[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 2 ... 81 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 44 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-05 12:59

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Kasper schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 17:30:
Ik probeer mijn motion sensor tijd te veranderen. Telkens lukt het niet vanwege te weinig geheugen.
[...]
Heb al een hele zooi, nooit gebruikte scenes verwijderd. Maar nog steeds de melding.
Wat mij opviel is dat de Hue app eerst iets wil downloaden van internet, op het moment dat je de instellingen van de motion sensor wilt veranderen. Dat kan het doen van aanpassingen aan de motion sensor verhinderen, als je met je telefoon een langzame internetverbinding hebt.

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06-05 22:57
aawe mwan schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 20:22:
[...]

Wat mij opviel is dat de Hue app eerst iets wil downloaden van internet, op het moment dat je de instellingen van de motion sensor wilt veranderen. Dat kan het doen van aanpassingen aan de motion sensor verhinderen, als je met je telefoon een langzame internetverbinding hebt.
Hij lijkt niet eens een poging te wagen. Direct na het drukken op het vinkje, krijg ik de melding; te weinig geheugen.

Ik heb het nu opgelost, dmv een aantal dimswitches te verwijderen. -> motion sensor goed instellen -> dimswitches weer toevoegen.

Moge er snel een V3 bridge komen, welke meer dan voldoende geheugen heeft! 8)7

• AlxRoelofs
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 05-05 19:41
Ik heb jullie hulp nodig... Ik doe vast zelf iets verkeerd maar ik kom er niet meer uit. Ik heb door het huis een aantal Hue motion sensoren. In principe werken deze allemaal gewoon prima omdat ze op plekken hangen waar het licht even snel aan moet als er iemand binnen loopt en het licht daarna ook weer direct uit mag.

Nu zit ik echter met een probleem op mijn werkkamer. Ook hier zou ik het licht graag aan willen hebben als iemand binnen loopt en vervolgens weer uit. Op deze kamer ben ik echter ook 8 uur aan het werk. Ik heb de sensor nu dus zo ingesteld dat hij bij beweging aan moet en vervolgens na 1 minuut weer moet 'terugkeren naar vorige status'. Ik zorg ervoor dat de lampen voordat ik op de kamer kom aan gaan via de app of spraak (Google Home). Ik ga er daarmee vanuit dat de 'vorige status' voor de motion sensor dus 'lampen aan' is omdat ik die al aan heb gedaan voordat hij beweging ziet.

Probleem is alleen helaas dat de lampen constant uit gaan als ik iets te lang stil zit op mijn stoel. Hij gaat dus uit in plaats van 'vorige status' of ik heb op een of andere manier een ander idee bij 'vorige status'. Hoe kan ik dit het beste oplossen of is hier überhaupt geen oplossing voor?

• robkrekel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06-05 14:21
Dat is vreemd, dat zou namelijk moeten werken. Hoeveel tijd zit er tussen het aangaan van de lampen en het detecteren van de sensor? Als dat te snel is zit daar misschien het probleem. Probeer het eens met de lampen iets eerder aan te zetten zonder dat je er bent, en kijken of ze dan wel blijven branden.

• Yowzawood
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 12-07-2021
Dat ga je alleen goed krijgen als je wacht met het aanzetten van de lampen tot deze na binnenlopen (en dus aangegaan zijn door de sensor) weer helemaal zijn uitgeschakeld en ze dan pas aanzetten. En dan niet in het bereik van de sensor zitten.

Of je moet zoals je nu doet voor je de werkkamer inloopt ze al aangeschakeld hebben. Probleem daar is dat als je dat te kort voor het schakelmoment van de sensor doet het dan ook onbetrouwbaar is, ook mijn ervaring. Blijkbaar duurt het een tijd voor de "vorige status" goed is opgeslagen.

Het blijft een beetje gekloot een combinatie van schakelen via sensor en handmatig. Het zou zoveel makkelijker zijn als er een optie was dat als de lampen aan zijn de motion sensor niets moet doen.

Andere optie is tijdens kantoortijden niet met de motion sensor schakelen door tijden in te stellen.

Ik heb nu een redelijke oplossing door het bereik van mijn sensor zo te beperken dat alleen de deuropening gezien wordt en de rest van de kamer niet. Dan wordt er in ieder geval veel beperkter geschakeld als ik er zit.

Minst irritante optie lijkt toch nog een (Hue) schakelpunt te hebben als je binnenkomt en helemaal geen motion sensor voor een ruimte waar je ook langer verblijft.

[ Voor 39% gewijzigd door Yowzawood op 25-02-2021 10:05 ]

• AlxRoelofs
robkrekel schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 08:55:
Dat is vreemd, dat zou namelijk moeten werken. Hoeveel tijd zit er tussen het aangaan van de lampen en het detecteren van de sensor? Als dat te snel is zit daar misschien het probleem. Probeer het eens met de lampen iets eerder aan te zetten zonder dat je er bent, en kijken of ze dan wel blijven branden.
Ik zet de lampen aan als ik beneden kom voor een kop koffie. Als die klaar is dan loop ik naar mijn werkkamer. Ik gok dat er een minuut of 3 tot 5 tussen zit. Ik zal is proberen om dit te verlegen naar 7 tot 10 minuten.
Yowzawood schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 09:58:
Dat ga je alleen goed krijgen als je wacht met het aanzetten van de lampen tot deze na binnenlopen (en dus aangegaan zijn door de sensor) weer helemaal zijn uitgeschakeld en ze dan pas aanzetten. En dan niet in het bereik van de sensor zitten.

Of je moet zoals je nu doet voor je de werkkamer inloopt ze al aangeschakeld hebben. Probleem daar is dat als je dat te kort voor het schakelmoment van de sensor doet het dan ook onbetrouwbaar is, ook mijn ervaring. Blijkbaar duurt het een tijd voor de "vorige status" goed is opgeslagen.

Het blijft een beetje gekloot een combinatie van schakelen via sensor en handmatig. Het zou zoveel makkelijker zijn als er een optie was dat als de lampen aan zijn de motion sensor niets moet doen.

Andere optie is tijdens kantoortijden niet met de motion sensor schakelen door tijden in te stellen.

Ik heb nu een redelijke oplossing door het bereik van mijn sensor zo te beperken dat alleen de deuropening gezien wordt en de rest van de kamer niet. Dan wordt er in ieder geval veel beperkter geschakeld als ik er zit.

Minst irritante optie lijkt toch nog een (Hue) schakelpunt te hebben als je binnenkomt en helemaal geen motion sensor voor een ruimte waar je ook langer verblijft.
toon volledige bericht
Ik ga is proberen de tijd te verlengen tussen 'lampen aan' en op de werkkamer komen zodat de sensor mij ziet. Als dat niet helpt ga ik proberen de sensor tussen werktijden uit te zetten, dat lijkt mij de minst irritante optie. Wellicht in de toekomst dan kijken naar Hue switches.
Greatsword schreef op zondag 21 februari 2021 @ 10:44:
[...]

Dat ziet er goed uit en komt ook al snel zo te zien, is dus zeker nog een optie voor het nieuwe huis:

Europe: spring 2021
North America: summer 2021

[...]

Was er al een prijs of iets bekend?

Inmiddels gevonden:

De nieuwe Philips Hue wall switch module is vanaf de lente in Nederland beschikbaar voor een prijs van €39,99. Er komt ook een dubbelpack met twee exemplaren voor €69,99.

Alternatief is dus een lasklem + blindplaat + smart knop. Zo heel veel scheelt dat dan ook weer niet alleen heeft de smart knop dan wel meer functionaliteit aangezien je ook kan dimmen.

Gisteren echt veel plezier gehad met het instellen en configureren.

Heb nu voor elkaar gekregen dat als de Hue bewegingssensor beweging detecteert in de inloopkast, het licht aan gaat en de HomePod mini muziek begint af te spelen. Er staat een timer van 10 minuten op, dus als er daarna geen beweging meer is gaat hij weer uit.

Werkt echt fantastisch en dit geeft echt een "smart" gevoel.

Die Setup ga ik straks ook toepassen in de badkamer en keuken ;)
toon volledige bericht
Volgens mij kun je met de nieuwe Wall Switch en een pulsschakelaar ook dimmen? Dus drie scènes en dimmen:

Does the Philips Hue Wall Switch Module also work with a push button?
The new in-wall module by Philips Hue does not only work with switches, but also with push buttons. This even has an advantage: You can not only call up three scenes, but also dim the light with the push button connected to the Philips Hue Wall Switch Module.

Lost in ieder geval voor mijn nieuwe appartement een issue op: het gebruik van Jung LS990 grafietzwart schakelmateriaal. De FOH schakelaar van Jung is alleen in het wit te verkrijgen en het kostte mij EUR 80 meer om dit per schakelaar in het grafietzwart te krijgen. Daarnaast ook niet dat 'goedkope' klikje van een FOH schakelaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Force
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:29
JDFS schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 11:20:
[...]

Volgens mij kun je met de nieuwe Wall Switch en een pulsschakelaar ook dimmen? Dus drie scènes en dimmen:

Does the Philips Hue Wall Switch Module also work with a push button?
The new in-wall module by Philips Hue does not only work with switches, but also with push buttons. This even has an advantage: You can not only call up three scenes, but also dim the light with the push button connected to the Philips Hue Wall Switch Module.

Lost in ieder geval voor mijn nieuwe appartement een issue op: het gebruik van Jung LS990 grafietzwart schakelmateriaal. De FOH schakelaar van Jung is alleen in het wit te verkrijgen en het kostte mij EUR 80 meer om dit per schakelaar in het grafietzwart te krijgen. Daarnaast ook niet dat 'goedkope' klikje van een FOH schakelaar.
ik zou als ik jou was echt eens kijken naar deze link uit een van mijn eerdere berichten. Ben je voor 20 Euro klaar (als je schakelmateriaal al hebt):
B-Force schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 14:06:
[...]

Zeker. Eigenlijk is het heel simpel en goed uitgelegd in het volgende artikel:klik

In de basis is het:
- Smart Button openleggen door hem uit de rubberen omhuizing te halen
- met een pincet het 'druk'gedeelte wegpakken
- twee kleine draadjes solderen aan de contactpunten die zichtbaar worden*
- twee draadjes verbinden met een pulsdrukker
- pulsdrukker in je inbouwdoos inbouwen

al met al was ik kwijt: 19,99 voor een Smart Button, 7 euro voor een pulsdrukker, 50 cent voor afdekraam en 2 euro voor een schakelwip. Dus in totaal net geen 30 euro. En een kadootje voor degene die het soldeerwerk voor mij heeft gedaan, dat durfde ik zelf niet aan. Uiteindelijk was het voor hem nog geen minuutje werk :D

Nu kan ik met de pulsdrukker alles doen wat ik wil, ik heb hem ingesteld als volgt: 1x drukken = aan, ingedrukt houden is dimmen op/neer. Hoef je niets voor in te stellen, werkt zo out-of-the-box

* draadjes gebruikt uit een oude UTP kabel, dat is de juiste diameter

overigens: dank gaat uit naar een medeforummer van ons, qroy. Ik herhaal slechts een post van hem _/-\o_
toon volledige bericht
@B-Force ik zag het inderdaad. Heb je ook acties voor meerdere kliks en kun je scènes ermee bedienen?

• B-Force
JDFS schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 13:27:
@B-Force ik zag het inderdaad. Heb je ook acties voor meerdere kliks en kun je scènes ermee bedienen?
je kan in principe hetzelfde als met een Smart Button. Dus als je die configureert in bv iConnectHue dan kan dat (de standaard Hue app geeft als optie om door scenes te 'scrollen' met een klik of te dimmen met ingedrukt houden)
@B-Force dank, ga even de voors en tegens afwegen. Ik ga ook gebruik maken van HA / Node-Red etc, dus wellicht skip ik de Hue schakelaars en ga ik voor een Zigbee oid.

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Ik heb een pricewatch: Philips Hue Smart-knop binnen en die wilde ik graag koppelen aan mijn HomePod Mini.

Nu is het alleen maar voor de helft gelukt van wat ik graag wil. Als ik er namelijk op druk wil ik dat hij muziek afspeelt en dat lukt ook.

Echter als ik de muziek wil stoppen dan zie ik daartoe geen mogelijkheid of mis ik iets?
Moet ik dan echt 2 Smart-knoppen hebben? (1 om af te spelen en 1 om te pauzeren :?

Heb het nu zo ingesteld, maar ook met Pauzeer Audio krijg ik dus niet het gewenste effect terwijl op een iPhone de play/pause knop eigenlijk altijd hetzelfde is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_3BO96BsmopyCI5xcbTLgR1XWZE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/FOeVzsZHesNVefp7NabjDq9a.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K3qSKhwnOA6zu2fgRbLF1vE_K9k=/x800/filters:strip_exif()/f/image/4a8duiSG5URfHItBkXzdLU2A.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SqYEO3kJOQvd9mXl6c6OPxB-9tk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/TD9UDpv2r0Ui5LqaAuOO2Vsa.png?f=fotoalbum_large

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmoz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:03

Atmoz

Techno!!

Graag zou ik een Philips Hue lamp laten knipperen als de Hue Motion-sensor wordt getriggerd. Dit is volgens mij niet "standaard" mogelijk.

Dus ben ik na wat zoekwerk op een "3rd party" App terrecht gekomen: https://apps.apple.com/us/app/hue-lights/id762009425

Daarmee kan het blijkbaar wel. Deze App is voor iOS en dat heb ik in deze situatie niet (constant) beschikbaar. De vraag is dan ook: zou dit ook (blijven) werken als ik het éénmaal instel via een vriend zijn iPhone?

Met andere woorden: zou die App ervoor zorgen dat het "if motion triggerd then Hue light flash"-scriptje op de Hue-bridge wordt geïnstalleerd? Of moet die App constant draaien om dit te regelen?

Iemand die hier iets van weet? _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mauz1978
  • Registratie: Juni 2005

Mauz1978

Console War Veteran

Atmoz schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 05:22:
Graag zou ik een Philips Hue lamp laten knipperen als de Hue Motion-sensor wordt getriggerd. Dit is volgens mij niet "standaard" mogelijk.

Dus ben ik na wat zoekwerk op een "3rd party" App terrecht gekomen: https://apps.apple.com/us/app/hue-lights/id762009425

Daarmee kan het blijkbaar wel. Deze App is voor iOS en dat heb ik in deze situatie niet (constant) beschikbaar. De vraag is dan ook: zou dit ook (blijven) werken als ik het éénmaal instel via een vriend zijn iPhone?

Met andere woorden: zou die App ervoor zorgen dat het "if motion triggerd then Hue light flash"-scriptje op de Hue-bridge wordt geïnstalleerd? Of moet die App constant draaien om dit te regelen?

Dat kan gewoon in homekit icm met shortcuts. Shane Whatley heeft daar een filmpje over gemaakt:

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
HOW TO: Flash Your HOMEKIT Lights as an ALERT Automation

Something under the bed is drooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

Mauz1978 schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 09:18:
[...]

Dat kan gewoon in homekit icm met shortcuts. Shane Whatley heeft daar een filmpje over gemaakt:

[YouTube: HOW TO: Flash Your HOMEKIT Lights as an ALERT Automation]
Thanks, maar Homekit lijkt me iets van Apple en dat heb ik niet... ik heb alleen een Hue-bridge, een Hue lamp en een Hue motion sensor. Alleen daarmee is het dus niet mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauz1978

Mauz1978

Console War Veteran

Atmoz schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 09:20:
[...]

Thanks, maar Homekit lijkt me iets van Apple en dat heb ik niet... ik heb alleen een Hue-bridge, een Hue lamp en een Hue motion sensor. Alleen daarmee is het dus niet mogelijk?
Je hebt het toch over iOs? Dan heb je ook gewoon homekit op je iphone? Dan zou je het moeten kunnen automatiseren.

*edit* oh wacht, je hebt geen ipad, appletv of homepod (mini) om te gebruiken als hub?.

[ Voor 10% gewijzigd door Mauz1978 op 27-02-2021 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obelixxx
  • Registratie: Juli 2020
  • Nu online
Mauz1978 schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 09:49:
[...]

Je hebt het toch over iOs? Dan heb je ook gewoon homekit op je iphone? Dan zou je het moeten kunnen automatiseren.

*edit* oh wacht, je hebt geen ipad, appletv of homepod (mini) om te gebruiken als hub?.
In de vraagstelling geeft de vraagstellen ook aan een vriend zn iPhone.
Waarschijnlijk geen enkel iOS device denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Gebruiken jullie de Hue app of homekit om de lampen en accessoires te configureren? Ik heb tot nu toe alleen de Hue app gebruikt voor de configuratie, maar deze is echt mega traag op m’n iPhone 12 Pro.

Ik heb meerdere lampen, motion sensors en switches gekoppeld aan de Hue bridge, maar heb ook een Apple TV als homekit hub.

[ Voor 3% gewijzigd door Dj-sannieboy op 27-02-2021 10:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mauz1978

Mauz1978

Console War Veteran

Dj-sannieboy schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 10:25:
Gebruiken jullie de Hue app of homekit om de lampen en accessoires te configureren? Ik heb tot nu toe alleen de Hue app gebruikt voor de configuratie, maar deze is echt mega traag op m’n iPhone 12 Pro.

Ik heb meerdere lampen, motion sensors en switches gekoppeld aan de Hue bridge, maar heb ook een Apple TV als homekit hub.
Ik gebruik zoveel mogelijk homekit. De Hue gebruik ik alleen maar voor het aanmelden van een nieuwe device.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Weer wat leuk speelgoed binnen.
  • De Smart Stekker om de niet zo energiezuinige thuiswerkplek te automatiseren (Aan/uit volgens schema)
  • De bewegingssensor zoals eerder besproken voor inschakelen van verlichting + HomePod Mini (muziek)
  • De Smart Knop op mijn bureau om muziek te pauzeren (als ik een meeting o.i.d. in ga)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nX50ouofcsB52srHtPvZLlOl2aI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/npAiqoZlucH7b52L6H3YeLo1.jpg?f=user_large

[ Voor 4% gewijzigd door Greatsword op 27-02-2021 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-05 07:49

elsinga

=8-)

Vraag: ik wil iets wat volgens mij niet standaard of via Labs kan, namelijk na het drukken op een Smart Button een lamp een bepaalde tijd aan laten gaan (en bij in die tijd drukken uit). Bedoeld voor op het toilet, waar de motion sensor niet heel erg bevalt.

Kan ik dit op e.o.a. manier regelen?

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauz1978

Mauz1978

Console War Veteran

elsinga schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 15:21:
Vraag: ik wil iets wat volgens mij niet standaard of via Labs kan, namelijk na het drukken op een Smart Button een lamp een bepaalde tijd aan laten gaan (en bij in die tijd drukken uit). Bedoeld voor op het toilet, waar de motion sensor niet heel erg bevalt.

Wat is je basis? Apple Homekit? Google? En gebruik je iphone/android?

[ Voor 3% gewijzigd door Mauz1978 op 27-02-2021 15:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-05 16:16

Kan je dan niet beter gewoon met de hand de lamp bedienen, of met een druk sensor zolang de wc (mat) bezet is, of iets met het slot vd deur, een sensor daarop zetten.

Of dit
https://www.gearbest.com/smart-light-bulb/pp_257678.html

https://nl.aliexpress.com/item/32880755669.html deze is ook heel precies

[ Voor 6% gewijzigd door Mel33 op 27-02-2021 16:38 ]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Ik probeer een Hue smart plug toe te voegen, maar zodra ik bij het toevoegen van accessoires de smart plug kies springt de app naar lamp configuratie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wim-vdv
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-05 20:41
Atmoz schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 05:22:

Met the app All4hue op Android is dit volgens mij goed in te stellen. Zonet getest en m'n tuinlamp gaat aantal keer knipperen na beweging.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AORPPBNisSXoqpmN2dkXuafu9Kw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/fLH1ikuIhdcSsRaR9xacvv8K.png?f=fotoalbum_large
Deze routine wordt op de bridge geïnstalleerd en de app hoeft niet aan te blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koja78
  • Laatst online: 06-05 09:56
Iemand ervaringen met de outdoor lucca lampen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

wim-vdv schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 17:23:
[...]

Met the app All4hue op Android is dit volgens mij goed in te stellen. Zonet getest en m'n tuinlamp gaat aantal keer knipperen na beweging.
[Afbeelding]
Deze routine wordt op de bridge geïnstalleerd en de app hoeft niet aan te blijven.
Thanks! Dat klinkt goed c.q. veelbelovend.
Super bedankt voor het uittesten ook _/-\o_

Morgen meteen zelf testen :)

Wat ik alleen écht niet snap: waarom kan dit niet rechtstreeks met de Hue app?
Waarom bouwt Philips blijkbaar iets in hun brigde wat ze ZELF niet beschikbaar stellen in hun eigen omgeving? Daar moet toch wel een hele goede reden voor zijn denk ik dan ofzo.... :?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 05-05 19:55
Ze bouwen dat niet in de Bridge, het is programmeerbaar in de Bridge. De Hue app is erg gericht op eenvoud, voor de (halve) digibeet. Moeilijke dingen laat Hue over aan de hobbyisten. Nog netjes trouwens - er zijn genoeg fabrikanten die alles dichtzetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

Rallye schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 20:48:
Ze bouwen dat niet in de Bridge, het is programmeerbaar in de Bridge. De Hue app is erg gericht op eenvoud, voor de (halve) digibeet. Moeilijke dingen laat Hue over aan de hobbyisten. Nog netjes trouwens - er zijn genoeg fabrikanten die alles dichtzetten.
Echt ongelofelijk SUPER sjiek van ze _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Wist niet dat het zo werkte, maar dit is eigenlijk precies zoals ik het ook zou doen!
Simpel houden voor de "normale" mensen, en super veel mogelijkheden beschikbaar houden voor de Tweakers :9 O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Dj-sannieboy schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 16:57:
Ik probeer een Hue smart plug toe te voegen, maar zodra ik bij het toevoegen van accessoires de smart plug kies springt de app naar lamp configuratie.
Nadat hij verbonden is kan je gewoon het proces afbreken en in de Woning app hernoemen en configureren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meirhaeghe
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 03-03-2021
Hallo. Ik heb een probleem met mijn Hue Centris 3. Deze bestaat uit 1 grote lamp en 2 aparte spots. Gisteren kwam er in de Hue app dat 1 spot onbereikbaar is. Ik heb de stroom al uitgeschakeld en terug aangezet, zonder resultaat. Ook heb ik deze 3 lampen uit app verwijderd en nadien terug gezocht naar nieuwe lampen, 2 van de 3 vindt hij terug. De 3e lamp kan precies niet gevonden worden. Als ik deze met bluetooth connecteer lukt het wel maar niet met de bridge.
Iemand een idee hoe ik deze terug kan connecteren? Alles heeft reeds goed gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Greatsword schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 21:06:
[...]

Nadat hij verbonden is kan je gewoon het proces afbreken en in de Woning app hernoemen en configureren.
Ik krijg dus niet de mogelijkheid om de smart plug ‘te zoeken’.

Edit: Zie nu pas dat je een smart plug moet toevoegen door een nieuwe lamp te zoeken 😅

[ Voor 13% gewijzigd door Dj-sannieboy op 27-02-2021 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jtm_
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 04-05 15:29
Deleted

[ Voor 115% gewijzigd door jtm_ op 28-02-2021 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s e k
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 06-05 19:55

Er kan van alles. Je kan nl zelf bepalen wat een druk op een knop doet.

In het vorige deel van dit top is meerdere malen langsgekomen hoe je de bridge zelf kan programmeren.
Ook de app all4hue en andere andere apps geven hierin mogelijkheden.

Je kan bij een druk op een knop een lamp laten aangaan én een (bestaande timer) starten die het licht uit doet na een ingestelde tijd. Met een variabele kun je onthouden dat de knop is ingedrukt. Druk je een 2e keer dan kun je het licht uitdoen. Dan loopt wel je timer nog, die moet je dan ook stoppen.

Bij een standaar dimmer switch wordt ook onthouden hoeveel maal de eerste knop is ingedrukt. Ook zit daarin een timer die wordt gebruikt.

Je zal je er in moeten verdiepen als je iets wilt wat niet standaard kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s e k
AlxRoelofs schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 08:32:
Ik heb jullie hulp nodig... Ik doe vast zelf iets verkeerd maar ik kom er niet meer uit. Ik heb door het huis een aantal Hue motion sensoren. In principe werken deze allemaal gewoon prima omdat ze op plekken hangen waar het licht even snel aan moet als er iemand binnen loopt en het licht daarna ook weer direct uit mag.

Nu zit ik echter met een probleem op mijn werkkamer. Ook hier zou ik het licht graag aan willen hebben als iemand binnen loopt en vervolgens weer uit. Op deze kamer ben ik echter ook 8 uur aan het werk. Ik heb de sensor nu dus zo ingesteld dat hij bij beweging aan moet en vervolgens na 1 minuut weer moet 'terugkeren naar vorige status'. Ik zorg ervoor dat de lampen voordat ik op de kamer kom aan gaan via de app of spraak (Google Home). Ik ga er daarmee vanuit dat de 'vorige status' voor de motion sensor dus 'lampen aan' is omdat ik die al aan heb gedaan voordat hij beweging ziet.

Probleem is alleen helaas dat de lampen constant uit gaan als ik iets te lang stil zit op mijn stoel. Hij gaat dus uit in plaats van 'vorige status' of ik heb op een of andere manier een ander idee bij 'vorige status'. Hoe kan ik dit het beste oplossen of is hier überhaupt geen oplossing voor?
Ik heb dit opgelost door een foh schakelaar te gebruiken.

Met een knop zet ik licht aan én de sensor uit. Met een andere knop zet Ik het licht uit én de sensor uit. Met een derde knop zet ik sensor aan. De sensor doet dan wel weer het licht uit.

Het was een probeersel en het werkt eigenlijk best goed. Ook geen geneuzel met waar die sensor dan moet hangen of dat je een bepaalde tijd moet wachten of zo.

Met een standaar dimmer switch kan dit ook. Bij bovenste knop (licht aan) de sensor uit en bij de onderste knop (licht uit) de sensor aanzetten.

[ Voor 3% gewijzigd door s e k op 28-02-2021 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-05 07:49

elsinga

=8-)

Mauz1978 schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 15:38:
[...]

Wat is je basis? Apple Homekit? Google? En gebruik je iphone/android?
Basis is Android Hue app, verder (nog) niets.
Mel33 schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 16:35:
[...]

Kan je dan niet beter gewoon met de hand de lamp bedienen, of met een druk sensor zolang de wc (mat) bezet is, of iets met het slot vd deur, een sensor daarop zetten.

Of dit
https://www.gearbest.com/smart-light-bulb/pp_257678.html

https://nl.aliexpress.com/item/32880755669.html deze is ook heel precies
Met de hand aan doen gebeurt als automatisme wel, maar dat uit doen... Vandaar de timer-wens.

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlxRoelofs
s e k schreef op zondag 28 februari 2021 @ 10:43:
[...]

Ik heb dit opgelost door een foh schakelaar te gebruiken.

Met een knop zet ik licht aan én de sensor uit. Met een andere knop zet Ik het licht uit én de sensor uit. Met een derde knop zet ik sensor aan. De sensor doet dan wel weer het licht uit.

Het was een probeersel en het werkt eigenlijk best goed. Ook geen geneuzel met waar die sensor dan moet hangen of dat je een bepaalde tijd moet wachten of zo.

Met een standaar dimmer switch kan dit ook. Bij bovenste knop (licht aan) de sensor uit en bij de onderste knop (licht uit) de sensor aanzetten.
Ik heb al een heel aantal FOH switches in huis. Helaas nog niet op de werkkamer maar daar kan ik wel naar upgraden natuurlijk.

Ik zie alleen niet zo snel hoe ik met een druk op de knop ook de motion sensor uit zet. Hoe heb jij dat gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

Rallye schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 20:48:
Ik kom graag nog eens terug op deze reactie als dat mag O-)

Vind het zoals gezegd super gaaf van Philips dat ze dit zo doen _/-\o_

Aan de hand daarvan bedacht ik me zojuist nog iets anders:
Is het -op de een of andere manier- misschien ook mogelijk om een eigen link* te laten "triggeren" zodra de motion-sensor wordt getriggerd, of zodra er op de Hue-remote wordt gedrukt?

Dat zou natuurlijk helemaal geweldig zijn als dat zou kunnen 8) (ZONDER "domotica hub" dan he :P)

*ik heb een PHP-script op m'n NAS staan dat zodra ik dat aan roep een lamp doet schakelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Met IFTT en webhooks kun je toch dat soort url’s aanroepen? Misschien waard om daar eens naar te kijken.

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Hier trouwens flink wat frustratie met het zoeken naar de laatste dimmer in de keuken. Tweede ronde met schoonvader had niets opgeleverd.

Vandaag derde ronde met een elektricien, vriend van mn zwager. Weer alles doorlopen, logische plekken afgespeurd, niks gevonden.

We denken nu dat we de verdachte plek hebben gevonden, een blauwe lasdoos in het plafond tussen de spotjes in op een onbereikbare plek :(

Morgen wil ie nog een truc uitproberen door de spotjes op een ander spanningspunt aan te sluiten (uitzagkap uit het plafond gehaald) om te zien wat er dan gebeurt.

Geen idee of dat invloed heeft op de werking van die dimmer maar ik kan het eigenlijk niet verteren als ik het hele huis heb aangesloten op Hue maar bij mn kookeiland aangewezen ben op dat verrotte klikaanklikuit-systeem voor de rest van mn leven :X

En om nou het hele plafond open te slopen met alle gevolgen van dien zie ik ook weer niet zitten :(

Nouja morgen maar even bedenken hoe of wat...

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

LuNaTiC schreef op zondag 28 februari 2021 @ 17:43:
Met IFTT en webhooks kun je toch dat soort url’s aanroepen? Misschien waard om daar eens naar te kijken.
Klopt, maar dan moet de NAS weer een port-forward krijgen anders "ziet" IFTTT hem niet.
En dan komt er dus toch weer iets tussen waardoor het ook weer een stukje trager gaat zijn...

Hoe mooi/sjiek zou het zijn om dit rechtstreeks vanuit de Hue hub te kunnen doen :D _/-\o_

[edit]

Wat is er trouwens met je bericht aan de hand? :P
Het ziet er hier uit alsof het 2 berichten "in elkaar" zijn ofzoiets 8)7
Ik kan hierdoor 2x liken, 2x quoten, etc... Echt nog nooit gezien :o

[ Voor 16% gewijzigd door Atmoz op 28-02-2021 18:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Atmoz schreef op zondag 28 februari 2021 @ 18:07:
[...]

Klopt, maar dan moet de NAS weer een port-forward krijgen anders "ziet" IFTTT hem niet.
En dan komt er dus toch weer iets tussen waardoor het ook weer een stukje trager gaat zijn...

Hoe mooi/sjiek zou het zijn om dit rechtstreeks vanuit de Hue hub te kunnen doen :D _/-\o_

[edit]

Wat is er trouwens met je bericht aan de hand? :P
Het ziet er hier uit alsof het 2 berichten "in elkaar" zijn ofzoiets 8)7
Ik kan hierdoor 2x liken, 2x quoten, etc... Echt nog nooit gezien :o
Dat is superhandig voor luie mensen zoals ik. Die dan eigenlijk dubbelposten onder elkaar, die worden sinds enige tijd alweer nu automagisch samengevoegd tot 1 post (ook al kun je de afzonderlijk bedoelde posts wel apart quoten, liken, etc :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s e k
AlxRoelofs schreef op zondag 28 februari 2021 @ 15:17:
[...]

Ik heb al een heel aantal FOH switches in huis. Helaas nog niet op de werkkamer maar daar kan ik wel naar upgraden natuurlijk.

Ik zie alleen niet zo snel hoe ik met een druk op de knop ook de motion sensor uit zet. Hoe heb jij dat gedaan?
Ik heb hiervoor Hue Essentials IConnectHue gebruikt (gekocht). Uit de info kon ik niet direct opmaken of dat kon. Had daarom eerst even contact gezocht met de ontwikkelaar. Je kan meerdere acties hangen aan een druk op de knop. Ook dus de foh devices.

Ik heb in mijn werkkamer de ROBB Smarrt Dubbele wandzender Zigbee Friends of Hue met een batterij. Kwam een tijdje geleden langs in het vorige deel van dit topic. Als testje heb ik deze omgezet naar een Busch Jaeger frame. Het voelt allemaal een beetje fragiel aan. Niet te vergelijken met de versies zonder batterij.

Je moet wel je motion sensor in je werkkamer ook configureren met Hue Essentials, anders kun je hem niet aan/uitzetten.

Werkt prima. Heb ondertussen wel een scala aan third party apps. Ze hebben allemaal wel wat handigs.
Zelf doen kan allemaal wel, maar kost wat meer tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlxRoelofs
s e k schreef op zondag 28 februari 2021 @ 21:06:
[...]

Ik heb hiervoor Hue Essentials gebruikt (gekocht). Uit de info kon ik niet direct opmaken of dat kon. Had daarom eerst even contact gezocht met de ontwikkelaar. Je kan meerdere acties hangen aan een druk op de knop. Ook dus de foh devices.

Ik heb in mijn werkkamer de ROBB Smarrt Dubbele wandzender Zigbee Friends of Hue met een batterij. Kwam een tijdje geleden langs in het vorige deel van dit topic. Als testje heb ik deze omgezet naar een Busch Jaeger frame. Het voelt allemaal een beetje fragiel aan. Niet te vergelijken met de versies zonder batterij.

Je moet wel je motion sensor in je werkkamer ook configureren met Hue Essentials, anders kun je hem niet aan/uitzetten.

Wekt prima. Heb ondertussen wel een scala aan third party apps. Ze hebben allemaal wel wat handigs.
Zelf doen kan allemaal wel, maar kost wat meer tijd.
Ga het is proberen, dankjewel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandemic
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01-02 22:09
Weet iemand hier of de adapter van de Hue Lily buitenlampen zelf ook waterdicht is? Ik vind overal enkel informatie over de bijgeleverde kabels.

Ik bedoel dan deze: https://www.bol.com/nl/p/...le#product_specifications

Reden is dat ik anders moet gaan kijken hoe ik de kabel netjes de schuur in moet laten lopen en dat het gat dan ook groot genoeg moet zijn voor de koppeling.

Als hij waterdicht is kan ik hem gewoon aansluiten op een al bestaand buitenstopcontact.

[ Voor 5% gewijzigd door Pandemic op 01-03-2021 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danno88
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:44
Meer info over de Hue Wall Switch Module:

HueBlog: This is how the Hue wall switch

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-05 18:01

megaleo

Special member

Pandemic schreef op maandag 1 maart 2021 @ 11:26:
Weet iemand hier of de adapter van de Hue Lily buitenlampen zelf ook waterdicht is? Ik vind overal enkel informatie over de bijgeleverde kabels.

Ik bedoel dan deze: https://www.bol.com/nl/p/...le#product_specifications

Reden is dat ik anders moet gaan kijken hoe ik de kabel netjes de schuur in moet laten lopen en dat het gat dan ook groot genoeg moet zijn voor de koppeling.

Als hij waterdicht is kan ik hem gewoon aansluiten op een al bestaand buitenstopcontact.
Ja is waterdicht. Ik heb er een aantal.
Wat ik altijd wel doe (tippie) is de adapter ophangen net iets boven de grond. Het idee hierachter is dat dat deze niet kan bevriezen wanneer je hem direct op het zand zou leggen. Stel er ontstaat een klein kuiltje, en hier blijft net wat water in staan, en het zou gaan vriezen kan je adapter kapot vriezen.

Ik spreek helaas uit ervaring. O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s e k
AlxRoelofs schreef op zondag 28 februari 2021 @ 21:13:
[...]

Ga het is proberen, dankjewel!
Sorry, ik heb mij vergist in de app.
Dit moet zijn IConnectHue.

Het is al eens eerder gemeld. Meerdere apps naast elkaar gebruiken is niet altijd even handig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Zo, probleem met de spotjes is opgelost :X kan ik eindelijk verder met de volgende projecten. Souterrain/mancave nieuwe lampen aanschaffen zodat ik daar van het TL-lichr af kan.

Inmiddels 8 Osram smart plugs aangeschaft en daar discolichten en stroboscoop op aangesloten. (Oja en een Photoplay-apparaat). Nu een NFC-tag gebruikt die we kunnen scannen zodat de discolichten aanschieten en een favoriete playlist afspeelt op de Sonos _O-

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
1 March 2021

Andere projectjes nog de badkamer en wc.

Tot zover lief dagboek, ik wilde nog afsluiten met een vraag.

Ik heb nu in de huiskamer twee lampen aan het plafond hangen en twee staande lampen achter de bank. Als we ‘s avonds op de bank zitten hebben we eigenlijk alleen die twee lampen aan. De lampen aan het plafond eigenlijk alleen als we met gezelschap zijn (en is natuurlijk nu niet veel met corona).

Enfin; deze 4 lampen zitten in een room genaamd ‘huiskamer’. Als aparte zones heb ik ‘bank’ en ‘plafond huiskamer’ aangemaakt.

Ik heb bij de huiskamer een Hue dimmer switch opgehangen. Wat ik eigenlij zou willen is dat ik met de onderste knop door 5 scenes heen cycle waarbij max 1 of 2 scenes ook de lampen aan de plafond aanzetten. Bij de eerste 3-4 scenes wil ik ze eigenlijk uit laten (omdat we dus die niet vaak aanhebben)...

Maar volgens mij kan ik niet per lamp bepalen of ze uit of aanstaan voor een hele kamer?

En als je een zone voor de switch selecteert kun je maar 1 zone kiezen?

Dus kan dan eigenlijk niet wat ik wil of zie ik iets heel simpels over het hoofd?

Edit: laat maar, gewoon met een scene dus |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jassie256
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-04 12:18
Is het mogelijk om het gedrag bij inschakelen aan te passen aan specifieke tijden?

De lampen schakelen nu in op de 'stand' voordat deze via de schakelaar uit werden gezet.
Kan ik bijv. instellen dat de felheid & kleur 's nachts zachter zijn dan overdag? Zou ideaal zijn voor in de wc bijvoorbeeld.

Ik heb geen HUE schakelaar, we gebruiken enkel de originele wall-switches + Brigde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Je maakt de lampen dus stroomloos? Volgens mij kun je dan enkel kiezen tussen “laatste functie” en “vol aan”.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
jassie256 schreef op maandag 1 maart 2021 @ 21:35:
Is het mogelijk om het gedrag bij inschakelen aan te passen aan specifieke tijden?

De lampen schakelen nu in op de 'stand' voordat deze via de schakelaar uit werden gezet.
Kan ik bijv. instellen dat de felheid & kleur 's nachts zachter zijn dan overdag? Zou ideaal zijn voor in de wc bijvoorbeeld.

Ik heb geen HUE schakelaar, we gebruiken enkel de originele wall-switches + Brigde.
ja, dit kan met thirdpaty apps, bv. iConnectHue (iOs) of all4Hue (Android). beetje zoeken in dit topic levert meer dan voldoende informatie.

edit:
Als wat Rallye waar is, dan kan het inderdaad niet, dan reset je de lamp iedere keer

[ Voor 7% gewijzigd door B-Force op 02-03-2021 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jassie256
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-04 12:18
B-Force schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 08:37:
[...]

ja, dit kan met thirdpaty apps, bv. iConnectHue (iOs) of all4Hue (Android). beetje zoeken in dit topic levert meer dan voldoende informatie.

edit:
Als wat Rallye waar is, dan kan het inderdaad niet, dan reset je de lamp iedere keer
Ik heb dus een beetje gezocht en kon het niet expliciet vinden - en denk/liep ook tegen de limitatie aan die @Rallye aangaf. Ja de lampen zijn stroomloos (ouderwetse tuimelschakelaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardj
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 05-05 21:57
Ik ben op zoek naar een Zigbee fase aansnijding dimmer, is iemand er toevallig wel eens 1 tegengekomen? Afsnijding werkt qua dimmen prima, maar dan liggen alle trafo's te trillen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botech
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:13
Weer iets doms gedaan tijdens de installatie van m'n Hue Lily spots. Ik heb dat kleine schroefje laten vallen wat in die voet zit om die steun/ houder in een bepaalde positie vast te zetten (zie pijltje foto). Ik vind het nergens terug. Nu ben ik al naar de lokale bouwmarkt geweest maar die hadden het niet. Weet iemand de juiste naam en maat van dit schroefje? En waar zou dit te bestellen zijn? Anders zal,ik Philips moeten contacteren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RH-ivcXbqqcV5oy15xemzkvV4vc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kBQOar1yGiQ7cDIo0JbE0rVr.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 193% gewijzigd door botech op 02-03-2021 16:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Obelixxx
  • Registratie: Juli 2020
  • Nu online
botech schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 16:05:
Weer iets doms gedaan tijdens de installatie van m'n Hue Lily spots. Ik heb dat kleine schroefje laten vallen wat in die voet zit om die steun/ houder in een bepaalde positie vast te zetten (zie pijltje foto). Ik vind het nergens terug. Nu ben ik al naar de lokale bouwmarkt geweest maar die hadden het niet. Weet iemand de juiste naam en maat van dit schroefje? En waar zou dit te bestellen zijn? Anders zal,ik Philips moeten contacteren.

[Afbeelding]
Inbusschroef
Maar dat moet gewoon bij een ijzerwarenzaak te koop zijn
Voorbeeldje: https://nl.aliexpress.com/i/1005001812681951.html

[ Voor 12% gewijzigd door Obelixxx op 02-03-2021 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisjansen3
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11:47
jassie256 schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 09:13:
[...]

Ik heb dus een beetje gezocht en kon het niet expliciet vinden - en denk/liep ook tegen de limitatie aan die @Rallye aangaf. Ja de lampen zijn stroomloos (ouderwetse tuimelschakelaar).
Ik gebruik een sensor om mijn ganglamp te schakelen. Beste koop ever. Bovendien kan ik dan doen wat jij wilt: overdag bij voldoende licht niet aandoen, 's avonds tot 2200 feller, en 's nachts vanaf 2200 op stand nachtlampje...
(niet de oplossing die je zoekt, maar 't werkt wel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjufke
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11:22
Morgen komen ze in de tuin een boom planten en wil deze gaan uitlichten met een Hue Lily lamp. Zou de gewone Lily genoeg zijn of zou ik voor de Lily XL moeten gaan?

PSN: bollsie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mel33
sjufke schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 19:17:
Morgen komen ze in de tuin een boom planten en wil deze gaan uitlichten met een Hue Lily lamp. Zou de gewone Lily genoeg zijn of zou ik voor de Lily XL moeten gaan?
Een sequoia van 100meter hoog?, of een kleiner model :+ , ik vind de gewone Lily al genoeg, het zal persoonlijk zijn denk ik.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCHero
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14:03
sjufke schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 19:17:
Bij ons in de tuin staan drie (jonge) sierkersen die worden aangelicht door een gewone Lily. Die zijn voor nu nog meer dan genoeg om sfeervol aan te lichten op 50%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjufke
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11:22
Mel33 schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 19:53:
[...]

Een sequoia van 100meter hoog?, of een kleiner model :+ , ik vind de gewone Lily al genoeg, het zal persoonlijk zijn denk ik.
Nou nee haha. Gaat om een catalpa.
LCHero schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 07:34:
[...]

Bij ons in de tuin staan drie (jonge) sierkersen die worden aangelicht door een gewone Lily. Die zijn voor nu nog meer dan genoeg om sfeervol aan te lichten op 50%.
Ok duidelijk. Een kleine zal genoeg zijn dus. Bedankt!

PSN: bollsie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-05 18:21
Ik heb net voor het eerst de nieuwe versie van de Hue Dimmer switch in mijn huis geïnstalleerd.

Wat betreft design vind ik het wel een stapje achteruit.
Het hoogglans materiaal van de oude switch oogt veel beter en is ook makkelijker schoon te maken dan het matte witte plastic wat ze nu gebruiken.

Wat betreft knoppen vind ik het wel een stapje voorruit.
De bovenste knop is gewoon aan/uit waardoor er 1 knop vrij komt om andere zaken achter te zetten.
De onderste knop voor wisselen tussen scenes of op tijdsloten verschillende scenes.

Ik heb een sensor in de ruimte waar deze switch hangt die het licht automatisch aanzet bij binnenkomst, een druk op de aan/uitknop en de lichten gaan altijd netjes uit dus die toggle functie werkt goed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Wie de LED-strips van Philips te duur vindt, en op bepaalde plekken met iets goedkopers af kan, kan ik deze aanraden: YouTube: Zelf je Philips Hue Led Strip maken voor een kwart van de prijs

Net spullen binnen gekregen, en binnen 10 minuten aan de praat gekregen. Best grappig, 5 meter kleurenledstrip en in de Hue app te besturen voor 35 euro.

Kwaliteit zal wel minder zijn en het mist de voordelen van het afknippen/uitbreiden maar voor dat geld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Swift
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-05 06:39
LuNaTiC schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 12:58:
Wie de LED-strips van Philips te duur vindt, en op bepaalde plekken met iets goedkopers af kan, kan ik deze aanraden: YouTube: Zelf je Philips Hue Led Strip maken voor een kwart van de prijs

Net spullen binnen gekregen, en binnen 10 minuten aan de praat gekregen. Best grappig, 5 meter kleurenledstrip en in de Hue app te besturen voor 35 euro.

Kwaliteit zal wel minder zijn en het mist de voordelen van het afknippen/uitbreiden maar voor dat geld ;)
Heb ik ook. Ik heb 10 meter, onder m'n bank in een led profiel met melkglas. De ledjes zitten iets verder uit elkaar, en bij soepel tussen kleuren wisselen gaat het niet zo mooi, maar als je gewoon een kleur kiest en laat staan is het prima! Zou hem persoonlijk niet in het zicht plaatsen.
Het is zeker een goede low budget investering!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

2Swift schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 13:39:
[...]

Heb ik ook. Ik heb 10 meter, onder m'n bank in een led profiel met melkglas. De ledjes zitten iets verder uit elkaar, en bij soepel tussen kleuren wisselen gaat het niet zo mooi, maar als je gewoon een kleur kiest en laat staan is het prima! Zou hem persoonlijk niet in het zicht plaatsen.
Het is zeker een goede low budget investering!
Stomme vraag maar ik heb maar één 5 meter strip besteld om dit eerst te testen; maar gezien de aansluiting die nog 'over' is, kan ik hier gewoon een andere strip op aansluiten zodat je hem kan verlengen zonder dat je een extra controller en voeding nodig hebt??

Ik heb ze nu overigens achter een dumbbell rack geplakt, geeft een aardige leuke blauwe gloed af, al krijg ik het niet goed op de foto ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3Ur1gdSVa6xW7cbaFOdHW-0C_JM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GjrACBEyp13b31M9PLzpABsp.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 26% gewijzigd door LuNaTiC op 06-03-2021 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
LuNaTiC schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 14:30:
[...]

Stomme vraag maar ik heb maar één 5 meter strip besteld om dit eerst te testen; maar gezien de aansluiting die nog 'over' is, kan ik hier gewoon een andere strip op aansluiten zodat je hem kan verlengen zonder dat je een extra controller en voeding nodig hebt??

Ik heb ze nu overigens achter een dumbbell rack geplakt, geeft een aardige leuke blauwe gloed af, al krijg ik het niet goed op de foto ;)

[Afbeelding]
Netjes, ik dacht eerst dat is overdag, ja dat soort licht is wel mooi heh met Hue of een ander.

Ps kan je vloer het wel dragen al die tonnen aan gewicht :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Mel33 schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 15:25:
[...]

Netjes, ik dacht eerst dat is overdag, ja dat soort licht is wel mooi heh met Hue of een ander.

Ps kan je vloer het wel dragen al die tonnen aan gewicht :P
Haha ja dit is het souterrain dus dat gaat prima :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Swift
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-05 06:39
LuNaTiC schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 14:30:
[...]

Ik verwacht van wel. Je moet alleen een goede voeding hebben die het aan kan. Ik heb in ieder geval voor de veiligheid geen Chinees besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:25

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Marsman83 schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 12:05:
Ik heb net voor het eerst de nieuwe versie van de Hue Dimmer switch in mijn huis geïnstalleerd.

Wat betreft design vind ik het wel een stapje achteruit.
Het hoogglans materiaal van de oude switch oogt veel beter en is ook makkelijker schoon te maken dan het matte witte plastic wat ze nu gebruiken.

Wat betreft knoppen vind ik het wel een stapje voorruit.
De bovenste knop is gewoon aan/uit waardoor er 1 knop vrij komt om andere zaken achter te zetten.
De onderste knop voor wisselen tussen scenes of op tijdsloten verschillende scenes.

Ik heb een sensor in de ruimte waar deze switch hangt die het licht automatisch aanzet bij binnenkomst, een druk op de aan/uitknop en de lichten gaan altijd netjes uit dus die toggle functie werkt goed.
Valt deze nu mooi over de gaten heen? De oude was te smal.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Tylen schreef op zondag 7 maart 2021 @ 09:21:
[...]

Ik heb er (naast een aantal oude varianten en smart buttons) ook een hangen en de nieuwe valt inderdaad precies over de gaten heen. Voor de oude varianten heb ik montageplaten gebruikt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ip2iKQOTN1FOIkzCsjKbJ3nRAMk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WmFGsXIyLqvZrukRlenX2MOT.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 45% gewijzigd door Dj-sannieboy op 07-03-2021 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:25

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Dj-sannieboy schreef op zondag 7 maart 2021 @ 09:25:
[...]

Ik heb er (naast een aantal oude varianten en smart buttons) ook een hangen en de nieuwe valt inderdaad precies over de gaten heen. Voor de oude varianten heb ik montageplaten gebruikt.
Top. Thank. Dan ga ik de Senics (friends of hue) denk ik vervangen voor deze. 👍🏻👍🏻👍🏻

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-05 18:21
Tylen schreef op zondag 7 maart 2021 @ 09:21:
[...]

Ja deze valt er perfect overheen, dat was ook de reden dat ik deze heb aangeschaft, had eerst een kiertje erlangs idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peppie71
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 00:10
Goedenavond,

Wij hebben een 2tal bluetooth Hue lampjes. We kregen er een Smart Button bij. Ik ben de handleiding echter kwijt. Ik heb al gezocht op internet, maar kan deze nergens vinden. Ook met Youtube kom ik niet veel verder.

Ik wil de Button koppelen aan de lampen, maar zou niet weten hoe ik dit kan doen.
Weet iemand hier raad?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik1971
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12-11-2024
peppie71 schreef op zondag 7 maart 2021 @ 19:31:
Goedenavond,

Wij hebben een 2tal bluetooth Hue lampjes. We kregen er een Smart Button bij. Ik ben de handleiding echter kwijt. Ik heb al gezocht op internet, maar kan deze nergens vinden. Ook met Youtube kom ik niet veel verder.

Ik wil de Button koppelen aan de lampen, maar zou niet weten hoe ik dit kan doen.
Weet iemand hier raad?
Volgens mij heb je een bridge nodig voor de Hue Smart Button, deze is in tegenstelling tot de Hue Dimmer Switches, niet bedoeld om zonder tussenkomst van Birdge rechtstreeks de lampen te bedienen.

Maar er is een maar, om producten gecertificeert te krijgen moeten ze ook rechtstreeks met een lamp te koppelen zijn, bij bijvoorbeeld de Hue Sensor zit er in het batterijcompartiment naast een reset knopje, er ook een link knopje, zodat je de lampen rechtstreeks aan de Hue Sensor kunt koppelen zonder bridge, ik neem aan dat bij Hue Smart Button ook ergens (bij batterij?) zo'n link knop verborgen zit?!

Ik heb zelf geen Hue Smart Button, dus kan niet even checken waar de link knop zit of wellicht is het een combinatie van knoppen, geen idee?!

Gevonden, je kunt ook zonder bridge linken, https://hue-expert.com/philips-hue-smart-button-review/:

Standalone
First use: press button for 3 seconds so the LED will start flashing orange.

Make sure the Philips Hue bulb or light is in pairing mode (first 30 minutes after power cycle).

Hold the button close to a Philips Hue light and press the button for 3 seconds until the light starts flashing.

You can now control this light directly with the button.

To add multiple lights (up to 10) repeat this process, but make sure the button is flashing orange to connect (press setup button behind battery cover 1 sec).

[ Voor 22% gewijzigd door Erik1971 op 07-03-2021 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gvrsnor
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09:51
Ik ben van plan een hue outdoor led strip te plaatsen aan de onderkant van het tuinhuis (sfeerverlichting).
Deze zou dan achter een bloemenstruikje liggen (in de winter niets). Vraag me alleen af of deze genoeg lichtopbrengst heeft.. De strip zal dus niet direct zichtbaar zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robkrekel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06-05 14:21
@gvrsnor Ik heb er eentje in mijn houthok hangen, en voluit komt er een bult licht vanaf. Hij staat dan ook nooit voluit, eerder half, en dat is voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willem1509
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10:43
Oke, ik heb volgens mij alle delen van dit topic doorgenomen, maar ik kan het niet vinden.

Ik wil graag al mijn GU10 spotjes gaan vervangen voor HUE lampen. Hierbij zijn er een flink aantal waar een dimmer op zit en ik heb boven de keuken een rij spotjes die je vanaf twee punten kunt bedienen.

In de slaapkamer heb ik 6 spots, aangesloten op 3 dimmers (ééntje bij ingang en aan weerszijden bed zit een dimmer).

Nu begrijp ik dat de HUE spots niet gaan werken met aansluitingen waar dimmers achter zitten en dat ik een andere schakelaar erachter moet zetten. Welke zou dat zijn?

Als ik het goed begrijp, krijg je een draadloze schakelaar die ik overal kan plaatsen.. maar wat moet er in mijn huidige dimmerknop?

Mijn zwager is electricien en heeft alles aangesloten en loopt alleen maar te mopperen op HUE, maar volgens mij moet het kinderspel zijn om aan te sluiten en ik wil juist kleurenschema's kunnen kiezen (witter licht om te studeren, en warm licht voor ... ehhh gezellige avondjes :P )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymel
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-02 06:28

barrymel

BarryMel

willem1509 schreef op maandag 8 maart 2021 @ 16:32:
Oke, ik heb volgens mij alle delen van dit topic doorgenomen, maar ik kan het niet vinden.

Ik wil graag al mijn GU10 spotjes gaan vervangen voor HUE lampen. Hierbij zijn er een flink aantal waar een dimmer op zit en ik heb boven de keuken een rij spotjes die je vanaf twee punten kunt bedienen.

In de slaapkamer heb ik 6 spots, aangesloten op 3 dimmers (ééntje bij ingang en aan weerszijden bed zit een dimmer).

Nu begrijp ik dat de HUE spots niet gaan werken met aansluitingen waar dimmers achter zitten en dat ik een andere schakelaar erachter moet zetten. Welke zou dat zijn?

Als ik het goed begrijp, krijg je een draadloze schakelaar die ik overal kan plaatsen.. maar wat moet er in mijn huidige dimmerknop?

Mijn zwager is electricien en heeft alles aangesloten en loopt alleen maar te mopperen op HUE, maar volgens mij moet het kinderspel zijn om aan te sluiten en ik wil juist kleurenschema's kunnen kiezen (witter licht om te studeren, en warm licht voor ... ehhh gezellige avondjes :P )
Dimmers verwijderen , draadjes daar achter aan elkaar doorkoppelen zodat er altijd spanning op staat , oude dimmer weg gooien en hue dimmer switches daar plaatsen, of de oude dimmer terug zetten die dan dus niet meer functioneren en de hue dimmers ergens anders plakken waar je wilt wat misschien beter uit komt, of als je de hue dimmers op een andere plek wilt en je wilt de oude dimmers niet meer zien dan kan je ook de oude dimmers vervangen door afdek plaatjes

BarryMel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JvS
  • Laatst online: 06:35

JvS

Ik heb hem zelf ook

Of dit ding gebruiken:

Bekijk op YouTube
How to install the Philips Hue wall switch module

En dan met tiptoetsen dimmen. Of gewoon 3 standen schakelen met een aan/uit schakelaar.

Ik hoop dat dit ding er echt snel is btw. 9 maart was het ooit. Nu is het 'voorjaar' maar wel die video sinds vandaag geupload

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
@JvS Week 19 begreep ik van https://hueblog.de/2021/0...aechst-exklusiv-verkauft/

@willem1509 Je zwager zal er redelijk ziek van worden, maar de dimmers verwijderen en de draden doorverbinden is inderdaad de meestgebruikte optie. Dimmers laten zitten is niet goed voor de levensduur van de Hue-lampen. Zou je de (nog niet verkrijgbare) wall switch module gebruiken, dan moeten de dimmers er ook uit, maar die worden dan vervangen door een gewone schakelaar met daar achter de WSM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willem1509
Ah bedankt allemaal voor jullie hulp:) ik zal van de week eens even de schroevendraaier erbij pakken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12:48

Quad

Doof

willem1509 schreef op maandag 8 maart 2021 @ 19:56:
Ah bedankt allemaal voor jullie hulp:) ik zal van de week eens even de schroevendraaier erbij pakken :)
Ben je van plan om gekleurde spots te nemen of wit /warm wit? Anders kan je eventueel alleen de dimmer vervangen voor een zigbee variant en deze koppelen aan je Hue Bridge. Is ook aardig goedkoper.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willem1509
Ik wil de spots veranderen naar white ambiance..

De spots die ik nu heb, vind ik sommige te wit (3000K) en andere weer te geel (ik heb twee soorten erin zitten). Zeker als ik spots dim, wordt het snel te geel. Ik dacht als ik nu de white ambiance serie kies, dan kan ik instellen dat ze wel moeten dimmen, maar dan niet direct naar het gelige licht moeten gaan.

Dus ik denk dat ik toch de spots moet vervangen en een bridge etc moet aanschaffen?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12:48

Quad

Doof

willem1509 schreef op maandag 8 maart 2021 @ 20:21:

Dus ik denk dat ik toch de spots moet vervangen en een bridge etc moet aanschaffen?!
Correct, maar dat wist je vermoedelijk al door al het doorlezen van de informatie.
Ben je van plan om naast Hue meer met domotica te gaan doen?

Verder de bestaande dimmers bypassen en eventueel voorzien van een draadloze dimmer (druk of draai) zodat je ook zonder app in 1x de gewenste stand kan klikken.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsled
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-05 16:53
Rallye schreef op maandag 8 maart 2021 @ 17:48:
@JvS Week 19 begreep ik van https://hueblog.de/2021/0...aechst-exklusiv-verkauft/

@willem1509 Je zwager zal er redelijk ziek van worden, maar de dimmers verwijderen en de draden doorverbinden is inderdaad de meestgebruikte optie. Dimmers laten zitten is niet goed voor de levensduur van de Hue-lampen. Zou je de (nog niet verkrijgbare) wall switch module gebruiken, dan moeten de dimmers er ook uit, maar die worden dan vervangen door een gewone schakelaar met daar achter de WSM.
Week 19 voor andere handelaren staat in dat artikel. Bij de aankondiging vanuit Philips gaven ze aan dat ze eerst exclusief enkel via Philips te kopen zijn. Hopelijk komen ze snel beschikbaar in de store, ik zit er om te springen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willem1509
Quad schreef op maandag 8 maart 2021 @ 20:25:
[...]

Correct, maar dat wist je vermoedelijk al door al het doorlezen van de informatie.
Ben je van plan om naast Hue meer met domotica te gaan doen?

Verder de bestaande dimmers bypassen en eventueel voorzien van een draadloze dimmer (druk of draai) zodat je ook zonder app in 1x de gewenste stand kan klikken.
Nee, verder geen plannen met domotica.

Ik heb deze dimmer op het oog:
https://www.beaumotica.nl...-anthracite-5413736363625.

Helaas heeft Jung geen HUE schakelmateriaal dat aansluit bij mijn huidige schakelmateriaal van deze fabrikant. Ik heb momenteel deze serie overal zitten in antraciet.

https://www.jungstore.nl/designseries/a-creation/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Nu online

RnB

Zijn er meer mensen waarvan de Bridge ineens geen internet verbinding meer heeft?

Sinds een week of twee doet die van mij het niet meer buitenshuis of met Google Home.
Het derde lampje van links op de bridge brandt ook niet meer.

Normaliter haalde ik de bridge even van de netspanning en kwam deze weer online, maar dit haalt nu niks meer uit. Ook een reset middels het reset knopje op de achterzijde haalt niks uit, alles behalve dat ik mijn huis weer mocht instellen....

Netwerktechnisch is er niks veranderd, de Hue heeft nog steeds alle vrijheid om naar het internet te gaan. Ik zie in mijn firewall logging ook dat de Hue het een en ander probeert te bereiken (*.meethue.com, philips-hue.com en een gekke mqtt.2030.ltsapis.goog) en dat dit verkeer netjes wordt toegelaten.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
@bartsled Je hebt gelijk. Te snel gelezen......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwhoogervorst
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06-05 18:51
@RnB : heb je toevallig een (oude) ronde bridge?
Want voor zover ik weet heeft de bridge V2.x geen resetknopje, en is de oude bridge end-of-life, en is de support ten einde...
En dus ook alle “buitenshuis” functies.

Voor elke oplossing is er een probleem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Nu online

RnB

@jwhoogervorst Als ik het goed zie, heb ik v2.1, met reset knopje:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vk6IG0RnVWSX8p4b0Q47SZVMUpE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oEfnOR9TBUaFvA4zV94nJzn0.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vuQ3jF5MOVTf59Jg1cVjEp7knGQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/F8EDfb5AfZfWkqiVRB8RDuNX.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwhoogervorst
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06-05 18:51
@RnB : weer wat geleerd!
In ieder geval heb ik een bridge 2.0 en 2x een bridge 2.1, en geen problemen.
In ieder geval bij de 2.0 en één 2.1 zijn alle 3 de LEDs aan. De tweede 2.1 staat op zolder (ivm het bereik), en ik heb even geen zin om de trap op en af te lopen om die te controleren.
Maar als ik in iConnectHue voor “remote-access” kies, en de verlichting op zolder aanzet, zie ik op de webcam dat de verlichting aan is.

Edit: meteen ook maar een bug-report gedaan voor iConnectHue: bij mijn primaire bridge geeft hij wél netjes aan dat er een remote-verbinding is, bij de andere 2 kan je dat alleen zien aan het feit dat de optie “disconnect” beschikbaar is.
Hopelijk wordt het net zo netjes opgelost als mijn vorige bug-report (dat was een spelvoutje)...

[ Voor 28% gewijzigd door jwhoogervorst op 09-03-2021 11:01 ]

Voor elke oplossing is er een probleem!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik1971
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12-11-2024
RnB schreef op maandag 8 maart 2021 @ 21:17:
Zijn er meer mensen waarvan de Bridge ineens geen internet verbinding meer heeft?

Sinds een week of twee doet die van mij het niet meer buitenshuis of met Google Home.
Het derde lampje van links op de bridge brandt ook niet meer.

Normaliter haalde ik de bridge even van de netspanning en kwam deze weer online, maar dit haalt nu niks meer uit. Ook een reset middels het reset knopje op de achterzijde haalt niks uit, alles behalve dat ik mijn huis weer mocht instellen....

Netwerktechnisch is er niks veranderd, de Hue heeft nog steeds alle vrijheid om naar het internet te gaan. Ik zie in mijn firewall logging ook dat de Hue het een en ander probeert te bereiken (*.meethue.com, philips-hue.com en een gekke mqtt.2030.ltsapis.goog) en dat dit verkeer netjes wordt toegelaten.

Iemand een idee?
Als laatste derde lampje niet brand dan kan bridge geen connectie maken met de Philips server, en aangezien andere mensen hier (nog?) geen last van hebben, is het waarschijnlijk dat er alleen bij jou opstelling iets fout gaat!?

Bridge resetten, moet je nooit doen, is alleen nodig als je je bridge verkoopt, maar van de reset knop moet je af blijven is mijn advies, heeft nog nooit een probleem opgelost, alleen maar de frustraties vergroot, omdat je weer alles opnieuw mag instellen :'(

Ik zou het in je router zoeken waar de bridge op aangesloten is, kan zijn dat het tijdelijke address dat aan je bridge is uitgedeelt is verlopen en de router niet instaat is om een nieuwe uit te delen, ik zie dat regelmatig fout gaan met mijn Ziggo Router.... (met allerlei aangesloten apparaten die dan niet meer werken :( ) Oplossing, even de router van de spanning halen, 5 minuten wachten en weer terug op de spanning zetten, dan worden alle addressen opnieuw uit gedeelt en waarschijnlijk is dan je probleem opgelost.

Success.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13:27
bartsled schreef op maandag 8 maart 2021 @ 21:03:
[...]

Week 19 voor andere handelaren staat in dat artikel. Bij de aankondiging vanuit Philips gaven ze aan dat ze eerst exclusief enkel via Philips te kopen zijn. Hopelijk komen ze snel beschikbaar in de store, ik zit er om te springen :D
Ze zijn nu te bestellen in de HUE shop, 39,99 per stuk of 69,99 voor een 2-pack
https://www.philips-hue.c...UAL&page=1&sort=relevance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsled
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-05 16:53
remmuz schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 12:15:
[...]

Ze zijn nu te bestellen in de HUE shop, 39,99 per stuk of 69,99 voor een 2-pack
https://www.philips-hue.c...UAL&page=1&sort=relevance
Hier staan ze helaas nog als 'Tijdelijk niet op voorraad', nog heel even wachten lijkt 't :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ja alleen wel "Tijdelijk niet op voorraad" en dat waren ze vanmorgen om 9:00 ook niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13:27
Bizar. 10 minuten geleden kon ik ze nog aan de winkelwagen toevoegen ?!

Edit: Lees net op rediit dat kopers in de UK te horen krijgen dat ze al zijn uitverkocht.
(blijkbaar worden ze in kleine oplages gemaakt? dat zal ook de reden zijn dat ze de eerste 3 maanden alleen via de Philips HUE shop worden verkocht)

[ Voor 63% gewijzigd door remmuz op 09-03-2021 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
remmuz schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 12:17:
Bizar. 10 minuten geleden kon ik ze nog aan de winkelwagen toevoegen ?!
Gaat snel op Tweakers met dit soort aanbiedingen in domotica dit jaar. Ik had een paar simpele draadloze ronde stekkers die niet zo dik waren en die een ander stopcontact niet overlappen, na plaatsen van de link, pats op!, kon zelf niet meer bestellen, haha, inmiddels wel weer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

ik was er vanmorgen vroeg al bij, toen was de status op de website hetzelfde. Volgens mij heeft niemand ze besteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymel
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-02 06:28

barrymel

BarryMel

Review van de nieuwe inbouw module :

https://hueblog.com/2021/...-module-is-now-available/

ze staan al op de site van Philips Hue :

https://www.philips-hue.c...elaarmodule/8719514318045

https://www.philips-hue.c...dule-2-pack/8719514318021

alleen staat er niet op voorraad bij helaas

BarryMel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexvo
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 25-04 16:53
Hoe werkt het met de Wall Switch Module in combinatie met een ‘gewone’ Hue schakelaar? Stel je zet een lamp aan met een muurschakelaar (omlaag) met daarachter de Wall Switch Module, en dan uit met de Hue schakelaar. Blijft de lamp dan uit als je de muurschakelaar terug (omhoog) zet? Of gaat de lamp dan juist weer aan (een beetje zoals bij een hotelschakeling).

[ Voor 12% gewijzigd door lexvo op 09-03-2021 21:59 ]

Pagina: 1 2 ... 81 Laatste

Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue

Zigbee dealtjes bespreken kan hier: Zigbee randapparatuur aanbiedingen- & kortingscodetopic