[KPN Netwerk - Glasvezelnetwerk] Aanleg en onderhoud

Pagina: 1 ... 29 ... 38 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:50

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 09:59:

[...]

6 november heb ik een werkende verbinding of KPN is hier klaar. Dan zeg ik het mobiele abonnement van mijn vrouw ook meteen maar op en dan neem ik wel een abonnement bij die provider die net de naam veranderd heeft naar "Odido" ofzo.
Wat @Barre73 al zegt, er zal helaas geen enkele partij zijn die jou via glasvezel een abonnement zal kunnen leveren. Zolang de glasvezel nog niet gereed is gemeld, is er geen enkele provider die jou een abonnement kan leveren.

Enige alternatief wordt dan Ziggo via de coax (of welke partij het dan ook is die bij jou over coax levert), of DSL via de oude telefoonlijn. Als Odido al bij jou kan leveren, zal het dus via DSL zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Wildfire op 23-09-2023 10:19 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Verwijderd

Wildfire schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 10:14:
[...]

Wat @Barre73 al zegt, er zal helaas geen enkele partij zijn die jou via glasvezel een abonnement zal kunnen leveren. Zolang de glasvezel nog niet gereed is gemeld, is er geen enkele provider die jou een abonnement kan leveren.

Enige alternatief wordt dan Ziggo via de coax (of welke partij het dan ook is die bij jou over coax levert), of DSL via de oude telefoonlijn. Als Odido al bij jou kan leveren, zal het dus via DSL zijn.
Wachten zal ik hoe dan ook weer moeten, dat klopt. Maar het houdt een keer op natuurlijk. Vorig jaar heb ik ook al een aansluitpakket teruggestuurd, dat was in mei of juni. Ziggo heeft inmiddels al 2 keer van KPN een "overstapservice" mededeling gehad over mijn verbinding, maar blijft gelukkig stug leveren (zal ook nog wel even nodig zijn, gok ik).

Ik denk dat ik ze op 6 november 2023, na inmiddels 7 aansluitdata die niet gehaald zijn verdeeld over bijna 2 jaar, toch echt meer dan genoeg gelegenheid heb gegeven om fouten te maken en die op te lossen. Lijkt me dus op zich niet gek dat ik mijn buik inmiddels wel een beetje vol heb van de naam "KPN". ALLES wat er tot nu toe is toegezegd is niet nagekomen. Je kunt je dus voorstellen hoe hoog mijn vertrouwen in de huidige aansluitdatum is (ben de tel kwijt, de 7e of de 8e zal dat zijn).

Ben benieuwd wat de "blablabla" volgende maand weer gaat zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2023 11:27 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:20
Verwijderd schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 11:19:
[...]

Wachten zal ik hoe dan ook weer moeten, dat klopt. Maar het houdt een keer op natuurlijk. Vorig jaar heb ik ook al een aansluitpakket teruggestuurd, dat was in mei of juni. Ziggo heeft inmiddels al 2 keer van KPN een "overstapservice" mededeling gehad over mijn verbinding, maar blijft gelukkig stug leveren (zal ook nog wel even nodig zijn, gok ik).

Ik denk dat ik ze op 6 november 2023, na inmiddels 7 aansluitdata die niet gehaald zijn verdeeld over bijna 2 jaar, toch echt meer dan genoeg gelegenheid heb gegeven om fouten te maken en die op te lossen. Lijkt me dus op zich niet gek dat ik mijn buik inmiddels wel een beetje vol heb van de naam "KPN". ALLES wat er tot nu toe is toegezegd is niet nagekomen. Je kunt je dus voorstellen hoe hoog mijn vertrouwen in de huidige aansluitdatum is (ben de tel kwijt, de 7e of de 8e zal dat zijn).

Ben benieuwd wat de "blablabla" volgende maand weer gaat zijn.
Ik meen me te herinneren dat ik je eerder aanbood om te helpen maar dat heb je toen afgeslagen. Je kan hier blijven door tieren maar daarvan weet je zeker dat het je niet helpt.
Mijn aanbod staat nog steeds..

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barre73 schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 13:05:
[...]

Ik meen me te herinneren dat ik je eerder aanbood om te helpen maar dat heb je toen afgeslagen. Je kan hier blijven door tieren maar daarvan weet je zeker dat het je niet helpt.
Mijn aanbod staat nog steeds..
Het is niet dat ik het niet waardeer, maar ik vind het dan vooral vervelend dat jij het werk van een ander moet gaan zitten doen. KPN zou zichzelf eigenlijk ook gewoon "zonder jou" moeten kunnen redden toch?

Waar is de QA, wanneer wordt er ergens een escalatie manager wakker? 1 van KPN's onderaannemers maakt er hier al bijna 2 jaar de grootst mogelijke pleurisbende van en bij KPN doen ze niet meer dan lekker verder slapen en wat onzin uitkramen als ik bel.

Ik ga dit verhaal met namen en rugnummers nog wel op meer plaatsen droppen, als er een streep onder het laatste hoofdstuk staat.

Tot nu toe deel ik hier mijn ervaringen met de aanleg bij ons. Dat dat al bijna 2 jaar duurt en bestaat uit niets meer dan loze uitspraken en niet nagekomen afspraken.... dat mag je je collega's kwalijk nemen. Daar kan ik helemaal niets aan doen.

Dus nogmaals: ik had hier heel graag al meer dan een jaar geleden mee gestopt, maar KPN besloot anders en niet ik. Ook die oplossing gaat niet van mij komen.

Maar je mag best kijken. Mijn NAW gegevens heb je in 2022 al een keer per DM gehad. Toen hebben we vastgesteld dat ik eerste helft 2021 toestemming gegeven heb en ook meteen de eerste bestelling voor een abonnement gedaan heb met geplande oplevering dec2021/jan2022. Ik dacht zelf al in dec2020 toestemming gegeven te hebben, maar dat klopte niet.

Volgende update: 13 oktober. Is een vrijdag, in principe zou het me moeten lukken om eind van de middag weer even te bellen.

Wat ik dan vooral grappig vind, is dat ik bij KPN Netwerk online het volgend krijg op mijn adres:
Glasvezel beschikbaar
Goed nieuws! Op jouw adres is glasvezel beschikbaar. Om gebruik te maken van glasvezel kun je een abonnement afsluiten bij één van de providers die leveren over ons netwerk.
<<ADRES>>
wijzig adres
Wat kan ik nu doen?
Je kunt een glasvezelabonnement afsluiten om gebruik te maken van glasvezel.
Bekijk providers
Mooi toch? :) Het begint een beetje te jeuken om te gaan sjoppen voor een nieuwe provider, maar ik hou me aan mijn 6 november.

Edit:
Hm, ik kan nu bestellen bij Odido. Tot 1 Gb/s beschikbaar op mijn adres. Ik begin nu echt te twijfelen aan die 6 november. Laten we het erop houden, dat ik 13 oktober zeker aan de telefoon hang, niet misschien. Staat in de agenda. Wordt ook wat vroeger, want ik heb die dag een event 's avonds en ben waarschijnlijk pas 's ochtends heel vroeg weer thuis (de 14e).

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2023 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:13
jongetje schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 08:22:
@Sjowhan Ik begrijp dat ze het in 2015 niet wilden, maar willen ze het nog steeds niet?
Los van dat water in de kruipruimte mij niet heel goed lijkt ivm schimmels (en helpt niet echt je huis isoleren), kan de kabel er wel tegen. Die ligt ook gewoon in de grond in de straat.
Dit is de inhoud van de mail (adres weggelaten) wat ik gekregen heb nav verzoek haalbaarheidsonderzoek;
Bij nader onderzoek is gebleken dat wij nog niet alle benodigde informatie in ons bezit hebben.
Wij vragen u ons dit zo spoedig mogelijk naar ons op te sturen:

- Onze aannemer heeft dit adres eerder geprobeerd aan te sluiten op glasvezel. Echter is toen gebleken dat dit adres niet aangesloten kon worden op glasvezel. Heeft u een foto voor ons dat er geen water meer aanwezig is in de kruipruimte?
Ik weet dus niet of dit de reden is (was), maar wat ik dus van KPN (internet) en het telefonisch contact met KPNNetwerk begreep is dat dit de exacte reden was dat het niet eerder aangelegd kon worden.
Flink balen zelf, omdat ik juist het contract met KPN Internet eerder verlengd had met een jaar - gelukkig is hier wel een mogelijkheid voor om dit tijdelijk om te zetten naar email only zodat ik niet onnodig geld in het afvoerputje gooi.

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
Verwijderd schreef op zondag 24 september 2023 @ 08:33:
[...]

Het is niet dat ik het niet waardeer, maar ik vind het dan vooral vervelend dat jij het werk van een ander moet gaan zitten doen. KPN zou zichzelf eigenlijk ook gewoon "zonder jou" moeten kunnen redden toch?

Waar is de QA, wanneer wordt er ergens een escalatie manager wakker? 1 van KPN's onderaannemers maakt er hier al bijna 2 jaar de grootst mogelijke pleurisbende van en bij KPN doen ze niet meer dan lekker verder slapen en wat onzin uitkramen als ik bel.
Jij bent de escalatie manager het is jouw woning en jij wilt glas. Denk jij echt dat in deze glasvezel strijd in de huidige markt, er aandacht is voor jouw problemen? De arbeidsmarkt is zo krap dat als je al mensen kunt vinden je ze liever op de volume klussen zet.
Ik ga dit verhaal met namen en rugnummers nog wel op meer plaatsen droppen, als er een streep onder het laatste hoofdstuk staat.
Wat heb je er zelf aan gedaan om het tij te keren? Je besteed meer tijd aan klagen en omkijken dan vooruit kijken en doorpakken? Dat is het gevoel wat jij mij geeft na je laatste post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stormfly schreef op zondag 24 september 2023 @ 11:32:
[...]

Jij bent de escalatie manager het is jouw woning en jij wilt glas. Denk jij echt dat in deze glasvezel strijd in de huidige markt, er aandacht is voor jouw problemen? De arbeidsmarkt is zo krap dat als je al mensen kunt vinden je ze liever op de volume klussen zet.

[...]

Wat heb je er zelf aan gedaan om het tij te keren? Je besteed meer tijd aan klagen en omkijken dan vooruit kijken en doorpakken? Dat is het gevoel wat jij mij geeft na je laatste post.
Ik ben degene die deze maand wederom aan de bel trok. Pas toen ik belde, verzon men weer iets nieuws. Wil je dat ik dagelijks ga bellen dan? Ik hou er gewoon niet zo van als er "glas"hard tegen me gelogen wordt.

Ik kan inmiddels, denk ik, ook wel voorspellen wat er nu gaat gebeuren. Binnenkort krijg ik een SMS/e-mail waarin ik wordt aangemoedigd om vooral mijn apparatuur aan te sluiten (dat staat immers ook als "status" op mijn KPN) en gebruik te gaan maken van de glasvezel. Kort daarna begint Ziggo te "piepen" over een opzegging en het terugsturen van hun apparatuur. Daarna ga ik bellen.... net als in 2022. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ucon2yUIfQ0VBFgt3htE9VoN0gg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IoTHMjP0vDbZ2QZ7eHCm4eac.jpg?f=fotoalbum_large

En voor er nou weer mensen gaan zeggen dat ik te passief ben:
- Ik heb op 31 augustus om 15:31 uur gebeld, omdat ik al tot de conclusie gekomen was dat ik nog geen ONT had (in KPN-terminologie: "glasvezelkastje", wat op het "glasvezelaansluitpunt" moet).
- Ik heb op 13 september weer gebeld, 12:15 uur deze keer.

Weet je wat ik kreeg? Weer "new blabla". Mijn aansluiting zou door de aannemer nog steeds niet gereed gemeld zijn:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fq-a4d291OAths2R8X-TaA6-AuY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iQiEvdFCpPf9S0UlViX9ZsDc.jpg?f=fotoalbum_large

En daarna heb ik NOG een monteur nodig en dat zou echt niet voor 13 oktober worden hoor (zie eerste plaatje voor de mening van een andere KPN-er). Maar die monteur komt dus niet meer doen dan aleen een ONT op het glasvezelaansluitpunt klikken. Meer mag hij van mij ook niet doen, ik heb de rest al en ik wil helemaal geen monteur. En al helemaal niet voor 75 euro.

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2023 09:20 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Barre73
Sjowhan schreef op zondag 24 september 2023 @ 10:00:
[...]

Dit is de inhoud van de mail (adres weggelaten) wat ik gekregen heb nav verzoek haalbaarheidsonderzoek;

[...]

Ik weet dus niet of dit de reden is (was), maar wat ik dus van KPN (internet) en het telefonisch contact met KPNNetwerk begreep is dat dit de exacte reden was dat het niet eerder aangelegd kon worden.
Flink balen zelf, omdat ik juist het contract met KPN Internet eerder verlengd had met een jaar - gelukkig is hier wel een mogelijkheid voor om dit tijdelijk om te zetten naar email only zodat ik niet onnodig geld in het afvoerputje gooi.
Om de boel vlot te trekken zou je eventueel zelf (met een regenpak aan) een buis kunnen leggen in je kruipruimte. Onder de fundering door buiten laten uitkomen en binnen in de meterkast (of woonkamer, wat bij jou het beste werkt). Dit mag een simpele flexbuis van 25mm zijn maar zorg wel dat er een touwtje in zit om dan de glaskabel door te trekken.

Jij als prive persoon mag veel meer dan een werknemer van een aannemer mag.

Bij kruipruimtes met water hebben zij te maken met arbo-eisen, leegpompen, hoge kosten, etc etc... jij niet.

Mocht je dit doen en het is gelukt, dan terugmailen (met foto) dat je zelf een mantelbuis van buiten tot binnenin de woning hebt gelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsmemax
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 24-07 13:04
Rare situatie bij mijn ouders in Zeist, daar hebben ze zo'n 1,5 tot 2 jaar geleden glas in de wijk gelegd, maar bij het rijtje van mijn ouders niet tot de deur (bij de rest wel,maar de sprietjes staan nog steeds bij de voordeur). Het ligt wel tot de tuin.

Maar nu gaan ze in de hele wijk opnieuw graven, is dat niet zonde van het werk en vraag me vooral af waarom nu weer alle straten open.
En mijn vader heeft net een jaar contract bij de coax vrienden genomen natuurlijk...

[ Voor 5% gewijzigd door itsmemax op 25-09-2023 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
itsmemax schreef op maandag 25 september 2023 @ 08:30:
Rare situatie bij mijn ouders in Zeist, daar hebben ze zo'n 1,5 tot 2 jaar geleden glas in de wijk gelegd, maar bij het rijtje van mijn ouders niet tot de deur (bij de rest wel,maar de sprietjes staan nog steeds bij de voordeur). Het ligt wel tot de tuin.

Maar nu gaan ze in de hele wijk opnieuw graven, is dat niet zonde van het werk en vraag me vooral af waarom nu weer alle straten open.
En mijn vader heeft net een jaar contract bij de coax vrienden genomen natuurlijk...
Ik ken mensen in Zeist die al aangesloten zijn, je sprietje gaat pas 100% zeker naar de woning als je een abonnement afneemt. Zeist is net aangelegd in de tijd dat de BOB/BOP werd geïntroduceerd, formeel is het een niet-BOB wijk. Ik weet niet hoe de regels dan zijn @Barre73 mbt afmonteren?

Gaat de wijk niet opnieuw open vanuit een gemeentelijk project?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsmemax
Nee, er is echt een briefje bij ze in de bus gegooid met we gaan graven (die heeft ie al eens eerder gehad).
Tevens op kpnnetwerk.nl was er ook constant een andere datum te zien (na de graven status), en hij is nu weer terug op graven in de wijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

itsmemax schreef op maandag 25 september 2023 @ 08:36:
Nee, er is echt een briefje bij ze in de bus gegooid met we gaan graven (die heeft ie al eens eerder gehad).
Tevens op kpnnetwerk.nl was er ook constant een andere datum te zien (na de graven status), en hij is nu weer terug op graven in de wijk.
Maar wie gaat er precies graven? KPN weer? Dat zou raar zijn. Krijgen jullie niet "gewoon" over een poosje een tweede netwerk (ODF bijvoorbeeld)? Ik zie, behalve een enorme fuckup tijdens de initiele aanleg (voor mij dan niet ondenkbaar, maar ik hoop dat ze dat niet op heel veel plaatsen doen), geen reden om de stoep weer open te halen als de vezels er al liggen. Hier ging de stoep overigens pas open toen we eigenlijk al een kleine 1,5 jaar aangesloten hadden moeten zijn. En als de stoep opengaat, ben je nog lang niet aangesloten.

Zodra je eenmaal in de "oeps-bak" belandt, dan kun je beter maar van geen enkele datum meer uitgaan. Dat ervaar ik al meer dan 1,5 jaar nu. Heb al heel wat data voorbij zien komen, zoethoudertjes.

Als je geen abonnement afneemt, komt er ook niemand de vezel je huis binnen brengen. Dus als jullie niets hebben aangevraagd, komt er ook niemand in de tuin graven. De vezel van onze buren ligt nog op de perceelgrens, die van ons is afgemonteerd in de meterkast (was in juli).

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2023 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsmemax
Verwijderd schreef op maandag 25 september 2023 @ 09:56:
[...]

Maar wie gaat er precies graven? KPN weer? Dat zou raar zijn. Krijgen jullie niet "gewoon" over een poosje een tweede netwerk (ODF bijvoorbeeld)? Ik zie, behalve een enorme fuckup tijdens de initiele aanleg (voor mij dan niet ondenkbaar, maar ik hoop dat ze dat niet op heel veel plaatsen doen), geen reden om de stoep weer open te halen als de vezels er al liggen. Hier ging de stoep overigens pas open toen we eigenlijk al een kleine 1,5 jaar aangesloten hadden moeten zijn. En als de stoep opengaat, ben je nog lang niet aangesloten.

Zodra je eenmaal in de "oeps-bak" belandt, dan kun je beter maar van geen enkele datum meer uitgaan. Dat ervaar ik al meer dan 1,5 jaar nu. Heb al heel wat data voorbij zien komen, zoethoudertjes.
Helaas toch echt weer KPN Netwerk (of Glaspoort, maar voor mijn gevoel exact hetzelfde)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

itsmemax schreef op maandag 25 september 2023 @ 09:57:
[...]

Helaas toch echt weer KPN Netwerk (of Glaspoort, maar voor mijn gevoel exact hetzelfde)
Glaspoort is een papieren organisatie waarin het ambtenaren pensioenfonds ruimte heeft om te investeren in glasvezel samen met KPN. Dat is een "juridisch iets" tussen KPN en ABP, zodat ze samen kunnen investeren in een losstaande entiteit.

Ik zie niet in waarom ze zouden moeten gaan graven als de vezels er al liggen. En als het niet nodig is, dan snap ik dus weer niet waarom de gemeente het accepteert. Er zal vast een reden zijn. Hier gaan ze overigens ook, verspreid over 2 jaar, meerdere keren graven hoor. Ze doen telkens een klein stukje en dan zijn ze weer weg, zie je ze weer maanden niet.

Edit: toevallig zijn ze "hier" net weer begonnen. Nu helemaal aan de andere kant van het wijkje achter ons huis, helemaal tegen de dijk aan.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2023 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd001
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:16
Verwijderd schreef op maandag 25 september 2023 @ 10:04:
[...]

Glaspoort is een papieren organisatie waarin het ambtenaren pensioenfonds ruimte heeft om te investeren in glasvezel samen met KPN. Dat is een "juridisch iets" tussen KPN en ABP, zodat ze samen kunnen investeren in een losstaande entiteit.

Ik zie niet in waarom ze zouden moeten gaan graven als de vezels er al liggen. En als het niet nodig is, dan snap ik dus weer niet waarom de gemeente het accepteert. Er zal vast een reden zijn. Hier gaan ze overigens ook, verspreid over 2 jaar, meerdere keren graven hoor. Ze doen telkens een klein stukje en dan zijn ze weer weg, zie je ze weer maanden niet.

Edit: toevallig zijn ze "hier" net weer begonnen. Nu helemaal aan de andere kant van het wijkje achter ons huis, helemaal tegen de dijk aan.
KPN en Glaspoort zijn zeker met elkaar in gesprek over de projecten die ze beiden oppakken, maar Glaspoort is wel echt een losstaand bedrijf en dus geen 'papieren organisatie'. Op consumenten terreinen gaat de samenwerking tussen KPN en Glaspoort heel ver, op bedrijventerreinen is Glaspoort veel meer alleen aan de slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Verwijderd schreef op zondag 24 september 2023 @ 08:33:
[...]

Tot nu toe deel ik hier mijn ervaringen met de aanleg bij ons. Dat dat al bijna 2 jaar duurt en bestaat uit niets meer dan loze uitspraken en niet nagekomen afspraken.... dat mag je je collega's kwalijk nemen. Daar kan ik helemaal niets aan doen.

Dus nogmaals: ik had hier heel graag al meer dan een jaar geleden mee gestopt, maar KPN besloot anders en niet ik. Ook die oplossing gaat niet van mij komen.

Maar je mag best kijken. Mijn NAW gegevens heb je in 2022 al een keer per DM gehad. Toen hebben we vastgesteld dat ik eerste helft 2021 toestemming gegeven heb en ook meteen de eerste bestelling voor een abonnement gedaan heb met geplande oplevering dec2021/jan2022. Ik dacht zelf al in dec2020 toestemming gegeven te hebben, maar dat klopte niet.

Volgende update: 13 oktober. Is een vrijdag, in principe zou het me moeten lukken om eind van de middag weer even te bellen.

Wat ik dan vooral grappig vind, is dat ik bij KPN Netwerk online het volgend krijg op mijn adres:

[...]

Mooi toch? :) Het begint een beetje te jeuken om te gaan sjoppen voor een nieuwe provider, maar ik hou me aan mijn 6 november.

Edit:
Hm, ik kan nu bestellen bij Odido. Tot 1 Gb/s beschikbaar op mijn adres. Ik begin nu echt te twijfelen aan die 6 november. Laten we het erop houden, dat ik 13 oktober zeker aan de telefoon hang, niet misschien. Staat in de agenda. Wordt ook wat vroeger, want ik heb die dag een event 's avonds en ben waarschijnlijk pas 's ochtends heel vroeg weer thuis (de 14e).
Ik heb je adres terug gevonden en ik snap wat er gebeurt. Uiteindelijk heeft Van Gelder je aangesloten in juli van dit jaar maar voordat ze dat deden hadden ze al de opdracht om ook de NT te plaatsen. Dat heeft de monteur niet gedaan en die losse opdracht blijft nu open staan. Dat is die gereedmelding waar KPN het steeds over heeft.
De passieve aansluiting van je adres is wel gereed gemeld op 27 juli ( gelukkig).
Nu kan geen KPN monteur (of jijzelf) de NT plaatsen zolang die opdracht bij Van Gelder ligt. Toevallig hebben ze vandaag een schop gekregen vanuit de order-escalatie dus wellicht dat dat helpt.

Stel dat je de order volledig annuleert bij KPN, weekje wacht, en dan bestelt bij een andere glasprovider, dan loopt de hele rits zo door.. aangezien het maken van de aansluiting gelukkig wel op gereed staat. Die andere provider komt dan bij jou de NT plaatsen, boel activeren en gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Sjoerd001 schreef op maandag 25 september 2023 @ 13:01:
[...]

