Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amens
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:05
Heeft iemand een idee hoe ik iemand bij Starlink kan bereiken? Volgens DHL is het pakket afgeleverd op mijn kantoor, maar niks ontvangen. DHL gebeld, die verwijzen me naar Starlink....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rio
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online

Rio

Ik heb al een boek

Amens schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 15:17:
Heeft iemand een idee hoe ik iemand bij Starlink kan bereiken? Volgens DHL is het pakket afgeleverd op mijn kantoor, maar niks ontvangen. DHL gebeld, die verwijzen me naar Starlink....
Met account: https://support.starlink.com/

Zonder account: https://support.starlink.com/,
dan random support ticket opzoeken, onderaan bij 'was this helpful' duimpje omlaag klikken en je kunt ook een nieuw ticket indienen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amens
Rio schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 16:26:
[...]

dan random support ticket opzoeken, onderaan bij 'was this helpful' duimpje omlaag klikken en je kunt ook een nieuw ticket indienen
Volgens mij ligt die support pagina plat, krijg alleen een witte pagina. Ik probeer morgen nog eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rio
  • Nu online

Rio

Ik heb al een boek

Amens schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 17:27:
[...]

Volgens mij ligt die support pagina plat, krijg alleen een witte pagina. Ik probeer morgen nog eens.
Doet het gewoon hier hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Amens schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 17:27:
[...]

heir ook witte pagina

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rio
  • Nu online

Rio

Ik heb al een boek

OK weird. En wanneer jullie via starlink.com -> menu -> ondersteuning/support klikken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:44

franssie

Save the albatross

Rio schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 18:11:
[...]

OK weird. En wanneer jullie via starlink.com -> menu -> ondersteuning/support klikken?
Firefox/Chrome/DatWindowsDing geven alle drie een witte pagina. Misschien dat ze van hun kant iets blokken want op de microsoft browser heb ik ook geen adblockers etc draaien.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rio
  • Nu online

Rio

Ik heb al een boek

OK ik ga van mijn wifi (starlink) af, nog ns kijken via 4g, moment

Edit: yep, ik krijg dan ook blanco pagina 🤷‍♂️ kennelijk uitsluitend voor actieve klanten, geen idee hoe je het nu nog van buitenaf kan doen...

[ Voor 54% gewijzigd door Rio op 04-01-2023 18:40 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Krysa
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 29-08 23:28
Zojuist Starlink eindelijk (vanwege het slechte weer) uit kunnen testen op het dak van mijn gebouw. Redelijk vrij zicht op een hijskraan na!

Speedtest is gemiddeld 250/27 Mbps!
Daarnaast een potje Dota 2 gespeeld met een gemiddelde van 50 ms ping.
Dit is echt waanzinnig zeg. Ik kon het potje (casual) gewoon spelen zonder verschil met bekabeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rio
  • Nu online

Rio

Ik heb al een boek

Rio schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 16:26:
[...]

Lijkt weer te lukken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Het ging niet soepel (allerminst) want de support van Starlink zuigt aan alle kanten, ben vanaf november bezig om op hun netwerk te komen,
Dat gezegd hebbende, het werkt nu wel.

Nu nog even uitzoeken hoe ik een goede brug maak tussen de wifi van starlink en mijn bedrade netwerk, want een ETH poortje kon er niet vanaf ,,, Die van starlink natuurlijk al gekoscht, kan ik altijd met winst verkopen op ebay zoals er velen lijken te doen,

Tot nu toe, als ik in Afrika woonde (waar het niet aan staat is dacht ik) fantastisch

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sankel
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 21-09-2024
Hallo iedereen,

Mijn vader wil graag voor zijn camper een Starlink High Performance bestellen. Maar bij het bestellen op starlink.com krijgen we alleen de optie om de normale versie te kopen.

Wat mis ik hier? Kan iemand mij uitleggen hoe ik deze bestel?

Alvast bedankt! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Support :+

Die is er nauwelijks bij starlink, en pas bereikbaar na een bestelling .... catch 22.

er schijnt een support email adres te bestaan.

Het is een soort black box, Kafkiaans, maar als het werkt werkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sankel
franssie schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 18:35:
[...]

Support :+

Die is er nauwelijks bij starlink, en pas bereikbaar na een bestelling .... catch 22.

er schijnt een support email adres te bestaan.

Het is een soort black box, Kafkiaans, maar als het werkt werkt het.
Ehh, oke. Dat klinkt behoorlijk omslachtig. :|

Maar om die high performance te kopen, moet ik eerst die andere schotel kopen?

Wat zou de beste vervolgstap zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krysa
Sankel schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 18:39:
[...]

Is die high performance niet de zakelijke variant?
Let wel deze is factor 5 qua prijs voor de hardware en het abonnement!
Ik heb de standaard gekocht en die haalt gemiddeld 200-300Mbs. Dat is voor de camping echt wel genoeg ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Krysa op 24-01-2023 20:15 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-09 09:40
Sankel schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 18:39:
[...]

De website heeft 6 tabbladen.
Residentieel = normale starlink. gebonden aan je adres..
Zakelijk = performance
RV = normale starlink, maar niet gebonden aan je adres.
Maritiem = bootjes
Luchtvaart & IoT nog niet beschikbaar.

Maar wat moet je in hemelsnaam met de performance schotel op een RV? Die zijn bedoeld voor zware gebruikers. Als in een bedrijfspand met honderd werkplekken. Niet nodig om op je laptop te kunnen netflixen op vakantie.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rio
  • Nu online

Rio

Ik heb al een boek

RocketKoen schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 20:34:
[...]
Maar wat moet je in hemelsnaam met de performance schotel op een RV? Die zijn bedoeld voor zware gebruikers. Als in een bedrijfspand met honderd werkplekken. Niet nodig om op je laptop te kunnen netflixen op vakantie.
Dit. Of je pa moet graag willen opscheppen op de camping, maar dan kan hij beter een paar gouden tanden nemen 😜

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Ik snap de vraag naar de 'high performance' wel - want van de starlink site RV .... 8)
https://www.starlink.com/rv
GEBRUIK IN BEWEGING

Met de nieuwe Flat High Performance Starlink kunnen gebruikers genieten van supersnel internet met lage latentie terwijl ze in beweging zijn.
Starlink is mega inconsistent in alle mogelijke communicatie en benamingen. Ze noemen het dus zelf zo, voor vlakke montage en kunnen internetten terwijl je beweegt. Voor EUR 105 per maand (wat klopt met de 85+20 RV toeslag).

[ Voor 9% gewijzigd door franssie op 24-01-2023 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sankel
franssie schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 23:50:
Ik snap de vraag naar de 'high performance' wel - want van de starlink site RV .... 8)
https://www.starlink.com/rv

[...]

Starlink is mega inconsistent in alle mogelijke communicatie en benamingen. Ze noemen het dus zelf zo, voor vlakke montage en kunnen internetten terwijl je beweegt. Voor EUR 105 per maand (wat klopt met de 85+20 RV toeslag).
Dat dus. Hij komt bovenop de camper en zou erg fijn zijn als deze ook tijdens het rijden kan functioneren.

Maar niemand weet dus waar je deze kan bestellen? Want bij de bestelpagina kun je alleen de normale kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sankel
RocketKoen schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 20:34:
[...]

De website heeft 6 tabbladen.
Residentieel = normale starlink. gebonden aan je adres..
Zakelijk = performance
RV = normale starlink, maar niet gebonden aan je adres.
Maritiem = bootjes
Luchtvaart & IoT nog niet beschikbaar.

Op de website word de Flat High Performance aangeraden voor camper gebruik. Deze hoeft niet te draaien en blijft dus stilliggen, wat een grote plus is bij campers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• duvekot
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:40
Sankel schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 12:24:
[...]
Dat dus. Hij komt bovenop de camper en zou erg fijn zijn als deze ook tijdens het rijden kan functioneren.
Als je niet bang bent om zelf wat te klussen en de warranty op je Starlink schotel niet heel belangrijk vind:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Sankel schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 12:24:
[...]

<>
Maar niemand weet dus waar je deze kan bestellen? Want bij de bestelpagina kun je alleen de normale kopen?
Wat ik las op internet
Peter
1 month ago

I want to order starlink for RV but I want to order the ‘Flat Mount Antenna ‘. But how do I make sure I get that and not that and not the standard antenna?

During checkout, you have the option of picking the Flat High Performance hardware kit. The flat antenna is $2500, vs $599 for Standard. You can be sure you are ordering the right one based on the price you are paying.
Maar dat is USA, geen idee of die optie hier beschikbaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruudx
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 04-09 19:41
Zojuist ook Starlink besteld. Aan degene die recent hebben besteld, wat was jullie ervaring met de levertijden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

bruudx schreef op maandag 30 januari 2023 @ 22:18:
Zojuist ook Starlink besteld. Aan degene die recent hebben besteld, wat was jullie ervaring met de levertijden?
Totaal onvoorspelbaar.
Duurde bij mij vijf weken (21 NOV > 30 DEC) en nog een week om dat ding te activeren (want starlink had 'm niet als verzonden staan dus dan doet ie niets)

De ethernet adapter had ik binnen een week thuis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bruudx
Even een kleine update.

Maandag avond 30 januari de dish en een ethernet adapter besteld (2 orders)
Dinsdag middag 31 januari zijn beide verstuurd
Vandaag donderdag 2 feb is de ethernet adapter bezorgd.
De dish staat bij de dhl website op in transit (Estimated Delivery Date van vandaag), wat dus sowieso niet gehaald gaat worden).

Het tracking nummer op de Nederlandse DHL website geeft aan dat het pakket nog niet is ontvangen.

Afwachten dus. Lijkt wel in handen te zijn van DHL.

Update 4 feb:
De kit had gisteravond binnen kunnen komen. Ivm afwezigheid heb ik deze bij een ophaalpunt laten bezorgen waar ik deze vandaag heb opgehaald.

[ Voor 13% gewijzigd door bruudx op 04-02-2023 19:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rio
  • Nu online

Rio

Ik heb al een boek

Net ff gecheckt: Bij mij was de kit 11 dagen onderweg. Just so you know.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bruudx
Vandaag de starlink kit opgehaald bij een dhl punt. Heeft van bestelling tot levering 5 dagen geduurd, sneller dan ik had verwacht.

Schotel moet nog naar een andere definitieve locatie, maar ik kon het niet laten deze even aan te slingeren in de tuin (volgens de app geen geweldige plek)

Eerste Speedtest via WiFi is als volgt:
248mbit down
12,9mbit up
Ping 48ms
Jitter 13ms

Ik hoop dat de upload nog iets omhoog gaat. Volgend weekend verwacht ik deze op de definitieve locatie te monteren.

Gebruiksplaats is trouwens Apeldoorn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

@bruudx Bij mij gaf de app aan dat de lokatie waardeloos was (try another location) maar in de app zie ik geen obstructies gek genoeg na inbedrijfstelling.

Speedtest kan je ook in de starlink app doen, dan loopt ie niet via je eigen wifi maar vanuit de starlink-router, geeft een betere indicatie van de schotel weer dan je eigen WiFi netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
  • Registratie: November 2003
  • Nu online
Ik draai een Mikrotik LoRa 24/7 op een Starlink voor de fun en test.
Vandaag voor het eerst geen connectie meer.

Na een restart van de router en starlink ging het apparaat weer online en verstuurt weer lora pakketjes.

Starlink was 3 dagen up en de router (met ethernet adapter) 11 dagen up.
Dit meer ter info, ik kan er nog geen conclusies uit trekken.

Update:
MT 14A9B423 01-03-2023 20:47:50.566 175 -116 -10.5 867.7 SF11BW125 FAIL RDvkIUnezRJv7zYB5vo=
MT 02193A4E 01-03-2023 17:12:19.395 45646 -109 1.25 867.7 SF7BW125 FAIL GmZXJbso7/Q=

Dit zijn de tijden voor referentie.

[ Voor 26% gewijzigd door neeecht op 01-03-2023 21:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psdata
  • Registratie: April 2008
  • Nu online
chemokar schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 09:27:
Even een tip voor als je Starlink tijdelijk opzegt. Zorg ervoor dat je dish wel altijd aan blijft staan zodat deze de laatste firware kan downloaden en installeren. Ik heb mijn dishy 9 maanden uit gehad en deze kan nu bij het grof vuil gezet worden. Kreeg van support het antwoord dat de firmware te oud is en niet meer kan worden bijgewerkt, moet een nieuwe of een refurbished dish kopen om er weer gebruik van te kunnen maken.

[...]
Deze post is al wat oud maar toch een reactie:
Ik kreeg afgelopen week een ronde dish (1gen) to t m'n beschikking deze was van de eerste gen. en nog nooit aan geweest (operationeel). Uitgeleverd rond 2021-06
Op gesteld voor een test, een abbo er voor afgesloten, en op gestart.
Binnen 10 minuten online, met melding dat firmware oud was en dat het tot 48 uur duurde voor mogelijke update. Anders support contacten. Na 19 uur de melding software word ge download, en naar nog geen 24 uur draaid de unit met de "laatste" firmware (meld keurig dat hij bij is).
Het kan dan een melding zijn van support maar geeft het eens gewoon de tijd :)
Nu staat hij voor een aantal weken hier en dan gaat hij naar z'n def plek.

Homey, HA, Sessy, Starlink, Sat_IoT, Ubiquti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

@psdata hoe sluit je een abonnement af voor een schotel die je niet via starlink gekocht hebt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psdata
  • Registratie: April 2008
  • Nu online
franssie schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 00:25:
@psdata hoe sluit je een abonnement af voor een schotel die je niet via starlink gekocht hebt?
Vinkje zetten heb al de hardware, hierna vul je het id in wat je hebt verkregen van de verkooper. En staat op de doos. Indien verkocht dient de verkooper z'n unit vrij tegeven (over te dragen). Zodat je het system id kunt gebruiken bij aanvraag service.
Werkte prefect afgelopen week. Je kunt me altijd pm voor hulp. :)

Homey, HA, Sessy, Starlink, Sat_IoT, Ubiquti

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jron667
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 16:14
Vandaag Starlink besteld, we wachten in spanning af.

Ik woon in Portugal en we doen het nu met 4G, dat heeft als probleem dat het vooral in de zomer in de avond als een plumpudding ineen zakt. 4G gaat voorlopig naar het huis wat we aan het bouwen zijn, later in huurwoning (abonnement loop nog 1.5 jaar door).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Paul Hewson
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:30
Zojuist Starlink Roam besteld, aangezien ik zodra het mooi weer wordt vooral in het buitenland zit en omdat het kan qua werk, maar ik wel een degelijke internetverbinding met een degelijke dataverbruik nodig ben. Was nu het juiste moment met 150 euro korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dss58
  • Registratie: April 2015
@Paul Hewson ik meen dat starlink alleen gebruikt kan worden in je omgeving.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rio
  • Nu online

Rio

Ik heb al een boek

dss58 schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 10:08:
Daarom heeft hij ook de roam optie er bij genomen me dunkt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Paul Hewson
dss58 schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 10:08:
Wat @Rio zegt, ik heb de Roam-variant genomen. Voorheen werd dit RV genoemd, specifiek voor mensen onderweg. Kan het abonnement ook pauzeren als ik het niet gebruik, daarom betaal ik ook 105 euro in plaats van 85 euro per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jron667
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 16:14
Beetje onhandig dat de Starlink router geen ethernetpoort heeft. Dat wordt dus een switch ertussen zetten. Al mijn computers hebben geen wifi, het grootste gedeelte is bekabeld hier.

Starlink zegt dat de dish verstuur is (paar dagen geleden) maar de DHL-website zegt dat het record niet bestaat. Ik wacht nog even af.

[ Voor 27% gewijzigd door Jron667 op 06-04-2023 18:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Jron667 schreef op donderdag 6 april 2023 @ 18:50:
Beetje onhandig dat de Starlink router geen ethernetpoort heeft. Dat wordt dus een switch ertussen zetten. Al mijn computers hebben geen wifi, het grootste gedeelte is bekabeld hier.
Wat onhandig is dat Starlink eigen connectors gebruikt. Het is gewoon POE , hier in dit topic zijn links naar youtube om te vinden hoe je standaard connectors op kan knijpen en het vanaf een accu kan voeden.
Maar voor nu heb ik die extra kabel ertussen met de ETH poort. en die gaat naar mijn main switch.

[ Voor 4% gewijzigd door franssie op 06-04-2023 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dss58
de antenne bestaat uit 600 antennes, dmv fased arry zoekt ie de richting, dringend advies, tijdens bedrijf wel minimaal 6 meter uit de buurt blijven, het microwave effect.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paul Hewson
Jron667 schreef op donderdag 6 april 2023 @ 18:50:

Starlink zegt dat de dish verstuur is (paar dagen geleden) maar de DHL-website zegt dat het record niet bestaat. Ik wacht nog even af.
Ik heb vandaag mijn pakket ontvangen, komt uit Duitsland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

dss58 schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 10:51:
de antenne bestaat uit 600 antennes, dmv fased arry zoekt ie de richting, dringend advies, tijdens bedrijf wel minimaal 6 meter uit de buurt blijven, het microwave effect.
Het opgenomen vermogen van Starlink is ca 35-50 watt.

Daarnaast zit Starlink flink hoger in de frequenties:
Transmissions from the customer's terminal back up to the satellites in orbit are handled in the ranges from 14-14.5GHz, 47.2-50.2GHz, and 50.4-51.4GHz.
Niet de meest wetenschappelijke bron, er is wel meer te vinden in wetenschappelijke .pdf's

Ik maar me er niet zo'n zorgen om. Zou 'm niet onder mijn kussen leggen maar als je er zo nu en dan langs loopt moet dat geen effect hebben op je internetverbing na dan. Daarom ga ik die van mij nog op een antennemastje zetten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tzzz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-09 20:56
Voor degenen die net als ik geen genoeg krijgen van lezen over Starlink, dit https://www.starlinkhardware.com/ is een interessante site

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Krijg net de nieuwe factuur, het kost nu nog maar EUR 65 per maand. Staat ook op de website. Nu is het bijna concurrerend met Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tzzz
  • Laatst online: 10-09 20:56
Maar eenmalige kosten lijkt 450 geworden, dat was 300 toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

@tzzz ik heb EUR 480 betaald voor mijn stinky dish vorig jaar november.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amens
franssie schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 10:02:
Krijg net de nieuwe factuur, het kost nu nog maar EUR 65 per maand. Staat ook op de website. Nu is het bijna concurrerend met Ziggo.
Hmm, communiceren ze deze prijsaanpassing niet actief? Ik heb er niets van gezien.. ik heb nu 4 abonnementen draaien, dus dat scheelt aanzienlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Amens schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 20:37:
[...]

Hmm, communiceren ze deze prijsaanpassing niet actief? Ik heb er niets van gezien.. ik heb nu 4 abonnementen draaien, dus dat scheelt aanzienlijk.
Ik heb nog nooit communicatie ervaren van Starlink, op een ticket na omdat mijn schotel niet wilde activeren na lavering omdat DHL dat niet had bevestigd. Ik kreeg de factuur gister en ik heb de neiging om die te openen en toen dacht ik, hé - dat is wel minder.
Bij een verhoging vraag ik me ook af of ze dat zouden communiceren, het is een nogal vreemd bedrijf, soort blackstarlink eerder :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amens
franssie schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 20:41:
[...]

Ik heb nog nooit communicatie ervaren van Starlink, op een ticket na omdat mijn schotel niet wilde activeren na lavering omdat DHL dat niet had bevestigd. Ik kreeg de factuur gister en ik heb de neiging om die te openen en toen dacht ik, hé - dat is wel minder.
Bij een verhoging vraag ik me ook af of ze dat zouden communiceren, het is een nogal vreemd bedrijf, soort blackstarlink eerder :+
Nou ja, zo verdien ik weer een extra biertje in het weekend. Ik vind het prima _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Amens schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 20:50:
[...]

Nou ja, zo verdien ik weer een extra biertje in het weekend. Ik vind het prima _/-\o_
offtopic:
nu wil ik wel weten welk biertje EUR 80 kost

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• duvekot
franssie schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 21:05:
offtopic:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matomatisch
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 15:46
In België nog steeds € 80 per maand :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hewson
tzzz schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 20:12:
Maar eenmalige kosten lijkt 450 geworden, dat was 300 toch?
300 was met korting, blijkbaar was dat tijdelijk dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amens
franssie schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 21:05:
[...]

offtopic:
Een paar flesjes Westvleteren op het terras en je zit er zomaar aan :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Matomatisch
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 15:46
In België is de prijs ook verlaagd blijkbaar, alleen is de homepagina van de Starlink website nog niet aangepast. Bij het bestellen verandert de prijs naar € 65.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rio
  • Nu online

Rio

Ik heb al een boek

Ik kreeg op 7 april nog € 85 gefactureerd 🤷‍♂️ Zie het volgende maand wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kerberos84
  • Laatst online: 14:44
Op 22 april nog 80€ gefactuurd gekregen. Volgende maand mss minder :)

No Gillette, No Minette

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rio
  • Nu online

Rio

Ik heb al een boek

€ 65/maand nu zichtbaar als maandbedrag in de (geüpdatete) app

Tevens onderscheid verbruik binnen en buiten piekuren verdwenen en daarmee ook de (voor de VS geplande) datacap.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Zonet trok de kern van een onweersbui over en Starlink lag er een minuut of twintig uit. Er kwamen wel wat ping's door maar van een effectief bruikbare verbinding was geen sprake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dss58
@franssie tja, dat heb je nou een maal op die hoge frequentie banden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

dss58 schreef op zondag 7 mei 2023 @ 18:33:
@franssie tja, dat heb je nou een maal op die hoge frequentie banden
Het was een ervaring, geen oordeel. Hangt ook niet alleen van de frequentie af overigens (maar ook modulatie en afstand), maar dat gaat hier wat diep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dss58
franssie schreef op zondag 7 mei 2023 @ 18:35:
[...]

Het was een ervaring, geen oordeel. Hangt ook niet alleen van de frequentie af overigens (maar ook modulatie en afstand), maar dat gaat hier wat diep.
nee, het is de frequentie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

dss58 schreef op zondag 7 mei 2023 @ 19:59:
[...]

nee, het is de frequentie
oh - niet erg interessant, enig bron materiaal? oF een blah post?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dss58
franssie schreef op zondag 7 mei 2023 @ 20:07:
[...]

oh - niet erg interessant, enig bron materiaal? oF een blah post?
ik ben 40 jaar gelicenceerd radioamateur, en ik meen een beetje verstand te hebben hoe radiogolven zich gedragen
[edit]
is trouwens een hobby die volstrekt uit de mode is geraakt maar ik heb menigeen geholpen met hun wifi problemen, vooral in het begin van corona toen zoom stevig in zwang kwam, wel zo handig als je er wat kennis van hebt :)

[ Voor 28% gewijzigd door dss58 op 07-05-2023 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

dss58 schreef op zondag 7 mei 2023 @ 21:09:
[...]

ik ben 40 jaar gelicenceerd radioamateur, en ik meen een beetje verstand te hebben hoe radiogolven zich gedragen
[edit]
is trouwens een hobby die volstrekt uit de mode is geraakt maar ik heb menigeen geholpen met hun wifi problemen, vooral in het begin van corona toen zoom stevig in zwang kwam, wel zo handig als je er wat kennis van hebt :)
Dat is echt nul van een inhoudelijk antwoord niet?
Dat voorbij, meld je dan eens in Zendamateurs op GoT? Deel 2 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dss58
franssie schreef op zondag 7 mei 2023 @ 21:17:
[...]

Dat voorbij, meld je dan eens in Zendamateurs op GoT? Deel 2 :+
done, tnx, loopt alleen voor geen meter

[ Voor 5% gewijzigd door dss58 op 07-05-2023 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

dss58 schreef op zondag 7 mei 2023 @ 23:14:
[...]

done, tnx, loopt alleen voor geen meter
Dus je hebt verstand van WiFi. Daar zijn andere topics voor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daboytonie
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 06-03-2024
Dag Heren.

Zou graag meerdere schotels bestellen voor te deployen op events.

1 op een vaste locatie en 3 die op diverse locaties zouden gebruikt worden.

Deze locaties zijn wel nooit meer dan 5KM van elkaar. (Altijd in dezelfde stadskern)

Moet ik als bedrijf persé voor hun super dure business versie gaan of kan ik met de residentiele versie aan de slag op die verschillende locaties? Zullen ze dit merken?

Vind er niets over terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

@daboytonie waarvoor ga je ze gebruiken? Als je hotspots gaat maken voor bezoekers van ze dat wel zien als ze er op willen letten. Is het enkel voor de organisatie, dan zullen ze zich ten minste afvragen waarom je er vijf wilt als consument.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dss58
hoeveel satellieten zijn er nu gelanceerd en hoeveel komen er in totaal ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-09 09:40
dss58 schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 17:01:
hoeveel satellieten zijn er nu gelanceerd en hoeveel komen er in totaal ?
4k van de 12k ongeveer.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestrial
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-01 22:29
franssie schreef op zondag 7 mei 2023 @ 21:17:
[...]

Modulatie en de afstand tot de satelliet veranderd niet als het weer slechter wordt. De frequentie ook niet maar waterdruppels absorberen wel het signaal op hoge frequenties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daboytonie
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 06-03-2024
franssie schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 16:44:
@daboytonie waarvoor ga je ze gebruiken? Als je hotspots gaat maken voor bezoekers van ze dat wel zien als ze er op willen letten. Is het enkel voor de organisatie, dan zullen ze zich ten minste afvragen waarom je er vijf wilt als consument.
Ik zou graag 1 op locatie hebben waar geen fiber mogelijk is. (Zeer geindustraliseerd terrein)

En dan 1 voor een locatie waar men 2 maand per jaar aanwezig is.

En dan 3 (of minder) voor op een evenement neer te poten voor betalingen enz en om op te kunnen streamen mits nodig maar is zeker geen nood.

Allemaal vrij klein gebruik aangezien dit niet publiek gaat zijn. Heb dus geen nood aan die business die gemaakt is voor 20+ gebruikers.

[ Voor 3% gewijzigd door daboytonie op 19-05-2023 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

@daboytonie veel van die dingen zijn ook wel te realiseren met een 5G router en externe antennes wellicht? In ieder geval een stuk goedkoper in aanschaf. Which eerst met een enkele beginnen, met de RV optie, die je kan verplaatsen naar de plek waar je de meeste bandbreedte nodig hebt. Ik heb ook wel eens een maand mijn huis gedraaid op een KPN g5 abonnement met een telefoon als hotspot en een AP die van WiFi weer bekabeld maakte. Ging prima met streamen en alles.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rudi-assauer
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 13:04
Hier inderdaad ook voor de 2de keer de verlaging.

Inmiddels van 100 per maand terug gegaan naar 65. Dat is toch substantieel.

Driving a van, solving mysteries, with my dog, Mr. Doo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bloemkolen
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-09 21:28
Hier in België ook terug naar 65 euro.

Ik was al tevreden met deze snelheden voor 99 euro, beste internet wat ik ooit heb gehad hier in "the middle of nowhere"

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3KTLNgZuqcjkO5xtS7uQTwiabZo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/9uRX6z6mx9Oo8RrhmnpKlDhh.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-09 22:55

TommyGun

Stik er maar in!

Zijn er mensen die Starlink gebruiken met kamperen?

Via de site heb ik de keuze uit Roam en Residentieel. Maar maakt het echt uit wat je kiest?

Respectievelijk
€ 100 per maand en eenmalige kosten voor hardware van € 450.
€ 100/mnd voor service en € 300 voor hardware.

EDIT; ik kijk nogmaals en nu zijn de prijzen anders 8)7

Respectievelijk
€ 65/mnd voor service en € 300 voor hardware.

In hoeverre kan ik de apparatuur bestellen en activeren wanneer nodig? Dus voor een maand bijv...

EDIT;
Van wat ik begrijp kun je met de de Residential maar op 1 locatie internetten, dus het moet sowieso de Roam worden.

[ Voor 53% gewijzigd door TommyGun op 19-06-2023 14:31 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Krysa
TommyGun schreef op maandag 19 juni 2023 @ 14:03:
Zijn er mensen die Starlink gebruiken met kamperen?

Via de site heb ik de keuze uit Roam en Residentieel. Maar maakt het echt uit wat je kiest?

Respectievelijk
€ 100 per maand en eenmalige kosten voor hardware van € 450.

EDIT; ik kijk nogmaals en nu zijn de prijzen anders 8)7

Respectievelijk
€ 65/mnd voor service en € 300 voor hardware.

In hoeverre kan ik de apparatuur bestellen en activeren wanneer nodig? Dus voor een maand bijv...

EDIT;
Van wat ik begrijp kun je met de de Residential maar op 1 locatie internetten, dus het moet sowieso de Roam worden.
Je kunt residential nemen en iedere maand voor 20 euro roaming aan/uitzetten
Bummer, dit is niet meer ondersteund:
Portability wordt niet meer aangeboden als extra optie door Starlink.

Als u Portability had ingeschakeld bij de overstap, kunt u deze functie blijven gebruiken.

Als u besluit dat u Portability niet meer nodig heeft, kunt u dit verwijderen door te klikken op ‘Beheren’ in het gedeelte ‘Uw Starlinks’ van uw account en vervolgens op ‘Wijziging van serviceplan’. Zodra u uw serviceplan wijzigt, kunt u Portability niet meer terugzetten.
Dan maar het plan wijzigen wanneer ik op vakantie ga

[ Voor 24% gewijzigd door Krysa op 19-06-2023 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rietsuiker99
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 20-08 13:15
Heb eerder deze maand Starlink geïnstalleerd in een buitengebied. Tot dusver heel tevreden met het resultaat, maar krijg Ziggo Go helaas niet via de native app aan de praat op Google TV (Philips OLED 808)... Het lijkt erop alsof het ip adres geweerd wordt. Is dit een bekend probleem?

