Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lecenten
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 16:30
Nu ook in Nederland de standaard kit gratis bij een 12 maands Residential abonnement:

https://www.starlink.com/...39-c82d-fa60-9a41fca1d1cb

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• duvekot
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:48
Lecenten schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 16:16:
Nu ook in Nederland de standaard kit gratis bij een 12 maands Residential abonnement:

Waarschijnlijk om te zorgen dat de voorraden van de huidige generatie antennes zo laag mogelijk is voordat de nieuwe generatie op de markt komt.

Het lijkt ook dat Starlink toestemming krijgt om met meer vermogen te mogen uitzenden vanuit de satellieten.

US FCC to review spectrum sharing rules to boost space-based telecom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lecenten
Als je kijkt naar de landen waar deze actie nu landsbreed geldig is, dan lijkt het vooral gericht op landen met een goede kabel- en 4G/5G dekking waar Starlink nu weinig klanten heeft. Simpel gezegd, de satellieten vliegen toch over, elke abonnee die je binnen haalt is pure inkomsten.

Ik betwijfel of er grote voorraden aan terminals zijn, als ze eind 2025 inderdaad 8 a 10 miljoen abonnees halen zoals wordt gezegd, dan is de huidige productiecapaciteit (maximaal 15.000 per dag) wel nodig. Er is inderdaad sprake van een nieuwe generatie terminals die Gigabit snelheden aankunnen. Maar dat zal eerder eind 2025 of 2026 worden.

En dan is het nog de vraag of er genoeg satellietcapaciteit is. Ik begrijp dat de V2 Mini's in principe 1 Gbps aankunnen, maar dat is maar een deel van de huidige constellatie. Voor een goede Gigabit support zal het wel wachten zijn op de V3 satellieten en dus op Starship. Ik denk niet dat je "gratis" standaard kit direct al verouderd is.

300 Mbps, wat ik nu gemiddeld haal, is ook al prima. Ik zou dan eigenlijk liever een hogere upload hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 21:50
Herinnert u zich deze nog ?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x9x2Wny3C1G5UReN4fKAquzW-Sg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6JhHwphHlgsMeyRWEGfE5DFP.jpg?f=fotoalbum_large

Nu binnenkort de caravan weer uit de stalling gehaald wordt verder gegaan met dit projectje en gereedgemaakt voor plaatsing :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k0FbUH3ODHx6OkshVVKXGJ7UMsM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vV3Ptxkx2xv2vXR1mQly49du.jpg?f=fotoalbum_large

Deze gaat een bovenkastje in bij een 230v aansluiting, resteert nog het trekken van een netwerkkabel door de caravan, en een plaatsje voor de Startlink-Rj45 converter vinden zodat de Antenne heel simpel aan te sluiten is/wordt. Maar daar ben ik nog niet helemaal uit...

- Disselbak was de eerste optie, maar lijkt met een netwerkkabel nog niet heel makkelijk bereikbaar binnendoor, wellicht 'onderlangs'.

- Inbouwen van een CEE wandinvoerdoos gaat hem ook niet worden, dar kan je de Startlink-Rj45 weer niet comfortabel genoeg in vastzetten (antennekabel plaatsen wordt dan lastig).

- CEE wandinvoerdoos inbouwen en de Startlink-Rj45 dar los inleggen zou kunnen maa5r is ook weer niet een hele nette oplossing.

- Voorlopig ff in het toilet en dan via het (toch altijd) open raam naar buiten en dan maar ff verder kijken..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• slijkie
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19:27
Jpiek schreef op zondag 4 mei 2025 @ 17:03:

[Afbeelding]

Nu binnenkort de caravan weer uit de stalling gehaald wordt verder gegaan met dit projectje en gereedgemaakt voor plaatsing :

[Afbeelding]

Deze gaat een bovenkastje in bij een 230v aansluiting, resteert nog het trekken van een netwerkkabel door de caravan, en een plaatsje voor de Startlink-Rj45 converter vinden zodat de Antenne heel simpel aan te sluiten is/wordt. Maar daar ben ik nog niet helemaal uit...

- Disselbak was de eerste optie, maar lijkt met een netwerkkabel nog niet heel makkelijk bereikbaar binnendoor, wellicht 'onderlangs'.

- Inbouwen van een CEE wandinvoerdoos gaat hem ook niet worden, dar kan je de Startlink-Rj45 weer niet comfortabel genoeg in vastzetten (antennekabel plaatsen wordt dan lastig).

- CEE wandinvoerdoos inbouwen en de Startlink-Rj45 dar los inleggen zou kunnen maa5r is ook weer niet een hele nette oplossing.

- Voorlopig ff in het toilet en dan via het (toch altijd) open raam naar buiten en dan maar ff verder kijken..
Niet lullig bedoeld, maar ‘waarom’? En wat is het doel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duvekot

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik had verwacht dat je dit zou aansluiten op je 12v systeem in de caravan ... Of heb je die niet en daarom alleen op de 230v van de aansluiting op de camping?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jpiek
slijkie schreef op zondag 4 mei 2025 @ 17:37:
[...]

Niet lullig bedoeld, maar ‘waarom’? En wat is het doel?
1] makkelijker aansluiten ipv de hele stellage van Starlink router plaatsen en aansluiten, kabeltje door het raam naar buiten (of naar binnen) en aansluiten op de antenne.

2] Minder rommel op kastjes in de caravan maar allemaal netjes weggewerkt.

3] Geen router van Starlink meer maar mijn eigen router EN ethernetaasluitingen beschikbaar

4] Nou gewoon, omdat het kan !

8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
duvekot schreef op zondag 4 mei 2025 @ 17:47:
[...]

Ik had verwacht dat je dit zou aansluiten op je 12v systeem in de caravan ... Of heb je die niet en daarom alleen op de 230v van de aansluiting op de camping?
Caravan is een oud beestje, 12v omvormer is er vooral voor verlichting, ga ik verder niet meer rommelen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweak_ers
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 21:58
Lecenten schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 16:16:

Ik twijfelde direct, maar ik zou juist de flexibiliteit van de mini willen gebruiken, door hem ook op reis mee te nemen en het abbo halverwege aan te passen naar roaming.

Je kun bij de actie met gratis standaard kit niet eens je locatie adres aanpassen. Die aanpassing kost je direct je korting van €349.

Dus het klonk heel leuk, maar misschien toch maar wat geld betalen voor een setje met een mini.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak_ers
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 21:58
Werkt zo’n Starlink connectie ook door glas heen, of als je in beweging bent?

Ik dacht aan een rijdende auto en achter de achterruit?

Zou ideaal zijn onderweg op vakantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duvekot
Tweak_ers schreef op maandag 5 mei 2025 @ 08:57:
Werkt zo’n Starlink connectie ook door glas heen, of als je in beweging bent?

Ik dacht aan een rijdende auto en achter de achterruit?

Zou ideaal zijn onderweg op vakantie.
Ja ... Als er maar geen metaal in de weg zit en er voldoende zicht naar de lucht in de juiste richting is.

Ik had de Starlink Mini in de camper op het bed staan onder het glasvezel dak en had daarmee bereik. Het is wel minder stabiel en afhankelijk van bijvoorbeeld bomen over de weg etc. Ook de snelheid is niet altijd goed vanwege die dekking .. maar voldoende om Google Maps etc er op te laten draaien.

Ik ken ook mensen die hem in de caravan hadden liggen en daarmee nog voldoende dekking in de auto hadden.

Stroom voorziening is natuurlijk wel belangrijk, net als ventilatie rondom omdat de antenne wel warm kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lecenten
Tweak_ers schreef op zondag 4 mei 2025 @ 21:54:
[...]

Ik twijfelde direct, maar ik zou juist de flexibiliteit van de mini willen gebruiken, door hem ook op reis mee te nemen en het abbo halverwege aan te passen naar roaming.

Je kun bij de actie met gratis standaard kit niet eens je locatie adres aanpassen. Die aanpassing kost je direct je korting van €349.
Als je dat direct na ontvangst doet wel. Later is het naar rato van het aantal betaalde maanden van het eerste jaar, dus bijvoorbeeld na 6 maanden betaal je de helft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13:45

Mattie112

3780wP (18x 210wP EC Solar)

Mijn vader heeft een Starlink Mini aangeschaft voor op de camper + de dak-beugel er bij.

We zitten alleen nog even met hoe we dit gaan aansluiten. 230v is geen optie.

Volgens de specs van de mini slikt hij 12-48V. Hij zou dus direct op de 'boordaccu' kunnen. Of zou het toch wenselijk zijn een DC-DC converter er tussen te doen (bijvoorbeeld https://www.bluepowershop...alvanische-scheiding.html, of zijn ook wel goedkoperen open-frame opties te vinden) om te voorkomen dat het voltage (te) ver kan zakken.

Ik zie dat er ook een USB-C kabel is die 20v PD doet onderhandelen. Dat kan een goedkopere optie zijn door een 'standaard' 12v te pakken. (Alleen is dat wat lastiger 'permanent' monteren, hoewel je daar vast andere opties ook voor hebt).

Alleen: voor het trillen tijdens het rijden is misschien een verwijderbare usb-c kabel wat minder?

En dan zitten we nog te twijfelen of het leuk is om een optie te hebben met ene 5 of 10 meter lange kabel. Mocht je een keer onder een boom staan oid dat je de starlink een paar meter verderop kan zetten. Maar ik kan me ook zomaar voorstellen dat je daarvoor alleen een barrel-jack koppelstukje en een kabel nodig hebt.

Iemand hier ervaring / aanraders?

edit:
Ik zie dat er ook een Starlink DC-DC covnerter is maar die doet 56v wat te veel zou zijn voor de mini?
https://www.starlink.com/...rd_dc_dc_power_supply.pdf

[ Voor 6% gewijzigd door Mattie112 op 06-05-2025 09:19 ]

Deze ruimte is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duvekot
Mattie112 schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 09:11:
Mijn vader heeft een Starlink Mini aangeschaft voor op de camper + de dak-beugel er bij.

We zitten alleen nog even met hoe we dit gaan aansluiten. 230v is geen optie.

Volgens de specs van de mini slikt hij 12-48V. Hij zou dus direct op de 'boordaccu' kunnen. Of zou het toch wenselijk zijn een DC-DC converter er tussen te doen (bijvoorbeeld https://www.bluepowershop...alvanische-scheiding.html, of zijn ook wel goedkoperen open-frame opties te vinden) om te voorkomen dat het voltage (te) ver kan zakken.

Ik zie dat er ook een USB-C kabel is die 20v PD doet onderhandelen. Dat kan een goedkopere optie zijn door een 'standaard' 12v te pakken. (Alleen is dat wat lastiger 'permanent' monteren, hoewel je daar vast andere opties ook voor hebt).

Alleen: voor het trillen tijdens het rijden is misschien een verwijderbare usb-c kabel wat minder?

En dan zitten we nog te twijfelen of het leuk is om een optie te hebben met ene 5 of 10 meter lange kabel. Mocht je een keer onder een boom staan oid dat je de starlink een paar meter verderop kan zetten. Maar ik kan me ook zomaar voorstellen dat je daarvoor alleen een barrel-jack koppelstukje en een kabel nodig hebt.

Iemand hier ervaring / aanraders?

edit:
Ik zie dat er ook een Starlink DC-DC covnerter is maar die doet 56v wat te veel zou zijn voor de mini?
Als je kijkt naar de specs van de 230v adapter die bij de mini komt dan zie je dat die 30V uitstuurt. Een simpele DC-DC adapter van 12V naar 30V is dus voldoende om de Mini van de juiste spanning te voorzien. Ook zie je op die adapter staan dat er maximaal 2A (bij 30V) uitgestuurd kan worden dus zorg dat je DC-DC adapter dat ook aan kan.

Het voltage verlies over de kabel van de mini is te groot bij 12V vanuit een standaard auto/huis accu om de mini betrouwbaar van stroom te voorzien.

De adapter die je linkt is voor de grotere antenne.. die gebruikt PoE met een afwijkende standaard.

Welke dak bevestiging gaat je vader gebruiken? En maak het zo dat je eenvoudig eea er af kan halen zodat je de antenne ook ergens anders kan plaatsen als je onder bomen staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112

Mattie112

duvekot schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 09:48:
[...]

Als je kijkt naar de specs van de 230v adapter die bij de mini komt dan zie je dat die 30V uitstuurt. Een simpele DC-DC adapter van 12V naar 30V is dus voldoende om de Mini van de juiste spanning te voorzien. Ook zie je op die adapter staan dat er maximaal 2A (bij 30V) uitgestuurd kan worden dus zorg dat je DC-DC adapter dat ook aan kan.
Ah dat is een goeie ja, daar had ik nog niet aan gedacht :) Ik pakte puur 12->24 omdat je dat vaak ziet.
Het voltage verlies over de kabel van de mini is te groot bij 12V vanuit een standaard auto/huis accu om de mini betrouwbaar van stroom te voorzien.
Thanks! Dan lijkt het me toch verstandig om een DC-DC er tussen te zetten (al dan niet USB PD), zelfs als we met een andere kabel aan de gang gaan.
De adapter die je linkt is voor de grotere antenne.. die gebruikt PoE met een afwijkende standaard.
Vandaar dat ik deze ook niet in de shop kon vinden! Thx!
Welke dak bevestiging gaat je vader gebruiken? En maak het zo dat je eenvoudig eea er af kan halen zodat je de antenne ook ergens anders kan plaatsen als je onder bomen staat.
Hij heeft de mount besteld van Starlink zelf voor op een voertuig, als ik het goed heb klik je hem daar makkelijk uit indien nodig. (en we hopen dat het niet vaak nodig is)

edit:
Deze dus: https://www.starlink.com/...sumer-mobility-mount-mini

[ Voor 3% gewijzigd door Mattie112 op 06-05-2025 10:55 ]

Deze ruimte is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilovali
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 10-06 11:23

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Waarom niet gelijk van 48V naar de PoE injector? Scheelt een zware 12V voeding.

Afbeeldingslocatie: https://share.pilovali.nl/20250504_132342.jpg
Ik heb een 48V 3A voeding gekocht en vanuit daar gaat het rechtstreeks naar de PoE injector en dan naar de schotel.
Werkt top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
Pilovali schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 12:45:
[...]

Waarom niet gelijk van 48V naar de PoE injector? Scheelt een zware 12V voeding.

[Afbeelding]
Ik heb een 48V 3A voeding gekocht en vanuit daar gaat het rechtstreeks naar de PoE injector en dan naar de schotel.
Werkt top.
Hierom niet :
Jpiek in "[SpaceX Starlink] Ervaringen & Discussie"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilovali
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 10-06 11:23
Ah zo. Ik heb hetzelfde setje die je ook hebt, echter heb ik de 12V -> 48V voeding vervangen door 230V -> 48V.
Tot nu toe lijkt alles nog goed te werken. Scheelt ruimte en efficiëntie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
Snap ik, en als ik 'meteen' een goede 230V -> 48V voeding had kunnen vinden had ik dat ook gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:26

franssie

Save the albatross

@Mattie112 Ik heb van Ali een starlink kabel gekocht voor 12V - in hoeverre die echt PD doet heb ik niet kunnen testen, want de voltmeter geeft 12V maar die ondersteund natuurlijk geen PD. De mini werkte er vorig jaar wel op. Kost niet veel en je kan 'm dan openen om te kijken of er een DC/DC inzit (die van mij heeft 12V sigaretten plug, geen USB-C). Is wel een kabel die buiten in de schotel mooi afsluit, exact als het origineel dat bij de voeding zit. Je kan natuurlijk ook gewoon een DC/DC pakken en de originele kabel daarmee voeden.
Ding ligt bij mij ongebruikt als nood-backup in een berging, zal 'm weer eens aanzetten voor firmware updates.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duvekot
franssie schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 16:55:
@Mattie112 Ik heb van Ali een starlink kabel gekocht voor 12V - in hoeverre die echt PD doet heb ik niet kunnen testen, want de voltmeter geeft 12V maar die ondersteund natuurlijk geen PD. De mini werkte er vorig jaar wel op. Kost niet veel en je kan 'm dan openen om te kijken of er een DC/DC inzit (die van mij heeft 12V sigaretten plug, geen USB-C). Is wel een kabel die buiten in de schotel mooi afsluit, exact als het origineel dat bij de voeding zit. Je kan natuurlijk ook gewoon een DC/DC pakken en de originele kabel daarmee voeden.
Ding ligt bij mij ongebruikt als nood-backup in een berging, zal 'm weer eens aanzetten voor firmware updates.
Had je gemeten aan de barrel plug kant? Als daar 12V op staat dan zit er geen verdere hardware in waarschijnlijk. 12V werkt alleen bij beperkte kabel lengtes. Dus ik verwacht dat er geen lange kabel bij zit.

De officiële USB-C PD kabel vereist een 100W USB-c PD output .. omdat die standaard werkt met 20V/5A .. en ze daardoor ook niet het DC voltage hoeven aan te passen. Er zijn voldoende meldingen dat de kabel niet of instabiel werkt bij bijvoorbeeld een 60W output. En dat komt omdat er dan eigenlijk net te weinig A beschikbaar is (vooral tijdens opstarten).

Voor een prettige werking kan je dus het beste minimaal 20V gebruiken .. maar een hoger voltage werkt beter... afhankelijk van hoeveel A de bron kan leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

@Duvekot het werkte stabiel, uurtje getest oid.
Inderdaad gemeten aan de Mini kant van de barrel, maar geen idee of die mini nog iets van communicatie doet met de lader, dat starlink spul zit best geinig in elkaar.

Maar deze net ook even besteld https://nl.aliexpress.com/item/1005007873251677.html

De USB 5 meter versie voor EUR 7,19

Leuk o even te testen als ik de schotel weer eens aanzet voor de updates, achter een powerbank 12V laptoplader met PD 65W (zou voldoende moeten zijn).

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duvekot
franssie schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 18:07:
@Duvekot het werkte stabiel, uurtje getest oid.
Inderdaad gemeten aan de Mini kant van de barrel, maar geen idee of die mini nog iets van communicatie doet met de lader, dat starlink spul zit best geinig in elkaar.

Maar deze net ook even besteld https://nl.aliexpress.com/item/1005007873251677.html

De USB 5 meter versie voor EUR 7,19

Leuk o even te testen als ik de schotel weer eens aanzet voor de updates, achter een powerbank 12V laptoplader met PD 65W (zou voldoende moeten zijn).
Er zit zo ver ik weet helemaal geen intelligentie in de Mini rondom de voeding. Dit om het allemaal zo simpel mogelijk te maken.

Ik hoop dat het goed werkt met 65W PD .. maar ik vond de standaard kabel al aan de te korte kant in sommige gevallen. Ik ga waarschijnlijk kijken naar een Victron 12V - 30V DC-DC omvormer zodat die mooi kan integreren in mijn andere setup. En dan misschien wel deze aansluiting aan de buitenkant, ik vind alleen de plug als de kabel er niet in zit te makkelijk te verkiezen.

https://www.etsy.com/nl/l...nk-mini-gelijkstroomkabel

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-YKyBISahq68W1MxrMd1LrU4JsU=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/W5SZYyt2jOeH32DDTMRNDkje.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

@duvekot Dat dopje ben je inderdaad zo kwijt, weet niet waar je het wil inbouwen, maar als er ruimte is zou ik een schuko buitenbehuizing oid offeren om er een extra spatwaterdicht klepje omheen te bouwen (en kan je het dopje ook nog eens daarin terugvinden).
Maar een DC/DC omvormer zal wel het beste werken en dan zit je bij Victron meestal wel goed, als ie zulke lage vermogens ook goed aankan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HGM
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

HGM

Mattie112 schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 09:11:

edit:
Ter info; ik gebruik deze nu een tijdje. Gemiddeld 40watt verbruik. Voor 120 euro incl btw volgens mij wel een goede deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112

Mattie112

franssie schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 16:55:
Thanks, dus een usb-c kabel (waar een chip in zal zitten die de PD onderhandeling doet) en 12v output. Is best wel een aardige om te kijken of dat dan op mn powerbank werkt :) Maargoed voor de langere afstand gaat dat hem niet worden in elk geval.
duvekot schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 18:34:
[...]

Er zit zo ver ik weet helemaal geen intelligentie in de Mini rondom de voeding. Dit om het allemaal zo simpel mogelijk te maken.

Ik hoop dat het goed werkt met 65W PD .. maar ik vond de standaard kabel al aan de te korte kant in sommige gevallen. Ik ga waarschijnlijk kijken naar een Victron 12V - 30V DC-DC omvormer zodat die mooi kan integreren in mijn andere setup. En dan misschien wel deze aansluiting aan de buitenkant, ik vind alleen de plug als de kabel er niet in zit te makkelijk te verkiezen.

https://www.etsy.com/nl/l...nk-mini-gelijkstroomkabel

[Afbeelding]
Hah, daar kwam mijn vader ook al mee aanzetten. Lijkt mij heel erg op een standaard female barrel-jack met een 3d-geprint plaatje er voor. En een dopje inderdaad.

Denk zelf dat iets als https://www.blauwestroomshop.nl/inbouw-stopcontact-12v.html of https://www.applamp.nl/m1...te-chassis-connector.html beter zou zijn.
Of in elk geval iets in die richting.
HGM schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 19:19:
[...]

Ter info; ik gebruik deze nu een tijdje. Gemiddeld 40watt verbruik. Voor 120 euro incl btw volgens mij wel een goede deal.
Voor de mini?

(ik zie trouwens ook dat de officiele 230v adapter 20v 3amp is dus 60 watt, hoef ik in elk geval niet naar 100watt en is een 12v->24v ook prima)

Deze ruimte is te huur!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HGM
  • Niet online

HGM

Mattie112 schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 10:46:

Voor de mini?

(ik zie trouwens ook dat de officiele 230v adapter 20v 3amp is dus 60 watt, hoef ik in elk geval niet naar 100watt en is een 12v->24v ook prima)
Nee voor de standard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
Installatie weer opgebouwd en getest, nu wil ik het abbo weer activeren :

Ik kan op de app niet inloggen, krijg wel keurig een code , maar dat 'aanmelden mislukt'.

Nu kom ik er wel in, met de phone op het eigen Wifi |:(

Op de website werkt het gewoon.

Dan wil ik mijn abbo weer starten. Dat was altijd Roam Unlimited, selecteer ik die dan vraagt hij echter of ik echt mijn plan wil wijzigen ? Ook zie ik dat dat 'In your country' is ?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9L8Vse3M33_82rqTAhhDskWP4kQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fjrunZy5EE9x8AVsnMRIroyr.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door Jpiek op 18-05-2025 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duvekot
Jpiek schreef op zondag 18 mei 2025 @ 19:21:
Installatie weer opgebouwd en getest, nu wil ik het abbo weer activeren :

Ik kan op de app niet inloggen, krijg wel keurig een code , maar dat 'aanmelden mislukt'.

Op de website werkt het gewoon.

Dan wil ik mijn abbo weer starten. Dat was altijd Roam Unlimited, selecteer ik die dan vraagt hij echter of ik echt mijn plan wil wijzigen ? Ook zie ik dat dat 'In your country' is ?

[Afbeelding]
Die tweede zin geeft aan dat ook buitenland er bij zit ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
Pfff, loop teveel te haasten, finaal overheen gelezen vanwege dat ik niet geoon in kon loggen...

Thanks anyhow 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_niceguy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-06 14:14
Hi,
Ik zoek advies in de volgende situatie:
Momenteel heb ik een Starlink actief bij vakantiehuisje 1, Residential abonnement met de Standard hardwarekit. Abonnement is maandelijks opzegbaar / te pauzeren en serviceadres is te wijzigen.

Nu heb ik 200m verderop vakantiehuisje 2, nog onderhevig aan grondige renovatie.
Nu heb ik de Starlink 12m abonnement besteld met de Standard hardwarekit op hetzelfde serviceadres als vakantiehuisje 1.

Wat ik nu graag wil is het abonnement van vakantiehuisje 1 stopzetten/pauzeren om later bij vakantiehuisje 2 weer te activeren en het nieuwe abonnement wil ik bij vakantiehuisje 1 activeren.

De vraag is of dat kan terwijl ik de huidige schotel en/of router (liefst beide) kan laten staan.
In principe staat de hardeware toch los van het abonnement?

Als bovenstaande mogelijk is, hoe voer ik dit dan uit? Simpelweg het huidige abonnement pauzeren/stopzetten en het nieuwe abonnement ahv de serienummers van de bestaande kit aan elkaar koppelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HGM
  • Niet online

HGM

Nee dat kan niet; de nieuwe hardware moet geactiveerd worden met een nieuw abonnement. En om die korting te krijgen moet dat nieuwe abonnement 12 maanden lopen.

De router kan je wel laten staan na de activatie (iig in het verleden).

Per dish/schotel is er een abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slijkie
Ja zou ook (volgens mij) de nieuwe router kunnen plaatsten bij woning 1, en de oude bij woning 2.

Volgens mij zit de Starlink ID gekoppelt aan de router.

Toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• duvekot
mr_niceguy schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 07:11:
Hi,
Ik zoek advies in de volgende situatie:
Momenteel heb ik een Starlink actief bij vakantiehuisje 1, Residential abonnement met de Standard hardwarekit. Abonnement is maandelijks opzegbaar / te pauzeren en serviceadres is te wijzigen.

Nu heb ik 200m verderop vakantiehuisje 2, nog onderhevig aan grondige renovatie.
Nu heb ik de Starlink 12m abonnement besteld met de Standard hardwarekit op hetzelfde serviceadres als vakantiehuisje 1.

Wat ik nu graag wil is het abonnement van vakantiehuisje 1 stopzetten/pauzeren om later bij vakantiehuisje 2 weer te activeren en het nieuwe abonnement wil ik bij vakantiehuisje 1 activeren.

De vraag is of dat kan terwijl ik de huidige schotel en/of router (liefst beide) kan laten staan.
In principe staat de hardeware toch los van het abonnement?

Als bovenstaande mogelijk is, hoe voer ik dit dan uit? Simpelweg het huidige abonnement pauzeren/stopzetten en het nieuwe abonnement ahv de serienummers van de bestaande kit aan elkaar koppelen?
200M verschil is zo weinig dat het volgens mij geen verschil maakt bij Starlink. Dus je hoeft niet moeilijk te doen met adres aanpassingen.
Maar als je antenne 1 nu wil pauzeren, dan moet je wel die vervangen door antenne 2 wil je een verbinding blijven houden. Maar dat is dus alleen de antenne los koppelen en de nieuwe er voor in de plaats zetten. Volgens mij is de router niet gekoppeld aan een abonnement, maar alleen de antenne.

En als je andere huisje klaar is, dan zet je daar antenne 1 weer neer en activeer je hem weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_niceguy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-06 14:14
HGM schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 08:22:
Nee dat kan niet; de nieuwe hardware moet geactiveerd worden met een nieuw abonnement. En om die korting te krijgen moet dat nieuwe abonnement 12 maanden lopen.

De router kan je wel laten staan na de activatie (iig in het verleden).

Per dish/schotel is er een abonnement.
Oke lijkt me dan helder, in de bestaande setup de schotel demonteren en abonnement pauzeren, dan de nieuwe schotel monteren en het nieuwe abonnement activeren.

De huidige router kan ik eventueel wel laten staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HGM
  • Niet online

HGM

mr_niceguy schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 09:10:
[...]

Oke lijkt me dan helder, in de bestaande setup de schotel demonteren en abonnement pauzeren, dan de nieuwe schotel monteren en het nieuwe abonnement activeren.

De huidige router kan ik eventueel wel laten staan?
Ja, router gaf bij mij voorheen geen probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jpiek
slijkie schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 08:35:
Volgens mij zit de Starlink ID gekoppelt aan de router.

Toch?
Je kung zonder de Starlink router gebruik maken van je abbo, dus nee...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikbenjoeri
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 21:46
Het viel mij net op dat de upload van Starlink is verhoogd. Ging meteen naar 40Mbps en bleef daar stabiel op. Ik heb Residential Lite Gen3

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_dyLqteVakRLB-t7Q0hAN8OTN50=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dPN2DC76z8OHg4WQ6IUvZrFe.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slijkie
ikbenjoeri schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 15:39:
Het viel mij net op dat de upload van Starlink is verhoogd. Ging meteen naar 40Mbps en bleef daar stabiel op. Ik heb Residential Lite Gen3

[Afbeelding]
Merk hier in 🇳🇴 dat helaas nog niet. Residential ‘normaal’ met nieuwste schotel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N5fSdV043xmFKYDHw7R1cnlnKHU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uLWSpQKpIK1Q6O6jds4p01z5.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lecenten
Iedere keer dat je test krijg je een andere waarde. 40 Mbps upload zit dan aan de snelle kant, maar is niet uitzonderlijk:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7vExdLqKYQAO2GkwSg5bxhmQtcM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/cYwuhjuOR6ZANVsocz5hq1LA.png?f=fotoalbum_large

Op langere termijn is de upload hier (NL residential) gemiddeld rond de 20 Mbps en de download rond de 300.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
Gisteren de Startlinkrouterloze setup ingebouwd in de caravan...

Het kastje van Startlink-naar-RJ45 adaptertje maar ff quick-and-dirty opgehangen aan een haakje tot ik een nettere oplossing weet te verzinnen. Loskoppelen van de netwerkkabel gaat nl veel makkelijker dan loshalen van de Starlinkkabel. Dus ik wil in de caravanwand iets van een kastje waar de netwerkkabel in uitkomt en ik de Starlinkkabel met converterkastje in een keer aan kan klikken en opbergen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ue_ce3cYjr897e3c0JNLX83CTEI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7zeNnN24heAPKJkYqJYJ61lS.png?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6Dwmijn7c0WetJ42zPmPkCL2Fqw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/UxIemqDZkqSqQiqlYUNVuyVU.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aTV7JW_OEIxIz80nQqor4ayn8ew=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Lknr799ro0YrmFtV31W985Xp.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb deze liggen, maar dat is hem eigenlijk net niet...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zu4eaf1r5cWyrMOzYmH2z6jVKkg=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/p99ZDAZqDu8DhT0bz5szlB46.png?f=user_large

Effin, nu is het op de camping : WC raampje open, starlinkkabel naar binnen, vastklikken, opstarten en klaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112

Mattie112

Jpiek schreef op zondag 1 juni 2025 @ 11:59:
Gisteren de Startlinkrouterloze setup ingebouwd in de caravan...

Het kastje van Startlink-naar-RJ45 adaptertje maar ff quick-and-dirty opgehangen aan een haakje tot ik een nettere oplossing weet te verzinnen. Loskoppelen van de netwerkkabel gaat nl veel makkelijker dan loshalen van de Starlinkkabel. Dus ik wil in de caravanwand iets van een kastje waar de netwerkkabel in uitkomt en ik de Starlinkkabel met converterkastje in een keer aan kan klikken en opbergen.

[Afbeelding]
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik heb deze liggen, maar dat is hem eigenlijk net niet...
[Afbeelding]

Effin, nu is het op de camping : WC raampje open, starlinkkabel naar binnen, vastklikken, opstarten en klaar...
Je hebt ze ook met wat extra aanslutingen: https://www.obelink.nl/ha...tactdoos-grijs-68470.html misschien kan je eentje daarvan vervangen door RJ45?

Deze ruimte is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
Mattie112 schreef op maandag 2 juni 2025 @ 14:09:
[...]

Je hebt ze ook met wat extra aanslutingen: https://www.obelink.nl/ha...tactdoos-grijs-68470.html misschien kan je eentje daarvan vervangen door RJ45?
ik wil juist geen rj45.. want dan hangt de adapter van Startlink naar rj45 alsnog buiten de caravan...

Misschien sloop ik de achterkant van deze wel af en zet er aan de binnenkant dan een wat kleiner 'bakje' omheen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duvekot
Jpiek schreef op maandag 2 juni 2025 @ 14:22:
[...]

ik wil juist geen rj45.. want dan hangt de adapter van Startlink naar rj45 alsnog buiten de caravan...

Misschien sloop ik de achterkant van deze wel af en zet er aan de binnenkant dan een wat kleiner 'bakje' omheen...
je hebt ook SPF naar RJ45 waterdichte verloopjes .. en zelfs lange kabels met SPF aan de ene kant (Voor in de antenne ) en RJ45 aan de andere kant .. Dan kan je binnen in de caravan wel weer terug naar SPF voor de adapter ..

Ik had nog geen SFP keystones gevonden ... zodat je een standaard KeyStone externe behuizing in kan bouwen .. en daar rechstreeks de starlink kabel in kan pluggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
duvekot schreef op maandag 2 juni 2025 @ 14:50:
[...]

je hebt ook SPF naar RJ45 waterdichte verloopjes .. en zelfs lange kabels met SPF aan de ene kant (Voor in de antenne ) en RJ45 aan de andere kant .. Dan kan je binnen in de caravan wel weer terug naar SPF voor de adapter ..
Da's me net te veel gedoe :+ wellicht als we een nieuwe(re) caravan kopen dan een uit "99.
Ik had nog geen SFP keystones gevonden ... zodat je een standaard KeyStone externe behuizing in kan bouwen .. en daar rechstreeks de starlink kabel in kan pluggen.
Blijft toch lastig. Eigenlijk te snel een Starlink gekocht, zo'n Mini zou best handig geweest zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ourplayground
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22:42
Even een vraagje hier over het switchen/pauzeren van je abbo:

Kan je laten we zeggen een maandje het “home” abbo nemen als je een maandje op de camping in NL staat, dan pauzeren, overgaan naar roaming voor een maandje in Frankrijk en dan de boel weer op pauze totdat je weer een noodzaak hebt?

iRacing Profiel Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blastaway
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 03-06 21:21
Beste allen,

Wij wonen in het buitengebied en net op de grens met België. Ik ben al jaren in gevecht met KPN over de ontvangst. Dat is de enige die hier iets kan aanbieden. Ik heb een 4g buitenantenne gehangen, maar ook die voegt niet veel toe. De download en upload is heel erg onstabiel en thuiswerken en of tv kijken is al lastig.

Nu zou ik best Starlink willen nemen als ik weet dat het goed werkt. Welke variant zouden jullie aanbevelen en waar kan ik deze het beste plaatsen. Ons huis (1 op foto) heeft een Frans dak waardoor het eigenlijk overal dekt en geen muren heeft voor een beugel. Wel.zou ik hem aan of op de carport ( 2 op foto) of de blokhut (3 op foto) kunnen plaatsen. De afstand is wel zeker 25 meter. Is de kabel daarvoor lang genoeg?
Ik hoor graag jullie advies. Heel veel dank alvast.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TB7T4YmYXJVNBCxlAE8DO_FTw6Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ncjBMz4he6BYcgnLAKjtnFdf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MKwJpPgmeoR3aH-AApnPkRCS3a4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Yz1ceZ5DrUoqNPBQnw52Vv3c.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112

Mattie112

blastaway schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 10:24:
Beste allen,

Wij wonen in het buitengebied en net op de grens met België. Ik ben al jaren in gevecht met KPN over de ontvangst. Dat is de enige die hier iets kan aanbieden. Ik heb een 4g buitenantenne gehangen, maar ook die voegt niet veel toe. De download en upload is heel erg onstabiel en thuiswerken en of tv kijken is al lastig.

Nu zou ik best Starlink willen nemen als ik weet dat het goed werkt. Welke variant zouden jullie aanbevelen en waar kan ik deze het beste plaatsen. Ons huis (1 op foto) heeft een Frans dak waardoor het eigenlijk overal dekt en geen muren heeft voor een beugel. Wel.zou ik hem aan of op de carport ( 2 op foto) of de blokhut (3 op foto) kunnen plaatsen. De afstand is wel zeker 25 meter. Is de kabel daarvoor lang genoeg?
Ik hoor graag jullie advies. Heel veel dank alvast.
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik de Starlink app kan je "de lucht" scannen en dan geeft die een indicatie van hoe goed het werkt op een bepaalde locatie.

Deze ruimte is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blastaway
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 03-06 21:21
Klopt en dat werkte goed. Gaat mij meer om de locatie waar ik deze het beste kan hangen en of er lange kabels zijn, welke beugels en welke versie nemen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jpiek
Ik zou bij 2 of 3 een flink stevige mast neerzetten, de antenne aan een stevige beugel zo hoog mogelijk plaatsen en (afhankelijk van je model*) in de carport of blokhut de kabel 'overzetten' naar ethernet.

En die dan vervolgens op een router zetten en de rest van je netwerk op aansluiten...

* Sommige modellen hebben al ethernet, anders moet je terugvallen naar een systeem als dat van mij (zie verder terug..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lecenten
Ik zie nogal wat bomen, maar als je met de app hebt vastgesteld dat er bij 2 of 3 vrij zicht is, dan is dat inderdaad een goede oplossing. Neem gewoon de standaard kit, die krijg je nu gratis bij een 12 maands abonnement en 1 maand op proef.

De kabel is 15 meter lang, je kunt tot 50 meter kabel kopen. De 50 meter kabel van Starlink is behoorlijk duur, ik heb goede ervaringen met een lange kabel gekocht op Amazon.

Makkelijkste manier om te monteren is met een pijp die met een muurbeugel is gemonteerd en daarop een pijp adapter, ik heb deze:
https://www.amazon.nl/dp/B0DD7LTMCD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:56
Ik zie links van 1 op de 2de foto een oranje voorwerp, (links doorvan loopt een sloot /water)

Als dat eigen terrein is, zou ik de antenne daar plaatsen

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112

Mattie112

blastaway schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 11:39:
Klopt en dat werkte goed. Gaat mij meer om de locatie waar ik deze het beste kan hangen en of er lange kabels zijn, welke beugels en welke versie nemen
Ah dat was me niet duidelijk :) Dan zou ik de 'normale' Starlink voor thuis nemen. Dat is een standaard RJ45 kabel met PoE. Dat kan in principe tot max 100m. Ik heb zelf alleen ervaring met de mini, ik weet niet hoe dat met weerbescherming zit bij de RJ45 connector maar eventueel kan je met een waterdichte RJ45 koppeling (zoiets als https://smorenberg.com/pr...ichte-ip68-koppeling-rj45) de standaard kabel gebruiken en er aan hangen wat je wil.

Deze ruimte is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
als de nieuwe starlink al rj45 heeft zal die bij de antenne vast al wel waterdicht zijn. dan kun je gewoon tot 100meter een Cat6(E) kabel trekken waarheen je wilt...
Je hoeft dan niet de standaard/eigen kabel te gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lecenten
Je moet wel de eigen (of soortgelijke) kabel gebruiken want de aansluiting is alleen waterdicht met de daarbij behorende speciale rj45 connector.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dOLgwbF8sS6omMw6gnWqEc2CPFg=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/aPzh85DLIRA09xXUzic129Le.png?f=user_large

100 meter gaat zeer waarschijnlijk niet lukken, de voeding gaat ook via die kabel. 50 meter is het officiele maximum.

[ Voor 24% gewijzigd door Lecenten op 03-06-2025 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
Ok, dus de stekker maakt het waterdicht, niet de connector, da's dan wel weer jammer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HGM
  • Niet online

HGM

Jpiek schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 16:08:
Ok, dus de stekker maakt het waterdicht, niet de connector, da's dan wel weer jammer..
Klopt. Maar heb al ruim 2 jaar een normale eigen gemaakte UTP stekker zonder problemen in gebruik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Jpiek schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 16:08:
Het één sluit het ander niet uit natuurlijk, in het kader van "dubbel genaaid houdt beter" :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
True, en 'ikwilzoietsvoormijncaravan' da's veel makkelijker...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lecenten
De originele Starlink kabel van 45 meter kost 150 euro dus dat is al enkel genaaid >:)

(Vergelijkbare kabel op Amazon voor 49,99.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HGM
  • Niet online

HGM

Lecenten schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 16:46:
De originele Starlink kabel van 45 meter kost 150 euro dus dat is al enkel genaaid >:)

(Vergelijkbare kabel op Amazon voor 49,99.)
Je kunt zelf een FTP kabel maken dat kost nog meel minder. Hier al 2 jaar in gebruik zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lecenten
Dat kan, maar ik ben toch wel gehecht aan die waterdichte rubberen afsluiting. Dat sluit echt super strak aan.

En het moet ook jaren waterdicht blijven, dan liever geen risico voor die paar tientjes besparing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112

Mattie112

Lecenten schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 15:58:
[..]

100 meter gaat zeer waarschijnlijk niet lukken, de voeding gaat ook via die kabel. 50 meter is het officiele maximum.
Waarom gaat dat niet lukken? Is het geen POE dan de Starlink? Dat is 'gewoon' volgens de spec 100 meter. Zeker een actieve / passieve 48v variant.

Deze ruimte is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lecenten
Het is POE maar volgens mij geen standaard POE. Maximaal ongeveer 150 Watt, dat gaat volgens mij niet lukken over 100 meter met die dunne draadjes. DC output 57V/3,42A.

Officieel maximum is 50 meter, ik heb wel kabels gezien van 75 meter die volgens de reviews werken maar nooit langer.

[ Voor 4% gewijzigd door Lecenten op 03-06-2025 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duvekot
Lecenten schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 15:58:
Je moet wel de eigen (of soortgelijke) kabel gebruiken want de aansluiting is alleen waterdicht met de daarbij behorende speciale rj45 connector.

[Afbeelding]

Er zijn voldoende verloopjes te koop met aan de ene kant een waterdichte Starlink connector (met die rubberen randjes) en aan de andere kant een standaard RJ45 plug met een waterdichte plug/omhulsel .. waar je dan een goede standaard ethernet kabel op kan aansluiten.

En wat ik lees is 100m wel mogelijk .. maar dan heb je wel een goede power injector nodig .. maar als je zo veel lengte aan kabel nodig hebt dan ga je waarschijnlijk toch een vaste opstelling maken.
Jpiek schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 16:43:
True, en 'ikwilzoietsvoormijncaravan' da's veel makkelijker...
Wat in al eerder zei .. voor de mini is er een PoE splitter/inserter combinatie . Waarbij je aan de antenne kant twee kabels hebt, met dus DC en Ethernet weer gespitst .. met daar een waterdichte RJ45 aansluiting op ... Waar je een standaard RJ45 kabel op kan aansluiten .. dan een RJ45 Keystone in de aansluiting op je caravan (in zo'n waterdicht aansluiting) .. en dan binnen in een PoE inserter waar weer gewoon RJ45 vanuit de aansluiting naar buiten in gaat ...met een losse power input en losse ethernet aansluiting voor naar je router toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
duvekot schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 19:03:
Wat in al eerder zei .. voor de mini is er een PoE splitter/inserter combinatie . Waarbij je aan de antenne kant twee kabels hebt, met dus DC en Ethernet weer gespitst .. met daar een waterdichte RJ45 aansluiting op ... Waar je een standaard RJ45 kabel op kan aansluiten .. dan een RJ45 Keystone in de aansluiting op je caravan (in zo'n waterdicht aansluiting) .. en dan binnen in een PoE inserter waar weer gewoon RJ45 vanuit de aansluiting naar buiten in gaat ...met een losse power input en losse ethernet aansluiting voor naar je router toe.
't ontgaat me ff denk ik.
Liefst heb ik 1 kabel aan de antenne die ik ergens in de caravan klik aan de 'buitenkant'. Ik zit hie dan ook met een verloop aan de buitenkant als ik een rj45 keystone in de caravanwand bouw...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duvekot
Jpiek schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 20:43:
[...]

't ontgaat me ff denk ik.
Liefst heb ik 1 kabel aan de antenne die ik ergens in de caravan klik aan de 'buitenkant'. Ik zit hie dan ook met een verloop aan de buitenkant als ik een rj45 keystone in de caravanwand bouw...
Ik bedoel zo iets:

https://www.amazon.nl/EDU...r-Satelliet/dp/B0DMVGYY3Q

Dus daarmee kan je met 1 buiten kabel werken. Die splitter laat je lekker aan de ethernet kabel zitten .. en haal je dus beide los.

Aan de andere kant (caravan kant) maar je bijvoorbeeld zo iets:

https://www.amazon.nl/RJ4...Receptacles/dp/B0D5H6VXZ2

Zodat je vanuit buiten een waterdichte verbinding hebt ...

En dan kan je aan de "achterkant" .. dus binnen in de caravan kan je dus vanaf daar gewoon naar je PoE inserter en naar je router binnen.

Dan moet je nog wel besluiten of je de mini in pass through mode gaat zetten .. zodat je de externe IP op je router krijgt .. of dat je van je router een AP maakt .. en de mini de router rol op zich laat nemen.

Of je pakt de Starlink Mini router als mash router in de caravan:

https://www.starlink.com/...f0-e33e-d356-2d667d610c80

Dus buiten gebruik je dus 1 kabel (met een permanente vastgemaakte splitter er op) .. die je dus in de mini kan stoppen aan de ene kant ..en rechtstreeks in de caravan aan de andere kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
Ohw, maar ik heb geen mini maar de standard actuated met :

https://camo.githubuserco...f31313030783632302e706e67

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duvekot
Zelfde principe .. maar dan met deze adapter . Welke je ook vast op de Ethernet kabel kan schroeven ...

https://www.amazon.nl/Ada...s-1200Mbps/dp/B0D25ZDCJ8/

En natuurlijk een PoE inserter binnen.

[ Voor 3% gewijzigd door duvekot op 03-06-2025 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenjoeri
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 21:46
Starlink mini nu voor €199 (aanbieding) tot 16 juni.

https://x.com/Starlink/status/1929767340620894368

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112

Mattie112

Ja jammer, wij hadden hem op iets van 23 maart besteld dus geen recht op "korting achteraf" :(

Deze ruimte is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
duvekot schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 21:59:
[...]

Zelfde principe .. maar dan met deze adapter . Welke je ook vast op de Ethernet kabel kan schroeven ...

https://www.amazon.nl/Ada...s-1200Mbps/dp/B0D25ZDCJ8/

En natuurlijk een PoE inserter binnen.
Beide besteld..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duvekot
:X .. laat maar weten of het werkt :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jpiek
Ik bedoel dus de omzetter van SPX-rj45 en terug en de waterdichte stekkerset, de POE en eigen router heb ik immers al werkend..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peetje-57
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 08-06 18:00
Advies gevraagd:
Ik verblijf 6 maanden per jaar in Frankrijk met een goede glasvezel aansluiting (thuisadres, dus geen Starlink nodig).
De andere 6 maanden ben ik onderweg in Frankrijk en Spanje, waarvan 4 in Spanje op een vast adres.
Wat zou voor mij de beste optie zijn (uiteraard met roaming onbeperkt)?
1. Registratie in Spanje en pauzeren tijdens verblijf in Frankrijk?
2. Registratie in frankrijk en pauzeren tijdens verblijf in Frankrijk (met het risico van de de 2 maanden regel)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duvekot
peetje-57 schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 17:04:
Advies gevraagd:
Ik verblijf 6 maanden per jaar in Frankrijk met een goede glasvezel aansluiting (thuisadres, dus geen Starlink nodig).
De andere 6 maanden ben ik onderweg in Frankrijk en Spanje, waarvan 4 in Spanje op een vast adres.
Wat zou voor mij de beste optie zijn (uiteraard met roaming onbeperkt)?
1. Registratie in Spanje en pauzeren tijdens verblijf in Frankrijk?
2. Registratie in frankrijk en pauzeren tijdens verblijf in Frankrijk (met het risico van de de 2 maanden regel)?
Wat gebeurt er de overige 8 maanden in Spanje? Want misschien is het handiger om daar dan een losse residential antenne neer te zetten .. die eventueel ook door andere daar gebruikt kan worden?

Voor de rest .. de prijs voor Roaming Unlimited is overal in Europa tegenwoordig 72 Euro per maand .. dus daar zit geen verschil tussen.

Ik zou me niet te druk maken over die 2 maanden regel .. ik heb nog niemand in Europa gehoord die er door geraakt was. (Maar ook niet hard gezocht er naar)

Ik zou optie 2 doen .. dat klinkt me logischer in de oren . Zeker als Frankrijk je huis adres is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HGM
  • Niet online

HGM

duvekot schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 17:45:
[...]

Wat gebeurt er de overige 8 maanden in Spanje? Want misschien is het handiger om daar dan een losse residential antenne neer te zetten .. die eventueel ook door andere daar gebruikt kan worden?

Voor de rest .. de prijs voor Roaming Unlimited is overal in Europa tegenwoordig 72 Euro per maand .. dus daar zit geen verschil tussen.

Ik zou me niet te druk maken over die 2 maanden regel .. ik heb nog niemand in Europa gehoord die er door geraakt was. (Maar ook niet hard gezocht er naar)

Ik zou optie 2 doen .. dat klinkt me logischer in de oren . Zeker als Frankrijk je huis adres is.
Nu alweer 4 maanden in gebruik buiten het vestigingsland. Zonder melding of problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peetje-57
Bedankt voor de info.
Residential neerzetten: ik denk zelf aan een mini voor onderweg.
Ter info:
- woonachtig in Frankrijk (April- September)
- onderweg met camper in oktober
- vast in caravan van november tot maart
- onderweg terug naar Frankrijk voor een maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duvekot
peetje-57 schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 20:16:
Bedankt voor de info.
Residential neerzetten: ik denk zelf aan een mini voor onderweg.
Ter info:
- woonachtig in Frankrijk (April- September)
- onderweg met camper in oktober
- vast in caravan van november tot maart
- onderweg terug naar Frankrijk voor een maand
Sowieso een mini voor onderweg ... Maar 4-5 maanden een residential voor bij die caravan in Spanje kan misschien wel interessant zijn. Een residential lite in Spanje kost je 29 euro per maand .. ipv 72 voor roaming unlimited. En bij Residential Lite heb je ook unlimited en misschien wat minder snelheid als het druk is .. maar dat ligt er dus aan waar je zit en hoeveel mensen er Starlink hebben. En gewoon Residential in Spanje kost je 40 per maand .. dus ook nog bijna de helft van Roaming.

Dan heb je per jaar dus maar 4 maanden roaming .. en 4-5 maanden residential .. dat is bij elkaar ook goedkoper. Heb je wel de aanschaf van 2 Mini antennes. Dus dat even uitrekenen na hoeveel maanden dat goedkoper is dan alleen maar 1 roaming abbonement van 72 per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slijkie
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_Ajt0Futdt2aRC7NGsmbSX_adaI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0IJV44px0Z6SQKX295TxvSSp.jpg?f=fotoalbum_large

Heeft Nederland dit ook al? Kreeg net de mail, dit is precies wat ik zoek voor mijn backup oplossing.

Vertaling:
Blijf verbonden, zelfs wanneer je op pauze bent gezet

We hebben de pauzefunctie geüpgraded om je verbonden te houden, zelfs wanneer je de volledige Starlink-service niet gebruikt. Voor € 5/maand krijg je het volgende:

• 5 GB aan hogesnelheidsdata voor kritieke momenten (bijv. stroomstoringen, slecht weer en onderbrekingen van bestaande serviceproviders).

• Na 5 GB, onbeperkte lage-snelheidsdata voor tekstberichten, telefoongesprekken of slimme thuissystemen.

• Onmiddellijke reactivering tijdens een noodgeval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• duvekot
slijkie schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 07:24:
[Afbeelding]

Heeft Nederland dit ook al? Kreeg net de mail, dit is precies wat ik zoek voor mijn backup oplossing.

Vertaling:

[...]
Alleen in Peru, Chili, België en Noorwegen
(Zie : Hoe werkt de pauzeservice?)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/erWgQ3BKhunnQFgL5Y8XZghxYag=/x800/filters:strip_exif()/f/image/HuekH4HsMezads9wtZGMjphm.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llopigat
  • Registratie: Oktober 2023
  • Niet online
duvekot schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 20:56:
[...]

Sowieso een mini voor onderweg ... Maar 4-5 maanden een residential voor bij die caravan in Spanje kan misschien wel interessant zijn. Een residential lite in Spanje kost je 29 euro per maand .. ipv 72 voor roaming unlimited.
Let wel op dat je met residential niet van regio kan veranderen. Het werkt niet in het hele land (zeker niet bij zo'n groot land als Spanje). Roam natuurlijk wel. Dus als je op verschillende plaatsen kampeert kan dat wel een probleem zijn.

Edit: @peetje-57 zit op een vast adres zie ik, dan zou ik ook residential doen want dan heb je geen voordeel van roam behalve dat je het uit kan zetten.

En je kan dan ook nog camera's ophangen die een oogje in het zeil houden.

[ Voor 23% gewijzigd door Llopigat op 05-06-2025 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lecenten
Llopigat schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 22:19:
[...]

Let wel op dat je met residential niet van regio kan veranderen. Het werkt niet in het hele land (zeker niet bij zo'n groot land als Spanje). Roam natuurlijk wel. Dus als je op verschillende plaatsen kampeert kan dat wel een probleem zijn.
Je mag met een Residential abonnement binnen een land van service adres veranderen, daar zit geen beperking aan (mits er capaciteit is).

Van land naar land moet je voor elk land een apart account aanmaken.

Je kunt een Residential abonnement ook pauzeren.

[ Voor 4% gewijzigd door Lecenten op 06-06-2025 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peetje-57
duvekot schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 20:56:
[...]

Sowieso een mini voor onderweg ... Maar 4-5 maanden een residential voor bij die caravan in Spanje kan misschien wel interessant zijn. Een residential lite in Spanje kost je 29 euro per maand .. ipv 72 voor roaming unlimited. En bij Residential Lite heb je ook unlimited en misschien wat minder snelheid als het druk is .. maar dat ligt er dus aan waar je zit en hoeveel mensen er Starlink hebben. En gewoon Residential in Spanje kost je 40 per maand .. dus ook nog bijna de helft van Roaming.

Dan heb je per jaar dus maar 4 maanden roaming .. en 4-5 maanden residential .. dat is bij elkaar ook goedkoper. Heb je wel de aanschaf van 2 Mini antennes. Dus dat even uitrekenen na hoeveel maanden dat goedkoper is dan alleen maar 1 roaming abbonement van 72 per maand.
Bedankt,

Dus als ik het goed begrijp heb ik 2 antennes nodig en kan ik niet veranderen van abonnement (roaming wanneer onderweg en residential (light) wanneer in Spanje) en dan 1 antenne registreren in Frankrijk (roaming) en 1 in Spanje (residential (light)) en elk abonnement pauzeren wanneer niet in gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duvekot
peetje-57 schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 11:25:
[...]

Bedankt,

Dus als ik het goed begrijp heb ik 2 antennes nodig en kan ik niet veranderen van abonnement (roaming wanneer onderweg en residential (light) wanneer in Spanje) en dan 1 antenne registreren in Frankrijk (roaming) en 1 in Spanje (residential (light)) en elk abonnement pauzeren wanneer niet in gebruik?
Dat zou idd een oplossing kunnen zijn .. want volgens mij heb je dan de laagste kosten per maand, maar een iets grotere aanschaf kosten in eerste instantie. Ik vermoed dat het dan ook handig is om het op twee verschillende accounts te doen .. maar dat weet ik niet zeker. En als er de rest van het jaar in Spanje nog andere activiteiten zijn rondom die caravan daar (ik neem aan een vaste?) dan kan het verhaal misschien weer anders zijn.

Edit: voor residential is er volgens mij geen pauze .. maar alleen annuleren en later weer activeren. Maar effectief is het het zelfde .. maar als Starlink vind dat er geen capaciteit is in het gebied waar je het wil hebben .. dan kan het zijn dat je of extra toeslag betaald ... Of het niet kan heractiveren. Maar omdat ze ook de light aanbieden in Spanje denk ik niet dat er een capaciteit probleem is.

[ Voor 18% gewijzigd door duvekot op 07-06-2025 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evol
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:10

evol

hello world

Al een tijdje hier een Gen3 schotel op een luidspreker statief naast het huis.
Werkt over het algemeen prima, maar nu is het bijgebouw klaar en wilde ik de schotel daar op het platte dak leggen. In eerste instantie dacht ik de standaard kick stand te gebruiken, maar na wat gegoogle lijkt dat toch niet zo'n goed idee.

Het platte dak heeft een opstaande rand van een kleine 50cm waar ik eigenlijk binnen wil blijven.
Omdat ik niet wil boren, lijkt een tegelvoet een goede optie, maar die vind ik met mast van minimaal 75cm.
Of dat nou makkelijk in te korten is, weet ik niet, maar misschien een optie.

Hebben jullie nog goede ideeën/suggesties?

Move along people. Nothing to see here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
https://schotelzaak.nl/wi...x30-1-20-meter-hoog-buis/

En een haakse slijper om de buis in te korten.

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llopigat
  • Registratie: Oktober 2023
  • Niet online
Lecenten schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 16:41:
[...]
Je kunt een Residential abonnement ook pauzeren.
Oh dat wist ik niet van dat pauzeren. Dat maakt het wel een interessante optie als backup, zeker omdat ik begreep dat je op een gedeactiveerd abo toch 5GB per maand kan gebruiken?

Let wel op dat ze in Spanje tot voor kort een 9 euro "regulatory fee" rekenden. Ik weet niet wat daar nu mee is gebeurd, ik zie hem niet meer maar tot voor kort stond die er wel. Volgens mij zag ik het volgende maand nog maar ik checkte het ff voor ik dit postte en ik zag hem nu niet staan. Maar hij was er zeker:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WesYhzpznIhft-nUHUR-6txlUXQ=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/LdEtB3xhELD4J75pKCWU9i9h.png?f=user_large

Wellicht is hij niet verdwenen maar krijg je die rekening later apart ofzo dus ik zou het ff checken wat daar mee gebeurd is.

[ Voor 15% gewijzigd door Llopigat op 08-06-2025 06:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• duvekot
Llopigat schreef op zondag 8 juni 2025 @ 06:05:
[...]

Oh dat wist ik niet van dat pauzeren. Dat maakt het wel een interessante optie als backup, zeker omdat ik begreep dat je op een gedeactiveerd abo toch 5GB per maand kan gebruiken?
+@Lecenten
Nee .. een normaal residential abbonement is NIET te pauzeren:

Hoe werkt de pauzeservice?
De optie om de service te pauzeren is alleen beschikbaar voor Roaming- en Priority-serviceabonnementen. Andere serviceabonnementen hebben de optie om de service te annuleren en kunnen in de meeste gebieden later opnieuw worden geactiveerd.
Dus alleen opzeggen en later opnieuw afsluiten.

En de 5Gb "standby dienst" is alleen beschikbaar in 4 landen (zie mijn eerdere post daar over)
Voor klanten in Peru, Chili, België en Noorwegen omvat pauzeren de onderstaande functies tegen een kleine maandelijkse vergoeding:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lecenten
duvekot schreef op zondag 8 juni 2025 @ 06:41:
[...]

+@Lecenten
Nee .. een normaal residential abbonement is NIET te pauzeren:

Hoe werkt de pauzeservice?

[...]

Dus alleen opzeggen en later opnieuw afsluiten.

[...]
Het effect van opzeggen en opnieuw afsluiten bij Residential is exact hetzelfde als pauzeren bij Roam. Dus feitelijk kan je Residential wel pauzeren. Je kunt alleen niet gegarandeerd opnieuw afsluiten als er op dat moment geen capaciteit is, maar dat speelt op dit moment nergens in Europa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hieperdepiep
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 22:25
Vandaag een Starlink standard gen4 aangeschaft. Echter wist ik niet dat je zonder abb af te nemen hem niet kan aanmelden.

Nu gaan we 5 juli op vakantie, hoe gaat dat met het omzetten van het abb tussendoor? wat kan ik nu het beste doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duvekot
Hieperdepiep schreef op zondag 8 juni 2025 @ 18:30:
Vandaag een Starlink standard gen4 aangeschaft. Echter wist ik niet dat je zonder abb af te nemen hem niet kan aanmelden.

Nu gaan we 5 juli op vakantie, hoe gaat dat met het omzetten van het abb tussendoor? wat kan ik nu het beste doen?
Waar heb je hem gekocht? Als het goed is zou je gewoon via de Starlink app een account kunnen aanmaken ....en daarna je abonnement te activeren.

Hoe activeer ik mijn Starlink?
BELANGRIJK: We raden u aan de Starlink-app te downloaden en te gebruiken om uw kit te activeren.
Opmerking voor aankoop bij detailhandel: Wanneer u een nieuwe detailhandelkit koopt, ontvangt u een uur internettoegang wanneer u uw Starlink voor het eerst aansluit. Hiermee kunt u uw service activeren en het aanmeldingsproces voltooien, zelfs zonder een bestaande internetverbinding. Als u de toegang van één uur hebt uitgeput, kunt u uw Starlink activeren via een andere internetbron en de bovenstaande activeringsstappen volgen.
Omdat je per maand betaald ..is het het handigste om hem dus bijvoorbeeld op de 3de te activeren zodat je weet dat alles werkt voordat je vertrekt.

[ Voor 5% gewijzigd door duvekot op 08-06-2025 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hieperdepiep
Ik heb hem bij Coolblue gehaald. Maar betekend het dus dat ik hem nu niet kan activeren zonder abb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duvekot
Hieperdepiep schreef op zondag 8 juni 2025 @ 19:12:
Ik heb hem bij Coolblue gehaald. Maar betekend het dus dat ik hem nu niet kan activeren zonder abb?
Heb je dat artikel gelezen wat is doorgegeven had?
Daarin staat precies wat je moet doen .. als je hem nu al wil activeren kan dat .. dan sluit je hem aan en ga je door de registratie proces heen .. maar dan start je abonnement ook direct .. dus vandaar.. wacht tot een paar dagen voor je vertrek .. en doe het dan. Je kan je telefoon verbinden met de Starlink antenne om de gehele activatie te voltooien ..

Maar natuurlijk heb je uiteindelijk wel een abbonement nodig om hem te kunnen blijven gebruiken ... Anders stopt de verbinding er mee na een uurtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hieperdepiep
Nog een vraagje als ik nu een abb neem, kan ik hem dan tussentijds wijzigen? Van thuis naar roaming. Of de roaming 50gb naar onbeperkt? Want wil hem nu voor de zekerheid activeren als er problemen zijn kan ik nog actie ondernemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duvekot
Hieperdepiep schreef op zondag 8 juni 2025 @ 19:44:
Nog een vraagje als ik nu een abb neem, kan ik hem dan tussentijds wijzigen? Van thuis naar roaming. Of de roaming 50gb naar onbeperkt? Want wil hem nu voor de zekerheid activeren als er problemen zijn kan ik nog actie ondernemen.
Wijzigingen naar een duurder abonnement gaan direct in .. naar een goedkopere alleen na afloop van de huidige abonnements periode.

Maar of het eenvoudig heen en weer wisselen tussen roaming en Residential altijd goed gaat weet ik niet.

(Sowieso is van Roaming naar Residential een overgegaan naar een goedkopere variant)

Activeren gaat echt wel goed .. daar hoef je niet bang voor te zijn .. en als je het 2-3 dagen voor je vertrek doet (op roaming) dan heb je voldoende tijd als er echt wat mis gaat.

[ Voor 12% gewijzigd door duvekot op 08-06-2025 20:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jpiek
duvekot schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 16:15:
[...]

:X .. laat maar weten of het werkt :o
Spulletjes binnen, mocht ff duren want verzonden naar een POstNL afhaalpunt wat net daarna is gestopt met afhaalpunt zijn, dus naar mijn huisadres, of nee, toch maar naar een ander afhaalpunt, maar sticker van oude afhaalpunt nog leesbaar op pakje, dus daarheen, oh geen afhaalpunt dus dan maar naar huisadres, , oh nee, toch maar naar een ander afhaalpunt, maar sticker... enz. bij de 5de keer dacht iemand 'he dat pakje ken ik'... |:(

Effin, spx conversiekabel werkt prima, is compatible met mijn andere conversie box dus die en de andere helft van het kabelsetje kan ik achterwege laten. De waterdichte connector ziet er goed en degelijk uit.

Plan word dus conversiekabel van SPX (waterdicht) naar eigen rj45 kabel (kleur en lengte naar keuze 8) ) dan met de waterdichte connector aansluiten op buitenzijde caravan, aan de binnenkant weer een rj45 kabel erin en vervolgens richting POE injector op mijn eerder getoonde setup.

_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lecenten
De actie met een gratis Standaard kit bij een 12 maands abonnement is afgelopen. Daarvoor is nu de Mini gratis bij een 12 maands Residential abonnement.

Zonder Residential abonnement kost de Mini nu (tot 16 juni) 199 euro. De Standaard kost nu 233 euro exclusief verzendkosten via de Starlink website, bij Coolblue 229 euro inclusief verzendkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hieperdepiep
De instantie en activeren is gelukt dank je wil! Ik heb nog 2 vraagjes:
- zoemt/bromt jullie schotel en router ook? Het is maar heel licht kwa geluid maar ik hoor het wel.
- klopt het dat de hoeken van de schotel de 2 delen iets of wat open staan?
Pagina: 1 ... 14 15 Laatste