Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duvekot
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:48
slijkie schreef op zondag 17 maart 2024 @ 10:26:
[...]

Waar haal jij 93€ vandaan? Ik krijg namelijk €218 per maand.
Van de startpagina van zakelijk Starlink ... Maar daarna is die prijs niet meer te vinden:

https://www.starlink.com/nl/business/fixed-site

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ipEddC-YVk_clZhPMoPbfqhxBes=/800x/filters:strip_exif()/f/image/tQPjuhK2yVN6xrnMLvpjslge.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticTiger
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:31
slijkie schreef op zondag 17 maart 2024 @ 10:26:
[...]

Waar haal jij 93€ vandaan? Ik krijg namelijk €218 per maand.
https://www.starlink.com/nl/business/fixed-site

Zijn prijzen ex btw.
Als je verder in het bestelproces komt staat er 113 per maand. (93 + 21% btw)

Echter kan je dan ook de schotel aanpassen naar de goedkope variant (al is die ook nog steeds 450 euro op de Starlink site)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gHQnCLtcXY0_jm7V_9VHqiQYLFA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/cIs4IJzpCSlhMUMSM1hydLns.png?f=user_large

[ Voor 33% gewijzigd door ArcticTiger op 17-03-2024 10:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• duvekot
ArcticTiger schreef op zondag 17 maart 2024 @ 10:11:
Het is enkel om een Synology bereikbaar te maken van buitenaf voor enkele buitendienst medewerkers vanaf hun mobiel en 1 binnendienst medewerker soms vanuit huis. euro is nog altijd minder dan 700+
Starlink zegt in hun FAQ:
Het standaard IP-beleid met CGNAT blokkeert alle inkomende poorten. Klanten die inkomende poorten nodig hebben, moeten producten met een openbare IP-optie overwegen. De volgende uitgaande poorten worden voor alle klanten geblokkeerd volgens de best practices voor informatiebeveiliging: TCP/25 (SMTP) en TCP/445 (SMB).
Voor die toegang van externe medewerkers zou ik altijd gaan voor iets zoals Cloudflare Teams ...
(Of een andere VPN oplossing gebasseerd op WireGuard)

Maar het liefst heb je eigenlijk niets meer fysiek op een locatie staan .. maar ergens bij een cloud provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticTiger
duvekot schreef op zondag 17 maart 2024 @ 10:40:
[...]

Starlink zegt in hun FAQ:

[...]

Voor die toegang van externe medewerkers zou ik altijd gaan voor iets zoals Cloudflare Teams ...
(Of een andere VPN oplossing gebasseerd op WireGuard)

Maar het liefst heb je eigenlijk niets meer fysiek op een locatie staan .. maar ergens bij een cloud provider.
Dat klopt inderdaad, er wordt voor de zakelijke variant gekozen (met publiek IP), en inderdaad er zijn betere alternatieven.
Maar 1 stap tegelijk. De eerste is fatsoenlijk internet, de vervolgstap zal zijn de storage naar de cloud.

[ Voor 5% gewijzigd door ArcticTiger op 17-03-2024 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticTiger
Zijn er ervaringen met andere (lees langere) kabels zoals te koop op bv Amazon?
Er moet grofweg 20 meter overbrugd worden (de kabel komt wel in een buis te liggen), maar de standaard kabel is te kort.
3rd party is prima, als er maar niet aan geknutseld hoeft te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lounatik
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 28-04 16:47
Sinds deze ochtend heb ik (weer) geen internet via starlink meer. Zoeken op internet leert dat er meer mensen zijn met problemen met de laatste firmware en een 3d party router (in mijn geval opnsense). Zonet een support ticket aangemaakt en al meteen een response dat er inderdaad meer meldingen zijn hierover. Zijn er hier ook mensen met problemen? En misschien een workaround zodat ik weer internet heb :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16:09
lounatik schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 11:51:
Sinds deze ochtend heb ik (weer) geen internet via starlink meer. Zoeken op internet leert dat er meer mensen zijn met problemen met de laatste firmware en een 3d party router (in mijn geval opnsense). Zonet een support ticket aangemaakt en al meteen een response dat er inderdaad meer meldingen zijn hierover. Zijn er hier ook mensen met problemen? En misschien een workaround zodat ik weer internet heb :-)
De oorspronkelijke router er terug aanhangen zou het moeten oplossen.
Zit met hetzelfde, alleen weet ik niet direct meer waar ik de oude heb bewaard :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lounatik
bottom line schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 12:59:
[...]

De oorspronkelijke router er terug aanhangen zou het moeten oplossen.
Zit met hetzelfde, alleen weet ik niet direct meer waar ik de oude heb bewaard :+
Dat werkt bij mij ook, echter zonder mijn eigen router werkt verder niet veel op het netwerk... Ik zal toch mijn eigen router weer graag actief hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
lounatik schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 13:05:
[...]

Dat werkt bij mij ook, echter zonder mijn eigen router werkt verder niet veel op het netwerk... Ik zal toch mijn eigen router weer graag actief hebben.
Jup. Here the same. Geen zin om elk toestel te moeten opnieuw in te stellen.
Zal een nieuwe update vanuit SpaceX moeten gebeuren daarvoor denk.

Probeer dit eens
boot dish with stock router connected

wait until connection

unplug stock router, and plug in an unpowered 3rd party router

power up the 3rd party

party!

[ Voor 18% gewijzigd door bottom line op 22-03-2024 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:51
Raar gebeuren.

Mijn TP-Link AXE75 werkt prima op Starlink.
Misschien bepaalde settings die andere routers anders doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lounatik
bottom line schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 13:16:
[...]

Probeer dit eens
boot dish with stock router connected

wait until connection

unplug stock router, and plug in an unpowered 3rd party router

power up the 3rd party

party!
Dit had ik gezien op reddit en heb ik zojuist geprobeerd en met success! Kan ik in iedergeval weer door!

(mmm... toch niet, duurt maar paar minuten en is dan weer offline :'( )

[ Voor 8% gewijzigd door lounatik op 22-03-2024 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
lounatik schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 13:35:
[...]

Dit had ik gezien op reddit en heb ik zojuist geprobeerd en met success! Kan ik in iedergeval weer door!

(mmm... toch niet, duurt maar paar minuten en is dan weer offline :'( )
Hier ook niet. Heb de orginele router ervoor gehangen, met de '3th party' erna

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rio
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:20

Rio

Ik heb al een boek

Sorry to say, masr ik heb nergens last en heb ook een 3rd party router eraan hangen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lounatik
bottom line schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 17:40:
[...]

Hier ook niet. Heb de orginele router ervoor gehangen, met de '3th party' erna
Heb ik nu ook zo opgelost, lijkt goed te werken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rio

Rio

Ik heb al een boek

@WoutF ik denk dat de tijd rijp is om van je preview-artikel uit 2021 een volledige review te maken.
Met als voorgestelde eindconclusie 😜 dat Starlink, in ieder geval voor het buitengebied, echt helemaal top is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bottom line
Rio schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 08:15:
@WoutF ik denk dat de tijd rijp is om van je preview-artikel uit 2021 een volledige review te maken.
Met als voorgestelde eindconclusie 😜 dat Starlink, in ieder geval voor het buitengebied, echt helemaal top is
Of eenieder die mobiel is.
Bij eenmalige projecten (festivals, beurzen, ..werven, binnenvaart, zeevaart, en weet ik welke sectoren nog, gaat Starlink volgens mij marktaandeel van tegen de 100% halen.
Is gewoonweg een no-brainer solution.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:26

franssie

Save the albatross

@bottom line en en in NL hebben we dan nog een goed 4/5G netwerk, dat is behoorlijk uniek in Europa.
Als ik door Duitsland rij zie ik op bouwketen langs de snelweg vaak genoeg starlink schotels (ook v1 de ronde).
Maar inderdaad in NL op plekken waar 4/5G volloopt door een hoog aantal bezoekers is het naast glas de beste optie. Volgens mij loopt er in Biddinghuizen alleen al voor het pinnen een dubbele glaslijn.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Stokertje
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 12-05 07:37
bottom line schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 19:03:
[...]

Of eenieder die mobiel is.
Bij eenmalige projecten (festivals, beurzen, ..werven, binnenvaart, zeevaart, en weet ik welke sectoren nog, gaat Starlink volgens mij marktaandeel van tegen de 100% halen.
Is gewoonweg een no-brainer solution.
Starlink is fantastisch, heeft mijn werkzame leven op zee 100% aangenamer gemaakt. Van een 4mbit (max 1 upload) satelliet verbinding met ping 700-900ms delen met 30-40 personen naar 175-275mbit met een ping van 40ms ofzo. Eindelijk internet zoals thuis, kunnen videobellen met je familie etc. Echte game changer. En de prijs van beide verbindingen is ongeveer gelijk.

4G hadden we ook, maar in de praktijk werkt Starlink een stuk beter, met 4G merkte je vaak het overgaan van cell naar cell leek wel. Bovendien was op zee veelal trager dan Starlink, en maar op beperkte afstand vanaf de kust beschikbaar. De uitrol van T-Mobile/Odido 4G op zee loopt ook veel trager als gepland volgens mij.

[ Voor 3% gewijzigd door Stokertje op 24-03-2024 13:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bottom line
lounatik schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 19:29:
[...]

Heb ik nu ook zo opgelost, lijkt goed te werken.
Fyi, net alles terug gezet zoals vroeger, en het werkt terug !
Dus geen SpaceX starlink router meer

[ Voor 7% gewijzigd door bottom line op 25-03-2024 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lounatik
bottom line schreef op maandag 25 maart 2024 @ 10:28:
[...]

Fyi, net alles terug gezet zoals vroeger, en het werkt terug !
Dus geen SpaceX starlink router meer
Goed om te weten, kan ik het ook weer terug zetten. Moet wel zeggen dat bij mij eigenlijk ook met de starlink router ertussen gewoon goed werkt. Misschien laat ik hem wel zitten .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 21:50
Sinds een paar dagen ook een Starlink (Gen2, Standard Activated, roaming) in het bezit.

Bedoeling is deze te gebruiken op de camping, ivm slechte dekking van 4/5g in Frankrijk en Duitsland bv, voornamelijk voor wat internetten, en 's avonds wat KPN online TV.
Tot nu toe gebruikten we een TP-Link Archer MR200 met daarin een 4g sim.

Starlink ff ter test op het dak van de garage gezet, ik had begrepen dat hij zich ws richting het noorden zou uitlijnen, hij ging echter naar zuid. Precies tussen een boom en de gevel van ons huis door, Geen/Nauwelijks obstructions, dus toch goed gegokt.

Volgens de app een snelheid van 150-200Mbit vanaf de router, maar op de wifi kwam ik nauwelijks hoger dan 85, al ging ik naast de router staan. Zet ik mijn telefoon terug op de 'thuis wifi' (KPN Fiber 100Mbit) dan meet ik 120Mbit.

Iemand enig idee waar dat verschil tussen router en wifi van de Starlink zit ?
Als de wifi van de Starlinkrouter zo slecht is, zou ik een verbetering kunnen behalen door een Ethernetadapter te bestellen en deze op de TP-link te zetten ?

Als het de moeite waard is tenminste, 85Mbit is in feite ook al genoeg voor wat streamen op de camping.
Aan de andere kant, ik kan met een ethernetaansluiting de Starlink wel gebruiken als backup, mocht de glasvezel eens uitvallen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• worrel
  • Laatst online: 19:43
Jpiek schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 11:07:
Sinds een paar dagen ook een Starlink (Gen2, Standard Activated, roaming) in het bezit.

Bedoeling is deze te gebruiken op de camping, ivm slechte dekking van 4/5g in Frankrijk en Duitsland bv, voornamelijk voor wat internetten, en 's avonds wat KPN online TV.
Tot nu toe gebruikten we een TP-Link Archer MR200 met daarin een 4g sim.

Starlink ff ter test op het dak van de garage gezet, ik had begrepen dat hij zich ws richting het noorden zou uitlijnen, hij ging echter naar zuid. Precies tussen een boom en de gevel van ons huis door, Geen/Nauwelijks obstructions, dus toch goed gegokt.

Volgens de app een snelheid van 150-200Mbit vanaf de router, maar op de wifi kwam ik nauwelijks hoger dan 85, al ging ik naast de router staan. Zet ik mijn telefoon terug op de 'thuis wifi' (KPN Fiber 100Mbit) dan meet ik 120Mbit.

Iemand enig idee waar dat verschil tussen router en wifi van de Starlink zit ?
Als de wifi van de Starlinkrouter zo slecht is, zou ik een verbetering kunnen behalen door een Ethernetadapter te bestellen en deze op de TP-link te zetten ?

Als het de moeite waard is tenminste, 85Mbit is in feite ook al genoeg voor wat streamen op de camping.
Aan de andere kant, ik kan met een ethernetaansluiting de Starlink wel gebruiken als backup, mocht de glasvezel eens uitvallen...
Ik heb dezelfde ervaring , sinds een week heb ik Starlink voor thuis. Router naar internet rond de 180Mbit. Maar naar de router toe (die in de zelfde ruimte staat) vaak tussen de 40-80Mbit.

Ik overweeg ook een lan adapter te kopen om mijn eigen wifi netwerk te gebruiken.

Iedereen heeft recht op mijn mening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
worrel schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 12:36:
[...]

Ik heb dezelfde ervaring , sinds een week heb ik Starlink voor thuis. Router naar internet rond de 180Mbit. Maar naar de router toe (die in de zelfde ruimte staat) vaak tussen de 40-80Mbit.

Ik overweeg ook een lan adapter te kopen om mijn eigen wifi netwerk te gebruiken.
Heb je de WiFi configuratie gelaten as-is ? Ik las ook ergens dat het beter is de 2,4 en 5Ghz te scheiden en op 5Ghz aan te melden. Ik kan me alleen net echt voorstellen dat het veel verschil maakt. 2,4Ghz zou ook al sneller moeten kunnen. Ik zat in de test ook alleen met m'n smart aangemeld op de het werk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• worrel
Jpiek schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 12:41:
[...]

Heb je de WiFi configuratie gelaten as-is ? Ik las ook ergens dat het beter is de 2,4 en 5Ghz te scheiden en op 5Ghz aan te melden. Ik kan me alleen net echt voorstellen dat het veel verschil maakt. 2,4Ghz zou ook al sneller moeten kunnen. Ik zat in de test ook alleen met m'n smart aangemeld op de het werk..
Alles standaard, maar ik ga dit straks testen, kom er op terug. Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rio

Rio

Ik heb al een boek

Scheelt nogal of je op 2,4 of 5ghz zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
Zou je dan automatisch op 2,4 connecten bij de Starlink router dan ? Want meer dan omschakelen op een ander WiFi doe ik namelijk niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• worrel
@Jpiek nu op 5Ghz verbonden, snelheid haal ik nu 185Mbit als ik op 2 meter van het modem sta, zodra ik ongeveer 6 meter van het modem sta zakt het terug naar 60-70Mbit.

ik ga toch maar mijn eigen Wifi netwerk gebruiken met een LAN adapter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
worrel schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 14:14:
@Jpiek nu op 5Ghz verbonden, snelheid haal ik nu 185Mbit als ik op 2 meter van het modem sta, zodra ik ongeveer 6 meter van het modem sta zakt het terug naar 60-70Mbit.

ik ga toch maar mijn eigen Wifi netwerk gebruiken met een LAN adapter.
Dat de snelheid op 6 meter zo inzakt is wel bijzonder...

Ik ga hier binnenkort de setup maar weer eens tijdelijk opbouwen en ook testen dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• worrel
Ik kom nog een probleem tegen. Op mijn iPhone laden bepaalde sites / apps heel langzaam of soms helemaal niet. Maar ook vaak werken ze wel zoals moet.
Voornamelijk buienradar en telegraaf vallen mij op. Tweakers werkt wel altijd. Ik heb al een andere dns geprobeerd, maar dat lost niets op.

[ Voor 7% gewijzigd door worrel op 04-04-2024 13:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rio

Rio

Ik heb al een boek

worrel schreef op donderdag 4 april 2024 @ 13:17:
Ik kom nog een probleem tegen. Op mijn iPhone laden bepaalde sites / apps heel langzaam of soms helemaal niet. Maar ook vaak werken ze wel zoals moet.
Voornamelijk buienradar en telegraaf vallen mij op. Tweakers werkt wel altijd. Ik heb al een andere dns geprobeerd, maar dat lost niets op.
Net getest met een iphone, via wifi dat draait op Starlink, beide sites verschijnen direct, geen vertraging merkbaar. Lijkt dat het iets lokaals/userside is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• worrel
Nu de Starlink via LAN adapter aangesloten op mijn eigen Wifi setup, en nog geen enkel probleem weer gehad. overal in en om het huis gemiddeld 150Mbit download.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
Ok, dus de router is gewoon ruk. Best jammer. Juni ff weekendtest op de camping, anders ga ik ook een LAN-adapter kopen.
En een Polehouder, ik wil iets van een mast hebben om evt op een camping een beetje boven de bomen uit te komen. Es kijken of ik daar een schotel standaard ofzo voor kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soleus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-06 12:57
Ha, ik heb gisteren een roaming pakket besteld oa voor de vakantie en een familie huisje in de ardennen. Juist voor onbereikbare plekken (wij hebben nauwelijks 4G in Belgie) lijkt me dit een super oplossing.

Nu heb ik wel betaald via Ideal maar nog geen bevestiging ontvangen per mail. Ik lees dat dit bij meerdere mensen gebeurd online. Zijn er hier ook anderen met deze ervaring en zo ja, hoe hebben jullie dit opgelost?

Ik heb zelf al naar starlinkresolutions@spacex.com gemaild en na veel zoeken een webformulier ingevuld op de starlink website. maar tot nu toe nog geen reactie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dss58
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 09-06 09:43
@Soleus je moet wel opgeven dat je daar woont/gebruikt anders werkt het (nog) niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

dss58 schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 19:21:
@Soleus je moet wel opgeven dat je daar woont/gebruikt anders werkt het (nog) niet
Hij heeft roaming besteld, dat zou dacht ik in het grootste deel van EMEA moeten werken, maar zeker heel Europa

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Niet online
Vraagje, zojuist het mobile roaming pakket besteld. Betaald via IDeal. Vervolgens ging de pagina terug naar de bestelpagina. Geld is afgeschreven maar nergens een bevestiging. Ik kan ook geen contact opnemen want ik heb natuurlijk nog geen account. Iemand suggesties?

Edit: zie dat hierboven iemand hetzelfde probleem heeft. Lekker dan.. geen idee wat te doen nu.

@Soleus heb jij al wat gehoord inmiddels?

[ Voor 21% gewijzigd door Imperium op 20-04-2024 15:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soleus
Imperium schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 14:54:
Vraagje, zojuist het mobile roaming pakket besteld. Betaald via IDeal. Vervolgens ging de pagina terug naar de bestelpagina. Geld is afgeschreven maar nergens een bevestiging. Ik kan ook geen contact opnemen want ik heb natuurlijk nog geen account. Iemand suggesties?

Edit: zie dat hierboven iemand hetzelfde probleem heeft. Lekker dan.. geen idee wat te doen nu.

@Soleus heb jij al wat gehoord inmiddels?
Hoi imperium, ik heb inmiddels contact via StarlinkCustomerSupport@spacex.com , of dat is doordat ik ze een mail heb gestuurd of door in de FAQ een ticket aan te maken voor het niet kunnen inloggen op mijn account weet ik niet precies.

Ik heb het idee dat ze zelf de betalingen (nog?) niet kunnen zien want ze vragen hoe het kan dat ik geen mail heb gehad en of ik kan beschrijven hoe ik het proces heb doorlopen. (zelfde zoals jij beschrijft). Ik ben op dit moment wachtende op het antwoord op mijn beschrijving. Ik heb ze ook een bewijs van betaling gestuurd (screenshot van mijn bank afschrijving)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

iDeal, sowieso apart dat ze dat nu ondersteunen (ik heb destijds het afgesloten met mijn AMEX kaart). Zou inderdaad wel iets kunnen zijn dat hun back office het niet goed aankan en er ergens een piano interface is (overtypen) van de binnenkomende betalingen naar de rest van de backoffice systemen.
Als het eenmaal loopt, loopt het maar het komt soms wat knullig over allemaal. Zo heeft het bij mij best wel wat moeite gekost om de schotel te activeren, DHL (wie anders) had 'm wel geleverd maar niet als bezorgd afgemeld waardoor hun backoffice dacht dat ik nog geen schotel had. Zodra je ergens uit de voorspelbare 'happy flow chart' valt moet je aan het werk blijkbaar nog steeds.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Imperium
  • Niet online
Soleus schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 18:10:
[...]

Hoi imperium, ik heb inmiddels contact via StarlinkCustomerSupport@spacex.com , of dat is doordat ik ze een mail heb gestuurd of door in de FAQ een ticket aan te maken voor het niet kunnen inloggen op mijn account weet ik niet precies.

Ik heb het idee dat ze zelf de betalingen (nog?) niet kunnen zien want ze vragen hoe het kan dat ik geen mail heb gehad en of ik kan beschrijven hoe ik het proces heb doorlopen. (zelfde zoals jij beschrijft). Ik ben op dit moment wachtende op het antwoord op mijn beschrijving. Ik heb ze ook een bewijs van betaling gestuurd (screenshot van mijn bank afschrijving)
dank voor je reactie.
Ik heb inmiddels exact hetzelfde. Ik had een mail gestuurd naar dat mailadres welke je gepost had en een ticket geopend via de FAQ. Inmiddels een screenshot van de bank gestuurd omdat ze daar om vroegen en sindsdien geen reactie. Laten we elkaar even op de hoogte houden als er een update is? Hopelijk wordt t snel geregeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soleus
Imperium schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 19:13:
[...]

dank voor je reactie.
Ik heb inmiddels exact hetzelfde. Ik had een mail gestuurd naar dat mailadres welke je gepost had en een ticket geopend via de FAQ. Inmiddels een screenshot van de bank gestuurd omdat ze daar om vroegen en sindsdien geen reactie. Laten we elkaar even op de hoogte houden als er een update is? Hopelijk wordt t snel geregeld.
Helemaal prima. Gelukkig is het nog een paar maanden tot de vakantie 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soleus
Korte update: Ik kreeg vannacht een mail met daarin het volgende bericht

"We hope this message finds you well. We understand and apologize that you are experiencing difficulties placing the order.
We've recently introduced a new account assistance process. We ask that you kindly submit your question at https://starlink.typeform...untry=US&source=OrderPage Our dedicated team will promptly address your issue and provide necessary assistance.
Thank you for your cooperation and we apologize for any inconvenience caused. "

Van een persoonlijk contact terug naar een formulier met wat vage vragen.. en geen confirmatie dat het ontvangen is na het invullen.

ik ben benieuwd wat er nu voor reactie komt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Niet online
Hier hetzelfde inderdaad.. hopelijk snel een oplossing. Ik kan hier altijd zo slecht tegen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Magnifique
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 10-06 12:08
Imperium schreef op zondag 21 april 2024 @ 16:38:
Hier hetzelfde inderdaad.. hopelijk snel een oplossing. Ik kan hier altijd zo slecht tegen..
Ik heb exact hetzelfde gehad, het duurde ongeveer 7 dagen voordat alles goed ging en de spullen verstuurd werden, bij mij is alles goed gekomen en gebruik ik de roaming oplossing naar alle tevredenheid.

We zitten met onze camper nu in Italie en kijken TV en internetten er lekker op los zonder die verdomde Camping wifi :)

Wat ik nog wel even kwijt wil, ik had ook de 12 naar 48 volt oplossing gekocht wat je veel tegenkomt op Youtube, daar heb ik spijt van en ga ik niet gebruiken.

Dus let op je hebt absoluut 110 of 220 volt nodig om het te kunnen gebruiken.

[ Voor 20% gewijzigd door Magnifique op 22-04-2024 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Niet online
Magnifique schreef op maandag 22 april 2024 @ 12:36:
[...]

Ik heb exact hetzelfde gehad, het duurde ongeveer 7 dagen voordat alles goed ging en de spullen verstuurd werden, bij mij is alles goed gekomen en gebruik ik de roaming oplossing naar alle tevredenheid.

We zitten met onze camper nu in Italie en kijken TV en internetten er lekker op los zonder die verdomde Camping wifi :)

Wat ik nog wel even kwijt wil, ik had ook de 12 naar 48 volt oplossing gekocht wat je veel tegenkomt op Youtube, daar heb ik spijt van en ga ik niet gebruiken.

Dus let op je hebt absoluut 110 of 220 volt nodig om het te kunnen gebruiken.
Fijn om te horen dat het uiteindelijk goed is gekomen. Hopelijk hier ook snel wat voortgang.. ik ben erg benieuwd naar de prestaties. Goed om te zien dat het bij jullie goed werkt.

Ik heb nu de roaming package besteld idd. Stel we gaan in de toekomst naar het buitenland, moet ik dan ook een global abonnement afsluiten voor 200+ euro? Of kan ik dat af met het abonnement van 59 euro?

Wij gaan hem gebruiken op onze seizoensplek op de camping in Nederland, 220v is gewoon aanwezig dus dat scheelt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Imperium schreef op maandag 22 april 2024 @ 14:12:
[...]

Fijn om te horen dat het uiteindelijk goed is gekomen. Hopelijk hier ook snel wat voortgang.. ik ben erg benieuwd naar de prestaties. Goed om te zien dat het bij jullie goed werkt.

Ik heb nu de roaming package besteld idd. Stel we gaan in de toekomst naar het buitenland, moet ik dan ook een global abonnement afsluiten voor 200+ euro? Of kan ik dat af met het abonnement van 59 euro?

Wij gaan hem gebruiken op onze seizoensplek op de camping in Nederland, 220v is gewoon aanwezig dus dat scheelt.
Roaming is voor het hele continent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• duvekot
franssie schreef op maandag 22 april 2024 @ 15:04:
[...]

Roaming is voor het hele continent.
Hier de PDF die aangeeft welke gebieden bij welke regio hoort.

https://api.starlink.com/public-files/Mobile_Service_Regions.pdf

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2crdPl5PscOUF5kVtZqc7AknZe4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/k25UtRCtqumUhDZR5OQRjtOA.png?f=fotoalbum_large

Dus als je Middellandse Zee oversteekt, of Turkije inrijdt .. dan zit je een andere regio. Wil je dat het "naadloos" door blijft werken .. dan moet je de Global Roam afsluiten ... Of je zegt je contract op, draagt de dish over op een nieuw Starlink account en sluit je een abonnement af voor die regio.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• duvekot
Magnifique schreef op maandag 22 april 2024 @ 12:36:
Wat is de reden dat je spijt hebt? Wat werkt er naar jouw gevoel niet goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

@Magnifique Ik ben ook wel benieuwd waarom je de 12V > 48V POE niet vind bevallen. Onvoldoende vermogen? Ik zit er zelf namelijk wel naar te kijken icm een 12v routertje om een 12v systeem te bouwen voor bij stroomuitval of voor op reis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Niet online
Soleus schreef op zondag 21 april 2024 @ 10:15:
Korte update: Ik kreeg vannacht een mail met daarin het volgende bericht

"We hope this message finds you well. We understand and apologize that you are experiencing difficulties placing the order.
We've recently introduced a new account assistance process. We ask that you kindly submit your question at https://starlink.typeform...untry=US&source=OrderPage Our dedicated team will promptly address your issue and provide necessary assistance.
Thank you for your cooperation and we apologize for any inconvenience caused. "

Van een persoonlijk contact terug naar een formulier met wat vage vragen.. en geen confirmatie dat het ontvangen is na het invullen.

ik ben benieuwd wat er nu voor reactie komt..
Kleine update:
Ik heb zojuist mijn bedrag teruggestort gekregen. Nu in dubio om het nogmaals te proberen maar dan met Creditcard..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Met creditcard werkt het bij mij prima. Het blijft een Amerikaans bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Niet online
Nu ik toch opnieuw mag bestellen ben ik toch weer aan het nadenken.

Mijn situatie is als volgt, wij hebben een seizoensplek op de camping in Nederland. Hier staan wij van maart tot oktober.

Is het dan niet veel logischer voor mij om een residential + huur te bestellen? Dan cancel ik hem weer per oktober en stuur de boel terug, en dan volgend jaar bestel ik weer opnieuw. Of mis ik iets?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik2B
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:28
Imperium schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 11:06:
Nu ik toch opnieuw mag bestellen ben ik toch weer aan het nadenken.

Mijn situatie is als volgt, wij hebben een seizoensplek op de camping in Nederland. Hier staan wij van maart tot oktober.

Is het dan niet veel logischer voor mij om een residential + huur te bestellen? Dan cancel ik hem weer per oktober en stuur de boel terug, en dan volgend jaar bestel ik weer opnieuw. Of mis ik iets?
Is het niet handiger (zeker in Nederland) om een 5g router te nemen met een unlimited abonnement?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Niet online
Erik2B schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 11:11:
[...]

Is het niet handiger (zeker in Nederland) om een 5g router te nemen met een unlimited abonnement?
Heb ik aan zitten denken, alleen een beetje MiFi routertje kost ook al gauw 150 euro, een unlimited data only abonnement zit op 35 euro voor minimaal 12 maanden.

Dat is 420 per jaar waarvan je de helft niet gebruikt.
Starlink is 300 per jaar (50 euro per maand voor 6 maanden)

Dat tientje per maand voor de huur kan ik bijna 3 seizoenen voor huren als ik hem afzet tegen de aanschaf van een MiFi router.

Of mis ik hier nu iets cruciaals?

Of ik koop hem voor 225 en ik kan de komende jaren dat ding ook meenemen naar het buitenland. Alleen dat gaat de komende 2 jaar nog niet gebeuren.

[ Voor 16% gewijzigd door Imperium op 23-04-2024 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Je kan dan beter óf huren, óf een maandelijks opzegbaar onbeperkt abbo nemen en een oudere telefoon als hotspot inzetten als je voldoende bereik hebt.

Er gaan al enige tijd geruchten over een starlink mini die draagbaarder zou zijn, kan je over twee jaar weer eens kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik2B
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:28
Imperium schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 11:15:
[...]

Heb ik aan zitten denken, alleen een beetje MiFi routertje kost ook al gauw 150 euro, een unlimited data only abonnement zit op 35 euro voor minimaal 12 maanden.

Dat is 420 per jaar waarvan je de helft niet gebruikt.

Dat tientje per maand voor de huur kan ik bijna 3 seizoenen voor huren als ik hem afzet tegen de aanschaf van een MiFi router.

Of mis ik hier nu iets cruciaals?

Of ik koop hem voor 225 en ik kan de komende jaren dat ding ook meenemen naar het buitenland. Alleen dat gaat de komende 2 jaar nog niet gebeuren.
Als ik kijk naar budget mobiel (kpn) dan zit je op 16,50 p/m en als je in de vraag en aanbod kijkt kom je vast een router of mifi device voor minder tegen. of net zoals @franssie zegt gebruik een oud mobieltje als hotspot. je abo kan nog goedkoper maar dan moet je wel kijken hoeveel data je verbruikt pm.

Terug sturen zal denk ik ook niet gratis zijn. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Imperium
  • Niet online
Erik2B schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 13:26:
[...]

Als ik kijk naar budget mobiel (kpn) dan zit je op 16,50 p/m en als je in de vraag en aanbod kijkt kom je vast een router of mifi device voor minder tegen. of net zoals @franssie zegt gebruik een oud mobieltje als hotspot. je abo kan nog goedkoper maar dan moet je wel kijken hoeveel data je verbruikt pm.

Terug sturen zal denk ik ook niet gratis zijn. ;)
Je hebt me aan het denken gezet. Heb nu een MiFi router op de kop getikt voor een paar tientjes en een maandelijks opzegbaar unlimited abonnement aangevraagd. Mijn Starlink avontuur stopt hier voorlopig even. Dank voor het meedenken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rio

Rio

Ik heb al een boek

Hehe, ik (buitengebiedbewoner) heb deze route andersom afgelegd; ik had internet via het mobiele netwerk (van T mobile/4g voor thuis extra snel), maar dat was zo'n bedroevend slecht produkt dat ik bij Starlink ben uitgekomen, tot meer dan volle tevredenheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soleus
Imperium schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 09:59:
[...]

Kleine update:
Ik heb zojuist mijn bedrag teruggestort gekregen. Nu in dubio om het nogmaals te proberen maar dan met Creditcard..
Ik ben benieuwd wanneer ze die conclusie bij mij gaan trekken. hebben ze hiervoor nog contact opgenomen? of had je opeens het geld weer op je rekening staan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Imperium
  • Niet online
Soleus schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 18:02:
[...]

Ik ben benieuwd wanneer ze die conclusie bij mij gaan trekken. hebben ze hiervoor nog contact opgenomen? of had je opeens het geld weer op je rekening staan?
Ik kreeg vanmorgen ineens het bedrag teruggestort en een paar uur erna deze e-mail:
Hello,

Thank you for reaching back out to us.

I apologize for this inconvenience and I know this may seem a little bit frustrating, your patience has been greatly appreciated. It appears as though this was an active issue that my team and I are working to fix.

We see that your payment is in “pending” status. Once this payment has settled, a refund will be initiated The refund will be processed within this week.

Please feel free to reattempt your order at your convenience, and if you still experience any difficulties placing your new Starlink order or creating a new account, please respond to this email so that we may further assist you.

Your continued patience and understanding is appreciated.

Thank you, and have a great day!

Destiny | Starlink Customer Support Associate
Space Exploration Technologies (SpaceX)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Magnifique
franssie schreef op maandag 22 april 2024 @ 23:20:
@Magnifique Ik ben ook wel benieuwd waarom je de 12V > 48V POE niet vind bevallen. Onvoldoende vermogen? Ik zit er zelf namelijk wel naar te kijken icm een 12v routertje om een 12v systeem te bouwen voor bij stroomuitval of voor op reis.
Sorry een beetje late reactie van mij.

Er werd op veel video's verteld dat het via de 12 -> 48 volt minder stroom zou kosten maar dat is dus niet zo.
Op 220 trekt het geheel gemiddeld 50 watt en als ik hem op 12 volt aansluit loopt deze op naar 70 watt.

Verder levert de dubbele huishoud gel accu net iets te weinig stroom vermogen en blijft daardoor de dish herstarten.
Via de auto accu werkt het wel goed maar dan is je accu binnen no-time leeg.

Ik heb de Starlink router in bypass mode staan en via de ethernet adapter een Raspberry Pi 4b draaien met daarop een firewall en pi-hole en nog wat zaken, dat werkt echt perfect.

Ik heb het wel meegenomen maar dus niet in gebruik, hier de setup van 12 naar 48 volt, allemaal in China besteld via eBay.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pgcHEgV8eujj-4rjppxAWENjwEs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/uHZJydwIrLNxsEfA9R227kWW.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnifique
Imperium schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 18:08:
[...]

Ik kreeg vanmorgen ineens het bedrag teruggestort en een paar uur erna deze e-mail:

[...]
Hoi, bij mij hebben ze het geheel na een paar dagen van het rekeningnummer afgeschreven wat je hebt opgegeven tijdens het bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
Imperium schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 11:15:
[...]

...
Kopen voor 225 euro en voor iedere maand dat je hem gebruikt de roaming abbo a 59,= aanzetten ?
Zelfs als je 2x per jaar o vakantie gaat ben je al ongeveer even duur uit. 2de jaar heel veel goedkoper toch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soleus
Ik heb ook mijn geld terug gekregen. op zich nog best vlot. Opnieuw besteld en nu met CC. dit ging in 1x goed. ik heb nu ook een account en overzicht van de voortgang van de bestelling.
Ik ben benieuwd.

Aanrader is om met CC te betalen voor nu. Ideal werkte iig voor mij niet.

Dank voor jullie reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

@Magnifique welke 12>48 upbuck heb jij? Ik wil er toch wel eens mee spelen. Ik begrijp dat je op reis bent.
Als Semi prepper en reiziger vind ik het wel leuk om dat soort dingen uit te proberen op een oude accu en een zonnepaneel, generator :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Magnifique
franssie schreef op donderdag 25 april 2024 @ 23:36:
@Magnifique welke 12>48 upbuck heb jij? Ik wil er toch wel eens mee spelen. Ik begrijp dat je op reis bent.
Als Semi prepper en reiziger vind ik het wel leuk om dat soort dingen uit te proberen op een oude accu en een zonnepaneel, generator :P
Deze heb ik besteld XWST DC DC Spanningsregelaar 12V naar 48V Boost Converter 3A 144W

Goed zoeken de prijzen schelen enorm ook die onderdelen van Yaosheng gewoon in china bestellen voor de helft van de prijs, met express delivery is het als nog goedkoper 😁

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Magnifique
franssie schreef op donderdag 25 april 2024 @ 23:36:
Hou mij op de hoogte svp?
Misschien doe ik iets fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
Heeft er iemand ervaring met het monteren van de schotel op een satellietschotel statief ?
bv de Obelink XL Schotelstatief.

Ik overweeg deze te kopen en daarbij een Starlink Polemount te kopen. Is die polemount echt nodig of valt de Starlink Actuated ook nog op een andere nette manier op een dergelijk statief te monteren ?

Ik ga de Starlink gebruiken op diverse campings en wil zo flexibel mogelijk in kunnen spelen op verschillende situaties. Dat ik met de schotel dan ca 180cm de lucht in kan voorkomt dan wellicht dat ik hem ver het veld op en uit de buurt van bomen neer moet zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy87
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:28
Heb het nu thuis staan op een v2 schotel (testen voor ik het op de stacaravan monteer of die nog werkt na half jaar uitstaan), maar zo snel vind ik hem niet als ik vergelijk met wat ik vorig jaar haalde.

Nu mag ik blij zijn als ik 30 mbit haal, heb totaal geen beperkingen hier dus dat is het niet, hoeveel halen jullie op die schotel? Heb via kabel nog niet geprobeerd, die module komt vandaag binnen, dan kan ik nogmaals testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

@jimmy87 Ik haal
Download Mbps
214.29
Upload Mbps
18.21

Over WiFi maar niet de Starlink WiFi maar een Omada set die via UTP aan de starlink hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy87
Ja ik vroeg me al af of het aan die wifi lag, vandaar dat ik de utp module besteld heb, kan ik het goed testen zonder wifi invloeden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Het kan altijd wel even duren voordat ie echt helemaal goed is uitgericht dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy87
Klopt, maar deze staat al aan sinds donderdagavond, heb hem pas net voor eerste keer gereboot omdat die vroeg of ik een softwareupdate wilde doen :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bandeleros
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 23:31
Wellicht interessant voor de reizigers in dit draadje.

Vandaag vanuit Griekenland, Albanië ingereden. Hoewel op de kaart van Starlink staat aangeven dat Albanië nog niet gedekt is, werkt het hier uitstekend (so far).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duvekot
Bandeleros schreef op maandag 29 april 2024 @ 18:53:
Wellicht interessant voor de reizigers in dit draadje.

Vandaag vanuit Griekenland, Albanië ingereden. Hoewel op de kaart van Starlink staat aangeven dat Albanië nog niet gedekt is, werkt het hier uitstekend (so far).
Starlink liet tot voor kort oogluikend toe dat je het onbeperkt kon gebruiken in gebieden die formeel niet onder de dekking vallen. Omdat dit op grote schaal werd "misbruikt" om in Zuid Afrika Starlink te kunnen gebruiken ..heeft Starlink aangegeven dat een verbinding maar maximaal 60 dagen in zo'n gebied gebruikt kan worden.

https://mybroadband.co.za...ming-in-south-africa.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

duvekot schreef op maandag 29 april 2024 @ 23:32:
[...]

Starlink liet tot voor kort oogluikend toe dat je het onbeperkt kon gebruiken in gebieden die formeel niet onder de dekking vallen. Omdat dit op grote schaal werd "misbruikt" om in Zuid Afrika Starlink te kunnen gebruiken ..heeft Starlink aangegeven dat een verbinding maar maximaal 60 dagen in zo'n gebied gebruikt kan worden.

https://mybroadband.co.za...ming-in-south-africa.html
Wat dus prima is voor mensen die rondreizen. Maar wel nuttige info voor wie andere plannen heeft (al zal het dan lastig worden om een residential te krijgen in een niet ondersteund land lijkt mij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bandeleros
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 23:31
Interessant. Komende 30 dagen ben ik in Albanië, daarna reis ik door Montenegro en Bosnie richting Kroatie. Misschien gaan we die 60 dagen nog wel aanraken. Zal rond die tijd wel een update geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duvekot
Bandeleros schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 07:53:
Interessant. Komende 30 dagen ben ik in Albanië, daarna reis ik door Montenegro en Bosnie richting Kroatie. Misschien gaan we die 60 dagen nog wel aanraken. Zal rond die tijd wel een update geven.
Ik denk dat je er geen problemen mee krijgt ... Ik denk dat ze alleen "excessen" aanpakken.

Anders kan dit ook niet werken nml:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vUCJ71a8bN1rUVHHV6yPQgo_7Ak=/x800/filters:strip_exif()/f/image/UA90y97BTbHDLRu1LuAsFhiT.png?f=fotoalbum_large

Als je "braaf" van land naar land gaat .. zullen ze zien dat je niet stil staat en eigenlijk het product permanent op een vaste locatie gebruikt.

Daarnaast was er discussie met de Zuid Afrikaanse overheid over Starlink. Die mogen ze daar niet aanbieden omdat ze niet voldoen aan de richtlijnen in dat land rondom eigenaarschap van het bedrijf.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ArcticTiger
Hierbij ook maar eens mijn ervaringen met Starlink.

Ongeveer 2 weken geleden Starlink geïnstalleerd bij een bedrijfje achter op ene industrieterrein die enkel ADSL had, waarbij ze gemiddeld 8Mbps haalden, plus de verbinding was niet stabiel.
Ze hadden wel een glasvezellijn in de meterkast liggen, maar daar zou honderden euro's per maand aan lijnhuur gerekend worden, met daarbovenop nog de abonnementskosten.
Bij toeval kwam ik Starlink tegen, en helaas was natuurlijk de kit nergens meer leverbaar, dus alles op de site van StarLink besteld.
Uiteindelijk 480 euro verder voor de Standard Actuated kit en een ethernet adapter, en 72,60 euro per maand voor het 40GB Priority pakket.
Ik was nog wat angstig voor de levertijd maar binnen 3 werkdagen was alles binnen!

De download is gemiddeld 160Mbps (varieert tussen 40 en 240, maar voornamelijk boven de 120), en de upload gemiddeld 15Mbps (varieert tussen de 8 en 25)

Tot op heden nog geen klachten of dips gehad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• duvekot
Firmware Update Suggests Starlink Mini Dish May Launch Soon
https://www.pcmag.com/new...mini-dish-may-launch-soon
SpaceX has been quiet about its upcoming "Starlink mini" dish, but a new firmware release indicates the miniaturized model may launch soon.

The finding comes from an embedded systems engineer from Ukraine named Oleg Kutkov, who repairs and mods Starlink dishes in the country. He spotted a new mention of the Starlink mini dish in SpaceX’s latest firmware release for the satellite dish hardware.

Kutkov previously found references to a “mini1_proto0” and “mini1_proto1” in earlier firmware releases. But on Tuesday, he noticed a reference to a “mini1_prod1,” which he says indicates the Starlink mini dish is finally “production-ready.”

“The upcoming Starlink Mini terminal should be released soon,” he said in a post on Twitter/X.
Ben benieuwd wat die antenne gaat kosten ... En welke snelheden je er mee kan halen. En hopelijk zal die wat minder stroom verbruiken.

Oleg Kutkov heeft ongeveer alle Starlink antennes wel eens uit elkaar gehaald en laten zien hoe je sommige kan aanpassen zodat ze sneller/handiger werken. In Oekraïne is dat soms net het verschil tussen leven en dood aan de frontlinie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

@duvekot ik hoop op draagbaar en low power voor lage snelheid, schakelbaar naar hoog vermogen indien aanwezig, snelheid is voor mij dan niet zo belangrijk, elk alternatief tov Iridium en Immarsat op reis is welkom.
Dat zou echt een game changer zijn in de sat comm wereld.

* franssie blijft hopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• empi_tweak
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 03-06 23:12

empi_tweak

Solution creator

ArcticTiger schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 11:31:
Hierbij ook maar eens mijn ervaringen met Starlink.

Ongeveer 2 weken geleden Starlink geïnstalleerd bij een bedrijfje achter op ene industrieterrein die enkel ADSL had, waarbij ze gemiddeld 8Mbps haalden, plus de verbinding was niet stabiel.
Ze hadden wel een glasvezellijn in de meterkast liggen, maar daar zou honderden euro's per maand aan lijnhuur gerekend worden, met daarbovenop nog de abonnementskosten.
Bij toeval kwam ik Starlink tegen, en helaas was natuurlijk de kit nergens meer leverbaar, dus alles op de site van StarLink besteld.
Uiteindelijk 480 euro verder voor de Standard Actuated kit en een ethernet adapter, en 72,60 euro per maand voor het 40GB Priority pakket.
Ik was nog wat angstig voor de levertijd maar binnen 3 werkdagen was alles binnen!

De download is gemiddeld 160Mbps (varieert tussen 40 en 240, maar voornamelijk boven de 120), en de upload gemiddeld 15Mbps (varieert tussen de 8 en 25)

Tot op heden nog geen klachten of dips gehad.
Ik zit zelf op een pand aan het uiteinde van een industrieterrein, dichtbij de belgische grens en heb niet eens internet binnen liggen.
Sinds december 2022 begonnen met een 5g mifi router van Odido, deed het tot februari 2024 gewoon prima maar sindsdien op en af met de problemen.
Ik heb al een tijdje starlink zitten overwegen maar iedere keer toch niet doorgezet, tot nu.
Deze reactie heeft me over de streep gehaald en ik heb zojuist het zelfde pakket besteld als ArcticTiger.

Bij mij stond er 3 tot 4 weken levertijd, ik ben erg benieuwd hoe lang het gaat duren en naar de resultaten van Starlink. Hopelijk werkt het net zoals ik hier lees en kan ik mijn andere abbonement stopzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

@empi_tweak er zijn hier velen die van odido (voorheen t mobile) omdat als het werkt bij hun het ok is, maar ze geen onderhoud plegen om de een of andere reden aan hun masten.
Dus welkom. Starlink is zoveel beter dan Odizo. Glas wint het wel (starlink heeft soms hikjes) maar hier ga je blijer van worden dan dat Odido.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• empi_tweak
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 03-06 23:12

empi_tweak

Solution creator

franssie schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 22:34:
@empi_tweak er zijn hier velen die van odido (voorheen t mobile) omdat als het werkt bij hun het ok is, maar ze geen onderhoud plegen om de een of andere reden aan hun masten.
Dus welkom. Starlink is zoveel beter dan Odizo. Glas wint het wel (starlink heeft soms hikjes) maar hier ga je blijer van worden dan dat Odido.
Volgens de vele odido medewerkers die ik heb gesproken hebben ze noujuist wel veel onderhoud plegen aan de mast 8)7 dat is steeds hun verklaring op issues hahaha

ik denk dat ik inderdaad binnenkort bij de starlink club hoor 8)

Heb er nu al zinnenin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticTiger
empi_tweak schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 22:19:
[...]

Ik zit zelf op een pand aan het uiteinde van een industrieterrein, dichtbij de belgische grens en heb niet eens internet binnen liggen.
Sinds december 2022 begonnen met een 5g mifi router van Odido, deed het tot februari 2024 gewoon prima maar sindsdien op en af met de problemen.
Ik heb al een tijdje starlink zitten overwegen maar iedere keer toch niet doorgezet, tot nu.
Deze reactie heeft me over de streep gehaald en ik heb zojuist het zelfde pakket besteld als ArcticTiger.

Bij mij stond er 3 tot 4 weken levertijd, ik ben erg benieuwd hoe lang het gaat duren en naar de resultaten van Starlink. Hopelijk werkt het net zoals ik hier lees en kan ik mijn andere abbonement stopzetten.
De opzet die ik heb aangehouden is simpel.
De standard actuated dish, deze staat op het platte dak van het pand, de kruisvoet is op 2 hardhouten tuinpalen van +/- 3 meter geschroefd.

Daarnaast ook de ethernet adapter besteld en, het is een klein bedrijfje, een simpele TP-Link ER605 router.
Als je de starlink app op je telefoon hebt staan wijst alles zich vanzelf, een kind kan de was doen.
Ook een 40GB Prio abonnement afgesloten vanwege de mogelijkheid voor een publiek IP (en helaas is het geen vast IP, het wisselt ongeveer om de week, maar moet daar nog een ticket voor inschieten bij Starlink)
Maar mocht je nog vragen hebben mag je me gerust een PM sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houwing
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 23-11-2024
heeft iemand toevallig enig idee wanneer de gen3 beschikbaar komt voor niet zakelijk gebruik in NL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
ArcticTiger schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 13:15:
[...]
Daarnaast ook de ethernet adapter besteld en, het is een klein bedrijfje, een simpele TP-Link ER605 router.
Als je de starlink app op je telefoon hebt staan wijst alles zich vanzelf, een kind kan de was doen.
heb je de router van de Starlink in Bridgemode gezet ? Of heeft dat geen toegevoegde waarde ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• duvekot
Houwing schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 17:24:
heeft iemand toevallig enig idee wanneer de gen3 beschikbaar komt voor niet zakelijk gebruik in NL?
Mijn verwachting is pas nadat ze hun voorraad refurbished er doorheen hebben ...
Blijkbaar hebben ze daar nog een boel van liggen in Europa gezien de korting die er nu op gegeven wordt.

Technisch is er volgens mij niet heel veel bijzonder verschil tussen die twee trouwens .... Anders dan de "form factor" .. maar de huidige is nu wel de helft van de prijs .. dus wat zorgt er voor dat je perse de nieuwe wil hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Jpiek schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 17:57:
[...]

heb je de router van de Starlink in Bridgemode gezet ? Of heeft dat geen toegevoegde waarde ?
Het heeft de waarde dat dat weer iets energie scheelt en een stoorzender minder op je WiFi frequenties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticTiger
Jpiek schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 17:57:
[...]

Klopt in bridge gezet zodat ik ook de eigen router kon gebruiken.
De Starlink wireless router fungeert nu enkel als voeding voor de schotel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houwing
duvekot schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 18:19:
[...]

Mijn verwachting is pas nadat ze hun voorraad refurbished er doorheen hebben ...
Blijkbaar hebben ze daar nog een boel van liggen in Europa gezien de korting die er nu op gegeven wordt.

Technisch is er volgens mij niet heel veel bijzonder verschil tussen die twee trouwens .... Anders dan de "form factor" .. maar de huidige is nu wel de helft van de prijs .. dus wat zorgt er voor dat je perse de nieuwe wil hebben?
Die nieuwe heeft geen motoren, standaard 2 ethernet poorten en hij is de helft lichter in gewicht…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy87
Geen motoren? Hoe stelt die zichzelf dan? Is dat nu handmatig werk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slijkie
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19:27
duvekot schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 18:19:
[...]

Ingebouwde Ethernet, plus de performance is toch wat hoger.

——————————————

Starlink Gen 2: The Steady Companion

- Wi-Fi Support: With Wi-Fi 5 and dual-band capabilities, Gen 2 ensures you stay connected with most modern devices.

- Ethernet Access: Though not built-in, an Ethernet adapter is available for a wired connection.

- Device Connectivity: Up to 128 devices can be connected, ample for your gadgets and those of fellow travelers.

- Outdoor Suitability: Sporting an IP54 water-resistant rating, it’s built to withstand the challenges of outdoor life.

- Mesh Networking: Compatibility with up to 3 Starlink Mesh nodes means better coverage around your van or campsite.

Starlink Gen 3: The Advanced Nomad

- Upgraded Wi-Fi: Gen 3 boasts Wi-Fi 6, offering faster speeds and tri-band frequencies for a more seamless online experience.

- Enhanced Ethernet Ports: Two Ethernet ports provide more options for direct, stable connections.

- Higher Device Capacity: Connect up to 235 devices, catering to all your tech needs and those of your vanlife community.

- Improved Durability: An IP56 rating provides greater protection against water, a boon for the unpredictable outdoors.

- Expanded Mesh Networking: Compatible with both Gen 2 and Gen 3 Mesh Nodes, enhancing your Wi-Fi's reach.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
ArcticTiger schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 20:13:
[...]

Klopt in bridge gezet zodat ik ook de eigen router kon gebruiken.
De Starlink wireless router fungeert nu enkel als voeding voor de schotel.
Flinke voeding dan ;)

Ik kwam deze nog tegen, kan de router er helemaal tussenuit. Maar dan moet je weer een POE Injector hebben óf een Router/Switch met POE. Wordt de hoeveelheid apparatuur ertussen nog niet veel minder van....

https://www.amazon.nl/SPX...bdbed2a626df&gad_source=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticTiger
Jpiek schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 08:37:
[...]

Flinke voeding dan ;)

Ik kwam deze nog tegen, kan de router er helemaal tussenuit. Maar dan moet je weer een POE Injector hebben óf een Router/Switch met POE. Wordt de hoeveelheid apparatuur ertussen nog niet veel minder van....

https://www.amazon.nl/SPX...bdbed2a626df&gad_source=1
Ja klopt.
Geeft ook meer vrijheid in waar je de schotel plaatst.
Maar aangezien het zakelijk is hebben we alles standaard gehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:15

RvV

Zijn er nog recente ervaringen met de levertijd van een actuated dish? Begin van de week heb ik een zakelijke set besteld en die staat nog op "Verzending voorbereiden".
Daarnaast: is er een support divisie in Europa of heb je contact met Amerikaanse medewerkers (met US support tijden) die antwoorden naar het Nederlands vertalen met google translate? Ik maak een ticket in het Engels en krijg Nederlandse antwoorden. Er is ook nergens een support nummer te vinden om een echt persoon te kunnen spreken?

Y'24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
Afgelopen 18 Maart besteld en op 22 maart had ik hem binnen... Heel wat sneller dan ik verwacht had eigenlijk.

Support nog niet nodig gehad. Maar is volgens mij allemaal USA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnifique
RvV schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 11:47:
Zijn er nog recente ervaringen met de levertijd van een actuated dish? Begin van de week heb ik een zakelijke set besteld en die staat nog op "Verzending voorbereiden".
Daarnaast: is er een support divisie in Europa of heb je contact met Amerikaanse medewerkers (met US support tijden) die antwoorden naar het Nederlands vertalen met google translate? Ik maak een ticket in het Engels en krijg Nederlandse antwoorden. Er is ook nergens een support nummer te vinden om een echt persoon te kunnen spreken?
Ik ben zelfs een keer gebeld door een Nederlands sprekende persoon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticTiger
RvV schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 11:47:
Begin april zakelijk besteld.
40GB priority met de standard actuated dish.
Levertijd was enkele werkdagen.

Daarnaast afgelopen week een ticket aangemaakt, met daarin zowel in het Nederlands als Engels de klachtomschrijving, maar kreeg een keurig Nederlands antwoord terug.

[ Voor 10% gewijzigd door ArcticTiger op 10-05-2024 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houwing
jimmy87 schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 02:47:
Geen motoren? Hoe stelt die zichzelf dan? Is dat nu handmatig werk?
Inderdaad met behulp van de app. Maar het stelt niks voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

We waren gisteren met de camper op de stadscamping van Deventer, niet mijn eigen starlink mee, maar zag iemand anders met een starlink, uitgericht naar/onder een boom in blad. Toch maar even gevraagd of dat werkte, eigenaar liet mij trots zien dat hij iets van 50 mbit of mbyte haalde , ruim genoeg om tv te streamen. Dat verbaasde mij nogal.

Pagina: 1 ... 7 ... 15 Laatste