Ik meld me ook even in dit topic
DOS2 echt helemaal grijs gespeeld. BG3 sinds EA af en aan gespeeld. Sinds de release heb ik me nu volledig op BG3 gestort en wat een ontzettend vette game is het toch
Helaas heb ik een nogal nare eigenschap waarbij ik - net zoals met DOS2 - continu de neiging om opnieuw te beginnen omdat iets met niet aanstaat. Perfectionisme, gestoordheid... noem het wat je wilt

Hierdoor ben ik nog niet verder dan level 3 gekomen
Zo ben ik (na een aantal classes geprobeerd te hebben) met veel enthousiasme met een human druid (circle of the moon) begonnen. Helemaal tevreden met de speelstijl en party compositie: ikzelf de "tank", Gale als wizard, Astarion als rogue en Shadowheart als support/healer. En dan kom ik opeens Karlach tegen...
Ik wil haar graag in mijn party opnemen maar dat "botst" met mijn druid. Ik kan Astarion inwisselen maar dan heb ik geen rogue (en dus lockpicking) meer. Ik kan mijn druid respeccen naar een spellcaster, maar daar heb ik Gale al voor, dus dat is ook niet handig. Daarbij ben ik dan zelf liever een wizard, maar dan wil ik ook een andere race hebben

Aaargh toch maar weer opnieuw beginnen
Zijn er meer die hier "last" van hebben of ben ik de enige?