KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Met zuignappen op het dak van de Model Y werkt het wel.NiGeLaToR schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 11:04:
[...]
Net de glazendak bevestiging en 12v auto aansluiting getest. Werkt super! Althans, hij kan door het dak 0 satellieten vinden, dus dat werkt.. niet.
Andere auto nog even proberen, valt op dat bij deze Smart #3 er een blauwe waas op het glas zit. Bij het glazen dak van de RAV4 zie ik wel donkerder glas, maar geen metallic coating dus wie weet werkt dat wel.
En anders wordt het voor ons avontuur een roofrack bevestiging.
Ga nog wel even testen. Na 30 min rondrijden geen enkele satelliet nog.slijkie schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 12:46:
[...]
Met zuignappen op het dak van de Model Y werkt het wel.Apart dat het ander glas is.
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
er is ook een buiten 5g router (NR5307) geeft tot 5x beter bereikDromer schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 17:32:
Ik zit er ook over te denken om starlink te nemen voor onze chalet.
Helaas werkt odido hier nauwelijk, max 10Mbit dus dat werkt niet lekker.
Als ik nu kijk krijg ik een standaard router er gratis bij waardoor ik alleen de abbo kosten hoef te betalen.
Kan ik op deze router een andere firewall aansluiten of moet ik dan nog een extra kabel hebben?
:strip_exif()/f/image/xe4fKIk48pw9HkoMk6sAT6h7.png?f=user_large)
Volgens mij is dit nieuw en het lijkt ook nog niet in gebruik, mijn POP zit nog steeds in Frankfurt. Zodra het werkt zou in ieder geval de ping (nog) beter moeten worden.
Wel onhandiger met monteren door het zonnescherm en de twee ramen (eentje kan helemaal open), maar dit werkt ook. Alleen van zonnescherm afblijven nu.
:strip_exif()/f/image/M60UHBI5yZ7qBgt1gP6btYIQ.jpg?f=fotoalbum_large)
Drama met online TV kijken.
Geen belemeringen, geen uitval >2sec.
PoE er tussenuit, eigen router eraf conversie teug naar Starlink router op de UTP.... En +160Mbit...
Ga op de camping verder niet troubleshooten, maar is dan ws. of mijn oude router of toch iets met de stroomvoorziening ? Hoewel, hij richt uit, komt online, vindt satellieten etc...
Otoh, op deze manier werkt het ook, misschien laat ik het wel zo...

Sinds 2022 staan ze er al. Misschien is het iets anders?Lecenten schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 16:27:
Volgens https://satellitemap.space/# is er een Starlink grondstation in Hoofddorp. Zo te zien aan de typische 9 stuks radomes klopt dat ook.
[Afbeelding]
Volgens mij is dit nieuw en het lijkt ook nog niet in gebruik, mijn POP zit nog steeds in Frankfurt. Zodra het werkt zou in ieder geval de ping (nog) beter moeten worden.
:strip_exif()/f/image/k1DAN2SErFCQlCKRWDDUEeNx.png?f=user_large)
In 2021 in opbouw
:strip_exif()/f/image/UKO3YZid9p6MLtnRd99gOLc5.png?f=user_large)
In 2020 was er nog niks
:strip_exif()/f/image/NMmIjQYoOC9NaOEZVLP5CUIV.png?f=user_large)
[ Voor 20% gewijzigd door ikbenjoeri op 07-08-2025 10:55 ]
Dat is jammer .. wat als je slechts 1 ding aanpast? Dus bijvoorbeeld de standaard router in Bypass Mode zet .. maar er wel tussen laat staan? Kan je iig kijken of je eigen router wel doet wat het doen moet. Werkt je ethernet doorvoer wel? Want die kan je beide setups tocht gewoon gebruiken?Jpiek schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 18:21:
Mijn one-plug setup is in de praktijk ook gefaald. Tenminste, met de PoE en eigen router heb ik een doorvoer van hooguit af en toe 8Mbit![]()
PoE er tussenuit, eigen router eraf conversie teug naar Starlink router op de UTP.... En +160Mbit...
Ga op de camping verder niet troubleshooten, maar is dan ws. of mijn oude router of toch iets met de stroomvoorziening ? Hoewel, hij richt uit, komt online, vindt satellieten etc...![]()
Als je nog wel eea wil nakijken .. steeds maar 1 ding tegelijkertijd aanpassen..
Die bepaalde opstelling van 9 radomes is typisch voor een Starlink grondstationikbenjoeri schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 10:53:
[...]
Sinds 2022 staan ze er al. Misschien is het iets anders?
:no_upscale():strip_exif()/f/image/ZEz2H7FQbwiKKl6wrbe7GkU9.webp?f=user_large)
https://www.starlinkinfo.com/starlink-ground-stations
Dit grondstation wordt behalve op de website die ik aanhaalde ook op andere plaatsen genoemd:
https://starlinkinsider.com/starlink-gateway-locations/
Misschien hebben ze de vergunning om te mogen zenden nog niet rond, dat zou een reden kunnen zijn.