Streamen met Ziggo Go vanaf mijn mobiel (5g Vodafone) werkt wel gewoon naar diezelfde TV toe. Heb een Ziggo abonnement wat aan mijn thuisadres elders is gekoppeld, daarom benieuwd naar de mogelijkheden om Ziggo Go te kijken via Starlink. Hoe doe ik dit?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jeffrey87
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 10-09 08:21
rietsuiker99 schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 11:13:
Heb eerder deze maand Starlink geïnstalleerd in een buitengebied. Tot dusver heel tevreden met het resultaat, maar krijg Ziggo Go helaas niet via de native app aan de praat op Google TV (Philips OLED 808)... Het lijkt erop alsof het ip adres geweerd wordt. Is dit een bekend probleem?

Streamen met Ziggo Go vanaf mijn mobiel (5g Vodafone) werkt wel gewoon naar diezelfde TV toe. Heb een Ziggo abonnement wat aan mijn thuisadres elders is gekoppeld, daarom benieuwd naar de mogelijkheden om Ziggo Go te kijken via Starlink. Hoe doe ik dit?
De Ziggo Go app op Google TV en Apple TV werken alleen vanaf een Ziggo IP.

De app op Android en iOS werken wél vanaf andere IP adressen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 16:44
Jeffrey87 schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 16:56:
[...]

De Ziggo Go app op Google TV en Apple TV werken alleen vanaf een Ziggo IP.

De app op Android en iOS werken wél vanaf andere IP adressen.
Je zou thuis in je Ziggo netwerk wel een pfSense VPN neer kunnen zetten waarmee je dan je starlink netwerk meer verbindt. Zou heb je gewoon een Ziggo IP (let wel op dat de maximale snelheid dan gelimiteerd is door de upload snelheid van het Ziggo netwerk waarin de pfSense VPN staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rietsuiker99
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 20-08 13:15
Roy Tollenaar schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 17:01:
[...]

Je zou thuis in je Ziggo netwerk wel een pfSense VPN neer kunnen zetten waarmee je dan je starlink netwerk meer verbindt. Zou heb je gewoon een Ziggo IP (let wel op dat de maximale snelheid dan gelimiteerd is door de upload snelheid van het Ziggo netwerk waarin de pfSense VPN staat
Dank voor deze tip Roy! Ik heb op beide locaties een deco netwerk met OpenVPN ondersteuning. Dat zou neem ik aan ook moeten werken? En wat is een acceptabele upload snelheid?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 16:44
rietsuiker99 schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 07:19:
[...]

Dank voor deze tip Roy! Ik heb op beide locaties een deco netwerk met OpenVPN ondersteuning. Dat zou neem ik aan ook moeten werken? En wat is een acceptabele upload snelheid?
Ik ga er van uit dat het dan ook werkt. Kwa upload snelheid zou de locatie waar de Ziggo aansluiting is dab minimaal 15mbps moeten zijn (je download via starlink met vpn is dan ook maximaal 15mbps). Ik gebruik zelf soort gelijk systeem en daar is ziggo upload 60mbps dus de download via vpn is daar dus ook maximaal 60mbps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0bert
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-07 02:32
Wat is de beste manier om zoveel mogelijk regulier tv te kunnen blijven kijken na de overstap naar Starlink? Ben ik dan afhankelijk van abonnementen op kijk.nl e.d., of zijn er alternatieven? Als je nog 3 extra maandabbo's moet nemen, tikt dat ook wel weer aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

r0bert schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 08:48:
Wat is de beste manier om zoveel mogelijk regulier tv te kunnen blijven kijken na de overstap naar Starlink? Ben ik dan afhankelijk van abonnementen op kijk.nl e.d., of zijn er alternatieven? Als je nog 3 extra maandabbo's moet nemen, tikt dat ook wel weer aan
Ik kijk alleen npo op DVB-T dat is vrij te ontvangen. Voor de commerciëlen heb je inderdaad iets van IPTV nodig. Canal digitaal heeft dat ook dacht ik. Let er wel op dat bbc er niet altijd bij zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey87
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 10-09 08:21
franssie schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 09:05:
[...]

Ik kijk alleen npo op DVB-T dat is vrij te ontvangen. Voor de commerciëlen heb je inderdaad iets van IPTV nodig. Canal digitaal heeft dat ook dacht ik. Let er wel op dat bbc er niet altijd bij zit.
Bij Canal Digitaal heb je ook geen zenders van Discovery (Eurosport valt daar ook onder).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rudi-assauer
Tijdens de hevige buien van gisteravond viel het internet toch even voor wat minuten weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dss58
rudi-assauer schreef op maandag 10 juli 2023 @ 06:38:
Tijdens de hevige buien van gisteravond viel het internet toch even voor wat minuten weg.
komt door de geladen onweerswolken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudi-assauer
Voor de mensen die streamen via vaste bekabeling vanuit de router en wel eens ervaren dat het internet weg valt, waardoor de stream tijdelijk wegvalt of lijkt opgebouwd uit blokjes, terwijl internet er draadloos nog wel is. Dat ligt aan de router van starlink. Van mij ICT collega's heb ik gehoord dat dat te verhelpen schijnt te zijn, zij hadden het opgelost in ieder geval.

Tenzij iemand hier al weet hoe dit op te lossen dan kan die dat posten. Anders zal ik nog even navraag doen bij die collega's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

@rudi-assauer Ik her ken het wel, ook draadloos want ik heb een AP aan de router hangen via een tussenkabeltje. Dus ik ben wel benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justme27
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-11-2024
Hallo,

Ik wil even 1 ding melden en 1 vraag stellen ☺️

Melden: starlink is ook nu in Italië beschikbaar. Ik woon er en heb dankzij starlink wel internet op een plek waar het alternatief (ADSL - 20mbit) of Eolo (schotelinternet) er bijna niet is.

Vraag: ik heb niet een volledig vrij zichtveld voor mijn schotel dus krijg de melding dat ie belemmerd is. Als melding geeft ie “Verwacht elke 5 notulen een onderbreking”. Ik kan echter niet achterhalen wat er nu wordt bedoeld met de “notulen”. Is dat elke 5 minuten? Of een andere tijdsspanne? Of per 5 mb? Iemand een goed idee.

Ik merk zo af en toe wel dat het internet wat stroperig reageert en soms even wegvalt maar met streaming eigenlijk nauwelijks problemen (wordt kennelijk goed gebufferd).

Vandaag is het overigens onbestendig weer (onweer en regen) maar heb een snelheid van ongeveer 60 Mbps.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rio
  • Nu online

Rio

Ik heb al een boek

Notulen = minuten. Rare taalfout idd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duvekot
Rio schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 02:37:
Notulen = minuten. Rare taalfout idd
Niet heel raar als je "minutes" wil vertalen vanuit het engels .. en alleen dat woord bekijkt.
The minutes of a meeting
Vertaal je naar:
De notulen van een vergadering
https://translate.google....20meeting%20&op=translate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justme27
Ik werk nu op starlink vanuit Italië en merk wel wat raars op.

Elke x-minuten valt de verbindingen even weg door obstakels zoals ook wordt aangegeven in de app. Vervelend maar het is niet anders omdat ik de schotel niet ergens anders neer kàn zetten :-(
Wat ik echter zie gebeuren in Windows is dat er getoond wordt, bij Netwerkstatus, dat ik wel verbonden ben met een netwerk maar dat er geen internettoegang zou zijn. Echter kan ik gewoon werken en ook een speedtest werkt prima. Ook Teams werkt prima. Alleen Spoftify werkt bv niet meer (zegt dat ik in de offline modus) zit terwijl die niet aanstaat.

Na een tijdje "connect" ie weer en "ziet" Windows ook weer dat er een internetconnectie is bij Netwerkstatus.

Het lijkt erop dat bij een onderbreking, Windows niet goed kan detecteren dat er weer een werkende verbinding aanwezig is. Is dit ook op de een of andere manier te forceren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

@justme27 Geen idee hoe windows dat monitort maar wellicht kan je in CMD met
code:
1
ping -t nu.nl

je winsock laten weten of iets wel werkt?
edit: je SpaceX router pingt het netwerk ook maar dat ziet windows dan weer niet.

[ Voor 21% gewijzigd door franssie op 24-07-2023 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justme27
Zojuist gedaan. Weer een "Geen internetverbinding" melding te zien maar wel gewoon internet.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OKIlDHv0mdD8Tvh47-i3jO8OMXQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/z716JcLvEofXlbitBW2L95z5.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PRv6jT_vrNOi0T-MTJmZZmzXC3E=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/MShInMOdKFZTj2TLEKhUyFqQ.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Met -t laat je de pings oneindig doorlopen op de achtergrond. Maar windows zal zelf zoiets ook doen denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• duvekot
Hier wat meer details over hoe windows bepaald of je "internet verbinding" hebt.

https://learn.microsoft.c...-corporate-public-network

Kijk ook eens in je StarLink router of app wat daar staat tijdens zo'n periode.

Want op basis wat hier boven staat kan het dus ook een DNS probleem zijn of zo ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• neeecht
  • Registratie: November 2003
  • Nu online
https://www.reddit.com/r/Starlink/

Rond 01:38 is Starlink wereldwijd (zo lijkt) offline gegaan.
Tijdens deze post nog steeds offline. We wachten af!

https://www.starlink.com/account/home
Doet ook niet wat het moet doen.
Inloggen wel, maar verder niets.

2:08:
Starlink heeft zichzelf (neem ik aan, indien geen connecties) opnieuw opgestart. Nog steeds Searching.

https://twitter.com/Starlink/status/1701756057171951888

2:31:
En werkt weer.

2:39
Weer offline

2:45

2:47
Offline (updates tot 03:00)

02:50

[ Voor 59% gewijzigd door neeecht op 13-09-2023 02:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Iemand ervaring met Starlink in combinatie met een vakantiehuis in Frankrijk. Idealiter 2 maanden per jaar in het vakantiethuis en de rest in Nederland qua gebruik. Moet je hiervoor het Roam-abonnement nemen, of kun je ook prima Residential aanschaffen?
Pagina: 1 ... 5 ... 19 Laatste