Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kawacatoose
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-02 10:11
Fantastisch Spel. Terugduwen is geweldig.
spoiler: voorbeeld terugduwen
Ik schopte Dror Ragzlin van zijn troon het ravijn in en schopte Minthara van de spanten af. Ze kon de landing niet overleven.
10/10.

[ Voor 11% gewijzigd door kawacatoose op 08-08-2023 09:47 ]

Steam Deck

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:43

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

kawacatoose schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 09:36:
spoiler:
Ik schopte Dror Ragzlin van zijn troon het ravijn in en schopte Minthara van de spanten af. Ze kon de landing niet overleven.
10/10.
Spoiler tags voor zulke dingen please ;)

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 2dope
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14-07 21:42
spoiler:
10/10.
spoiler:
Ik heb onlangs een niet nader te noemen, zeer macthtige drow overtuigd om mij te helpen te vechten tegen een leger van grey dwarves. In beurt 2 werd deze zeer sterke, krachtige drow in de lava gemieterd door een dwerg van half zijn omvang. Gelachen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gilotto
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-09 13:27

Gilotto

Paint Skillz

Heerlijk om te genieten van alle pracht en praal van de vergezichten in het spel
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xymsNpJWFWuhA2yHQzmJR7SfOR4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/kMluVKgczNgmkTN0Bqt2tvSD.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poulske
  • Laatst online: 15:35
2dope schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 09:35:
[...]

Welk level was je bij verlaten?

Ik blijf die waarschuwingen bij het verlaten van een gebied wat onduidelijk vinden:
spoiler: inzake travelen tussen verschillende gebieden in act 1
Die opmerkingen over 'tying up loose ends' bij het verlaten van een gebied. Die vraag ik kreeg ik namelijk ook al bij het verlaten van de mountain pass richting de Rosymorn Monastery, maar je kunt daarna gewoon nog terug travelen...? Idem bij het benaderen van de Underdark, daarna kun je ook prima terug (sterker nog, voor enkele quests moet je heen en weer peddelen). De relevantie van die waarschuwing ontgaat me derhalve even. Wellicht dat bepaalde quests automatisch sluiten bij het verlaten...? In de Underdark is bijv. wel een quest die failed wanneer je dat gebied verlaat zonder de quest te volmaken.

[...]

Ik heb daar het dubbele gespendeerd :P wel behoorlijk 'completionist' schat ik zo in. Ben ook wel een beetje overleveld inmiddels.
Level 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2dope
Wat trouwens ontzettend tof aan de summons in BG3.... (lang verhaal geworden, inzake de summons en decoys in act 1, t/m level 4 spells)

spoiler:
... dat ze (enkelen?) gewoon permanent bij je blijven tot ze dood gaan :D Ik liep gisteravond urenlang rond met een zombie-buddy omdat die alle schermutselingen steeds overleefde. Zelfs na een long rest @ camp en zelfs na switchen van characters en terugswitchen is de summon nog aanwezig _O- Hij is er nu dus nog, zij het met wat minder HP dan eerst. Hij heeft al 3 kills op zijn naam 8)

En ook weer heel vet gedaan zijn de reacties van NPC's op je summon. Dat was in DOS2 ook al, nu is het nog weer wat uitgebreider/leuker. Verder nog een beetje geëxperimenteerd met die summon, ontzettend vermakelijk om mee te klooien. Je kunt hem nu ook loskoppelen van de 'summoner' en er op eigen houtje mee rondlopen.

Wat ik ook heb geprobeerd is een zeker paar handschoenen die anderen wellicht ook hebben gevonden. Die handschoenen geven een ogenschijnlijk zwaar overpowered skill aan summoners, iets in de trant als "makes summon immune to all damage except psychic". Holy shit dacht ik dus ff getest, maar dan krijgt je summon (althans de zombie) iedere twee seconden een intelligence (?) check en zodra die faalt dan wordt 'ie gek/onstabiel en op den duur viel hij mij aan. In combat/tb-mode zal die check gewoon iedere beurt zijn. Als ik me niet vergis had dit te maken met het gebruik van magic/spells, waar die zombie instabiel van wordt, dus niet per se beperkt tot die handschoenen. Ik gok dat bijv. healen hetzelfde effect triggert.

Hij was toen daadwerkelijk immuun voor de meeste schade wat ik kon zien. In combat mode de handschoenen weer uitgetrokken en daarna was hij meteen weer vriendelijk. Ben er dus nog niet helemaal uit of dit werkt, vanavond denk ik nog ff verder Frankensteinen :P

Anderen al toffe summons/necro spells tegengekomen? Die zombie is best handig, redelijke hit chance, redelijke damage en een leipe skill dat zodra hij iemand infecteert, diegene ook zombie wordt als 'ie daarna overlijdt - de tweede zombie is alleen helaas niet 'permanent'. Verder is hij ook een redelijke decoy gebleken. Maar uiteindelijk is het slechts een lvl 3 spell. Heb nog één andere level IV summon getest, een soort holy sentinel met behoorlijk wat HP maar die kan niet bewegen en verliest zijn eigen HP aan de hand van de hoeveelheid schade die hij zelf doet. Deze nog maar 1 keer gesummoned en toen had ik er niks aan (er kwam niemand binnen reach).

Overigens moet ik zeggen dat veel decoy/trickery maar matig werkt. D.w.z., veel vijanden trappen er niet in. Mijn Shadowheart laat ik vaak die duplicate image skill gebruiken, maar die wordt bijna nooit aangevallen (en waarom krijgt die een beurt :') ). Ook de skill dat je 3 mirrored versies van jezelf spawned, heb ik denk ik al een keer of 5 gebruikt en nog nooit werd één van die drie aangevallen. Die skill heeft dan tenminste nog het voordeel dat je AC rating +3 krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemmeke
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 08-09 13:16
spoiler:
hoe word ik een necromancer, dat necromancer boek lezen?

Cat linux.txt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kawacatoose
Gemmeke schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 10:22:
spoiler:
hoe word ik een necromancer, dat necromancer boek lezen?
spoiler:
De wizard class kan op level 2 de subclass necromancy kiezen, maar je kunt natuurlijk ook voornamelijk op necromancy spells concentreren.

https://baldursgate3.wiki.fextralife.com/Necromancy+Spells

[ Voor 11% gewijzigd door kawacatoose op 08-08-2023 19:18 ]

Steam Deck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2dope
Hmm ja ik ben dus halverwege level 8. Dat voelt toch wel opmerkelijk om te bereiken in act 1, gezien het maximum level dat je kunt halen (bewust niet genoemd voor wie dat niet wil weten :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beavbusi
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 18-09 13:50
Zouden er mensen voor deze game een mod kunnen maken die heel die turnbase combat weghaald? :P Ik wil dit graag spelen maar heb echt een hekel aan turnbased combat tot zover..

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-09 23:52

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Turn based weghalen, haalt ook voor het grootste deel het D&D idee weg.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
2dope schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 10:34:
[...]

Hmm ja ik ben dus halverwege level 8. Dat voelt toch wel opmerkelijk om te bereiken in act 1, gezien het maximum level dat je kunt halen (bewust niet genoemd voor wie dat niet wil weten :P )
Ja snap het niet echt, heb gewoon de quests gevolgd en alle side quests die ik ben tegengekomen. Maar heb ook een heel stuk van de eerste map en Underdark niet explored dus denk dat daar nog wat te halen valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop34
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19:08
Ik zou graag een paladin in mijn party willen, maar die ben ik tot nu toe nog niet tegengekomen. Kan ik die nog verwachten, of kan ik beter een andere keuze maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2dope
Poulske schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 10:48:
[...]

Ja snap het niet echt, heb gewoon de quests gevolgd en alle side quests die ik ben tegengekomen. Maar heb ook een heel idee van de eerste map en Underdark niet explored dus denk dat daar nog wat te halen valt.
Ik ook,

spoiler: over max levels, level bij verlaten act 1
Al ben ik wel eerst de hele Underdark doorgegaan en vervolgens teruggekeerd om via mountain pass nog een partij quests te doen. Toen ging het ook wel erg rap met levelen. Maar nog steeds, ik ben na mijn huidige quest waarschijnlijk level 8, terwijl ik dan "officieel" nog niet in act 2 ben beland (al wel stiekem ff wezen spieken maar teruggekeerd om "loose ends" af te ronden :P ). Maar het maximum level is slechts level 12? Er komen nog twee acts waar ik dan nog maar vier keer kan levelen? Bevreemd me een beetje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kawacatoose
Joop34 schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 10:54:
Ik zou graag een paladin in mijn party willen, maar die ben ik tot nu toe nog niet tegengekomen. Kan ik die nog verwachten, of kan ik beter een andere keuze maken?
spoiler:
Volgens mij is er geen paladin character, maar je kan elk character veranderen naar een paladin of paladin hireling huren.

https://baldursgate3.wiki.fextralife.com/Withers

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xCBdZkD97stKxORyZZaxpHrdxIA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ovggfxtVqx81tkshZU1wLEzf.png?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EfFyvEvTo0n80C8t0sJ0BSaKkKQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/DLHPmudtL5HJHs6iHoFIfOOE.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 58% gewijzigd door kawacatoose op 08-08-2023 12:10 ]

Steam Deck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dementii
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11-09 21:10
Misschien een domme vraag. Is het aantal vijanden dat je tegenkomt afhankelijk van de grootte van je party? Stel je hebt maar 2 karakters in je party komt je dan minder vijanden tegen dan met 4?
Ik heb in het begin 1 persoon niet toegelaten (die hangt nu een beetje in het kamp) en speel dus met 3. Ik moet zeggen dat ik het
spoiler:
Goblin Camp vrij lastig vind nadat ik de druid bevrijd heb, om te kunnen ontsnappen
. Misschien dat dit gemakkelijke gaat met 4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2dope
Dementii schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 11:55:
Misschien een domme vraag. Is het aantal vijanden dat je tegenkomt afhankelijk van de grootte van je party? Stel je hebt maar 2 karakters in je party komt je dan minder vijanden tegen dan met 4?
Ik heb in het begin 1 persoon niet toegelaten (die hangt nu een beetje in het kamp) en speel dus met 3. Ik moet zeggen dat ik het
spoiler:
Goblin Camp vrij lastig vind nadat ik de druid bevrijd heb, om te kunnen ontsnappen
Nee, het aantal vijanden past zich niet aan aan de grootte van jouw party, dat is een statisch gegeven. Wat wel zou kunnen, daar ben ik nog niet achter, is dat je bepaalde voordelen hebt wanneer je speelt met 1 of 2 characters, eventuele 'lone wolf' perks. Dit was in zowel Original Sin als Original Sin 2 namelijk wel het geval; daar kreeg je de volgende voordelen als je slechts met 1 of 2 personages speelde en de lone wolf perk nam (+2 Max AP, +2 Recovery AP, +30% Vitality, +60% Physical Armour, +60% Magic Armour, and doubles invested points in attributes - up to a maximum of 40- and combat abilities). Wellicht is er in BG3 iets vergelijkbaars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dementii
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11-09 21:10
Ah ok, dan is het dus beter om met een full party te spelen, dat maakt het in theorie gemakkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellybrah
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 11:18
Dementii schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 11:55:
spoiler:
Dan haal je dat personage en je 4e toch gewoon weer op in het kamp? :p gewoon weer inviten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenegadexRIPxx
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 00:28
Is er iemand die een makkelijke manier weet om de party size te vergroten naar 6?
Ik zou graag nog een monk willen toevoegen en Wyl :p.
Gewoon voor de leut en partybanter.

En later wil ik nog wat kunnen rondspelen met
spoiler:
minsc, jaheira en de druid halsin :p
.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

RenegadexRIPxx schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 13:36:
Is er iemand die een makkelijke manier weet om de party size te vergroten naar 6?
Ik zou graag nog een monk willen toevoegen en Wyl :p.
Gewoon voor de leut en partybanter.

En later wil ik nog wat kunnen rondspelen met
spoiler:
minsc, jaheira en de druid halsin :p
.
Nexusmods zullen hoogstwaarschijnlijk wel mods zijn voor party size increase

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hapkin
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 05-08 08:40
spoiler: Hilarisch moment!
Ik dacht eerst even saven en dan het wilde beest in die schuur verslaan... Het was iets anders... Kijk naar alle kopjes in mijn screenshot na het openen van de schuur, ik was niet de enige die verbaasd was. Episch dit, kapot gelachen! GOTY voor mij!Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bj_23jVxW8cWMRLFgcy2TFn7al8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/I85gadY0X6vX5EbW2QbvMNj8.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemmeke
Hapkin schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 14:21:
spoiler: Hilarisch moment!
Ik dacht eerst even saven en dan het wilde beest in die schuur verslaan... Het was iets anders... Kijk naar alle kopjes in mijn screenshot na het openen van de schuur, ik was niet de enige die verbaasd was. Episch dit, kapot gelachen! GOTY voor mij![Afbeelding]
Die helemaal rechts vanachter vindt het precies nog wel leuk

Cat linux.txt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
Kwam dit artikel tegen, voor als je het rollen van de dobbelsteen helemaal random wilt maken:
https://www.ign.com/artic...ky-baldurs-gate-3-feature

Nu zorgt een feature die standaard staat ingesteld dat je niet te vaak achter elkaar slecht of goed gooit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:42

SkyStreaker

Move on up!

De salami's, ik ging stuk toen ik het in de gaten kreeg :+

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:18
kawacatoose schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 09:18:
[...]

De launcher is makkelijk uit te schakelen in steam.
  • Right-click the game in your library and select Properties.
  • Look for the Launch Options field at the bottom of the General tab.
  • Add "--skip-launcher" and close the properties window.
  • Launch the game as normal.
Top dank je. Dit scheelt weer :)
Gelijk ook getest bij The Witcher 3, daar deed --launcher-skip het voor mij. :z

[ Voor 9% gewijzigd door Megupe op 08-08-2023 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Megupe schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 17:25:
[...]

--launcher-skip deed het voor mij. Die van jou niet :z
Mijn launcher default telkens naar DirectX11. Weet iemand of de launcher skip ook mogelijk is met Vulkan?

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
Joop34 schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 10:54:
Je kan hirelings gebruiken.

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickokun
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 18-09 20:13
Poulske schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 15:23:
Kwam dit artikel tegen, voor als je het rollen van de dobbelsteen helemaal random wilt maken:
https://www.ign.com/artic...ky-baldurs-gate-3-feature

Nu zorgt een feature die standaard staat ingesteld dat je niet te vaak achter elkaar slecht of goed gooit.
Oh? Dat vind ik best wel raar. Nouja, kan me voorstellen dat het op bepaalde moeilijkheidsgraden niet compleet random is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Nu online
Hotfix 2 is zojuist beschikbaar gekomen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Seroczynski schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 17:28:
[...]

Mijn launcher default telkens naar DirectX11. Weet iemand of de launcher skip ook mogelijk is met Vulkan?
Lees dit draadje even door: https://www.reddit.com/r/...launch_vulkan_version_of/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 00:33
Ik ben nu nog op vakantie, zit me vast wat in te lezen in BG3 voor als ik terug ben. Nu was ik verrast door de level limiet, aangezien BG2 en Neverwinter Nights (beide ook op D&D gebaseerd) tot lvl 40 doorgingen. Waarom stopt BG3 op een dergelijk relatief laag level?

[ Voor 10% gewijzigd door pirke op 08-08-2023 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwindorian
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11:54
pirke schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 19:08:
Ik ben nu nog op vakantie, zit me vast wat in te lezen in BG3 voor als ik terug ben. Nu was ik verrast door de level limiet, aangezien BG2 en Neverwinter Nights (beide ook op D&D gebaseerd) tot lvl 40 doorgingen. Waarom stopt BG3 op een dergelijk relatief laag level?
BG2 ging tot level 20- ish denk ik hoor. Pas na Throne of Bhaal kon je 30+ halen.

Maar ik vroeg het me ook wel af hoor. Wellicht om ruimte te houden voor een expansion, of omdat de playset in deze levels ook al wel gewoon heel erg leuk is.

Gwindorian's Diablo Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kawacatoose
Het hoogste level in 5e is 20 en dan ben je een soort van god, dus de level cap valt wel mee.

Onderstaande is een quote van Swen Vincke uit PCGamer.
"[Level 12-20] adventures require a different way of doing things, in terms of antagonists you're going to have to deal with, which require a lot of development to do them properly," Vincke said. "Which would make this much more than an expansion in terms of development effort. A lot of D&D adventures are sub-level 12 for precisely that reason. So it sounds like neat, easy expansion material until you start thinking about it and it's not as easy as one would imagine."

[ Voor 10% gewijzigd door kawacatoose op 08-08-2023 19:46 ]

Steam Deck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
@Gwindorian je had inderdaad expansie nodig, bij NWN ook. De campaign is er dan ook naar geschreven, maar op 12 stoppen is wel relatief vroeg.

Lvl 40 in de base game hoeft echt niet hoor, god worden mag best in een expansie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
kawacatoose schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 19:25:
Het hoogste level in 5e is 20 en dan ben je een soort van god, dus de level cap valt wel mee.

Onderstaande is een quote van Swen Vincke.

[...]
Wij spelen nog steeds wekelijks 3.5, dat gaat tot 20. Kom je daarboven dan ga je epic levels in, zijn handboeken voor. Echt een limiet is er niet, al vraag ik me af hoe een campaign er uit zou moeten zien boven die levels...

Edit. Voor 5e heb je ook epic levels

[ Voor 3% gewijzigd door pirke op 08-08-2023 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easygoingfox
  • Registratie: Juli 2018
Dan zal GeForce Now die nu aan het installeren zijn. |:(

Gaat naar Vraag & Aanbod om toch maar een PC aan te schaffen...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Hahah mooie Hotfix

Penises C and D no longer clip through some githyanki clothing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superbassie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16-09 17:05
Heb er een paar uur opzitten. Verhalen zijn heel leuk maar de gameplay...pff, het verplaatsen van de character...de camera...kan allemaal veel makkelijker maar moet ik daarvoor van alles aanpassen?
Zal het nog een keer proberen met een controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Taktiek aangaande
spoiler:
Auntie Ethel & Maryna

Eer je het gevecht begint:

spoiler:
Op een gegeven moment kom je de abode binnen, koppel de groep los van elkaar en stuur Shadowheart via de rechterzijde zo dicht mogelijk naar de kooi van Maryna. Koppel de groep weer aan elkaar en begin met je main het gevecht. Auntie Ethel/Hag steekt Maryna's kooi in de fik en die brand vrij snel op. Shadowheart kan met haar Water-magie de kooi per direct doven.

:)

Maareh, vrouwelijke wispelturigheid Turbo Edition :+ :+

[ Voor 5% gewijzigd door SkyStreaker op 08-08-2023 21:23 ]

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ulti23
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-09 18:58

Ulti23

Quality Time

Hoe ga je deze game als “nieuwkomer” nou het beste aanpakken? Gewoon blind zonder enige kennis van d&d inspringen? Ik hou van het spelen van rpg maar heb nooit mezelf gestort in dit soort rpg.

Ik wordt al scheel van de eerste beelden over een karakter genereren…

Wil straks de ps5 versie spelen maar er heerst wat twijfel 🤔

I pitty the fools who took my game-station.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jellybrah
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 11:18
Ulti23 schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 21:03:
Hoe ga je deze game als “nieuwkomer” nou het beste aanpakken? Gewoon blind zonder enige kennis van d&d inspringen? Ik hou van het spelen van rpg maar heb nooit mezelf gestort in dit soort rpg.

Ik ging er zelf "blind" in (DnD 5E regels). Het valt uiteindelijk allemaal mee en je rolt er lekker in.
Heb je divinity 2 gespeeld? Dat heeft nl. wel een groot voordeel. Je weet dan hoe de menu's werken, het gear systeem werkt, je de camera beweegt en interact met alles. Dan nog, is prima te spelen ;) Daarna zou ik overigens Divinity 2 ook spelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splendid
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-09 13:54
Meer mensen last van dat save games opeens weg zijn? Viel mij 2 dagen geleden al op en ben er op gaan letter en nu is het overduidelijk. Al mijn save games van gisteravond zijn allemaal weg. Zowel autosaves als mijn manual save. Deze laatste is teruggezet naar een oude versie van in de middag. Ik zag gisteravond al wel dat alle save games die nu lijken te missen allemaal niet wilde syncen. Maar dacht dat ze dan lokaal wel zouden blijven bestaan maar het lijkt erop dat hij die savegames gewoon weggooit als je de gam opstart. Daar gaat 4 uur progressie 🥲

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwindorian
Splendid schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 21:56:
Meer mensen last van dat save games opeens weg zijn? Viel mij 2 dagen geleden al op en ben er op gaan letter en nu is het overduidelijk. Al mijn save games van gisteravond zijn allemaal weg. Zowel autosaves als mijn manual save. Deze laatste is teruggezet naar een oude versie van in de middag. Ik zag gisteravond al wel dat alle save games die nu lijken te missen allemaal niet wilde syncen. Maar dacht dat ze dan lokaal wel zouden blijven bestaan maar het lijkt erop dat hij die savegames gewoon weggooit als je de gam opstart. Daar gaat 4 uur progressie 🥲
Aii, ik heb het zelf niet meegemaakt, maar dat is wel balen zeg. Speel je via Steam ?

Ikzelf heb wel " cross saves" uitgezet, omdat ik het a) toch nog niet gebruik, en b) Larian aangaf dat het nog niet soepel werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• easygoingfox

Yes, gewoon inspringen :) Game heeft prima (basic) tutorials en tot nu toe (± 10 uur) valt de middelste moeilijkheidsgraad mij alles mee, en ik wist niets van D&D. Inventory management vind ik wel wat gedoe, vraag me af hoe speelbaar dat is met een controller. Vandaag wel deze video gekeken die de regels in combat goed uitlegt.

Save games nog geen problemen mee gehad, maar thanks voor de heads up @Splendid!

[ Voor 4% gewijzigd door easygoingfox op 08-08-2023 22:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Splendid
Gwindorian schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 22:23:
[...]

Aii, ik heb het zelf niet meegemaakt, maar dat is wel balen zeg. Speel je via Steam ?

Ikzelf heb wel " cross saves" uitgezet, omdat ik het a) toch nog niet gebruik, en b) Larian aangaf dat het nog niet soepel werkt.
Ja gewoon via steam. Heb nu ook de cross save uitgeschakeld. Kon nu wel weer saven en nadat ik game had afgesloten en opnieuw opstartte kon ik die save game ook vinden en gebruiken. Voor nu lijkt het weer te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwindorian
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sqD1Pq6rFf-OoPQB_SkyZf5tlLo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/XwdSXheIX3GsIzV00tcY4KJW.png?f=user_large

Weet iemand waarom soomige spells die je kunt leren vanuit je scrolls Groen zijn en een sterretje hebben ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldia
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 17-09 15:20
easygoingfox schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 22:34:

Yes, gewoon inspringen :) Game heeft prima (basic) tutorials en tot nu toe (± 10 uur) valt de middelste moeilijkheidsgraad mij alles mee, en ik wist niets van D&D. Inventory management vind ik wel wat gedoe, vraag me af hoe speelbaar dat is met een controller. Vandaag wel deze video gekeken die de regels in combat goed uitlegt.
Tbh die tutorials stellen niet veel voor. Ik heb wel echt moeite met de combat (middelste difficulty). Heb al heel wat video's gezien, maar die theorie helpt me niet echter verder.

spoiler: waar ik nu vastzit
Zit nu vast in The Overgrown Tunnel, daar moet ik 4 van die masked gasten verslaan (dit is dus nog voor de echte 'baas' Auntie Ethel), maar geen idee hoe, word iedere keer afgemaakt, ben zelf level 3, team is Astarion, Gale Lazeal en mijn eigen fighter dwarf

Weet overigens verder ook weinig van D&D.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sjenker
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 15-09 11:45
Gwindorian schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 22:35:
[Afbeelding]

Weet iemand waarom soomige spells die je kunt leren vanuit je scrolls Groen zijn en een sterretje hebben ?
Die matchen met de school of magic (subclass) hebt gekozen als wizard die zijn dan goedkoper om te leren. Boven aan de lijst zie je ook het sterretje staan met de school ernaast

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Clush
  • Registratie: November 2004
  • Nu online

Clush

Do as I say...

Gwindorian schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 22:35:
[Afbeelding]

staat er boven, die komen uit de school of evocation. Spells uit de school van jouw specialisatie zijn goedkoper.

... not as I do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:31
Iemand enig idee waarom Wyll geen magie meer kan casten? Bug?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Lqqyu3C5QN3YcIv0HIsmM2p9zVI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JeGfWl9QhczR9Q6hw1djltwp.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Russel88
easygoingfox schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 22:34:
[...]

[YouTube: title]

Save games nog geen problemen mee gehad, maar thanks voor de heads up @Splendid!
Ik speel met een controller. Gaat prima. Lopen is fijner. Vecht handelingen is iets meer handelingen, maar ik loop vaker dan dat ik vecht. En op de bank spelen vind ik toch fijner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Nu online
Russel88 schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 23:46:
Iemand enig idee waarom Wyll geen magie meer kan casten? Bug?
[Afbeelding]
Daar had ik gisteren met m'n Bard ook "ineens" last van, controleer even of je equipment aan hebt die voorkomt dat je spells kan casten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Goed, mijn leven is zojuist een stuk makkelijker geworden in de game.

Ik dacht dat je enkel die standaard drie pouches bij je had. Maar je kunt dus gewoon anderen pakken in de wereld en die gebruiken voor verschillende opslag 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easygoingfox
Goldia schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 23:24:
[...]

Tbh die tutorials stellen niet veel voor. Ik heb wel echt moeite met de combat (middelste difficulty). Heb al heel wat video's gezien, maar die theorie helpt me niet echter verder.

spoiler: waar ik nu vastzit
Zit nu vast in The Overgrown Tunnel, daar moet ik 4 van die masked gasten verslaan (dit is dus nog voor de echte 'baas' Auntie Ethel), maar geen idee hoe, word iedere keer afgemaakt, ben zelf level 3, team is Astarion, Gale Lazeal en mijn eigen fighter dwarf

Weet overigens verder ook weinig van D&D.
Al eens geprobeerd om een paar teamleden voordat het gevecht begint goed te positioneren en te hiden, zodat je met een stealth attack kunt beginnen?
Kenny_026 schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 05:39:
Goed, mijn leven is zojuist een stuk makkelijker geworden in de game.

Ik dacht dat je enkel die standaard drie pouches bij je had. Maar je kunt dus gewoon anderen pakken in de wereld en die gebruiken voor verschillende opslag 7(8)7
Erg handig inderdaad. Alleen bij een trader lijkt het niet mogelijk om die extra backpack te openen en direct van daaruit te verkopen. Lukt dat jou wel?

[ Voor 44% gewijzigd door easygoingfox op 09-08-2023 07:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Gewoon eringaan en lekker het verhaal in duiken. Gaandeweg leer je wel, gewoon genieten en plezier hebben.
Er is geen verkeerde manier om dit spel te spelen. :) als je een roll failed, is dat geen probleem, je moet dan enkel je tactiek wat aanpassen.

Hou er rekening mee dat het geen action rpg is, dus ren niet door de map heen, maar loop rustig, stukje voor stukje, en ga lekker op onderzoek uit Bij twijfel over je character, pak gewoon een standaard char en ga daar lekker mee spelen

Eergistreren en gisteren hele avond zitten kloten om een lantaarn te fixen... zat dat ding gewoon in mijn inventory maar ik keek er steeds overheen omdat ik niet had verwacht dat die legendary was 8)7

3x de hele map doorlopen om mijn stappen te tracen en alle dead body's nog eens controleren. Met elke npc in de inn gepraat om te zien of ik iets gemist had... Naja ik kan weer verder :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldia
easygoingfox schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 07:46:
[...]
Al eens geprobeerd om een paar teamleden voordat het gevecht begint goed te positioneren en te hiden, zodat je met een stealth attack kunt beginnen?
Jazeker, maar in deze kamer patrouilleren ze de hele tijd, dus erg lastig om dan in stealth te sluipen, ze zien we de hele tijd, voordat ik goed sta

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 18:06
Ik ben vanochtend ook begonnen, nadat mijn zoontje zo lief was om er voor te zorgen dat ik om vijf uur uit bed was. Ik moet wel echt nog even afleren om overal te save scummen. Het is veel te aanlokkelijk om dingen over te doen als ze niet in jouw voordeel uitvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2dope
Goldia schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 08:41:
[...]

Jazeker, maar in deze kamer patrouilleren ze de hele tijd, dus erg lastig om dan in stealth te sluipen, ze zien we de hele tijd, voordat ik goed sta
Je kunt nog steeds 75% van het initiatief in handen nemen als je een beetje handig de combat triggert. Als je niet helemaal snapt wat ik bedoel:
spoiler:
Koppel al je characters los van elkaar en hou drie op veilige afstand, buiten zicht. Met één character trigger je vervolgens combat op een manier dat de gezichtsvelden niet het pad 'blokkeren' voor je overige drie personages, die nog steeds hidden zijn. Juist omdat ze patrouilleren is dit makkeljker te doen.

Op dit moment staat de tijd stil voor je vijanden en één van jouw teamleden maar niet voor je nog steeds sneakende characters, die je nu vrijelijk zo ideaal mogelijk kunt positioneren, zij het voor melee dus up close, of van een afstandje, het liefst hogerop (iig voor Gale, neem ik aan). Wellicht heb je misty step al wel, daarmee kun je ook door vijandelijke gezichtsvelden heen teleporten.

Volgens mij is level 3 daar trouwens wel erg laag, weet het niet precies meer maar ik denk eigenlijk dat je aan Ethel nog een heel wat zwaardere dobber aan gaat hebben. Ik meende dat ik daar minimaal level 5 was.

[ Voor 3% gewijzigd door 2dope op 09-08-2023 09:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

ErikT738 schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 08:50:
Ik moet wel echt nog even afleren om overal te save scummen. Het is veel te aanlokkelijk om dingen over te doen als ze niet in jouw voordeel uitvallen.
TRUE! Dat ben ik nu dus ook aan het doen. Bij de start op het schip al een paar keer gedaan. Vooral omdat ik gewoon ook benieuwd ben wat de andere opties doen. En ik wilde heel graag die flaming sword.

Ben een uur bezig geweest om die guy met dat zwaard te killen. maar het was gelukt.

Vanaf dat ik dat schip af was besloten niet meer te savescummen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gwindorian
Clush schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 23:32:
[...]

staat er boven, die komen uit de school of evocation. Spells uit de school van jouw specialisatie zijn goedkoper.
Sjenker schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 23:31:
[...]

Die matchen met de school of magic (subclass) hebt gekozen als wizard die zijn dan goedkoper om te leren. Boven aan de lijst zie je ook het sterretje staan met de school ernaast
Lol, okay ja staat er met koeieletters ook boven inderdaad, haha. bedankt !
Ricmaniac schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 09:14:
[...]

TRUE! Dat ben ik nu dus ook aan het doen. Bij de start op het schip al een paar keer gedaan. Vooral omdat ik gewoon ook benieuwd ben wat de andere opties doen. En ik wilde heel graag die flaming sword.

Ben een uur bezig geweest om die guy met dat zwaard te killen. maar het was gelukt.

Ik laat me soms ook nog wel eens verleiden door een keer extra te loaden. Maar vaak ingegeven door dialoog opties waar ik niet zeker over ben wat de gevolgen zijn.
Of uit nieuwsgierigheid.
Maar ik merk wel dat ik wat meer "Rust in mijn lijf" heb in deze game dan bv in de eerdere BG spellen. Vaak zijn er in BG3 nog andere opties, of neemt het verhaal toch wel weer een wending en is het wat minder "definitief" lijkt wel !

Zo had ik gisteren een situatie in mijn camp waar het wel eens mis kon gaan >:) Het viel of stond met een roll (denk ik) maar voor ik rollde had ik me al voorgenomen dat ik me bij de uitkomst neer zou leggen.

Waar ik in de orginele BG's ook nog wel eens ging loaden omdat ik vond dat "Ik misschien die zeldzame potion of scroll toch niet had hoeven gebruiken" probeer ik nu veel meer items juist te gebruiken, en alsnog ben ik voorraadjes aan het aanleggen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JulesvH
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:38
Goldia schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 08:41:
[...]

Als je zelf in turn-based mode gaat (meen shift+spatie) dan bewegen de vijanden niet meer en heb je tijd om iedereen te positioneren voordat je het gevecht ingaat.

En als je schift ingedrukt houdt zie je de rode "view cone" van de vijand en of je in licht of schaduw gaat staan als je naar die plek loopt.

[ Voor 14% gewijzigd door JulesvH op 09-08-2023 09:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikT738
[...]

Dat is precies wat ik aan het doen was vanochtend! Ik heb het zwaard net even opgezocht en het is niet eens een Flametounge wapen (+2d6 fire damage). Ik denk dat ik 'm toch maar oversla als mijn volgende poging weer mislukt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

ErikT738 schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 09:36:
[...]

Dat is precies wat ik aan het doen was vanochtend! Ik heb het zwaard net even opgezocht en het is niet eens een Flametounge wapen (+2d6 fire damage). Ik denk dat ik 'm toch maar oversla als mijn volgende poging weer mislukt.
Teveel moeite

spoiler:
later in een dorpje kan je een zwaard uit een kist pakken dat net zo goed is

Hoewel het zwaard zeker helpt in het begin vind ik het de extra moeite niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
  • Laatst online: 07:53
SkyStreaker schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 20:57:
Taktiek aangaande
spoiler:
Auntie Ethel & Maryna

Eer je het gevecht begint:

spoiler:
Op een gegeven moment kom je de abode binnen, koppel de groep los van elkaar en stuur Shadowheart via de rechterzijde zo dicht mogelijk naar de kooi van Maryna. Koppel de groep weer aan elkaar en begin met je main het gevecht. Auntie Ethel/Hag steekt Maryna's kooi in de fik en die brand vrij snel op. Shadowheart kan met haar Water-magie de kooi per direct doven.

:)

Maareh, vrouwelijke wispelturigheid Turbo Edition :+ :+
spoiler:
Makkelijkere manier: Sneak er helemaal omheen met een rogue en klik op de gele control orb ernaast. Je moet hiervoor een kleine sprong maken. Op die manier gaat de kooi open voor het gevecht begint. Maryna blijft echter wel in de buurt, dus oppassen dat je haar niet per ongeluk alsnog afmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eehbiertje
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-09 08:21
@Russel88 waarschijnlijk heb je de verkeerde armor of weapon class in gebruik.

op het moment lvl 6 warlock + party (laezel / shadow / gale)
en in grymforge bezig
spoiler:
net de boss gehad. nu kijken of ik een 2e item kan craften maar had maar 1 ore nog. dacht dat ik die adamantine ore kon gebruiken maar het moet dus mithril zijn 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
easygoingfox schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 07:46:
[...]

[...]

Erg handig inderdaad. Alleen bij een trader lijkt het niet mogelijk om die extra backpack te openen en direct van daaruit te verkopen. Lukt dat jou wel?
Nog niet geprobeerd. Zal vanmiddag eens testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
eehbiertje schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 10:25:
@Russel88 waarschijnlijk heb je de verkeerde armor of weapon class in gebruik.

op het moment lvl 6 warlock + party (laezel / shadow / gale)
en in grymforge bezig
spoiler:
net de boss gehad. nu kijken of ik een 2e item kan craften maar had maar 1 ore nog. dacht dat ik die adamantine ore kon gebruiken maar het moet dus mithril zijn 8)7
Mmhhhh misschien is het idd wapen. Ik had al naar armour gekeken. Vanavond even checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemmeke
Enige tips wanneer je zo meteen op vakantie vertrekt en je bent verslaafd aan BG3?

Cat linux.txt

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Japser
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-09 15:41

Japser

Jeej!

Gemmeke schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 11:18:
Enige tips wanneer je zo meteen op vakantie vertrekt en je bent verslaafd aan BG3?
Vakantie annuleren?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Poulske
Steam Deck kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:00

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Inderdaad Steam Deck of andere handheld. Of gewoon een bluetooth controller mee en via bijvoorbeeld Geforce NOW op je tablet of non-gaming laptop spelen.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauz1978
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:58

Mauz1978

Console War Veteran

Steam deck kopen en/of geforceerd now nemen.

Something under the bed is drooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easygoingfox
Steam Deck kopen, lage framerate accepteren of Geforce Now installeren :)

Inmiddels de eerste impact van Dark Urge mogen ervaren:
spoiler:
Alfira :'( En dat nadat de hele scene met haar lied als een verrassing kwam: makkelijk te missen maar zo mooi en uitgebreid gedaan.

[ Voor 40% gewijzigd door easygoingfox op 09-08-2023 11:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SparksNL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-09 20:33
Ik meld me ook even in dit topic :w

DOS2 echt helemaal grijs gespeeld. BG3 sinds EA af en aan gespeeld. Sinds de release heb ik me nu volledig op BG3 gestort en wat een ontzettend vette game is het toch :)

Helaas heb ik een nogal nare eigenschap waarbij ik - net zoals met DOS2 - continu de neiging om opnieuw te beginnen omdat iets met niet aanstaat. Perfectionisme, gestoordheid... noem het wat je wilt :+ Hierdoor ben ik nog niet verder dan level 3 gekomen :9

Zo ben ik (na een aantal classes geprobeerd te hebben) met veel enthousiasme met een human druid (circle of the moon) begonnen. Helemaal tevreden met de speelstijl en party compositie: ikzelf de "tank", Gale als wizard, Astarion als rogue en Shadowheart als support/healer. En dan kom ik opeens Karlach tegen...

Ik wil haar graag in mijn party opnemen maar dat "botst" met mijn druid. Ik kan Astarion inwisselen maar dan heb ik geen rogue (en dus lockpicking) meer. Ik kan mijn druid respeccen naar een spellcaster, maar daar heb ik Gale al voor, dus dat is ook niet handig. Daarbij ben ik dan zelf liever een wizard, maar dan wil ik ook een andere race hebben }) Aaargh toch maar weer opnieuw beginnen :*) |:(

Zijn er meer die hier "last" van hebben of ben ik de enige? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bensel15
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03-10-2024
ErikT738 schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 09:36:
[...]

las een kleine tip voor dat zwaard: je schijnt hem uit handen te kunnen nemen met een bepaalde skill/spell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

easygoingfox schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 11:30:
[...]

Steam Deck kopen, lage framerate accepteren of Geforce Now installeren :)

Inmiddels de eerste impact van Dark Urge mogen ervaren:
spoiler:
Alfira :'( En dat nadat de hele scene met haar lied als een verrassing kwam: makkelijk te missen maar zo mooi en uitgebreid gedaan.
AMD Link ook een optie natuurlijk ☺️

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Iusedto
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18-09 16:24
SparksNL schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 12:26:

DOS2 echt helemaal grijs gespeeld. BG3 sinds EA af en aan gespeeld. Sinds de release heb ik me nu volledig op BG3 gestort en wat een ontzettend vette game is het toch :)

Helaas heb ik een nogal nare eigenschap waarbij ik - net zoals met DOS2 - continu de neiging om opnieuw te beginnen omdat iets met niet aanstaat. Perfectionisme, gestoordheid... noem het wat je wilt :+ Hierdoor ben ik nog niet verder dan level 3 gekomen :9

Zo ben ik (na een aantal classes geprobeerd te hebben) met veel enthousiasme met een human druid (circle of the moon) begonnen. Helemaal tevreden met de speelstijl en party compositie: ikzelf de "tank", Gale als wizard, Astarion als rogue en Shadowheart als support/healer. En dan kom ik opeens Karlach tegen...

Ik wil haar graag in mijn party opnemen maar dat "botst" met mijn druid. Ik kan Astarion inwisselen maar dan heb ik geen rogue (en dus lockpicking) meer. Ik kan mijn druid respeccen naar een spellcaster, maar daar heb ik Gale al voor, dus dat is ook niet handig. Daarbij ben ik dan zelf liever een wizard, maar dan wil ik ook een andere race hebben }) Aaargh toch maar weer opnieuw beginnen :*) |:(

Ik ben bijna exact hetzelfde :/ Ben daar continue mee bezig. Nu al een keer of vijf overnieuw begonnen omdat een detail of zo mij niet aanstond.

1ste palythrough, dark urge monk maar ik kom bij level 3 gewoon niet kiezen welke subclass ik moest kiezen.
2de, een bard maar de class beviel me na een paar levels gewoon niet.
3de playthrough, human war cleric. Zeer leuke class maar niet bijzonder spannend.
4de playthrough, Dark Urge half orc en dat speelt fantastisch totdat ik Karlach tegekwam. Laat ik zeggen dat zij niet van evil houdt en dus de groep en map gewoon verliet.
5de playthrough, tiefling warlock en dan geen evil gedoe meer want ik wil Karlach hebben *;
En daar ga ik nu mee verder dus

FUMES et CARNES

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fragadder
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08:16
Wat een vette game is dit! ik heb echt te weinig tijd na mijn werk om hierin te stoppen wat het verdient :D Er wordt nu een feestje aangekondigd bij mij als ik ga rusten ik hoop dat ik daarna nog wel verder kan in act 1 want ik ben er nog niet klaar mee.
spoiler: voorbeeld terugduwen
10/10.
kan je ze dan wel nog looten? (lijkt mij sterk) maar dat weerhoud mij, ik heb alleen dat oog in het ravijn geshopt tot nu toe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gilotto
  • Laatst online: 18-09 13:27

Gilotto

Paint Skillz

Je zou Shadowheart kunnen multiclassen naar Rogue. 1 lvl is voldoende voor skill expertise in sleight of hand... Dan heb je je rogue.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fragadder

Ik snap jouw last, ik loop nu met gale rond terwijl ik liever Wyll had (ik vind zijn backstory wel tof) maar die past gewoon niet in mijn party op het moment.

Zelf heb ik een bard gemaakt, wat ik een erg goede keuze vind tot nu toe! alles wat ik te kort kom in kracht maak je goed in de gesprekken :-D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwindorian
Fragadder schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 13:17:
Wat een vette game is dit! ik heb echt te weinig tijd na mijn werk om hierin te stoppen wat het verdient :D Er wordt nu een feestje aangekondigd bij mij als ik ga rusten ik hoop dat ik daarna nog wel verder kan in act 1 want ik ben er nog niet klaar mee.

[...]

kan je ze dan wel nog looten? (lijkt mij sterk) maar dat weerhoud mij, ik heb alleen dat oog in het ravijn geshopt tot nu toe.
Als je ze echt een ravijn (Chasm) induwt zie je ook staan "Perished in chasm" dan kun je niet meer looten idd.
als ze door Fall Damage doodgaan op een plaats waar je nog bijkomt wel. Maar fall damage gaat meestal niet met tientallen HP tegelijk :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kawacatoose
Fragadder schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 13:17:
Als ze in het ravijn vallen niet, maar gewoon op de grond wel. Stationeer iemand bovenaan een ladder en elke keer als er iemand omhoog klimt, deze meteen weer naar beneden trappen.

Steam Deck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fragadder
kawacatoose schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 13:27:
[...]

Als ze in het ravijn vallen niet, maar gewoon op de grond wel. Stationeer iemand bovenaan een ladder en elke keer als er iemand omhoog klimt, deze meteen weer naar beneden trappen.
Ik moet dit maar eens gaan doen, ik mis die achievement nog.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Splendid
[...]

Wait what!? Fuck, nu moet ik ook opnieuw beginnen 😂

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fragadder
Splendid schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 13:39:
[...]

Wait what!? Fuck, nu moet ik ook opnieuw beginnen 😂
Het is heel moeilijk maar het hoeft niet perfect toch? :D gewoon je fouten accepteren hoort juist bij zo een spel. Dan maar niet perfect ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klauwhamer
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19:27

Klauwhamer

Voor spijkers.. op laag water.

Ik vind het juist heerlijk om DCs te missen en niet te savescummen. Alsof ik maar één playthrough ga doen :D

D3 :: I don't always kill but when I do, it's hyphen nine. :: y u no iddqd? :: Si non confectus, non reficiat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldia
2dope schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 09:10:
[...]

Je kunt nog steeds 75% van het initiatief in handen nemen als je een beetje handig de combat triggert. Als je niet helemaal snapt wat ik bedoel:
spoiler:
Koppel al je characters los van elkaar en hou drie op veilige afstand, buiten zicht. Met één character trigger je vervolgens combat op een manier dat de gezichtsvelden niet het pad 'blokkeren' voor je overige drie personages, die nog steeds hidden zijn. Juist omdat ze patrouilleren is dit makkeljker te doen.

Op dit moment staat de tijd stil voor je vijanden en één van jouw teamleden maar niet voor je nog steeds sneakende characters, die je nu vrijelijk zo ideaal mogelijk kunt positioneren, zij het voor melee dus up close, of van een afstandje, het liefst hogerop (iig voor Gale, neem ik aan). Wellicht heb je misty step al wel, daarmee kun je ook door vijandelijke gezichtsvelden heen teleporten.

Volgens mij is level 3 daar trouwens wel erg laag, weet het niet precies meer maar ik denk eigenlijk dat je aan Ethel nog een heel wat zwaardere dobber aan gaat hebben. Ik meende dat ik daar minimaal level 5 was.
Thanks voor de tips! Ga ik zeker proberen. Misschien ook wel te laag level idd, ga zo snel dood en mis relatief veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldia
JulesvH schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 09:26:
[...]

Als je zelf in turn-based mode gaat (meen shift+spatie) dan bewegen de vijanden niet meer en heb je tijd om iedereen te positioneren voordat je het gevecht ingaat.

En als je schift ingedrukt houdt zie je de rode "view cone" van de vijand en of je in licht of schaduw gaat staan als je naar die plek loopt.
Dit meen je niet!? Dat is zeker een test waard! Dat vertellen ze je niet in de tutorial haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klauwhamer
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19:27

Klauwhamer

Voor spijkers.. op laag water.

Goldia schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 14:09:
[...]

Dit meen je niet!? Dat is zeker een test waard! Dat vertellen ze je niet in de tutorial haha
Ben er vrij zeker van dat dit weldegelijk voorbij is gekomen in de tutorial.

D3 :: I don't always kill but when I do, it's hyphen nine. :: y u no iddqd? :: Si non confectus, non reficiat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splendid
Fragadder schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 13:55:
[...]

Het is heel moeilijk maar het hoeft niet perfect toch? :D gewoon je fouten accepteren hoort juist bij zo een spel. Dan maar niet perfect ;)
Oh nee niet perfect, maar ik had dat wapen al vaker gezien en wilde die wel hebben. Dacht dat je die pas ergens later in de game kon bemachtigen en niet al in de eerste 10 minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjenker
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 15-09 11:45

Al eens gekeken naar een monk met four elements sub class? Leuke mix tussen melee en spells. Misschien hoef je dan niet opnieuw te beginnen :+

[ Voor 82% gewijzigd door Sjenker op 09-08-2023 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 18-09 20:54
Ik ben nog lang niet zover als vele anderen hier en ik loop vooral nog heerlijk rond te dolen in act 1. Helaas niet meer de tijd om vele uren per dag te gamen de laatste tijd, dus met deze game ben ik nog wel even zoet. :P

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 2dope
Grappig om te lezen over dat herstarten, ik heb dat dus totaal niet dat ik opnieuw wil beginnen omdat e.e.a. net niet perfect genoeg op elkaar aansluit :P Human Fighter gekozen en niet meer omgekeken, vanaf minuut één zo die game in gezogen dat ik alleen maar vooruit wil. Bij DOS2 was dat anders, maar daar koos je zelf de disciplines van je party members. Als je dan 4 geomancers koos had je een probleem, maar dat is een heel ander systeem.
Fragadder schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 13:22:
[...]

Ik snap jouw last, ik loop nu met gale rond terwijl ik liever Wyll had (ik vind zijn backstory wel tof) maar die past gewoon niet in mijn party op het moment.

Zelf heb ik een bard gemaakt, wat ik een erg goede keuze vind tot nu toe! alles wat ik te kort kom in kracht maak je goed in de gesprekken :-D
Maar je zit aan niemand vast hè, je kunt op ieder willekeurig moment je teamgenoten inwisselen (dat wist je waarschijnlijk wel maar ik zie best veel mensen huiverig zijn voor een bepaalde party compositie terwijl je voortdurend kunt rouleren). Het wordt een ander verhaal als er al party members zijn gesneuveld of weggelopen.

Ik heb een vrij vaste party maar wissel bijvoorbeeld wel structureel met teamgenoten tijdens party member quests door de corresponderende party member mee te nemen voor 'zijn/haar' quest. Of wisselen puur om nieuwe spells/skills uit te proberen. Niemand blijft achter, iedereen levelt toch wel mee.

Verder denk ik dat veel nieuwe spelers gauw te bang zijn dat ze een ineffectieve comp hebben vanwege vergelijkbare/overeenkomstige classes/skillsets. M.i. kun je niet echt een "foute" party comp hebben, op tactician is dat wellicht belangrijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maugrinn
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11-09 14:35
Bensel15 schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 12:31:
[...]

las een kleine tip voor dat zwaard: je schijnt hem uit handen te kunnen nemen met een bepaalde skill/spell
inderdaad shadowheart even respeccen naar command drop, wapen pakken en wegwezen 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gemmeke
spoiler:
ik heb Lae'zel vermoord in de githyanki créche, daar stopt dus haar verhaal haha

Cat linux.txt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Poulske
Gemmeke schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 16:23:
spoiler:
ik heb Lae'zel vermoord in de githyanki créche, daar stopt dus haar verhaal haha
spoiler:
Dat heb je lang volgehouden, ik heb Shadowheart haar laten vermoorden toen ze ruzie hadden in het kamp. Vond haar maar een vervelend personage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
Bensel15 schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 12:31:
[...]

Haha bedankt voor de tip! Ik heb het zwaard gestolen en heb de devil en de mindflayer verder genegeerd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wauturr
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 19:32
Hmmm ik heb wel de neiging om elke fight te restarten als mijn uitgedachte plan niet helemaal gaat zoals ik van te voren had bedacht. Ookal is het gewoon eem simpele fight. Heel vermoeiend 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vortigen
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 18:41
2dope schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 14:47:

[...]

Maar je zit aan niemand vast hè, je kunt op ieder willekeurig moment je teamgenoten inwisselen (dat wist je waarschijnlijk wel maar ik zie best veel mensen huiverig zijn voor een bepaalde party compositie terwijl je voortdurend kunt rouleren). Het wordt een ander verhaal als er al party members zijn gesneuveld of weggelopen.

Ik heb een vrij vaste party maar wissel bijvoorbeeld wel structureel met teamgenoten tijdens party member quests door de corresponderende party member mee te nemen voor 'zijn/haar' quest. Of wisselen puur om nieuwe spells/skills uit te proberen. Niemand blijft achter, iedereen levelt toch wel mee.

Verder denk ik dat veel nieuwe spelers gauw te bang zijn dat ze een ineffectieve comp hebben vanwege vergelijkbare/overeenkomstige classes/skillsets. M.i. kun je niet echt een "foute" party comp hebben, op tactician is dat wellicht belangrijker.
Dank je voor de herinnering dat je party members kan rouleren. Ik wist het wel maar het kwam niet in me op :)

Ook wel grappig: ik wil met mijn Oath of Devotion Pally een romance beginnen met Shadowheart maar ze houdt me steeds op afstand of geeft stekelige antwoorden op mijn dialoog keuzes. Terwijl ik dacht dat een Pally en een Cleric wel een goed stel zouden maken....maar ik hou vol haha.

Maar Astarion aan de andere kant is zelfs aan het flirten met me in het camp !
Ik hou hem nu op een afstandje (alhoewel ik wel een keer daarvoor ...eehm..."toeschietelijk" ben geweest naar hem...) maar ja, je weet maar nooit *;

Edit: Zou je ook meerdere companions kunnen romancen? Ik dacht dat ik Larian daar ooit iets over had horen zeggen.

[ Voor 3% gewijzigd door Vortigen op 09-08-2023 18:31 ]

We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games

Pagina: 1 ... 8 ... 20 Laatste