Towers). Mega spoiler-heavy als je nog niet in act 2 bent.
spoiler:
Bij mijn zijn enkele quests gesloten omdat (volgens mij) ik "te ver" was gevorderd in de Temple of Shar. Ik vond dat een beetje raar want de quests hadden betrekking op Moonrise Towers, sowieso betrof het een quest over de Tieflings uit Druid Grove die gevangen waren genomen tijdens het vluchten naar Baldur's Gate. De quest was gesloten met als boodschap "We never found the missing Tieflings in Moonrise Towers". Maar guess what, ik was überhaupt nog niet eens in Moonrise Towers aangekomen :') Ik had de waypoint er vlak voor wel aangetikt maar vervolgens bewust nog even het betreden uitgesteld om de rest van de shadow cursed lands te verkennen.

Ik wilde graag eerst de 'Chosen of Shar' afmaken, met die trials, om Shadowheart haar wens uit te laten komen een Dark Justiciar te worden. Aan het einde van die quest komt er wéér zo'n melding "weet je wel zeker dat je wil doorgaan", zonder enige hint op wat de implicaties zijn - je stapt in een bak water, weet jij veel wat er gaat gebeuren. Ik had eigenlijk hooguit consequenties verwacht voor Shadowheart omdat ik dit ook een beetje zag als 'haar' quest. Het gevolg was dat 75% van alle locaties in de gamewereld niet meer bereikbaar zijn en er een aantal quests sluiten waaronder die van de Tieflings. Tijdens de Shar-quest heb ik overigens Shadowheart overgehaald om Nightsong niet te vermoorden, daarmee een krachtige ally bevrijdend (Dame Aylin).

Wat ik nu achteraf denk, is dat ik allang eerder naar Moonrise Towers had gekund. Al vrij in het begin wordt erop gehint dat je daar heen kunt, je kunt voordoen als True Soul en dan daar enkele quests doen. Sterker nog, een aanzienlijk deel van de quests zegt dat je naar Moonrise Towers moet om verder te komen. Dan wil ik dat juist graag als laatst doen, voordat er weer zo'n melding komt "weet je wel zeker blah blah blah". Ik gok zo dat als ik de Shar-quest niet had afgemaakt maar éérst naar Moonrise Towers was gegaan, ik dus ook de Tieflings terug had kunnen vinden. Het bevrijden van Dame Aylin zorgt ervoor dat zij als een speer richting de torens vliegt om Ketheric Thorme te confronteren, en ik gok zo dat vanaf dat moment de pleuris uitbreekt en je niet meer 'neutraal' de towers kunt benaderen. Hetzelfde dilemma heb ik met die "Road to Baldur's Gate", moet ik daar alvast heen? Of juist niet? Of maakt het niet uit? Ik wil graag eerst zoveel mogelijk zaken afmaken in het gebied waar ik ben, lijkt een vrij standaard benadering eigenlijk.

Is er iemand die dit enigszins herkent? Ik vind het in BG3 sowieso wat obscuur allemaal met die "are you sure you want to continue"-meldingen. Weet ik veel, no I'm not sure :P Ook bij de mountain pass en de Underdark passage al: "make sure to tie up loose einds!", vervolgens reis je verder en kun je gewoon nog prima terugkeren om alsnog zaken af te ronden. In DOS2 was dit allemaal een stuk duidelijker, daar was het super obvious dat je naar de volgende act ging, dus wezenlijk echt het gebied ging verlaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

2dope schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 09:47:
Zou wel eens gedachten willen wisselen met iemand over het questverloop c.q. de questvolgorde in met name act 2 (Chosen of Shar vs. Moonrise Towers). Mega spoiler-heavy als je nog niet in act 2 bent.
spoiler:
Bij mijn zijn enkele quests gesloten omdat (volgens mij) ik "te ver" was gevorderd in de Temple of Shar. Ik vond dat een beetje raar want de quests hadden betrekking op Moonrise Towers, sowieso betrof het een quest over de Tieflings uit Druid Grove die gevangen waren genomen tijdens het vluchten naar Baldur's Gate. De quest was gesloten met als boodschap "We never found the missing Tieflings in Moonrise Towers". Maar guess what, ik was überhaupt nog niet eens in Moonrise Towers aangekomen :') Ik had de waypoint er vlak voor wel aangetikt maar vervolgens bewust nog even het betreden uitgesteld om de rest van de shadow cursed lands te verkennen.

Ik wilde graag eerst de 'Chosen of Shar' afmaken, met die trials, om Shadowheart haar wens uit te laten komen een Dark Justiciar te worden. Aan het einde van die quest komt er wéér zo'n melding "weet je wel zeker dat je wil doorgaan", zonder enige hint op wat de implicaties zijn - je stapt in een bak water, weet jij veel wat er gaat gebeuren. Ik had eigenlijk hooguit consequenties verwacht voor Shadowheart omdat ik dit ook een beetje zag als 'haar' quest. Het gevolg was dat 75% van alle locaties in de gamewereld niet meer bereikbaar zijn en er een aantal quests sluiten waaronder die van de Tieflings. Tijdens de Shar-quest heb ik overigens Shadowheart overgehaald om Nightsong niet te vermoorden, daarmee een krachtige ally bevrijdend (Dame Aylin).

Wat ik nu achteraf denk, is dat ik allang eerder naar Moonrise Towers had gekund. Al vrij in het begin wordt erop gehint dat je daar heen kunt, je kunt voordoen als True Soul en dan daar enkele quests doen. Sterker nog, een aanzienlijk deel van de quests zegt dat je naar Moonrise Towers moet om verder te komen. Dan wil ik dat juist graag als laatst doen, voordat er weer zo'n melding komt "weet je wel zeker blah blah blah". Ik gok zo dat als ik de Shar-quest niet had afgemaakt maar éérst naar Moonrise Towers was gegaan, ik dus ook de Tieflings terug had kunnen vinden. Het bevrijden van Dame Aylin zorgt ervoor dat zij als een speer richting de torens vliegt om Ketheric Thorme te confronteren, en ik gok zo dat vanaf dat moment de pleuris uitbreekt en je niet meer 'neutraal' de towers kunt benaderen. Hetzelfde dilemma heb ik met die "Road to Baldur's Gate", moet ik daar alvast heen? Of juist niet? Of maakt het niet uit? Ik wil graag eerst zoveel mogelijk zaken afmaken in het gebied waar ik ben, lijkt een vrij standaard benadering eigenlijk.

Is er iemand die dit enigszins herkent? Ik vind het in BG3 sowieso wat obscuur allemaal met die "are you sure you want to continue"-meldingen. Weet ik veel, no I'm not sure :P Ook bij de mountain pass en de Underdark passage al: "make sure to tie up loose einds!", vervolgens reis je verder en kun je gewoon nog prima terugkeren om alsnog zaken af te ronden. In DOS2 was dit allemaal een stuk duidelijker, daar was het super obvious dat je naar de volgende act ging, dus wezenlijk echt het gebied ging verlaten.
Je kan dus niet alle zaken afronden, zodra je verder gaat in dat soort situaties, zijn er bepaalde dingen die je niet meer kan doen. daarom krijg je die melding,

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2dope
Bokkie schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 11:39:
[...]

Je kan dus niet alle zaken afronden, zodra je verder gaat in dat soort situaties, zijn er bepaalde dingen die je niet meer kan doen. daarom krijg je die melding,
Klopt, en de specifieke situatie m.b.t. Moonrise Towers / Temple of Shar zoals beschreven zou ik wel graag willen bespreken met iemand die daar al voorbij is. Of gewoon eens horen hoe iemand anders dat heeft aangepakt. Dus in het kort:
spoiler:
- Quest: find Tieflings in Moonrise Towers
- Ik: oke, ik maak eerst de Shar/Nightsong quest af en dan ga ik die kant op
- Tijdens quest: "we never found the tieflings in Moonrise Towers"

Nee hèhè, ik heb die locatie überhaupt nog niet bereikt dus nooit de kans gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stomley
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18-09 22:12
Heeft dit niet te maken met long rest waardoor er een dat verstreken is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
Notlupus schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 09:35:
[...]

spoiler:
Het leuke aan dat Redcap moment is als je een (perception?) check maakt zodra je dat gebied in loopt dan veranderd heel dat deel van de map in het smerige moeras wat het ook echt is en je ziet dan ook de redcaps zelf. Die nog steeds een schaap proberen na te doen wanneer je tegen ze praat want ze hebben niet door dat jij ze gewoon kan zien
Op deze manier vallen ze ook door de mand en verdwijnt de illusie ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jlena
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 16:53
Bokkie schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 11:39:
[...]

Klopt ik kreeg ook de melding nu had ik gelukkig wat quest al gedaan alleen niet afgerond dus heb de melding weg geklikt en alles wat ik dacht te moeten doen afgerond en heel de map nog 1 keer doorlopen of ik wat gemist had (in dit spel vast en zeker wel). Er zit daar niks voor niks een vast travel punt (achteraf gezien)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

2dope schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 12:08:
[...]

Klopt, en de specifieke situatie m.b.t. Moonrise Towers / Temple of Shar zoals beschreven zou ik wel graag willen bespreken met iemand die daar al voorbij is. Of gewoon eens horen hoe iemand anders dat heeft aangepakt. Dus in het kort:
spoiler:
- Quest: find Tieflings in Moonrise Towers
- Ik: oke, ik maak eerst de Shar/Nightsong quest af en dan ga ik die kant op
- Tijdens quest: "we never found the tieflings in Moonrise Towers"

Nee hèhè, ik heb die locatie überhaupt nog niet bereikt dus nooit de kans gehad
Ik ben gerestart vlak voor de moonrise tower dus helaas. Wel heb ik gemerkt dat inderdaad long rests bepaalde events volgens mij niet meer doable maken.

Ik merkte dat ik echt heel veel niet gedaan had in Act 1 dus maar opnieuw begonnen

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2dope
stomley schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 12:15:
Heeft dit niet te maken met long rest waardoor er een dat verstreken is?
Bokkie schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 13:18:
[...]

Ik ben gerestart vlak voor de moonrise tower dus helaas. Wel heb ik gemerkt dat inderdaad long rests bepaalde events volgens mij niet meer doable maken.

Ik merkte dat ik echt heel veel niet gedaan had in Act 1 dus maar opnieuw begonnen
Dat heb ik bij in ieder geval één quest meegemaakt, dat was een soort 'timed' missie. Als je dan de regio wilde verlaten of naar camp ging kreeg je een expliciete waarschuwing waardoor het duidelijk was dat een quest zou gaan mislukken.

In mijn voorbeeld was ik bezig met een side quest. Tenminste, dat dacht ik. Sommige side quests hebben overlap met main quests... Tijdens deze "side quest" vorderde ik kennelijk dermate ver in de game zelf dat ik na het voltooien opeens ook een enorme hoeveelheid locaties niet meer kon bezoeken en verschillende quests automatisch werden voltooid. Dat zag ik compleet niet aankomen dus kwam nogal als een verrassing. Was nieuwsgierig of andere spelers dat wellicht ook zo hebben ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoamingZombie
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-09 16:59

RoamingZombie

Watching the sheeple...

Bokkie schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 13:18:
[...]

Die ervaring heb ik dus niet. Het heeft volgens mij meer te maken met welke quests je hebt gedaan. Ik heb ik heb meerdere long rests achter elkaar gedaan zonder dat het gevolgen heeft.

Ninety percent of everything is crap.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Neoseer
Inmiddels is het gelukt om 2 custom characters te maken in een singleplayer game.
Je moet namelijk steam helemaal afsluiten en dan de game 2x starten vanuit de installatie map blijkbaar.
Zo wordt de launcher niet geladen.
Ik ben weer helemaal blij haha.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stomley
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18-09 22:12
Holy, als je eenmaal lvl 5 bent dan schiet je power wel echt giga de lucht in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 2dope
Neoseer schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 15:00:
Inmiddels is het gelukt om 2 custom characters te maken in een singleplayer game.
Je moet namelijk steam helemaal afsluiten en dan de game 2x starten vanuit de installatie map blijkbaar.
Vergeet niet dat de origin characters, net als in DoS2, heel wat content meebrengen in de vorm van unieke quests en dergelijke. Moet zeggen dat een playthrough met 4 custom characters ook wel tof klinkt :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Curapica
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 18-09 17:33
Gisteren de game gehaald en ben meteen hooked. Een stuk leuker (so far) dan DOS2.
Zo weer verder spelen <3

Vind het wel lastig om te zien welke items daadwerkelijk value hebben en welke ik gewoon kan verkopen tho

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:18
Curapica schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 15:28:
Gisteren de game gehaald en ben meteen hooked. Een stuk leuker (so far) dan DOS2.
Zo weer verder spelen <3

Vind het wel lastig om te zien welke items daadwerkelijk value hebben en welke ik gewoon kan verkopen tho
Wat maakt dat je het een stuk leuker vind dat DOS2?
Ik vond dat spel fantastisch, heb BG3 nog niet gekocht (wel zeker van plan, maar nu nog geen tijd om te spelen). Maar ik zie (plaatjes, beetje spoilers en kleine stukjes video) wel veel gelijkenissen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Neoseer
2dope schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 15:27:
[...]

Vergeet niet dat de origin characters, net als in DoS2, heel wat content meebrengen in de vorm van unieke quests en dergelijke. Moet zeggen dat een playthrough met 4 custom characters ook wel tof klinkt :9
Klopt hoor daarom wil ik wel 2 van de origins wel mee hebben, en kun je ook omdat ik maar 2 customs heb gemaakt nog switchen tussen de companions, bij 4 kan dat helaas niet meer.
Heb nu gekozen voor een custom gnome bard (de oom van Scanlan Shorthalt, voor diegene onder ons die Vox Machina hebben gekeken) en zijn trouwe metgezel een half high elf cleric. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Curapica
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 18-09 17:33
Megupe schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 15:30:
[...]

Wat maakt dat je het een stuk leuker vind dat DOS2?
Ik vond dat spel fantastisch, heb BG3 nog niet gekocht (wel zeker van plan, maar nu nog geen tijd om te spelen). Maar ik zie (plaatjes, beetje spoilers en kleine stukjes video) wel veel gelijkenissen.
Met DOS2 ben ik serieus alle hoeken van Fort Joy ingeslagen door de enemies. Zodanig dat ik de difficulty op story had gezet om iets te winnen, bakte er niks van...

Met BG3 heb ik dit niet (ieder geval nog niet). Kan ook komen dat ik nu iets meer knowledge heb dan toen met DOS2. Maar persoonlijk heb ik het gevoel dat BG3 toegankelijker is dan DOS2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2dope
Curapica schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 16:03:
[...]

Met DOS2 ben ik serieus alle hoeken van Fort Joy ingeslagen door de enemies. Zodanig dat ik de difficulty op story had gezet om iets te winnen, bakte er niks van...

Met BG3 heb ik dit niet (ieder geval nog niet). Kan ook komen dat ik nu iets meer knowledge heb dan toen met DOS2. Maar persoonlijk heb ik het gevoel dat BG3 toegankelijker is dan DOS2.
Ik denk dat je gelijk hebt, vooral de beginfase. In DoS2 begon je als een gestripte gevangene zonder gear en moest je gaanderweg meuk bij elkaar sprokkelen om enigszins van je af te kunnen slaan. Als je daar levelde van bijvoorbeeld level 2 naar level 3, dan was het ook vrij essentieel dat je z.s.m. level 3 gear ging gebruiken als je verder wilde komen.

In BG3 sta je eigenlijk vanaf de start redelijk je mannetje en kun je na het vinden van de andere party members al een eind komen zonder echt wezenlijk iets te hoeven doen met je build/uitrusting. Ik zie wat betreft ook steeds meer gelijkenissen tussen BG3 en DoS1 ipv DoS2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:18
Curapica schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 16:03:
[...]

Ah ja, dat herken ik nog wel van DoS2. Tegelijkertijd vond ik fort joy wel een mooie en sinistere setting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wauturr
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 18-09 21:52
Heeft iemand goeie settings voor op steamdeck, of zn settings ergens vandaan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18:58
Hmm, volgens mij is er met patch 2 ook een aanpassing gedaan in de launcher. Eerder moest ik eerst altijd vulcan opnieuw selecteren, nu staat die standaard aan.

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Leuke game. Wel ingewikkeld. Moest erg wennen aan de combat (en nog steeds, eigenlijk). Heb verder ook helemaal geen DnD-kennis dus de leercurve is vrij fors.

Er lijkt echter een heel irritante bug te zitten in de game/drivers icm een RX580. Tijdens veel cutscenes gaat het scherm compleet op zwart, waarna de pc een harde reboot nodig heeft om überhaupt weer beeld te krijgen. Ongelooflijk vervelend en spelplezierbedervend.

Heb al van alles geprobeerd, maar niets lijkt te helpen. Ben ook niet de enige die er last van heeft (redditlinkje). Hopelijk snel een hotfix van Larian/nieuwe drivers van AMD. 'T is echt onspeelbaar, want ik kom dus letterlijk niet verder :/

Toevallig nog een andere tweaker die met een RX580 speelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
  • Laatst online: 18-09 16:24
Speelt iemand een spore druid ?
Ben nu net gestart en ben aangenaam verrast

1 level in warcleric voor heavy armor en martial weapons en de rest in spore druid
Wat een verrasing is dit

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easygoingfox
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 18-09 13:50
Iusedto schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 21:04:
Speelt iemand een spore druid ?
Ben nu net gestart en ben aangenaam verrast

1 level in warcleric voor heavy armor en martial weapons en de rest in spore druid
Wat een verrasing is dit
Ik speel Druid met Circle of the Land. Bevalt me ook erg goed: leuke combi van crowd control, support en damage dealing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
sOid schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 20:56:
Leuke game. Wel ingewikkeld. Moest erg wennen aan de combat (en nog steeds, eigenlijk). Heb verder ook helemaal geen DnD-kennis dus de leercurve is vrij fors.

Er lijkt echter een heel irritante bug te zitten in de game/drivers icm een RX580. Tijdens veel cutscenes gaat het scherm compleet op zwart, waarna de pc een harde reboot nodig heeft om überhaupt weer beeld te krijgen. Ongelooflijk vervelend en spelplezierbedervend.

Heb al van alles geprobeerd, maar niets lijkt te helpen. Ben ook niet de enige die er last van heeft (redditlinkje). Hopelijk snel een hotfix van Larian/nieuwe drivers van AMD. 'T is echt onspeelbaar, want ik kom dus letterlijk niet verder :/

Toevallig nog een andere tweaker die met een RX580 speelt?
Deze springt er wel uit. Toevallig al geprobeerd?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Awu9HE8CfvxEeNVhK918oG09ieI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ebzt8wCzgo2YcAB79qSjkV6O.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:31
Neoseer schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 15:00:
Het is mogelijk om de class van je companions te veranderen. Dus 2 custom chars vanwege een class is dus niet nodig, tenzij je natuurlijk ook de ras wilt veranderen.

Ik vind dit best wel een handige feature. Ik vond die elven rogue vrij irritant worden. Dus heb ik Wyll maar veranderd in een rogue en de elf uit m’n party gegooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17:33
wauturr schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 19:33:
Heeft iemand goeie settings voor op steamdeck, of zn settings ergens vandaan? :)
Voor mij werkt het volgende:
Flozem in "[PC] Baldur's Gate 3"

Af en toe wat slow down, maar goed speelbaar zonder dat de graphics lijken als een vroege jaren-0 game…

Accuduur is redelijk, en nog geen enkele crash gehad sinds release.

[ Voor 8% gewijzigd door Flozem op 12-08-2023 08:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Kenny_026 schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 23:02:
[...]

[Afbeelding]
Dank voor het meedenken!

ULPS uitschakelen had ik nog niet geprobeerd. Nu inmiddels wel, maar helaas geen oplossing :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:00

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Gizz schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 16:16:
[...]
Heb in ieder geval zojuist een bug report verstuurd aan Larian. Hoop dat ze zoiets basaals als hun eigen cloudsync snel aan de praat krijgen.
Sinds de laatste update werkt de cloudsynchronisatie in mijn GOG-versie van BG3 :)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
Arator schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 20:04:
Hmm, volgens mij is er met patch 2 ook een aanpassing gedaan in de launcher. Eerder moest ik eerst altijd vulcan opnieuw selecteren, nu staat die standaard aan.
En het lijkt alsof de AA setting nu wel wordt onthouden, want die kon ik telkens opnieuw inschakelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Kenny_026 schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 23:02:
[...]

[Afbeelding]
Nou, denk dat het is opgelost.

Blijkbaar overclockt de AMD-drivers standaard het aantal mhz op de RX580 (en misschien ook andere kaarten). In plaats van de kaart specs (1257mhz) staat de max standaard op 1366mhz. Dat gaat met de meeste wellicht games goed, maar met BG3 blijkbaar niet. Ongelooflijk raar dat AMD zoiets doet...

Het is blijkbaar een bekend probleem, want er werd verwezen naar een tutorial op YouTube om die settings te wijzigen.

Videootje heb ik niet bij de hand, maar mocht iemand hetzelfde ervaren: laat het even weten, dan stuur ik het je toe.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:08

SkyStreaker

Move on up!

Behoorlijk eens met IGN:

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arator
Altijd al een beker willen hebben met een sterke magnetische onderkant. Hoe sterk? Zo sterk dat je er een tweehander mee kan liften.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_TeTNbKku7dQNvoeJBGjXnqg2JU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/docMRCv8zk0WRqmegjJAC1NM.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Ja Destin is hier spot on. Ik vind het van een studio als IGN ook een goed signaal dat ze hier zo’n standpunt innemen.

Ik hoop echt dat Larian GOTY binnensleept. Niet alleen omdat de game geweldig is maar ook vanwege het haast politieke standpunt wat ze innemen richting de rest van de industrie. Mogelijk onbedoeld maar als meer ontwikkelaars leren van deze manier van werken zouden ze zo maar eens een verandering in kunnen zetten.

De gamingindustrie is grotendeels ziek en verpest door aandeelhouders die liever geld dan een goed product zien. Laten we het Games-As-A-Service noemen en de consument koopt toch wel. En ik maak mezelf er vaak genoeg schuldig aan maar een game als BG3 en Elden Ring laten zien dat het helemaal niet hoeft.

Als er een uitbreiding op het verhaal komt in de toekomst of een nieuw origin character dan koop ik deze blind. Al is het maar om Larian te supporten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Onderstaande video is voor sommigen hier mogelijk interessant. Als je een wat oudere pc/gpu hebt zitten er wel wat interessante tips in voor een goede quality/performance balans.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Clavis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-09 09:15
Curapica schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 15:28:
Zo weer verder spelen <3

Same, direct coop geprobeerd met een maat.
Ga vandaag alleen beginnen, maar wat een toffe game zeg.. *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yarisken
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15-09 23:17
Ik kan de game alleen maar spelen op de laptop van mijn zoon en die heeft geen 150GB vrij meer. Is kijken om een externe ssd te kunnen koppelen.
Ik heb BG1 en BG2 enorm veel gespeeld toen ze uitkwamen en ik was eerst enorm sceptisch dat Larian BG3 ging ontwikkelen.
Door de vele positieve reacties ga ik het toch kopen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Mauz1978
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:12

Mauz1978

Console War Veteran

Yarisken schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 14:08:
Ik kan de game alleen maar spelen op de laptop van mijn zoon en die heeft geen 150GB vrij meer. Is kijken om een externe ssd te kunnen koppelen.
Ik heb BG1 en BG2 enorm veel gespeeld toen ze uitkwamen en ik was eerst enorm sceptisch dat Larian BG3 ging ontwikkelen.
Of je doe het via Geforce Now ;).