Dat is een bekend probleem, of eigenlijk twee bekende problemen namelijk traag door de POE en door de eigen router (ook zonder POE):Jpiek schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 18:21:
Mijn one-plug setup is in de praktijk ook gefaald. Tenminste, met de PoE en eigen router heb ik een doorvoer van hooguit af en toe 8Mbit![]()
Ga op de camping verder niet troubleshooten, maar is dan ws. of mijn oude router of toch iets met de stroomvoorziening ? Hoewel, hij richt uit, komt online, vindt satellieten etc...![]()
https://www.google.com/se...eed+site%3Awww.reddit.com
Meest waarschijnlijk lijkt dat er ergens iets in de bekabeling zit waardoor de Starlink of de router auto-negotiation 10 Mbps oplevert.
Ga ik idd. wel testen, maar niet op de camping. Conversie naar/van ethernet werkt nu ook inderdaad...duvekot schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 11:16:
[...]
Dat is jammer .. wat als je slechts 1 ding aanpast? Dus bijvoorbeeld de standaard router in Bypass Mode zet .. maar er wel tussen laat staan? Kan je iig kijken of je eigen router wel doet wat het doen moet. Werkt je ethernet doorvoer wel? Want die kan je beide setups tocht gewoon gebruiken?
Als je nog wel eea wil nakijken .. steeds maar 1 ding tegelijkertijd aanpassen..
Drommels, niet aan gedacht maar klinkt heel logisch...Lecenten schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 14:59:
[...]
Meest waarschijnlijk lijkt dat er ergens iets in de bekabeling zit waardoor de Starlink of de router auto-negotiation 10 Mbps oplevert.
Ben nu een week onderweg en de Starlink in 3 landen gebruikt (Duitsland, Oostenrijk en Italie). Overal stekker erin en eigenlijk binnen 1 minuut online.
Ik sta nu op de camping bij het Gardameer en praktisch onder de bomen (zie foto’s) en zelfs hier haal ik voor ons gebruik prima snelheden.
![]() | ![]() | ![]() |
[ Voor 26% gewijzigd door Supervedette op 09-08-2025 11:15 ]
Mooie voet is dat op de eerste foto, heb je meer info waar die vandaan komt?Supervedette schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 11:13:
Afgelopen voorjaar de Starlink standaard Gen 3 aangeschaft toen deze in de aanbieding was bij Coolblue voor gebruik op de camping. Ik maakte altijd gebruik van een router met Vodafone prepaid kaart maar deze is sinds dit jaar niet meer onbeperkt in het buitenland dus niet voldoende voor mijn dataslurpertjes.
Ben nu een week onderweg en de Starlink in 3 landen gebruikt (Duitsland, Oostenrijk en Italie). Overal stekker erin en eigenlijk binnen 1 minuut online.
Ik sta nu op de camping bij het Gardameer en praktisch onder de bomen (zie foto’s) en zelfs hier haal ik voor ons gebruik prima snelheden.
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Ziet er uit als een zuignap ?Boxertall schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 08:41:
[...]
Mooie voet is dat op de eerste foto, heb je meer info waar die vandaan komt?
@Supervedette : wat zegt he belemmeringsoverzicht ?
Kan me haast niet voorstellen dat die mooi blauw is met al die bomen...
Ja, maar ook nog iets wat in de rail van de hut grijpt. Ziet er mooi uit
Die heb ik hier vandaan (ook voor andere merken caravans)Boxertall schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 08:41:
[...]
Mooie voet is dat op de eerste foto, heb je meer info waar die vandaan komt?
https://www.4-camper.de/s...ohnwagen-wohnmobil-camper
Het is een 3d print met inderdaad een zuignap eraan.Jpiek schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 10:00:
[...]
Ziet er uit als een zuignap ?
@Supervedette : wat zegt he belemmeringsoverzicht ?
Kan me haast niet voorstellen dat die mooi blauw is met al die bomen...
Mijn belemmeringen staan er zo bij…
![]() |
Bij zo'n overzicht kon/kan ik geen online TV kijken...
Ach realiseer mij nu pas dat het voor mij niet gaat werken: zijwand is niet glad zoals bij jouw caravan, maar zo'n bobbel plaatSupervedette schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 14:20:
[...]
Die heb ik hier vandaan (ook voor andere merken caravans)
https://www.4-camper.de/s...ohnwagen-wohnmobil-camper
Youtube en Netflix op zowel iPad als TV (met app) nog geen problemen ondervonden. Vanmiddag even voetbal gekeken op de iPad met Ziggo app die heb ik 1x moeten “verversen”.Jpiek schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 17:51:
Heb je dan ondanks mooie doorvoer niet vaak uitval ?
Bij zo'n overzicht kon/kan ik geen online TV kijken...
Dit is de speedtest van zojuist…prima cijfers volgens mij…
![]() |
[ Voor 38% gewijzigd door Supervedette op 10-08-2025 21:51 ]
/f/image/Gj3RaeipiPKLNE7q92en6FIW.png?f=fotoalbum_large)
Mijn ervaring : de lucht in scheelt enorm...
Mijn camper ervaring is: open lucht / geen obstakels is veel belangrijker dan de zichting.
(en ach het is maar net afh van wat je doet hoe vervelend een obstructie is, met streamen merk je het eigenlijk niet)
3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)
Dat ligt er heel erg aan waar je bent ... Hier in het noorden van West Australië heb je eigenlijk alleen maar satellieten naar het zuiden toe. Omdat we redelijk in de buurt van de evenaar zitten (16 graden ten zuiden van de evenaar) worden de satellieten aan de noordkant niet meer aangestraald.Mattie112 schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 11:39:
Je kan ook eens kijken of je een beter resultaat hebt als je hem de andere kant op "richt".
Mijn camper ervaring is: open lucht / geen obstakels is veel belangrijker dan de zichting.
(en ach het is maar net afh van wat je doet hoe vervelend een obstructie is, met streamen merk je het eigenlijk niet)
Dus als ik de antenne naar het noorden zou richten dan heb ik stukken minder ontvangst .. zelfs met bomen naar het zuiden.
Dat gaat prima, ik heb daar een statief voor gekocht, het scheelt echt de wereld...zeef schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 11:27:
Het is een vakantieplekje dus de lucht in dat gaat niet.
Welke heb je gekocht als ik vragen mag?Jpiek schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 15:54:
[...]
Dat gaat prima, ik heb daar een statief voor gekocht, het scheelt echt de wereld...
Wel een passende polemount erbij zoeken natuurlijk...
[ Voor 28% gewijzigd door Jpiek op 12-08-2025 21:46 ]
Tot morgen
Move along people. Nothing to see here.
Adapter geprint voor op tripot van mijn camera. Daardoor kon je prima uitrichten.
Had hem op goede 75cm van de grond af aan tussen wat caravans in.
Prima snelheid naar mijn idee voor op de mini. Je ziet 1 streepje bereik voor Odido. Dat houdt niet echt over.
:strip_exif()/f/image/tjXeEA2lSKdqJVDhEdzHTYVY.png?f=user_large)
Ook mooi meeneem koffertje/tas besteld.
[ Voor 34% gewijzigd door The Fatal op 12-08-2025 23:10 ]
Welke tas/koffer heb je besteld? Ik zag er een op Teslaunch maar ben benieuwd naar jullie ervaringen.The Fatal schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 23:09:
[ Voor 17% gewijzigd door zeef op 13-08-2025 08:18 ]
Hier reist de Starlink Mini al tijden gewoon in de kartonnen doos waar hij in geleverd werd ...The Fatal schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 23:09:
Hier ook de mini op de camping getest.
[...]
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
In deze modus blijf je verbonden met onbeperkte lage-snelheidsdata (ongeveer 1 Mbps download en 0,5 Mbps upload), geschikt voor basisgebruik zoals bellen, sms'en en noodreactivatie. In Europa, inclusief Nederland, krijg je ook 5 GB aan hoge-snelheidsdata voordat de snelheid wordt verlaagd.
Standby Mode is een recente upgrade van de pauzefunctie en geldt voor Residential, Roam en Priority-plannen. Het is niet meer gratis mogelijk om te pauzeren; in plaats daarvan betaal je deze maandelijkse fee. Bij reactivatie van Residential is er geen garantie op dezelfde service als het gebied capaciteitsproblemen heeft, waardoor je mogelijk moet wachten of overstappen op een ander plan.
https://www.starlink.com/...ich-plans-support-pausing
[ Voor 4% gewijzigd door Lecenten op 13-08-2025 17:24 ]
Dat is mooi, dit is nu hoe ik mijn Mini heb staan in WAN2. Puur voor redundancy.Lecenten schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 17:23:
Nieuwe optie om Starlink te pauzeren. Het pauzeren van Starlink Residential service in Nederland kost €5 per maand onder de nieuwe Standby Mode.
In deze modus blijf je verbonden met onbeperkte lage-snelheidsdata (ongeveer 1 Mbps download en 0,5 Mbps upload), geschikt voor basisgebruik zoals bellen, sms'en en noodreactivatie. In Europa, inclusief Nederland, krijg je ook 5 GB aan hoge-snelheidsdata voordat de snelheid wordt verlaagd.
Standby Mode is een recente upgrade van de pauzefunctie en geldt voor Residential, Roam en Priority-plannen. Het is niet meer gratis mogelijk om te pauzeren; in plaats daarvan betaal je deze maandelijkse fee. Bij reactivatie van Residential is er geen garantie op dezelfde service als het gebied capaciteitsproblemen heeft, waardoor je mogelijk moet wachten of overstappen op een ander plan.
Heb hier de ronde van gebruikt. De grote met camera mount werkt inderdaad nietfranssie schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 16:21:
@The Fatal Welke STL heb je gevonden/gemaakt? Ik had er eentje maar die past niet op mijn tripods. (rollei reis tripod of monfrotto tripod).
https://makerworld.com/models/1187667
Je kan dus niet meer stop zetten en moet blijven betalen als ik het zo lees.Lecenten schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 17:23:
Nieuwe optie om Starlink te pauzeren. Het pauzeren van Starlink Residential service in Nederland kost €5 per maand onder de nieuwe Standby Mode.
[ Voor 65% gewijzigd door The Fatal op 13-08-2025 18:31 ]
Eens, dit is waar wij ook aan denken.slijkie schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 17:47:
[...]
Dat is mooi, dit is nu hoe ik mijn Mini heb staan in WAN2. Puur voor redundancy.
:strip_exif()/f/image/OPTZFSG3jaZM8A7jD3fsI2kR.jpg?f=fotoalbum_large)
Gelukt
Met verplicht online denk ik dat ik hem ook ga inzetten voor redundantie.slijkie schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 17:47:
[...]
Dat is mooi, dit is nu hoe ik mijn Mini heb staan in WAN2. Puur voor redundancy.
Moet ff kijken of dat icm een KPN Experiabox wel kan...
Stop zetten (annuleren) kan nog steeds en de manier waarop dat werkt is niet veranderd.The Fatal schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 17:55:
Je kan dus niet meer stop zetten en moet blijven betalen als ik het zo lees.
Have you tried turning it off and on again?
Ah wacht eens even, het 'pauzeren' van het abonnement (voor die 5 euro) is natuurlijk het stopzetten van het abonnement. Daarmee vervalt de kortingsprijs. Die had ik even niet scherp.

Have you tried turning it off and on again?
Best wel een slecht verhaal van Starlink. Als ik die voorwaarden lees is het ook compleet onduidelijk wat nu wanneer waarvoor gefactureerd gaat worden.Lecenten schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 17:23:
Roaming is daardoor nu al 180 euro voor een paar weken vakantie tenzij die precies in je facturatie maand valt.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Ik heb dit nou 5 keer gelezen, maar ik snap echt niet wat hier nou staat. Mijn factureringscyclus start op de 7e van de maand, dus als ik hem van de pauzeknop af haal op de 5e, dan betaal ik voor 2 dagen een maandbedrag? Dat is dan weer in tegenspraak met:Als u uw service opnieuw start vóór uw volgende factureringscyclus, worden uw gebruikelijke maandelijkse kosten in rekening gebracht.
Bij het hervatten worden de maandelijkse abonnementskosten onmiddellijk in rekening gebracht, op pro rata-basis.
[ Voor 18% gewijzigd door Polyphemus op 13-08-2025 21:22 ]
Maar als je hem dan een keertje aanzet omdat je primaire internetverbinding eruit ligt, dan betaal je wel een maandbedrag.slijkie schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 17:47:
[...]
Onjuist, het is en blijft de €5 backup lijn.Polyphemus schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 21:25:
[...]
Maar als je hem dan een keertje aanzet omdat je primaire internetverbinding eruit ligt, dan betaal je wel een maandbedrag.
Daarom vind ik die voorwaarden lastig te lezen. Je blijft 5 euro per maand betalen als je genoegen blijft nemen met 0,5 Mbps up en down. Lijkt me wat krap als backuplijn. Als je volledige snelheid wil, moet je hem van standby afhalen en betaal je je dan geldende maandbedrag.slijkie schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 07:29:
[...]
Onjuist, het is en blijft de €5 backup lijn.
Even een beetje omdenken: je kunt de set verkopen, moet je 'm vrij geven, de koper zal geen last hebben van jouw contract periode.franssie schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 20:36:
[...]
Best wel een slecht verhaal van Starlink. Als ik die voorwaarden lees is het ook compleet onduidelijk wat nu wanneer waarvoor gefactureerd gaat worden.
Roaming is daardoor nu al 180 euro voor een paar weken vakantie tenzij die precies in je facturatie maand valt.
Dus 2e account opzetten en aan je eigen 2e account "verkopen"?
Of zie ik iets over het hoofd?
Je hebt eerst 5GB, dit is voldoende om alles draaiende te houden, daarna is het puur voor communicatie. Als ik een hogere snelheid wil omdat de outage langer duurt dan een paar uur/dag dan upgrade ik hem wel voor een maand indien nodig.Polyphemus schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 07:52:
[...]
Daarom vind ik die voorwaarden lastig te lezen. Je blijft 5 euro per maand betalen als je genoegen blijft nemen met 0,5 Mbps up en down. Lijkt me wat krap als backuplijn. Als je volledige snelheid wil, moet je hem van standby afhalen en betaal je je dan geldende maandbedrag.
Dankslijkie schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 08:18:
[...]
Je hebt eerst 5GB, dit is voldoende om alles draaiende te houden, daarna is het puur voor communicatie. Als ik een hogere snelheid wil omdat de outage langer duurt dan een paar uur/dag dan upgrade ik hem wel voor een maand indien nodig.
De subject is al "actie verzocht", dan staat er "We hebben een stand-bymodus aan de pauzefunctie toegevoegd, zodat u verbonden kunt blijven..." -> ok dus dat klinkt als een extra feature.
En dan verderop:
"Om u aan te melden, klikt u op Stand-bymodus bevestigen en volgt u de onderstaande stappen vóór 13/09/2025. Als u geen actie onderneemt, wordt uw gepauzeerde servicelijn geannuleerd."
Dus je moet wel iets doen anders ben je je abo kwijt.
Maar: hij wordt hier gebruikt voor op vakantie met een Roam abo. Verder geen kortingsprijs ofzo dus wat zou het nadeel zijn om hem te 'stoppen'. Misschien meer werk om te activeren? Zou zelfs bijna zeggen dat stoppen beter is omdat je dan (neem ik aan) niet aan je periode vast zit maar weer een nieuwe start de volgende keer?
En als ik dan op de website kijk staat er
" en eenvoudige reactivering in dode zones."
Dus na deze change (als je niet betaald) moet je een andere internet verbinding hebben om Starlink te activeren? Jammer dat dat zo moet hoewel ik voor ons niet verwacht dat dat een issue is. Zullen hem toch altijd 2 dagen van te voren activeren verwacht ik zo.
(Ben wel steeds negatiever zo, of misschien hebben wij pech, Starlink bij 1 vakantie gebruikt. 3 weken na bestellen was hij met korting te krijgen, naja ok. Nog in de eerste maand "we verhogen de prijs" en dan nu dit. Het is dat er niet echt een alternatief is....)
En natuurlijk: voor de mensen die hem als backup gebruiken of alleen een email sturen is dit natuurlijk wel perfect voor €5.
https://www.starlink.com/...e1-b29b-2d7d-a7ffd0541988Polyphemus schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 08:40:
[...]
DankDie 5GB kan ik nog niet terugvinden, maar ik zoek nog even verder
Hier staat:
Helaas is de "hier" link niet juist en kom je er niet. Ik heb ook de mail nog een tijd terug in Noorwegen, voor 55 NOK per maand krijg ik 5 GB data en daarna onbegrensd trage data.U kunt de service pauzeren en hervatten met de Stand-bymodus (meer informatie hier).
In Europa krijg je eerst nog 5 gig op hoge snelheid ? Lijkt me zat tov een dagje dat je gewone lijn plat ligt...Polyphemus schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 07:52:
[...]
Daarom vind ik die voorwaarden lastig te lezen. Je blijft 5 euro per maand betalen als je genoegen blijft nemen met 0,5 Mbps up en down. Lijkt me wat krap als backuplijn. Als je volledige snelheid wil, moet je hem van standby afhalen en betaal je je dan geldende maandbedrag.
Geen 5 GB op hoge snelheid.
Ik heb nog een Starlink gen 3 als Back-up voor de normale internet verbinding. Daar zit het 10GB abbo nog op echter daar zijn ze ook mee gestopt volgensmij want ik kon die niet meer voor de mini selecteren wat in mei nog wel kon.
De nieuwe pauze optie voor 5 euro is een extra optie. Opzeggen en opnieuw activeren werkt nog net zo als vroeger. In jouw geval inderdaad 2 dagen betalen als je op de 5e activeert, dus 2/30e van het maandbedrag.Polyphemus schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 21:21:
[...]
Ik heb dit nou 5 keer gelezen, maar ik snap echt niet wat hier nou staat. Mijn factureringscyclus start op de 7e van de maand, dus als ik hem van de pauzeknop af haal op de 5e, dan betaal ik voor 2 dagen een maandbedrag? Dat is dan weer in tegenspraak met:
[...]
Je krijgt die 5 GB pas in de nieuwe cyclus, wellicht daarom? Hier wel 5 GB.therobber schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 11:29:
Ik heb gisteren mijn gepauzeerde Mini op Stanby modus gezet vanuit een gepauzeerd abbo echter maar 0.4/0.5 mbit snelheid.
Geen 5 GB op hoge snelheid.
Ik heb nog een Starlink gen 3 als Back-up voor de normale internet verbinding. Daar zit het 10GB abbo nog op echter daar zijn ze ook mee gestopt volgensmij want ik kon die niet meer voor de mini selecteren wat in mei nog wel kon.
ah vandaar. De nieuwe cyclus start 1 sept dus nog even wachtenslijkie schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 12:23:
[...]
Je krijgt die 5 GB pas in de nieuwe cyclus, wellicht daarom? Hier wel 5 GB.
Een paar dagen verder en het is inderdaad een wereld van verschil. De 'beste' plek gevonden en waar ik aanvankelijk dacht op het open veld bleek dat gewoon naast het huis te zijn. Had al bijna de 45 meter kabel besteld maar bleek achteraf niet nodig. Gelukkig maar.zeef schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 18:11:
[Afbeelding]
GeluktBen benieuwd naar het (verbeterde) resultaat.
/f/image/jWOIaH0m9mg9HPUA7cSsZlv5.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/eAa3INwGrmnNTik71AoS9irh.jpg?f=fotoalbum_large)
Dank voor alle tips, ga nog veel plezier hebben van de setup.
Heb de meest simpele van een bekende Chinese webshop gehaald. Denk dat deze gewoon voldoet voor de 14 euro.zeef schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 07:36:
[...]
Welke tas/koffer heb je besteld? Ik zag er een op Teslaunch maar ben benieuwd naar jullie ervaringen.
:strip_exif()/f/image/YBLpAQR88mDybivHpCPZvtQh.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/pThzXSuQx884HTnWb8Oe8mxP.jpg?f=fotoalbum_large)
Als ik via whatismyip.com kijk plaatst die site me gewoon (vrij exact) op de juiste lokatie (in Nederland dus). Waar kan dit aan liggen en hoe kan ik dit enorme probleem 😜 oplossen?
Edit: heb de door jou voorgestelde dns servers in mijn (niet Starlink) router gezet, geen verschil helaas; kom nog steeds op USA Heineken website, ook na wissen browser cache
[ Voor 80% gewijzigd door Rio op 29-08-2025 14:47 ]
Als je de DNS aanpast wordt deze pas toegepast op je device na de DHCP lease vervallen is (vaak 12-24 uur). Misschien even op je device lokaal de DNS aanpassen of het merkbaar is of het helpt dan weet je dat morgen goed zou moeten zijn voor de rest.Rio schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 14:42:
Ga ik meteen proberen!
Edit: heb de door jou voorgestelde dns servers in mijn (niet Starlink) router gezet, geen verschil helaas; kom nog steeds op USA Heineken website, ook na wissen browser cache
Mocht dat niet helpen welke land staat er bij je IP vermeld?
https://www.ip2location.com/
https://www.maxmind.com/en/locate-my-ip-address
Dit zijn een van de grote GEO providers die websites "soms" gebruiken om te bepalen welke taal/locatie er gebruikt moet worden voor op de website.
[ Voor 4% gewijzigd door ikbenjoeri op 29-08-2025 14:54 ]
ikbenjoeri schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 14:53:
[...]
Als je de DNS aanpast wordt deze pas toegepast op je device na de DHCP lease vervallen is (vaak 12-24 uur). Misschien even op je device lokaal de DNS aanpassen of het merkbaar is of het helpt dan weet je dat morgen goed zou moeten zijn voor de rest.
--> OK kijk ik morgen nogmaals, thanks.
Mocht dat niet helpen welke land staat er bij je IP vermeld?
https://www.ip2location.com/
https://www.maxmind.com/en/locate-my-ip-address
--> Via beide sites (Amsterdam, North Holland,) The Netherlands (NL), Europe
Dit zijn een van de grote GEO providers die websites "soms" gebruiken om te bepalen welke taal/locatie er gebruikt moet worden voor op de website.
Is op te lossen door deze URL te openen en dan NL te kiezen:
https://www.heineken.com/...turnurl=%2fglobal%2fen%2f
Apart he? Ik heb dit zelf ook op geen enkele andere site behalve deze.Lecenten schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 17:00:
Hier hetzelfde probleem, Starlink Residential locatie NL. Het is wel de enige website waarbij ik dit probleem ooit heb gehad dus het ligt echt aan Heineken.
Is op te lossen door deze URL te openen en dan NL te kiezen:
https://www.heineken.com/...turnurl=%2fglobal%2fen%2f
Zou dat nou in de site van Heineken zitten of aan Starlink liggen? (Ik heb daar geen verstand van, maar leek me een leuke vraag om aan mijn medetweakers te stellen)
[ Voor 4% gewijzigd door Rio op 29-08-2025 17:54 ]
Volgens mij zitten we bij Starlink achter CGNAT; misschien kom je via een Amerikaans IP op het Starlink 'aardse' netwerk naar buiten? Verklaart niet waarom het alleen dan bij Heineken gebeurtRio schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 17:52:
[...]
Apart he? Ik heb dit zelf ook op geen enkele andere site behalve deze.
Zou dat nou in de site van Heineken zitten of aan Starlink liggen? (Ik heb daar geen verstand van, maar leek me een leuke vraag om aan mijn medetweakers te stellen)
Hier in zuid-Noorwegen staat hij richting het zuiden gericht een paar graadjes naar west.Polyphemus schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 08:59:
Hoe is jullie dish eigenlijk uitgelijnd? Ik lees namelijk dat als je op het noordelijk halfrond woont, de dish naar het noorden wijst en op het zuidelijk halfrond naar het zuiden. Ik heb de app gebruikt om uit te lijnen, en mijn Mini wijst naar het zuiden/is gekanteld naar het zuiden.
Hier ZZW aan de kust in de randstadPolyphemus schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 08:59:
Hoe is jullie dish eigenlijk uitgelijnd? Ik lees namelijk dat als je op het noordelijk halfrond woont, de dish naar het noorden wijst en op het zuidelijk halfrond naar het zuiden. Ik heb de app gebruikt om uit te lijnen, en mijn Mini wijst naar het zuiden/is gekanteld naar het zuiden.
De mijne staat hier in Utrecht ook richting het zuiden en een beetje naar het westen. Dat lijkt me ook het meest logisch, want de meeste satellieten bevinden zich hoe meer noordelijk op het noordelijk halfrond ten zuiden van je positie, denk ik danslijkie schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 10:11:
[...]
Hier in zuid-Noorwegen staat hij richting het zuiden gericht een paar graadjes naar west.
Hetzelfde als de rest. Leiden, in de achtertuin.Polyphemus schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 08:59:
:strip_exif()/f/image/1fl9ghQzWVLfUjHnbEzNw4FS.jpg?f=fotoalbum_large)
Ja ik snap dat je graag extra geld wil starlink maar nu ben je gewoon aan het pushen in de hoop dat mensen klikken.
Het ligt aan de site van Heineken want dat is de enige die dit probleem heeft.Rio schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 17:52:
[...]
Apart he? Ik heb dit zelf ook op geen enkele andere site behalve deze.
https://www.whatismyip.com/ip-whois-lookup/
Nederlandse gebruikers gaan via Frankfurt het internet op, maar de IP range is correct als NL geregistreerd. Het admin adres is wel Amerikaans, misschien dat Heineken daar de mist in gaat.
De dish naar het noorden laten wijzen zou in Nederland geen goed idee zijn want daar zijn bijna geen satellieten. Het overgrote deel gaat in Nederland van west naar oost of boven je hoofd of ten zuiden van je:Polyphemus schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 08:59:
https://satellitemap.space/constellation/starlink#
Deze is ook leuk (met rechter muistoets je locatie aanwijzen):
https://starlink.sx/
/f/image/924OPEQsPq72mbER30SKavzC.png?f=fotoalbum_large)
Of je gaat met je browser naar :
http://192.168.100.1/
En daar kan je het ook vinden:
/f/image/NA6US0wVvk3IrOCOg5XQod0M.png?f=fotoalbum_large)
Dan heb je de exacte richting waarin de Starlink wil kijken.
(En ja .. mijn mini staat niet helemaal goed uitgelijnd)
Ligt er aan of je een custom router gebruikt of niet .. maar alle Starlink antennes gebruiken dat IP adres begreep ik .. dus als je een eigen router gebruikt in Bypass Mode .. dan moet je ff een static route toevoegen in je router zodat je er weer bij kan.Jpiek schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 09:56:
Ik dacht dat de webinterface verdwenen was ?
En volgens mij gebruikt de Starlink App dat IP adres ook om de data op te halen via API calls.
Hier geen resultaat met http://192.168.100.1/ (standard Gen3)duvekot schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 10:31:
[...]
Ligt er aan of je een custom router gebruikt of niet .. maar alle Starlink antennes gebruiken dat IP adres begreep ik .. dus als je een eigen router gebruikt in Bypass Mode .. dan moet je ff een static route toevoegen in je router zodat je er weer bij kan.
En volgens mij gebruikt de Starlink App dat IP adres ook om de data op te halen via API calls.
We stonden deze zomer in Duitsland en hadden amper 4/5G mobiel netwerk. Ietwat deftig internet is voor mijn beroep noodzakelijk, ook tijdens mijn verlof.
Starlink leek mij perfect. Enkel de maand acitiveren dat ik op verlof ben, voor de rest geen kosten.
Tot enkele dagen na aankoop de regels worden veranderd en een vaste maandelijkse vergoeding verplicht wordt. Bummer voor mij natuurlijk...
Het account opzeggen en een jaar later een nieuwe account maken, zou misschien kunnen werken.
Ik las ergens dat dit misschien niet mogelijk zou zijn afhankelijk van de capaciteit.
Zijn er medetweakers die hier iets zinnigs kunnen over zeggen?
Daarnaast had ik nog een vraag of iemand weet wat de radius is van het residential abonnement?
Stel nu dat ik op 2km van mijn woning een chalet heb in de velden, zou ik de Starlink met residential abonnement dan op beide locaties kunnen gebruiken? Of wordt dat ook al gezien als roaming?
Residential op 2 km van het service adres zal waarschijnlijk werken, je kunt binnen een land bovendien probleemloos van service adres veranderen.
Het is altijd "actie verzocht" en nu zelfs "laatste week"...
Nee starlink, geef je dan een optie om te zeggen "needankjewel".Handel nu om gepauzeerd te blijven
U hebt tot 13 september de tijd om uw gepauzeerde servicelijn over te schakelen naar de Stand-bymodus. Als u dan nog niets gedaan hebt, wordt de gepauzeerde lijn in uw account opgezegd.
Stand-bymodus bevestigen
Voor slechts EUR 5 per maand houdt de Stand-bymodus uw Starlink gepauzeerd met onbeperkte data met lage snelheid. Dat is perfect voor telefoongesprekken, sms'jes en onmiddellijke reactivering in noodsituaties of wanneer u zich in dode zones bevindt. Bovendien blijft u alle software-updates ontvangen, zodat uw systeem soepel blijft werken.
Wat me trouwens wel opvalt ze zeggen dat de pauzestand perfect is voor "sms'jes", eeh zal dat een ongelukkige vertaling zijn? Want afaik kan je er niet mee sms'sen
Ze bedoelen denk ik gewoon messenger apps (Whatsapp, Telegram, Signal, etc)Mattie112 schreef op donderdag 11 september 2025 @ 15:57:
Ik blijf het een beetje flauw vinden hoe ze mailen (al 6 mails + notificaties in de app) over de pauze stand.
Het is altijd "actie verzocht" en nu zelfs "laatste week"...
[...]
Nee starlink, geef je dan een optie om te zeggen "needankjewel".
Wat me trouwens wel opvalt ze zeggen dat de pauzestand perfect is voor "sms'jes", eeh zal dat een ongelukkige vertaling zijn? Want afaik kan je er niet mee sms'sen
Misschien komt het van "texten" uit het Engels? Maar vond het wel even grappigikbenjoeri schreef op donderdag 11 september 2025 @ 16:05:
[...]
Ze bedoelen denk ik gewoon messenger apps (Whatsapp, Telegram, Signal, etc)
Hier in Australië werkt VoWiFi perfect via de Starlink in de middle of nowhere. En dus komen ook SMS-jes gewoon binnen via de Starlink verbinding. De resterende snelheid bij Stand by Mode is snel genoeg voor telefoon gesprekken en SMS-jes. Dus zo gek vind ik die opmerking niet. Hier rijdt bijna iedereen die serious lagere tijd in de Outback rondrijdt met een Starlink Mini rond. Vaak gewoon met een zuignap op de voorruit op het dashboard. Het is eigenlijk een extra veiligheidsmaatregel. Door nu Stand by Mode te hebben laten mensen die gewoon lopen voor AUD 8.50 per maand om ook in de Outback gewoon telefoon bereik te hebben. Maar als straks Direct to Cell breed wordt uitgerold met ook spraak en data .. ben ik benieuwd hoe dat gaat veranderen.Mattie112 schreef op donderdag 11 september 2025 @ 15:57:
Nu staat mijn Mini op de nominatie om vervangen te worden als we weer terug zijn in Perth, maar ik was benieuwd of andere ook een uitval hadden.
De afgelopen tijd wel vaker last van random reboots terwijl er ruim voldoende stroom naar de Mini gaat door een converter van 12 naar 24 volt. En ook voldoende stroom uit de 200Ah batterij (en nu zelfs aan de stroom op de camping)
Nee, geen uitval en/of random reboots.duvekot schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 01:45:
Om 07:06 West Australië tijd is hier de verbinding helemaal weg gevallen (hier hebben we toevallig wel goede 5G verbinding). En zo juist heeft de router zichzelf een reboot gegeven (om 07:38) ... En de verbinding is er nu wel weer.
Nu staat mijn Mini op de nominatie om vervangen te worden als we weer terug zijn in Perth, maar ik was benieuwd of andere ook een uitval hadden.
De afgelopen tijd wel vaker last van random reboots terwijl er ruim voldoende stroom naar de Mini gaat door een converter van 12 naar 24 volt. En ook voldoende stroom uit de 200Ah batterij (en nu zelfs aan de stroom op de camping)
Hoe doe je dat precies ? Met wat voor zuignap ?duvekot schreef op donderdag 11 september 2025 @ 22:47:
[...]
Hier rijdt bijna iedereen die serious lagere tijd in de Outback rondrijdt met een Starlink Mini rond. Vaak gewoon met een zuignap op de voorruit op het dashboard.
Misschien een foto?
Bvd
Arie
Zie iets ...Arie De Ruiter schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 07:10:
[...]
Hoe doe je dat precies ? Met wat voor zuignap ?
Misschien een foto?
Bvd
Arie
:strip_exif()/f/image/UXW8S1msTOmX4d5fMoDyLVEC.jpg?f=fotoalbum_large)
Als je zoekt op "suction cup mount Starlink Mini" dan vind je vele varianten daarvan. Werkt ook op je zonnedak (wat de meeste in Australië toch niet gebruiken).
maar ook genoeg mensen die hem gewoon los op het dashboard hebben staan, of een beetje geklemd
[ Voor 6% gewijzigd door duvekot op 12-09-2025 07:33 . Reden: ook los op.dashboard ]
Ah op die fiets zou dat wel kunnen ja niet aan gedachtduvekot schreef op donderdag 11 september 2025 @ 22:47:
[...]
Hier in Australië werkt VoWiFi perfect via de Starlink in de middle of nowhere. En dus komen ook SMS-jes gewoon binnen via de Starlink verbinding. De resterende snelheid bij Stand by Mode is snel genoeg voor telefoon gesprekken en SMS-jes. Dus zo gek vind ik die opmerking niet. Hier rijdt bijna iedereen die serious lagere tijd in de Outback rondrijdt met een Starlink Mini rond. Vaak gewoon met een zuignap op de voorruit op het dashboard. Het is eigenlijk een extra veiligheidsmaatregel. Door nu Stand by Mode te hebben laten mensen die gewoon lopen voor AUD 8.50 per maand om ook in de Outback gewoon telefoon bereik te hebben. Maar als straks Direct to Cell breed wordt uitgerold met ook spraak en data .. ben ik benieuwd hoe dat gaat veranderen.
Nu staat die op de camping. Odido matig 1 streepje bereik, dus klik en klaar is geen optie.
Maar Starlink werkt dikke prima.