Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .ScorpionSquad
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11-09 23:22

.ScorpionSquad

Nickname van een 14-jarige

Gonadan schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 17:25:
[...]

Het wordt zo ook wel een beetje zoeken naar dingen om een eigen interpretatie aan te hangen. Zo heeft mevrouw Ouwehand van de Partij voor de Dieren een opleiding en carrière in de commerciële marketing gehad, ook niet echt een links beroep. Maakt dat haar of haar partij nu dan ongeschikt of onbetrouwbaar met betrekking tot een links programma?
Heroverwegen is geen zekere wijziging. Binding met McKinsey is echter, in potentie, niet noodzakelijk, wel een stuk significanter dan welke opleiding iemand genoten heeft. Het hoeft zeker niet, zoals je al aanhaalt te betekenen dat de achtergrond bedenkelijk is, maar ik vind het zelf de moeite waard om een poging te doen het verder uit te diepen.

'Quaevis terra patria' - Desiderius Erasmus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaw
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10:05
Philip Ross schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 17:27:
[...]

Natuurlijk zijn ze niet allemaal slecht of corrupt. Maar ik vraag me wel eens af of ze weten hoe het normale elven voor normaal werkende mensen is. En natuurlijk zitten ze wel in een bepaalde bubbel en netwerk. Jusit vanwege dat netwerk zijn ze veel gevoeliger voor lobby.

Ben ook niet zomaar tegen maar ben wel voorzichtig. Zeker bij een nieuwe partij.

Misschien dat ze zich bewijzen de komende 4 jaar en ik wel op ze stem. Maar vind de memsen er achter niet zomaar van het type dat ik blind vertrouw op hun blauwe ogen.

[...]

Verschil is wel dat het al een bekende partij is. En dit is 1 persoon, niet een heel netwerk. En ook is marketing een stuk minder ver van links af dan adel en bankiersfamilies.
Maar nog steeds je rekent mensen af op waar ze vandaan komen, als bij de oprichters echt bewezen is dat ze verwerpelijke dingen hebben gedaan was het anders...
Maar staar je je ook niet teveel blind op de oprichters? Volt heeft leden en statuten dus de oprichters zijn ook geen dictators o.i.d. en kunnen niet zomaar gekke dingen gaan doen zonder dat leden er wat van vinden. Leden hebben ook inbreng en naar mijn idee meer inbreng dan bij de gevestigde politieke partijen.

How to Beat Putin & The American Origins of Putin's Madness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 19:38
ijdod schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 17:29:
@Philip Ross Of ze kunnen juist zelf een goede lobby doen omdat ze in die kringen zitten cq ze kennen.
Dat ook. Ze zullen vast heel effectief zijn. Maar als je met een gecompromiteerd netwerk begint zie ik je niet snel daarvan afwijken.

Dus als je als progressief weg wil uit het neo-liberale dogma dat er tegenwoordig hangt in den haag dan denk ik niet dat Volt de oplossing is.

Laat ze eerste maar eens zien dat ze echt doen wat ze beloven.
klaw schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 17:34:
[...]

Maar nog steeds je rekent mensen af op waar ze vandaan komen, als bij de oprichters echt bewezen is dat ze verwerpelijke dingen hebben gedaan was het anders...
Maar staar je je ook niet teveel blind op de oprichters? Volt heeft leden en statuten dus de oprichters zijn ook geen dictators o.i.d. en kunnen niet zomaar gekke dingen gaan doen zonder dat leden er wat van vinden. Leden hebben ook inbreng en naar mijn idee meer inbreng dan bij de gevestigde politieke partijen.
Ik wil ze ook niet er op afrekenen. Maar ik heb een gezond wantrouwen. Dus laat ze eerst maar eens wat bewijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeTooPV
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08:34
[...]

Natuurlijk zijn ze niet allemaal slecht of corrupt. Maar ik vraag me wel eens af of ze weten hoe het normale elven voor normaal werkende mensen is.
Vind het nogal wat om mensen daar zo sterk op af te rekenen. De nummer 2 van Groen links is ook van adel, een heuse jonkvrouw. Maakt dat haar direct ongeschikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
MeTooPV schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 17:45:
[...]

Vind het nogal wat om mensen daar zo sterk op af te rekenen. De nummer 2 van Groen links is ook van adel, een heuse jonkvrouw. Maakt dat haar direct ongeschikt?
Nogmaals, dat maakt iemand niet ongeschikt. Maar het maakt wel dat ze zich eerst moeten bewijzen. Zeker een partij die weinig daadwerkelijke uitwerking heeft, nog geen trackrecord van stemmen in Nederland en voldoende vaak het woord ondernemer in het programma.

De kans is gewoon aanzienlijk dat er een bepaald (richting libertarisch) wereldbeeld en/of lobby achter zit.

Gezien de netwerken die ze hebben is dat gewoon een reëele kans. Dat hoef je als stemmer niet erg te vinden maar het kan wel een afweging zijn voor de iets linkser progressieven.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Philip Ross schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 17:35:
[...]

Dat ook. Ze zullen vast heel effectief zijn. Maar als je met een gecompromiteerd netwerk begint zie ik je niet snel daarvan afwijken.

Dus als je als progressief weg wil uit het neo-liberale dogma dat er tegenwoordig hangt in den haag dan denk ik niet dat Volt de oplossing is.

Laat ze eerste maar eens zien dat ze echt doen wat ze beloven.

[...]

Ik wil ze ook niet er op afrekenen. Maar ik heb een gezond wantrouwen. Dus laat ze eerst maar eens wat bewijzen.
Als iedereen zo redeneert krijgen ze nooit de kans zich te bewijzen :?

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BoB_HenK
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 19:59
Philip Ross schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 17:50:
[...]

Nogmaals, dat maakt iemand niet ongeschikt. Maar het maakt wel dat ze zich eerst moeten bewijzen. Zeker een partij die weinig daadwerkelijke uitwerking heeft, nog geen trackrecord van stemmen in Nederland en voldoende vaak het woord ondernemer in het programma.

De kans is gewoon aanzienlijk dat er een bepaald (richting libertarisch) wereldbeeld en/of lobby achter zit.

Gezien de netwerken die ze hebben is dat gewoon een reëele kans. Dat hoef je als stemmer niet erg te vinden maar het kan wel een afweging zijn voor de iets linkser progressieven.
Andersom, en dan chargeer ik bewust: ben je dan als pauper de facto geloofwaardig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philip Ross
Oogje schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 17:52:
[...]

Als iedereen zo redeneert krijgen ze nooit de kans zich te bewijzen :?
Natuurlijk. Last de mensen die wat rechtser zijn wel gewoon op ze stemmen. Ze zijn een stuk beter alternatief dan de VVD.

Maar ik merk dat veel linksere progressieven ze ook overwegen en voor hun kunnen de genoemde punten wel een afweging zijn.
BoB_HenK schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 17:53:
[...]

Andersom, en dan chargeer ik bewust: ben je dan als pauper de facto geloofwaardig?
Natuurlijk niet, tegen iedereen in de politiek moet je gezond wantrouwen houden totdat ze zich bewijzen. En je kan niet ontkennen dat de rijkere families en consultancy bureaus geen erg goede trackrecord hebben wat betreft politiek.

Dat is heel lullig voor deze jongeren maar ik herken veel van de tekst en als ik tussen de regels door lees lees ik gewoon toch best veel rechtse punten.

Ook de VVD is volgens hun programma groen en progressief en liberaal. Maar in werkelijkheid zijn ze dat niet. En ook D66 blijkt keer op keer toch rechtser te zijn dan hun programma doet suggereren.

Dus dan snap je misschien dat als er nog een rechts progressieve partij bij komt die automatisch besmet is door het handelen van VVD en D66. En dan helpt het niet als de oprichters ook nog eens uit dezelfde achtergrond en netwerken komen als die twee partijen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MeTooPV
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08:34
Fijn dat je zoveel moeite doet om vuil en negativiteit over Volt te spuien. Als ik het teruglees zijn het een hoop verdachtmakingen, die je telkens blijft herhalen, zonder bewijzen.

Zelf zie ik het veel positiever. Een club jonge mensen die de potentie van Europa in deze wereld zien. Die vinden dat je als Nederland niet aan de zijkant moet blijven staan, maar actief mee moet gaan doen. En daarom nemen ze als pan-europese partij deel aan deze verkiezingen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Philip Ross
MeTooPV schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 18:25:
Fijn dat je zoveel moeite doet om vuil en negativiteit over Volt te spuien. Als ik het teruglees zijn het een hoop verdachtmakingen, die je telkens blijft herhalen, zonder bewijzen.

