Hello. Is it me you're looking for?
Bijna .. je moet ook even de router in "Bypass Mode" zetten ..iamerwin schreef op maandag 27 april 2026 @ 19:52:
Totdat glasvezel bij ons "op de berg" aankomt, gaan we waarschijnlijk toch maar aan de Starlink. Is het echt zo simpel als dat ding (de "Mini") op het dak schroeven, elektra er aan en een ethernetkabel maar m'n Fritzbox trekken?
Zorg dat je vanuit de Mini naar binnen iig een waterdichte Ethernet kabel gebruikt. De standaard lengte is 15M (net zo lang als de DC kabel die je er bij krijgt) dus kijk even of dat lang genoeg is.
Is de Mini "snel" genoeg voor je behoefte?
We hebben nu 10Mbit met drie personen, 100Mbit is dus pure luxe.duvekot schreef op maandag 27 april 2026 @ 20:10:
[...]
Bijna .. je moet ook even de router in "Bypass Mode" zetten ..
Zorg dat je vanuit de Mini naar binnen iig een waterdichte Ethernet kabel gebruikt. De standaard lengte is 15M (net zo lang als de DC kabel die je er bij krijgt) dus kijk even of dat lang genoeg is.
Is de Mini "snel" genoeg voor je behoefte?
Waterdichte ethernetkabel, ga ik googlen.
Die kabel staat in de Starlink website als je een officiële wil hebben..iamerwin schreef op maandag 27 april 2026 @ 20:13:
[...]
We hebben nu 10Mbit met drie personen, 100Mbit is dus pure luxe.
Ik denk daar nog even over na.duvekot schreef op maandag 27 april 2026 @ 20:22:
[...]
Die kabel staat in de Starlink website als je een officiële wil hebben..
Wat ik zag was dat gewoon een rubber 'kraagje' op de stekker die de aansluting waterdicht maakt. Ik zou gewoon een orgineel kopen.
Starlink blokkeert geen IPTV, ze blokkeren alleen een paar poorten uit veiligheids overwegingen maar daar heeft IPTV geen last van.fz1971 schreef op maandag 27 april 2026 @ 17:10:
[...]
Via de app op tablet en mobiel werkt iptv gewoon prima op 5G maar via wifi starlink niet
Op tv mbt chromecast of tv app smart tv werk het ook niet
Het heeft echt denk ik met de wifi te maken
Lijkt of starlink het blokkeert
Meest waarschijnlijk lijkt dat jouw IPTV provider dit blokkeert omdat het verkeer uit Italie komt.
Ik zou het 200 Mbps abonnement nemen, dan krijg je een standaard kit ipv de mini:iamerwin schreef op maandag 27 april 2026 @ 20:13:
[...]
We hebben nu 10Mbit met drie personen, 100Mbit is dus pure luxe.
- betere performance
- je hoeft alleen 1 kabel te trekken
- die kabel van 15m zit er al bij
Mocht je een langere kabel nodig hebben, ik heb goede ervaringen met Starlink kabels via Amazon. Die zijn een stuk goedkoper dan die in de Starlink shop.
Je kunt volgens mij probleemloos downgraden naar het 100 Mbps abonnement, de voorwaarde om de gratis huurkit te houden is dat je een Residential abonnement houdt.
Ik geef het opduvekot schreef op maandag 27 april 2026 @ 17:31:
[...]
kan ook de dienst zelf zijn .... kijk even naar mijn vragen in deze post van mij:
duvekot in "[SpaceX Starlink] Ervaringen & Discussie"
Kom er niet uit en de iptv provider zegt ook niet te weten en alles staat ook daar correct
Op 5g werkt alles allen dus niet via wifi
Zonder antwoorden op een aantal vragen die ik gesteld had kunnen wij je ook niet direct helpen ..fz1971 schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 13:41:
[...]
Ik geef het op
Kom er niet uit en de iptv provider zegt ook niet te weten en alles staat ook daar correct
(En ik vind het een intrigerend probleem waar ik ook wel duidelijkheid over wil hebben)
Vragen : Wat is je iptv provider?fz1971 schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 13:41:
[...]
Ik geef het op
Hoe bedien je je TV via Mobile/laptop/tablet (zelfde Wifi SSID) of via OnSreenMenu (OSM) ?
Krijg je nog en fout melding?
Homey, HA, Sessy, Starlink, Sat_IoT, Ubiquti
Als je 4G/5G gebruikt in het buitenland, dan gaat het verkeer naar Nederland en daar via je provider het internet op en je krijgt een Nederlands IP adres.fz1971 schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 13:41:
[...]
Ik geef het op
Je Italiaanse Starlink krijgt een Italiaans IP adres, waarschijnlijk blokkeert je IPTV provider dat.
Vandaar dat ik wat vragen gesteld had aan @fz1971Lecenten schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 17:27:
[...]
