Jpiek schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 11:16:
Ik ben gebeld, uiterst hoffelijk, duizend excuses dat het niet gecommuniceerd is... Zelf s een maan unlimited als credit gekregen, hij gaat proberen of ik uitstel kan krijgen om deze week vakantie te overbruggen.

Na deze vakantie zal ik igg wel ff een paspoort moeten regelen. Dat daar de naam voluit opstata en in het account alleen mijn initalen moet wel op te lossen zijn volgens hem.

Uitstel reken ik maar niet teveel op, dus het zal wel een weekje Camping Wifi icm roaming op de telefoon worden (ik heb binnen NL 40gig, bij KPN)
Ik had de AP gebeld ... Ze hebben er nu ook een interne registratie van gemaakt. Ze mocht me niet vertellen of er meerdere klachten over geweest waren, maar zij had het nog niet gehoord.

Wat onduidelijk is ..is de wettelijke grondslag op basis waarvan ze deze gegevens vragen. Dat staat nml ook niet op de site. En dat ID kaarten niet geaccepteerd werden was ook wel apart. Eigenlijk zouden ze dan een "je mag binnen de EU" hem gebruiken classificatie moeten maken of zo.

Ik vraag me ook af of ze de data behouden? Of dat de data na verificatie weggegooid wordt en alleen de basis details behouden blijven.

@Jpiek is het proces eigenlijk het zelfde als bij banken? Dus foto uploaden en daarna video?

• Jpiek
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 20:47
Gegevens invoeren, foto van ID...bedoel paspoort uploaden dan live een foto maken via de website...

• iamerwin
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 23:26
Heeft iemand weleens een Starlink Mini aan een regenpijp bevestigd? 😎

Voor een tijdelijke oplossing wil ik liever geen gaten in de gevel boren.

Gevel:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-m01LbMvl0Hk-KUvzuEV9yJzld4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SRnEDvO6jNNaS0xH0eIqNLXc.jpg?f=fotoalbum_large

Linker rode cirkel is waar m’n internet nu binnenkomt. Netwerkkabel door de muur, direct naar m’n Fritzbox. Rechter rode cirkel is een buitenlamp, lees: electra aan de andere kant van de muur. Dus dacht ik: ik hang dat ding aan de regenpijp (volgens Starlink app wordt verbinding 21 seconden per uur belemmerd, lijkt me te overleven); netwerkkabel en elektra zijn aanwezig.

Maar hoe hang ik dat ding aan een regenpijp?

[ Voor 86% gewijzigd door iamerwin op 13-05-2026 19:24 ]

Hello. Is it me you're looking for?

iamerwin schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 18:59:
Heeft iemand weleens een Starlink Mini aan een regenpijp bevestigd? 😎

Voor een tijdelijke oplossing wil ik liever geen gaten in de gevel boren.

Gevel:

[Afbeelding]

Linker rode cirkel is waar m’n internet nu binnenkomt. Netwerkkabel door de muur, direct naar m’n Fritzbox. Rechter rode cirkel is een buitenlamp, lees: electra aan de andere kant van de muur. Dus dacht ik: ik hang dat ding aan de regenpijp (volgens Starlink app wordt verbinding 21 seconden per uur belemmerd, lijkt me te overleven); netwerkkabel en elektra zijn aanwezig.

Maar hoe hang ik dat ding aan een regenpijp?
Hoe hoog ga je hem dan hangen? Want mijn advies is wel om hem echt boven het dak uit te laten steken.

Bij de Mini zit ook een pijp-adapter die je onder de Mini kan klikken .. en daarmee kan je hem vastmaken boven op een pijp. Hoe je die pijp dan vast maakt aan de regenpijp is dan de volgende discussie 😁

Maar had je de handleiding al bekeken:
https://starlink.com/publ...lation_guide_mini_kit.pdf

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ffa-Qf4uHLy9H5MmOj28mvFuS7s=/800x/filters:strip_exif()/f/image/LcFOO5ljznzVsoVxmtGwV2Nn.png?f=fotoalbum_large

Daar zie je dat ook al een kleine blokkade door een gebouw afgeraden wordt.

Heb je een foto van je dak? Of een andere hoge plek?

• iamerwin
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 23:26
duvekot schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 19:35:
[...]

Hoe hoog ga je hem dan hangen? Want mijn advies is wel om hem echt boven het dak uit te laten steken.

Bij de Mini zit ook een pijp-adapter die je onder de Mini kan klikken .. en daarmee kan je hem vastmaken boven op een pijp. Hoe je die pijp dan vast maakt aan de regenpijp is dan de volgende discussie 😁

Maar had je de handleiding al bekeken:
https://starlink.com/publ...lation_guide_mini_kit.pdf

[Afbeelding]

Daar zie je dat ook al een kleine blokkade door een gebouw afgeraden wordt.

Heb je een foto van je dak? Of een andere hoge plek?
Als ik daar prima ontvangst heb én geen gedoe heb met nieuwe kabels trekken etc., dan ga ik niet het dak op. (y) Deze kant van het huis kijkt uit op het noorden en op vrijwel vrije hemel. Prioriteiten.

Maar hoe aan de regenpijp schroeven…

Hello. Is it me you're looking for?

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:01

franssie

Save the albatross

iamerwin schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 19:47:
[...]
.

Zelfde maar regenpijp kopen met T stuk, in de lengte doormidden zagen. Dat met een verloop knie naar 32mm , of 40 mm. gaan en daar de schotel op zetten. De halve buis met rvs tywraps op de huidige pijp klemmen?

I´d rather be a hypocrite than the same person forever (Yauch)| 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

[...]

Als ik daar prima ontvangst heb én geen gedoe heb met nieuwe kabels trekken etc., dan ga ik niet het dak op. (y) Deze kant van het huis kijkt uit op het noorden en op vrijwel vrije hemel. Prioriteiten.

Ik wens je sterkte ... vooral met de frustratie van niet werkende Starlink verbinding.

Hier een voorbeeld van de Starlink dekking die ik had onder bomen. Rood is een plek waarbij de Starlink geen connectie kon maken met een satelliet die op de locatie voorbij kwam ... Blauw is waar er wel een verbinding gemaakt kon worden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vseFeaYBvNGL10-a4bCoviQICXE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/66bQsGbo6UdnlgApPcdnLqOe.jpg?f=fotoalbum_large

Als een boom/blaadjes dit al blokkeren .. dan zal een heel huis dat ook zeker gaan doen. En er zullen niet altijd satellieten beschikbaar zijn in het gedeelte waar je wel zicht op hebt.

Die opmerking in de handleiding staat er niet voor niets.

En je hoeft je dak niet op .. je kan ook een hele lange paal pakken en daarmee de Starlink boven je dak uit weten te krijgen. Of kijk of je ergens een plek heb in de tuin om geen last van je huis te hebben.

• Behoorlijk Leek
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 00:25
[...]

Misschien zoiets, maar lijkt mij ook niet optimaal aan die pijp bij harde wind, mogen vast wel wat meer regenpijpbeugels aan.

https://esvshop.nl/veiligheidsborden/verkeersborden/verkeersbordbeugels/caramba-beugel-50-tot-90-mm-verzinkte-schroeven-123934?afmeting=76_mm

• psdata
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23:33
[...]

Gaat hem niet worden zo aan de muur het is geen tv satellite ontvanger.

Starlink satelite's vliegen over je heen van uit alle kanten. En iedere 8 a 10 minuten heb je weer een andere sat. die je van signaal (internet) voor ziet.

De antenne moet in nederland een beetje voorbij zuid (20 graden scheef) staan met een paraplu als globaal aan vrij zicht.

Zie plaatje hier ergens boven

Homey, HA, Sessy, Starlink, Sat_IoT, Ubiquti

Pagina: 1 ... 24 25 Laatste