Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 10:58
duvekot schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 11:19:
[...]

200M is te ver zonder iets er tussenin .. maximaal 100M via UTP..
Dat is de officiële standaard idd. Ik heb het ook nog niet gehad over evt tussenstations/signaalversterking.

[ Voor 18% gewijzigd door Jpiek op 28-10-2024 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:58

franssie

Save the albatross

@mr_niceguy Er zijn vier opties, UTP en kijken wat het doet (off tot 100 maar langer schijnt wel te werken), COAX met MoCa of glas of WiFI richtantennes. Met Omada oid kan ej dan het netwerk goed inrichten met eventueel user tickets etc.
Een eigen topic is denk ik wel zo handig, kan je ook een situatieschets, google image etc bij plaatsen.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_niceguy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-06 14:14
Ik heb zojuist de Starlink Resident V3 besteld en ben nu vooral aan het bekijken hoe deze te bevestigen.

Hoe hebben jullie zoal de V3 bevestigd? Bij wie ligt de V3 op een pannendak en hoe gemonteerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duvekot
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
mr_niceguy schreef op donderdag 7 november 2024 @ 11:56:
Ik heb zojuist de Starlink Resident V3 besteld en ben nu vooral aan het bekijken hoe deze te bevestigen.

Hoe hebben jullie zoal de V3 bevestigd? Bij wie ligt de V3 op een pannendak en hoe gemonteerd?
Resident V3? De V3 is de router versie vermoed ik . Je hebt de "Standard" antenne waarschijnlijk (de 4de generatie antenne) voor €359.. de "standard actuated" was de vorige, daar zit nog een motor in (dat is de 3de generatie antenne) naar die wordt volgens mij niet meer geleverd. Met een "Residential" abonnement van €50 per maand.

Er zijn standaard Starlink accessoires om een antenne op een dak te bevestigen. Maar het makkelijkste lijkt mij om gewoon te kijken naar iets wat op de zijkant van je huis gemaakt kan worden met een paal, en daar dan de pole mount (buis adapter) op vast te maken. Die kan tegenwoordig verschillende buis maten aan als het goed is. Dan zit je niet aan Starlink specifieke zaken vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_niceguy
duvekot schreef op donderdag 7 november 2024 @ 13:14:
[...]

Resident V3? De V3 is de router versie vermoed ik . Je hebt de "Standard" antenne waarschijnlijk (de 4de generatie antenne) voor €359.. de "standard actuated" was de vorige, daar zit nog een motor in (dat is de 3de generatie antenne) naar die wordt volgens mij niet meer geleverd. Met een "Residential" abonnement van €50 per maand.

Er zijn standaard Starlink accessoires om een antenne op een dak te bevestigen. Maar het makkelijkste lijkt mij om gewoon te kijken naar iets wat op de zijkant van je huis gemaakt kan worden met een paal, en daar dan de pole mount (buis adapter) op vast te maken. Die kan tegenwoordig verschillende buis maten aan als het goed is. Dan zit je niet aan Starlink specifieke zaken vast.
Helder! Ik heb een pole mount adapter besteld en kan daar goed mee uit de voeten.
Andere vraag, ik heb mijn Starlink set bij Coolblue besteld, bezorging op thuisadres in Nederland, te gebruiken bij het vakantiehuis in Duitsland.

Kan ik de Starlink thuis vast activeren (en een account) aanmaken of kan dat pas hier op locatie hier in Duitsland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
Account maken heb je al gedaan bij bestellen toch ? Oh, nee, je besteld via Coolblue..

Ja, je kunt en account aanmaken en activeren. Zet je serviceadres wel op je vakantiehuisje als je resident heb afgesloten !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duvekot
  • Nu online
mr_niceguy schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 08:31:
[...]
Kan ik de Starlink thuis vast activeren (en een account) aanmaken of kan dat pas hier op locatie hier in Duitsland?
Je kan al eea voorbereiden idd, maar als het goed is kan je niet de antenne gebruiken in Nederland. Ik zou de daadwerkelijke activatie pas doen als je in Duitsland bent. Account aanmaken bij Starlink kan altijd, ook zonder activatie van een antenne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacArnold
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02-06 07:38
Zit hier op de grens tussen Toscane en Umbrië, en sinds gisteren staat er een actuated dish op het dak te schitteren. Werkt als een malle. Maar da's geen nieuws natuurlijk ;-)

Misschien een suffe vraag maar hoe doen jullie dat als je Starlink langere tijd niet gebruikt? Zet je 'm dan in stowing modus of laat je 'm gewoon staan zoals 'ie stond? Ik denk het laatste, aangezien je de niet-actuated dishes ook niet even verstelt of zo. Correct?

(Voordeel daarvan is ook dat 'ie door de positie minder wind vangt op die manier…)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

@MacArnold Stowing is voor opslaan. Dus als je 'm op het dak laat staan, laten staan zoals ie nu staat inderdaad

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MacArnold
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02-06 07:38
Was een beetje mijn vermoeden, maar dank voor de bevestiging!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dread
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-04 09:02

dread

Sluwe vlaming

Ik wil graag een starlink mini bestellen voor thuis via coolblue maar als ik het abonnement bij starlink wil bestellen komt er automatisch hardware bij zonder dat ik erom gevraagd heb of ik zelf heb de versie kunnen kiezen.

Daarnaast wil ik de starlink op 2 verschillende plekken in belgie willen gebruiken. Op 20 min rijden van elkaar. Moet toch kunnen zonder travel abbo?

Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lecenten
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 04-06 16:15
Je moet de bij Coolblue gekochte schotel hier activeren:
https://www.starlink.com/activate

Als die 20 min rijden 20 km of meer is, dan betwijfel ik of dat gaat werken zonder dat je het service adres verandert. En dat laatste kan volgens mij probleemloos, maar daar heb ik zelf geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_niceguy
Ik heb mijn Starlink via Coolblue binnen maar nu blijkt de router niet gereset te zijn, een andere SSID met wachtwoord en hier loopt het vast.

De resetknop achterop de router biedt geen oplossing, krijg alsnog dezelfde door de vorige gebruiker ingestelde SSID en kan zo niet connecten met de Starlink app en zo verder met aanmaken account met het Starlink-ID.

Wat is dan nu de oplossing voor het daadwerkelijk volledig resetten van de router?
Online las ik 3-4 keer stekker er in en eruit, maar dan ook weer voor de vorige generatie router.
Coolblue heeft me laten weten 6 keer stekker er in en eruit te proberen, dat probeer ik straks.

Hopelijk lukt het anders moet de set retour en moet ik bij Starlink bestellen (1-2 weken levertijd?) en wilde de set volgende week mee naar het vakantiehuis nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
Was het een 2dekans ? Hoe dan ook, het is het probleem van Coolblue...

Persoonlijk weet ik niet anders dan dat ze problemen netjes oplossen.
Wel raar dat 'ie blijkbaar niet gechecked is en dus ook niet is gereset door hen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_niceguy
Jpiek schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 10:59:
Was het een 2dekans ? Hoe dan ook, het is het probleem van Coolblue...

Persoonlijk weet ik niet anders dan dat ze problemen netjes oplossen.
Wel raar dat 'ie blijkbaar niet gechecked is en dus ook niet is gereset door hen...
Correct, het was een 2dekans en zij sturen Youtube filmpjes om te resetten.
Gisteravond al vanalles geprobeerd maar nog geen succes.

Als het niet lukt dan kan hij kosteloos retour maar liever hou ik de Starlink.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
Hmm, vindt ik tamelijk kansloos. IMHO hoor je een 2de kans te checken voor je hem weer in de verkoop zet ipv en klakkeloos vanuit te gaan dat hij werkend teruggekomen is...

Minpuntje voor Coolblue, en dat zegt wat uit mijn mond...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_niceguy
Jpiek schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 11:06:
Hmm, vindt ik tamelijk kansloos. IMHO hoor je een 2de kans te checken voor je hem weer in de verkoop zet ipv en klakkeloos vanuit te gaan dat hij werkend teruggekomen is...

Minpuntje voor Coolblue, en dat zegt wat uit mijn mond...
Mee eens, ik was er al een beetje bang voor, al dacht ik via Coolblue komt dat echt wel goed.
Had ook gevraagd of ze de vorige eigenaar om het wifi wachtwoord kunnen vragen maar dat is niet mogelijk ivm privacy.

Ik probeer straks nog het kort indrukken van het reset knopje (alleen lang indrukken getest) en het 6x in en uit trekken van de adapter (alleen 3-4 keer geprobeerd).
Laat nog wel weten of dat gelukt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lecenten
Als de SSID niet verandert is er geen reset geweest. Er moet spanning op de router staan en je moet een klik horen op het moment dat het knopje ingedrukt wordt (niet zelf geprobeerd maar zag ik in de fimpjes).

Je kunt overigens contact maken met de Starlink zonder dat je lokaal verbinding hebt, dus op die manier moet resetten ook mogelijk zijn. Nog een andere mogelijkheid is je telefoon via een USB ethernet adapter te verbinden met de ethernet poort van de router. Of een eigen access point op die router aansluiten.

[ Voor 19% gewijzigd door Lecenten op 12-11-2024 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_niceguy
De reset is gelukt, alleen nu blijkt de schotel nog aan het account van de vorige eigenaar te zijn gekoppeld...

Contact gehad met Coolblue en alleen met een 50/50 verschil regeling met een nieuwe kan het opgelost worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lecenten
De schotel moet overgedragen worden, dat kan alleen de vorige eigenaar doen of je moet de login gegevens hebben.

Maar goed, ik zou de schotel terugbrengen en een nieuwe halen, die werkt dan direct.

Wel vreemd dat Coolblue die retour heeft geaccepteerd zonder dat de schotel overgedragen is, want zonder dat is de schotel feitelijk waardeloos.

[ Voor 27% gewijzigd door Lecenten op 12-11-2024 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
mr_niceguy schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 14:15:
Contact gehad met Coolblue en alleen met een 50/50 verschil regeling met een nieuwe kan het opgelost worden..
Ik zou ff dreigen met ontbinding van de koop wegens non-conformiteit. Je koopt een geretourneerde Starlink, je mag ervan uit gaan dat je die gewoon kunt gebruiken :

"Bij Coolblue geven we producten een tweede kans, wanneer een klant deze terugstuurt. Natuurlijk checken we eerst of de wasmachine of tablet bijvoorbeeld nog goed werkt. Alleen producten die een goede staat hebben en goed werken, krijgen bij Coolblue een tweede kans. Je koopt een Tweedekans product met korting, wat goed is voor je portemonnee en het milieu. Ook krijg je dezelfde garantie als op een nieuwe aankoop."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

@Jpiek dat kan, en CB zal dat waarschijnlijk gelijk accepteren. Maar dan is er nog geen schotel.
Als ik CB was zou ik een nieuwe versturen maar daar willen ze dus 50% van het verschil in prijs voor, en dat mag ook als vind ik het niet netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lecenten
En Coolblue heeft de prijs net verhoogd van 349 naar 399 euro, dat maakt het nog minder leuk.

Bij Starlink 349 + 23 shipping and handling is 372 euro.

[ Voor 24% gewijzigd door Lecenten op 12-11-2024 14:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jpiek
Als ik CB was zou ik met excuses en het schaamrood op de kaken vanwege het ongetest/gereset opsturen van een 2de kans apparaat een nieuw naar de klant sturen..

Alles voor een glimlach, toch ?

Ik heb eens na 2x een misser van hun kant GRATIS een telefooncase (lastig met se en + en gewone modellen) gekregen... De 2de 'verkeerde' mocht ik houden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muncher
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-06 14:42
Ik kan het niet vinden in het topic, dus excuses als het al voorbij is gekomen.

Ik overweeg een Starlink set te kopen als back-up verbinding en mogelijk voor op vakantie. Is het mogelijk om alleen de schotel aan te schaffen en later pas te activeren? Of moet ik meteen een abonnement/eerste maand afnemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
Kan, mits je niet bij Starlink zelf besteld.
Of kies roaming, iets duurder maar dan kun je per maand activeren. Anders betaal je voor een doorlopend abonnement...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duvekot
  • Nu online
Muncher schreef op maandag 18 november 2024 @ 22:49:
Ik kan het niet vinden in het topic, dus excuses als het al voorbij is gekomen.

Ik overweeg een Starlink set te kopen als back-up verbinding en mogelijk voor op vakantie. Is het mogelijk om alleen de schotel aan te schaffen en later pas te activeren? Of moet ik meteen een abonnement/eerste maand afnemen?
Bij Starlink zelf gaat het abbonement automatisch is 30 dagen na levering. Maar zoals @Jpiek ook al zei, als je bijvoorbeeld bij Coolblue of een andere partij de antenne besteld kan je deze later pas activeren.

Maar waarom zou je langer wachten? Waar wil je de Starlink voor gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
@duvekot :als backup en evt op vacantie zegt 'ie, vadaar dat ik ene roaming abbo zou adviseren.

Is wel duurder per maand, maar als je hem 3/4 van het jaar niet gebruikt is het onder de streep snel goedkoper...én je kunt hem in het buitenland gebruiken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duvekot
  • Nu online
Jpiek schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 08:54:
@duvekot :als backup en evt op vacantie zegt 'ie, vadaar dat ik ene roaming abbo zou adviseren.
Oeps .. gemist .. >:)
Is wel duurder per maand, maar als je hem 3/4 van het jaar niet gebruikt is het onder de streep snel goedkoper...én je kunt hem in het buitenland gebruiken..
Idd .. dat werkt uit als goedkoper idd ... Moet je alleen wel steeds uit zetten ..

• marcov__
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 16-12-2024
Hé allemaal,

Ik wil graag een Starlink Standard kopen met Residential abonnement (Wonen). Kan ik dit abonnement op elk gewenst moment deactiveren en weer activeren vanuit mijn app/account? Dus eigenlijk net zoals het Pauzeren van de service van het Roaming abonnement, maar dat het gewoon anders wordt genoemd (deactiveren vs. pauzeren)? Zijn hier restricties aan verbonden? Bijvoorbeeld dat je hiervoor contact moet opnemen met de klantenservice, of dat het maar X keer per jaar kan worden gedeactiveerd?

Ik begrijp verder dat zowel de Standard als Mini op het Residential abonnement zouden kunnen, klopt dat?

Ik lees hierover tegenstrijdige berichten en na zoekwerk kom ik er niet echt uit. Misschien dat een huidige eigenaar van Starlink Standard me hierin wegwijs kan maken.

Alvast bedankt!

• franssie

franssie

Save the albatross

@marcov__ Ik heb er geen ervaring mee maar wat ik begrijp kan je residential inderdaad stoppen. Dat gaat per factuurperiode. Het enige is dat ze niet beloven dat ze je weer aansluiten.mocht er geen capaciteit zijn - die kans is in NL niet zo groot. Maar het is de gok die je neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duvekot
  • Nu online
marcov__ schreef op donderdag 21 november 2024 @ 17:55:
Hé allemaal,

Ik wil graag een Starlink Standard kopen met Residential abonnement (Wonen). Kan ik dit abonnement op elk gewenst moment deactiveren en weer activeren vanuit mijn app/account? Dus eigenlijk net zoals het Pauzeren van de service van het Roaming abonnement, maar dat het gewoon anders wordt genoemd (deactiveren vs. pauzeren)? Zijn hier restricties aan verbonden? Bijvoorbeeld dat je hiervoor contact moet opnemen met de klantenservice, of dat het maar X keer per jaar kan worden gedeactiveerd?

Ik begrijp verder dat zowel de Standard als Mini op het Residential abonnement zouden kunnen, klopt dat?

Ik lees hierover tegenstrijdige berichten en na zoekwerk kom ik er niet echt uit. Misschien dat een huidige eigenaar van Starlink Standard me hierin wegwijs kan maken.

Alvast bedankt!
Zie ook deze link voor de officiële uitleg.
https://www.starlink.com/...25-7224-5f0a-6d016ce26975
The option to pause service is available only to Mobile (Regional/Global) and Mobile Priority service plans. Other service plans have the option to cancel service, and in most areas can be reactivated later.
Als je residential/wonen neemt zou mijn advies zijn om de standaard antenne te kopen .... Omdat ik er dan ook vanuit ga dat je een vaste plek hebt voor de antenne, en deze aansluit op een router (die van Starlink of een eigen). De mini is duurder dan de standaard en is eigenlijk echt beter geschikt voor gebruik op verschillende plekken met alleen de antenne als router (omdat die ingebouwd zit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duvekot
  • Nu online
De Starlink Mini is nu te koop voor €399.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YxGR68f1OlTXOAAUKu29v8fq_Vk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/xj7s1DAtIroDehGaM6loMVxu.png?f=fotoalbum_large
https://www.starlink.com/nl/roam

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aloft
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 09:37
duvekot schreef op zondag 24 november 2024 @ 11:47:
Dat was hij toch altijd al? Tenminste, toen ik hem eind juli kocht was hij ook 399.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duvekot
  • Nu online
aloft schreef op zondag 24 november 2024 @ 12:22:
[...]

Dat was hij toch altijd al? Tenminste, toen ik hem eind juli kocht was hij ook 399.
Ik kon mij herinneren dat deze duurder was .. hier in Australië is de Mini nu 599 AUD ipv 799 AUD .. dus ook flink in prijs gedaald.
In El Salvador kan je de Mini al krijgen voor 165 USD .. maar die kan je dan niet daar kopen en dan in Nederland activeren zonder een extra toeslag te moeten betalen begreep ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Boxertall
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-05 16:40
duvekot schreef op zondag 24 november 2024 @ 11:47:
Nu voor €327.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tpTZj7uTCvKj_zfecZSXynd7-P8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/NfCM0pdBJz8T415NrmvTugjL.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• duvekot
  • Nu online
Zelfs goedkoper dan de standaard .... 👍
Verleidelijk om er eentje voor Europa te kopen ... Maar ik denk dat ik die dan maar volgend jaar bij de black friday aanbiedingen koop >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD and INTEL
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 29-05 19:54
duvekot schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 12:01:
[...]

Zelfs goedkoper dan de standaard .... 👍
Verleidelijk om er eentje voor Europa te kopen ... Maar ik denk dat ik die dan maar volgend jaar bij de black friday aanbiedingen koop >:)
Rond de 200 euro en 30/35 euro deprioritised newm ik em ook! Helemaal met odido klik en klaar mag de prijs wat omlaag

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• slijkie
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09:22
Hier ook (Noorwegen) korting.

Als je via een reseller koopt, en duurder is, krijg je eenmalig een maand gratis service.

Hier is de mini nog wel steeds duurder dan de standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD and INTEL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• duvekot
  • Nu online
e.steenhuis schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 16:42:
Hi,

We willen wellicht een starlink mini aanschaffen voor onze reis naar namibie en botswana. Mijn vriend moet af en toe werken en we willen ook bereikbaar zijn als er geen mobiel ontvamgst is.Als het goed is is het vanaf het einde van dit jaar ook in Namibië toegestaan. We gaan ruim 5 week weg.

We komen er alleen niet hellemaal uit kwa abonement en aanschaf. Als we hem in Nederland aanschaffen en dan een roam abonement afsluiten kunnen we hem dan gewoon in zuidelijk africa gebruiken ?

Hoe zien ze de twee maande? Want we gaan in december weg en komen en februari terug?
@e.steenhuis al onderweg?
Ik las vandaag dit nml:
Namibia ordered Starlink Inc. to immediately cease all operations in the south-west African country, saying the satellite-internet service owned by billionaire Elon Musk is operating without the required telecommunications license.

“The public is hereby advised not to purchase Starlink terminal equipment or subscribe to its services, as such activities are illegal,” the Communications Regulatory Authority of Namibia said in an emailed statement. “Investigators have already confiscated illegal terminals from consumers and have opened criminal cases with the Namibian police in this regard.”
https://www.bloomberg.com...operations-in-the-country
Dus wel oppassen met Starlink in dat land dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverloadOfRed
  • Laatst online: 04-06 15:49

OverloadOfRed

Bla, blabla

Oh dit topic helemaal gemist.

Misschien leuk om mijn ervaringen met Starlink gedurende de afgelopen paar maanden te delen.
Onze nieuwbouw woning is opgeleverd zonder media voorzieningen. Geen coax, fiber. Geklooi met de aanvraag, een heel verhaal waar ik maar niet op in ga verder.

Ik heb de Starlink Gen 2 met een residential abonnement. Ik huur de schotel, gezien ik hoop binnenkort aangesloten te worden op fiber. Totale kosten €60,- per maand (50 residential, 10 huur schotel).
Ik ben over het algemeen erg tevreden met de snelheid en stabiliteit. Enige (giga) nadeel is dat de schotel maar 1 echt goede plek heeft, en dat is op mijn garage. Hierdoor 'schijnt' de schotel precies op het puntje van de gevel van het huis. Plusminus 20 procent van het bereik van de schotel is belemmerd, waardoor de verbinding ook zeer regelmatig wegvalt. Dit merk ik bijna niet, want de snelheid is met 150-200mbit goed genoeg voor bufferen van video's e.d.. Waar je het wel goed merkt is videobellen, dat crasht regelmatig zo'n 10 seconden. Voor sommige programma's lang genoeg om de call te droppen. Het verschilt per dag of de belemmering echt overlast veroorzaakt, goede dagen en slechte dagen.

Voor mij is Starlink voor nu een prima tussenoplossing totdat fiber wordt aangelegd, maar ik zou het niet aanraden als alternatief op fiber. DSL kan er niet aan tippen, dus voor de buitengebieden is Starlink zeker aan te raden. Zou dan wel een pole mount kopen en een flinke mast gebruiken om de schotel goed bereik te gunnen.

Ik ben chatman, supersnel met MSN. Er is niemand die me niet kent

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

@OverloadOfRed je haalt bandbreedte en LOS (edit: line of sight) door elkaar.
Je starlink is snel genoeg, de plaatsing van je schotel is helaas onvoldoende tot slecht dat je steeds zicht verliest op de sats.
Je zou daar iets aan kunnen doen, of niet.

[ Voor 4% gewijzigd door franssie op 01-12-2024 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duvekot
  • Nu online
OverloadOfRed schreef op zondag 1 december 2024 @ 23:32:

Enige (giga) nadeel is dat de schotel maar 1 echt goede plek heeft, en dat is op mijn garage. Hierdoor 'schijnt' de schotel precies op het puntje van de gevel van het huis. Plusminus 20 procent van het bereik van de schotel is belemmerd, waardoor de verbinding ook zeer regelmatig wegvalt. Dit merk ik bijna niet, want de snelheid is met 150-200mbit goed genoeg voor bufferen van video's e.d.. Waar je het wel goed merkt is videobellen, dat crasht regelmatig zo'n 10 seconden. Voor sommige programma's lang genoeg om de call te droppen. Het verschilt per dag of de belemmering echt overlast veroorzaakt, goede dagen en slechte dagen.
Heb je echt geen andere plek rondom je huis dan? In mijn ervaring van de afgelopen tijd is er altijd wel een betere plek te vinden. Ik zit momenteel in een AirBnB in Perth, midden in de stad met een Starlink Mini. Ik heb hem in de tuin gezet, maar daar zitten wat hoge schuttingen omheen. Als ik wil kan ik hem op het dak van de veranda zetten en dan heb ik helemaal geen last meer van wat dan ook. Dus kijk eens goed rondom je huis waar je goed onbeperkt zicht heb in de richting die Starlink wil (ik waag me niet meer aan Noord of Zuid :D ). Omdat je de Standaard Actuated hebt kan je prima een langere ethernet kabel regelen, of zorgen dat de router dichterbij staat en vanaf daar een langere kabel pakken als dat handiger is.

En Starlink is zeker wel een goede vervanging voor DSL, want die doet hier in de AirBnB maar 11 up/0.8 down. En als ik zonder belemmeringen zicht heb dan is het minimaal 150 Up en 15 Down voor de Starlink.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HGM
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

HGM

Er is nu in Amerika de DC-DC adapter beschikbaar gekomen voor 110$.

https://www.starlink.com/...f6-df83-284a-33cc48fe35b5
We are pleased to offer the Standard DC-DC Power Supply, compatible with Starlink Standard. The Standard DC-DC Power Supply is designed to power your Starlink Standard directly from a DC power source, removing the need for an inverter when powered from your RV, car, boat or battery pack.

Hoop dat het snel in EU te bestellen is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik110
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 05-12-2024
Goedendag, ik heb al veel gelezen, maar nog niet echt een antwoord gevonden.

Onze situatie;
Volgend jaar maart verhuizen we naar het buitenland. Ik wil daar met Starlink gaan werken op ons nieuwe adres, we hoeven er dus niet mee te kunnen reizen enz. Nu wilde ik dat al op voorhand in NL aanschaffen en activeren zodat het daar een kwestie is van ' antenne optuigen en klaar'.
Maar wat ik lees moet je een service adres opgeven en is dat later niet te wijzigen naar een ander land. Klopt dat? Dan heeft mijn plan weinig zin.
Kan ik wel de set al in NL kopen en hem daar pas activeren?

Iemand die hier duidelijke antwoorden heeft?

Dank alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HGM
  • Niet online

HGM

Erik110 schreef op maandag 2 december 2024 @ 13:33:

Onze situatie;
Volgend jaar maart verhuizen we naar het buitenland. Ik wil daar met Starlink gaan werken op ons nieuwe adres, we hoeven er dus niet mee te kunnen reizen enz. Nu wilde ik dat al op voorhand in NL aanschaffen en activeren zodat het daar een kwestie is van ' antenne optuigen en klaar'.
Maar wat ik lees moet je een service adres opgeven en is dat later niet te wijzigen naar een ander land. Klopt dat? Dan heeft mijn plan weinig zin.

Dank alvast.
Bij Coolblue kopen dan kan dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik110
HGM schreef op maandag 2 december 2024 @ 13:50:
[...]

Bij Coolblue kopen dan kan dat.
Dank. En dat activeren is geen kwestie van dagen werk neem ik aan? App installeren, set installeren en aanwijzingen volgen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HGM
  • Niet online

HGM

Erik110 schreef op maandag 2 december 2024 @ 14:12:
[...]

Dank. En dat activeren is geen kwestie van dagen werk neem ik aan? App installeren, set installeren en aanwijzingen volgen?
Klopt, downloaden van de updates en daarna werkt ie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• johoces536
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 04-06 08:29
Erik110 schreef op maandag 2 december 2024 @ 13:33:

Onze situatie;

Dank alvast.
Zie Starlink website:

I moved to a new country. Can I change my address?

Changing your account service and shipping address to a different country than the country used upon sign up is not supported.

You can permanently transfer your Starlink onto a new account to any country Starlink is actively serving (starlink.com/map). Transferring your Starlink will cancel your current service and remove the corresponding Starlink hardware from your account. See transfer requirements here.

After you have completed the Starlink transfer process, you can create your new account with the new country's service and shipping address. Creating a new account requires the use of a new email address. Visit starlink.com/activate to activate your Starlink.

Via: https://www.starlink.com/...39-9e69-f5bb-786aab59eef1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duvekot
  • Nu online
@Erik110 denk ook hier aan:

https://www.starlink.com/...ferring-starlink-hardware
(Want dat doe je al een transfer doet naar een ander account)
Heeft Starlink dekking in het land waar je naar toe gaat? Is er een wachtlijst misschien (hier in Perth nu wel bijvoorbeeld). En een antenne gekocht via een retailer kan soms lastiger zijn om te "verhuizen" begreep ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HGM
  • Niet online

HGM

duvekot schreef op maandag 2 december 2024 @ 14:42:
@Erik110 denk ook hier aan:

https://www.starlink.com/...ferring-starlink-hardware
(Want dat doe je al een transfer doet naar een ander account)
Heeft Starlink dekking in het land waar je naar toe gaat? Is er een wachtlijst misschien (hier in Perth nu wel bijvoorbeeld). En een antenne gekocht via een retailer kan soms lastiger zijn om te "verhuizen" begreep ik.
Als je pas gaat activeren voor de eerste keer in het buitenland heb je dat probleem niet. (tenzij wachtlijst). Dan hoef je niks over te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duvekot
  • Nu online
HGM schreef op maandag 2 december 2024 @ 14:54:
[...]

Als je pas gaat activeren voor de eerste keer in het buitenland heb je dat probleem niet. (tenzij wachtlijst). Dan hoef je niks over te zetten.
Dat kan.. maar er is ook zo iets als een "outside region fee" .. ook iets om op te letten:

https://www.starlink.com/...36-542c-6e20-a3738a6cae30

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Dus @Erik110 binnen Europa lijkt het te kunnen, ga je naar een ander continent dan ter plekke aanschaffen. Afhankelijk van welk land kan de aanschaf ook goedkoper zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik110
franssie schreef op maandag 2 december 2024 @ 15:10:
Dus @Erik110 binnen Europa lijkt het te kunnen, ga je naar een ander continent dan ter plekke aanschaffen. Afhankelijk van welk land kan de aanschaf ook goedkoper zijn.
Dank allen, het is binnen Europa. Ik ga nog even een mooie aanbieding afwachten (als die komen) en dan in NL een set aanschaffen en daar activeren. In het toekomstige huis is ook glasvezel aanwezig, maar om daar een abonnement bij te krijgen duurt wel ff ivm wat burocratie.
Op m'n werk (op zee) gebruik ik al Starlink en dat bevalt zeer goed. Mooie dekking en snel zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duvekot
  • Nu online
Erik110 schreef op maandag 2 december 2024 @ 15:15:
[...]

Dank allen, het is binnen Europa. Ik ga nog even een mooie aanbieding afwachten (als die komen) en dan in NL een set aanschaffen en daar activeren. In het toekomstige huis is ook glasvezel aanwezig, maar om daar een abonnement bij te krijgen duurt wel ff ivm wat burocratie.
Op m'n werk (op zee) gebruik ik al Starlink en dat bevalt zeer goed. Mooie dekking en snel zat.
Kijk ook altijd even op de starlink site van het land waar je heen gaat .. zeker voor residential kan dan binnen Europa ook nog wat schelen.
En de huidige prijs voor de Mini is naar mijn mening best mooi trouwens >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverloadOfRed
  • Laatst online: 04-06 15:49

OverloadOfRed

Bla, blabla

franssie schreef op zondag 1 december 2024 @ 23:44:
@OverloadOfRed je haalt bandbreedte en LOS (edit: line of sight) door elkaar.
Je starlink is snel genoeg, de plaatsing van je schotel is helaas onvoldoende tot slecht dat je steeds zicht verliest op de sats.
Je zou daar iets aan kunnen doen, of niet.
Ik haal niks door elkaar. Ik zeg dat doordat de snelheid goed genoeg is, met bufferen, ik weinig merk van de downtime door de belemmering. Bij videobellen heb je geen buffer dus merk ik de downtime wel.
duvekot schreef op maandag 2 december 2024 @ 11:08:
[...]

Heb je echt geen andere plek rondom je huis dan? In mijn ervaring van de afgelopen tijd is er altijd wel een betere plek te vinden. Ik zit momenteel in een AirBnB in Perth, midden in de stad met een Starlink Mini. Ik heb hem in de tuin gezet, maar daar zitten wat hoge schuttingen omheen. Als ik wil kan ik hem op het dak van de veranda zetten en dan heb ik helemaal geen last meer van wat dan ook. Dus kijk eens goed rondom je huis waar je goed onbeperkt zicht heb in de richting die Starlink wil (ik waag me niet meer aan Noord of Zuid :D ). Omdat je de Standaard Actuated hebt kan je prima een langere ethernet kabel regelen, of zorgen dat de router dichterbij staat en vanaf daar een langere kabel pakken als dat handiger is.
[...]
Nee, geen goed alternatief. Ik heb bomen van plm 10-15 meter hoog rondom dus in de tuin op de grond is geen alternatief, de garage is de enige plek waar je een beetje vrij zicht hebt rondom. Ik zou zo'n dak mount kunnen overwegen, maar gezien het een tijdelijke oplossing is vind ik het wel best zo. Ook geen zin om het dak op te gaan.
duvekot schreef op maandag 2 december 2024 @ 11:08:
[...]
En Starlink is zeker wel een goede vervanging voor DSL, want die doet hier in de AirBnB maar 11 up/0.8 down. En als ik zonder belemmeringen zicht heb dan is het minimaal 150 Up en 15 Down voor de Starlink.
Misschien heb ik het wat vreemd verwoord maar ik zei ook dat Starlink beter werkt dan DSL.

Ik ben chatman, supersnel met MSN. Er is niemand die me niet kent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duvekot
  • Nu online
OverloadOfRed schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 10:41:
[...]
Nee, geen goed alternatief. Ik heb bomen van plm 10-15 meter hoog rondom dus in de tuin op de grond is geen alternatief, de garage is de enige plek waar je een beetje vrij zicht hebt rondom. Ik zou zo'n dak mount kunnen overwegen, maar gezien het een tijdelijke oplossing is vind ik het wel best zo. Ook geen zin om het dak op te gaan.
[...]
Hoe ziet je obstruction map er uit op deze plek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duvekot
  • Nu online
Andere vraag:
Heeft er iemand al een mooie starlink mini DC kabel compatibel waterdichte aansluiting gevonden voor de caravan/camper?
De standaard kabel heeft aan beide kanten zo'n mooie plug en het zou handig zijn als er aan de buitenkant van de camper een klein gaatje zou zitten waar je die standaard plug gewoon ook in kan drukken (met dus een vaste aansluiting binnen in de camper met het juiste voltage etc. ) Het liefst natuurlijk met ook een afsluitende plug, net als ze dat bijvoorbeeld hebben op de Mini voor de ethernet poort die er op zit.

Ik zit niet te wachten op het boren van een 2 inch gat wat voor deze aansluiting bijvoorbeeld zou moeten:
https://spacetek.com.au/p...vs?variant=45967312388331

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

duvekot schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 05:24:
Andere vraag:
Heeft er iemand al een mooie starlink mini DC kabel compatibel waterdichte aansluiting gevonden voor de caravan/camper?
De standaard kabel heeft aan beide kanten zo'n mooie plug en het zou handig zijn als er aan de buitenkant van de camper een klein gaatje zou zitten waar je die standaard plug gewoon ook in kan drukken (met dus een vaste aansluiting binnen in de camper met het juiste voltage etc. ) Het liefst natuurlijk met ook een afsluitende plug, net als ze dat bijvoorbeeld hebben op de Mini voor de ethernet poort die er op zit.

Ik zit niet te wachten op het boren van een 2 inch gat wat voor deze aansluiting bijvoorbeeld zou moeten:
https://spacetek.com.au/p...vs?variant=45967312388331
Heb je een 13 pollige trekhaak stekker? Dan zit daar gewoon 12V op continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
@duvekot : wat wil je dan ? alleen een kabeltje door de caravanwand oid ?

Ik ga kijken of ik mijn antenne via R45 (actuated standard) kan aansluiten door ene aansluiting te maken in de disselbak..

Anders zou je met zoiets aan de slag moeten wellicht :

https://www.kiwi-electron...belset-5-5x2-1mm-plug-857

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• duvekot
  • Nu online
franssie schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 07:21:
[...]

Heb je een 13 pollige trekhaak stekker? Dan zit daar gewoon 12V op continue.
Nope ... En hier in Australië zijn die aansluitingen sowieso anders... En 12V is niet voldoende met de standaard 15m kabel die bij de Mini geleverd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duvekot
  • Nu online
Jpiek schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 10:05:
@duvekot : wat wil je dan ? alleen een kabeltje door de caravanwand oid ?

Ik ga kijken of ik mijn antenne via R45 (actuated standard) kan aansluiten door ene aansluiting te maken in de disselbak..

Anders zou je met zoiets aan de slag moeten wellicht :

https://www.kiwi-electron...belset-5-5x2-1mm-plug-857
Niet de kabel zelf door de wand, maar een mooie kleine plug in de wand waar de standaard Connector van de Starlink in kan, net als dat die nu in de adapter voor 220v AC gaat. En daar achter dan een 12v -> 36v converter zodat je voldoende voltage hebt voor die 15M kabel. Dan heb je een waterdichte aansluiting buiten.

Voor RJ45 heb je wel mooie oplossingen zag ik al .. kan je het gehele circuit voor PoE mooi ergens in de camper/caravan wegstoppen. Alleen moet jij dan wel naar 56v voor jouw antenne toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
duvekot schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 10:31:
[...]

Niet de kabel zelf door de wand, maar een mooie kleine plug in de wand waar de standaard Connector van de Starlink in kan, net als dat die nu in de adapter voor 220v AC gaat. En daar achter dan een 12v -> 36v converter zodat je voldoende voltage hebt voor die 15M kabel. Dan heb je een waterdichte aansluiting buiten.
Dan zit je toch wel aan zo'n soort adapter als waar je naar linkte vast, alleen wat slanker moet idd wel kunnen..
Voor RJ45 heb je wel mooie oplossingen zag ik al .. kan je het gehele circuit voor PoE mooi ergens in de camper/caravan wegstoppen. Alleen moet jij dan wel naar 56v voor jouw antenne toch?
Ja, maar dat regelt die omzetter van Starlink aansluiting naar R45 voor me, en die voed ik dan met een 'gewone' 12V voeding...

Hele verhaal staat alleen nu ff on-hold tot we de caravan weer voor de deur hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duvekot
  • Nu online
Jpiek schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 10:56:
[...]
Dan zit je toch wel aan zo'n soort adapter als waar je naar linkte vast, alleen wat slanker moet idd wel kunnen..
[...]
Idd ... vandaar mijn vraag ... Heeft iemand al een slanke versie gevonden specifiek voor de Mini?
Ja, maar dat regelt die omzetter van Starlink aansluiting naar R45 voor me, en die voed ik dan met een 'gewone' 12V voeding...

Hele verhaal staat alleen nu ff on-hold tot we de caravan weer voor de deur hebben..
Hier ook niet direct aan de slag ... volgende week al weer terug naar Nederland. Dus voor als we hier weer terug zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jpiek
Zoiets ?

https://www.bol.com/nl/nl...-5x2-1mm/9300000123207539

ff google'n op 'dc 12V waterdichte wandadapter' en 'afbeeldingen' kiezen, er is best wel wat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duvekot
  • Nu online
Jpiek schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 11:08:
Zoiets ?

https://www.bol.com/nl/nl...-5x2-1mm/9300000123207539

ff google'n op 'dc 12V waterdichte wandadapter' en 'afbeeldingen' kiezen, er is best wel wat...
Komt in de buurt, maar het is de vraag of de Starlink stekker een waterdichte verbinding maakt hiermee. En 12v/3A is te weinig .... Je wil eigenlijk 20 of 30 volt hebben met voldoende A voor bijvoorbeeld de snowmelt optie (60W minimaal er doorheen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
duvekot schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 12:03:
[...]

Komt in de buurt, maar het is de vraag of de Starlink stekker een waterdichte verbinding maakt hiermee. En 12v/3A is te weinig .... Je wil eigenlijk 20 of 30 volt hebben met voldoende A voor bijvoorbeeld de snowmelt optie (60W minimaal er doorheen).
Daarom stuurde ik ook mijn eerste link, moet je wel de stekker omzetten... Met de org. stekker wordt lastig denk ik. daarom ga ik mijn oplossing ws. ook in de disselbak wegwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duvekot
  • Nu online
Jpiek schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 12:37:
[...]

Daarom stuurde ik ook mijn eerste link, moet je wel de stekker omzetten... Met de org. stekker wordt lastig denk ik. daarom ga ik mijn oplossing ws. ook in de disselbak wegwerken.
Ik wil de kabel heel en origineel laten. Dan kan je sneller wisselen tussen binnen (bv de AC adaptor) en buiten. Maar er zal vast wel iemand wat gaan maken binnenkort waar ik naar opzoek ben >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
En een koppelkabeltje maken ? een zij de in de waterdichte aansluiting, andere zijde aan de org kabel, en die aansluiting in een waterdicht doosje oid ?

ja, mooier wordt het er niet van >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-06 15:36
Ik heb wat ruimte bij de dieseldop. daar zit ook de Defa stekker voor aan de stroompaal bij en daar ga ik ook een simpele 5.5mm DC contra jack monteren. Dat is beschut dus ik voorzie daar geen grote problemen in. En die DC jack voed ik dmv een 12-36V convertertje zodat ik ook geen last heb van de spanningsval in de kabel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
Als mijn disselbak plan niet gaat werken zet ik de omzetter van Startlink naar Rj45 in een stroomstekker aansluiting die ik daarvoor heb besteld :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/czkLbfLzv3pNhsOgzDw15yZRIb0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/cCDm0dAgsc1MEolNvtSXCmfy.png?f=fotoalbum_large

De Blauwe euro-connector gaat er dan uit...

Ben niet zo bang voor een gat meer of minder in de caravan wand...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HGM
  • Niet online

HGM

Ik heb deze in mijn bus gemaakt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c9Txs9FtryPasc4XhzOOdgPzitY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Gj1Q6st8jvyKV5gZ3wHGP5rw.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
Mooie oplossing, alleen komt de Rj45 aan de binnenkant, aan de buitenzijde komt juist de starlink connector...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HGM
  • Niet online

HGM

Jpiek schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 22:42:
Mooie oplossing, alleen komt de Rj45 aan de binnenkant, aan de buitenzijde komt juist de starlink connector...
Zowel binnen- als buitenkant heeft RJ45. Is simpel om door te lussen.

Gebruik zelf de standard versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duvekot
  • Nu online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
@HGM Snap ik, maar heel die omzetter van starlink naar Rj45 komt buiten de caravan.

Ik hrb geen Rj45 aan de starlink antenne immers....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansdegit
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 00:12
Lecenten schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 14:24:
[...]

In Een vliegen de meeste Starlink satellieten van west naar oost over en dan of ongeveer recht boven je of iets ten zuiden.

https://satellitemap.space/

De schotel zal daar zeer waarschijnlijk naar het zuiden willen wijzen. Beste kans is denk ik zo westelijk mogeljk plaatsen en dan zoveel mogelijk vrij uitzicht naar zuid op de west-oost as. Ik zit ook behoorlijk noordelijk en hier zijn er bijna geen satellieten die overkomen ten noorden van de west-oost as. Behalve een klein aantal die van noord naar zuid gaan, maar daar kun je wel zonder.

[Afbeelding]
In het weekend heb ik inderdaad gezien dat ook de app zijn "blik" voornamelijk op Zuid richt. Helaas gaf de app ook aan dat streamen en videovergaderen veel onderbrekingen zou geven.

De vraag die ik mezelf nu stel is: hoe betrouwbaar is die inschatting van de app?
Ik ben op verschillende plekken op het dak gaan staan om die app te testen. Iedere keer dezelfde uitkomst. Blijkbaar toch vaak een boom die het zicht belemmert. En dan zijn de meeste blaadjes weg in deze tijd van het jaar.

Gitje's Stroomfabriek: 6095 Wp Yingli Panda, 2520 Wp Suntech, Tigo Monitoring & Schaduwmanagement, Kostal Piko 10.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

@hansdegit In mijn ervaring is de app behoorlijk conservatief.
Zit je in NL oid (zeg 52 NoorderBreedte)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansdegit
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 00:12
Dit is de exacte locatie:

53.092228545783776, 6.375039298265074

Gitje's Stroomfabriek: 6095 Wp Yingli Panda, 2520 Wp Suntech, Tigo Monitoring & Schaduwmanagement, Kostal Piko 10.1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Dat is wel goed ingebouwd en ahd je al eerder gedeeld dacht ik maar had niet onthouden dat jij dat was. , maar ik zou het aandurven om te proberen, je kan er dacht ik binnen 30 dagen vanaf? Ik heb ook wel wat hoge bomen maar hier werkt het goed, nooit klachten over video bellen, wel over de NPO app, maar ik vermoed dat dat aan de NPO te verwijten valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lecenten
hansdegit schreef op maandag 16 december 2024 @ 16:42:
[...]

De vraag die ik mezelf nu stel is: hoe betrouwbaar is die inschatting van de app?
Ik ben op verschillende plekken op het dak gaan staan om die app te testen. Iedere keer dezelfde uitkomst. Blijkbaar toch vaak een boom die het zicht belemmert. En dan zijn de meeste blaadjes weg in deze tijd van het jaar.
De app is behoorlijk conservatief. Hoeveel procent belemmerd zegt de app ?

Kijk in de richting van het zuiden en steek je rechterhand uit naar het westen. Ga dan met je hand van rechts naar links (van westen naar oosten), niet precies boven je hoofd maar een klein beetje naar voren (pakweg 20 graden naar voren in plaats van loodrecht boven je hoofd). Dan zie je de baan die de meeste satellieten volgen.

Als bomen het probleem zijn dan is dat op te lossen door de schotel op een paal te monteren, hoe hoger hoe beter.

En inderdaad, je kunt het altijd proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Ben een beetje klaar met meneer Musk, ga hier andere manieren testen en binnenkort mijn schotel te koop zetten of rituaeel verbranden.
Echt geen zin om een facist te betalen die de democratie onderuit haalt.
Voor wie wil weten wat dat inhield, de uitholling van de democratie is, er is een goed museum in Keulen
https://museenkoeln.de/ns-dokumentationszentrum/

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• mazzoop80
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 08:06
franssie schreef op maandag 30 december 2024 @ 23:08:
Ben een beetje klaar met meneer Musk, ga hier andere manieren testen en binnenkort mijn schotel te koop zetten of rituaeel verbranden.
Voor wie wil weten wat dat inhield, de uitholling van de democratie is, er is een goed museum in Keulen
als je echt klaar bent met Musk, verkoop die schotel dan en bespaar jezelf de moeite in dit forum. Tot ziens

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:27

backupdevice

Boeh!

franssie schreef op maandag 30 december 2024 @ 23:08:
Goed punt en helemaal niet verkeerd om dit kenbaar te maken.

Een van de reden dat ik hoop dat K&K van Odido goed gaat werken op mijn locatie. Anders ben ik genoodzaakt om toch gebruik te maken van Starlink. Maar fingers crossed.

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AMD and INTEL
backupdevice schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 13:42:
[...]

Goed punt en helemaal niet verkeerd om dit kenbaar te maken.

Een van de reden dat ik hoop dat K&K van Odido goed gaat werken op mijn locatie. Anders ben ik genoodzaakt om toch gebruik te maken van Starlink. Maar fingers crossed.
Het is juist gevaarlijk om zonder reden op te geven dat iemand een gevaar is. Als je wilt klagen over Musk maak er maar een apart topic over, maar dit gaat over het bedrijf Starlink, en veel CEO's zijn niet de meest integere mensen. Maar daarbij kan het product wel uitstekend zijn. Dus laten we het daarbij houden in dit topic.

Daarbij is klik en klaar ook een grote concurrent van Starlink, en hoop ik dat starlink ook een goedkopere variant gaat aanbieden. Bijv zoals in Italië met een depriority variant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jpiek
AMD and INTEL schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 13:52:
[...]
Het is juist gevaarlijk om zonder reden op te geven dat iemand een gevaar is. Als je wilt klagen over Musk maak er maar een apart topic over, maar dit gaat over het bedrijf Starlink, en veel CEO's zijn niet de meest integere mensen. Maar daarbij kan het product wel uitstekend zijn. Dus laten we het daarbij houden in dit topic.

Daarbij is klik en klaar ook een grote concurrent van Starlink, en hoop ik dat starlink ook een goedkopere variant gaat aanbieden. Bijv zoals in Italië met een depriority variant.
Mja, eenieder moet doe waar hij/zij zich het prettigste bij voelt. Ik denk alleen dat het in deze wereld lastig is om een iemand of bedrijf te vinden zonder boter op het hoofd. Ik ben dus erg voorzichtig met het beschuldigen en veroordelen van anderen...

"wie zonder zonde is...' en 'Met het zwaard dat u opneemt..' enzo....

dat gezegd hebbende: ik heb Starlink vooral ook voor plekken waar er verder niet of nauwelijks dekking is, en dan is K&K van Odido dus ook geen alternatief..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:27

backupdevice

Boeh!

AMD and INTEL schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 13:52:
[...]

Oei lange tenen? Tuurlijk moet je oppassen , maar je kan wel de huidige stand van maatschappelijke zaken rond Musk mee laten wegen in een beslissing. Niks mis mee .

[ Voor 10% gewijzigd door backupdevice op 31-12-2024 22:51 ]

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Arie De Ruiter
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 31-05 12:12
In het kader van "ervaringen en discussie"; Ik zit op dit ogenblik op een afgelegen plek op Fuerteventura en de Starlink mini werkt echt perfect. Het mooie eraan is dat de mini een wifi netwerk maakt en dat je op pakweg 200 meter afstand nog steeds een echt goeie verbinding hebt, zolang er een "line of sight" is. Dus de camper staat op een plek ergens boven op het strand, ruim 200 meter verder (ja, lekker op het strand) heb je echt nog steeds een goede verbinding. Heel fijn. En ook ik ben niet gecharmeerd van meneer Musk maar het product is , wat mij betreft, gewoon goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

@Arie De Ruiter De mini houdt ik dan ook gewoon als backup en voor vakanties.
Wifi van dat ding is inderdaad veel beter dan wat er in de handleiding staat.

[ Voor 10% gewijzigd door franssie op 03-01-2025 18:35 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jpiek
franssie schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 18:14:
@Arie De Ruiter De mini houdt ik dan ook gewoon als backup en voor vakanties.
Wifi van dat ding is inderdaad veel beter dan wat er in de handleiding staat.
Ok, dat staat dan wel weer een beetje in contrast met :

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• slijkie
Laten we allemaal even ontopic blijven wat betreft Starlink, dat men de frontpage comments elke keer onder elk Musk/SpaceX/Tesla/BoringCompany/X artikel loopt te verzieken is helaas voldoende.

Staat je iets niet aan van Persoon ABC, van welk bedrijf dan ook, ga je daar een nieuw topic over maken en met de andere zure appels over zeuren.

Bij voorbaat dank!

Verder, benieuwd of we de Direct2Cell dit jaar in Europa actief gaan zien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HGM
  • Niet online

HGM

slijkie schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 13:26:

Verder, benieuwd of we de Direct2Cell dit jaar in Europa actief gaan zien.
In Frankrijk hebben ze er toestemming voor gekregen.

Je kunt nu ook in europa de DC-DC adapter bestellen; 120 euro in nederland: https://shop.starlink.com...umer-dc-power-supply-unit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie De Ruiter
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 31-05 12:12
[b]HGM in "[SpaceX Starlink] Ervaringen & Discussie"

Je kunt nu ook in europa de DC-DC adapter bestellen; 120 euro in nederland: https://shop.starlink.com...umer-dc-power-supply-unit
.

Wat is het nut van deze stekker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Arie De Ruiter schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 22:55:
[...]
.

Wat is het nut van deze stekker?
Dat je je standaard schotel net zoals de mini van een 12V accu kan laten werken, leuk voor de preppers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• slijkie
https://www.bloomberg.com...om-security-services-deal

Starlink is lekker bezig. Goede keuze van de Italianen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jron667
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 02-06 07:18
Wat me opvalt is dat mijn Speed test op mijn telefoon niet meer boven de 30Mbps uitkomt, in het begin lag dit ruim boven de 150Mbps.

Op mijn PC komt de test een stuk hoger (93mbps) uit dan op de telefoon (iets met data verbinding?).

Oplossing:

Ik ga mijzelf heel diep schamen, router opnieuw ingesteld en de benaming van 2.4 en 5 omgedraaid :D .

[ Voor 105% gewijzigd door Jron667 op 08-01-2025 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-06 08:34
Ja en Nee. Technisch is heel mooi en goed. Nadeel is wel of een land voor dit soort diensten zo afhankelijk van een land en een CEO moet zijn, die nu niet het meest stabiel zijn.

Nog afgezien de CEO van SpaceX straks ook een eind verantwoordelijkheid heeft voor een overheids ministerie.

De nieuwe president van de USA staat nu niet bekend om zijn waarheid en stabiliteit.

Maar de techniek/dienst is wel een mooi product en bied mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jron667
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 02-06 07:18
franssie schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 23:03:
[...]

Dat je je standaard schotel net zoals de mini van een 12V accu kan laten werken, leuk voor de preppers.
Moet je toch een behoorlijk 12V accu tegenaan gooien :) (of weinig gebruiken).
Pagina: 1 ... 13 ... 15 Laatste