Als je 4G/5G gebruikt in het buitenland, dan gaat het verkeer naar Nederland en daar via je provider het internet op en je krijgt een Nederlands IP adres.
Je Italiaanse Starlink krijgt een Italiaans IP adres, waarschijnlijk blokkeert je IPTV provider dat.
duvekot in "[SpaceX Starlink] Ervaringen & Discussie"
via welke provider gaat je 5G? is dat een italiaanse of nederlandse? @Willianv voor jou dezelfde vraag.
Ik waardeer zeer jullie reacties op mijn probleem mbt IPTV en wifi en starlink
Ik zit nu in Italië en probeer tussen alle ander dingen mij iptv aan de praat te krijgen
Mijn mobiele provider is Odido en mijn iptv provider is diamondiptv
Alles op 5 g werkt maar dat komt dus doordat het een Nederlands ip adres heeft en mijn wifi dus Italiaans
Ik ga eens proberen om bij een andere iptv provider een abonnement af te sluiten Naarden vanuit Italië kijken of het dan wel werkt
Dat voor twintig euro per maand meer, dat vind ik het niet waard.Lecenten schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 11:53:
[...]
Ik zou het 200 Mbps abonnement nemen, dan krijg je een standaard kit ipv de mini:
- betere performance
- je hoeft alleen 1 kabel te trekken
- die kabel van 15m zit er al bij
Mocht je een langere kabel nodig hebben, ik heb goede ervaringen met Starlink kabels via Amazon. Die zijn een stuk goedkoper dan die in de Starlink shop.
Je kunt volgens mij probleemloos downgraden naar het 100 Mbps abonnement, de voorwaarde om de gratis huurkit te houden is dat je een Residential abonnement houdt.
I´d rather be a hypocrite than the same person forever (Yauch)| 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Probeer het gewoon eens met NLZiet ...fz1971 schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 20:30:
Beste mensen
Ik waardeer zeer jullie reacties op mijn probleem mbt IPTV en wifi en starlink
Ik zit nu in Italië en probeer tussen alle ander dingen mij iptv aan de praat te krijgen
Mijn mobiele provider is Odido en mijn iptv provider is diamondiptv
Alles op 5 g werkt maar dat komt dus doordat het een Nederlands ip adres heeft en mijn wifi dus Italiaans
Ik ga eens proberen om bij een andere iptv provider een abonnement af te sluiten Naarden vanuit Italië kijken of het dan wel werkt
Dat werkt sowieso:
https://www.nlziet.nl/nl/online-tv-kijken/buitenland
En het kost je 10 Euro per maand zonder reclame ( of 8 euro met)
https://account.nlziet.nl/
Kan je op twee apparaten tegelijkertijd kijken ... gewoon via een App op je Chromecast.
(Wij hadden het via Starlink en een VPN naar Nederland ook werkend in Australië)
Andere oplossing kan zijn een VPN naar Nederland op te zetten. Als je nog een huis/plek in Nederland hebt dan kan je met bijvoorbeeld een simpele router van GL.inet dat ook gewoon opzetten naar je eigen huis internet aansluiting.
Verder zal ik er niet veel op in gaan, maar een VPN is vaak een heel ‘handig’ iets op reis.
Plus wat @duvekot zegt, ik kan NLziet zeker aanbevelen. Werkt hier in Noorwegen ook prima via Starlink.
[ Voor 13% gewijzigd door slijkie op 28-04-2026 22:24 ]
Dat is echt onzin. Je hebt gewoon een Frans IP als je in Frankrijk via je Vodafone NL simmetje gaat surfen (roamen). Ze gaan echt geen tunnels naar NL maken voor alle mobieltjes in het buitenland. Je krijgt gewoon de plaatselijke gateway. Via Orange, SFR, Bouygues of wat er dan ook beschikbaar is.Lecenten schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 17:27:
[...]
Als je 4G/5G gebruikt in het buitenland, dan gaat het verkeer naar Nederland en daar via je provider het internet op en je krijgt een Nederlands IP adres.
[ Voor 4% gewijzigd door g00gle op 28-04-2026 22:35 ]
Voorheen moest dat ook via een VPN router thuis, wat een gedoe en extra lag...
Frans IP zou kunnen, maar het is geen onzin, via een eigen tunnel kunnen ze bijvoorbeeld beter het dataverbruik bijhouden, dus dat gebeurd ook vziw.g00gle schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 22:32:
[...]
Dat is echt onzin. Je hebt gewoon een Frans IP als je in Frankrijk via je Vodafone NL simmetje gaat surfen (roamen). Ze gaan echt geen tunnels naar NL maken voor alle mobieltjes in het buitenland. Je krijgt gewoon de plaatselijke gateway. Via Orange, SFR, Bouygues of wat er dan ook beschikbaar is.
I´d rather be a hypocrite than the same person forever (Yauch)| 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar