Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappelnoot
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 06-07 17:29
Gwindorian schreef op zondag 5 november 2023 @ 12:29:
Ik merk dat ik wat overweldigd ben geraakt door de stad.
Ik had dat in de orginele delen ook wel een beetje, zo veel quests, zo veel personages; verhaal lijnen die samenkomen en een twist krijgen.

Moet er eigenlijk eens 3 uur aan een stuk voor gaan zitten denk ik
Idem hier. Bijna twee maand non stop gespeeld, zit ik in het drukste deel van Baldurs Gate in act 3 en mijn interesse is een pak minder. Alles is vrij chaotisch en ben weinig gegrepen door de quests. Heb ondertussen al 3 weken niet meer gespeeld. Zou het wel eens willen uitspelen maar kost mij wat moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:11
Aardappelnoot schreef op zondag 5 november 2023 @ 19:29:
[...]

Idem hier. Bijna twee maand non stop gespeeld, zit ik in het drukste deel van Baldurs Gate in act 3 en mijn interesse is een pak minder. Alles is vrij chaotisch en ben weinig gegrepen door de quests. Heb ondertussen al 3 weken niet meer gespeeld. Zou het wel eens willen uitspelen maar kost mij wat moeite.
Je hoeft niet elke side quest te doen. Gewoon doen wat je wil, simpelweg alleen de hoofdquest volgen is ook een prima keuze. Dan blijft er nog wat content over voor een tweede playthrough ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 01:02
Prachtig spel, ik zoek soms meer achtergrond info op internet omdat ik soms eea niet helemaal snap (of welk volk ik nu weer tegenkom enzo), maar dat is erg lastig omdat je dan gelijk tig spoilers vindt.

Is er ergens een site waar geen spoilers worden gegeven?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toonen1988
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23:08
Ik heb Baldur's Gate 3 in 2020 gekocht, toen het in early access uitkwam. Ik heb het even gespeeld, toen weer een pauze genomen en toen weer even gespeeld.

Het is een ontiegelijk goed spel, heb de laatste jaren het spel zien groeien en met de full release is het één van de beste spellen geworden die ik ooit heb gespeeld. Naast Cyberpunk 2077 2.0 en Liberty Phantom toch wel de beste games van recente jaren.

Maar helaas kan ik Baldur's Gate 3 nooit lang spelen. Het probleem zit zich in de diepgaande RPG's gedeelte, zoals stats, abilites en magie. Ik heb dit altijd een probleem gevonden in MMO's en allerlei andere spellen die gebaseerd zijn op Dungeons and Dragons.

Al die diepgaande stats, ik snap er helemaal niks van. Ik zie ook mensen praten over, als je die race speelt moet je die en die class pakken, maar niet die, want...... Oh, je hebt die class gekozen, je moet op bepaalde stats richting en niet die. Oh, die stats heb je nodig voor die skills, en die stats doen dat etc.

Ik heb daar altijd moeite mee gehad. Als ik een tutorial opzoek, krijg ik video's die uren duren. Dit weerhoud mij altijd van het spelen van dit soort titels wat erg jammer is. Want ik wil zo graag door Baldur's Gate 3 heen spelen, maar ik raak altijd gefrustreerd omdat mijn personages altijd slordig zijn gebouwd.

Bedoel, de basis is makkelijk. Snap best wel wat strenght, intelligence, charisma etc allemaal doet. Maar daar houd het ook verder bij op. Ik weet dus nooit welke abilites ik moet kiezen, waar ik precies allemaal op moet letten, welke abilites nou bij elkaar horen etc.

Ik weet veel over andere games, tot in de details. Maar op een of andere manier willen MMO's zoals WoW, The Elder Scrolls of zelfs single-player games zoals Baldur's Gate, Pillars of Eternity, Divinity Original Sin etc allemaal niet lukken. Terwijl het allemaal verdomd goede games zijn.

Misschien neem ik te weinig tijd ervoor. Alleen alles is zo uitgebreid dat je de bomen in het bos niet meer ziet.

[ Voor 22% gewijzigd door Toonen1988 op 05-11-2023 23:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daan0s
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 21:14
Toonen1988 schreef op zondag 5 november 2023 @ 22:45:
Ik heb Baldur's Gate 3 in 2020 gekocht, toen het in early access uitkwam. Ik heb het even gespeeld, toen weer een pauze genomen en toen weer even gespeeld.

Het is een ontiegelijk goed spel, heb de laatste jaren het spel zien groeien en met de full release is het één van de beste spellen geworden die ik ooit heb gespeeld. Naast Cyberpunk 2077 2.0 en Liberty Phantom toch wel de beste games van recente jaren.

Maar helaas kan ik Baldur's Gate 3 nooit lang spelen. Het probleem zit zich in de diepgaande RPG's gedeelte, zoals stats, abilites en magie. Ik heb dit altijd een probleem gevonden in MMO's en allerlei andere spellen die gebaseerd zijn op Dungeons and Dragons.

Al die diepgaande stats, ik snap er helemaal niks van. Ik zie ook mensen praten over, als je die race speelt moet je die en die class pakken, maar niet die, want...... Oh, je hebt die class gekozen, je moet op bepaalde stats richting en niet die. Oh, die stats heb je nodig voor die skills, en die stats doen dat etc.

Ik heb daar altijd moeite mee gehad. Als ik een tutorial opzoek, krijg ik video's die uren duren. Dit weerhoud mij altijd van het spelen van dit soort titels wat erg jammer is. Want ik wil zo graag door Baldur's Gate 3 heen spelen, maar ik raak altijd gefrustreerd omdat mijn personages altijd slordig zijn gebouwd.

Bedoel, de basis is makkelijk. Snap best wel wat strenght, intelligence, charisma etc allemaal doet. Maar daar houd het ook verder bij op. Ik weet dus nooit welke abilites ik moet kiezen, waar ik precies allemaal op moet letten, welke abilites nou bij elkaar horen etc.

Ik weet veel over andere games, tot in de details. Maar op een of andere manier willen MMO's zoals WoW, The Elder Scrolls of zelfs single-player games zoals Baldur's Gate, Pillars of Eternity, Divinity Original Sin etc allemaal niet lukken. Terwijl het allemaal verdomd goede games zijn.

Misschien neem ik te weinig tijd ervoor. Alleen alles is zo uitgebreid dat je de bomen in het bos niet meer ziet.
Het is ook niet nodig om álles te begrijpen in BG3 om ervan te kunnen genieten en uit te spelen. Ik begrijp wel wat je bedoelt maar ikzelf weet ook echt niet alles van Dungeons & Dragons, verre van zelfs. Maar als je al de basis snapt en die punten gebruikt voor je main stat voor je class ben je al een heel eind.

Verder is het vooral proberen, proberen en proberen. Je kan altijd respeccen als je een fout hebt gemaakt. Je moet het vooral zien dat Larian je een hele toolset geeft waar je zelf helemaal los mee kan gaan, hoe jij wil. Het geeft je volledige vrijheid om op je eigen manier te spelen, er is geen verkeerde manier.

En er zijn dan wel de DnD regels die gevechten makkelijker kunnen maken, zeker. Tegenstanders die bijvoorbeeld in schaduw / donker staan zijn lastiger te raken. Gebruik een spell wat de omgeving verlicht en de hitchance gaat omhoog. Dat soort zaken, maar het is juist leuk om dat zelf uit te zoeken.

Mocht je overigens hulp willen, WolfheartFPS (YouTube) heeft altijd hele prettige en overzichtelijke videos over BG3. Dat helpt om het wat beter te begrijpen.

TLDR: niet te druk maken om de perfecte manier van spelen, dit spel geeft je juist de vrijheid om te spelen zoals je wil ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke

Zelfs op tactician is flinke optimalisatie niet echt nodig. Als je op explorer of balanced speelt maakt het allemaal weinig uit hoe je je karakters hebt gebouwd. Gewoon 12 levels fighter, 12 levels wizard of 12 levels van welke class dan ook. Dat was mijn eerste playthrough op balanced en ik was mega overpowered op het einde. Bakken met scrolls en potions over.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sjenker
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 15-09 11:45
TweakerVincent schreef op zondag 5 november 2023 @ 22:23:
Prachtig spel, ik zoek soms meer achtergrond info op internet omdat ik soms eea niet helemaal snap (of welk volk ik nu weer tegenkom enzo), maar dat is erg lastig omdat je dan gelijk tig spoilers vindt.