KPN en Glaspoort zijn zeker met elkaar in gesprek over de projecten die ze beiden oppakken, maar Glaspoort is wel echt een losstaand bedrijf en dus geen 'papieren organisatie'. Op consumenten terreinen gaat de samenwerking tussen KPN en Glaspoort heel ver, op bedrijventerreinen is Glaspoort veel meer alleen aan de slag.
Op zich heb je gelijk maar zeker op consumentenprojecten druk je je nog zachtjes uit... ;-)

Qua bedrijventerreinen heb je zeker gelijk. Glaspoort heeft eigen projectleiders, eigen contracten met aannemers, eigen aansturing etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barre73 schreef op maandag 25 september 2023 @ 19:52:
[...]

Op zich heb je gelijk maar zeker op consumentenprojecten druk je je nog zachtjes uit... ;-)

Qua bedrijventerreinen heb je zeker gelijk. Glaspoort heeft eigen projectleiders, eigen contracten met aannemers, eigen aansturing etc...
Glaspoort is een samenwerking tussen KPN en ABP, om precies te zijn tussen APG en KPN. APG is de pensioenuitvoerder van het ABP. Het gat tussen de ondernemingen is een zelf gegraven gracht.

Dus je bent voor ongeveer de helft eigenaar van het bedrijf naast je, graaft een gracht tussen beide en gaat dan "met elkaar in gesprek, ondanks de verschillen". :)

Dat ze dan in de praktijk gewoon "hun eigen stukje van de grote berg werk" oppakken, dat maakt eigenlijk niet echt uit. Het is gewoon een "noodzakelijke structuur" voor de samenwerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barre73 schreef op maandag 25 september 2023 @ 19:50:
[...]

Stel dat je de order volledig annuleert bij KPN, weekje wacht, en dan bestelt bij een andere glasprovider, dan loopt de hele rits zo door.. aangezien het maken van de aansluiting gelukkig wel op gereed staat. Die andere provider komt dan bij jou de NT plaatsen, boel activeren en gaan...
Ik vind het verbijsterend dat dit probleem dus waarschijnlijk het snelst opgelost kan worden door een andere provider. Klinkt als een ongecontroleerd proces. Sterker nog, als ik KPN op 6 september meteen de vinger had gegeven, dan was ik nu aangesloten of bijna aangesloten geweest door Odido. Ik snap niet dat ze dat bij KPN dan gewoon niet even zeggen "Meneer, gaat u maar de concurrent, dan lukt het misschien wel."

Conclusie is nu dus dat ik na 21 of 22 maanden dus nog steeds wacht op Van Gelder en dat KPN het wel best vindt. Met dit in het achterhoofd, is 6 november als deadline gewoon van de baan. 13 oktober en anders ;w . Dat kunnen ze me op 12 oktober vast wel vertellen, dan hoef ik ze op de 13e niet te bellen. De 13e is een "drama" in mijn agenda. En het is ook nog eens een vrijdag.

Weet je wanneer Van Gelder die opdracht voor de NT gekregen heeft? Mag ik gokken? Maart 2022. Ik moest namelijk van KPN mijn apparatuur op 17 april 2022 aansluiten op de niet-bestaande glasvezel. Kort daarna begon Ziggo te piepen over de eindigheid van de overstapservice op mijn verbinding.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2023 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Barre73 schreef op maandag 25 september 2023 @ 19:50:
[...]

Ik heb je adres terug gevonden en ik snap wat er gebeurt. Uiteindelijk heeft Van Gelder je aangesloten in juli van dit jaar maar voordat ze dat deden hadden ze al de opdracht om ook de NT te plaatsen. Dat heeft de monteur niet gedaan en die losse opdracht blijft nu open staan. Dat is die gereedmelding waar KPN het steeds over heeft.
De passieve aansluiting van je adres is wel gereed gemeld op 27 juli ( gelukkig).
Nu kan geen KPN monteur (of jijzelf) de NT plaatsen zolang die opdracht bij Van Gelder ligt. Toevallig hebben ze vandaag een schop gekregen vanuit de order-escalatie dus wellicht dat dat helpt.

Bijna hetzelfde als bij mij toen. Ik was toen al KPN klant en er was ruis op de menselijke lijn, wie zou activeren monteur of net de overgang naar doe het zelf.

Na 14 dagen (verplicht) wachten heeft KPN ISP het backoffice team de vastzittende order laten verwijderen en een dag erna online met een nieuwe ONT via de post. Echt top service en kreeg netjes een vaste gesprekspartner over de voortgang.

Maar ik moest wel zelf bellen @Verwijderd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
Verwijderd schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 09:38:
[...]

Ik vind het verbijsterend dat dit probleem dus waarschijnlijk het snelst opgelost kan worden door een andere provider. Klinkt als een ongecontroleerd proces. Sterker nog, als ik KPN op 6 september meteen de vinger had gegeven, dan was ik nu aangesloten of bijna aangesloten geweest door Odido. Ik snap niet dat ze dat bij KPN dan gewoon niet even zeggen "Meneer, gaat u maar de concurrent, dan lukt het misschien wel."

Conclusie is nu dus dat ik na 21 of 22 maanden dus nog steeds wacht op Van Gelder en dat KPN het wel best vindt. Met dit in het achterhoofd, is 6 november als deadline gewoon van de baan. 13 oktober en anders ;w . Dat kunnen ze me op 12 oktober vast wel vertellen, dan hoef ik ze op de 13e niet te bellen. De 13e is een "drama" in mijn agenda. En het is ook nog eens een vrijdag.

Weet je wanneer Van Gelder die opdracht voor de NT gekregen heeft? Mag ik gokken? Maart 2022. Ik moest namelijk van KPN mijn apparatuur op 17 april 2022 aansluiten op de niet-bestaande glasvezel. Kort daarna begon Ziggo te piepen over de eindigheid van de overstapservice op mijn verbinding.
Ik kan het niet anders dan met je eens zijn. Ik probeer alleen de shortcuts te bedenken om uit deze Kafka-situatie te komen. Overigens kan het opzeggen bij KPN, wachten tot je zeker weet dat er geen order meer loopt (kan ik ook zien) en dan opnieuw inleggen bij KPN ook hoor. Het hoeft geen andere provider te zijn. Als die NT order maar bij Van Gelder verdwijnt, dan kan alles verder.

Antwoord op je vraag: Inderdaad maart 2022 maar die is gecancelled in juni 2022. En vanuit KPN opnieuw ingelegd op 8 juni 2023.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsmemax
@Barre73
Kan jij eens een kijkje nemen wat de status is bij mijn ouders thuis?
Kan ik je gewoon een DM sturen als je dat zou willen checken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
itsmemax schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 11:43:
@Barre73
Kan jij eens een kijkje nemen wat de status is bij mijn ouders thuis?
Kan ik je gewoon een DM sturen als je dat zou willen checken?
Dat mag.

• Vraaguh
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 27-09-2023
Ik heb een vraag:

De monteur heeft vandaag onderhoud gepleegd aan mijn aansluiting, na diverse klachten.

Nu zag ik dat de glasvezelkabel door de FTU loopt, over een soort plastic spoel en dan afgemonteerd op de uitgaande poort.

Waarom is dit? is het niet veiliger om de ingaande vezel af te monteren op de ingaande poort, de uitgaande kabel op de uitgaande poort en deze twee poorten te verbinden met een patch kabel in de ftu? Met een trekontlasting.

Indien de klant schade veroorzaakt, bijvoorbeeld door de verkeerde conector te gebruiken dan is alleen de patchkabel beschadigd, die is makkelijk te vervangen.

We hebben het hier over AON.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJvL
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-07 15:53
maikoool schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 16:02:
Een update over mijn status: gisterochtend werd ik ineens gebeld door Jonker Terwispel Glasvezeltechniek, uit naam van KPN. Of ik een afspraak wou maken voor het aansluiten van de glasvezel: nou prima, graag zelfs. Volgende ochtend hadden ze nog een plek: prima. Ze zouden me een half uur voor de monteur er was bellen, zodat ik niet de hele ochtend hoef te zitten wachten tot er iemand aan de deur staat.

De volgende ochtend breekt aan, en gaat voorbij. Geen monteur, geen telefoon, geen gemiste oproepen. Ik bellen met het telefoonnummer dat mij ingepland heeft: "Ik ga de monteur bellen en u terugbellen met een antwoord". Op de vraag of ik thuis moet blijven voor de monteur krijg ik geen duidelijk antwoord. Nou heb ik zelf 4 uur later maar weer gebeld, mijn postcode+huisnummer gegeven, na een minuut wachten wordt de verbinding verbroken. Bel ik weer: na de welkomstboodschap wordt de verbinding onmiddelijk verbroken. De telefoniste was overigens dusdanig zacht in volume dat ik nu twijfel of ik gewoon niet heb gehoord dat ze iets zei.

Ik vind het maar een rare situatie zo: mensen gewoon de hele dag thuis laten wachten op niets, en als je dan vraagt waarom dat is doodleuk de telefoon ophangen slaat wat mij betreft helemaal nergens op. Zeg dan tenminste gewoon: "Wat vervelend, ik ga dat uitzoeken, als ik meer weet bellen we terug en tot die tijd hoef je niet thuis te blijven".

Edit: Ik heb gebeld met NetwerkNL, de telefoniste daar had nog nooit gehoord van Jonker Terwispel en had ook geen idee / zicht op mijn afspraak. Ik heb ook gebeld met KPN zelf en daar precies hetzelfde verhaal, het enige wat die mij kon vertellen was dat mijn case ge-escaleerd was, en hij daar nu een aantekening bij heeft gezet. Wordt vervolgd hopen we dan maar. Rare is wel dat op kpn.com/glasvezelstatus de datum wel al was geupdate, dus iemand weet wel meer dan mij verteld wordt.

Edit2: ik werd dus (automatisch?) weggedrukt door Jonker, maar na zonder nummerherkenning te bellen, nam er ineens wel iemand op, wat handig! Ik heb (eerst) een nieuwe afspraak gepland, gevraagd voor wie ze werken, NetwerkNL volgens de telefoniste, en daarna verteld dat ik het niet bepaald netjes vind hoe de afhandeling gaat, en gevraagd waarom ze me wegdrukken. Kon ze niet vertellen, maar het was overduidelijk dezelfde telefoniste als eerder. We zullen zien of de monteur er volgende week wel is, en dit vreemde verhaal toch eindelijk tot een einde gaat komen.
Hier hetzelfde verhaal. Ik probeer al vanaf maart mijn glasvezelkabel naar binnen te krijgen.
Ze komen 6x niet opdagen en 1x op een ander dan afgesproken tijdstip.

Een andere keer waren ze bijna een uur te laat en toen ik daar een opmerking over maakte, lieten ze de boel de boel en gingen er vandoor.

Ik was er zo klaar mee, dat ik zelf een goot gegraven heb en de kabel naar binnen gelegd..

Nu werd ik afgelopen woensdag gebeld, dat ze het kastje aan wilden sluiten. Toen dacht ik dat het dan toch eindelijk zou gebeuren.

Wel 3x gezegd dat ik tussen 15.00 en 17.00u thuis zou zijn; dit zou geregeld worden.

Ik kom om 15.00u thuis en wacht tot 16.55. Wederom niemand. Bleek het weer Jonkers Glasvezeltechniek te zijn, die wederom de afspraken niet nakomt, terwijl ik duidelijk bij KPN Netwerk had aangeven, dat ik die onbeschofte/incapabele lui niet meer aan de deur wilde hebben/

Nu heb ik net gebeld met KPN Netwerk en die zeggen doodleuk dat ze de case dan maar gaan sluiten.

Mijn 2e klacht ingediend bij KPN. (De vorige hebben ze niet eens op gereageerd) en nu wordt ik terug gebeld.
Wat een incapabele zooi daar.

