De app geeft alles gewoon duidelijk aan kwa facturatie en kosten. Dus daar vind je de antwoorden op je vragen wel. En op de laatste vraag is het antwoord Ja.
Nou ik ben er ook wel weer klaar mee.
11 mei op het laatste moment nog 3mnd voor €10 afgesloten. Leuk om eens te testen en te kijken of het wat is.
2 weekjes later ontvangen. Werkt bizar goed moet ik zeggen, snel up and running, mooi spul. Eerste factuur was €6. Top.
Vervolgens mail gekregen: prijsverhoging. Maar: actietarieven blijven actief. Nou prima.
Inmiddels factuur ontvangen van €35,01. Ja zo zijn we niet getrouwd
Grok zegt: stuur even je bevestiging van je korting. Die heb ik nooit gezien, lekker dan! Ik geef aan dat ik de eerste maand wel korting heb gehad en wijs ze erop dat ze nooit 1 maand korting geven... Nu staat het ticket al een paar dagen open zonder reactie.
De boel cancellen vanuit de app mag ook al niet. Wel vanaf de website. Of ik de hardware dan wil houden... Nou ik wil die hardware wel huren voor een paar euro per maand eigenlijk. Standby mode dus. Maar dat mag ik blijkbaar niet voor mijn abonnement. Wat het qua eenmalige kosten moet betekenen, daarvoor mag ik ook eerst een support ticket aanmaken.
Wat een treurnis, nog erger dan Tesla dit. Mooi spul. Prachtige techniek, mooie hardware en software, het werkt allemaal als een trein. Maar prijsmodellen zijn super onoverzichtelijke en service is weer ver te zoeken.
11 mei op het laatste moment nog 3mnd voor €10 afgesloten. Leuk om eens te testen en te kijken of het wat is.
2 weekjes later ontvangen. Werkt bizar goed moet ik zeggen, snel up and running, mooi spul. Eerste factuur was €6. Top.
Vervolgens mail gekregen: prijsverhoging. Maar: actietarieven blijven actief. Nou prima.
Inmiddels factuur ontvangen van €35,01. Ja zo zijn we niet getrouwd
De boel cancellen vanuit de app mag ook al niet. Wel vanaf de website. Of ik de hardware dan wil houden... Nou ik wil die hardware wel huren voor een paar euro per maand eigenlijk. Standby mode dus. Maar dat mag ik blijkbaar niet voor mijn abonnement. Wat het qua eenmalige kosten moet betekenen, daarvoor mag ik ook eerst een support ticket aanmaken.
Wat een treurnis, nog erger dan Tesla dit. Mooi spul. Prachtige techniek, mooie hardware en software, het werkt allemaal als een trein. Maar prijsmodellen zijn super onoverzichtelijke en service is weer ver te zoeken.
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model Y '26 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
[quote]De boel cancellen vanuit de app mag ook al niet. Wel vanaf de website.[/]
Ja dat vind ik ook erg flauw, dat is niks anders dan moeilijk maken voor mensen. Je komt heel ver in het proces maar de opzeg optie staat nou niet niet in de dropdown....
Ja dat vind ik ook erg flauw, dat is niks anders dan moeilijk maken voor mensen. Je komt heel ver in het proces maar de opzeg optie staat nou niet niet in de dropdown....
3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)
Dat werkt gewoon ... En dat annuleren kan je ook de 24 tot en met de 22ste doen .. hoeft niet meteen. Annulatie is altijd bij einde huidige facturatie periode.Vjenne-ICT schreef op maandag 22 juni 2026 @ 21:52:
Mijn Roam Unlimited abonnement is gestopt (standby niet gebruikt) en ik moet her-activeren.
Startfactuurdatum is 23 juni en ik wil max. 1 maand betalen.
- Kan ik 23 juni activeren en direct weer opzeggen, zodat het alleen die maand loopt?
Niet die je al weet .. belangrijkste is je facturatie periode. Een vakantie precies binnen je facturatie periode is meestal niet de meest economische optie. En ik zal altijd eerst voor de 100GB per maand optie gaan ..en pas als die op is de unlimited aanzetten .. en die dan annuleren als je bijna weer in Nederland bent (maar wel voor de 22ste)
- Zijn er nog valkuilen qua facturatie?
Let even op dat periodes altijd van UTC naar UTC kopen . Dus in Nederland in de zomer is dat 2 uur snachts.
Ja ..met roaming zou dat geen probleem moeten zijn. Ik heb mijn Roaming nu ook al in Nederland aangezet ... En dat gewoon ook in Frankrijk (en België) kunnen gebruiken. Ik heb niets gehoord over een bevestiging met passport scan etc. gedurende deze reis.Daarnaast: ik ben van 4 t/m 22 juli in Frankrijk en verblijf op meerdere campings.
- Kan ik in NL activeren en daarna in Frankrijk de set op meerdere locaties gebruiken zonder issues?
Veel vakantie plezier! .. heb je een Mini? Zorg iig voor een goede voeding ... Ik heb een 5M USB-c kabel en 100W USB-c 12 aansteker plug .. die doet het prima op de 12V socket in het dashboard, maar de 12V socket in het camper gedeelte werkt die niet goed en gaat regelmatig de Starlink Mini in de reset. Dus alle combinaties moeten echt wel goed met elkaar overweg kunnen.Alvast bedankt! 👍
Betekent dat dat als mijn facturatiecyclus start op 1 juli, als ik nu activeer en meteen weer deactiveer ik maar een paar dagen betaal? Of is het 1 maand plus een paar dagen?
Je betaal naar verhouding tot je eerste facturatie datum, dus idd maar 7 dagen. Tenzij je op bv 2 Juli annuleert, dan betaal je dus 7 dagen + de hele maand Juli...