Eerst (gepauzeerde) PT heb ik Karlach (hoofdpersoon), Wyll, Shadowhart en Gale meegenomen, later is daar Jaheira bijgekomen. Astarion heb ik direct afgemaakt toen hij me beet. Ik heb daar gekozen om eerst naar de druids en thieflings te gaan en ze te helpen.
De net gestarte PT ben ik gegaan voor The Dark Urge, Gale zijn hand afgehakt terwijl hij vast zat (geen idee of die nog terugkomt

), Direct naar de goblins gelopen en hen geholpen de Thieflings en Druids te vermoorden.
Hier merk je toch wel dat het spel je probeert te leiden via een vaste route, vooral aan de gespreken als je na de goblins voor het eerst in de grove aankomt. "Good to see your face again?!?!)
Tevens blijft continue rescue Halsin quest aan staan, hoewel ik deze direct heb omgelegd toen ik bij de goblins aan kwam.... Pas toen ik alle andere Druids had gedood was de quest complete, met de opmerking dat hij toch niet meer bereid was me te helpen aangezien ik de de andere druids had gedood... Duh, maar hij was zelf de eerste

Let wel op, als je wegloopt in het gevecht voor de poort bij de Druids, dan vind je Wyll dood op de grond als je terug komt
Druids en Thieflings uitgemoord, Romance met Minthara begonnen (goed uitgewerkt als 2 vrouwen een romance hebebn en nude staat aan

) en aan het einde van de romantische nacht, direct toegegeven aan mijn Urge.... dus geen Minthara in mijn party... verder neem ik nu mee Astarion en Lea'Zel, dus vooralsnog met 3 characters, op zich nog prima te doen. meeste gevechten doe ik op tactician, soms bij een overload aan tegenstanders schakel ik na 3 fails even terug naar balanced. Inmiddels zit ik aan het begin van Act2, uiteraard ga ik dit keer niet via de underdark, maar door de mountain pass

.
Oja, Karlach kwam ik tegen, maar die had blijkbaar gezien wat ik met de thieflings had gedaan, dus viel me direct aan. Ook die maar omgelegd.