Main: Ryzen 5950x | Gigabyte X570 Aorus Elite | Corsair LPX 3600 32Gb (@3800-16) | AMD RX 6800 || 6450 WP | Ratio IO6 | Model S | Megane E-Tech

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Vraaguh schreef op woensdag 27 september 2023 @ 13:10:
Ik heb een vraag:

De monteur heeft vandaag onderhoud gepleegd aan mijn aansluiting, na diverse klachten.

Nu zag ik dat de glasvezelkabel door de FTU loopt, over een soort plastic spoel en dan afgemonteerd op de uitgaande poort.

Waarom is dit? is het niet veiliger om de ingaande vezel af te monteren op de ingaande poort, de uitgaande kabel op de uitgaande poort en deze twee poorten te verbinden met een patch kabel in de ftu? Met een trekontlasting.

Indien de klant schade veroorzaakt, bijvoorbeeld door de verkeerde conector te gebruiken dan is alleen de patchkabel beschadigd, die is makkelijk te vervangen.

We hebben het hier over AON.
Er is geen ingaande en uitgaande poort. Er is maar 1 poort. Die spoel is feitelijk de trekontlasting.

Ik vermoed dat jij nog een FTU hebt met twee connectoren (en beide vezels aangesloten). Er wordt maar 1 vezel gebruikt. De andere doet niets en is in de PoP ook niet aangesloten op actieve apparatuur.
Jaren geleden werd die tweede vezel nog wel vaak gebruikt voor CATV (coax TV signaal via glasvezel) en daarvoor zat dus ook een COAX splitter in de PoP waar die tweede vezel op aangesloten was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
DJvL schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 16:03:
[...]

Hier hetzelfde verhaal. Ik probeer al vanaf maart mijn glasvezelkabel naar binnen te krijgen.
Ze komen 6x niet opdagen en 1x op een ander dan afgesproken tijdstip.

Een andere keer waren ze bijna een uur te laat en toen ik daar een opmerking over maakte, lieten ze de boel de boel en gingen er vandoor.

Ik was er zo klaar mee, dat ik zelf een goot gegraven heb en de kabel naar binnen gelegd..

Nu werd ik afgelopen woensdag gebeld, dat ze het kastje aan wilden sluiten. Toen dacht ik dat het dan toch eindelijk zou gebeuren.

Wel 3x gezegd dat ik tussen 15.00 en 17.00u thuis zou zijn; dit zou geregeld worden.

Ik kom om 15.00u thuis en wacht tot 16.55. Wederom niemand. Bleek het weer Jonkers Glasvezeltechniek te zijn, die wederom de afspraken niet nakomt, terwijl ik duidelijk bij KPN Netwerk had aangeven, dat ik die onbeschofte/incapabele lui niet meer aan de deur wilde hebben/

Nu heb ik net gebeld met KPN Netwerk en die zeggen doodleuk dat ze de case dan maar gaan sluiten.

Mijn 2e klacht ingediend bij KPN. (De vorige hebben ze niet eens op gereageerd) en nu wordt ik terug gebeld.
Wat een incapabele zooi daar.
Voor de duidelijkheid: KPN Netwerk heeft enkele hoofdaannemers in dienst. Die namen kennen ze daar wel (Van Gelder, Volker Wessels, Allinq, Circet, Selecta en nog een paar kleine partijen).

Jonkers Glasvezel, en in die andere post Jonker Terwispel, zijn onderaannemers die worden ingehuurd door de hoofdaannemer. KPN Netwerk klantenservice kent deze onderaannemers niet en kan zeker niet regelen dat die onderaannemer niet meer langskomt.
En ook al zouden ze een mail sturen naar de hoofdaannemer met die mededeling, dan nog betwijfel ik of dat mogelijk is. Hoofdaannemers verdelen gebieden ook onder de onderaannemers en de een gaat niet in 1 keer ergens anders werken of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJvL
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-07 15:53
Barre73 schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 16:24:
[...]

Voor de duidelijkheid: KPN Netwerk heeft enkele hoofdaannemers in dienst. Die namen kennen ze daar wel (Van Gelder, Volker Wessels, Allinq, Circet, Selecta en nog een paar kleine partijen).

Jonkers Glasvezel, en in die andere post Jonker Terwispel, zijn onderaannemers die worden ingehuurd door de hoofdaannemer. KPN Netwerk klantenservice kent deze onderaannemers niet en kan zeker niet regelen dat die onderaannemer niet meer langskomt.
En ook al zouden ze een mail sturen naar de hoofdaannemer met die mededeling, dan nog betwijfel ik of dat mogelijk is. Hoofdaannemers verdelen gebieden ook onder de onderaannemers en de een gaat niet in 1 keer ergens anders werken of zo.
Nee, blijkbaar is de onderaannemer Glaspoort. Die stuurt mij naar KPN-Netwerk en die mij weer naar KPN-Netwerk. Dit is al meermaals gebeurd.

Ik word steeds van het kastje naar de muur gestuurd en ondertussen wacht ik al een half jaar.

Geef mij maar eens aan waar ik dan terecht kan.

Ik heb deze aanvraag in maart gedaan bij KPN Zakelijk, omdat ze vorig jaar de hele buurt hebben aangesloten en ons vergeten zijn.

Het kaartje wat ze binnen hebben geplaatst, voor het aansluitpunt, ligt al vanaf die tijd op dezelfde plek.

[ Voor 10% gewijzigd door DJvL op 29-09-2023 16:43 . Reden: Typo/toevoeging ]

Main: Ryzen 5950x | Gigabyte X570 Aorus Elite | Corsair LPX 3600 32Gb (@3800-16) | AMD RX 6800 || 6450 WP | Ratio IO6 | Model S | Megane E-Tech

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:45
@Barre73 Ik heb een sociale huurwoning op het oog. Ik weet dat er al glasvezel is gelegd, maar blijkbaar niet in dit deel van de flat. KPN Netwerk geeft aan dat niet alle bewoners het toestemmingsformulier hebben ingevuld. Inmiddels weet ik van 1 bewoner dat ze inderdaad overgeslagen heeft (ik ken haar toevallig persoonlijk).

Er is een haalbaarheidsonderzoek nodig. Kun jij voor me kijken of er überhaupt glasvezel in dit deel van de flat ligt, of dat de hele straat dan nog open moet en welke kosten ik ongeveer kan verwachten? (Natuurlijk geen officiële offerte, maar een schatting zou handig zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Dennisweb schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 13:08:
@Barre73 Ik heb een sociale huurwoning op het oog. Ik weet dat er al glasvezel is gelegd, maar blijkbaar niet in dit deel van de flat. KPN Netwerk geeft aan dat niet alle bewoners het toestemmingsformulier hebben ingevuld. Inmiddels weet ik van 1 bewoner dat ze inderdaad overgeslagen heeft (ik ken haar toevallig persoonlijk).

Er is een haalbaarheidsonderzoek nodig. Kun jij voor me kijken of er überhaupt glasvezel in dit deel van de flat ligt, of dat de hele straat dan nog open moet en welke kosten ik ongeveer kan verwachten? (Natuurlijk geen officiële offerte, maar een schatting zou handig zijn).
Ik kan het proberen... DM het adres maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:45
Barre73 schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 13:27:
[...]

Ik kan het proberen... DM het adres maar.
Top! Je hebt een DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jor177
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22-07 18:51
Vandaag getracht een buurman te helpen die actief door KPN benadert werd om een afspraak met een monteur te maken. Dat had hij netjes gedaan maar die moest worden verzet omdat de afgesproken datum helaas niet uitkwam. Hij vroeg aan mij hoe lang de monteur er over zou doen om hem op glasvezel aan te sluiten. Aangezien VolkerWessels hier in Wassenaar er een groot zooitje van heeft gemaakt wist ik vrijwel zeker dat KPN een in-home monteur zou sturen. En dat hij dus niet geholpen zal worden.

Mijn vermoeden klopte want VolkerWessels moet erbij komen en niet KPN...
Ik wil best geloven dat KPN eigen HAS monteurs heeft maar als je in Wassenaar woont en al klant bij KPN bent kom je gewoon niet om VolkerWessels heen...

En dat is jammer want je doet als klant gewoon veel liever met 1 bekende partij zaken.
Daarnaast zie ik mensen die overstappen van Ziggo naar KPN wel gewoon door KPN monteurs met zo'n knalgroene bus geholpen worden..

Maar goed nu mijn echte probleem: Waarom kan een in-home monteur niet geannuleerd worden? Volgens de dame aan de telefoon is dat gewoon niet mogelijk.
Er is geen in-home monteur nodig, VolkerWessels moet komen en die monteren een FTU en daar kan iedere simpele ziel een NT overheen schuiven en klaar is kees. Er is helemaal geen in-home monteur nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:55
jor177 schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 23:01:
Vandaag getracht een buurman te helpen die actief door KPN benadert werd om een afspraak met een monteur te maken. Dat had hij netjes gedaan maar die moest worden verzet omdat de afgesproken datum helaas niet uitkwam. Hij vroeg aan mij hoe lang de monteur er over zou doen om hem op glasvezel aan te sluiten. Aangezien VolkerWessels hier in Wassenaar er een groot zooitje van heeft gemaakt wist ik vrijwel zeker dat KPN een in-home monteur zou sturen. En dat hij dus niet geholpen zal worden.

Ik wil best geloven dat KPN eigen HAS monteurs heeft maar als je in Wassenaar woont en al klant bij KPN bent kom je gewoon niet om VolkerWessels heen...

En dat is jammer want je doet als klant gewoon veel liever met 1 bekende partij zaken.
Daarnaast zie ik mensen die overstappen van Ziggo naar KPN wel gewoon door KPN monteurs met zo'n knalgroene bus geholpen worden..

Maar goed nu mijn echte probleem: Waarom kan een in-home monteur niet geannuleerd worden? Volgens de dame aan de telefoon is dat gewoon niet mogelijk.
Er is geen in-home monteur nodig, VolkerWessels moet komen en die monteren een FTU en daar kan iedere simpele ziel een NT overheen schuiven en klaar is kees. Er is helemaal geen in-home monteur nodig...
Als je pc en huisnr hebt kan ik even kijken. Een inhome kan wel geannuleerd worden, maar niet door iedereen.
Een inhome wordt overigens aangestuurd bij de volgende situaties:

1. Op verzoek klant(als er door klant geen licht wordt geconstateerd of snapt niks van de installatie)

2. De grondplaat voldoet niet aan de DHZ voorwaarden(eigenlijk alleen nog bij GN02)

In het geval een inhome zelf een ticket moet inschieten bij WBA en de aannemer lost het op, zal er een nieuwe monteur aangestuurd worden indien er geen verbinding wordt geconstateerd(doordat de router niet is aangesloten bijvoorbeeld)

Een inhome zal nooit aangestuurd worden als de aannemer er in het verleden een potje van heeft gemaakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
mad-dog schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 23:10:
[...]

Als je pc en huisnr hebt kan ik even kijken. Een inhome kan wel geannuleerd worden, maar niet door iedereen.
Een inhome wordt overigens aangestuurd bij de volgende situaties:

1. Op verzoek klant(als er door klant geen licht wordt geconstateerd of snapt niks van de installatie)

2. De grondplaat voldoet niet aan de DHZ voorwaarden(eigenlijk alleen nog bij GN02)

In het geval een inhome zelf een ticket moet inschieten bij WBA en de aannemer lost het op, zal er een nieuwe monteur aangestuurd worden indien er geen verbinding wordt geconstateerd(doordat de router niet is aangesloten bijvoorbeeld)

Een inhome zal nooit aangestuurd worden als de aannemer er in het verleden een potje van heeft gemaakt...
Wassenaar is BOP gebied, zover ik weet. En bij BOP wordt ook de KPN monteursorganisatie aangestuurd (indien KPN klant), zij het met twee monteurs. Dus op zich moet het zonder VWT kunnen denk ik dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jor177 schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 23:01:

Dat laatste stukje is bij een nieuwe aansluiting blijkbaar niet zo zeker. Hier is overigens helemaal niemand in zo'n groene bus geweest. Volgens mij zijn dat de monteurs die een eventuele installatie binnenshuis doen. Bij mij is er nooit iemand van KPN aan de deur geweest, 2x Van Gelder. Maar het liep hier ook wat raar.

Maar ik woon niet in Wassenaar en niet in een gebied waar ze BOP's gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-07 22:06
Er zijn de laatste dagen veel werkzaamheden in de PoP bij mij in de buurt (ook 2x bericht gehad van provider KPN van onderbreking diensten). Zijn er vervangingen aan de gang of zijn ze XGS-PON apparatuur aan het bijplaatsen? Het betreft een PoP waar door KPN WBA nog alleen GoF/AON geleverd wordt. Mevatel is 1 van de partijen die ik veel heb gezien bij de PoP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVOTWEAKERS
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 23-07 06:02
Beste Tweakers,

Begin dit jaar in januari 2023 heb ik een nieuwbouwwoning opgeleverd gekregen en uiteindelijk glasvezel besteld op dit nieuwe adres. Glasvezel is al aangelegd tot en met de meterkast van KPN.
Iedereen geniet al van glasvezel maar bij mij staat er februari - maart 2024. Uiteindelijk aan KPN gevraagd of dit allemaal wel klopte. Verwijst mij door naar KPN Netwerk. (Klaarblijkelijk weten ze niets van elkaar) die laatste een berichtgeving gestuurd maar nul communicatie. Wat nu? want volgens mij klopt dit allemaal gewoon niet!

(Zie foto’s)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3teYnURAhRKdF5cq2MDBOVCoHfQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RlKUM7Q78x2PMb5DMIj9Vc3C.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oZV3-NbrRuRf8f0qON6N6oEULAs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6hUh8NyzpkkWP7PpeUovqmkE.jpg?f=fotoalbum_large

- EVOTWEAKERS

[ Voor 43% gewijzigd door EVOTWEAKERS op 09-10-2023 01:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jor177
EVOTWEAKERS schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 00:48:
Beste Tweakers,

Begin dit jaar in januari 2023 heb ik een nieuwbouwwoning opgeleverd gekregen en uiteindelijk glasvezel besteld op dit nieuwe adres. Glasvezel is al aangelegd tot en met de meterkast van KPN.
Iedereen geniet al van glasvezel maar bij mij staat er februari - maart 2024. Uiteindelijk aan KPN gevraagd of dit allemaal wel klopte. Verwijst mij door naar KPN Netwerk. (Klaarblijkelijk weten ze niets van elkaar) die laatste een berichtgeving gestuurd maar nul communicatie. Wat nu? want volgens mij klopt dit allemaal gewoon niet!

(Zie foto’s)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

- EVOTWEAKERS
Je hebt alleen nog een NT nodig.
Bel KPN die kunnen/moeten dat leveren, eventueel icm een monteur maar je zou de NT ook zelf kunnen aansluiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stormfly
EVOTWEAKERS schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 00:48:
Beste Tweakers,

(Zie foto’s)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

- EVOTWEAKERS
Misschien kan @Barre73 voor je meekijken of @mad-dog ?

Dit zou wel eens een vastzittende order kunnen zijn. Dat de aannemer de ONT had moeten plaatsen maar niet heeft uitgevoerd. Dan gaat de orderstraat (ICT) op slot en wijzen ze inderdaad naar elkaar :)

Wat heb je aangevraagd en bij wie ben je klant in je oude woning?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
@EVOTWEAKERS

Wat hier dus gebeurd is, is dat de nieuwbouwaannemer (Volker Wessels) van KPN Netwerk jouw adres niet heeft opgeleverd als gereed. Alhoewel dat op het oog wel gereed lijkt.

KPN kan op dat vlak niet veel meer zien dan jij dus dat zij doorverwijzen naar de netbeheerder (KPN Netwerk is niet vreemd. Stuur je adres maar in een DM, dan zal ik kijken of ik de aannemer kan bereiken.

@stormfly en @jor177 Dit heeft allemaal nog niks te maken met de NT/ONT. Zo ver komt deze Tweaker niet eens als het adres niet is opgeleverd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jor177
Barre73 schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 08:19:
@EVOTWEAKERS

Wat hier dus gebeurd is, is dat de nieuwbouwaannemer (Volker Wessels) van KPN Netwerk jouw adres niet heeft opgeleverd als gereed. Alhoewel dat op het oog wel gereed lijkt.

KPN kan op dat vlak niet veel meer zien dan jij dus dat zij doorverwijzen naar de netbeheerder (KPN Netwerk is niet vreemd. Stuur je adres maar in een DM, dan zal ik kijken of ik de aannemer kan bereiken.

@stormfly en @jor177 Dit heeft allemaal nog niks te maken met de NT/ONT. Zo ver komt deze Tweaker niet eens als het adres niet is opgeleverd.
Lijkt mij een simpel telefoontje naar VW om het af te melden. Ze hadden mij ook een paar weken terug een brief gestuurd om alsnog te worden aangesloten maar ik had zelf al actie ondernomen voor het begin van de zomer. Vervolgens ben ik nu ook in hun administratie afgemeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-07 07:40
Onlangs kreeg ik een mooie aanbieding van KPN: een flinke korting gedurende 9 maanden ongeacht de snelheid, het mag ook 1 Gb zijn.

Helaas heb ik nog steeds geen glasvezel in huis, vorig jaar heb ik daar al het nodige in dit topic vermeld. Het komt erop neer dat ik in een portiek woon met 10 huizen waarvan er 8 aangesloten zijn en 2 niet: de onderbuurman en ik. Mijn glasvezel moet via zijn meterkast omhoog en destijds was hij niet thuis toen ze (Orsatel) de boel kwamen aansluiten. Dit was pas bij de derde afspraak, bij de eerste afspraak kwam Orsatel zelf helemaal niet opdagen, bij de tweede lagen de kabels aan de verkeerde kant van de woningen. Dan hebben de bewoners al 2x voor niks een snipperdag genomen om thuis te kunnen zijn, mijn onderbuurman had kennelijk bij de derde keer zo iets van bekijk het maar.

Die avond na de derde keer keek ik op de pagina van KPN Netwerk bij mijn adres en daar stond toen: we nemen binnenkort contact op voor het maken van een vervolgafspraak. Twee dagen later stond op dezelfde pagina: u wordt pas aangesloten als u KPN internet via glasvezel besteld. Nu, een jaar later, staat er op mijn adres dat er een eigen bijdrage verlangd wordt om aangesloten te worden.

Hoezo, ik ben gepensioneerd en ben altijd thuis en was dat ook bij de eerste afspraken. Ik ga niet betalen voor iets wat mijn schuld niet is. Even uit nieuwsgierigheid: enig idee hoe hoog die bijdrage is/kan zijn?

Ik wil nog steeds graag aangesloten worden op glasvezel. De onderbuurman wil inmiddels meewerken en heeft beloofd thuis te zijn als ze komen. Het gaat overigens om een huurhuis van een woningcoöperatie. Ik heb begrepen dat de onderaannemer verplicht is 3x een afspraak te maken, dat hebben ze ook gedaan maar pas bij de derde keer konden ze echt aan de slag.

Graag advies. De aanbieding neem ik toch wel, maar dan via vdsl zolang het duurt. Maar dus liever met glasvezel. De bekabeling van meterkast naar de woonkamer doe ik liever zelf, dat is geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
grun93 schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 10:33:
Onlangs kreeg ik een mooie aanbieding van KPN: een flinke korting gedurende 9 maanden ongeacht de snelheid, het mag ook 1 Gb zijn.

Helaas heb ik nog steeds geen glasvezel in huis, vorig jaar heb ik daar al het nodige in dit topic vermeld. Het komt erop neer dat ik in een portiek woon met 10 huizen waarvan er 8 aangesloten zijn en 2 niet: de onderbuurman en ik. Mijn glasvezel moet via zijn meterkast omhoog en destijds was hij niet thuis toen ze (Orsatel) de boel kwamen aansluiten. Dit was pas bij de derde afspraak, bij de eerste afspraak kwam Orsatel zelf helemaal niet opdagen, bij de tweede lagen de kabels aan de verkeerde kant van de woningen. Dan hebben de bewoners al 2x voor niks een snipperdag genomen om thuis te kunnen zijn, mijn onderbuurman had kennelijk bij de derde keer zo iets van bekijk het maar.

Die avond na de derde keer keek ik op de pagina van KPN Netwerk bij mijn adres en daar stond toen: we nemen binnenkort contact op voor het maken van een vervolgafspraak. Twee dagen later stond op dezelfde pagina: u wordt pas aangesloten als u KPN internet via glasvezel besteld. Nu, een jaar later, staat er op mijn adres dat er een eigen bijdrage verlangd wordt om aangesloten te worden.

Hoezo, ik ben gepensioneerd en ben altijd thuis en was dat ook bij de eerste afspraken. Ik ga niet betalen voor iets wat mijn schuld niet is. Even uit nieuwsgierigheid: enig idee hoe hoog die bijdrage is/kan zijn?

Ik wil nog steeds graag aangesloten worden op glasvezel. De onderbuurman wil inmiddels meewerken en heeft beloofd thuis te zijn als ze komen. Het gaat overigens om een huurhuis van een woningcoöperatie. Ik heb begrepen dat de onderaannemer verplicht is 3x een afspraak te maken, dat hebben ze ook gedaan maar pas bij de derde keer konden ze echt aan de slag.

Graag advies. De aanbieding neem ik toch wel, maar dan via vdsl zolang het duurt. Maar dus liever met glasvezel. De bekabeling van meterkast naar de woonkamer doe ik liever zelf, dat is geen probleem.
Ik zou even bellen met KPNnetwerk.nl en vragen wat de beste aanpak is, zij voeren de regie naar de aannemers.

Wat voor aanbieding heeft KPN je mee overgehaald, welke kortingsbedragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18:31
Ik ben nu al weer een tijdje bezig om mijn glasvezel gereed te krijgen maar dat wil niet helemaal lukken.
Afgelopen juni is in mijn hele wijk glasvezel aangelegd (glaspoort en van Gelder telecom) en zo ook bij mij, niet veel later afgemonteerd in de meterkast en is er een eindmeting gedaan. Deze eindmeting lijkt niet helemaal goed te gaan, via van Gelder telecom tot 3 keer iemand bij mij thuis geweest om deze eindmeting te doen en goed bevonden maar op onverklaarbare reden wordt deze data niet terug gekoppeld aan van Gelder zodat mijn adres als gereed doorgeven kan worden aan kpn.
Ik heb natuurlijk contact gezocht met van Gelder zowel telefonisch als via mail (de mail wordt inmiddels niet meer beantwoord) maar daar kom ik niet verder. Er moet een eindmeting gedaan worden (waar zijn de eerste 3 metingen gebleven) maar er kan geen afspraak gemaakt worden, wanneer dit wel kan weten ze niet, waar de andere metingen zijn weten ze ook niet, geduld is het enige advies wat ze mij geven. Mijn hele straat heeft vanaf eind augustus glas en bij mij gebeurd er helemaal niks.

Lang verhaal, maar wie weet bij wie ik moet zijn? KPN stuurt mij door naar glaspoort, die sturen mij door naar van Gelder en die lijken niks te kunnen doen.

Ik wil zo graag van ziggo af.

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barre73
grun93 schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 10:33:

Een eigen bijdrage lijkt me zeer sterk. Dat gebeurt eigenlijk alleen in buitengebieden. Wel denk ik dat jouw adres op Haalbaarheidsonderzoek staat. Dus niet direct te bestellen omdat er een blokkade zit (in dit geval je onderbuurman). Bij veel adressen die op een Haalbaarheidsonderzoek staan geldt inderdaad een offerte omdat er moet worden bijgegraven etc.. maar zo te horen bij jou is het alleen de blokkade van de onderbuurman.

Oplossing:
Probeer (op schrift/mail) toestemming van de onderbuurman te krijgen om nog 1 keer door zijn woning heen te gaan naar de jouwe.
Ga daarna naar www.kpnnetwerk.nl/haalbaarheidsonderzoek (wordt je ook naar toe geleid vanuit de postcodechecker). Vul alles in en schrijf bij toelichting dat je de toestemming van de onderbuurman hebt en kan mailen.
Normaliter krijg je dan geen offerte maar wel mailcontact met het verzoek die toestemming aan te leveren. Daarna wordt de blokkade verwijderd en kan jij alsnog bestellen en neemt de onderaannemer contact met je op voor een afspraak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelw1998
  • Laatst online: 23:18
Recent bericht gehad dat KPN binnenkort glas komt leggen, naast een andere partij (Odido) die er al ligt. Wij zijn recent naar hier verhuisd, toevallig kwamen er Odido verkopers aan de deur maar omdat nog vanaf de straat naar huis gelegd moet worden had ik nog niet direct interese. De verkoper begon meteen over kosten als ze in de toekomst nog moeten leggen, dus ik moest direct bestellen.

Hier had ik geen zin in. Enkele dagen later dus brief van KPN dat ze ook glas komen leggen. Direct toestemming gegeven natuurlijk.

Momenteel komt alles in de woonkamer binnen, althans hier zitten de aansluitingen van DSL en Ziggo. DSL overigens via een dikke kabel de meterkast in en vervolgens met telefoonkabel naar woonkamer.
Kan ik bij KPN een voorkeur aangeven om de glasvezel in de meterkast te leggen? Wil het liefst alles daar aansluiten zodat er geen extra apparatuur in de woonkamer hoeft te staan, op de TV na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
michaelw1998 schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 22:15:
Recent bericht gehad dat KPN binnenkort glas komt leggen, naast een andere partij (Odido) die er al ligt. Wij zijn recent naar hier verhuisd, toevallig kwamen er Odido verkopers aan de deur maar omdat nog vanaf de straat naar huis gelegd moet worden had ik nog niet direct interese. De verkoper begon meteen over kosten als ze in de toekomst nog moeten leggen, dus ik moest direct bestellen.

Hier had ik geen zin in. Enkele dagen later dus brief van KPN dat ze ook glas komen leggen. Direct toestemming gegeven natuurlijk.

Momenteel komt alles in de woonkamer binnen, althans hier zitten de aansluitingen van DSL en Ziggo. DSL overigens via een dikke kabel de meterkast in en vervolgens met telefoonkabel naar woonkamer.
Kan ik bij KPN een voorkeur aangeven om de glasvezel in de meterkast te leggen? Wil het liefst alles daar aansluiten zodat er geen extra apparatuur in de woonkamer hoeft te staan, op de TV na.
Als het om een gewone woning gaat kun je bij de schouw normaliter aangeven waar je de FTU geplaatst wil hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mad-dog schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 22:33:
[...]

Als het om een gewone woning gaat kun je bij de schouwburg normaliter aangeven waar je de FTU geplaatst wil hebben
Welke schouw? Wij hebben niemand gezien tot er iemand belde om aan te geven dat hij het voordeurpad open ging halen.

Deurverkopers moet je niet geloven. Die verdienen aan mensen die NU aanmelden niet aan mensen die LATER aanmelden. En als ze geen leugentje om bestwil doen, dan halen ze hun target niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:35
michaelw1998 schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 22:15:
Waarom mag ODF (neem ik aan) geen glasvezel binnenbrengen en KPN, die nog alle straten moet openen en sluiten (en dus nog wel een jaar nodig heeft) krijgt direct toestemming? Die snap ik niet zo...

KPN gaat namelijk straks ook eerst de straten doen en dan pas binnenbrengen als dat allemaal is opgeleverd.

(En die deurverkopers moet je gewoon negeren. Gewoon online afsluiten, al dan niet met een cashback).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelw1998
  • Laatst online: 23:18
jongetje schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 07:15:
[...]

Waarom mag ODF (neem ik aan) geen glasvezel binnenbrengen en KPN, die nog alle straten moet openen en sluiten (en dus nog wel een jaar nodig heeft) krijgt direct toestemming? Die snap ik niet zo...
Omdat ik bij ODF nergens kan aangeven aangesloten te willen worden zonder dat ik een pakket moet (vooruit)bestellen. Ik heb nu 12 maanden Ziggo en met vooruitbestellen gaat het abonnement op zijn laatst in zodra de aansluiting gereed is, hoogstwaarschijnlijk binnen 12 maanden en dan heb ik dubbele kosten.

Voor zover ik uit brief van KPN begreep leggen zij alles met toestemming, maar hoef ik niet direct een abonnement te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Registratie: December 2022
  • Niet online
michaelw1998 schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 07:26:
[...]

Omdat ik bij ODF nergens kan aangeven aangesloten te willen worden zonder dat ik een pakket moet (vooruit)bestellen. Ik heb nu 12 maanden Ziggo en met vooruitbestellen gaat het abonnement op zijn laatst in zodra de aansluiting gereed is, hoogstwaarschijnlijk binnen 12 maanden en dan heb ik dubbele kosten.
Het abonnement gaat in wanneer jij dat wil, maar natuurlijk niet eerder dan technisch mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
@michaelw1998 Als je ODF belt dan zullen ze afhankelijk van het gebied gewoon (en graag) een FTU komen plaatsen.
Verder verwacht ik niet dat er in de nabije toekomst kosten gaan komen. Verder heeft het ook geen zin dan om de FTU te plaatsen als je nog bij Ziggo zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd001
[...]

Voor zover ik uit brief van KPN begreep leggen zij alles met toestemming, maar hoef ik niet direct een abonnement te pakken.
Als het goed is kun je op hun site je postcode invullen en dan aangeven dat ze de aansluiting binnen mogen maken. Bij ons in de straat (Utrecht) doen ze dat alleen reactief. Het lijkt erop dat ze het liefst alleen de kosten voor het aansluiten thuis willen maken als er ook een order tegenover staat. Ik heb al meerdere mensen aan de deur gehad en DM's ontvangen van Odido, maar nog niemand van ODF voor het monteren van de FTU. Dit in tegenstelling tot KPN Netwerk en Glaspoort waarbij het beleid is om zoveel mogelijk aansluitingen binnenshuis te realiseren en hier dus ook actief achteraan gaan.

Bottomline is nu dat je hier in de buurt overal sprietjes uit de grond ziet steken. Sommige worden er al uitgetrokken. Gaat lekker...

Ik ben het eerlijk gezegd ook niet van plan om ODF die aansluiting te laten maken omdat de meterkast niet heel ruim is en er al heel veel zooi in staat. Dan wacht ik liever tot KPN Netwerk komt, gebruik ik de (beperkte) ruimte voor hun FTU. Uiteindelijk kan ik (mocht ik het willen) dan ook Odido via dat netwerk bestellen (wellicht wel met meerprijs).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

KPN legt ook pas het laatste stuk aan als jij een abonnement afsluit. Als je dat niet doet, graven ze de vezel in bij de gevel of de perceelsgrens.

De buren hebben de vezel nog bij de perceelsgrens liggen (geen abo genomen), bij ons is hij naar binnen gebracht (wel abo genomen).

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2023 11:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjoerd001
Verwijderd schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 11:27:
[...]

KPN legt ook pas het laatste stuk aan als jij een abonnement afsluit. Als je dat niet doet, graven ze de vezel in bij de gevel of de perceelsgrens.

De buren hebben de vezel nog bij de perceelsgrens liggen (geen abo genomen), bij ons is hij naar binnen gebracht (wel abo genomen).
Dat is niet het beleid. Als jij toestemming geeft (wordt proactief uitgevraagd), en je bent thuis bij de gemaakte afspraak, krijg je een FTU binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Barre73 schreef op maandag 19 juni 2023 @ 15:35:
[...]

Uiteraard kan er van alles gebeuren in de toekomst. Maar neem van me aan: Als KPN zegt dat er een plan van aanpak wordt gemaakt, dan heeft dat echt niets te maken met een mogelijke overname van een partij.
Is er een pijl op te trekken hoe lang het grof duurt om van "Plan van aanpak" naar graven/aansluiting duurt? Kwestie van maanden/jaren?

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
fsfikke schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 19:26:
[...]

Is er een pijl op te trekken hoe lang het grof duurt om van "Plan van aanpak" naar graven/aansluiting duurt? Kwestie van maanden/jaren?
Ja, als jij je postcode checkt op www.kpnnetwerk.nl en je krijgt die vijf stappen te zien waar staat dat ze voor jou bezig zijn met een plan van aanpak, dan is het project bekend gemaakt en start het graven binnen 1 tot 1,5 maand. Maar... Afhankelijk van waar jouw woning in het project zit kan het nog wel tot een jaar duren voor je aansluiting komt. En bij sommige Tweakers hier nog wel wat langer.
Maar het kan dus ook binnen een half jaar zijn. Zeker als je nu op een DSL lijn zit want die adressen krijgen voorrang (in verband met het kunnen uitschakelen van koper).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
Sjoerd001 schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 19:21:
[...]

Dat is niet het beleid. Als jij toestemming geeft (wordt proactief uitgevraagd), en je bent thuis bij de gemaakte afspraak, krijg je een FTU binnen.
Mwah.... Bij projecten van Volker Wessels met een BOP buiten bij de gevel is dat al niet zo. Dan worden alleen abonnementen en bestaande DSL gebruikers direct aangesloten.
En bij reguliere projecten is het ook steeds minder vaak dat zoveel mogelijk wordt aangesloten. Het is wel het beleid maar als er geen capaciteit is dan moet je kiezen....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Barre73 schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 21:02:
[...]

Ja, als jij je postcode checkt op www.kpnnetwerk.nl en je krijgt die vijf stappen te zien waar staat dat ze voor jou bezig zijn met een plan van aanpak, dan is het project bekend gemaakt en start het graven binnen 1 tot 1,5 maand. Maar... Afhankelijk van waar jouw woning in het project zit kan het nog wel tot een jaar duren voor je aansluiting komt. En bij sommige Tweakers hier nog wel wat langer.
Maar het kan dus ook binnen een half jaar zijn. Zeker als je nu op een DSL lijn zit want die adressen krijgen voorrang (in verband met het kunnen uitschakelen van koper).
Er is hier nu enkel 180 Mbps DSL beschikbaar idd (paar honderd meter van het oude KPN hoofdkantoor grappig genoeg).
Maar overal waar KPN glasvezel aanlegt vervangt het koper toch?

Het staat nu al een maand of drie op deze status, heb in de media nog nergens aankondigingen gezien over de aanleg van glasvezel door KPN in Voorburg.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Bij mij staat al 3 jaar "voor jouw gemeente maken we een plan" als ik mijn postcode check.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barre73
fsfikke schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 22:31:
[...]

Er is hier nu enkel 180 Mbps DSL beschikbaar idd (paar honderd meter van het oude KPN hoofdkantoor grappig genoeg).
Maar overal waar KPN glasvezel aanlegt vervangt het koper toch?

Het staat nu al een maand of drie op deze status, heb in de media nog nergens aankondigingen gezien over de aanleg van glasvezel door KPN in Voorburg.
Ok.... ik heb ook even wat adressen gecheckt en ik merk dat dit is veranderd.
Als je die eerste stap ziet staan (Plan van aanpak- We maken een plan voor jouw buurt), dan betekent dat tegenwoordig dat de adressen al wel in de administratie zijn gezet maar dat de start van het project nog niet is vrijgegeven. Dat kan 100 redenen hebben maar het betekent vooral dat je nog niks weet....en dat ik dus niet kan aangeven of er een vuistregel is.