Zelf zie ik het veel positiever. Een club jonge mensen die de potentie van Europa in deze wereld zien. Die vinden dat je als Nederland niet aan de zijkant moet blijven staan, maar actief mee moet gaan doen. En daarom nemen ze als pan-europese partij deel aan deze verkiezingen.
Blijf ze vooral blind geloven. Ik vertrouw geen enkel politicus (of partij) die zich nog niet bewezen heeft. En al helemaal niet als die onderdeel zijn van dezelfde netwerken als de huidige politieke elite.

Je kan het vuil spuien noemen maar net zo goed zijn de Volt fans hier ook gewoon overdreven positief en alles goed aan het praten.

Een beetje kritische noot daartussen kan prima. Ik heb ruim voldoende onderbouwing gegeven voor waarom ik ze niet blind vertrouw. Het zijn niet zomaar loze verdachtmakingen. Als jij ze wel wil vertrouwen mag dat natuurlijk. Ik zie ze echter als waarschijnlijk een stuk rechtser dan een hun programma

[ Voor 11% gewijzigd door Philip Ross op 17-03-2021 18:29 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16:53
Laten we niet in een filter bubbel belanden hier op tweakers. Dus wees welkom @Philip Ross :)

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:58
Mijn probleem met Volt is hun standpunten op euthanasie en abortus. Daar zijn ze tegen of dat vinden ze iets voor de ‘lokale partij’.
Sorry, fout. Ik heb me blijkbaar niet goed ingelezen?

Ze zijn pro-Europees, maar verder volgens mij vrij conservatief.

[ Voor 13% gewijzigd door Smobbo op 17-03-2021 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:02

GG85

.......

Smobbo schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 18:30:
Mijn probleem met Volt is hun standpunten op euthanasie en abortus. Daar zijn ze tegen of dat vinden ze iets voor de ‘lokale partij’.
Sorry, fout. Ik heb me blijkbaar niet goed ingelezen?

Ze zijn pro-Europees, maar verder volgens mij vrij conservatief.
Dat laatste ook niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Laatst online: 12:58
Ik verbaas me er zelf even over. Ik heb geen idee waar ik het nou gelezen heb, maar op de volt site zelf staan gewoon goede dingen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaw
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10:05
Smobbo schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 18:35:
Ik verbaas me er zelf even over. Ik heb geen idee waar ik het nou gelezen heb, maar op de volt site zelf staan gewoon goede dingen ;)
Abortus staat nog wel in het Wetboek van Strafrecht, ze willen het eruit halen net de andere kant op; verkeerd onthouden?

How to Beat Putin & The American Origins of Putin's Madness

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:47

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Verschil is wel dat het al een bekende partij is. En dit is 1 persoon, niet een heel netwerk. En ook is marketing een stuk minder ver van links af dan adel en bankiersfamilies.
Een kwestie van interpretatie. Ik bedoel meer dat je achter elke partij genoeg mechanismen of achtergronden kunt waarvan je kunt gaan twijfelen. En laten we wel wezen, de meeste bestaande partijen hebben al bewezen dat je ze niet op hun blauwe ogen kunt geloven, dus in die verandert er niet veel. Genoeg van die zogenaamd linkse mensen die met een goedbetaalde baan in het zakenleven eindigen.
Daarnaast komen heel veel politici, zeker op links, direct vanuit een mooie managementfunctie of hebben überhaupt nooit gewerkt en zijn direct de politiek in gegaan. Die hebben in feite ook niet met de handen in de klei gestaan.

Toch blijven ze nieuw en blijft het afwachten wat er gaat gebeuren. Niet voor niets was ik al op zoek geweest naar FTM-achtige artikelen over Volt, en zou het mij niet verbazen als zoiets nog zou komen. Maar dat is ook het standaard wantrouwen wat er is voor een nieuwe partij waarvan we de motieven nog niet helemaal kennen. Dat herken ik wel en ga ik ook niet onderuit proberen te halen, ook ik ben nog gereserveerd en hoop dat ik niet per ongeluk op een lobbyverlengstuk van de banken heb gestemd.

Lang verhaal kort: je gereserveerdheid voor een nieuwe partij waarvan de achterliggende motieven nog niet helemaal duidelijk zijn kan ik heel goed begrijpen. De argumenten waarmee je die wilt onderbouwen vind ik minder sterk, en feitelijk niet eens relevant.
Het is een nieuwe partij, die moet zich sowieso nog bewijzen.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheRicolaa10
  • Registratie: Juni 2012
  • Nu online
De eerste exitpoll geeft 4 zetels aan voor Volt volgens Ipsos :*)

DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CurlyMo
Netjes, mijn partner en ik hebben nummer 4 gestemd (y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:24
Goede exitpoll voor D66 en Volt!

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jesp_J
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-09 15:37
Ik ben wel tevreden met deze uitslag als deze tenminste definitief wordt. VVD de grootste (en dus Mark Rutte als premier en verbinder in de komende coalitie) en ze kunnen niet om D66 heen (prima partij waar ik de andere keren ook op heb gestemd) en Volt gewoon 4 zetels en daarmee kunnen ze hopelijk de coalitie ook een beetje mee beïnvloeden

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Standeman

Prutser 1e klasse

Jesp_J schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 21:18:
Ik ben wel tevreden met deze uitslag als deze tenminste definitief wordt. VVD de grootste (en dus Mark Rutte als premier en verbinder in de komende coalitie) en ze kunnen niet om D66 heen (prima partij waar ik de andere keren ook op heb gestemd) en Volt gewoon 4 zetels en daarmee kunnen ze hopelijk de coalitie ook een beetje mee beïnvloeden
Er is misschien zelfs een heel klein kansje om in de coalitie te komen, aangezien ze zo dicht tegen D66 aan zitten.
Verwacht het overigens niet.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Topicstarter
Standeman schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 21:21:
[...]

Er is misschien zelfs een heel klein kansje om in de coalitie te komen, aangezien ze zo dicht tegen D66 aan zitten.
Verwacht het overigens niet.
Ik denk eerlijk gezegd dat ze dat zelf niet willen, om de partij beter op te kunnen bouwen en in de oppositie is het over het algemeen makkelijker om jezelf te profileren en zetels te winnen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 16:54
Een kritisch ondersteunende (maar formeel oppositie) rol kan dan goed zijn om je te profileren, als je duidelijk kan verkopen waarom je voor/tegen stemt.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
Toch, als je je wil afzetten tegen de gevestigde politieke orde, dan moet je dat soort spelletjes juist niet spelen. Oftewel, als je direct kan meeregeren dan moet je dat doen. Er lijkt nu weinig reden zijn om dat te weigeren in een VVD / CDA / D66 / Volt coalitie. Nummer 2 van Volt is ex D66 dus die kan prima een ministers postje doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 19:34

Bullet NL

Eigen Wijs

Nederland heeft weer een stapje naar rechts gemaakt, waarbij de oude partijen op rechts naar links schuiven.
Ik kan me wel vinden in VVD-D66-CDA, e.v.t. met Volt....

Het formateren kan zo voorbij zijn.....

[ Voor 5% gewijzigd door Bullet NL op 17-03-2021 21:51 ]

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
Toch denk ik dat D66 dat niet gaat doen zonder bijv. een PvdA.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Philip Ross
Denk dat alle zogenaamd "strategisch" op D66 stemmende GL aanhang nu spijt heeft zeg. Daarmee hebben ze links buitenspel gezet.

Lijkt er op dat zowel VVD als D66 nodig zijn. Zonder die twee kan je alleen maar 5 partijen coalities vormen.

Ben benieuwd of VVD+D66+CDA groot genoeg is. Zo niet kan het nog wel eens spannend worden. Want D66 wil geen CU en een JA21 zie ik ook niet snel. Dan kan je naar Volt kijken maar het is maar de vraag of die zelf direct willen regeren.

Dan moet je bijna wel naar een PvfA of GL kijken maar daar is VVD en CDA dan weer niet blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
CurlyMo schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 21:55:
Toch denk ik dat D66 dat niet gaat doen zonder bijv. een PvdA.
Zo lang ze zonder CU kunnen durven ze het misschien wel aan. Vergelijk akkoord als de vorige maar progressiever is best een acceptabel iets voor D66 denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
Ben benieuwd of Volt meeregeren overweegt nu

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Goeie exitpoll d:)b Jammer dat die vierde zetel niet is blijven staan met de update van de exitpoll, maar misschien komt ie nog terug. Ik heb op de nummer 4 gestemd, omdat ik van mezelf vond dat ik op een vrouw moest stemmen, dus ik hoop dat die nog in de kamer komt :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Bullet NL schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 21:42:
Nederland heeft weer een stapje naar rechts gemaakt, waarbij de oude partijen op rechts naar links schuiven.
Ik kan me wel vinden in VVD-D66-CDA, e.v.t. met Volt....

Het formateren kan zo voorbij zijn.....
Ik weet niet of het een quick format wordt ;) D66 en CDA staan qua klimaat een fors eind uit elkaar. En Volt moet eerst fijn de oppositie in, voordat ze de kiezers wegjagen met het uitruilen van standpunten. Daar komt D66 mee weg want dat is men inmiddels gewend van ze, maar Volt heeft nog blije idealistische hoopvolle kiezers, denk ik zo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 12345j
  • Laatst online: 03-01-2022
Louwke schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 08:12:
Politieke folders vallen niet onder de NEE-NEE sticker regels want geen commerciele reclame.
En anders krijg je net als hier gewoon een folder binnen van een groene partij met daarop aan de bewoners van dit huis. En dan mag het wel weer :F
1) jawel ze vallen er wel onder. Waar haal je deze informatie vandaan? Ik quote :
In de Code Verspreiding Ongewenst Reclamedrukwerk (Code VOR) wordt onder reclame zowel de aanprijzing van goederen en diensten als van denkbeelden verstaan. Dat betekent dat ook folders van politieke partijen als reclame worden beschouwd en de verspreiders daarvan de NEE/NEE- of NEE/JA-sticker moeten respecteren.
2) zelfs al zou je gelijk hebben is het simpelweg onfatsoenlijk om in deze tijd 'nee' niet te accepteren. Hoop dat ik dit niet hoef uit te leggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:22
Philip Ross schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 21:57:
Ben benieuwd of Volt meeregeren overweegt nu
Waarom zouden ze? Hebben geen zetels in de 1e kamer, zijn nieuw. Amper bestuurlijke ervaring. Nee, ze moeten vanaf hier verder gaan bouwen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• drooger
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:51

drooger

Falen is ook een kunst.

Dassen acht deelname aan het kabinet ondanks de prachtige (voorlopige) score niet heel waarschijnlijk. ,,Nee, ik denk niet dat dat een optie is. Laten we met Volt eerst zorgen dat we onze weg vinden in de Tweede Kamer, dat we leren hoe we onze punten goed kunnen maken. We zijn net begonnen, meedoen in een kabinet lijkt me niet verstandig.”
https://www.ad.nl/politie...in-tweede-kamer~a1264028/

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 12345j
  • Laatst online: 03-01-2022
Philip Ross schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 21:56:
Denk dat alle zogenaamd "strategisch" op D66 stemmende GL aanhang nu spijt heeft zeg. Daarmee hebben ze links buitenspel gezet.

Lijkt er op dat zowel VVD als D66 nodig zijn. Zonder die twee kan je alleen maar 5 partijen coalities vormen.

Ben benieuwd of VVD+D66+CDA groot genoeg is. Zo niet kan het nog wel eens spannend worden. Want D66 wil geen CU en een JA21 zie ik ook niet snel. Dan kan je naar Volt kijken maar het is maar de vraag of die zelf direct willen regeren.

Dan moet je bijna wel naar een PvfA of GL kijken maar daar is VVD en CDA dan weer niet blij mee.
Denk PvdA erbij

[ Voor 9% gewijzigd door 12345j op 17-03-2021 22:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19:16

DropjesLover

Dit dus ->

We gaan het zien allemaal, speculeren heeft toch weinig zin.
@Philip Ross, in de oppositie met 3 à 4 zetels kunnen ze mooi dingen doen, voorstellen. En over 4 jaar kunnen we ze inderdaad beoordelen hoe ze het daadwerkelijk gedaan hebben en waar ze wel/niet voor gestemd hebben :)

Al dat complotdenken vanuit grote netwerken... Volt is in iedergeval redelijk duidelijk waar ze voor zijn, hoe ze (Europees) georganiseerd zijn, evenals waar hun visie vandaan komt, die hangen ze al jaren aan bij meerdere verkiezingen en in meerdere landen.

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Is het niet gunstiger voor het clubje om weer CU erbij te betrekken omdat die in de Eerste Kamer nog wat bij kunnen dragen? Volt gaat daarin weinig kunnen betekenen en verschilt in mijn optiek te veel van de coalitie om daar echt effectief in mee te kunnen.
Want laten we wel wezen, de enige punten die overeen komen zijn een paar dingen met D66, maar die gaan bij de formatie toch meteen weer het raam uit. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 18:14
Ik hoop op 4 zetels. Gefeliciteerd iedereen.

Vvd, d66, cda.. Zou volt nog wat kunnen betekenen om toch als 4e partij aan te schuiven voor wat fris bloed?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VirinR
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 15:58
Philip Ross schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 21:56:

Ik heb op GL gestemd maar ik zat enorm te twijfelen tussen Volt en GL.
Een grote plus van Volt is de Europese identiteit en de suggestie van Ministerie van Digitale Zaken maar op een aantal punten heeft Volt een rechtsere aanpak dan GL (kernenergie, marktwerking in de zorg, etc). Ik was al bang dat D66 te veel water bij de wijn zou moeten doen bij een evt. coalitie met de VVD dus die heb ik bewust buiten beschouwing gelaten.

Desondanks ben ik wel blij dat er nieuw tegengeluid komt in de Tweede Kamer met Volt. Overigens heb ik meerdere stemwijzers gedaan en bij de Onderwijskieskompas kwam Volt uit de bus. Ik ben sindskort weer student dus ik hoop dat Volt daadwerkelijk verbeteringen doorvoert voor studenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBTM
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 19-08 16:05
AMARONE schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 22:24:
Ik hoop op 4 zetels. Gefeliciteerd iedereen.

Vvd, d66, cda.. Zou volt nog wat kunnen betekenen om toch als 4e partij aan te schuiven voor wat fris bloed?
In principe niet, naast dat ze een meerderheid willen hebben in de tweede kamer, komen ze toch al 10 zetels te kort in de eerste. Hoe graag ik Volt ook mee zie regeren zullen ze toch eerder kijken naar een samenwerking met PvdA en GroenLinks.

Ik sluit JA21 ook niet uit vanwege de 8 zetels in de eerste kamer die ze hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13:53

page404

Website says no

VirinR schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 22:33:
[...]

Een grote plus van Volt is de Europese identiteit en de suggestie van Ministerie van Digitale Zaken maar op een aantal punten heeft Volt een rechtsere aanpak dan GL (kernenergie, marktwerking in de zorg, etc). Ik was al bang dat D66 te veel water bij de wijn zou moeten doen bij een evt. coalitie met de VVD dus die heb ik bewust buiten beschouwing gelaten.

Desondanks ben ik wel blij dat er nieuw tegengeluid komt in de Tweede Kamer met Volt. Overigens heb ik meerdere stemwijzers gedaan en bij de Onderwijskieskompas kwam Volt uit de bus. Ik ben sindskort weer student dus ik hoop dat Volt daadwerkelijk verbeteringen doorvoert voor studenten.
Dus door jou hebben ze maar 3 ipv 4 zetels. Je wordt bedankt ;)

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

BBTM schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 05:04:
[...]

In principe niet, naast dat ze een meerderheid willen hebben in de tweede kamer, komen ze toch al 10 zetels te kort in de eerste. Hoe graag ik Volt ook mee zie regeren zullen ze toch eerder kijken naar een samenwerking met PvdA en GroenLinks.

Ik sluit JA21 ook niet uit vanwege de 8 zetels in de eerste kamer die ze hebben.
Dit gaat heel moeilijk worden. Een GL en PvdA zullen niet zomaar aanschuiven.

Ik ben heel blij met mijn stem op Volt. Ik wilde in eerste instantie GL stemmen maar dat leek toch een beetje een verloren stem te worden, en Volt sloot beter op mijn wensen aan. Zeker toen de partij ook daadwerkelijk zetels leek te gaan veroveren wilde ik mijn stem er ook wel aangeven. Ik hoop natuurlijk nog steeds op 4 zetels maar ook 3 is een super mooie prestatie voor zo'n jonge partij. Als ze nu de komende 4 (of minder) jaar hun best doen in de kamer kunnen ze zomaar nog verder groeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Thomas schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 08:58:
[...]

Ik ben heel blij met mijn stem op Volt. Ik wilde in eerste instantie GL stemmen maar dat leek toch een beetje een verloren stem te worden, en Volt sloot beter op mijn wensen aan. Zeker toen de partij ook daadwerkelijk zetels leek te gaan veroveren wilde ik mijn stem er ook wel aangeven. Ik hoop natuurlijk nog steeds op 4 zetels maar ook 3 is een super mooie prestatie voor zo'n jonge partij.
Hier eigenlijk hetzelfde. Twijfelde tussen GL, D66 en Volt, maar op zowel D66 als GL had ik wel een en ander aan te merken in de afgelopen periode. Toen Volt in de peilingen op >1 zetel kwam gaf dat voor mij de doorslag en ik ben blij dat dat 'beloond' is :)
Als ze nu de komende 4 (of minder) jaar hun best doen in de kamer kunnen ze zomaar nog verder groeien.
Absoluut, maar wel in de oppositie. Ik zag in andere topics al vaker opperen dat Volt wel aan kon schuiven bij VVD en D66 maar ik heb geen Volt gestemd om dan maar weer 4+ jaar VVD-beleid met een quasi-progressief sausje uitgevoerd te zien worden. Waar D66 nog wel zo dichtbij ligt dat een samenwerking logisch is ligt VVD naar mijn mening veel te ver weg - wat jullie?

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BBTM
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 19-08 16:05
Thomas schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 08:58:
[...]

Dit gaat heel moeilijk worden. Een GL en PvdA zullen niet zomaar aanschuiven.

Ik ben heel blij met mijn stem op Volt. Ik wilde in eerste instantie GL stemmen maar dat leek toch een beetje een verloren stem te worden, en Volt sloot beter op mijn wensen aan. Zeker toen de partij ook daadwerkelijk zetels leek te gaan veroveren wilde ik mijn stem er ook wel aangeven. Ik hoop natuurlijk nog steeds op 4 zetels maar ook 3 is een super mooie prestatie voor zo'n jonge partij. Als ze nu de komende 4 (of minder) jaar hun best doen in de kamer kunnen ze zomaar nog verder groeien.
Het gaat zeker heel moeilijk worden.

Ikzelf ben ook heel blij met mijn stem op Volt na altijd op D66 gezeten te hebben. Ondanks dat volgens de peilingen een stem op D66 geen verloren stem zou zijn, was ik niet blij met hoe ze de vorige regeer periode bezig zijn geweest.

Ik kijk uit naar de komende 4 jaar om te zien wat Volt kan bereiken met hun in mijn ogen mooie partijprogramma.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Migrator schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 09:04:
[...]

Hier eigenlijk hetzelfde. Twijfelde tussen GL, D66 en Volt, maar op zowel D66 als GL had ik wel een en ander aan te merken in de afgelopen periode. Toen Volt in de peilingen op >1 zetel kwam gaf dat voor mij de doorslag en ik ben blij dat dat 'beloond' is :)

[...]

Absoluut, maar wel in de oppositie. Ik zag in andere topics al vaker opperen dat Volt wel aan kon schuiven bij VVD en D66 maar ik heb geen Volt gestemd om dan maar weer 4+ jaar VVD-beleid met een quasi-progressief sausje uitgevoerd te zien worden. Waar D66 nog wel zo dichtbij ligt dat een samenwerking logisch is ligt VVD naar mijn mening veel te ver weg - wat jullie?
Ik wil ook niet dat Volt aanschuift. Ik heb niet op D66 gestemd omdat ik niet wilde bijdragen aan een kabinet onder Rutte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 18:14
Ik vind Volt juist prima passen bij een D66 en VVD. Meer dan bij een GL of PVDA imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderb
  • Laatst online: 19:10
Ik weet nog niet wat beter zou zijn voor Volt zelf (los van wat ik beter zou vinden voor het land). Wel of niet meeregeren.

Als ze zouden meeregeren, dan kunnen ze zich wel laten zien. Al is het 1 ministerpost (Digitale zaken), waarvan ook gisteren maar weer eens werd aangetoond dat dat geen kwaad kan.
Het gevaar is dat ze te weinig onderscheid kunnen maken of zich niet genoeg kunnen profileren t.o.v VVD en vooral D66. Op de standpunten waar ze afwijken zullen ze nu juist weinig in de melk te brokkelen hebben.

In de oppositie kunnen ze zichzelf in debatten laten zien, juist op de verschillen de nadruk leggen, en rustig aan groeien.
Dan is het gevaar echter ook dat ze zich te weinig kunnen onderscheiden van bijv. D66

Als gedoogpartij is ook nog een optie, maar dan zie ik helemaal geen voordeel voor Volt zelf.

In de volkskrant zegt Dassen er zelf dit over:
‘Dat is voor ons nu niet opportuun. We moeten zorgen dat we in de Tweede Kamer punten agenderen waarmee we de mensen die op ons gestemd hebben kunnen vertegenwoordigen. We willen verandering creëren. Dan moet je constructief zijn om dingen voor elkaar te krijgen, maar je zult ook hard oppositie moeten voeren om andere zaken op de agenda te krijgen.’
Ik begrijp het, maar toch zou ik graag zien dat ze wel echt meedoen en als speler op het veld het verschil maken en niet als supporter aan de zijlijn om verandering roepen.

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

AMARONE schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 11:25:
Ik vind Volt juist prima passen bij een D66 en VVD. Meer dan bij een GL of PVDA imo.
Heb je het partijprogramma doorgelezen? Want waar D66 nog wel dichtbij ligt zijn de standpunten op het economisch gebied (hoofdstukken 2 en 3 van het partijprogramma) m.i. niet te rijmen met de VVD en juist eerder met een GroenLinks of in mindere mate PvdA. Natuurlijk is politiek in Nederland een kwestie van concessies en koehandel, maar op een gegeven moment zijn de verschillen te groot.

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

AMARONE schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 11:25:
Ja, passen doen ze deels natuurlijk wel. In de toekomst zou ik dit zelf ook helemaal niet erg vinden, maar mij ging het vooral om het niet (indirect) steunen van een kabinet onder Rutte zelf als persoon. Nou vind ik hem een prima premier en ik lig er echt niet wakker van dat hij dat vrijwel zeker nog een aantal jaar is, maar ik vind het niet goed te praten dat hij aan is gebleven na die toeslagenaffaire. Neemt niet weg dat ik Volt liever over x jaar met D66/PvdA/GL in een kabinet zie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

sanderb schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 11:34:
Ik weet nog niet wat beter zou zijn voor Volt zelf (los van wat ik beter zou vinden voor het land). Wel of niet meeregeren.

Als ze zouden meeregeren, dan kunnen ze zich wel laten zien. Al is het 1 ministerpost (Digitale zaken), waarvan ook gisteren maar weer eens werd aangetoond dat dat geen kwaad kan.
Het gevaar is dat ze te weinig onderscheid kunnen maken of zich niet genoeg kunnen profileren t.o.v VVD en vooral D66. Op de standpunten waar ze afwijken zullen ze nu juist weinig in de melk te brokkelen hebben.

In de oppositie kunnen ze zichzelf in debatten laten zien, juist op de verschillen de nadruk leggen, en rustig aan groeien.
Dan is het gevaar echter ook dat ze zich te weinig kunnen onderscheiden van bijv. D66

Als gedoogpartij is ook nog een optie, maar dan zie ik helemaal geen voordeel voor Volt zelf.

In de volkskrant zegt Dassen er zelf dit over:

[...]

Ik begrijp het, maar toch zou ik graag zien dat ze wel echt meedoen en als speler op het veld het verschil maken en niet als supporter aan de zijlijn om verandering roepen.
De verschillen zijn te groot om binnen de coalitie wat te kunnen betekenen. Juist vanwege die verschillen heb ik nu op Volt gestemd en met mij waarschijnlijk velen. Dat zijn punten die soms met D66 nog enigszins te rijmen zijn maar met VVD of CDA al helemaal niet. Zoals bijvoorbeeld een Hoekstra en Rutte zich opstelden in de discussies over steun binnen Europa staat lijnrecht op over hoe Volt erover denkt.

Vergeet ook niet dat je gewoon gebruikt wordt door de grote coalitiepartijen. Gaat het goed dan komt het door de VVD, valt het tegen dan komt het door de coalitiepartner. Daar valt weinig eer aan te behalen.
Dan heb ik liever dat ze zich profileren door gezonde oppositie te zijn en er moties doorheen weten te krijgen die in lijn liggen met de standpunten waarvoor men juist achter Volt is gaan staan.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16:28
sanderb schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 11:34:

Als ze zouden meeregeren, dan kunnen ze zich wel laten zien.
Are you sure? Tuurlijk kunnen ze zich wel laten zien, maar de vraag is op welke manier. In een coalitie worden toch afspraken (compromissen) gemaakt waar een ieder zich aan moet houden. Afgelopen tijd zijn die afspraken uiterst gedetaileerd met weinig 'wiggle room'.

Wat je dan zou (kunnen) krijgen is een Volt-minister die continue de standpunten van de coalitie moet verdedigen, niet de standpunten van de eigen partij. Dat kan wel eens een bijzondere indruk geven bij veel kiezers.Daar komt bij dat de juniorpartij altijd inlevert bij de verkiezingen na het meeregeren. Bij een partij van 3 zetels blijft er dan weinig over.

Overigens kan ik me voorstellen dat Volt bij een breedgedragen akkoord op hoofdlijnen mogelijk wel wil meetekenen, omdat ze dan voldoende ruimte overhouden om eigen punten naar voren te brengen en tegelijkertijd kunnen laten zien wat ze in huis hebben.

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
Freeaqingme schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 12:44:
[...]

Are you sure? Tuurlijk kunnen ze zich wel laten zien, maar de vraag is op welke manier. In een coalitie worden toch afspraken (compromissen) gemaakt waar een ieder zich aan moet houden. Afgelopen tijd zijn die afspraken uiterst gedetaileerd met weinig 'wiggle room'.
Dat komt ook alleen maar door teveel pluche vaste partijen. Rutte wil alles dichtgetimmerd hebben. Veel partijen willen juist richting een hoofdlijnen akkoord om niet de hele tijd Rutte in de kaart te spelen.

Oftewel, wat jij beschrijft is een knap door Rutte creëert narratief, wat ook niks meer is dan dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
CurlyMo schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 12:50:
[...]

Dat komt ook alleen maar door teveel pluche vaste partijen. Rutte wil alles dichtgetimmerd hebben. Veel partijen willen juist richting een hoofdlijnen akkoord om niet de hele tijd Rutte in de kaart te spelen.

Oftewel, wat jij beschrijft is een knap door Rutte creëert narratief, wat ook niks meer is dan dat.
Andersom gebeurt dat ook wel volop hoor. Rutte wil graag de zekerheid dat het geheel stabiel blijft (c.q. het kabinet niet valt), maar verder is hij ook wel de sjaggeraar die bij alle andere partijen langs kan gaan om z'n voorstellen er doorheen te krijgen.

De kleinere partijen zien dat ook, en zijn dan bang volledig overrompeld te worden door 'de grote VVD', en willen dan wel zeker weten dat zij niet teveel hoeven in te leveren op hun speerpunten, en gaan dan juist alles vast willen leggen.

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teckna
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-06 14:48
VirinR schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 22:33:
[...]

Ietswat offtopic, maar wie het ooit 'ministerie digitale zaken' heeft genoemd weet echt niets van marketing ;p 'ministerie van digitale infrastructuur' klinkt net even wat meer serieus en legt in de naam al uit waarom het belangrijk is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 16:54
Gezien de duidelijke profilering als middenpartij vind ik de stelling dat deelnemen aan een coalitie ondenkbaar is vanuit onoverbrugbare verschillen vrij lachwekkend eerlijk gezegd. Tenzij je verwacht dat alles onverdund doorgevoerd zal kunnen worden, maar dan denk ik dat je sowieso niet correct in de wedstrijd voor de Nederlandse context zit :D

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teckna
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-06 14:48
CurlyMo schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 12:50:
[...]

Ik verwacht dat voor Rutte deze formatie heel anders gaat lopen dan de voorgaande formaties. Hij komt met een hoop zaken niet meer weg. Er komen parlementaire enquetes aan, de corona crisis houdt ook weer eens op. Andere partijen zullen zichtbaar afstand willen nemen van de 'Rutte doctrine' deze ronde.

Ik verwacht dat links of rechtsom dit de laatste keer is dat we een Premier Rutte zullen gaan zien en eigenlijk verwacht ik ook niet dat hij dit keer de rit zal uitzitten.

De kans dat Volt deze ronde mee gaat regeren acht ik vrij klein, nu inzetten op maximaal profileren, vergroten en dan verwacht ik dat een volgend kabinet we zeker een coalitie met D66 en Volt coalitie kunnen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

Teckna schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 14:51:
[...]

Ik verwacht dat voor Rutte deze formatie heel anders gaat lopen dan de voorgaande formaties. Hij komt met een hoop zaken niet meer weg. Er komen parlementaire enquetes aan, de corona crisis houdt ook weer eens op. Andere partijen zullen zichtbaar afstand willen nemen van de 'Rutte doctrine' deze ronde.
Ik hoop echt van harte dat je hier gelijk hebt!
Ik verwacht dat links of rechtsom dit de laatste keer is dat we een Premier Rutte zullen gaan zien en eigenlijk verwacht ik ook niet dat hij dit keer de rit zal uitzitten.
Idem :P
De kans dat Volt deze ronde mee gaat regeren acht ik vrij klein, nu inzetten op maximaal profileren, vergroten en dan verwacht ik dat een volgend kabinet we zeker een coalitie met D66 en Volt coalitie kunnen krijgen.
Ze hebben zelf al gezegd dat ze eerst een tijdje in de oppositie gaan zitten om een beetje ervaring op te doen. Ik krijg echt warm fuzzy feelings als ik een politicus dat hoor zeggen. Lijkt wel of ze echt eerlijk zijn 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 22:26

Indoubt

Always be indoubt until sure

Leiden is eindelijk ook binnen met het tellen van de stemmen. Ondanks dat daar redelijk veel op Volt is gestemd gaat dat waarschijnlijk geen verschil meer maken en komen ze uit op 3.

Voor het mooie had 4 natuurlijk beter geweest en dat had ook net wat meer body gegeven maar ik vindt het toch een mooie score voor een partij die toch redelijk nieuw is en in korte tijd heel behoorlijk doordachte plannen heeft gemaakt met een (voor mij) aantrekkelijke visie.

Ik denk niet dat ze, zoals hierboven al eerder gemeld, mee zouden doen aan een coalitie met VVD/CDA/D66 maar eerder deze eerste periode vanuit de oppositie willen acteren.

Het echte werk begint nu pas natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twam
  • Laatst online: 19:52
We krijgen de restzetels nog he? Zijn er vermoedelijk nog best paar te verdelen, dit jaar.

Best kans dat er nog een zetel bij komt. In dat opzicht wel fijn dat Leiden zo te zien Volt in absolute aantal stemmen net voorbij JA21 heeft gebracht. Kan net nog uitmaken, in die context.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Migrator schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 11:42:
[...]

Heb je het partijprogramma doorgelezen? Want waar D66 nog wel dichtbij ligt zijn de standpunten op het economisch gebied (hoofdstukken 2 en 3 van het partijprogramma) m.i. niet te rijmen met de VVD en juist eerder met een GroenLinks of in mindere mate PvdA. Natuurlijk is politiek in Nederland een kwestie van concessies en koehandel, maar op een gegeven moment zijn de verschillen te groot.
Kijk uit met het grote verschil tussen de politieke marketing bij D66 en het effectieve politieke gedrag en handelen. In de kern is er voor fiscaal-economische oriëntatie nul verschil tussen de VVD en D66, terwijl er enorme kloof is in deze tussen D66 en daadwerkelijk economisch progressieve stromingen.

Voor wat leesvoer met caveats als startpunt voor verkenning, zie https://www.newstatesman....an-ripples-dutch-election

En daar komt ook meteen een van de stukken incompatibiliteit D66/Volt op tafel voor oriëntatie.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Indoubt

Indoubt

Virtuozzo schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 23:01:
[...]

Kijk uit met het grote verschil tussen de politieke marketing bij D66 en het effectieve politieke gedrag en handelen. In de kern is er voor fiscaal-economische oriëntatie nul verschil tussen de VVD en D66, terwijl er enorme kloof is in deze tussen D66 en daadwerkelijk economisch progressieve stromingen.

Voor wat leesvoer met caveats als startpunt voor verkenning, zie https://www.newstatesman....an-ripples-dutch-election

En daar komt ook meteen een van de stukken incompatibiliteit D66/Volt op tafel voor oriëntatie.
De originele uitgangspunten van wat D66 ooit was hadden misschien nog wel gepast bij mij vandaag de dag maar ze hebben de afgelopen jaren een enorme ruk gemaakt en veel laten varen van waar ze ooit voor stonden. Leenstelsel is daar 1 van maar er zit zo een heel rijtje.

Dat hoop ik nu bij Volt te vinden. Of dat in de praktijk zo gaat zijn moet uiteraard blijken. Ik realiseer me dat er een van Lanschot aan de basis staat van de oprichting van Volt, ik ben niet helemaal blind, maar tegelijkertijd is een bepaalde leeslijst uit een ander politiek topic erg populair onder Volters :) . Ik heb met verschillende Volters gesproken en de diepgang in kennis over bepaalde onderwerpen heeft me aangenaam verrast.

Wat ze daarmee doen als ze in de kamer zitten is aan hun.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CurlyMo
Virtuozzo schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 23:01:
[...]

Ik vraag me ook af of - hoe ironische ook, want economische samenwerking is de basis van de EU - economische integratie er eerder gaat komen dat integratie op andere punten. Zoals inderdaad klimaatbeleid, gezondheidzorg e.d.

Corona heeft laten zien hoe goed aangrenzende landen samen kunnen werken om elkaars klappen op te vangen (alhoewel Duitse artsen naar Portugal) of de medicijnprijzen en hoe inefficiënt het is om alles alleen te willen doen. IC bedden, laboratoriums, medicijnproductie. Milieu is ook zo'n no-brainer.

Ik denk ook dat dit niet alleen bij Nederland ligt. Economische integratie zal denk ik het sluitstuk worden van een federaal Europa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Nu online

Standeman

Prutser 1e klasse

BBTM schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 05:04:
[...]

Daarom denk ik dat Volt ook niet bij de coalitie komt. De ChristenUnie heeft ook vier zetels in de eerste kamer en zou dus een meer logische coalitiepartner zijn. Alleen zit D66 niet echt op CU te wachten.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Standeman schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 09:50:
[...]

Daarom denk ik dat Volt ook niet bij de coalitie komt. De ChristenUnie heeft ook vier zetels in de eerste kamer en zou dus een meer logische coalitiepartner zijn. Alleen zit D66 niet echt op CU te wachten.
Het hangt helemaal van CU af of dat mogelijk is. D66 wil de medisch-ethische kwesties buiten het regeerakkoord laten, zodat het gewoon binnen de kamer behandeld kan worden.
Segers heeft al aangegeven dat hij dat arrogant vindt, maar eigenlijk is hij gewoon bang dat het er dan inderdaad gewoon door komt. Hij zou het dus als harde eis kunnen gaan hanteren voor het akkoord, als hij daarvoor kiest zie ik inderdaad weinig kansen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Indoubt

Indoubt

Dat is dan wel weer leuk! ik werd erop geattendeerd dat er een stukje staat in de New York Times over de Nederlandse verkiezingen en Volt

https://www.nytimes.com/2...lands-elections-volt.html

Je kunt maar internationaal het nieuws halen op deze manier als kleine startende partij. Dan heb je toch iets goed gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

Indoubt schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 21:34:
Dat is dan wel weer leuk! ik werd erop geattendeerd dat er een stukje staat in de New York Times over de Nederlandse verkiezingen en Volt

https://www.nytimes.com/2...lands-elections-volt.html

Je kunt maar internationaal het nieuws halen op deze manier als kleine startende partij. Dan heb je toch iets goed gedaan
Als de NYT er aandacht aan besteed is er toch wel sprake van een nieuwe stroming. Fijn om te zien. En hard nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16:17
Wel f-ing irritant dat het steeds wordt geframed als een jongerenpartij........

Volt heeft nog niet zoveel te willen met 3 zetels, VVD is aan zet, met D66 daar vlak achteraan. Laten we eerst afwachten

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TTHEEBO1
  • Laatst online: 08-08 20:26
Ik hoop zelf dat Volt de komende kabinetsperiode oppositie gaat voeren. Dat geeft ze de ruimte om bepaalde kernpunten te agenderen (bijv samenwerking en Digitale Zaken) en in overleg met experts de rest van hun programma te concretiseren.

Dat laatste is m.I. hard nodig, als je bijv kijkt in hoeverre het partijprogramma op het gebied van onderwijs in elkaar zit. Momenteel is het vooral een verzameling van goed klinkende statements zonder enige aanwijzing hoe ze dit willen uitvoeren.

Ik kan me ook voorstellen dat het goed is om hun focus iets te vernauwen en daarmee te focussen op waar ze echt het verschil kunnen maken. Zelf zou ik heel graag zien dat ze hun “schreeuw om nuance” en het verminderen van polarisatie daarbij ook als kernpunt nemen. Dat laatste lijkt me enorm belangrijk en tegelijkertijd ontzettend lastig in het huidige politieke klimaat (en een media systeem dat draait op conflict/spanning)

psn: jagermeistertim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

Even een algemene observatie. Ik zie dat er veel gezegd wordt dat partijen zelf geen uitgewerkt idee hebben hoe voorgestelde wijzigingen uitgevoerd gaan worden.

Ik heb daar altijd een beetje moeite mee. Moeten alle partijen nú al alles doorrekenen, in detail uitwerken voordat ze überhaupt in de kamer zitten? Of is het handiger dat ze aangeven in welke richting ze denken, en dat ze vervolgens wetsvoorstellen in gaan dienen als ze in de kamer zitten. Die dan met de coalitie uitgewerkt en aangescherpt worden. En vervolgens door beleidsmakers in concrete acties omgezet worden. Dat is toch veel logischer?
Net zoals dat met de formatie ze alle plannen al in steen gehouwen willen hebben. Ook zo’n vreemd idee dat je vantevoren alles in detail gaat vastleggen en dat er daarna geen discussie of voortschrijdend inzicht meer kan zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CurlyMo
@page404 Het is beide waar.

Je kan prima visionair aangeven dat je kernenergie geen taboe moet vinden, maar als je vervolgens gaat voorstellen in Nederland een kerncentrale te bouwen om je 2030 doelen te halen, dan is dat weinig realistisch. Daarvoor duurt de bouw gewoon veel te lang. Als je aangeeft alvast een kerncentrale te willen bouwen voor de 2050 doelstellingen naast de X, Y, Z doelstellingen voor 2030, dan is het weer een ander verhaal.

Dus als je visies geen logisch verband houden met haalbare doelstellingen, dan heb je er nog niks aan.

Zoals niks willen doen aan NL belastingparadijs, maar wel opvang in de regio (zoals sommige rechts populistische partijen betogen). In combinatie is dat gewoon niet realistisch.

[ Voor 15% gewijzigd door CurlyMo op 21-03-2021 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

CurlyMo schreef op zondag 21 maart 2021 @ 11:11:
@page404 Het is beide waar.

Je kan prima visionair aangeven dat je kernenergie geen taboe moet vinden, maar als je vervolgens gaat voorstellen in Nederland een kerncentrale te bouwen om je 2030 doelen te halen, dan is dat weinig realistisch. Daarvoor duurt de bouw gewoon veel te lang. Als je aangeeft alvast een kerncentrale te willen bouwen voor de 2050 doelstellingen naast de X, Y, Z doelstellingen voor 2030, dan is het weer een ander verhaal.

Dus als je visies geen logisch verband houden met haalbare doelstellingen, dan heb je er nog niks aan.

Zoals niks willen doen aan NL belastingparadijs, maar wel opvang in de regio (zoals sommige rechts populistische partijen betogen). In combinatie is dat gewoon niet realistisch.
Tuurlijk moeten plannen realistisch zijn. Dat De FeestPartij zegt "gratis OV voor iedereen, gratis studeren voor iedereen, gratis vakantie voor iedereen" 8)7 daarvan ziet iedereen wel dat dit niet te betalen is.
Ik vind je voorbeeld van kernenergie wel interessant want hij zit erg op het randje van haalbaarheid. Maar de discussie over kosten vs baten vs risico gaat nog alle kanten op en dan vind ik het juist goed dat een partij zegt "we sluiten het niet uit". Volgens mij is dat juist precies genoeg visie en ook genoeg pragmatisme.
En dat is wel het punt waar in dit geval Volt vaak op afgerekend wordt; "ze willen kernenergie". Nee, maar kan je van deze mensen verwachten dat zij *wel* met het antwoord komen? Zou prachtig zijn natuurlijk ;) maar volgens mij verwachten veel mensen nog steeds dat politici al antwoorden hebben (zie de recente stemmen voor de populisten die overal "een oplossing" voor hebben), terwijl het toch veel meer richting bepalen is, overleggen, polderen, onderhandelen, voortschrijdend inzicht en af en toe terug op de schreden.
Dus volgens mij zijn we het er wel mee eens dat het vooral om visie gaat, en minder om "oplossingen bieden".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
page404 schreef op zondag 21 maart 2021 @ 11:45:
[...]

