Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01:59
Een helm en een dragonborn gaan niet echt goed samen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jQ28RNMk2fWFBWcjVK0PBrpexJM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1YBysxuB2NCHBnShvuyKbEmJ.jpg?f=fotoalbum_large

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gilotto
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-09 13:27

Gilotto

Paint Skillz

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IlaruTULQfRD3PmQRLlEEUrV9kA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BMVvVY5b2eg2LI20BFnhDi7c.jpg?f=fotoalbum_large
Anderen al last gehad van missing terrain? Ik draai onder Vulkan.

btw, Depora drow rogue lvl 2 ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Gilotto op 04-08-2023 15:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klauwhamer
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19:27

Klauwhamer

Voor spijkers.. op laag water.

Poulske schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 14:12:
@Notlupus @Klauwhamer Ik speel wel eens RPG's, The Witcher 3 is een van mijn favoriete games.
Wat mij vooral tegenviel was de camera en movement. Het losse hooveren van de camera vind ik raar en moet ik misschien even aan wennen.

Daarnaast was ik wat overweldigd door alle mechanics en het combat systeem.

Maar terwijl ik dit type kom ik tot de conclusie dat ik misschien wat voorbarig ben geweest. Ik heb nog 1,5 uur over voor een refund, ik denk dat ik het nog even aan kijk. Wellicht dat het kwartje dan valt.

edit: de refund is in ieder geval even teruggetrokken, vanavond en eventueel morgen de game nog maar eens goed aan de tand voelen.
Aha, juist. Ik begrijp heel goed dat als Witcher jouw 'referentiepunt' voor RPG is, je van een koude kermis thuis komt hoor. Overigens moet ik bekennen dat ik het camerasysteem (dat lijkt op dat van bijvoorbeeld Solasta) ook nog niet zo fijn vind. Ik vind camera movement met keys in top down RPGs eigenlijk altijd een beetje wonky en vervelend. Het is misschien ook wennen dat je turn based combat hebt, waardoor gevechten mogelijk 'trager' aanvoelen. Ik vind dat zelf altijd wel prettig en ontspannend, lekker de tijd nemen om iets te bedenken. In andere RPGs met een dynamisch systeem dat je op pauze moet zetten is het toch altijd vlees noch vis waardoor je te veel zaken 'mist' omdat er een incentive is om het op z'n beloop te laten (en op het moment dat je op spatiebalk begint te rossen je meestal te laat bent).

Wat ik vooral wil zeggen is: probeer het inderdaad nog even aan. Uiteraard zijn het jouw zuurverdiende centjes maar ik denk dat als je een beetje tijd en geduld hebt, dit zich wel gaat uitbetalen.

D3 :: I don't always kill but when I do, it's hyphen nine. :: y u no iddqd? :: Si non confectus, non reficiat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plainside
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 17-09 12:37

Plainside

I browse when I'm at work

Arator schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 15:03:
Een helm en een dragonborn gaan niet echt goed samen

[Afbeelding]
Ohh, deze screenshot haalt me toch wel over de streep als ik zo kijk.
De reviews welke ik heb gelezen zijn lovend over het spel.

Veel geven ook aan dat je echt kan spelen zoals je wilt, en tja, daar ligt nog een crux ala Cyberpunk die het zelfde zei. Dus, kan dat echt spelen zoals je wilt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaWizza
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Plainside schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 15:18:
[...]

Veel geven ook aan dat je echt kan spelen zoals je wilt, en tja, daar ligt nog een crux ala Cyberpunk die het zelfde zei. Dus, kan dat echt spelen zoals je wilt?
Cyberpunk is een heel ander type spel, "spelen zoals je wilt" sloeg daar meer op:
1 schieten
2 stealthen
3 hacken
4 of hakken :+

BG3 volgt uiteraard een verhaallijn, of jij nou iedereen wilt omleggen, omlullen, de goeierik wilt zijn of alles wilt jatten tijdens dat verhaal, kun je helemaal zelf weten.

SUZ-SWM80VA & ERSD-VM2D, 200L SWW, 5330Wp O 45°, 2870Wp W 45°, 820Wp Z 10°, Zendure 2400AC 8,64kWh thuisbatterij, Fresh-r on the wall compac WTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwindorian
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 19-09 11:54
Klauwhamer schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 15:14:
[...]
Ik vind camera movement met keys in top down RPGs eigenlijk altijd een beetje wonky en vervelend.
Eens !
Ik heb het mezelf wel wat fijner gemaakt door met een Razer Tartarus te spelen.
de thumb-pad gebruik ik voor camera movement, en de rest van de hotkeys zoveel mogelijk onder de andere toetsen, speelt erg fijn.

Gwindorian's Diablo Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

Gwindorian schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 15:29:
[...]

Eens !
Ik heb het mezelf wel wat fijner gemaakt door met een Razer Tartarus te spelen.
de thumb-pad gebruik ik voor camera movement, en de rest van de hotkeys zoveel mogelijk onder de andere toetsen, speelt erg fijn.
Het liefst zou ik een mouse button willen inzetten voor on click camera movement.

D3 :: I don't always kill but when I do, it's hyphen nine. :: y u no iddqd? :: Si non confectus, non reficiat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01:59
Klauwhamer schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 15:39:
Het liefst zou ik een mouse button willen inzetten voor on click camera movement.
Nu begin ik te twijfelen, maar middle mouse button toch?
Plainside schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 15:18:

Is natuurlijk wel een screenshot uit een cutscene. Hier eentje gewoon in game
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uhIcCk6mhJd1Yb2Xh0TrSttUVxA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AYTMgYzdY3KkgX2WNoEtjPQw.jpg?f=fotoalbum_large

Lolz, in Blighted Village is er een schuur in het noordoosten. Klinkt als een blaasbalg in een smidse. Zalige cutscene _O-

[ Voor 68% gewijzigd door Arator op 04-08-2023 16:05 ]

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Welja
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-09 07:07
Klauwhamer schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 15:39:
[...]

Ik gebruik de middelste muis knop (ingedrukt) om de camera draaien of (wiel) te in/uit zoomen, dat in combi met aswd gaat me prima af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Poulske schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 14:12:
@Notlupus @Klauwhamer Ik speel wel eens RPG's, The Witcher 3 is een van mijn favoriete games.
Wat mij vooral tegenviel was de camera en movement. Het losse hooveren van de camera vind ik raar en moet ik misschien even aan wennen.

Daarnaast was ik wat overweldigd door alle mechanics en het combat systeem.

Maar terwijl ik dit type kom ik tot de conclusie dat ik misschien wat voorbarig ben geweest. Ik heb nog 1,5 uur over voor een refund, ik denk dat ik het nog even aan kijk. Wellicht dat het kwartje dan valt.

edit: de refund is in ieder geval even teruggetrokken, vanavond en eventueel morgen de game nog maar eens goed aan de tand voelen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JVB5yOhRmZ7JUw7bU20a0GBIBBE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/0Xslyw39T1bnESPFjZv1b7lj.gif?f=user_large

Haha nee, het is ook een beetje een niche en ik kan me voorstellen compleet anders dan je gewend bent. Maar het is net als met andere dingen, in het begin een beetje ongemakkelijk maar als je dan het ritme en gevoel hebt gevonden, kun je dr zeker van genieten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Welja schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 16:19:
[...]

Ik gebruik de middelste muis knop (ingedrukt) om de camera draaien of (wiel) te in/uit zoomen, dat in combi met aswd gaat me prima af.
Dat is wel een win voor de controller. Camera en lopen zijn absoluut prettiger met een controller in de hand. Jammer dat de interface zo over de nek gaat alleen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jellybrah
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 19-09 11:18
Kenny_026 schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 17:18:
[...]