Is er ergens een site waar geen spoilers worden gegeven?
als het algemene lore is dat je zoekt, bijvoorbeeld lore over tieflings of mindflayers. Dan zou je de dungeons and dragons wiki kunnen raadplegen aangezien de hele wereld daarop gebaseerd is. Als het om personages zelf gaat kun je bg3.wiki proberen. Daar staat als goed is altijd aangegeven vanaf waar de spoilers beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23:08
@Daan0s @pirke thanks voor the replies, ik denk gewoon dat ik meer de tijd moet nemen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wilibrord
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-09 09:22
Ik vind het nog wel meevallen. Ik speel balanced, en heb totaal niet min/maxed. Sterker nog, al mijn characters zijn single class lvl 12 en ik heb enkel Shadowheart een ander domein gegeven (op lvl 11), verder geen respecs.
Ik ben nog maar 1 gevecht tegengekomen waar ik echt niet doorraak. (zit bijna eind act3) En dan ligt dat allicht aan het feit dat de manier waarop ik gevechten aanpak niet echt goed past bij dat gevecht. Dat maakt het net leuk. Het spel verplicht mij om andere taktieken te proberen, combinaties waar ik nog niet aan gedacht heb.
Ik weet dat Pillars of Eternity bijvoorbeeld heel hard heeft ingezet op het speelbaar maken van alle mogelijk classes en semi-flawed builds. Je kan vinden dat dit games allicht makkelijker maakt, maar daarvoor bestaan dan de harcore, nightmare, tactictian modes, en je zet de deur open naar potentieel een veel groter aantal spelers. Wat je ook ziet met BG3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrbuilding77
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 07-04 16:34
Sjenker schreef op maandag 6 november 2023 @ 09:25:
[...]

als het algemene lore is dat je zoekt, bijvoorbeeld lore over tieflings of mindflayers. Dan zou je de dungeons and dragons wiki kunnen raadplegen aangezien de hele wereld daarop gebaseerd is. Als het om personages zelf gaat kun je bg3.wiki proberen. Daar staat als goed is altijd aangegeven vanaf waar de spoilers beginnen.
https://forgottenrealms.fandom.com/wiki/Main_Page
Voor een nog completer beeld van de lore d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:32
Kan iemand mij hier vertellen of deze game leuk is voor een leek in dit genre? Ik heb nooit D&D gespeeld en ik ben bang dat ik overweldigd word door alle keuzes en gesprekken. Tegelijkertijd hoor ik vrijwel alleen maar lovende dingen over deze game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
Piet_Piraat7 schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 10:55:
Kan iemand mij hier vertellen of deze game leuk is voor een leek in dit genre? Ik heb nooit D&D gespeeld en ik ben bang dat ik overweldigd word door alle keuzes en gesprekken. Tegelijkertijd hoor ik vrijwel alleen maar lovende dingen over deze game.
Gewoon aan beginnen, iedereen kan het. Voorkennis is niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moechy
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 23:57
Ja hoor. Af en toe is er misschien een referentie die je niet helemaal begrijpt of een mechanic die bv iemand met DnD kennis beter snapt maar het is perfect te doen als leek.

Psn : Svenz0r_93, WoT : Moechy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Leek hier met d&d. Had dezelfde twijfels, maar het spel is super goed. Nu 45 uur erin zitten in korte tijd.

Zeker doen! Samenvatting van quests zijn wel handig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:37

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Meer PS5 spelers hier die meer en meer last hebben van crashes? Zit in Act III. Het begint nu érg vervelend te worden. De game crashed soms al direct na het laden van mijn savegame.
Ik werd net ook random aangevallen, uit het niets. En dan hoor je de woorden 'You have been warned'. Maar ik was nog niet in dat gebied geweest.

Er is nog een hoop te doen voor Larian. Een tweede playthrough (ben wel bijna aan het einde denk ik) zit er niet in totdat de ellende is opgelost wat mij betreft.

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menkoro
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-09 20:19
Nyarlathotep schreef op zondag 12 november 2023 @ 12:01:
Meer PS5 spelers hier die meer en meer last hebben van crashes?
Wat apart, ik heb inmiddels bijna 200 uur in BG3 zitten op de PS5. Nog nooit een crash gehad. Wel dat er soms wat lag zit in het berekenen van de dmg na een aanval, maar verder speelt het als een zonnetje hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
Nyarlathotep schreef op zondag 12 november 2023 @ 12:01:
Meer PS5 spelers hier die meer en meer last hebben van crashes? Zit in Act III. Het begint nu érg vervelend te worden. De game crashed soms al direct na het laden van mijn savegame.
Ik werd net ook random aangevallen, uit het niets. En dan hoor je de woorden 'You have been warned'. Maar ik was nog niet in dat gebied geweest.

Er is nog een hoop te doen voor Larian. Een tweede playthrough (ben wel bijna aan het einde denk ik) zit er niet in totdat de ellende is opgelost wat mij betreft.
Murder hobo? Heb het zelf nog niet gedaan, maar ik heb gehoord dat je reputatie je vooruit gaat (geen idee hoe als iedereen sterft) en dat iedereen dan by default vijandig wordt.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Wilibrord
Amai, zonet uitgespeeld. Save game 134u, game time 165u.
Ik vond de scale van het eindgevecht net goed. Sommige andere gevechten waren knap lastig en ik vroeg me af hoe ze dat gingen opschalen voor het einde, maar goed gedaan vond ik.
Het verhaal-einde voelde ook goed en correct aan met hoe ik gespeeld heb en mijn relatie met de companions. Keuzes doorheen het spel hebben echt impact op de afloop, wat leuk is om zien, al blijf ik wel nieuwsgierig naar de andere endings.
In ieder geval het beste spel dat ik in 20 jaar gespeeld heb. Nu even wat afkicken en dan kijken of ik nog een tweede playthrough aanvat. Is alleszins iets wat ik bijna nooit doe in dit soort games.
Nu al die youtube videos kijken die ik mezelf ontzegd heb om spoilers te vermijden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Ik vind de boeken lastig te begrijpen, check zo’n beetje elke pixel en vind er dus een hoop 😀, alleen snap ik er meestal geen zak van wat beschreven is in een gevonden boek. Komt dat omdat ik geen d&d ervaring heb?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wilibrord
Een aantal geven meer achtergrond aan verhaallijnen waar je effectief in betrokken bent, maar een groot aantal zijn pure lore over de wereld zelf. Op zich wel interessant, maar als je niets kent van D&D en/of Forgotten Realms/Faerûn is het inderdaad lastig om de dingen aan mekaar te knopen.
Het leuke is dat je die boeken perfect kan overslaan, zonder iets van de game of het verhaal te missen, en voor de die-hard fans zijn ze allicht geweldig.
Ikzelf zit wat tussenin. Ik ken ondertussen wel iets van de lore (na bg1, bg2, iwd1, iwd2, nwn1, nwn2) maar bij de helft van die boeken kan ik toch ook niet volgen. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01:18

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

https://thegameawards.com/

Zojuist votes uitgebracht voor GOTY. Echt BG3 is bij zooo veel topics genomineerd haha (en terecht natuurlijk)

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18:37

Nikeo

Jawelles

Uitgespeeld. Prachtig spel. Genoten! Wat een mogelijkheden, bizar. Uiteindelijk wel afgeraffeld want het duurde me te lang en de turn based combat ging me tegen staan. Want ik had eigenlijk helemaal geen tijd voor dit spel. Ik wou het gewoon afronden. 85 uur denk ik. Ik had mijn bags aan het eind ook nog helemaal vol met ongebruikte scrolls en potions. Het minmaxen met gear heb ik de laatste levels ook niet meer gedaan. Knalde er zo wel door heen. Drie melee en een caster/healer meestal.

Had een romance met karlach maar ik had toch liever lae'zel gehad achteraf haha. Nu maar youtube filmpjes kijken van alle dingen die ik gemist heb!

Aanrader, ook al weet je niks van Dungeons and dragons zoals ik

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20:00
TweakerVincent schreef op maandag 13 november 2023 @ 20:25:
Ik vind de boeken lastig te begrijpen, check zo’n beetje elke pixel en vind er dus een hoop 😀, alleen snap ik er meestal geen zak van wat beschreven is in een gevonden boek. Komt dat omdat ik geen d&d ervaring heb?
Deels. Ik heb inmiddels aardig wat D&D ervaring en kom in de boeken dingen tegen die ik herken, maar ook dingen waarvan ik nog nooit heb gehoord. Het helpt waarschijnlijk niet mee dat er tientallen jaren aan lore zijn voor de Forgotten Realms setting.

Ik moet spel eigenlijk weer even oppakken. Ik weet momenteel niet zo goed waar ik heen moet in act 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EstiematiesEnzo
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 27-08-2024

Ik heb dit dus ook, heb al zeer weinig tijd om te gamen en dan blijkt dat het "voorbereiden" om te spelen al opzichzelf 10 uur in beslag neemt. Altijd Path of exile willen proberen en nooit de campaign uitgespeeld ivm het feit dat ik uren en uren builds aan het checken was. Hoop is het argument dat er resources bestaan om te respeccen...maar ok? ipv uren aan research van te voren, uren achteraf grinden om mijn character te fixen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klauwhamer
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19:39

Klauwhamer

Voor spijkers.. op laag water.

Als het idee van een speelbaar boek je niet tegenstaat: absoluut. Zet de game desnoods op de makkelijkste moeilijkheidsgraad tot je een beetje gevoel hebt voor de game en onderliggende mechanics. Er is een journal dat je kunt naslaan mocht je de draad een beetje kwijt zijn.

D3 :: I don't always kill but when I do, it's hyphen nine. :: y u no iddqd? :: Si non confectus, non reficiat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klauwhamer
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19:39

Klauwhamer

Voor spijkers.. op laag water.

Als ik feats of spells moet kiezen denk ik per karakter wat ik mis of wat mij zou helpen in de game. Waar heb ik tekort aan, wat is fijn als extraatje, etcetera. Dat betekent soms de hele lijst met feats één voor één af gaan, lezen wat het doet, en vertalen naar mijn gameplay (en wat ik verwacht dat de gameplay gaat worden). Soms loop je tegen wijsheid achteraf aan, maar dat is helemaal geen ramp en met een respec zo opgelost.

D3 :: I don't always kill but when I do, it's hyphen nine. :: y u no iddqd? :: Si non confectus, non reficiat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bieren89
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 01-06 19:03
Aangekondigde deluxe release wel geen idee hoeveel er gemaakt worden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zqWuE7RlfOMzPadrHnsJ-f3fEEU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/i6ZmtCIFDwTSuveZEn7giFVq.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01:33
EstiematiesEnzo schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 15:56:
[...]

Ik heb dit dus ook, heb al zeer weinig tijd om te gamen en dan blijkt dat het "voorbereiden" om te spelen al opzichzelf 10 uur in beslag neemt. Altijd Path of exile willen proberen en nooit de campaign uitgespeeld ivm het feit dat ik uren en uren builds aan het checken was. Hoop is het argument dat er resources bestaan om te respeccen...maar ok? ipv uren aan research van te voren, uren achteraf grinden om mijn character te fixen. :(
Grinden?
Er loopt iemand in je kamp rond waarbij je jezelf en je party members van klasse kan veranderen of jezelf opnieuw respeccen.
In bg3 is grinden absoluut niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
Russel88 schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 08:40:
[...]

Grinden?
Er loopt iemand in je kamp rond waarbij je jezelf en je party members van klasse kan veranderen of jezelf opnieuw respeccen.
In bg3 is grinden absoluut niet nodig.
Dit.

En verder kun je alle magic items gewoon in je kamp kist bewaren, verkopen voor het geld hoeft niet want je krijgt veel meer geld dan je ooit op gaat maken. Oftewel respeccen en bijpassende items uit je kist halen is een peulenschil.

En daarna natuurlijk de 100g weer terug pickpocketen ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gwindorian
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 17:28
na weer een week van veel BG3 spelen weer even een update !

Ik had wat moeite om bij binnenomst Act 3 het overzicht te houden, en kreeg een beetje overweldigings-vrees. (is dat een woord ? :P )

Na een korte break in een city-builder game kreeg ik weer veel zin in BG3, en heb de draad weer opgepakt, en wow ! wat een ontzettend gave Quests en gevechten ben ik alweer tegengekomen !

Ik heb ondertussen een upgrade gedaan van een 1080TI naar een 4070, en ook dat brengt weer een extra iets met zich mee, als het n'og mooier oogt en soepeler loopt.

Ik maak soms bewuste keuzes om een paar side quests even te laten, maar gaandeweg merk je dat het toch wel veel samenhang heeft dus streep ik er stiekem toch een hoop af.

Inmiddels puilen mijn tassen uit, en ben al een poosje max level, maar het verhaal en de gameplay blijven me toch boeien.

Tot nu toe had ik de meeste moeite met
spoiler:
het gevecht tegen Orin. Ik kreeg haar in ronde 1 niet ver genoeg neer, en je hoeft niet veel pech te hebben of er zijn na 1 beurt 2 party members uitgeschakelt. Uiteindelijk met een hold Monster spel een extra ronde kunnen volhouden en Karlach een potion of speed deed ook wonderen.

Ik heb nu nog een aantal " big story's" af te ronden voor mijn gevoel, maar goed, steeds als ik denk: Zo nu rush ik vast naar de eind battle, ontdek ik dat ik weer 3,5 uur verder ben en nog niet echt aan het eind haha.

Na alle patches speelt het ook echt heel erg vlotjes en prettig allemaal.

Gwindorian's Diablo Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vdr01
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:49

vdr01

MHI SRKZS-S 3.5

Ik ben nu ruim in act3 van mijn tweede run. Hoewel ik de eerste echt op mijn gemak had gedaan zit er in mijn tweede run nog meer tijd dan in de eerste. Ook veel dingen tegengekomen die ik in eerste run nooit gezien heb. Verder was ik nogal moordzuchtig in de eerste run. Tweede run het maar wat minder bont gemaakt en nu heb ik veel meer vrienden en vriendinnen. _/-\o_

GT7 ID: ONYX_PdeG69

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

vdr01 schreef op zondag 19 november 2023 @ 16:06:
Ik ben nu ruim in act3 van mijn tweede run. Hoewel ik de eerste echt op mijn gemak had gedaan zit er in mijn tweede run nog meer tijd dan in de eerste. Ook veel dingen tegengekomen die ik in eerste run nooit gezien heb. Verder was ik nogal moordzuchtig in de eerste run. Tweede run het maar wat minder bont gemaakt en nu heb ik veel meer vrienden en vriendinnen. _/-\o_
Poeh, dan zit je wel héél wat uren te spelen!

Ik heb zojuist de game voor de eerste maal uitgespeeld, en mijn PS5 toont maar liefst 188 uur op de teller :o

Zeker weten dat ik de game nog een keer door ga spelen, als 'evil' karakter. Maar nu even niet. Het geeft Larian ook de kans om de vele bugs nog te pletten, die soms wel echt hinderlijk waren.
Maar wát een game, met een idiote hoeveelheid content zeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdr01

vdr01

MHI SRKZS-S 3.5

@Nyarlathotep Klopt, vanwege omstandigheden tijdelijk (te)veel vrije tijd. Mijn tellers zitten aardig in de buurt van het aantal door jou gespeelde uren per run.

[ Voor 63% gewijzigd door vdr01 op 20-11-2023 18:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Br3wmaster
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 16-09 06:38
Nyarlathotep schreef op maandag 20 november 2023 @ 17:23:
[...]

Poeh, dan zit je wel héél wat uren te spelen!

Ik heb zojuist de game voor de eerste maal uitgespeeld, en mijn PS5 toont maar liefst 188 uur op de teller :o

Zeker weten dat ik de game nog een keer door ga spelen, als 'evil' karakter. Maar nu even niet. Het geeft Larian ook de kans om de vele bugs nog te pletten, die soms wel echt hinderlijk waren.
Maar wát een game, met een idiote hoeveelheid content zeg...
Mag ik vragen hoe het spel speelt op de PS5? Ik twijfel nog een beetje of ik dit wel met controller wil spelen ivm de vele skills etc ..

PSN: Brwmaster

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Br3wmaster schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 10:32:
[...]

Mag ik vragen hoe het spel speelt op de PS5? Ik twijfel nog een beetje of ik dit wel met controller wil spelen ivm de vele skills etc ..
De bediening is best wel intuïtief eigenlijk. Je skills zitten in cirkelvorige menu's waar je snel doorheen kunt bladeren. Ook kun je de volgorde en indeling zelf bepalen. Omdat de game turn-based is, loop je niet tegen tijdslimieten op.

Het enige issue waar ik tegenaan loop is de Journal: Bladeren gaat erg omslachtig omdat hij soms onthoudt waar je het laatst naar hebt gekeken, maar je hier wel naar toe moet scrollen. Maar je ziet de selectie niet. Lastig uit te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Ik ben net begonnen aan deze game op de PS5. Tot nu toe bevalt het goed maar ik ben nog totaal niet ver. Ik vraag mij een paar dingen af (totale leek met deze games)

- Ik vind combat best lastig in het spel. De eerste keer dat het 4 tegen 3 was werd ik helemaal ingemaakt. Hoort combat in het begin al pittig te zijn of kan ik het best gewoon op het laagste niveau spelen? Voorbeeld; mijn paladin werd gesleept en deed niks meer, mijn Shadowheart was na 2 klappen dood en de orc die pijl en boog schiet schoot 4 keer achter elkaar mis en ging daarna ook dood :')

- Hoe spelen de meesten hier mbt opslaan? Je kan in feite na elke scheet opslaan en zo sterk de dobbelsteen outcome beinvloeden als je een keer verliest, gewoon herladen

- Mijn paladin heeft nu een broken oath. Geen idee hoe want ik help tot nu toe alleen maar mensen voor mijn gevoel.

- Wat is een basis setup voor een party? Ik speel zelf paladin. Ik neem aan de standaard Tank, Healer, Mage en Melee?

- Alle tips zijn welkom, ik kijk ook al wat youtube filmpjes voor beginnners

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vdr01

vdr01

MHI SRKZS-S 3.5

Ik begon met difficulty balanced maar had soortgelijke problemen. Snel op de makkelijkste moeilijkheidsgraad gezet en dat ging beter. Er is namelijk zoveel dat je moet leren in deze game dat ik mij er niet voor schaam.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:29

Kheos

FP ProMod
Piet_Piraat7 schreef op woensdag 22 november 2023 @ 13:05:
Ik ben net begonnen aan deze game op de PS5. Tot nu toe bevalt het goed maar ik ben nog totaal niet ver. Ik vraag mij een paar dingen af (totale leek met deze games)

- Ik vind combat best lastig in het spel. De eerste keer dat het 4 tegen 3 was werd ik helemaal ingemaakt. Hoort combat in het begin al pittig te zijn of kan ik het best gewoon op het laagste niveau spelen? Voorbeeld; mijn paladin werd gesleept en deed niks meer, mijn Shadowheart was na 2 klappen dood en de orc die pijl en boog schiet schoot 4 keer achter elkaar mis en ging daarna ook dood :')

[...]
- Alle tips zijn welkom, ik kijk ook al wat youtube filmpjes voor beginnners
Dikwijls zijn er bij echte grote/zware gevechten omgevingselementen die je tegen de vijand kunt gebruiken.
Vaatje buskruit, een kraan met een zware last, een grote hangende kandelaar...
Als je die goed weet te gebruiken worden die gevechten ineens een pak makkelijker.
Verder goed snappen wat wat doet en wat de gevolgen zijn.
Bijvoorbeeld een paladin die onder de sleep spreuk zit, kan idd niks uitvoeren. Maar zodra die damage krijgt wordt die wel terug wakker. Als jouw orc dan met een pijl je paladin prikt, kan die zo weer door met vijanden verslaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gwindorian
Piet_Piraat7 schreef op woensdag 22 november 2023 @ 13:05:
Welkom bij de club der liefhebbers :)
Ik kan mij heel goed voorstellen dat de learning curve mbt combat best wat lastig kan zijn. De tips die ik je kan meegeven:
- Gebruik bij lastigere fights ook echt al je opties. Positioneer je party voor het gevecht wat tactischer, drink potions, dip je pijl in gif etc etc. Wees niet bang om een scroll of potion te gebruiken.Maak gebruik van hoogtes, en laat bijvoorbeeld je rogue (als je die hebt) eerst hide in shadows en dan een sneak attack doen voor veel meer damage

Het is soms helemaal niet erg om een gevecht opnieuw te doen als je ziet dat het mis gaat. Ik F5 (quicksave) meestal zodra ik in combat raak (positioneren en je initiative (volgorde van meevechten) roll is dan te laat, maar je hebt wel een punt waar je naar terug kan)

Ik heb wel eens een misser dat je bv een dikke vuurbal op een enemy afschiet om alleen maar te zien "Fire Immune" Zeker in het begin heb je nog niet zo vreselijk veel opties en is de overpower er nog niet, dan kan een 3X MISS op rij voldoende zijn om je gevecht te verliezen. Gewoon een keer loaden.

Focus je op 1 enemy tegelijk (of AOE) een enemy met 2 hitpoints slaat net zo hard als eentje met nog full health.

Gebruik health pots en het ois handig een healer in je party te hebben. Wees ook niet bang om een keer een party member op te moeten rapen na een gevecht. je bent niet meteen dood. Zelfs doodgaan is in vele gevallen niet permanent en je kunt ze soms weer tot leven wekken.

Gaandweg de game raak je wat meer geared, en specialiseer je je character: het wordt dan in veel gevechten wat makkelijker, dus geef de moed niet op.
- Hoe spelen de meesten hier mbt opslaan? Je kan in feite na elke scheet opslaan en zo sterk de dobbelsteen outcome beinvloeden als je een keer verliest, gewoon herladen
Ja, dit is een beetje een bijkomende mechaniek van deze games. Dit noemen ze "Save Scumming"
als je maar geduld hebt, kun je vele rolls winnen door te blijven laden. Ik denk dat de meesten het echt wel eens doen. Ik sla zeer geregeld op (F5) maar blijven loaden om bv een kistje open te rollen doe ik niet aan, dan maar niet open. Bij een dialoog gebruik ik de savescum zeker wel eens als ik écht heel graag de uitkomst anders wil hebben. Het lekkerste speelt het wel als je vooraf de instelling hebtm dat sommige dingen zijn zoals ze zijn, er is geen foute uitkomst eigenlijk.

[/quote]
- Wat is een basis setup voor een party? Ik speel zelf paladin. Ik neem aan de standaard Tank, Healer, Mage en Melee?
Ja, wat je noemt is een mooie setup.
Ik speel nu:
barbarian (melee)
Rogue (ikzelf) = ranged
Cleric (healer / damage)
Mage (damage)

Je kunt hier eindeloos in combineren, maar met 4 tovenaars op stap zal het leven wat lastiger maken.
Je kunt ook mensen inhuren als je voor ene bepaald gevecht een class mist. Maar met een beetje balans is dat vaak niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdr01

vdr01

MHI SRKZS-S 3.5

Wat mij lang onduidelijk was, is dat je je teamleden kunt positioneren op het moment dat je nog in een gesprek bent vlak voordat het gevecht uitbreekt. Dan zijn ze ook nog even niet turn-based tot het gevecht uitbreekt.

Let ook op welk level je zelf zit qua karakters en het level van de tegenstanders. Je loopt namelijk de kans om in gevechten te geraken waar je underpowered bent. Die vallen bijna niet te winnen op dat moment. Enige dat er dan opzit is gevecht vermijden en pas terugkeren als je karakters een hoger leven hebben.

[ Voor 41% gewijzigd door vdr01 op 22-11-2023 15:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Vergeet ook niet de 'Inspect' optie te gebruiken op de vijanden. En dan vooral kijken naar hun resistances en zwakkere punten. Soms krijgen vijanden maar half damage van bepaalde elementen, of zijn ze zelfs immuun! Sommige constructs krijgen bijvoorbeeld double damage van lightning; hier kun je van profiteren.
En inderdaad kun je veel dingen in de omgeving tegen de vijand gebruiken: Vaten met olie, kandelaren en zelfs kroonluchters aan het plafond.

Potions en scrolls: Gebruik ze! Je hebt op een gegeven moment genoeg gold om nieuwe scrolls en potions te kopen. En loot alles wat los en vast zit. Zelfs reguliere houten kistjes herbergen soms echt leuke loot.

Combat is in het begin lastig ja. Je bent squishy, doet weinig damage en je hebt maar 1 attack. Ik merkte dat het vanaf level 6 allemaal wat behapbaader werd. Ik ben een redelijke d&d veteraan, maar sommige opties in het spel had ik ook niet direct door.
Ik heb het spel op 'Balanced' uitgespeeld en dat is prima te doen, met hier en daar wel een lekker pittige uitdaging.

[ Voor 8% gewijzigd door Nyarlathotep op 22-11-2023 16:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:26

FunkyTrip

Funky vidi vici!

pirke schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 10:34:
[...]

Dit.

En verder kun je alle magic items gewoon in je kamp kist bewaren, verkopen voor het geld hoeft niet want je krijgt veel meer geld dan je ooit op gaat maken. Oftewel respeccen en bijpassende items uit je kist halen is een peulenschil.

En daarna natuurlijk de 100g weer terug pickpocketen ;)
Ik speel al vele VELE uren in act1 omdat ik altijd ontzettend last van FOMO heb. Bij elke conversatie elk zinnetje af, reloaden, ander conversatiepad volgen, internet opzoeken wat de definitieve gevolgen van bepaalde keuzes zijn. Elke fucking vaas en chest openen om een houten bord van 1G te looten etc etc. Ik moet het echt laten, maar het lukt me gewoon niet :(

En ik weet al precies hoe het straks gaat. Nu ben ik nog redelijk zwak dus ben alles aan het minmaxen, maar op een gegeven moment draait het waarschijnlijk ineens om en ben je aardig OP en hoef je helemaal al dat micromanagement meer te doen en uit te zoeken welke skill nu een moetje is en welk spell enzo.En dan had ik achteraf ook gewoon het spel moeten doorspelen.

[ Voor 19% gewijzigd door FunkyTrip op 24-11-2023 15:07 ]

Dit dus.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Espresso14
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 21:44
Het heeft 'even' geduurd maar mag ik jou hartelijk dank voor deze tips. Ik weet nog niet precies hoe ik het nou allemaal voor elkaar heb gekregen maar ik geloof dat ik nu kan streamen vanaf mijn pc (zolder) naar de televisie in de woonkamer (waarbij het geluid dan ook nog over de Sonos loopt!).

Ik ben bang dat ik wederom aan een nieuwe run ga beginnen (dit is noou echt zo'n spel dat ik nooit ga uitspelen omdat hij te groot is (+eerder aangehaalde FOMO om zaken te missen) en ik dus 75x het begin eiland zie... ;) ) maar who cares. Het is en blijft een pareltje.

Dank, je bent een held! _/-\o_ Proost alvast op een goed weekend.
Yonix schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 08:18:
[...]

Thanks! :)

Jup, ik stream de game vanaf mijn pc ('gamekamer' boven) naar de tv in de huiskamer.

Heb via Rootmy.tv mijn tv (LG C1 OLED) kunnen 'jailbreaken', zodat apps als Moonlight (Nvidia Gamestream) geïnstalleerd kunnen worden. De tv ondersteunt diverse randapparatuur, zoals toetsenbord, muis en controller - via Bluetooth. In mijn geval heb ik één van mijn DualSense-controllers verbonden met de tv.

And it all works like a charm. 8)

Oh, en in de 'gamekamer' zit ik er zo bij:
[Afbeelding]
Verkeerde game, I know :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:05
Espresso14 schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 15:07:
Het heeft 'even' geduurd maar mag ik jou hartelijk dank voor deze tips. Ik weet nog niet precies hoe ik het nou allemaal voor elkaar heb gekregen maar ik geloof dat ik nu kan streamen vanaf mijn pc (zolder) naar de televisie in de woonkamer (waarbij het geluid dan ook nog over de Sonos loopt!).

Ik ben bang dat ik wederom aan een nieuwe run ga beginnen (dit is noou echt zo'n spel dat ik nooit ga uitspelen omdat hij te groot is (+eerder aangehaalde FOMO om zaken te missen) en ik dus 75x het begin eiland zie... ;) ) maar who cares. Het is en blijft een pareltje.

Dank, je bent een held! _/-\o_ Proost alvast op een goed weekend.

[...]
Kijk, dat is nog eens een leuke reactie en een fijn begin van het weekend! :D Maaruh, glad I could help en proost! :9B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Ik heb sindskort een Game PC (thuis) en een Mac (werk). Ik zie dat BG3 op Steam multi platform is. Kan ik op de PC de game starten en dan op de Mac verder spelen? Als ik Google kom ik op van die vage SEO websites waar staat dat het kan, maar voordat ik €60 uitgeef wil ik het zeker weten.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjenker
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 15-09 11:45
Ja als de savegame maar in de steam cloud staat kan het gewoon. Als je ook een ps5 hebt moet je een larian account aanmaken en dan heb je cross platform savegames

Voor duidelijkheid je moet wel eerst het spel afsluiten op je pc zodat steam de savegame synct met je steamcloud.

[ Voor 26% gewijzigd door Sjenker op 25-11-2023 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Sjenker schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 10:48:
Ja als de savegame maar in de steam cloud staat kan het gewoon. Als je ook een ps5 hebt moet je een larian account aanmaken en dan heb je cross platform savegames

Voor duidelijkheid je moet wel eerst het spel afsluiten op je pc zodat steam de savegame synct met je steamcloud.
Geweldig! Dat is chill zeg.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pirke
FunkyTrip schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 15:05:
[...]

Ik speel al vele VELE uren in act1 omdat ik altijd ontzettend last van FOMO heb. Bij elke conversatie elk zinnetje af, reloaden, ander conversatiepad volgen, internet opzoeken wat de definitieve gevolgen van bepaalde keuzes zijn. Elke fucking vaas en chest openen om een houten bord van 1G te looten etc etc. Ik moet het echt laten, maar het lukt me gewoon niet :(

En ik weet al precies hoe het straks gaat. Nu ben ik nog redelijk zwak dus ben alles aan het minmaxen, maar op een gegeven moment draait het waarschijnlijk ineens om en ben je aardig OP en hoef je helemaal al dat micromanagement meer te doen en uit te zoeken welke skill nu een moetje is en welk spell enzo.En dan had ik achteraf ook gewoon het spel moeten doorspelen.
Het spel is enorm. ~150 uur voor een single playthrough als je gewoon 1 dialoogoptie kiest elke keer. Als je gaat save scummen om elke dialoogoptie te zien dan ga je het spel nooit uitspelen. Er zit überhaupt al 175 uur aan cutscenes in (die je nooit allemaal in 1 playthrough *kan* zien vanwege keuzes die je maakt).

Oftewel ga het verhaal spelen alsof je geen quick save hebt. Keuzes hebben gevolgen, maar ik ben van mening dat er geen "foute" of "optimale" keuze bestaat, hooguit een "andere" keuze. Elke keuze die je maakt (ook onbewust !!! door een bepaald eerst te bezoeken of een bepaalde npc eerst aan te spreken) heeft gevolgen. Geniet van jouw unieke verhaal!

Oja, je hebt ook vaak de optie om "leave" te kiezen en het gesprek af te breken, "attack" te kiezen (kan bijna altijd) of gewoon het gesprek niet aan te gaan. Al deze acties hebben regelmatig ook weer gevolgen die anders zijn dan wat je met de dialoog opties voor elkaar kan krijgen.

En dan heb je nog dat je meestal maar een beperkte set aan dialoogopties te zien krijgt puur vanwege class/ras, companion die wel/niet aanwezig is, of keuzes die je (100 uur) eerder gemaakt hebt. Ik heb een leuk interview gezien met 1 vd schrijvers die regelmatig honderd regels branching dialoog schreef voor 1 encounter waar de gemiddelde speler na 4 regels er weer voorbij was. Alle dialoog zien is gewoon onmogelijk.

Oftewel geniet van jouw unieke verhaal! Er is genoeg content voor meerdere echt unieke playthroughs.

En laat alsjeblieft alle troep liggen, er is zo veel te veel geld wat je nooit op kan maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaX0r
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 30-07 14:25
Ben nog altijd braaf aan het wachten met er aan beginnen, is het spel een beetje af nu ook qua bugs en optimalisaties voor de laatste act? Mijn plan was als het echt beetje GOTY edition af is er echt weer even goed de tijd voor te nemen zodat ik het in één keer kan gaan uitspelen. Had al erg genoten van de vroege builds.

Niet geschoten is altijd mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:02

Chrasher

Tevree met z'n PS5

@HaX0r Zit al diep in Act 3 na 175 uur, maar heb nog wel veel quests open staan, dus heb nog wat te gaan. Hier geen problemen gehad zoals bij sommige anderen. Geen crashes, quest bugs of lag. :)
Verwijder na het laden van een speelsessie wel oudere savegames voor de zekerheid omdat dat blijkbaar zou helpen. Is een sneltoets voor om alles behalve de laatste save te verwijderen.

Ben wel iemand die niet alles blind loot, maar het beste eruit pikt. Scheelt enorm veel in inventory management en overzichtelijkheid. Probeer ook snel te verkopen in plaats van alles naar de kist in het kamp te sturen.
Heb een externe 1TB NVME en ik weet dat op een PS5 de savegames altijd op de interne harddisk staan, dus heb het spel op die externe schijf geinstalleerd. Geen idee of dat helpt, maar het loopt prima hier. :Y)

Er komt deze week een patch uit die blijkbaar toch een performance probleem oplost. Vooral voor spelers die vele spullen stelen en zakkenrollen. :+
https://twitter.com/larianstudios/status/1729147677932495021

[ Voor 15% gewijzigd door Chrasher op 28-11-2023 17:39 ]

PSN-id: Chrasher

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chrasher

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Nieuwste patch is net uit met veel wijzigingen en optimalisaties. 27,5 Gb op de PS5

Patch notes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gwindorian
Sh*t.. ik heb toevallig afgelopen weekend BG3 uitgespeeld. Ge-wel-dig.
Omdat de saves best wat plaats innamen heb ik " delete all but latest" gedaan. Immers: wanneer heb je die safe nog nodig - was mijn idee

nu ik de patchnotes lees, vrees ik dat ik dus pech heb, en die epiloog niet meer kan zien..
Iemand nog kennis of je een cloud safe nog terug kan halen ? Ik speel op Steam / PC
.

Gelukkig ! Zelfs een savegame van na de end battle was voldoende om de nieuwe epiloog te triggeren _/-\o_
Morgen weer eens lekker voor gaan zitten.

[ Voor 17% gewijzigd door Gwindorian op 30-11-2023 20:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:31
Gwindorian schreef op donderdag 30 november 2023 @ 19:58:

Iemand nog kennis of je een cloud safe nog terug kan halen ? Ik speel op Steam / PC.
Als je naar https://store.steampowered.com/account/remotestorage gaat en ingelogt bent kan je ze daar downloaden als het goed is.

[ Voor 31% gewijzigd door Albinoraptor op 30-11-2023 20:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wilibrord
Chrasher schreef op donderdag 30 november 2023 @ 18:27:
Nieuwste patch is net uit met veel wijzigingen en optimalisaties. 27,5 Gb op de PS5

Patch notes
Valt mee. Op GOG is hij 103GB 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Baldur's Gate leek meldt zich hier weer :') ik ben inmiddels wat verder en zit er helemaal in. Wat een gaaf spel. Paar vragen die jullie hopelijk willen beantwoorden:

- Ik speel barbarian en heb Shadowheart mee voor healing, Gale voor spells en Lizael maar die voelt wat overbodig omdat ik zelf al melee ben. Liefst zou ik een ranger mee hebben, maar kan je die tegenkomen in de game? Wat is een goede andere optie?

- Ik heb best wat moeite met inventory management. Misschien komt dat door de PS5, maar het voelt onnodig ingewikkeld. Om een wapen aan een party member te geven open ik eerst de inventory, dan 'move to Gale', dan selecteer ik Gale als personage om te spelen en equip ik het wapen. Kan dit niet direct?

- Over inventory gesproken, ik zie soms door de bomen het bos niet meer. Ik kon een stapel stenen opblazen want ik zou explosive powder hebben volgens een gesprek optie. Maar vindt dat poeder maar eens tussen alle icoontjes :') hoe doen jullie dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Piet_Piraat7 schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 06:59:
Baldur's Gate leek meldt zich hier weer :') ik ben inmiddels wat verder en zit er helemaal in. Wat een gaaf spel. Paar vragen die jullie hopelijk willen beantwoorden:

- Ik speel barbarian en heb Shadowheart mee voor healing, Gale voor spells en Lizael maar die voelt wat overbodig omdat ik zelf al melee ben. Liefst zou ik een ranger mee hebben, maar kan je die tegenkomen in de game? Wat is een goede andere optie?
In Act 2 kunnen er nog een aantal companions bijkomen afhankelijk van je speelwijze. Ja kan natuurlijk altijd een specifieke ranger huurling bij Withers inhuren om zo'n gat op te vullen, maar dan mis je tijdens het exploren wel wat extra banter en opmerkingen over de actuele situatie. Veel daarvan kan je wel weer inhalen in het kamp.
- Ik heb best wat moeite met inventory management. Misschien komt dat door de PS5, maar het voelt onnodig ingewikkeld. Om een wapen aan een party member te geven open ik eerst de inventory, dan 'move to Gale', dan selecteer ik Gale als personage om te spelen en equip ik het wapen. Kan dit niet direct?
Selecteer gewoon het wapen- of kleding-slot wat je wil wijzigen bij een karakter (ook al is die niet geselecteerd links) , dan krijg je automatisch een selectie van alle gerelateerde items van iedereen te zien waaruit je kan kiezen. maakt niet uit wie ze draagt. Vanaf de laatste patch zie je in het kamp zelfs de items van de andere karakters die niet in je groep zitten.
- Over inventory gesproken, ik zie soms door de bomen het bos niet meer. Ik kon een stapel stenen opblazen want ik zou explosive powder hebben volgens een gesprek optie. Maar vindt dat poeder maar eens tussen alle icoontjes :') hoe doen jullie dit?
Probeer selectief te zijn bij het looten, scheelt zoveel inventory frustatie en dingen die je wil verkopen bij het looten direct als "add to wares" zetten. Check ook de opties voor welke items in je radial-menu komen te staan. Als je niet blind alles loot kan je die items daar wat gemakkelijker vinden, alhoewel het wel even zoeken is als je ze nog nooit gebruikt heb.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pirke
@Piet_Piraat7 je kan iedereen respeccen. Lae'zel als ranger, of bard, of whatever is allemaal mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artificial_sun
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:15

artificial_sun

Mazda Rx7

@Piet_Piraat7 Ben je de Rogue al tegengekomen, die kun je prima multi classen naar ranger

Stadia was beter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
pirke schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 09:52:
@Piet_Piraat7 je kan iedereen respeccen. Lae'zel als ranger, of bard, of whatever is allemaal mogelijk.
Dat wist ik niet! Thanks voor de tips allemaal.

Soms raak ik wat overweldigd door alle opties in het spel, vooral in combat. Al die spells en omgeving interacties. Ik hou het in mijn eerste playthrough daarom wat simpel qua classes

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Chrasher

Chrasher

Tevree met z'n PS5

@Piet_Piraat7 Volgens mij geldt dat voor iedereen die een Larian spel voor de eerste keer speelt. Zelf leer ik ook nog steeds nieuwe dingen na ruim 150 uur speeltijd.

Een aantal belangrijke tips die veel spelers vergeten te lezen bij de controller en werken tijdens het exploren:
  • Pijl omhoog kort indrukken = springen, lang indrukken = schakel van wapen naar fakkel
  • Pijl omlaag kort indrukken = informatie over item of persoon, lang indrukken = sneak
  • Pijl naar links of rechts kort indrukken = selecteer volgende item of persoon in de buurt
  • Pijl naar links lang indrukken =- schakel van hoofdwapen naar boog en terug
  • Touchpad kort indrukken = map, lang indrukken = journal
  • X lang indrukken = zoek naar items in cirkel om je heen
  • Rechter joystick ingedrukt houdem = laat belangrijke items zien in je omgeving
  • Linker joystick kort indrukken = schakel naar selectie mode (werkt zoals een muis op de PC) ook handig om locaties die je nog niet kan zien eerst te onderzoeken. Bijv.: een nieuwe kamer controleren op vijanden na het openen van een deur, of even om de hoek van de weg te kijken.
En vergeet niet het vierkantje voor een context menu op een item of persoon met vele opties afhankelijk van de situatie. :Y)

[ Voor 4% gewijzigd door Chrasher op 03-12-2023 09:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Mijn motivatie om nog verder te gaan met Starfield is inmiddels nul, dus heb BG3 weer van de plank gehaald. Heb op launch maar een kort stukje gespeeld dus ga maar van voren af aan beginnen, eens kijken hoe dat bevalt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NightShadow22
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 12-03-2024

NightShadow22

SonyPony

NLxAROSA schreef op zondag 3 december 2023 @ 12:29:
Mijn motivatie om nog verder te gaan met Starfield is inmiddels nul, dus heb BG3 weer van de plank gehaald. Heb op launch maar een kort stukje gespeeld dus ga maar van voren af aan beginnen, eens kijken hoe dat bevalt.
Moet zeker goed gaan bevallen, Sf valt hierbij totaal in het niet .

Zelf 2 weken geleden begonnen en al 109 uur in ..... beste Rpg ooit gemaakt voor mij persoonlijk _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Na weer ff afgedwaald te zijn naar een andere game deze weer ff opgepakt (PS5)

Net in de underworld aangekomen (prachtig!) en ook Level 5 geworden dat scheelt nogal met power.

Omdat ik niet (nog steeds niet) heel veel ervaring heb met dit soort games speel ik nog steeds op adventure mode maar misschien kan ik nu een stapje hoger gaan qua difficulty.

Van mijn Human Fighter een Paladin gemaakt bij Withers en die huppelepup smyth die ik nu heb doet aardig damage.

Maar ben elke keer weer weggeblazen door de kwaliteit van deze game, de characters, dialogen etc echt heel erg goed.

Had eerder met Gale een deal kunnen maken met die grote Orcs?
Kreeg zo'n hoorn om ze op te roepen als het nodig was.

Kwam ineens in een vrij moeilijk gevecht terecht en was ff vergeten dat ik die hoorn had.

Schoot me ineens te binnen en wat mooi, die kwamen ff mee klappen met zijn 3en 8)

Ik heb Lazael volgens mij gemist ergens als follower want die lag later ergens dood aan de grond door mijn party in een gevecht.

Heb ook al aardig wat van die tadpoles genomen waar ik misschien nog spijt van krijg maar dat zie ik vanzelf.

Moet ook nog steeds af en toe wat opzoeken qua termen of waar ik het beste heen kan gaan maar dat gaat ook steeds beter, het is zo makkelijk om iets te missen in de game wat het gelijk juist weer nog mooier maakt.

Niet mijn favo genre deze game maar qua kwaliteit moet deze toch wel GOTY worden imo.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23:44
NIemand? Pfff valt mij tegen.... :+
BG3 is GOTY geworden! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gwindorian
Remy!!!! schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 11:15:

[Twitter]
_/-\o_ _/-\o_

terechte winnaar vind ik !

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DFJCTW033
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 22:59
Heel mooi nieuws! En onverwachts.
Zit hier al een tijd op te wachten. Ben helemaal nieuw in het D&D wereldje, maar alle recensies en alles wat ik hier lees heeft mij ontzettend nieuwsgierig gemaakt. Thuis maar meteen aanschaffen en het hele weekend hier in duiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Wat een mooi spel zeg. Dankzij jullie tips ben ik best een eind gekomen (denk ik dan). Ik zit in de Temple of Shar en heb daar net een demon verslagen. Echt een lastig gevecht. Ik vraag mij wel af hoe spelers achter de enorme hoeveelheid opties/mogelijkheden komen zonder google. Ik moet aardig wat opzoeken, soms was een beetje meer help in het spel wel welkom :D

Zoals dat displacer beast bij de demon. Die kàn voor je vechten, maar moet je eerst spinnenvlees likken, erachter komen dat het 'charmed' is, calm emotions op het displacer beast casten, een animal speaking potion nemen en dan het beest overtuigen voor jou te vechten door 30 te rollen. Dan denk ik 'hoe dan' :') hoe kom je hier achter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chrasher

Chrasher

Tevree met z'n PS5

@Piet_Piraat7 Er zijn zoveel opties mogelijk bij dat soort gevechten en vaak is dat ook afhankelijk van "perception" checks op de achtergrond (bij bijv. het binnenlopen van een kamer) of welke vragen en antwoorden je kan stellen (vanwege eerdere perception checks) bij een conversatie. Ook de volgorde van quests kan een volgende quest of gevecht kompleet veranderen.
Het is ook mogelijk om helemaal niet te hoeven vechten met de demon. Ook zal de voortgang van een conversatie kunnen bepalen of er meer of minder vijanden bij een gevecht worden betrokken.

Tip: Probeer altijd eerst een conversatie aan te gaan voordat je het gevecht start. Iedereen die met een gele omlijning wordt aangegeven is tot dat moment nog neutraal. rood=vijand, groen=vriend. Neutrale "vijanden" zijn vaak nog om te praten. :) Neutrale personen vechten ook vaak met je mee (of ze vluchten). Op het moment dat je tijdens een gevecht een neutraal iemand dood (ook al was het niet een directe hit, maar door bijv. een ontploffing, zullen dit vaak vijanden worden.

Dat is het mooie van dit spel en de reden dat elke speelsessie kompleet anders kan verlopen. _/-\o_ Die "Game of the year" award hebben ze echt verdiend.

[ Voor 24% gewijzigd door Chrasher op 09-12-2023 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Ik ben een incompatible save game, wss deze week ontstaan. Heeft het zin te wachten tot de hotfix weer opnieuw gereleased wordt, of moet ik het overspelen sinds de laatste wel werkende save?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20:57
Ik speel op de Xbox en ik merk op dat al mijn vorige savegames foetsie zijn? 😱 Ik heb de laatste update al naar binnen getrokken. Tot voor de update had ik nergens last van maar nu is een hoop weg. Nou vind ik mijn vorige saves niet meer zo belangrijk maar ik hoop wel dat ik niet de voortgang van mijn nieuwste save ineens kwijtraak. Hebben anderen ook dit issue?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Misha schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 09:31:
Ik speel op de Xbox en ik merk op dat al mijn vorige savegames foetsie zijn? 😱 Ik heb de laatste update al naar binnen getrokken. Tot voor de update had ik nergens last van maar nu is een hoop weg. Nou vind ik mijn vorige saves niet meer zo belangrijk maar ik hoop wel dat ik niet de voortgang van mijn nieuwste save ineens kwijtraak. Hebben anderen ook dit issue?
Bekend xbox issue. Zie frontpage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:36

On_E

Housemusic

Mooi spel, paar keer opnieuw begonnen maar nu blijf ik wel doorgaan met een Beast Master Ranger.

Zit nog in het begin.

spoiler:
In Emerald Grove aangekomen en op zoek gegaan naar een Healer Druid, Nettie kon er niet zoveel van dus doorgelopen naar die groep waar Lae’zel het over had. Die Giths.

Daar aangekomen eerst gezien dat ze met een rode draak een groep afmaakten, denk ik daarna hulp van ze te krijgen omdat Lae’zel ze zgn. kent, word ik aangevallen na een dialoog. En toen in letterlijk 1 beurt afgeslacht, kwam zelf niet eens aan reageren toe. :D

Volgens mij moet ik eerst ff ergens anders heen haha.

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Remy!!!! schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 11:15:

[Twitter]
YouTube: When Todd realised Starfield didnt win a single award in TGA :+

Dik verdiend natuurlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
TweakerVincent schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 10:19:
[...]

Bekend xbox issue. Zie frontpage
Ik heb het juist ná de patch

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Het heeft wat savescumming gekost. :)

(Vroege spoilers)

spoiler:
Had Halsin bevrijd in het goblin kamp, daarna ervoor gekozen om samen met hem die 3 leiders af te maken. Nu net eindelijk de laatste neer, die Dror Ragzlin. Gale een paar keer die oncontroleerbare lach spreuk laten doen op Dror zelf, zodat ik tijd had om die andere goblins dood te maken. Daarna alsnog lastig genoeg in zijn eentje, maar met 2 dode party leden als resultaat toch nog neergekregen en mijn maten met zo’n scroll weer tot leven gewekt. Daarna gauw looten, fast travel en long rest, morgen Halsin maar eens opzoeken in Emerald Grove, ik heb wat van m tegoed mag ik hopen. :+

Begin er nu wel echt lekker in te komen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
En nu zijn al mijn savegames weg 🥱. Wat een teleurstellende kwaliteit. Hoe kan dit niet tijdens QA aan het licht gekomen zijn? Hoe gaaf het spel ook is, Larian mag zich kapotschamen dat ze zo’n bug in het spel hebben verscheept. Ik mag maar hopen dat ik mijn savegame ooit nog terug ga krijgen

@On_E
spoiler:
ik vond hem ook heel lastig om te verslaan, maar uiteindelijk heb ik het op een andere manier voor elkaar gekregen: rechts van hem zit een gat. 1 goed gemikte void bulb en hij flikkerde er in 🎉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Misha schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 08:05:
@On_E
spoiler:
ik vond hem ook heel lastig om te verslaan, maar uiteindelijk heb ik het op een andere manier voor elkaar gekregen: rechts van hem zit een gat. 1 goed gemikte void bulb en hij flikkerde er in 🎉
spoiler:
Bij die spinnen zeker? :) Zelf wel een aantal keren ingeduwd, maar het lukte me niet om hem erin te krijgen. Die void bulbs heb ik niet eens aan gedacht. Goede tip voor de volgende keer!

En wat klote van je save, hopelijk kunnen ze m nog boven water halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
On_E schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 09:32:
[...]

spoiler:
Bij die spinnen zeker? :) Zelf wel een aantal keren ingeduwd, maar het lukte me niet om hem erin te krijgen. Die void bulbs heb ik niet eens aan gedacht. Goede tip voor de volgende keer!

En wat klote van je save, hopelijk kunnen ze m nog boven water halen.
spoiler:
Nee, juist precies rechts van hem naast de troon. Daar zit een enorm diep gat. Als je hem bij de spinnen gooit, dan is de kans groot dat ie niet dood gaat. Ik heb dat wel geprobeerd. Eerst een minor illusion om alle enemies naar de rand van de spinnenkelder te lokken. Daarna met Thunderwave iedereen direct er in donderen. Werkt best lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Slick_Rick_
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-09 11:28
Knap van Larian dat het ze gelukt is om de D&D filosofie in game vorm om te zetten.
'Als je het kunt verzinnen, dan kan het' :*)

spoiler:
Ikzelf ben met mijn ranged chars (Astarion > Assassin, Ranger en Shadowheart > Cleric, Sorcerer multiclass) naar boven geslopen. Over de houten spanten. Shadowheart > Hold person op Dror Ragzlin.
Gaf me wat tijd om met de melee gang (Paladin en Laezel) eerst het B-team naar een ander plane uit te zwaaien. Met wat back up pijlen van Astarion.

Heb sinds Act II de difficulty op Tactician gezet.
Zorgt ervoor dat ik de gevechten ook echt tactisch moet aanvliegen (what's in the name right);
Vulnerabilities uitbuiten, scrolls potions coatings gebruiken etc.
Vind dit zelf erg gaaf en uitdagend.
Maar juist goed dat verschillende speelstijlen valide zijn, zeker gezien dit een niche categorie is van turn based RPG. Mooi te zien dat deze game breed gerespecteerd wordt en met prijzen beloond.

[ Voor 31% gewijzigd door _Slick_Rick_ op 15-12-2023 12:13 ]

PC ASUS ROG Strix X570-E | Ryzen 5 5600X | ASUS ROG Strix RTX 3080 OC
Zonnepanelen 8910 Wp | 22x 405 Wp + S500B | SolarEdge SE8K
Warmtepomp Remeha Elga Ace hybride 6 kW
EV Volkswagen Passat GTE PHEV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:26

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Misha schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 08:05:
En nu zijn al mijn savegames weg 🥱. Wat een teleurstellende kwaliteit. Hoe kan dit niet tijdens QA aan het licht gekomen zijn? Hoe gaaf het spel ook is, Larian mag zich kapotschamen dat ze zo’n bug in het spel hebben verscheept. Ik mag maar hopen dat ik mijn savegame ooit nog terug ga krijgen

@On_E
spoiler:
spoiler:
Dat was me ook een keer gelukt, maar toen had mijn paladin per ongeluk zo'n temp hostile gedood en brak zijn oath, dus toch ff opnieuw gestart. Gewoon allemaal om Dror heen gaan staan en alle max dmg abilities gebruikt. Hij had maar 1 beurt om terug te slaan en miste 2x, dus dat gevecht was achteraf best easy

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Drog Razlin, ik zag ergens een tip online :

spoiler:
Via die ruimte waar die eerste baas te killen is kun je naar een geheime opslag springen met daarin een aantal Powder Barrels.

Een aantal oppakken en rustig tussen Razlin en zijn maatjes plaatsen.

Van een afstandje een vuurpijl erop en genieten van het vuurwerk
:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:55

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Goedeavond,

Helemaal nieuw hier. Geen D&D ervaring geen eerdere Baldur's gate game gespeeld. Ik heb erg veel interesse in de game. Maar alles hier zo lezende, vraag ik me af of er door heen te komen is zonder enige voorkennis? Ik heb niet heel veel tijd om te gamen. 2x in de week een paar uurtjes, en wil dan met een maat samen gamen. We moeten dan niet eerst een hoop YouTube tutorials hoeven doorspitten om niet helemaal vast te zitten.

Iemand hier die iets over kan zeggen of vanuit een ongeveer zelfde situatie is begonnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 00:16
Deze week eindelijk eens echt er voor gaan zitten met de vrije tijd en vandaag uitgespeeld. Act 3 was echt zo meaty nog dat steeds als ik dacht dit is het einde, ik toch weer zo 3 uur ergens vond

Geweldige game.. Zulke speel je niet vaak. Ik had een redelijk goeie run denk ik waarin iedereen kreeg wat die wilt

Asterion en Karlach voor mij de bazen van de game. Hele toffe story arcs en karakters

Ik moet echt DLC of een andere game als dit.. OF een evil run maar commit me meestal niet voor twee runs

[ Voor 11% gewijzigd door dglavimans op 17-12-2023 01:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pirke
@dglavimans heb je dark urge al gedaan?

Ik ben met mn tweede run bezig, evil durge. Zit nu een flink stuk in act 2, die durge heeft echt een leuke story :D

Met een andere party samenstelling, hele andere keuzes en durge ipv custom is het echt een compleet andere ervaring.

