Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-06 20:45
rudi-assauer schreef op zondag 27 februari 2022 @ 15:32:
Sinds een week met zowel de NPO App en de VRT Nu app dat de app aangeeft dat vanwege rechten in dit land (Nederland) geen live televisie bekeken kan worden.

Heeft Starlink iets gewijzigd waardoor de apps nu denken dat ik in het buitenland zit.

Hoe kan ik dat controleren?
Hebben meer mensen hier last van?
Kan ik dit omzeilen?
Er staan geen grondstations in Nederland. Dus misschien dat de publieke omroep jou nu als Fransman of Duitser ziet, afhankelijk van waar je IP adres vandaan komt.

Wat overigens binnen de EU helemaal niet is toegestaan...

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudi-assauer
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 08:23
Maar er is kennelijk ergens iets veranderd in de settings. Omdat beide apps, afzonderlijk van elkaar dit probleem nu hebben.

Driving a van, solving mysteries, with my dog, Mr. Doo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 04-06 17:49
rudi-assauer schreef op zondag 27 februari 2022 @ 15:42:
Maar er is kennelijk ergens iets veranderd in de settings. Omdat beide apps, afzonderlijk van elkaar dit probleem nu hebben.
Je kan eens kijken naar wat https://whatismyipaddress.com/ aangeeft als je locatie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudi-assauer
My IP Information:

ISP: Starlink

City: Berlin

Region: Land Berlin

Country: Germany

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:57
rudi-assauer schreef op zondag 27 februari 2022 @ 16:32:
My IP Information:

ISP: Starlink

City: Berlin

Region: Land Berlin

Country: Germany
Daar is je antwoord. Duitsland is geen Nederland, dus mag je de content van Nederland niet bekijken. Ook al zit je natuurlijk wel in Nederland, je IP is Duits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudi-assauer
Is er een manier om dat te omzeilen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18:12
rudi-assauer schreef op zondag 27 februari 2022 @ 18:51:
Bij een normale isp internet verbinding, zou je het geo blocking probleem kunnen
omzeilen met een VPN verbinding. Ik ben er niet al te zeker van of dit bij een starlink
setup ook zo is. Maar als ik er even op google zie ik wel positieve berichten.

https://www.reddit.com/r/.../starlink_usage_with_vpn/

Probeer het eens https://airvpn.org/buy/
Je kan daar een test periode aangaan, of 3 dagen voor 2 euro.
Bevalt dat, kan je wellicht later langer nemen.

[ Voor 13% gewijzigd door ppeterr op 27-02-2022 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duvekot
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18:09
rudi-assauer schreef op zondag 27 februari 2022 @ 18:51:
Je kan bij de verschillende GeoIP diensten kijken wat er nog meer gemeld wordt. En eventueel een "correctie" doorgeven. Maar dat ligt er ook aan of je IP echt helemaal dynamisch is .. of static voor jou account is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemkolen
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-06 22:05
Ik krijg hier in België gewoon België als land te zien bij de ip check, betekend dat dat ze hier wel een basisstation hebben staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dss58
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 09-06 09:43
Bloemkolen schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 22:23:
Ik krijg hier in België gewoon België als land te zien bij de ip check, betekend dat dat ze hier wel een basisstation hebben staan?
kan zomaar ja, alleen dan is het nog niet zeker dat het werkelijk België is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rudi-assauer
Ik had er maar eens naar gevraagd bij Starlink. Zoals alles met elektronica, stekker er in en eruit is vaak de oplossing. Die stellen ze nu ook voor:

Hi

We hope this correspondence finds you in good spirits, our apologies for the delayed reply and inconvenience. Currently this is a known issue that our teams are working on resolving, we do not have an estimated time for fix. Multiple customers may be tied to that same cell / IP Address, and we are unable to detect how often your IP Address may change, due to multiple passing satellites. However, by power-cycling your Starlink it will attempt to populate a new IP Address which may be closer in region, no guarantees. Please unplug from the wall outlet for a full 20 mins then leaving plugged in for the next 12 hours in order to receive all the proper system updates.

For now, we will be closing this ticket, If for any reason you start experiencing any service interruptions please feel free to reach back out to us thru this ticket thread to escalate to our technical support team for assistance. We appreciate your patience as we work to resolve this issue

Our Best

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• duvekot
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18:09
https://mobile.twitter.co...tatus/1499442132402130951
Updating software to reduce peak power consumption, so Starlink can be powered from car cigarette lighter.

Mobile roaming enabled, so phased array antenna can maintain signal while on moving vehicle.
Dit alles in reacties op vragen vanuit Oekraïne.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rapanui
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-10-2024
Vorige week Dishy besteld, gisteren geleverd (ronde schotel). Erg tevreden over over de behaalde snelheden (350 Mbit down en 40 Mbit up). Komende tijd aan de slag met een eigen router en IPv6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 767041

ik heb een vraag over starlink in NL, hebben jullie nog wel is last van onderbrekingen of valt dat erg mee tegenwoordig?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rudi-assauer
De onderbrekingen zijn er nog wel. Eigenlijk altijd op dezelfde momenten.

En zoals hierboven vermeld heb ik een Duits IP wat irritant is met TV kijken door Geoblocks.

Edit:

Na herhaaldelijk verzoek, waar ze me eerst de opdracht gaven zelf te rebooten, is het ze gelukt mijn IP te veranderen. Hoewel ze eerst van mij Duitse IP nog een Franse hadden gemaakt en ik nogmaals moest verzoeken nu toch echt een Nederlandse te verschaffen is het gelukkig geregeld.

Van afstand hebben ze tot 2 maal toe mijn Starlink gereset en toen was het goed.

[ Voor 52% gewijzigd door rudi-assauer op 11-03-2022 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bavamesirenen98
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 16-03-2022
*knip*. Spam.

[ Voor 93% gewijzigd door rens-br op 15-03-2022 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slijkie
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17:20
rudi-assauer schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 07:51:
De onderbrekingen zijn er nog wel. Eigenlijk altijd op dezelfde momenten.

En zoals hierboven vermeld heb ik een Duits IP wat irritant is met TV kijken door Geoblocks.

Edit:

Na herhaaldelijk verzoek, waar ze me eerst de opdracht gaven zelf te rebooten, is het ze gelukt mijn IP te veranderen. Hoewel ze eerst van mij Duitse IP nog een Franse hadden gemaakt en ik nogmaals moest verzoeken nu toch echt een Nederlandse te verschaffen is het gelukkig geregeld.

Van afstand hebben ze tot 2 maal toe mijn Starlink gereset en toen was het goed.
Mooi dat het uiteindelijk toch opgelost is! :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wdeqy7Pu6QdMBqJeaZyMY2U1uRo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fOdVmMCM5qxKDC5N2vYmYJhC.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mathieu76
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 07:57
Starlink is excited to announce Portability as an add-on feature for all Starlink customers. Portability enables customers to temporarily move their Starlink to new locations and receive high-speed internet anywhere where Starlink provides active coverage within the same continent. To see active coverage areas, please view the Starlink Availability Map (http://www.starlink.com/map).

You can enable Portability for € 25/month on your account page. Once enabled, Portability will take effect immediately, and you can disable Portability from your account page at any time.

To learn more about Starlink Portability, please read our FAQ page.

Thank you for being a Starlink customer!

The Starlink team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:05

sus

is druk :+

Ben voor een klant aan het kijken of Starlink een optie is. Camping/boerenbedrijf in het buitengebied. 4G heeft net aan bereik voor een telefoongesprek, maar verbinden met internet is er niet bij. Er ligt een koperdraadje van KPN, daar komt met enige moeite 1Mbit overheen.

Gezien de ervaringen die ik hier lees denk ik dat we dus wel een potentiele oplossing hebben voor daar - het gaat dan vooral om de woning en het gezin, zeker niet om ook door te zetten naar de camping. Misschien op de receptie even een wifi-puntje, zodat gasten daar even op de mobiel terecht kunnen.

Nu zit ik op de site van starlink, klop het adres in en zie dan dit:

code:
1
2
3
4
Hardware            €639.00
Shipping & Handling  €81.00
Service              €99.00 /mo
Due Today           €720.00

Wat is daar anders aan dat wat ik in de TS lees? En, kan ik er gezien de prijs van uitgaan dat dit dan die nieuwe schotel is, en ik dus de ethernet-adapter nog nodig heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rio
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:28

Rio

Ik heb al een boek

sus schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 12:29:
Ben voor een klant aan het kijken of Starlink een optie is. Camping/boerenbedrijf in het buitengebied. 4G heeft net aan bereik voor een telefoongesprek, maar verbinden met internet is er niet bij. Er ligt een koperdraadje van KPN, daar komt met enige moeite 1Mbit overheen.

Gezien de ervaringen die ik hier lees denk ik dat we dus wel een potentiele oplossing hebben voor daar - het gaat dan vooral om de woning en het gezin, zeker niet om ook door te zetten naar de camping. Misschien op de receptie even een wifi-puntje, zodat gasten daar even op de mobiel terecht kunnen.

Nu zit ik op de site van starlink, klop het adres in en zie dan dit:

code:
1
2
3
4
Hardware            €639.00
Shipping & Handling  €81.00
Service              €99.00 /mo
Due Today           €720.00

Wat is daar anders aan dat wat ik in de TS lees? En, kan ik er gezien de prijs van uitgaan dat dit dan die nieuwe schotel is, en ik dus de ethernet-adapter nog nodig heb?
Jez#s fikse prijsstijging :/
Welke dishy je ontvangt is volgens mij een grote verrassing, dat staat los van deze prijsverhoging. De enige die je hierop kan antwoorden is customer support denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 07:22
sus schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 12:29:

Momenteel is het nog de oude, ronde schotel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy87
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18:06
Ik heb de 23ste al een mail gehad dat mijn starlink kit verzonden zou zijn, in de DHL tracking is al even niks meer geupdate en zou die volgens mij nog ergens in duitsland zijn, duurde dit bij anderen ook zo lang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rio

Rio

Ik heb al een boek

Ik lees her en der (vnml. amerikaanse klanten) dat de snelheid recent is afgenomen omdat cellen hun max capacity hebben bereikt.

Wat zijn de ervaringen hier van de aktieve gebruikers qua snelheid en latency?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rio

Rio

Ik heb al een boek

WoutF schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 12:00:
[...]

Die hebben we nog en doen we niet weg voor als we er in de toekomst op terug willen komen :)
Aansluitend op mijn voorlaatste post ben ik, als buitengebiedbewoner, erg benieuwd naar een follow-up artikel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jimmy87
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18:06
Dat van de amerikaanse klanten lees ik inderdaad ook, ik hebv op de camping nog steeds 100 - 200 Mbps dus dat is op dit moment nog gewoon goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Het is in de VS vooral rond LA druk met starlink. Als je daar woont kun je hem dan ook niet meer bestellen.

Er wordt ook flink aangedrongen door Airlines en cruise maatschappijen om starlink te mogen gebruiken op bewegende voer/vlieg/vaartuigen. En uit klachten van de concurrentie blijkt ook dat spacex dit niet verhinderd.

Vooral op schepen lijkt het heel makkelijk te implementeren. En een fractie van de prijs van de huidige opties.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rio

Rio

Ik heb al een boek

Hoewel ik het, vooral maandelijks, een hoop geld vind, neig ik er dan meer en meer naar om het aan te schaffen als vervanging voor mijn waardeloze, wegvallende 4g voor thuis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenjoeri
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 16:38
Rio schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 13:47:
Hoewel ik het, vooral maandelijks, een hoop geld vind, neig ik er dan meer en meer naar om het aan te schaffen als vervanging voor mijn waardeloze, wegvallende 4g voor thuis
Er zijn genoeg partijen die Internet in het buitengebied aanbieden via 4G en 5G. Gezien 4G voor Thuis van T-mobile is, kan je beste kijken naar partij die op het KPN netwerk zit.

[ Voor 11% gewijzigd door ikbenjoeri op 14-06-2022 14:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rio

Rio

Ik heb al een boek

Bl@ckbird schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 14:56:
Beste is een 4G router te nemen waar je een externe (richt-) antenne aan kan hangen. Deze richtantenne richt je naar de dichtstbijzijnde 4G mast waar je bij voorkeur line-of-sight naar hebt. De antenne kabel tussen de antenne en de 4G router wil je zo klein mogelijk houden i.v.m. verliezen in de kabel van het RF radio signaal. Een 4G / 5G cellular gateway kan ook, maar dat is een dure, professionele oplossing.
ikbenjoeri schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 14:38:
[...]

Er zijn genoeg partijen die Internet in het buitengebied aanbieden via 4G en 5G. Gezien 4G voor Thuis van T-mobile is, kan je beste kijken naar partij die op het KPN netwerk zit.
Bedankt voor jullie advies, maar ik ben gepokt en gemazeld op dit gebied.

Samengevat hebben ze ofwel (te) lage snelheid (40Mbit), ofwel brakke maar verplichte apparatuur, ofwel een ronduit slechte en wegvallende verbinding, ofwel een onbruikbare bundel, ofwel een combinatie hiervan.

Degenen die het leveren doen dit puur om aan hun contractuele verplichting met de overheid te voldoen (frequentie = ook buitengebied voorzien), niet uit intrinsieke klantgerichtheid.

[ Voor 63% gewijzigd door Rio op 14-06-2022 15:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bl@ckbird
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Beste is een 4G router te nemen waar je een externe (richt-) antenne aan kan hangen. Deze richtantenne richt je naar de dichtstbijzijnde 4G mast waar je bij voorkeur line-of-sight naar hebt. De antenne kabel tussen de antenne en de 4G router wil je zo klein mogelijk houden i.v.m. verliezen in de kabel van het RF radio signaal. Een 4G / 5G cellular gateway kan ook, maar dat is een dure, professionele oplossing.

~ Voordelig Zelf Vliegen? ~ Sent using RFC 1149. Note: No animals were harmed during this data transfer. ~

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rio

Rio

Ik heb al een boek

Kogel = door de kerk, zojuist Starlink besteld.

Ik zal hier updates plaatsen zodra geïnstalleerd en ook daarna.

Update 27-6: nog steeds 'in transit'

[ Voor 14% gewijzigd door Rio op 27-06-2022 08:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• killah
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-06 14:47
Ik heb zelf de starlink RV (square model) en die doet 150-200/10-15. Werkt perfect.
Nu nog alleen die router er af halen en er een eigen poe er aan wil knopen. Waarom ? Omdat ik deze op 12V DC wil aansluiten en niet via de inverter wil laten lopen
Enigste nadeel is dat je soms best lang op zoek moet naar een leeg veld waar je dishy kan plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killah
Rio schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 13:47:
[...]

Jez#s fikse prijsstijging :/
Welke dishy je ontvangt is volgens mij een grote verrassing, dat staat los van deze prijsverhoging. De enige die je hierop kan antwoorden is customer support denk ik...
Bij Residental aanvraag krijg je ronde. Bij de RV abbo vanwege het stroom verbruik de vierkante.(Op dit moment).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwizz
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 19-02 10:48
Hi,

Ik ben al enige tijd aan het kijken naar een Starlink systeem. Op dit moment heb ik op mijn kantoor KPN buitengebied internet met max 14mb/s op een goede dag. Dit resulteert erin dat tijdens Zoom/Hangout calls en dergelijke al mijn andere apparaten van de wifi af moeten.
Niet optimaal dus en downloaden is een uitdaging.

Nu ben ik benieuwd wat de ervaring is met Starlink. Hiernaast ben ik ook benieuwd of je eventueel je systeem kunt meenemen naar een ander land en daar gebruiken? (Ik wil namelijk overwinteren in Spanje)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rio

Rio

Ik heb al een boek

Dwizz schreef op maandag 27 juni 2022 @ 13:11:
Hi,

Ik ben al enige tijd aan het kijken naar een Starlink systeem. Op dit moment heb ik op mijn kantoor KPN buitengebied internet met max 14mb/s op een goede dag. Dit resulteert erin dat tijdens Zoom/Hangout calls en dergelijke al mijn andere apparaten van de wifi af moeten.
Niet optimaal dus en downloaden is een uitdaging.

Nu ben ik benieuwd wat de ervaring is met Starlink. Hiernaast ben ik ook benieuwd of je eventueel je systeem kunt meenemen naar een ander land en daar gebruiken? (Ik wil namelijk overwinteren in Spanje)
Zodra ik het hier heb draaien zal ik je updaten vwb de bruikbaarheid met oa Teams.

Een regulier abo is gebonden aan je adres (eigenlijk de cel waarin je gebruik-adres valt) en is dus niet geschikt omte verplaatsen. Met een RV abo kan dit wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bloemkolen
Ik heb het hier nu een goed aantal maanden draaien. Met het oude type (ronde) schotel.
Eerste maanden op de tri-pod in de tuin, daarna op een antennesteun op het dak.

De momenten dat ik uitval heb gehad zijn minder dan 1 minuut per keer en minder dan 1 keer in de week.
Op 1 keer na, toen heb ik de router moeten uit en aan zetten vanwege geen verbinding, dit loste het ook meteen op.

Downloadsnelheden variëren tussen de 150 Mbps en 250Mbps down (meestal ~210Mbps)
En de uploadsnelheid is weinig variabel met ~20Mbps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rio

Rio

Ik heb al een boek

Bloemkolen schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 16:27:
Ik heb het hier nu een goed aantal maanden draaien. Met het oude type (ronde) schotel.
Eerste maanden op de tri-pod in de tuin, daarna op een antennesteun op het dak.

De momenten dat ik uitval heb gehad zijn minder dan 1 minuut per keer en minder dan 1 keer in de week.
Op 1 keer na, toen heb ik de router moeten uit en aan zetten vanwege geen verbinding, dit loste het ook meteen op.

Downloadsnelheden variëren tussen de 150 Mbps en 250Mbps down (meestal ~210Mbps)
En de uploadsnelheid is weinig variabel met ~20Mbps
Dat klinkt goed!
Uit nieuwsgierigheid: waar in NL is 'hier'?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bloemkolen
Net over de grens bij Tilburg, in België

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rio

Rio

Ik heb al een boek

Check, dank. Ik was wat huiverig nav alle berichten op voornamelijk Reddit over snelheidsverlies tov een jaar geleden, maar de overvolle cellen zoals in de VS lijken hier (vooralsnog) totaal niet aan de orde en daar ben ik blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemkolen
In tegenstelling tot de VS hebben de meeste mensen in de Benelux wel een fatsoenlijke bekabelde breedband verbinding.
Alleen de paar uitzonderingen niet, moet zeggen dat ik tot nu toe echt wel tevreden ben over de starlink verbinding hier, al is het zeker niet de goedkoopste oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rio

Rio

Ik heb al een boek

Denk idd dat beide factoren een rol spelen. Ben heel benieuwd!
Bezorging duurt best lang voor iets dat uit Duitsland moet komen btw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemkolen
Was er hier ruim binnen een week :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rio

Rio

Ik heb al een boek

Ik zit 'al' op 10 dagen, maar luxeprobleem natuurlijk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rio

Rio

Ik heb al een boek

Rio schreef op zondag 19 juni 2022 @ 13:30:
Kogel = door de kerk, zojuist Starlink besteld.

Ik zal hier updates plaatsen zodra geïnstalleerd en ook daarna.

Update 27-6: nog steeds 'in transit'
Zojuist ontvangen hier in de Zaanse weilanden. Meer plug&play wordt het niet voor de initiële setup; alles zit aangesloten in de doos > voet neerzetten, schotel erin klikken, stekker in stopcontact > 3 minuten booten > verbinden via wifi 👍

First try
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ack_3LyqyHgrDsJWurgTrahvo6o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/E8v7QdO0dWB6cKBJtopjnS3Y.jpg?f=fotoalbum_large

This could be the beginning of a beautiful friendship 😄

Update 1: op het dak gezet en in eigen router geprikt, hij lijkt hierna niet meer voorbij 100Mbit up te willen. Wellicht moet hij iets 'leren' oid. Ik ga dit 24 uur aankijken.
Edit: (OK dit lijkt aan de router (AX50) te liggen; een maandagmorgenmodelletje die de negotiation speed afknijpt tot 100Mbit, schijnen meer mensen last van te hebben. Wordt waarschijnlijk nieuwe router kopen 😖 )
Nu teruggeprikt in meegeleverde Starlink router en het is weer uitstekend
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_929cRVf39HgT4fIkDw4-II6rQQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7zraCftucRU53DPntOILhade.jpg?f=fotoalbum_large

Update 2: inmiddels een aantal videocalls achter de rug, ook dat gaat echt uitstekend.
Dit lijkt na 24 uur gebruik de heilige graal voor mij 👌

[ Voor 33% gewijzigd door Rio op 01-07-2022 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killah
De RV versie is een light abbo. Dus wat lagere snelheden,
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MVPszRi1nLKeFEDV8fTgTXJ_BgU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/auwL7NOwAcBZ2E0MizSrt3uG.jpg?f=fotoalbum_large

Maar meer dan genoeg voor onderweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:34

FreakNL

Well do ya punk?

Ik geloof best dat het prima werkt @Rio, maar het is toch wel een fikse investering en hoge maandelijkse kosten..

Gewoon ter interesse, heb je geprobeerd om je 4g verbinding zelf stabiel te maken?

Je praat over verplichte apparatuur maar hoe verplicht is dat?

Ik heb zelf (in een buitengebied) zeer goede ervaringen met:
2x Omni 292v2
1x Teltonika 4g Modem
1x Vodafone sim

Ik haal daar gewoon strak 50/60mbit op.. Als je meer wilt wordt het lastig, of je moet naar een betere/duurdere router gaan.

Wat @Bl@ckbird Bl@ckbird ook zegt dus...

De snelheden uit jouw screenshot zijn indrukwekkend, maar over het algemeen totaal onnodig voor een consument. Ik zit er zelf over na te denken om mijn Ziggo abbo terug te schroeven naar 50/20 (nieuwe snelheden).. Ik weet eigenlijk niet wat ik met meer download moet en de upload is ook prima (na de recente snelheidsverhogingen)

[ Voor 3% gewijzigd door FreakNL op 20-07-2022 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rio

Rio

Ik heb al een boek

Ik DM je even, want dit gaat niet over Starlink

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 07:22
Prijs is verlaagd naar €80! (In België toch)
*O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WesselKiens
  • Laatst online: 11-06 14:39
bottom line schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 08:00:
Prijs is verlaagd naar €80! (In België toch)
*O*
Ik heb 2 Spaanse abonnementen in beheer, beide verlaagd naar €70/mnd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rudi-assauer
Effective 24-08-2022, Starlink is reducing your monthly service fee to € 85.

In Nederland.

• moppentappers
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-06 21:29
Het is wel heel erg uit de toon met andere bedrijven die prijzen alleen maar verder verhogen dat Starlink nu voor bestaande klanten een prijsverlaging geeft, ik ben er bijna door verbijsterd. Aangenomen dat Elon Musk hiervan op de hoogte is prijst deze actie hem zeer, ik vraag me af wat de gedachtegang erachter is, ik kan me niet voorstellen op welke manier dit commercieel gezien een voordelige zet is.

• rudi-assauer
In Dollars is het voor SpaceX geen verlaging ten opzichte van de start, door de wisselkoers verhouding, de euro/dollar verhouding is gedaald tot 0,85 ten opzichte van een jaar geleden.

Wat dat betreft klopt de prijs aardig nu.

• Rio

Rio

Ik heb al een boek

Aanschafkosten zijn ook naar beneden, niet dat ik er nog iets aan heb, maar echt netjes dit 👌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:18

Sorcerer8472

Mens sana?

Starlink gaat roaming aanbieden in alle gebieden van de VS op een stukje T-Mobile spectrum, met name om dead zones "op te lossen":

Nog weinig over te vinden in NL media maar dit is best bijzonder. Technisch ook erg moeilijk, doppler compenseren in alle richtingen van de satelliet voor telefoons die daar nauwelijks mee om kunnen gaan is niet makkelijk!

Er is ook een oproep aan providers wereldwijd om stukjes spectrum af te staan om dit wereldwijd te kunnen doen. In NL is daar niet veel reden toe maar in het VK dan weer wel. Heel benieuwd hoe dit in de praktijk gaat uitpakken!

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dss58
ik kom zojuist deze video tegen hoe starlink werkt, heel interessant YouTube: How does Starlink Satellite Internet Work?📡☄🖥 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Starlink twitter account legt uit dat de prijzen zijn aangepast aan de koopkracht per land:

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sand0rf
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:54
De hele ochtend al regelmatig verloren verbindingen. Als ik zo op internet kijk is het wereldwijd momenteel instabiel (https://downdetector.com/status/starlink/ & https://www.reddit.com/r/...nts/x1c842/global_outage/)

[ Voor 10% gewijzigd door Sand0rf op 30-08-2022 10:37 ]

/post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemkolen
Hier in België ook een paar keer uitval gehad deze ochtend. wel steeds van korte duur.

Nu weer gewoon 200+down en 20+ up met een ping van tussen 40 en 60

[ Voor 28% gewijzigd door Bloemkolen op 30-08-2022 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rio

Rio

Ik heb al een boek

Hij is weer up. Het 'degraded service' bericht is ook weg uit de app

• djlinsen
  • Registratie: September 2002
  • Nu online

djlinsen

Well suffer my pretty warriors

Wat zijn de te verwachten levertijden in nederland momenteel, gaat het om dagen, weken maanden?

Are you following me, Are you following me?

• Sand0rf
Heeft er iemand ervaring met een mount voor op een plat dak (met tegels of iets dergelijks, niet vast geschroeft op het dak). De ronde dishy die ik beheer staat nu op het dak met een paar tegels over de standaard tripod heen. Dat werkt al een paar maanden goed maar omdat er nu besloten definitief over te gaan naar Starlink on de herfst er aan komt wil ik een wat definitievere oplossing hebben :)

/post

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pieter Holtrop
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11:05
Sand0rf schreef op donderdag 1 september 2022 @ 12:27:
Heeft er iemand ervaring met een mount voor op een plat dak (met tegels of iets dergelijks, niet vast geschroeft op het dak). De ronde dishy die ik beheer staat nu op het dak met een paar tegels over de standaard tripod heen. Dat werkt al een paar maanden goed maar omdat er nu besloten definitief over te gaan naar Starlink on de herfst er aan komt wil ik een wat definitievere oplossing hebben :)
Hier heb ik op het dak drie tegels voorzien van een gaatje met een plug waarop de standaard voet is vast geschroefd. Staat al een jaar.

Pieter Holtrop

• Sand0rf
O dat is een makkelijke goede oplossing!

/post

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kerberos84
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:32
djlinsen schreef op donderdag 1 september 2022 @ 11:47:
Wat zijn de te verwachten levertijden in nederland momenteel, gaat het om dagen, weken maanden?
Ik neem aan dat die ongeveer dezelfde zijn als België? Ik heb dinsdagnamiddag besteld en net bericht gekregen dat die morgen geleverd zou moeten zijn.

Trouwens, geen keuze gehad in rond of rechthoekig model, zou rechthoekig zijn incl wifi-only model... Moet dus nog adapter bijbestellen...

[ Voor 16% gewijzigd door Kerberos84 op 01-09-2022 15:33 ]

No Gillette, No Minette

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rio

Rio

Ik heb al een boek

djlinsen schreef op donderdag 1 september 2022 @ 11:47:
Mijne was een dag of 10 onderweg vanuit Duitsland.
Ik heb mbv 3 emmers van de Action waarvan ik de bovenste helft heb afgesneden betonnen voetjes met een draadeind gemaakt.

[ Voor 54% gewijzigd door Rio op 02-09-2022 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
https://zendamateur.com/viewtopic.php?t=25823

[ Voor 85% gewijzigd door joopv op 02-09-2022 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kerberos84
Starlink geleverd, zoals gedacht rechthoekig met wifi only. Snel opgezet, maar af en toe zei app of ik wel de schotel ingestoken had. Bij nadere inspectie zit er een snee in de kabel (die dus gewoon bestaat uit een simpele netwerkkabel met een "speciale" aansluiting). We zullen zien hoe de support is

No Gillette, No Minette

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fcs
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-06 18:35

fcs

Ik ga als DHL website klopt mijn starlink krijgen.

Deze gaat gebruikt worden in een zeer afgelegen gebied (Portugal, 40 min van steden) waar geen andere verbindingen zijn behalve brake 4g.

Ik heb tevens de verleng kabel voor de schotel besteld, en de netwerk adapter.
Echter, heb ik deze net op Youtube gevonden.

Hier maken ze een constructie met behulp van een POE injector+power converter
Ik weet dat er een aantal managed switches zijn die POE door sturen.

Mijn idee is het volgende:

een klein POE managed switch met 8 of 16 porten, met wat netwerk spul
Internet toegang gaat via starlink, met bovengenoemde "tweak" om hem direct in een managed POE netwerk switch te plugen, en die power converter te omzeilen.

Of heeft starlink te veel power nodig voor de POE managed switches en heb ik alsnog die POE injector + power converter nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kerberos84
Kerberos84 schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 16:20:
Starlink geleverd, zoals gedacht rechthoekig met wifi only. Snel opgezet, maar af en toe zei app of ik wel de schotel ingestoken had. Bij nadere inspectie zit er een snee in de kabel (die dus gewoon bestaat uit een simpele netwerkkabel met een "speciale" aansluiting). We zullen zien hoe de support is
Starlink Support was redelijk snel met antwoorden en waren erg vriendelijk. Grappige is dat al het Starlinkmateriaal uit Duitsland kwam (Schotel als eerste, de netwerkmodule erna ook), maar de vervangkabel werd overgevlogen uit Amerika :D

Ondertussen heb ik de schotel op zijn definitieve plaats gehangen, en heb ik stabiel en behoorlijk snel internet. Ik kan zelfs weer online gamen :9

No Gillette, No Minette

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb een vraag voor de starlink gebruikers in Nederland, wat is jullie latency naar dit ip?

94.140.14.14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieter Holtrop
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11:05
Anoniem: 767041 schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 09:04:
Ik heb een vraag voor de starlink gebruikers in Nederland, wat is jullie latency naar dit ip?

94.140.14.14
tussen de 34 en 52 ms

Pieter Holtrop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hoe is de gemiddelde snelheid nu van starlink in nederland? op de subreddit van starlink zie ik redelijk veel klachten van trage speedtests

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rio

Rio

Ik heb al een boek

Anoniem: 767041 schreef op zondag 25 september 2022 @ 13:46:
hoe is de gemiddelde snelheid nu van starlink in nederland? op de subreddit van starlink zie ik redelijk veel klachten van trage speedtests
Op een slechte dag zit ik rond de 150 Mbit/s down. Uitschieters naar 350 zijn niet uitzonderlijk.
Dat geklaag op Reddit zijn 99% amerikanen, in NL zul je, gezien de dekking van 'normaal' internet, niet snel congested cells krijgen schat ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Rio schreef op zondag 25 september 2022 @ 13:58:
[...]

Op een slechte dag zit ik rond de 150 Mbit/s down. Uitschieters naar 350 zijn niet uitzonderlijk.
Dat geklaag op Reddit zijn 99% amerikanen, in NL zul je, gezien de dekking van 'normaal' internet, niet snel congested cells krijgen schat ik.
klopt overigens wel ja, starllink coverage map laat in heel EU high capacity zien... mar dat komt denk deels omdat EU zelf gewoon een ''redelijk'' infra heeft waardoor niet veel starlink gebruikers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Rio schreef op zondag 25 september 2022 @ 13:58:
[...]

ben dan eigenlijk ook benieuwd wat jij hier voor latency krijgt naad dns.nextdns.io

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rio

Rio

Ik heb al een boek

Anoniem: 767041 schreef op zondag 25 september 2022 @ 14:06:
[...]

klopt overigens wel ja, starllink coverage map laat in heel EU high capacity zien... mar dat komt denk deels omdat EU zelf gewoon een ''redelijk'' infra heeft waardoor niet veel starlink gebruikers
Bedankt voor de validatie
Anoniem: 767041 schreef op zondag 25 september 2022 @ 14:10:
[...]

ben dan eigenlijk ook benieuwd wat jij hier voor latency krijgt naad dns.nextdns.io
Ik zal ns pingen zodra ik zin heb

[ Voor 225% gewijzigd door Rio op 25-09-2022 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rio

Rio

Ik heb al een boek

100 pings; range varieert van 47,1 ms tot 130 ms. Mijn ervaring is dat onder de 50 ms positieve uitschieters zijn.
Ik game soms via Stadia en dat gaat mwoa, maar is niet vlekkeloos. PvP games zijn niet per sé een goed idee zamazegge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Rio schreef op zondag 25 september 2022 @ 21:27:
100 pings; range varieert van 47,1 ms tot 130 ms. Mijn ervaring is dat onder de 50 ms positieve uitschieters zijn.
Ik game soms via Stadia en dat gaat mwoa, maar is niet vlekkeloos. PvP games zijn niet per sé een goed idee zamazegge.
Hmm ok, maar dat is via de anycast.. waarschijnlijk als je de app gebruikt zal het beter gaan aangezien die de anycast niet gebruikt van nextdns

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rio

Rio

Ik heb al een boek

Vraag het me dan niet 😜

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chemokar
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-06-2024
Even een tip voor als je Starlink tijdelijk opzegt. Zorg ervoor dat je dish wel altijd aan blijft staan zodat deze de laatste firware kan downloaden en installeren. Ik heb mijn dishy 9 maanden uit gehad en deze kan nu bij het grof vuil gezet worden. Kreeg van support het antwoord dat de firmware te oud is en niet meer kan worden bijgewerkt, moet een nieuwe of een refurbished dish kopen om er weer gebruik van te kunnen maken.
Thank you for reaching out to us here at Starlink Customer Support. After looking at the last software that your Dish had updated to is unfortunately too far behind in compatibility for your current Dish to still function. We call this being "critically outdated," and unfortunately the only thing we can do to help get you back online is offer you the either a new Kit (€480), or a refurbished Kit (€320).

[ Voor 33% gewijzigd door chemokar op 14-10-2022 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rio

Rio

Ik heb al een boek

chemokar schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 09:27:
Even een tip voor als je Starlink tijdelijk opzegt. Zorg ervoor dat je dish wel altijd aan blijft staan zodat deze de laatste firware kan downloaden en installeren. Ik heb mijn dishy 9 maanden uit gehad en deze kan nu bij het grof vuil gezet worden. Kreeg van support het antwoord dat de firmware te oud is en niet meer kan worden bijgewerkt, moet een nieuwe of een refurbished dish kopen om er weer gebruik van te kunnen maken.

[...]
Vaker gezien. Een vreemde en gemakkelijk op te lossen product bug zou je denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

https://www.xda-developer...i3QDNyngMnX4aSU1CwFDu_UlU

Starlink will introduce a data cap starting in December

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rio

Rio

Ik heb al een boek

In de VS en Canada

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
en niet zo zeer een cap dan een beperking in snelheid wanneer je tijdens spitsuren veel data gebruikt
1 terra tussen 7 uur sochtends en 11 uur savonds. en wanneer je in dit tijd meer dan 1 terra gebruikt gaat je snelheid naar benenen (nog geen idee naar welke snelheid)

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

killah schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 23:55:
De RV versie is een light abbo. Dus wat lagere snelheden,
[Afbeelding]

Maar meer dan genoeg voor onderweg.
Wat zijn jouw ervaringen met het aan- en uitzetten van het abonnement? Kan dat aanzetten op de dag dat je besluit morgen te vertrekken, of gaat het per kalendermaand oid? En als je het weer uit wilt zetten, hoe gaat dat?
Lijkt me namelijk best handig en betaalbaar om mee te nemen op vakantie met de camper en zeilboot - en indien nodig (zoals de afgelopen weken met t-Mobile 4G thuis gezeur) het als backup in te kunnen schakelen.

EDIT:// voor mij thuis heb ik nu starlink besteld, ben klaar met T-Mobile die niet benaderbaar zijn (al heb ik daar bij Starlink nog mindere vewachtingen van ...).

[ Voor 8% gewijzigd door franssie op 30-12-2022 19:56 . Reden: typo's ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rio

Rio

Ik heb al een boek

franssie schreef op maandag 21 november 2022 @ 19:51:
[...]

Wat zijn jouw ervaringen met het aan- en uitzetten van het abonnement? Kan dat aanzetten op de dag dat je besluit morgen te vertrekken, of gaat het per kalendermaand oid? En als je het weer uit zilt zetten, hoe gaat dat?
Lijkt me namelijk best handig en betaalbaar om mee te nemen op vakantie met de camper en zeilboot - en indien nodig (zoals de afgelopen weken met t-Mobile 4G thuis gezeur) het als backup in te kunnen schakelen.

EDIT:// voor mij thuis heb ik nu spacelink besteld, ben klaar met T-Mobile die niet benaderbaar zijn (al heb ik daar bij Starlink nog mindere vewachtingen van ...).
Trust me (ik spreek uit dezelfde frustratie met TM4GVT): you're gonna love this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slijkie
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17:20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapanui
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-10-2024
Gamechanger voor beide gebieden ! Satelliet Internet is wel mogelijk op Pitcairn echter is dit enorm traag en prijzig.

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Rio schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 13:44:
[...]

Trust me (ik spreek uit dezelfde frustratie met TM4GVT): you're gonna love this.
Ben bang dat ik toch weer een nieuw abonnement ga afsluiten bij t mobile... Starlink levert niet, is niet bereikbaar. Het lijkt geen product maar een hoax

Jammer maar helaas

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amens
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:28
Kan iemand mij vertellen of Starlink adresgebonden werkt? Stel, ik vraag een abonnement aan op mijn woonadres, kan ik de installatie dan ook ergens ander in NL gebruiken mocht dat nodig zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dss58
Amens schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 13:28:
Kan iemand mij vertellen of Starlink adresgebonden werkt? Stel, ik vraag een abonnement aan op mijn woonadres, kan ik de installatie dan ook ergens ander in NL gebruiken mocht dat nodig zijn?
volgens mij voorlopig nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Amens schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 13:28:
Je kan Starlink gebruiken binnen de "zone" van je adres. Dat is een gebied van ongeveer 25km doorsnede. Maar je weet niet precies waar je in die zone woont.

Als je je ontvanger ook buiten die zone wilt gebruiken dan moet je een "RV" toeslag betalen van €20/m. Die kun je per maand aan of uit zetten.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ro3lie
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-06 13:54
Om een ervaring te delen in dit topic.
Sinds een maand Starlink Business actief met de High Performance Antenna.

Deze doet het tot op heden perfect.

Het enige wat me opvalt is dat ik hogere snelheden haal via de Starlink router/WiFi dan via de Starlink Ethernet Adapter/bekabeld.

Als je de router in bypass zet krijg je ook een IPV6 adres uitgedeeld, qua performance is hierin geen verschil.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KN7rJb51kbSk2cEAmOf8OreWKHE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DRGP4M0HRbyuQvSQbmxxfNEX.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amens
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:28
RocketKoen schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 13:54:
[...]

Je kan Starlink gebruiken binnen de "zone" van je adres. Dat is een gebied van ongeveer 25km doorsnede. Maar je weet niet precies waar je in die zone woont.

Als je je ontvanger ook buiten die zone wilt gebruiken dan moet je een "RV" toeslag betalen van €20/m. Die kun je per maand aan of uit zetten.
Thanks, ik las het net ook in de OP, niet goed gekeken. Voor mij is dit best interessant. Ik heb een klant die behoefte heeft aan tijdelijke verbindingen door heel NL. Is het bij gebruik op een definitieve nieuwe locatie ook mogelijk om het serviceadres helemaal aan te passen? Denk dat daar ook wel behoefte aan zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basix
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:39
ro3lie schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 14:14:
Om een ervaring te delen in dit topic.
Sinds een maand Starlink Business actief met de High Performance Antenna.

Deze doet het tot op heden perfect.

Het enige wat me opvalt is dat ik hogere snelheden haal via de Starlink router/WiFi dan via de Starlink Ethernet Adapter/bekabeld.

Als je de router in bypass zet krijg je ook een IPV6 adres uitgedeeld, qua performance is hierin geen verschil.

[Afbeelding]
Mooie setup.

Ik zit er ook op te wachten i.c.m een RV abbo voor een specifieke use case. Voor zover ik weet is de high perfomance kit nog niet te bestellen in NL. Heb je die gewoon wel kunnen bestellen of via een andere route kunnen krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Amens schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 14:37:
[...]

Thanks, ik las het net ook in de OP, niet goed gekeken. Voor mij is dit best interessant. Ik heb een klant die behoefte heeft aan tijdelijke verbindingen door heel NL. Is het bij gebruik op een definitieve nieuwe locatie ook mogelijk om het serviceadres helemaal aan te passen? Denk dat daar ook wel behoefte aan zou zijn.
Zover ik kan vinden kun je gewoon een nieuw adres opgeven in de portal. Maar als er een wachtlijst is, kom je wel weer onderaan die wachtlijst.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ro3lie
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-06 13:54
basix schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 15:02:
[...]

Mooie setup.

Ik zit er ook op te wachten i.c.m een RV abbo voor een specifieke use case. Voor zover ik weet is de high perfomance kit nog niet te bestellen in NL. Heb je die gewoon wel kunnen bestellen of via een andere route kunnen krijgen?
Dit betreft Frankrijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krysa
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12-06 23:41
Zojuist een Starlink set aangeschaft. Ik was in België in een huisje midden in de Ardennen. Je raadt het al: 0,0 internet. Ik zie het wel zitten! Hoop dat de levertijd meevalt. De travelcase is gister besteld en vandaag komt deze al binnen :D
Kan niet wachten om op vakantie te gaan met een camper en lekker te kunnen internetten/werken vanuit daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Vandaag de Starlink ontvangen (was even zoeken waar DHL de doos verstopt had) en technisch lijkt ie te werken, alleen in de app krijg ik de melding "geen actief account / Activeer of hervat uw service"

Het kan er aan liggen dat de schotel op de website nog niet als verzonden staat, en ze nog niet verwachten dat ie al online kan komen?

Zit er nu echt aan te denken het ding volgende week terug te sturen, dan maar KPN over 4G. Slechte support is nog altijd meer dan geen support ...

Pagina: 1 ... 4 ... 16 Laatste