[Afbeelding]

Haha nee, het is ook een beetje een niche en ik kan me voorstellen compleet anders dan je gewend bent. Maar het is net als met andere dingen, in het begin een beetje ongemakkelijk maar als je dan het ritme en gevoel hebt gevonden, kun je dr zeker van genieten ;)
Haha toen games rond 1997 - 2005 uitkwamen was dit geen niche, maar de mainstream ;) moet je nagaan wat een geweldige tijd dat was. Dat besef ik pas achteraf. Er kwamen jaarlijks wel 3 - 4 van dit soort parels uit. Ik zie juist een feest van herkenning en bovenal kwaliteit. Ben pas 5 u bezig maar geniet er elke minuut van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daan0s
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 23:13
Wat een spel, heb EA al redelijk vaak gespeeld dus meeste is bekend tot nu toe, maar gelukkig ook nog de nodige verrassingen. Speel The Dark Urge en dat is behoorlijk...interessant :)

Moet wel weer even schakelen qua tempo, kom net van 100 uur Diablo 4 af en dit is echt gigantisch uitgebreid en traag. Maar geniet volop.

De interactie met je party en zij ook onderling is mooi, doet me echt denken aan Dragon Age Origins. Dat gezeik op elkaar van Shadowheart en Lae'zael blijft leuk

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jellybrah
Daan0s schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 17:49:
Wat een spel, heb EA al redelijk vaak gespeeld dus meeste is bekend tot nu toe, maar gelukkig ook nog de nodige verrassingen. Speel The Dark Urge en dat is behoorlijk...interessant :)

Moet wel weer even schakelen qua tempo, kom net van 100 uur Diablo 4 af en dit is echt gigantisch uitgebreid en traag. Maar geniet volop.

De interactie met je party en zij ook onderling is mooi, doet me echt denken aan Dragon Age Origins. Dat gezeik op elkaar van Shadowheart en Lae'zael blijft leuk
Die Lae'zael vind ik wel zo"n irritant karakter. Direct de party uitgekicked :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:42

SkyStreaker

Move on up!

jellybrah schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 17:31:
[...]

Haha toen games rond 1997 - 2005 uitkwamen was dit geen niche, maar de mainstream ;) moet je nagaan wat een geweldige tijd dat was. Dat besef ik pas achteraf. Er kwamen jaarlijks wel 3 - 4 van dit soort parels uit. Ik zie juist een feest van herkenning en bovenal kwaliteit. Ben pas 5 u bezig maar geniet er elke minuut van.
BG, NWN en IWD allemaal grijs gespeeld, heerlijk spelen en vele anderen.

Maar weet je welke RPG van mij echt wel een remake mag krijgen? NOX. _/-\o_ Een van de grappigste RPG's naast Bard's Tale-series!

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18-09 16:24
War cleric ben ik vandaag aan het testen en dat is wel een beest zeg.
16 STR en Wisdom zijn heerlijk. Wel maar 8 INT dus .. :F

FUMES et CARNES

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jellybrah
SkyStreaker schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 19:00:
[...]

Maar weet je welke RPG van mij echt wel een remake mag krijgen? NOX. _/-\o_ Een van de grappigste RPG's naast Bard's Tale-series!
Ik ken NOX niet, maar het ziet er zeer goed uit (voor die tijd) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwindorian
[...]

Nox was geniaal ook ja !
En als we toch even sentimenteel zijn, ik hoop nog steeds dat iemand iets met Lands of Lore zou gaan doen, een ander soort RPG, maar ook van Westwood.

Westwood maakte eigenlijk alleen maar pareltjes..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamSid
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 19-09 15:30
Ik ben gewoon blind ingestapt met een wizard. Mijn fout was geen save files maken. Party ging dood bij de kapitein kamer. Moeilijk gevecht. Na wipe van de party kan ik weer opnieuw beginnen. wtf?

Het ziet er grafisch heel mooi uit via Geforce Now op de Mac. Alleen de laadtijden zijn een beetje lang vind ik. Misschien dat het sneller gaat wanneer de Mac port er is.

Nu weer een nieuwe party aanmaken en opnieuw beginnen.

Ik het zelf nog wennen aan de muis. Normaliter ben ik gewend om camera beeld te draaien wanneer ik de muisknop ingedrukt houd. Waarschijnlijk zal dat een instelling zijn.

[ Voor 16% gewijzigd door SamSid op 04-08-2023 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Gwindorian schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 19:34:
[...]

Nox was geniaal ook ja !
En als we toch even sentimenteel zijn, ik hoop nog steeds dat iemand iets met Lands of Lore zou gaan doen, een ander soort RPG, maar ook van Westwood.

Westwood maakte eigenlijk alleen maar pareltjes..
LoL is legendarisch, vooral het 2e deel helemaal kapot gespeeld. En voor huidige begrippen qua gevechten kan het best pittig zijn met de... ouderwetse controls. :+

Voor wie problemen heeft met DX11/Vulkan:

C:\Users\%USERPROFILE%\AppData\Local\Larian Studios\ - delete de zooi (note: ALLES ben je kwijt qua settings, saves, etc) - ik vermoed dat een handvol settings van EA achterblijven en niet helemaal lekker gaan met de final.

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwindorian
SamSid schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 19:40:
Ik ben gewoon blind ingestapt met een wizard. Mijn fout was geen save files maken. Party ging dood bij de kapitein kamer. Moeilijk gevecht. Na wipe van de party kan ik weer opnieuw beginnen. wtf?

Het ziet er grafisch heel mooi uit via Geforce Now op de Mac. Alleen de laadtijden zijn een beetje lang vind ik. Misschien dat het sneller gaat wanneer de Mac port er is.

Nu weer een nieuwe party aanmaken en opnieuw beginnen.

Ik het zelf nog wennen aan de muis. Normaliter ben ik gewend om camera beeld te draaien wanneer ik de muisknop ingedrukt houd. Waarschijnlijk zal dat een instelling zijn.
Weet je dat wel zeker ? Je zou op zijn minst een autosave moeten hebben toch ? en hoe bedoel je een nieuwe party aanmaken ?
En maak dankbaar gebruik van Quicksave :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wauturr
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 01:39
Wanneer heb ik nou een 'advantage'? Bijvoorbeeld als ik als rogue een sneak attack wil doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwindorian
wauturr schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 20:15:
Wanneer heb ik nou een 'advantage'? Bijvoorbeeld als ik als rogue een sneak attack wil doen.
feit dat je sneaked (en als het goed is dus niet zichtbaar bent als je uit de rode vlakjes blijft) geeft je al een advantage. Of als ze op de grond geslagen zijn etc.

Dit dekt aardig je vraag:
https://www.gamesradar.co...3-disadvantage-advantage/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellybrah
Net toch al wel wat bugs tegengekomen helaas, bij een ladder afgaan verdwenen er ineens 2 karakters in de muur en zaten en bleven vast..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2dope
  • Laatst online: 14-07 21:42
jellybrah schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 20:39:
Net toch al wel wat bugs tegengekomen helaas, bij een ladder afgaan verdwenen er ineens 2 karakters in de muur en zaten en bleven vast..
Yep ik ook al aardig wat gezien, maar niets echt schokkend of onoverkomelijk.

Ligt het trouwens aan mij of kun je niet meer 'sort by weight' doen bij een trader? In het gewone inventory-scherm kan het wel, tijdens het handelen staat het standaard gesorteerd op type. Sorteren op gewicht is toch wel een fijne functie als je snel van je loot af wil om encumbered te voorkomen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Gwindorian
Eerste Patch is uit:

Hello everyone,

Happy post-BG3-launch day! Thank you so much for all the love and support you’ve shown Baldur’s Gate 3 – it’s been surreal to finally launch this game after six years in development, and an incredible honour to watch so many of you play and discover what the team has built. We hope you’ll enjoy BG3 for many months – even years – to come.

