Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-07 08:21
Iemand de Starlink v4 kit nog ergens gevonden met beschikbaarheid? Wil deze ook wel aanschaffen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aloft
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 04-07 07:06
SmoothTweaker schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 10:32:
Iemand de Starlink v4 kit nog ergens gevonden met beschikbaarheid? Wil deze ook wel aanschaffen.
Op de website van Starlink wordt hij nu ook aangeboden als optie ( bij woning en roam ) voor 349 . Oudere versie is 249.
Verzenden binnen 1-2 weken.

Edit: En als je haast hebt, en geld minder een belemmering is, dan zou je hem hier kunnen kopen: https://schotelzaak.nl/winkel/starlink-standard-kit-gen-3/

[ Voor 17% gewijzigd door aloft op 20-06-2024 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
  • Registratie: Maart 2022
  • Nu online
Holy smokey, komen ze die met twee lakeien en op een fluwelen kussentje bij je afleveren ? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Met mogelijkheden om tot 235 apparaten aan te sluiten, is het ideaal voor digitale nomaden en reizigers.
8)7

Daar gaat iets mis :+

edit: ze durven ook voor een ethernet adapter EUR 129,- te vragen :X

[ Voor 18% gewijzigd door franssie op 20-06-2024 16:15 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jpiek
  • Nu online
Ze komen wel tot meer vreemde conclusies :
Zijn verbeterde mesh-netwerkmogelijkheden zorgen voor een uitgebreid bereik, perfect voor grote voertuigen
Titanic ?

[ Voor 11% gewijzigd door Jpiek op 20-06-2024 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jumpski
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-07 09:47
SmoothTweaker schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 10:32:
Gisteren besteld op starlink.com, de platte gen 3 en ik krijg zojuist een melding dat hij is verzonden. Ik hoop dus dat levertijd meevalt. Wel 23,- bezorgkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aeroxtaxi
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08-10-2024
Wij gaan in augustus een half jaar naar Portugal. We zullen rondreizen en omdat ik op afstand blijf werken wil ik verzekerd zijn van stabiel internet ook in gebieden waar 4G misschien niet goed beschikbaar is.
Starlink lijkt me een goede uitkomst. Omdat we nog geen vast adres hebben in Portugal wil ik de Starlink alvast in naar ons adres in Nederland sturen. Ik hoef het niet in Nederland te gebruiken maar het als ik Portugal selecteer op de Starlink website kan ik alleen een Portugees adres kiezen.

Heeft iemand advies hoe ik dit het beste aanvliegen?

Bestellen met NL abonnement, gelijk annuleren en dan activeren zodra ik in Portugal ben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taab
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 05-07 16:38
@aeroxtaxi in mei heb ik Roam besteld en bij binnenkomst het abonnement gepauzeerd. Let op dit kan alleen met roam, en tot noch toe heb ik nog niks hoeven te betalen. De set moet ik nog wel activeren, ik weet niet zeker of dat ermee te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duvekot
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:30
jumpski schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 14:49:
[...]

Gisteren besteld op starlink.com, de platte gen 3 en ik krijg zojuist een melding dat hij is verzonden. Ik hoop dus dat levertijd meevalt. Wel 23,- bezorgkosten.
Die "platte" is dus de v4 (de router is gen3)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duvekot
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HAorsPM7ZrApl2LhiQN236BeGz8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/3mrV7hQsyl8rQuBKwHxA1ZiL.png?f=fotoalbum_large

Maar je kan nu dus kiezen welke je wil hebben... Dus V4 (standaard) .. of de v3 (standaard aangedreven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtex
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 21-06-2024
Weet iemand toevallig of je een woning/residential abonnement met de huur van hardware kan omzetten naar een roaming abonnement? Op de roaming bestelpagina zag ik dat er geen keuze is voor huur van hardware en kon er verder niks over vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AMD and INTEL
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 28-06 14:17
Dit gaat wel heel snel.. https://x.com/starlink/status/1804232517794566359?s=46

Starlink mini nu al in Colombia, Panama, El Salvador and Guatemala

Hopenlijk snel nog meer!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• duvekot
AMD and INTEL schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 21:31:
Dit gaat wel heel snel.. https://x.com/starlink/status/1804232517794566359?s=46

Starlink mini nu al in Colombia, Panama, El Salvador and Guatemala

Hopenlijk snel nog meer!
En in El Salvador kost de Mini 200 dollar ..
(Met 35 dollar voor residentieel, 85 dollar voor roaming)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magicw00b
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-06 23:55
jumpski schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 14:49:
[...]

Wat stond er in jouw eerste mail als levertijd? Toen ik bestelde stond er 1-2 weken. In de bevestigingsmail staat verwachte levering 18-22 juli

Dat zou een teleurstelling zijn 🙈

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HGM
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

HGM

Heb een v1 die niet meer online komt (zo lijkt het). Uit 2021.

Met support contact gemaakt gisteren; vandaag bevestiging van ze een nieuwe v4 gaan opsturen -gratis- en krijg een maand gratis erbij.
En mocht de gen1 het toch nog alsnog gaan doen dan mag ik die houden.

Toch keurig en dat in het weekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duvekot
HGM schreef op zondag 23 juni 2024 @ 11:45:
Heb een v1 die niet meer online komt (zo lijkt het). Uit 2021.

Met support contact gemaakt gisteren; vandaag bevestiging van ze een nieuwe v4 gaan opsturen -gratis- en krijg een maand gratis erbij.
En mocht de gen1 het toch nog alsnog gaan doen dan mag ik die houden.

Toch keurig en dat in het weekend.
Op die manier lijkt het wel interessant om een v1/v2 antenne op marktplaats te kopen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HGM
  • Niet online

HGM

duvekot schreef op zondag 23 juni 2024 @ 12:30:
[...]

Op die manier lijkt het wel interessant om een v1/v2 antenne op marktplaats te kopen >:)
Tja, maar had toch eigenlijk gewoon verbinding willen hebben.

Benieuwd hoe snel de nieuwe binnenkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slijkie
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 05-07 18:55
HGM schreef op zondag 23 juni 2024 @ 12:36:
[...]

Tja, maar had toch eigenlijk gewoon verbinding willen hebben.

Benieuwd hoe snel de nieuwe binnenkomt.
Bij een gratis upgrade van v1 naar v4 & met behoud van de v1, heb ik wel downtime voor over, koop ik wel een mobiel datapakketje voor de starlink downtime :9

Maarja, ieder zijn ding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jumpski
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-07 09:47
Magicw00b schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 14:10:
[...]

Wat stond er in jouw eerste mail als levertijd? Toen ik bestelde stond er 1-2 weken. In de bevestigingsmail staat verwachte levering 18-22 juli

Dat zou een teleurstelling zijn 🙈
In de mail stond tussen 15-19 juli. Maar ik heb hem gisteren ontvangen. Wordt verstuurd vanuit duitsland. Ging dus erg snel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taab
Taab schreef op maandag 3 juni 2024 @ 13:53:
Zelf heb ik deze besteld: https://nl.aliexpress.com/item/1005006714312776.html

Heb je enkel een 48v voeding voor nodig en een losse router. Heb het binnenwerk bekeken en ziet er simpel maar netjes uit. Losse glaszekering erbij die makkelijk te vervangen is. Verder, zou ik persoonlijk niet werken met die 48v omvormers via China, ik heb zelf een Victron Orion (isolated) aangeschaft. Het spul moet nog in de camper geïnstalleerd worden maar ik zou niet weten waarom het niet zou werken.
Even een update voor andere tweakers. Vandaag alles aangesloten en getest met een GL.iNet router op USB-C voeding. Werkte vlekkeloos vanaf de huishoudaccu! Ontvangst was wat beroerd vanwege mijn positie, maar zonder abonnement kunnen testen met de App en de Starlink website en die kwamen door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
  • Nu online
Taab schreef op zondag 23 juni 2024 @ 18:31:
[...]

Even een update voor andere tweakers. Vandaag alles aangesloten en getest met een GL.iNet router op USB-C voeding. Werkte vlekkeloos vanaf de huishoudaccu! Ontvangst was wat beroerd vanwege mijn positie, maar zonder abonnement kunnen testen met de App en de Starlink website en die kwamen door.
Ik zit nog steeds te wachten op mijn pakketje na Ali, hangt nog ergesn bij de douane nu... Verwachtte leverdatum 3 Juli. 'k weet meteen weer waarom ik liever bij Amazon bestel >:)

Polemount kwam overigens vrijdag middag binnen, toen wij al 2 uur in de file op weg waren naar Helden... Dus ook net kunnen testen,komend weekeinde nieuwe kans...
Wel de Starlink eens pontificaal naast het campingpad en dus met meer zicht rondom neergezet, met duidelijk veel beter ontvangst...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aeroxtaxi
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08-10-2024
Taab schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 18:40:
@aeroxtaxi in mei heb ik Roam besteld en bij binnenkomst het abonnement gepauzeerd. Let op dit kan alleen met roam, en tot noch toe heb ik nog niks hoeven te betalen. De set moet ik nog wel activeren, ik weet niet zeker of dat ermee te maken heeft.
thanks, roaming pakket had ik inderdaad nog niet aan gedacht. Niet persee nodig omdat ik het alleen vanuit portugal nodig heb. maar ook wel makkelijk omdat ik het kan stopzetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magicw00b
  • Laatst online: 30-06 23:55
jumpski schreef op zondag 23 juni 2024 @ 16:25:
[...]

In de mail stond tussen 15-19 juli. Maar ik heb hem gisteren ontvangen. Wordt verstuurd vanuit duitsland. Ging dus erg snel.
Hier nu ook verstuurd inderdaad ☺️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aloft
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 04-07 07:06
Coolblue heeft de laatste versie ook weer op voorraad, 50 EUR meer dan bij Starlink zelf. Inmiddels dezelfde prijs als bij Starlink. 'morgen in huis'. En ze geven aan dat je 2 weken gratis Internet krijgt via Starlink:

===
Heb je de Starlink voor 31 juli 2024 gekocht? Dan profiteer je van 2 weken gratis internetservice. Dit activeer je via Starlink zelf.
===

Die actie kan ik bij Starlink zelf nog niet vinden, dus onduidelijk hoe dat werkt.

[ Voor 5% gewijzigd door aloft op 25-06-2024 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobotje
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 30-06 18:50
Net terug van vakantie met mijn camper. Wat is het internet vaak toch slecht op die campings in het buitenland. Ook telkens rekening houden, of een camping wel internet heeft. Bundel van onbeperkt internet van KPN is ook maar 50 gb per maand. Maar vaak is de 4g/5g ook belabberd in het buitenland.

Dus ik zit te denken aan Starlink. De huidige Starlink is al redelijk klein. De mini komt binnenkort met ingebouwde modem, wat het aansluiten eenvoudiger maakt op reis.

Maar ik zou eventueel ook mijn KPN internet thuis kunnen vervangen.

Twijfel dus tussen de huidige Standard ivm thuisgebruik, of wachten op de mini. Wat is wijsheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

@tobotje ik heb ook een camper en ik wacht op de mini. Voornamelijk omdat deze op 12 volt zou werken.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slijkie
tobotje schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 14:13:
Net terug van vakantie met mijn camper. Wat is het internet vaak toch slecht op die campings in het buitenland. Ook telkens rekening houden, of een camping wel internet heeft. Bundel van onbeperkt internet van KPN is ook maar 50 gb per maand. Maar vaak is de 4g/5g ook belabberd in het buitenland.

Dus ik zit te denken aan Starlink. De huidige Starlink is al redelijk klein. De mini komt binnenkort met ingebouwde modem, wat het aansluiten eenvoudiger maakt op reis.

Twijfel dus tussen de huidige Standard ivm thuisgebruik, of wachten op de mini. Wat is wijsheid.
Als je het alleen voor vakantie gebruikt is de mini interessant, zou je je internet thuis vervangen zou ik toch zeker weten (momenteel) de v4 pakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rio
  • Laatst online: 04:04

Rio

Ik heb al een boek

tobotje schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 14:13:

Je begint je verhaal met internet voor vakantie en ineens wil je ook je internet thuis vervangen. Hou de zaken gescheiden, dat hou je gedachtes geordend ;-)

Starlink voor op reis: doen! Houdt er rekening mee dat (ruim!) vrij zicht een vereiste is.

Starlink voor thuis als je al snel internet uit de grond hebt: niet doen. Niet alleen is bekabeld internet sneller (met name vwb latency), maar je houd zo ook capaciteit in de cel beschikbaar voor mensen die geen alternatief hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burnerchief
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 05-04 19:25

burnerchief

Werken kost teveel vrije tijd

Ik overweeg ook starlink aan te schaffen maar dan flat op het camperdak en natuurlijk op 12v om verliezen te voorkomen want het verbruik is best wel “pittig” als ik het goed begrijp
Nu kwam ik deze tegen een tweakers waardig een beetje knullig hier en daar maar dat hoort erbij vind ik

YouTube: Starlink converted for 12v with no POE!

De originele blogger

https://olegkutkov.me/202...tor-and-dc-dc-converters/

[ Voor 15% gewijzigd door burnerchief op 28-06-2024 10:53 . Reden: Update ]

Pensionada en ik woon waar mijn Camper staat Repareer alles met en zonder stekker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jpiek
  • Nu online
burnerchief schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 10:21:
Ik overweeg ook starlink aan te schaffen maar dan flat op het camperdak en natuurlijk op 12v om verliezen te voorkomen want het verbruik is best wel “pittig” als ik het goed begrijp
Nu kwam ik deze tegen een tweakers waardig een beetje knullig hier en daar maar dat hoort erbij vind ik
Er zijn nettere manieren, zie een stukje terug in dit draadje. Simpelweg de SPX connector met een adapter naar RJ45, eigen router er aan en een POE injector ertussen, of 48V op de SPX-RJ45 adapter..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• burnerchief
  • Laatst online: 05-04 19:25

burnerchief

Werken kost teveel vrije tijd

Ik snap dat er nettere manieren zijn maar ik woon in mijn camper en draai alles op een vlak liggend 385Wp zonnepaneel met een 310Ah lithium accu en dat gaat nu prima dus elke ampere die ik kan besparen doet ertoe omzetten van 12v-48v kost weer extra stroom.
In september weer naar Portugal dus zonnestroom genoeg in de winter maar elke ampere is toch ruim een uur volle bak zonnestroom en ook de 12v compressor koelkast wil zijn deel en de nodige usb apparatuur.

Pensionada en ik woon waar mijn Camper staat Repareer alles met en zonder stekker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

burnerchief schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 21:01:
Ik snap dat er nettere manieren zijn maar ik woon in mijn camper en draai alles op een vlak liggend 385Wp zonnepaneel met een 310Ah lithium accu en dat gaat nu prima dus elke ampere die ik kan besparen doet ertoe omzetten van 12v-48v kost weer extra stroom.
In september weer naar Portugal dus zonnestroom genoeg in de winter maar elke ampere is toch ruim een uur volle bak zonnestroom en ook de 12v compressor koelkast wil zijn deel en de nodige usb apparatuur.
offtopic:
ik had je edit met de link https://olegkutkov.me/202...tor-and-dc-dc-converters/ nog niet gezien, ik kijk geen linkdumps zonder tldr (Youtube is onmogelijk geworden helaas).

Dat lijkt een haalbare oplossing, maar er zitten wat gaten in, zoals dat de huidige firmware de energie consumptie niet meet, dat kan veranderen.
Ook mag de spanning niet boven de 15V komen, je alternator (kan even niet op het NL woord komen) levert als het goed is max 14.4 Volt, dat zit er dicht bij.

Maar wel een leuke tweak, als je 'm uitvoert ben ik zeker benieuwd!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jpiek
  • Nu online
Even een follow-up op mijn perikelen met Startlink en KPN ITV op de camping.

Het statief met mount en daarop de antenne :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FW34z_s2qcezaxaAAj4sBEHh2n8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/60jbh8TFw71HMv8inp0J2VFd.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BBKKZcHO1uMbJ0SvohP9adFwWXQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YMT8ioi5EmITk5uoisL0s2lS.jpg?f=fotoalbum_large

Maar ff een lampie erbij gezet voor het geval iemand de stellage onverhoopt over het hoofd ziet O-)

Vergelijking met de vorige opzet :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Iq9Q5bbUdV_B74v8aJMmX9zJmS8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qrfdueUrInNkrow4uRsKljIW.jpg?f=fotoalbum_large

Nee, ik kom nog niet in de buurt van 'boven de bomen uit' maar het scheelt zeker. Zie de nieuwe 'belemeringen map'
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4LHdcMTINLFMj8bLEXhIsTVOgxU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MYWD3VRNdLX2zgNxfmGwPeBX.jpg?f=fotoalbum_large

Maar belangrijker, in de praktijk slechts 2 keer even een hickup gehad in het streamen, waarna deze wél gewoon verder ging ipv dat ik opnieuw moest starten.

de voet van het statief klapt ook dusdanig ver uit dat ik ook niet bang ben dat hij maar zo zal omvallen. Hij is ok gemaakt voor het plaatsen van speakerboxen, de antenne is vele malen lichter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

de afkorting wordt meer gebruikt voor fuckup dan followup maar soit. Die paar meter lijken dus inderdaad wat te doen.

[ Voor 0% gewijzigd door franssie op 29-06-2024 21:55 . Reden: typo ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

franssie schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 21:02:
de afkorting wordt meer gebruikt voor fuckup dan followup maar soit. Die maar meter lijken dus inderdaad wat te doen.
Haha, ik was ook al aandachtig aan het lezen; waar gaat het mis? Gelukkig ging het goed :).

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
  • Nu online
Ok, aangepast om misverstanden te voorkomen. Ken de uitdrukking alleen op die manier...

Idd die paar meter schelen idd. Nu is dit ook wel worst-case als je de bomen in de omgeving ziet.

Maar als ik het nu zo acceptabel krijg is het voor elke andere omgeving dikke prima natuurlijk...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AMD and INTEL
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 28-06 14:17
Jpiek schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 22:01:
Ok, aangepast om misverstanden te voorkomen. Ken de uitdrukking alleen op die manier...

Idd die paar meter schelen idd. Nu is dit ook wel worst-case als je de bomen in de omgeving ziet.

Maar als ik het nu zo acceptabel krijg is het voor elke andere omgeving dikke prima natuurlijk...
Toch wel geweldig om de starlink mini in actie te zien, kan niet wachten om het te kopen als het in Nederland uitkomt! https://x.com/jevendovey/status/1807092977447448596?s=46

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobotje
Ik heb al een Power station ( Fossibot F1200) besteld. Als het goed werkt, gaan Canal Digitaal voor de schotel en mijn onbeperkte data abonnement de deur uit. 200 watt opvouwbaar zonnepaneel erbij, en daarmee ben ik een heel eind klaar.

Hopen dat het hier snel beschikbaar komt met een goed abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
  • Nu online
AMD and INTEL schreef op maandag 1 juli 2024 @ 18:47:
[...]

Toch wel geweldig om de starlink mini in actie te zien, kan niet wachten om het te kopen als het in Nederland uitkomt! https://x.com/jevendovey/status/1807092977447448596?s=46
ik kan me niet voorstellen dat 'ie in dat eerste stukje van het filmpje heel veel ontvangst heeft ? Ik zie notabene de schaduw op de mini-antenne vallen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rieboet
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 11-07-2024
Vraagje aan de Starlink gebruikers:

Is het externe ip adres afkomstig uit Nederland bij gebruik in Nederland?

Ik las ergens dat de ip adressen uit de KPN voorraad komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Bij bijvoorbeeld myip.com wordt op basis van het IP adres, Nederland als lokale weergegeven. @Rieboet

edit. wellicht ten overvloede, het betreft een gedeeld IP adres dat je niet kan gebruiken om een server oid te draaien Wikipedia: Carrier-grade NAT

[ Voor 55% gewijzigd door franssie op 04-07-2024 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:01
Ik lees hier dankbaar mee, want ben mij aan het oriënteren op een Starlink set.

Ik sta op het punt om een Starlink set via Starlink zelf te bestellen (omdat ik dan de buisadapter kan meebestellen), maar vraag mij af wat de levertijd is? Ik las wat dat de set uit Duitsland moet komen? Ik ga 19 juli namelijk op vakantie naar Frankrijk (meer van Annecy).

Ik ga voor de nieuwste set met de grotere schotel en WiFi 6 (volgens mij gen3/ V4) met de buisadapter. Daarnaast bestel ik het statief wat hier als tip is gegeven. Heb ik verder nog wat nodig, mis ik nog wat?

Alvast bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rio

Rio

Ik heb al een boek

Vjenne-ICT schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 17:56:

Ik sta op het punt om een Starlink set via Starlink zelf te bestellen (omdat ik dan de buisadapter kan meebestellen), maar vraag mij af wat de levertijd is? Ik las wat dat de set uit Duitsland moet komen? Ik ga 19 juli namelijk op vakantie naar Frankrijk (meer van Annecy).

Ik ga voor de nieuwste set met de grotere schotel en WiFi 6 (volgens mij gen3/ V4) met de buisadapter. Daarnaast bestel ik het statief wat hier als tip is gegeven. Heb ik verder nog wat nodig, mis ik nog wat?

Vrij zicht 😄

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HGM
  • Niet online

HGM

Vjenne-ICT schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 17:56:

Ik had mijn set binnen 5 dagen binnen. (in juni).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UenJL
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 23-06 10:54
Bandeleros schreef op maandag 29 april 2024 @ 18:53:
Wellicht interessant voor de reizigers in dit draadje.

Vandaag vanuit Griekenland, Albanië ingereden. Hoewel op de kaart van Starlink staat aangeven dat Albanië nog niet gedekt is, werkt het hier uitstekend (so far).
Een update zou heel attent zijn _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:01
Rio, HGM, Bedankt voor jullie reactie. Ik heb de Starlink set inmiddels binnen (donderdagavond besteld), dat ging supersnel. Kwam trouwen suit DE. Ik wacht echter nog wel op de buisadapter. Lijkt erop dat deze zending niet goed is gegaan, daar zal ik achteraan moeten gaan (wacht het nog tot begon volgende week af).

Ik ben hele benieuwd naar de ervaringen. Ik ga de aankomende vakantie (meer van Annecy) de set inzetten en ga gebruik van de luidspreker statief maken (eerder hier geadviseerd). Ik laat jullie weten wat mijn ervaringen zijn.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Bandeleros
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 05-07 20:40
UenJL schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 21:12:
[...]

Een update zou heel attent zijn _/-\o_
Op het moment sta ik in Bosnië en Starlink werkt uitstekend. Ruim 2 maanden gereisd door Albanië, Montenegro en Bosnië. Geen enkel probleem voor Starlink.

Ervaring met Starlink is waanzinnig, kunnen nu op locaties staan waar dat voorheen niet kon (mobiele bereik) + kan nu zorgeloos het EK en F1 volgen op de mooiste plekken 😇

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HGM
  • Niet online

HGM

Vjenne-ICT schreef op zondag 7 juli 2024 @ 00:32:
Rio, HGM, Bedankt voor jullie reactie. Ik heb de Starlink set inmiddels binnen (donderdagavond besteld), dat ging supersnel. Kwam trouwen suit DE. Ik wacht echter nog wel op de buisadapter. Lijkt erop dat deze zending niet goed is gegaan, daar zal ik achteraan moeten gaan (wacht het nog tot begon volgende week af).

Ik ben hele benieuwd naar de ervaringen. Ik ga de aankomende vakantie (meer van Annecy) de set inzetten en ga gebruik van de luidspreker statief maken (eerder hier geadviseerd). Ik laat jullie weten wat mijn ervaringen zijn.
Nu in Oostenrijk; ook zonder problemen > 200 snelheid.
Echt ideaal; voorheen een adsl van 12mbit max.... wat met meerdere mensen niet te doen is,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UenJL
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 23-06 10:54
Bandeleros schreef op zondag 7 juli 2024 @ 09:45:
[...]

Op het moment sta ik in Bosnië en Starlink werkt uitstekend. Ruim 2 maanden gereisd door Albanië, Montenegro en Bosnië. Geen enkel probleem voor Starlink.

Ervaring met Starlink is waanzinnig, kunnen nu op locaties staan waar dat voorheen niet kon (mobiele bereik) + kan nu zorgeloos het EK en F1 volgen op de mooiste plekken 😇
Ah mooi, dank voor de reactie;
Nog iemand ervaringen met Starlink in Marokko?

Hoor graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gumball
  • Niet online
een aantal collega's van mij zijn door de week vaak in het havengebied van Antwerpen.
Omdat ze daar ook overnachten willen ze voor de avond graag een goede internet verbinding.
Starlink is dan een mooi product, zo kunnen ze met z'n allen doen met 1 verbinding.
Ik ben niet geheel bekend met deze situatie, maar stel dat één van mijn collega's zo'n Thuis-set besteld, en deze gewoon thuis in Nederland laat bezorgen, kan hij deze set dan gewoon meenemen en in Antwerpen aansluiten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

@Gumball dan zal het roaming moeten worden, anders werkt ie alleen rondom het huis. Die kan je wel per maand aan en uit zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HGM
  • Niet online

HGM

franssie schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 16:36:
@Gumball dan zal het roaming moeten worden, anders werkt ie alleen rondom het huis. Die kan je wel per maand aan en uit zetten
Als het op een vast adres in Antwerpen is zou je ook daar kunnen laten afleveren met dat adres voor starlink...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gumball
  • Niet online
HGM schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 16:58:
[...]

Als het op een vast adres in Antwerpen is zou je ook daar kunnen laten afleveren met dat adres voor starlink...
Het is niet echt een vast adres maar meer een bouwput waar keten staan🤓

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tobotje
De Starlink Mini is nu voor iedereen beschikbaar in de US. Ook met een speciaal Mini abonnement van $50 voor 50 Gb .

Wel een prijskaartje van $599.

De Standard met een roaming abonnement is dan de betere keuze, denk ik.

[https://youtu.be/S0OrSZUW8nY?si=8y-q3DMY2l4_-IGV

[ Voor 65% gewijzigd door tobotje op 11-07-2024 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknowntje
  • Laatst online: 06-08-2024
Hi, De Standard met een roaming abonnement heb ik gister avond besteld, wilt dit ook zeggen dat ik in het buitenland kan roamen? Zolang ik het adress maar aanpast?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HGM
  • Niet online

HGM

Unknowntje schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 06:25:
Hi, De Standard met een roaming abonnement heb ik gister avond besteld, wilt dit ook zeggen dat ik in het buitenland kan roamen? Zolang ik het adress maar aanpast?
Met roaming hoef je het adres niet aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknowntje
HGM schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 06:26:
[...]

Met roaming hoef je het adres niet aan te passen.
Dus ik kan roamen over de hele wereld? Zonder adressen aan te passen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HGM
  • Niet online

HGM

Unknowntje schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 06:30:
[...]

Dus ik kan roamen over de hele wereld? Zonder adressen aan te passen
Binnen de regio waar je abonnement hebt afgesloten. DUs als je NL afsluit dan in heel Europa. Staan ook kaartjes van op starlink.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknowntje
Kan iemand mij nog eens helpen? Ik heb een renault clio etech hybrid, kan ik daar de starlink ook werkend maken? Via een usb poort in de auto?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Unknowntje schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 22:57:
Kan iemand mij nog eens helpen? Ik heb een renault clio etech hybrid, kan ik daar de starlink ook werkend maken? Via een usb poort in de auto?
Nee in het kort. In het lang moet je dit topic doorlezen en gezien je vraag nog steeds nee helaas. Tot de mini uitkomt in EU is het lastig om een starlink po 12V te late werken. Het kan wel, maar weinigen hebben he werkend, en om het uit een usb poortje te laten draaien, dan mis je helaas de kennis om te snappen wat je aan het doen bent ben ik bang.

edit: je zou een 250w pure sinus omvormer kunnen overwegen van Victron of een verglijkbaat goed merk en dat op de je huishoudaccu aansluiten met een zekering. Starlink op USB gaat niet werken.

[ Voor 18% gewijzigd door franssie op 12-07-2024 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
  • Nu online
Puntje bij paaltje heb je 48V nodig en grofweg 90Watt = 19,9 1,9/2Amp.

met diverse omvormers gaat dat alleen nog maar meer verbruiken. m.a.w. vrij snel trek je je accu leeg. Nu kun je bij sommige Hybrides je 12V accu weer op peil krijgen met je 'rij accu'.

Handige is als je een auto hebt met V2L, mar dan noet je wel een EV hebben en geen hybrid.

Ander optie, rechttoe-rechtaan : er zijn legio 12V-230V omvormers, wederom, let op je acculading !
Zonder draaiende motor zou ik het niet durven wagen eigenlijk..

[Edit]: typo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slijkie
Jpiek schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 11:44:
Puntje bij paaltje heb je 48V nodig en grofweg 90Watt = 19,9/2Amp.

met diverse omvormers gaat dat alleen nog maar meer verbruiken. m.a.w. vrij snel trek je je accu leeg. Nu kun je bij sommige Hybrides je 12V accu weer op peil krijgen met je 'rij accu'.

Handige is als je een auto hebt met V2L, mar dan noet je wel een EV hebben en geen hybrid.

Ander optie, rechttoe-rechtaan : er zijn legio 12V-230V omvormers, wederom, let op je acculading !
Inderdaad erg fijn, zelf gebruik ik de V2L functie van m’n EV9 hiervoor. Niet merkbare consumptie, is natuurlijk wel een forse batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknowntje
Jpiek schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 11:44:
Puntje bij paaltje heb je 48V nodig en grofweg 90Watt = 19,9 1,9/2Amp.

[Edit]: typo
Ik doe het inderdaad niet zonder draaiende motor, maar het is dus wel mogelijk? En zoals welke omvormer is er goed voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Unknowntje schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 12:55:
[...]

Ik doe het inderdaad niet zonder draaiende motor, maar het is dus wel mogelijk? En zoals welke omvormer is er goed voor?
Een goed merk met een pure sinus. Ik zou dan Victron of Mastervolt adviseren.

edit: Bijvoorbeeld deze https://www.obelink.nl/victron-phoenix-12-250-omvormer.html

[ Voor 11% gewijzigd door franssie op 13-07-2024 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
  • Nu online
Unknowntje schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 12:55:
[...]

dat kan al met zoiets :
https://www.bol.com/nl/nl...150-watt/9300000045874385

Al zou ik liever voor zoiets gaan en dan aansluiten op bedrading die alleen spanning heeft als de motor draait. Voordeel; je trekt nooit onbedoeld je accu leeg, en je kunt kabels gebruiken die niet wegsmelten. Dat soort verhalen heb ik over het type dat je op je sigarettenplug''aansluit nl. nog wel eens gehoord...

https://www.kabeldirect.n...anningsomvormer-600w.html

[ Voor 6% gewijzigd door Jpiek op 13-07-2024 16:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Jpiek schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 16:43:
[...]

dat kan al met zoiets :
https://www.bol.com/nl/nl...150-watt/9300000045874385

Al zou ik liever voor zoiets gaan en dan aansluiten op bedrading die alleen spanning heeft als de motor draait. Voordeel; je trekt nooit onbedoeld je accu leeg, en je kunt kabels gebruiken die niet wegsmelten. Dat soort verhalen heb ik over het type dat je op je sigarettenplug''aansluit nl. nog wel eens gehoord...

https://www.kabeldirect.n...anningsomvormer-600w.html
@Unknowntje Deze raad ik dus met klem af. Dit is een ruwe sinus (Gemodificeerde Sinus = zaagtand) omvormer en kan je apparatuur beschadigen. Leuk voor een koffiezet apparaatje oid, maar schakelende voedingen (laptop, starlink) kunnen daar slecht mee omgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
  • Nu online
Vandaag maar eens ff getest met de EDUP Dishy Cable 2 RJ45 adapter en de TP-Link 90W POE injector.

Was dat ff een tegenvaller... geen leven in te krijgen, normaliter zoud Standard Activated uit de 'Stow' moeten komen, gaan draaien en zich proberen te richten... Niets van dat alles.

Geen Startlink router dus ik kan ook niks met de App. op 12 Augustus gaan we weer op vakantie dus de Service is ff gepauseerd, dus ook 'buitenom' kan ik nik checken...

Maar dat er helemaal geen beweging in komt doe mij vermoeden dat 'ie dus geen stroom krijgt.
En ja, gelukkig doet hij het wel als ik de router van Starlink er weer op zet.

Vraag is natuurlijk of de adapter het probleem is, of de TP-Link 90W POE injector. Ik vermoed eigenlijk het eerste, tenzij ik ergens vreselijk overheen kijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

@Jpiek welke POE standaarden gebruikt worden kan ook een verschil maken. De ene zet gewoon 48 volt op de kabel, de nieuwere doen met zoals usb c eerst een handshake.
EDIT: wat ik bedoel te zeggen is, als Starlink gewoon 48V eist zonder handschake, en je TP link wacht om een aanvraag, dan gebeurt er niets - puur speculatie.

[ Voor 32% gewijzigd door franssie op 13-07-2024 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
  • Nu online
@franssie :
Best kans dat ik ergens dus overheen gekeken heb...
Ik heb deze gekocht : https://www.kommago.nl/tp...802-3bt-max-90w/pid=84661

Mja de vraag is dus ; wat nu...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jpiek
  • Nu online
franssie schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 16:51:
[...]

@Unknowntje Deze raad ik dus met klem af. Dit is een ruwe sinus (Gemodificeerde Sinus = zaagtand) omvormer en kan je apparatuur beschadigen. Leuk voor een koffiezet apparaatje oid, maar schakelende voedingen (laptop, starlink) kunnen daar slecht mee omgaan.
Excuus, het ging me meer om de manier van aansluiten. Niet over het type omvormer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Jpiek schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 17:32:
@franssie :
Best kans dat ik ergens dus overheen gekeken heb...
Ik heb deze gekocht : https://www.kommago.nl/tp...802-3bt-max-90w/pid=84661

Mja de vraag is dus ; wat nu...
Die doet een handshake (analoog wat ik begrijp) waardoor ie dus controlleert of er een apparaat aan de andere kant hangt die wel met POE om kan gaan, zie mijn google resultaat in deze .pdfhttps://www.skyworksinc.com/-/media/SkyWorks/SL/documents/public/white-papers/understanding-the-ieee-8023bt-poe-standard.pdf

Als ik naar de specs van de veel gebruikte Yaosheng injector kijk is dat een passieve POE versie, dus daar gaat het denk ik mis

edit: in de omschrijving van de TP staat inderdaad Checked symbol Auto-sensing: bepaalt en levert automatisch het benodigde vermogen

[ Voor 8% gewijzigd door franssie op 13-07-2024 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
  • Nu online
Hmm, dus POE injector is nutteloos geworden en ik heb er nog weer een extra 'chinees' kastje bij nodig om power op ethernet te zetten...

En nog een voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

indien mijn aanname klopt, dat weet ik dus niet. Wellicht kan je testen met een multimeter of er op de pinnen van de router uitgaand wel spanning staat zonder aangelsoten schotel. Dat zet je dan in de juiste richting. En misschien dat die TP alsnog via firmware oid passief te krijgen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
  • Nu online
Je uitleg (en achteraf de documentatie 😳) klinken heel redelijk.

De vraag of er iets valt aan te passen aan de injector ligt ff bij de leverancier.

Voorlopig dus het experiment ff on-hold...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

@Jpiek top, hou ons op de hoogte. Ik heb wat spullen liggen om eens te testen of ik de set off-grid kan maken voor thuis op een 12V accu met paneel maar ben er nog niet aan toe gekomen Als ik dat aan de praat krijg post ik het natuurlijk ook hier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HGM
  • Niet online

HGM

franssie schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 18:48:
@Jpiek top, hou ons op de hoogte. Ik heb wat spullen liggen om eens te testen of ik de set off-grid kan maken voor thuis op een 12V accu met paneel maar ben er nog niet aan toe gekomen Als ik dat aan de praat krijg post ik het natuurlijk ook hier.
Ik had eerst een v1 die ging goed met een ubiquiti POE injector. Maar die is door een foute firmware update kapot gegaan.
Heb twee weken geleden een v4 gekregen van starlink; over 2 weken ben ik weer thuis om te proberen hoe ik deze weer met m'n eigen POE werkend kan krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
  • Nu online
@franssie Ik overweeg deze er bij te bestellen en de gekochte POE-injector te retourneren

https://www.amazon.nl/dp/...colid=1SMJIYN9R5XFC&psc=1

Je kunt ook gewoon de complete set kopen :
https://www.amazon.nl/dp/...colid=1SMJIYN9R5XFC&psc=1

Geen idee mbt de gebruikte omvormer, echter niks gelezen in de referenties dat deze de antenne op zou blazen oid.

M'n caravan heeft gewoon 12V naast de 230V dus dan ga ik verder niet moeilijk doen. Ik zou hem zelfs nog op de accu van mijn mover kunnen zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taab
@Jpiek Heb je toevallig de opstelling van mij gelezen in het topic?

Ik heb 1 blokje tussen de omvormer en de starlink antenne en het werkt perfect. Sta op dit moment in de bossen op Öland in Zweden met de camper.

Edit:

[ Voor 31% gewijzigd door Taab op 14-07-2024 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
  • Nu online
@taab : en een voeding van 48V neem ik aan ?

Scheiding van voeding en de daadwerkelijke omzetting komt mij niet slecht overigens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taab
Yes, zie mijn beschrijving in de rest van het topic. Vanwege kostenbesparing op de voeding heb ik het in twee trappen gedaan (voeding 1: 12 - > 24 & voeding 2: 24 -> 48).

Het werkt prima maar in de praktijk zou ik extra investeren en de enkele voeding kopen. Het installeren was daardoor toch wat meer gedoe en het verlies bij gebruik groter.

Het vraagt overigens wel veel vermogen, gister moest de antenne vanwege bomen goed zijn best doen en dan verlies ik op een accupakket van 190 ah toch 0,3 volt op het paneel (12,7 -> 12,5 volt) in anderhalf uur.

[ Voor 33% gewijzigd door Taab op 15-07-2024 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cennaciri
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 01-07 00:09
Beste leden,

Ik heb een vraag inzake de abonnementen van Starlink. Ik ben voornemens om deze in Marokko te gebruiken tijdens de vakantie. Echter lees ik verschillende berichten dat je net het roaming pakket slechts 2 maanden gebruik kunt maken in het buitenland? Anderen reppen weer over het global subscription plan dat altijd zou werken?

Ik kan alleen dat global plan niet vinden? Is dat hetzelfde als het maritieme palket van 289 euro per maand?

Hoor graag van jullie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rio

Rio

Ik heb al een boek

cennaciri schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 21:22:
Beste leden,

Ik heb een vraag inzake de abonnementen van Starlink. Ik ben voornemens om deze in Marokko te gebruiken tijdens de vakantie. Echter lees ik verschillende berichten dat je net het roaming pakket slechts 2 maanden gebruik kunt maken in het buitenland? Anderen reppen weer over het global subscription plan dat altijd zou werken?

Ik kan alleen dat global plan niet vinden? Is dat hetzelfde als het maritieme palket van 289 euro per maand?

Hoor graag van jullie.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ka8MufhjetfkEjCVEd0Y-E2RJX0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NjB15y35NQjLSWKB3R4LoJcU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sKTxbqDTjB21LzXhp-S0eex6oPk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5YNCgMfQxdBNls2r1KXl9jJw.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/koK5cjr2o51j6OPhZ0PGGjyg_BM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QSX9l02AWamMd9cdjDX0CkPN.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

@cennaciri Marooko staat gek genoeg niet op de kaart
https://www.starlink.com/nl/mapAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i2fHS98oLcjdeZrZhuUCvZsmp4o=/800x/filters:strip_exif()/f/image/p85n77EKQxP8707J04PiUhOp.png?f=fotoalbum_large

Dus ik zou er niet al te hard op rekenen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cennaciri
Bedankt Rio, schijnbaar krijg je meer opties wanneer je eenmaal een abonnement hebt. Maar jeminee 450 euro per maand is een hoop geld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cennaciri
franssie schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 21:38:
@cennaciri Marooko staat gek genoeg niet op de kaart
https://www.starlink.com/nl/map[Afbeelding]

Dus ik zou er niet al te hard op rekenen
Ja dat klopt officieel nog niet vrijgegeven. Maar het heeft de afgelopen jaren wel gewerkt met een roaming abonnement. Alleen is Starlink strikter geworden sinds 1 mei en is de prijs voor het global abonnement verdubbeld. Jammer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bandeleros
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 05-07 20:40
Valt mij eigenlijk nu pas op, maar hier in de Balkan richt de dish altijd naar het noorden. Met het parkeren kan ik daar nu gewoon rekening mee houden.

Daarnaast vindt Starlink onweer niet zo leuk. Zojuist in Slovenië een serieuze bui gehad waarbij Starlink helemaal plat lag. Zodra de bui is overgewaaid draaide het systeem weer feilloos. Morgen staat er veel regen en onweer op de planning, zal het eens in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HGM
  • Niet online

HGM

Bandeleros schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 16:44:

Daarnaast vindt Starlink onweer niet zo leuk. Zojuist in Slovenië een serieuze bui gehad waarbij Starlink helemaal plat lag. Zodra de bui is overgewaaid draaide het systeem weer feilloos. Morgen staat er veel regen en onweer op de planning, zal het eens in de gaten houden.
Had daar vorige week met de gen4 geen last van in Oostenrijk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HGM
  • Niet online

HGM

De mini staat nu ook op de starlink website voor NL: 339 euro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Unknowntje
HGM schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 06:09:
Alleen nog niet kiesbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:55
HGM schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 06:09:
Lekker verwarrend allemaal zo:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rgnMnw3t9_dqnKNDdOGwLjIUD34=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/d1Hew3MzqxjOb9d5i93IflzA.jpg?f=fotoalbum_large

Is nu beschikbaar, maar foto van de standaard. Lekker misleidend zo.
De mini dus inderdaad NIET te selecteren nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HGM
  • Niet online

HGM

neeecht schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 11:12:
[...]

[...]

Lekker verwarrend allemaal zo:
[Afbeelding]

Is nu beschikbaar, maar foto van de standaard. Lekker misleidend zo.
De mini dus inderdaad NIET te selecteren nog.
In Frankrijk al wel op dit moment.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Unknowntje
Ter informatie 🔊 de mini is nu kiesbaar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Krysa
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 04-07 08:36
Even zomaar een positieve ervaring! Wij hadden zaterdag 13 juli besloten om van 14 tot 24 juli even naar Frankrijk te gaan (Dordogne). Omdat het zo ontzettend kortdag was heb ik wel besloten om in de ochtenden door te werken, zodat de planning van werkzaamheden niet in het geding kwam.

Starlink op het dak van het huisje, abonnement activeren en gaan! Op de gehele camping kwamen klachten dat de WiFi niet vooruit te branden was en dat het continu uitviel. Gedurende de week kwamen er steeds meer vragen van mensen met pubers die afkickverschijnselen hadden. Uiteindelijk in die 10 dagen 188GB verbruikt en heerlijk kunnen doorwerken.

150 - 200Mbit steady de hele week.
27 ms vertraging

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pFfrdQUQuiPUdPnVH72v5_D-3Uo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lIpdEon98rLmzbqUH2ptwBnw.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 0% gewijzigd door Krysa op 25-07-2024 20:43 . Reden: data was iets meer ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobotje
Unknowntje schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 20:06:
Ter informatie 🔊 de mini is nu kiesbaar
Iemand al een bestelling van de mini geplaatst. Ik wil wachten tot ik weer op pad ga met de camper. Twijfel nog steeds tussen de versies.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jpiek
  • Nu online
Krysa schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 20:40:
Starlink op het dak van het huisje, abonnement activeren en gaan! Op de gehele camping kwamen klachten dat de WiFi niet vooruit te branden was en dat het continu uitviel. Gedurende de week kwamen er steeds meer vragen van mensen met pubers die afkickverschijnselen hadden.
Nog je vakantie mee terug kunnen verdienen ? :P >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• duvekot
tobotje schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 08:05:
[...]

Iemand al een bestelling van de mini geplaatst. Ik wil wachten tot ik weer op pad ga met de camper. Twijfel nog steeds tussen de versies.
Waar twijfel je over?

Volgens mij is het een "vrij eenvoudige" beslisboom:
  • Heb ik meer dan 100Mbps aan download snelheid nodig? Ja ... v4 antenne kopen.
  • Kan ik maximaal 60w continu leveren uit de "huis batterij" ? Ja .. mini kopen.
  • Heb ik meer of minder dan 350Eur te besteden aan een Starlink antenne? Meer ... Dan kan een Mini een optie zijn, minder .. dan een v3 ("standaard aangedreven"), precies 350 dan de v4.
Dus ik ben benieuwd waar jou dilemma zit.
(Die van mij zit op andere vlakken .. omdat ik hem in Australië wil gaan gebruiken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Bij campers, zeilboten etc lijkt me de 12v van de mini de doorslag geven. Als je op een camping staat met 230v zou ik voor de actuated versie gaan, de goedkoopste.

Het goedkope abonnement van euro 40 vind ik wel wat karig overigens met maar 50 gb, of zie ik dat verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HGM
  • Niet online

HGM

duvekot schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 17:36:
[...]

Waar twijfel je over?

Volgens mij is het een "vrij eenvoudige" beslisboom:
  • Heb ik meer dan 100Mbps aan download snelheid nodig? Ja ... v4 antenne kopen.
  • Kan ik maximaal 60w continu leveren uit de "huis batterij" ? Ja .. mini kopen.
  • Heb ik meer of minder dan 350Eur te besteden aan een Starlink antenne? Meer ... Dan kan een Mini een optie zijn, minder .. dan een v3 ("standaard aangedreven"), precies 350 dan de v4.
Dus ik ben benieuwd waar jou dilemma zit.
(Die van mij zit op andere vlakken .. omdat ik hem in Australië wil gaan gebruiken)
Voor mij spelen ook de afmetingen mee, heb nu de v4. Maar blijft een groot ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Ik vind 'm ook niet echt mini, met medium. Tijdens het reizen is 15 ipv 100 voor mij ook zat om wat te streamen, dus twijfel of ik nog op een micro wacht ..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• duvekot
franssie schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 17:56:
Ik vind 'm ook niet echt mini, met medium. Tijdens het reizen is 15 ipv 100 voor mij ook zat om wat te streamen, dus twijfel of ik nog op een micro wacht ..
Ik denk dat de "micro" nooit gaat komen ... Dat wordt "direct to phone"
Pagina: 1 ... 9 ... 17 Laatste