• psdata
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12:29
fz1971 schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 13:41:
[...]
Ik geef het op
Kom er niet uit en de iptv provider zegt ook niet te weten en alles staat ook daar correct
Op 5g werkt alles allen dus niet via wifi
Vragen : Wat is je iptv provider?
Hoe bedien je je TV via Mobile/laptop/tablet (zelfde Wifi SSID) of via OnSreenMenu (OSM) ?
Krijg je nog en fout melding?

Homey, HA, Sessy, Starlink, Sat_IoT, Ubiquti

• Lecenten
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 12:25
fz1971 schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 13:41:
[...]
Ik geef het op
Kom er niet uit en de iptv provider zegt ook niet te weten en alles staat ook daar correct

Op 5g werkt alles allen dus niet via wifi
Als je 4G/5G gebruikt in het buitenland, dan gaat het verkeer naar Nederland en daar via je provider het internet op en je krijgt een Nederlands IP adres.

Je Italiaanse Starlink krijgt een Italiaans IP adres, waarschijnlijk blokkeert je IPTV provider dat.
Lecenten schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 17:27:
[...]

Als je 4G/5G gebruikt in het buitenland, dan gaat het verkeer naar Nederland en daar via je provider het internet op en je krijgt een Nederlands IP adres.

Je Italiaanse Starlink krijgt een Italiaans IP adres, waarschijnlijk blokkeert je IPTV provider dat.
Vandaar dat ik wat vragen gesteld had aan @fz1971
duvekot in "[SpaceX Starlink] Ervaringen & Discussie"
via welke provider gaat je 5G? is dat een italiaanse of nederlandse? @Willianv voor jou dezelfde vraag.

• fz1971
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11:04
Beste mensen
Ik waardeer zeer jullie reacties op mijn probleem mbt IPTV en wifi en starlink

Ik zit nu in Italië en probeer tussen alle ander dingen mij iptv aan de praat te krijgen

Mijn mobiele provider is Odido en mijn iptv provider is diamondiptv

Alles op 5 g werkt maar dat komt dus doordat het een Nederlands ip adres heeft en mijn wifi dus Italiaans

Ik ga eens proberen om bij een andere iptv provider een abonnement af te sluiten Naarden vanuit Italië kijken of het dan wel werkt

• iamerwin
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 07:59
Lecenten schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 11:53:
[...]

Ik zou het 200 Mbps abonnement nemen, dan krijg je een standaard kit ipv de mini:

- betere performance
- je hoeft alleen 1 kabel te trekken
- die kabel van 15m zit er al bij

Mocht je een langere kabel nodig hebben, ik heb goede ervaringen met Starlink kabels via Amazon. Die zijn een stuk goedkoper dan die in de Starlink shop.

Je kunt volgens mij probleemloos downgraden naar het 100 Mbps abonnement, de voorwaarde om de gratis huurkit te houden is dat je een Residential abonnement houdt.
Dat voor twintig euro per maand meer, dat vind ik het niet waard. :)

Hello. Is it me you're looking for?

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:07

franssie

Save the albatross

@fz1971 aangezien dat een illegale iptv hoster is, is de kans groot dat Starlink die blokkeert.

I´d rather be a hypocrite than the same person forever (Yauch)| 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

fz1971 schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 20:30:
Beste mensen
Ik waardeer zeer jullie reacties op mijn probleem mbt IPTV en wifi en starlink

Ik zit nu in Italië en probeer tussen alle ander dingen mij iptv aan de praat te krijgen

Mijn mobiele provider is Odido en mijn iptv provider is diamondiptv

Alles op 5 g werkt maar dat komt dus doordat het een Nederlands ip adres heeft en mijn wifi dus Italiaans

Ik ga eens proberen om bij een andere iptv provider een abonnement af te sluiten Naarden vanuit Italië kijken of het dan wel werkt
Probeer het gewoon eens met NLZiet ...
Dat werkt sowieso:
https://www.nlziet.nl/nl/online-tv-kijken/buitenland

En het kost je 10 Euro per maand zonder reclame ( of 8 euro met)
https://account.nlziet.nl/

Kan je op twee apparaten tegelijkertijd kijken ... gewoon via een App op je Chromecast.
(Wij hadden het via Starlink en een VPN naar Nederland ook werkend in Australië)

Andere oplossing kan zijn een VPN naar Nederland op te zetten. Als je nog een huis/plek in Nederland hebt dan kan je met bijvoorbeeld een simpele router van GL.inet dat ook gewoon opzetten naar je eigen huis internet aansluiting.

• slijkie
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08:35
De italiaanse communicatie autoriteit (AGCOM) staat erom bekend om veel isp blocks te eisen bij illigale streamers, ik verwacht dat dat zeker het probleem is waar je tegenaan loopt. Dit ga je zeer waarschijnlijk ook bij andere iptv diensten hebben.

Verder zal ik er niet veel op in gaan, maar een VPN is vaak een heel ‘handig’ iets op reis.

Plus wat @duvekot zegt, ik kan NLziet zeker aanbevelen. Werkt hier in Noorwegen ook prima via Starlink.

[ Voor 13% gewijzigd door slijkie op 28-04-2026 22:24 ]

• g00gle
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 08:22
Lecenten schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 17:27:
[...]

Dat is echt onzin. Je hebt gewoon een Frans IP als je in Frankrijk via je Vodafone NL simmetje gaat surfen (roamen). Ze gaan echt geen tunnels naar NL maken voor alle mobieltjes in het buitenland. Je krijgt gewoon de plaatselijke gateway. Via Orange, SFR, Bouygues of wat er dan ook beschikbaar is.

[ Voor 4% gewijzigd door g00gle op 28-04-2026 22:35 ]

• Jpiek
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 10:13
Je kan zeggen wat je wilt, maar dan ben ik toch blij met mijn KPN glasvezel. Gewoon IPTV, overal werkend, er bij...

Voorheen moest dat ook via een VPN router thuis, wat een gedoe en extra lag...

• franssie

franssie

Save the albatross

g00gle schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 22:32:
[...]

Dat is echt onzin. Je hebt gewoon een Frans IP als je in Frankrijk via je Vodafone NL simmetje gaat surfen (roamen). Ze gaan echt geen tunnels naar NL maken voor alle mobieltjes in het buitenland. Je krijgt gewoon de plaatselijke gateway. Via Orange, SFR, Bouygues of wat er dan ook beschikbaar is.
Frans IP zou kunnen, maar het is geen onzin, via een eigen tunnel kunnen ze bijvoorbeeld beter het dataverbruik bijhouden, dus dat gebeurd ook vziw.

I´d rather be a hypocrite than the same person forever (Yauch)| 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Pilovali
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 13-05 16:10
g00gle schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 22:32:
[...]

Ik ben vaak genoeg in het buitenland geweest en krijg altijd een Nederlands IP adres. Alles is juist wél getunneld naar Nederland. Alleen als ik op lokale Wifi zit, heb ik een lokaal IP adres.

Als ik op vakantie ga, neem ik altijd een Gl.inet travelrouter met VPN naar huis mee. Dan heb ik overal m'n eigen thuis IP en werkt Odido/KPN TV app op de Chromecast ook.

• Lecenten
iamerwin schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 20:35:
[...]

Dat voor twintig euro per maand meer, dat vind ik het niet waard. :)
Volgens mij kun je het abonnement daarna downgraden van Residential 200 naar 100. De enige beperking die ik lees is dat je de gratis Mini bij Residential Max moet terugsturen als je dat abonnement gaat downgraden:

https://starlink.com/nl/s...3e-cdbd-4b3b-f998eda7ad98

• Lecenten
Pilovali schreef op woensdag 29 april 2026 @ 11:59:
[...]

Ik ben vaak genoeg in het buitenland geweest en krijg altijd een Nederlands IP adres. Alles is juist wél getunneld naar Nederland. Alleen als ik op lokale Wifi zit, heb ik een lokaal IP adres.
Klopt, dat heet Home Routed Roaming en de meeste operators gebruiken dat, incusief KPN en Vodafone. Het alternatief Local Breakout wordt veel minder gebruikt, ook internationaal is dat zo. Als ik in mainland China ga roamen met een Hong Kong SIM, dan krijg ik ongecensureerd internet.

• g00gle
I'll stand corrected! Dat heb ik echt nooit geweten! Weer iets geleerd, maar wel vrij omslagtig en niet best voor je latency.

• Pilovali
g00gle schreef op woensdag 29 april 2026 @ 13:50:
I'll stand corrected! Dat heb ik echt nooit geweten! Weer iets geleerd, maar wel vrij omslagtig en niet best voor je latency.
Daarom is het ook beter om een lokale (e)sim te kopen als je ver weg op vakantie bent. In Europa valt het wel mee, maar als je bv in Australië bent, kan je latency zo 200-300 ms zijn. Plus de lokale 4G/5G vertraging erbij op.

• g00gle
Meestal doe ik idd een esim, maar vooral Frankrijk vind ik het mobiele netwerk buiten de steden bedroevend. Het is over het algemeen zo traag dat een filmpje afspelen op YouTube best wat moeite kost. Ook met lokale esims. Ze lopen een beetje achter denk ik, of het komt door het berg achtige landschap. Starlink to the rescue van de zomer maar proberen, ben benieuwd hoe dat gaat.

• Pilovali
g00gle schreef op woensdag 29 april 2026 @ 13:53:
Meestal doe ik idd een esim, maar vooral Frankrijk vind ik het mobiele netwerk buiten de steden bedroevend. Het is over het algemeen zo traag dat een filmpje afspelen op YouTube best wat moeite kost. Ook met lokale esims. Ze lopen een beetje achter denk ik, of het komt door het berg achtige landschap. Starlink to the rescue van de zomer maar proberen, ben benieuwd hoe dat gaat.
Ik kan je wel zeggen dat Starlink in IJsland en Duitsland (had hem aan de binnenkant van m'n achterruit geplakt) het heel goed werkt. Wel had ik in Duitsland een 4G router icm Gl.inet met fail-over erbij gedaan. Mocht ik dan in een tunnel rijden, schakelt die over naar 4G (indien beschikbaar).

• Jpiek
g00gle schreef op woensdag 29 april 2026 @ 13:53:
De slechte 4/5G ontvangst in De en Fr waren voor mij de reden om een starlink aan te schaffen, werkelijk geen seconde sptijt van gehad...
Van camping WiFi wordt je ook niet erg gelukkig...

• g00gle
Dat is idd ook bedroevend, het is alsof je terug in de tijd gaat.

• iamerwin
g00gle schreef op woensdag 29 april 2026 @ 22:31:
Dat is idd ook bedroevend, het is alsof je terug in de tijd gaat.
Daarom neem ik nu een abo totdat glasvezel “de berg” op komt. :p

iamerwin schreef op donderdag 30 april 2026 @ 18:02:
[...]
Daarom neem ik nu een abo totdat glasvezel “de berg” op komt. :p
Glasvezel de berg afrollen gaat meestal wel makkelijker 😁.

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12:40
g00gle schreef op woensdag 29 april 2026 @ 13:50:
Ligt ook helemaal aan je gebruik. Als je veel Nederlandse diensten gebruikt moet je verkeer hoe dan ook naar Nederland dus dan heeft het geen impact.

• Jpiek
duvekot schreef op donderdag 30 april 2026 @ 18:15:
[...]
Glasvezel de berg afrollen gaat meestal wel makkelijker 😁.
Da's voor download, en je upload dan ? O-)
Jpiek schreef op donderdag 30 april 2026 @ 19:02:
[...]
Da's voor download, en je upload dan ? O-)
Ik denk dat hij daarvoor kan terugvallen op RFC6214. Dat is de modernste versie van IPoAC .. en zal gezien zijn huidige verbinding waarschijnlijk sneller en stabieler zijn.
duvekot schreef op vrijdag 24 april 2026 @ 15:06:
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met een magnetisch mount voor op een dak van een auto? (Voor de Mini) ..

En dan vooral .. geen beschadigingen aan de lak? Geen deuken/krassen of andere zaken bij verwijderen van het dak? Geen verschuiving tijdens het rijden op de snelweg met 130+?

Kabel doorvoeren? Stroomkabel "tussen de deur" etc? (Of via de achterklep?) Fluiten of andere geluiden tijdens het rijden?

In zoek er nog eentje voor een vakantie binnekort.
na wat onderzoek en research ben ik voor deze gegaan:

https://veritasvans.com/product/starlink-mini-mount/

Afbeeldingslocatie: https://veritasvans.com/wp-content/uploads/2024/09/mini_image_1-768x768.jpg

en dan met zowel de magnetische als de zuidnap pootjes. Ik heb hem via Amazon.com besteld in de US .. en ik hoop dat hij over twee weken binnenkomt.

Als die er is dan zal ik wel een review plaatsen hier.

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
nafofella schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 16:47:
[...]

Ik zit op mijn gsm maar ik zie niet waar ik die kan bestellen voor 199. ? Ik krijg alleen abbos.
[Afbeelding]
Ik wil starlink residential eens een maand proberen, want ik wil de latency testen of dat nog werkbaar is (video calls) en mijn zoon gamet dus wel kritische toepassingen. De vraag is of het de moeite loont qua installatie voor 1 maand (mijn huidige glasvezel loopt in sept. af). en wat zijn de kosten voor het terugsturen?

Zijn er nog meer addertjes onder het gras?

• slijkie
Vaevictis_ schreef op zondag 3 mei 2026 @ 08:08:
[...]

Ik wil starlink residential eens een maand proberen, want ik wil de latency testen of dat nog werkbaar is (video calls) en mijn zoon gamet dus wel kritische toepassingen. De vraag is of het de moeite loont qua installatie voor 1 maand (mijn huidige glasvezel loopt in sept. af). en wat zijn de kosten voor het terugsturen?

Zijn er nog meer addertjes onder het gras?
Geen, je betaald volgens mij een klein verzend bedrag, retour is gratis, zorg wel dat je opzegt binnen de maand als je het niet meer wenst, anders heb je het 2 maanden.

Videocalls en gamen gaat prima. Naar mijn mening althans.

• Vaevictis_
  • Nu online
slijkie schreef op zondag 3 mei 2026 @ 09:22:
[...]

Geen, je betaald volgens mij een klein verzend bedrag, retour is gratis, zorg wel dat je opzegt binnen de maand als je het niet meer wenst, anders heb je het 2 maanden.

Videocalls en gamen gaat prima. Naar mijn mening althans.
Ik lees dat de mini geschikt is voor backpackers en niet voor residential, maar dat is wel de aanbieding van starlink?

• Polyphemus
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:12
Vaevictis_ schreef op zondag 3 mei 2026 @ 09:50:
[...]

Ik lees dat de mini geschikt is voor backpackers en niet voor residential, maar dat is wel de aanbieding van starlink?
Ik gebruikte hem gewoon voor thuis, mede gezien het stroomverbruik, dat met de Mini een stuk lager is. Nu heb ik het standby abonnement. De maximum snelheid die de Mini biedt is wat lager dan de andere schotels, verder doet ie het prima hier aan de gevel :P
Vaevictis_ schreef op zondag 3 mei 2026 @ 09:50:
[...]

Voor Residential is die ook prima .. maar de maximale snelheid is lager dan de standaard antenne omdat die groter is. Vandaar dat je bij een 100Mbps abonnement een Mini te leen krijgt en bij 200 of Max een standaard.

Iemand die mobiel is en zich verplaatst wil graag een zuinige en hanteerbare antenne. En dat is de Mini. Maar technische werking is identiek aan de grotere antenne. Omdat het router gedeelte standaard in de antenne zit krijg je er volgens mij ook een Starlink Mini Router bij (en er staat zelfs : "** Starlink kan een betere router leveren dan wat wordt geadverteerd." )

En over die maximale snelheid .. ik heb met een officiële "Starlink speedtest" onder ideale omstandigheden ook wel eens 340Mbps gehaald .. maar meestal lag de snelheid (bij een Roaming Unlimited) rond de 150-180 .. lager als je veel last van bomen had.

En er is idd de 30 dagen staat er nog steeds:
"Als u de service annuleert en uw onbeschadigde Starlink-kit binnen 30 dagen na de vervaldatum van de betaling retourneert, komt u in aanmerking voor een volledige terugbetaling van de Starlink-kit en de servicekosten van de eerste maand."

• Vaevictis_
  • Nu online
duvekot schreef op zondag 3 mei 2026 @ 10:18:
[...]

Voor Residential is die ook prima .. maar de maximale snelheid is lager dan de standaard antenne omdat die groter is. Vandaar dat je bij een 100Mbps abonnement een Mini te leen krijgt en bij 200 of Max een standaard.

Iemand die mobiel is en zich verplaatst wil graag een zuinige en hanteerbare antenne. En dat is de Mini. Maar technische werking is identiek aan de grotere antenne. Omdat het router gedeelte standaard in de antenne zit krijg je er volgens mij ook een Starlink Mini Router bij (en er staat zelfs : "** Starlink kan een betere router leveren dan wat wordt geadverteerd." )

En over die maximale snelheid .. ik heb met een officiële "Starlink speedtest" onder ideale omstandigheden ook wel eens 340Mbps gehaald .. maar meestal lag de snelheid (bij een Roaming Unlimited) rond de 150-180 .. lager als je veel last van bomen had.

En er is idd de 30 dagen staat er nog steeds:
"Als u de service annuleert en uw onbeschadigde Starlink-kit binnen 30 dagen na de vervaldatum van de betaling retourneert, komt u in aanmerking voor een volledige terugbetaling van de Starlink-kit en de servicekosten van de eerste maand."
Ok ben er bijna uit. Dan ga ik toch voor de residential max daar zit een andere schotel bij. Dat kost me dan 50 euro per maand is dat alleen de eerste 3 maanden of blijft dat tarief dan?

En die Mini voor op reis moet je die per maand huren of krijg je die bij het abonnement erbij zolang je max hebt?

• Lecenten
Residential Max is 69 euro pm na de eerste 3 maanden, je krijgt de Mini in bruikleen zolang je Residential Max hebt.

Je zou ook Residential 200 kunnen proberen, dan krijg je net als bij Max een Standaard kit voor 24,50 euro pm de eerste 3 maanden en daarna 49 euro pm. Als je de Mini in bruikleen wil hebben voor op reis kun je altijd upgraden naar Max.

De latency zit in Nederland gemiddeld rond de 25 ms, maar je hebt wel uitschieters naar boven. Video calls werken prima, gamen heb ik geen ervaring mee.
Vaevictis_ schreef op zondag 3 mei 2026 @ 10:38:
[...]

Ok ben er bijna uit. Dan ga ik toch voor de residential max daar zit een andere schotel bij. Dat kost me dan 50 euro per maand is dat alleen de eerste 3 maanden of blijft dat tarief dan?

En die Mini voor op reis moet je die per maand huren of krijg je die bij het abonnement erbij zolang je max hebt?
Je moet de "vakantie mini" wel op een actieve abbonement houden begreep ik ... standby mode is voldoende begreep ik.

Wat heb je nu dan als internet dat je naar de Starlink aan het kijken bent?

• Vaevictis_
  • Nu online
duvekot schreef op zondag 3 mei 2026 @ 13:56:
[...]

Je moet de "vakantie mini" wel op een actieve abbonement houden begreep ik ... standby mode is voldoende begreep ik.

Wat heb je nu dan als internet dat je naar de Starlink aan het kijken bent?
Ik heb nu 1Gbit glas van KPN, maar veel te duur. Ik wil nu eerst een maandje testen als backup verbinding met een UDM Pro. Als dat bevalt ga ik misschien wel over. Ik wil vooral van KPN af, want dat kost nu 75 euro per maand (incl. netflix, maar dat wil ik toch niet meer).

Voor de rest is het ook een statement, want zie graag meer concurrentie t.o.v. Ziggo / KPN die de hoofdprijs vragen.
Vaevictis_ schreef op zondag 3 mei 2026 @ 14:57:
[...]

Ik heb nu 1Gbit glas van KPN, maar veel te duur. Ik wil nu eerst een maandje testen als backup verbinding met een UDM Pro. Als dat bevalt ga ik misschien wel over. Ik wil vooral van KPN af, want dat kost nu 75 euro per maand (incl. netflix, maar dat wil ik toch niet meer).

Voor de rest is het ook een statement, want zie graag meer concurrentie t.o.v. Ziggo / KPN die de hoofdprijs vragen.
als je nu glas gewend bent ... ga je niet gelukkiger worden van Starlink vrees ik ... maar als je alleen maar puur internet wil hebben .. dan kan dat toch wel voor minder? volgens mij is bij KPN Internet Only 1Gbit nu 52,50 per maand (bij 24 maanden contract .. bij maandelijks opzegbaar wordt dat 56.50). Dat is sowieso goedkoper dan Starlink Residential Max ... stabieler en sneller.

En volgens mij kan je ook wel Odido 1Gbit glas via de KPN krijgen voor 45 per maand (zonder TV etc)

• psdata
Vaevictis_ schreef op zondag 3 mei 2026 @ 14:57:
[...]
Wellicht kun je ook nog Delta in je omgeving? Dan blijft het een locale statement.

Zelf al jaren Starlink (Gen1) als back-up internet aan mijn UDM en Delta met 8Gbit al connectie. en onlangs zo'n mimi voor mee op vakantie en tijdens veldwerk.
In de loop der jaren al vele Starlinks (van Gen1 to de huidige Gen3) bij klanten geïnstalleerd (eigen dataruimte's) merendeel als back-up oplossing naast hun huidige glasvezel aansluiting. Een tweede glas (different path) kost beduidend meer dan een Starlink oplossing.
In merendeel van de gevallen laten we BYOD, Guest en norowcasting VLAN's over de Starlink link lopen (wordt hij ook doorlopend getest).
Ik kijk niet zo naar de prijs, het moet werken en dat doet het steeds beter bij Starlink.
Krijg binnen kort (3de 4de kwartaal) ook een Amazone Leo (Project Kuipers) set geleverd om mee te testen.
In de tussen tijd is Starlink wel heeele druk om marktaandeel vast te leggen met steeds lagere prijzen voor ons hier in Europa, hier moeten ze het toch opnemen tegen de gevestigde orde van vaste aansluitingen (fiber,coax). In overige wereld delen is startlink helemaal niet zo prijvechter, en voor de maritime wereld is Starlink een uitkomst men "betaalbare bandbreedte" ondanks dat ze niet overal dekking mogen geven (wetgeving en regionale bescherming van de markt).
Ben benieuwd wat het gaat worden de nieuwe Sat telco's (Starlink, Leo) of de gevestigde orde als Iridium Eutelsat and One.

• Vaevictis_
  • Nu online
duvekot schreef op zondag 3 mei 2026 @ 15:10:
[...]

als je nu glas gewend bent ... ga je niet gelukkiger worden van Starlink vrees ik ... maar als je alleen maar puur internet wil hebben .. dan kan dat toch wel voor minder? volgens mij is bij KPN Internet Only 1Gbit nu 52,50 per maand (bij 24 maanden contract .. bij maandelijks opzegbaar wordt dat 56.50). Dat is sowieso goedkoper dan Starlink Residential Max ... stabieler en sneller.

En volgens mij kan je ook wel Odido 1Gbit glas via de KPN krijgen voor 45 per maand (zonder TV etc)
Het zal altijd minder zijn dan glas maar ik overweeg om het als backup aan te houden. Dan zou het instap abo al kunnen. Op zich niet veel storingen met glasglasvezel maar backup is wel fijn omdat we ook wel eens thuiswerken en tieners hebben. Alleen voor gemoedsrust loont het al.

Ik ga het instap abonnement nemen als backup dan heb ik een paar maanden de tijd om te testen. Kan ik altijd nog zien wat mijn primaire aansluiting gaat worden. Wat fijn is dat je kunt upgraden naar max als je in het buitenland zit en de Mini wil meenemen. Dan zie ik wel wat ik nog meer nodig heb tegen die tijd.

Dank jullie voor de informatie want uit de starlink website haal je dit soort antwoorden niet. ;)

• Lecenten
Als je het instap abo (100 Mbps) neemt, dan krijg je een Mini, geen Standaard kit.

• Vaevictis_
  • Nu online
Lecenten schreef op zondag 3 mei 2026 @ 16:04:
Als je het instap abo (100 Mbps) neemt, dan krijg je een Mini, geen Standaard kit.
Klopt maar voor backup is dat voldoende. Daarnaast kan ik toch elke maand up of downgraden? Dan krijg je toch een standaard kit?

• Lecenten
Goede vraag, ik weet het niet. Volgens de voorwaarden mag je volgens mij een Standaard kit wel houden bij downgraden, de Mini moet je alleen terugsturen als van Max naar 200 gaat. Ik weet niet wat ze doen bij upgraden van 100 naar 200,

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Ben toch wel benieuwd waarom Starlink gebruikt wordt als backup voor een glasverbinding? Voor thuis? Waarom?

Have you tried turning it off and on again?

• franssie

franssie

Save the albatross

Gr4mpyC3t schreef op zondag 3 mei 2026 @ 18:05:
Ben toch wel benieuwd waarom Starlink gebruikt wordt als backup voor een glasverbinding? Voor thuis? Waarom?
1) omdat het kan
2) omdat een 5G verbinding voor een groot deel afhankelijk is van dezelfde (soort) glasverbindingen en uiteindelijke lokale stroomvoorziening. De kans dat glas en 5G tegelijkertijd uitvallen is groter dan dat een van beide én Starlink uitvalt.
3) Niet op elke locatie is een goede 5G verbinding mogelijk (en ook niet op elke locatie is een goede Starlink verbinding mogelijk overigens)

edit: en ja inderdaad, voor thuis is het wellicht wat overkill, maar thuis is ook steeds meer kantoor voor velen.

[ Voor 8% gewijzigd door franssie op 03-05-2026 18:22 ]

• Vaevictis_
  • Nu online
Omdat ik sympathiek tegenover Starlink (SpaceX) sta. Ik wil de technologie testen en inzetten als het nodig is. Ik weet niet hoe de komende jaren eruit gaan zien, maar zou zomaar in het buitenland kunnen zijn. Dan heb ik al ervaring met starlink.

Daarnaast wil perse geen Odido troep meer (klik en klaar). En hoop echt dat Starlink een stevige concurrent gaat vormen voor bestaande ISP/telco spelers. Ik denk hier aan Ziggo en KPN.

• Polyphemus
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:12
Ik heb Starlink genomen, omdat ik de techniek interessant vind. En ook omdat ik glas van Odido heb, en Klik&Klaar, en toen de boel in de backhaul van Odido uitviel, het huishouden zonder internet zat de halve dag.

• psdata
Ik heb ook thuis, om dat ik in de begine er veel mee hebt getest (en heb het behouden) tbv zakelijk backup
tot zover getest binnen allerlei netwerk config's Cisco (Miraki), Fortigate, HP (Aruba) juniper, PaloAlto, Omada, en ubiquti zelfs een BGP oplossing.
Maar ik vind het vooral leuk om met Satelite communicatie bezig te zijn, doe ook veel met "IoT over Sat" (Iridium, Astrocast, Kineis, Miryota, Laguna, en straks ook Amazone's LEO en er komen nog wel een paar aan en de nodige Start (set)up's die ook al weer zijn verdwenen.

• iamerwin
Een week geleden een bestelling geplaatst, nu nog steeds niks verzonden. Ben ik heul ongeduldig of mis ik iets? :)

iamerwin schreef op maandag 4 mei 2026 @ 13:04:
Een week geleden een bestelling geplaatst, nu nog steeds niks verzonden. Ben ik heul ongeduldig of mis ik iets? :)
Feestdagen 😁 .. of Nederlandse .. of dag van de arbeid .. of Chinese .. afhankelijk van waar het vandaan moet komen.
Iig .. veel dagen die om welke reden dan ook ergens vrij zijn.

• HGM
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

HGM

Welke termijn stond er na de bestelling? Starlink heeft bij tot op heden nog altijd optijd geleverd.

• iamerwin
HGM schreef op maandag 4 mei 2026 @ 13:40:
[...]

Welke termijn stond er na de bestelling? Starlink heeft bij tot op heden nog altijd optijd geleverd.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yrMyyGpLS92qPg156iX8_bYscUs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2SVb2mPB6rZl1wBzvATulsIZ.png?f=fotoalbum_large

Nada. Ik bel Elon wel, of ik heb nog even geduld. :)

• fz1971
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11:04
duvekot schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 21:54:
[...]

Probeer het gewoon eens met NLZiet ...
Dat werkt sowieso:
https://www.nlziet.nl/nl/online-tv-kijken/buitenland

En het kost je 10 Euro per maand zonder reclame ( of 8 euro met)
https://account.nlziet.nl/

Kan je op twee apparaten tegelijkertijd kijken ... gewoon via een App op je Chromecast.
(Wij hadden het via Starlink en een VPN naar Nederland ook werkend in Australië)

Andere oplossing kan zijn een VPN naar Nederland op te zetten. Als je nog een huis/plek in Nederland hebt dan kan je met bijvoorbeeld een simpele router van GL.inet dat ook gewoon opzetten naar je eigen huis internet aansluiting.
Het instaleren van Starlink was een appeltje eitje. Wifi Werkt perfect.
Nu werkt ook de IPTV, lag toch gewoon aan de aanbieder. Andere genomen en niets aan de hand.
Blij mens (tot nu toe)

• psdata
iamerwin schreef op maandag 4 mei 2026 @ 13:50:
[...]
Nada. Ik bel Elon wel, of ik heb nog even geduld. :)
Is nog in behandeling, de mini's duren op dit moment beduidend wat langer, je ziet er vanzelf een verzend datum verschijnen in dat scherm.

En dat de mini's nu veel gevraagd zijn is dat toch vele mensen naast hun 1ste main starlink de "gratis" reis mini er bij nemen.

• slijkie
De mini is volgens mij slecht leverbaar nu die veel bij het Max abbo uitgedeeld wordt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vfBhcShV_Mz_WuBbQ_wb8YEmD28=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9Z9fTjqVo2q05CaHg5fzPi0P.jpg?f=fotoalbum_large

Is ook nog niet shipped. Niet dat ik het nodig heb, aangezien ik de gewone dish gebruik voor thuis.

• HGM
  • Niet online

HGM

Vannacht deze mail ontvangen:

"10% korting op uw serviceabonnement

Als gewaardeerde Starlink-klant wordt uw nieuwe serviceprijs met 10% verlaagd voor 6 factureringscycli. U hoeft niets te doen, blijf gewoon uw service gebruiken, en de korting wordt automatisch toegepast"

Had wat gedoe met voeding van mijn mini. Dus misschien daardoor,
duvekot schreef op vrijdag 1 mei 2026 @ 15:49:
[...]
na wat onderzoek en research ben ik voor deze gegaan:

https://veritasvans.com/product/starlink-mini-mount/

[Afbeelding]

en dan met zowel de magnetische als de zuidnap pootjes. Ik heb hem via Amazon.com besteld in de US .. en ik hoop dat hij over twee weken binnenkomt.

Als die er is dan zal ik wel een review plaatsen hier.
Na 8 dagen was deze al binnen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nvaz4_r7C0my3mtJLP-K4yu8NVk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uJj2Y60oL9oVhKhbXcxkvbWx.jpg?f=fotoalbum_large
Stevig plastic . De witte kant is een solide plaat waar de ruimte voor de Starlink Mini in is uitgefreesd en waar er gaten en schroefdraad in gemaakt is om de zwarte achterkant op vast te schroeven. En in de zwarte achterkant zitten ook 4 plekken om de rubberen magnetische pootjes in vast te draaien, of de zuignappen. En die zitten ook op de dichte kant van het witte deel zodat je hem ook met de zuignappen onder een dakraam zou kunnen vastmaken. Ziet er erg stevig en goed uit.

Nu nog de Starlink Mini ontvangen van Starlink die twee dagen later besteld was :?

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:39

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Maandag de de 4e besteld, donderdag de 7e binnen.

Wise enough to play the fool

teacher schreef op zaterdag 9 mei 2026 @ 14:36:
[...]
Zondag de derde besteld, donderdag de 7e binnen.
En welke antenne was dat? Hier ook de 3de besteld (een Mini + Mini router) maar nog niets gehoord of gezien van verzending. @iamerwin .. jij had ook een Mini besteld toch?

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:39

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Mini en 12v voeding kit.

Wise enough to play the fool

• slijkie
Hier de mini op ‘delayed’ status. Denk dat de mensen die los bestellen prio krijgen t.o.v de Max abbo add-on.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Leqta-M-5Q7Sb8rp2WfH-QsHBS4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/62UwEdZTQkaPRaMzCSqVzPrz.jpg?f=fotoalbum_large
Die van mij was in combinatie met een roaming 100Gb .. geen residential 🤔

• iamerwin
duvekot schreef op zaterdag 9 mei 2026 @ 14:39:
[...]

En welke antenne was dat? Hier ook de 3de besteld (een Mini + Mini router) maar nog niets gehoord of gezien van verzending. @iamerwin .. jij had ook een Mini besteld toch?
Jep. Nog niks gehoord, vanochtend maar een ticket aangemaakt.
(ik woon overigens in Duitsland)

Heeft iemand hier al mee te maken gehad?
What is Travel Registration?
Reisregistratie is vereist voor elk gebruik van Starlink buiten het land of gebied waar u uw account oorspronkelijk heeft geregistreerd (uw geregistreerde thuisland of -gebied). De reisregistratie garandeert niet dat de service buiten uw geregistreerde thuisland of -gebied beschikbaar is. Internationaal gebruik van Starlink is onderworpen aan de Servicevoorwaarden van Starlink en de lokale regelgeving.
Blijkbaar moet je nu de volgende gegevens doorgeven aan Starlink:
  • Volledige officiële naam
  • Nationaliteit
  • Geboortedatum
  • Paspoortnummer
  • Kopie paspoort
  • Live portret
Voor als je een Roam abonnement hebt dus.

Ik werd getriggerd door dit artikel met verhalen uit verschillende landen waar die registratie gedaan moest worden

• HGM
  • Niet online

HGM

duvekot schreef op zondag 10 mei 2026 @ 06:26:

[...]

• Nationaliteit
  • Geboortedatum
  • Paspoortnummer
  • Kopie paspoort
  • Live portret

Ik werd getriggerd door dit artikel met verhalen uit verschillende landen waar die registratie gedaan moest worden
Nee nog niet gehad

• slijkie
duvekot schreef op zondag 10 mei 2026 @ 06:26:

[...]

• Nationaliteit
  • Geboortedatum
  • Paspoortnummer
  • Kopie paspoort
  • Live portret

Nope, ook niet van iemand gehoord.

• Vjenne-ICT
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08:42
Ik zie dat starlink (tot vandaag 10-5) een leuke aanbieding heeft voor het Residential - 100 Mbps, namelijk de eerste drie maanden voor 10 euro.

Wij gaan begin juli voor bijna 3 weken naar zuid Frankrijk op vakantie. Ik vind de prijsverhoging (van 50 naar 89 euro) van het Roam - Unlimited abonnement veel te veel geld en zit te denken om daarom Residential - 100 Mbps af te sluiten. Hardware heb ik al, de gen3 kit maar zou wel graag een mini erbij willen hebben.

Kan ik het Residential - 100 Mbps voor 3 weken meenemen naar Frankrijk, of kan ik bv. het abo op het campingadres afsluiten en na de vakantie weer opzeggen? Heeft iemand zich hierin al verdiept hoe dat werkt?
Vjenne-ICT schreef op zondag 10 mei 2026 @ 15:41:
Ik zie dat starlink (tot vandaag 10-5) een leuke aanbieding heeft voor het Residential - 100 Mbps, namelijk de eerste drie maanden voor 10 euro.

Wij gaan begin juli voor bijna 3 weken naar zuid Frankrijk op vakantie. Ik vind de prijsverhoging (van 50 naar 89 euro) van het Roam - Unlimited abonnement veel te veel geld en zit te denken om daarom Residential - 100 Mbps af te sluiten. Hardware heb ik al, de gen3 kit maar zou wel graag een mini erbij willen hebben.

Kan ik het Residential - 100 Mbps voor 3 weken meenemen naar Frankrijk, of kan ik bv. het abo op het campingadres afsluiten en na de vakantie weer opzeggen? Heeft iemand zich hierin al verdiept hoe dat werkt?
Nope .. "meenemen" van een bestaande Residential naar een ander land dan waar je account geregistreerd is werkt niet.

3 weken "residential" proberen op een Franse camping zou alleen kunnen als je een nieuw Starlink account aanmaakt voor Frankrijk .. daar mee besteld .. en dan zorgt dat je de antenne daar ook op dat Franse adres geleverd krijgt. En dan na de 3 weken weer terug sturen ..

Of een Starlink "overdragen" naar dat nieuwe account . En daar dan een abonnement bij afsluiten .. maar volgens mij zit er dan ook beperking op wanneer je die daarna weer terug kan overdragen.

Als je het allemaal te duur vind dan kan je ook gewoon kijken naar een Free datasim of zo. Of de 100Gb abonnement...als je daar genoeg aan hebt.

• HGM
  • Niet online

HGM

duvekot schreef op zondag 10 mei 2026 @ 16:00:
[...]

Nope .. "meenemen" van een bestaande Residential naar een ander land dan waar je account geregistreerd is werkt niet.

3 weken "residential" proberen op een Franse camping zou alleen kunnen als je een nieuw Starlink account aanmaakt voor Frankrijk .. daar mee besteld .. en dan zorgt dat je de antenne daar ook op dat Franse adres geleverd krijgt. En dan na de 3 weken weer terug sturen ..

Of een Starlink "overdragen" naar dat nieuwe account . En daar dan een abonnement bij afsluiten .. maar volgens mij zit er dan ook beperking op wanneer je die daarna weer terug kan overdragen.

Als je het allemaal te duur vind dan kan je ook gewoon kijken naar een Free datasim of zo. Of de 100Gb abonnement...als je daar genoeg aan hebt.
Overdragen naar een nieuwe email werkt.

En daarmee kan je lokaal een abonnement afsluiten.

Ik vind zelf het tarief voor roaming niet enorm, maar je kunt het dus anders oplossen.

• kok36935
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 13-05 21:37

kok36935

Zwolle, Overijssel

Vandaag de Mini gemonteerd in (of onder) het transparante dakluik van onze camper. Eerst een aluminium frame gemaakt waarin de Mini op zijn plaatswordt gehouden. Stilstaand prima ontvangst maar heb het rijdend nog niet uit kunnen proberen.

Wel een 12/24 dcdc omvormer tussen de 12 volt voeding gemonteerd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CPYmIjbxdVsJ8_O4Mu3OMXcT6Pg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kZJhRzIdZEeOTisHkpSjdesI.jpg?f=fotoalbum_large

Men moet hooien als de zon schijnt. 19 panelen a 260 WP = 4940 WP

kok36935 schreef op zondag 10 mei 2026 @ 21:05:
Vandaag de Mini gemonteerd in (of onder) het transparante dakluik van onze camper. Eerst een aluminium frame gemaakt waarin de Mini op zijn plaatswordt gehouden. Stilstaand prima ontvangst maar heb het rijdend nog niet uit kunnen proberen.
Gewoon "vast geschroefd" in de zijkanten? Zit daar wat "massa" om houvast te hebben?
Wel een 12/24 dcdc omvormer tussen de 12 volt voeding gemonteerd.
En hoe lang is je kabel? Gewoon de meegeleverde 15m kabel? En welke DCDC omvormer?

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:55
ik heb nu een half jaar geleden een resedential plan gebruikt van €35 euro per maand

hier heb ik een high performance gen 1 antenne gebruikt die ik heb gekregen (nieuw in doos)

boel werkt prima, maar nu wil ik de service veranderen naar standby, maar krijg ik van Grok te horen dat deze niet beschikbaar is in mijn regio (Friesland) en dat ik alleen Resedential lite kan gebruiken .

Tevens vertelde Grok mij dat ik de schotel terug moet sturen als ik de service annuleer, terwijl ik de schotel heb gekregen.... ik wil graag de antenne houden voor eventueel her-activatie in de toekomst,

Hebben jullie hier ervaringen mee?

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

shure-fan schreef op zondag 10 mei 2026 @ 22:39:
ik heb nu een half jaar geleden een resedential plan gebruikt van €35 euro per maand

hier heb ik een high performance gen 1 antenne gebruikt die ik heb gekregen (nieuw in doos)

boel werkt prima, maar nu wil ik de service veranderen naar standby, maar krijg ik van Grok te horen dat deze niet beschikbaar is in mijn regio (Friesland) en dat ik alleen Resedential lite kan gebruiken .

Tevens vertelde Grok mij dat ik de schotel terug moet sturen als ik de service annuleer, terwijl ik de schotel heb gekregen.... ik wil graag de antenne houden voor eventueel her-activatie in de toekomst,

Hebben jullie hier ervaringen mee?
een half jaar geleden .. was dat al een "huur" optie? En weet je zeker dat het een "high performance gen 1 antenne" was? (Deze dus: https://starlink.com/nl/s...b2-5520-e336-24ea6b2462cc ) Want volgens mij zijn ze al tijden geleden gestopt met het leveren van die antenne.

Als het een huur constructie was waarbij de antenne er bij geleverd was .. dan klopt het antwoord van Grok volgens mij wel. Bij een huur constructie kan in de voorwaarden staan dat je een actief abonnement moet behouden .. waarbij "Standby Mode" niet toegestaan is. En als het idd een huur constructie is ..dan klopt het dat de antenne weer terug moet naar Starlink bij beëindiging van het abonnement.

Dus neem even contact op met support via een ticket. En kijk je contract documenten na wat er specifiek is afgesproken.

Grok is en blijft een LLM die fouten kan maken.

• Ecological
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 14:45
duvekot schreef op zondag 10 mei 2026 @ 16:00:
[...]

Er is ook een datasim voor 30 euro die unlimited internet in Europa geeft. Moet je natuurlijk wel bereik hebben.

Zelf zou ik niet voor 3 weken zoiets doen, ik voel me al bezwaard als ik een pakketje terug moet sturen. :+

Maandje die 90 euro betalen is natuurlijk ook geen absolute ramp.

Ben jij een echte vlees-eter? || Every argument against veganism || Zeekr 001 Privilege || e-tron 55 || Tribalisme en dogmatisme zijn slecht voor iedereen

Ecological schreef op maandag 11 mei 2026 @ 08:54:
[...]

Er is ook een datasim voor 30 euro die unlimited internet in Europa geeft. Moet je natuurlijk wel bereik hebben.

Zelf zou ik niet voor 3 weken zoiets doen, ik voel me al bezwaard als ik een pakketje terug moet sturen. :+

Maandje die 90 euro betalen is natuurlijk ook geen absolute ramp.
90 euro hoeft niet altijd zo te zijn .. als je facturatie periode net gunstig start kan je beginnen met Roaming 100 GB voor 40 euro .. en als dat op is voor het restant van de facturatie periode naar unlimited die dan prorato intekening gebracht wordt. Of twee keer 100Gb (omdat de facturatie periode net in de vakantie valt) .. en daarna weer snel annuleren dus. Er kan dus wel wat bespaart worden.

• iamerwin
De Starlink heeft m’n bestelling in tweeën gedeeld, omdat één deel nog niet geleverd kan worden en het tot enkele weken vertraging kan komen.

Wat ze nu geannuleerd hebben en als separate bestelling hebben gemaakt, is de Router Mini. De Rental Mini X staat nog wel in de originele bestelling.

Heb ik die Router Mini sowieso nodig als ik toch al een Fritz Box thuis heb staan?

iamerwin schreef op maandag 11 mei 2026 @ 15:22:
De Starlink heeft m’n bestelling in tweeën gedeeld, omdat één deel nog niet geleverd kan worden en het tot enkele weken vertraging kan komen.

Wat ze nu geannuleerd hebben en als separate bestelling hebben gemaakt, is de Router Mini. De Rental Mini X staat nog wel in de originele bestelling.

Heb ik die Router Mini sowieso nodig als ik toch al een Fritz Box thuis heb staan?
Nee...die heb je niet direct nodig idd ... Als je de Mini antenne in "Bypass Mode" zat dan kan je de Ethernet van de Mini in de WAN van de FritzBox doen .. en dan komt je WAN IP daar op .. en kan de FritzBox alle routing doen + WiFi uitsturen.

Ik had ook een router Mini in mijn bestelling .. maar als die er niet is ...dan liever alleen de Mino .. ik heb nog een GL.Inet router liggen die ik kan gebruiken.
De Router Mini was alleen maar om "te proberen" en zien hoe dat werkt. Ik ga ook maar de Mini Router van mijn bestelling laten halen.

• kok36935

kok36935

Zwolle, Overijssel

duvekot schreef op zondag 10 mei 2026 @ 21:49:
[...]

Gewoon "vast geschroefd" in de zijkanten? Zit daar wat "massa" om houvast te hebben?

[...]

En hoe lang is je kabel? Gewoon de meegeleverde 15m kabel? En welke DCDC omvormer?
Nee, niet geschroefd maar “gehaakt “. Zal morgen wel even een detailfoto maken. En een foto van de omvormer.

Heb de originele kabel niet gebruikt maar een kabel gemaakt met de juiste stekker. Omdat ie binnen hangt hoeft het niet waterdicht te zijn.

Ik hoop dat je het kunt zien . De rand van het dakluik bestaat uit 2 schalen die in elkaar schuiven. Daartussen valt dan hoek (meubelhoek)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SM2taH6rEDBusOEl9lA0YvLValc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rMmTr2vjIdhCikbswgty6YFX.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s3rH7TyM505IELcBRiFn6vHZ2No=/x800/filters:strip_exif()/f/image/sMocdBRWW5WdIvAkUARVr58o.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 58% gewijzigd door kok36935 op 12-05-2026 19:41 ]

• Jpiek
"Dank u voor het indienen van uw informatie. Helaas kunnen wij het verificatieproces niet voltooien, omdat een paspoort vereist is. Wij kunnen geen nationale identiteitskaarten accepteren. Dien alstublieft een duidelijke foto van uw paspoort opnieuw in."

Nou, lekker dan, we taan de 14de naar de Ardennen. Ticket aangemaakt :

Een EU ID is een binnen Europa geldig reisdocument, binnen Europa heb ik ook geen Paspoort nodig om te reizen. Het is dan ook een wettelijk ID.

Maar ik kreeg ook als opmerking:

"Het legitimatiebewijs dat u hebt verstrekt komt niet overeen met de accountgegevens in ons bestand. Upload een duidelijke en leesbare foto van uw legitimatiebewijs die overeenkomt met de naam in uw account. Als u dit niet kunt doen, moet u een nieuw account aanmaken."

Naam ed komt gewoon overeen. Misschien onduidelijk foto, maar zeker leesbaar...

• slijkie
Jpiek schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 19:53:
"Dank u voor het indienen van uw informatie. Helaas kunnen wij het verificatieproces niet voltooien, omdat een paspoort vereist is. Wij kunnen geen nationale identiteitskaarten accepteren. Dien alstublieft een duidelijke foto van uw paspoort opnieuw in."

Een EU ID is een binnen Europa geldig reisdocument, binnen Europa heb ik ook geen Paspoort nodig om te reizen. Het is dan ook een wettelijk ID.

"Het legitimatiebewijs dat u hebt verstrekt komt niet overeen met de accountgegevens in ons bestand. Upload een duidelijke en leesbare foto van uw legitimatiebewijs die overeenkomt met de naam in uw account. Als u dit niet kunt doen, moet u een nieuw account aanmaken."

Door Grok automatisch behandeld of door een ‘mens’?

• Jpiek
Stond een naam bij, dus een mens denk ik.
Grok draaide rondjes, ticket gesloten dus gelukt, afgewezen, upload een paspoort foto. ID is niet afdoende...
Jpiek schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 19:53:

Ooo lekker ... Mijn "voornaam" staat niet op mijn ID kaart .. daar staan mijn formele namen .. dus ik ben benieuwd hoe ze daar mee overweg gaan.
kok36935 schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 19:15:
[...]

Nee, niet geschroefd maar “gehaakt “. Zal morgen wel even een detailfoto maken. En een foto van de omvormer.

Heb de originele kabel niet gebruikt maar een kabel gemaakt met de juiste stekker. Omdat ie binnen hangt hoeft het niet waterdicht te zijn.

Ik hoop dat je het kunt zien . De rand van het dakluik bestaat uit 2 schalen die in elkaar schuiven. Daartussen valt dan hoek (meubelhoek)

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Helder .. en dat kan er zo tussen "glijden"?

• kok36935

kok36935

Zwolle, Overijssel

duvekot schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 20:11:
[...]

Helder .. en dat kan er zo tussen "glijden"?

Ja, alleen t.h.v. de slinger wil het niet

• Jpiek
duvekot schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 20:10:
[...]

Ooo lekker ... Mijn "voornaam" staat niet op mijn ID kaart .. daar staan mijn formele namen .. dus ik ben benieuwd hoe ze daar mee overweg gaan.
Voor mijn acceptatie van mijn creditcard moest het account perse hetzelfde zijn, dara staan alleen mijn initialen op natuurlijk, zouden ze echt zo flauw zijn ?

Nieuw account met volledige naam, dan werkt mijn CC weer niet...

"Computer says 'No' "

• slijkie
Jpiek schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 21:27:
[...]

Voor mijn acceptatie van mijn creditcard moest het account perse hetzelfde zijn, dara staan alleen mijn initialen op natuurlijk, zouden ze echt zo flauw zijn ?

Nieuw account met volledige naam, dan werkt mijn CC weer niet...

"Computer says 'No' "
Wat een vreemd gedonder. Komt dit door EU regelgeving?
slijkie schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 09:36:
[...]

Wat een vreemd gedonder. Komt dit door EU regelgeving?
Dat vraag ik me af omdat het ook in Australië en andere landen gemeld werd. Het zal vast wel met "iets" van regelgeving te maken hebben .. of ze dekken zich in voor toekomstige vragen en discussies.

Ik zal het eens voorleggen bij de AP .. om te zien wat zij er van vinden ..(als ze tijd hebben)

• Jpiek
Reactie op mijn ticket :

Helaas vereist Starlink voor reisregistratie (zelfs binnen de EU) een geldig paspoort met foto en live portret; ID-kaarten worden hierbij niet geaccepteerd.

Met de vraag of ik op tijd kan reageren zodat hij mij kan bellen... Dus daar wacht ik nu eigenlijk op..

Ben beniewd, als dit niet opgelost kan worden kan ik m'n Startlink dus niet meer gebruiken. In dat geval rest de kliko voor het ding... Kan me niet voorstellen dat dat de bedoeling is. Ik snap de achterliggende gedachte, maar dit werkt echt niet....

• slijkie
Zeer apart, heb hier in Noorwegen meerdere units, ook 2 mini’s, waarvan mijn eigen nog niet ontvangen. Maar op de andere met reizen en gebruik in verschillende EU landen geen vraag gehad om ID/Passpoort. Apart.

• Jpiek
Ik ben gebeld, uiterst hoffelijk, duizend excuses dat het niet gecommuniceerd is... Zelf s een maan unlimited als credit gekregen, hij gaat proberen of ik uitstel kan krijgen om deze week vakantie te overbruggen.

Na deze vakantie zal ik igg wel ff een paspoort moeten regelen. Dat daar de naam voluit opstata en in het account alleen mijn initalen moet wel op te lossen zijn volgens hem.

Uitstel reken ik maar niet teveel op, dus het zal wel een weekje Camping Wifi icm roaming op de telefoon worden (ik heb binnen NL 40gig, bij KPN)

• Jpiek
"The registration needs to be completed in 25 days, or the Starlink service will be deactivated, the pop-up says. "

Hmm, dus als ik niks had gedaan had ik gewoon ná mijn vakantie kunnen registeren ? Bummer...
Jpiek schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 11:16:
Ik ben gebeld, uiterst hoffelijk, duizend excuses dat het niet gecommuniceerd is... Zelf s een maan unlimited als credit gekregen, hij gaat proberen of ik uitstel kan krijgen om deze week vakantie te overbruggen.

Na deze vakantie zal ik igg wel ff een paspoort moeten regelen. Dat daar de naam voluit opstata en in het account alleen mijn initalen moet wel op te lossen zijn volgens hem.

Uitstel reken ik maar niet teveel op, dus het zal wel een weekje Camping Wifi icm roaming op de telefoon worden (ik heb binnen NL 40gig, bij KPN)
Ik had de AP gebeld ... Ze hebben er nu ook een interne registratie van gemaakt. Ze mocht me niet vertellen of er meerdere klachten over geweest waren, maar zij had het nog niet gehoord.

Wat onduidelijk is ..is de wettelijke grondslag op basis waarvan ze deze gegevens vragen. Dat staat nml ook niet op de site. En dat ID kaarten niet geaccepteerd werden was ook wel apart. Eigenlijk zouden ze dan een "je mag binnen de EU" hem gebruiken classificatie moeten maken of zo.

Ik vraag me ook af of ze de data behouden? Of dat de data na verificatie weggegooid wordt en alleen de basis details behouden blijven.

@Jpiek is het proces eigenlijk het zelfde als bij banken? Dus foto uploaden en daarna video?

• Jpiek
Gegevens invoeren, foto van ID...bedoel paspoort uploaden dan live een foto maken via de website...

• iamerwin
Heeft iemand weleens een Starlink Mini aan een regenpijp bevestigd? 😎

Voor een tijdelijke oplossing wil ik liever geen gaten in de gevel boren.

Gevel:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-m01LbMvl0Hk-KUvzuEV9yJzld4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SRnEDvO6jNNaS0xH0eIqNLXc.jpg?f=fotoalbum_large

Linker rode cirkel is waar m’n internet nu binnenkomt. Netwerkkabel door de muur, direct naar m’n Fritzbox. Rechter rode cirkel is een buitenlamp, lees: electra aan de andere kant van de muur. Dus dacht ik: ik hang dat ding aan de regenpijp (volgens Starlink app wordt verbinding 21 seconden per uur belemmerd, lijkt me te overleven); netwerkkabel en elektra zijn aanwezig.

Maar hoe hang ik dat ding aan een regenpijp?

[ Voor 86% gewijzigd door iamerwin op 13-05-2026 19:24 ]

iamerwin schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 18:59:
Heeft iemand weleens een Starlink Mini aan een regenpijp bevestigd? 😎

Voor een tijdelijke oplossing wil ik liever geen gaten in de gevel boren.

Gevel:

[Afbeelding]

Linker rode cirkel is waar m’n internet nu binnenkomt. Netwerkkabel door de muur, direct naar m’n Fritzbox. Rechter rode cirkel is een buitenlamp, lees: electra aan de andere kant van de muur. Dus dacht ik: ik hang dat ding aan de regenpijp (volgens Starlink app wordt verbinding 21 seconden per uur belemmerd, lijkt me te overleven); netwerkkabel en elektra zijn aanwezig.

Maar hoe hang ik dat ding aan een regenpijp?
Hoe hoog ga je hem dan hangen? Want mijn advies is wel om hem echt boven het dak uit te laten steken.

Bij de Mini zit ook een pijp-adapter die je onder de Mini kan klikken .. en daarmee kan je hem vastmaken boven op een pijp. Hoe je die pijp dan vast maakt aan de regenpijp is dan de volgende discussie 😁

Maar had je de handleiding al bekeken:
https://starlink.com/publ...lation_guide_mini_kit.pdf

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ffa-Qf4uHLy9H5MmOj28mvFuS7s=/800x/filters:strip_exif()/f/image/LcFOO5ljznzVsoVxmtGwV2Nn.png?f=fotoalbum_large

Daar zie je dat ook al een kleine blokkade door een gebouw afgeraden wordt.

Heb je een foto van je dak? Of een andere hoge plek?

• iamerwin
duvekot schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 19:35:
[...]

Hoe hoog ga je hem dan hangen? Want mijn advies is wel om hem echt boven het dak uit te laten steken.

Bij de Mini zit ook een pijp-adapter die je onder de Mini kan klikken .. en daarmee kan je hem vastmaken boven op een pijp. Hoe je die pijp dan vast maakt aan de regenpijp is dan de volgende discussie 😁

Maar had je de handleiding al bekeken:
https://starlink.com/publ...lation_guide_mini_kit.pdf

[Afbeelding]

Daar zie je dat ook al een kleine blokkade door een gebouw afgeraden wordt.

Heb je een foto van je dak? Of een andere hoge plek?
Als ik daar prima ontvangst heb én geen gedoe heb met nieuwe kabels trekken etc., dan ga ik niet het dak op. (y) Deze kant van het huis kijkt uit op het noorden en op vrijwel vrije hemel. Prioriteiten.

Maar hoe aan de regenpijp schroeven…

• franssie

franssie

Save the albatross

iamerwin schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 19:47:
[...]
.

Zelfde maar regenpijp kopen met T stuk, in de lengte doormidden zagen. Dat met een verloop knie naar 32mm , of 40 mm. gaan en daar de schotel op zetten. De halve buis met rvs tywraps op de huidige pijp klemmen?

[...]

Als ik daar prima ontvangst heb én geen gedoe heb met nieuwe kabels trekken etc., dan ga ik niet het dak op. (y) Deze kant van het huis kijkt uit op het noorden en op vrijwel vrije hemel. Prioriteiten.

Ik wens je sterkte ... vooral met de frustratie van niet werkende Starlink verbinding.

Hier een voorbeeld van de Starlink dekking die ik had onder bomen. Rood is een plek waarbij de Starlink geen connectie kon maken met een satelliet die op de locatie voorbij kwam ... Blauw is waar er wel een verbinding gemaakt kon worden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vseFeaYBvNGL10-a4bCoviQICXE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/66bQsGbo6UdnlgApPcdnLqOe.jpg?f=fotoalbum_large

Als een boom/blaadjes dit al blokkeren .. dan zal een heel huis dat ook zeker gaan doen. En er zullen niet altijd satellieten beschikbaar zijn in het gedeelte waar je wel zicht op hebt.

Die opmerking in de handleiding staat er niet voor niets.

En je hoeft je dak niet op .. je kan ook een hele lange paal pakken en daarmee de Starlink boven je dak uit weten te krijgen. Of kijk of je ergens een plek heb in de tuin om geen last van je huis te hebben.

• Behoorlijk Leek
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 00:25
[...]

Misschien zoiets, maar lijkt mij ook niet optimaal aan die pijp bij harde wind, mogen vast wel wat meer regenpijpbeugels aan.

https://esvshop.nl/veiligheidsborden/verkeersborden/verkeersbordbeugels/caramba-beugel-50-tot-90-mm-verzinkte-schroeven-123934?afmeting=76_mm

• psdata
[...]

Gaat hem niet worden zo aan de muur het is geen tv satellite ontvanger.

Starlink satelite's vliegen over je heen van uit alle kanten. En iedere 8 a 10 minuten heb je weer een andere sat. die je van signaal (internet) voor ziet.

De antenne moet in nederland een beetje voorbij zuid (20 graden scheef) staan met een paraplu als globaal aan vrij zicht.

Zie plaatje hier ergens boven

psdata schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 23:33:
[...]
Starlink satelite's vliegen over je heen van uit alle kanten. En iedere 8 a 10 minuten heb je weer een andere sat. die je van signaal (internet) voor ziet.
Maak daar maar elke 15 seconden van ...
En een Starlink sateliet in binnen 5 minuten van horizon naar horizon voorbij gevlogen, maar echt bruikbaar is die alleen als die 25 graden boven de horizon is, dus de daadwerkelijke tijd dat een individuele sateliet "bruikbaar" is .. is nog korter. En dan kan hij ook maar een maximaal aantal clients/antennes bedienen, en die willen graag de satelliet die het dichtste bij is omdat de afstand die het signaal moet afleggen dan het kortste is.

Voor meer details kan je dit artikel lezen.
Pagina: 1 ... 24 25 Laatste