En ja, die vuistregel zou er moeten zijn maar in de huidige hectiek verandert er veel te vaak iets waardoor de standaarden niet meer standaard zijn....

NB: Ik ken heel wat mensen zonder glasvezel die eeuwig dankbaar zouden zijn voor 180 Mbit via DSL...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
jongetje schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 06:33:
Bij mij staat al 3 jaar "voor jouw gemeente maken we een plan" als ik mijn postcode check.
Dat is iets anders dan "Plan van aanpak-We maken een plan voor jouw buurt"

"Voor jouw gemeente maken we een plan" betekent vooral dat er een overeenkomst met de gemeente is. Niet per se dat er al concrete projecten beginnen in jouw buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Barre73 schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 08:24:
[...]

Dat is iets anders dan "Plan van aanpak-We maken een plan voor jouw buurt"

"Voor jouw gemeente maken we een plan" betekent vooral dat er een overeenkomst met de gemeente is. Niet per se dat er al concrete projecten beginnen in jouw buurt.
Aangezien KPN primevest heeft gekocht (waar ik op zit), zou het toch al verder dan een overeenkomst met de gemeente moeten zijn...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
jongetje schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 11:19:
[...]

Aangezien KPN primevest heeft gekocht (waar ik op zit), zou het toch al verder dan een overeenkomst met de gemeente moeten zijn...
Rotterdam, Den Haag of EIndhoven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
Barre73 schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 11:20:
[...]

Rotterdam, Den Haag of EIndhoven?
Den Haag.

Wilde gewoon aangeven dat het niet zoveel zegt. Paar jaar geleden, voordat glasvezel op deze snelheid werd uitgerold, stond er dat mijn straatkast een upgrade zou krijgen zodat ik 100Mbit op mijn DSL lijn kon halen. Dat was ook opeens verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Bondt
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14:32
Ik weet niet wat ik nou kan verwachten wat betreft glasvezel in mijn appartement. In de week van 6 t/m 10 maart zijn er aannemers bezig geweest om glasvezelaansluitpunten in de meterkasten van alle appartementen te monteren. Dit ging allemaal prima en is netjes gebeurd.

Echter, intussen zijn we 7 maanden verder, en ik kan nog steeds geen glasvezelabonnement aanvragen op de website van KPN. De pagina op kpnnetwerk.nl geeft als status dat er geen toestemming van de VvE zou zijn en dat er daardoor geen glasvezel is aangelegd. Als actie wordt aangeraden om een haalbaarheidsonderzoek aan te vragen, maar dat lijkt me een beetje krom.

Ik kan begrijpen dat er wat tijd zit tussen het opleveren van het aansluitpunt en het doorvoeren van deze status in de systemen van KPN, maar hoe lang is realistisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jor177
Gisteren heeft mijn buurman mensen over de vloer gehad die zich voorstelde als medewerkers van KPN, maar dat niet waren. Ze waren gewoon ZZP'ers en onderaannemers van VolkerWessels.

Ze hebben wel correct werk verricht, maar een NT aansluiten was te veel.
Daar moest blijkbaar iemand anders voor komen. Dus de arbeider viel door de mand want hij was daarmee geen monteur in loondienst van KPN.

Dus de NT aansluiten heb ik maar gedaan. Alles werkt.

Het is jammer om te moeten concluderen dat door een administratie fout van VolkerWessels, KPN continu aandrong om een monteur de NT te laten plaatsen terwijl er nog geen FTU hing. Erg vervelend als je 84 bent en eigenlijk verplicht over moet gaan naar glasvezel.

De monteur die maandag komt kan helaas met geen mogelijkheid geannuleerd worden.
Lijkt mij erg nutteloos als je als monteur ergens heen gaat waar je eigenlijk niets hoeft te doen. Doet mij een beetje denken aan de stroperige ambtenarij waar KPN volgens mij nog steeds niet van af is ondanks dat het geen overheidsinstelling meer is.

Nu maar wachten tot er maandag een monteur komt die hopelijk binnen 5 minuten weer weg is.

En bedankt @mad-dog voor de ondersteuning!

[ Voor 4% gewijzigd door jor177 op 11-10-2023 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
jor177 schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 18:48:
Gisteren heeft mijn buurman mensen over de vloer gehad die zich voorstelde als medewerkers van KPN, maar dat niet waren. Ze waren gewoon ZZP'ers en onderaannemers van VolkerWessels.

Ze hebben wel correct werk verricht, maar een NT aansluiten was te veel.
Daar moest blijkbaar iemand anders voor komen. Dus de arbeider viel door de mand want hij was daarmee geen monteur in loondienst van KPN.

Dus de NT aansluiten heb ik maar gedaan. Alles werkt.

Het is jammer om te moeten concluderen dat door een administratie fout van VolkerWessels, KPN continu aandrong om een monteur de NT te laten plaatsen terwijl er nog geen FTU hing. Erg vervelend als je 84 bent en eigenlijk verplicht over moet gaan naar glasvezel.

De monteur die maandag komt kan helaas met geen mogelijkheid geannuleerd worden.
Lijkt mij erg nutteloos als je als monteur ergens heen gaat waar je eigenlijk niets hoeft te doen. Doet mij een beetje denken aan de stroperige ambtenarij waar KPN volgens mij nog steeds niet van af is ondanks dat het geen overheidsinstelling meer is.

Nu maar wachten tot er maandag een monteur komt die hopelijk binnen 5 minuten weer weg is.

En bedankt @mad-dog voor de ondersteuning!
Alle aannemers en onderaannemers van KPN Netwerk behoren in groene KPN Netwerk kleding bij mensen thuis te komen en zich voor te stellen namens KPN Netwerk. Niet voor wie ze werkelijk werken. Dat is juist het beleid.
Dus zo te horen hebben ze dat prima gedaan. Het niet plaatsen van de NT is wel jammer maar is ook niet verplicht als er een NT in het pakket van de klant zit. Die is al vooraf geactiveerd voor dat adres en dan kan een bewoner hetzelf.
Dus ze hadden absoluut betere service kunnen bieden maar hebben ook niks fout gedaan zo te horen.

Monteur zou alsnog geannuleerd moeten worden door het systeem als gezien wordt dat de aansluiting geactiveerd is en draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
Barre73 schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 20:38:
[...]

Alle aannemers en onderaannemers van KPN Netwerk behoren in groene KPN Netwerk kleding bij mensen thuis te komen en zich voor te stellen namens KPN Netwerk. Niet voor wie ze werkelijk werken. Dat is juist het beleid.
Dus zo te horen hebben ze dat prima gedaan. Het niet plaatsen van de NT is wel jammer maar is ook niet verplicht als er een NT in het pakket van de klant zit. Die is al vooraf geactiveerd voor dat adres en dan kan een bewoner hetzelf.
Dus ze hadden absoluut betere service kunnen bieden maar hebben ook niks fout gedaan zo te horen.

Monteur zou alsnog geannuleerd moeten worden door het systeem als gezien wordt dat de aansluiting geactiveerd is en draait.
Helemaal correct. Na controle blijkt echter dat de DSL-aansluiting nog actief is en glasvezel nog niet, waarschijnlijk kwestie van DSL kabel eruit trekken(waarna alles doorloopt). Monteur kan aan mijn kant eruit gehaald worden indien nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBanger
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:28
Ik probeer erachter te komen of ik nou die 4gigabit kan afnemen, maar snap er gewoon te weinig van.

Zie het volgende staan via de service tool.
Je aansluitingstype

GoF

Het modem dat je van KPN hebt ontvangen

KPN Box V12 F5359

Eigen of een KPN glasvezel ONT

KPN ONT
Waaraan zie ik nou wat het is?

Edit:

GoF betekend dus dat je AON hebt ?

[ Voor 6% gewijzigd door AcidBanger op 12-10-2023 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjtm
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:54
Correct.

Direct onder de link van de servicetool staat ook een link naar een pdf bestand waar deze informatie in staat.
De huidige verbindingstechniek van je huisaansluiting:
a. xDSL over Koperader (zie ander document)
b. Glasvezel (dit document)
• EoF/ GoF = (AON techniek)
• GPON / XGSPON = (PON techniek)

[ Voor 65% gewijzigd door gjtm op 12-10-2023 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBanger
gjtm schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 12:36:
[...]

Correct.

Direct onder de link van de servicetool staat ook een link naar een pdf bestand waar deze informatie in staat.

[...]
Lekker scheel weer 8)7 8)7

Helaas, dat betekend waarschijnlijk weer lang wachten tot ik meer dan 1gigabit kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boullie
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:12

Boullie

Da Bulster

Boullie schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 07:52:
[...]

In Fokkesteeg(Zwolseveste) wordt op dit moment gegraven. Rennen op dit moment wel 20 man door de straat.
Zal me benieuwen wat ze met de hoogbouw doen. Ik zit zelf in een mix van huurders en kopers in die omgeving. Makkelijkste zou zijn dat Mitros in zijn geheel toestemming geeft voor de huurders want alle meterkasten zitten hier op de gang en niet in het appartement.
Na bijna 15 maanden inactiviteit vanuit mijn VVE heb ik nu het formulier voor contact opnemen vanuit KPN richting VVE eigenaar maar voor ze ingevuld. Eens kijken wat hier voor reactie op komt vanuit de VVE.
Had tussendoor maar Ziggo 1Gbit 1 jaar genomen maar dat contract verloopt in februari ook alweer.

Boullie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synoniem
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Boullie schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 14:25:
[...]

Na bijna 15 maanden inactiviteit vanuit mijn VVE heb ik nu het formulier voor contact opnemen vanuit KPN richting VVE eigenaar maar voor ze ingevuld. Eens kijken wat hier voor reactie op komt vanuit de VVE.
Had tussendoor maar Ziggo 1Gbit 1 jaar genomen maar dat contract verloopt in februari ook alweer.
In 15 maanden tijd zou je verwachten dat er tenminste één ledenvergadering is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boullie
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:12

Boullie

Da Bulster

synoniem schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 14:31:
[...]

In 15 maanden tijd zou je verwachten dat er tenminste één ledenvergadering is geweest.
Ja, was er ook. Vraag gesteld en als antwoord gekregen, ik heb nog niks van KPN gehoord.
Aangegeven dat er dan contact opgenomen moest worden maar verder niks meer van gehoord.
Dus nu heb ik het maar voor hem gedaan.

Boullie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gerb2016
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 19-07 10:25
Ik woon in een VvE met 99 appartementen en in maart van dit jaar is er glasvezel aangesloten in ons gebouw. Of in ieder geval; de meeste appartementen hebben een glasvezel gemonteerd gekregen in de meterkast, incl. montage van de FTU. Deze is een week later bij drie appartementen geactiveerd met een NTU (en dat is helaas bij mij niet het geval).

Ik heb hierover zo'n 10x contact over gehad met KPN Service Plus, maar zij kunnen mij niet echt verder helpen. Ze kunnen mij niet overzetten op glas omdat mijn verbinding nog niet opgeleverd is door de aannemer (Volkers Wessels), Volkers Wessels heb ik hierover gesproken en zij geven aan dat alles is afgemeld. Enigste optie die de medewerker van KPN nog wist te bedenken is overstappen naar een andere provider en daarna terugkomen naar KPN. Nieuwe klanten zouden "automatisch" op glas komen omdat koper uitgefaseerd wordt. Vreemd advies leek me...

