Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gilotto
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:15

Gilotto

Paint Skillz

Arator schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 21:41:
[...]

spoiler:
Je moet je concentreren op de echte hag. Van zodra die afgezwakt is, gaan de doublures weg.
Nu is de vraag van 1 miljoen, hoe weet je welke de echte is ;)
Bij mijn weten nemen die doublures geen status effects over. Dus zorg voor een status effect op die hag vóór die doublures verschijnen. De rest moet je zelf maar uitzoeken :P
spoiler:
als de spreuk hebt kun je ook magic missie gebruiken tegen de clones

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:21
Ik ben nu bij Act 3 en ik verlies een beetje mijn plezier in het spel. Heel jammer want tot nu toe was het echt top. De stad boeit mij minder qua setting maar het zijn vooral de gevechten die naar mijn mening een stuk minder leuk zijn. Vooral de 'unstoppable' buff die heel veel vijanden hier hebben is echt een domper. Je doet niks tegen de vijanden en als je ze dan eindelijk zo ver hebt gekregen dat de buff weg gaat, komt die zo weer terug. Het voelt erg suf en oneerlijk.

spoiler:
Ik ben net begonnen met het gevecht tegen Orin.

[ Voor 16% gewijzigd door Piet_Piraat7 op 20-12-2023 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice079
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 19:43
Piet_Piraat7 schreef op woensdag 20 december 2023 @ 14:42:
Ik ben nu bij Act 3 en ik verlies een beetje mijn plezier in het spel. Heel jammer want tot nu toe was het echt top. De stad boeit mij minder qua setting maar het zijn vooral de gevechten die naar mijn mening een stuk minder leuk zijn. Vooral de 'unstoppable' buff die heel veel vijanden hier hebben is echt een domper. Je doet niks tegen de vijanden en als je ze dan eindelijk zo ver hebt gekregen dat de buff weg gaat, komt die zo weer terug. Het voelt erg suf en oneerlijk.

spoiler:
Ik heb exact dezelfde ervaring. Tot en met act 2 vond ik het echt fantastisch. Act 3 is veel meer een grote sandbox met grote gevechten die inderdaad niet altijd even leuk zijn. Ik ben bij act 3 min of meer afgehaakt. Ik wilde de main quest nog wel doen, maar de fun is er voor mij wel vanaf. Wellicht later nog eens oppakken :)

PSN: xMaurice93

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gwindorian
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 17:28
Ik heb zelf ook even een dipje gekent bij Act 3, met name door de overweldigende omgeving van de stadse setting. even niet goed weten waar te beginnen, en het gevoel dat het een beetje te traag werd met al die gevechten tussendoor. Uiteindelijk na een korte break de draad weer opgepast en oh zo blij dat ik dat heb gedaan !

De gevechten met die unstoppable buff zijn inderdaad wel een beetje nasty, maar het zijn er - zover ik me herriner - maar twee.

Een breakje kan soms zorgen dat je weer met nieuw plezier mee aan de slag gaat

Gwindorian's Diablo Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:37

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Gwindorian schreef op woensdag 20 december 2023 @ 21:16:
Ik heb zelf ook even een dipje gekent bij Act 3, met name door de overweldigende omgeving van de stadse setting. even niet goed weten waar te beginnen, en het gevoel dat het een beetje te traag werd met al die gevechten tussendoor. Uiteindelijk na een korte break de draad weer opgepast en oh zo blij dat ik dat heb gedaan !

De gevechten met die unstoppable buff zijn inderdaad wel een beetje nasty, maar het zijn er - zover ik me herriner - maar twee.

Een breakje kan soms zorgen dat je weer met nieuw plezier mee aan de slag gaat
Precies dit.

Het voordeel is wel dat er zo veel te doen is, dat je even iets anders op kunt pakken als 1 stuk je moeilijkheden geeft.

Bedoel je met dat 'Unstoppable' dat soort van schild dat ze hebben, met aan aantal charges? Tip: Magic Missile om die er heel snel af te krijgen.
Thunder Arrows zijn leuk om gasten de afgrond in te smijten (minions hebben zelden echt boeiende loot).
Ik heb ook in de latere gevechten de Void Bulbs gebruikt die ik het hele spel heb meegezeuld.
En: Speed Potions!
Vergeet niet dat BG3 je echt aanspoort om van alles en nog wat te proberen. Er zijn zelfs opties die in andere games als cheesen beschouwd zouden worden. Maar in BG3 is het gewoon een 'legitieme' optie.

[ Voor 8% gewijzigd door Nyarlathotep op 20-12-2023 22:40 ]

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Thanks voor de tips :) ik heb Orin uiteindelijk anders opgelost. Mijn mage maakte zichzelf ontzichtbaar en met telekenisis heb ik haar over de rand gegooid. In één move de eindbaas dood :'). Daarna was het gevecht wel te doen.

Unstoppable is inderdaad het een en ander tegen te doen, mijn bezwaar is meer dat het voelt als een oneerlijke buff om vijanden maar moeilijker te maken. Het is naar mijn mening geen leuk spel element.

• Wilibrord
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-09 09:22
Ik vond Orin een te makkelijk gevecht. Ik weet niet of het een bug was of ik toevallig een goeie party comp of de juiste strategie had, maar in 2-3 turns was dat gevecht over.
spoiler:
ik kreeg er ook de "first blood" achievement voor.. First Blood - Kill Orin while her cultists are performing their ritual chant.

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Wilibrord schreef op donderdag 21 december 2023 @ 10:29:
Ik vond Orin een te makkelijk gevecht. Ik weet niet of het een bug was of ik toevallig een goeie party comp of de juiste strategie had, maar in 2-3 turns was dat gevecht over.
spoiler:
ik kreeg er ook de "first blood" achievement voor.. First Blood - Kill Orin while her cultists are performing their ritual chant.
Die kreeg ik ook, en ik had wel wat meer beurten nodig. Ik denk dat als je eerst al die minions afslacht, Orin zelf makkelijker wordt (die buff krijgt ze van dat beeld/hoofd). Ik kan mij voorstellen dat dit op Tactician difficulty wellicht een groot voordeel kan opleveren.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• _Slick_Rick_
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:28

PC ASUS ROG Strix X570-E | Ryzen 5 5600X | ASUS ROG Strix RTX 3080 OC
Zonnepanelen 8910 Wp | 22x 405 Wp + S500B | SolarEdge SE8K
Warmtepomp Remeha Elga Ace hybride 6 kW
EV Volkswagen Passat GTE PHEV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sméagol
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 20:35

Sméagol

Master of Mayhem

Aangezien Baldur's Gate nauwelijks draait, wil ik toch even zoeken naar alternatieven die wel draaien op deze laptop tijdens de steam winter sale.. Jullie nog tips?