Honor mode kan ik ook zeer aanraden, geen save scumming meer geeft een nieuwe dimensie. Ik speel al ruim 20 jaar D&D, keuzes moeten consequenties hebben :) Helaas ben ik met mn tweede run al te ver gevorderd om opnieuw in honor mode te beginnen. Ik save scum bijna niks, hooguit een romancing optie die verkeerd uit pakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Russel88
Chrosser schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 23:00:
Goedeavond,

Helemaal nieuw hier. Geen D&D ervaring geen eerdere Baldur's gate game gespeeld. Ik heb erg veel interesse in de game. Maar alles hier zo lezende, vraag ik me af of er door heen te komen is zonder enige voorkennis? Ik heb niet heel veel tijd om te gamen. 2x in de week een paar uurtjes, en wil dan met een maat samen gamen. We moeten dan niet eerst een hoop YouTube tutorials hoeven doorspitten om niet helemaal vast te zitten.

Iemand hier die iets over kan zeggen of vanuit een ongeveer zelfde situatie is begonnen?
BG3 is niet moeilijk. Je kan tussentijds de moeilijkheidsgraad aanpassen. In het begin lekker op z’n makkelijkst zetten.

Of het spel geschikt is om maar een paar uur per week te spelen in coop. Tja, je zal er denk ik wel plezier mee hebben. Maar ik denk niet dat je het uit kan spelen. Op zich niet erg.
Ik heb m’n eerste playthrough gerushed omdat ik het perse uit wil spelen. Ben nu even gepauzeerd met m’n 2e play through als een evil character.
Ik zit nog te twijfelen of ik iets wil doen waardoor ik geen toekomstige party members meer krijg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dglavimans
pirke schreef op zondag 17 december 2023 @ 03:21:
@dglavimans heb je dark urge al gedaan?

Ik ben met mn tweede run bezig, evil durge. Zit nu een flink stuk in act 2, die durge heeft echt een leuke story :D

Met een andere party samenstelling, hele andere keuzes en durge ipv origin is het echt een compleet andere ervaring.

Honor mode kan ik ook zeer aanraden, geen save scumming meer geeft een nieuwe dimensie. Ik speel al ruim 20 jaar D&D, keuzes moeten consequenties hebben :) Helaas ben ik met mn tweede run al te ver gevorderd om opnieuw in honor mode te beginnen. Ik save scum bijna niks, hooguit een romancing optie die verkeerd uit pakt.
Jah dark urge wil ik nu doen! Ga alleen geen honor mode doen daar ben ik echt te casual voor en ga ik soms te random dood door hahah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:55

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Russel88 schreef op zondag 17 december 2023 @ 08:25:
[...]

BG3 is niet moeilijk. Je kan tussentijds de moeilijkheidsgraad aanpassen. In het begin lekker op z’n makkelijkst zetten.

Of het spel geschikt is om maar een paar uur per week te spelen in coop. Tja, je zal er denk ik wel plezier mee hebben. Maar ik denk niet dat je het uit kan spelen. Op zich niet erg.
Ik heb m’n eerste playthrough gerushed omdat ik het perse uit wil spelen. Ben nu even gepauzeerd met m’n 2e play through als een evil character.
Ik zit nog te twijfelen of ik iets wil doen waardoor ik geen toekomstige party members meer krijg.
We zien wel hoe ver we komen. Dit wordt de maingame die ik met een maat dan gewoon 2x per week een drietal uurtjes ga oppakken. Thnx voor je advies.

Is er al iets gelekt over eventuele crossplay tussen windows en consoles? Ik lees berichten van een tijdje geleden dat het op hun to-do lijst staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Slick_Rick_
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-09 11:28
Chrosser schreef op maandag 18 december 2023 @ 10:21:
[...]
We zien wel hoe ver we komen. Dit wordt de maingame die ik met een maat dan gewoon 2x per week een drietal uurtjes ga oppakken. Thnx voor je advies.
Dan kun je er geruime tijd van genieten :*)
Maar laat je niet afschrikken door de grootte.
Mij lijkt het namelijk echt geweldig dit met een maatje door te spelen, ook al speel je hem niet uit.
Juist omdat alles kan in de game, maakt het met zijn 2-en nog toffer imo.
Veel plezier!
Chrosser schreef op maandag 18 december 2023 @ 10:21:
[...]
Is er al iets gelekt over eventuele crossplay tussen windows en consoles? Ik lees berichten van een tijdje geleden dat het op hun to-do lijst staat.
[Bron] Helaas nog niet.
Larian Studios confirmed PC, Mac, and console crossplay for Baldur’s Gate 3 are in the works, though there’s no release date.

PC ASUS ROG Strix X570-E | Ryzen 5 5600X | ASUS ROG Strix RTX 3080 OC
Zonnepanelen 8910 Wp | 22x 405 Wp + S500B | SolarEdge SE8K
Warmtepomp Remeha Elga Ace hybride 6 kW
EV Volkswagen Passat GTE PHEV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
Een collega van me speelt bg3 ook in coop met vrienden.
Na een tijdje is hij ook solo gaan spelen. Een iets andere pad nemen, kijken wat de gevolgen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mariekeb
  • Laatst online: 07-09 00:42
Ik speel ook maar een paar uurtjes per week en nu al weken niet ( geen tijd) . Maar ik ga hem echt wel uitspelen. Alleen in een veel langzamer tempo. ( zit halverwege act2 en ik ben begonnen rondom release) .
Het blijft geweldig om te spelen ook als je dat maar beperkt kan doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• artificial_sun

artificial_sun

Mazda Rx7

Ik ben met mijn main run nog midden in Act 1. Volop genieten en alles bekijken en lezen. (Bard genaamd Garrick)
Maar het begin te kriebelen om te starten wat ik al een tijd van plan was, en Honour mode heeft me over de streep getrokken. Nexlit the Xvart (een blauwe Gnome) nu is het nog een Evil Archfey warlock, maar ik denk dat ik nog wel wat wil multiclassen (moet een soort wilde Shaman zijn)

Stadia was beter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dglavimans
Russel88 schreef op maandag 18 december 2023 @ 14:41:
Een collega van me speelt bg3 ook in coop met vrienden.
Na een tijdje is hij ook solo gaan spelen. Een iets andere pad nemen, kijken wat de gevolgen zijn.
Love de game voor de singleplayer omdat zo precies in me hoofd zit hoe DnD zou moeten zijn als iemand die het nooit heeft gespeeld

Multiplayer verliest toch heel veel glans op dat stuk helaas, er is 1 host/speler en de rest tagged eigenlijk mee wat weer een stuk meer als een game voelt dan DnD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
Ja er is een host, maar spelers bepalen zelf wat ze doen. Iedereen kan combat of dialoog initiëren.

Alleen als je companions hebt bepaalt de host wie controle heeft over welke companion. Daarom kun je beter met 2 of 4 spelen dan met 3.

Je krijgt ook dezelfde conflicten om de beste loot :)

Solo is een veel tactischere ervaring aangezien je de volledige controle over iedereen hebt.

Multiplayer combat is wel chaotisch als je dezelfde initiative hebt: je kan dan simultaan je beurt nemen en per ongeluk dezelfde vijand met 1hp omhakken. Communicatie is key...

[ Voor 31% gewijzigd door pirke op 19-12-2023 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Multiplayer is heel erg leuk. Ik heb vooral multiplayer gespeeld. Ben ook singleplayer begonnen, maar met vrienden vind ik het toch iets leuker.
We zijn nog bezig met ons eerste potje (hebben er 80 uur inzitten ofzo?).

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Act 1 spoilers met vraag. :)

spoiler:
Bezig met die Auntie Ethel quest, dat meisje bevrijden. Lvl 4 party met Ranger, Gale, Shadowheart en Karlach. Uiteindelijk gelukt om redelijk heelhuids door die gifwolken naar beneden te komen, bij die kooi waar dat meisje in zit en de ‘hag’ je begroet met 4 illusies van zichzelf. Ik maak geen schijn van kans tot nu toe, iemand tips? Denk dat ik sowieso even naar buiten moet voor een long rest, als dat nog kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdr01

vdr01

MHI SRKZS-S 3.5

[quote]On_E schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 20:02:

Waarom DuckDuckGo / Google je een dergelijke vraag niet? Dan heb je direct antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artificial_sun

artificial_sun

Mazda Rx7

@On_E geen schande om voor een dergelijk gevecht te resten. Maar zorg wel dat je het gevecht niet "triggert" voor je gaat long resten, anders start je misschien met dood meisje. Je kunt bijvoorbeeld vanuit Stealth starten om voordeel the hebben.

Stadia was beter....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

vdr01 schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 20:19:
[quote]On_E schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 20:02:

Waarom DuckDuckGo / Google je een dergelijke vraag niet? Dan heb je direct antwoord.
Omdat ik het leuker vind om GoT ervaringen te lezen dan de eerste de beste Google hit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:26
spoiler:
Je moet je concentreren op de echte hag. Van zodra die afgezwakt is, gaan de doublures weg.
Nu is de vraag van 1 miljoen, hoe weet je welke de echte is ;)
Bij mijn weten nemen die doublures geen status effects over. Dus zorg voor een status effect op die hag vóór die doublures verschijnen. De rest moet je zelf maar uitzoeken :P

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

Pagina: 1 ... 17 ... 20 Laatste