Inmiddels 7 maanden verder en ik wordt hier moedeloos van. Ik heb een klacht ingediend bij KPN, teruggebeld door KPN naar aanleiding van deze klacht met "U moet niet bij ons zijn hoor, uw glasvezel is niet afgemeld dus dan kunnen wij verder niks voor ons betekenen".

Iemand enig idee over een mogelijke oplossing? Ik zou graag mijn huidige VDSL abbonement met KPN door willen zetten op glas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikedejong25
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 18:22
gerb2016 schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 16:56:
Ik woon in een VvE met 99 appartementen en in maart van dit jaar is er glasvezel aangesloten in ons gebouw. Of in ieder geval; de meeste appartementen hebben een glasvezel gemonteerd gekregen in de meterkast, incl. montage van de FTU. Deze is een week later bij drie appartementen geactiveerd met een NTU (en dat is helaas bij mij niet het geval).

Ik heb hierover zo'n 10x contact over gehad met KPN Service Plus, maar zij kunnen mij niet echt verder helpen. Ze kunnen mij niet overzetten op glas omdat mijn verbinding nog niet opgeleverd is door de aannemer (Volkers Wessels), Volkers Wessels heb ik hierover gesproken en zij geven aan dat alles is afgemeld. Enigste optie die de medewerker van KPN nog wist te bedenken is overstappen naar een andere provider en daarna terugkomen naar KPN. Nieuwe klanten zouden "automatisch" op glas komen omdat koper uitgefaseerd wordt. Vreemd advies leek me...

Inmiddels 7 maanden verder en ik wordt hier moedeloos van. Ik heb een klacht ingediend bij KPN, teruggebeld door KPN naar aanleiding van deze klacht met "U moet niet bij ons zijn hoor, uw glasvezel is niet afgemeld dus dan kunnen wij verder niks voor ons betekenen".

Iemand enig idee over een mogelijke oplossing? Ik zou graag mijn huidige VDSL abbonement met KPN door willen zetten op glas...
Ik ben hier ook ruim een jaar tegenaan gelopen, Volker Wessels kon dit niet afmelden vanwege een foutieve update van het systeem waardoor de status van de postcodecheck niet meer klopte.
Dit issue gold voor meer dan 10k adressen door Nederland.

Ik heb onlangs een topic aangemaakt via https://forum.kpn.com/internet-9
en hierna was het met medewerkende monteurs binnen 2 weken alsnog geregeld en was glasvezel binnen 2 dagen gefixed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
@gerb2016 Jaartje goedkoper bij Odido en als dat bevalt daar lekker blijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerb2016
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 19-07 10:25
mikedejong25 schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 17:08:
[...]

Ik ben hier ook ruim een jaar tegenaan gelopen, Volker Wessels kon dit niet afmelden vanwege een foutieve update van het systeem waardoor de status van de postcodecheck niet meer klopte.
Dit issue gold voor meer dan 10k adressen door Nederland.

Ik heb onlangs een topic aangemaakt via https://forum.kpn.com/internet-9
en hierna was het met medewerkende monteurs binnen 2 weken alsnog geregeld en was glasvezel binnen 2 dagen gefixed
Goede tip, ga ik proberen!
jongetje schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 17:18:
@gerb2016 Jaartje goedkoper bij Odido en als dat bevalt daar lekker blijven?
Odido levert bij mij de helft van de snelheid op VDSL en glasvezel ga ik met deze oplossing niet krijgen... Dus voor mij niet echt een optie. Maar thanks voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-07 22:06
AcidBanger schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 13:11:
[...]

Lekker scheel weer 8)7 8)7

Helaas, dat betekend waarschijnlijk weer lang wachten tot ik meer dan 1gigabit kan krijgen.
Waarom vind je dat zo jammer?
AON is een point to point techniek, waarbij je geen actieve poorten hoeft te delen met je buren of anderen uit de wijk. En heb je echt meer snelheid nodig dan die 1 Gbps die op AON/GoF te leveren is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBanger
Soundwork schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 17:07:
[...]

Waarom vind je dat zo jammer?
AON is een point to point techniek, waarbij je geen actieve poorten hoeft te delen met je buren of anderen uit de wijk. En heb je echt meer snelheid nodig dan die 1 Gbps die op AON/GoF te leveren is?
Omdat ik meer snelheid wil en kan gebruiken :-)
En als dat niet via AON/GoF kan dan vindt ik dat jammer, mooi dat het point to point is, maar als de rest sneller is dan liever de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiGRoN_NL
  • Laatst online: 25-07 08:33
Wij zijn recentelijk verhuisd naar een woning waar de vorige bewoner geen toestemming lijkt te hebben gegeven voor de aanleg van glasvezel. Volgens KPN netwerk geen probleem, ze zijn 6 oktober langsgekomen. Volgens hun informatie zou de kabel buiten bij onze meterkast moeten liggen. Helaas hebben ze de kabel niet kunnen vinden. Daarna gezocht aan het begin van de tuin (voortuin is circa 15 m diep): helaas ook niet gevonden. Daarna kwamen ze met de opmerking dat deze dan aan de overkant van de straat onder de stoep zou moeten liggen. Dit mochten zij niet aansluiten, vanwege andere leidingen onder de weg. Er moest een graafploeg komen.

Prima.. maken we een andere afspraak.. de dinsdag erna iemand te pakken gekregen en ze zouden donderdag 12 oktober komen. Ben heel de dag thuis geweest, heb niemand gezien. Dus smiddags maar even bellen: “we zijn de graafploeg kwijt, we weten niet waar ze uithangen. De uitvoerder belt u op om het zsm op te lossen.” De uitvoerder moet vandaag nog terugbellen…

Inmiddels bij KPN Netwerk een klacht neergelegd en gisteren doorverwezen naar een case manager (escalatie). Helaas nog niets van vernomen.

Is er hier iemand die zou kunnen helpen om de glasvezelkabel daadwerkelijk in onze meterkast te krijgen? Ik kan alle hulp gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-07 07:54

Arjan A

Cenosillicafoob

Ik zou ook even een topic openen op het KPN-forum.

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVOTWEAKERS
-

[ Voor 99% gewijzigd door EVOTWEAKERS op 26-10-2023 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVOTWEAKERS
-

[ Voor 114% gewijzigd door EVOTWEAKERS op 26-10-2023 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVOTWEAKERS
-

[ Voor 113% gewijzigd door EVOTWEAKERS op 26-10-2023 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVOTWEAKERS
-

[ Voor 107% gewijzigd door EVOTWEAKERS op 26-10-2023 00:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BiGRoN_NL
KPN Netwerk afgelopen dagen meerdere malen gebeld: altijd tussen 45 minuten en 70 minuten in de wacht gestaan, maar altijd iemand aan de lijn gekregen. Niet zelf ophangen, het komt uiteindelijk goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EVOTWEAKERS
-

[ Voor 100% gewijzigd door EVOTWEAKERS op 26-10-2023 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
EVOTWEAKERS schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 11:13:
KPN internet glasvezel 1Gbit/s en voorheen had ik ook KPN (opgezegd en nieuw abbo genomen, geen verhuizing)

[Afbeelding]

[...]
Met en andere naam of IBAN of één van beide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soppyscroll
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20:49
na tijdje, communicatie problemen tussen glaspoort richting VVE en met goeie tips en extra info die ik kreeg over statussen die incorrect waren. van @Barre73 is afgelopen maandag vezel naar binnen geplaatst en sinds vandaag actief op m'n werkadres. en wordt nu omgezet, eindelijk van de trage upload van max 2 af :D

Nu thuis nog, maar dat wordt 7 december geactiveerd en gaat abonnement in

[ Voor 10% gewijzigd door Soppyscroll op 18-10-2023 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVOTWEAKERS
-

[ Voor 101% gewijzigd door EVOTWEAKERS op 26-10-2023 00:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BiGRoN_NL
Ik voel je pijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVOTWEAKERS
-

[ Voor 100% gewijzigd door EVOTWEAKERS op 26-10-2023 00:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EVOTWEAKERS
-

[ Voor 113% gewijzigd door EVOTWEAKERS op 26-10-2023 00:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
EVOTWEAKERS schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 14:29:
[...]

Uiteindelijk na jawel 1 uur en 5 min wordt er doorverwezen van KPNinstallatie naar VWT en VWT weer terug naar KPNinstallatie 🤡 Eerlijkheidshalve ben ik er wel klaar mee.
Ik krijg het idee dat niemand die jij van KPN spreekt, snapt wat een NL9 order is..... Dat is wat ze moeten inleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amst3l
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23-07 15:22
BiGRoN_NL schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 18:19:
Wij zijn recentelijk verhuisd naar een woning waar de vorige bewoner geen toestemming lijkt te hebben gegeven voor de aanleg van glasvezel.
Ik heb bijna hetzelfde probleem, vorige bewoners hebben geen toestemming gegeven. Ik inmiddels wel via KPN netwerk. Je kom een soort scan aanvragen, heb ik gedaan maar deze geeft aan dat het niet mogelijk is.

Zal toch vast wel iets liggen in de grond daar? Weet iemand hoe dat te controleren of op te vragen is. Dan wel alsnog KPN glasvezel te krijgen? Ben er erg tevreden over, dus zou het dan ook graag "meenemen" naar onze woning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
amst3l schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 21:19:
[...]

Ik heb bijna hetzelfde probleem, vorige bewoners hebben geen toestemming gegeven. Ik inmiddels wel via KPN netwerk. Je kom een soort scan aanvragen, heb ik gedaan maar deze geeft aan dat het niet mogelijk is.

Zal toch vast wel iets liggen in de grond daar? Weet iemand hoe dat te controleren of op te vragen is. Dan wel alsnog KPN glasvezel te krijgen? Ben er erg tevreden over, dus zou het dan ook graag "meenemen" naar onze woning.
Eerste vraag die ik heb:
Wat is de melding die je krijgt op www.kpnnetwerk.nl?

Als het lukt een screenshot (zonder adres)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amst3l
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23-07 15:22
Barre73 schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 22:17:
[...]

Eerste vraag die ik heb:
Wat is de melding die je krijgt op www.kpnnetwerk.nl?

Als het lukt een screenshot (zonder adres)?
Beste meneer, mevrouw,

Onlangs hebben wij van u een aanvraag ontvangen voor het onderzoeken van de mogelijkheden voor het plaatsen van een glasvezelaansluitpunt op uw adres. Hartelijk dank daarvoor. KPN NetwerkNL heeft uw aanvraag voor een nieuwe aansluiting of extra aansluiting inmiddels beoordeeld. Het is helaas niet mogelijk om op het door u aangevraagde adres een glasvezelaansluitpunt te realiseren. Het adres ligt te ver buiten ons aansluitgebied.
Bij KPN Netwerk krijg ik de melding:
"Nog geen glasvezel beschikbaar"

[ Voor 4% gewijzigd door amst3l op 19-10-2023 07:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
amst3l schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 07:28:
[...]

[...]

Bij KPN Netwerk krijg ik de melding:
"Nog geen glasvezel beschikbaar"
Dus je krijgt een persoonlijke mail van kpnnetwerk.nl met de melding dat je adres buiten het aansluitgebied ligt. Hoe kom jij er dan bij dat vorige bewoners geen toestemming zouden hebben gegeven? Als dat namelijk het geval was, dan lag jouw kabeltje wel klaar buiten het perceel (bij erfgrens). Dat lijkt nu helemaal niet het geval als ik de melding van de KPN Netwerk Haalbaarheidsdesk zie?

(PS: Je mag je adres ook wel DM-en, dan kijk ik nog eens)

Pagina: 1 ... 29 ... 38 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld om te praten over het glasvezel netwerk van KPN NetwerkNL en niet over de diensten van KPN of elke andere provider. Dat laatste mag gewoon in de ervaringen topics die we al hebben:
- Topicreeks: ~[KPN] Ervaringen & Discussie
- Topicreeks: ~[Vodafone / T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie