Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-06 09:59
Blaauw87 schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 15:57:
Na een solo campaign nu met een vriend online een coop campaign gestart. Is toch even wennen, want dan moet je ineens actief per gesprek inhaken bij een gesprek om de discussies te volgen en in battle zijn sommige zetten tegelijk ipv volledig turn based. Zijn deze settings ook nog aan te passen? Vind het nogal wat verwarrend in het begin namelijk.
Ik dacht te hebben gelezen dat je sinds een paar patches kunt aanzetten dat dialog voor iedereen triggered. Zie: Options > Gameplay > Eavesdrop

Ik ben zelf net klaar met mijn eerste en enige solo run through als Dirge. Heb het laatste gevecht even 2x gedaan voor beide keuzes, al was mijn eerste keuze niet evil. Ik heb wel het evil pad qua quests verder doorlopen, omdat ik dacht, "hee dat klinkt best geinig". Ik zie wel heel veel terug van keuzes door het spel op verschillende punten, dat is wel eens minder goed gedaan.

Het post-einde was wel even op de neus worden gedrukt met de gevolgen van mijn keuzes.
spoiler:
Ik zag mijn Gale die er uit zag als een soort Thor, maar door mijn keuzes mocht stond ik daar als een freak te wachten om iedereen uit te moorden.
En met de 2e full evil was het gewoon fade to black.

Misschien toch maar die coop met een vriend en dan goody two shoes zodat ik die extra toegevoegde content nog kan zien :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:13

On_E

Housemusic

Voor de zekerheid maar even als spoiler.

spoiler:
Het probleem is dat ik die Mind Flayer in ronde 1 of max ronde 2 neer wil hebben. Als de helft van mijn party niet meedoet is hij eerder aan de beurt en komt er direct een Mind Blast of zo’n massale stun van hem en dan kan ik gelijk opnieuw beginnen.

Als het meezit kan ik een Fireball schieten op die 4 Necromites links, met mijn eigen karakter Misty Step naar Nightsong om haar te bevrijden en met L’aezel Misty Step naar die Mindflayer om hem zsm neer te krijgen.

Als dit allemaal goed gaat kom ik in de laatste fase met die Myrkul en daar is vooral het probleem dat ik m niet neerkrijg voor er doden vallen. L’aezel wil ik bv op melee afstand hebben, maar een cleave en ze is dood en kan dan ook niet worden geholpen omdat ze op dat platform ligt en het Bone Chill effect heeft.

Het voelt alsof echt elke roll goed moet zijn om een kans te maken, mis ik een keer of 2 dan gaat het eigenlijk al direct helemaal fout.

Heb overigens alle elixirs en potions die ik kan gebruiken wel op. Helaas alleen geen invisibility potion. Misschien maar de moeilijkheidsgraad naar de laagste zetten voor zit gevecht…

In online guides staat vaak dat dit een vrij makkelijk gevecht is, maar voor mij dus blijkbaar niet. :D

[ Voor 7% gewijzigd door On_E op 07-02-2024 08:45 ]

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:09

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

On_E schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 08:43:
Voor de zekerheid maar even als spoiler.

spoiler:
Het probleem is dat ik die Mind Flayer in ronde 1 of max ronde 2 neer wil hebben. Als de helft van mijn party niet meedoet is hij eerder aan de beurt en komt er direct een Mind Blast of zo’n massale stun van hem en dan kan ik gelijk opnieuw beginnen.

Als het meezit kan ik een Fireball schieten op die 4 Necromites links, met mijn eigen karakter Misty Step naar Nightsong om haar te bevrijden en met L’aezel Misty Step naar die Mindflayer om hem zsm neer te krijgen.

Als dit allemaal goed gaat kom ik in de laatste fase met die Myrkul en daar is vooral het probleem dat ik m niet neerkrijg voor er doden vallen. L’aezel wil ik bv op melee afstand hebben, maar een cleave en ze is dood en kan dan ook niet worden geholpen omdat ze op dat platform ligt en het Bone Chill effect heeft.

Het voelt alsof echt elke roll goed moet zijn om een kans te maken, mis ik een keer of 2 dan gaat het eigenlijk al direct helemaal fout.

Heb overigens alle elixirs en potions die ik kan gebruiken wel op. Helaas alleen geen invisibility potion. Misschien maar de moeilijkheidsgraad naar de laagste zetten voor zit gevecht…

In online guides staat vaak dat dit een vrij makkelijk gevecht is, maar voor mij dus blijkbaar niet. :D
Heb je een save voordat je het gevecht aan gaat? Want het is inderdaad een redelijk makkelijk gevecht als je weet wat ie kan doen. Heb op Honour mode 0 damage gehad. :)

Even een paar tips:
spoiler:
-Equip invincibility als spell mocht je een wizard hebben. Wellicht heb je geen potion maar wel een scroll. Cast die op L’azeal en zorg dat je voordat je het gevecht triggert Nightsong bevrijdt.
-Summon alvast wat vriendjes mocht je dat kunnen. Ik startte het gevecht met 4 summons :P
-Probeer Ketheric om te lullen zodat die zichzelf opoffert. Dan hoef je niet tegen hem te vechten en skip je een fase. Dit triggert wel het gevecht.
-Focus daarna alle damage op de mindflayer aan de rechterzijde. Mocht je charm of stun spells hebben, probeer die te gebruiken indien wenselijk want volgens mij zijn ze daar weak tegen.
-Voor fase 2, cast Darkness of liever Hunger of Hadar op de main boss. Zorg dat de caster niet geraakt wordt zodat de spell actief blijft. Dan is het vooral een kwestie van Necromites controleren zodat die zich niet kan healen en vanaf een afstandje continue damage doen. Mocht die eindelijk low health zijn. Kun je in melee combat gaan voor de kill.

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

uchiha tijntje schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 09:24:
[...]

Heb je een save voordat je het gevecht aan gaat? Want het is inderdaad een redelijk makkelijk gevecht als je weet wat ie kan doen. Heb op Honour mode 0 damage gehad. :)

Even een paar tips:
spoiler:
-Equip invincibility als spell mocht je een wizard hebben. Wellicht heb je geen potion maar wel een scroll. Cast die op L’azeal en zorg dat je voordat je het gevecht triggert Nightsong bevrijdt.
-Summon alvast wat vriendjes mocht je dat kunnen. Ik startte het gevecht met 4 summons :P
-Probeer Ketheric om te lullen zodat die zichzelf opoffert. Dan hoef je niet tegen hem te vechten en skip je een fase. Dit triggert wel het gevecht.
-Focus daarna alle damage op de mindflayer aan de rechterzijde. Mocht je charm of stun spells hebben, probeer die te gebruiken indien wenselijk want volgens mij zijn ze daar weak tegen.
-Voor fase 2, cast Darkness of liever Hunger of Hadar op de main boss. Zorg dat de caster niet geraakt wordt zodat de spell actief blijft. Dan is het vooral een kwestie van Necromites controleren zodat die zich niet kan healen en vanaf een afstandje continue damage doen. Mocht die eindelijk low health zijn. Kun je in melee combat gaan voor de kill.
Ik heb een save direct na de cutscene met die andere 2 engerds. :+

Hunger of Hadar, wat een klote spell is dat zeg! Vorige gevecht waar ik veel moeite mee had kwam die steeds voorbij… Zelf heb ik m niet.

Vanavond i.i.g. weer wat pogingen wagen en dan neem ik je tips zeker mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

On_E schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 09:35:
[...]

Ik heb een save direct na de cutscene met die andere 2 engerds. :+

Hunger of Hadar, wat een klote spell is dat zeg! Vorige gevecht waar ik veel moeite mee had kwam die steeds voorbij… Zelf heb ik m niet.

Vanavond i.i.g. weer wat pogingen wagen en dan neem ik je tips zeker mee.
Aaah grootste tip in BG3… beter te veel verschillende saves dan te weinig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

uchiha tijntje schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 10:19:
[...]

Aaah grootste tip in BG3… beter te veel verschillende saves dan te weinig :P
Heb ook vast nog wel wat quicksaves van iets daarvoor. Mocht ik tegen een muur op blijven lopen dan pak ik een oudere save en respec ik Gale wel of zo. En pak ik nog ergens een invis potion mee. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

On_E schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 10:26:
[...]

Heb ook vast nog wel wat quicksaves van iets daarvoor. Mocht ik tegen een muur op blijven lopen dan pak ik een oudere save en respec ik Gale wel of zo. En pak ik nog ergens een invis potion mee. ;)
Mocht je echt tegen een muur lopen wil ik wel even meedoen mocht dat nodig zijn :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Gelukt bij de eerste poging vanavond. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

On_E schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 17:42:
Gelukt bij de eerste poging vanavond. :)
Wat was de tactiek :) / wat deed je anders?

[ Voor 5% gewijzigd door uchiha tijntje op 07-02-2024 17:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

uchiha tijntje schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 17:43:
[...]

Wat was de tactiek :) / wat deed je anders?
In spoilers maar weer.
spoiler:
Ik deed niet heel veel anders eigenlijk, het zat gelijk mee met rolls dus de Mind Flayer en Necromites waren geen probleem. Die devourers liepen weer het aura van die Guardian Angel van Shadowheart in dus ook geen last van. Daarna focussen op Ketheric, L’aezel van het platform af laten springen na de morph naar Myrkul. Dat laatste was nav jouw tips. :)

Nightsong laten tanken, pijlen van mijn ranger en spreuken van Gale en Shadowheart op Myrkul en zodra die onder de 100hp zat L’aezel weer naar boven gestuurd voor wat melee aanvallen. Alleen Nightsong ging ‘dood’ en L’aezel had amper nog hp, maar de rest stond praktisch te chillen beneden.

Grappig was nog dat ik 5 mins later een gevecht verloor op weg naar Baldur’s Gate. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Dat gevecht 5 minuten later was ook best pittig. :P Als je daar onvoorbereid in ging kun je vrij snel overlopen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

uchiha tijntje schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 19:16:
Dat gevecht 5 minuten later was ook best pittig. :P Als je daar onvoorbereid in ging kun je vrij snel overlopen worden.
En dat gebeurde dus ook precies! :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gwindorian
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 23:08
On_E schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 19:29:
[...]

En dat gebeurde dus ook precies! :D
haha, jep !
Erger nog in mijn tweede playthrough werd ik alsnog verrast daar. " Ohja, crap ! die gasten stonden hier ja ! :D "

Gwindorian's Diablo Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samlans
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 13:39
ik had gelezen dat je sussur bloom ook buiten kan meenemen in een bag?
Iemand dit geprobeerd omdat sommige bosses te bevechten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

samlans schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 10:22:
ik had gelezen dat je sussur bloom ook buiten kan meenemen in een bag?
Iemand dit geprobeerd omdat sommige bosses te bevechten?
Ja je kunt die gewoon oppakken en droppen bij een boss. Let wel, dan ben je natuurlijk zelf ook silenced :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samlans
uchiha tijntje schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 11:23:
[...]

Ja je kunt die gewoon oppakken en droppen bij een boss. Let wel, dan ben je natuurlijk zelf ook silenced :)
Ga het met een nieuwe playthrough uit testen, lijkt me erg geinig om te gebruiken
tegen bosses die magic focused zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Die combat encounters komen soms wel een beetje mijn neus uit. Je hebt net een grote baas verslagen en 5 mins later moet je alweer keihard aan de bak.

En dan dat gevecht met
spoiler:
The Emperor en die monks.
Wie heeft die bedacht? :D

Eerste keer dat ik de difficulty heb aangepast naar de laagste om verder te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

On_E schreef op zondag 11 februari 2024 @ 11:08:
Die combat encounters komen soms wel een beetje mijn neus uit. Je hebt net een grote baas verslagen en 5 mins later moet je alweer keihard aan de bak.

En dan dat gevecht met
spoiler:
The Emperor en die monks.
Wie heeft die bedacht? :D

Eerste keer dat ik de difficulty heb aangepast naar de laagste om verder te komen.
Je zit nu in act 3 toch. Daar had ik het gevoel dat je echt uren kon spelen zonder ook maar echt te vechten :P Die stad is echt enorm en zolang je niet heel snel van het pad afwijkt naar dungeons enzo had ik juist het gevoel dat er weinig combat was :)

Maar er zitten inderdaad een aantal verplichte secties in, zoals de emperor en de monk. Dat gevecht kan idd best pittig zijn. Met een beetje geluk doet de emperor veel heavy lifting maar heb ook meegemaakt dat alles wat die deed een “miss” was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

uchiha tijntje schreef op zondag 11 februari 2024 @ 11:17:
[...]

Je zit nu in act 3 toch. Daar had ik het gevoel dat je echt uren kon spelen zonder ook maar echt te vechten :P Die stad is echt enorm en zolang je niet heel snel van het pad afwijkt naar dungeons enzo had ik juist het gevoel dat er weinig combat was :)

Maar er zitten inderdaad een aantal verplichte secties in, zoals de emperor en de monk. Dat gevecht kan idd best pittig zijn. Met een beetje geluk doet de emperor veel heavy lifting maar heb ook meegemaakt dat alles wat die deed een “miss” was.
Ja idd, net in de stad aangekomen. :)
Het gaat niet eens zozeer om de hoeveelheid combat, maar om dat het steeds van die hele lastige gevechten zijn.

Het zal ook aan mij liggen natuurlijk, maar die monks waren echt niet te doen bv. 4 acties per turn, harde klappen. Vaak was de helft van mijn party al dood voor ik aan de beurt was geweest. En ze hebben ook nog eens 75 tot 120hp of zo. Die Emperor hielp nauwelijks.

Ach ja, nu de stad eens verkennen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
heeft er nog iemand anders last van problemen op PS5 sinds de update van deze week?
bij mij loopt hij nu regelmatig volledig vast tijdens sommige conversaties, waarna ik niks anders meer kan dan de game afsluiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• korenpc
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 03-06 20:59
van de week gestart met deze game, leuke mechanics, maar damn ik ben een 10 uur in, en echt om elke hoek lijkt gewoon quist te zitten of ik wil of niet. Of het nu de Inn wie in brand staat of, het groepje op de weg wie je gelijk aanvalt. Ik merk dat ik interacties aan het vermijden ben ipv zoveel mogelijk op te zoeken😅

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaWizza
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
korenpc schreef op maandag 26 februari 2024 @ 13:07:
van de week gestart met deze game, leuke mechanics, maar damn ik ben een 10 uur in, en echt om elke hoek lijkt gewoon quist te zitten of ik wil of niet. Of het nu de Inn wie in brand staat of, het groepje op de weg wie je gelijk aanvalt. Ik merk dat ik interacties aan het vermijden ben ipv zoveel mogelijk op te zoeken😅
Ik speel nu coop met een vriend, hij valt alles aan wat er aan te vallen valt :P

Bij mijn eigen game zit ik zwaar in persuasion en charisma, bijna alle gevechten die ik in duo heb meegemaakt heb ik anders aan kunnen pakken.

Een andere aanpak is altijd een optie.

SUZ-SWM80VA & ERSD-VM2D, 200L SWW, 5330Wp O 45°, 2870Wp W 45°, 820Wp Z 10°, Fresh-r on the wall compac WTW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jron667
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-06 11:35
Ik heb Baldur's Gate 3 ook maar gekocht, zou eerst wachten tot deze iets goedkoper werd maar kon de verleiding niet weerstaan. Ik ben nu de eerste Act aan het afmaken, er leeft niet veel meer in die Act :) .

Inmiddels op level 7 aangeland en moet nog een of andere tempel doen en die hag afmaken.

Maar ja, kan nu niet echt spelen want mijn muis pointer is verdwenen en heb al diverse dingen geprobeerd.

Windows mode
Vinkje bij muis optie aangezet
Alle instellingen weggegooid (via appdata)
Tussen Vulcan en DirectX gewisseld
Wat muis instellingen aangepast

Ik denk dat het komt omdat het spel gisteren op een andere monitor is opgestart, het spel geeft wel keurig de juiste monitor aan maar geen muis pointer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdr01
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15:22

vdr01

MHI SRKZS-S 3.5

Jron667 schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 16:41:
Ik heb Baldur's Gate 3 ook maar gekocht, zou eerst wachten tot deze iets goedkoper werd maar kon de verleiding niet weerstaan. Ik ben nu de eerste Act aan het afmaken, er leeft niet veel meer in die Act :) .

Inmiddels op level 7 aangeland en moet nog een of andere tempel doen en die hag afmaken.

Maar ja, kan nu niet echt spelen want mijn muis pointer is verdwenen en heb al diverse dingen geprobeerd.

Windows mode
Vinkje bij muis optie aangezet
Alle instellingen weggegooid (via appdata)
Tussen Vulcan en DirectX gewisseld
Wat muis instellingen aangepast

Ik denk dat het komt omdat het spel gisteren op een andere monitor is opgestart, het spel geeft wel keurig de juiste monitor aan maar geen muis pointer.
Wat gebeurt er als je de monitor van gisteren weer aansluit?

GT7 ID: ONYX_PdeG69

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jron667
vdr01 schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 18:19:
[...]

Wat gebeurt er als je de monitor van gisteren weer aansluit?
Blijft hetzelfde, ik heb twee monitoren aangesloten. Maakt niet uit op welke monitor ik speel, geen muis pointer.
Met eentje aan en de andere uit, idem. Het maakt niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwindorian
Jron667 schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 18:27:
[...]

Blijft hetzelfde, ik heb twee monitoren aangesloten. Maakt niet uit op welke monitor ik speel, geen muis pointer.
Met eentje aan en de andere uit, idem. Het maakt niet uit.
https://steamcommunity.co...ns/0/3802776070756415549/

Misschien staan hier nog tips in ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jron667
Dank je, geen oplossing, maar wel meerdere mensen met hetzelfde probleem na een Windows update. Zelfde probleem hebben mensen ook in Divine Divinity 2.

Het verwijderen van de laatste Windows 11 update loste het probleem op (preview update).

[ Voor 17% gewijzigd door Jron667 op 16-03-2024 14:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• samlans
man ik heb echt zitten slapen op de spel " Silence "

sommige gevechten worden dan opeens een stuk makkelijker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bRuud83
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18:13
Zojuist de fysieke versie (second wave) van de game besteld. Aangezien de eerste wave nog niet verzonden is voor de PS5, zal het vast nog maanden duren voor de game op de deurmat ligt. Heb ik nog even de tijd voor FF7: Rebirth. :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stormtrooper
  • Registratie: December 2001

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

bRuud83 schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 12:05:
Zojuist de fysieke versie (second wave) van de game besteld. Aangezien de eerste wave nog niet verzonden is voor de PS5, zal het vast nog maanden duren voor de game op de deurmat ligt. Heb ik nog even de tijd voor FF7: Rebirth. :-)
Dochterlief zit ook nog steeds te wachten op de fysieke PS5 versie. Duurt wel lang. En weinig tot geen updates, zou toch leuk zijn als je zo af en toe een mailtje krijgt met een update...

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bRuud83
Stormtrooper schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 13:05:
[...]

Dochterlief zit ook nog steeds te wachten op de fysieke PS5 versie. Duurt wel lang. En weinig tot geen updates, zou toch leuk zijn als je zo af en toe een mailtje krijgt met een update...
De communicatie gaat inderdaad niet lekker. Schijnt dat de pc versie nu wel verzonden wordt, maar de console versies hebben vertraging opgelopen door problemen met de productie. Blijkbaar toch niet ideaal om een game in eigen beheer uit te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormtrooper
  • Registratie: December 2001

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

bRuud83 schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 13:44:
[...]

De communicatie gaat inderdaad niet lekker. Schijnt dat de pc versie nu wel verzonden wordt, maar de console versies hebben vertraging opgelopen door problemen met de productie. Blijkbaar toch niet ideaal om een game in eigen beheer uit te brengen.
Klopt, PC versies zijn eind maart verzonden. Vrij laat kwam men er achter dat de XBox versie een extra disk nodig had en die krijgt dus nog meer vertraging dan de PS5 versie. Deze laatste schijnt nu ergens eind april, begin mei verzonden te gaan worden voor wave 1.

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Kost ff, maar ik heb eindelijk het einde gehaald. M'n eerste playthrough strandde doordat ik een tijd niet gespeeld had en daarom was ik maar opnieuw begonnen. Felisa de wood elf bard heeft het einde gehaald :)

Conclusie: bards zijn top. Charisma + veel extra opties in conversaties maakt voor een leuk verhaal. Vanwege de focus op conversaties had ik ook maar permanent +str, +int en +dex items aan, zodat ik niet hoefde te switchen van character bij de meeste skill checks.

Deze was op tactician, maar een honor run begin ik niet aan. De combat was niet per se moeilijk op 2-3 fights na, maar het kost allemaal zo veel tijd. Als ik er nog eens doorheen ga, zal dat puur voor het verhaal zijn en dan wordt het eerder Explorer om te voorkomen dat het weer zo lang duurt :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 05-06 14:31
Ik heb hem vorige week ook eindelijk af gemaakt: M'n eigen playthrough (Druid) staat nog begin act III maar samen met 2 (D&D) vrienden alle acts afgemaakt (op een barbarian) wel echt lachen met z'n 3'n op Discord, voelde gewoon als 5 weken lang elk weekend D&D spelen haha.

Nu even pauze en andere games afmaken voordat ik me eigen playthrough (ooit) vast ook af maak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jron667
Ik ben eindelijk in Act3 aangekomen, gevecht met die monks gehad. Redelijk simpel met een paar elementals die de aandacht van je eigen karaketers afleiden.

Ik ben nu level 10, 190 uur gespeeld, volgens mij ben ik niet zo snel, maar ik heb ook alles gedaan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jack_Mojo
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 17:53
Toch overstag gegaan en aan Baldurs gate begonnen. Dit is totaal niet mijn type game omdat je veelal naar cutscenes zit te kijken, echter is dit zo goed uitgewerkt dat ik hier zelfs van geniet. Je leeft erg mee met je lotgenoten, de een wat minder dan de andere natuurlijk. Gale vind ik bijvoorbeeld een erg leuk karakter, alleen samen naar de sterren kijken had ik even overgeslagen :P Met Wyll heb ik dat weer wat minder omdat ik hem tien keer voorbij ben gelopen en hij als laatste bij het groepje is gekomen. Toen bestond het vaste clubje uit Astarion, Shadowheart en Gale en dat is altijd zo gebleven. Op wat quests na. Wyll is trouwens nog level 2 terwijl de rest level 8 is, maar om nou z’n keel door te snijden vind ik ook ietjes overdreven. Hij mag met de hond blijven spelen in het kamp.

Als je deze game zonder handleiding speelt dan mis je volgens mij de helft. Ergens vind ik dat jammer. Ook een paar quests in het honderd gelopen omdat ik net een verkeerd antwoord gaf of ergens een afslag te vroeg had genomen. En om er straks weer 75u+ in te stoppen voor een 2e PT zie ik eigenlijk niet zitten. Maar goed, een oplossing is er wel: scenes kijken op yt lol

Morgen maar een beginnetje maken in act 3 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jron667
Jack_Mojo schreef op donderdag 18 april 2024 @ 23:35:
Toch overstag gegaan en aan Baldurs gate begonnen. Dit is totaal niet mijn type game omdat je veelal naar cutscenes zit te kijken, echter is dit zo goed uitgewerkt dat ik hier zelfs van geniet. Je leeft erg mee met je lotgenoten, de een wat minder dan de andere natuurlijk. Gale vind ik bijvoorbeeld een erg leuk karakter, alleen samen naar de sterren kijken had ik even overgeslagen :P Met Wyll heb ik dat weer wat minder omdat ik hem tien keer voorbij ben gelopen en hij als laatste bij het groepje is gekomen. Toen bestond het vaste clubje uit Astarion, Shadowheart en Gale en dat is altijd zo gebleven. Op wat quests na. Wyll is trouwens nog level 2 terwijl de rest level 8 is, maar om nou z’n keel door te snijden vind ik ook ietjes overdreven. Hij mag met de hond blijven spelen in het kamp.

Als je deze game zonder handleiding speelt dan mis je volgens mij de helft. Ergens vind ik dat jammer. Ook een paar quests in het honderd gelopen omdat ik net een verkeerd antwoord gaf of ergens een afslag te vroeg had genomen. En om er straks weer 75u+ in te stoppen voor een 2e PT zie ik eigenlijk niet zitten. Maar goed, een oplossing is er wel: scenes kijken op yt lol

Volgens mij gaat het level van je niet gebruikte karakters automatisch omhoog als je deze toevoegt aan je groep. Ik zit nog in Act3, net in de stad aangekomen. Denk dat ik nog wel een keer het spel ga doorspelen, Divine Divinity 2 had ik 1500 uur inzitten.

[ Voor 4% gewijzigd door Jron667 op 19-04-2024 06:27 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• pirke
  • Laatst online: 23:18
Jack_Mojo schreef op donderdag 18 april 2024 @ 23:35:

Elke keuze en uitkomst heeft gevolgen. Er bestaan geen foute keuzes, hooguit andere keuzes. Bepaalde quests niet doen heeft andere gevolgen dan een quest wel doen. Een gesprek vroegtijdig afkappen heeft andere gevolgen dan het gesprek afmaken. Je kan nu nog niet overzien wat de gevolgen zijn en dat is prima.

Het is een verhaal en jij hebt een uniek verhaal gebaseerd op jouw keuzes. Het is absoluut niet nodig om keuzes van anderen te kopiëren, ik zou het zelfs afraden.

Ook voor maximale loot verzamelen is het niet nodig om een handleiding te volgen. Je gaat hoe dan ook enorm veel goud verzamelen dat je geen idee meer hebt wat je er mee moet, en dat is zonder elk item op te pakken was los of vast zit.

Mijn tip: speel het spel zonder "handleiding", accepteer de uitkomst van je keuzes. Later in het spel kunnen die voor hele andere consequenties zorgen dan je je nu voor kan stellen.

Een aantal situaties in act 2 en 3 waren bij mij compleet anders dan bij een vriend van me, toen we na onze eerste playthrough wat aan het vergelijken waren.

Mijn eerste keer heb ik de helft van act 1 overgeslagen, onbewust, en dat was een prima spel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack_Mojo
pirke schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 07:47:
[...]

Elke keuze en uitkomst heeft gevolgen. Er bestaan geen foute keuzes, hooguit andere keuzes. Bepaalde quests niet doen heeft andere gevolgen dan een quest wel doen. Een gesprek vroegtijdig afkappen heeft andere gevolgen dan het gesprek afmaken. Je kan nu nog niet overzien wat de gevolgen zijn en dat is prima.

Het is een verhaal en jij hebt een uniek verhaal gebaseerd op jouw keuzes. Het is absoluut niet nodig om keuzes van anderen te kopiëren, ik zou het zelfs afraden.

Ook voor maximale loot verzamelen is het niet nodig om een handleiding te volgen. Je gaat hoe dan ook enorm veel goud verzamelen dat je geen idee meer hebt wat je er mee moet, en dat is zonder elk item op te pakken was los of vast zit.

Mijn tip: speel het spel zonder "handleiding", accepteer de uitkomst van je keuzes. Later in het spel kunnen die voor hele andere consequenties zorgen dan je je nu voor kan stellen.

Een aantal situaties in act 2 en 3 waren bij mij compleet anders dan bij een vriend van me, toen we na onze eerste playthrough wat aan het vergelijken waren.

Mijn eerste keer heb ik de helft van act 1 overgeslagen, onbewust, en dat was een prima spel :)
Je hebt helemaal gelijk hoor, ik weet dat de game zo in elkaar steekt. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik het zo leuk vind, dat ik eigenlijk niets wil missen. Ik probeer nu iemand van mijn kamp te versieren maar ik vraag me af of ik wel glad genoeg ben :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pirke
Jack_Mojo schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 10:44:
[...]

Je hebt helemaal gelijk hoor, ik weet dat de game zo in elkaar steekt. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik het zo leuk vind, dat ik eigenlijk niets wil missen. Ik probeer nu iemand van mijn kamp te versieren maar ik vraag me af of ik wel glad genoeg ben :9
Ik beloof je dat je hoe dan ook minimaal 80% zult missen. Er is 170 uur aan cutscenes alleen al, veel hangt samen met keuzes die je wel of niet maakt. Dus ongeacht wat je kiest zullen er veel branching paden niet meer mogelijk zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jack_Mojo
Eerder zei ik dat ik niets voor een tweede PT voel, maar met de kennis van nu begin ik het liefst meteen opnieuw. Volgens mij een heleboel gemist. In act 3 spreek ik iedere npc aan en daar rollen me een hoop quests en leuke interacties uit, de tandjes.

Ook laat ik dan wat companions vallen, vind het nu een beetje teveel van het goede. Volgens mij was het ook het idee van Larian om na act 1 drie companions te kiezen? Dat had ik wel een goede keuze gevonden, maar dan weet je zeker dat je meerdere PT’s moet doen. En de game is al zo klein lol

Een nieuwe PT zou ik dan met Shadowheart, Laezel en Minthara doen. De eerste twee voegen veel toe aan de main quest en de derde maakt het kwartet compleet want, tja, ik heb dezelfde behoefte en lusten als de meeste mannen 😬

Maar wat een game. De combat, zoveel verschillende wendingen in het verhaal, de keuzes, de setting, de humor. Je kan het bijna (of misschien wel helemaal) perfect noemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jack_Mojo
Ik kan niet wachten en heb mijn character voor een tweede PT gemaakt. Waar ik de eerste PT de vriendelijkheid zelve ben, wordt het nu een sociopaat: een Durge Lore Bard. Op het eerste gezicht een charismatische man maar achter de schermen zoveel mogelijk afspraken verbreken, liegen, overspel plegen, groepen tegen elkaar opzetten en alles stelen wat los en vast zit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vecodo
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-05 21:02
Hi,

Ik heb toch een vraagje.. speel het spel, met twee metgezellen. Ben nog maar level drie en totaal niet ver. Wel heb ik ontzettend moeite met het verslaan van tegenstanders. Vaak kan ik ze echt niet aan en moet ik het meerdere keren proberen. Ook de mobbs die niet echt bij side quest zijn maar voelen alsof ze bij main story horen. Ik speel op de een na makkelijkste stand…

Is dit de bedoeling of mis ik echt iets?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gwindorian
Vecodo schreef op zondag 21 april 2024 @ 21:04:
Hi,

Ik heb toch een vraagje.. speel het spel, met twee metgezellen. Ben nog maar level drie en totaal niet ver. Wel heb ik ontzettend moeite met het verslaan van tegenstanders. Vaak kan ik ze echt niet aan en moet ik het meerdere keren proberen. Ook de mobbs die niet echt bij side quest zijn maar voelen alsof ze bij main story horen. Ik speel op de een na makkelijkste stand…

Is dit de bedoeling of mis ik echt iets?
Het spel kan uitdagend zijn, maar als ik je zo hoor, lijkt het alsof je wat tactieken mist.
Vragen:
Welke party members heb je bij je ?

Tips:
- pak die derde metgezel ook mee, moet je vrij snel kunnen vinden al. Misschien niet je ideale, maar dan switch je later weer.
- Min/max je gear geregeld, zonde op betere gear in je tas te laten
- Potions / Scrolls / Oils / en evt een healer metgezel: Gebruik ze ! zeker als je wat moeite hebt met fights.
- Maak slim gebruik van de krachten van je char. Als je met je tovenaar in Pyama tegen een zwaard aanloopt, is dat pijnlijker dan met je Plate armor (om maar een extreem te noemen)_
- Maak gebruik van het terrein (hoogte = advantage bv), en load desnoods om je in een goede positie te zetten voor het gevecht begint.
- als je kunt zorg dat je bij het levelen van je party de skill upgrade die ervoor zorgt dat je niet meer surprised kan worden (initiative dacht ik; ik kom er even niet op) dat zorgt dat je vaak als eerste mag beginnen, scheelt aanzienlijk.
- Check de enemys, soms zijn ze juist kwetsbaar tegen ijs, of bijn aimuun tegen piercing, en pas daar je tactieken op aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WinterBase
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 04-06 12:38
Ben na lang wikken en wegen ook overstag gegaan en de game aangeschaft om te spelen op m’n gloednieuwe game pc :) In het verleden roleplaying games zoals Mass Effect, Fallout, Starfield en Dragon Age gespeeld maar dit is wel even andere koek. Dat wist ik van te voren maar ik ben na +/- 3 uurtjes (wat natuurlijk niks is in een game als deze) toch wat overdonderd door de hoeveelheid opties en mogelijkheden. Er wordt wel gaandeweg een en ander uitgelegd met tutorials maar ik heb bij veel dingen niet het gevoel dat ik het begrijp of wat alles in m’n scherm doet qua functie. Ik heb ook geen kennis van D&D, misschien dat dat ook niet helpt. Zijn er online manuals voor BG3 die jullie kunnen aanbevelen als aanvulling op de in-game tutorials om in ieder geval de basis principes/opties en dergelijke goed te begrijpen? :)

PSN/XBL: WinterBaseNL | Switch: SW-7681-1103-9430 | Steam: 39983632

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jack_Mojo
WinterBase schreef op zondag 21 april 2024 @ 22:48:
Ben na lang wikken en wegen ook overstag gegaan en de game aangeschaft om te spelen op m’n gloednieuwe game pc :) In het verleden roleplaying games zoals Mass Effect, Fallout, Starfield en Dragon Age gespeeld maar dit is wel even andere koek. Dat wist ik van te voren maar ik ben na +/- 3 uurtjes (wat natuurlijk niks is in een game als deze) toch wat overdonderd door de hoeveelheid opties en mogelijkheden. Er wordt wel gaandeweg een en ander uitgelegd met tutorials maar ik heb bij veel dingen niet het gevoel dat ik het begrijp of wat alles in m’n scherm doet qua functie. Ik heb ook geen kennis van D&D, misschien dat dat ook niet helpt. Zijn er online manuals voor BG3 die jullie kunnen aanbevelen als aanvulling op de in-game tutorials om in ieder geval de basis principes/opties en dergelijke goed te begrijpen? :)
YouTube: Baldur's Gate 3 Complete Beginner's Guide - BG3

Deze heeft mij geholpen. Heeft timestamps dus je vindt zo waar je naar opzoek bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WinterBase
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 04-06 12:38
Jack_Mojo schreef op zondag 21 april 2024 @ 23:29:
[...]

YouTube: Baldur's Gate 3 Complete Beginner's Guide - BG3

Deze heeft mij geholpen. Heeft timestamps dus je vindt zo waar je naar opzoek bent.
Geweldig, daar ga ik maar eens goed voor zitten dan :D

PSN/XBL: WinterBaseNL | Switch: SW-7681-1103-9430 | Steam: 39983632

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• artificial_sun
  • Laatst online: 22:46

artificial_sun

Mazda Rx7

De nieuwe D&D Lego set, Baldur's Gate 3 en de D&D movie hebben wat in mij getriggerd, vroeger bouwde ik al D&D groepen van Lego. Maar nu zijn er zoveel meer opties.

Het is nog work in progress, maar ik vind het wel heel leuk (en duur en tijd rovend) om met echte Lego de BG3 cast na te bouwen.

Afbeeldingen zijn klikbare tumbnails

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FrTC5FBtFEw9v-nV6g7i7-q6rjM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lFXi6xv7TZqc0e13EKbDHDyC.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NEj8RqOORal5U6qxLkHu5IRyd7M=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/G9TrplFqCIosxNqezwZJMZlI.jpg?f=fotoalbum_tile

Stadia was beter....

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Jack_Mojo
Het zit erop.

Wat een game. _/-\o_

Een van de beste ooit.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• artificial_sun

artificial_sun

Mazda Rx7

Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/ngh36igv42zc1.jpg?width=4000&format=pjpg&auto=webp&s=9ccf6882095ddcd42226cfc803c137f8a0202310

Zo de BG3 cast in Lego is bijna gereed.

Lea'zel komt later dit jaar, dan komt er waarschijnlijk een Githyanki minifigure. Ook mijn Dragonborn Tav kan ik dan maken. Ik heb alleen bestaande Lego gebruikt dus ik heb wat beperkingen.

Wat nog wel op mijn planning staat is:

- Beter haar voor Karlach en Gale (Karlach heeft nu aan staart naar achter, maar ik wil eigenlijk dat het haar over de schouder valt).
- Een donker paars hoofd voor Minthara (maar die zijn heel duur)
- De gele handen vervangen

Als er iemand suggesties, tips of commentaar heeft, hoor ik het graag.

Stadia was beter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobvG
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-06 20:21
Na lang twijfelen toch maar deze game besteld. Het is de fysieke deluxe versie, zodat ik hem altijd nog kan doorverkopen als het toch niets voor mij is.

Heeft iemand hier een idee wat de levertijden zijn bij Larian zelf? Op de website wordt nog gesproken over pre-orders die Q2 2024 uitgeleverd worden, maar we zitten inmiddels in Q3, dus daar heb ik niet veel aan.

Als het spel toch niets voor mij is, dan verkoop ik hem weer, zonder er winst op te hoeven maken natuurlijk. Mocht iemand hier zich aanbevolen houden, dan zie ik een berichtje graag tegemoet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gwindorian
[b]RobvG in "[Multi] Baldur's Gate 3"
Als het spel toch niets voor mij is, dan verkoop ik hem weer, zonder er winst op te hoeven maken natuurlijk. Mocht iemand hier zich aanbevolen houden, dan zie ik een berichtje graag tegemoet.
Daar gaat niemand op reageren.
Want we weten hier toch al wel dat je jezelf een avontuur in stort waar je niet vrijwillig uit wil :P

Veel plezier alvast, hoop dat het je bevalt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bRuud83
RobvG schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 21:42:
Na lang twijfelen toch maar deze game besteld. Het is de fysieke deluxe versie, zodat ik hem altijd nog kan doorverkopen als het toch niets voor mij is.

Heeft iemand hier een idee wat de levertijden zijn bij Larian zelf? Op de website wordt nog gesproken over pre-orders die Q2 2024 uitgeleverd worden, maar we zitten inmiddels in Q3, dus daar heb ik niet veel aan.

Zelf had ik een bestelling gedaan voor wave 2 (PS5). In maart besteld en eind mei geleverd. Dus 2 maanden levertijd wat nog mee valt. Voor de eerste wave hebben mensen wel een half jaar moeten wachten. Hoe lang de levertijden nu zijn weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobvG
bRuud83 schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 09:45:
[...]

Zelf had ik een bestelling gedaan voor wave 2 (PS5). In maart besteld en eind mei geleverd. Dus 2 maanden levertijd wat nog mee valt. Voor de eerste wave hebben mensen wel een half jaar moeten wachten. Hoe lang de levertijden nu zijn weet ik niet.
Ik heb de verzendbevestiging al binnen! Ze zullen hem op voorraad hebben. (PS5 versie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fre_
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 14:06
ik dacht deze ook fysiek te bestellen voor PS5, maar zie dat ze 20 euro verzendkosten aanrekenen, toch wel goed doorgerekend. Het verbaast me ook dat als je 2 exemplaren in dezelfde bestelling toevoegt, de verzendkosten ook verdubbelen. Da's er toch wel over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobvG
fre_ schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 14:40:
ik dacht deze ook fysiek te bestellen voor PS5, maar zie dat ze 20 euro verzendkosten aanrekenen, toch wel goed doorgerekend. Het verbaast me ook dat als je 2 exemplaren in dezelfde bestelling toevoegt, de verzendkosten ook verdubbelen. Da's er toch wel over.
Dat vond ik ook raar. Maar uiteindelijk wel besteld omdat ik €80 voor een dergelijk uitgebreide editie weer niet duur vind, dus heb de dure verzending maar op de koop toe genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobvG
Gwindorian schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 07:43:
[...]

Daar gaat niemand op reageren.
Want we weten hier toch al wel dat je jezelf een avontuur in stort waar je niet vrijwillig uit wil :P

Veel plezier alvast, hoop dat het je bevalt !
Dit is toch echt niet iets voor mij. Daarom heb ik hem toch maar op V&A te koop gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MennoE
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23:07
RobvG schreef op maandag 15 juli 2024 @ 12:02:
[...]

Dit is toch echt niet iets voor mij. Daarom heb ik hem toch maar op V&A te koop gezet.
Je noemt in je advertentie dat je er geen winst op hoeft te maken. Maar winst maken lijkt mij ook lastig toch? Iemand kan het spel toch ook gewoon zelf nieuw kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 18:56
artificial_sun schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 11:04:
[Afbeelding]
Als er iemand suggesties, tips of commentaar heeft, hoor ik het graag.
Misschien heb je hier wat aan voor Karlach's haar. Deze komen in september geloof ik.
Afbeeldingslocatie: https://www.enworld.org/attachments/432767878_959145305575653_4557786769346988358_n-jpg.352301/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobvG
MennoE schreef op maandag 15 juli 2024 @ 15:30:
[...]

Je noemt in je advertentie dat je er geen winst op hoeft te maken. Maar winst maken lijkt mij ook lastig toch? Iemand kan het spel toch ook gewoon zelf nieuw kopen?
Ik zag hem voor €150 op Marktplaats staan. Wellicht vanwege leveringsproblemen en de beperkte betaalopties. Daarom noemde ik die zin, maar hij kan er eigenlijk ook wel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bRuud83
De special edition staat bij mij al een paar maanden op de kast te pronken, maar de game zelf heb ik nog amper aangeraakt. Ik "moet" nog eerst FF7:Rebirth en Cyberpunk 2077 afronden en dan wil ik alle tijd in BG3 steken. Het lijkt mee een heel moeilijk game met een grote lurning curve die mijn volle aandacht nodig gaat hebben. Heb toch een bepaalde vrees voor deze game.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HaX0r
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15:40
Volgens mij heeft praktisch iedereen het ondertussen uit maar, ben er eindelijk aan begonnen! Hoewel ik wederom enthousiast aan het spelen ben, vind ik het jammer dat het intro is verkort. In de oorspronkelijke versie voelde je de enorme schaal van het schip door de extra locaties en de sfeer werd versterkt door de NPC's die voor hun leven vochten. Ook is Shadowheart nu een heel ander personage, en de voice-acting is grotendeels van mindere kwaliteit vergeleken met de oorspronkelijke opnames.

Toch ben ik weer helemaal ondergedompeld in het spel. Heb de grove helemaal overgeslagen en ben na de Owlbear en wat Gnolls direct naar de volgende zone gegaan, omdat ik de rest al had gezien in de Early Access. Kreeg wel een waarschuwing dat mijn party-level te laag zou zijn voor de komende content. Perfect! Nu bieden de gevechten eindelijk soms een beetje uitdaging.

Iets wat me opviel, is dat er zo weinig gepraat wordt tijdens gevechten. Dacht dat dit in de Early Access anders was, maar waarschijnlijk verwar ik het met Solasta: Crown of the Magister. Ook dacht ik door dat spel dat BG3 een day-night cycle had, zoals de voorgangers, maar helaas blijkt dat niet zo te zijn.

Niet geschoten is altijd mis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• korenpc
HaX0r schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 13:56:
Volgens mij heeft praktisch iedereen het ondertussen uit maar, ben er eindelijk aan begonnen! Hoewel ik wederom enthousiast aan het spelen ben, vind ik het jammer dat het intro is verkort. In de oorspronkelijke versie voelde je de enorme schaal van het schip door de extra locaties en de sfeer werd versterkt door de NPC's die voor hun leven vochten.
Dit is mijn grootste kritiek op het spel. Het is heel groot veel te doen, maar er zijn heel weinig plekken niks te doen. Hierdoor voelt het overvol en de wereld wat klein, en zeker in het begin van het spel. Ik ga links, ah weer een pc die gevangen zit, ik ga rechts af, oh he een hand uit de muur, ik loop 3 meter rechtdoor oh pc staat tegen een deur te bonken, etc.

Dit wordt richting de underdark iets beter. Maar haalt het gevoel van exploreren wel erg onderuit. Zo kon je in BG1, minuten lang dwalen om dan ergens alleen een heel klein ringetje te vinden, zonder encounter van goblins etc.

Begrijp me niet verkeerd, spel is prachtig... maar hierin hadden ze wat mij betreft iets meer risico kunnen nemen.
Ook is Shadowheart nu een heel ander personage, en de voice-acting is grotendeels van mindere kwaliteit vergeleken met de oorspronkelijke opnames.

Toch ben ik weer helemaal ondergedompeld in het spel. Heb de grove helemaal overgeslagen en ben na de Owlbear en wat Gnolls direct naar de volgende zone gegaan, omdat ik de rest al had gezien in de Early Access. Kreeg wel een waarschuwing dat mijn party-level te laag zou zijn voor de komende content. Perfect! Nu bieden de gevechten eindelijk soms een beetje uitdaging.

Iets wat me opviel, is dat er zo weinig gepraat wordt tijdens gevechten. Dacht dat dit in de Early Access anders was, maar waarschijnlijk verwar ik het met Solasta: Crown of the Magister. Ook dacht ik door dat spel dat BG3 een day-night cycle had, zoals de voorgangers, maar helaas blijkt dat niet zo te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wauturr
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 05-06 14:01
korenpc schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 10:39:
[...]

Dit is mijn grootste kritiek op het spel. Het is heel groot veel te doen, maar er zijn heel weinig plekken niks te doen. Hierdoor voelt het overvol en de wereld wat klein, en zeker in het begin van het spel. Ik ga links, ah weer een pc die gevangen zit, ik ga rechts af, oh he een hand uit de muur, ik loop 3 meter rechtdoor oh pc staat tegen een deur te bonken, etc.

Dit wordt richting de underdark iets beter. Maar haalt het gevoel van exploreren wel erg onderuit. Zo kon je in BG1, minuten lang dwalen om dan ergens alleen een heel klein ringetje te vinden, zonder encounter van goblins etc.

Begrijp me niet verkeerd, spel is prachtig... maar hierin hadden ze wat mij betreft iets meer risico kunnen nemen.

[...]
Misschien hebben ze de wereld niet zo gigantisch en leeg gemaakt omdat dat de afgelopen jaren, misschien inmiddels al weer sinds een jaar of 10 iets is wat veel is aangehaald als kritiek punt, grote werelden met niks erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaX0r
Uitgespeeld. :| Act 3 was erg summier.

In nog geen 26 uur uitgespeeld. Maar met EA erbij toch wel 70 uur in het spel gestopt. :9

Hoewel voice acting top was, was het voor iemand met enige DnD ervaring wel allemaal erg cliché. Misschien heb ik net de boeken gelezen uit Forgotten Realms die als inspiratie diende maar alles was erg voorspelbaar. Top introductie aan de lore, maar verder dan een warm bad en nostalgie overstijgt het maar zeer zelden, voor mij dan.

De combat ging me ook echt vervelen het was heel even moeilijk toen ik underleveld aan act 2 begon maar al snel was mijn party zwaar OP voor de encounters. De hoedanigheid aan bruikbare items nekte me ook, je kan je kont niet keren of je vind weer zieke gear of items. Het gebrek aan variatie was ook wel vermoeiend, vaak is het gewoon dood alle monsters, deed me erg denken aan toen ik verveeld op een blauwe maandag DnD Encounters ergens meespeelde met 4th edition. |:(

spoiler:
Iets wat ik nog zou willen, is de Nautiloid die je met artillerie bestookt uit de lucht halen voordat dat het gebeurt door draken in de cut scene daarna. Maar volgens mij is dat volledig onmogelijk gemaakt. Is dat iemand wel gelukt op een hele creatieve wijze? Elemental Adept feat?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Daan0s
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 21:05
HaX0r schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 09:59:
Uitgespeeld. :| Act 3 was erg summier.

In nog geen 26 uur uitgespeeld. Maar met EA erbij toch wel 70 uur in het spel gestopt. :9

Hoewel voice acting top was, was het voor iemand met enige DnD ervaring wel allemaal erg cliché. Misschien heb ik net de boeken gelezen uit Forgotten Realms die als inspiratie diende maar alles was erg voorspelbaar. Top introductie aan de lore, maar verder dan een warm bad en nostalgie overstijgt het maar zeer zelden, voor mij dan.

De combat ging me ook echt vervelen het was heel even moeilijk toen ik underleveld aan act 2 begon maar al snel was mijn party zwaar OP voor de encounters. De hoedanigheid aan bruikbare items nekte me ook, je kan je kont niet keren of je vind weer zieke gear of items. Het gebrek aan variatie was ook wel vermoeiend, vaak is het gewoon dood alle monsters, deed me erg denken aan toen ik verveeld op een blauwe maandag DnD Encounters ergens meespeelde met 4th edition. |:(

spoiler:
Iets wat ik nog zou willen, is de Nautiloid die je met artillerie bestookt uit de lucht halen voordat dat het gebeurt door draken in de cut scene daarna. Maar volgens mij is dat volledig onmogelijk gemaakt. Is dat iemand wel gelukt op een hele creatieve wijze? Elemental Adept feat?
Act 3 summier? Bedoel je met 26 uur de volledige game uitgespeeld of alleen Act 3? Als je in 26 uur de hele game hebt uitgespeeld heb je wel echt enorm veel overgeslagen. En als je met 26 uur Act 3 summier vindt dan snap ik je daar ook niet in haha.

Gebrek aan variatie? Je hoeft helemaal niet altijd alles maar te killen. Er zijn zo bizar veel mogelijkheden om een encounter te doen, zelfs nog vóór een encounter heb je de mogelijkheid om ervoor te zorgen dat je een gevecht niet hoeft te doen.

Lijkt wel alsof je een ander spel hebt gespeeld :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Daan0s schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 10:22:
[...]
Lijkt wel alsof je een ander spel hebt gespeeld :X
Dit gevoel had ik ook. Ben wel benieuwd naar wat meer context :)
Ook wel benieuwd naar welke difficulty werd gespeeld. Uiteindelijk was ik voor de moeilijkste difficulty ook wel goed geleveld, maar dat kwam juist omdat ik elk hoekje uitkamde ipv dat ik in 26 uur het hele spel uit heb gespeeld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaX0r
Act 2 en 3. Act 1 heb ik praktisch alles geskipped wat ik al had gedaan in EA. Heb best wat side quests gedaan. Maar niet het einde van de companion quests, op die van Lae'zel na. Gros van content was gewoon erg straightforward. De quest journal en map zijn ook een iets te goede vriend.

Daar doelde ik niet op, ik bedoel een gebrek aan variatie als je eenmaal in een gevecht verzeild bent geraakt.

Had Custom difficulty met alles op Tactician.

Voor wie nog een leuke andere turn-based RPG zoekt voor de vakantie kan ik deze erg aanraden:
https://store.steampowered.com/app/987840/Expeditions_Rome/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daan0s
Dat is alsnog erg kort voor die 2 Acts. Heel erg zonde dat je in Act 1 bijna alles geskipped hebt aangezien ze in de full release veel meer hebben toegevoegd wat niet in de Early Access zat. Ik had iets van 50 uur in de Early Access gestopt en uiteindelijk iets van 80 uur gedaan over mijn 1e playthrough. Kwam in Act 1 zoveel nieuwe dingen tegen.

Is natuurlijk prima als je het spel niet erg leuk vond maar je bent er dan wel erg snel doorheen gerushed. Na de patch van september mijn 2e volledige sessie beginnen en dan de Evil kant op. Ondanks die 80 uur heb ik namelijk alsnog lang niet alles gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaX0r
Hoe kom je erbij dat ik het spel niet leuk vond? Heb er niet voor niets 70 uur in vertoefd en heb dit topic ervoor geopend. 8)7

Vond het geweldig, deelde gewoon hoe ik mij erover voelde, vond het zelfs jammer dat ik het uitgespeeld heb.

Merkte zelf op dat er best was gesneden/veranderd ik content in Act 1, gladgestreken of makkelijker gemaakt. De basis was natuurlijk wel onveranderd en kan mij niet nogmaals heel erg boeien. Wilde juist zo snel mogelijk naar de voor mij echt volledig nieuwe content.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Daan0s
Lees je post eens terug haha, enige wat je positief benoemt is voice acting.

De combat ging me ook echt vervelen het was heel even moeilijk toen ik underleveld aan act 2 begon maar al snel was mijn party zwaar OP voor de encounters. De hoedanigheid aan bruikbare items nekte me ook, je kan je kont niet keren of je vind weer zieke gear of items. Het gebrek aan variatie was ook wel vermoeiend, vaak is het gewoon dood alle monsters, deed me erg denken aan toen ik verveeld op een blauwe maandag DnD Encounters ergens meespeelde met 4th edition
Maar wel mooi dat je er toch van genoten hebt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaX0r
OK Fanboy. O+ Heb er zeker, op mijn manier dan, van genoten.

Wellicht mijn post van wat verder terug ook lezen voor je gemoedsrust? Spreek gewoon genuanceerd over mijn ervaring met de release versie en voornamelijk mijn pijnpunten ermee.

Al had ik het niet heel erg leuk gevonden, of gerushed, waarom lijk jij daar dan zo de bres voor op te willen gaan, of interpreteer ik dat verkeerd?

Probeer het netjes te houden en niet zo op de man

[ Voor 21% gewijzigd door Linksquest op 07-08-2024 22:23 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Daan0s
Dit is een forum toch? Waarbij je op elkaar kan reageren? Jij post een vrij negatief bericht, ik verbaas me er gewoon over dat je er zo snel doorheen bent gegaan en geef daar een paar argumenten voor. Ook dat ik het niet eens ben met een paar dingen die je zegt maar dat het prima is als je daar minder van hebt genoten. Ik vind het zonde dat je dingen gemist hebt en communiceer dat, volgens mij, op een vrij normale manier.

Probeer het netjes te houden en niet zo op de man

[ Voor 22% gewijzigd door Linksquest op 07-08-2024 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaX0r
Probeer het netjes te houden en niet zo op de man, je mening geven is prima, maar probeer het op de inhoud te houden.

[ Voor 88% gewijzigd door Linksquest op 07-08-2024 22:23 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-06 10:10

Wailing_Banshee

You're Next

Afgelopen week weer begonnen met het spel. Heb alle afleveringen van Adventures of Azerim bekeken en kreeg er weer erg veel zin in. Al m'n saved games zijn weg (ik dacht dat ik cloudsaves aan had staan, blijkbaar niet) dus maar een nieuw spel begonnen. Eerst eens uit m'n comfort zone gestapt en een rogue gemaakt, maar na een dag toch maar weer terug naar mijn staple: Ranger. Meestal ben ik een half-elf, maar deze keer voor Tiefling gegaan.

Ik heb het spel gekocht toen het uitkwam, en ben toen niet eens voorbij Act 1 gekomen (mijn totaal staat nu op 43 uur, ben dus maar net begonnen :p) omdat mijn PC toen raar begon te doen (random restarts, heel vervelend als je spellen speelt die niet automatisch opslaan!). Daarna een tijdje laten liggen. Ik ben iemand die graag alle cm2 bekijt, dus ik vermoed dat ik er wel een paar uurtjes in ga steken...

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gilotto
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:17

Gilotto

Paint Skillz

Veel plezier met je nieuwe run!

Ik ga denk ik in oktober weer starten. Mijn huidige run is gestrand bij begin act 3 en de single character run bij begin act 2. Daarna weggelegd.

Reden was dat act 3 zo overweldigend was en veel dingen erg snel achter elkaar gebeuren dat ik het niet meer trok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:35

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Gilotto schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 11:07:
Reden was dat act 3 zo overweldigend was en veel dingen erg snel achter elkaar gebeuren dat ik het niet meer trok.
Ik zit nu ook in act 3 en daar merk ik toch wel dat de streamline er een beetje uit is. Veel quests door elkaar en vaak kom je in gebieden voor je de quest krijgt waardoor je ineens spontaan iets oplost waarvan je de hele context nog niet had. Met wat pech verknal je ook de voortgang omdat je in een foutieve state terecht komt.
Dus ik ben even paar savegames terug opnieuw begonnen en doe nu voorzichtig alles opnieuw zonder al te veel te 'verkennen'. Kom ik zomaar een grot tegen? Eerst even goed rondlopen of even op internet kijken welke quest er aan vooraf zou moeten gaan.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artificial_sun

artificial_sun

Mazda Rx7

Ik had mijn Steamdeck bewust niet mee genomen op vakantie. Maar nu ik weer terug in mijn normale ritme zit, ga ik weer verder met BG3 ik ben halverwege de Gauntlet of Shar geëindigd voor mijn vakantie met al 126 uur op de teller in mijn eerste run. Tijd om de shadow curse op te heffen.

Ondertussen ook weer verder met mijn Lego BG3 crew nu het officiële Gith design is aangekondigd.

Stadia was beter....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jack_Mojo
Als ik dit topic weer doorlees krijg ik ook weer zin in een nieuwe PT. Alleen ik moet even kijken waar ik de 8ste dag in de week vandaan ga halen, je bent namelijk zo weer 80 uur kwijt :o

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• pirke
Ik ben m'n derde honor run gestart, de eerste twee waren vrij snel afgelopen :D De eerste in de crypt omdat ik snel wilde respeccen (origin start). De tweede bij de owl bear, ik moet wat voorzichtiger gaan spelen :)

Hiervoor 1 op normaal, en 1 op tactician, maar stomme keuzes resetten zit er nu niet meer in.

[ Voor 18% gewijzigd door pirke op 13-08-2024 00:18 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pirke
Honor mode gaat lekker, gisteravond Myrkull verslagen. Ik moet bekennen dat het een stuk eenvoudiger was dan wat ik me herinner van vorige playthroughs. Ronde 1 mindflayer dood en Aylin bevrijden, ronde 3 Ketheric gaat neer, daarna is het een kwestie van uitzingen met ranged attacks. Alleen een life cleric met sanctuary op zichzelf stond naast Aylin om haar te beschermen en te buffen (niet dat Aylin zo heel nuttig was..).

Cleric had blood of Lathander zodat Myrkull de helft vd tijd blind was. TB berserker thief bleef daggers en zombies gooien, gloomstalker thief bleef pijlen schieten. Verder een abjuration wizard die damage van allies kon voorkomen. En een zooi summons die ranged kunnen aanvallen en klappen konden vangen indien nodig: 6 skeletons, 2 ice mephits, us. Shovel en scratch gingen achter de nieuwe zombies aan die spawnden en niet weggegooid werden. En iedereen incl summons hadden upcast Aid, waardoor iedereen +20hp had. Bijna iedereen was nog full health na de battle....

• Morex
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16:17
Patch 7 is live voor PC: https://baldursgate3.game/news/patch-7-now-live_121

[ Voor 5% gewijzigd door Morex op 05-09-2024 19:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daan0s
Jammer dat console hem nog niet heeft, maar oktober als t goed is. Op pc wel f geïnstalleerd en direct de shield mod gedownload. Irriteerde me mateloos dat je schild niet zichtbaar was op je rug haha. Geen idee waarom dat nooit standaard is aangepast.

Iemand anders nog goede tips voor leuke mods?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pirke
Mijn vorige playthrough als evil durge heb ik halverwege act 3 op pauze gezet toen ik wist dat patch 7 betere evil endings zou hebben. Net heb ik het afgerond, en je moet toch een lastige keuze maken als je iemand romanced .... hoort erbij, en het einde past enorm bij het verhaal, maar het is absoluut geen happy ending :)

• _Slick_Rick_
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-06 07:24
pirke schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 23:16:
Mijn vorige playthrough als evil durge heb ik halverwege act 3 op pauze gezet toen ik wist dat patch 7 betere evil endings zou hebben. Net heb ik het afgerond, en je moet toch een lastige keuze maken als je iemand romanced .... hoort erbij, en het einde past enorm bij het verhaal, maar het is absoluut geen happy ending :)
Gaaf! Durge playthrough lijkt me ook erg tof. Tevens om een build te maken rondom de the deathstalker mantle })
Heb jij trouwens ervaring met een Honour mode? Zou je dat aanraden?
Al kun je nu volgens mij ook custom regels aanmaken voor je playthrough.

Ikzelf heb ook gewacht op patch 7. En ben nu met laatste gedeelte van mijn 'good' tactician run bezig. Bardadin (met Karlach als Way of the open hand monk en gloomstalker assassin Astarion :*) )
Vind de officiële ondersteuning van de mods geweldig als toevoeging.

PC ASUS ROG Strix X570-E | Ryzen 5 5600X | ASUS ROG Strix RTX 3080 OC
Zonnepanelen 8910 Wp | 22x 405 Wp + S500B | SolarEdge SE8K
Warmtepomp Remeha Elga Ace hybride 6 kW
EV Volkswagen Passat GTE PHEV

• korenpc
Ik speel eigenlijk vrij neutraal, heb dus nog echt totaal geen idee, waar het heen gaat. Heb niemand geromanced, wel wat onnodig onschuldige mensen laten doodgaan, paar keer het goede gekozen etc.

Ben erg benieuwd of ze ook een meer neutraal einde hebben (wat dit ook mag wezen).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pirke
_Slick_Rick_ schreef op woensdag 25 september 2024 @ 11:27:
[...]

Gaaf! Durge playthrough lijkt me ook erg tof. Tevens om een build te maken rondom de the deathstalker mantle })
Heb jij trouwens ervaring met een Honour mode? Zou je dat aanraden?
Al kun je nu volgens mij ook custom regels aanmaken voor je playthrough.

Ikzelf heb ook gewacht op patch 7. En ben nu met laatste gedeelte van mijn 'good' tactician run bezig. Bardadin (met Karlach als Way of the open hand monk en gloomstalker assassin Astarion :*) )
Vind de officiële ondersteuning van de mods geweldig als toevoeging.
Miin derde run is in honor mode. Zit nu halverwege in Act 3. Bevalt goed, het leuke is dat dialoog keuzes ook echt final zijn en hoewel ik save scumming altijd probeerde te voorkomen wordt je nu gedwongen om het niet te doen. Ik kan HM zeker aanraden, ook als Durge. Zeker als je het spel al een keer eerder op tactician hebt gespeeld weet je wat er gaat komen, en Durge voegt echt leuke verrassende story elementen toe met unieke cutscenes. Het zit op redelijk wat plekken ook door allerlei dialogen heen, wat met single save veel lol toevoegt ;)

• _Slick_Rick_
pirke schreef op woensdag 25 september 2024 @ 17:32:
[...]
Miin derde run is in honor mode. Zit nu halverwege in Act 3. Bevalt goed, het leuke is dat dialoog keuzes ook echt final zijn en hoewel ik save scumming altijd probeerde te voorkomen wordt je nu gedwongen om het niet te doen. Ik kan HM zeker aanraden, ook als Durge. Zeker als je het spel al een keer eerder op tactician hebt gespeeld weet je wat er gaat komen, en Durge voegt echt leuke verrassende story elementen toe met unieke cutscenes. Het zit op redelijk wat plekken ook door allerlei dialogen heen, wat met single save veel lol toevoegt ;)
Bedankt voor de toelichting. Mooi om te weten dat het voelt als een andere ervaring met nieuwe elementen.
Goed punt ook wat betreft save scumming.
Vind een single run ook interessant en wel passen bij een durge setting.
Maargoed, eerst deze afmaken :*)

Ik speel de companion quests met de desbetreffende companion in mijn party.
Waarbij de companion zijn base class behoudt, vaak wel met uiteindelijk een multiclass build.
Zo kan ik kennismaken en spelen met veel van de classes.
Nu bezig met Jaheira, druid class met een dip (level 1) in Sorc → Storm Sorcerer (Tempestuous Magic​, fly als een bonus actie).
Klinkt leuk, maar ik kan niet meer terug transformeren na wild shape > panther 8)7
Waarschijnlijk lukt het wel na een long rest (was gister al laat en ik vond het wel best zo ;) )
Wellicht komt het door de mods, maar die wil ik hiervoor niet de-installeren.

Vind zover de wild shape transformaties in gevechten nog niet heel indrukwekkend.
Dus het is voor mij geen aderlating om me met de Druid te focussen op ondersteuning en AoE spells.
Maar wel jammer natuurlijk. Is dit een known bug?

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Is honor mode iets wat ze hebben toegevoegd zodat je gewoon uberhaupt niet kan savescummen ?

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

• pirke
Ricmaniac schreef op donderdag 26 september 2024 @ 08:06:
Is honor mode iets wat ze hebben toegevoegd zodat je gewoon uberhaupt niet kan savescummen ?
Ja, en de moeilijkheid is hoger dan Tactician: bosses hebben nu unieke legendary actions. Single save, party dood = game over. Je kan dan nog wel verder gaan in dishonor mode, maar dan krijg je de achievement niet. Afhankelijk waar de laatste save was is je spel wel of niet te redden in dishonor mode: als je toevallig een save hebt waar je nog 1 hp hebt en de vijand is aan de beurt dan kun je weinig meer...

Act 1 is het moeilijkst in honor mode omdat je dan nog weinig hp hebt en weinig kan, een screw up heeft dan veel grotere gevolgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pirke
Overigens heb ik in Act 3 in mijn huidige HM run nog een hele leuke use case gevonden voor Telekinesis.

spoiler:
Bij de fireworks shop mocht ik niet doorlopen naar de bovenste verdieping, ik denk ik ga buiten om via het dak. Er zit blijkbaar een gat in het dak vlakbij het balkon, eenmaal op het dak begint combat met de mensen op zolder, ze houden niet van spionnen. Mijn wizard cast Telekinesis en gooit de persoon op het balkon naar beneden, iets van 3 of 4 verdiepingen -> dood. De volgende komt kijken, staat op het balkon -> die gaat erachter aan. En de volgende, en de volgende. Alleen de laatste 2 heeft mijn barbarian een handje moeten helpen door ze naar het balkon te gooien, waarna de wizard het afmaakte. Een ranger op het dak hielp bij de laatste klap als iemand het toevallig toch overleefde.

Normaliter was dit best een lastige encounter waarbij de hele shop in vlammen opging door al het vuurwerk, deze aanpak was een eitje :)

• _Slick_Rick_
Ricmaniac schreef op donderdag 26 september 2024 @ 08:06:
Heb het zelf nog niet geprobeerd, maar je kan ook een custom game aanmaken met je eigen ruleset.
Daarin kun je ook single save file optie aan-/ uitvinken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hQRdvcXh2x6ChxduCSpfOWadd-E=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/WYIZ1W4nwTPrLeEBDnb29Y3C.jpg?f=user_large

• _Slick_Rick_
pirke schreef op donderdag 26 september 2024 @ 11:40:
Overigens heb ik in Act 3 in mijn huidige HM run nog een hele leuke use case gevonden voor Telekinesis.
...
Haha, mooi te lezen.
Ondanks dat ik een beetje probeer te variëren met spells en builds, blijf ik met mijn party vaak dezelfde strategieën, spells en abilities gebruiken in gevechten.
Zo heb ik Telekinesis eigenlijk nog nooit gebruikt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• pirke
Ik heb de honor mode achievement :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pirke
Tijdens de eerste encounter met de brain heb ik ook nog eens alle 4 de saves gehaald, waarvan de laatste 2 met een natural 20 :D

Die globe of invulnerability is wel echt overpowered goed, de draak was in 2 beurten verslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Ik heb 'm op Tactician gespeeld en vond het daarmee wel goed. Combat was voor mij uitdagend maar niet frustrerend, maar nog lastiger hoeft van mij niet. Ik heb denk ik een keer of 4 reloaded in de hele run, allemaal vanwege een paar party members dood in combat en geen zin in rezzen/withers/etc. Kost tijd, geen zin an :)

Alsnog vind ik het een mooie prestatie wanneer mensen het halen en ben ik blij dat de optie er is. Goed te zien dat er aan heel veel verschillende types spelers gedacht is.

Ik ga nog wel eens een durge doen denk ik, al heb ik gemerkt dat ik echt moeite heb met evil playtthroughs. In ieder geval met "evil for teh lulz". Efficientie is prima, maar daar houdt 't voor mij meestal op. Gevolg: ik zie evil eindes van spellen alleen op youtube :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
Ik heb nu 1x balanced, 1x tactician en 1x honor mode gehaald.

Bij honor mode heb ik slechts 1x revive scroll nodig gehad, toen Gale bij Orin in de afgrond geduwd werd. Dat was even schrikken :) Verder was alles redelijk makkelijk, kwestie van goed bouwen. De eerste paar levels zijn het lastigst, dan ben je nog zwak en heb je weinig abilities. Eenmaal lvl 4 of hoger en je kan zonder al te veel voorbereiding elke encounter wel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellybrah
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 18:55
Bundin schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 16:24:
Ik heb 'm op Tactician gespeeld en vond het daarmee wel goed. Combat was voor mij uitdagend maar niet frustrerend, maar nog lastiger hoeft van mij niet. Ik heb denk ik een keer of 4 reloaded in de hele run, allemaal vanwege een paar party members dood in combat en geen zin in rezzen/withers/etc. Kost tijd, geen zin an :)

Alsnog vind ik het een mooie prestatie wanneer mensen het halen en ben ik blij dat de optie er is. Goed te zien dat er aan heel veel verschillende types spelers gedacht is.

Ik ga nog wel eens een durge doen denk ik, al heb ik gemerkt dat ik echt moeite heb met evil playtthroughs. In ieder geval met "evil for teh lulz". Efficientie is prima, maar daar houdt 't voor mij meestal op. Gevolg: ik zie evil eindes van spellen alleen op youtube :P
Dat vond ik jammer van deze game. Hoe evil ik ook wilde spelen, het spel liet het me niet toe. Word erg duidelijk bij last light inn. Moch je daar alles en iedereen tegen je willen hebben, succes met de onmogelijke battles.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jack_Mojo
Toch weer een nieuwe PT gestart, de derde ondertussen. Hopelijk kan ik het nu wel in act 3 doorzetten. Vorige PT kwam er zoveel op me af in act 3 waardoor ik een beetje nerveus werd en het einde niet heb gehaald. Eerste keer wel de eindstreep gehaald, maar dat was de eerste. Die keer met een bij elkaar geraapt zooitje en bijna alle companions er doorheen gejekkerd op de laagste moeilijkheidsgraad. Ik kies nu bewust voor een vaste groep van vier (misschien komt daar nog een vijfde bij) en de rest jaag ik de kling over, speelt een stuk beter en je creëert een hechte groep. Nu ook meer bezig met wie doet wat waarom, zowel in als out combat. Speel nu met een Ranger/Rogue, Wizard, Fighter (nee niet die fighter, die leeft niet meer) en Cleric. Alleen die fighter fungeert soms als schietschijf, nog even wat op verzinnen hoe ik dat ga oplossen. Ook is mijn groepje niet zo sterk in dialogen, vergt ook nog wat aandacht. Wellicht eentje uit m’n groepje omtoveren tot Paladin of tot een Warlock/Sorc.

Ondertussen The Underdark binnengelopen, ben daar gelukkig een hoop van vergeten dus kijk er naar uit om deze week weer lekker op avontuur te gaan. Wat aan game joh :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pirke
@Jack_Mojo meer dan 3 companions heb je inderdaad niet nodig, degene die alleen in je camp zitten zijn wat mij betreft nutteloos. De meeste interactie tussen je companions vindt plaats terwijl je door de wereld loopt en ze random met elkaar gaan praten. Minder companions helpt ook om het aantal quests omlaag te krijgen, en het houdt dingen fris voor een volgende playthrough waar je een ander groepje meeneemt.

Verder hoef je echt niet alle quests te doen, kies er een paar uit en negeer de rest. Zo hou je verschillende dingen over voor een volgende playthrough. Op de main story na is alles optioneel.

Het is juist leuk om de gevolgen te zien van bepaalde quests niet doen, of het niet meenemen van een companion op 'hun' missie. Bijv gauntlet of Shar zonder Shadowheart. Of Cazador zonder Asterion.
Pagina: 1 ... 19 20 Laatste