[KPN Netwerk - Glasvezelnetwerk] Aanleg en onderhoud

Pagina: 1 ... 17 ... 38 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimzand
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 03-06 21:06
Ook bijzonder, als ik nu opnieuw check op kpn.com krijg ik als enige helemaal geen glas meer aangeboden.
Buren links en rechts wel.
Op kpnnetwerk.nl staat nog steeds hetzelfde:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7-Bymf2w-k8WmqGtvcUlMfI646Q=/800x/filters:strip_exif()/f/image/YLqgODIBjO4866HfzrLucTkK.png?f=fotoalbum_large
pimzand schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 15:09:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
huisnummer -20 boven   januari-februari 2023
huisnummer -18 beneden juli-augustus 2022
huisnummer -16 boven   januari-februari 2023
huisnummer -12 beneden juli-augustus 2022
huisnummer -10 boven   juli-augustus 2022
huisnummer -8  boven   juli-augustus 2022
huisnummer -6  beneden januari-februari 2023
huisnummer -4  beneden januari-februari 2023
huisnummer -2  boven   juli-augustus 2022
ik             boven   januari-februari 2023
huisnummer +2  beneden januari-februari 2023
huisnummer +4  beneden januari-februari 2023
huisnummer +6  boven   juli-augustus 2022
huisnummer +8  boven   januari-februari 2023
huisnummer +10 beneden januari-februari 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:21

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Koldur schreef op maandag 23 mei 2022 @ 15:38:
@Gonadan Het is echt een zooitje, hier ook in Alkmaar, afspraak werd niet nagekomen om te plaatsen, bellen naar Volker Wessels heeft geen zin en KPN ook niet.... Ik had geluk dat ze bij de buren kwamen aanleggen de volgende dag en die gasten vriendelijk genoeg waren hem bij ons ook te plaatsen.

Ook bij onze buren kwamen ze niet op de afgesproken dag. Het is heel vaag in ieder geval allemaal. Lijkt wel alsof KPN het niet aangesloten wil zien, wij hadden zelfs al een abonnement gepreorderd, en zelfs dat maakte weinig verschil.
Volgens de KPN Netwerk medewerker is het project in december al afgesloten, wat mij verbaast gezien verdere ontwikkelingen maar goed.

Het is ronduit schandalig hoe ze met de communicatie en afspraken om gaan, absoluut misbruik van hun machtspositie. Ik zie twee scenario's die ik realistisch acht:
• de aannemer maakt er een potje van en het duurt allemaal veel langer dan gepland, waardoor KPN besluit dan maar genoegen te nemen met een losse kabel bij de deur want anders wordt het te duur voor ze.
• KPN heeft doelbewust alle consumenten voorgelogen om zoveel mogelijk goedkeuringen te krijgen, waarna ze lekker rustig aan kijken wie er een abonnementje neemt en dan wel zien waar het schip strandt.

En dan wel dit op facebook durven zetten:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xPhP9IdZei389t-2aR_uCCf1PAg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/6XeGeejNy6HGSQYDjYVG57kw.png?f=fotoalbum_large

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 00:39
Gonadan schreef op maandag 23 mei 2022 @ 16:14:
[...]

Volgens de KPN Netwerk medewerker is het project in december al afgesloten, wat mij verbaast gezien verdere ontwikkelingen maar goed.

Het is ronduit schandalig hoe ze met de communicatie en afspraken om gaan, absoluut misbruik van hun machtspositie. Ik zie twee scenario's die ik realistisch acht:
• de aannemer maakt er een potje van en het duurt allemaal veel langer dan gepland, waardoor KPN besluit dan maar genoegen te nemen met een losse kabel bij de deur want anders wordt het te duur voor ze.
• KPN heeft doelbewust alle consumenten voorgelogen om zoveel mogelijk goedkeuringen te krijgen, waarna ze lekker rustig aan kijken wie er een abonnementje neemt en dan wel zien waar het schip strandt.

En dan wel dit op facebook durven zetten:
[Afbeelding]
Het is zeker niet 2. Iedereen bij KPN Netwerk wil echt graag zoveel mogelijk woningen aansluiten.
Het is wel optie 1, maar met een kleine twist. De aannemer levert zelf (zonder overleg met KPN Netwerk) heel woningen op met de kabel voor de deur. Dat gebeurt niet omdat het voor KPN te duur zou worden. Of het project langer duur tof niet maakt voor de kosten niet zoveel uit. Dat kost de aannemer meer dan het KPN Netwerk kost.

Dit is inmiddels ook onderkend en er staan dingen op stapel waardoor dat straks niet meer kan.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
pimzand schreef op maandag 23 mei 2022 @ 15:57:
Ook bijzonder, als ik nu opnieuw check op kpn.com krijg ik als enige helemaal geen glas meer aangeboden.
Buren links en rechts wel.
Op kpnnetwerk.nl staat nog steeds hetzelfde:
[Afbeelding]

[...]
Lijkt me een korte fout in de checker. Als ik jouw adres check op kpn.com zie ik toch echt:

Glasvezel wordt aangelegd op jouw adres.
We verwachten dat het in januari - februari 2023 wordt aangelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39993

Nou, hier in Den Helder ook een hoop gedoe hoor. In oktober 2020 door KPN aangeschreven, omdat wij "binnenkort" glasvezel zouden krijgen. Toestemming gegeven (21 oktboer 2020) en me direct ook maar aangemeld voor een KPN 1 Gb abonnementje, wat zou ingaan zodra de aansluiting opgeleverd zou worden door KPN Netwerk.

Dat abonnement ga ik morgen dus maar annuleren. Communicatie is echt dramatisch. Ze maken geen enkel gecommuniceerde datum waar en je hoort gewoon helemaal niets meer van die gasten. Heb in maart en deze maand nog met zowel KPN "diensten" als met KPN "netwerk" gebeld, maar je komt geen stap verder. Qua aansluiten:

Initieel gecommuniceerd: december 2021 / januari 2022
Daarna gecommuniceerd: diensten zouden per 17 maart 2022 beschikbaar zijn

Maar, dan moet er dus wel een glasvezel in je meterkast gemonteerd zijn en daar schort het momenteel nog een beetje aan. :)

Resultaat van belronde in maart: KPN "netwerk" geeft een fictieve aansluitdatum op: 22 mei 2022.

Inderdaad, dat was gisteren. :) Nooit meer wat van ze gehoord. Alleen begint Ziggo zich af te vragen waarom ik mijn apparatuur nog niet terugstuur, want de overstapservice wordt duidelijk gedaan door KPN "diensten" en daar begin het systeem zich inmiddels waarschijnlijk wel af te vragen wanneer ik mijn spulletjes nou eens aansluit zodat ze kunnen gaan factureren euh... leveren.

Vandaag dus maar weer gebeld: status is nu: ONBEKEND. "De werkzaamheden zijn nog niet afgerond en het is nog niet bekend wanneer dat gedaan wordt." Ze hebben nu dus niet eens een fictieve aansluitdatum (die dus ook compleet waardeloos is, daar niet van) meer.

Ik annuleer morgen de hele spullenboel. Ze mogen me een retourlabel sturen voor hun hutkoffer met apparatuur. Ik oriënteer me wel weer opnieuw op een ISP als de boel aangesloten is. /klaarmee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aviv1
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 04-02 22:08
Sabes schreef op maandag 23 mei 2022 @ 15:57:
[...]

Kan je beter aan provider KPN vragen, het gaat hier om het netwerk (aanleg en onderhoud)
Ze zeggen 'ivm inflatie' ... lekker makkelijk weer

Let me share my screen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Barre73 schreef op maandag 23 mei 2022 @ 16:38:
Het is zeker niet 2. Iedereen bij KPN Netwerk wil echt graag zoveel mogelijk woningen aansluiten.
Uiteraard, dat is het verdienmodel. Maar aansluiten kan je ook zien als de straat alvast 'claimen' zodat andere partijen dat niet meer gaan doen, en vervolgens pas echt doorpakken als er een abonnement besteld wordt.
Het is wel optie 1, maar met een kleine twist. De aannemer levert zelf (zonder overleg met KPN Netwerk) heel woningen op met de kabel voor de deur. Dat gebeurt niet omdat het voor KPN te duur zou worden. Of het project langer duur tof niet maakt voor de kosten niet zoveel uit. Dat kost de aannemer meer dan het KPN Netwerk kost.

Dit is inmiddels ook onderkend en er staan dingen op stapel waardoor dat straks niet meer kan.
Het standaard verhaal bij aanbestedingen. Aannemers moeten concurreren op prijs en doorlooptijd, waarna ze het uiteindelijk toch niet waar kunnen maken. Voor beide partijen frustrerend.

Ondertussen heb ik de aannemer direct benaderd in de hoop dat die wél voor een afspraak kunnen zorgen, KPN Netwerk weigert het pertinent. Overigens ook om contactgegevens te verstrekken of iemand met meer mandaat contact op te laten nemen. Van professionaliteit kan je ze in ieder geval niet beschuldigen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Barre73 schreef op maandag 23 mei 2022 @ 16:40:
Lijkt me een korte fout in de checker. Als ik jouw adres check op kpn.com zie ik toch echt:

Volgens KPN.com heb ik al gigabit op mijn adres, maar de kabel bij de voordeur stelt toch echt van niet. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gonadan schreef op maandag 23 mei 2022 @ 17:09:
[...]

Volgens KPN.com heb ik al gigabit op mijn adres, maar de kabel bij de voordeur stelt toch echt van niet. :D
Zelfde verhaal als hier dus:
- De ene helft van KPN zit "op mij te wachten, omdat ik mijn spul aan moet sluiten, omdat de aansluiting al lang opgeleverd is".
- De andere helft van KPN kan nog niet eens zeggen wanneer ik een aansluiting krijg. Eerder gaven ze nog een fictieve installatiedatum, maar zelfs daar durven ze hun vingers al niet meer aan te branden. Spul had door KPN "netwerk" hier al in januari opgeleverd moeten zijn. 4 maanden verder en ze weten nog van niets. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 21-01-2023
Zojuist ook een contract afgesloten bij KPN. Een 1Gb verbinding met televisie voor €35,- euro. Hopelijk valt de V12 van KPN niet tegen bij het online gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BramViking schreef op maandag 23 mei 2022 @ 18:14:
Zojuist ook een contract afgesloten bij KPN. Een 1Gb verbind met televisie voor €35,- euro. Hopelijk valt de V12 van KPN niet tegen bij het online gamen.
Heb ik in oktober 2020 al afgesloten. :) Maar ik begin me af te vragen of ze ooit nog maar iets gaan leveren. Hoop niet dat je nog wat nodig hebt van KPN "Netwerk", want dat dat kan nog weleens lang gaan duren.

Ik vond ruim anderhalf jaar wel genoeg. Morgen annuleer ik dus juist dat 1 Gb abonnement. Laat KPN Netwerk eerst maar eens opleveren, dan ga ik daarna wel opnieuw kijken naar een ISP. Keuze was nu op KPN gevallen, maar dat kan natuurlijk anders uitvallen de volgende keer. Kijk wel wie er dan een leuke aanbieding heeft. Mijn positieve ervaring met KPN uit mijn vorige woning (had daar al 10 jaar glasvezel) is inmiddels fors naar beneden gehaald met deze deceptie. :) Kan zomaar een andere partij worden dus.

[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 39993 op 23-05-2022 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 21-01-2023
Anoniem: 39993 schreef op maandag 23 mei 2022 @ 18:16:
[...]

Heb ik in oktober 2020 al afgesloten. :) Maar ik begin me af te vragen of ze ooit nog maar iets gaan leveren. Hoop niet dat je nog wat nodig hebt van KPN "Netwerk", want dat dat kan nog weleens lang gaan duren.
Ik zit al op het KPN netwerk via XS4ALL dus dat moet vlot gaan. Constateer trouwens dat ik in het verkeerde topic zit :).

[ Voor 6% gewijzigd door BramViking op 23-05-2022 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimzand
Barre73 schreef op maandag 23 mei 2022 @ 16:40:
[...]

Klopt. Andere browser geprobeerd, en die toont het wel.
Het zal door een cookie komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man-o-script
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:10
Voor de prijszoekers: KPN heeft de 12 maanden internet (en tv) voor 35 euro per maand weer terug. Nu wederom voor het hele land en niet alleen in geselecteerde gebieden.
Als alternatief is er ook de keuze voor een Philips 4K Smart TV met Ambilight. Ook te combineren met een extra cashback tot 60 euro via Breedbandwinkel.

https://www.breedbandwink...tv-bij-kpn-internet-en-tv

//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
man-o-script schreef op maandag 23 mei 2022 @ 18:38:
Voor de prijszoekers: KPN heeft de 12 maanden internet (en tv) voor 35 euro per maand weer terug. Nu wederom voor het hele land en niet alleen in geselecteerde gebieden.
Als alternatief is er ook de keuze voor een Philips 4K Smart TV met Ambilight. Ook te combineren met een extra cashback tot 60 euro via Breedbandwinkel.

https://www.breedbandwink...tv-bij-kpn-internet-en-tv
Dat hoort niet in dit topic maar in het KPN topic (de provider).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man-o-script
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:10
Barre73 schreef op maandag 23 mei 2022 @ 18:49:
[...]
Dat hoort niet in dit topic maar in het KPN topic (de provider).
Sorry je hebt gelijk, verkeerd gekeken.

//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 23:12

Amphiebietje

In de blubber

Hier hebben ze dus op zaterdag gewerkt om kabels te leggen tegen de gevel van de flat, zijn halverwege de middag gestopt, nog bij wat mensen op bezoek gegaan maar niet allemaal, en gisteren kwam ik erachter dat in plaats van dat ze alle 9 verdiepingen van kabels hadden voorzien ze halverwege gestopt zijn.

Dan denk je "Ach, maandag gaan ze wel verder...", maar vandaag was er niemand te bekennen. De straat ligt open, er liggen en hangen overal kabels, maar afmaken is er blijkbaar niet bij.

WTF? Is dit gewoon een lamme onderaannemer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CrazyDJBrian
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 28-03 08:39
Vanochtend bel afspraak met KPN, want mogelijk was het niet nodig om monteur langs te sturen (leek mij ook al).

Nog voordat ik mijn ogen open deed mail gehad van KPN dat het is geactiveerd, hierna getest en ja hoor alles werkt. Telefoon gesprek was dus met 2 sec ook klaar want alles werkt. :D

Vanavond verder testen en genieten van het super snelle internet :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-06 23:30

MrMarcie

CFMoto 650MT

Aviv1 schreef op maandag 23 mei 2022 @ 15:46:
Kreeg net een emailtje van KPN, ze verhogen de prijzen. Betaalde 50 euro p/m en dat wordt nu 52. Voor enkel 200mbit internet.

Is dit niet een beetje idioot duur?
Omdat er geen marktwerking is.

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:06
Aviv1 schreef op maandag 23 mei 2022 @ 15:46:
Kreeg net een emailtje van KPN, ze verhogen de prijzen. Betaalde 50 euro p/m en dat wordt nu 52. Voor enkel 200mbit internet.

Is dit niet een beetje idioot duur?
Tja bij Ziggo betaal je voor 300 Mbit 59 meen ik.

https://www.ziggo.nl/tarieven/internet

Het is gewoon erg prijzig ik Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimzand
Ik krijg nu toch een e-mail van KPN Netwerk dat ze klaar zijn met de graafwerkzaamheden in mijn wijk van Den Haag. Ik zou binnenkort een afspraakvoorstel krijgen voor het monteren van de aansluiting.

Dat dus ondanks het feit dat mijn aansluiting gepland zou zijn voor januari-februari 2023,
(versus juli-augustus 2022 voor buren die nu koperklant zijn).

Maar dat zegt nog niet zoveel, dit mailtje heeft mijn broer in Haarlem ook gekregen.
Hij heeft het daadwerkelijke voorstel nooit gekregen, en zijn buren die niets besteld hebben wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 23:12

Amphiebietje

In de blubber

Amphiebietje schreef op maandag 23 mei 2022 @ 22:34:
Hier hebben ze dus op zaterdag gewerkt om kabels te leggen tegen de gevel van de flat, zijn halverwege de middag gestopt, nog bij wat mensen op bezoek gegaan maar niet allemaal, en gisteren kwam ik erachter dat in plaats van dat ze alle 9 verdiepingen van kabels hadden voorzien ze halverwege gestopt zijn.

Dan denk je "Ach, maandag gaan ze wel verder...", maar vandaag was er niemand te bekennen. De straat ligt open, er liggen en hangen overal kabels, maar afmaken is er blijkbaar niet bij.

Goed, dus dit blijkt enerzijds een communicatie-faal van KPN Netwerk te zijn en anderzijds een bewoner van het gebouw die een afspraak maakt voor het laten plaatsen van de glasvezel kabel en vervolgens op vakantie gaat zodat hij er de hele week niet is (eikel...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzalucht
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17:56

Pizzalucht

Snotneus.

Pizzalucht schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 12:58:
[...]

Gisteren weer uren bezig geweest, conclusie: het hele DP is onbereikbaar vanuit de PoP, meting stopt na 30 meter :X

Wel gek, omdat de verbinding een maand geleden is gepatched, en die monteur de laser wel aan zag komen in de PoP. Dan is er ergens in die paar weken iets goed mis gegaan...
Ik hoorde de hele tijd maar niks, dus na 2 weken maar weer contact opgenomen. KPN Netwerk zou het weer bij de aannemer neerleggen en die zou contact met me opnemen.
Na 1 week nog steeds geen contact gehad dus weer contact opgenomen. Volgens KPN Netwerk zou de aannemer het hebben afgemeld maar die heeft helemaal geen contact met mij gehad 8)7 Volgens mijn mediaconverter is er nog steeds geen verbinding maar ze konden echt niks doen bij KPN Netwerker zonder een nieuwe ticket van de provider :') Nu komt er weer iemand van Guidion langs, en moet die weer iemand van KPN langs laten komen :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Heeft iemand ervaring met de monteur afspraak - kun je die veilig verzetten via de klantenservice of loop ik dan het risico dat de afspraak nog later gaat worden, of dat de bestelling/order in de soep loopt (met risico van vertraging, verlies van 12 maanden korting etc)?

De verhuis datum is 1 aug ipv 20 aug.. dus zou graag dit naar voren willen halen (via de site lukt dit niet..) Ben overigens nieuwe klant en kom vanaf ziggo (opzeggen doe ik zelf).

[ Voor 17% gewijzigd door Workaholic op 28-05-2022 13:25 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-06 13:24
Ook ik zit in het schuitje blijkbaar.

- glas aanleggen zouden ze doen in hanuari-februari
- in maart belde T-Mobile voor een abonnement, ik zou al glas moeten hebben
- eind maart, april is er gegraven en nu steekt er een oranje piefje uit de grond
- begin april belde T-Mobile weer, aansuiting zou 23 mei zijn
- abonnement genomen

Niemand meer gehoord of gezien. Status op kpnnetwerk.nl zegt alles klaar, wachten op abonnement. Status T-Mobile : wachten tot KPN de boel aansluit, dan kunnen wij verder.

Ik ben ondertussen erg blij dat ik niet voor de opzegservice heb gekozen. Zag de bui al hangen.

Hier is het dus nog even afwachten....

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06-06 16:25
@asing Als dat oranje piefje er is kan het nog weken duren voordat het naar binnen gaat.
En bij KPN netwerk staat dat bij ouders het ook gereed is maar daar is zelfs nog geen oranje voor de deur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedro_Newbie
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 06-06 07:24
Hier in Haarlem is T-mobile druk bezig glasvezel aan te leggen en aan te sluiten.
Nu geeft een postcodecheck bij KPN aan dat er binnenkort voor KPN ook glasvezel beschikbaar is.

Gaat KPN nu naast de groene kabels van T-mobile de oranje kabels van KPN leggen of liften ze mee met T-Mobile? Of krijg ik straks in de flat netjes 2 aansluitpunten voor glasvezel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jopoh
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-06 23:52
Pedro_Newbie schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 19:45:
Hier in Haarlem is T-mobile druk bezig glasvezel aan te leggen en aan te sluiten.
Nu geeft een postcodecheck bij KPN aan dat er binnenkort voor KPN ook glasvezel beschikbaar is.

Gaat KPN nu naast de groene kabels van T-mobile de oranje kabels van KPN leggen of liften ze mee met T-Mobile? Of krijg ik straks in de flat netjes 2 aansluitpunten voor glasvezel?
kpnnetwerk ligt zijn eigen kabels, dus ja 2 aansluitpunten krijg je

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roos79
Pedro_Newbie schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 19:45:

Ik heb nu 2 aansluitingen 1 van KPN en 1 van CAIW, want ze liften niet mee op die van elkaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

asing schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 15:10:
Ook ik zit in het schuitje blijkbaar.

- glas aanleggen zouden ze doen in hanuari-februari
- in maart belde T-Mobile voor een abonnement, ik zou al glas moeten hebben
- eind maart, april is er gegraven en nu steekt er een oranje piefje uit de grond
- begin april belde T-Mobile weer, aansuiting zou 23 mei zijn
- abonnement genomen

Niemand meer gehoord of gezien. Status op kpnnetwerk.nl zegt alles klaar, wachten op abonnement. Status T-Mobile : wachten tot KPN de boel aansluit, dan kunnen wij verder.

Ik ben ondertussen erg blij dat ik niet voor de opzegservice heb gekozen. Zag de bui al hangen.

Hier is het dus nog even afwachten....
Die opzeg service heb ik wel genomen. Ze hebben al 2x opgezegd. Maar de afsluiting is pas als KPN werkt. Dus ik heb nog gewoon Ziggo. Dat gaat dan weer wel goed :P
Roos79 schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 18:58:
@asing Als dat oranje piefje er is kan het nog weken duren voordat het naar binnen gaat.
En bij KPN netwerk staat dat bij ouders het ook gereed is maar daar is zelfs nog geen oranje voor de deur.
Oh, bij mij al bijna 10 maanden sprietjes voor de deur :'(

[ Voor 16% gewijzigd door MrMarcie op 29-05-2022 12:18 ]

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijskoman
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 21-09-2023
Weet iemand of de KPN-monteur (komt morgen) een glasvezelmodem bij zich heeft? Hier is vorige week (eindelijk) de glasvezelkabel naar binnen gebracht in de meterkast, ik heb nu dus een glasvezelaansluitpunt. Ik werd vandaag gebeld door van Gelder telecom voor een eindcontrole en die vertelden mij dat er vorige week ook een modem geplaatst had moeten worden. Dat is niet gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Thijskoman schreef op maandag 30 mei 2022 @ 12:41:
Weet iemand of de KPN-monteur (komt morgen) een glasvezelmodem bij zich heeft? Hier is vorige week (eindelijk) de glasvezelkabel naar binnen gebracht in de meterkast, ik heb nu dus een glasvezelaansluitpunt. Ik werd vandaag gebeld door van Gelder telecom voor een eindcontrole en die vertelden mij dat er vorige week ook een modem geplaatst had moeten worden. Dat is niet gebeurd.
Ja, deze heeft in principe altijd wel een NT (of modem zoals jij het noemt) bij zich. Of hij deze ook kan plaatsen en activeren is even de vraag want de opdracht daarvoor ligt dus nog bij Van Gelder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
Hier in de wijk ineens een paar bestelbusjes. Naast iedere bus zijn er wat tegels uit de stoep, er steekt een kluwen aan oranje kabels uit de grond en iemand in de bus is die aan het samenvoegen.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skynett
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 03:48
asing schreef op maandag 30 mei 2022 @ 17:23:
Hier in de wijk ineens een paar bestelbusjes. Naast iedere bus zijn er wat tegels uit de stoep, er steekt een kluwen aan oranje kabels uit de grond en iemand in de bus is die aan het samenvoegen.
Als je nog vragen hebt zou ik daar even snel langslopen. Dan kom je misschien wel meer te weten dan wanneer je gaat bellen.

Hier moet alle shit staan die ik heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

asing schreef op maandag 30 mei 2022 @ 17:23:
Heb ik afgelopen 9 maanden al vaker gehad. Vragen bij ze stellen helpt niet want die weten ook niet meer dan waar ze op dat moment mee bezig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
Skynett schreef op maandag 30 mei 2022 @ 17:36:
[...]

Als je nog vragen hebt zou ik daar even snel langslopen. Dan kom je misschien wel meer te weten dan wanneer je gaat bellen.
en @MrMarcie

Ik heb even geïnformeerd en de vezels worden nu doorverbonden. Gepatched dus eigenlijk. Voor de montage aan huis wordt een afspraak gemaakt. Maar voor die monteur kan komen moet dit eerst even gedaan zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
asing schreef op maandag 30 mei 2022 @ 17:58:
[...]

en @MrMarcie

Ik heb even geïnformeerd en de vezels worden nu doorverbonden. Gepatched dus eigenlijk. Voor de montage aan huis wordt een afspraak gemaakt. Maar voor die monteur kan komen moet dit eerst even gedaan zijn. :)
Die afspraak kan ook pas als je er een bericht over heb gehad of een seintje van heb gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

[...]

en @MrMarcie

Ik hoop voor je dat je veel succes ermee hebt. Laat even weten wanneer het gedaan is, ben benieuwd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barre73
[...]

en @MrMarcie

Het is geen patchen maar lassen (of smelten eigenlijk). Bij patchen verbind je met een stekker verbinding die je dus ook weer los kan klikken. Bij dit lassen is de verbinding permanent.
De vezels vanuit de woningen komen op een ondergronds punt (een DP of distributiepunt) bij elkaar met maximaal 96 stuks. Die worden daar gelast op een dunne kabel met 96 vezels die in een buis met minibuisjes vanuit de PoP (oudere projecten) of de straatkast (nieuwe projecten) komt en die gelaste combinatie gaat in een afgesloten box weer onder de grond.
Zo behoud je nog steeds je eigen vezel tot aan de PoP of straatkast maar alle aparte huiskabeltjes tot aan die PoP of straatkast laten lopen is onmogelijk. Dan zou je bij een straatlast circa 700 kabeltjes in de grond hebben liggen en bij een project met losse PoPs zelfs 3500 kabeltjes.

In dit filmpje krijg je een aardige indruk. De witte buis die je ziet bevat de 96 vezelige kabel vanuit de straatkast. En al die oranje kabels komen vanuit woningen. Die twee zaken moeten dus aan elkaar gelast worden (max 96 keer), netjes in omklap-cassettes worden gerold en in een waterdichte zwarte behuizing weer onder de grond (met een paar meter kabel eromheen gerold als marge voor latere verplaatsingen)

[ Voor 23% gewijzigd door Barre73 op 31-05-2022 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:39

Wildfire

Joy to the world!

Nou, er zit weer wat schot in de aanleg van de glasvezel. Sinds begin maart steken de oranje sprieten bij de zijgevels van ons appartementencomplexje uit de grond. Op 19 mei kreeg ik mails van KPN met een abonneenummer en pincode voor TV, dus er leek op de achtergrond al wat schot in het bestelproces te zitten.

En vandaag kwam ik thuis en kwam ik bij de hoofdingang een brief van KPN tegen, dat KPN van 7 t/m 10 juni bezig gaat met de aanleg van glasvezel in onze meterkasten en het verzoek de meterkast open te hebben in deze periode.

Dat gaat 'm dus niet worden. De meterkasten van de appartementen hier zijn uitpandig, op de hal. Ik -en ik neem aan de meeste medebewoners- gaan echt niet de meterkast open laten staan als we niet thuis zijn. En ik al zeker niet, aangezien er momenteel een modem, UPS, NAS, Raspberry Pi en een RIPE Atlas Probe in staan. No way dat ik de meterkast open laat staan als ik er niet zelf bij ben.

Kortom, zojuist gebeld met het telefoonnummer wat er bij vermeld stond en die man gaat contact met de uitvoerder opnemen om te kijken hoe ze dit nu het beste kunnen gaan aanpakken. Want anders staan ze volgende week voor veel gesloten meterkasten en kunnen ze weinig doen.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lrrr
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 07-06 16:06
Barre73 schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 10:21:
[...]

Het is geen patchen maar lassen (of smelten eigenlijk). Bij patchen verbind je met een stekker verbinding die je dus ook weer los kan klikken. Bij dit lassen is de verbinding permanent.
De vezels vanuit de woningen komen op een ondergronds punt (een DP of distributiepunt) bij elkaar met maximaal 96 stuks. Die worden daar gelast op een dunne kabel met 96 vezels die in een buis met minibuisjes vanuit de PoP (oudere projecten) of de straatkast (nieuwe projecten) komt en die gelaste combinatie gaat in een afgesloten box weer onder de grond.
Zo behoud je nog steeds je eigen vezel tot aan de PoP of straatkast maar alle aparte huiskabeltjes tot aan die PoP of straatkast laten lopen is onmogelijk. Dan zou je bij een straatlast circa 700 kabeltjes in de grond hebben liggen en bij een project met losse PoPs zelfs 3500 kabeltjes.

In dit filmpje krijg je een aardige indruk. De witte buis die je ziet bevat de 96 vezelige kabel vanuit de straatkast. En al die oranje kabels komen vanuit woningen. Die twee zaken moeten dus aan elkaar gelast worden (max 96 keer), netjes in omklap-cassettes worden gerold en in een waterdichte zwarte behuizing weer onder de grond (met een paar meter kabel eromheen gerold als marge voor latere verplaatsingen)
Kan je als sterveling erachter komen waar dat DP en die straatkast zich bevinden (of zijn er hier op het forum helden die daarachter kunnen komen?)

Ik had al geprobeerd het aan de mannen te vragen die de kabel in de straat aan het graven waren, maar eentje leek me niet te verstaan, en een ander sprak wel een beetje Engels maar kon me niet meer vertellen dan 'vanochtend zijn we daar [een stukje verderop in de straat] begonnen'.

I am Lrrr, ruler of the planet Omicron Persei 8! | Mijn custom CSS-snippets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23-05 11:50
Zucht..... wat een ellende.

Een tijd terug is glasvezel hier in het complex binnengebracht, en heb ik reeds in mijn meterkast een dummy kastje met de vezel aangesloten. Het enige dat nog moet gebeuren, is dat er een stopcontact gemonteerd moet worden. ( dit vertelde de jongens die hier bezig waren vanuit kpnnetwerk mij ook ) Laat dit nu juist net het probleem zijn... Mijn maffia verhuurder is niet van plan deze stopcontacten op korte termijn voor ons te realiseren. Volgens hen ben ik de enige van het hele complex die glasvezel wilt....

Nu geven ze mij de opties:
1. Hun sturen een mannetje om het stopcontact te plaatsen, kosten zijn 100% voor eigen rekening
2. Ik laat een mannetje komen ( erkend bedrijf eisen ze ) en de kosten zijn alsnog 100% voor eigen rekening.

Nu hoop ik dit gewoon door KPN zelf te kunnen laten doen, zoals vele dat hebben laten doen...
Maaaaaar, de postcodecheck geeft het volgende aan:

"We hebben toestemming nodig van je pandeigenaar
In het verleden hebben we je buurt aangesloten op glasvezel. Om je woning aan te sluiten zijn werkzaamheden nodig in en rondom je huis. Om deze werkzaamheden uit te voeren hebben we ook toestemming nodig van je pandeigenaar (bijvoorbeeld je Vereniging van Eigenaars of Woningcorporatie), deze hebben we helaas nooit ontvangen. Hierdoor hebben we je woning niet aangesloten op ons netwerk."

Het rare is, dat de werkzaamheden in en om het huis al afgerond zijn.... Ik ben dus een beetje bang dat ookal heb ik dalijk een stopcontact in de meterkast, dat KPN alsnog mijn verbinding niet gaat activeren/modem ophangen, omdat er zogenaamd nog toestemming nodig is...
Helaas is het contact met mijn verhuurder dusdanig irriterend...dat ik al bijna zoiets heb van, laat glasvezel dan maar zitten.... ook al heb ik er echt 3/4jaar lang met smart op zitten wachten :'(

[ Voor 3% gewijzigd door Marsjee op 01-06-2022 00:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PP_Sound
  • Registratie: Januari 2021
  • Niet online
De graafploeg die de kabels leggen zijn nogal onbehouwen, in de buurt al 4x gasleiding geraakt en mijn visgraat terras ligt ongelijk nu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
Marsjee schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 00:09:

Een tijd terug is glasvezel hier in het complex binnengebracht, en heb ik reeds in mijn meterkast een dummy kastje met de vezel aangesloten. Het enige dat nog moet gebeuren, is dat er een stopcontact gemonteerd moet worden. ( dit vertelde de jongens die hier bezig waren vanuit kpnnetwerk mij ook ) Laat dit nu juist net het probleem zijn... Mijn maffia verhuurder is niet van plan deze stopcontacten op korte termijn voor ons te realiseren. Volgens hen ben ik de enige van het hele complex die glasvezel wilt....

1. Hun sturen een mannetje om het stopcontact te plaatsen, kosten zijn 100% voor eigen rekening
2. Ik laat een mannetje komen ( erkend bedrijf eisen ze ) en de kosten zijn alsnog 100% voor eigen rekening.

Nu hoop ik dit gewoon door KPN zelf te kunnen laten doen, zoals vele dat hebben laten doen...

In het verleden hebben we je buurt aangesloten op glasvezel. Om je woning aan te sluiten zijn werkzaamheden nodig in en rondom je huis. Om deze werkzaamheden uit te voeren hebben we ook toestemming nodig van je pandeigenaar (bijvoorbeeld je Vereniging van Eigenaars of Woningcorporatie), deze hebben we helaas nooit ontvangen. Hierdoor hebben we je woning niet aangesloten op ons netwerk."

Het rare is, dat de werkzaamheden in en om het huis al afgerond zijn.... Ik ben dus een beetje bang dat ookal heb ik dalijk een stopcontact in de meterkast, dat KPN alsnog mijn verbinding niet gaat activeren/modem ophangen, omdat er zogenaamd nog toestemming nodig is...
Helaas is het contact met mijn verhuurder dusdanig irriterend...dat ik al bijna zoiets heb van, laat glasvezel dan maar zitten.... ook al heb ik er echt 3/4jaar lang met smart op zitten wachten :'(
@Marsjee Sturu je adres even in een DM, dan kijk ik even wat er nu in de administratie staat en waar de actie ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommerd_
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 29-05 19:00
Ook bij mij een raar verhaal. Nieuwbouwpand, paar weken terug opgeleverd en hangt een mooi afgemonteerde FTU in mijn meterkast. Nu is het zo dat er random wat huizen wel 'aangesloten zijn op glasvezel', een deel krijgt het 'binnenkort' en een deel (zoals ik) pas in Augustus. KPN Netwerk al eens gebeld, die zeggen dat de aannemer alles nog moet aansluiten/afmonteren, was verbaasd dat ik zei dat ik al een FTU in de meterkast had hangen.

Nu maar een tijdelijke Ziggo aansluiting aangevraagd (maandelijks opzegbaar) maar zit ergens wel te wachten op de glasvezel. Iemand dezelfde situatie wel eens meegemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent_Bob
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 07-06 08:22

Silent_Bob

What the f*ck is the Internet?

Bij mij is vanochtend eindelijk het sprietje naar binnen gebracht (Alkmaar), De beste man werd meerdere keren van zijn werk afgehouden door klagende buren daar waren ze niet op komen dagen ondanks afspraak.
Kon hij natuurlijk niks aan doen kreeg ook al te horen dat het een puinhoop is met zzp’ers dat niet komt opdagen etc., Gelukkig was hij bij mij netjes op tijd en heb nu een aansluitpunt!
Helaas nog niet werkend want vanmiddag komt er iemand anders om het door te meten en hopelijk gelijk te activeren, Had vorig jaar al glasvezel aangevraagd bij KPN (momenteel VDSL verbinding) en bij mijn KPN staat ook de datum van vandaag.
Dus hopelijk kan ik straks al de FritzBox er tussen uit halen en direct op de UDM-Pro aansluiten. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Waar is dat in Alkmaar? Ik wacht nog steeds op iets van communicatie. Maar jij hebt zo te zien een abonnement aangevraagd, dat lijkt onderhand toch een vereiste te zijn willen ze het werk afmaken.

* Gonadan gaat straks maar weer eens bellen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
tommerd_ schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 09:51:
Ook bij mij een raar verhaal. Nieuwbouwpand, paar weken terug opgeleverd en hangt een mooi afgemonteerde FTU in mijn meterkast. Nu is het zo dat er random wat huizen wel 'aangesloten zijn op glasvezel', een deel krijgt het 'binnenkort' en een deel (zoals ik) pas in Augustus. KPN Netwerk al eens gebeld, die zeggen dat de aannemer alles nog moet aansluiten/afmonteren, was verbaasd dat ik zei dat ik al een FTU in de meterkast had hangen.

Nu maar een tijdelijke Ziggo aansluiting aangevraagd (maandelijks opzegbaar) maar zit ergens wel te wachten op de glasvezel. Iemand dezelfde situatie wel eens meegemaakt?
Bij nieuwbouw is het helemaal niet raar dat er al een aansluiting in huis hangt maar dat deze in de administratie nog niet te zien is. Dus waarom die KPN Netwerk medewerker daarover verbaasd is?
Het is vaak zo dat dit al in de woning wordt gedaan terwijl er buiten nog iets moet worden gelast/gelegd/verbonden. Zeker in een nieuwbouwwijk waar vaak allerlei zaken op stoepen en straten staan (steigers, containers etc..)waar eigenlijk gegraven moest worden om bijvoorbeeld het ondergrondse verdeelpunt te openen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Marsjee schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 00:09:

Wat voor meterkast heb je? KPN monteurs mogen bij bepaalde groepenkasten een stopcontact monteren. Je moet dan wel maximaal 16A automaten hebben, een hoofdschakelaar en geen teruglevering via zonnepanelen.

Ik monteer zelf met enige regelmaat een stopcontact bij klanten. Zo'n moeite is dat niet gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommerd_
Barre73 schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 11:08:
[...]

Bij nieuwbouw is het helemaal niet raar dat er al een aansluiting in huis hangt maar dat deze in de administratie nog niet te zien is. Dus waarom die KPN Netwerk medewerker daarover verbaasd is?
Het is vaak zo dat dit al in de woning wordt gedaan terwijl er buiten nog iets moet worden gelast/gelegd/verbonden. Zeker in een nieuwbouwwijk waar vaak allerlei zaken op stoepen en straten staan (steigers, containers etc..)waar eigenlijk gegraven moest worden om bijvoorbeeld het ondergrondse verdeelpunt te openen.
Aah daar heb je een punt, duidelijk! Misschien net de verkeerde aan de lijn gekregen, toen ik voor de optie nieuwbouw koos kreeg ik na een paar zinnen de vraag 'Oh het gaat dus om een nieuwbouw woning?'. Blijft me een raadsel waarom anderen dan wel aangesloten zouden zijn, maar ik wacht gewoon geduldig af verder (voor nu is mijn 75/10 Ziggo verbinding ook nog prima).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
tommerd_ schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 11:11:
[...]

Aah daar heb je een punt, duidelijk! Misschien net de verkeerde aan de lijn gekregen, toen ik voor de optie nieuwbouw koos kreeg ik na een paar zinnen de vraag 'Oh het gaat dus om een nieuwbouw woning?'. Blijft me een raadsel waarom anderen dan wel aangesloten zouden zijn, maar ik wacht gewoon geduldig af verder (voor nu is mijn 75/10 Ziggo verbinding ook nog prima).
Je gaf aan dat de woning een paar weken geleden is opgeleverd. Maar als je nu Ziggo hebt dan zit je daar toch nog een jaar aan vast?
Of begrijp ik de post verkeerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tommerd_
Barre73 schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 11:18:
[...]

Je gaf aan dat de woning een paar weken geleden is opgeleverd. Maar als je nu Ziggo hebt dan zit je daar toch nog een jaar aan vast?
Of begrijp ik de post verkeerd?
Ziggo heeft ook de optie van maandelijkse abonnementen (via contact met klantenservice kan je dit aanvragen). Enige is dat je dan geen kortingsacties of iets krijgt, maar daardoor is die vanaf het begin maandelijks opzegbaar. Vandaar dat ik nu er nog tevreden mee ben, maar niet kan wachten tot die glasvezel is aangesloten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent_Bob

Silent_Bob

Gonadan schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 11:06:
Waar is dat in Alkmaar? Ik wacht nog steeds op iets van communicatie. Maar jij hebt zo te zien een abonnement aangevraagd, dat lijkt onderhand toch een vereiste te zijn willen ze het werk afmaken.

* Gonadan gaat straks maar weer eens bellen.
Daalmeer vlakbij Jumbo.
Ja vreemde was ook dat ik een e-mail ontving van Van Gelder met “laatste kans!” en teksten zoals anders wordt je niet aangesloten en moet je betalen :| en zelf moest bellen of e-mailen voor een afspraak.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CNGTF6mlkNK8z5cODU0rSusOmL8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fLDNLlnyYV5Q6i66cnr2yyV4.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb overigens nooit een brief ontvangen en was er al bang voor dat hier ook een no-show zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Silent_Bob schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 11:29:
[...]

Daalmeer vlakbij Jumbo.
Ja vreemde was ook dat ik een e-mail ontving van Van Gelder met “laatste kans!” en teksten zoals anders wordt je niet aangesloten en moet je betalen :| en zelf moest bellen of e-mailen voor een afspraak.

[Afbeelding]

Ik heb overigens nooit een brief ontvangen en was er al bang voor dat hier ook een no-show zou zijn.
Van Gelder heb ik ook gemaild, nog geen antwoord op. Die ga ik ook maar eens direct bellen dan. Het nummer heb ik bewaard. We zitten ongeveer in hetzelfde stadsdeel maar het is schering en inslag qua onafgemaakte aansluitingen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent_Bob

Silent_Bob

Dezelfde monteur kwam in de middag terug en heeft succesvol de metingen afgerond, Echter nog steeds geen (O)NT. Was er al bang voor.

Net even KPN gebeld kunnen nu niks voor mij doen aangezien er nog geen terugkoppeling is geweest dat de installatie afgerond is en moet wachten totdat ik terug gebeld wordt om weer een afspraak te maken. :-(
Zou fijn zijn als ze het kunnen opsturen en zelf aansluiten dat ik het telefonisch activeer. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimzand
Ik ben nieuwsgierig. Wat is dit precies?
Het lijkt mij te ver van de gevel te zijn om een BOP te zijn, en te klein voor een DP.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZnUMQPCUANWICiisDz24rgEtgyY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/7lwwyOV8SinWPc9DV1t03qPm.jpg?f=user_large

Waarom zou dit opgegraven worden?
Er liggen al sprietjes tegen de gevel.
De eerste aansluitingen in deze straat zijn gepland voor juli-augustus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
pimzand schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 21:03:
Ik ben nieuwsgierig. Wat is dit precies?
Het lijkt mij te ver van de gevel te zijn om een BOP te zijn, en te klein voor een DP.

[Afbeelding]

Waarom zou dit opgegraven worden?
Er liggen al sprietjes tegen de gevel.
De eerste aansluitingen in deze straat zijn gepland voor juli-augustus.
dit is DP, kan meerdere redenen hebben ze hem open hebben liggen, kan zijn dat de voedingkabel geblazen na de DP toe. kan zijn dat ze voedingkabel aan de huisaansluitkabels gelast hebben. kan zijn met huisaansluiting maken ze achter kwamen las in de DP niet goed/kruizing dan wordt het hersteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fermion
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 04-06 18:38
Amphiebietje schreef op maandag 23 mei 2022 @ 22:34:

Zou zeggen, bel de gemeente op en doe je beklag. in december/januari komen ze bij mij glasvezel plaatsen. Maar hiervoor moeten door mijn tuin. begrepen dat ze ondergronds kunnen aanleggen tot aan je gevel. van daaruit een kuil graven voor het boren van een gat naar je kruip ruimte. Vraag mij alleen af, mijn voortuin zal dan net opnieuw zijn aangelegd, wat mag je van ze verwachten qua netheid en oplevering van je tuin, nadat ze eraan hebben gewerkt. Lees daar niets over bij KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstoud
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 23:36
Fermion schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 09:13:
[...]

Zou zeggen, bel de gemeente op en doe je beklag. in december/januari komen ze bij mij glasvezel plaatsen. Maar hiervoor moeten door mijn tuin. begrepen dat ze ondergronds kunnen aanleggen tot aan je gevel. van daaruit een kuil graven voor het boren van een gat naar je kruip ruimte. Vraag mij alleen af, mijn voortuin zal dan net opnieuw zijn aangelegd, wat mag je van ze verwachten qua netheid en oplevering van je tuin, nadat ze eraan hebben gewerkt. Lees daar niets over bij KPN.
De werklui die dit doen zijn geen tuinmensen. Ga er van uit dat je zelf het beste de plek waar dat gat komt leeg maakt en daarna weer netjes maakt. Bij mij had men na het gat graven en weer dichtgooien keurig de planten op de aarde gelegd. Zonder wortels want die waren bij het graven doorgestoken. Was door ons zo weer netjes gemaakt maar je moet echt niet verwachten dat deze werklui dat goed doen.

RIPE Atlas probe: 1005104

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Fermion schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 09:13:
Ik zou zorgen dat je erbij bent zodat je kunt borgen dat er geen beplanting of bestrating permanent sneuvelt, het echte netjes maken kan je inderdaad beter zelf doen.

Mijn ervaring is dat het varieert van redelijk netjes terug leggen tot een nieuwe mozaïek in je bestrating. Ofwel, het kan alle kanten op.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzalucht

Pizzalucht

Snotneus.

Pizzalucht schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 21:38:
[...]

Ik hoorde de hele tijd maar niks, dus na 2 weken maar weer contact opgenomen. KPN Netwerk zou het weer bij de aannemer neerleggen en die zou contact met me opnemen.
Na 1 week nog steeds geen contact gehad dus weer contact opgenomen. Volgens KPN Netwerk zou de aannemer het hebben afgemeld maar die heeft helemaal geen contact met mij gehad 8)7 Volgens mijn mediaconverter is er nog steeds geen verbinding maar ze konden echt niks doen bij KPN Netwerker zonder een nieuwe ticket van de provider :') Nu komt er weer iemand van Guidion langs, en moet die weer iemand van KPN langs laten komen :')
Guidion langs geweest, en zoals verwacht: nog steeds geen licht op de vezel, dus Allinq weer laten komen.
Volgens Allinq geen registratie dat er uberhaupt iets gebeurd is, en ja hoor, de metingen nog precies hetzelfde. Heeft iemand dit gewoon afgemeld zonder iets te doen 8)7

Vermoeden is nu dat de bundel geraakt is tijdens werkzaamheden een heel stuk verderop tijdens het vervangen van riool in een straat, aangezien bijna de hele DP dezelfde meting heeft. Monteur wilde alleen absoluut geen toezeggingen doen op wanneer er weer iets gaat gebeuren, en of ze mij dan op de hoogte gingen houden.

Stel dat ik al wel internet had gehad, was dit dan wel met hogere prio opgepakt? :+ Geeft niet echt een goede hoop voor de toekomst O-)

Nog even en ik trek de hele glasvezel uit de muur en knoop mezelf op. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Pizzalucht schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 14:30:
[...]

Guidion langs geweest, en zoals verwacht: nog steeds geen licht op de vezel, dus Allinq weer laten komen.
Volgens Allinq geen registratie dat er uberhaupt iets gebeurd is, en ja hoor, de metingen nog precies hetzelfde. Heeft iemand dit gewoon afgemeld zonder iets te doen 8)7

Vermoeden is nu dat de bundel geraakt is tijdens werkzaamheden een heel stuk verderop tijdens het vervangen van riool in een straat, aangezien bijna de hele DP dezelfde meting heeft. Monteur wilde alleen absoluut geen toezeggingen doen op wanneer er weer iets gaat gebeuren, en of ze mij dan op de hoogte gingen houden.

Stel dat ik al wel internet had gehad, was dit dan wel met hogere prio opgepakt? :+ Geeft niet echt een goede hoop voor de toekomst O-)

Nog even en ik trek de hele glasvezel uit de muur en knoop mezelf op. :'(
IN alle eerlijkheid: Ja, als er bestaande klanten worden getroffen door schade, dan wordt dit sneller opgepakt dan als de betreffende bewoner nog geen actieve aansluiting had. Is op zich ook niet zo vreemd want die laatste categorie (jij dus) heeft al wel diensten op een andere manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzalucht

Pizzalucht

Snotneus.

Barre73 schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 15:48:
[...]

IN alle eerlijkheid: Ja, als er bestaande klanten worden getroffen door schade, dan wordt dit sneller opgepakt dan als de betreffende bewoner nog geen actieve aansluiting had. Is op zich ook niet zo vreemd want die laatste categorie (jij dus) heeft al wel diensten op een andere manier.
Ik hoop het :)

Vind persoonlijk dat het ook wel iets mag meewegen dat ze al sinds november aan het kloten zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
Silent_Bob schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 15:04:
Dezelfde monteur kwam in de middag terug en heeft succesvol de metingen afgerond, Echter nog steeds geen (O)NT. Was er al bang voor.

Net even KPN gebeld kunnen nu niks voor mij doen aangezien er nog geen terugkoppeling is geweest dat de installatie afgerond is en moet wachten totdat ik terug gebeld wordt om weer een afspraak te maken. :-(
Zou fijn zijn als ze het kunnen opsturen en zelf aansluiten dat ik het telefonisch activeer. 8)
Was het een monteur van KPN netwerk of van KPN zelf?
Hier werd de ene stap door KPN netwerk gedaan en het kastje plaatsen door KPN zelf en toen gelijk aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent_Bob

Silent_Bob

Roos79 schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 17:19:
[...]

Was het een monteur van KPN netwerk of van KPN zelf?
Hier werd de ene stap door KPN netwerk gedaan en het kastje plaatsen door KPN zelf en toen gelijk aangesloten.
Door KPN Netwerk, KPN niet gezien ook geen enkele communicatie hoe en wat.
Vanochtend via KPN chat het geprobeerd maar kan nog steeds weinig doen omdat KPN Netwerk / van Gelder het nog moet terugkoppelen en krijg ik vanzelf bericht van KPN. |:(
KPN Netwerk gebeld tot twee keer aan toe maar na 15 minuten in de wacht te staan geloof ik het wel ff, Zal ze wel mailen.

Zie nu wel het volgende staan op de website van kpn netwerk bij de status:
Glasvezel beschikbaar
Goed nieuws! Op jouw adres is glasvezel beschikbaar. Om gebruik te maken van glasvezel kun je een abonnement afsluiten bij één van de providers die leveren over ons netwerk.
Status in Mijn KPN app is nog niks veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Barre73 schreef op maandag 23 mei 2022 @ 16:38:

Ondertussen weer teruggebeld door Van Gelder en die geven aan nog echt door te werken en alles op te gaan lossen. E6n tijdlijn is er helaas niet maar gelukkig wordt het nog wel een keer afgemaakt.
Waarom KPN netwerk dan zegt dat het project klaar is en ik vrij vertaald de*@%#! kan krijgen is mij een raadsel.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
Silent_Bob schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 17:34:
[...]

Door KPN Netwerk, KPN niet gezien ook geen enkele communicatie hoe en wat.
Vanochtend via KPN chat het geprobeerd maar kan nog steeds weinig doen omdat KPN Netwerk / van Gelder het nog moet terugkoppelen en krijg ik vanzelf bericht van KPN. |:(
KPN Netwerk gebeld tot twee keer aan toe maar na 15 minuten in de wacht te staan geloof ik het wel ff, Zal ze wel mailen.

Zie nu wel het volgende staan op de website van kpn netwerk bij de status:

[...]

Status in Mijn KPN app is nog niks veranderd.
Dan moet je dus nog een berichtje krijgen van KPN dat je een monteur afspraak kan maken om het laatste kastje plus glasvezel aan te sluiten.
Hier was op woensdag KPN netwerk er en de dinsdag erop een brief van KPN om een afspraak te maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADiTheMAN0
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 04-06 21:11
Glasvezel van KPN is hier jaren geleden al gelegd, nog voordat ik hier woonde, echter heb ik geen aansluitpunt in mijn meterkast en heb tot nu toe internet via Ziggo gehad. Deze week een abonnement aangevraagd bij T-Mobile, die geeft keurig aan dat er nog geen aansluitpunt is op mijn orderoverzicht, en dat dit door de netwerkbeheerder eerst gedaan zal moeten worden: "De netwerkbeheerder neemt contact met je op voor een afspraak om dit te installeren."

Op https://www.kpnnetwerk.nl/mijn-status/ kan ik ook netjes zien dat dit moet gebeuren:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/saTXI6XcuaLhlyV6b6bcUoJ7p2o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tLI4SRfFZnGs93LWsjUGV13R.jpg?f=fotoalbum_large

Zijn er mensen die ervaring hebben met het laten aansluiten lang nadat glasvezel in de straat is gelegd? Hoe lang kan dit duren? Kan hier weinig/geen informatie over vinden en zou het fijn vinden om een schatting te hebben. Dank!

[ Voor 3% gewijzigd door ADiTheMAN0 op 02-06-2022 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
ADiTheMAN0 schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 20:23:
Glasvezel van KPN is hier jaren geleden al gelegd, nog voordat ik hier woonde, echter heb ik geen aansluitpunt in mijn meterkast en heb tot nu toe internet via Ziggo gehad. Deze week een abonnement aangevraagd bij T-Mobile, die geeft keurig aan dat er nog geen aansluitpunt is op mijn orderoverzicht, en dat dit door de netwerkbeheerder eerst gedaan zal moeten worden: "De netwerkbeheerder neemt contact met je op voor een afspraak om dit te installeren."

Op https://www.kpnnetwerk.nl/mijn-status/ kan ik ook netjes zien dat dit moet gebeuren:

[Afbeelding]

Zijn er mensen die ervaring hebben met het laten aansluiten lang nadat glasvezel in de straat is gelegd? Hoe lang kan dit duren? Kan hier weinig/geen informatie over vinden en zou het fijn vinden om een schatting te hebben. Dank!
provider stuurt met de order aanvraag een order ticket na kpnnetwerk toe voor het na binnen brengen van de kabel.
de ene keer krijg je mail/sms vanuit kpnnetwerk dat je contact kan opnemen, andere keer wordt je door kpnnetwerk of de aannemer in betreffende gebied gebeld voor een afspraak om de kabel na binnen te brengen. meestal gaat die vrij snel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
ADiTheMAN0 schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 20:23:

[Afbeelding]

Jouw adres is tijdelijk in een uitrol status gezet vanwege de aankomende Koper Uit datum (vanaf feb 2023). Als je zelf niks had gedaan had KPN Netwerk je de komende weken benaderd voor een kosteloze na-aansluiting. Daardoor krijg je nu dat stappenplan te zien dat eigenlijk alleen voor uitrolgebieden geldt. Maar voor jou geldt dat niet. Kleine bug in de software..
Omdat je zelf actie hebt ondernomen en T-Mobile nu voor jou een opdracht inschiet moet je rekening houden met circa twee weken. De aannemer neemt contact met je op. Alle werkzaamheden in de straat zijn al jaren geleden gedaan dus let niet op dat stappenplan.

PS: had je alles bij Ziggo en helemaal niets via de oude koperlijn? Ook geen telefoon of alarm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADiTheMAN0
Goed om te weten dat dit redelijk rap zou moeten gebeuren, bedankt voor de reacties!
Barre73 schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 21:33:
[...]
PS: had je alles bij Ziggo en helemaal niets via de oude koperlijn? Ook geen telefoon of alarm?
Klopt helemaal, geen alarm of telefoon, ik had alles bij Ziggo. Er zit wel een DSL aansluiting in mijn meterkast, maar die heb ik nooit gebruikt.

Heb gereageerd op je DM, bedankt voor je hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lonestander
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 30-04 14:22
Die 2 weken zou ik even tussenhaakjes zetten. Ja het kan binnen twee weken. In mijn geval n=1 niet. Ik heb een verhuizing 3 weken van te voren doorgegeven en aangegeven dat er geen glasvezelpunt in de woning was. Volgens kpn telecom zou het binnen 2 weken allemaal geregeld worden.
Ik was zelf al bang dat dit niet het geval zou zijn, en ben achter KPN netwerk gegaan om navraag te doen.
Zij stuurden mij naar Onderaannemer Volkerwessel. Die aan de lijn gehad: nee wij besteden jouw gebied uit aan een andere aannemer...
Nu staat de aansluiting gepland op 13 juni ( geen officiële bevestiging nog gehad) en dit is 5 weken nadat ik de verhuizing per 1 juni had doorgegeven.

Al denk ik dat hier ook wel een soort miscommunicatie zat bij KPN telecom, want blijkbaar kunnen ze pas een aansluiting gaan maken, wanneer de order actief is, en door de verhuizing op 1 juni, was dat pas 1 juni..

PSN: Lonestander, Steam: Lonestander / Lone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07-06 07:53
bas-r schreef op maandag 23 mei 2022 @ 13:22:
[...]

Voor de vierde keer dit jaar een monteur van VolkerWessels die niet komt opdagen. Gewoon niet.
Vervolgens bel ik met ze, en kom ik na 50 minuten in de wacht te staan in een voicemail terecht??

Ik begrijp helemaal niks van deze toko. Het laatste stukje doormeten willen/kunnen ze gewoon niet doen. Oranje spriet is al (meer dan?) een half jaar geleden binnengebracht.
Fantastisch! Afspraak nummer 5 is wel raak. Sinds 5-11-2021 wachtte ik op de nameting, en die is een paar dagen geleden uitgevoerd!

De monteur heeft er 2 (!) uur over gedaan. Meerdere keren opnieuw lassen, pigtail vervangen, naar de POP-medewerker toe om uit te leggen wat ie precies moet doen (die was nieuw). Volgens hem was alles goed geregistreerd en kon ik later die dag (afgelopen woensdag) al een abo bestellen bij KPN.
Helaas is dat laatste nog niet mogelijk. Hoe lang duurt zoiets in de regel? Volker Wessels zelf dacht dat er toch iets mis was gegaan, maar kon niks vinden in de administratie ;(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
bas-r schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 11:27:
[...]

Fantastisch! Afspraak nummer 5 is wel raak. Sinds 5-11-2021 wachtte ik op de nameting, en die is een paar dagen geleden uitgevoerd!

De monteur heeft er 2 (!) uur over gedaan. Meerdere keren opnieuw lassen, pigtail vervangen, naar de POP-medewerker toe om uit te leggen wat ie precies moet doen (die was nieuw). Volgens hem was alles goed geregistreerd en kon ik later die dag (afgelopen woensdag) al een abo bestellen bij KPN.
Helaas is dat laatste nog niet mogelijk. Hoe lang duurt zoiets in de regel? Volker Wessels zelf dacht dat er toch iets mis was gegaan, maar kon niks vinden in de administratie ;(
Stuur je adres maar in een DM, dan kan ik zien wat er hier staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Lonestander schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 10:32:
Die 2 weken zou ik even tussenhaakjes zetten. Ja het kan binnen twee weken. In mijn geval n=1 niet. Ik heb een verhuizing 3 weken van te voren doorgegeven en aangegeven dat er geen glasvezelpunt in de woning was. Volgens kpn telecom zou het binnen 2 weken allemaal geregeld worden.
Ik was zelf al bang dat dit niet het geval zou zijn, en ben achter KPN netwerk gegaan om navraag te doen.
Zij stuurden mij naar Onderaannemer Volkerwessel. Die aan de lijn gehad: nee wij besteden jouw gebied uit aan een andere aannemer...
Nu staat de aansluiting gepland op 13 juni ( geen officiële bevestiging nog gehad) en dit is 5 weken nadat ik de verhuizing per 1 juni had doorgegeven.

Al denk ik dat hier ook wel een soort miscommunicatie zat bij KPN telecom, want blijkbaar kunnen ze pas een aansluiting gaan maken, wanneer de order actief is, en door de verhuizing op 1 juni, was dat pas 1 juni..
In het geval van @ADiTheMAN0 is de order al wel dezelfde dag ontvangen bij KPN Netwerk NL en daarmee bij de aannemer. Ik verwacht geen extra vertraging.

In gebieden die al zijn opgeleverd van de bouw aannemer naar de Beheersafdeling is die twee weken behoorlijk goed haalbaar. In gebieden die nog niet afgerond zijn krijgt de bouwende aannemer die order voor na-aansluiting en dat is momenteel wel een capaciteits-uitdaging...
En dan heb je dus inderdaad nog het punt dat de provider KPN die order wel door moet zetten. Daar baseer ik die twee weken op. Als zij dat pas later doen (bijvoorbeeld vanwege verhuizingen of zo), dan snap ik dat het later komt dan gewenst. Maar daar kan KPN Netwerk NL niet zoveel aan doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent_Bob

Silent_Bob

Roos79 schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 18:12:
[...]

Dan moet je dus nog een berichtje krijgen van KPN dat je een monteur afspraak kan maken om het laatste kastje plus glasvezel aan te sluiten.
Hier was op woensdag KPN netwerk er en de dinsdag erop een brief van KPN om een afspraak te maken
Inderdaad ik kreeg vanochtend een mail van KPN :), Stond in eerste instantie gepland op 14 juni en kunnen wijzigen naar 7 juni. :*)
Had zelfs vanmiddag kunnen kiezen maar helaas niet thuis.

@Barre73 Kan jij ook meer zien mbt nieuwbouw en aanleg glasvezel en of tips om het versneld te krijgen?
Een vriend van mij heeft een kavel gekocht op een stuk grond waar voorheen een boerderij zat (In Alkmaar) en zijn al halverwege met bouwen, Er is daar dus wel een telefoonlijn op de dijk echter willen ze dat niet gaan aansluiten want mag alleen maar glasvezel worden aangesloten helaas is het onbekend wanneer dat gerealiseerd gaat worden. Andere optie is nog de coax (Dat moet ook nog getrokken worden trouwens)
Vermoed dat een aanvraag indienen bij mijnaansluiting wel duizenden euro's gaat kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADiTheMAN0
31-mei abonnement afgesloten bij T-Mobile
3-jun (vandaag) heeft KPN Netwerk telefonisch contact opgenomen en afspraak is gemaakt voor 10-jun om de glasvezelaansluiting te realiseren.

Dat gaat wel heel snel en soepel zover, bijna te soepel! :)

[ Voor 9% gewijzigd door ADiTheMAN0 op 03-06-2022 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
ADiTheMAN0 schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 13:58:
3-jun (vandaag) heeft KPN Netwerk telefonisch contact opgenomen en afspraak is gemaakt voor 10-jun om de glasvezelaansluiting te realiseren.

Goed te horen toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
Silent_Bob schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 12:25:
[...]

Inderdaad ik kreeg vanochtend een mail van KPN :), Stond in eerste instantie gepland op 14 juni en kunnen wijzigen naar 7 juni. :*)
Had zelfs vanmiddag kunnen kiezen maar helaas niet thuis.

@Barre73 Kan jij ook meer zien mbt nieuwbouw en aanleg glasvezel en of tips om het versneld te krijgen?
Een vriend van mij heeft een kavel gekocht op een stuk grond waar voorheen een boerderij zat (In Alkmaar) en zijn al halverwege met bouwen, Er is daar dus wel een telefoonlijn op de dijk echter willen ze dat niet gaan aansluiten want mag alleen maar glasvezel worden aangesloten helaas is het onbekend wanneer dat gerealiseerd gaat worden. Andere optie is nog de coax (Dat moet ook nog getrokken worden trouwens)
Vermoed dat een aanvraag indienen bij mijnaansluiting wel duizenden euro's gaat kosten.
Voor wie meeleest: Ik heb achterlangs gekeken maar dit adres valt onder een aanleg project van Fiber NH, niet KPN Netwerk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• veldsla
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-06 11:07
ADiTheMAN0 schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 13:58:

Er kan nog vanalles mis gaan hoor. Hier in maart aangevraagd en de aansluiting zou op 14 april worden afgemaakt en opgeleverd. Ondertussen 3 afspraken gehad en het sprietje steekt nog steeds bij de voordeur omhoog. Ergens een probleem ETA onbekend :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MariosCube
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:33
@veldsla
Ach, dan heb jij tenminste nog een sprietje.
Bij mij zou er een sprietje moeten zitten, maar de heren (en ik) kunnen het tot 2x toe zo snel niet vinden en vertrekken weer (druk, druk, druk, onder het mompelen van "afmelden").

Afgelopen week is de wijk geborsteld, dus .... geen sprietje in de hele straat meer te zien........

Nou ja, ik wacht maar af. De kabel doet het nog prima. Als ik 2 opties heb, dan zal ik me nader beraden op KPN of Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Wildfire schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 17:43:
Nou, er zit weer wat schot in de aanleg van de glasvezel. Sinds begin maart steken de oranje sprieten bij de zijgevels van ons appartementencomplexje uit de grond. Op 19 mei kreeg ik mails van KPN met een abonneenummer en pincode voor TV, dus er leek op de achtergrond al wat schot in het bestelproces te zitten.

En vandaag kwam ik thuis en kwam ik bij de hoofdingang een brief van KPN tegen, dat KPN van 7 t/m 10 juni bezig gaat met de aanleg van glasvezel in onze meterkasten en het verzoek de meterkast open te hebben in deze periode.

Dat gaat 'm dus niet worden. De meterkasten van de appartementen hier zijn uitpandig, op de hal. Ik -en ik neem aan de meeste medebewoners- gaan echt niet de meterkast open laten staan als we niet thuis zijn. En ik al zeker niet, aangezien er momenteel een modem, UPS, NAS, Raspberry Pi en een RIPE Atlas Probe in staan. No way dat ik de meterkast open laat staan als ik er niet zelf bij ben.

Kortom, zojuist gebeld met het telefoonnummer wat er bij vermeld stond en die man gaat contact met de uitvoerder opnemen om te kijken hoe ze dit nu het beste kunnen gaan aanpakken. Want anders staan ze volgende week voor veel gesloten meterkasten en kunnen ze weinig doen.
Blijkbaar was het de bedoeling via de kruipruimte naar de meterkasten te gaan.

Nou zijn de meterkasten hier voorzien van een gegoten vloer en alle leidingen en buizen komen niet vanaf de vloer, maar vanaf het plafond de meterkast in. In de vloer zit ook geen lege mantelbuis ofzo.

Nu weet ik niet of er een kruipruimte is en hoe die eventueel loopt, er zit wel een luik bij mij bij de voordeur in de centrale hal maar die krijg ik niet open. En als er al een kruipruimte is, dan hoop ik dat ze iets hebben dat ze fatsoenlijk door de vloer heen kunnen boren. Want alle appartementen zijn volledig vanuit de meterkast bekabeld, het is echt geen optie om via de buitenmuur naar de woonkamer te gaan -- nog afgezien van het feit dat dit een rijksmonument is en dat soort opties dus een heel stuk beperkter zijn.

Heb die man foto's gestuurd van de situatie want dit was allemaal nieuws voor hem. Ik heb het idee dat hier niet of niet goed geschouwd is. Erg jammer, want dan zou dit allemaal van tevoren al bekend zijn geweest.

Met die man kunnen afspreken dat ik hem dinsdagmiddag zie, ik ben dan toevallig thuis. Opleverdatum zou namelijk 9 juni zijn maar dan werk ik en zonder zeker te weten op welke dag en ik welk tijdvak ze bij mij komen kan ik echt niemand regelen die dan hier aanwezig kan zijn. Hij gaf al aan er dinsdag zelf ook te zijn en als het kan dan sluit hij mij dinsdagmiddag aan.

Echter heb ik zo'n voorgevoel dat het 'm niet gaat worden en dit nog lang gaat duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

Wildfire schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 18:27:
[...]

Blijkbaar was het de bedoeling via de kruipruimte naar de meterkasten te gaan.

Nou zijn de meterkasten hier voorzien van een gegoten vloer en alle leidingen en buizen komen niet vanaf de vloer, maar vanaf het plafond de meterkast in. In de vloer zit ook geen lege mantelbuis ofzo.

Nu weet ik niet of er een kruipruimte is en hoe die eventueel loopt, er zit wel een luik bij mij bij de voordeur in de centrale hal maar die krijg ik niet open. En als er al een kruipruimte is, dan hoop ik dat ze iets hebben dat ze fatsoenlijk door de vloer heen kunnen boren. Want alle appartementen zijn volledig vanuit de meterkast bekabeld, het is echt geen optie om via de buitenmuur naar de woonkamer te gaan -- nog afgezien van het feit dat dit een rijksmonument is en dat soort opties dus een heel stuk beperkter zijn.

Heb die man foto's gestuurd van de situatie want dit was allemaal nieuws voor hem. Ik heb het idee dat hier niet of niet goed geschouwd is. Erg jammer, want dan zou dit allemaal van tevoren al bekend zijn geweest.

Met die man kunnen afspreken dat ik hem dinsdagmiddag zie, ik ben dan toevallig thuis. Opleverdatum zou namelijk 9 juni zijn maar dan werk ik en zonder zeker te weten op welke dag en ik welk tijdvak ze bij mij komen kan ik echt niemand regelen die dan hier aanwezig kan zijn. Hij gaf al aan er dinsdag zelf ook te zijn en als het kan dan sluit hij mij dinsdagmiddag aan.

Echter heb ik zo'n voorgevoel dat het 'm niet gaat worden en dit nog lang gaat duren.
In mijn VVE pand konden ze bij mij de kruipruimte beneden niet vinden. Die is ondertussen al een maand of 5 geleden wel gevonden. Lang verhaal kort. Het duurt nu al bijna een jaar en de buren (andere kant van hal) waar de kruipruimte wel gelijk gevonden was hebben wel glas. Ik wens je veel sterkte en hou er maar rekening mee dat het lang kan gaan duren. Man man, wat een gedoe is dat zeg. Heeft volgens mij ook met die onderaannemers te maken. Ik zie hier regelmatig mensen in het groen op straat werken in de buurt. Maar ja, wat heb je er aan als ze niet meer bij jouw komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Nu online
MariosCube schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 15:52:
Bij mij zou er een sprietje moeten zitten, maar de heren (en ik) kunnen het tot 2x toe zo snel niet vinden en vertrekken weer (druk, druk, druk, onder het mompelen van "afmelden").
Gelukkig heb ik wel sprietjes, maar daarnaast hebben de heren ook bepaalde tegels gemarkeerd met een spuitbus. Hier en daar zie je nu stippen met watervaste groene of blauwe verf. Geen idee wat de betekenis is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekenbakkertje
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 11-03 20:36
grun93 schreef op zondag 5 juni 2022 @ 11:31:
[...]

Gelukkig heb ik wel sprietjes, maar daarnaast hebben de heren ook bepaalde tegels gemarkeerd met een spuitbus. Hier en daar zie je nu stippen met watervaste groene of blauwe verf. Geen idee wat de betekenis is.
Ik weet niet in welk gebied je zit. Bij ons wordt er de plek van de bop mee aangegeven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Nu online
Koekenbakkertje schreef op zondag 5 juni 2022 @ 11:47:
Ik weet niet in welk gebied je zit. Bij ons wordt er de plek van de bop mee aangegeven :)
Groningen (de stad).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07-06 13:56

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

[...]

Bij ons markeerden ze op de stoep voor het huis waar de vezel eindigde (meestal ter hoogte voordeur). Dan kwam er later een ploeg die hem van stoep onder de voortuin door het huis in trok. Kennelijk is de markering als backup mocht de vezel niet meer uitsteken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MariosCube
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:33
Nou, hier geen sprietje of verfmarkering te bekennen.

Dat wordt graven, en daar hebben ze geen tijd voor/zin in dus weer snel door naar de volgende klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

MrMarcie schreef op zondag 5 juni 2022 @ 11:25:
[...]

In mijn VVE pand konden ze bij mij de kruipruimte beneden niet vinden. Die is ondertussen al een maand of 5 geleden wel gevonden. Lang verhaal kort. Het duurt nu al bijna een jaar en de buren (andere kant van hal) waar de kruipruimte wel gelijk gevonden was hebben wel glas. Ik wens je veel sterkte en hou er maar rekening mee dat het lang kan gaan duren. Man man, wat een gedoe is dat zeg. Heeft volgens mij ook met die onderaannemers te maken. Ik zie hier regelmatig mensen in het groen op straat werken in de buurt. Maar ja, wat heb je er aan als ze niet meer bij jouw komen.
Ik ga er wel vanuit dat hier een kruipruimte is en ik heb zelfs een luik in de hal recht bij mijn voordeur. Dus dat zit denk ik wel goed.

Maar goed... dinsdagmiddag maar eens zien, komende week gaan de glasvezeljongens hier bezig om glas naar binnen te brengen. Dan zien we vanzelf wel of het lukt of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thof
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 06-06 14:37

thof

FP ProMod
[...]

Hier in Apeldoorn gebeurde dat ook. Er werden markeringen gemaakt waar bestaande infra structuur zich bevind: telefonie/kpn, coax/ziggo, stroom, gas etc. Uiteraard met als doel te voorkomen dat bestaande infrastructuur niet beschadigd wordt, als deze zich inderdaad op de juiste plek bevind.

Overigens is na aanleg en een regenbuitje daar niets meer van te zien.

[ Voor 5% gewijzigd door thof op 06-06-2022 19:47 ]

Server 1: Intel N305 | 48GB RAM | 5*4TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 2: Intel N5105 | 64GB RAM | 1TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Wildfire schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 18:27:

[...]

Heb hier vandaag nog niemand gezien of gehoord, dat glasvezelbusje wat ik vanmiddag zag was zo weer weg. Zojuist die contactpersoon eens een berichtje gestuurd, reactie "ik bel je vanavond even op". Dat zegt genoeg vrees ik :/

KPN Is te voorbarig geweest. Kreeg vorig week een mailtje dat de oplevering deze week zou zijn. Maar als ik zo kijk naar mijn gesprekken met die contactpersoon van de glasvezelaanleg hier lijkt er hier helemaal geen schouwing te zijn geweest. Hij wist niet hoe de meterkasten hier waren, hij wist niet dat het een rijksmonument is. Ik vertelde hem allemaal nieuwe dingen.

Ik vrees dat het nog een hele tijd gaat duren eer ik daadwerkelijk tegen klanten kan zeggen dat ik zelf ook KPN heb... :P Ik vermoed dat ik voorlopig nog wel even aan Ziggo gebonden ben.

-- UPDATE: nou, dat is voorlopig geen glasvezel. Ik heb nu contact gehad met diegene die de aanleg zou doen. Behalve dat praktisch niemand zijn meterkast had open gezet (had ik ook al voor gewaarschuwd, niemand gaat zijn meterkast open zetten zonder zelf thuis te zijn) blijkt de kruipruimte op veel plekken niet toegankelijk wegens muurvast zittende luiken maar waar deze wel toegankelijk was blijkt er een lucht te hangen die veilig werken niet mogelijk maakt, naast allerlei kabels die er liggen die het dan ook nog onveilig maken. En behalve dat maakt het feit dat de meterkasten een gegoten vloer hebben (zoals ik had aangegeven) zonder doorvoer naar de kruipruimte het ook lastiger. Dat wordt dus opnieuw onderzoeken hoe ze hier alles gaan doen. De schouwing is gewoon niet goed gedaan, daar stond blijkbaar in dat in de meterkast een doorvoer zou zitten maar dat is nergens. En ook niet gekeken naar de kruipruimtes destijds blijkbaar.

ARRGGH. Ik had zo graag glasvezel gewild maar gebaseerd op eerdere ervaringen hier en elders ga ik maar vanuit dat ik voorlopig zeker de komende paar maanden nog gewoon bij Ziggo zit. En ook eerlijk tegen klanten moet vertellen dat ik Ziggo heb i.p.v. KPN :P

[ Voor 30% gewijzigd door Wildfire op 07-06-2022 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Update op bovenstaande: krijg zojuist een mailtje dat ik nu glasvezel heb. Niet dus... Meteen terug gemaild, doorgegeven aan die contactpersoon en ik zal eens kijken of ik hier intern bij KPN ook nog kan terugkoppelen.

Zo ontzettend jammer, 54 adressen die nu waarschijnlijk nog veel langer moeten wachten ipv deze week aangesloten te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 00:31
Hier in arnhem zijn ze nu bezig bij mij in de straat. Geen schouwing, verkeerde planning en verder totaal geen communicatie.

Nu kom ik thuis en ligt de oranje kabel halverwege in de breedte van het huis terwijl in mijn optiek deze helemaal links moet liggen omdat daar de meterkast zit en alle internet apparatuur.

Voordat ze de grond onder gaan en ik opeens een aansluiting in de woonkamer heb, wat is nu handig om te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Deef_K schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 17:54:
Hier in arnhem zijn ze nu bezig bij mij in de straat. Geen schouwing, verkeerde planning en verder totaal geen communicatie.

Nu kom ik thuis en ligt de oranje kabel halverwege in de breedte van het huis terwijl in mijn optiek deze helemaal links moet liggen omdat daar de meterkast zit en alle internet apparatuur.

Voordat ze de grond onder gaan en ik opeens een aansluiting in de woonkamer heb, wat is nu handig om te doen?
Graafploeg opzoeken (de man in het oranje vestje) en proberen de uitvoerder te laten komen.

Kleine nuance: De kabel mag niet direct naar de invoerplek worden geschoten als daar ook de meterkast zit. Dat is te dicht op het tracé de bestaande gas en waterleiding.
Dus het schieten zelf wordt dan 1 of 2 meter naar links/rechts gedaan en bij de gevel moet dan met de hand de kabel alsnog worden ingegraven naar de invoer (waar de meterkast zit). Dat wordt bij sommige aannemers gedaan door de graafploegen maar bij veel aannemers ook door de ploeg die uiteindelijk de huisaansluiting maakt. Dus dan wordt over een aantal weken/maanden die kabel alsnog doorgetrokken naar de hoek van je huis.

* dit is een aanname op basis van ervaringen, geen belofte.. :-)

[ Voor 34% gewijzigd door Barre73 op 09-06-2022 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07-06 07:53
bas-r schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 11:27:
[...]

Haha, zo makkelijk is het allemaal niet!

De monteur heeft geen meetgegevens doorgegeven, dus moet er nogmaals gemeten worden. En op de twee beschikbare dagen die VW kan om nogmaals een afspraak te maken, ben ik niet thuis. Verder zijn er geen mogelijkheden om een afspraak te maken. Geen mogelijkheden. Niets.

Wat een gebed zonder einde is dit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brunniepoo
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:01
Inmiddels glasvezel, maar wat een moeizaam proces. Er zijn bij de hele aanleg m.i. te veel partijen betrokken, die onvoldoende weten hoe een ander te werk gaat, wat meerdere malen tot verkeerde toezeggingen leidde. Dat gaf een van de monteurs zelf overigens ook al aan.

Nou ja, het werkt nu, het heeft mij alleen veel meer tijd gekost dan verwacht.

[ Voor 75% gewijzigd door Brunniepoo op 10-06-2022 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
Barre73 schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 07:33:
[...]

Graafploeg opzoeken (de man in het oranje vestje) en proberen de uitvoerder te laten komen.

Kleine nuance: De kabel mag niet direct naar de invoerplek worden geschoten als daar ook de meterkast zit. Dat is te dicht op het tracé de bestaande gas en waterleiding.
Dus het schieten zelf wordt dan 1 of 2 meter naar links/rechts gedaan en bij de gevel moet dan met de hand de kabel alsnog worden ingegraven naar de invoer (waar de meterkast zit). Dat wordt bij sommige aannemers gedaan door de graafploegen maar bij veel aannemers ook door de ploeg die uiteindelijk de huisaansluiting maakt. Dus dan wordt over een aantal weken/maanden die kabel alsnog doorgetrokken naar de hoek van je huis.

* dit is een aanname op basis van ervaringen, geen belofte.. :-)
afhankelijk waar in anrhem, zit ook stuk bij zo ik hoorde wat has bis wordt met bob.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
jopoh schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 19:10:
[...]

afhankelijk waar in anrhem, zit ook stuk bij zo ik hoorde wat has bis wordt met bob.
Maakt voor mijn verhaal niet uit. Dan moet de BOP ook zo dicht mogelijk bij die invoer voor de meterkast komen. En moet die kabel nog steeds een stukje doorgegraven worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommerd_
Barre73 schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 11:08:
[...]

Zijn inmiddels iets meer dan een week verder, afgelopen week veel KPN pakketjes in de centrale hal zien staan. Kleine check geeft aan dat er op meerdere adressen (op mijn verdieping) al abonnementen actief zijn (of in ieder geval NLS6 is). Bij mij helaas nog NLS9 en een verwachting van juli/augustus.

Verdeelpunt lijkt me toch voor zeker dezelfde verdieping gelijk te zijn. Misschien is het gewoon een kwestie van pech, aan de andere kant wordt wachten vanzelf beloond natuurlijk :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:34

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

@Brunniepoo Ik heb je reactie even verplaatst naar dit topic.

www.google.nl

Pagina: 1 ... 17 ... 38 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld om te praten over het glasvezel netwerk van KPN NetwerkNL en niet over de diensten van KPN of elke andere provider. Dat laatste mag gewoon in de ervaringen topics die we al hebben:
- Topicreeks: ~[KPN] Ervaringen & Discussie
- Topicreeks: ~[Vodafone / T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie