Dag iedereen,
Ik probeer me goed in te lezen over Starlink, maar weet nog niet precies wat ik nodig heb en of het überhaupt zou werken in mijn situatie.
Situatie:
Ik heb een chalet in de bossen van de Belgische Ardennen, tegen de Franse grens.
Er ligt wel een telefoonlijn, maar de downloadsnelheid is erg laag (amper 2 à 3 Mbps), wat onwerkbaar is. Bovendien is er geen mobiel bereik op gsm / 3G/4G...
Mijn vragen:
1-Hoeveel invloed hebben boomtoppen op de ontvangst van Starlink? We hebben geen volledig vrij zicht onder een hoek van 25 à 35 graden, omdat er altijd wel boomtoppen in de weg staan. Gaat dit een probleem vormen voor een goede verbinding?
2-Zijn er mensen hier met een vergelijkbare situatie, waarbij boomtoppen in de zichtlijn staan? Zo ja, wat zijn jullie ervaringen daarmee?
3-Ik wil een Starlink-router waarmee ik via UTP (netwerkkabel) bedrade IP-camera's kan aansluiten. Welke versie van de Starlink-router moet ik dan bestellen, en waar? De website van Starlink is voor mij niet helemaal duidelijk.
4-Als ik dat bestel voor gebruik in de Ardennen, kan ik dat dan ook effe tesen op mijn thuislocatie ? (Kustregio Bekgie) of moet je dan roaming hebben, of zit dat in dezelfde regio nog?
Alvast bedankt voor jullie hulp!
[
Voor 8% gewijzigd door
Gerrit47jaar op 26-09-2024 12:21
]