Tuurlijk moeten plannen realistisch zijn. Dat De FeestPartij zegt "gratis OV voor iedereen, gratis studeren voor iedereen, gratis vakantie voor iedereen" 8)7 daarvan ziet iedereen wel dat dit niet te betalen is.
Dat is ook waarop ik reageerde en dus schreef: beide.
page404 schreef op zondag 21 maart 2021 @ 11:07:
Ik heb daar altijd een beetje moeite mee. Moeten alle partijen nú al alles doorrekenen, in detail uitwerken voordat ze überhaupt in de kamer zitten? Of is het handiger dat ze aangeven in welke richting ze denken, en dat ze vervolgens wetsvoorstellen in gaan dienen als ze in de kamer zitten. Die dan met de coalitie uitgewerkt en aangescherpt worden.
In hoofdlijnen zul je moeten nagaan of je plannen haalbaar zijn. Dat kan niet zonder een stukje beleid..
Kernenergie [...] Volgens mij is dat juist precies genoeg visie en ook genoeg pragmatisme.
Daar ben ik het niet mee eens. Het is genoeg pragmatisme, omdat ze het op Europese schaal voorstellen. Een VVD mist die nuance en heeft het over de bouw van een kerncentrale in Nederland. Dat is gewoon niet meer realistisch voor de 2030 doelstellingen. Het (her)openen en desnoods sponsoren van de kerncentrales in Duitsland wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTHEEBO1
  • Laatst online: 08-08 20:26
Ik denk ook niet dat het allemaal van tevoren vastgelegd moet worden, ik geloof wat dat betreft juist in pragmatisme en oplossingen bijschaven door middel van experiment en dialoog.

Een visie/waardenorientatie is daarbij richtinggevend. Kan je nog discussiëren over wat een visie dan is, maar ik denk wel dat we het erover eens kunnen zijn dat een lijstje met wensen (gratis studies, leenstelsel afschaffen etc) daar niet voor door kan. Je zal ook (lastige) keuzes moeten maken als je dit soort beleid wil uitvoeren en daarvoor is het huidige programma wat betreft bijv hoger onderwijs m.i onvoldoende.

Het kost echter wel flink tijd en energie om de bijv. De daarvoor benodigde netwerken op te bouwen. Netwerken die je kan betrekken bij het maken van die lastige keuzes en die helpen om realistische en haalbare wetsvoorstellen in te dienen.

Ik hoop dat ze tijd nemen om dit voor hun kernpunten vanuit de oppositie op te bouwen.

psn: jagermeistertim

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheRicolaa10
  • Registratie: Juni 2012
  • Nu online

DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
Ik moest wel gniffelen bij deze zin(snede):
[...] in plaats van een overheid die zich verstopt achter zwart of wit gekalkte dossiers
De rest van de politiek heeft het over 'gelakte' dossiers, maar Volt gaat er fris in >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcunator
  • Laatst online: 02-09 21:14
Jammer van die laatste zin, de grondwet kan wel een oppoetsbeurt gebruiken :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

marcunator schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 14:33:
Jammer van die laatste zin, de grondwet kan wel een oppoetsbeurt gebruiken :)
Er is een verschil tussen een grondwet willen oppoetsen en idealen nastreven die haaks op de geest van de grondwet staan. Daar zit nog een heel gebied tussen. Mijn vermoeden is dat ze met die laatste zin doelen op bepaalde partijen en idealen. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:24
Op zich zou je hier, volgens mij, ook het woord VOLT overal kunnen vervangen door D66 :).

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcunator
  • Laatst online: 02-09 21:14
Gonadan schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 14:47:
[...]

Er is een verschil tussen een grondwet willen oppoetsen en idealen nastreven die haaks op de geest van de grondwet staan. Daar zit nog een heel gebied tussen. Mijn vermoeden is dat ze met die laatste zin doelen op bepaalde partijen en idealen. ;)
Yes, en mijn kritiek is dat ze dan niet zo flauw moeten doen en gewoon het beestje bij het naampje noemen. (FvD)

Al was het natuurlijk het huidige kabinet dat zich niet zoveel aantrok van artikel 9

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Twam
  • Laatst online: 19:52
Zoals, ehh, de enorme meerderheid van de partijen? :+

https://www.nrc.nl/nieuws...-met-rechtsstaat-a4035109

Of het rapport zelf:
www.advocatenorde.nl/docu...erkiezingsprogrammas-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

marcunator schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 14:52:
Yes, en mijn kritiek is dat ze dan niet zo flauw moeten doen en gewoon het beestje bij het naampje noemen. (FvD)
Die kritiek haalde ik niet uit je post, maar ik vind deze formulering wel netjes eigenlijk. Zonder meteen met modder te gooien, en je daarmee te verlagen tot het niveau van bepaalde partijen en politici, geef je wel aan dat je een bepaalde zorg hebt omtrent samenstelling van de coalitie.
Aan de betrokkenen dan om zelf te concluderen of die zorg nog actueel is en of ze daar iets mee willen en kunnen.
Al was het natuurlijk het huidige kabinet dat zich niet zoveel aantrok van artikel 9
Ik kan mij niet herinneren wanneer artikel 9 met voeten getreden is?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

marcunator schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 14:52:
[...]

Ik denk niet dat Artikel 9 het probleem is. Meer die andere artikelen. En dan hoe de grondrechten van burgers geschonden worden in het toeslagenschandaal, Groningen, maar ook in het algemeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
@RoD @Indoubt Marieke Koekkoek lijkt het als een van de drie te hebben gehaald o.b.v. voorkeursstemmen. Ik koos bewust op haar na een paar interviews bekeken te hebben i.p.v. enkel omdat ze vrouw is, dus ik ben blij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
CurlyMo schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 20:22:
@RoD @Indoubt Marieke Koekkoek lijkt het als een van de drie te hebben gehaald o.b.v. voorkeursstemmen. Ik koos bewust op haar na een paar interviews bekeken te hebben i.p.v. enkel omdat ze vrouw is, dus ik ben blij :)
Nice :D ik moet eerlijk bekennen dat ik alleen op haar heb gestemd omdat ze vrouw is (ik had me niet in de individuen van de partij verdiept en alleen de lijsttrekker een paar keer gehoord), en vond het zo jammer dat die vierde zetel niet gehaald werd. Maar het is dus toch gelukt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19:07
Wel sneu voor die Boutkan. Gisteren nog fragment bij Beau dat hij trots zijn nieuwe werkplek liet zien

[ Voor 4% gewijzigd door Sjurm op 23-03-2021 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Nu online

Herman

FP ProMod
Dit komt op mij niet zo heel vriendelijk over:
- https://nos.nl/artikel/24...et-wat-mij-verweten-wordt

Je nagelt publiekelijk een prominent volksvertegenwoordiger (Nilüfer Gündoğan) aan de schandpaal en ze mag niet eens weten waarom. Bovendien verbiedt Volt haar om contact op te nemen met de media. Collega's bij Volt mogen haar niet eens spreken. Dit allemaal 'in het belang van het onderzoek'. Ze wordt dus voor de bus gegooid zonder dat ze zich mag en kan verdedigen.

De achtergrond weten we niet, maar het lijkt me dat ze twee dingen hebben omgedraaid bij Volt. Het lijkt me beter om eerst alles héél goed te onderzoeken en vervolgens pas naar buiten te treden.

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:33
Klinkt haast alsof ze wilden voorkomen dat er geruchten zouden rondgaan of een andere partij publieke beschuldigingen zou uiten, en ze in de haast wel heel erg onzorgvuldig (bijna schofterig) zijn gaan handelen. Maar goed, we zullen zien welke kant het zich op ontwikkelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19:41

HollovVpo1nt

I like gadgets

Ik vind vooral de wijze waarop niet goed, maar de actie wel. Ik had gewoon gezegd, er zijn klachten van aard X over jou binnen gekomen die dusdanig serieus zijn dat we er onderzoek naar laten doen. Tegen die tijd is het goed dat je aan de zijlijn gaat staan.

Zou ze het ook mee eens zijn. Maar goed, het zou mij niks verbazen als zij grenzen heeft overschreden in gedrag, ze heeft bij mij een hele negatieve en onvriendelijke vibe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Je zult toch iets moeten als er serieuze beschuldigingen zijn en als je het stil houdt krijg je weer andere gedachten en klachten. Je ziet het nu met de Ajax kwestie, daar is het publiek juist van mening dat het nog veel te lief is en de hele top er alvast uit mag voordat überhaupt iets bewezen is door de externe partij.

Los daarvan baart het mij wel zorgen. Ik was aardig gecharmeerd van Volt en hoop dat dit daadwerkelijk netjes afgehandeld wordt en niet uitmondt in één of andere ordinaire machtsstrijd, dan zou het aardig van het voetstuk vallen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:33
Ze wekken in ieder geval de indruk er zo open over te zijn als ze kunnen: https://voltnederland.org...ogan-vragen-en-antwoorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Gonadan schreef op maandag 14 februari 2022 @ 19:03:
Je zult toch iets moeten als er serieuze beschuldigingen zijn en als je het stil houdt krijg je weer andere gedachten en klachten. Je ziet het nu met de Ajax kwestie, daar is het publiek juist van mening dat het nog veel te lief is en de hele top er alvast uit mag voordat überhaupt iets bewezen is door de externe partij.

Los daarvan baart het mij wel zorgen. Ik was aardig gecharmeerd van Volt en hoop dat dit daadwerkelijk netjes afgehandeld wordt en niet uitmondt in één of andere ordinaire machtsstrijd, dan zou het aardig van het voetstuk vallen.
Mwa, probeer eens een partij te vinden die geen perikelen in groei of zelfs consolidatiefase heeft. Het issue is niet aanwezigheid van groeipijnen, het zit hem in resultaat en verwerking.

Dat soort zaken kost tijd. Het is geen supermarkt. Maar, het is prima toetssteen hoe organisatie er verder mee aan de slag gaat.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Virtuozzo schreef op maandag 14 februari 2022 @ 19:43:
Mwa, probeer eens een partij te vinden die geen perikelen in groei of zelfs consolidatiefase heeft. Het issue is niet aanwezigheid van groeipijnen, het zit hem in resultaat en verwerking.

Dat soort zaken kost tijd. Het is geen supermarkt. Maar, het is prima toetssteen hoe organisatie er verder mee aan de slag gaat.
Dat is een uitgebreide variant van wat ik bedoelde inderdaad. We gaan nu zien hoe volwassen ze zijn en of ze daadwerkelijk het niveau van die populistische partijen weten te ontstijgen.
Het zou mij verbazen als ze dat niet doen, maar toch vind ik het spannend.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Nu online

Herman

FP ProMod
Inderdaad afwachten wat er verder naar buiten gebracht gaat worden.

Met name het punt dat Volt iemand schorst zonder wederhoor, bevreemd me. Gehoord worden lijkt me een basaal recht. Ik ben benieuwd wat Volt daar tegenover gaat zetten.

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

@Herman lees even de vraag en antwoord, daarin staat uitgelegd waarom het zo loopt.

[ Voor 6% gewijzigd door Gonadan op 14-02-2022 20:34 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Nu online

Herman

FP ProMod
Gonadan schreef op maandag 14 februari 2022 @ 20:33:
@Herman lees even de vraag en antwoord, daarin staat uitgelegd waarom het zo loopt.
Die heb ik gelezen :)

Die Q&A is algemeen verwoord. Logisch, het onderzoek loopt nog. Maar om iemand zonder enige vorm van wederhoor te schorsen, vind ik heel bijzonder. Ik ben benieuwd of de reden hiervoor wel zwaar genoeg weegt. Ze is nu geschorst en haar naam is onherstelbaar beschadigd. Dat is niet terug te draaien. Welk nut heeft wederhoor nu dan nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Een schorsing is niet meer dan tijdelijk op non-actief stellen hè. Het is nog geen ontslag of permanente aantekening. Wederhoor zal toegepast worden wanneer er daadwerkelijk iets concreet te wederhoren is, daarvoor moet je dus eerst de daadwerkelijke 'aanklachten' inzichtelijk hebben.
Daarnaast doen ze dit natuurlijk niet op basis van wat koffieautomaatpraat, dus we mogen er vanuit gaan dat ze niet ineens 100% onschuldig zal blijken.

Het lastige is inderdaad wel dat dit snel publiek wordt en het aan je kleeft. Ook al zouden ze er goed uit komen, dit blijft toch wat hangen. Ik zie alleen niet hoe je dat anders kunt doen, stiekem informatie uit de medewerkers trekken gaat je niet lukken, zeker niet als ze de machtspositie nog heeft, en dan krijg je misschien niet eens de onderste steen boven.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Indoubt

Indoubt

Zoals ik het lees hebben ze externe expertise aangetrokken. Als ze daar de juiste persoon/bedrijf voor hebben bewaakt die ook het proces en de sequentie van wat er moet gebeuren.

Dat er schade ontstaat kun je eigenlijk niet helemaal voorkomen, ik verwacht dan ook dat de aantijgingen voldoende serieus genomen moesten worden om een extern bureau in te schakelen.

Ik heb ooit een onaangekondigde audit bij een bedrijf geleid, daarbij probeer je zo zorgvuldig mogelijk te werk te gaan. Tenslotte kan een signaal ook een vals signaal zijn. In sommige gevallen is echter niets doen geen optie. De schade van niets doen is vaak groter dan de schade van wel iets doen. Je moet in zo'n geval acteren.

Ook indien de aantijgen dus niet waar zijn in dit geval, moet je acteren op de signalen indien die serieus genoeg zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Nu online

Herman

FP ProMod
Gonadan schreef op maandag 14 februari 2022 @ 20:51:
Een schorsing is niet meer dan tijdelijk op non-actief stellen hè.
Dit is niet waar. Een schorsing is een strafmaatregel. Dat is niet hetzelfde als iemand op non-actief zetten. Bovendien hebben we het over een volksvertegenwoordiger, een publieke functie. Die staat gelijk op alle voorpagina's. Daarom geef ik aan dat er onherstelbare schade ontstaat. Het is niet te fixen als ze onschuldig blijkt.
Daarnaast doen ze dit natuurlijk niet op basis van wat koffieautomaatpraat, dus we mogen er vanuit gaan dat ze niet ineens 100% onschuldig zal blijken.
Dat lijkt me speculatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Herman schreef op maandag 14 februari 2022 @ 21:24:
Dit is niet waar. Een schorsing is een strafmaatregel. Dat is niet hetzelfde als iemand op non-actief zetten. Bovendien hebben we het over een volksvertegenwoordiger, een publieke functie. Die staat gelijk op alle voorpagina's. Daarom geef ik aan dat er onherstelbare schade ontstaat. Het is niet te fixen als ze onschuldig blijkt.
Wat is het verschil met op non-actief zetten in jouw ogen dan? Het kan voelen als een strafmaatregel, maar schorsen betekent feitelijk niet meer dan uitstellen/pauzeren (van werkzaamheden/functie in dit geval).
Dat lijkt me speculatie.
Niet op feiten gebaseerd, maar het lijkt mij een veilige aanname dat ze dit niet zomaar op poten zetten. Het lijkt mij heel sterk dat je een extern bureau laat invliegen en het op deze manier in de publiciteit brengt als je niet heel serieuze geluiden hebt gehoord. Daar is, zoals je zelf al zegt, de schade te groot voor. Dit doe je alleen als je daar echt een goede aanleiding toe hebt.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Nu online

Herman

FP ProMod
Indoubt schreef op maandag 14 februari 2022 @ 21:15:
[...]
Ik heb ooit een onaangekondigde audit bij een bedrijf geleid, daarbij probeer je zo zorgvuldig mogelijk te werk te gaan. Tenslotte kan een signaal ook een vals signaal zijn. In sommige gevallen is echter niets doen geen optie. De schade van niets doen is vaak groter dan de schade van wel iets doen. Je moet in zo'n geval acteren.

Ook indien de aantijgen dus niet waar zijn in dit geval, moet je acteren op de signalen indien die serieus genoeg zijn.
Ik kan me in hoofdlijnen wel vinden in je reactie :)

Maar dan zou Volt de keuze hebben gehad tussen òf wij negatief in het nieuws (we nemen de tijd om het te onderzoeken zoals Ajax met Marc Overmars, met alle kritiek tot gevolg) óf we gooien Nilüfer voor de bus. Volt heeft blijkbaar voor het laatste gekozen.

Pagina: 1 ... 6 ... 8 Laatste