Something under the bed is drooling

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vortigen
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 18:41
Door wat tijdelijke gezondheid probleempjes kan ik even niet zoveel gamen maar de keren dat ik het wel kan geniet ik enorm :)

Ik zit nog in Act 1 en de combat is tot nu toe goed te doen op balanced.
Soms is het nodig om een gevecht wat anders aan te vliegen dan ik in eerste instantie van plan was.
En dat uitvogelen vind ik dan ook wel leuk.

Maar misschien zet ik de difficulty wel even op explorer om wat sneller door de combat heen te raken, omdat ik even niet zoveel uren er in kan steken als ik zou willen.
Ik zie wel :)

De interactie met mijn companions is altijd interessant en soms zelfs verrassend!
Kortom: wat een geweldig spel !

We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop34
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19:08
Vraagje: heeft de class van je companions invloed op hun storyline? Ik zou van Shadowheart graag een paladin willen maken, maar ik wil ook niet haar dialogue opties veranderen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18:23
Joop34 schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 08:12:
Vraagje: heeft de class van je companions invloed op hun storyline? Ik zou van Shadowheart graag een paladin willen maken, maar ik wil ook niet haar dialogue opties veranderen.
De dialoog opties veranderen dan niet, het spel blijft uitgaan dat ze een cleric is, dus het kan zijn dat sommige gespreksopties een beetje vreemd overkomen.

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stickfiguur
Ik heb er bijna 30 uurtjes in zitten en ik ben helemaal verkocht. Het verhaal heeft me goed te pakken en waar ik eerst dacht dat turn based combat 'saai' zou zijn ben ik nu overtuigd van het tegenovergestelde.

Overal waar ik heen ga verbaast me weer hoeveel mogelijkheden je hebt om de problemen/puzzels op te lossen. Als beginner in dit genre vind ik dat de balanced difficulty prima te doen is trouwens, nog niet echt heel grote problemen gehad. Wel een paar keer dat ik denk okay even reloaden want ik denk dat ik de fight beter kan doen dan dit maar dat is voor mij best leuk.

spoiler: Act 1 Underdark/Grymforge
Nadat ik de druid gered heb ben ik terug gegaan naar het goblin camp om de underdark in te gaan, dat leek me een veiligere manier gebaseerd op wat me verteld is over de andere route. Ik heb het niet getest, misschien voor een tweede playthrough.

Maar wauw wat een environments, alles is de moeite waard om te exploren. Kom je ineens weer een nieuw ras tegen die je kan helpen of afslachten. Ik heb gekozen om de good guy te zijn deze playthrough dus daar weer problemen voor opgelost. Super vet allemaal. Inmiddels zit ik ergens diep bij de dwergen en ben ik net bij de forge aangekomen via een kleine omweg.

Het leuke is dat ik nu steeds meer momenten heb waar ik denk oh dit had ik ook op een andere manier kunnen oplossen nadat zonder druk beter kan kijken wat er gebeurd. Dat vind ik erg leuk. Ook het feit dat je met dode characters en met dieren kan praten. Super grappig om te zien hoeveel extra dingen je kan leren en hoeveel side quests je wel niet vind op deze manier.

Ik was bang dat ik niet zoet zou zijn tot Starfield maar dat komt wel goed, ik wil er nog een keer doorheen en dan als bad guy (
spoiler:
inclusief die tadpoles abusen want nu probeer ik mn handen daar niet aan te branden
).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gwindorian
stickfiguur schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 08:29:
Ik heb er bijna 30 uurtjes in zitten en ik ben helemaal verkocht. Het verhaal heeft me goed te pakken en waar ik eerst dacht dat turn based combat 'saai' zou zijn ben ik nu overtuigd van het tegenovergestelde.

Overal waar ik heen ga verbaast me weer hoeveel mogelijkheden je hebt om de problemen/puzzels op te lossen. Als beginner in dit genre vind ik dat de balanced difficulty prima te doen is trouwens, nog niet echt heel grote problemen gehad. Wel een paar keer dat ik denk okay even reloaden want ik denk dat ik de fight beter kan doen dan dit maar dat is voor mij best leuk.

Nadat ik de druid gered heb ben ik terug gegaan naar het goblin camp om de underdark in te gaan, dat leek me een veiligere manier gebaseerd op wat me verteld is over de andere route. Ik heb het niet getest, misschien voor een tweede playthrough.

Maar wauw wat een environments, alles is de moeite waard om te exploren. Kom je ineens weer een nieuw ras tegen die je kan helpen of afslachten. Ik heb gekozen om de good guy te zijn deze playthrough dus daar weer problemen voor opgelost. Super vet allemaal. Inmiddels zit ik ergens diep bij de dwergen en ben ik net bij de forge aangekomen via een kleine omweg.

Het leuke is dat ik nu steeds meer momenten heb waar ik denk oh dit had ik ook op een andere manier kunnen oplossen nadat zonder druk beter kan kijken wat er gebeurd. Dat vind ik erg leuk. Ook het feit dat je met dode characters en met dieren kan praten. Super grappig om te zien hoeveel extra dingen je kan leren en hoeveel side quests je wel niet vind op deze manier.
Ik wilde vandaag weer eens posten over de game, maar je maakt een soort samenvatting van mijn eigen verhaal :)

Ik heb er ongeveer 40 uur inzitten, en ben ongeveer op hetzelfde punt aangekomen als jij. Ik heb me trouwens in Grymforge enorm zitten vergapen aan de prachtige views ook weer !

Ik vind het allemaal echt heerlijk spelen, en de game trekt je zo makkelijk het verhaal in. Ik speel hem ook op de balanced mode, prima te doen tot nu toe, maar denk wel dat ik een tikkie overleveld ben inmiddels.
Ik vermaak me echt kostelijk !

Ik heb gisteren de dag afgesloten met het (pittige) gevecht in de forge zelf, nadat je je eerste item maakt. Die was wel uitdagend moet ik zeggen, maar oh zo tof als het dan weer lukt. Tuurlijk hoort soms loaden en opnieuw proberen daar ook bij, maar ik vind dat juist ook wel leuk om op die manier te puzzlen.

Je kunt betwisten of het een bug is, maar ik heb het Nere gevecht wel helemaal opnieuw moeten doen. Bleek dat je een Quest niet kan afronden als de killing blow iets van Acid of Fire is geweest.

Ik heb ook echt genoten van het stuk story als een van je companions doodgaat en je die weer wil resurrecten _/-\o_

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Arator
Met mijn eerste char kon ik me gewoon overal doorlullen. Weinig gevechten, en eigenlijk niets gezien. Scratch had ik gevonden, maar het tolhuis had ik bijvoorbeeld helemaal gemist, Gale niet gevonden, etc...
Tot ik bij die taurussen kwam, toen had ik door "hier moet ik precies nog niet wezen".
Maar opnieuw begonnen, en nu wat meer aandacht. Eekhoorns die beginnen discussiëren, kikkers die je naar een schat leiden,... En nu ga ik wel het gevecht aan ipv intimidatie en overtuigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop34
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19:08
Remy!!!! schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 08:25:
[...]

De dialoog opties veranderen dan niet, het spel blijft uitgaan dat ze een cleric is, dus het kan zijn dat sommige gespreksopties een beetje vreemd overkomen.
Ah top, dankjewel!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Laatst online: 18:08

D4NG3R

kiwi

:)

Gezien de positieve verhalen, en het feit dat we binnenkort met de vriendengroep een DnD campaign gaan doen, Baldur's Gate 3 maar eens opgepakt. En wauw, dit is wel genieten ja.

Toch al wel vaker een savegame moeten reloaden dan ik eigenlijk wou, de combat is af en toe best pittig. :D

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stickfiguur
Arator schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 09:45:
Met mijn eerste char kon ik me gewoon overal doorlullen. Weinig gevechten, en eigenlijk niets gezien. Scratch had ik gevonden, maar het tolhuis had ik bijvoorbeeld helemaal gemist, Gale niet gevonden, etc...
Tot ik bij die taurussen kwam, toen had ik door "hier moet ik precies nog niet wezen".
Maar opnieuw begonnen, en nu wat meer aandacht. Eekhoorns die beginnen discussiëren, kikkers die je naar een schat leiden,... En nu ga ik wel het gevecht aan ipv intimidatie en overtuigen.
Wat betreft al die dingen die je niet gevonden hebt, ik had een gesprek met een goede vriend van mij die wat meer ervaren is in dit soort games en wat mij verbaasde is dat hij bepaalde karakters wel al ontdekt heeft en ik bijvoorbeeld nog niet. Lae'zel, of hoe je het ook schrijft, heb ik bijvoorbeeld nog niet gezien (behalve aan t begin natuurlyk). Dat is denk ook het leuke dat je andere keuzes maakt en andere plekken gaat verkennen in verschillende volgorde.

Wat mij heeft verbaasd is dat het exploration gedeelte zo leuk en spannend kan zijn. Zo loot je opeens een key ergens, waar kan ik die nu weer gebruiken?! Of zoals ik zei een side quest door een boek te lezen, side quest van een dier. Er is gewoon zoveel te doen en ontdekken, echt een top game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:08

SkyStreaker

Move on up!

Ik heb de
spoiler:
Owlbear cub gevonden en die zou naar mijn mijn kamp komen, maar helaas nog steeds niet. Iemand aanwijzing?

[ Voor 6% gewijzigd door SkyStreaker op 14-08-2023 12:58 ]

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18:23
SkyStreaker schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 12:55:
Ik heb de
spoiler:
Owlbear cub gevonden en die zou naar mijn mijn kamp komen, maar helaas nog steeds niet. Iemand aanwijzing?
Duurt even een paar long rests volgens mij.

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yonix
Interessante flask gevonden, met dito inhoud. Echter, ik vraag mij af of dit nog gevolgen gaat hebben:
spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cotC9Q4JhP-ypaQR5Tq2UEsFgTo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0oakebvomp65Di1v1nCY2RUW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n5J8nhkEbX5vMTsMA20tVYBlfJI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/w0Is3n3ZDC0sA2PmhN5yTSU6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OUE2Ji_0TLuy889iG7CFLQT6WY4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mwBv6RktR5U3JUhlgCQXfrDR.jpg?f=fotoalbum_large

Iemand enig idee? :)

Anyhow, heb er nu zo'n 11+ uur inzitten en ik vermaak mij prima met BG3. :*) Moet zeggen dat de lore mij soms nog boven het hoofd vliegt, maar de combat, dialogen, voice overs, muziek, animaties ... het is allemaal zo onwijs tof gedaan! Props aan Larian Studios. _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chefbierrr
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 30-08 17:09
Yonix schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 13:11:
Interessante flask gevonden, met dito inhoud....
Iemand enig idee? :)

Anyhow, heb er nu zo'n 11+ uur inzitten en ik vermaak mij prima met BG3. :*) Moet zeggen dat de lore mij soms nog boven het hoofd vliegt, maar de combat, dialogen, voice overs, muziek, animaties ... het is allemaal zo onwijs tof gedaan! Props aan Larian Studios. _/-\o_
Het verschil tussen de flask openen of bewaren is quest experience en secondary rewards. Zonder spoilers te geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klauwhamer
  • Registratie: Februari 2013
  • Nu online

Klauwhamer

Voor spijkers.. op laag water.

stickfiguur schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 10:24:
[...]

Wat mij heeft verbaasd is dat het exploration gedeelte zo leuk en spannend kan zijn. Zo loot je opeens een key ergens, waar kan ik die nu weer gebruiken?! Of zoals ik zei een side quest door een boek te lezen, side quest van een dier. Er is gewoon zoveel te doen en ontdekken, echt een top game.
Dit! Ik ben nog steeds geen meter opgeschoten maar de spaarzame tijd die ik heb is ook alleen maar kwaliteit en plezier geweest. Ik probeer zoveel mogelijk metagaming te voorkomen en zoveel mogelijk zelf te ontdekken. Als dat betekent dat ik jaren over het spel ga doen dan is dat maar zo. Want wat een beloningen geeft deze game voor rust, tijd, en "oldschool" gaming. En fair enough, het inventory systeem is eveneens oldschool ergernis :D

D3 :: I don't always kill but when I do, it's hyphen nine. :: y u no iddqd? :: Si non confectus, non reficiat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
Chefbierrr schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 13:25:
[...]

Het verschil tussen de flask openen of bewaren is quest experience en secondary rewards. Zonder spoilers te geven.
spoiler:
Dan kan ik 'm dus beter dicht laten? Want de enemy had geen loot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chefbierrr
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 30-08 17:09
Yonix schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 13:54:
[...]

spoiler:
Dan kan ik 'm dus beter dicht laten? Want de enemy had geen loot.
spoiler:
klopt je moet de kist meenemen naar waukeen's rest, waar een soort ondergrondse smokkelaars questline zit. Check je quest log waar dat op de map zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellybrah
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 11:18
Overigens kan ik alle nieuwe spelers van een larian game van harte divinity original sin 2 aanraden! Daar zit zelfs nog een dieper gear systeem in.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Russel88
Yarisken schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 14:08:
Geef Geforce Now een kans. Neem een abbo voor een tientje en je staat versteld.
Ik heb ook geen laptop die BG3 kan draaien. Ik heb Geforce Now geprobeerd en nu ben ik helemaal blij. Ik kan het nu zelfs op de bank spelen op m’n tv. Heerlijk dit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yarisken
Russel88 schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 17:51:
[...]

Geef Geforce Now een kans. Neem een abbo voor een tientje en je staat versteld.
Ik heb ook geen laptop die BG3 kan draaien. Ik heb Geforce Now geprobeerd en nu ben ik helemaal blij. Ik kan het nu zelfs op de bank spelen op m’n tv. Heerlijk dit.
Heb wat zitten lezen. Ik kan dus mijn spelletjes op steam ermee spelen. Dus ik koop daar baldur's gate 3 en dan kan ik starten.
Ik ga het eens bekijken ! Is goedkoper als een nieuwe laptop/pc kopen :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
Yarisken schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 18:06:
[...]

Heb wat zitten lezen. Ik kan dus mijn spelletjes op steam ermee spelen. Dus ik koop daar baldur's gate 3 en dan kan ik starten.
Ik ga het eens bekijken ! Is goedkoper als een nieuwe laptop/pc kopen :-).
Bijna. Je koopt het spel op Steam en dan log je daar in en je start Baldurs Gate.
Ik vind het echt briljant. Nadeel is dat je geen mods kan spelen en Geforce Now ondersteunt niet alle spellen.
Ik heb het afgesloten puur voor Baldurs Gate, dus ik mis alleen de eventuele mods.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Yonix
Daar gaan we weer!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/05c1Y-WHlMwp28DxqZKsVJpVFvA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GojWlfxTKrOD9m3Cazz9FkF2.jpg?f=fotoalbum_large

En de missus vindt het geen straf om mee te kijken / luisteren. :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paterpor
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18-09 13:54
Yonix schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 20:57:
Daar gaan we weer!

[Afbeelding]

Wel even om drank sturen als je die beer wil verleiden :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
Zo, ik zit eindelijk in act 2 en heb een npc ontmoet die ook in BG1 en 2 zat.
Ik merk dat ik alles doe om haar te pleasen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 00:33
Ik speel een half-orc barbarian met cha 8 als party face, dat speelt heerlijk! Lekker lompe opties zonder na te denken. Prima uitkomst in bijna alle gevallen, met hilarische dialogen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Espresso14
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 19:16
Yonix schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 20:57:
Daar gaan we weer!

[Afbeelding]

Ziet er top uit!
Stream jij de game naar je tv? En zo ja; hoe?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yonix
Espresso14 schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 07:53:
[...]

Ziet er top uit!
Stream jij de game naar je tv? En zo ja; hoe?
Thanks! :)

Jup, ik stream de game vanaf mijn pc ('gamekamer' boven) naar de tv in de huiskamer.

Heb via Rootmy.tv mijn tv (LG C1 OLED) kunnen 'jailbreaken', zodat apps als Moonlight (Nvidia Gamestream) geïnstalleerd kunnen worden. De tv ondersteunt diverse randapparatuur, zoals toetsenbord, muis en controller - via Bluetooth. In mijn geval heb ik één van mijn DualSense-controllers verbonden met de tv.

And it all works like a charm. 8)

Oh, en in de 'gamekamer' zit ik er zo bij:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Uc8oMWIeJI79YkTsLU_55vtcSyc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5aUQu9Vwt5Xs5hiHkwqmyzcQ.jpg?f=fotoalbum_large
Verkeerde game, I know :p

[ Voor 26% gewijzigd door Yonix op 15-08-2023 08:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueice85
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-09 16:16
Ik loop nu wel tegen een probleem aan denk ik met het einde van act 2:

spoiler:
Ik heb net ketheric verslagen in de mindflayer colony, maar asterion heeft het niet overleefd. Ik had ook geen spell slots meer om hem te reviven. Geen probleem dacht ik, even regelen bij withers en we kunnen verder. Nu heb ik de portal naar moonrise towers gepakt maar withers weigert hem te reviven, ik kan ook niet slapen om de spell slots te laten vullen omdat asterion dood op de grond ligt en verder naar BG gaat ook niet omdat mn party 'niet ready' is. Ik kan ook geen scrolls meer vinden. Heeft iemand tips hoe nu verder? Kan ik hem op enige manier uit mn party schoppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenegadexRIPxx
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 00:28
Ik moet wel zeggen dat het partybeheer systeem ruk is.

Ik zie echt niet in waarom je expliciet elke keer weer naar het kamp moet gaan om uw groep te kunnen aanpassen, en erger dat je altijd naar die persoon moet wandelen om de aanpassing te maken. Is dat nu zo moeilijk om een partymanager te hebben voorzien waar je dan de personen die in uw groep zitten in uw kamp te veranderen.

Of dat je altijd dubbel moet bevestigen.

Dat bestond al in BG1, het werkte goed in BG2. Waarom dan zo'n idiote oplossing voorzien in BG3 :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2dope
blueice85 schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 09:54:
Ik loop nu wel tegen een probleem aan denk ik met het einde van act 2:

spoiler:
Ik heb net ketheric verslagen in de mindflayer colony, maar asterion heeft het niet overleefd. Ik had ook geen spell slots meer om hem te reviven. Geen probleem dacht ik, even regelen bij withers en we kunnen verder. Nu heb ik de portal naar moonrise towers gepakt maar withers weigert hem te reviven, ik kan ook niet slapen om de spell slots te laten vullen omdat asterion dood op de grond ligt en verder naar BG gaat ook niet omdat mn party 'niet ready' is. Ik kan ook geen scrolls meer vinden. Heeft iemand tips hoe nu verder? Kan ik hem op enige manier uit mn party schoppen?
spoiler:
Wat bedoel je met 'portal naar moonrise towers gepakt'? Ligt het lichaam van Astarion nog op dezelfde plek in de colony? Kun je nog travelen naar Act 1 (Risen Road)? Of zijn die locaties inmiddels verdwenen? Daar zitten meerdere vendors die revify-scrolls verkopen. Alternatief, heb je Shadowheart nog? Zij kan ook reviven, gewoon met een necro spell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamSid
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 15:30
Russel88 schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 19:24:
[...]

Bijna. Je koopt het spel op Steam en dan log je daar in en je start Baldurs Gate.
Ik vind het echt briljant. Nadeel is dat je geen mods kan spelen en Geforce Now ondersteunt niet alle spellen.
Ik heb het afgesloten puur voor Baldurs Gate, dus ik mis alleen de eventuele mods.
Ik speel ook Poe via Geforce Now en ik mis erg de secondary tools die je bij dit spel kunt krijgen. Maar wat voor handige mods heb je dan bij BG3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwindorian
RenegadexRIPxx schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 10:07:

Ik zie echt niet in waarom je expliciet elke keer weer naar het kamp moet gaan om uw groep te kunnen aanpassen, en erger dat je altijd naar die persoon moet wandelen om de aanpassing te maken. Is dat nu zo moeilijk om een partymanager te hebben voorzien waar je dan de personen die in uw groep zitten in uw kamp te veranderen.

Dat bestond al in BG1, het werkte goed in BG2. Waarom dan zo'n idiote oplossing voorzien in BG3 :(.
Als je zovaak van party wisselt kan ik me voorstellen dat je het wat onhandig vind, ik heb er persoonlijk niet echt last van. Ik kan me alleen écht niet heugen dat je in BG een party manager had, en in 2 ook niet. Sterker nog, als je in 1 afscheid nam, was dat vaak definitief, óf je moest naar een bepaalde plaats travelen om je compagnion weer op te halen.

tenzij mijn geheugen mij écht in de steek laat, ben ik wel benieuwd welke party manager je in BG1 en 2 voor ogen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
SamSid schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 10:17:
[...]

Ik speel ook Poe via Geforce Now en ik mis erg de secondary tools die je bij dit spel kunt krijgen. Maar wat voor handige mods heb je dan bij BG3?
Nu nog niks denk ik. Maar BG1 en BG2 hadden enorme mod communities. Toen al. Dit varieerde van items tot en met playable npc’s met hun eigen quests.
Ik verwacht dat Larian het zo heeft opgezet dat het niet al te moeilijk is om mods toe te voegen.
Dus dat ga ik missen, maar ik ben allang blij dat ik BG3 kan spelen zonder een nieuwe laptop te kopen.
En ik heb nu gamen vanuit de bank ontdekt, dit is erg veel relaxter dan gamen achter een bureau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueice85
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-09 16:16
2dope schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 10:17:
[...]

spoiler:
Wat bedoel je met 'portal naar moonrise towers gepakt'? Ligt het lichaam van Astarion nog op dezelfde plek in de colony? Kun je nog travelen naar Act 1 (Risen Road)? Of zijn die locaties inmiddels verdwenen? Daar zitten meerdere vendors die revify-scrolls verkopen. Alternatief, heb je Shadowheart nog? Zij kan ook reviven, gewoon met een necro spell.
spoiler:
Nadat ketheric dood is spawnt er een portal waarmee je terug naar moonrise towers gaat. Asterion ligt inderdaad nog in de mind flayer colony. De locaties waar je normaliter revive scrolls koopt zijn niet meer toegankelijk. Wat shadowheart betreft daar doelde ik op toen ik zei dat ik geen spell slots meer beschikbaar had ;)

[ Voor 3% gewijzigd door blueice85 op 15-08-2023 10:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 00:33
RenegadexRIPxx schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 10:07:

In D&D wissel je nu eenmaal eigenlijk nooit van party... Tenzij er iemand dood gaat.

Verder voorkomt het cheesy gedrag: alle spells op? Even snel wisselen met iemand die nog "vol" is.

Ik heb gewoon mijn party en daar laat ik het bij.

spoiler:
Karlagh direct gedood bij ontmoeting op verzoek van Wyll. Asterion zat in mn kamp, probeerde me te bijten, direct houten staak door zn hart

Mn lompe half-orc barbarian doet niet zo moeilijk :) De volgende playthrough ga ik wel met andere companions spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yarisken
Gwindorian schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 10:19:
[...]

Als je zovaak van party wisselt kan ik me voorstellen dat je het wat onhandig vind, ik heb er persoonlijk niet echt last van. Ik kan me alleen écht niet heugen dat je in BG een party manager had, en in 2 ook niet. Sterker nog, als je in 1 afscheid nam, was dat vaak definitief, óf je moest naar een bepaalde plaats travelen om je compagnion weer op te halen.

tenzij mijn geheugen mij écht in de steek laat, ben ik wel benieuwd welke party manager je in BG1 en 2 voor ogen hebt.
Je had toch enkele compagnions die met een timer werkten zoals Minsc en Kivan. Dus dat was toch wat uitkijken wanneer je ze ging oppikken. Coran en Yesslick nam ik meestal mee dus dat was toch altijd even wachten tot je ze kon meenemen. Ondertussen vulde je dan je party met andere compagnions. Ik deed dus toch wel degelijk aan party management maar je had geen "party manager" :-).
Pagina: 1 ... 9 ... 20 Laatste