peppie71 schreef op zondag 7 maart 2021 @ 19:31:
Goedenavond,
Wij hebben een 2tal bluetooth Hue lampjes. We kregen er een Smart Button bij. Ik ben de handleiding echter kwijt. Ik heb al gezocht op internet, maar kan deze nergens vinden. Ook met Youtube kom ik niet veel verder.
Ik wil de Button koppelen aan de lampen, maar zou niet weten hoe ik dit kan doen.
Weet iemand hier raad?
Volgens mij heb je een bridge nodig voor de Hue Smart Button, deze is in tegenstelling tot de Hue Dimmer Switches, niet bedoeld om zonder tussenkomst van Birdge rechtstreeks de lampen te bedienen.
Maar er is een maar, om producten gecertificeert te krijgen moeten ze ook rechtstreeks met een lamp te koppelen zijn, bij bijvoorbeeld de Hue Sensor zit er in het batterijcompartiment naast een reset knopje, er ook een link knopje, zodat je de lampen rechtstreeks aan de Hue Sensor kunt koppelen zonder bridge, ik neem aan dat bij Hue Smart Button ook ergens (bij batterij?) zo'n link knop verborgen zit?!
Ik heb zelf geen Hue Smart Button, dus kan niet even checken waar de link knop zit of wellicht is het een combinatie van knoppen, geen idee?!
Gevonden, je kunt ook zonder bridge linken,
https://hue-expert.com/philips-hue-smart-button-review/:
Standalone
First use: press button for 3 seconds so the LED will start flashing orange.
Make sure the Philips Hue bulb or light is in pairing mode (first 30 minutes after power cycle).
Hold the button close to a Philips Hue light and press the button for 3 seconds until the light starts flashing.
You can now control this light directly with the button.
To add multiple lights (up to 10) repeat this process, but make sure the button is flashing orange to connect (press setup button behind battery cover 1 sec).
[
Voor 22% gewijzigd door
Erik1971 op 07-03-2021 20:09
]