All that said, Hotfix #1 is coming in fresh: today’s update takes care of several crashes, bugs and much more.

We’ve been reading your reports on issues with saving your game, and have found a culprit – our cross-saves. Bearing in mind this will only be a useful feature come September 6 when the PlayStation 5 version launches (and beyond), we’ve decided to disable it for now to allow us to solve the issue in the interim. You shouldn’t notice anything in-game and Steam Cloud saves are unaffected by this change.

Thank you to everyone who has taken the time to report these issues to us. As always, reach out to our support team if you run into trouble.

And please keep showing us your Tavs and their adventures in the Forgotten Realms! We’ve been waiting for so long to see what you get up to. 🙏

CRASHES AND BLOCKERS
Fixed possibly getting stuck in a dialogue in the first confrontation with a major boss.
Fixed a rare issue where player character states would not update properly after dying.
Fixed a crash that could occur related to one of Astarion's cinematic dialogues in the endgame.
Fixed a crash that could occur when loading an old savegame while at Last Light.
Fixed a crash that could occur when using the brain reader in the Colony.
Fixed an issue that could cause you to get stuck in a loading screen when loading a savegame after dying.
Fixed a blocker during Character Creation preventing you from progressing if you chose a Zariel tiefling as your Guardian.
Fixed a potential crash triggered by the light system.
Added an error message to prevent crashes being caused by mods when starting the game.
Disabled Larian Account cross-saves temporarily to solve an issue blocking loads and saves. Steam cross-saves are unaffected.
Fixed a startup crash with the Steam API.
Fixed a crash that could occur when quick-loading a game while a container or corpse was open for looting.
Fixed a crash that could happen if an item unlocked a spell for a game entity without stats.
Fixed a crash that could occur when switching a race or a class in Character Creation.
Fixed potential crashes that could occur when closing screens like the options menu or when ending dialogues.
Fixed a potential crash when an enemy tries to use the Motivator during combat in the Steel Watch Foundry.
Fixed a blocker that could occur if you choose to attack the Emperor during a dialogue after you side with him.
Fixed a crash in PhysX.

MULTIPLAYER
Players will now correctly join cinematic dialogues that require all players to be present if they were listening in previously.
Fixed an issue that allowed players to listen in on private dialogues using the context menu.
Fixed an issue causing players to get stuck and not be able to join a dialogue if someone else is already in a dialogue.

GAMEPLAY
Fixed hair physics on drow and elf male strong body types.
Fixed an issue causing phase spiders to skip their turn in combat if they're standing on a web that's been destroyed.
Fixed an issue with dice rolling, where retrying could cause the roll to fail if you were applying bonuses and clicking really fast.
Duplicate spells no longer appear on followers' hotbars and you can no longer customise their radial menus. (Important to note: followers are not companions or full party members.)
Fixed Dark Urge randomisation in Character Creation for non-white dragonborn characters.
Fixed an issue preventing you from interacting with Withers in one of the camp locations.

UI
Fixed issues in cinematic dialogues when listening in.
Fixed an issue causing the character models for half-orcs, dragonborn, and half-elves to not update correctly when unequipping armour in the character sheet.
Fixed some issues with prepared spells during Level Up, when multiclassing.
Hid the version number during dialogues.
Fixed splitscreen cinematics showing sampling garbage.

AUDIO
Fixed audio issues with grunts, shouts, and moans across gameplay and cinematics.
Fixed a line being cut off when speaking to the Restless Myconid in the Underdark.
Removed a clicking sound during the credits.
Fixed audio levels in a dialogue with Mayrina in the Lower City.

ENGINE
Fixed a bug causing textures to appear in bright, neon colours.
Fixed a splitscreen issue causing characters to remain invisible after a dialogue ends.
Fixed an aspect ratio issue when FSR is active during splitscreen.
Fixed surface texture details not updating when changing Texture Detail in the game video options.

CINEMATICS
{ Knip - Spoilers }

[ Voor 19% gewijzigd door Gwindorian op 04-08-2023 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamSid
Gwindorian schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 20:04:
[...]

Weet je dat wel zeker ? Je zou op zijn minst een autosave moeten hebben toch ? en hoe bedoel je een nieuwe party aanmaken ?
En maak dankbaar gebruik van Quicksave :)
Ik heb me heel weinig ingelezen in dit spel. Ook niet op YouTube. Toen mijn party helemaal dood was en ik geen save had, kwam ik terug in het beginscherm en kon ik opnieuw starten. Dus een nieuwe char en party maken dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaelos
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19-09 14:53
Ben echt net begonnen, heb een dwarf paladin gemaakt, echter kon ik zo het leek geen stats kiezen tijdens het maken van mn chat, of komt dit later pas?

Z790, 4070Ti, 13600K, 32gb DDR5 6200mhz, Samsung 980pro 2TB, Scythe Mugen rev C , Corsair 4000D airflow | Seat Leon Cupra 300 ST 4DRIVE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

[...]

Dan stem ik voor Neverwinter Nights 1. Niet omdat de OC zo tof is (dat is niet zo) maar wel omdat de expansion packs de moeite waard waren én de sterkste troef: community modules. Wat heb ik daar veel van gespeeld en sommigen hebben écht prachtige werken gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18-09 16:24
ik heb denk ik eindelijk mijn class gevonden, Dark Urge oathbreaker paladin

FUMES et CARNES

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Welja
Khaelos schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 21:09:
Ben echt net begonnen, heb een dwarf paladin gemaakt, echter kon ik zo het leek geen stats kiezen tijdens het maken van mn chat, of komt dit later pas?
Nee, je moet alle knoppen aan de linkerzijde eerst afgaan en niet na het maken van je karakter op proceed klikken. Dat hebben je nogal onduidelijk opgezet. Tenminste, ik had ook een foute build omdat ik die opties links niet allemaal was afgelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakakaizoku
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-09 10:27
Ik loop tegen een dingetje aan wat voor mij wel een beetje m'n class nerft. Wanneer ik moonbeam cast en in wild shape ga, kan ik mn moonbeam niet verplaatsen. Ik had verwacht dat ze de 5e regels aanhielden, wat zou betekenen dat je in wild shape moonbeam kan verplaatsen als action. Is dit intended of mis ik iets?

PSN: bakakaizoku - WoW: Thiccblonde (GM of Phoenix Ascension) @ Twisting-Nether

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-09 16:36
jellybrah schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 17:31:
[...]

Neverwinter nights... Man, wat een topper was dat.

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellybrah
Zit early game mij wel af te vragen hoe de "spells" etc. zich gaan ontwikkelen. De gevechten zijn vaak op grotere afstand en ik zie mijzelf vaak gewoon de boog gebruiken op ieder karakter.. de class acties zijn nog zo minimaal (rogue).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:11

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Gaat lekker met de sales:

Zelf wel benieuwd naar de PS5 versie, helaas lijkt er geen fysieke release te komen. Digitale game is weer zo'n gok als ik niet zeker weet of het wat voor me is.

[ Voor 10% gewijzigd door Chaoss op 04-08-2023 23:28 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japser
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-09 15:41

Japser

Jeej!

Nu 10 uur gevorderd en in de blighted village aangekomen. Maar aangezien ik totaal niet iets heb gevolgd mbt de ontwikkeling vanwege het feit dat ik er blanco in wou gaan, en ik een Dark Urge Druid heb aangemaakt, lees ik nu toch wat dingen daaromtrent dat dat misschien toch niet echt handig is (ook de grote baas heeft dit kennelijk aangegeven)...zal ik toch opnieuw starten??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vortigen
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 02:00
Japser schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 00:10:
Nu 10 uur gevorderd en in de blighted village aangekomen. Maar aangezien ik totaal niet iets heb gevolgd mbt de ontwikkeling vanwege het feit dat ik er blanco in wou gaan, en ik een Dark Urge Druid heb aangemaakt, lees ik nu toch wat dingen daaromtrent dat dat misschien toch niet echt handig is (ook de grote baas heeft dit kennelijk aangegeven)...zal ik toch opnieuw starten??
De baas van Larian, Swen Vincke, heeft inderdaad gezegd dat hij aanraadt om met een custom character te beginnen.
Maar hij zei ook dat het zeer zeker mogelijk is om met een Origin char te starten. Alleen als je dus The Dark Urge als 1ste neemt dan zou je bepaalde ontwikkelingen niet kunnen afzetten t.o.v. als je eerst een andere playthrough hebt gedaan.

Ik weet niet wat hij daarmee bedoeld; ik ben nog lang niet zo ver :)
Wat ik wel kan zeggen is dat ik zelf eerst met een custom char aan het beginnen ben (en een good playthrough ga doen) en dat ik wanneer ik daar mee klaar ben - en nog zin heb - een Dark Urge ga doen. Om dan een echte gore smeerlap te spelen :D

We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

Arator schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 15:41:
[...]

Nu begin ik te twijfelen, maar middle mouse button toch?
Nou verhip, inderdaad. En ik zie trouwens ook dat edge panning nu ineens ook werkt [bij mij]. Het enige wat ik heb gedaan is een driverupdate van m'n videokaart en de laatste patch van BG3. Oh well happy camper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17:33
Iusedto schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 21:24:
ik heb denk ik eindelijk mijn class gevonden, Dark Urge oathbreaker paladin
Ik heb net de Druide nederzetting afgeslacht en ben nog steedse Oath of Vengeance Paladin (ook dark urge).

Ik beloof tot nu toe verdomd weinig en kom eerlijk uit voor mijn dark urges. Twee companions zijn al weg… :p

Eens kijken hoe lang ik Oathbreaker kan uitstellen.

[ Voor 6% gewijzigd door Flozem op 05-08-2023 02:57 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Flozem schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 02:56:
[...]

Ik heb net de *zucht* afgeslacht en ben nog steedse Oath of Vengeance Paladin (ook dark urge).

Ik beloof tot nu toe verdomd weinig en kom eerlijk uit voor mijn dark urges. Twee companions zijn al weg… :p

Eens kijken hoe lang ik Oathbreaker kan uitstellen.
Spoiler tags gaan gebruiken, aub. Bepaalde locaties heb ik nog niet gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Versienummer is gelukkig ook gepatched 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaelos
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19-09 14:53
Kenny_026 schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 07:10:
Versienummer is gelukkig ook gepatched 👍
Dat dat rechtsbovenin blijft staan?
Ja super irritant is dat |:(

Z790, 4070Ti, 13600K, 32gb DDR5 6200mhz, Samsung 980pro 2TB, Scythe Mugen rev C , Corsair 4000D airflow | Seat Leon Cupra 300 ST 4DRIVE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
SkyStreaker schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 04:55:
[...]

Spoiler tags gaan gebruiken, aub. Bepaalde locaties heb ik nog niet gehad.
Overdrijven is ook een kunst:
Het is de eerste locatie die je tegen komt joh… ;w

Misschien weg blijven uit een BG3 topic?

[ Voor 7% gewijzigd door Flozem op 05-08-2023 09:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Flozem schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 09:53:
[...]

Overdrijven is ook een kunst:
Het is de eerste locatie die je tegen komt joh… ;w

Misschien weg blijven uit een BG3 topic?
Algemene opmerking, niet specifiek tegen jou bedoeld. Wel als voorbeeld, excuses dat het zo op je overkomt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poulske
  • Laatst online: 19-09 15:35
Klauwhamer schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 15:14:
[...]

Aha, juist. Ik begrijp heel goed dat als Witcher jouw 'referentiepunt' voor RPG is, je van een koude kermis thuis komt hoor. Overigens moet ik bekennen dat ik het camerasysteem (dat lijkt op dat van bijvoorbeeld Solasta) ook nog niet zo fijn vind. Ik vind camera movement met keys in top down RPGs eigenlijk altijd een beetje wonky en vervelend. Het is misschien ook wennen dat je turn based combat hebt, waardoor gevechten mogelijk 'trager' aanvoelen. Ik vind dat zelf altijd wel prettig en ontspannend, lekker de tijd nemen om iets te bedenken. In andere RPGs met een dynamisch systeem dat je op pauze moet zetten is het toch altijd vlees noch vis waardoor je te veel zaken 'mist' omdat er een incentive is om het op z'n beloop te laten (en op het moment dat je op spatiebalk begint te rossen je meestal te laat bent).

Wat ik vooral wil zeggen is: probeer het inderdaad nog even aan. Uiteraard zijn het jouw zuurverdiende centjes maar ik denk dat als je een beetje tijd en geduld hebt, dit zich wel gaat uitbetalen.
Net nog even een uurtje gespeeld en het kwartje begint wel te vallen gelukkig, blij dat ik heb doorgezet. Om de game te vergelijken met een RPG als The Witcher of Skyrim is inderdaad verkeerd. Ik zie het meer als een RPG gecombineerd met een point en click adventure. Skyrim meets Telltale games. :+

Wel heb ik dat de game ieder half uur crasht. Krijg dan een melding van de AMD driver dat er een timeout is veroorzaakt. Zowel met DX11 als Vulcan.

Meer mensen die hier last van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

@Poulske
SkyStreaker schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 19:57:
[...]

Voor wie problemen heeft met DX11/Vulkan:

C:\Users\%USERPROFILE%\AppData\Local\Larian Studios\ - delete de zooi (note: ALLES ben je kwijt qua settings, saves, etc) - ik vermoed dat een handvol settings van EA achterblijven en niet helemaal lekker gaan met de final.
Back-up maken van je savegames (maar ga er vanuit dat je overnieuw moet beginnen) en eventueel via AMD de schadercache legen/resetten.

Hoe meer ik hier over lees, hoe meer ik af en toe denk dat oude settings van EA zijn overgenomen en niet helemaal goed samenwerken met de release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 21:13

A13X

Dude

SkyStreaker schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 11:20:
@Poulske

[...]

Back-up maken van je savegames (maar ga er vanuit dat je overnieuw moet beginnen) en eventueel via AMD de schadercache legen/resetten.

Hoe meer ik hier over lees, hoe meer ik af en toe denk dat oude settings van EA zijn overgenomen en niet helemaal goed samenwerken met de release.
Ik heb ook 2 crashes gehad, maar EA nooit geïnstalleerd, dus ook dat is geen garantie.

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjufke
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:48
Chaoss schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 23:17:
[Twitter]

Zelf wel benieuwd naar de PS5 versie, helaas lijkt er geen fysieke release te komen. Digitale game is weer zo'n gok als ik niet zeker weet of het wat voor me is.
Ik ook! En dan vooral of de menu’s allemaal wel te navigeren zijn en dit niet erg omslachtig gaat worden.

Zouden PS5 reviews wel in de pijplijn zitten of mogen die ook pas vanaf PS5 release gepubliceerd worden?

PSN: bollsie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:11

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Precies de menu's en inventory ben ik ook benieuwd naar want daar zie ik potentieel de meeste onhandigheid in. Leesbaarheid wil ook nog wel eens een ding zijn op tv's.

Het spelen gaat opzich prima begreep ik van mensen die op de pc spelen met een controller, gewoon lopen met linkerstick. Ik weet alleen niet of de menu's ook aangepast worden naar 'console layout' zodra je een controller gebruikt op de PC. Mischien dat er hier mensen met een controller op de PC spelen?

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

A13X schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 11:23:
[...]

Ik heb ook 2 crashes gehad, maar EA nooit geïnstalleerd, dus ook dat is geen garantie.
Helaas waar, daarom suggereer ik ook om de schadercache te resetten.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01:38
Chaoss schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 11:55:
Precies de menu's en inventory ben ik ook benieuwd naar want daar zie ik potentieel de meeste onhandigheid in. Leesbaarheid wil ook nog wel eens een ding zijn op tv's.

Het spelen gaat opzich prima begreep ik van mensen die op de pc spelen met een controller, gewoon lopen met linkerstick. Ik weet alleen niet of de menu's ook aangepast worden naar 'console layout' zodra je een controller gebruikt op de PC. Mischien dat er hier mensen met een controller op de PC spelen?
Ik speel het nu afwisselend tussen pc of pc-->tv. En ik speel eigenlijk alleen maar met de controller. Het besturen gaat zoveel fijner!
Bij deze een aantal screenshots van toetsenbord+muis en alleen controller. Volgens mij zijn er geen spoilers te zien.

tb+m
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cJuCK9l43-jWteevIojl2wsso80=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xvqty9Y3EVuvi1NTubglE58F.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CvGBg8OmA6T7mvTLwIG8FtRtut8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kyYftEnUiOPymqdXhsXmiITW.jpg?f=fotoalbum_tile

Controller
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AA-YAW5ElSlWVb5Hu9zDpmJtuw0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cqJkBvWUG9CrARlZDJe0Hcsf.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cb-CL6PCXB4Jjzo7I_KKaEdZWKc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ECvlZkAM07I9oJ1hVtnkQO2G.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9v-_oiIbESM7gqyXSxBbSN_iEDA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IITKVUbUR2Lcs6YcPYTXsGql.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u_SBmxDya5B9k8V0bHX4j9uEUJw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dO5mjVuEYREZN0IKuhHEkiSL.jpg?f=fotoalbum_tile

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-09 13:13

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Chaoss schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 23:17:
[Twitter]

Dat lijkt te kloppen; de collector's edition heeft ook alleen een downloadcode.
Maar wie weet komt er later nog een fysieke release, al dan niet een 'goty' edition met eventuele DLC.

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem

Steamdeck gebruikt de controller layout, en dan krijg je automatisch (heel veel) radial menus.

Ik vind ze niet persé handiger omdat de indeling wat random lijkt en de beschrijving soms ontbreekt.

[ Voor 8% gewijzigd door Flozem op 05-08-2023 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
Flozem schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 13:49:
[...]

Steamdeck gebruikt de controller layout, en dan krijg je automatisch (heel veel) radial menus.

Ik vind ze niet persé handiger omdat de indeling wat random lijkt en de beschrijving soms ontbreekt.
Je kan de indeling zelf aanpassen volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:31
Ik heb moeite om een locatie van een quest te vinden. Op de map zie ik m wel en rechts boven zie je een globale richting van de locatie.
Is er echter ook een makkelijkere manier? soms moet je een omweg maken en tellens switchen tussen de map is best wel irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)

Ik stoorde me juist heel erg aan de interface. Het lopen en camera is een dikke win voor de controller maar ik klik liever direct op een icoontje onderin dan dat ik drie keer op R1 of RB moet drukken.

De interface is wel veel cleaner met controller omdat je de grote balk niet onderin hebt. Maar goed, in een gevecht zit je dus naar grote cirkels midden op je scherm te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eggthud
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:19
Vraagje: is er een makkelijke manier om health potions ed direct/automatisch te delen voor het gebruik van de hele party? Nu heeft mijn personage er 8 en de rest 1

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Eggthud schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 17:22:
Vraagje: is er een makkelijke manier om health potions ed direct/automatisch te delen voor het gebruik van de hele party? Nu heeft mijn personage er 8 en de rest 1
Ik doe dat zelf manueel maar ik doe ook veel aan inventory management. Op het autistische af. Maar het gaat altijd naar je main character als je aan het looten bent tenzij je rechtermuis en send to kiest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Poulske schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 13:59:
[...]

Je kan de indeling zelf aanpassen volgens mij.
Al iets meer je weg erin gevonden?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Flozem
Kenny_026 schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 17:23:
[...]

Ik doe dat zelf manueel maar ik doe ook veel aan inventory management. Op het autistische af. Maar het gaat altijd naar je main character als je aan het looten bent tenzij je rechtermuis en send to kiest.
Maar wie de potions/throwables heeft maakt niets uit gelukkig. Tijdens een gevecht kun je gewoon de inventory van alle vier de party members benaderen en gebruiken met het actieve character.

Kost vreemd genoeg ook geen actie…

[ Voor 3% gewijzigd door Flozem op 05-08-2023 18:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Enemies de afgrond in werken is zo vermakelijk! Vooral als het vervelende caster boss types zijn die op het punt staan de party compleet om te leggen.

Sure, geen loot, maar dood is dood!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• superbassie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16-09 17:05
Heb de game gekocht op de release datum, character aangemaakt maar was per ongeluk een 'Wizard' omdat ik op Proceed drukte....Zal aan mij liggen maar de UI was niet zo duidelijk.
Geen tijd om verder te spelen dus dacht, kijk morgen wel wat video's en begin dan opnieuw. Mja, als ik Youtube bekijk word je al gelijk in hokjes geplaatst met welke race je moet kiezen met een class...
Is dat echt zo belangrijk? Als je iets kiest wat je leuk vind, maakt dat het alles zo veel moeilijker dan?

Ik ben een 'oude' gamer, 30+, maar ik snap ergens wel dat deze game niet de 'standaard' gaat worden. Heb geen ervaring met DnD. Misschien te ingewikkeld voor de meeste gamers. Maar vind het top dat het er is! Ik ga me er zeker verder in verdiepen en misschien maar gewoon wat doen...kijken wat het brengt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01:38
superbassie schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 18:33:
Heb de game gekocht op de release datum, character aangemaakt maar was per ongeluk een 'Wizard' omdat ik op Proceed drukte....Zal aan mij liggen maar de UI was niet zo duidelijk.
Geen tijd om verder te spelen dus dacht, kijk morgen wel wat video's en begin dan opnieuw. Mja, als ik Youtube bekijk word je al gelijk in hokjes geplaatst met welke race je moet kiezen met een class...
Is dat echt zo belangrijk? Als je iets kiest wat je leuk vind, maakt dat het alles zo veel moeilijker dan?

Ik ben een 'oude' gamer, 30+, maar ik snap ergens wel dat deze game niet de 'standaard' gaat worden. Heb geen ervaring met DnD. Misschien te ingewikkeld voor de meeste gamers. Maar vind het top dat het er is! Ik ga me er zeker verder in verdiepen en misschien maar gewoon wat doen...kijken wat het brengt.
Sommige rassen zijn iets beter voor sommige classen, maar over het algemeen maakt het weinig uit.

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Sinds 2 augustus, 44 - het is mij wel duidelijk hoor, maar ik ben dan ook behoorlijk ervaren in dit genre. Ik wil eigenlijk zeggen: speel gewoon op de makkelijkste moeilijkheidsgraad. Kies gewoon wat je leuk lijkt en laat het je gewoon overkomen. Op een gegeven moment begrijp je het wel en zie je oorzaak en gevolg tussen bepaalde aspecten. Spellen van dit kaliber (en genre) zijn doorgaans heel, HEEL, H E E L erg herspeelbaar en gebruik je de ervaring(en) om een nieuw karakter beter toe te spitsen op wat jij hebt ontdekt leuk te vinden.

Zelf ben ik de eeuwige paladijn of de spreekwoordelijke boswachter :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• superbassie
SkyStreaker schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 18:49:
[...]

Sinds 2 augustus, 44 - het is mij wel duidelijk hoor, maar ik ben dan ook behoorlijk ervaren in dit genre. Ik wil eigenlijk zeggen: speel gewoon op de makkelijkste moeilijkheidsgraad. Kies gewoon wat je leuk lijkt en laat het je gewoon overkomen. Op een gegeven moment begrijp je het wel en zie je oorzaak en gevolg tussen bepaalde aspecten. Spellen van dit kaliber (en genre) zijn doorgaans heel, HEEL, H E E L erg herspeelbaar en gebruik je de ervaring(en) om een nieuw karakter beter toe te spitsen op wat jij hebt ontdekt leuk te vinden.

Zelf ben ik de eeuwige paladijn of de spreekwoordelijke boswachter :+
Top! Ja dat ga ik doen. Nogmaals, vind het het gaaf dat Larian met dit komt. Ik als noob ga het rustig tot me nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)

Een gebalanceerde party is belangrijk. Een wizard/sorcerer, barbarian/tank, rogue/ranger en iets van een healer is ideaal. Alle vier krijg je eigenlijk direct als companion in het begin. Pak je een wizard dan heb je niet zoveel aan Gale. Pak je een ranger/rogue heb je niets aan astarion etc. Ik heb niets met Astarion dus ik heb een rogue als main.

Het belangrijkste daarna is dat je plezier hebt met de class. En het is ook helemaal niet verkeerd om meerdere classes in de “tutorial” van de game te proberen voordat je echt verder gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vortigen
Flozem schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 18:11:
[...]

Maar wie de potions/throwables heeft maakt niets uit gelukkig. Tijdens een gevecht kun je gewoon de inventory van alle vier de party members benaderen en gebruiken met het actieve character.

Kost vreemd genoeg ook geen actie…
Oh echt? Dat wist ik helemaal niet.
Thx voor die informatie _/-\o_
Scheelt weer wat inventory management.

We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Maar dat is één van mn enige kritiekpuntjes, inventory management is gewoon ruk. Het is iets beter met de keychain en alchemy bag maar er is zat ruimte voor verbetering op dat vlak. Daar hebben ze met DoS ook al commentaar op gehad maar nooit iets mee gedaan. Een apart tabje of scheidingslijn voor wares en bijvoorbeeld potions zou al enorm helpen. Of voor mijn part een houder voor alle pijlen bijvoorbeeld.

[ Voor 22% gewijzigd door Kenny_026 op 05-08-2023 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superbassie
Kenny_026 schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 19:59:
[...]

Een gebalanceerde party is belangrijk. Een wizard/sorcerer, barbarian/tank, rogue/ranger en iets van een healer is ideaal. Alle vier krijg je eigenlijk direct als companion in het begin. Pak je een wizard dan heb je niet zoveel aan Gale. Pak je een ranger/rogue heb je niets aan astarion etc. Ik heb niets met Astarion dus ik heb een rogue als main.

Het belangrijkste daarna is dat je plezier hebt met de class. En het is ook helemaal niet verkeerd om meerdere classes in de “tutorial” van de game te proberen voordat je echt verder gaat.
Ja precies, beetje holy trinity ook dus. Ga m'n best doen!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Vortigen

Ik ben een nog wat oudere gamer (56. Ja, ik ben een oude bok ;) ) en heb ook niet zo gek veel ervaring met DnD.
Wel heb ik de laatste maand de game - en de video's van content creators - veel gevolgd en heb daar enorm veel van opgestoken.

Hier zijn twee video's waar je als beginnende speler veel aan hebt.

De eerste gaat over alle mechanics in de game.

https://www.youtube.com/watch?v=jMQhlVsmS5I

De tweede gaat over wat een ideale samenstelling van je party is.

https://www.youtube.com/watch?v=9-EZaeWzc5Q

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• superbassie
Vortigen schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 20:13:
[...]

Ik ben een nog wat oudere gamer (56. Ja, ik ben een oude bok ;) ) en heb ook niet zo gek veel ervaring met DnD.
Wel heb ik de laatste maand de game - en de video's van content creators - veel gevolgd en heb daar enorm veel van opgestoken.

U bent een baas! Ik ken de video’s van Fextralife, zal ze nog eens kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
Heeft BG3 ook iets als een quest tracker als Witcher 3? Zodat je weet hoe je precies moet lopen.
Ik heb serieus moeite om de quest locatie te vinden met alle bergen en paden enzo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:33

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Ook de game toch maar aanschaffen denk ik zo :) Zat me heel erg in te houden vanwege mijn backlog wat ik nog wil spelen XD maar deze krijgt toch maar voorrang denk ik :P

Zal zo maar eens de eerste 3 uur in character creation zitten denk ik. Twijfel nog over alles qua class etc.

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• easygoingfox
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 18-09 13:50
Ricmaniac schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 22:40:
Ook de game toch maar aanschaffen denk ik zo :) Zat me heel erg in te houden vanwege mijn backlog wat ik nog wil spelen XD maar deze krijgt toch maar voorrang denk ik :P

Zal zo maar eens de eerste 3 uur in character creation zitten denk ik. Twijfel nog over alles qua class etc.
Hier eenzelfde verhaal ;) Heb nog meer dan genoeg te spelen maar mede door de verhalen op Tweakers de game toch maar aangeschaft, plus een maand Geforce NOW zodat ik op m'n Mac kan spelen totdat de definitieve versie daarvoor lanceert.

Weinig ervaring met dit soort games - als kind wat BG2 gespeeld maar daar begreep ik niets van - maar vind het fantastisch tot nu toe. Lang geleden dat ik zoveel zin had om verder te gaan met een game. Eerste 1,5 uur besteed aan character creation en geëindigd met een Dark Urge Wood Elf Druid. Ik probeer er zoveel mogelijk blind in te gaan. Ik weet van mezelf dat ik me kan verliezen in guides, "best skills", etc. maar weet ook dat een groot deel van de fun zit in het zelf ontdekken.

Maar eerst... bedtijd. Toch? >:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bensel15
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03-10-2024
Lang geleden dat ik zo diep in een spel heb gezeten. Nu in de eerste grote 'dungeon' met 3 bosses die ik om moet leggen, maar de hoeveelheid mogelijkheden. Had een char even losgezet zodat deze al sneak wat enemy's om te leggen (mijn andere chars hadden iets veroorzaakt waardoor er veel enemy's op me af kwamen de eerste keer). Wordt hij gepakt door 1 van de goblins, en in de gevangenis gegooit. Vervolgens zonder wapens kijken waar mijn spullen opgeslagen lagen. Hele minigame zo'n beetje, terwijl de rest van de party aan het wachten was op hem :D

Moet wel zeggen dat tijd anders loopt als ik in het spel ben. real world klok gaat ineens 3 keer zo snel voor mijn gevoel

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• garathane
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:31

garathane

l'enfer, c'est les Autres

[...]

Ik ben een nog wat oudere gamer (56. Ja, ik ben een oude bok ;) )
Volledig off-topic:
Altijd baas boven baas: ik ben net een week 65 en heb ruim 35 jaar ervaring met D&D, dwz AD&D, de second edition en verder. Ik speel nog steeds grotendeels met de groep uit het begin. Toen jonge studenten/net aan het werk, nu is de eerste inmiddels opa.
Het heeft hier niets mee te maken, maar een beetje opscheppen is altijd wel leuk.....

Ik heb overigens wel alle eerdere D%D games gespeeld (zelfs Ravenloft en Menzoberanzan) maar deze trekt mijn PC niet. Eerst vernieuwen.....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Russel88
garathane schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 02:06:
[...]

Ik heb overigens wel alle eerdere D%D games gespeeld (zelfs Ravenloft en Menzoberanzan) maar deze trekt mijn PC niet. Eerst vernieuwen.....[/small]
Ik kan je van harte Geforce Now aanraden. Mijn laptop kan geen games draaien. Speciaal voor dit spel heb ik een abbo afgesloten voor 10 euro de maand.
Nu kan ik dit spel op m’n laptop en op m’n tv spelen. Ik vind game streaming echt te gek. Nadeel is dat je geen mods kan draaien. Maar ja, een nieuwe laptop die dit spel kan draaien kost ook al ruim duizend euro. Dit bespaar ik dus met Geforce Now.
Ik zou zeggen, probeer het eens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maugrinn
  • Laatst online: 11-09 14:35
[...]

Ik ben nog iets jonger (43) ;)
Nu heb ik nooit DnD games gespeeld, wel veel x-com vroeger, maar als ik die video's bekijk heb ik zo een beetje een wiskunde examen gevoel (nooit men sterk punt) daarom dat ik twijfel de game aan te schaffen.
Maar ik blijf maar video's bekijken en opzoeken, het spreekt me heel erg aan, maar ik vrees te moeilijk voor me, of zou dat nog mee vallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
Kenny_026 schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 17:24:
[...]

Al iets meer je weg erin gevonden?
Geen idee, ik speel met mouse en keyboard.
Ik zie trouwens via de Steam achievements dat nog maar 0.1% de "tutorial" heeft afgerond:
spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9cs42zfL0MytpMVVtL9rD2-rz6M=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/72NcXcluR2IGYn7d8t8i7I0v.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• heron
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:46
Wow, ik heb destijds de orginele Baldur's Gate 1 en 2 helemaal grijs gespeeld. Icewind Dale kon me wat minder boeien omdat de nadruk meet op dungeon crawling en combat lag. Als ik de reviews en playthroughs op youtube zo zie, dan is dit weer een geweldig vervolg op dat soort spellen. Heb lang getwijfeld omdat de early access zo lang duurde, en ik dacht dat de kwaliteit van het spel ondermaats zou zijn. Maar zo te zien moet ik toch maar de portomonnee trekken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Russel88
Maugrinn schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 08:38:
[...]

Ik ben nog iets jonger (43) ;)
Nu heb ik nooit DnD games gespeeld, wel veel x-com vroeger, maar als ik die video's bekijk heb ik zo een beetje een wiskunde examen gevoel (nooit men sterk punt) daarom dat ik twijfel de game aan te schaffen.
Maar ik blijf maar video's bekijken en opzoeken, het spreekt me heel erg aan, maar ik vrees te moeilijk voor me, of zou dat nog mee vallen?
Je kan ook spelen zonder je helemaal te verdiepen in de micro mechanics.
Ik heb m ook op story mode staan, makkelijkste optie. Ik vind de role playing leuker dan hardcore gevechten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Eggthud
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:19
Vermaak me echt kostelijk! Echt een topgame, nu 4 uur verder maar net echt een stomme fout (?) gemaakt.

Stond ergens in een kamp in dialoog toen opeens het hele kamp me aanviel, na een dialoogoptie die me niet heel schadelijk leek. Iedereen is temporarily aggressive (oid) maar wegrennen lukte ook niet. Nu is mn hele party dood en heb ik maar besloten om een save van 2 uur eerder te loaden…

All part of the game haha. Kijken of het tijdens ronde 2 wat beter verloopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickko
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19-09 07:30
Ricmaniac schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 22:40:

Zou ik zeker doen :+ ik zit inmiddels ook alweer aan de 10u+.. Diablo IV ff geparkeerd.

Intel Core I7 10700K i.s.m. NZXT Kraken X53, 32GB 2666mhz, Nvidia GeForce RTX 3080 Ti Founders Edition, Asus ROG STRIX B460-F GAMING, OCZ Fatal1ty 1000W, NZXT H510 Black

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Russel88
Eggthud schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 09:30:
Vermaak me echt kostelijk! Echt een topgame, nu 4 uur verder maar net echt een stomme fout (?) gemaakt.

Stond ergens in een kamp in dialoog toen opeens het hele kamp me aanviel, na een dialoogoptie die me niet heel schadelijk leek. Iedereen is temporarily aggressive (oid) maar wegrennen lukte ook niet. Nu is mn hele party dood en heb ik maar besloten om een save van 2 uur eerder te loaden…

All part of the game haha. Kijken of het tijdens ronde 2 wat beter verloopt
Quicksave is your friend. F5 zo uit m’n hoofd.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05:21
Ondanks dat ik op vakantie ben en wel klaar ben met Diablo IV, heb ik gisteravond dan toch maar de knoop doorgehakt en Baldur's Gate 3 gekocht (Steam). :*)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ftMw6Dbr5xvfSnaLQyEawf96zx4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xiLDlU9kUjBBCBdCkm5QqU2i.jpg?f=fotoalbum_large
Het spel speelt heerlijk weg op de ROG Ally; ideaal voor op vakantie!

Mijn ervaringen binnen het D&D-genre zijn summier, op wat potjes Pathfinder na, maar RPG's speel ik graag en vaak! Moet zeggen dat ik, in eerste instantie, een beetje opzag tegen het 'turn based-aspect', maar tot op heden bevalt het prima. :)

Ben een Drow (Druid) en ik zie wel of het mij gaat lukken om een balanced build te creëren, speel nu vooral voor de fun en het verhaal. (y)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b-Jipz5MXxSoRrM3539diGuinaI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XYz9goCR4iH2nmmZkJi20Et8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JmrYsH5WFSHjdmm9MbVVM_EAdV0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Vi85B7XbFI6OgqZt8drHYzSx.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zGL3KBgFELUcC1r7n0WVwbzkc48=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RJB61YJipbVFm1WhzU8bEOHw.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Russel88 schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 09:47:
[...]

Quicksave is your friend. F5 zo uit m’n hoofd.
De heilige quicksave. Elke keer als ik een dialoogrijke cutscene denk te gaan meemaken, quicksave en manual :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poulske
SkyStreaker schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 11:20:
@Poulske

[...]

Heb nooit EA gespeeld, dus heb voor nu alleen de shadercache gereset en het lijkt te werken. Heb nu een uur gespeeld en nog geen crash gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldia
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 17-09 15:20
Russel88 schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 06:55:
[...]

Ik kan je van harte Geforce Now aanraden. Mijn laptop kan geen games draaien. Speciaal voor dit spel heb ik een abbo afgesloten voor 10 euro de maand.
Nu kan ik dit spel op m’n laptop en op m’n tv spelen. Ik vind game streaming echt te gek. Nadeel is dat je geen mods kan draaien. Maar ja, een nieuwe laptop die dit spel kan draaien kost ook al ruim duizend euro. Dit bespaar ik dus met Geforce Now.
Ik zou zeggen, probeer het eens.
Nadeel is wel dat keyboard en muis door GeForce NoW op tv niet wordt ondersteund

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Welja
Een goede beginners tutorial van WolfheartFPS.

Zitten ook van die handige weetjes in als g om je party te (un)group-en en shift c om in stealth te gaan.

[ Voor 24% gewijzigd door Welja op 06-08-2023 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frez
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 18-09 17:55
In vergelijking met een witcher en skyrim, hoe groot is deze game wereld nou precies?

C9 55 - Playstation 5 Pro - i7 13700K RTX5080 PC - LG C4 42 as monitor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
Goldia schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 11:08:
[...]

Nadeel is wel dat keyboard en muis door GeForce NoW op tv niet wordt ondersteund
Owww dat weet ik niet. Ik heb een controller gekocht om op de bank te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ourplayground
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 01:25
Spelen jullie allemaal in single player mode, of ook in co-op?
Heb er nu 4 uur in zitten en ben wel benieuwd hoe dat co-op werkt. Zijn er discords bekend die hier meer mee doen?

iRacing Profiel Twitch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RenegadexRIPxx
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 19-09 00:28
ourplayground schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 12:08:
Spelen jullie allemaal in single player mode, of ook in co-op?
Heb er nu 4 uur in zitten en ben wel benieuwd hoe dat co-op werkt. Zijn er discords bekend die hier meer mee doen?
Single player, heb het geduld niet om dat met een groep te doen. Veel te veel geregel om dat met anderen te doen. En ook niet zo zeer veel zin om te wachten met door te spelen tot de volgende keer iedereen opnieuw zou kunnen.

En je mist dan ook een stuk van de interactie die voorzien is met de companions. Want je blijft zitten aan uw 4 partymembers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Frez schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 11:45:
In vergelijking met een witcher en skyrim, hoe groot is deze game wereld nou precies?
Ik denk dat je op de grootte van de wereld op oppervlakte doelt maar BG3 is niet open world zoals Skyrim en The Witcher. Die werelden zijn qua oppervlakte een stuk groter.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vortigen
Welja schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 11:31:
Een goede beginners tutorial van WolfheartFPS.

[YouTube: Baldur's Gate 3 - Ultimate Beginner's Guide to Gameplay Mechanics (Learn Now)]

Zitten ook van die handige weetjes in als g om je party te (un)group-en en shift c om in stealth te gaan.
Enorm bedankt hiervoor _/-\o_ Ik heb weer een hele hoop dingen geleerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamSid
Ik ben blind in dit spel/genre gesprongen. Ik heb gekozen voor de middelste moeilijkheidsgraad en ik ben een wizard. Ik zag dat iemand zei dat je een tank moet hebben. In mijn party zitten de twee dames van het schip, een gast met wit haar. Elk gevecht die wij aangaan lijkt wel of we underpowered zijn. Doe ik iets mis?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Russel88
SamSid schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 12:35:
Ik ben blind in dit spel/genre gesprongen. Ik heb gekozen voor de middelste moeilijkheidsgraad en ik ben een wizard. Ik zag dat iemand zei dat je een tank moet hebben. In mijn party zitten de twee dames van het schip, een gast met wit haar. Elk gevecht die wij aangaan lijkt wel of we underpowered zijn. Doe ik iets mis?
Je groep is compleet. Jij bent de wizard, groene dame kan fungeren als tank. Andere dame is de healer. Gast met witte haar is de rogue.
Ik speel op de makkelijkste setting. Maar de rogue moet je proberen te laten verstoppen en dan een surprise attack laten doen. Dit doet veel meer schade.
Een beurt bestaat uit meer dan alleen een actie. Dus na een aanval, kun je bv nog weglopen of een potion slikken.
Fijnere mechaniek kun je waarschijnlijk op YouTube vinden. Volgens mij kun je tussentijds van moeilijkheid wisselen. Dus je kan switchen naar makkelijker setting totdat je het geheel beter onder de controle hebt.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• 2dope
  • Laatst online: 14-07 21:42
SamSid schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 12:35:
Hoe ver ben je? Het is normaal dat de game redelijk pittig is op Balanced, vooral als je alle gevechten 'head on' aangaat. Een paar tips voor gevechten:

spoiler:
Gebruik (heel) veel sneak. Als je weet dat ergens vijanden zijn, sneak je characters naar handige plekken zoals hooggelegen locaties voor je archer(s)/mages en je melee chararacters in de buurt van vijanden. Als combat begint sta je meteen tactisch/gespreid ipv op een kluitje granaten te koppen.

In het verlengde daarvan: als je 1 personage loskoppelt en daarmee combat initieert, kun je je andere 3 personages nog steeds buiten combat-modus gebruiken (mits uit zicht). Tijdens de beurt van het personage dat in gevecht is, kun je met je overige 3 vrijelijk naar vijanden sneaken die in combat modus zitten. Dit betekent in de praktijk dat je met een beetje tactische planning een heleboel gevechten kunt beginnen met 4 verrassingsaanvallen. Vijanden besluipen en aanvallen die al in combat modus zitten terwijl je dat zelf nog niet bent levert ook allerlei bonussen op in accuracy en/of schade.

Vergeet ook niet om gretig gebruik te maken van de actions jump en dash. Vaak genoeg wil je iemand aan je zwaard rijgen maar blijkt dat je niet genoeg speed/AP hebt om dichtbij genoeg te komen door gewoon te wandelen, maar met deze twee actions heb je veel meer flexibiliteit daarin.

Verder zijn hit percentages standaard 'laag', laat dat je niet afschrikken. Er zijn legio methodes om die hoger te krijgen, van skills tot gear tot potions/oils. Niet opgeven, het wordt alleen maar beter. Vergeet ook niet je opgeraapte spullen daadwerkelijk te gebruiken. Granaten en scrolls zijn zeer krachtig, we zijn geneigd om alles maar te bewaren maar als je in een gevecht zit, open gewoon eens je inventory om te kijken wat je zoal naar vijandelijke hoofden kunt slingeren :)

Ik ben nu zelf in de diepe krochten van
spoiler:
Underdark

Ziet er echt fantastisch uit, ik zit me af en toe gewoon te vergapen aan het werelddesign, zelf kilometers diep onder de oppervlakte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jellybrah
Nu 25 uur verder kan ik niets anders zeggen dat ik dit een meesterwerk vind hoor. Wat een gameplay en verhaal (ok en prachtige graphics!).

Als ervaren Divinity 1 en 2 speler met meer dan 300 uur op de klok zat ik er zo in. Het bewegen door de wereld, de hotkeys, de turn based combat. Het is allemaal erg herkenbaar. Door de DnD regels word het geheel echter weer heel anders en voelt daardoor toch nieuw aan.
spoiler:
ook super tof dat bepaalde hoofdpersonages vroeg dood kunnen gaan

Enige minpuntje vind ik dat het jammer is dat gear behalve je torso geen armor of resistance stats meer heeft. Was toch altijd wel leuk om vedors af te gaan naar armor stukken met een unieke factor icm armor hoogte.

Nog een vraagje, klopt het dat je bij het levelen van je karakter geen stats meer in hoeft te geven (bijv 5 punten naar constitution)? Ik weet dat je met potions en gear dat kunt verhogen maar groeit je karakter hier nog in of is het (wat je kunt zien) alleen HP dat zichtbaar verhoogd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fitznl
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 03-09 10:13
Als oude gamer met mooie herinneringen aan BG1 en BG2 toch vraagje.

Uiteraard zal ik BG3 ooit ook kopen, maar lees over nogal wat vervelende ervaringen met crashes en bugs waardoor questen niet updaten en je dus (voorlopig) weer opnieuw moet beginnen.

Is het echt zo erg, want lees hier op het forum vooral de positieve verhalen, of valt het wel mee en is het koopadvies door jullie op positief te zetten?

Ouderdom komt bij mij met iets meer prikkelbaar zijn dan vroeger, dus toch maar even vraagje vooraf :)
Pagina: 1 ... 6 ... 20 Laatste