[KPN Netwerk - Glasvezelnetwerk] Aanleg en onderhoud

Pagina: 1 ... 27 ... 38 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jor177
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07:22
ExiZTeNcE schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 10:13:
[...]

Dat is toch een BOP die daar ligt? Dan zou het goed moeten komen. Sowieso kwam de aansluit monteur bij mij met 2 collega’s omdat ze de ftu nog moesten plaatsen. (Mannen hadden vroeg weekend aangezien de ftu al binnen zat :P )
Ja, dat is inderdaad de BOP. Ik ga het ze (KPN aansluitmonteur) zo makkelijk mogelijk maken.
Zojuist nog 1 keer VolkerWessels gebeld maar die kunnen niets anders doen dan een melding naar de Backoffice sturen.... echt om van te huilen.. Ik heb 3x om de naam en telefoonummer van de regiomanager gevraagd omdat ik in mij omgeving al 5 mensen ken die ook onterecht zijn afgemeld in het systeem van VolkerWessels, maar uiteraard werd mij dat niet gegeven..

We gaan zien hoe het morgen gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:47

Arjan A

Cenosillicafoob

jor177 schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 10:05:
Ik heb vanmorgen besloten niet langer te wachten op VolkerWessels en alles in orde te maken voor een 'aansluitmonteur' die morgen zal komen vanuit KPN.

Mijn hoop is dat deze monteur wel mag lassen en een FT(U) mag plaatsen.
Als dat zo is, hoeft hij niets te boren of te graven, dat ga ik vandaag zelf doen.

De glasvezel is vorig jaar in april (!) aan de verkeerde kant van de voordeur geplaatst.
Op de foto is rechts de meterkast en daar heb ik alle ethernetkabels naartoe getrokken, dus daar moet hij ook komen.

Er zit nog genoeg slack op de kabel, dus ik kan zelf een gootje graven naar de andere kant om het eindstuk recht voor de gevel te leggen. Vervolgens boor ik zelf een gat en hoeft te monteur van KPN allen nog te lassen.

Ik ben benieuwd hoe het gaat lopen... Ik heb er toch een hard hoofd in... Medewerkers van KPN konden mij vertellen dat zij in principe niet zelf de glasvezel afmonteren...

[Afbeelding]
toon volledige bericht
Ik snap werkelijk niet waarom je nou toch zelf die kabel naar rechts verplaatst. Bij mijn woning lag de kabel ook links in de tuin tegen de gevel, met de meterkast rechts.
De mannen hebben de BOP opgegraven, daar ook een gat geboord en de glasvezel naar binnen gebracht en onder het huis naar de meterkast getrokken.
Waarom zou je dat allemaal zelf doen? Nu klopt hun info ook niet meer, want als er een BOP geplaatst wordt, maken ze ook een foto van de locatie. Daar ligt nu dus niets meer.

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekenbakkertje
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 11-03 20:36
jor177 schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 10:17:
[...]

Ja, dat is inderdaad de BOP. Ik ga het ze (KPN aansluitmonteur) zo makkelijk mogelijk maken.
Zojuist nog 1 keer VolkerWessels gebeld maar die kunnen niets anders doen dan een melding naar de Backoffice sturen.... echt om van te huilen.. Ik heb 3x om de naam en telefoonummer van de regiomanager gevraagd omdat ik in mij omgeving al 5 mensen ken die ook onterecht zijn afgemeld in het systeem van VolkerWessels, maar uiteraard werd mij dat niet gegeven..

We gaan zien hoe het morgen gaat...
Welke regio zit je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jor177
Arjan A schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 11:39:
[...]

Ik snap werkelijk niet waarom je nou toch zelf die kabel naar rechts verplaatst. Bij mijn woning lag de kabel ook links in de tuin tegen de gevel, met de meterkast rechts.
De mannen hebben de BOP opgegraven, daar ook een gat geboord en de glasvezel naar binnen gebracht en onder het huis naar de meterkast getrokken.
Waarom zou je dat allemaal zelf doen? Nu klopt hun info ook niet meer, want als er een BOP geplaatst wordt, maken ze ook een foto van de locatie. Daar ligt nu dus niets meer.
Ik ben dan wel benieuwd of de monteurs bij jou uit naam van KPN of uit naam van een aannemer zijn gekomen.
Ik heb KPN namelijk nogmaals gevraagd of zij dit ook zouden kunnen en kreeg hetzelfde antwoord:
"Deze werkzaamheden laten wij over aan de aannemer".

Ik heb nog niets verplaatst, maar ik heb geen zin om morgen weer 0 op het rekest te krijgen omdat ze anders zouden moeten graven. Er zit namelijk een muur tussen de kruipruimte van de woonkamer en die van de meterkast en dat maakt dat de vezel echt naar de meterkast naarbinnen moet en daar zit nu nog meer dan een meter tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jor177
Wassenaar centrum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekenbakkertje
KPN heeft monteurs rondlopen met de zogenaamde HAS skill. Er worden dan twee monteurs ingepland. Een voor de BIS (binneninstallatie) en een voor de HAS (huisaansluiting) dus KPN doet zeker dit soort installaties ook zelf.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sjoerd001
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-05 13:34
Koekenbakkertje schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 12:32:
KPN heeft monteurs rondlopen met de zogenaamde HAS skill. Er worden dan twee monteurs ingepland. Een voor de BIS (binneninstallatie) en een voor de HAS (huisaansluiting) dus KPN doet zeker dit soort installaties ook zelf.
BIS staat voor Basis InfraStructuur en gaat om het glasvezelnetwerk tot aan de erfgrens. BIS los van HAS betekent dan dus eerst alle straten open, etc. en pas later de HAS realiseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekenbakkertje
Sjoerd001 schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 12:53:
[...]

BIS staat voor Basis InfraStructuur en gaat om het glasvezelnetwerk tot aan de erfgrens. BIS los van HAS betekent dan dus eerst alle straten open, etc. en pas later de HAS realiseren.
Klok klepel mijnerzijds maar goed feit blijft kpn heeft monteurs die deze aansluiting kunnen realiseren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-05 08:14
Koekenbakkertje schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 13:06:
[...]

Klok klepel mijnerzijds maar goed feit blijft kpn heeft monteurs die deze aansluiting kunnen realiseren
Dat klopt helemaal. Als de aannemer van KPN Netwerk de aansluiting maakt tot en met de BOP bij de gevel, dan behoort de KPN (inhome) monteur deze te kunnen doortrekken met een extra kabeltje en een definitieve FTU in de woning. Dat kabeltje is pre-connected zodat er ook niet gelast hoeft te worden.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aandegrift
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 12:03
Daar gaat men over een aantal jaar nog spijt van krijgen met al die Bop's in de grond.
Altijd storingsgevoeliger dan een ononderbroken glasvezel afgemonteerd in de MK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jor177
Zojuist een gootje gemaakt rond het opstapje om de glasvezel langs de voordeur te laten gaan.. Ik zie in ieder geval geen andere oplossing.

Ik ben nog steeds een beetje huiverig of de monteur die zal komen ook daadwerkelijk de juiste is.
In de bevestigingsmail lees ik:

"
Bereikbaarheid aansluitpunt
Wilt u ervoor zorgen dat het aansluitpunt goed bereikbaar is voordat de monteur komt? De monteur mag zelf geen meubels of spullen verplaatsen om de diensten aan te sluiten.

Werkzaamheden monteur
Onze monteur sluit natuurlijk het modem aan. Daarna verbinden we de volgende apparaten met internet: 1 pc of tablet, 1 vaste telefoon (als u die hebt). En als het nodig is tot 15 meter kabel. Zijn er extra wensen? Dan geven we graag een advies. Bijvoorbeeld over het aanleggen en wegwerken van kabels of het aansluiten van extra apparatuur zoals Superwifi. De monteur maakt samen met u een plan en bespreekt de extra kosten voor het meerwerk.
"

Dat lijkt mij een monteur die alleen een bestaande aansluiting gereed maakt voor mensen die niet een router kunnen aansluiten..

En zo staat het er nu bij:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ztt-HJtIX1CP9gos_IyPLX64Rq4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EziaLX6A7R25em7A4kUpntmG.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barre73
aandegrift schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 13:38:
Daar gaat men over een aantal jaar nog spijt van krijgen met al die Bop's in de grond.
Altijd storingsgevoeliger dan een ononderbroken glasvezel afgemonteerd in de MK.
Dat denk ik ook. Het is ook niet iets dat verder op grote schaal verder wordt voortgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jor177
Zojuist wederom nog even de klantenservice van KPN benadert, maar zij geven duidelijk aan dat monteurs van KPN nooit een FTU zullen plaatsen omdat zij deze simpelweg niet hebben. Dit is enkel besteed aan monteurs van KPN Netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trilliwilli
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 03-05 13:27
Barre73 schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 15:38:
[...]

Dat denk ik ook. Het is ook niet iets dat verder op grote schaal verder wordt voortgezet.
Jawel hoor. Twee weken geleden hier ook op dezelfde wijze met zwart kastje. De monteurs van Volker Wessels, die overigens voor het goede heldere overzicht in KPN polo’s lopen, hebben dat hier met een FTU in de meterkast en een verbinding buiten gedaan. Was overigens een lachertje, ze kwamen met een Polo omdat de bus in de garage stond.

Hadden geeneens een fatsoenlijke schep bij zich. Dat kastje ligt nog geen 15cm diep onder de tegels, die leg ik nog wel eens dieper, foto of niet. Officiële voorschriften voor nuts en datavoorzieningen in de voortuin is 40cm diep, hier zit je op de glasvezel als je een viooltje in de grond wil steken.

Werkethiek is het juiste woord, dat ontbreekt er veel als ik de malaise hier zo lees. Onze glasvezel werkt, en daar hebben wij weinig moeite voor hoeven doen gelukkig, maar ben blij dat de DSL aansluiting er ook nog zit.
Hopelijk gooien ze die niet los in de verdeelkast, er wordt bij graafwerkzaamheden nog wel eens een glasvezel geraakt, verbaasd me niks, in de straat ligt het ook niet erg diep, terwijl de riool 1.70m diep zit.

Dan kom je altijd eerst wat anders tegen voordat je daar ben, en de CLIC klopte bij ons ook niet, de gasleiding staat een meter verkeerd, en die is 6 jaar geleden nog vervangen.

Met vriendelijke groet, William

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekenbakkertje
jor177 schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 16:01:
Zojuist wederom nog even de klantenservice van KPN benadert, maar zij geven duidelijk aan dat monteurs van KPN nooit een FTU zullen plaatsen omdat zij deze simpelweg niet hebben. Dit is enkel besteed aan monteurs van KPN Netwerk.
prima die zal het vast beter weten;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koekenbakkertje
Trilliwilli schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 16:24:
[...]

Jawel hoor. Twee weken geleden hier ook op dezelfde wijze met zwart kastje. De monteurs van Volker Wessels, die overigens voor het goede heldere overzicht in KPN polo’s lopen, hebben dat hier met een FTU in de meterkast en een verbinding buiten gedaan. Was overigens een lachertje, ze kwamen met een Polo omdat de bus in de garage stond.

Hadden geeneens een fatsoenlijke schep bij zich. Dat kastje ligt nog geen 15cm diep onder de tegels, die leg ik nog wel eens dieper, foto of niet. Officiële voorschriften voor nuts en datavoorzieningen in de voortuin is 40cm diep, hier zit je op de glasvezel als je een viooltje in de grond wil steken.

Werkethiek is het juiste woord, dat ontbreekt er veel als ik de malaise hier zo lees. Onze glasvezel werkt, en daar hebben wij weinig moeite voor hoeven doen gelukkig, maar ben blij dat de DSL aansluiting er ook nog zit.
Hopelijk gooien ze die niet los in de verdeelkast, er wordt bij graafwerkzaamheden nog wel eens een glasvezel geraakt, verbaasd me niks, in de straat ligt het ook niet erg diep, terwijl de riool 1.70m diep zit.

Dan kom je altijd eerst wat anders tegen voordat je daar ben, en de CLIC klopte bij ons ook niet, de gasleiding staat een meter verkeerd, en die is 6 jaar geleden nog vervangen.
toon volledige bericht
Koper wordt uitgeschakeld. Dus daar heb je niks meer aan. Wat je zegt klopt. Meestal ligt de bop niet op de door kpn gewenste diepte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jor177
Trilliwilli schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 16:24:
[...]

toon volledige bericht
Ah, dus die monteurs waren feitelijk wel door VolkerWessels aangestuurd maar droegen KPN kleding.
Dan zijn het dus nog steeds monteurs van VolkerWessels. Helaas zit mijn case bij hun volledig vast, dus ik had hoop dat een monteur van KPN het ook zou kunnen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koekenbakkertje
jor177 schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 16:30:
[...]

Ah, dus die monteurs waren feitelijk wel door VolkerWessels aangestuurd maar droegen KPN kleding.
Dan zijn het dus nog steeds monteurs van VolkerWessels. Helaas zit mijn case bij hun volledig vast, dus ik had hoop dat een monteur van KPN het ook zou kunnen..
Stuur me in een DM eens je adresgegevens als je dat wil. Dan kan ik kijken of ik er achter kan komen wat voor afspraak er gepland staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trilliwilli
Van KPN heb ik nooit een monteur over de vloer gehad. Toen de aansluiting er zat heeft XS4ALL de modem opgestuurd met een instructie A4-tje. Die heb ik er zelf op geschoven, instelling in de Fritzbox omgezet en klaar. Nog geen 5 minuten werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jor177
Trilliwilli schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 16:35:
Van KPN heb ik nooit een monteur over de vloer gehad. Toen de aansluiting er zat heeft XS4ALL de modem opgestuurd met een instructie A4-tje. Die heb ik er zelf op geschoven, instelling in de Fritzbox omgezet en klaar. Nog geen 5 minuten werk.
Ja, die instructies heb ik ook gekregen en de weken erna nog 5 smsjes met de vraag waarom ik nog niet het 'glasvezelkastje' had aangesloten...

Ik heb inmiddels al een 2de NT gekregen, maar ik heb liever een werkende glasvezelverbinding

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
jor177 schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 16:01:
Wat een verschrikkelijk slechte informatievoorziening. Geloof me... ze doen het wel!! Maar alleen bij een BOP adres, en alleen voor KPN klanten,

Om het te proberen uit te leggen qua Volker Wessels etc...
Bij bewoners die al klant zijn bij een DSL provider krijgt VWT vooraf al een opdracht om na aanleg van die BOP ook de FTU binnen af te werken. Dus daar zal de KPN monteur dit nooit hoeven doen. Vandaar die VWT monteurs (met KPN Netwerk polo's).

Waar de KPN inhome monteur het wel gaat doen is bij adressen die nu geen actieve koperklant zijn, en dus waar de aannemer klaar was met het afronden van de BOP. Dan neemt die bewoner een tijdje later een abonnement via glasvezel bij KPN. En dan komt de KPN inhome monteur de FTU naar binnen brengen (zonder te hoeven lassen),

[ Voor 39% gewijzigd door Barre73 op 29-06-2023 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekenbakkertje
Barre73 schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 16:59:
[...]

Wat een verschrikkelijk slechte informatievoorziening. Geloof me... ze doen het wel!! Maar alleen bij een BOP adres, en alleen voor KPN klanten,

Bij bewoners die al klant zijn bij een DSL provider krijgt VWT vooraf al een opdracht om na aanleg van die BOP ook de FTU binnen af te werken. Dus daar zal de KPN monteur dit nooit hoeven doen. Vandaar die VWT monteurs (met KPN Netwerk polo's).

Waar de KPN inhome monteur het wel gaat doen is bij adressen die nu geen actieve koperklant zijn, en dus waar de aannemer klaar was met het afronden van de BOP. Dan neemt die bewoner een tijdje later een abonnement via glasvezel bij KPN. En dan komt de KPN inhome monteur de FTU naar binnen brengen (zonder te hoeven lassen),
ik spreek je niet graag tegen maar inmiddels doen we ook cuf migratie orders en wholesaleorders (inclusief plaatsen ont).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jor177
Barre73 schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 16:59:
[...]

Dus als ik het goed begrijp wordt er verschil gemaakt tussen bestaande en nieuwe klanten?
Ik ben een bestaande klant dus dan val ik in de eerste categorie en moet ik dus langs VolkerWessels, als ik het goed begrijp?

Ik wacht even tot morgen, kijken wat de KPN monteur er over te zeggen heeft.. |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koekenbakkertje
jor177 schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 17:13:
[...]

Dus als ik het goed begrijp wordt er verschil gemaakt tussen bestaande en nieuwe klanten?
Ik ben een bestaande klant dus dan val ik in de eerste categorie en moet ik dus langs VolkerWessels, als ik het goed begrijp?

Ik wacht even tot morgen, kijken wat de KPN monteur er over te zeggen heeft.. |:(
Die zal een ticket aanmaken en kpn netwerk zal het op korte termijn oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Koekenbakkertje schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 17:12:
[...]
ik spreek je niet graag tegen maar inmiddels doen we ook cuf migratie orders en wholesaleorders (inclusief plaatsen ont).
Voor de BOP adressen bedoel je? Dat is nieuws voor mij ja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Koekenbakkertje schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 16:29:
[...]

Koper wordt uitgeschakeld. Dus daar heb je niks meer aan. Wat je zegt klopt. Meestal ligt de bop niet op de door kpn gewenste diepte.
Koper wordt aangekondigd voor uitschakeling nadat het adres is aangesloten met een FTU binnen (NL6).
De feitelijke uitschakeling van dat koper is dan nog eens pas drie jaar later. Dus zonder CUF kan die DSL nog wel een tijdje door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekenbakkertje
Barre73 schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 17:18:
[...]

Voor de BOP adressen bedoel je? Dat is nieuws voor mij ja...
Zeker wholesale al wat langer en cufs sinds een maand of twee zie ik die voorbij komen. Kan zijn dat dat regio gebonden is hoor dat weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 00:06
Koekenbakkertje schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 17:26:
[...]

Zeker wholesale al wat langer en cufs sinds een maand of twee zie ik die voorbij komen. Kan zijn dat dat regio gebonden is hoor dat weet ik niet.
Klopt hoorde het ook al van collega regio rotterdam. alleen dan komen ze voor CUF has en dan blijkt 9/10 keer hem toch al na binnen is gelegt door 1 van de aannemers van kpnnetwerk.

Hier heb ik nog geen cuf has gehad in de regio waar ik zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-05 10:44
Nog over mijn glasvezel storing:

- 5 mei viel de verbinding bij mij en 3 buren weg en aangemeld. Wekelijkse bundels op m'n iPad en iPhone. Oorzaak was een kabelbreuk door rioolwerkzaamheden (asfalt eruit).
- 8 mei XS4ALL monteur. Storing zit buiten uw woning.
- 9 mei TOF monteur met OTDR. Storing op 330m uit de meterkast. Oorzaak kabelbreuk.
- 11 mei 4G dongle ontvangen via XS4ALL.

Daarna stilte en geschuif met tickets

Providers kunnen weinig anders dan met de KPN Netwerk (WBA) bellen en om een ticket update vragen. Iedereen is overgeleverd aan Volker Wessels Telecom.

Ik ben op een gegeven moment klachten gaan insturen en de front-desk van Volker Wessels gaan bellen om zelf achter de status te komen en de prioriteit daar te verhogen.

Zo doende ben ik wel in contact gekomen met de PL bij Volker Wessels.

Eindelijk is dinsdag deze week een nieuwe kabel getrokken onder de weg door. Deze is vandaag met spoed aangesloten op de kabels binnen ons appartementen complex. Respect trouwens voor de mensen die fibers moeten lassen op een distributie box.

Helpt zelf klagen en contact zoeken met Volker Wessels ? Ja denk het wel, maar ik kan slecht tegen geen informatie vanuit de provider over een storing, zeker als er werkzaamheden verricht moeten worden.

Total duurde dit "circus" 55 dagen. Hoop het even een tijdje niet meer mee te maken.

Ik zie wel dat mijn snelheid iets hoger aantikt nu. Up en down tegen de 800 Mbps. XS4ALL betaalt dus 2 maanden terug.

Ik heb de laatste twee weken toch even Ziggo geprobeerd. Wat zij Giga noemen was in de praktijk 450-500 Mbps. Kan een capaciteitsprobleem zijn omdat in mijn appartementen complex zeker de helft op Ziggo zit.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Shield TV | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jor177
loekf2 schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 18:00:
Iedereen is overgeleverd aan Volker Wessels Telecom.
Hé, dat herken ik helaas. Was er maar een onafhankelijke partij boven alle weerwar aan aannemers en onderaannemers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekenbakkertje
jopoh schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 17:56:
[...]

Klopt hoorde het ook al van collega regio rotterdam. alleen dan komen ze voor CUF has en dan blijkt 9/10 keer hem toch al na binnen is gelegt door 1 van de aannemers van kpnnetwerk.

Hier heb ik nog geen cuf has gehad in de regio waar ik zit
Komt hier ook voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-05 10:44
jor177 schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 18:04:
[...]

Hé, dat herken ik helaas. Was er maar een onafhankelijke partij boven alle weerwar aan aannemers en onderaannemers.
Ja die heet KPN Netwerk, maar als je goed oplet is dat ook Volker Wessels.Telecom, die dan weer onder aannemers aansturen voor allerlei klusjes. Tenminste als ik naar de telefoon nummers kijk (088-186 00 xx).

Klagen via bv. De Geschillencommissie hoef je niets van te verwachten. Procedure duurt 6-9 maanden.

Enige wat lijkt te helpen is klacht indienen bij Volker Wessels. KPN of KPN Netwerk heb je ook weinig aan. Die bellen je snel terug, maar verwijzen weer naar de "aannemer".

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Shield TV | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jor177
loekf2 schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 18:36:
[...]

Ja die heet KPN Netwerk, maar als je goed oplet is dat ook Volker Wessels.Telecom, die dan weer onder aannemers aansturen voor allerlei klusjes. Tenminste als ik naar de telefoon nummers kijk (088-186 00 xx).

Klagen via bv. De Geschillencommissie hoef je niets van te verwachten. Procedure duurt 6-9 maanden.

Enige wat lijkt te helpen is klacht indienen bij Volker Wessels. KPN of KPN Netwerk heb je ook weinig aan. Die bellen je snel terug, maar verwijzen weer naar de "aannemer".
Tja, voor bureaucratie hoef je niet op vakantie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jor177
Nog een korte update;
Alles is in een stroomversnelling gekomen!
Er kwam inderdaad een in-home monteur. Zo stelde hij zich ook voor 😂. “Hallo, ik ben de in-home monteur, maar aan uw voordeur te zien heeft u mij niet nodig”.

Hele verhaal uitgelegd. Was allemaal niets nieuws. In heel Wassenaar is het chaos zij hij.

Na wat informeel geklets heeft hij direct alles in gang gezet. Het was inmiddels 15:45 en er zou binnen 4 kantooruren iemand mij bellen voor een nieuwe afspraak voor een HAS monteur.

Dat zou waarschijnlijk niet meer vandaag zijn, maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit!

Ik werd gebeld door een andere partij dan VolkerWessels, gelukkig!! Ik ga de naam helaas niet noemen aangezien de kvk op een woonadres is ingeschreven en ik wil ze nog bevriend houden.

Direct voor maandag een afspraak gemaakt en ik heb er nog zeker vertrouwen in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juanita
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 00:17
Ik mag namens mijn VvE (8 eigenaren) beslissen of wij allemaal op het glasvezelnetwerk van KPN aangesloten willen worden. Ik vind dat nogal een verantwoordelijkheid en weet dan ook niet wat ik moet doen. Zelf heb ik DSL via T-Mobile en dat bevalt prima. Maar wil ook niet over 5 jaar afgesloten worden en dan horen dat we zelf voor veel geld een glasvezelaansluiting moeten betalen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sjoerd001
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-05 13:34
juanita schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 22:05:
Ik mag namens mijn VvE (8 eigenaren) beslissen of wij allemaal op het glasvezelnetwerk van KPN aangesloten willen worden. Ik vind dat nogal een verantwoordelijkheid en weet dan ook niet wat ik moet doen. Zelf heb ik DSL via T-Mobile en dat bevalt prima. Maar wil ook niet over 5 jaar afgesloten worden en dan horen dat we zelf voor veel geld een glasvezelaansluiting moeten betalen.
Nouja, zoveel kan er niet misgaan. Jullie krijgen alle 8 een glasvezel verbinding in huis. Daarna is het aan een ieder om er wat mee te doen. In jouw geval kun je in ieder geval T-Mobile straks via de glasverbinding activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Die toestemming geef je middels het installatiedocument. Dus als je zorgt dat de aannemer een document afgeeft waar je het mee eens kan zijn (goed afgedichte doorvoeren, bepaalde soort kabelgoten etc...), dan heb je een goed houvast waar je op terug kan vallen als het toch niet gaat zoals je wil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:17
DSL gaat stoppen 3 jaar nadat glas is aangelegd in een wijk. Ook als jouw woning geen glas heeft stopt de DSL lijn in de gehele wijk en dus in jouw woning.

Als jij dat in je eentje mag beslissen is dat fijn. Het gaat om de toestemming toch? Niet de kwaliteit van geleverd werk, dat moet je met ze afstemmen en kan je best een buurman/vrouw bij het gesprek erbij vragen.

Een appartement met glas zou voor mij een pre hebben in de huizenmarkt. Het is vaak gedoe met VVEs en toestemming en kabels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtl
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 09-05 20:55
mrtl schreef op maandag 19 juni 2023 @ 17:22:
Weet iemand waarom het zo lang duurt voordat je een abonnement kan afsluiten? Hier is anderhalve maand geleden een glasaansluiting in de meterkast geplaatst, maar pas in december kan ik er iets mee volgens mijn status.
Van Allinq een antwoord ontvangen (al een tijdje terug), dat er een "beletsel" is. Geen idee wat, want dat zeggen ze niet omdat er nog niet genoeg duidelijkheid is over de situatie. Maar de glasvezel kabel ligt er dus al. Het zal allemaal vast goed komen, maar liever stap ik vandaag nog over van Ziggo...

Overigens, als ik nu op KPN.com kijk en probeer te bestellen (ik vul mijn postcode en huisnummer in), dan is het direct beschikbaar. Volgens Freedom is het een pre-order, en volgens T-Mobile is er helemaal geen glasvezel aanwezig 8)7.

[ Voor 15% gewijzigd door mrtl op 01-07-2023 03:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juanita
stormfly schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 01:23:
[...]

DSL gaat stoppen 3 jaar nadat glas is aangelegd in een wijk. Ook als jouw woning geen glas heeft stopt de DSL lijn in de gehele wijk en dus in jouw woning.

Als jij dat in je eentje mag beslissen is dat fijn. Het gaat om de toestemming toch? Niet de kwaliteit van geleverd werk, dat moet je met ze afstemmen en kan je best een buurman/vrouw bij het gesprek erbij vragen.

Een appartement met glas zou voor mij een pre hebben in de huizenmarkt. Het is vaak gedoe met VVEs en toestemming en kabels.
Dank je. Ik ga denk ik ook wel toestemming geven. Ben echter graag goed geïnformeerd voordat ik dat doe.

Puur uit nieuwsgierigheid: mag KPN wel zomaar het kopernetwerk uitschakelen na 3 jaar in betreffende wijken? Zijn er niet andere partijen waarmee ze contractuele verplichtingen hebben aangaande gebruik van dat kopernetwerk? Is het juridisch wel waterdicht zeg maar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
juanita schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 03:43:
[...]

Dank je. Ik ga denk ik ook wel toestemming geven. Ben echter graag goed geïnformeerd voordat ik dat doe.

Puur uit nieuwsgierigheid: mag KPN wel zomaar het kopernetwerk uitschakelen na 3 jaar in betreffende wijken? Zijn er niet andere partijen waarmee ze contractuele verplichtingen hebben aangaande gebruik van dat kopernetwerk? Is het juridisch wel waterdicht zeg maar?
Het is niet in hele wijken maar per aansluiting. En alleen als glas beschikbaar is om naar te migreren.
En ja, dat is juridisch waterdicht. Zeker met een opzegtermijn van drie jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:17
Barre73 schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 07:56:
[...]

Het is niet in hele wijken maar per aansluiting. En alleen als glas beschikbaar is om naar te migreren.
En ja, dat is juridisch waterdicht. Zeker met een opzegtermijn van drie jaren.
Ze halen toch de DSL centrale weg na 3 jaar? Na 3 jaar is er toch 99,99% geen DSL meer in een wijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-03 09:43
stormfly schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 11:00:
[...]
Ze halen toch de DSL centrale weg na 3 jaar? Na 3 jaar is er toch 99,99% geen DSL meer in een wijk?
Waarom zouden ze. Sowieso, als die centrale weggaat, dan zal er wel een DSL/fiber conversie ergens plaatsvinden. Net zoals ze in bestaande wijken met nieuwe huizen soms glasvezel neerleggen maar op het DSL netwerk aansluiten (wat natuurlijk ook al grotendeels glasvezel is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrandenRage
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 05-05-2024
Woon zelf in het centrum van Arnhem en ben inmiddels al 3 jaar aan het wachten sinds de aankondiging van de glasvezel aansluiting. Keer op keer was er uitstel, nu hebben ze meer dan 6 maanden geleden de kabel in de straat gelegd. Nu weigert KPN-netwerk om de kabels naar binnen te leggen en dat voor het hele centrum, als je KPN belt word je van het kastje naar de muur gestuurd zelfde met KPN-netwerk. Ze geven elkaar de schuld over vertraging, maar niemand kan me vertellen wanneer er iets gaat gebeuren, inmiddels liggen die klote kabels door het hele centrum onaangesloten.

Ik ben benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft. Zo ja, hoe heb je dit opgelost en of wat de huidige situatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
BrandenRage schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 18:40:
Woon zelf in het centrum van Arnhem en ben inmiddels al 3 jaar aan het wachten sinds de aankondiging van de glasvezel aansluiting. Keer op keer was er uitstel, nu hebben ze meer dan 6 maanden geleden de kabel in de straat gelegd. Nu weigert KPN-netwerk om de kabels naar binnen te leggen en dat voor het hele centrum, als je KPN belt word je van het kastje naar de muur gestuurd zelfde met KPN-netwerk. Ze geven elkaar de schuld over vertraging, maar niemand kan me vertellen wanneer er iets gaat gebeuren, inmiddels liggen die klote kabels door het hele centrum onaangesloten.

Ik ben benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft. Zo ja, hoe heb je dit opgelost en of wat de huidige situatie?
centrum is complex en ja duurt erg lang zowel arnhem als nijmegen lopen ze er tegen aan. pandeigennaren die ook geen toestemming geven tewijl klanten wel een verbinding willen enz.
personeels te kort waardoor alles maar opgeschoven wordt. is de lange adem denk ik. je mag wel postcode huisnr sturen via pm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-05 19:26
stormfly schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 01:23:
[...]

Als DSL toch gaat stoppen, kan de monteur die de nieuwe glasvezel aansluiting installeert dan ook meteen de DSL aansluiting verwijderen? Want dat scheelt dan weer een kastje in de meterkast. En bij mijn ouders zelfs een groot kastje, die hebben namelijk nog zo'n oud ISDN ding (volgens mij een NT1) hangen |:(. Al wordt die al jaren niet meer gebruikt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Barre73
@stormfly , @Caelorum @Pompi
Nee, DSL wordt niet in een hele wijk uitgeschakeld na drie jaar. Zoals ik al aangaf, alleen per adres en alleen als op dat adres de glasaansluiting beschikbaar is.
En nee, de centrale wordt niet weggehaald na drie jaar.
Wat KPN momenteel wel doet is een aantal centrales weghalen en de apparatuur onderbrengen in een kleiner huisje o.i.d. maar daarbij worden alle koperverbindingen die nog niet uitgezet zijn gewoon meegemigreerd.
@Pompi Nee, dat mogen ze niet want het zijn glasvezelmonteurs.
Als je ouders een oud kastje hebben dat niet in gebruik is en ze gaan ook geen DSL meer gebruiken, dan zou ik die gewoon weghalen nadat de glasaansluiting geplaatst is.

@Caelorum DSL is een techniek op koper. FttH kan je niet koppelen aan DSL. Ik denk dat jij hebt gezien of gehoord dat er soms bij nieuwbouw projecten, de glasvezelaansluitingen naar een bestaande KPN VDSL kast lopen. In dat geval is er in die kast een extra glaskaart geplaatst, en een ODF glaspatchlade. Dan wordt het een soort micro-PoP. En aangezien een VDSL kast altijd een glasvezel backbone heeft kan het signaal daarna verder via glas. Maar verder staat het geheel los van DSL, anders dan dat ze dezelfde kast en dezelfde backbone gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juanita
@Barre73 Vraag: als je niet voor glasvezel kiest op jouw adres, hoe lang kan je dan nog gebruik maken van DSL over het kopernetwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstoud
  • Nu online
juanita schreef op zondag 2 juli 2023 @ 13:09:
@Barre73 Vraag: als je niet voor glasvezel kiest op jouw adres, hoe lang kan je dan nog gebruik maken van DSL over het kopernetwerk?
Als je de mogelijkheid hebt voor KPN glasvezel (dus kunt migreren van DSL naar glas), na drie jaar.

Lees wat hierboven al staat: “… alleen per adres en alleen als op dat adres de glasaansluiting beschikbaar is.”

Heb je dus geen glasvezel in de straat/wijk dan blijft DSL gewoon bestaan.

RIPE Atlas probe: 1005104

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juanita
ernstoud schreef op zondag 2 juli 2023 @ 13:40:
[...]

Als je de mogelijkheid hebt voor KPN glasvezel (dus kunt migreren van DSL naar glas), na drie jaar.

Lees wat hierboven al staat: “… alleen per adres en alleen als op dat adres de glasaansluiting beschikbaar is.”

Ja en de vraag is dus voor hoe lang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstoud
  • Nu online
juanita schreef op zondag 2 juli 2023 @ 13:51:
[...]

Lang.

Tot het moment dat er wel glasvezel in de straat/wijk ligt. KPN streeft ernaar om overal glasvezel aan te leggen. Maar of dat 100% gaat worden? Ik heb hier (buitengebied) van Deltafiber zakelijk glasvezel. En KPN DSL privé. Het lijkt me sterk dat KPN hier ooit nog glasvezel gaat aanleggen want na al die jaren zal niemand overstappen denk ik, tenzij KPN heel veel goedkoper zal zijn. We gaan het zien.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Trilliwilli
Als ik jou was zou ik daar gelijk toestemming voor geven. Eens het er ligt kun je er gebruik van maken.
Als er één bewoner wisselt en de nieuwe ligt dwars gaat het voor de hele VVE niet door.

Je wil niet weten hoeveel gedonder dit kan geven, en nu heb jij een riante positie dit voor iedereen tegelijk te regelen. Doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
juanita schreef op zondag 2 juli 2023 @ 13:51:
[...]

Als jij zelf geen toestemming geeft en de kabel wordt daarom bij je gevel of de erfgrens ingegraven, dan gaat die drie jaar ook vanaf dan lopen. Dat telt namelijk ook als beschikbaar in het verhaal dat ik hierboven schetste.
Dus dan heb je nog drie jaar om alsnog over te stappen naar glas of naar coax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39993

ernstoud schreef op zondag 2 juli 2023 @ 13:40:
[...]

Korter hoor. Volgens KPN gaat hier over 600 dagen de stekker uit koper en dat oranje sprietje steekt hier pas 2 weken uit de grond. Bij mijn ouders ging het ook veel sneller.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ernstoud
  • Nu online
Anoniem: 39993 schreef op zondag 2 juli 2023 @ 21:46:
[...]

Korter hoor. Volgens KPN gaat hier over 600 dagen de stekker uit koper en dat oranje sprietje steekt hier pas 2 weken uit de grond. Bij mijn ouders ging het ook veel sneller.
Zie hier de vermelding van 3 jaar: https://www.kpnnetwerk.nl/glas-aan-koper-uit/

Hoe ziet die communicatie van die 600 dagen er dan uit? Want dat wijkt echt af.

[ Voor 13% gewijzigd door ernstoud op 02-07-2023 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Anoniem: 39993 schreef op zondag 2 juli 2023 @ 21:46:
[...]

De postcodecheck op kpnnetwerk.nl is nog niet altijd correct...

Je mag je adres wel even DM-en, dan check ik wat de echte einddatum is. Mede om mijn eigen verhaal te controleren:-)

@ernstoud Daar staat eigenlijk alleen maar dat KPN drie jaar aankondiging heeft voor de uitschakeling. Er staat niet wanneer dat in gaat.. dat vertel ik er nu wel bij maar dat staat niet op die website.

[ Voor 17% gewijzigd door Barre73 op 02-07-2023 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ernstoud schreef op zondag 2 juli 2023 @ 22:12:
[...]

Zie hier de vermelding van 3 jaar: https://www.kpnnetwerk.nl/glas-aan-koper-uit/

Hoe ziet die communicatie van die 600 dagen er dan uit? Want dat wijkt echt af.
Dat staat gewoon op de site van KPN Netwerk. Een teller die aftelt naar 0 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Barre73 schreef op zondag 2 juli 2023 @ 22:42:
[...]

De postcodecheck op kpnnetwerk.nl is nog niet altijd correct...

Je mag je adres wel even DM-en, dan check ik wat de echte einddatum is. Mede om mijn eigen verhaal te controleren:-)

@ernstoud Daar staat eigenlijk alleen maar dat KPN drie jaar aankondiging heeft voor de uitschakeling. Er staat niet wanneer dat in gaat.. dat vertel ik er nu wel bij maar dat staat niet op die website.
Dat is hij al niet sinds ik ermee te maken heb. Eind van de maand is de beloofde aansluitdatum met exact 1,5 jaar overschreden. Maar het tellertje voor het uitzetten lijkt akelig consistent. Er gaat daadwerkelijk elke dag een dag af. Zitten nu op 548.

Maar inderdaad: het blijft afwachten bij KPN. We hebben nu al 5 keer een hoop onzin gehad en moeten nog maar afwachten of de huidige afspraak wel nagekomen wordt.

Oh, wacht!!!!!! Nee, die wordt OOK niet nagekomen zie ik nu: we hebben voor de 6e keer een andere datum gekregen. Voor alle duidelijkheid de tot nu toe niet nagekomen beloften:

- december 2021/januari 2022
- mei 2022
- december 2022
- mei/juni 2023
- juli/augustus 2023

Er is mij verzekerd, dat er voor 6 september iemand contact gaat opnemen voor een afspraak. De 5e toezegging is dus ook al min of meer van vastgesteld dat het onzin was.

En nu hebben we een NIEUWE aansluitdatum:

- oktober/november 2023

You guys really suck in dit opzicht. Nog nooit zo'n waardeloze uitvoering gezien als bij KPN Nietwerk. :)

Maar misschien dan na 2 jaar die postcodecheck maar ff fixen? Of moeten we daar nog 2 jaar naar kunnen wijzen met de boodschap "jaaaaaaa.... dat staat daar wel, maar die klopt nie hoor!"

Op 7 september annuleer ik mijn bestelling bij KPN weer, als ze niet gebeld hebben voor die afspraak.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 39993 op 03-07-2023 06:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Anoniem: 39993 schreef op maandag 3 juli 2023 @ 06:37:
[...]

Dat is hij al niet sinds ik ermee te maken heb. Eind van de maand is de beloofde aansluitdatum met exact 1,5 jaar overschreden. Maar het tellertje voor het uitzetten lijkt akelig consistent. Er gaat daadwerkelijk elke dag een dag af. Zitten nu op 548.

Maar inderdaad: het blijft afwachten bij KPN. We hebben nu al 5 keer een hoop onzin gehad en moeten nog maar afwachten of de huidige afspraak wel nagekomen wordt.

Oh, wacht!!!!!! Nee, die wordt OOK niet nagekomen zie ik nu: we hebben voor de 6e keer een andere datum gekregen. Voor alle duidelijkheid de tot nu toe niet nagekomen beloften:

- december 2021/januari 2022
- mei 2022
- december 2022
- mei/juni 2023
- juli/augustus 2023

Er is mij verzekerd, dat er voor 6 september iemand contact gaat opnemen voor een afspraak. De 5e toezegging is dus ook al min of meer van vastgesteld dat het onzin was.

En nu hebben we een NIEUWE aansluitdatum:

- oktober/november 2023

You guys really suck in dit opzicht. Nog nooit zo'n waardeloze uitvoering gezien als bij KPN Nietwerk. :)

Maar misschien dan na 2 jaar die postcodecheck maar ff fixen? Of moeten we daar nog 2 jaar naar kunnen wijzen met de boodschap "jaaaaaaa.... dat staat daar wel, maar die klopt nie hoor!"

Op 7 september annuleer ik mijn bestelling bij KPN weer, als ze niet gebeld hebben voor die afspraak.
toon volledige bericht
Met de verkeerd werkende postcodecheck bedoelde ik alleen die datum uitschakeling koper.... de rest van je verhaal ligt volledig bij de aannemer die dit bijhoudt en daar kan ik helaas niet veel aan doen op dit moment.
Maar als ik het niet hoef te checken, dan ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Barre73 schreef op maandag 3 juli 2023 @ 13:03:
[...]

Met de verkeerd werkende postcodecheck bedoelde ik alleen die datum uitschakeling koper.... de rest van je verhaal ligt volledig bij de aannemer die dit bijhoudt en daar kan ik helaas niet veel aan doen op dit moment.
Maar als ik het niet hoef te checken, dan ook prima.
Nee, dat hoef je niet te checken. Ik gebruik de koperlijn niet. Natuurlijk kun jij dit soort dingen niet oplossen. Dat verwacht ik ook zeker niet. Helaas kan ik er verder ook niets mee. Maar ik voel me ook niet bezwaard richting KPN om op 7 september gewoon voor de tweede keer de order maar weer te annuleren. De vorige geannuleerde order was mei vorig jaar geloof ik. Toen had ik het installatiepakket zelfs al liggen.

En eerlijk is eerlijk: ze hebben nog 548 dagen om iets werkend op te leveren. Toevallig is het nu ook ongeveer 548 dagen geleden dat ze ons eigenlijk aan zouden sluiten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jor177 schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 16:39:
[...]

Ja, die instructies heb ik ook gekregen en de weken erna nog 5 smsjes met de vraag waarom ik nog niet het 'glasvezelkastje' had aangesloten...

Ik heb inmiddels al een 2de NT gekregen, maar ik heb liever een werkende glasvezelverbinding
Dat had ik dus vorig jaar april. "Alstublieft, uw aansluitpakket. Aansluiten VOOR 17 april. Veel plezier met uw glasvezelverbinding!"
Note: ze hebben hier 2 weken geleden pas de kabels tot aan de perceelgrens gelegd. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jor177
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dhkhp163iHAIui_6qe_SqeSRpd8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NuDPo60uHHVoX6sImmD7hkOy.jpg?f=fotoalbum_large

Dit zal waarschijnlijk mijn laatste post worden hier, want na meer dan een jaar stilstand werkt het!

Ik kreeg een storingsmonteur op bezoek die goed voorbereid was. Hij had het al eerder meegemaakt in Wassenaar.

Hij heeft de BOP afgeknipt, dat scheelt inderdaad storingen zoals hij ook aangaf.

Ik had alles al gereed. De vezel moest langs de voordeur en vervolgens door het gat dat ik zelf had geboord.

Toen de vezel binnen was had hij ‘m snel gelast en direct getest op de NT. na 5 minuten brandde daar 2 groene lampjes!

Daarna alles aangesloten en direct de snelheid getest op een MBA en een Unify U6 Pro. Uit m’n hoofd kwam het niet boven de 550 Mbt/s,
Ik betaal voor 1 Gbt/s.

Misschien komt hij bekabeld op m’n Mac Mini nog hoger uit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jor177 schreef op maandag 3 juli 2023 @ 14:48:
[Afbeelding]

Dit zal waarschijnlijk mijn laatste post worden hier, want na meer dan een jaar stilstand werkt het!

Ik kreeg een storingsmonteur op bezoek die goed voorbereid was. Hij had het al eerder meegemaakt in Wassenaar.

Hij heeft de BOP afgeknipt, dat scheelt inderdaad storingen zoals hij ook aangaf.

Ik had alles al gereed. De vezel moest langs de voordeur en vervolgens door het gat dat ik zelf had geboord.

Toen de vezel binnen was had hij ‘m snel gelast en direct getest op de NT. na 5 minuten brandde daar 2 groene lampjes!

Daarna alles aangesloten en direct de snelheid getest op een MBA en een Unify U6 Pro. Uit m’n hoofd kwam het niet boven de 550 Mbt/s,
Ik betaal voor 1 Gbt/s.

Misschien komt hij bekabeld op m’n Mac Mini nog hoger uit..
toon volledige bericht
Maar even voor alle duidelijkheid: jij had op eigen initiatief die route bepaald toch? Mag hopen dat ze niet verwachten dat ik - even fictief - op 5 september te horen krijg dat ik zelf wel even de bestrating bij de voordeur open moet halen voor de geplande installatiedatum - weer fictief, daar ben ik al aan gewend - van 11 september.

Ik wil dat ding gewoon in de meterkast. Heb het plankje voor de Synology al verwijderd, de blikken verf waar de Synology op stond (kabeltje te kort) en de Synology al opgeruimd. Woonkamer is echt een no-go.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jor177
Anoniem: 39993 schreef op maandag 3 juli 2023 @ 16:12:
[...]

Maar even voor alle duidelijkheid: jij had op eigen initiatief die route bepaald toch? Mag hopen dat ze niet verwachten dat ik - even fictief - op 5 september te horen krijg dat ik zelf wel even de bestrating bij de voordeur open moet halen voor de geplande installatiedatum - weer fictief, daar ben ik al aan gewend - van 11 september.

Ik wil dat ding gewoon in de meterkast. Heb het plankje voor de Synology al verwijderd, de blikken verf waar de Synology op stond (kabeltje te kort) en de Synology al opgeruimd. Woonkamer is echt een no-go.
(Deze reactie dan niet meegerekend 😂)

Ja, ik wilde hem ook niet in de woonkamer hebben alleen ze hadden hem ondanks toezeggingen aan de verkeerde kant geschoten.

Ik wil zoveel mogelijk zelf doen, dan weet ik tenminste dat het op zo min mogelijk punten mis kan gaan.

Heb ook alles zelf weer dichtgegooid. Persoonlijk lijkt mij dat redelijk logisch. Je kunt niet verwachten dat alles uit handen wordt genomen bij het vrijblijvend aanleggen van een nieuw netwerk. Daarnaast voel ik mij redelijk opgelaten om iemand die primair voor het lassen en afwerken van een glasvezel komt even de halve voortuin opnieuw te laten betegelen. Ik wil het gewoon snel gefikst hebben en dat idee had de monteur ook die 1,5 uur te laat kwam.

Gelukkig was hij in een kwartiertje klaar en kon ik ook weer verder.

Er zou eigenlijk een optie moeten komen om mensen die zoveel mogelijk zelf willen doen voorrang te laten krijgen op een monteur. Het is namelijk nogal wat als je een kwartiertje bezig bent tegenover drie kwartier of zelfs een uur als het tegenzit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jor177 schreef op maandag 3 juli 2023 @ 16:50:
[...]

(Deze reactie dan niet meegerekend 😂)

Ja, ik wilde hem ook niet in de woonkamer hebben alleen ze hadden hem ondanks toezeggingen aan de verkeerde kant geschoten.

Ik wil zoveel mogelijk zelf doen, dan weet ik tenminste dat het op zo min mogelijk punten mis kan gaan.

Heb ook alles zelf weer dichtgegooid. Persoonlijk lijkt mij dat redelijk logisch. Je kunt niet verwachten dat alles uit handen wordt genomen bij het vrijblijvend aanleggen van een nieuw netwerk. Daarnaast voel ik mij redelijk opgelaten om iemand die primair voor het lassen en afwerken van een glasvezel komt even de halve voortuin opnieuw te laten betegelen. Ik wil het gewoon snel gefikst hebben en dat idee had de monteur ook die 1,5 uur te laat kwam.

Gelukkig was hij in een kwartiertje klaar en kon ik ook weer verder.

Er zou eigenlijk een optie moeten komen om mensen die zoveel mogelijk zelf willen doen voorrang te laten krijgen op een monteur. Het is namelijk nogal wat als je een kwartiertje bezig bent tegenover drie kwartier of zelfs een uur als het tegenzit.
toon volledige bericht
Volgens mij verschilt de aanleg gewoon heel erg. Jij hebt het over "ze hebben hem aan de verkeerde kant geschoten". Nou schieten ze hier wel vaker (marine), maar al een tijdje niet meer in onze voortuin (dat was tot eind WO2). :) Merk je daar iets van? Er is hier niemand in de tuin bezig geweest, voor zover ik weet. Ik zie wel een oranje sprietje (eentje, voor 2 huizen) aan de rand van het perceel. Nou kunnen daar natuurlijk gewoon 2 kabels liggen....

Moet zeggen dat er hoe dan ook nog 0 contact geweest is. Ik weet eigenlijk niet beter dan dat de vezel bij de perceelgrens ligt en dat ik voor 6 september gebeld wordt voor een afpsraak. En tussen nu en 6 september zit hoofdzakelijk de zomervakantie.

Mag hopen dat ze niet een monteur sturen met een uitklapbaar schepje. Tot aan de voordeur is bijna 10 meter. Als ze nou in maart 2021 waren gekomen, hadden ze die kabel direct de meterkast in kunnen trekken toen Liander hier het hele voordeurpad open had liggen voor nieuwe huisaansluitingen. :) Die moesten toevallig ook in de meterkast zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 39993 op 03-07-2023 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jor177
Anoniem: 39993 schreef op maandag 3 juli 2023 @ 17:01:
[...]

Volgens mij verschilt de aanleg gewoon heel erg. Jij hebt het over "ze hebben hem aan de verkeerde kant geschoten". Nou schieten ze hier wel vaker (marine), maar al een tijdje niet meer in onze voortuin (dat was tot eind WO2). :) Merk je daar iets van? Er is hier niemand in de tuin bezig geweest, voor zover ik weet. Ik zie wel een oranje sprietje (eentje, voor 2 huizen) aan de rand van het perceel. Nou kunnen daar natuurlijk gewoon 2 kabels liggen....

Moet zeggen dat er hoe dan ook nog 0 contact geweest is. Ik weet eigenlijk niet beter dan dat de vezel bij de perceelgrens ligt en dat ik voor 6 september gebeld wordt voor een afpsraak. En tussen nu en 6 september zit hoofdzakelijk de zomervakantie.

Mag hopen dat ze niet een monteur sturen met een uitklapbaar schepje. Tot aan de voordeur is bijna 10 meter.
Hier hebben ze ook het in de straat graven en het onder de tuin schieten op sommige plekken van elkaar gecheiden. Bij mij gelukkig niet waardoor er tijdens het graven in de straat ook direct onder de tuin werd geschoten. Jij zit - volgens mijn beperkte kennis - dan nog in het eertse traject van de aannemer. Misschien is een nieuwe abonnement aanvragen een optie, maar waarschijnlijk ben je overgeleverd aan de planning van de aannemer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jor177 schreef op maandag 3 juli 2023 @ 17:05:
[...]

Hier hebben ze ook het in de straat graven en het onder de tuin schieten op sommige plekken van elkaar gecheiden. Bij mij gelukkig niet waardoor er tijdens het graven in de straat ook direct onder de tuin werd geschoten. Jij zit - volgens mijn beperkte kennis - dan nog in het eertse traject van de aannemer. Misschien is een nieuwe abonnement aanvragen een optie, maar waarschijnlijk ben je overgeleverd aan de planning van de aannemer...
Dat ben ik al vanaf december 2021. Ik vond het al heel wat toen ze in juni 2023 de begin 2022 nieuw ingerichte straat (nouja, alleen de stoep natuurlijk) weer open gingen halen voor glasvezel wat er eind 2021 al in had gemoeten.

Zit nu aan mijn tweede abonnementsaanvraag bij KPN. De eerste heb ik in 2021 gedaan (dat escaleerde in 2022 nadat Ziggo begon te dreigen met afsluiten en KPN zich afvroeg waarom ik dat spul nog niet had aangesloten). De huidige aanvraag is een paar maanden geleden.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 39993 op 03-07-2023 17:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zjorsie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08:59
Lijkt wel een lotgenotenforum dit, wat een ellendebedrijf.

Er is bij mij in april 2022 glasvezel aangelegd, die is eind november 2022 doorgemeten. hierna was het lijstje excuzen:
- de VVE heeft nog geen toestemming gegeven om glasvezel aan te leggen (ik heb ze een keer of 15 een foto van mijn aansluiting moeten sturen, had al lang bevestiging dat ze in 2020 al akkoord gegeven hebben)
- de 'aannemer' heeft ons nog geen meetrapport gestuurd (aannemer zei dat ze dit in november gedaan hebben)
- de 'aannemer' heeft een storing de (afgelopen 6 maanden)
- wij hebben een storing (afgelopen 6 maanden)
- de VVE heeft geen toestemming gegeven (alweer)
- er moet opnieuw een meting gebeuren vanwege fouten (hoefde later toch weer niet)
- de PoP is nog niet klaar (waarom komen jullie hier nu pas mee)

UIteindelijk was het zover (ergens halverwege juni 2023), er stond op kpnnetwerk.nl dat glasvezel bereikbaar was! Ik ben zelfs nog door iemand van 'de aannemer' gebeld om te melden dat het allemaal gereed was. Ik natuurlijk zo snel mogelijk een abonnement afgesloten, dit wordt 11 juli aangesloten.

Vandaag wilde ik nog eens kijken wanneer mijn koperlijn uit wordt geschakeld. Nou staat er ineens weer op hun website 'We maken een plan voor jouw gemeente'. Ik kan ook geen abonnement meer afsluiten.

Ik vraag aan de 'klantenservice' hoe dat nou zit: Ja sorry, storing, misschien werkt internet straks niet, maar we hebben wekelijks meetings met 'de aannemer' om dit op te lossen.

Wat een ongelooflijk incompetent zootje dit zeg, mijn god.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swiebert
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-05 19:49
Bij mij wordt het spannend. Ongeveer 3 jaar geleden is glas bij me in de straat aangelegd maar omdat ik sabbatical hield elders in Europa kon bij mij niet worden aangelegd. Eind vorig jaar had ik een toezegging tot aansluiting, bleef thuis maar je snapt het al... geen monteur aan de deur. Daarna gemaild, gebeld, mijn provider ingeschakeld en geen resultaat.

In mei tijdens de check werd op de selfservicechick aangegeven dat ik begin juli zou worden aangesloten... Het werd nog beter op 18 mei... binnen twee weken zou ik worden aangesloten. Jottem.

Inmiddels is het begin juli... staat de teller op afsluiting adsl op 88! dagen en is de datum van twee weken alweer 4 weken achter me. .

Maak me niet zo'n zorgen maar als je dan nu belt naar KPNnetwerk krijg je geen mens meer aan de lijn maar ontvang je een sms die verwijst naar.... De selfservicechick pagina :-). Benieuwd of er nog wegen zijn om iemand te spreken te krijgen....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7RAeugymsGaa8tq7CHwFukn7qbc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/UMeLr0qJQITHpw8gF3SzlcGZ.gif?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jor177
swiebert schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 20:19:
Bij mij wordt het spannend. Ongeveer 3 jaar geleden is glas bij me in de straat aangelegd maar omdat ik sabbatical hield elders in Europa kon bij mij niet worden aangelegd. Eind vorig jaar had ik een toezegging tot aansluiting, bleef thuis maar je snapt het al... geen monteur aan de deur. Daarna gemaild, gebeld, mijn provider ingeschakeld en geen resultaat.

In mei tijdens de check werd op de selfservicechick aangegeven dat ik begin juli zou worden aangesloten... Het werd nog beter op 18 mei... binnen twee weken zou ik worden aangesloten. Jottem.

Inmiddels is het begin juli... staat de teller op afsluiting adsl op 88! dagen en is de datum van twee weken alweer 4 weken achter me. .

Maak me niet zo'n zorgen maar als je dan nu belt naar KPNnetwerk krijg je geen mens meer aan de lijn maar ontvang je een sms die verwijst naar.... De selfservicechick pagina :-). Benieuwd of er nog wegen zijn om iemand te spreken te krijgen....

[Afbeelding]
Wellicht heeft het zin als je mijn strategie uitvoert.
Bel KPN en vraag om een in-home monteur. Die zal komen om vast te stellen wat er nog moet gebeuren en vervolgens een (storings)monteur boeken om je aan te sluiten. Ik denk dat dit trucje bij jou ook kan werken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

swiebert schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 20:19:

[Afbeelding]
Ik heb ze vroeger wel gebeld. Geloof me: je mist niks. Ze willen helemaal niet dat je belt, dat is lastig. Blijkbaar hebben ze nu besloten daadwerkelijk "de klant" niet meer te woord te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zjorsie schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 13:45:
Lijkt wel een lotgenotenforum dit, wat een ellendebedrijf.

Er is bij mij in april 2022 glasvezel aangelegd, die is eind november 2022 doorgemeten. hierna was het lijstje excuzen:
- de VVE heeft nog geen toestemming gegeven om glasvezel aan te leggen (ik heb ze een keer of 15 een foto van mijn aansluiting moeten sturen, had al lang bevestiging dat ze in 2020 al akkoord gegeven hebben)
- de 'aannemer' heeft ons nog geen meetrapport gestuurd (aannemer zei dat ze dit in november gedaan hebben)
- de 'aannemer' heeft een storing de (afgelopen 6 maanden)
- wij hebben een storing (afgelopen 6 maanden)
- de VVE heeft geen toestemming gegeven (alweer)
- er moet opnieuw een meting gebeuren vanwege fouten (hoefde later toch weer niet)
- de PoP is nog niet klaar (waarom komen jullie hier nu pas mee)

UIteindelijk was het zover (ergens halverwege juni 2023), er stond op kpnnetwerk.nl dat glasvezel bereikbaar was! Ik ben zelfs nog door iemand van 'de aannemer' gebeld om te melden dat het allemaal gereed was. Ik natuurlijk zo snel mogelijk een abonnement afgesloten, dit wordt 11 juli aangesloten.

Vandaag wilde ik nog eens kijken wanneer mijn koperlijn uit wordt geschakeld. Nou staat er ineens weer op hun website 'We maken een plan voor jouw gemeente'. Ik kan ook geen abonnement meer afsluiten.

Ik vraag aan de 'klantenservice' hoe dat nou zit: Ja sorry, storing, misschien werkt internet straks niet, maar we hebben wekelijks meetings met 'de aannemer' om dit op te lossen.

Wat een ongelooflijk incompetent zootje dit zeg, mijn god.
toon volledige bericht
Dat niet meer bestelbaar zijn komt me bekend voor. Dat was bij ons in mei 2022 ook. Ik belde met KPN (Niet Netwerk), omdat Ziggo begon te piepen over het terugsturen van mijn spullen en KPN (Niet Netwerk) begon te vragen wanneer ik mijn welkomstpakket aan ging sluiten. Maarja, aansluiten ging natuurlijk nog niet, want er was vanuit KPN (Wel Netwerk, bij ons thuis ook bekend als KPN Nietwerk) nog geen schop de grond in gegaan rond ons huis en dus ook nog geen meter glasvezel gelegd. Had er inderdaad toen al een klein half jaar moeten liggen, maar de praktijk was anders.

Toen stelde de KPN (Niet Netwerk) servicedesker voor om het hele abonnement te annuleren, want dan zou ook de overstapservice bij Ziggo komen te vervallen. Daarna zou hij dezelfde order opnieuw inschieten, maar dan zonder overstapservice.... Leuk bedacht, maar verder dan alles annuleren kwam hij niet. :) Hij kon geen nieuwe order aanmaken, was zijn conclusie: niet meer bestelbaar. Niet dat ik nou zat te wachten op een nieuwe order voor een dienst op een nog-niet-bestaand netwerk waarvan op dat moment niemand ook maar enig idee had wanneer het dan WEL zou komen.... maar hij wilde natuurlijk graag een nieuwe order.

En dat van die meetings, tsja... dat kan niet anders dan een leugentje om bestwil zijn geweest. KPN (Niet Netwerk) praat niet met KPN (Wel Netwerk) en KPN (Wel Netwerk) heeft geen idee wat haar onderaannemers op welk moment gaan doen. KPN (Wel Netwerk) bellen had ook geen zin. Heb het een paar keer geprobeerd, maar verder dan "weet niet, computer zegt nu <<insert nieuwe datum over een hafl jaar>>". Meer kwam er niet uit. Die ga ik dus echt niet bellen en ik snap dat ze tegenwoordig de telefoon ook maar niet meer opnemen. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 39993 op 05-07-2023 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zjorsie
Anoniem: 39993 schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 22:10:
[...]

Dat niet meer bestelbaar zijn komt me bekend voor. Dat was bij ons in mei 2022 ook. Ik belde met KPN (Niet Netwerk), omdat Ziggo begon te piepen over het terugsturen van mijn spullen en KPN (Niet Netwerk) begon te vragen wanneer ik mijn welkomstpakket aan ging sluiten. Maarja, aansluiten ging natuurlijk nog niet, want er was vanuit KPN (Wel Netwerk, bij ons thuis ook bekend als KPN Nietwerk) nog geen schop de grond in gegaan rond ons huis en dus ook nog geen meter glasvezel gelegd. Had er inderdaad toen al een klein half jaar moeten liggen, maar de praktijk was anders.

Toen stelde de KPN (Niet Netwerk) servicedesker voor om het hele abonnement te annuleren, want dan zou ook de overstapservice bij Ziggo komen te vervallen. Daarna zou hij dezelfde order opnieuw inschieten, maar dan zonder overstapservice.... Leuk bedacht, maar verder dan alles annuleren kwam hij niet. :) Hij kon geen nieuwe order aanmaken, was zijn conclusie: niet meer bestelbaar. Niet dat ik nou zat te wachten op een nieuwe order voor een dienst op een nog-niet-bestaand netwerk waarvan op dat moment niemand ook maar enig idee had wanneer het dan WEL zou komen.... maar hij wilde natuurlijk graag een nieuwe order.

En dat van die meetings, tsja... dat kan niet anders dan een leugentje om bestwil zijn geweest. KPN (Niet Netwerk) praat niet met KPN (Wel Netwerk) en KPN (Wel Netwerk) heeft geen idee wat haar onderaannemers op welk moment gaan doen.
toon volledige bericht
En bij mij is dus al ruim een jaar dat kabeltje aangesloten...

Ik geloof er ook geen bal van. Als ze elke keer geëscaleerd zouden hebben als dat ze mij verteld hebben dat ze dat gedaan zouden hebben zou ik ondertussen met de CEO zelf aan de telefoon moeten hangen... En ik denk dat je een leugentje om hún bestwil bedoelt, voor mij maakt het weinig uit. Ach, ik zet het in de lijst met leugentjes die ze me de hele tijd al aan het vertellen zijn; ik geloof niet dat ze weten wat ze moeten doen. Ik heb al wel gemerkt dat als je niet aan de telefoon hangt er ook helemaal niks gebeurt bij die tent.

Voorlopig maar even een vinger aan de pols, al ga ik er vanuit dat ik na de 11e geen internet meer heb thuis ;w

Acties:
  • +1 Henk 'm!

zjorsie schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 22:21:
[...]

En bij mij is dus al ruim een jaar dat kabeltje aangesloten...

Ik geloof er ook geen bal van. Als ze elke keer geëscaleerd zouden hebben als dat ze mij verteld hebben dat ze dat gedaan zouden hebben zou ik ondertussen met de CEO zelf aan de telefoon moeten hangen... En ik denk dat je een leugentje om hún bestwil bedoelt, voor mij maakt het weinig uit. Ach, ik zet het in de lijst met leugentjes die ze me de hele tijd al aan het vertellen zijn; ik geloof niet dat ze weten wat ze moeten doen. Ik heb al wel gemerkt dat als je niet aan de telefoon hangt er ook helemaal niks gebeurt bij die tent.

Voorlopig maar even een vinger aan de pols, al ga ik er vanuit dat ik na de 11e geen internet meer heb thuis ;w
Ik kon bellen zoveel ik wilde. Daar hebben ze bij de verschillende KPN's uitstekende muren voor in de organisatie. Niemand die het weet, niemand die weet wie het weet, niemand die eigenaar wordt van een probleem en tussen de klant en de verschillende KPN's in gaat staan, gewoon een standaard kastje-muur-kastje-muur situatie. In de praktijk komt al die communicatie neer op "geen idee, zoek het maar lekker uit klant".

De afgelopen 1,5 jaar heeft niemand bij KPN me ook maar een centimeter op weg kunnen helpen of kunnen voorzien van enige kloppende informatie. Uit KPN kwam alleen maar prut en steeds meer prut.

Maar eerlijk: als KPN geen garantie kan geven dat jij op/na de 11e nog internet hebt.... dan zou ik het wel weten. Hele zwik annuleren en alles terugsturen. Dan proberen we het binnenkort toch gewoon nog een keer? 3x raden wat ik op donderdag 7 september ga doen: de hele zwik annuleren als er op 6 september geen contact is geweest over het maken van een afspraak voor aansluiten. Als ze me tegen die tijd alweer een startpakket sturen, gaat die gewoon weer retour afzender. Je kunt niet keer-op-keer je beloftes niet nakomen, dan gaan mensen op een gegeven moment echt vervelend doen. En dat is niet de schuld van "die vervelende mensen". Dat doe je als KPN gewoon zelf door er zo'n enorme puinhoop van te maken en structureel geen verantwoordelijkheid te nemen voor al die fouten en fouten en fouten....

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 39993 op 06-07-2023 08:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• f.h
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10:26

f.h

Bij mij is in Q1 2022 glasvezel in de straat aangelegd en in mei '22 ook het eerste kastje (de FTU als ik het goed heb?) geplaatst. Omdat ik het nog wat te duur vond heb ik besloten een jaartje te wachten voordat ik een glasvezel abonnement zou willen afsluiten.

In de tussentijd wel de status op kpnnetwerk.nl in de gaten gehouden en ook via bijv. internetten.nl de aanbiedingen voor glasvezel in de gaten gehouden. So far so good.

Nu kreeg ik eind juni '23 een flyer van KPN in de bus met een aanbieding die wel interessant oogt. Dus ik ga naar kpn.com/nuglasvezel. En zie ik opeens dat er nog geen glasvezel beschikbaar is. En ook kpnnetwerk.nl laat dit zien:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KyM-VneWH-SI4gwDTMQOQz-HBPY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/t1hDqzAHSHJgK1JgAhldQGOs.jpg?f=fotoalbum_large

Terwijl daar voorheen wel heeft gestaan dat alles aangesloten en up and running is. Dit geldt overigens voor alle huizen (10 stuks) in mijn straat.

Ik heb al geprobeerd te bellen met KPN Netwerk (zo goed als onmogelijk, je wordt continue terug verwezen naar de website) en nu maar een mail gestuurd.

Hebben meer mensen dit wel eens gehad en nog (andere) tips hoe dit op te (laten) lossen?

[ Voor 5% gewijzigd door f.h op 06-07-2023 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zjorsie
Anoniem: 39993 schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 07:54:
[...]

Ik kon bellen zoveel ik wilde. Daar hebben ze bij de verschillende KPN's uitstekende muren voor in de organisatie. Niemand die het weet, niemand die weet wie het weet, niemand die eigenaar wordt van een probleem en tussen de klant en de verschillende KPN's in gaat staan, gewoon een standaard kastje-muur-kastje-muur situatie. In de praktijk komt al die communicatie neer op "geen idee, zoek het maar lekker uit klant".

De afgelopen 1,5 jaar heeft niemand bij KPN me ook maar een centimeter op weg kunnen helpen of kunnen voorzien van enige kloppende informatie. Uit KPN kwam alleen maar prut en steeds meer prut.

Maar eerlijk: als KPN geen garantie kan geven dat jij op/na de 11e nog internet hebt.... dan zou ik het wel weten. Hele zwik annuleren en alles terugsturen. Dan proberen we het binnenkort toch gewoon nog een keer? 3x raden wat ik op donderdag 7 september ga doen: de hele zwik annuleren als er op 6 september geen contact is geweest over het maken van een afspraak voor aansluiten. Als ze me tegen die tijd alweer een startpakket sturen, gaat die gewoon weer retour afzender. Je kunt niet keer-op-keer je beloftes niet nakomen, dan gaan mensen op een gegeven moment echt vervelend doen. En dat is niet de schuld van "die vervelende mensen". Dat doe je als KPN gewoon zelf door er zo'n enorme puinhoop van te maken en structureel geen verantwoordelijkheid te nemen voor al die fouten en fouten en fouten....
toon volledige bericht
Precies, ik heb al aangeboden de kabel door te knippen en het gat in de muur dicht te steken als ze niet rap met een antwoord komen. Sluit dan nog liever een ziggo abonnement af. Die hele organisatie is er op gemaakt mensen met een stel k*tsmoesjes het riet in te sturen en tijd te rekken (voor de duidelijkheid, het gaat hier om KPNNetwerk, KPN zelf heb ik verder geen ervaring mee, en dat hoop ik ook zo te houden).

Het is alleen jammer dat ik dan geen combikorting meer kan gebruiken via t-mobile (mobiel/internet). Maargoed, beter dat dan van zo'n imbiciel bedrijf afhankelijk zijn.
Hebben meer mensen dit wel eens gehad en nog (andere) tips hoe dit op te (laten) lossen?
Je kan bellen, dan optie 5 en dan optie 2. Postcode maakt niet uit want dat herkent ie toch niet, maar dan zou je in ieder geval op een gegeven moment iemand aan de lijn moeten krijgen.

Wat ook kan is facebook chat, daar zitten ook mensen die je met een onduidelijk smoesje wegsturen.

[ Voor 9% gewijzigd door zjorsie op 06-07-2023 12:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
f.h schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 12:38:
Bij mij is in Q1 2022 glasvezel in de straat aangelegd en in mei '22 ook het eerste kastje (de FTU als ik het goed heb?) geplaatst. Omdat ik het nog wat te duur vond heb ik besloten een jaartje te wachten voordat ik een glasvezel abonnement zou willen afsluiten.

In de tussentijd wel de status op kpnnetwerk.nl in de gaten gehouden en ook via bijv. internetten.nl de aanbiedingen voor glasvezel in de gaten gehouden. So far so good.

Nu kreeg ik eind juni '23 een flyer van KPN in de bus met een aanbieding die wel interessant oogt. Dus ik ga naar kpn.com/nuglasvezel. En zie ik opeens dat er nog geen glasvezel beschikbaar is. En ook kpnnetwerk.nl laat dit zien:

[Afbeelding]

Terwijl daar voorheen wel heeft gestaan dat alles aangesloten en up and running is. Dit geldt overigens voor alle huizen (10 stuks) in mijn straat.

Ik heb al geprobeerd te bellen met KPN Netwerk (zo goed als onmogelijk, je wordt continue terug verwezen naar de website) en nu maar een mail gestuurd.

toon volledige bericht
Stuur me maar een DM met adres, dan kijk ik wat er aan de hand is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• acale
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-05 20:46
f.h schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 12:38:

[Afbeelding]

toon volledige bericht
Hier ook min of meer het zelfde verhaal.
Ergens in april dit jaar is de glasvezel kabel in mijn huis naar binnen getrokken en aangesloten op zo'n klein wit kastje. De lijn is gemeten en door de monteur goedgekeurd. Op de kpn netwerk website bij mijn status stond glasvezel gereed voor gebruik in juni/juli. Begin juni ben ik nogmaals gaan kijken op deze website of ik glasvezel kon bestellen. Ik was erg verbaasd te zien dat het nu oktober / november stond. Ik heb kpn gebeld maar de vriendelijke mevrouw kon mij alleen vertellen dat ik geduld moet hebben. Heel bijzonder allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.h
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10:26

f.h

Barre73 schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 21:44:
[...]

Stuur me maar een DM met adres, dan kijk ik wat er aan de hand is.
DM gestuurd, thanks! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiwn
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 17-03 09:00
Bij ons liep een jaar geleden de deadline af om mee te gaan, anders ging KPN Netwerk verder. De VvE heeft het niet op tijd geregeld, en nu zitten we dus zonder glasvezel.

De glasvezel van KPN ligt al wel in de straat. Heeft iemand een idee wat nu mijn opties zijn om toch glasvezel binnen te krijgen? En als we er met KPN Netwerk niet uitkomen, weet iemand dan of het realistisch is een andere kabelaar zo ver te krijgen een nieuwe glasvezel in de straat te leggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Chiwn schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 15:15:
Bij ons liep een jaar geleden de deadline af om mee te gaan, anders ging KPN Netwerk verder. De VvE heeft het niet op tijd geregeld, en nu zitten we dus zonder glasvezel.

De glasvezel van KPN ligt al wel in de straat. Heeft iemand een idee wat nu mijn opties zijn om toch glasvezel binnen te krijgen? En als we er met KPN Netwerk niet uitkomen, weet iemand dan of het realistisch is een andere kabelaar zo ver te krijgen een nieuwe glasvezel in de straat te leggen?
Staat er bij een postcodecheck op www.kpnnetwerk.nl voor je adres dat er een haalbaarheidsonderzoek nodig is?

Dan kan je proberen om namens de VVE het formulier in te vullen op www.kpnnetwerk.nl/haalbaarheidsonderzoek
Bij toelichting aangeven dat het over het hele pand gaat.
Helaas zal het dan wel zo zijn dat dan ook zoveel mogelijk mensen een abonnement moeten nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiwn
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 17-03 09:00
Staat er bij een postcodecheck op voor je adres dat er een haalbaarheidsonderzoek nodig is?

Dan kan je proberen om namens de VVE het formulier in te vullen op
Bij toelichting aangeven dat het over het hele pand gaat.
Helaas zal het dan wel zo zijn dat dan ook zoveel mogelijk mensen een abonnement moeten nemen.
Daar zie ik staan dat er destijds geen toestemming is verleend. Ik heb daar opnieuw een haalbaarheidsonderzoek aangevraagd, dat vond een medewerker aan de telefoon ook een goed idee. Op dat verzoek kreeg ik vrij snel een reactie dat er geen toestemming was verleend, en dat hoogbouw niet rendabel is voor ze.

Grote kans dat het hier weer op vast gaat lopen. Ik kan onze VVE (aantal appartementen) denk ik nog wel zo ver krijgen voor toestemming, maar het hele pand (bestaande uit ong 8 VvE) wordt al lastiger.

Iemand nog ideeën om dit toch nog van de grond te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bRuud83
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-05 18:14
Afgelopen week heeft Glaspoort ons huis aangesloten aan het glasvezelnetwerk en is er een monteur geweest om het door te meten. Alles was prima. Als ik nu een adres check doe bij KPN of T-Mobile dan krijg ik het bericht, dat er binnenkort glasvezel aangelegd wordt, dus het werkt nog niet. Weet iemand welke stap er moet gedaan worden en hoe lang het duurt voor het werkt? Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qRy4Ox7tnGHIfMvlcsWJpclz9Mg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NXsnXmmRfg72IuJzr68s7T8O.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
bRuud83 schreef op zondag 9 juli 2023 @ 11:12:
Afgelopen week heeft Glaspoort ons huis aangesloten aan het glasvezelnetwerk en is er een monteur geweest om het door te meten. Alles was prima. Als ik nu een adres check doe bij KPN of T-Mobile dan krijg ik het bericht, dat er binnenkort glasvezel aangelegd wordt, dus het werkt nog niet. Weet iemand welke stap er moet gedaan worden en hoe lang het duurt voor het werkt? [Afbeelding]
Dat kunnen meerdere dingen zijn. Oplevering niet doorgegeven door de aannemer, PoP apparatuur nog niet klaar, synchronisatieprobleem tussen aannemer en de netwerkadministratie van KPN/Glaspoort....
In alle gevallen wordt er echt wel aan gewerkt om het op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bRuud83
Barre73 schreef op zondag 9 juli 2023 @ 11:16:
[...]

Dat kunnen meerdere dingen zijn. Oplevering niet doorgegeven door de aannemer, PoP apparatuur nog niet klaar, synchronisatieprobleem tussen aannemer en de netwerkadministratie van KPN/Glaspoort....
In alle gevallen wordt er echt wel aan gewerkt om het op te lossen.
Thanks. Ik wacht het nog rustig af. We zitten nog voor een half jaar vast aan Ziggo netwerk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ernstoud
  • Nu online
Chiwn schreef op zondag 9 juli 2023 @ 10:18:
[...]

Daar zie ik staan dat er destijds geen toestemming is verleend. Ik heb daar opnieuw een haalbaarheidsonderzoek aangevraagd, dat vond een medewerker aan de telefoon ook een goed idee. Op dat verzoek kreeg ik vrij snel een reactie dat er geen toestemming was verleend, en dat hoogbouw niet rendabel is voor ze.

Grote kans dat het hier weer op vast gaat lopen. Ik kan onze VVE (aantal appartementen) denk ik nog wel zo ver krijgen voor toestemming, maar het hele pand (bestaande uit ong 8 VvE) wordt al lastiger.

Iemand nog ideeën om dit toch nog van de grond te krijgen?
Vergadering beleggen tussen de VvE’s, handtekeningen acties, ambassadeurs aanstellen, flyeren.

Ik begrijp werkelijk dat er zoveel mensen zijn die niet toekomstgericht zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ernstoud
  • Nu online
bRuud83 schreef op zondag 9 juli 2023 @ 11:12:
Afgelopen week heeft Glaspoort ons huis aangesloten aan het glasvezelnetwerk en is er een monteur geweest om het door te meten. Alles was prima. Als ik nu een adres check doe bij KPN of T-Mobile dan krijg ik het bericht, dat er binnenkort glasvezel aangelegd wordt, dus het werkt nog niet. Weet iemand welke stap er moet gedaan worden en hoe lang het duurt voor het werkt? [Afbeelding]
Blauwe klepje even dicht duwen, dan zorg je dat het stofvrij blijft. Stof en glasvezel gaat niet samen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bRuud83
ernstoud schreef op zondag 9 juli 2023 @ 13:04:
[...]

Blauwe klepje even dicht duwen, dan zorg je dat het stofvrij blijft. Stof en glasvezel gaat niet samen.
Scherp! Bedankt voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Laatst online: 11:17
Sinds 3 weken ligt hier een glasvezel netwerk van KPN en steekt er een oranje kabel uit mijn voortuin, vlak bij de gevel.

Maar hoe nu verder? Ik begrijp dat ik een glasvezel abonnement moet gaan bestellen en dat ze het dan tot in de woning aanleggen. Als ik op de website van KPN kijk staat er echter nog dat “glasvezel wordt aangelegd, verwachting november”.

Dus wat nu? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstoud
  • Nu online
FrankoNL schreef op zondag 9 juli 2023 @ 23:27:
Sinds 3 weken ligt hier een glasvezel netwerk van KPN en steekt er een oranje kabel uit mijn voortuin, vlak bij de gevel.

Maar hoe nu verder? Ik begrijp dat ik een glasvezel abonnement moet gaan bestellen en dat ze het dan tot in de woning aanleggen. Als ik op de website van KPN kijk staat er echter nog dat “glasvezel wordt aangelegd, verwachting november”.

Dus wat nu? :p
Je kunt pas een abonnement bestellen als de installatie rond is. KPN Netwerk heeft dus nog wat af te maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hoiz
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07-05 22:22
Deze is ook wel mooi.. elke week staat er een andere status, deze week is het het volgende. Het blijft me verbazen. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1mQSf0k2bMxQQFDzlt0fe_KsgO4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/usdmAXFlydQMDLMpoNQOUQ6C.jpg?f=fotoalbum_large

Momenteel ligt er een kabel die in de voortuin naar boven komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merobieboy
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10-05 00:13
Ik ben erg benieuwd hoe lang het bij mij nog gaat duren.

Afgelopen december hebben ze hier in het gebouw bij alle appartementen de FTU's aangesloten, waarna ze in februari dit jaar ook belicht zouden worden.
Tegen die tijd kreeg ik een ONT met de post, en nadat KPN me vertelde dat 'ie aangesloten kon worden heb ik dat braaf gedaan, maar geen signaal. Na 2 weken stuurde KPN een monteur langs die op zijn beurt iemand van KPN Netwerk langs heeft gestuurd die concludeerde dat ze nog lang niet in de wijkcentrale waren aangekomen.

Hierna hebben ze me nog een keer gebeld om me te vertellen dat het nog wel even ging duren, en ik heb sindsdien ook niets meer gehoord, en ik zit nog steeds op DSL :')

In de tussentijd staat wel in de postcodecheck van KPN dat glasvezel klaar en aangesloten is, dus dat is ook bijzonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
merobieboy schreef op maandag 10 juli 2023 @ 23:17:
Ik ben erg benieuwd hoe lang het bij mij nog gaat duren.

Afgelopen december hebben ze hier in het gebouw bij alle appartementen de FTU's aangesloten, waarna ze in februari dit jaar ook belicht zouden worden.
Tegen die tijd kreeg ik een ONT met de post, en nadat KPN me vertelde dat 'ie aangesloten kon worden heb ik dat braaf gedaan, maar geen signaal. Na 2 weken stuurde KPN een monteur langs die op zijn beurt iemand van KPN Netwerk langs heeft gestuurd die concludeerde dat ze nog lang niet in de wijkcentrale waren aangekomen.

Hierna hebben ze me nog een keer gebeld om me te vertellen dat het nog wel even ging duren, en ik heb sindsdien ook niets meer gehoord, en ik zit nog steeds op DSL :')

In de tussentijd staat wel in de postcodecheck van KPN dat glasvezel klaar en aangesloten is, dus dat is ook bijzonder.
als je wilt mag je wel PM sturen met gegevens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ies Korpershoek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:32
Misschien een vreemde vraag. Vorige week is men begonnen met graven en kabels leggen in onze straat.
Voor mijn huis was een punt van waaruit, naar twee zijden, kabels zijn gelegd. Ik denk +/- 15 kabels naar iedere zijde. Wat ik mij nu afvraag bestaat de mogelijkheid dat ik een verdeelkast tegen de gevel krijg. Informatie is een ramp, nooit een bericht over de graafwerkzaamheden of zoiets. Bellen levert een voice message de wachttijd bedraagt meer als 15 minute. Geen van de werknemers die graven spreken nederlands dus daar kom ik niet verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstoud
  • Nu online
Ies Korpershoek schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 19:17:
Misschien een vreemde vraag. Vorige week is men begonnen met graven en kabels leggen in onze straat.
Voor mijn huis was een punt van waaruit, naar twee zijden, kabels zijn gelegd. Ik denk +/- 15 kabels naar iedere zijde. Wat ik mij nu afvraag bestaat de mogelijkheid dat ik een verdeelkast tegen de gevel krijg. Informatie is een ramp, nooit een bericht over de graafwerkzaamheden of zoiets. Bellen levert een voice message de wachttijd bedraagt meer als 15 minute. Geen van de werknemers die graven spreken nederlands dus daar kom ik niet verder.
Glasvezel?

In dat geval geen verdeelkast. Wel onder de grond een mof. Zie je niets van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ies Korpershoek
ernstoud schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 19:30:
[...]

Glasvezel?

Nee nog niets voorlopig liggen de kabels onder de grond en het trottoir is tijdelijk gesloten.
Misschien volgende week.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
ernstoud schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 19:30:
[...]

Glasvezel?

Hoho... KPN netwerk plaatst tegenwoordig wel degelijk straatkasten.
Maar.... daar lopen geen dunne kabels heen, alleen een paar dikkere buizen met lege minibuisjes erin (die later volgeblazen worden.

@Ies Korpershoek Waren het de dunne kabeltjes of de dikkere buizen die je hieronder beiden ziet (foto uit de startpost)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l6Lvv7sjfIEpHm1-2kPS9F-Uqjk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gL42nqvwAduKgUZM8RjT3F0H.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ies Korpershoek
Barre73 schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 21:19:
[...]

Hoho... KPN netwerk plaatst tegenwoordig wel degelijk straatkasten.
Maar.... daar lopen geen dunne kabels heen, alleen een paar dikkere buizen met lege minibuisjes erin (die later volgeblazen worden.

@Ies Korpershoek Waren het de dunne kabeltjes of de dikkere buizen die je hieronder beiden ziet (foto uit de startpost)

[Afbeelding]
Voor zover ik het heb kunnen zien, alleen dunne kabels.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jopoh
Ies Korpershoek schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 22:00:
[...]

Voor zover ik het heb kunnen zien, alleen dunne kabels.
dan lijkt het me geen wijkkast(OAP) te zijn maar een DP wat er komt te liggen de grond, startpost kan je zien hoe die er uit ziet. die wordt pas later na de graafwerkzaamheden geplaatst.
wijkkast zoals je dat noemt die staat 9/10keer al geplaatst voordat ze gaan graven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snotling
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 25-09-2023
Eergisteren zijn de monteurs van KPN Netwerk (onderaannemers) bij mij voor de 2e keer langs geweest om het oranje sprietje naar binnen te krijgen.
Zo ziet het eruit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GAipd3HBe6uARa0oEebPg6LHmGc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ota61z9EPO2UmGH2OJHfx0Gg.jpg?f=fotoalbum_large

De eerste keer had de monteur niet veel inspanning gedaan om de mantelbuis in de grond te vinden...
De tweede keer hebben ze een stuk dieper en breder gegraven, maar toch is het ze weer niet gelukt.
Hoewel ik een email naar de eerste poging had verstuurd met de suggestie om zo'n "kabel tracer" mee te nemen.
Tja, dus niet, daarom hebben ze een dikke kabel in de mantelbuis in de meterkast gepropt om wat geluid te maken.
En ze konden wel iets horen in de grond. Maar waar precies, konden ze niets vaststellen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6KLSobp4BoEuAVVCvBiptEsIw7o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8gomPL13BU5w0qlHlUog8U0n.jpg?f=fotoalbum_large

Nu heb ik via email de volgende rapportage gekregen:
"Mantels liggen waarschijnlijk onder fundering/puin. Komen we niet doorheen."

Dit was het tweede team dat bij u is geweest. Het adres is inmiddels afgemeld als technische obstructie. Voor ons moet een adres ook “redelijk makkelijk” aan te sluiten zijn, we kunnen niet heel de voortuin bij u open gaan trekken. Volgens de regels van kpn hebben wij voor dit adres voldoende inspanning gedaan.
Wij kunnen de aansluiting dus helaas niet realiseren.
Ik kan me niet voorstellen dat zo'n aansluiting, voor een huis uit 2016 (geen kruipruimte), zo ingewikkeld is?
Wat moet/kan ik nu doen?
Pagina: 1 ... 27 ... 38 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld om te praten over het glasvezel netwerk van KPN NetwerkNL en niet over de diensten van KPN of elke andere provider. Dat laatste mag gewoon in de ervaringen topics die we al hebben:
- Topicreeks: ~[KPN] Ervaringen & Discussie
- Topicreeks: ~[Vodafone / T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie