[KPN Netwerk - Glasvezelnetwerk] Aanleg en onderhoud

Pagina: 1 ... 26 ... 38 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 23:22

Amphiebietje

In de blubber

Gonadan schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 21:45:
[...]

Daar ben ik van overtuigd. Gauw de straten vol leggen en weer dicht en de gemeente gaat het echt niet aan een concurrerende partij toestaan om nóg een netwerk aan te leggen.

En wat mij nog het meest stoort is het gebrek aan transparantie. Ik heb ik het begin toestemming gegeven op de belofte dat het tot in de meterkast kwam zonder verplichtingen. Dat ze dat dan uiteindelijk niet doen is gewoon misleiding. Zeker wanneer je in eerdere updates gewoon bullshit verkoopt. Een jaar later waren ze gelukkig wel eerlijk genoeg om te zeggen dat het niet lukte en ze het niet meer wisten, maar daar koop ik niets voor.

Ik kan nu kiezen tussen veel te veel blijven betalen voor Ziggo, of een iets goedkopere deal op glas halen en hopen dat dat triggert dat ze wel snel komen aansluiten, maar die garantie heb je ook niet.
De kans op een écht goede deal op glas is met deze tactiek wel verkeken, want dan moet je glas van een andere partij hebben. }:|
De indruk die ik krijg, is dat ze werken met een "99% correct aangelegd is goed aangelegd"-model (percentage zal wel iets anders zijn). Dat degenen bij wie er een puinzooi van wordt gemaakt daar de dupe van zijn, kan ze niks schelen. Ze worden toch niet verantwoordelijk gehouden door de gemeenten.

Het zegt wat over het gebrek aan ethiek bij het KPN management...typisch foute bestuurscultuur voorbeeld (nou ja, ex-overheid }:| )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jor177
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-06 06:24
Vandaag werd ik (zoals beloofd) door KPN teruggebeld door dezelfde medewerker die ik maandag aan de lijn had. Gisteren had ik al een NT ontvangen, maar die blijft lekker in de doos.

Ik wilde eigenlijk zeker weten dat KPN niet doodleuk mijn koperverbinding er binnenkort uit gaat gooien omdat het systeem nog vrolijk denkt dat ik vandaag ben aangesloten. Dat was sowieso niet het geval kon de medewerker mij garanderen.

Omdat ik maandag tegen het einde van de dag had gebeld kon hij VW niet meer bereiken. Dat zou hij vandaag gaan doen.

Echter belde hij vanmorgen eerst mij weer op omdat hij niet goed begreep wat hij moest vragen :+

Ik begon over de BOP en daar had hij al helemaal nooit over gehoord.
Daarnaast had hij ook het idee dat de graafwerkzaamheden pas kort geleden zijn afgerond terwijl dat niet voor 'ons' deel van de straat geldt, want daar zijn ze voor het laatst vorig jaar april bezig geweest.

Met die informatie kon hij wel even VW bellen. Daar heeft hij met iets meer gezag ervoor kunnen zorgen dat er een ticket naar de backoffice gaat en die zullen mij binnenkort terug bellen. Hij heeft ook nog even gevraagd wat VW onder binnenkort verstaat maar daar konden ze geen uitspraken over doen.

Ondertussen stuurt KPN nog even een handleiding over hoe ik de NT moet aansluiten met daarin ook de optie om een gratis UTP kabel te bestellen. Weliswaar CAT 5e, maar toch, we blijven Nederlander, dus ik heb er weer 50m UTP bij voor als ik ooit nog in de tuin iets wil gaan doen :*)

En nu maar kijken of het nog voor half juli gedaan kan worden.
Ik heb er een hard hoofd in, want de glasvezel ligt ook nog eens aan de verkeerde kant...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

Inmiddels bevestiging gekregen dat de mensen die aan de deur komen weliswaar via een salesconstructie verboden zijn met KPN Netwerk, maar niet hetzelfde zijn als KPN Netwerk hun onderaannemers. Het was wat moeilijk de informatie uit de colporteur van vandaag te krijgen, maar hij was iets minder hopeloos dan die van gisteren...
Nou ja, ze komen over een aantal maanden terug. Eens kijken of ik mij in die maanden kan laten wissen uit hun colportage-systeem (en of ik de "gratis glasvezel" onderaannemer een schop onder de kont kan geven...).

Er werd ook nog beweerd dat in Amsterdam naast het telefoonnetwerk van koper ook de coax er uit zou gaan. Wederom kan ik niks vinden als ik Google. Broodje aap verhaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:19
Amphiebietje schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 16:08:

...
Er werd ook nog beweerd dat in Amsterdam naast het telefoonnetwerk van koper ook de coax er uit zou gaan. Wederom kan ik niks vinden als ik Google. Broodje aap verhaal?
Broodje aap, Ziggo wil graag klanten houden 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

joop99 schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 16:36:
[...]

Broodje aap, Ziggo wil graag klanten houden 😉
Toch maar eens gegoogled of zoiets strafbaar is (expres valse informatie leveren om een potentiële klant over te halen), en jawel hoor:

https://www.consumentenbo...eiding-agressieve-verkoop
https://www.consuwijzer.n...e-verkoop/wat-kan-ik-doen

Dus lijkt mij dat de colportage praktijken van KPN juridisch onhoudbaar zijn. Straks maar even een melding maken bij de ACM...

[ Voor 6% gewijzigd door Amphiebietje op 24-05-2023 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielFRL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 20:39
Kan er iemand iets zinnigs zeggen over de planning van postcodes 9204/9205/9207?
De KPN glasvezel check geeft alleen aan dat er geen glasvezel ligt, maar dat weet ik zelf ook wel.

Apple | BYD | HomeWizard Plug-In Battery | UniFi | 4.880wp zonnepanelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jopoh
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-06 23:31
MichielFRL schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 21:26:
Kan er iemand iets zinnigs zeggen over de planning van postcodes 9204/9205/9207?
De KPN glasvezel check geeft alleen aan dat er geen glasvezel ligt, maar dat weet ik zelf ook wel.
kan niemand wat overzeggen zie bericht van maandag 29 augustus 2022 16:59 van barre73 die toen er ook al op reageerde op je vraag, dat zal niet veranderd zijn
drachten is toen stop gezet vergunning enz verlopen/lastig met de gemeente kwa verlening. ik meen me te herinneren dat pas in de toekomst gebeurd dan gok ik pas op na 2025

[ Voor 3% gewijzigd door jopoh op 24-05-2023 21:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-06 13:45
Amphiebietje schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 16:08:
Inmiddels bevestiging gekregen dat de mensen die aan de deur komen weliswaar via een salesconstructie verboden zijn met KPN Netwerk, maar niet hetzelfde zijn als KPN Netwerk hun onderaannemers. Het was wat moeilijk de informatie uit de colporteur van vandaag te krijgen, maar hij was iets minder hopeloos dan die van gisteren...
Nou ja, ze komen over een aantal maanden terug. Eens kijken of ik mij in die maanden kan laten wissen uit hun colportage-systeem (en of ik de "gratis glasvezel" onderaannemer een schop onder de kont kan geven...).

Iedereen die jou probeert een abonnement aan te smeren is op geen enkele manier verbonden met KPN Netwerk. Er zijn wel mensen van KPN Netwerk zelf die deur-aan-deur bezoeken maar dat is om toestemmingen op te halen voor aansluiting, en zij bieden eventueel wel aan om te helpen met een abonnement. Maar ze verkopen niks.
Daarnaast zijn er schouwers (die de technische opname doen) en monteurs die de aansluiting maken. Die zijn allemaal van de aannemers die voor KPN Netwerk werken en zij behoren KPN Netwerk kleding aan te hebben (waar ook echt KPN Netwerk op staat en niet alleen KPN).
Zo te horen zijn het bij jou toch echt colporteurs geweest voor KPN zelf. Voor de provider dus.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j_bos
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-06 14:32
Hey @Barre73 ,

Er lig glas in de meterkast en ik zie regelmatig wat gasten in de verschillende nieuwe wijkkastjes knutselen met de glaskabels. Kan jij toevallig zien wanneer Rotterdam Schiebroek op oplevering staat?

Ik denk dat het glas hier al zeker een paar maanden in de meterkast ligt maar het lijkt erop dat de wijk nog niet aangesloten is. Alleen beetje vaag wanneer dat nu dan wel gaat gebeuren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
j_bos schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 10:37:
Hey @Barre73 ,

Er lig glas in de meterkast en ik zie regelmatig wat gasten in de verschillende nieuwe wijkkastjes knutselen met de glaskabels. Kan jij toevallig zien wanneer Rotterdam Schiebroek () op oplevering staat?

Ik denk dat het glas hier al zeker een paar maanden in de meterkast ligt maar het lijkt erop dat de wijk nog niet aangesloten is. Alleen beetje vaag wanneer dat nu dan wel gaat gebeuren :)
lijkt er op de aannemer niet gereed gemeld heeft, hoofdnetwerk is wel klaar. aangezien ik melding krijg glasvezel zit niet binnen en je wel aangeeft glasvezel binnen zit. lijkt dit mis te gaan.
zou toch contacten met kpnnetwerk aangeven FTU al wel binnen zit en vragen waar daar mis gaat.

zou uit topic hier wel je postcode huisnr halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
j_bos schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 10:37:
Hey @Barre73 ,

Er lig glas in de meterkast en ik zie regelmatig wat gasten in de verschillende nieuwe wijkkastjes knutselen met de glaskabels. Kan jij toevallig zien wanneer Rotterdam Schiebroek (3053MR - 64) op oplevering staat?

Wat Jopoh zegt inderdaad. Apparatuur in PoP/wijkkast is klaar voor activatie dus dat kan het probleem niet zijn. Jouw adres staat echter nog wel steeds op status 1 (vezel ligt bij gevel). Dat kan een foutje zijn maar het kan ook bewust zijn omdat er verderop nog iets niet goed zit in de verbinding. Dus het ondergrondse DP is niet goed, of de lades in de wijkkast niet. Als je jouw adres toch op "glas in de woning" zou zetten, dan zou je kunnen bestellen en dan krijg je daarna een storingssituatie waar je ook niks aan hebt dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:13

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Amphiebietje schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 07:25:
De indruk die ik krijg, is dat ze werken met een "99% correct aangelegd is goed aangelegd"-model (percentage zal wel iets anders zijn). Dat degenen bij wie er een puinzooi van wordt gemaakt daar de dupe van zijn, kan ze niks schelen. Ze worden toch niet verantwoordelijk gehouden door de gemeenten.

Het zegt wat over het gebrek aan ethiek bij het KPN management...typisch foute bestuurscultuur voorbeeld (nou ja, ex-overheid }:| )
Dan zou ik graag willen weten hoe ze die 99% berekenen. Want in mijn straat en de straten er omheen is bijna niemand echt aangesloten. Alleen degenen die een abonnement hadden besteld bij de toestemming.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Gonadan schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 18:52:
[...]

Dan zou ik graag willen weten hoe ze die 99% berekenen. Want in mijn straat en de straten er omheen is bijna niemand echt aangesloten. Alleen degenen die een abonnement hadden besteld bij de toestemming.
Correct aangelegd is niet hetzelfde als tot in de woning aangesloten. Je ziet steeds meer dat de aannemer opdracht krijgt om alleen nog de abonnementen en de bestaande actief-koperadressen op glas aan te sluiten. Die laatste zodat ze om kunnen naar glas en het koper uitgeschakeld kan worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:13

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Barre73 schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 19:33:
Correct aangelegd is niet hetzelfde als tot in de woning aangesloten. Je ziet steeds meer dat de aannemer opdracht krijgt om alleen nog de abonnementen en de bestaande actief-koperadressen op glas aan te sluiten. Die laatste zodat ze om kunnen naar glas en het koper uitgeschakeld kan worden.
Klopt, maar bij ons was de opdracht tot in de meterkast. Op basis van die uitleg hebben we dan ook toestemming gegeven.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

Barre73 schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 09:06:
[...]

Iedereen die jou probeert een abonnement aan te smeren is op geen enkele manier verbonden met KPN Netwerk. Er zijn wel mensen van KPN Netwerk zelf die deur-aan-deur bezoeken maar dat is om toestemmingen op te halen voor aansluiting, en zij bieden eventueel wel aan om te helpen met een abonnement. Maar ze verkopen niks.
Daarnaast zijn er schouwers (die de technische opname doen) en monteurs die de aansluiting maken. Die zijn allemaal van de aannemers die voor KPN Netwerk werken en zij behoren KPN Netwerk kleding aan te hebben (waar ook echt KPN Netwerk op staat en niet alleen KPN).
Zo te horen zijn het bij jou toch echt colporteurs geweest voor KPN zelf. Voor de provider dus.
Dank voor de uitleg. Ik heb hier nu 3x verschillende mensen aan de deur gehad om mij een abonnement aan te smeren, en alledrie beweerden voor KPN Netwerk te werken, via een salesconstructie (onderaannemer die alleen sales doet), met steeds ongeveer dezelfde bullshit over koper er uit, kabel er uit, etc. (wat ze van bovenaf was verteld als argument te gebruiken, daar waren ze open in). Tegelijkertijd claimden ze directe lijntjes te hebben met de provider, en dus sneller dingen te kunnen regelen (maar echt zeggen dat ze voor KPN de provider werken, ho maar). Nogal verwarrend, en het maakt het zeer onduidelijk over wie ik nou moet klagen.

Dus als KPN Netwerk geen gebruik maakt van constructies waar studenten met een vlugge en nogal opdringerige babbel aan de deur komen met een tablet in de hand waarop ze prijzen laten zien (valt dat wel of niet onder "en zij bieden eventueel wel aan om te helpen met een abonnement"?), dan zal ik over KPN de provider moeten klagen.

Overigens, heb jij tips hoe ik het voor elkaar kan krijgen de onderaannemer een por te geven als die beweert dat ik niet meer in het systeem sta ondanks dat ik een stapel brieven over de aanleg van de kabel heb liggen (omdat ik wel degelijk toestemming heb gegeven)? De laatste keer dat ik belde stond ik eindeloos in de wacht...

Gonadan schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 19:45:
[...]

Klopt, maar bij ons was de opdracht tot in de meterkast. Op basis van die uitleg hebben we dan ook toestemming gegeven.
Hier was het tot aan de gevel op de verdiepingen van de flat (incl. gat in gevel en kastje binnen in de flat).

[ Voor 7% gewijzigd door Amphiebietje op 26-05-2023 08:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-06 12:23

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Bruzski schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 23:34:
ik heb sinds een verbouwing deze week dat utp lampjes op mijn xgspon glasvezel kasje niet meer knipperen, de ONT geeft geen storing aan, weet iemand wat dit kan zijn, zou de utp aansluiting defect kunnen zijn?

[Afbeelding]
Ik heb nu volgens mij hetzelfde probleem. Sinds vandaag heb ik geen ethernet-link meer met de ONT, die zelf wel zegt online te zijn. Resultaat: geen internet. Verbinding loopt via Glaspoort.

Nu zit ik bij Freedom dus ik kan pas dinsdag (maandag is 2e pinksterdag) de helpdesk bereiken dus ik zit dan tot minstens woensdag/donderdag zonder internet. Er is vast geen manier om KPN/Glaspoort direct te bereiken om het proces te versnellen?

ingen vill veta var du köpt din tröja

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jopoh
gday schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 14:06:
[...]

Ik heb nu volgens mij hetzelfde probleem. Sinds vandaag heb ik geen ethernet-link meer met de ONT, die zelf wel zegt online te zijn. Resultaat: geen internet. Verbinding loopt via Glaspoort.

Nu zit ik bij Freedom dus ik kan pas dinsdag (maandag is 2e pinksterdag) de helpdesk bereiken dus ik zit dan tot minstens woensdag/donderdag zonder internet. Er is vast geen manier om KPN/Glaspoort direct te bereiken om het proces te versnellen?
nee de provider is freedom daar dien je de storing te melden of die komen zelf of sturen uiteindelijk kpn om de xgs ont te vervangen.
wat je kan proberen is power knop indrukken dat die uitgaat en daarna opstarten zo nu en dan komt de lan poort terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

Inmiddels kunnen bevestigen dat de colportage inderdaad om KPN Telecom gaat en een klacht ingediend bij de ACM, gezien dat de woorden "kom over x maanden terug" blijkbaar reden zijn voor deze KPN telecom onderaannemer om dan maar dagelijks aan te gaan bellen met steeds dwingendere argumenten - en vooral te blijven aanbellen als ik ze via de intercom verzoek weg te gaan 7(8)7

Volledig geschift, lijkt wel stalking. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jor177
Amphiebietje schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 15:00:
Inmiddels kunnen bevestigen dat de colportage inderdaad om KPN Telecom gaat en een klacht ingediend bij de ACM, gezien dat de woorden "kom over x maanden terug" blijkbaar reden zijn voor deze KPN telecom onderaannemer om dan maar dagelijks aan te gaan bellen met steeds dwingendere argumenten - en vooral te blijven aanbellen als ik ze via de intercom verzoek weg te gaan 7(8)7

Vaag gedoe.. Als ze niets kunnen verdienen gaan ze toch wel weg lijkt mij?
Ze kunnen zich beter aanmelden om mee te helpen met de aanleg van glasvezel zelf.
Misschien kunnen ze mij ook nog voor de zomervakantie aansluiten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theobeest
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 26-05-2024
Amphiebietje schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 15:00:
... - en vooral te blijven aanbellen als ik ze via de intercom verzoek weg te gaan 7(8)7

In dit geval had ik de politie gebeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

jor177 schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 17:16:
[...]

Vaag gedoe.. Als ze niets kunnen verdienen gaan ze toch wel weg lijkt mij?
Ze kunnen zich beter aanmelden om mee te helpen met de aanleg van glasvezel zelf.
Misschien kunnen ze mij ook nog voor de zomervakantie aansluiten....
Als je googled op "KPN glasvezel colportage" vind je heel veel klachten over dit gedrag, die teruggaan tot tenminste 2011. Als mensen er een heisa over maken, wordt het door KPN afgedaan als een incident. Echter, met zoveel klachten lijkt het meer op een geval van "waar rook is, is vuur", gewoon consequent beleid.
Het is ook hartstikke contraproductief, want het jaagt potentiële klanten weg...

Maar ja, de volgende keer dat ze langskomen (binnen die 6 maanden dus), mogen ze van mij kiezen: of mijn gegevens direct uit het systeem weghalen en nooit meer terugkomen, of ik bel de politie. Spuugzat van dit gedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weggeparkeerd
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 18-06-2023
Ondertussen zijn meerdere buren (in mijn rij) gedurende week aangesloten op glasvezel, dus het verhaal van de monteurs dat ze zouden moeten beginnen vanaf de eerste woning (waarvan de bewoners nog steeds op vakantie zijn) is een beetje vreemd. Mijn buren hadden wel met andere monteurs te maken die ook echt spullen bij zich hadden. Binnenkort maar is bellen met KPN Netwerk denk ik.
Weggeparkeerd schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 01:45:
Wij werden onverwachts gebeld of ze glasvezel konden komen aansluiten.

Er verschenen twee KPN-monteurs met het verhaal dat ze de glasvezel via het plenum vanaf de eerste woning op de hoek naar alle meterkasten in de rij willen brengen. Natuurlijk zijn die buren op vakantie en waren de monteurs weer snel vertrokken.

Na ruim een jaar stilte sinds het laatste bezoek, zijn we dus helemaal niets opgeschoten.

👎

[...]

[ Voor 15% gewijzigd door Weggeparkeerd op 18-06-2023 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan-1986
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 14:50
In maart is er een bericht geplaatst op de gemeente site dat naast Delta ook KPN/Glaspoort glasvezel in Oisterwijk aan gaat leggen en dat de werkzaamheden eind 2023 starten. Daarna niets meer gehoord. Is er mogelijk al iets meer bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Johan-1986 schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 16:17:
In maart is er een bericht geplaatst op de gemeente site dat naast Delta ook KPN/Glaspoort glasvezel in Oisterwijk aan gaat leggen en dat de werkzaamheden eind 2023 starten. Daarna niets meer gehoord. Is er mogelijk al iets meer bekend?
Ja. Aan bovenstaande is nog niks veranderd. De echte communicatie vanuit KPN Netwerk (het is geen Glaspoort) volgt pas enkele weken voor de echte start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan-1986
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 14:50
Bedankt voor je reactie. Dan zit het iniedersgeval in de planning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39993

Vandaag een groepje buitenlands sprekende lui met scheppen en een rol glasvezel 100 meter verderop in de straat... Het zal toch niet.... Binnenkort de meterkast maar eens opruimen. Staat nu een Synology op een paar dozen en verfblikken omdat de stroomkabel anders te kort was.

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 39993 op 31-05-2023 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-05 01:09

Bruzski

watte ??

Anoniem: 39993 schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 19:02:
Vandaag een groepje buitenlands sprekende lui met scheppen..
klopt! en van stratenmaken hebben ze geen kaas gegeten! :+

[ Voor 14% gewijzigd door Bruzski op 31-05-2023 23:12 ]

☁ Tech Junky | Smart Things | Motivator | rFactor 2 Sim GT3 Pro ☁ (ICQ 8297373)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maikoool
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-06 19:26
Ik heb ondertussen ervaring met KPN NetwerkNL op twee adressen in Groningen, en het leek me wel leuk om dit te delen. Ik ben afgelopen jaarwisseling verhuisd, dus vandaar de twee adressen. Aangezien het bij het nieuwe adres niet heel best gaat, ben ik op deze manier misschien ook mijn ei een beetje kwijt ;)

In september 2021 kreeg ik een mooie flyer door de brievenbus, waar in stond dat er in de wijk waar ik woon glasvezel zou komen. Razend enthousiast om van de summiere uploadsnelheden bij Ziggo af te zijn, heb ik dezelfde dag nog toestemming gegeven. Daarna heb ik meermaals verkopers aan de deur gehad, zowel van KPN als flyers met aanbiedingen voor Ziggo als ik het voor een jaar vast zou zetten. Rond eind januari 2022 werd er in de straat flink gegraven, daarna was het een lange tijd stil.

Begin september stond er ineens iemand voor de deur, midden op de dag, zonder verdere kleding met indicaties van welke partij hij was, die mij vertelde dat hij een afspraak kwam maken om de glasvezelaansluiting in huis in orde te maken. Ik vond het een beetje rare gang van zaken, aangezien ik verwacht had dat de communicatie vanuit NetwerkNL zou gaan, per email. Een week later de afspraak gezet, alles werd netjes aangesloten, hij vroeg zelfs om een stofzuiger zodat hij even kon opruimen. Het huis is een beneden huurwoning, dus de aansluiting is gewoon in de woonkamer gemonteerd, naast de coax aansluiting. Voor de bovenburen is het onder een stripje/gootje over de gevel via de buitenkant omhoog gedaan, dus daarvoor was ik niet nodig. Paar dagen later kreeg ik een email van NetwerkNL dat de aansluiting in orde was, en ook de verkopers stonden weer op de stoep.

Aangezien ik toen al plannen aan het maken was om te gaan verhuizen, heb ik geen abonnement afgesloten, aangezien ik de kans zou lopen dat er in mijn eventuele toekomstige woning geen glasvezel zou zijn, ik wel voor een jaar vast zou zitten zolang de dienst geleverd kon worden over VDSL. Nadat ik definitief had dat ik zou gaan verhuizen, heb ik opgezocht of mijn toekomstige adres ook glasvezel zou hebben: het antwoord was ja: we sluiten je aan als je een abonnement neemt. Ik heb direct gebruik gemaakt van de kortingsactie voor glasvezel en dit besteld op mijn oude adres. Eerste paar dagen was de verbinding wat wispelturig, viel soms ook weg, maar na een paar keer de stekkers eruit/erin te doen was het allemaal mooi, prima verbinding, lekker snel, en makkelijk om een eigen router achter de NT plaatsen.

Na een definitieve verhuisdatum gepland te hebben, voor eind januari 2023, heb ik mijn provider (KPN) geïnformeerd over mijn verhuizing. Ik kon alle apparatuur meenemen, en alles zou in orde komen. Na de sleutel van mijn nieuwe adres in ontvangst te hebben genomen kon ik bevestigen dat ik geen aansluitpunt voor glasvezel had, dus direct met de KPN klantenservice gebeld, die niet heel veel meer konden betekenen dan mij een belofte doen dat ik een 'Tijdelijk Online' pakket zou krijgen als het aansluiten niet lukte. Na een paar dagen werd mij al duidelijk dat dit tijdelijke pakket niet toereikend zou gaan zijn, en dat de glasvezel aansluiting niet binnen een paar week zou komen.

Blijkbaar heeft iedereen bij mij hier in de straat een aansluiting, maar de vorige bewoner had deze geweigerd bij de installatieronde, dus ik niet. Na wat over en weer bellen heb ik de oude VDSL lijn geactiveerd gekregen (dit was dan wel weer met een dag geregeld), zodat ik in ieder geval niet maandenlang op de 4g dongel zou hoeven internetten. De dongel was namelijk geen succes: de snelheid was echt niet best, en de Digitenne TV ontvanger liep vast als er een auto voor mijn huis langsreed.

Sindsdien heb ik meermaals met zowel de KPN als de NetwerkNL klantenservice gebeld, zonder verder success. Niemand kan mij iets vertellen of beloven over de glasvezelverbinding, afgezien van: je hoort het wel als we je adres ingepland hebben. Het enige nieuwe na het bellen vandaag, was dat ik blijkbaar in de '2e ronde' val, omdat de aansluiting eerder geweigerd is, en dat ze hier nog niet eens voor aan het plannen zijn. Ik heb ze wel verteld dat volgens hun eigen website de VDSL lijn binnen 30 dagen gedeactiveerd zou worden, en dat dat niet de bedoeling is. Pas toen ik na 3x herhalen van VDSL, koperverbinding maakte werd er begrepen wat ik daarmee bedoelde. Ik hoop maar dat ze de streefdatums van de koperdeactivatie net zo strikt nemen als de inschattingsdatums die ze doorgeven aan de providers, die zichtbaar zijn als ik een (nieuw) abonnement probeer te bestellen.

Over de NetwerkNL klantenservice per telefoon ben ik zeer ontevreden, het keuze menu is irritant, ik moet mijn postcode invullen en daarna vraagt de medewerker die doodleuk nog een keer. Ik sta elke keer minimaal 20 minuten in de wacht, en af en toe herhalen ze een emailadres door het muziekje heen, waar ik ook heen zou kunnen mailen. Ik kan nog steeds niet verstaan wat het domein daarvan moet zijn, iets in de trand van glasvezelplanning@owink.nl? Als je dan iemand aan de lijn krijgt dan krijg je steevast te horen dat er geen planning is, en ook geen indicatie van planning is. Elke andere vraag wordt beantwoord met 'nee sorry dat is helaas niet mogelijk'.

Dus de enige conclusie die ik kan trekken over mijn ervaring met KPN NetwerkNL: de communicatie is waardeloos, als deze er al is, en als het werkt is het mooi, en anders heb je dikke vette pech. Ik was best wel blij om bij Ziggo weg te zijn, met hun steevaste prijsverhogingen, verplichte koppelverkoop van TV, en vrij karige latency, boven op de veel te lage uploadsnelheden. Vooral dat laatste was voor die paar weken op glasvezel een verademing. Maar zoals het er nu uitziet moet ik op een gegeven moment toch terug, ik kan niet eeuwig gaan zitten wachten op glasvezel terwijl er aan de andere kant gedreigd wordt dat ze de koperlijn gaan afsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
maikoool schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 15:42:
Ik heb ondertussen ervaring met KPN NetwerkNL op twee adressen in Groningen, en het leek me wel leuk om dit te delen. Ik ben afgelopen jaarwisseling verhuisd, dus vandaar de twee adressen. Aangezien het bij het nieuwe adres niet heel best gaat, ben ik op deze manier misschien ook mijn ei een beetje kwijt ;)

In september 2021 kreeg ik een mooie flyer door de brievenbus, waar in stond dat er in de wijk waar ik woon glasvezel zou komen. Razend enthousiast om van de summiere uploadsnelheden bij Ziggo af te zijn, heb ik dezelfde dag nog toestemming gegeven. Daarna heb ik meermaals verkopers aan de deur gehad, zowel van KPN als flyers met aanbiedingen voor Ziggo als ik het voor een jaar vast zou zetten. Rond eind januari 2022 werd er in de straat flink gegraven, daarna was het een lange tijd stil.

Begin september stond er ineens iemand voor de deur, midden op de dag, zonder verdere kleding met indicaties van welke partij hij was, die mij vertelde dat hij een afspraak kwam maken om de glasvezelaansluiting in huis in orde te maken. Ik vond het een beetje rare gang van zaken, aangezien ik verwacht had dat de communicatie vanuit NetwerkNL zou gaan, per email. Een week later de afspraak gezet, alles werd netjes aangesloten, hij vroeg zelfs om een stofzuiger zodat hij even kon opruimen. Het huis is een beneden huurwoning, dus de aansluiting is gewoon in de woonkamer gemonteerd, naast de coax aansluiting. Voor de bovenburen is het onder een stripje/gootje over de gevel via de buitenkant omhoog gedaan, dus daarvoor was ik niet nodig. Paar dagen later kreeg ik een email van NetwerkNL dat de aansluiting in orde was, en ook de verkopers stonden weer op de stoep.

Aangezien ik toen al plannen aan het maken was om te gaan verhuizen, heb ik geen abonnement afgesloten, aangezien ik de kans zou lopen dat er in mijn eventuele toekomstige woning geen glasvezel zou zijn, ik wel voor een jaar vast zou zitten zolang de dienst geleverd kon worden over VDSL. Nadat ik definitief had dat ik zou gaan verhuizen, heb ik opgezocht of mijn toekomstige adres ook glasvezel zou hebben: het antwoord was ja: we sluiten je aan als je een abonnement neemt. Ik heb direct gebruik gemaakt van de kortingsactie voor glasvezel en dit besteld op mijn oude adres. Eerste paar dagen was de verbinding wat wispelturig, viel soms ook weg, maar na een paar keer de stekkers eruit/erin te doen was het allemaal mooi, prima verbinding, lekker snel, en makkelijk om een eigen router achter de NT plaatsen.

Na een definitieve verhuisdatum gepland te hebben, voor eind januari 2023, heb ik mijn provider (KPN) geïnformeerd over mijn verhuizing. Ik kon alle apparatuur meenemen, en alles zou in orde komen. Na de sleutel van mijn nieuwe adres in ontvangst te hebben genomen kon ik bevestigen dat ik geen aansluitpunt voor glasvezel had, dus direct met de KPN klantenservice gebeld, die niet heel veel meer konden betekenen dan mij een belofte doen dat ik een 'Tijdelijk Online' pakket zou krijgen als het aansluiten niet lukte. Na een paar dagen werd mij al duidelijk dat dit tijdelijke pakket niet toereikend zou gaan zijn, en dat de glasvezel aansluiting niet binnen een paar week zou komen.

Blijkbaar heeft iedereen bij mij hier in de straat een aansluiting, maar de vorige bewoner had deze geweigerd bij de installatieronde, dus ik niet. Na wat over en weer bellen heb ik de oude VDSL lijn geactiveerd gekregen (dit was dan wel weer met een dag geregeld), zodat ik in ieder geval niet maandenlang op de 4g dongel zou hoeven internetten. De dongel was namelijk geen succes: de snelheid was echt niet best, en de Digitenne TV ontvanger liep vast als er een auto voor mijn huis langsreed.

Sindsdien heb ik meermaals met zowel de KPN als de NetwerkNL klantenservice gebeld, zonder verder success. Niemand kan mij iets vertellen of beloven over de glasvezelverbinding, afgezien van: je hoort het wel als we je adres ingepland hebben. Het enige nieuwe na het bellen vandaag, was dat ik blijkbaar in de '2e ronde' val, omdat de aansluiting eerder geweigerd is, en dat ze hier nog niet eens voor aan het plannen zijn. Ik heb ze wel verteld dat volgens hun eigen website de VDSL lijn binnen 30 dagen gedeactiveerd zou worden, en dat dat niet de bedoeling is. Pas toen ik na 3x herhalen van VDSL, koperverbinding maakte werd er begrepen wat ik daarmee bedoelde. Ik hoop maar dat ze de streefdatums van de koperdeactivatie net zo strikt nemen als de inschattingsdatums die ze doorgeven aan de providers, die zichtbaar zijn als ik een (nieuw) abonnement probeer te bestellen.

Over de NetwerkNL klantenservice per telefoon ben ik zeer ontevreden, het keuze menu is irritant, ik moet mijn postcode invullen en daarna vraagt de medewerker die doodleuk nog een keer. Ik sta elke keer minimaal 20 minuten in de wacht, en af en toe herhalen ze een emailadres door het muziekje heen, waar ik ook heen zou kunnen mailen. Ik kan nog steeds niet verstaan wat het domein daarvan moet zijn, iets in de trand van glasvezelplanning@owink.nl? Als je dan iemand aan de lijn krijgt dan krijg je steevast te horen dat er geen planning is, en ook geen indicatie van planning is. Elke andere vraag wordt beantwoord met 'nee sorry dat is helaas niet mogelijk'.

Dus de enige conclusie die ik kan trekken over mijn ervaring met KPN NetwerkNL: de communicatie is waardeloos, als deze er al is, en als het werkt is het mooi, en anders heb je dikke vette pech. Ik was best wel blij om bij Ziggo weg te zijn, met hun steevaste prijsverhogingen, verplichte koppelverkoop van TV, en vrij karige latency, boven op de veel te lage uploadsnelheden. Vooral dat laatste was voor die paar weken op glasvezel een verademing. Maar zoals het er nu uitziet moet ik op een gegeven moment toch terug, ik kan niet eeuwig gaan zitten wachten op glasvezel terwijl er aan de andere kant gedreigd wordt dat ze de koperlijn gaan afsluiten.
VDSL wordt niet afgesloten zolang er nog een order loopt om de glasvezelaansluiting binnen te brengen (zoals bij jou het geval is). Die einddatum zelf (de End Of Life datum) wordt niet aangepast dus die blijf je wel zien maar het adres gaat daarna automatisch in een nazorgperiode.

Het mailadres dat je niet kan verstaan is zeer waarschijnlijk: glasvezelplanning@allinq.nl
Allinq is namelijk de hoofdaannemer voor Groningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jor177
Vandaag nog een keer contact gehad met KPNNetwerk. Ik kreeg kort een medewerker te spreken die mij zonder dat te melden doorverbond met KPN. Toen ik iemand van KPN sprak zij deze medewerker dat hij mij direct zou terugbellen omdat ik doorverbonden was en dat is niet 'ideaal'. Vervolgens niets meer gehoord. Daarna nog een keer met KPN gebeld. Deze medewerker heeft weer KPNNetwerk gebeld (en daarmee de aannemer). Zij heeft te horen gekregen wat ik eigenlijk al wist. In heel mijn dorp (Wassenaar) zijn een aantal adressen afgemeld in de database zonder dat de glasvezel hier daadwerkelijk naar binnen is gebracht. De inwoners krijgen vanzelf een brief. De medewerker van KPN vroeg nog naar een datum, maar die kon niet gegeven worden. Tot zover de status-update, die sinds april 2022 feitelijk onveranderd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweazer
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08-06 13:58
posttoast schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 09:44:
Ik juich zeker nog niet, maar er staat wel signaal op de kabel:
Da's een duur kastje, die vind je niet bij de appie om de hoek ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:25
tweazer schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 19:52:
[...]

Da's een duur kastje, die vind je niet bij de appie om de hoek ...
Geld speelt geen rol hier! ;)

Nee hoor, dit was het apparaat van de monteur. Ik vroeg of ik een foto mocht maken :)

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YangWenli
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 07-07-2023
Gezien de enorme snelheid van de aanleg kan ik me voorstellen dat het niet altijd even netjes gaat. Ze knallen die dingen mijn wijk door.
Mooi om te zien dat dit land soms nog in staat is om infrastructuur te bouwen. Zo moet het ooit ook gegaan zijn met de aanleg van gas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

YangWenli schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 10:48:
Gezien de enorme snelheid van de aanleg kan ik me voorstellen dat het niet altijd even netjes gaat. Ze knallen die dingen mijn wijk door.
Mooi om te zien dat dit land soms nog in staat is om infrastructuur te bouwen. Zo moet het ooit ook gegaan zijn met de aanleg van gas.
Om eerlijk te zijn: het aanleggen van glasvezel is niet zo heel spectaculair hoor. Als je graag ziet hoe infra aangelegd wordt, kun je beter bij de herinrichting van een iets grotere weg gaan kijken. Hier is in 2021, beetje uitloop begin 2022, de riolering, gasleiding, electra en de waterleiding vervangen en natuurlijk alles nieuw aangelegd. Daarbij is dus echt vanalles voorbijgekomen. Nu zijn ze eindelijk aan het glas begonnen en dat is tot zover nog ultra low-tech. :)

Edit: Ben benieuwd: ze zijn nu letterlijk om ons perceel heen aan het graven. De nieuwe bestrating voor ons huis ligt grotendeels open. De oude bestrating naast het huis (die weg is niet opnieuw ingericht) ligt helemaal open (de stoep alleen hoor). Als ik het goed gezien heb, zorgen ze ervoor dat ze aan het begin van de dag niet meer opentrekken dan ze die dag ongeveer kunnen afronden. Ik verwacht dus dat ze vanavond wel klaar zullen zijn en we de deur weer uit kunnen. De jongens hebben wel pech. Na bijna anderhalf jaar tevergeefs wachten op de aanleg van glasvezel heb ik letterlijk net afgelopen maand bijna alle stenen uit de achtertuin getrokken en opgeslagen in de voortuin. Ik vermoed dat ze daardoor nu een stuk verder moeten graven voor ons huis en dat van de buren. De kortste route naar de voordeuren zou namelijk precies via de grond zijn waar nu tonnen aan tegels en keien liggen. Straks maar eens kijken of ze iets op ons perceel gedaan hebben. Moet nog meer oude tegels opslaan in de voortuin en ga ook nog wat nieuwe tegels bestellen voor een nieuw terras.

Ben benieuwd of ze vandaag nou ook de kabel op ons preceel brengen en zoja waar precies. Ons voordeurpad is zeker 10 meter namelijk, de postbode heeft in het verleden al eens nagemeten of het niet te ver was voor een brievenbus in de gevel van het huis. Maar dat was het precies niet.

[ Voor 44% gewijzigd door Anoniem: 39993 op 05-06-2023 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weggeparkeerd
Ik heb contact gehad met KPN Netwerk en volgens hun informatie zou onze meterkast via de woning op de hoek lopen. Een vreemd verhaal waar ik geen wijs uit kan worden.

Glasvezel zou bij ons alleen kunnen worden gerealiseerd met de medewerking van de buren van de woning op de hoek die vrijwel nooit thuis zijn. Ik heb online gelezen dat je dan eigenlijk gewoon dikke pech hebt en het helemaal kan vergeten.

Ondertussen zijn een hoop buren aangesloten zonder issues. Wat de eerste woning met ons te maken heeft? Ik heb geen idee. KPN Netwerk schijnt ook enkel te herhalen wat de aannemer zou hebben gemeld.

Iemand anders een dergelijke ervaring?
Weggeparkeerd schreef op zondag 28 mei 2023 @ 16:12:
Ondertussen zijn meerdere buren (in mijn rij) gedurende week aangesloten op glasvezel, dus het verhaal van de monteurs dat ze zouden moeten beginnen vanaf de eerste woning (waarvan de bewoners nog steeds op vakantie zijn) is een beetje vreemd. Mijn buren hadden wel met andere monteurs te maken die ook echt spullen bij zich hadden. Binnenkort maar is bellen met KPN Netwerk denk ik.

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoiz
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-06 21:32
Korte vraag. Wij hebben recent een woning aangeschaft waar glasvezel al is aangelegd tot de gevel (bekende kabel die door de stoep komt naar boven), maar nog niet in huis is binnengebracht.

Omdat ik niet weet waar de vorige bewoners hebben afgesproken de lijn in huis te laten eindigen (cq het kastje te plaatsen) vroeg ik mij het volgende af. Het liefst laat ik de kabel binnenkoomen in de kruipruimte om deze vervolgens naar boven te laten komen in de meterkast (er zijn nog loze leidingen beschikbaar hiervoor). Omdat de kabel eindigt een stuk rechts van de deur is er een afstand te overbruggen van maximaal twee meter +/- via de kruipruimte.

1) Plaatst KPN Netwerk/Volkerwessels ook glasvezelkabels via de kruipruimte? Komen zij ook in de kruipruimte?
2) Omdat er een afstand te overbruggen moet ik nog iets voorbereiden of komt de glasvezelkabel gewoon op de grond van de kruipruimte te liggen?
3) Zouden zij bezwaren bij een mogelijke wijziging in aansluitpunt ten op zichte van wat welicht hiervoor is afgesproken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thof
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 21:04

thof

FP ProMod
Hoiz schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 21:39:
Korte vraag. Wij hebben recent een woning aangeschaft waar glasvezel al is aangelegd tot de gevel (bekende kabel die door de stoep komt naar boven), maar nog niet in huis is binnengebracht.

Omdat ik niet weet waar de vorige bewoners hebben afgesproken de lijn in huis te laten eindigen (cq het kastje te plaatsen) vroeg ik mij het volgende af. Het liefst laat ik de kabel binnenkoomen in de kruipruimte om deze vervolgens naar boven te laten komen in de meterkast (er zijn nog loze leidingen beschikbaar hiervoor). Omdat de kabel eindigt een stuk rechts van de deur is er een afstand te overbruggen van maximaal twee meter +/- via de kruipruimte.

1) Plaatst KPN Netwerk/Volkerwessels ook glasvezelkabels via de kruipruimte? Komen zij ook in de kruipruimte?
2) Omdat er een afstand te overbruggen moet ik nog iets voorbereiden of komt de glasvezelkabel gewoon op de grond van de kruipruimte te liggen?
3) Zouden zij bezwaren bij een mogelijke wijziging in aansluitpunt ten op zichte van wat welicht hiervoor is afgesproken?
1. Ja, bij mij kwamen ze de kruipruimte in. Dit was wel een droge zand kruipruimte. Gaatje boren, kabel naar binnen halen en ze brachten hem zo weer omhoog op de gewenste plek.

2. Normaal gesproken niet. Een stroompunt in de meterkast voor de apparatuur is wel handig om te hebben, sommige monteurs kunnen dat ook aanleggen.

3. Ligt er aan of er al een schouw is geweest of dat deze nog moet gebeuren. Als het een beetje redelijk is, en dat lijkt het wel, denk ik niet dat het een probleem is. Standaard plaats is namelijk in de woonkamer bij de TV of de meterkast (in mijn geval hem in de trapkast laten plaatsen bij gebrek aan ruimte in de meterkast en het niet willen plaatsen van het modem in de woonkamer,)

Server 1: Intel N305 | 48GB RAM | 5*4TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 2: Intel N5105 | 64GB RAM | 1TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:58
Nat is ook geen probleem hoor. Zolang je maar de laatste op de dag bent, of zoals ik de eerste en dan zelf door het water waad naar waar de vezel omhoog moet..
Vezel wordt inderdaad gewoon getrokken over de vloer van de kruipruimte. Je zou hem eventueel zelf nog vast kunnen zetten aan de onderkant van de vloer als je dat zou willen. De kabel is overigens stevig zat hoor. Als je er overheen schuift gaat die echt niet meteen kapot. Daarvoor zal je echt een redelijke krappe bocht in die kabel moeten vouwen. Het ding is ook knaloranje, dus missen kan je hem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekenbakkertje
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 11-03 20:36
Caelorum schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 22:14:
Nat is ook geen probleem hoor. Zolang je maar de laatste op de dag bent, of zoals ik de eerste en dan zelf door het water waad naar waar de vezel omhoog moet..
Vezel wordt inderdaad gewoon getrokken over de vloer van de kruipruimte. Je zou hem eventueel zelf nog vast kunnen zetten aan de onderkant van de vloer als je dat zou willen. De kabel is overigens stevig zat hoor. Als je er overheen schuift gaat die echt niet meteen kapot. Daarvoor zal je echt een redelijke krappe bocht in die kabel moeten vouwen. Het ding is ook knaloranje, dus missen kan je hem niet.
NAT is wel een probleem. Officieel gezien mag ik geen kruipruimte in waar ook maar iets van vocht aanwezig is. Nu hebben we zat foefjes en dingetjes on te proberen de kabel op zn plek te krijgen maar zodra er vocht aanwezig is en ik kan niet vissen of dmv andere oplossingen dan gaat de hele huisaansluiting in principe niet door en verzoeken we de klant de kruipruimte leeg te pompen en zet ik de bon terug naar de planning.

De keren dat dat daadwerkelijk nodig is zijn op een hand te tellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:58
@Koekenbakkertje Dan zal ik geluk hebben gehad, want de mensen die hier waren wilden het best een andere dag doen aan het eind van de dag. Ze hadden vooral een probleem met de dag nat starten. Ze gaven aan dat ze het wel vaker aan het eind van de dag doen. (Zal ook wel nodig zijn, want anders kunnen ze minstens de helft van de wijk hier niet aansluiten).

[ Voor 16% gewijzigd door Caelorum op 06-06-2023 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekenbakkertje
Caelorum schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 23:25:
@Koekenbakkertje Dan zal ik geluk hebben gehad, want de mensen die hier waren wilden het best een andere dag doen aan het eind van de dag. Ze hadden vooral een probleem met de dag nat starten. Ze gaven aan dat ze het wel vaker aan het eind van de dag doen. (Zal ook wel nodig zijn, want anders kunnen ze minstens de helft van de wijk hier niet aansluiten).
Denk ook het verschil tussen aannemer en kpn eigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zo werkt het tegenwoordig op veel plaatsen hoor. De waterleidingmaatschappij wil hier de watermeter vervangen. We hebben een oud huis en op de menu-kaart van de aannemer van de waterleidingmaatschappij staan meerdere smaken "meter vervangen". Ons huis is oud en onze meter heeft de menu-keuze met mayonaise nodig. Bestel je geen mayonaise, dan komt de monteur kijken en concludeert deze binnen 10 seconde dat hij mayonaise moet gaan leveren en dat staat niet op de bon. En dan vertrekt hij weer. Heeft zich inmiddels ook al 2 keer herhaald en telkens excuses en "hopen dat ze de volgende keer het goede gerecht bestellen". :)

Edit: hier zijn de stoepen weer dicht. Ziet er op zich niet heel slecht uit, zo op het eerste oog ligt het recht. En er groeit nu een oranje sprietje bij de grens van ons perceel. Wanneer ze nou de laatste 10 meter gaan doen, dat weet ik niet. De vezel op de grens van het perceel leggen kwam ook onaangekondigd en zo te zien hebben ze op ons perceel helemaal niets gedaan. Maar daar hebben ze nu dus nog ruim anderhalve maand voor.

Hier leggen ze (Van Gelder) de vezel blijkbaar niet tot aan de gevel, maar tot aan de rand van het perceel. De glasvezel moet dus nog ruim 10 meter door de tuin.

[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 39993 op 07-06-2023 08:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jor177
KPN heeft zojuist onderstaande mail gestuurd:
Beste meneer,
Pasgeleden hebben wij geprobeerd om je internetverbinding over te zetten op ons glasvezelnetwerk. Dit is helaas niet gelukt. Sorry daarvoor. Dit komt omdat onze aanlegpartner per ongeluk jouw adres al had aangegeven als gereed voor glasvezel.
Je krijgt vanzelf weer bericht
Als je glasvezelaansluiting straks wel gereed is, zullen we dat aan je melden. Je kunt dan zelf het glasvezelkastje aansluiten. Mocht je een nieuw modem hebben ontvangen, dan mag je deze nu al aansluiten op je huidige verbinding.

Nogmaals sorry voor het ongemak.

Met vriendelijke groet

Team KPN
To be continued... De BOP ligt al bijna 1,5 jaar te wachten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurroen
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 00:22

jurroen

Security en privacy geek

Oef man, wat een enorm naar scenario. Uit je verhaal begrijp ik dat het alleen om internet gaat? Wat je kunt doen is even contact opnemen met de zakelijke provider Helden van Nu. Zij leveren ook fiber voor een acceptabele prijs (niet heel anders dan KPN). Vertel je verhaal en vraag of zij kunnen leveren.

Twee dingen die ik wel even moet noemen:
  1. Zakelijke provider, dus prijzen zijn ex BTW.
  2. Apparatuur die je van hun afneemt koop je, is geen bruikleen zoals de experiadoos.
Staan wel wat voordelen tegenover zoals een vast IPv4, mogelijkheid voor reverse DNS en een IPv6 subnet. En geen urenlange wachtrij aan de telefoon, maar iemand die snel opneemt en de shit kan fixen.

Disclaimer: ik werk niet voor deze partij, krijg er niet voor betaald of wat dan ook. Eerder klant bij ze geweest tot grote tevredenheid.

Ongevraagde verzoeken per DM beantwoord ik niet, sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikoool
jurroen schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 17:56:
[...]

Oef man, wat een enorm naar scenario. Uit je verhaal begrijp ik dat het alleen om internet gaat? Wat je kunt doen is even contact opnemen met de zakelijke provider Helden van Nu. Zij leveren ook fiber voor een acceptabele prijs (niet heel anders dan KPN). Vertel je verhaal en vraag of zij kunnen leveren.
Ik vermoed dat zij gewoon leveren op hetzelfde glasvezelnetwerk waar ik dus een probleem mee heb :)
Ze zijn ook aanzienlijk duurder op dit adres als ik 1000/1000 afneem ten opzichte van KPN zelf (bijna 20 euro per maand duurder).

Opzich ben ik met KPN zelf aardig tevreden, die hebben me vrij rap en coulant geholpen om tenminste de VDSL weer op gang te krijgen. Ook zit ik nog steeds op de 12 maanden kortingsactie van het afsluiten van glasvezel op het vorige adres, maar dan wel op basis van een 100/100 pakket (want dat is het maximum op de VDSL lijn hier), dus ik betaal ook nog eens minder dan eerst. Dus wat dat betreft is het allemaal zo slecht nog niet.

Maar dit topic gaat over NetwerkNL, en daar ben ik dus niet bepaald tevreden over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jurroen

jurroen

Security en privacy geek

maikoool schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 19:39:
[...]

Ik vermoed dat zij gewoon leveren op hetzelfde glasvezelnetwerk waar ik dus een probleem mee heb :)
Ja, ze leveren over NetwerkNL (via RoutIT) - maar nee, dat is niet per definitie te vergelijken. Afhankelijk van de vorm (WBA/WEAS) kunnen daar gigantische verschillen tussen zitten.

Sommige partijen - waaronder HvN - kunnen een deel zelf oplossen/installeren/aansluiten, maar ze hebben ook een speciale ingang waar ze tickets met prio in kunnen schieten. Dat weet ik omdat ik dat zelf ook doe/kan B)

Dus vandaar mijn opmerking neem eens contact met ze op. Leg je situatie voor en vraag of ze dat voor je kunnen fixen. Zo ja, dan kun jij overwegen of je het die twintig euro per maand extra waard vind. Zo nee ben je wat tijd kwijt geweest met bellen. En that's it.

Als consument of zelfstandige kun je niet wat zo'n provider kan. Als je veel meer zeggenschap wilt hebben kom je bij bijvoorbeeld een Eurofiber uit. Werkt fantastisch, non-overbooked, je kunt zeggen waar je de aansluiting wilt, maar dan ben je er niet met een meerprijs van een paar tientjes per maand. Dat gaat over het veelvoudige :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekenbakkertje
jor177 schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 17:35:
KPN heeft zojuist onderstaande mail gestuurd:

[...]

To be continued... De BOP ligt al bijna 1,5 jaar te wachten..
Ai, ik las inmiddels al dat je in de regio wassenaar zit he?

[ Voor 8% gewijzigd door Koekenbakkertje op 07-06-2023 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzalucht
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13:22

Pizzalucht

Snotneus.

@jurroen Ik snap niet helemaal waarom je begint over een andere provider in een topic over KPN Netwerk (geen provider) terwijl @maikoool nog helemaal geen glasvezel in zijn nieuwe huis heeft liggen. Het lijkt me zeer sterk dat zij de glasvezel naar binnen mogen trekken van KPN Netwerk...

@maikoool Ik woon zelf ook in Groningen en heb zeer veel problemen gehad met KPN Netwerk / Allinq, als je er behoefte aan hebt kan ik je wat contactgegevens sturen van mensen binnen Allinq die je misschien wat sneller/beter kunnen helpen dan de klantenservice.

[ Voor 8% gewijzigd door Pizzalucht op 08-06-2023 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurroen

jurroen

Security en privacy geek

Pizzalucht schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 13:40:
@jurroen Ik snap niet helemaal waarom je begint over een andere provider
Vanwege wat ik al aangaf: het kunnen inschieten van prio tickets (inlassen/repareren is ook een ticket) bij NetwerkNL.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
jurroen schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 14:12:
[...]

Vanwege wat ik al aangaf: het kunnen inschieten van prio tickets (inlassen/repareren is ook een ticket) bij NetwerkNL.
Op zich heb je gelijk. Dat zou kunnen MITS Helden van Nu voor dat betreffende adres een premium contract heeft met WBA/KPN Netwerk. En dat kost geld (voor de klant).

Maar dan nog geldt dat allemaal niet voor aansluitingen die nog niet gemaakt zijn. Dit klinkt als een NL9 adres (wel te bestellen maar de aannemer kan dit na-aansluiten volgens zijn eigen planning) en dan maakt het op zich niks uit of je bij KPN als provider zit of bij Helden van Nu.

Wat wel een voordeel kan zijn is dat als je bij een kleine servicegerichte provider zit, dat ze beter snappen wat er speelt en vaker voor jou blijven escaleren bij KPN Netwerk. Dan geldt (helaas) vaak de regel dat wie het hardste schreeuwt vaak het eerste resultaat boekt en dat zou je als klant kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39993 schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 08:03:
Zo werkt het tegenwoordig op veel plaatsen hoor. De waterleidingmaatschappij wil hier de watermeter vervangen. We hebben een oud huis en op de menu-kaart van de aannemer van de waterleidingmaatschappij staan meerdere smaken "meter vervangen". Ons huis is oud en onze meter heeft de menu-keuze met mayonaise nodig. Bestel je geen mayonaise, dan komt de monteur kijken en concludeert deze binnen 10 seconde dat hij mayonaise moet gaan leveren en dat staat niet op de bon. En dan vertrekt hij weer. Heeft zich inmiddels ook al 2 keer herhaald en telkens excuses en "hopen dat ze de volgende keer het goede gerecht bestellen". :)

Edit: hier zijn de stoepen weer dicht. Ziet er op zich niet heel slecht uit, zo op het eerste oog ligt het recht. En er groeit nu een oranje sprietje bij de grens van ons perceel. Wanneer ze nou de laatste 10 meter gaan doen, dat weet ik niet. De vezel op de grens van het perceel leggen kwam ook onaangekondigd en zo te zien hebben ze op ons perceel helemaal niets gedaan. Maar daar hebben ze nu dus nog ruim anderhalve maand voor.

Hier leggen ze (Van Gelder) de vezel blijkbaar niet tot aan de gevel, maar tot aan de rand van het perceel. De glasvezel moet dus nog ruim 10 meter door de tuin.
De eerste mails van KPN over ons abonnement beginnen binnen te druppelen. Dit lijkt allemaal van KPN "Gewoon" te komen en niet van KPN "Netwerk". PIN-code voor de TV diensten die heb ik al en er is ook alweer een installatiepakket aangekondigd.

Rant: denk maar niet dat KPN de eerste was met communicatie. Ziggo had me al op de hoogte gesteld van het feit dat er recent bij KPN dingen gedaan werden. Ziggo is ook ineens opvallend actief qua communicatie.... zou me niets verbazen als ze me binnenkort weer bellen met een aanbieding.

En dan het "slechte" nieuws: de 6e datum lijken ze ook niet te gaan halen. We staan nog steeds gepland voor aansluiting "juli/augustus" bij KPN "Netwerk", maar volgens KPN "Gewoon" neemt KPN "Netwerk" pas voor 6 september contact op voor het maken van een afspraak. En dan moeten volgens mij echt alle puzzelstukjes toch in 1 keer goed vallen om dan inderdaad nog voor eind augustus op te kunnen leveren. Ik ben er dus vrij zeker van dat datum nummer 7 de daadwerkelijke aansluitdatum gaat worden. Maarja, 7 maal is natuurlijk ook scheepsrecht. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikoool
Een update over mijn status: gisterochtend werd ik ineens gebeld door Jonker Terwispel Glasvezeltechniek, uit naam van KPN. Of ik een afspraak wou maken voor het aansluiten van de glasvezel: nou prima, graag zelfs. Volgende ochtend hadden ze nog een plek: prima. Ze zouden me een half uur voor de monteur er was bellen, zodat ik niet de hele ochtend hoef te zitten wachten tot er iemand aan de deur staat.

De volgende ochtend breekt aan, en gaat voorbij. Geen monteur, geen telefoon, geen gemiste oproepen. Ik bellen met het telefoonnummer dat mij ingepland heeft: "Ik ga de monteur bellen en u terugbellen met een antwoord". Op de vraag of ik thuis moet blijven voor de monteur krijg ik geen duidelijk antwoord. Nou heb ik zelf 4 uur later maar weer gebeld, mijn postcode+huisnummer gegeven, na een minuut wachten wordt de verbinding verbroken. Bel ik weer: na de welkomstboodschap wordt de verbinding onmiddelijk verbroken. De telefoniste was overigens dusdanig zacht in volume dat ik nu twijfel of ik gewoon niet heb gehoord dat ze iets zei.

Ik vind het maar een rare situatie zo: mensen gewoon de hele dag thuis laten wachten op niets, en als je dan vraagt waarom dat is doodleuk de telefoon ophangen slaat wat mij betreft helemaal nergens op. Zeg dan tenminste gewoon: "Wat vervelend, ik ga dat uitzoeken, als ik meer weet bellen we terug en tot die tijd hoef je niet thuis te blijven".

Edit: Ik heb gebeld met NetwerkNL, de telefoniste daar had nog nooit gehoord van Jonker Terwispel en had ook geen idee / zicht op mijn afspraak. Ik heb ook gebeld met KPN zelf en daar precies hetzelfde verhaal, het enige wat die mij kon vertellen was dat mijn case ge-escaleerd was, en hij daar nu een aantekening bij heeft gezet. Wordt vervolgd hopen we dan maar. Rare is wel dat op kpn.com/glasvezelstatus de datum wel al was geupdate, dus iemand weet wel meer dan mij verteld wordt.

Edit2: ik werd dus (automatisch?) weggedrukt door Jonker, maar na zonder nummerherkenning te bellen, nam er ineens wel iemand op, wat handig! Ik heb (eerst) een nieuwe afspraak gepland, gevraagd voor wie ze werken, NetwerkNL volgens de telefoniste, en daarna verteld dat ik het niet bepaald netjes vind hoe de afhandeling gaat, en gevraagd waarom ze me wegdrukken. Kon ze niet vertellen, maar het was overduidelijk dezelfde telefoniste als eerder. We zullen zien of de monteur er volgende week wel is, en dit vreemde verhaal toch eindelijk tot een einde gaat komen.

[ Voor 29% gewijzigd door maikoool op 15-06-2023 20:51 . Reden: toevoeging naar aanleiding van meerdere telefoontjes met de betrokken partijen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
maikoool schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 16:02:
Een update over mijn status: gisterochtend werd ik ineens gebeld door Jonker Terwispel Glasvezeltechniek, uit naam van KPN. Of ik een afspraak wou maken voor het aansluiten van de glasvezel: nou prima, graag zelfs. Volgende ochtend hadden ze nog een plek: prima. Ze zouden me een half uur voor de monteur er was bellen, zodat ik niet de hele ochtend hoef te zitten wachten tot er iemand aan de deur staat.

De volgende ochtend breekt aan, en gaat voorbij. Geen monteur, geen telefoon, geen gemiste oproepen. Ik bellen met het telefoonnummer dat mij ingepland heeft: "Ik ga de monteur bellen en u terugbellen met een antwoord". Op de vraag of ik thuis moet blijven voor de monteur krijg ik geen duidelijk antwoord. Nou heb ik zelf 4 uur later maar weer gebeld, mijn postcode+huisnummer gegeven, na een minuut wachten wordt de verbinding verbroken. Bel ik weer: na de welkomstboodschap wordt de verbinding onmiddelijk verbroken. De telefoniste was overigens dusdanig zacht in volume dat ik nu twijfel of ik gewoon niet heb gehoord dat ze iets zei.

Ik vind het maar een rare situatie zo: mensen gewoon de hele dag thuis laten wachten op niets, en als je dan vraagt waarom dat is doodleuk de telefoon ophangen slaat wat mij betreft helemaal nergens op. Zeg dan tenminste gewoon: "Wat vervelend, ik ga dat uitzoeken, als ik meer weet bellen we terug en tot die tijd hoef je niet thuis te blijven".

Edit: Ik heb gebeld met NetwerkNL, de telefoniste daar had nog nooit gehoord van Jonker Terwispel en had ook geen idee / zicht op mijn afspraak. Ik heb ook gebeld met KPN zelf en daar precies hetzelfde verhaal, het enige wat die mij kon vertellen was dat mijn case ge-escaleerd was, en hij daar nu een aantekening bij heeft gezet. Wordt vervolgd hopen we dan maar. Rare is wel dat op kpn.com/glasvezelstatus de datum wel al was geupdate, dus iemand weet wel meer dan mij verteld wordt.

Edit2: ik werd dus (automatisch?) weggedrukt door Jonker, maar na zonder nummerherkenning te bellen, nam er ineens wel iemand op, wat handig! Ik heb (eerst) een nieuwe afspraak gepland, gevraagd voor wie ze werken, NetwerkNL volgens de telefoniste, en daarna verteld dat ik het niet bepaald netjes vind hoe de afhandeling gaat, en gevraagd waarom ze me wegdrukken. Kon ze niet vertellen, maar het was overduidelijk dezelfde telefoniste als eerder. We zullen zien of de monteur er volgende week wel is, en dit vreemde verhaal toch eindelijk tot een einde gaat komen.
Jonker is een grote onderaannemer die direct werkt voor Allinq. Allinq is 1 van de twee grote aannemers van KPN Netwerk.
Beide partijen hebben opdracht om bij klantcontact zich voor te stellen als KPN Netwerk. Zo zijn de afspraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:19
Even een vraagje aan de kenners hier. Ik woon in een gemeente waar Delta Netwerk een jaar geleden bekend heeft gemaakt glasvezel te gaan aanleggen (er was genoeg animo). Een half jaar geleden is er iemand komen schouwen hier in de meterkast en sindsdien is het stil.

Nu zat ik eens bij KPN te kijken en ik zie op kpnnetwerk.NL als ik mijn postcode ingeef dat KPN een ‘plan van aanpak’ maakt voor glasvezel in onze gemeente. Dat zou mooi zijn, hoe meer keus hoe beter. Maar ik heb verder nog geen brief of andere informatie gehoord of gezien van kpn. Wat kan ik verwachten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jopoh
Naafkap schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 19:45:
Even een vraagje aan de kenners hier. Ik woon in een gemeente waar Delta Netwerk een jaar geleden bekend heeft gemaakt glasvezel te gaan aanleggen (er was genoeg animo). Een half jaar geleden is er iemand komen schouwen hier in de meterkast en sindsdien is het stil.

Nu zat ik eens bij KPN te kijken en ik zie op kpnnetwerk.NL als ik mijn postcode ingeef dat KPN een ‘plan van aanpak’ maakt voor glasvezel in onze gemeente. Dat zou mooi zijn, hoe meer keus hoe beter. Maar ik heb verder nog geen brief of andere informatie gehoord of gezien van kpn. Wat kan ik verwachten?
plan van aanpak enz wordt met de gemeente besproken en getekend later zodra dat rond is allemaal gaan klanten info krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
Naafkap schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 19:45:

@jopoh en @Naafkap
Het is wel meer dan dat. Het is een algemene omschrijving van: netwerkontwerp maken, contracten met aannemer, overeenkomst gemeente, vergunnings/instemmingsaanvragen, en kleinere zaken.
Dan is er een datum gepland waarop de communicatie start met bewoners. Voor die datum moet bovenstaande afgerond zijn zodat KPN Netwerk ook binnen enkele weken na die communicatie kan starten met de aanleg.
Die geplande communicatiedatum is helaas vooraf niet openbaar, bijvoorbeeld omdat die kan schuiven als bepaalde zaken vertraging oplopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weggeparkeerd
En we hebben glasvezel! De aannemer gesproken en dezelfde dag nog kwam er iemand langs om de situatie te beoordelen. De volgende morgen heeft ie ons direct aangesloten. (Zoals verwacht hadden de buren op de hoek helemaal niets met ons te maken.)
Weggeparkeerd schreef op maandag 5 juni 2023 @ 14:05:
Ik heb contact gehad met KPN Netwerk en volgens hun informatie zou onze meterkast via de woning op de hoek lopen. Een vreemd verhaal waar ik geen wijs uit kan worden.

Glasvezel zou bij ons alleen kunnen worden gerealiseerd met de medewerking van de buren van de woning op de hoek die vrijwel nooit thuis zijn. Ik heb online gelezen dat je dan eigenlijk gewoon dikke pech hebt en het helemaal kan vergeten.

Ondertussen zijn een hoop buren aangesloten zonder issues. Wat de eerste woning met ons te maken heeft? Ik heb geen idee. KPN Netwerk schijnt ook enkel te herhalen wat de aannemer zou hebben gemeld.

Iemand anders een dergelijke ervaring?

[...]

[ Voor 3% gewijzigd door Weggeparkeerd op 18-06-2023 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Barre73 schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 08:36:
[...]

@jopoh en @Naafkap
Het is wel meer dan dat. Het is een algemene omschrijving van: netwerkontwerp maken, contracten met aannemer, overeenkomst gemeente, vergunnings/instemmingsaanvragen, en kleinere zaken.
Dan is er een datum gepland waarop de communicatie start met bewoners. Voor die datum moet bovenstaande afgerond zijn zodat KPN Netwerk ook binnen enkele weken na die communicatie kan starten met de aanleg.
Die geplande communicatiedatum is helaas vooraf niet openbaar, bijvoorbeeld omdat die kan schuiven als bepaalde zaken vertraging oplopen.
Gaat dat nog wel door? Nadat er in Den Haag e.o. ongeveer 18k woningen voorzien zijn van een 2e glasvezelaansluiting, heeft KPN uiteindelijk alsnog de hele bestaande netwerken overgenomen. En m.b.t. Delta slingert KPN dergelijke "verwachtingen" al vanaf eind vorig jaar in het rond.

In dat geval kan ik me niet voorstellen dat dat "plan van aanpak" gaat over het aanleggen van nieuwe aansluitingen, eerder over "de overname van het bestaande netwerk/plannen".

In de regio Den Haag hebben nu al 18k mensen een dubbele KPN aansluiting in huis. Mij lijkt dat dat voor KPN helemaal geen wenselijke situatie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Anoniem: 39993 schreef op maandag 19 juni 2023 @ 13:03:
[...]

Gaat dat nog wel door? Nadat er in Den Haag e.o. ongeveer 18k woningen voorzien zijn van een 2e glasvezelaansluiting, heeft KPN uiteindelijk alsnog de hele bestaande netwerken overgenomen. En m.b.t. Delta slingert KPN dergelijke "verwachtingen" al vanaf eind vorig jaar in het rond.

In dat geval kan ik me niet voorstellen dat dat "plan van aanpak" gaat over het aanleggen van nieuwe aansluitingen, eerder over "de overname van het bestaande netwerk/plannen".

In de regio Den Haag hebben nu al 18k mensen een dubbele KPN aansluiting in huis. Mij lijkt dat dat voor KPN helemaal geen wenselijke situatie is.
Deze reactie snap ik niet. De oorspronkelijke vraag ging over een nieuw aan te leggen gebied bij @Naafkap

Als er wordt aangegeven voor een bepaalde gemeente of wijk dat er een plan van aanpak wordt gemaakt dan gaat dat over de zaken die ik net hierboven noemde. Dus voor de aanleg van nieuw glas.

Het overnemen van netwerken van anderen is een geheel ander verhaal en zeer bedrijfsgeheim.
Jij geeft aan dat KPN verwachtingen aangaande Delta in het rond slingert. Dat lijkt me pertinent onwaar.
Het enige dat er is gebeurd, is dat de CFO, Chris Figee, in een interview heeft aangegeven dat hij verwacht dat Delta of Open Dutch Fiber op termijn in de verkoop gaan. En als dat gebeurt, dat KPN zeker interesse heeft. Ik noem dat geen verwachtingen rond slingeren, maar gewoon een realistische voorspelling. Drie partijen in 1 landje is teveel.

Het overnemen van Primevest was ook binnen KPN maar bij heel weinigen bekend en heeft niets met dit verhaal te maken. En ja, dan zijn er in Den Haag circa 18K woningen met een dubbele aansluiting in huis. Maar op het totaal van 127K houdt KPN dan nog altijd 109K aansluitingen over die ze zelf niet meer hoeven aan te leggen. Scheelt een boel uitrol voor die woningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Barre73 schreef op maandag 19 juni 2023 @ 14:18:
[...]

Deze reactie snap ik niet. De oorspronkelijke vraag ging over een nieuw aan te leggen gebied bij @Naafkap

Als er wordt aangegeven voor een bepaalde gemeente of wijk dat er een plan van aanpak wordt gemaakt dan gaat dat over de zaken die ik net hierboven noemde. Dus voor de aanleg van nieuw glas.

Het overnemen van netwerken van anderen is een geheel ander verhaal en zeer bedrijfsgeheim.
Jij geeft aan dat KPN verwachtingen aangaande Delta in het rond slingert. Dat lijkt me pertinent onwaar.
Het enige dat er is gebeurd, is dat de CFO, Chris Figee, in een interview heeft aangegeven dat hij verwacht dat Delta of Open Dutch Fiber op termijn in de verkoop gaan. En als dat gebeurt, dat KPN zeker interesse heeft. Ik noem dat geen verwachtingen rond slingeren, maar gewoon een realistische voorspelling. Drie partijen in 1 landje is teveel.

Het overnemen van Primevest was ook binnen KPN maar bij heel weinigen bekend en heeft niets met dit verhaal te maken. En ja, dan zijn er in Den Haag circa 18K woningen met een dubbele aansluiting in huis. Maar op het totaal van 127K houdt KPN dan nog altijd 109K aansluitingen over die ze zelf niet meer hoeven aan te leggen. Scheelt een boel uitrol voor die woningen.
Maar aangezien er dus al eerder geruchten zijn geweest over een eventuele overname van Delta in de toekomst, zou het natuurlijk geen hele rare zet zijn. Ik bedoel het niet negatief overigens, ik denk dat het vanuit KPN gezien een hele goede zet zou zijn. Maar dat krijg je als consument toch niet te horen tot een eventueel persbericht eruit is. Ik verwacht gewoon nog wel e.e.a. in glasvezelland de komende jaren. Het is natuurlijk ook een nieuwe markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Anoniem: 39993 schreef op maandag 19 juni 2023 @ 15:16:
[...]

Maar aangezien er dus al eerder geruchten zijn geweest over een eventuele overname van Delta in de toekomst, zou het natuurlijk geen hele rare zet zijn. Ik bedoel het niet negatief overigens, ik denk dat het vanuit KPN gezien een hele goede zet zou zijn. Maar dat krijg je als consument toch niet te horen tot een eventueel persbericht eruit is. Ik verwacht gewoon nog wel e.e.a. in glasvezelland de komende jaren. Het is natuurlijk ook een nieuwe markt.
Uiteraard kan er van alles gebeuren in de toekomst. Maar neem van me aan: Als KPN zegt dat er een plan van aanpak wordt gemaakt, dan heeft dat echt niets te maken met een mogelijke overname van een partij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsmemax
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13:49
Hier in Utrecht ook plan van aanpak bij mijn adres via kpn netwerk, maar nu is ODF druk bezig met de straat open te halen en de welbekende groen/blauwe kabels in de grond aan te leggen.

Zou het zonde vinden als KPN ook nog de grond gaat openhalen voor de oranje kabels naast die van ODF te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtl
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 09-06 22:10
Weet iemand waarom het zo lang duurt voordat je een abonnement kan afsluiten? Hier is anderhalve maand geleden een glasaansluiting in de meterkast geplaatst, maar pas in december kan ik er iets mee volgens mijn status.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
itsmemax schreef op maandag 19 juni 2023 @ 16:58:
Hier in Utrecht ook plan van aanpak bij mijn adres via kpn netwerk, maar nu is ODF druk bezig met de straat open te halen en de welbekende groen/blauwe kabels in de grond aan te leggen.

Zou het zonde vinden als KPN ook nog de grond gaat openhalen voor de oranje kabels naast die van ODF te leggen.
dat gaat wel gebeuren dat kpn er straks keer langs heen komt ja :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jopoh
mrtl schreef op maandag 19 juni 2023 @ 17:22:
Weet iemand waarom het zo lang duurt voordat je een abonnement kan afsluiten? Hier is anderhalve maand geleden een glasaansluiting in de meterkast geplaatst, maar pas in december kan ik er iets mee volgens mijn status.
Klinkt alsof bovenliggende netwerk richting de pop met dslam niet klaar is of een fout in de database zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
itsmemax schreef op maandag 19 juni 2023 @ 16:58:

Maar dat gaat wel gebeuren, zoals Joost Farwerk, CEO van KPN vorige maand al aangaf bij een lezing op het Telecom Paper jaarcongres:

Quote:

Overbuild bij fiber niet langer uit te sluiten
KPN heeft zich bij de aanleg van glasvezelnetwerken tot nu toe voornamelijk op kleine plaatsen, middelgrote steden en kleinere delen van grote steden gericht. Het bedrijf gaat zich nu meer richten op de steden. KPN CEO Joost Farwerck meldde daarbij tijdens het jaarcongres van Telecom Paper afgelopen week, dat panden meerdere aansluitingen krijgen, het zogenaamde Overbuild. “We hebben onze klanten toegang tot fiber van KPN beloofd en zullen dat waarmaken.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
jopoh schreef op maandag 19 juni 2023 @ 19:51:
[...]

Klinkt alsof bovenliggende netwerk richting de pop met dslam niet klaar is of een fout in de database zit.
Ik gok op Dslam nog niet klaar en daarom adres niet op status 2 opgeleverd maar met plandatum in december..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x280
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 30-04 23:31
Lekker dan, afgelopen week is kpn met spoed langsgeweest. Kpn zit in de meterkast. Maar niet op straat.
Odf ligt op straat maar niet in de meterkast.

De monteur heeft er een soort van gatenkaas van gemaakt, via de vve van het complex hebben we dit gemeld maar nog geen terug koppeling. Waar ik vooral bang voor ben is dat er door de gemaakte gaten muizen naar binnen gaan komen.

Appartement van 8 hoog met iets van 24 woningen in amsterdam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstoud
  • Laatst online: 00:34
x280 schreef op maandag 19 juni 2023 @ 22:49:
Waar ik vooral bang voor ben is dat er door de gemaakte gaten muizen naar binnen gaan komen.
Creatief met kurk.

YouTube: Kreatief met Kurk, Les 6: Techniek

RIPE Atlas probe: 1005104

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myliobatis
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07-06 21:36
mrtl schreef op maandag 19 juni 2023 @ 17:22:
Zo staat de status bij mij ook. Glasaansluiting in de meterkast, december/januari afgerond.
Volgens de klantenservice is dit een standaard datum en staat er op mijn adres wel "problemen met hoogbouw" o.i.d.
Er kan geen planning gegeven worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fondacio
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Anderhalf jaar na de aanleg van glasvezel door KPN Netwerk in de Haagse straat waar mijn moeder woont, lijkt het er nu op dat er eindelijk iemand komt om de verbinding in huis aan te leggen.

Nu vroeg ik mij af hoe flexibel KPN daarbij is. Voorzover ik weet zijn er drie mogelijke aansluitpunten in huis: de oude PTT-koperlijn komt aan in de woonkamer. Ergens anders in de woonkamer zit het aansluitpunt voor de kabel (voorheen Casema, nu Ziggo). En dan is er nog de meterkast, die verreweg het meest praktische zou zijn, maar het kan best wel eens zijn dat de buis die daarheen loopt wordt gedeeld met het huis van de buren.

Weet iemand hier of KPN Netwerk straks gebonden is aan de oude koperlijn of ook gebruik kan maken van de buizen van de andere aansluitingen of een nieuwe kan aanleggen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
fondacio schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 09:37:
Anderhalf jaar na de aanleg van glasvezel door KPN Netwerk in de Haagse straat waar mijn moeder woont, lijkt het er nu op dat er eindelijk iemand komt om de verbinding in huis aan te leggen.

Nu vroeg ik mij af hoe flexibel KPN daarbij is. Voorzover ik weet zijn er drie mogelijke aansluitpunten in huis: de oude PTT-koperlijn komt aan in de woonkamer. Ergens anders in de woonkamer zit het aansluitpunt voor de kabel (voorheen Casema, nu Ziggo). En dan is er nog de meterkast, die verreweg het meest praktische zou zijn, maar het kan best wel eens zijn dat de buis die daarheen loopt wordt gedeeld met het huis van de buren.

Weet iemand hier of KPN Netwerk straks gebonden is aan de oude koperlijn of ook gebruik kan maken van de buizen van de andere aansluitingen of een nieuwe kan aanleggen?
De eis vanuit KPN Netwerk aan de aannemer is:
Bij voorkeur de meterkast waar ook een stopcontact zit of simpel te maken is. En er moet 1 kabel naar de woonkamer kunnen zodat daar de router (Experiabox bijvoorbeeld) kan staan en je vanaf daar de TV etc. kan aansluiten.

Kan de meterkast niet omdat bovenstaande twee punten niet kunnen -> andere locatie in de woning zoeken voor de FTU, die daar wel aan voldoet. Dat hoeft dus zeker niet nabij het ISRA punt te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikoool
Vandaag was het eindelijk zo ver: de monteur kwam daadwerkelijk langs, en heeft de aansluiting netjes in de meterkast geplaatst (dat had zijn voorkeur ook dus dat kwam mooi uit). Ik had nog een Genexis apparaat van de vorige aansluiting (dat ding die op de glasvezelaansluiting moet), en de monteur heeft die ook direct op de aansluiting gezet. Hij is pas weggegaan toen de twee lampjes groen werden. Prima aardige vent, heeft ook de stoep en het paadje van de stoep naar mijn voordeur weer netjes dichtgemaakt na de vezel hieronder te hebben getrokken.

De verbinding zelf lijkt verder tot nu stabiel, en ik kan ook al (afgerond) 1000/1000 halen, dus wat dat betreft ben ik tevreden. De weg hiernaartoe en de communicatie vanuit NetwerkNL ben ik nog steeds niet bepaald tevreden over, maar ik hoop dat ik die nu niet meer nodig heb :)

[ Voor 3% gewijzigd door maikoool op 21-06-2023 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myliobatis
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07-06 21:36
Barre73 schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 11:42:
[...]

De eis vanuit KPN Netwerk aan de aannemer is:
Bij voorkeur de meterkast waar ook een stopcontact zit of simpel te maken is. En er moet 1 kabel naar de woonkamer kunnen zodat daar de router (Experiabox bijvoorbeeld) kan staan en je vanaf daar de TV etc. kan aansluiten.

Kan de meterkast niet omdat bovenstaande twee punten niet kunnen -> andere locatie in de woning zoeken voor de FTU, die daar wel aan voldoet. Dat hoeft dus zeker niet nabij het ISRA punt te zijn.
Daar is bij mij niet naar gekeken, ISRA punt zit in de meterkast, waar ook de Experiabox staat.

Er loopt alleen een kabelgoot van de meterkast naar de woningkamer naar de coax aansluiting.

Geen aansluiting voor een ADSL / UTP kabel in de woonkamer.
Dit waren meerkosten bij oplevering (sociale huurwoning).

Ik heb zelf een UTP kabel onder het laminaat gelegd naar een switch.

Hiermee zeg ik niet dat het onmogelijk is
Ik verwacht niet dat veel andere bewoners daar aan denken of de Wifi gebruiken.

[ Voor 3% gewijzigd door Myliobatis op 21-06-2023 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:19
Afgelopen maandag is hier een monteur van Guideon langsgeweest, de installatiepartner van T-Mobile. Hij heeft glasvezel aangesloten in onze woning uit 2014.

Daar hebben we nog een FTU, van ik vermoed ook 2014 hangen. Ik vroeg aan hem of die nog geschikt was, en dat was volgens hem het geval (maar het was wel een oud model). Om vervolgens de Zyxel ONT aan te sluiten, heeft hij met een klein tangetje een gaatje gemaakt in de zijkant van de linker 'kap' van de FTU, zodat de fiber daar langs kan lopen.

Klopt deze aansluiting nu? Ik had eigen verwacht (cq gehoopt) dat ik van die lelijke grote unit af zou zijn en ook een kleine FTU zou krijgen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/17dEkD7cRio5M1D9NmgE-ti5J3k=/x800/filters:strip_exif()/f/image/5OddGxIqa5KVgFi7LFkLYpQJ.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:27

Wildfire

Joy to the world!

SyS_ErroR schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 18:02:
Afgelopen maandag is hier een monteur van Guideon langsgeweest, de installatiepartner van T-Mobile. Hij heeft glasvezel aangesloten in onze woning uit 2014.

Daar hebben we nog een FTU, van ik vermoed ook 2014 hangen. Ik vroeg aan hem of die nog geschikt was, en dat was volgens hem het geval (maar het was wel een oud model). Om vervolgens de Zyxel ONT aan te sluiten, heeft hij met een klein tangetje een gaatje gemaakt in de zijkant van de linker 'kap' van de FTU, zodat de fiber daar langs kan lopen.

Klopt deze aansluiting nu? Ik had eigen verwacht (cq gehoopt) dat ik van die lelijke grote unit af zou zijn en ook een kleine FTU zou krijgen.

[Afbeelding]
Ja, je aansluiting klopt -- alhoewel normaliter er kappen worden gebruikt waar dit glasvezelkabeltje al in verwerkt zit (bij de wholesale aanbieders dus, KPN gebruikt altijd een (O)NT die rechtstreeks over de FTU heen schuift nou ja, de oudere GPON aansluitingen uitgezonderd dan).

En nee, die FTU (met die oranje kappen dus) blijf je dus gewoon houden. Pas als jouw verbinding naar XGSPON zou gaan migreren is er noodzaak die te vervangen.

[ Voor 11% gewijzigd door Wildfire op 21-06-2023 19:15 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:19
Tnx Wildfire! Dank voor de toelichting!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jor177
Na weer een maand van radiostilte heb ik maar weer eens onze vrienden van VolkerWessels opgebeld.
Dit keer was er helemaal slecht nieuws. Het dossier was afgesloten omdat mijn adres als aangesloten staat geregistreerd. Er was niets meer aan te doen, en er werd mij nog een prettige dag gewenst.

Dus ik had geen andere optie dan nog maar een keer KPN te bellen.
Gelukkig kreeg ik iemand met ervaring aan de telefoon.
Volgens de medewerker was glasvezel op mijn adres inderdaad als aangesloten geregistreerd, terwijl de BOP nog doelloos naast de gevel ligt.

Het plan is om een verlening aan te vragen met glasvezel waarbij een monteur het komt 'aansluiten'.
De monteur zal vervolgens concluderen dat dat niet mogelijk is en weer een seintje sturen naar KPN Netwerk.

Ik had gehoopt dat de monteur wel een aansluiting zou mogen maken naar de BOP, maar dat is kennelijk niet mogelijk. Wellicht kan de monteur toch nog iets betekenen als deze daadwerkelijk komt...

Het is jammer dat het zo moet, temeer omdat er nog genoeg andere adressen per abuis zijn afgemeld.
Allemaal zeer inefficient... Nu hopen op een voorspoedige afloop..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Wildfire schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 19:11:
[...]

Ja, je aansluiting klopt -- alhoewel normaliter er kappen worden gebruikt waar dit glasvezelkabeltje al in verwerkt zit (bij de wholesale aanbieders dus, KPN gebruikt altijd een (O)NT die rechtstreeks over de FTU heen schuift nou ja, de oudere GPON aansluitingen uitgezonderd dan).

En nee, die FTU (met die oranje kappen dus) blijf je dus gewoon houden. Pas als jouw verbinding naar XGSPON zou gaan migreren is er noodzaak die te vervangen.
@Wildfire Over dat laatste is nog niks over bekend. Ik schat zelfs in dat het goedkoper is voor KPN om een passende XGS-PON ONT te maken voor op de Tyco's, dan om elke keer een Tyco volledig voor een TK-01 te vervangen als een klant om moet naar XGS-PON.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:27

Wildfire

Joy to the world!

Barre73 schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 14:54:
[...]

@Wildfire Over dat laatste is nog niks over bekend. Ik schat zelfs in dat het goedkoper is voor KPN om een passende XGS-PON ONT te maken voor op de Tyco's, dan om elke keer een Tyco volledig voor een TK-01 te vervangen als een klant om moet naar XGS-PON.
Daar zou je wel eens gelijk in kunnen hebben. Hoop alleen niet op een losse kap met patchkabeltje naar externe ONT zoals bij GPON. 😋

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-06 22:25
Wildfire schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 18:17:
[...]

Daar zou je wel eens gelijk in kunnen hebben. Hoop alleen niet op een losse kap met patchkabeltje naar externe ONT zoals bij GPON. 😋
Hoop het ook niet, maar ook hier geldt weer.... "Kosten".
Is een XGSPON ONT in een andere formfactor dan de TY-01 goedkoper om uit te rollen, dan gaan ze daar gewoon voor kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synoniem
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Soundwork schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 20:07:
[...]

Hoop het ook niet, maar ook hier geldt weer.... "Kosten".
Is een XGSPON ONT in een andere formfactor dan de TY-01 goedkoper om uit te rollen, dan gaan ze daar gewoon voor kiezen.
Zou zo'n kwetsbare oplossing met grote kans op beschadigen, opwegen tegen de meerkosten bij die aantallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
  • Laatst online: 04-06 22:25
synoniem schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 20:14:
[...]

Zou zo'n kwetsbare oplossing met grote kans op beschadigen, opwegen tegen de meerkosten bij die aantallen?
Goede vraag....
In dat opzicht zou het wel verstandiger zijn wel voor de TY-01 een XGSPON ONT te laten ontwikkelen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
Soundwork schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 20:23:
[...]

Goede vraag....
In dat opzicht zou het wel verstandiger zijn wel voor de TY-01 een XGSPON ONT te laten ontwikkelen...
Hoeft ook niet moeilijk te zijn. Genexis heeft al een NT voor de TY-01. En ze maken de huidige ONT voor de TK-01. Kwestie van de inhoud van de ene in de andere zien te proppen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megasyb
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 09-06 06:18
Hoera! De wegparkeerdatum op mijn adres is verdwenen! Oh nee. Toch niet...

Volgens kpnnetwerk.nl postcodecheck heeft de woningbouwcorporatie van mijn flat geen toestemming gegeven. Dat terwijl er eerst stond dat ik in oktober 2022 en later juli '23 glasvezel zou krijgen. Op het terrein van mijn flat liggen wel al meer dan een jaar 2 sprietjes verborgen onder de tegels. Iemand een idee of, en zo ja hoe, ik dit vlot kan trekken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
Megasyb schreef op zondag 25 juni 2023 @ 07:58:
Hoera! De wegparkeerdatum op mijn adres is verdwenen! Oh nee. Toch niet...

Volgens kpnnetwerk.nl postcodecheck heeft de woningbouwcorporatie van mijn flat geen toestemming gegeven. Dat terwijl er eerst stond dat ik in oktober 2022 en later juli '23 glasvezel zou krijgen. Op het terrein van mijn flat liggen wel al meer dan een jaar 2 sprietjes verborgen onder de tegels. Iemand een idee of, en zo ja hoe, ik dit vlot kan trekken?
Om te beginnen zelf contact zoeken met je woningbouwvereniging?
Er kunnen vele redenen zijn waarom er geen toestemming is en die kunnen we hier niet zo achterhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-06 18:42
Wat zijn hier de ervaringen met hoe lang de eerste stap "We maken een plan voor jouw buurt" duurt? Want zat recent uit nieuwsgierigheid weer op de KPNNetwerk site te kijken en zag dat het daarin veranderd was. ODF/T-mobile had recent hier al plannen voor de buurt aangekondigd, maar heb een voorkeur voor het meer open KPNNetwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synoniem
  • Niet online
Pompi schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 22:49:
Wat zijn hier de ervaringen met hoe lang de eerste stap "We maken een plan voor jouw buurt" duurt? Want zat recent uit nieuwsgierigheid weer op de KPNNetwerk site te kijken en zag dat het daarin veranderd was. ODF/T-mobile had recent hier al plannen voor de buurt aangekondigd, maar heb een voorkeur voor het meer open KPNNetwerk.
Nieuw aan te leggen KPN Netwerken zijn ook niet meer zo open door de keuze van apparatuur in de POP dus als ODF eerder begint kan je net zo goed die nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
synoniem schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 23:41:
[...]

Nieuw aan te leggen KPN Netwerken zijn ook niet meer zo open door de keuze van apparatuur in de POP dus als ODF eerder begint kan je net zo goed die nemen.
Nieuwe KPN netwerken geven veel meer provider keuze dan ODF.
Op dezelfde manier als het DSL netwerk, dus alle providers moeten diensten bij KPN inkopen. Niet ideaal maar beter dan 1 provider zoals ODF.

En ja, bij ODF kunnen partijen zelf nog wel apparatuur in de PoP zetten. Maar dat doet bijna niemand in NL meer, dus in werkelijkheid is het niet veel anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-06 18:42
synoniem schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 23:41:
[...]

Zoals @Barre73 al aan geeft gaat het mij inderdaad vooral om provider keuze. ODF heeft alleen Tmobile terwijl met een KPNNetwerk aansluiting je meer keuze hebt. En ik ben niet echt een persoon die elk jaar van provider naar provider hopt, dus dan is grotere provider keuze fijner dan dat je verplicht Tmobile moet nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synoniem
  • Niet online
Pompi schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 09:56:
[...]

Zoals @Barre73 al aan geeft gaat het mij inderdaad vooral om provider keuze. ODF heeft alleen Tmobile terwijl met een KPNNetwerk aansluiting je meer keuze hebt. En ik ben niet echt een persoon die elk jaar van provider naar provider hopt, dus dan is grotere provider keuze fijner dan dat je verplicht Tmobile moet nemen.
Klopt je hebt in eerste instantie meer keus. Je betaalt intussen dan wel de KPN tax. Kijk maar wat een abonnement kost over KPN WBA en via de oudere echt open netwerken. Goed voorbeeld hiervan is Freedom die en via KPN WBA levert en via een open netwerk. Dat scheelt zo maar 15 euro en meer per maand. (Even afgezien van actietarieven.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
synoniem schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 13:56:
[...]

Klopt je hebt in eerste instantie meer keus. Je betaalt intussen dan wel de KPN tax. Kijk maar wat een abonnement kost over KPN WBA en via de oudere echt open netwerken. Goed voorbeeld hiervan is Freedom die en via KPN WBA levert en via een open netwerk. Dat scheelt zo maar 15 euro en meer per maand. (Even afgezien van actietarieven.)
Maar... Het ging hier niet over een bestaand adres. Jouw aanname is nu dat bijvoorbeeld Freedom straks op ODF kan leveren. Dat zouden ze dan via Glasoperator Wholesale moeten doen en daar zijn nog geen prijzen voor bekend. Ik neem ook aan dat die sowieso lager liggen dan KPN Wholesale maar waarschijnlijk wat hoger dan T-Mobile.

Maar ik zie het hele probleem niet want je hoeft niet te kiezen welke netwerkbeheerder je een aansluiting laat maken. Je laat ze gewoon beiden aansluiten. Dan heb je in ieder geval maximale keuze. En als @Pompi in een laagbouwwoning zit en daardoor de aansluiting buiten blijft liggen, dan maakt het nog niet uit. Zowel ODF als KPN Netwerk rekenen geen extra kosten als je de kabel later alsnog wil laten binnen brengen. Ze vragen slechts een abonnetbij een provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikedejong25
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 11-06 19:30
Ik meld mij ook maar even in dit topic, omgeving winkelcentrum bloemendaal 2804

Betreft hoogbouw aansluiting maar woning op bgg en ivm hoogbouw besteed volker wessels dit weer uit aan RSV Telecom

In maart 2019 de glasvezelavond in de Mammoet bezocht en direct bij Delta Fiber een abo afgesloten.
Na een jaar bleek dat zij stilzwijgend zijn gestopt, vreemd zonder terugkoppeling.
In mei 2021 gaf KPN aan in dit gat te duiken, ik heb direct een hussel 500/500 abo afgesloten.
in juli 2021 werd de fiber tot de deur geschoten.

Hierna bleek dat het schouwdocument foutief was opgesteld want de oneven nummers aan de overkant van het andere appartementencomplex waren niet meegenomen ivm intern distributiepunt, dit heeft een jaar gekost.

Hierna bleek dat glasvezel nog moest worden ingelast en word door weer ander bedrijf uitgevoerd.
Ook was er van alles mis met de voeding en moest dit worden uitgebreid.

Ik heb wel 100 keer geprobeerd met Volker Wessels en RSV Telecom en KPN Netwerk in contact proberen te komen maar die zijn telefonisch slecht bereikbaar en/of wijzen naar elkaar.

KPN Netwerk verbind alleen door naar Volker Wessels en heeft verder geen info.
Volker Wessels geeft aan dat de nieuwe schouw nog niet zichtbaar is in het systeem.
RSV Telecom is nu aan zet maar op terugbelverzoeken wordt niet gereageerd.

Inmiddels feb 2023 na ruim 1,5 jaar wachten en een nog steeds uit de grond stekende Fiber bij de voordeur is RSV Telecom weer bezig in het appartementencomplex, er kan eindelijk gelast worden en aan het distributiepunt worden gewerkt. Er worden kabels getrokken en de bewoners vanaf de 1e etage hebben nu allemaal een FTU kastje in hun meterkast.

Mijn bgg woning kan niet worden aangesloten want men wilde eerst via de kruipruimte (er is geen kruipruimte), toen wilde ze onder het complex door (is niet mogelijk), toen was de optie via gasaansluiting maar dit wil Stedin niet.

Hierna bleek dat RSV Telecom niet weet waar het uiteinde van mijn Fiber kabel heen loopt, alleen dat deze 108 meter lang is, RSV Telecom zou contact zoeken met een van de onderaannemers die dit in juli 2021 onder de grond hebben geschoten naar mijn voordeur, en zou hier binnenkort op terugkomen.

Hierna weer veelvuldig geprobeerd met RSV Telecom in contact te komen, maar verder dan een terugbelverzoek komt het niet, ik heb inmiddels 10 verzoeken gedaan maar wordt gewoon niet teruggebeld.

Nu samengevat: De bewoners van de hoogbouw hebben allemaal alleen een FTU kastje maar komen verder geen steek verder, zelf steekt mijn Fiber kabel al 2 jaar uit de grond en is nog steeds onduidelijk waar deze kabel naar toe loopt, RSV Telecom zwijgt in alle toonaarden, Volker Wessels geeft intern aan dit weer bij RSV Telecom onder de aandacht te brengen maar ik heb hier weinig hoop in en ben qua glasvezel ten einde raad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikedejong25
Ik meld mij ook maar even in dit topic net als het andere KPN topic ik verneem graag welke de juiste is, omgeving winkelcentrum bloemendaal 2804

Betreft hoogbouw aansluiting maar woning op bgg en ivm hoogbouw besteed volker wessels dit weer uit aan RSV Telecom

In maart 2019 de glasvezelavond in de Mammoet bezocht en direct bij Delta Fiber een abo afgesloten.
Na een jaar bleek dat zij stilzwijgend zijn gestopt, vreemd zonder terugkoppeling.
In mei 2021 gaf KPN aan in dit gat te duiken, ik heb direct een hussel 500/500 abo afgesloten.

Hierna bleek dat het schouwdocument foutief was opgesteld want de oneven nummers aan de overkant van het andere appartementencomplex waren niet meegenomen ivm intern distributiepunt, dit heeft een jaar gekost.

Hierna bleek dat glasvezel nog moest worden ingelast en word door weer ander bedrijf uitgevoerd.

Ik heb wel 100 keer geprobeerd met Volker Wessels en RSV Telecom en KPN Netwerk in contact proberen te komen maar die zijn telefonisch slecht bereikbaar en/of wijzen naar elkaar.

Volker Wessels geeft aan dat de nieuwe schouw nog niet zichtbaar is in het systeem.

Inmiddels feb 2023 na ruim 1,5 jaar wachten en een nog steeds uit de grond stekende Fiber bij de voordeur is RSV Telecom weer bezig in het appartementencomplex, er kan eindelijk gelast worden en aan het distributiepunt worden gewerkt. Er worden kabels getrokken en de bewoners vanaf de 1e etage hebben nu allemaal een FTU kastje in hun meterkast.

Mijn bgg woning kan niet worden aangesloten want men wilde eerst via de kruipruimte (er is geen kruipruimte), toen wilde ze onder het complex door (is niet mogelijk), toen was de optie via gasaansluiting maar dit wil Stedin niet.

Hierna bleek dat RSV Telecom niet weet waar het uiteinde van mijn Fiber kabel heen loopt, alleen dat deze 108 meter lang is, RSV Telecom zou contact zoeken met een van de onderaannemers die dit in juli 2021 onder de grond hebben geschoten naar mijn voordeur, en zou hier binnenkort op terugkomen.

Hierna weer veelvuldig geprobeerd met RSV Telecom in contact te komen, maar verder dan een terugbelverzoek komt het niet, ik heb inmiddels 10 verzoeken gedaan maar wordt gewoon niet teruggebeld.

Nu samengevat: De bewoners van de hoogbouw hebben allemaal alleen een FTU kastje maar komen verder geen steek verder, zelf steekt mijn Fiber kabel al 2 jaar uit de grond en is nog steeds onduidelijk waar deze kabel naar toe loopt, RSV Telecom zwijgt in alle toonaarden, Volker Wessels geeft intern aan dit weer bij RSV Telecom onder de aandacht te brengen maar ik heb hier weinig hoop in en ben qua glasvezel ten einde raad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Laatst online: 21:42
Mijn God wat een incompetentie. Het doet denken aan de oude PTT waar KPN uit voortkomt:
Cabaretier Wim Kan spreekt in zijn oudejaarsconference van 1973 gekscherend over de afkorting voor ‘Putje graven, Tentje zetten, Tukkie doen'.
:o
Bron

offtopic:
Hoe krijgen we het voor elkaar met zoveel hoger opgeleide managers aan het roer? De moderne maatschappij gaat toch alleen maar vooruit? :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Koekenbakkertje
mikedejong25 schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 20:16:
Ik meld mij ook maar even in dit topic, omgeving winkelcentrum bloemendaal 2804

Stuur mij even een berichtje. Ik ben toevallig monteur in dat gebied en kan mogelijk wel een balletje voor je opgooien dat er eens via een andere weg aan de poort gerammelt wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikedejong25
Stuur mij even een berichtje. Ik ben toevallig monteur in dat gebied en kan mogelijk wel een balletje voor je opgooien dat er eens via een andere weg aan de poort gerammelt wordt
Dank je, net een bericht verstuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jor177
Ik heb vanmorgen besloten niet langer te wachten op VolkerWessels en alles in orde te maken voor een 'aansluitmonteur' die morgen zal komen vanuit KPN.

Mijn hoop is dat deze monteur wel mag lassen en een FT(U) mag plaatsen.
Als dat zo is, hoeft hij niets te boren of te graven, dat ga ik vandaag zelf doen.

De glasvezel is vorig jaar in april (!) aan de verkeerde kant van de voordeur geplaatst.
Op de foto is rechts de meterkast en daar heb ik alle ethernetkabels naartoe getrokken, dus daar moet hij ook komen.

Er zit nog genoeg slack op de kabel, dus ik kan zelf een gootje graven naar de andere kant om het eindstuk recht voor de gevel te leggen. Vervolgens boor ik zelf een gat en hoeft te monteur van KPN allen nog te lassen.

Ik ben benieuwd hoe het gaat lopen... Ik heb er toch een hard hoofd in... Medewerkers van KPN konden mij vertellen dat zij in principe niet zelf de glasvezel afmonteren...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZsaouLFTb64IgqV01rHymKvLOlc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EVCcjCWu44D309bAYsDB3AOa.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekenbakkertje
jor177 schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 10:05:
Ik heb vanmorgen besloten niet langer te wachten op VolkerWessels en alles in orde te maken voor een 'aansluitmonteur' die morgen zal komen vanuit KPN.

Als dat zo is, hoeft hij niets te boren of te graven, dat ga ik vandaag zelf doen.

De glasvezel is vorig jaar in april (!) aan de verkeerde kant van de voordeur geplaatst.
Op de foto is rechts de meterkast en daar heb ik alle ethernetkabels naartoe getrokken, dus daar moet hij ook komen.

Er zit nog genoeg slack op de kabel, dus ik kan zelf een gootje graven naar de andere kant om het eindstuk recht voor de gevel te leggen. Vervolgens boor ik zelf een gat en hoeft te monteur van KPN allen nog te lassen.

Ik ben benieuwd hoe het gaat lopen... Ik heb er toch een hard hoofd in... Medewerkers van KPN konden mij vertellen dat zij in principe niet zelf de glasvezel afmonteren...

[Afbeelding]
Er zijn kpn monteurs die ook de glasvezel naar binnen brengen. Ikzelf doe dat bijvoorbeeld.

Er hoeft overigens niet gelast te worden. Er wordt een prefab ftu met kabel naar binnen gebracht en die wordt gepacht in dat zwarte kastje de zogenoemde bop.

[ Voor 5% gewijzigd door Koekenbakkertje op 29-06-2023 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExiZTeNcE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-06 06:10
jor177 schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 10:05:

[Afbeelding]
Dat is toch een BOP die daar ligt? Dan zou het goed moeten komen. Sowieso kwam de aansluit monteur bij mij met 2 collega’s omdat ze de ftu nog moesten plaatsen. (Mannen hadden vroeg weekend aangezien de ftu al binnen zat :P )
Pagina: 1 ... 26 ... 38 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld om te praten over het glasvezel netwerk van KPN NetwerkNL en niet over de diensten van KPN of elke andere provider. Dat laatste mag gewoon in de ervaringen topics die we al hebben:
- Topicreeks: ~[KPN] Ervaringen & Discussie
- Topicreeks: ~[Vodafone / T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie