Ik ben zelf nu ongeveer rond de 20 uur aan het spelen, en heb nog geen enkele crash gehad (PC), of een game breaking bug gehad. Ook op de fora van Steam zie ik vooral mensen klagen over de omvang van de penis bij een Dragonborn dan over game breaking bugsfitznl schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 16:11:
Als oude gamer met mooie herinneringen aan BG1 en BG2 toch vraagje.
Uiteraard zal ik BG3 ooit ook kopen, maar lees over nogal wat vervelende ervaringen met crashes en bugs waardoor questen niet updaten en je dus (voorlopig) weer opnieuw moet beginnen.
Is het echt zo erg, want lees hier op het forum vooral de positieve verhalen, of valt het wel mee en is het koopadvies door jullie op positief te zetten?
Ouderdom komt bij mij met iets meer prikkelbaar zijn dan vroeger, dus toch maar even vraagje vooraf
Ik heb in 25 uur slechts 1 bug gehad dat mn UI verdween. Save geladen en hij was er weer. Die bugs zijn vooral de reviewers die de day one patch niet hadden. In die patch is veel opgelost.fitznl schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 16:11:
Als oude gamer met mooie herinneringen aan BG1 en BG2 toch vraagje.
Uiteraard zal ik BG3 ooit ook kopen, maar lees over nogal wat vervelende ervaringen met crashes en bugs waardoor questen niet updaten en je dus (voorlopig) weer opnieuw moet beginnen.
Is het echt zo erg, want lees hier op het forum vooral de positieve verhalen, of valt het wel mee en is het koopadvies door jullie op positief te zetten?
Ouderdom komt bij mij met iets meer prikkelbaar zijn dan vroeger, dus toch maar even vraagje vooraf
Hoe in het kasteel te geraken? Matt Mercer, host van Critical Role, vond in een livestream met Swen Vincke, een originele manier om in een kasteel te geraken.
Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier
Iemand al een zeker oud, vervallen schuurtje ingelopen?
...
........
....................

Ik heb mij kapot gelachen
@Arator Gok ik dat dat ook mogelijk is. Ik heb hem overigens al veel eerder bemachtigd.
...

........

....................
Ik heb mij kapot gelachen
@Arator Gok ik dat dat ook mogelijk is. Ik heb hem overigens al veel eerder bemachtigd.
[ Voor 44% gewijzigd door SkyStreaker op 06-08-2023 18:12 ]
Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding
IkkeSkyStreaker schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 18:10:
Iemand al een zeker oud, vervallen schuurtje ingelopen?
onderaan mijn post https://gathering.tweaker...message/76127864#76127864
[ Voor 4% gewijzigd door Arator op 06-08-2023 18:30 ]
Godsamme zeg, heb mezelf genaaid.
spoiler:
Ik was vriendelijk met de goblins en uiteindelijk toch hun 3 leaders vermoord. Nu wil ik naar de Underdark maar de ingang hiervan ligt in hun camp. Ik teleport naar dat waypoint, direct combat met meer dan 10 goblins... Krijg ze maar niet verslagen. Ik vond ze leuker toen ze nog vriendelijk waren. 
Geniaal idee !!
Meteen geprobeerd, en het werkt geweldig . ik zit op dit moment in Engeland met een prehistorische, ooit onbetaalbare, laptop (een Alienware uit 2007, met een i7 Extreme 2920XM processor en twee GTX 580M videokaarten) waar spellen uit 2015 ternauwernood te spelen zijn, maar met Geforce Now gaan de spellen uit mijn steambibliotheek als de brandweer !
Poulske schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 18:40:
Godsamme zeg, heb mezelf genaaid.
spoiler:Ik was vriendelijk met de goblins en uiteindelijk toch hun 3 leaders vermoord. Nu wil ik naar de Underdark maar de ingang hiervan ligt in hun camp. Ik teleport naar dat waypoint, direct combat met meer dan 10 goblins... Krijg ze maar niet verslagen. Ik vond ze leuker toen ze nog vriendelijk waren.
spoiler:
Je kunt dan beter ff via een andere waypoint gaan en dan vanaf zuidelijke richting Blighted Village benaderen. Niet de main gate maar zo'n zijpaadje. Via die route kun je heel veel afgezonderde goblins uitschakelen zonder dat je de hele toko meteen aggro'd.
spoiler:
Spinnengrot, tering.... pittig. Zelf op verhaal-moeilijkheid 
Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding
even laten wat het is, en terug komen als je een level gestegen bent. 1 level maakt al een immens verschil in deze gamesSkyStreaker schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 20:24:
spoiler:Spinnengrot, tering.... pittig. Zelf op verhaal-moeilijkheid
LOL
spoiler:
Ik heb alles in act 1 gedaan en kom er pas nu achter dat je tadpole powers kan krijgen en uitbreiden. Ik dacht dat dat juist een slecht iets was maar het hoort bij de game 
Hoe bedoel je? Ik heb het gisteren geprobeerd maar kom er niet uit.2dope schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 19:11:
[...]
spoiler:Je kunt dan beter ff via een andere waypoint gaan en dan vanaf zuidelijke richting Blighted Village benaderen. Niet de main gate maar zo'n zijpaadje. Via die route kun je heel veel afgezonderde goblins uitschakelen zonder dat je de hele toko meteen aggro'd.
spoiler:
Ik heb Blighted Village gecleared maar kan geen zijpaadje naar het fort vinden. Ik heb die paar goblins voor de brug wel verslagen maar tot nu toe is die brug de enige ingang naar het fort. Ik sta bijna op het punt de Underdark te laten voor wat het is en de weg door de bergen te nemen.
Ik heb al even gezocht in dit topic naar de rationale om geen fysieke disc versie uit te brengen voor de PS5. Heb ik zitten slapen of is hier een goede reden voor?
Het hele underdark skippen? Zou het niet doen! Vond ik verreweg het vetste stuk van heel act 1 en daar zijn ook de meeste quests.Poulske schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 07:56:
[...]
Hoe bedoel je? Ik heb het gisteren geprobeerd maar kom er niet uit.
spoiler:Ik heb Blighted Village gecleared maar kan geen zijpaadje naar het fort vinden. Ik heb die paar goblins voor de brug wel verslagen maar tot nu toe is die brug de enige ingang naar het fort. Ik sta bijna op het punt de Underdark te laten voor wat het is en de weg door de bergen te nemen.
Invetory management mag wel beter
waarom is de chest in camp maar zo klein. Maak dat ding gewoon 15x10 met scrollbar ofzo.
Ook de bags werken niet helemaal lekker, had paar bags vol met camp supplies, maar met long rest kwam de melding dat ik niet genoeg camp supplies had
Ik alles uit de bags los ni campchest en bam, meer dan genoeg suppliues
Mogen nog wel wat QOL's update bij eigenlijk.maar verder zeer tevreden.
Bijna 30 uur nu, net in 2 deel aangekomen, al paar TPK's gehad
Beetje ruzie lopen maken met wat partymembers, die greedy sorc die maar om items loopt te bedelen, benieuwd hoe lang het duurt voordat ie weg gaat

Ook de bags werken niet helemaal lekker, had paar bags vol met camp supplies, maar met long rest kwam de melding dat ik niet genoeg camp supplies had

Mogen nog wel wat QOL's update bij eigenlijk.maar verder zeer tevreden.
Bijna 30 uur nu, net in 2 deel aangekomen, al paar TPK's gehad

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |
Is er een manier om alle items die ik als "wares" heb aangeduidt direct naar de barter kant te verplaatsen bij een Trader?
Cat linux.txt
Ben nu aan het twijfelen om misschien overnieuw te beginnen. Na de berichten dat er niet werd aangeraden om met Dark Urge te beginnen ben ik bang dat ik een hoop dingen misloop haha. En heb niet zoveel tijd om meerdere playthroughs te doen. Ben nu nog niet super ver dus het zou nog kunnen.
Bij barter niet, direct, je kan wel shit en alt gebruiken om meerdere items te selecteren, dus als alle wares onderin staan zou je met 1 klik en shift klik op laatste items, alles kunnen selecterenGemmeke schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 09:37:
Is er een manier om alle items die ik als "wares" heb aangeduidt direct naar de barter kant te verplaatsen bij een Trader?
Gold splitten met Barter.. *RAGE*
Larian studios published de game zelf dit scheelt ze een boel kosten gok ik.mdebr schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 08:10:
Ik heb al even gezocht in dit topic naar de rationale om geen fysieke disc versie uit te brengen voor de PS5. Heb ik zitten slapen of is hier een goede reden voor?
Poulske schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 07:56:
[...]
spoiler:Ik heb Blighted Village gecleared maar kan geen zijpaadje naar het fort vinden. Ik heb die paar goblins voor de brug wel verslagen maar tot nu toe is die brug de enige ingang naar het fort. Ik sta bijna op het punt de Underdark te laten voor wat het is en de weg door de bergen te nemen.
spoiler:
Ah excuus, ik dacht dat we het nog hadden over Blighted Village. Maar bij het Goblin Camp is er ook een alternatieve route, via een beschadigd bruggetje meen ik met allemaal mijnen, wel oppassen dus. Ff geen kaart bij de hand
Underdark skippen hoeft niet, daar kun je later ook nog gewoon naartoe. Want je hebt de Githyanki's bij de mountain pass dus wel verslagen? Dan snap ik niet hoe je nog moeite hebt met wat Goblins...? Of heb je een vredige manier gevonden om langs de Githyanki's te komen?
Underdark skippen hoeft niet, daar kun je later ook nog gewoon naartoe. Want je hebt de Githyanki's bij de mountain pass dus wel verslagen? Dan snap ik niet hoe je nog moeite hebt met wat Goblins...? Of heb je een vredige manier gevonden om langs de Githyanki's te komen?
Nog een alternatieve route:Poulske schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 07:56:
[...]
spoiler:
Je kunt bij spider queen ook in een groot zwart gat springen (wel eerst feather fall casten!) Dan jump je recht de underdark in. Hoef je niet langs de gobbo's 
Bijzonder ja. Ik erger me ook nog met regelmaat aan de inventory (zoals eerder aangegeven ook niet meer kunnen sorteren op gewicht bij een trader, terwijl dat juist is wat je wil om snel zware meuk te verkopen). Ben ook continu van alles kwijt, ik moet iedere keer na een rondje looten weer klikken op "sort by latest" om te checken wat ik heb opgepakt. kun je dit niet vast/default zetten? Standaard staat al het nieuwe spul onderaan, dat is minder handig bij een overvolle rugtas.Bokkie schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 09:31:
Invetory management mag wel beterwaarom is de chest in camp maar zo klein. Maak dat ding gewoon 15x10 met scrollbar ofzo.
Ook de bags werken niet helemaal lekker, had paar bags vol met camp supplies, maar met long rest kwam de melding dat ik niet genoeg camp supplies hadIk alles uit de bags los ni campchest en bam, meer dan genoeg suppliues
Ik ben nu bij de Emerald Grove en heb dus amper nog gespeeld. Maar wat ik heb gezien en gedaan is toch wel fenomenaal. Het spel voelt echt aan als een tabletop-sessie door alle details en dingen die je kunt doen. Gemiste DCs en keuzes nu al gemaakt maken dat ik benieuwd ben naar hoe mijn pad zich zal ontvouwen in het verhaal -- en hoe het had kúnnen verlopen. Probeer zoveel mogelijk tips en tricks te vermijden op het internet om zo veel mogelijk metagaming te voorkomen voor mijn eerste playthrough maar mijn hemel, wat een waanzinnige game is het geworden.
Aanvankelijk was ik wat sceptisch omdat ik weliswaar fan ben van DoS en maar beperkt fan van DoS 2 (met name door de achterlijke manier waarop men de imbalanced crowd control in DoS 1 heeft 'opgelost' door het armor-systeem te introduceren) maar hoe men 5E heeft vertaald naar een game is echt weergaloos.
Eén minpunt dat hier al eerder is genoemd: het inventory systeem is echt he-le-maal ruk. Maar die pak ik met liefde op de kin gezien de overige kwaliteit van de game.
Aanvankelijk was ik wat sceptisch omdat ik weliswaar fan ben van DoS en maar beperkt fan van DoS 2 (met name door de achterlijke manier waarop men de imbalanced crowd control in DoS 1 heeft 'opgelost' door het armor-systeem te introduceren) maar hoe men 5E heeft vertaald naar een game is echt weergaloos.
Eén minpunt dat hier al eerder is genoemd: het inventory systeem is echt he-le-maal ruk. Maar die pak ik met liefde op de kin gezien de overige kwaliteit van de game.
D3 :: I don't always kill but when I do, it's hyphen nine. :: y u no iddqd? :: Si non confectus, non reficiat.
Ik zat in hetzelfde schuitje, onderstaand hoe ik het heb opgelost:Poulske schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 07:56:
spoiler:
De goblins voor de brug had je nog kunnen skippen, maar het probleem is natuurlijk de hele groep na de brug/poort. Ik heb de poort als bottleneck gebruikt en met een oil een vuurzee gemaakt aan de andere kant. Met ranged attacks alle goblins die die kant op komen afgemaakt. Dat ging op balanced mode (moeilijkheid 2 van 3) verrassend goed en ik had er geen enkele moeite mee. Gaat het lastig kill je er een paar, ren weg en kom terug om de rest op te ruimen.
Ik hoop dat je er iets aan hebt en veel succes/plezier!!
@2dope @Gilotto @Khaos Het is mij nu op een andere manier gelukt.
spoiler:
Ik heb vlak voor de main gate de geheime ingang gepakt en ben gewoon het camp door gesneaked. Zoals hier beschreven: https://www.gamesradar.co...neak-into-the-goblin-camp
Heb de puzzel opgelost en ben nu onderweg naar the Underdark. Helaas moet ik ook weer werken dus dat moet tot vanavond wachten.
Heb de puzzel opgelost en ben nu onderweg naar the Underdark. Helaas moet ik ook weer werken dus dat moet tot vanavond wachten.
Ik heb hier ook even over getwijfeld (zit nu ± 5 uur in de game) maar voor mezelf besloten om door te gaan met Dark Urge. Geeft een extra dimensie aan het personage en ik ben benieuwd hoe dat zich gaat ontvouwen. Als je geen tijd hebt om meerdere playthroughs te doen zul je sowieso de verschillen niet zienDaan0s schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 09:39:
Ben nu aan het twijfelen om misschien overnieuw te beginnen. Na de berichten dat er niet werd aangeraden om met Dark Urge te beginnen ben ik bang dat ik een hoop dingen misloop haha. En heb niet zoveel tijd om meerdere playthroughs te doen. Ben nu nog niet super ver dus het zou nog kunnen.
Fenomenale game verder tot nu toe. Ik heb net Lae'zel aan m'n party toegevoegd en ben benieuwd hoe de dynamiek tussen haar en Shadowheart zich gaat ontwikkelen.
Voor welke class hebben jullie gekozen als MC?
[ Voor 12% gewijzigd door easygoingfox op 07-08-2023 10:36 ]
Ik heb alles en iedereen vermoord in de Goblin camp, het is een ruïne nu.
Cat linux.txt
2dope schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 09:53:
[...]
spoiler:Ah excuus, ik dacht dat we het nog hadden over Blighted Village. Maar bij het Goblin Camp is er ook een alternatieve route, via een beschadigd bruggetje meen ik met allemaal mijnen, wel oppassen dus. Ff geen kaart bij de hand![]()
spoiler:
Die Githyanki's kun je gewoon mee wegkomen als je met ze praat. Overigens idem met de Goblins; als je Read Thoughts op ze doet, dan krijg je een extra optie (messenger) en mag je zonder problemen het Gobln Fort in lopen.
Verder erg mooi spel, draait helaas niet super soepel op m'n oude laptopje, maar thuis hopelijk verder op de desktop. Een keer opnieuw begonnen, want Sorcerer met Wild Magic was me iets te gortig (als in instant party wipes). Nu Dwarf War Cleric en gaat een stuk beter.
Inventory management is wel een draak ja; wordt heel gauw een zootje. Sowieso vind ik redelijk weinig upgrades, maar misschien moet ik meer kopen / stelen van vendors (+1 wapens / armor).
Wat me wel een beetje tegenvalt is dat je de boss fights eigenlijk niet blind in kunt (op gemiddelde difficulty) en dat je dus sowieso een paar keer moet saven / loaden, wat erg traag is op de laptop. Voorbeelden:
spoiler:
Die Phase Spider Matriarch bijvoorbeeld is vrijwel onmogelijk (op lvl 4 althans) met eggs; je moet daar echt alle eggs slopen voor je in combat raakt. De laatste batch vergt 3 - 6 saving throws, dus dat kost wat moeite...
Idem voor eindbaas in het moeras:
spoiler:
De heks summoned meteen 3 clones die Hold Person casten, dus sta je vrijwel meteen 1 tegen 1 met haar. Ze doet rustig 20+ dmg per hit, dus op level 4 maak je weinig kans. Ook moet je weten dat je eerst de quest target met een rogue moet bevrijden of je moet toevallig een water spell klaar hebben...
Uiteindelijk alleen langs kunnen komen met de Ogres van Lump's Horn, maar die maakten ook de quest persoon af... Maar zo gelaten.
Uiteindelijk alleen langs kunnen komen met de Ogres van Lump's Horn, maar die maakten ook de quest persoon af... Maar zo gelaten.
Al met al, tof spel maar hoop nog wel op wat QoL patches / tuning van de gevechten.
Dit spel met een enkele playthrough doen is echt zonde
Ik maak op cruciale momenten ook wel gewoon even een notitie van wat ik gedaan hebt zodat ik het volgende keer anders kan doen.
Merkte in combat wel dat ik niet echt gewend ben om melee te spelen eigenlijk
Warlock4life yo
Spellsniper wel bugged btw, daar heb ik wel een 30mins save scum hit voor gepakt om toch wat anders te kiezen omdat ik ook niet echt opgelet had. Geen double range
en de crit fucntie is bugged
Ik maak op cruciale momenten ook wel gewoon even een notitie van wat ik gedaan hebt zodat ik het volgende keer anders kan doen.
Merkte in combat wel dat ik niet echt gewend ben om melee te spelen eigenlijk
Warlock4life yo
Spellsniper wel bugged btw, daar heb ik wel een 30mins save scum hit voor gepakt om toch wat anders te kiezen omdat ik ook niet echt opgelet had. Geen double range
Je kunt ook bijBokkie schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 10:42:
Spellsniper wel bugged btw, daar heb ik wel een 30mins save scum hit voor gepakt om toch wat anders te kiezen omdat ik ook niet echt opgelet had. Geen double rangeen de crit fucntie is bugged
spoiler:
je character resetten, hoef je niet een half uur speeltijd kwijt te zijn.
Withers in je kamp
[quote]Morrar schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 10:33:
[...]

[...]
spoiler:
Die Githyanki's kun je gewoon mee wegkomen als je met ze praat. Overigens idem met de Goblins; als je Read Thoughts op ze doet, dan krijg je een extra optie (messenger) en mag je zonder problemen het Gobln Fort in lopen.
spoiler:
M.b.t. de Githyanki's ging ik daar ook wel vanuit, bij mij liep het wat anders
Dat paste ook beter in "mijn verhaal". Goblins zo lang mogelijk 'te vriend' houden is idd simpel, dat kan ook eenvoudig zonder read thoughts.
Wat me wel een beetje tegenvalt is dat je de boss fights eigenlijk niet blind in kunt (op gemiddelde difficulty) en dat je dus sowieso een paar keer moet saven / loaden, wat erg traag is op de laptop. Voorbeelden:
spoiler:
Die Phase Spider Matriarch bijvoorbeeld is vrijwel onmogelijk (op lvl 4 althans) met eggs; je moet daar echt alle eggs slopen voor je in combat raakt. De laatste batch vergt 3 - 6 saving throws, dus dat kost wat moeite...
spoiler: spider matriarch
Best wel een andere ervaring hier, al was ik al wel level 5 destijds volgens mij. Maar ik had de meeste "normale" phase spiders in een eerder bezoek al gekilled, alleen mama was er nog met 1 normale phase spider en al die eitjes. Ik heb geen enkel ei gesloopt, ze zijn allemaal gehatched. Maar ik stond op enorm grote afstand en die ieniemienie spinnetjes doen nauwelijks damage...? En je one-hit ze allemaal gezien hun extreem lage HP. Mijn Karlach sloopte er iets van 8 stuks in 1 beurt, alleen met melee.
Idem voor eindbaas in het moeras:
spoiler:De heks summoned meteen 3 clones die Hold Person casten, dus sta je vrijwel meteen 1 tegen 1 met haar. Ze doet rustig 20+ dmg per hit, dus op level 4 maak je weinig kans. Ook moet je weten dat je eerst de quest target met een rogue moet bevrijden of je moet toevallig een water spell klaar hebben...

spoiler: Auntie Ethel
Dit was wel ff flink pittig ja. Ik dacht eerst "dit haal ik nooit, 3 van die fuckers?!" maar toen kwam ik er snel achter dat 2 ervan illusions zijn die gewoon verdwijnen als je ze raakt. Toen heb ik Gale ff opgehaald om Magic Missile te kunnen hanteren, om alle 3 te kunnen targeten. Toen was het ineens niet zo moeilijk meer en had ik haar in no-time omsingeld met 3 greatswords. Daarna ging ze vrij snel neer, nog vóórdat het kooitje afgebrand was. Helaas brandt e.e.a. natuurlijk gewoon door zodra combat is beëindigd dus ze tyfte alsnog de abyss in luttele seconden na mijn overwinning
Heb haar niet meer geprobeerd te redden, dit is hoe het gelopen is en daar zal ik het mee moeten doen 
Weet ik, maar dat half uurtje vond ik wel bestGilotto schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 11:00:
[...]
Je kunt ook bijspoiler:je character resetten, hoe je niet een half uur speeltijd kwijt te zijn.Withers in je kamp
Even zien of ik nog teruig kan want ik ben kennelijk de put vergeten.
Benieuwd of ik daar nog wat uit kan halen, nadat ik al naar chapter 2 ben gegaan of dat dat voor een volgende run wordt
spoiler:
Karlach is een baas, enige reden om die andere muts erin te zetten af en toe is voor haar quest verder, Karlach all the way.
[ Voor 11% gewijzigd door Bokkie op 07-08-2023 11:15 ]
Human fighter. Ik ga altijd als "mezelf" in een eerste playthrough bij RPG'seasygoingfox schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 10:32:
Seldarine Drow/Warlock (The Great Old One) met met Friends als cantrip naast EB om toch een beetje wat aan het "imagoprobleem" van Drow te doen. Heel gaaf om te merken de vooralsnog NPCs er op reageren. Ik speel vooral lawful neutral-ish.easygoingfox schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 10:32:
[...]
[ Voor 3% gewijzigd door Klauwhamer op 07-08-2023 11:31 ]
D3 :: I don't always kill but when I do, it's hyphen nine. :: y u no iddqd? :: Si non confectus, non reficiat.
hafling monk met four elements subclass en in multiplayer sessie een doorgeslagen dark urge gnome wild magic sorcerer genaamd halvoldemort.Voor welke class hebben jullie gekozen als MC?
Dwarf paladin, lekker standaard.easygoingfox schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 10:32:
[...]
spoiler: title
Hoe moet je de adamantine forge baas verslaan?? ik miss constant al mijn attacks !
Cat linux.txt
Duergar Dwarf assasin rogueVoor welke class hebben jullie gekozen als MC?
[ Voor 4% gewijzigd door Gemmeke op 07-08-2023 11:47 ]
Cat linux.txt
Gemmeke schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 11:45:
spoiler: titleHoe moet je de adamantine forge baas verslaan?? ik miss constant al mijn attacks !
spoiler:
Probeer de baas te luren onder de forge hamer en dan de hamer te activeren.
Drow Noble rogue (Thief) / Sorcerer (Wild)
[ Voor 6% gewijzigd door Gilotto op 07-08-2023 11:49 ]
oude gamer, 30+ hahahasuperbassie schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 18:33:
Heb de game gekocht op de release datum, character aangemaakt maar was per ongeluk een 'Wizard' omdat ik op Proceed drukte....Zal aan mij liggen maar de UI was niet zo duidelijk.
Geen tijd om verder te spelen dus dacht, kijk morgen wel wat video's en begin dan opnieuw. Mja, als ik Youtube bekijk word je al gelijk in hokjes geplaatst met welke race je moet kiezen met een class...
Is dat echt zo belangrijk? Als je iets kiest wat je leuk vind, maakt dat het alles zo veel moeilijker dan?
Ik ben een 'oude' gamer, 30+, maar ik snap ergens wel dat deze game niet de 'standaard' gaat worden. Heb geen ervaring met DnD. Misschien te ingewikkeld voor de meeste gamers. Maar vind het top dat het er is! Ik ga me er zeker verder in verdiepen en misschien maar gewoon wat doen...kijken wat het brengt.
Tegenwoordig gamen mensen tot hun 70e
EN damn, wat een prachtig spel
Half wood elf Ranger -> MC gloomstalker (5 lvl) assassin Rogue (5 lvl) fighter (2 lvl).
ik ben nu level vijf en nog vol ranger, maar kan al 3 keer schieten per beurt, is super fijn icm hide & shoot
ik ben nu level vijf en nog vol ranger, maar kan al 3 keer schieten per beurt, is super fijn icm hide & shoot
Ik moest hardop lachenSjenker schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 11:36:
[...]
hafling monk met four elements subclass en in multiplayer sessie een doorgeslagen dark urge gnome wild magic sorcerer genaamd halvoldemort.
Gemmeke schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 11:45:
spoiler: titleHoe moet je de adamantine forge baas verslaan?? ik miss constant al mijn attacks !
spoiler:
Zoals gezegd, onder de forge hammer 'lokken' (hij valt doorgaans gewoon de dichtstbijzijnde character aan dus dat is vrij eenvoudig) maar dan ben je er nog niet, want met zijn "threat assessment" wordt hij daarna immuun voor letterlijk alles
Om dat te counteren moet je nog wat extra handelingen doen. Laat maar weten wanneer je daar niet uitkomt
on another note:
ik ben zo blij dat dit forum kritisch maar in de meeste gevallen opbouwend en informatief is.
Wat voor een vuilbak zijn die steam forums geworden, even erg als veel van die andere fora op het internet.
Wat ze daar allemaal schrijven in de baldurs gate topic is te zot voor woorden.
ik ben zo blij dat dit forum kritisch maar in de meeste gevallen opbouwend en informatief is.
Wat voor een vuilbak zijn die steam forums geworden, even erg als veel van die andere fora op het internet.
Wat ze daar allemaal schrijven in de baldurs gate topic is te zot voor woorden.
Lost Ark belde... of je het licht weer aan wil doenBokkie schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 10:42:
Dit spel met een enkele playthrough doen is echt zonde
Hoe bevalt BG3?
Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something
Even een vraagje: ik kon maar niet in Divinity Original Sin 2 komen.
Is BG3 vergelijkbaar?
Is BG3 vergelijkbaar?
Wat me wel tegenvalt ten opzichte van table top, en ik dacht dat het in EA er ook nog in zat, het speelt geen rol welke race je speelt, je hebt altijd evenveel abilitypunten te verdelen. Elf krijgt bijvoorbeeld geen extra punten in dex, of dwergen geen extra con.
Als het goed is heb je een knopje "Sell Wares" en ben je er in 1X vanaf. maar ik denk dat je specifiek bedoeld dat eerst alle items nog in het rijtje komen zodat je ze kunt bekijken? Dat kan volgens mij niet.Gemmeke schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 09:37:
Het inventory management mag nog wel een poetsbeurtje gebruiken, maar met shift / Ctrl kun je wel vrij snel selecties maken.
Yep, in meerdere opzichten. Het is ook weer totaal anders met veel gameplay mechanics, maar in de kern merk je toch echt wel dat er ontzettend veel is "geërfd" (zelfs veel zaken in het verhaal/de opzet, en bijv. de tutorial-locatie zijn vergelijkbaar).Vinnocchio schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 12:21:
Is BG3 vergelijkbaar?
Dus als je dat al niets vond dan denk ik niet dat je hier een compleet andere ervaring mee gaat hebben. Kun je kort/specifiek aangeven waarom je niet door DOS2 heen kwam?
Ik ben ook opnieuw begonnen. Ik had een quest geaccepteerd, wat me toch niet lekker lag.
En de wizard companion werd me iets te duur en de healer werkt op m’n zenuwen.
Ik ben nu dus een half elf bard. In bg2 vond ik dit maar een suffe klasse. Maar hier is het best tot gedaan. En een bard is best sterk. M’n companion list staat ook al vast. Die halfling Barbarion. Ik vind haar wel leuk. De sorcerer en puur omdat ik een rogue nodig heb, de bleke rogue.
Graag had ik iets meer vrouwelijke companions gehad, maar de healer en die groene dame vind ik gewoon niet leuk.
En de wizard companion werd me iets te duur en de healer werkt op m’n zenuwen.
Ik ben nu dus een half elf bard. In bg2 vond ik dit maar een suffe klasse. Maar hier is het best tot gedaan. En een bard is best sterk. M’n companion list staat ook al vast. Die halfling Barbarion. Ik vind haar wel leuk. De sorcerer en puur omdat ik een rogue nodig heb, de bleke rogue.
Graag had ik iets meer vrouwelijke companions gehad, maar de healer en die groene dame vind ik gewoon niet leuk.
Moeten ze wel de rekening betalenJohnnyV76 schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 12:05:
[...]
Lost Ark belde... of je het licht weer aan wil doen
Hoe bevalt BG3?
Dit weekend enkel BG3 gespeeld, dus zeer goed.
Zijn wel meerdere afwijkingen van 5E zelf, zijn wel wat dingen om rekening mee te houden als je op basis daarvan de game in gaat. maar over algemeen vind ik het wel goed gedaan.Arator schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 12:22:
Wat me wel tegenvalt ten opzichte van table top, en ik dacht dat het in EA er ook nog in zat, het speelt geen rol welke race je speelt, je hebt altijd evenveel abilitypunten te verdelen. Elf krijgt bijvoorbeeld geen extra punten in dex, of dwergen geen extra con.
Belangrijk is wel om goed alles te lezen voor je feats enzo pakt omdat dus somminge dingen iets afwijken.
En omdat je geen human GM hebt zit je best wel strak aan de lijn qua regels
Waar ik wel benieuwd naar ben in hoeverre ze rekening hebben gehouden met bepaalde keuzes en wat die zouden doen.
spoiler:
ben een keer een check tegen gekomen waar je 30 voor moest rollen, dus ben in staat om een keer te save scummen voor die critroll
, nu heb ik als warlock een mogelijke bonus van 1D10 mocht die crit niet automaisch een success zijn 
Wat een geweldige game, doet me denken aan de eerste Dragon Age.
En ik volg de kritiek op de inventory wel, ook dat camping gedoe vind ik bagger, maar goed.
Maar waar ik vooral mee worstel zijn de fights, ik zit in zo'n goblin camp, maar eender welke fight ik inga, ik moet steeds reloaden. Mijn characters hebben 1 action, 1 bonus, 1 ... maar het zijn er precies te weinig om effectief een fight te winnen. Mis ik iets of heeft er iemand algemene pointers?
En ik volg de kritiek op de inventory wel, ook dat camping gedoe vind ik bagger, maar goed.
Maar waar ik vooral mee worstel zijn de fights, ik zit in zo'n goblin camp, maar eender welke fight ik inga, ik moet steeds reloaden. Mijn characters hebben 1 action, 1 bonus, 1 ... maar het zijn er precies te weinig om effectief een fight te winnen. Mis ik iets of heeft er iemand algemene pointers?
spoiler:
- geweldig! Dit maakt het spel al nog meer interessanter! Vooral omdat ik het ook met een paladin voor elkaar krijg.
"Friend or Food"
Maak gebruik van poisons, potions of speed, ..Reucht schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 12:35:
items gebruiken !
Cat linux.txt
Qua punten maakt het niet uit, omdat Larian een gelijker speelveld wilde volgens mij.Arator schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 12:22:
Maar er zijn wel degelijk verschillen, o.a. qua cantrips en proficiencies. Light armor / shield proficiency Als caster is best wel een ding...
Larian wilde inderdaad niet dat mensen geforceerd zijn om een bepaald iets te spelen, omdat deze beter is voor X.Morrar schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 12:40:
[...]
Qua punten maakt het niet uit, omdat Larian een gelijker speelveld wilde volgens mij.
Maar er zijn wel degelijk verschillen, o.a. qua cantrips en proficiencies. Light armor / shield proficiency Als caster is best wel een ding...
Overdonderd door mogelijkheden. Ontzettend uitgebreid en verdomde moeilijk2dope schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 12:30:
[...]
Yep, in meerdere opzichten. Het is ook weer totaal anders met veel gameplay mechanics, maar in de kern merk je toch echt wel dat er ontzettend veel is "geërfd" (zelfs veel zaken in het verhaal/de opzet, en bijv. de tutorial-locatie zijn vergelijkbaar).
Dus als je dat al niets vond dan denk ik niet dat je hier een compleet andere ervaring mee gaat hebben. Kun je kort/specifiek aangeven waarom je niet door DOS2 heen kwam?

Haha ja als dat afschrikt in plaats van aantrekt dan denk ik dat deze games niet jouw cup of tea zijn. Wat wel leuk is aan de Larian games is dat je ze ook op story mode kunt spelen, dan zijn gevechten enzo doodeenvoudig. Wellicht is dat nog op een optie als je de verhaallijnen/setting en dergelijke wél kunt waarderen maar geen tijd/zin hebt om jezelf onder te dompelen in de game mechanics.Vinnocchio schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 12:49:
[...]
Overdonderd door mogelijkheden. Ontzettend uitgebreid en verdomde moeilijk
Wat is je party setup?Reucht schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 12:35:
Probeer het gevecht aan te gaan op jouw voowaarden
- ranged achter/high ground
- melee voor
- probeer een chokepoint te maken.
Gebruik je bonus acties als je denkt dat ze verschil kunnen maken.
Gebruik alles wat je in je inventory hebt (je kan tijdens gevecht ook items naar andrere chars sturen, maar zorg over algemeen dat je items goed verdeeld zijn. ik heb bvijoorbeeld mijn cleric alle offensive spell scrolls gegeven, mijn rogue en berseker/warrior delen de meesdte throwables/arrows)
Ben zelf een EB spammer
focus fire de 'gevaarlijkste' tegenstanders eerst. beter 1 voor 1 dan je dmg spreiden, een enemy met 1 hitpoint kan nog steeds damage doen.
Ik move de meeste tijd als ik combat kan verwachten in gesplitste party, dus elk persoon loopt op zichzelf zodat ik altijd in een formatie voort kan bewegen
[ Voor 5% gewijzigd door Bokkie op 07-08-2023 12:56 ]
Een van de belangrijkste dingen is dat je het terrein en je omgeving goed gebruikt, naast initiële positionering. Mogelijk ligt er een plas water of staat er een tonnetje olie (hint hint). En schroom niet om potions weg te tikken. Ook moet je zeker niet vergeten crowd control toe te passen (dat wil zeggen; charm/sleep/hold person/etcetera om jezelf wat meer ademruimte te geven tegenover meerdere vijanden).Reucht schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 12:35:
Verwijderd
Denk aan:Reucht schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 12:35:
- Olieflessen (kunnen zowel enemies op uitglijden, en je kan het in de brand steken).
- Scrolls die je hebt opgepakt.
- Enemies ergens vanaf gooien werkt fantastisch.
- Enemies tijdelijk uitschakelen dmv sleep.
- Casters uitschakelen d.m.v. Silence.
- Andere nuttige items in je inventory: bijv. die zwaartekracht bommetjes zijn enorm nuttig.
En cast dan voor een chokepoint wat grease of gooi een fles water. Daarna de olie in brand steken of het water bevriezen.
Ik zag ook iemand die een paar houten kratjes meeneemt in de inventory en er dan een stuk of 3 stapelt en daar bovenop gaat staan om hoogte-voordeel te hebben met ranged attacks ...
Ik zag ook iemand die een paar houten kratjes meeneemt in de inventory en er dan een stuk of 3 stapelt en daar bovenop gaat staan om hoogte-voordeel te hebben met ranged attacks ...
[ Voor 43% gewijzigd door JulesvH op 07-08-2023 13:00 ]
Kan iemand me een zetje in de goede richting geven qua het synchroniseren van save games tussen twee pc's?
Ik heb:
En nu?
GOG kan dit blijkbaar niet synchroniseren, de optie blijft greyed out:
:fill(white):strip_exif()/f/image/uDcmm0fu2LU53OOsPTvNJlP4.png?f=user_large)
Maar ik had toch in ieder geval verwacht dat het via Larian zelf goed zou gaan.
Ik heb:
- twee pc's (Windows 10 en Windows 11)
- het spel gekocht op GOG
- op beide pc's de laatste versie van GOG Galaxy
- een larian-account dat ook nog eens gekoppeld is aan mijn GOG-account
- op beide pc's ingelogd op mijn larian-account
- cross save staat aan op beide pc's
En nu?
GOG kan dit blijkbaar niet synchroniseren, de optie blijft greyed out:
:fill(white):strip_exif()/f/image/uDcmm0fu2LU53OOsPTvNJlP4.png?f=user_large)
Maar ik had toch in ieder geval verwacht dat het via Larian zelf goed zou gaan.
[ Voor 21% gewijzigd door Gizz op 07-08-2023 13:06 ]
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Dit doe ik trouwens bijna nooit, ik sloop vrijwel altijd eerst z.s.m. de 'minions'.Bokkie schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 12:54:
[...]
focus fire de 'gevaarlijkste' tegenstanders eerst.
Ja advantage behalen / disadvantage voorkomen is wel cruciaal bij gevechten. Met advantage krijg je de hoogste van twee worpen op een D20, bij disadvantage de laagste. De kans om te raken wordt dus enorm veel hoger of lager, idem voor de kans om te missen / een crit te scoren.
Goed opletten voor choke points helpt ook: als vijanden 1 voor 1 komen of ver moeten omlopen koop je een hoop tijd. Verder proberen je dmg te focussen op 1 vijand, zodat die snel neergaat. Een voor een omleggen is beter dan je dmg verspreiden.
Grease + vuur is ook een combo AoE die makkelijk te triggered is. Of hangende braziers neerhalen op je vijanden... Tal van taktieken die je kunnen helpen.
Goed opletten voor choke points helpt ook: als vijanden 1 voor 1 komen of ver moeten omlopen koop je een hoop tijd. Verder proberen je dmg te focussen op 1 vijand, zodat die snel neergaat. Een voor een omleggen is beter dan je dmg verspreiden.
Grease + vuur is ook een combo AoE die makkelijk te triggered is. Of hangende braziers neerhalen op je vijanden... Tal van taktieken die je kunnen helpen.
Ik heb geen antwoord voor je helaas, maar ik heb wel voortdurend "cloud savegames sync issues". Tijdens het spelen staat er continu "syncing...." en heb nu al een paar keer de melding gehad dat mijn lokale savegames niet naar de cloud gesynct kunnen worden. Steam trouwens, geen GOG... Nog niet gekeken waar dat aan lag, geen tijd voorGizz schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 13:03:
Kan iemand me een zetje in de goede richting geven qua het synchroniseren van save games tussen twee pc's?
Ik heb:Resultaat: op de Windows 10 bak heb ik al mijn save games. Op de Windows 11 machine heb ik geen enkele save game en kan ik alleen een new game starten.
- twee pc's (Windows 10 en Windows 11)
- het spel gekocht op GOG
- op beide pc's de laatste versie van GOG Galaxy
- een larian-account dat ook nog eens gekoppeld is aan mijn GOG-account
- op beide pc's ingelogd op mijn larian-account
- cross save staat aan op beide pc's
En nu?
Gevaarlijkste staat ook tussen '' de baas mob is niet altijd de gevaarlijkeste.2dope schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 13:04:
[...]
Dit doe ik trouwens bijna nooit, ik sloop vrijwel altijd eerst z.s.m. de 'minions'.
Dat zijn meestal de supports en ranged imho. Afhankelijk van de fith. Bij veel minions wil je inderdaad zo snel mogelijk de hoeveelheid vijanen uitdunnen. de swarm is dan het gevaarlijkste, dus die pak je als eerst, zeker als je er per char bijv 1 kan oneshotten.
Met geluk met je initiative heb je dan al 3 a 4 enemies minder tegen de tijd dat ze aan de beurt zijn
Herken het wel had bij DoS 2 heel erg. Bij baldurs gate probeer ik het nu los te laten omdat er geen verkeerde keuzes zijn. Verhaal past zich eigenlijk aan naar jouw avontuurnipv dat de game jou door het verhaal duwt. Ze hebben eigenlijk elke mogelijkheid die ze je aanbieden wel afgedekt.Vinnocchio schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 12:49:
[...]
Overdonderd door mogelijkheden. Ontzettend uitgebreid en verdomde moeilijk
Gewoon de casual kleding verwijderen uit inventory, dan wordt het camping stukje in ieder geval leuker om naar te kijken.Reucht schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 12:35:
Ik ben een CRPG leek, maar BG3 weet me veel meer te pakken dan DOS2. Komt met name doordat je in de conversaties de personages goed ziet (i.p.v. in het isometrische perspectief blijft), waardoor de emoties e.d. beter overkomen. Bij DOS2 was ik met een premade personage gestart; het eigen personage in BG3 draagt zeker ook bij aan de binding en commitment.Vinnocchio schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 12:21:
Is BG3 vergelijkbaar?
Bij DOS ergerde ik me ook aan het feit dat binnen 3 seconden het hele gevecht vol lag met vuur, poison, etc. Dat is in BG3 allemaal wat rustiger. Bovenal merk ik dat de tijd nemen enorm belangrijk is. Ingame tutorials goed lezen, gevechten niet rushen, etc.
Ik zou willen dat ik ergens iets van syncing zag staan. Ik zie alleen saving en daarna niks.2dope schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 13:09:
[...]
Ik heb geen antwoord voor je helaas, maar ik heb wel voortdurend "cloud savegames sync issues". Tijdens het spelen staat er continu "syncing...." en heb nu al een paar keer de melding gehad dat mijn lokale savegames niet naar de cloud gesynct kunnen worden. Steam trouwens, geen GOG... Nog niet gekeken waar dat aan lag, geen tijd voor
Heb nog één nieuw ding geprobeerd sinds ik BG3 klaar heb staan op de Windows 11 machine, beetje in het kader van 'Nu zouden ze toch moeten zien dat ik op twee pc's bezig ben en écht graag alles gesynchroniseerd wil hebben':
Het spel weer gestart op de Windows 10 machine, die dus alle saves heeft. Daarna opnieuw gesaved en gewoon 5 minuten stil blijven staan (hopelijk ging hij na het saven syncen, dacht ik). Spel afgesloten en de Larian launcher nog een tijdje open laten staan (wellicht synced hij daar?).
Vervolgens naar de W11 pc, die opnieuw gestart. Larian launcher een tijdje open gehad alvorens ik BG3 startte.
Maar nog steeds geen enkele save game in W11

edit: ik lijk niet de enige te zijn met dit probleem: No cloud save for GOG?
[ Voor 6% gewijzigd door Gizz op 07-08-2023 16:07 ]
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Verwijderd
Kun je de savegames niet gewoon handmatig kopiëren? Ik neem aan dat de mapstructuur voor de savegames hetzelfde is.Gizz schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 16:04:
[...]
Ik zou willen dat ik ergens iets van syncing zag staan. Ik zie alleen saving en daarna niks.
Heb nog één nieuw ding geprobeerd sinds ik BG3 klaar heb staan op de Windows 11 machine, beetje in het kader van 'Nu zouden ze toch moeten zien dat ik op twee pc's bezig ben en écht graag alles gesynchroniseerd wil hebben':
Het spel weer gestart op de Windows 10 machine, die dus alle saves heeft. Daarna opnieuw gesaved en gewoon 5 minuten stil blijven staan (hopelijk ging hij na het saven syncen, dacht ik). Spel afgesloten en de Larian launcher nog een tijdje open laten staan (wellicht synced hij daar?).
Vervolgens naar de W11 pc, die opnieuw gestart. Larian launcher een tijdje open gehad alvorens ik BG3 startte.
Maar nog steeds geen enkele save game in W11
edit: ik lijk niet de enige te zijn met dit probleem: No cloud save for GOG?
Morrar schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 12:40:
[...]
Qua punten maakt het niet uit, omdat Larian een gelijker speelveld wilde volgens mij.
Ik weet het wel, het zorgt er voor de nieuwe spelers niet ineens verloren lopen, dat niet iedereen die ranger speelt, kiest voor de woodelf,... Langs de andere kant is het een solo game, het is niet dat er een ganse server dezelfde personages gaan rondlopen. Het had misschien een optie kunnen wezen.Bokkie schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 12:32:
[...]
Zijn wel meerdere afwijkingen van 5E zelf, zijn wel wat dingen om rekening mee te houden als je op basis daarvan de game in gaat. maar over algemeen vind ik het wel goed gedaan.
Belangrijk is wel om goed alles te lezen voor je feats enzo pakt omdat dus somminge dingen iets afwijken.
En omdat je geen human GM hebt zit je best wel strak aan de lijn qua regelswaar je op tabletop nog wel wat invloed op je GM kan uitoefenen voor bepaalde dingen heb je hier alleen de quicksave
Ik had het bij mijn eerste character niet opgemerkt omdat ik voor mijn table top character ging. Nu heb ik die savegame verkl**'t, en wou dus terug opnieuw beginnen. Zat ik dus alles af te zoeken waar de race-specific abilities stonden.

Dat zal waarschijnlijk wel kunnen, maar een nogal vervelend klusje als ik regelmatig wissel tussen beneden op de bank gamen of boven in mijn kantoor.Verwijderd schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 16:10:
[...]
Kun je de savegames niet gewoon handmatig kopiëren? Ik neem aan dat de mapstructuur voor de savegames hetzelfde is.
Ik snap dat dit op korte termijn wellicht even kan helpen, maar dit moet natuurlijk gewoon automatisch gesynchroniseerd worden
Heb in ieder geval zojuist een bug report verstuurd aan Larian. Hoop dat ze zoiets basaals als hun eigen cloudsync snel aan de praat krijgen.
https://twitter.com/LarAtLarian/status/1687481978126278656
Kan ook te maken hebben probleem dat ze hoeveelheid verkeer niet hadden verwacht waardoor hun eigen systeem het nu zwaar te verduren heeft.
Kan ook te maken hebben probleem dat ze hoeveelheid verkeer niet hadden verwacht waardoor hun eigen systeem het nu zwaar te verduren heeft.
/f/image/FR9u45dzqU6ImVpXlfAPGmP0.png?f=fotoalbum_large)
Oh die heb ik bijna 16 uur aan kijktijd gegeven. Erg leuk om te zien. Ben op dit moment net iets te veel bezig met WoW en ESO. Maar voor later deze winter of zo zeker eens gaan spelen.Welja schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 17:27:
CohhCarnage is ook enorm lovend (één van de beste games die hij ooit heeft gespeeld)
[YouTube: CohhCarnage's Thoughts On Baldur's Gate III (Mid-Playthrough)]
B.NET: Junglebeast#2495 | Stormscale Horde
pff die gnoll hunters zijn wel echt verschrikkelijk als ze 3 pijlen in 1 actie kunnen schieten. bij een hit is dat al snel 27 dmg.
Bijna lvl 7. De ontwikkeling per level is wel wat merkbaarder dan in BG2 en NWN. Niet alles dat 5E brengt lijkt me slecht…
Vanaf level 5/6 krijg je ook wat betere items. En wonder boven wonder nog steeds geen Oathbreaker ondanka mijn gekozen pad.
Replayability is er zeker, al was het maar dat je zelf ook wat verhaal progressie wilt en dan toch maar de plotlijn volgt als de mobs wat te makkelijk worden.
Vanaf level 5/6 krijg je ook wat betere items. En wonder boven wonder nog steeds geen Oathbreaker ondanka mijn gekozen pad.
Replayability is er zeker, al was het maar dat je zelf ook wat verhaal progressie wilt en dan toch maar de plotlijn volgt als de mobs wat te makkelijk worden.
[ Voor 24% gewijzigd door Flozem op 07-08-2023 19:34 ]
Ik denk toch dat ik mij ga wagen aan BG3, het genre lijkt mij zéér interessant, vooral om wat anders te proberen en omdat er veel storyline in zit. Daarnaast een statement maken naar al die "Triple A devs" die games meer als een melkkoe zien overtuigd mij ook om meer te betalen aan BG3 dan te wachten op korting.
Ik sta tot op de dag van vandaag nog steeds achter het moraal van deze video:
Ik sta tot op de dag van vandaag nog steeds achter het moraal van deze video:
Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!
Wat ik echt een groot pluspunt vind, en wat volgens mij nog niet is benoemd is dat gekillede enemies ook dood blijven. Het is niet dat je op een later moment in een gebied terugkomt en dat de enemies gerespawnd zijn.
Scheelt wat frustratie.
Scheelt wat frustratie.
Dan zou je wel lekker Goblins kunnen grindenPoulske schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 20:53:
Wat ik echt een groot pluspunt vind, en wat volgens mij nog niet is benoemd is dat gekillede enemies ook dood blijven. Het is niet dat je op een later moment in een gebied terugkomt en dat de enemies gerespawnd zijn.
Scheelt wat frustratie.
Zijn jullie trouwens snel geneigd om te reloaden wanneer de consequenties van een keuze (meestal in dialoog) je niet bevallen? Hier zeldzaam, ik sta doorgaans achter mijn keuzes met een enkele uitzondering daargelaten zoals een party member (die ik nog wil behouden

Pff ik kan maar niet kiezen welke class ik wil spelen hahah. De struggle begint bij mij al in het begin

OMG. OMG. OMG.
Ik heb net een referentie naar
Ik heb net een referentie naar
spoiler:
gehoord, betekend dat eventueel dat Paladins of Tyr
spoiler:
ten tonele verschijnt? Dat zou echt ZO fantastisch zijn!
Aribeth
Haha. Volgens mij kan je tijdens het spel van class veranderen. Ik heb het tot nu toe niet geprobeerd.Ricmaniac schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 20:59:
Pff ik kan maar niet kiezen welke class ik wil spelen hahah. De struggle begint bij mij al in het begin
Ik begon met een drow rogue, maar ben opnieuw begonnen en ik ben nu een bard.
Beide is leuk, maar je kan al een rogue meenemen als companion. Een bard niet. Tenminste, ik ben er nog geen een tegen gekomen.
Ik dacht er even eentje te krijgen, maar nee…
Je kan je class altijd nog veranderen, kost ook maar 200 gold. Je kan ook multi classen, om het je nog makkelijker te makenRicmaniac schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 20:59:
Ben net toch naar opnieuw begonnen, zonder Dark Urge. Was toch ook niet tevreden met de looks dus prima. Had 10 uurtjes in mijn Dark Urge char zitten dus dat is zo weer ingehaald. Wel weer voor Vengeance Paladin gegaan, leuke class.
Er loopt een bard rond, maar die gaat op zoek naar sterke verhalen. Kom je later nog wel tegen.
Deze bard heeft zelfs de manuals geschreven van de orginele BG 1 en 2Arator schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 22:17:
Er loopt een bard rond, maar die gaat op zoek naar sterke verhalen. Kom je later nog wel tegen.

Door al de positieve ervaringen her en der over Bard, ben ik aan het denken om overnieuw te beginnen daarmee 
Of beter gezegd: even een nieuw char aanmaken en kijken of ik dat ook leuk ga vinden.
Ben nog niet zo ver op mijn Devotion Paladin dus dat is niet zo erg.
Of....een Dark Urge beginnen en dan de gore smeerlap uithangen haha.
Of toch maar doorspelen met mn Pally?
Zo veel mogelijkheden!!!
Of beter gezegd: even een nieuw char aanmaken en kijken of ik dat ook leuk ga vinden.
Ben nog niet zo ver op mijn Devotion Paladin dus dat is niet zo erg.
Of....een Dark Urge beginnen en dan de gore smeerlap uithangen haha.
Of toch maar doorspelen met mn Pally?
Zo veel mogelijkheden!!!
We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games
Volgens mij ben ik iets te snel door Act 1 gegaan. Als ik nu met de lift naar het volgende gebied ga krijg ik een melding of ik het zeker weet aangezien ik een laag level ben, en of ik niet nog wat dingen wil afronden. Had uit nieuwsgierigheid even doorgeklikt, kreeg toen een Steam achievement voor het afronden van Act 1. Daarna toch maar een savegame teruggegaan.
Wellicht nog maar even terug naar het eerste gebied voor wat quests en nog iemand voor in mijn party, ben nu maar met 3. Misschien dat daarom de battles wat moeilijker gaan.
Wellicht nog maar even terug naar het eerste gebied voor wat quests en nog iemand voor in mijn party, ben nu maar met 3. Misschien dat daarom de battles wat moeilijker gaan.
[ Voor 22% gewijzigd door Poulske op 08-08-2023 08:34 ]
200gold om van class te veranderen.
In mijn enige playthrough was ik ranger -> rogue -> bard en nu ben ik een warlock haha, I love it.
Dit spel is zo verslavend, op mijn werk denk ik constant wat ik vanavond zal doen in BG3
In mijn enige playthrough was ik ranger -> rogue -> bard en nu ben ik een warlock haha, I love it.
Dit spel is zo verslavend, op mijn werk denk ik constant wat ik vanavond zal doen in BG3
[ Voor 25% gewijzigd door Gemmeke op 08-08-2023 08:36 ]
Cat linux.txt
helaas weer zo'n launcher zo te zien...Net als DOS2.Kenny_026 schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 09:06:
[Afbeelding]
Ik weet hoe nuttig ik mn dag vandaag ga invullen 😊
Gekocht via steam?
Ik wacht nog een tijdje af, nog bezig met zelda. Hopelijk is dit dan paar qol updates verder en kan ik me ergeren aan al mijn keuzes in dit spel

De launcher is makkelijk uit te schakelen in steam.Megupe schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 09:12:
[...]
helaas weer zo'n launcher zo te zien...Net als DOS2.
- Right-click the game in your library and select Properties.
- Look for the Launch Options field at the bottom of the General tab.
- Add "--skip-launcher" and close the properties window.
- Launch the game as normal.
Steam Deck
Met Sokken wassen?Kenny_026 schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 09:06:
[Afbeelding]
Ik weet hoe nuttig ik mn dag vandaag ga invullen 😊
Via steam de early access ja. Weet niet goed meer of ik daar een keus had want ik heb de mail van Larian gevolgd.Megupe schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 09:12:
[...]
helaas weer zo'n launcher zo te zien...Net als DOS2.
Gekocht via steam?
Ik wacht nog een tijdje af, nog bezig met zelda. Hopelijk is dit dan paar qol updates verder en kan ik me ergeren aan al mijn keuzes in dit spel![]()
Ik dubbelklik het icoontje en lees even het laatste nieuws als het er is en klik op play. Paar tellen later zit ik in de game. Het maakt me niets uit eigenlijk.
Om in het D&D thema te blijven: Pak een dobbelsteen.Ricmaniac schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 20:59:
Sowieso is er geen goed of fout, het verhaal gaat zoals het gaat o.b.v. je keuzes, difficulty en de RNG van de dice rolls.
Zit nu al 20 uur in act 1. Voor mn gevoel is t nog lang niet voorbij. Heerlijk die hele gesprekken met je companions tijdens Long Camp. Zo goed uitgeschreven.Poulske schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 08:33:
Volgens mij ben ik iets te snel door Act 1 gegaan. Als ik nu met de lift naar het volgende gebied ga krijg ik een melding of ik het zeker weet aangezien ik een laag level ben, en of ik niet nog wat dingen wil afronden. Had uit nieuwsgierigheid even doorgeklikt, kreeg toen een Steam achievement voor het afronden van Act 1. Daarna toch maar een savegame teruggegaan.
Hoe verhoudt de grootte van act 2 en 3 zich tot act 1? En jammer dat er "maar" 3 acts zijn.
C9 55 - Playstation 5 Pro - i7 13700K RTX5080 PC - LG C4 42 as monitor
Welk level was je bij verlaten?Poulske schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 08:33:
Ik blijf die waarschuwingen bij het verlaten van een gebied wat onduidelijk vinden:
spoiler: inzake travelen tussen verschillende gebieden in act 1
Die opmerkingen over 'tying up loose ends' bij het verlaten van een gebied. Die vraag ik kreeg ik namelijk ook al bij het verlaten van de mountain pass richting de Rosymorn Monastery, maar je kunt daarna gewoon nog terug travelen...? Idem bij het benaderen van de Underdark, daarna kun je ook prima terug (sterker nog, voor enkele quests moet je heen en weer peddelen). De relevantie van die waarschuwing ontgaat me derhalve even. Wellicht dat bepaalde quests automatisch sluiten bij het verlaten...? In de Underdark is bijv. wel een quest die failed wanneer je dat gebied verlaat zonder de quest te volmaken.
Ik heb daar het dubbele gespendeerd
[ Voor 8% gewijzigd door 2dope op 08-08-2023 09:40 ]