Meest voor de hand liggende lijkt Divinity: Original Sin 2. Ik heb op dit moment voor 200 euro aan games in m'n cart, maar zo veel wil ik niet uitgeven, ik wilde deel 1 dus eigenlijk over slaan, of slecht idee? Andere tips? Hoeft niet isometrisch of fantasy te zijn . De andere game die ik graag zou willen spelen is bijvoorbeeld cyberpunk.

Ik heb qua rpg's nu Divinity: Original Sin 2, Pentiment, en Shadow Run Dragonfall in de cart. Ook Kingdom Come: Deliverance, maar die gooi ik er uit denk ik, en bewaar ik voor later. Ik ben nog bezig met m'n 2de run in Disco Elysium, Planescape Torment heb ik voor een 2de keer geprobeerd te spelen, maar kan ik echt niet in komen, de combat vind ik echt verschrikkelijk. Ik zoek western RPG's, voor JRPG's heb ik geen tips nodig.

Make lovecraft not warcraft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:54
Sméagol schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 21:38:
Aangezien Baldur's Gate nauwelijks draait, wil ik toch even zoeken naar alternatieven die wel draaien op deze laptop tijdens de steam winter sale.. Jullie nog tips?

Meest voor de hand liggende lijkt Divinity: Original Sin 2. Ik heb op dit moment voor 200 euro aan games in m'n cart, maar zo veel wil ik niet uitgeven, ik wilde deel 1 dus eigenlijk over slaan, of slecht idee? Andere tips? Hoeft niet isometrisch of fantasy te zijn . De andere game die ik graag zou willen spelen is bijvoorbeeld cyberpunk.

Ik heb qua rpg's nu Divinity: Original Sin 2, Pentiment, en Shadow Run Dragonfall in de cart. Ook Kingdom Come: Deliverance, maar die gooi ik er uit denk ik, en bewaar ik voor later. Ik ben nog bezig met m'n 2de run in Disco Elysium, Planescape Torment heb ik voor een 2de keer geprobeerd te spelen, maar kan ik echt niet in komen, de combat vind ik echt verschrikkelijk. Ik zoek western RPG's, voor JRPG's heb ik geen tips nodig.
Als je laptop baldurs gate niet draait kan je cyberpunk denk ik ook wel vergeten, althans op een fatsoenlijke manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sméagol
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 20:35

Sméagol

Master of Mayhem

FrankoNL schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 23:17:
Als je laptop baldurs gate niet draait kan je cyberpunk denk ik ook wel vergeten, althans op een fatsoenlijke manier.
Nee, dat snap ik.. Was alleen om aan te geven dat dat één van de games was waar ik naar uit zit te kijken (maar niet kan spelen dus).
Maar ik ga de knoop zelf doorhakken denk ik, o.a. Divinity Original Sin 2 wordt 't dus. En ik moet Vampire the Masquerade ook 'ns herinstalleren.

Make lovecraft not warcraft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ilm
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 13:25

ilm

Shadowrun Dragonfall is heel goed. Vooral de setting en verhaal. De andere shadowruns zouden ook goed zijn, maar minder coherent. Je kan ze trouwens spelen via gamepass denk ik.

Pentiment is niet echt een RPG en zou eventueel eruit kunnen.

Naast Original Sin 1/2 misschien ook kijken naar Wasteland 2/3 en PoE 1/2. Of zelfs ook Bards tale 3.

Ik zie beetje telaat dat het niet isometrisch / TB moet zijn wat bovenstaande wel zijn. Persoonlijk grote fan van Piranha bytes en co (Gothic 2, Risen 1, Elex...). Spiders maken ook toffe A/AA RPGs. Zoveel keuze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:21

Neverwinter nights, eerdere baldurs gate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gilotto

Gilotto

Paint Skillz

Ik heb laatst nog dragon age origins gedaan. Ook een leuk spel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik kan Tyranny ook van harte aanbevelen. Old school isometrische RPG met een toffe setting en tof verhaal. En ook niet al te makkelijk. Volgens mij voor een tientje al te krijgen, plus de DLC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Ik loop tegen een bug aan, heel vervelend. In het gevecht tegen de vampier Cassador kruipt hij terug zijn sarcofaag in. Als je die sarcofaag opent moet er een cutscene spelen. Bij mij gebeurt er echter niets.. daardoor kan ik hem niet verslaan en blijft er in de questlog staan "open de sarcofaag". Eerdere save laden verandert niets :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

..., Planescape Torment heb ik voor een 2de keer geprobeerd te spelen, maar kan ik echt niet in komen, de combat vind ik echt verschrikkelijk. Ik zoek western RPG's, voor JRPG's heb ik geen tips nodig.
Heh, daar is planescape ook wel berucht om. Voor combat in deze motor kan je beter Icewind Dale pakken.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2023 13:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wauturr
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 19:26

Fallout New Vegas, wat mij betreft de beste RPG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MennoE
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20:19
wauturr schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 13:26:
[...]

Fallout New Vegas, wat mij betreft de beste RPG.
Heb ik inderdaad veel goeds over gelezen. Maar ik vond de graphics verouderd en het begin vrij saai. Misschien zijn RPG's niet mijn spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:25

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Weet iemand of je als je Honour mode uitspeelt ook de achievement krijgt voor tactician? Ben bijna klaar met mijn 1e playthrough, maar heb die helaas op balanced gespeeld, en ik zou graag een evil playthrough willen beginnen daarna maar nog 2 playthroughs is misschien teveel van het goede. :) Dus dan zou ik direct op Honour willen spelen als ze beide unlocken.

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

uchiha tijntje schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 11:18:
Weet iemand of je als je Honour mode uitspeelt ook de achievement krijgt voor tactician? Ben bijna klaar met mijn 1e playthrough, maar heb die helaas op balanced gespeeld, en ik zou graag een evil playthrough willen beginnen daarna maar nog 2 playthroughs is misschien teveel van het goede. :) Dus dan zou ik direct op Honour willen spelen als ze beide unlocken.
Is vast wel vindbaar op het www? Denk niet dat iemand hier er al een playthrough op Honour mode op heeft zitten.
En aan de andere kant... Achievements zijn totaal niet boeiend :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Nyarlathotep schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 19:12:
[...]

Is vast wel vindbaar op het www? Denk niet dat iemand hier er al een playthrough op Honour mode op heeft zitten.
En aan de andere kant... Achievements zijn totaal niet boeiend :P
Dus je hebt geen antwoord op de vraag en je geeft een waardeoordeel :P

Dat is dus totaal niet boeiend ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:11
Er zit wel een vage kronkel in het verhaal: als githyanki cleric van Vlaakith, als je haar afwijst als nep god blijf je wel je cleric krachten houden...

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Kalkie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-09 18:16

Kalkie

NLMP

Met mental support van @uchiha tijntje terwijl ik de game streamde die $*%^%€& eindbaas verslagen! Wat een ervaring! Zo nieuwe character maken! 😀

XBL: KalkieNL PSN: KalkieNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Even een vraag aan de mensen die hem uit hebben gespeeld:

spoiler:
Ik ben bezig met het, neem ik aan, laatste gevecht bovenop de vliegende hersenpan. Ik had hem bijna dood en ineens krijg ik de melding 'your party died'. Ze waren nog helemaal niet dood, behalve misschien The Emporer. Moet hij in leven blijven? Mis ik iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwindorian
Piet_Piraat7 schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 15:18:
Even een vraag aan de mensen die hem uit hebben gespeeld:

spoiler:
Ik ben bezig met het, neem ik aan, laatste gevecht bovenop de vliegende hersenpan. Ik had hem bijna dood en ineens krijg ik de melding 'your party died'. Ze waren nog helemaal niet dood, behalve misschien The Emporer. Moet hij in leven blijven? Mis ik iets anders?
Ik vermoed dat je
spoiler:
In een van de patches hebt gestaan waar een overvliegende Nautuloid een bom opgooit, ik meen na 4 of 5 beurten. Uit mijn hoofd staat er zelfs een soort timertje in beeld ?
als die op je party valt is het einde oefening denk ik !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
@Gwindorian 3 van de 4 waren 'binnen' door de portal en aan het inslaan op de baas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwindorian
Piet_Piraat7 schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 15:30:
@Gwindorian 3 van de 4 waren 'binnen' door de portal en aan het inslaan op de baas
hmm, okay, nee dan kan dat inderdaad niet zijn. Nee, dan weet ik niet wat het kan zijn.

spoiler:
Ik had met een paar party members tijd (movement) tekort en had er dus ook een paar buiten staan.
Ik weet dat er zelfs 1 of 2 echt dood waren, maar toch heb ik het gevecht toen gewonnen en waren mijn dode members weer tot leven bij de cutscene.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fub
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-09 21:30

fub

Piet_Piraat7 schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 15:30:
spoiler:
Als je 'binnen' staat, dan heb je volgens mij een beperkt aantal beurten om de eind-eind-baas te verslaan voordat die zich herpakt. Volgens mij staat dat aantal ook ergens op het scherm? Dus zo snel mogelijk d'r in en maximale aanvallen doen voordat die beurten over zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Thanks :) game uitgespeeld inmiddels. Was een gave ervaring

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12:00
Ik speel Baldur's Gate III lekker op m'n gemak (soms met weken ertussen) en met de instelling dat ik gewoon doe wat me leuk lijkt zonder me zorgen te maken of ik dingen mis. Maar ik heb net volgens mij iets gedaan met behoorlijke consequenties waarvan ik het idee heb dat de flow van het spel eigenlijk gebouwd is om dit pas op een later moment te doen.

Ik ben voor m'n gevoel pas net begonnen in Act II

spoiler:
Ik ben in de Last Light Inn geweest, heb daar een aanval afgeslagen van een soort engel en ik heb meegeholpen aan een hinderlaag op een gast met spinnenpoten (de namen zijn me ontschoten door die weken pauzes)...

... en verder alleen wat kleine dingetjes die niet echt bij de main quests horen volgens mij. Terwijl ik gewoon een beetje aan het verkennen was, liep ik toevallig...

spoiler:
... het mausoleum met Shar's temple binnen. Daar ben ik wel een hele tijd bezig geweest en heb ik o.a. Balthazar verslagen en Nightsong bevrijd.

Vooraf waarschuwde het spel me al dat de keuzes daar consequenties konden hebben. Op zich ben ik daar niet bang voor, de keuzes voelden allemaal logisch voor mijn karakter. Maar ik wil toch nog wel even een check doen of ik nu niet heel veel ga missen. Ik bedoel, in theorie ben ik nog wel van plan om ooit een ander pad te bewandelen met een nieuw karakter, maar er is een heel grote kans dat dat er nooit van gaat komen.

spoiler:
Ik heb dit dus gedaan voor ik bij Moonrise towers ben geweest, geen idee of dat "de bedoeling" is, al is het spel natuurlijk gebouwd voor dit soort flexibiliteit. Ik zie dat een heel aantal quests nu als "completed" staan omdat ze niet meer van toepassing zijn, onder andere de Githyanki creche, waar ik nog niet geweest was. Ik neem aan dat ik nu de hele character arc van Lae'zel heb afgesloten voor die begonnen was? Ook de arc van Karlach is volgens mij veranderd/verschoven naar Act III. Misschien zijn ook allerlei andere dingen uit Act II onmogelijk of irrelevant gemaakt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pirke
@Lapa je gaat niet veel missen, je krijgt een bepaalde introductie nu op een andere manier, niks mis mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janus_freggel
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 17:46
Piet_Piraat7 schreef op woensdag 20 december 2023 @ 14:42:

spoiler:
Hier precies hetzelfde. Ik speelde met een origin character en had daarbij nog een paar 'goede' origins. Eenmaal in de stad heb ik besloten (na 60 uur) een save op te slaan en opnieuw te beginnen met The Dark Urge als Half elf Ranger en daar alleen de Evil characters als companion mee te nemen en alle keuzes anders te doen. nu bijvoorbeeld eens niet de 'goede' helpen, maar de 'slechte'.

spoiler:
Eerst (gepauzeerde) PT heb ik Karlach (hoofdpersoon), Wyll, Shadowhart en Gale meegenomen, later is daar Jaheira bijgekomen. Astarion heb ik direct afgemaakt toen hij me beet. Ik heb daar gekozen om eerst naar de druids en thieflings te gaan en ze te helpen.

De net gestarte PT ben ik gegaan voor The Dark Urge, Gale zijn hand afgehakt terwijl hij vast zat (geen idee of die nog terugkomt ;)), Direct naar de goblins gelopen en hen geholpen de Thieflings en Druids te vermoorden.
Hier merk je toch wel dat het spel je probeert te leiden via een vaste route, vooral aan de gespreken als je na de goblins voor het eerst in de grove aankomt. "Good to see your face again?!?!)
Tevens blijft continue rescue Halsin quest aan staan, hoewel ik deze direct heb omgelegd toen ik bij de goblins aan kwam.... Pas toen ik alle andere Druids had gedood was de quest complete, met de opmerking dat hij toch niet meer bereid was me te helpen aangezien ik de de andere druids had gedood... Duh, maar hij was zelf de eerste ;) Let wel op, als je wegloopt in het gevecht voor de poort bij de Druids, dan vind je Wyll dood op de grond als je terug komt :)

Druids en Thieflings uitgemoord, Romance met Minthara begonnen (goed uitgewerkt als 2 vrouwen een romance hebebn en nude staat aan ;) ) en aan het einde van de romantische nacht, direct toegegeven aan mijn Urge.... dus geen Minthara in mijn party... verder neem ik nu mee Astarion en Lea'Zel, dus vooralsnog met 3 characters, op zich nog prima te doen. meeste gevechten doe ik op tactician, soms bij een overload aan tegenstanders schakel ik na 3 fails even terug naar balanced. Inmiddels zit ik aan het begin van Act2, uiteraard ga ik dit keer niet via de underdark, maar door de mountain pass :).

Oja, Karlach kwam ik tegen, maar die had blijkbaar gezien wat ik met de thieflings had gedaan, dus viel me direct aan. Ook die maar omgelegd.

Straks aan het begin van act 3 maar weer terug naar de andere PT :)

Wel een heerlijk spel, hoewel echte vrijheid in keuzes soms wat raar uitpakt, omdat het spel je toch een richting op stuurt, komt dit toch wel heel erg in de buurt!

Ik kan niet wachten op een eventuele remake van deel 1 en 2 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:41
janus_freggel schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 11:33:
[...]

spoiler:
. verder neem ik nu mee Astarion en Lea'Zel, dus vooralsnog met 3 characters, op zich nog prima te doen.
spoiler:
je weet het ongetwijfeld al, maar bij Withers kun je huurlingen huren waarme je je party gewoon op 4 man kan krijgen he

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janus_freggel
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 17:46
Puc van S. schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 12:58:
[...]

spoiler:
je weet het ongetwijfeld al, maar bij Withers kun je huurlingen huren waarme je je party gewoon op 4 man kan krijgen he
spoiler:
ja is me bekend, maar met 3 lukt het vooralsnog prima op Tactician, als je maar de tijd neemt voor gevechten... einde Act 2 zal dat wel anders worden verwacht ik ;) Overigens denk ik er zelfs over om nog een PT te doen maar dan helemaal Solo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Gisteren mijn 2e run gecomplete. Dit keer op tactician met een evil playthrough. Echt een toffe game. Ik dacht gisteren nog dat ik lang zou wachten met een Honour run. Maar ik zit nu alweer te denken hoe ik dat zou willen doen, welk team, classes, good of evil, etc. :) Dus ik denk dat ik wellicht later deze maand een run ga proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Laatst online: 20:26
Ik kwam er gisteren pas achter dat bg3 op de macbook m1 ook op HDR gespeeld kan worden. Zie er super uit zeg. 60 uur sdr gespeeld :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MennoE
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20:19
TweakerVincent schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 16:05:
Ik kwam er gisteren pas achter dat bg3 op de macbook m1 ook op HDR gespeeld kan worden. Zie er super uit zeg. 60 uur sdr gespeeld :(
Ik wist niet eens dat het op de mac gespeeld kon worden? Toen het uitkwam stond op Steam dat het ook op de mac kon worden gespeeld herinner ik mij, maar dat bleek niet te kloppen. Kan het ook op de MacBook Air M1 dat je weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
MennoE schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 18:27:
[...]

Ik wist niet eens dat het op de mac gespeeld kon worden? Toen het uitkwam stond op Steam dat het ook op de mac kon worden gespeeld herinner ik mij, maar dat bleek niet te kloppen. Kan het ook op de MacBook Air M1 dat je weet?
MacOs is later toegevoegd. Op mijn macbook pro m1 max draait het perfect.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luxurydiver
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11:59
Heb als ervaren Baldurs Gate 1 en 2 veteraan het spel mid vorige week gekocht en ben na heel veel uurtjes verbijsterd over de top kwaliteit en diepgang van deel 3.
Dit is een meesterwerk. Het enige nadeel is dat als je Diablo 3 net lang heb gespeeld, je weer even flink moet wennen aan het Turn based combat systeem wat in het begin erg langzaam aanvoelt.

Apple, AP, Porsche, Rolex & Panerai

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Ik ben inmiddels begonnen op honour mode. Ben nu bijna level 5 en bijna klaar om de underdark / mountain pass te gaan betreden.

Het is echt een hele andere manier van spelen, want bij elke actie moet je even nadenken want een team wipe is einde oefening. Dus ook bij skillchecks in dialogen is het erg spannend want met een beetje geluk kun je diverse gevechten overslaan dan wel vergemakkelijken. Maar met een beetje pech heb je een enorme uitdaging voor de boeg :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jlena
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 16:08
uchiha tijntje schreef op maandag 8 januari 2024 @ 11:48:
Ik ben inmiddels begonnen op honour mode. Ben nu bijna level 5 en bijna klaar om de underdark / mountain pass te gaan betreden.

Het is echt een hele andere manier van spelen, want bij elke actie moet je even nadenken want een team wipe is einde oefening. Dus ook bij skillchecks in dialogen is het erg spannend want met een beetje geluk kun je diverse gevechten overslaan dan wel vergemakkelijken. Maar met een beetje pech heb je een enorme uitdaging voor de boeg :).
Ook begonnen met Honour mode en dan gelijk Dark Urge playthrough erbij. Nu net lvl 3 en zit bij de druids.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
Luxurydiver schreef op maandag 8 januari 2024 @ 10:54:
Heb als ervaren Baldurs Gate 1 en 2 veteraan het spel mid vorige week gekocht en ben na heel veel uurtjes verbijsterd over de top kwaliteit en diepgang van deel 3.
Dit is een meesterwerk. Het enige nadeel is dat als je Diablo 3 net lang heb gespeeld, je weer even flink moet wennen aan het Turn based combat systeem wat in het begin erg langzaam aanvoelt.
Vanuit Diablo 4 naar BG3 was het juist een verademing om daadwerkelijk verhaal en geen mega grind te hebben :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Asitis
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 28-08 13:11

Asitis

Dus.

Boh ik ben best een bedreven D&D'er (4 jaar DM) en heb BG3 al 2x uitgespeeld, maar Honour Mode was me echt te frustrerend, beschamelijk genoeg. Vooral het aanvallen van downed characters tot ze dood zijn - dat doen we aan tafel ook niet.
Eerst maar eens "gewoon" tactician mode doorlopen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Asitis schreef op maandag 8 januari 2024 @ 13:34:
Boh ik ben best een bedreven D&D'er (4 jaar DM) en heb BG3 al 2x uitgespeeld, maar Honour Mode was me echt te frustrerend, beschamelijk genoeg. Vooral het aanvallen van downed characters tot ze dood zijn - dat doen we aan tafel ook niet.
Eerst maar eens "gewoon" tactician mode doorlopen..
Ik heb Scratch als ware reviver ingeschakeld. Sanctuary erop en het is echt een reddingshond :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
Je kan meestal ook wel voorkomen dat er iemand down gaat...

Nu speel ik slechts tactician, zit in Act 3 en wil dit eerst afmaken voordat ik honor start.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsmell
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 24-07 11:28
pirke schreef op maandag 8 januari 2024 @ 22:51:
Je kan meestal ook wel voorkomen dat er iemand down gaat...
Ik vind dat nog best tegenvallen. Na twee tactician playthroughs ben ik een tijd geleden begonnen aan honour mode. Gisteravond Act 2 afgerond. In Act 1 was het nog behoorlijk lastig op veel momenten, maar Act 2 heb ik als een stuk gemakkelijker ervaren. Maar soms, zoals in het gevecht met Yurgir, krijg je plots een grote bak damage te verwerken waardoor er toch één of twee down gaan. Party uitspreiden is nooit een verkeerde tactiek. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
@Deadsmell Yurgir heb ik nog nooit bevochten, een goede dialoog check was genoeg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsmell
pirke schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 15:49:
@Deadsmell Yurgir heb ik nog nooit bevochten, een goede dialoog check was genoeg :)
Ik heb die dialoog met hem alleen bij mijn eerste playthrough gehad. Was helemaal vergeten dat dat een optie was. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

pirke schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 15:49:
En als je dan echt pech hebt met je rolls heb je wel een uitdaging :P

Op honour hoeft er bij bepaalde bosses er natuurlijk erg weinig mis te gaan voordat je overlopen wordt. Zeker met de legendary attacks.. toch wel wat anders dan tactician difficulty :)

[ Voor 26% gewijzigd door uchiha tijntje op 09-01-2024 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsmell
uchiha tijntje schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 17:21:
[...]

En als je dan echt pech hebt met je rolls heb je wel een uitdaging :P

Op honour hoeft er bij bepaalde bosses er natuurlijk erg weinig mis te gaan voordat je overlopen wordt. Zeker met de legendary attacks.. toch wel wat anders dan tactician difficulty :)
Ik vind de bosses tot nu toe niet het probleem. Zowel de goblin leaders als Ketheric waren best gemakkelijk op Honour mode. Het waren bij mij de kleine gevechten waarbij ik in Act 1 meerdere keren een party heb verloren. De mud mephits in het moeras, het groepje redcaps en de harpies.
Zelfde in Act 2, met de spike beestjes in de Shadowcursed lands. Al was Grym ook lastig.

Act 3 gaat denk ik reuze mee vallen. Ik verwacht alleen issues bij Ansur en Raphael, maar beide zijn te vermijden. En misschien die fire wizard in de sewers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Nu online
Eerst had ik last van verdwijnende savegames op de Xbox. Dat heb ik kunnen verhelpen door cross save in te schakelen en het aantal savegames onder de 10 te houden. Maar sinds gisteravond wil de game niet eens meer opstarten 🥱. Althans, het start echt retetraag op. 1 frame per 5 seconde ofzo. Ik ben nog niet eens bij het main menu gekomen maar ik gok dat ik daar ook niet verder mee komen.

Wat is dit joh. Fantastische game, maar voor mij persoonlijk is dit een groter fiasco dan Cyberpunk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wilibrord
Swen Vincke heeft gepost dat Xbox het probleem heeft gevonden en dat het middels een firmware update zou opgelost zijn. Lijkt dus niet aan BG3 te liggen...
https://twitter.com/LarAtLarian/status/1744674214467014711

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Nu online
Wilibrord schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 09:19:
Swen Vincke heeft gepost dat Xbox het probleem heeft gevonden en dat het middels een firmware update zou opgelost zijn. Lijkt dus niet aan BG3 te liggen...
https://twitter.com/LarAtLarian/status/1744674214467014711
Bumped deze hotfix de versienummer omhoog naar 1.5.5.0? Ik kan dat niet vinden op de link of op de site van Larian.

Want dat is degene die ik heb en daarmee wil die niet eens meer opstarten 🙃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LvanW
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 16:29
Ik ben al een tijdje met honour mode bezig na het spel al eerder op balanced uitgespeeld te hebben. Ik probeer het mezelf wel zo makkelijk mogelijk te maken door:
  • elk gevecht waar mogelijk vanuit stealth te beginnen
  • iedereen Alert feat geven zodat je vrijwel altijd tegelijk en als eerste aan de beurt bent. Dit scheelt enorm
  • cleric hireling voor de long rest buffs en transmutation wizard hireling voor het craften
  • main is tempest cleric/storm sorcerer die snel de bosses met legendary attacks kan nuken met create water + lightning spell + destructive wrath + evt auto crit actie
Zo is het eigenlijk niet erg moeilijk. Wel een paar keer moeten vluchten vóór het de verkeerde kant op ging. Ook frustrerend dat ik een paar keer door bugs of doordat een NPC door een plas met bliksemwater liep ineens iedereen aggro had. Toen toch maar even snel het spel afgesloten via task manager...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellybrah
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 16:54
Lapa schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 19:59:

... en verder alleen wat kleine dingetjes die niet echt bij de main quests horen volgens mij. Terwijl ik gewoon een beetje aan het verkennen was, liep ik toevallig...

spoiler:
... het mausoleum met Shar's temple binnen. Daar ben ik wel een hele tijd bezig geweest en heb ik o.a. Balthazar verslagen en Nightsong bevrijd.
Dit vond ik juist wel jammer van BG3, alle zogenaamde sidequests en optionele dingen liggen zo voor de hand of zijn zo integraal voor het hoofdverhaal dat ze veel te makkelijk te vinden zijn. Ik neem een final fantasy XII als voorbeeld, daar moest je bepaalde NPC's aanspreken of een grote lijst aan taken gedaan hebben om op een compleet nieuw eiland te komen waar je sterke items, bosses en een stuk storyline kon vinden. Er werd weinig voorgekauwd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

jellybrah schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 10:20:
[...]

Dit vond ik juist wel jammer van BG3, alle zogenaamde sidequests en optionele dingen liggen zo voor de hand of zijn zo integraal voor het hoofdverhaal dat ze veel te makkelijk te vinden zijn. Ik neem een final fantasy XII als voorbeeld, daar moest je bepaalde NPC's aanspreken of een grote lijst aan taken gedaan hebben om op een compleet nieuw eiland te komen waar je sterke items, bosses en een stuk storyline kon vinden. Er werd weinig voorgekauwd.
Als je alles hebt opgezocht en hebt afgevinkt kan je statement kloppen :P Als je namelijk niet weet dat het er is kan je het ook niet missen. Ook in mijn 3e playthrough ben ik nog nieuwe dingen tegen gekomen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Daan0s
  • Registratie: December 2019
  • Nu online
jellybrah schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 10:20:
[...]

Niet mee eens, er zijn zoveel sidequests voortgekomen uit het lezen van random boeken of praten met random personages. Was gewoon puur geluk dat ik die tegenkwam. Het loont dus wel degelijk om goed rond te kijken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pirke
Of een NPC met quest line die ergens in een kast verstopt zit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20:16
Ik ga me toch weer wagen aan Baldur's Gate 3, ik ga helemaal opnieuw beginnen. Ondanks dat het een zéér goede game is, vind ik de customization nogal beperkt.

Iemand een leuke customization mod waarbij ik mijn personage nog verder kan customizen, waaronder het gezichtsstructuur kan aanpassen? Ook graag alleen mods die geen achievements uitschakelen. Of ben ik dan toch verplicht om de achiemevent enabler te downloaden? Ik hoef geen mods die de gameplay aanpassen, alleen puur cosmetische, totdat ik het spel uit heb gespeeld. Dan ga ik gameplay changing mods gebruiken.

[ Voor 27% gewijzigd door Toonen1988 op 10-01-2024 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsmell
LvanW schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 10:04:
Ik ben al een tijdje met honour mode bezig na het spel al eerder op balanced uitgespeeld te hebben. Ik probeer het mezelf wel zo makkelijk mogelijk te maken door:
  • elk gevecht waar mogelijk vanuit stealth te beginnen
  • iedereen Alert feat geven zodat je vrijwel altijd tegelijk en als eerste aan de beurt bent. Dit scheelt enorm
  • cleric hireling voor de long rest buffs en transmutation wizard hireling voor het craften
  • main is tempest cleric/storm sorcerer die snel de bosses met legendary attacks kan nuken met create water + lightning spell + destructive wrath + evt auto crit actie
Zo is het eigenlijk niet erg moeilijk. Wel een paar keer moeten vluchten vóór het de verkeerde kant op ging. Ook frustrerend dat ik een paar keer door bugs of doordat een NPC door een plas met bliksemwater liep ineens iedereen aggro had. Toen toch maar even snel het spel afgesloten via task manager...
Je battles kiezen helpt ook heel erg, in act 1 tenminste. Doe eerst alles wat je zeker weten aan kunt en pak de moeilijkere zaken op level 5 ofzo. Zo speel je wel de hele act door elkaar, maar is het risico op dood gaan wel een stuk kleiner. In acts 2 & 3 maakt dat denk ik niet meer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LvanW
Ja zeker na level 4 (feat) en level 5 (extra attack) wordt het stukken makkelijker. Je kan in act 1 best veel xp krijgen zonder combat door alleen verkennen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

LvanW schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 18:12:
Ja zeker na level 4 (feat) en level 5 (extra attack) wordt het stukken makkelijker. Je kan in act 1 best veel xp krijgen zonder combat door alleen verkennen etc.
Ik ben bijna klaar met act 1 en ben level 6 en half richting 7. Dat maakt act 2 hopelijk prima te doen. In mijn eerdere tactician playthrough was ik level 4 volgens mij toen ik naar act 2 ging. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toonen1988
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20:16
Ik ben weer helemaal opnieuw begonnen, heb me weer gewaagd aan Baldur's Gate 3. Dit keer heb ik een human rogue gepakt.

Ben nu......
spoiler:
in de Goblin camp. Heb wat Goblins vergiftigd en één van de drie leiders al uitgeschakeld.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B24Ub_a86XhHVU4K7A7WFP_C5Lk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RaHgjLzGZNH6yzIwcJb1235e.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6bZsvznjHgLhtPiEAwqdWNVjDOQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FHWxTxDaz29qspx78ipErp65.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 10% gewijzigd door Toonen1988 op 12-01-2024 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

uchiha tijntje schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 18:16:
[...]

Ik ben bijna klaar met act 1 en ben level 6 en half richting 7. Dat maakt act 2 hopelijk prima te doen. In mijn eerdere tactician playthrough was ik level 4 volgens mij toen ik naar act 2 ging. :)
Inmiddels bijna aangekomen bij de boss van act 2. Bijna level 9. Wel beetje spannend want in mijn beleving is Ketheric Storm een van de weinige bosses die me echt in de problemen kan gaan brengen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

On_E

Housemusic

Yay, eindelijk Act 2 binnengelopen. :)

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

uchiha tijntje schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 13:34:
[...]

Inmiddels bijna aangekomen bij de boss van act 2. Bijna level 9. Wel beetje spannend want in mijn beleving is Ketheric Storm een van de weinige bosses die me echt in de problemen kan gaan brengen.
Bij mij triggerde die hele cutscene in de troonzaal niet omdat het hele paleis hostile was. Geen idee of dat de bedoeling was, maar ik gok van niet.
Dus mijn gevecht speelde zich af in die gang achter de troonzaal (daar waar je langs de achterkant het fort in kan komen). Kwestie van de deuropeningen in de gaten houden. Het was goed te doen zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Nyarlathotep schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 14:51:
[...]

Bij mij triggerde die hele cutscene in de troonzaal niet omdat het hele paleis hostile was. Geen idee of dat de bedoeling was, maar ik gok van niet.
Dus mijn gevecht speelde zich af in die gang achter de troonzaal (daar waar je langs de achterkant het fort in kan komen). Kwestie van de deuropeningen in de gaten houden. Het was goed te doen zo.
Ja dat gevecht gaat wel prima gok ik. Het gevecht dat daarna plaatsvind met de Apostle :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauz1978
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:19

Mauz1978

Console War Veteran

Zijn er mensen die ook helemaal solo spelen en tips hebben daarover? Dus zonder party members? Ik zie een paar YT runs en ziet er wel leuk uit. Denk alleen dat ik wel richting rogue/ranger moet vanwege een hoop locks en traps…

Something under the bed is drooling

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gilotto

Gilotto

Paint Skillz

Mauz1978 schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 17:45:
Zijn er mensen die ook helemaal solo spelen en tips hebben daarover? Dus zonder party members? Ik zie een paar YT runs en ziet er wel leuk uit. Denk alleen dat ik wel richting rogue/ranger moet vanwege een hoop locks en traps…
Ik speel een solo run met een divination wizard. Is erg leuk om te doen. Wel op balanced difficulty. Mijn tip is de feat alert. Dan ben je bijna altijd eerst. Lockpicking is niet nodig met de knock spell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellybrah
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 16:54
Nyarlathotep schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 14:51:
[...]

wat een achterlijk stuk was dat, net zo erg als die gnome puzzle aan het einde van divinity 2 waar je die levers over moest halen in de volgorde van de letters "power"

[ Voor 6% gewijzigd door jellybrah op 12-01-2024 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

uchiha tijntje schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 14:53:
[...]

Ja dat gevecht gaat wel prima gok ik. Het gevecht dat daarna plaatsvind met de Apostle :P
Nah dat was easy :). 0 damage opgelopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsmell
Weet iemand of je Dark Urge kunt spelen als Paladin, zonder je oath te breken? Of als alternatief: kan je een Unholy Assassin worden zonder Dark Urge te spelen?

Ik wil namelijk een Paladin build spelen met Bhaalist Armour, die je alleen kunt kopen als je Unholy Assassin wordt.
Mauz1978 schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 17:45:
Ik was daar mee bezig, maar heb het laten vallen toen Honour Mode uit kwam. Ik speelde een rogue/ranger/fighter build die op level 12 een respec doet naar 6 College of Swords Bard / 3 Assassin Rogue / 3 Gloomstalker Ranger. Full achery build.

Ging best lekker. Maar ik heb ook verscheidene melee builds gezien die het kunnen. De reverberation/bleed Barbarian van Nizar GG zou ook solo moeten kunnen. Verscheidene fighter builds ook. Zolang je dexterity redelijk is, dan kom je er wel doorheen met creatief itemgebruik.

[ Voor 61% gewijzigd door Deadsmell op 12-01-2024 23:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Deadsmell schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 23:26:
Weet iemand of je Dark Urge kunt spelen als Paladin, zonder je oath te breken? Of als alternatief: kan je een Unholy Assassin worden zonder Dark Urge te spelen?

Ik wil namelijk een Paladin build spelen met Bhaalist Armour, die je alleen kunt kopen als je Unholy Assassin wordt.

[...]

Ik was daar mee bezig, maar heb het laten vallen toen Honour Mode uit kwam. Ik speelde een rogue/ranger/fighter build die op level 12 een respec doet naar 6 College of Swords Bard / 3 Assassin Rogue / 3 Gloomstalker Ranger. Full achery build.

Ging best lekker. Maar ik heb ook verscheidene melee builds gezien die het kunnen. De reverberation/bleed Barbarian van Nizar GG zou ook solo moeten kunnen. Verscheidene fighter builds ook. Zolang je dexterity redelijk is, dan kom je er wel doorheen met creatief itemgebruik.
Het dikgedrukte kan in ieder geval :) Maar moet je wel natuurlijk wat verhaallijnen in act 3 doorlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsmell
uchiha tijntje schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 00:06:
[...]

Het dikgedrukte kan in ieder geval :) Maar moet je wel natuurlijk wat verhaallijnen in act 3 doorlopen.
Thanks! Dan weet ik genoeg! :) d:)b

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LvanW
Na een 288 dmg witch bolt was het over met honour mode :p Gouden dobbelsteentjes binnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

LvanW schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 22:17:
Na een 288 dmg witch bolt was het over met honour mode :p Gouden dobbelsteentjes binnen!
Wat was de setup dat je 288 damage deed :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LvanW
Create water voor wet status (lightning vulnerability, 2 x damage), upcast lvl 6, destructive wrath (channel divinity van tempest cleric, maxed damage dice rolls) en auto crit ability (2x damage).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:14

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Grappig om te zien. alle acts binnen 35 minuten :P

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_NaToR
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:30
Die run was super mooi om te zien!

Ben stiekem ook wel nieuwsgierig wat Larian hiervan denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauz1978

Mauz1978

Console War Veteran

Hmm, tja, dat is het misbruiken van glitches in het spel, niet mijn idee van een speedrun. Toch indrukwekkend hoe je daar dan achterkom, shadowhart doodmaken, in een kist stoppen op een brandende plek etc…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plainside
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 16:31

Plainside

I browse when I'm at work

Gisteren gekeken idd, wat een leuke run, ook de dev showcase haha

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wilibrord
NL_NaToR schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 10:03:
Ben stiekem ook wel nieuwsgierig wat Larian hiervan denkt.
Heb de video (nog) niet bekeken, maar daar is Larian redelijk transparant over. In het verleden gaf Swen al aan dat hij het geweldig vindt dat spelers op een creatieve manier het spel willen "breken".
https://youtu.be/Mz72rGRQOds?t=2341

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Wilibrord schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 11:49:
[...]

Heb de video (nog) niet bekeken, maar daar is Larian redelijk transparant over. In het verleden gaf Swen al aan dat hij het geweldig vindt dat spelers op een creatieve manier het spel willen "breken".
https://youtu.be/Mz72rGRQOds?t=2341
Ja dat vind ik juist het mooie van speedruns.

Soms waardeer ik meer een glitchless speedrun maar toch mooi om te zien.
Vooral met een game als BG3 is glitchless denk ik geen speedrun meer :P duurt de game tig keer zo lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samlans
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 13:52
weet iemand wat een goeie klas is om met mijn vader dit te spelen.
Heb het spel nu zelf 1 keer uitgespeeld en me vader heeft het net ook gekocht.

Nu willen we samen het spelen, maar wil me vader de leiding neemt van de party zodat hij ook alles ontdekt inplaats dat ik overal naar toe ga met wat we moeten doen, maar weet niet wat handig is.
Dacht zelf aan om Priest te gaan met healing magic om hem in leven te houden.

Vooral omdat hij DND 3e editie voor het laatst gespeeld heb en laatste RPG game Dragon ages origins was op PC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mauz1978

Mauz1978

Console War Veteran

samlans schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 15:37:

Nu willen we samen het spelen, maar wil me vader de leiding neemt van de party zodat hij ook alles ontdekt inplaats dat ik overal naar toe ga met wat we moeten doen, maar weet niet wat handig is.

Vooral omdat hij DND 3e editie voor het laatst gespeeld heb en laatste RPG game Dragon ages origins was op PC
Jullie kunnen toch spelen wat jullie willen? Zolang je geen tactician of hard mode gaat spelen, maakt het niet heel veel uit wat je kiest, als je het maar leuk lijkt. Aangezien je vader al DND ervaring heeft, weet ie vast wel wat voor speelstijl hij leuk vindt. Elke karakter is viable genoeg. Zou wel investeren in wat charisma punten als je vader de leider wordt, zodat je qua dialoog wat meer opties hebt.

[ Voor 5% gewijzigd door Mauz1978 op 25-01-2024 18:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

En als die niet heel diepgaand wil met spells etc, is een Fighter altijd prima :P Geef hem wat heavy armor en een groot two handed sword en dan voel je je al snel een prima karakter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LvanW

In principe maakt het niet uit welke klasse je kiest. Als je vader de leiding neemt dan is het misschien handig als die een charisma based karakter heeft zoals paladin maar nodig is het niet.

Gebruik persoonlijk nooit healing spells, je kan potions genoeg krijgen. Je kan ook healen door potions te gooien! Sanctuary daarentegen is wel super handig als cleric omdat het een bonus actie is.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Luxurydiver
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11:59
Na 150 uur spelen heb ik voor de tweede maal het spel uitgespeeld. De eerste keer ging het te snel doordat ik Gale de vrijheid gaf om zichzelf te zijn. Na deze leerervaring heb ik mijn team even goed aangepakt met wat mindflayer indoctrinaties en deden ze exact wat ik wilde.
De tweede keer heb ik onder heel veel stenen gekeken en heel veel side quests gedaan. Het is werkelijk fantastisch wat de developers geleverd hebben om jouw alle keuzevrijheid te geven en heel diep te gaan in side stories.
De enige twee grote minpunten van het spel waren voor mij de laatste 2-4 uur tot het grote eind baas gevecht, waar je plots 1-2min moet wachten per turn omdat er zoveel NPCs en tegenstanders gaan lopen hakken. Dit was voor mij echt een gigantische afknapper..
Plus nadat je dan de eindbaas verslaat zie je een filmpje waarbij dusdanig veel geforceerd shaking camera werk is, dat je er bijna niet naar kan kijken. (naar mijn mening was er geen earthquake die dat effect zou moeten veroorzaken) Jammer. Moet ook eerlijkheidshalve zeggen dat ik halverwege die laatste 3 uur het complete gevecht heb afgebroken met bijna een rage quit, youtube geopend om een sneaky manier te vinden om dit alles te ontwijken. Gelukkig had ik alle zaken op orde om deze tactiek uit te voeren en het 2-3 uur "vechten" / eerder wachten op je beurt te skippen.
De game is werkelijk top, maar ik merk wel dat ik meer een POE / Diablo speler ben die directe actie meer kan waarderen.

Apple, AP, Porsche, Rolex & Panerai

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LvanW
Soms moet je inderdaad nog wel lang wachten tot alle vijanden en NPCs aan de beurt zijn geweest. Echter is het al veel beter dan in early access. Toen had je nog geen "swarm AI" en moest elke goblin etc zijn eigen beurt hebben, nu hebben vaak meerdere vijanden van hetzelfde type allemaal tegelijk een beurt.

Wat ik vooral frustrerend vond overall was dat de AI van allied NPCs vrij ruk was, vooral de
spoiler:
Gondians in de Foundry :P
maar eigenlijk bijna overal. Dwars door AoE effecten rennen of zelf AoE spells casten die daarna iedereen in de weg liggen, onnodig Attacks of Opportunity uitlokken. De vijandige AI is veel beter zeker op tactician/honour mode was ik soms verbaasd hoe slim ze bezig waren. Hierdoor lopen allied NPC vaker in de weg dan dat ze wat toevoegen. Wat dat betreft misschien leuk om toch eens een evil run te doen waar collateral damage geen probleem is :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

De groep NPC's uit je spoiler zie ik niet als collateral damage maar geef ik ze gewoon de kans hun droom waar te maken om dood te gaan.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Ik blijf het gewoon bizar vinden wat er allemaal mogelijk is. Vooral in act 1. Of keuzes die je in act 1 maakt die dan later nog invloed hebben. Het is echt bijna eindeloos.

Zo tof dat dit gewoon mogelijk is in deze game :P Ken geen 1 andere game die dat zo doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaauw87
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12:57
Na een solo campaign nu met een vriend online een coop campaign gestart. Is toch even wennen, want dan moet je ineens actief per gesprek inhaken bij een gesprek om de discussies te volgen en in battle zijn sommige zetten tegelijk ipv volledig turn based. Zijn deze settings ook nog aan te passen? Vind het nogal wat verwarrend in het begin namelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaWizza
  • Niet online
Blaauw87 schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 15:57:
Na een solo campaign nu met een vriend online een coop campaign gestart. Is toch even wennen, want dan moet je ineens actief per gesprek inhaken bij een gesprek om de discussies te volgen en in battle zijn sommige zetten tegelijk ipv volledig turn based. Zijn deze settings ook nog aan te passen? Vind het nogal wat verwarrend in het begin namelijk.
Het blijft verwarrend. Communicatie is wel nodig bij coop, anders mis je de helft.
Aanpassen kan jammer genoeg (nog) niet. Hopelijk in de toekomst.

SUZ-SWM80VA & ERSD-VM2D, 200L SWW, 5330Wp O 45°, 2870Wp W 45°, 820Wp Z 10°, Zendure 2400AC 8,64kWh thuisbatterij, Fresh-r on the wall compac WTW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• On_E
  • Nu online

On_E

Housemusic

Die Ketheric Thorm is wel een taaie. Toch al een poging of 10 achter de rug inmiddels zonder resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001

FunkyTrip

Funky vidi vici!

On_E schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 09:23:
Die Ketheric Thorm is wel een taaie. Toch al een poging of 10 achter de rug inmiddels zonder resultaat.
Ben wel benieuwd! Heb ondertussen mijn pally en fighter de auto-crit tadpole powers gegeven en die oneshotten heel veel NPCs of halen er een paar 100hp af in 1 ronde en mijn hele party heeft improved initiative dus gaan altijd eerst. (+5 (!) op een 1d4 roll doet dat wel ong.) Altijd eerst gaan in een battle is meer waard dan welke andere power dan ook heb ik ondertussen wel ondervonden.

[ Voor 10% gewijzigd door FunkyTrip op 06-02-2024 14:33 ]

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E
  • Nu online

On_E

Housemusic

FunkyTrip schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 14:30:
[...]

Ben wel benieuwd! Heb ondertussen mijn pally en fighter de auto-crit tadpole powers gegeven en die oneshotten heel veel NPCs of halen er een paar 100hp af in 1 ronde en mijn hele party heeft improved initiative dus gaan altijd eerst. (+5 (!) op een 1d4 roll doet dat wel ong.) Altijd eerst gaan in een battle is meer waard dan welke andere power dan ook heb ik ondertussen wel ondervonden.
Oh ja die tadpole, ik ben lvl 7 en heb daar dus echt helemaal niets mee gedaan. :D

Misschien wel een idee om daar vanavond eens naar te kijken voor ik weer een poging ga wagen.

Edit: Ben er alweer klaar mee, helft van de tijd worden meerdere party leden niet eens meegenomen als de combat begint, dus heeft het direct geen zin meer en kan ik weer opnieuw gaan laden.

[ Voor 12% gewijzigd door On_E op 06-02-2024 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LvanW
On_E schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 14:36:
[...]

Oh ja die tadpole, ik ben lvl 7 en heb daar dus echt helemaal niets mee gedaan. :D

Misschien wel een idee om daar vanavond eens naar te kijken voor ik weer een poging ga wagen.

Edit: Ben er alweer klaar mee, helft van de tijd worden meerdere party leden niet eens meegenomen als de combat begint, dus heeft het direct geen zin meer en kan ik weer opnieuw gaan laden.
Als party members nog niet deelnemen kan dat ook juist handig zijn, je kan ze dan in stealth precies plaatsen waar je wil en een verrassingsaanval uitvoeren. Als je vast zit verder een tip om even goed naar je scrolls, potions, elixirs etc te kijken hoe die kunnen helpen. In dit gevecht vond ik invisibility potions erg handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

On_E schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 14:36:
[...]

Kun je de party leden die niet meegaan wel selecteren en dus apart naar battle brengen (idd mogelijk met invisibility)? Mogelijk biedt dit juist idd kansen voor goede positionering en wat extra damage in het begin.

Pagina: 1 ... 18 ... 20 Laatste