[KPN Netwerk - Glasvezelnetwerk] Aanleg en onderhoud

Pagina: 1 ... 16 ... 38 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aandegrift
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 07:39
De onderaannemer (en specifiek de jongens die het graafwerk doen) zijn blij met elk eigen initiatief wat hun tijd bespaart.
Die 15m glasvezel op eigen terrein is geen issue.
Dit is iets meer dan waar als standaard rekening wordt gehouden.
Het gesprek met de werkvoorbereider is nu wel extra van belang dat ze iig voor jouw huis de glasvezelkabel niet te kort afknippen. Dat komt wel goed.

Wel zou je kunnen overwegen zelf nog een extra buis aan te leggen langs die reserve voor je toekomstige lader.
Dan zal zondermeer de glasvezelkabel daarin geschoven kunnen worden (lees=tijdwinst voor onderaannemer)

[ Voor 4% gewijzigd door aandegrift op 10-04-2022 11:27 ]

Nibe S2125-12 (verwarming en actieve koeling), SMO S40, Remeha Ace 35c, Niko domotica integratie, Jaga Briza fancoils

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Batty
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-09 11:58
aandegrift schreef op zondag 10 april 2022 @ 10:43:
De onderaannemer (en specifiek de jongens die het graafwerk doen) zijn blij met elk eigen initiatief wat hun tijd bespaart.
Die 15m glasvezel op eigen terrein is geen issue.
Dit is iets meer dan waar als standaard rekening wordt gehouden.
Het gesprek met de werkvoorbereider is nu wel extra van belang dat ze iig voor jouw huis de glasvezelkabel niet te kort afknippen. Dat komt wel goed.

Wel zou je kunnen overwegen zelf nog een extra buis aan te leggen langs die reserve voor je toekomstige lader.
Dank je; ja die meters kabel zijn wel heel belangrijk. Een extra loze leiding is helaas geen optie meer, dan moet de vloer er uit.

"We're not computers, Sebastian. We're physical."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:39
Ze zouden gisteren bij mij de glasvezelkabel naar binnen brengen. Helaas is dit niet gebeurd omdat in eerste instantie het niet duidelijk was hoe deze naar de meterkast moest worden gelegd en de kabel vanaf het punt waar deze nu boven de grond uitsteekt niet kan worden binnengebracht maar dat dit op een iets lager gelegen plek moet gebeuren. Hierdoor moet wat graafwerk verricht worden en daar was vanwege een strakke planning geen tijd voor..

Sowieso hadden iets te strak gepland want op een gegeven moment stond een boze mede straatbewoner te discussiëren met een van de uitvoerders waarom ze nog nog niet bij hem langs waren geweest terwijl de afspraaktijd tussen 08:00 en 13:00 uur al verstreken was.

Dan rest ook nog de vraag hoe het nu precies zit met een stroomaansluiting in de meterkast. Volgens de uitvoerder zou dit door de woningcorporatie moeten worden geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aandegrift
Bij mij blijft kpnnetwerk maar mekkeren over een 'Bop' die nog in de voortuin tussen de glasvezel geplaatst moet worden voordat de ntu in de meterkast komt. Er wordt in onze wijk (helaas) GPON aangelegd.

Wat is de functie van de 'Bop' unit?
Waarom moet deze in de grond van je eigen voortuin en niet in de meterkast?
Het is blijkbaar iets optisch/passief. Er zit nl geen voeding aan.
Is er überhaupt een passieve unit nodig tussen je eigen glasvezeldraadje op eigen terrein bij GPON?
iemand enig idee?
Frappant detail: De kpnnetwerk helpdesk weet zelf ook niet wat de functie van de 'bob' is.

[ Voor 6% gewijzigd door aandegrift op 15-04-2022 19:28 ]

Nibe S2125-12 (verwarming en actieve koeling), SMO S40, Remeha Ace 35c, Niko domotica integratie, Jaga Briza fancoils

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gjtm
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18:43
aandegrift schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 17:06:
Bij mij blijft kpnnetwerk maar mekkeren over een 'bob' die nog in de voortuin tussen de glasvezel geplaatst moet worden voordat de ntu in de meterkast komt. Er wordt in onze wijk (helaas) GPON aangelegd.

Wat is de functie van de 'bob' unit?
Is er überhaupt een passieve unit nodig tussen je eigen glasvezeldraadje op eigen terrein bij GPON?
iemand enig idee?
frappant detail: De kpnnetwerk helpdesk weet zelf ook niet wat de functie van de 'bob' is.
https://www.bouwendnederl...video-maak-kennis-met-bop

In regio's waar dit aangelegd wordt (nog vrij beperkt), wordt deze tot de gevel aangebracht en gebeurd er verder binnenshuis alleen wat als er ook een abonnement is aangevraagd bij KPN of wanneer je op xDSL bij KPN zit. Indien dit niet het geval is, sluiten ze in de meterkast/woonkamer ook niks aan. Dit gebeurd dan pas later door een andere ploeg. Bij KPN zijn er enkele inhome monteurs hiervoor opgeleid zodat ze alles in 1 keer kunnen doen. Bij andere providers zal dit wel via KPN Netwerk lopen wanneer de provider hierom vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aandegrift
@gjtm , dank je wel voor dit duidelijke antwoord!
Onbegrijpelijk dat de eigen helpdesk van VolkerWessels mij dit niet even kon vertellen.

Volgende week maar weer bellen met VolkerWessels dat die 'Bop' bij mij overbodig is.
Op het moment dat ze met de torpedo door mijn voortuin gingen, heb ik de glasvezel direct laten doorleiden door een buis in de fundering die naar de MK leidt.

De glasvezelkabel bungelt hier dus al 3 maanden in de MK. Maar krijg dit maar eens aan het verstand gepeuterd bij VolkerWessels/KPNnetwerk en consorten...

fijne paasdagen!

PS: Die hele Bob promotie slaat werkelijk nergens op.
Men claimt dat het efficiënter is, maar dat is niet zo:

- ploeg 1 legt glasvezel tot aan de gevel in de voortuin. Let op: de Bop is niet geplaatst (gat ging weer dicht, sprietje te zien)
- ploeg 2 graaft gat weer open en sluit de Bop aan en test de verbinding (Gat weer dicht)
- ploeg 3 graaft gat weer open, boort het gat in de fundering sluit Bop aan op Ntu. (Gat weer dicht)

Zolang ploeg 1 en 2 niet op dezelfde dag bezig zijn is het het Bop verhaal m.i. een groot fiasco.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:43
aandegrift schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 17:06:
Bij mij blijft kpnnetwerk maar mekkeren over een 'bob' die nog in de voortuin tussen de glasvezel geplaatst moet worden voordat de ntu in de meterkast komt. Er wordt in onze wijk (helaas) GPON aangelegd.

Wat is de functie van de 'bob' unit?
iemand enig idee?
frappant detail: De kpnnetwerk helpdesk weet zelf ook niet wat de functie van de 'bob' is.
Er wordt geen GPON aangelegd hoor. In de PoP komt XGS-PON (10 keer meer bandbreedte dan GPON) maar de kabels en alles zijn precies hetzelfde als een paar jaar geleden toen er nog geen PON werd gebruikt.
Wat de BOP betreft: zie hierboven. Maar ik snap niet helemaal wat het probleem is. Die BOP wordt zonder afspraak geplaatst in de grond en aangesloten op de kabel die onder de tuin door gaat.
Pas later bij de huisaansluiting wordt je glasvezel vanaf de BOP naar binnen toe aangesloten.

Edit: ik zie je nieuwe reactie nu. Dat kan een probleem worden. Dat hadden die mannen destijds nooit mogen doen. Het hele project moet een BOP hebben anders klopt er weer niks van de netwerkadministratie.

[ Voor 7% gewijzigd door Barre73 op 15-04-2022 19:26 ]

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aandegrift
@Barre73 Dank voor je antwoord. duidelijk verhaal.

Als de BOP er toch tussen moet, dan mag het gat weer open.
(en dan mag het gat daarna nog een keer open als de provider de kabel tussen Bop en ntu aansluit...

Lekker efficiënt -not-

Ik ben er overigens helemaal niet mee akkoord dat er op mijn privé terrein gegraven wordt zonder mijn aanwezigheid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lrrr
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 25-08 22:32
gjtm schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 18:38:
[...]

https://www.bouwendnederl...video-maak-kennis-met-bop

In regio's waar dit aangelegd wordt (nog vrij beperkt), wordt deze tot de gevel aangebracht en gebeurd er verder binnenshuis alleen wat als er ook een abonnement is aangevraagd bij KPN of wanneer je op xDSL bij KPN zit. Indien dit niet het geval is, sluiten ze in de meterkast/woonkamer ook niks aan. Dit gebeurd dan pas later door een andere ploeg. Bij KPN zijn er enkele inhome monteurs hiervoor opgeleid zodat ze alles in 1 keer kunnen doen. Bij andere providers zal dit wel via KPN Netwerk lopen wanneer de provider hierom vraagt.
Wat een tenenkrommend filmpje :+

I am Lrrr, ruler of the planet Omicron Persei 8! | Mijn custom CSS-snippets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-09 14:05
Lrrr schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 20:58:
[...]

Wat een tenenkrommend filmpje :+
Tenenkrommend filmpje maar ik denk kostentechnisch een mega verschil voor KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
Heb al een tijdje niets meer gehoord over de aanleg in Ede. Ik was even bang dat het niet meer door zou gaan, maar van de week stond de verkoper voor Ziggo al aan de deur: "wij hebben ook glasvezel" en "we zijn niet voor niets de grootste samen met KPN" (heb gezegd dat er andere redenen zijn dat die partijen de grootste zijn, daar had die geen standaard antwoord op, haha).

Heb nu in ieder geval bevestiging dat het allemaal nog steeds loopt ^_^ nu maar hopen dat ze niet teveel uitloop in de andere wijken hebben, want volgens mij staat mijn wijk als 1 van de laatsten op de planning. Sowieso best ambitieus om een hele stad in 14 maanden te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:06
Caelorum schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 12:20:
Heb al een tijdje niets meer gehoord over de aanleg in Ede. Ik was even bang dat het niet meer door zou gaan, maar van de week stond de verkoper voor Ziggo al aan de deur: "wij hebben ook glasvezel" en "we zijn niet voor niets de grootste samen met KPN" (heb gezegd dat er andere redenen zijn dat die partijen de grootste zijn, daar had die geen standaard antwoord op, haha).

Heb nu in ieder geval bevestiging dat het allemaal nog steeds loopt ^_^ nu maar hopen dat ze niet teveel uitloop in de andere wijken hebben, want volgens mij staat mijn wijk als 1 van de laatsten op de planning. Sowieso best ambitieus om een hele stad in 14 maanden te doen.
ede loopt vol op kwa glasvezel. alleen 14maanden denk wel dat langer duurt zeker met alle hoogbouw wat er zit.
aangezien pas 2e project deel van 8500 aansluitingen is aangekondigd en dan moeten ze nog deel waar ook hele centrum onder valt.

de wijk achter het ziekenhuis zijn ze volop aan graven nu. aan de kant van de parkweg/Nieuwe Maanderbuurtweg. zijn al best wat kabels afgewerkt binnen en zijn providers ook al aan het leveren over glasnet heen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Nu online
Het frustrerende is dat ik sinds 2010 glasvezel had via xmsnet en toen later in Kernhem glasvezel van KPN. Nu paar honderd meter in de gemeente verhuisd en straks al met al anderhalf jaar zonder glasvezel. Na 10 jaar glasvezel is ADSL wel een aderlating (ziggo komt er niet in)
Dus ik volg het allemaal nauwlettend, want de huidige aansluiting voldoet soms net niet voor het thuiswerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:31

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Gonadan schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 22:56:
Ben wel benieuwd wanneer ik nu eindelijk m'n aansluiting ga krijgen. Het zou vorig jaar moeten gebeuren maar de monteur stond twee uur te vroeg op de stoep want hij had al z'n afspraken daarvoor al afgezegd. Bij mij was hij ook in drie minuten klaar, hij vond de kruipruimte niet droog genoeg dus had er geen zin in (straalde er van alle kanten vanaf). Nu is mijn kruipruimte nooit gortdroog dus als hij dat verwacht gaat het nooit gebeuren, maar er staan ook geen plassen in of zo.

In hetzelfde blok is het bij twee huizen wel uitgevoerd, bij de rest niet. Mijn directe buren aan de ene kant wel, de andere kant niet, erg bijzonder. De monteur suggereerde dat ik maar moest wachten tot voorjaar of zomer, maar daar heb ik echt geen zin in, ik wil gewoon dat die klus klaar is en ik mijn bestrating ook weer kan fatsoeneren zonder dat ze er nog in hoeven (wil graag egaliseren).
Dus contact opgenomen met KPN en die zouden het gelijk doorgeven, uiteraard nu al dik een maand niets mer gehoord.

Overigens heb ik één verschil gevonden tussen de buren waar het wel uitgevoerd is en de rest van de straat waar niet niet uitgevoerd is. Die buren hadden ook meteen internet van KPN besteld. :z
Nou KPN zou zorgen dat er snel contact opgenomen zou worden, we zijn weer een kwartaal verder sinds mijn vorige rant en nog niets gehoord uiteraard.
Wel zo'n joch aan de deur wat komt vragen waarom ik niet aangesloten ben, maar die eigenlijk komt om mij een collectief abonnement op te dringen want dat moet echt hier en nu besloten worden. Maar antwoord op de vraag wanneer ze dan daadwerkelijk het werk af komen maken heeft hij niet want ander systeem of zo.
Zou KPN dan écht niet begrijpen dat je eerder klanten wint door je werk goed te doen dan door ze te dwingen met drammen?

Eigenlijk zou ik gewoon weer ergens moeten gaan klagen, maar ik heb zo erg het gevoel dat het nul komma nul uit maakt. Ze hebben gewoon de volledige macht en het interesseert ze werkelijk waar niets. Uiteindelijk heb ik de keuze tussen braaf hun onvoorspelbare planning maar volgen, of gewoon geen aansluiting krijgen en als ik het in de toekomst toch nog eens zou willen dan gaat het me geld kosten.
Wat is het toch een waardeloos traject met dat bedrijf, ongelooflijk. :/

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WishmasterNL
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18:15

WishmasterNL

XBOX: WishmasterNLD

jopoh schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 16:00:
[...]

ede loopt vol op kwa glasvezel. alleen 14maanden denk wel dat langer duurt zeker met alle hoogbouw wat er zit.
aangezien pas 2e project deel van 8500 aansluitingen is aangekondigd en dan moeten ze nog deel waar ook hele centrum onder valt.

de wijk achter het ziekenhuis zijn ze volop aan graven nu. aan de kant van de parkweg/Nieuwe Maanderbuurtweg. zijn al best wat kabels afgewerkt binnen en zijn providers ook al aan het leveren over glasnet heen :)
Hier in de maandereng is glas wel binnen gebracht. Het is alleen nog steeds wachten op een monteur voor het plaatsen van de NT. Alleen niemand kan me vertellen wanneer dat kan. KPN verwijst me door naar KPN Netwerk, want er moet nog afgemeld worden. En KPN Netwerk verwijst weer door naar KPN met de mededeling dat alles al afgemeld is. Kastje, muur…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barre73
WishmasterNL schreef op zondag 24 april 2022 @ 00:32:
[...]

Hier in de maandereng is glas wel binnen gebracht. Het is alleen nog steeds wachten op een monteur voor het plaatsen van de NT. Alleen niemand kan me vertellen wanneer dat kan. KPN verwijst me door naar KPN Netwerk, want er moet nog afgemeld worden. En KPN Netwerk verwijst weer door naar KPN met de mededeling dat alles al afgemeld is. Kastje, muur…
Die kan ik wel voor je checken.. DM je adres maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Laatst online: 19:51
Man man, wat een gedoe om een kabeltje door te meten zeg.
De onderaannemer van Kpnnetwerk (volker wessels) heeft eind vorig jaar glasvezel bij mij naar binnen gebracht.
Het hoeft alleen nog doorgemeten te worden. Dat kon eerst niet omdat er een issue aan de andere kant van het kabeltje (wijkkast?) was.

Ik heb nou al drie afspraken met monteurs gehad die niet op komen dagen, en niemand van Volker Wessels belt ooit terug met een reden of wat dan ook. Ik begrijp echt helemaal niks van die club, afspraken inplannen, maar niet op komen dagen.

Wat kan ik doen om dit opgelost te krijgen?

[ Voor 7% gewijzigd door bas-r op 29-04-2022 12:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
bas-r schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 12:35:
Man man, wat een gedoe om een kabeltje door te meten zeg.
De onderaannemer van Kpnnetwerk (volker wessels) heeft eind vorig jaar glasvezel bij mij naar binnen gebracht.
Het hoeft alleen nog doorgemeten te worden. Dat kon eerst niet omdat er een issue aan de andere kant van het kabeltje (wijkkast?) was.

Ik heb nou al drie afspraken met monteurs gehad die niet op komen dagen, en niemand van Volker Wessels belt ooit terug met een reden of wat dan ook. Ik begrijp echt helemaal niks van die club, afspraken inplannen, maar niet op komen dagen. Krijgen zij per uur betaalt van kpnnetwerk???
Nee, per opgeleverde en gemeten verbinding. Dat maakt het nog vreemder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
Barre73 schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 12:37:
[...]

Nee, per opgeleverde en gemeten verbinding. Dat maakt het nog vreemder...
De vraag van me was retorisch en kinderachtig.
Wat ik eigenlijk wil weten is: hoe kan ik ervoor zorgen dat het wordt opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:30
@Barre73 Ik heb even een vraagje. Een paar maanden geleden hebben ze hier glasvezel naar binnen gebracht , maar ook meteen voor de boven buurvrouw( coax en dus glasvezel lopen via een kabelgoot in mijn kamer naar boven) maar deze hebben ze niet naar boven kunnen doorvoeren omdat ze op dat moment niet thuis was en hebben ze dus de hele lengte hier achter de kast gelegd voor als ze het alsnog zouden aansluiten. Maar tot op heden is dat niet gebeurt en ligt de oranje kabel hier maar. Buurvrouw spreek ik eigenlijk nooit en zie haar ook weinig dus kan haar ook niet echt vragen wat de bedoeling is. Hoe kan ik dit het beste aanpakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Dancis schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 18:11:
@Barre73 Ik heb even een vraagje. Een paar maanden geleden hebben ze hier glasvezel naar binnen gebracht , maar ook meteen voor de boven buurvrouw( coax en dus glasvezel lopen via een kabelgoot in mijn kamer naar boven) maar deze hebben ze niet naar boven kunnen doorvoeren omdat ze op dat moment niet thuis was en hebben ze dus de hele lengte hier achter de kast gelegd voor als ze het alsnog zouden aansluiten. Maar tot op heden is dat niet gebeurt en ligt de oranje kabel hier maar. Buurvrouw spreek ik eigenlijk nooit en zie haar ook weinig dus kan haar ook niet echt vragen wat de bedoeling is. Hoe kan ik dit het beste aanpakken?
Oei.. dat is een bijzondere situatie. Zeker aangezien het dus gewoon op rol ligt in jouw woonkamer. DM me je adres maar even..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
  • Laatst online: 22:30
Barre73 schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 19:42:
[...]

Oei.. dat is een bijzondere situatie. Zeker aangezien het dus gewoon op rol ligt in jouw woonkamer. DM me je adres maar even..
Gedaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Batty
Gisteren stond de (zeer aardige) schouwer spontaan aan de deur. Deze uitgebreid rondgeleid en vele foto`s gemaakt. Hij heeft opgetekend dat er niet in voortuin geschoten gaat worden maar gegraven ivm de riolering die daar loopt (daar gaat m`n gras ;) ) Tevens opgetekend dat de FTU naar de meterkast moet via de bestaande buizen maar grote vraag was of die nog ergens tussen kelder en meterkast een bochtje maakt die te scherp is. We gaan het zien. Iemand een idee hoe lang het dan meestal nog duurt (of dat eens kan/wil nakijken) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzalucht
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-09 23:17

Pizzalucht

Snotneus.

Pizzalucht schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 11:41:
Bij mij is vandaag iemand langs geweest van de hoofdaannemer, hij belde zelfs van te voren _/-\o_

Verbinding is nu gepatched in de PoP en zou eindelijk van beletsel af moeten gaan!
Update: verbinding was pas na een paar dagen van beletsel. Daarna werd het niet automatisch bij T-Mobile geupdate dus daar moest ik ook nog achteraan bellen.

Vandaag kwam iemand van Guidion, alles aangesloten... geen signaal :'(
Daarna uren iemand van Allinq bezig geweest... kreeg het niet gefixed :'(
Nog steeds geen glasvezel :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Roy Batty schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 08:55:
Gisteren stond de (zeer aardige) schouwer spontaan aan de deur. Deze uitgebreid rondgeleid en vele foto`s gemaakt. Hij heeft opgetekend dat er niet in voortuin geschoten gaat worden maar gegraven ivm de riolering die daar loopt (daar gaat m`n gras ;) ) Tevens opgetekend dat de FTU naar de meterkast moet via de bestaande buizen maar grote vraag was of die nog ergens tussen kelder en meterkast een bochtje maakt die te scherp is. We gaan het zien. Iemand een idee hoe lang het dan meestal nog duurt (of dat eens kan/wil nakijken) ?
Het graven in je straat en aanleg tot aan je gevel kan al binnen een paar weken plaatsvinden nu. Of een maandje..
Het tweede deel (invoeren en afmonteren) komt pas later als verderop in het netwerk alles gelast is en alle apparatuur van KPN WBA geactiveerd is. Dat zou een maand of drie na het graven moeten zijn. Maar helaas hoor ik dat dit ook wel eens langer duurt. Maar er worden 10.000 woningen per week opgeleverd dus of dat een uitzondering is of niet kan ik moeilijk beoordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Batty
Barre73 schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 14:42:
[...]

Het graven in je straat en aanleg tot aan je gevel kan al binnen een paar weken plaatsvinden nu. Of een maandje..

Het tweede deel (invoeren en afmonteren) komt pas later
Dank je. Lees ik daaruit dat er tegen de gevel 2 keer gegraven wordt ? Dus 1 keer om tot aan de gevel te komen en een 2e keer om de kabel naar binnen te voeren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Roy Batty schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 15:07:
[...]

Dank je. Lees ik daaruit dat er tegen de gevel 2 keer gegraven wordt ? Dus 1 keer om tot aan de gevel te komen en een 2e keer om de kabel naar binnen te voeren ?
Yep. De theorie: De graafploeg die in de straat legt trekt ook de kabel door naar je gevel. Daarvoor wordt dan eerst door een ander ploegje vooraf een buisje onder de tuin doorgeschoten. Als die graafploeg dan later langskomt kunnen zij de kabel die in de sleuf ligt direct bij jouw woning laten afbuigen en door dat buisje duwen naar de gevel. Daar wordt deze dan in het gat opgerold en het gat wordt gedicht. Waarbij een klein sprietje boven de grond blijft uitsteken.
Als dan de huisaansluiting moet plaatsvinden weet die monteur(s) waar ze de kabel moeten opgraven en kunnen ze die naar binnen voeren en afmonteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabes
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12-09 09:37
Roy Batty schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 15:07:
[...]

Bij mij is het vrij standaard gegaan
1) Tijdens aanleg in de straat: gat gegraven bij de gevel waar de kabel naar binnen moet. Glasvezel van de straatkant naar dit gat "geschoten" Daar is de kabel (met aardig wat meters extra nog volgens mij) op een rol onder de grond gestopt en een sprietje boven de grond. Straatwerk weer netjes terug gelegd.

2) Bij naar binnen brengen kabel een paar stenen eruit om de kabel op te graven en ruimte te hebben om de kabel door de gevel naar binnen te brengen(heb de aansluiting in de woonkamer, meterkast geen optie want te klein, geen ruimte). Kabel naar binnen gebracht, op lengte gebracht en gat weer dicht en straatwerk terug gelegd.

Dus ja 2x gegraven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Batty
Barre73 schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 15:22:
[...]

Yep. De theorie: De graafploeg die in de straat legt trekt ook de kabel door naar je gevel. Daarvoor wordt dan eerst door een ander ploegje vooraf een buisje onder de tuin doorgeschoten. Als die graafploeg dan later langskomt kunnen zij de kabel die in de sleuf ligt direct bij jouw woning laten afbuigen en door dat buisje duwen naar de gevel. Daar wordt deze dan in het gat opgerold en het gat wordt gedicht. Waarbij een klein sprietje boven de grond blijft uitsteken.
Als dan de huisaansluiting moet plaatsvinden weet die monteur(s) waar ze de kabel moeten opgraven en kunnen ze die naar binnen voeren en afmonteren.
Ik snap `m, thx ! Nu heeft alleen de schouwer gisteren opgetekend dat er niet geschoten maar gegraven moet worden ivm een rioolpijp die daar dwars doorheen loopt. Wat ik me dan met name afvraag is of het gat bij de gevel al die tijd open blijft liggen. Er ligt daar een stukje klinkerwerk tegen de gevel aan. Dus ik bedoel de periode tussen kabel tot aan gevel en kabel door gevel en afmontage waar dus best een flinke tijd tussen kan zitten zoals ik van je lees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Batty
Sabes schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 15:24:
[...]

Bij mij is het vrij standaard gegaan
1) Tijdens aanleg in de straat: gat gegraven bij de gevel waar de kabel naar binnen moet. Glasvezel van de straatkant naar dit gat "geschoten" Daar is de kabel (met aardig wat meters extra nog volgens mij) op een rol onder de grond gestopt en een sprietje boven de grond. Straatwerk weer netjes terug gelegd.

2) Bij naar binnen brengen kabel een paar stenen eruit om de kabel op te graven en ruimte te hebben om de kabel door de gevel naar binnen te brengen(heb de aansluiting in de woonkamer, meterkast geen optie want te klein, geen ruimte). Kabel naar binnen gebracht, op lengte gebracht en gat weer dicht en straatwerk terug gelegd.

Dus ja 2x gegraven
Helder; straatwerk dus weer terug in die periode. Hier zouden ze volgens de schouwer dus moeten graven ipv schieten en heb ook behoorlijk wat meters nodig om in de meterkast te komen. In de kelder is eigenlijk geen optie om daar een ONT te hangen. Te vochtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-09 14:30
Roy Batty schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 15:43:
[...]

Helder; straatwerk dus weer terug in die periode. Hier zouden ze volgens de schouwer dus moeten graven ipv schieten en heb ook behoorlijk wat meters nodig om in de meterkast te komen. In de kelder is eigenlijk geen optie om daar een ONT te hangen. Te vochtig.
Dat ligt er een beetje aan. Bij mij in de buurt leg KPN haar glasvezelnetwerk nu aan. Ik zie bij de meeste huizen dat het sprietje tegen de gevel aanzit, of net hiervoor. De spriet zit vaak tussen de 'voeg' van 2 tegels of klinkers. Soms zie ik dat er een tegel uitligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Batty
dôh schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 15:45:
[...]

Dat ligt er een beetje aan. Bij mij in de buurt leg KPN haar glasvezelnetwerk nu aan. Ik zie bij de meeste huizen dat het sprietje tegen de gevel aanzit, of net hiervoor. De spriet zit vaak tussen de 'voeg' van 2 tegels of klinkers. Soms zie ik dat er een tegel uitligt.
Helder; een klinker er tijdelijk uit kan ik wel mee leven, maar ik was even bang om maanden tegen een soort van sinkhole aan te moeten kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
Roy Batty schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 15:40:
[...]

Ik snap `m, thx ! Nu heeft alleen de schouwer gisteren opgetekend dat er niet geschoten maar gegraven moet worden ivm een rioolpijp die daar dwars doorheen loopt. Wat ik me dan met name afvraag is of het gat bij de gevel al die tijd open blijft liggen. Er ligt daar een stukje klinkerwerk tegen de gevel aan. Dus ik bedoel de periode tussen kabel tot aan gevel en kabel door gevel en afmontage waar dus best een flinke tijd tussen kan zitten zoals ik van je lees.
Ik denk dat je in mijn verhaal het woord schieten mag vervangen voor graven. En als dat gedaan is laten ze het sprietje boven de grond uitsteken tot een paar maanden later de aansluiting naar binnen gemaakt kan worden.
Ik zie geen reden waarom er een gat zou moeten blijven zitten. Het maakt hierin niet uit of er geschoten of gegraven wordt vanaf de stoep naar de gevel.

NB: Let wel goed op als ze in je tuin graven dat ze de kabel wel op de vereiste 50cm diepte leggen. En als dat niet lukt of niet kan, dat er dan een deugdelijke dikke plastic flap bovenop komt voor het geval je later eens gaat graven in je tuin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:14
Gister hebben ze terwijl er niemand thuis was blijkbaar de aansluiting naar binnen gebracht. Want de stoep is open geweest en de oranje kabeltjes bij de gevel zijn weg.

In mijn vorige huis kwam er toen iemand met de boormachine en plaatste die gelijk een wit kastje.

Nu ben ik in de meterkast gaan kijken en ik zie daar niks omhoog komen, er gaat vanaf de straat wel een pvc pijp naar binnen met alle aansluitingen coax/adsl zit die in die pijp gok ik? Maar hoe gaat dat het laatste stukje?

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
robbinonline schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 17:44:
Gister hebben ze terwijl er niemand thuis was blijkbaar de aansluiting naar binnen gebracht. Want de stoep is open geweest en de oranje kabeltjes bij de gevel zijn weg.

In mijn vorige huis kwam er toen iemand met de boormachine en plaatste die gelijk een wit kastje.

Nu ben ik in de meterkast gaan kijken en ik zie daar niks omhoog komen, er gaat vanaf de straat wel een pvc pijp naar binnen met alle aansluitingen coax/adsl zit die in die pijp gok ik? Maar hoe gaat dat het laatste stukje?
Hoe zouden ze binnen moeten zijn gekomen als je niet thuis was?
Die oranje kabel in je meterkast is niet te missen hoor..
Ik denk eerder dat de kabel weg is gelegd onder de grond. Misschien met een BOP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11:31

MrMarcie

CFMoto 650MT

Barre73 schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 14:42:
[...]

Het tweede deel (invoeren en afmonteren) komt pas later als verderop in het netwerk alles gelast is en alle apparatuur van KPN WBA geactiveerd is. Dat zou een maand of drie na het graven moeten zijn. Maar helaas hoor ik dat dit ook wel eens langer duurt. Maar er worden 10.000 woningen per week opgeleverd dus of dat een uitzondering is of niet kan ik moeilijk beoordelen.
Bij mij liggen die sprieten al 9 maanden voor de deur. KPN heeft in okt (30 nov aansluiting) mijn abo bij Ziggo opgezegd en afgelopen maand weer. 30 April aansluiting. Nou die sprieten liggen er nog steeds. Ik geloof er niet meer in.

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
MrMarcie schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 22:04:
[...]

Bij mij liggen die sprieten al 9 maanden voor de deur. KPN heeft in okt (30 nov aansluiting) mijn abo bij Ziggo opgezegd en afgelopen maand weer. 30 April aansluiting. Nou die sprieten liggen er nog steeds. Ik geloof er niet meer in.
Hoogbouw of een normale laagbouw woning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

Barre73 schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 23:08:
[...]

Hoogbouw of een normale laagbouw woning?
Appartementen complex (2 hoog). Deel is al gedaan vorig jaar, 2 weken geleden groot deel verder. 3 Portieken hier niet ondanks dat dat beloofd was (als ik de VVE vergadering mag geloven, en wat ik ook verwachte aangezien KPN mijn abo bij Ziggo heeft opgezegd op 30 maart, aansluiting 30 april).

[ Voor 13% gewijzigd door MrMarcie op 05-05-2022 11:48 ]

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
MrMarcie schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 11:47:
[...]

Appartementen complex (2 hoog). Deel is al gedaan vorig jaar, 2 weken geleden groot deel verder. 3 Portieken hier niet ondanks dat dat beloofd was (als ik de VVE vergadering mag geloven, en wat ik ook verwachte aangezien KPN mijn abo bij Ziggo heeft opgezegd op 30 maart, aansluiting 30 april).
In dat geval wil ik er wel aan toevoegen dat mijn "standaard" verhaal vooral voor laagbouw geldt.
Een goed voorbereide aannemer die alles op tijd heeft geregeld moet dat ook met hoogbouw kunnen maar de praktijk is helaas anders. Dus bij hoogbouw kan het soms zeker wel maanden langer duren dan mijn theoretische proces.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

Barre73 schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 12:10:
[...]

In dat geval wil ik er wel aan toevoegen dat mijn "standaard" verhaal vooral voor laagbouw geldt.
Een goed voorbereide aannemer die alles op tijd heeft geregeld moet dat ook met hoogbouw kunnen maar de praktijk is helaas anders. Dus bij hoogbouw kan het soms zeker wel maanden langer duren dan mijn theoretische proces.
Dank je, ik ben erachter gekomen helaas ondertussen. Ik probeer nog even geduldig te blijven maar het is moeilijk. Ik mis de UL enorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzalucht

Pizzalucht

Snotneus.

Pizzalucht schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 12:58:
[...]

Update: verbinding was pas na een paar dagen van beletsel. Daarna werd het niet automatisch bij T-Mobile geupdate dus daar moest ik ook nog achteraan bellen.

Vandaag kwam iemand van Guidion, alles aangesloten... geen signaal :'(
Daarna uren iemand van Allinq bezig geweest... kreeg het niet gefixed :'(
Nog steeds geen glasvezel :')
Gisteren weer uren bezig geweest, conclusie: het hele DP is onbereikbaar vanuit de PoP, meting stopt na 30 meter :X

Wel gek, omdat de verbinding een maand geleden is gepatched, en die monteur de laser wel aan zag komen in de PoP. Dan is er ergens in die paar weken iets goed mis gegaan...

[ Voor 13% gewijzigd door Pizzalucht op 06-05-2022 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WishmasterNL
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18:15

WishmasterNL

XBOX: WishmasterNLD

Hier vanochtend eindelijk de monteur van KPN geweest en de NT geplaatst. Glasvezel is toch wel lekker :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyDJBrian
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-07 17:36
18e gaan ze bij mij de glasvezel naar binnen brengen, niemand langs geweest om te kijken waar te plaatsen maar we hebben stroom aangelegd in meterkast, kan hij lekker daar aangesloten worden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07:35

r0b

Vorige maand een woning gekocht waar nog geen glasvezel zit, maar op de site van KPN Netwerk stond dat in de planning voor medio oktober 2022 dus netjes KPN DSL afgesloten zodat ik later makkelijk kan switchen.

Nu kijk ik weer op de site vna KPN Netwerk en zie ik dat mijn hele buurt niet meer op de planning staat op de kaart, terwijl ik me wel opgegeven heb voor updates en dus niks ontvangen heb. :-/

Wie kan ik hier het beste voor bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skynett
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 22:14
r0b schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 15:53:
Nu kijk ik weer op de site vna KPN Netwerk en zie ik dat mijn hele buurt niet meer op de planning staat op de kaart, terwijl ik me wel opgegeven heb voor updates en dus niks ontvangen heb. :-/

Ik zit sinds een paar maanden gelukkig op glas, maar in het jaar wat daaraan vooraf ging heb ik werkelijk nog nooit een bericht via de site van kpnnetwerk gekregen, terwijl ik mij daar wel voor had opgegeven.

Bij KPN zelf op hun site, dus niet bij kpnnetwerk, kan je soms wat meer of wat andere info vinden over wanneer de aanleg op jouw postcode gepland stond. Als je dan een abo aan wil vragen krijg je soms een datum voor de glasuitrol te zien. (Die datum bleek in mijn geval op dec 2022 te staan, en achteraf bleek dat dus weer enorm mee te vallen.)

Bij kpnnetwerk kan je ook webcasts terugkijken. Misschien is er wel eentje over jouw buurt/postcode geweest. Daar kwam ik ook telkens achteraf achter als ze eenmaal geweest waren, aangezien de site geen updates verstuurde. In de live webcast kan je vragen stellen, maar terugkijken kan je ook info over de uitrolplanning opleveren.

Je moet zelf een beetje gaan zoeken, maar dan is er wel wat te vinden. Gevalletje van de aanhouder wint. (Een beetje)

Hier moet alle shit staan die ik heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ynnoz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-08 18:42
Net aangekondigd: KPN gaat Zoetermeer verglazen te beginnen in 2023. Een jaar nadat T-Mobile hier de schop in de grond stak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pboelhouwer
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 18:33
Ynnoz schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 19:07:
Net aangekondigd: KPN gaat Zoetermeer verglazen te beginnen in 2023. Een jaar nadat T-Mobile hier de schop in de grond stak.
Nieuwbouwhuizen (zelf een in Oosterheem 4 jaar geleden gekocht) kregen/krijgen al direct glasvezel. Mooi dat ze nu ook oudere aansluitingen van glas gaan voorzien hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExiZTeNcE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06:48
Geweldig, we hebben hier al jaren alleen beschikking over Ziggo en kpn recht uit de wijkcentrale.
Inmiddels gaat delta fiber binnenkort graven voor de aanleg van glas, gelukkig niet op ingeschreven want vandaag kwam eindelijk de brief van kpn netwerk dat er glas aangelegd gaat worden :-)
Ik snap dat beide partijen iets willen verdienen, maar het blijft gek dat er nu 2x een glas aansluiting naast elkaar komt te liggen..
Maar ik ben blij in ieder geval! :-D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
ExiZTeNcE schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 09:26:
Geweldig, we hebben hier al jaren alleen beschikking over Ziggo en kpn recht uit de wijkcentrale.
Inmiddels gaat delta fiber binnenkort graven voor de aanleg van glas, gelukkig niet op ingeschreven want vandaag kwam eindelijk de brief van kpn netwerk dat er glas aangelegd gaat worden :-)
Ik snap dat beide partijen iets willen verdienen, maar het blijft gek dat er nu 2x een glas aansluiting naast elkaar komt te liggen..
Maar ik ben blij in ieder geval! :-D
Als een partij de stoep open graaft, dan moet hij andere partijen toestaan om tegelijkertijd kabels mee te leggen. KPN maakt daar graag handig gebruik van wat tot rare situaties leidt die vooral voor de onafhankelijke netwerken (met minder bekende providers) nadelig zijn: https://www.ed.nl/de-peel...-in-kern-deurne~aabb6dd5/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieknikey
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13:32
Momenteel is t-mobile thuis mijn ISP, maar over enkele dagen gaat mijn abonnement bij KPN in. T-mobile levert (zo weet ik na het lezen van de OP) op mijn adres via glasoperator op mijn adres. Betekent dit dat er een monteur fysiek langs moet bij de PoP om mijn aansluiting om te prikken naar de operator van KPN (WBA)? En dat ik dus met downtime te maken krijg van mijn internetverbinding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Nieknikey schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 11:58:
Momenteel is t-mobile thuis mijn ISP, maar over enkele dagen gaat mijn abonnement bij KPN in. T-mobile levert (zo weet ik na het lezen van de OP) op mijn adres via glasoperator op mijn adres. Betekent dit dat er een monteur fysiek langs moet bij de PoP om mijn aansluiting om te prikken naar de operator van KPN (WBA)? En dat ik dus met downtime te maken krijg van mijn internetverbinding?
Ja. Maar theoretisch niet lang. Omdat jij KPN hebt genomen komt de KPN monteur op de afgesproken dag en hij is degene die eerst in de PoP jouw verbinding omzet. Dan lig jij er dus uit, maar even later zal hij voor de deur staan om je NT te wisselen, etc..
Ik hoop dat je een KPN monteursafspraak hebt op die overstapdag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieknikey
Barre73 schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 12:23:
[...]

Ja. Maar theoretisch niet lang. Omdat jij KPN hebt genomen komt de KPN monteur op de afgesproken dag en hij is degene die eerst in de PoP jouw verbinding omzet. Dan lig jij er dus uit, maar even later zal hij voor de deur staan om je NT te wisselen, etc..
Ik hoop dat je een KPN monteursafspraak hebt op die overstapdag?
Ja, maar ik heb mijn eigen apparatuur aan de FTU hangen dus ik hoop eigenlijk dat ik dat werkend krijg nog voordat hij van de PoP naar mijn huis is gereden. De config staat al klaar, die hoef ik alleen nog maar naar mijn router te uploaden en dan zou het moeten werken.

Dan kan ik het kpn router ook gewoon in de doos laten zitten als het goed is, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Nieknikey schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 12:38:
[...]

Ja, maar ik heb mijn eigen apparatuur aan de FTU hangen dus ik hoop eigenlijk dat ik dat werkend krijg nog voordat hij van de PoP naar mijn huis is gereden. De config staat al klaar, die hoef ik alleen nog maar naar mijn router te uploaden en dan zou het moeten werken.

Dan kan ik het kpn router ook gewoon in de doos laten zitten als het goed is, toch?
Wederom in theorie: wel. Er zullen KPN monteurs zijn die vereisen dat ze de EB12 eerst aansluiten zodat ze de bon kunnen afmelden als gereed en gedaan. En soms hoor ik van monteurs die het prima vinden op deze manier.
Je zal het merken..

Trouwens: als je ook TV afneemt zou ik wel even de EB12 laten aansluiten en de decoder daarop laten testen en activeren door de monteur. Als hij/zij weer vertrekt en jij sluit je decoder aan op je eigen router, en het werkt niet... zal je toch die EB12 weer moeten aansluiten voor KPN support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieknikey
Barre73 schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 15:33:
[...]

Wederom in theorie: wel. Er zullen KPN monteurs zijn die vereisen dat ze de EB12 eerst aansluiten zodat ze de bon kunnen afmelden als gereed en gedaan. En soms hoor ik van monteurs die het prima vinden op deze manier.
Je zal het merken..

Trouwens: als je ook TV afneemt zou ik wel even de EB12 laten aansluiten en de decoder daarop laten testen en activeren door de monteur. Als hij/zij weer vertrekt en jij sluit je decoder aan op je eigen router, en het werkt niet... zal je toch die EB12 weer moeten aansluiten voor KPN support.
Ah dat is helder, bedankt. Ik neem wel TV af maar ik ben niet van plan om daar een decoder voor in gebruik te nemen, ik cast het gewoon naar m'n tv. Ik zie niet zo in waarom de monteur mijn router los zou moeten koppelen als ik op dat moment al internet heb, maar we zien wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:43

TFHfony

Professional Weirdo

Nieknikey schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 16:45:
[...]

Ah dat is helder, bedankt. Ik neem wel TV af maar ik ben niet van plan om daar een decoder voor in gebruik te nemen, ik cast het gewoon naar m'n tv.
De beeldkwaliteit via casten is wel aanzienlijk slechter (720p, lage bitrate) ten opzichte van de decoder. De decoder kan trouwens prima weggestopt worden. De eigen AB werkt via Bluetooth, maar hij laat zich ook prima via HDMI-CEC bedienen (via de AB van mijn Samsung TV bijvoorbeeld). Decoder ligt hier dus ook in de kast, maar wat aangesloten.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielFRL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 19:58
r0b schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 15:53:
Vorige maand een woning gekocht waar nog geen glasvezel zit, maar op de site van KPN Netwerk stond dat in de planning voor medio oktober 2022 dus netjes KPN DSL afgesloten zodat ik later makkelijk kan switchen.

Hier zelfde situatie. Opeens staat er geen glasvezel meer op de planning (eerst al eens 2x de datum opgeschoven).

Apple | BYD | HomeWizard Plug-In Battery | UniFi | 4.880wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skynett
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 22:14
Al gekeken wat KPN zelf zegt over jullie postcodes?

https://www.kpn.com/bijnaglasvezel.htm

Hier moet alle shit staan die ik heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:03

Arjan A

Cenosillicafoob

Ik krijg van KPN Netwerk nu een mail: "Onze graafwerkzaamheden in jouw straat zitten erop, we horen graag je mening". En "Binnenkort monteren we het glasvezelaansluitpunt in je woning".
Er is hier in de straat niemand wezen graven, er is niks open geweest, en volgens de planning krijg ik pas in juli/augustus glasvezel. Wat gaat hier mis? Er steken ook nergens oranje touwtjes (of een andere kleur glasvezel) boven de tegels uit.

Ik krijg nooit updates van KPN Netwerk, en nu ineens dit? Ik snap het niet :D

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07:35

r0b

Wegens een technisch probleem is het momenteel niet mogelijk uw postcode te controleren
Probeer het op een later moment nogmaals
MichielFRL schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 21:15:
[...]

Hier zelfde situatie. Opeens staat er geen glasvezel meer op de planning (eerst al eens 2x de datum opgeschoven).
Hmm, interessant. Hier ook in Friesland namelijk (zuidwest).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
Arjan A schreef op maandag 16 mei 2022 @ 15:24:
Ik krijg van KPN Netwerk nu een mail: "Onze graafwerkzaamheden in jouw straat zitten erop, we horen graag je mening". En "Binnenkort monteren we het glasvezelaansluitpunt in je woning".
Er is hier in de straat niemand wezen graven, er is niks open geweest, en volgens de planning krijg ik pas in juli/augustus glasvezel. Wat gaat hier mis? Er steken ook nergens oranje touwtjes (of een andere kleur glasvezel) boven de tegels uit.

Die mail wordt gestuurd op basis van de graafdatum die de aannemer vooraf in de administratie zet. Als deze niet wordt aangepast en laat verlopen, dan krijg je automatisch die mail. Als er wel in die week was gegraven dan had je terecht deze mail ontvangen.
Dat is wat er mis gaat. De aannemer moet in jouw straat blijkbaar nog graven en had die graafdatum aan moeten passen naar de goede datum/week.

En juli/augustus vind ik wel vallen onder "binnenkort". Maandje of twee...

[ Voor 5% gewijzigd door Barre73 op 16-05-2022 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:03

Arjan A

Cenosillicafoob

Barre73 schreef op maandag 16 mei 2022 @ 15:36:
[...]
En juli/augustus vind ik wel vallen onder "binnenkort". Maandje of twee...
Dank je. Ik had al nog een keer de stoep bekeken of ik echt niet gek was 8)7 De opleverdatum is al eens naar achteren opgeschoven, wellicht gebeurt dat dan binnenkort nog een keer (ik zou eerst in maart/april glasvezel hebben).

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Laatst online: 20:40
Dat soort dingen gebeurt vaker. Zo had ik eerder T-Mobile aan de lijn, die wilden mij een internetaansluiting aanbieden. Mijn antwoord was helder "Alleen als jullie gaan graven!". En zowaar, afgelopen herfst brieven in de bus dat KPNNetwerk ging graven. Dat zou bij mij januari-februari zijn.

Ergens in maart begon T-moble weer te bellen. We zien dat er glas ligt dus we willen u graag aansluiten. Ehmmm ik heb ze nog niet zien graven, er ligt hier niets. Uiteindelijk steekt er nu een week of 3 een oranje sprietje uit de grond. 23 mei zou T-Mobile komen aansluiten. Ik moet het nog zien.

Ze vroegen ook of ze Ziggo dan meteen mochten opzeggen. Gelukkig was ik slim, dat doe ik zelf wel als het glas werkt.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

Arjan A schreef op maandag 16 mei 2022 @ 15:24:

Had ik ooit ook. Duurde nog maanden voor ze kwamen graven. En nu dik jaar later liggen de sprieten nog op straat. Ik zou maar veel geduld hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:23

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Pfff ik zie nu dit topic pas, maar ook bij mij veel misgegaan en nog steeds wachtende.
Glasvezel ligt in de straat (kabeltjes komen omhoog bij de stoep/gevel) maar kennelijk heeft een oud huisgenoot oid ooit iemand binnengelaten (schouwer?) die maar wat aangemodderd heeft en foto's heeft gemaakt.
De beheerder is niet op de hoogte gebracht en kan dus niet constructie die bedacht is goedkeuren, te meer het bij iemand op de kamer zelf geplaatst zou worden volgens de foto's. Hij heeft weer contact gezocht om een herschouwing ofzoiets te krijgen, maar dit staat nu al een paar maanden stil. Hij wordt niet terug gebeld en heeft na de zoveelste keer bellen aangegeven dat het tijd genoeg gekost heeft. Ondertussen zou het abbo ingaan maar nog niks geregeld dus.

Verder was het opmerkelijk dat de beheerder kennelijk een mail heeft gehad met de info van een geheel ander huis dat elders in de wijk staat maar voor alle inwoners (en beheerder) onbekend was. Echt een puinhoop dus. Ik heb de hoop op de aansluiting maar opgegeven.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerNL
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Ik ben zelf KPN klant (VVDSL) , maar Delta gaat hier glasvezel in de buurt aanleggen. Nu zit ik zelf niet zo te wachten op Delta (redenen daargelaten), maar nu willen ze de aansluiting toch gratis aanbrengen, zonder klant te worden.

De persoon die meterkast kwam bekijken had het er over dat lijn na een jaar 'open' wordt gesteld. Na wat zoeken lees ik dat KPN eigenlijk nooit op een Delta netwerk levert? Klopt dit?

Betekend dit vervolgens dan ook gelijk dat:
  • KPN zijn eigen tweede glasvezel het huis binnen zal brengen?
  • Dit de eerst komende tijd (lees jaren) niet waarschijnlijk zal zijn i.v.m. bestaande glasvezel aansluiting Delta
Ik weet dat jullie geen glazenbol hebben, maar was meer benieuwd naar praktijk voorbeelden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ExiZTeNcE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06:48
HammerNL schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 17:57:
Ik ben zelf KPN klant (VVDSL) , maar Delta gaat hier glasvezel in de buurt aanleggen. Nu zit ik zelf niet zo te wachten op Delta (redenen daargelaten), maar nu willen ze de aansluiting toch gratis aanbrengen, zonder klant te worden.

De persoon die meterkast kwam bekijken had het er over dat lijn na een jaar 'open' wordt gesteld. Na wat zoeken lees ik dat KPN eigenlijk nooit op een Delta netwerk levert? Klopt dit?

• Dit de eerst komende tijd (lees jaren) niet waarschijnlijk zal zijn i.v.m. bestaande glasvezel aansluiting Delta
Ik weet dat jullie geen glazenbol hebben, maar was meer benieuwd naar praktijk voorbeelden.
Hier heeft delta in maart aangekondigd dat ze glas definitief aan gaan leggen. Vorige week kreeg ik een brief van kpn dat ze ook glas aan gingen leggen.
Werkelijk geen pijl op te trekken. Enige wat (nu) zeker is, is dat kpn niet over het Delta netwerk levert. En je dus ooit idd een tweede glasvezel naar binnen krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstoud
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22:17
HammerNL schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 17:57:

Dat “open stellen” lijkt me sterk. En dat die schouwer die bij je binnengekomen is - waarschijnlijk van een onderaannemer zoals Van Gelder - kennis heeft van dergelijke gevoelige business info van EQT (de aandeelhouder van Delta Fiber NL) lijkt me heel erg sterk.

RIPE Atlas probe: 1005104

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
Delta wil zijn netwerk best wel open stellen, dat deel klopt op zich wel, maar KPN heeft geen interesse. Te duur en niet de goede voorwaarden. Dus ze leggen zelf aan. Die planning tot 2026 ligt al vast dus hangt niet af van het wel of niet nu aanleggen door KPN.

En waar ik KPN schrijf kan je ook Glaspoort lezen (de joint venture met het ABP).

[ Voor 4% gewijzigd door Barre73 op 17-05-2022 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyDJBrian
Vandaag is de glasvezel naar binnen gebracht en aangesloten op een XGS-PON, niet veel later kwam mijn modem binnen en heb deze braaf aangesloten met de rode UTP kabel die uit de XGS-PON hangt.
Nu doet de verbinding het nog niet, na digitaal contact met KPN krijg ik te horen dat er nog een monteur moet komen om een KPN converter te plaatsen? Ik ben hier niet bekend mee, en het komt ook echt totaal niet uit dat ik nu weer thuis moet blijven voor nog een monteur.

Er staat ook nergens vermeld dat er nog een keer iemand moet komen en kan hier ook niets over vinden.
Iemand hier die daar meer duidelijkheid over kan geven?

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
CrazyDJBrian schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 16:02:
Vandaag is de glasvezel naar binnen gebracht en aangesloten op een XGS-PON, niet veel later kwam mijn modem binnen en heb deze braaf aangesloten met de rode UTP kabel die uit de XGS-PON hangt.
Nu doet de verbinding het nog niet, na digitaal contact met KPN krijg ik te horen dat er nog een monteur moet komen om een KPN converter te plaatsen? Ik ben hier niet bekend mee, en het komt ook echt totaal niet uit dat ik nu weer thuis moet blijven voor nog een monteur.

Er staat ook nergens vermeld dat er nog een keer iemand moet komen en kan hier ook niets over vinden.
Iemand hier die daar meer duidelijkheid over kan geven?

Thanks!
Met XGS-PON bedoel je het zwarte apparaatje dat over de witte grondplaat is geklikt? Met aan de onderzijde een UTP uitgang? Dat apparaat is de genoemde converter en die heb je dus al.
Welke lampjes branden daarop?

De monteur van KPN Netwerk die dit plaatste zou deze ook middels een app op de telefoon moeten hebben aangemeld en geactiveerd.

[ Voor 6% gewijzigd door Barre73 op 18-05-2022 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyDJBrian
Power groen, Connection knippert en Alarm is uit.

Modem blijft internet ook knipperen, wifi is aan en TV blijft uit ( is wel aangesloten)

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:51

Wildfire

Joy to the world!

CrazyDJBrian schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 16:23:
Power groen, Connection knippert en Alarm is uit.

Modem blijft internet ook knipperen, wifi is aan en TV blijft uit ( is wel aangesloten)

Thanks!
Waarschijnlijk is je XGS-PON ONT niet geactiveerd. Er hoeft in ieder geval geen kastje bijgeplaatst te worden maar waarschijnlijk is dus enkel activatie van die ONT nodig.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Wildfire schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 16:37:
[...]

Waarschijnlijk is je XGS-PON ONT niet geactiveerd. Er hoeft in ieder geval geen kastje bijgeplaatst te worden maar waarschijnlijk is dus enkel activatie van die ONT nodig.
Denk ik ook. Heel slecht dat de aannemer dat vanmorgen niet heeft gedaan. Nu moet er een monteur van KPN langskomen om het alsnog te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:06
Barre73 schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 17:09:
[...]

Denk ik ook. Heel slecht dat de aannemer dat vanmorgen niet heeft gedaan. Nu moet er een monteur van KPN langskomen om het alsnog te doen.
Klopt en dit gebeurd nog steeds te vaak helaas,
@CrazyDJBrian je hebt DM

[ Voor 9% gewijzigd door jopoh op 18-05-2022 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyDJBrian
Hij zei nog kun je hem straks gelijk aansluiten..

Bedankt voor de PM jopoh reactie is reeds verzonden.

De rest ook bedankt voor de reacties. Ben ik toch niet helemaal gek, dat er niet nog wat bij moest komen. 🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

MrMarcie schreef op maandag 16 mei 2022 @ 17:04:
Had ik ooit ook. Duurde nog maanden voor ze kwamen graven. En nu dik jaar later liggen de sprieten nog op straat. Ik zou maar veel geduld hebben.
Dat kan ik beamen. Zo ben ik alweer een half jaar verder sinds de 'we plannen op korte termijn een afspraak'. Loze beloftes lijkt een beetje de core business.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

Gonadan schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 23:44:
[...]

Dat kan ik beamen. Zo ben ik alweer een half jaar verder sinds de 'we plannen op korte termijn een afspraak'. Loze beloftes lijkt een beetje de core business.
Lijkt erop dat ze vooral de concurrentie dwars willen zitten. Lijkt allemaal een mooi verhaal maar glas op je locatie ho maar. Kan jaren duren ondanks dat de kabeltje voor je deur uit de grond steken. Heb KPN Netwerk net weer een mail gestuurd. Ze beloven al ruim een half jaar om contact met me op te nemen maar er gebeurd na al 9x beloftes helemaal niks. De buren hebben al ruim een half jaar glas.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G_r3qCrPcGIhcMFBTBoOuOaneZw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/WoX38pBUzTkPWLFsVLAzaXM9.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
MrMarcie schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 11:12:
[...]

Lijkt erop dat ze vooral de concurrentie dwars willen zitten. Lijkt allemaal een mooi verhaal maar glas op je locatie ho maar. Kan jaren duren ondanks dat de kabeltje voor je deur uit de grond steken. Heb KPN Netwerk net weer een mail gestuurd. Ze beloven al ruim een half jaar om contact met me op te nemen maar er gebeurd na al 9x beloftes helemaal niks. De buren hebben al ruim een half jaar glas.

[Afbeelding]
Heeft niks te maken met concurrentie dwars zitten. Dit is gewoon het gevolg van aannemers die wel heel veel omzet willen maken maar niet de capaciteit of motivatie hebben om het ook echt af te maken. Zoals in jouw geval...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Barre73 schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 14:36:
Heeft niks te maken met concurrentie dwars zitten. Dit is gewoon het gevolg van aannemers die wel heel veel omzet willen maken maar niet de capaciteit of motivatie hebben om het ook echt af te maken. Zoals in jouw geval...
Toch zou het wel fijn zijn als KPN Netwerk dan hun verantwoordelijkheid neemt en gewoon blijft communiceren en eerlijk aangeeft wat er aan de hand is.
Een half jaar niets van je laten horen en nergens op reageren, maar wel verkopers langs de deur sturen voor een collectief abonnement is niet een handelswijze die ik echt kan waarderen om eerlijk te zijn.

Mijn recente contactpogingen zijn ook weer genegeerd maar ik zie deze week ineens wel weer mannetjes in de wijk dus met wat geluk staan ze ineens een keer voor de deur om het af te maken.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Nu online
De verkopers komen natuurlijk ook niet vanuit KPN Netwerk. Het zou de partijen die die verkopers aansturen dan natuurlijk wel sieren om hun eigen administratie goed op orde te hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Caelorum schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 15:07:
De verkopers komen natuurlijk ook niet vanuit KPN Netwerk. Het zou de partijen die die verkopers aansturen dan natuurlijk wel sieren om hun eigen administratie goed op orde te hebben.
Nee maar het wordt wel uit de naam van KPN gebracht, de scheiding bestaat alleen wanneer het gebruikt kan worden om verantwoordelijkheid af te schuiven. Strikt genomen had hij mij niet eens mogen benaderen want ik heb geen relatie met hem en bij de deur staat aangegeven dat colportage ongewenst is.
Het was inderdaad vermakelijk om te zien dat de verkoper mij ging vragen waarom ik niet aangesloten was, vraag dat lekker je collega's van Netwerk. Ik vraag mij hetzelfde af.

Maar goed, ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat KPN meer regio's tegelijk aan het aanleggen is dan ze eigenlijk aan kunnen en dat het daarom allemaal stil valt. Of dat bewust is kan ik niet over oordelen maar het is natuurlijk wel zo dat een concurrent nu bij mij in de wijk niet meer gaat komen, de deal met de gemeente is eenmaal gemaakt en het werk is in uitvoering, soort van.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pizzalucht

Pizzalucht

Snotneus.

[...]

Er gaat een hoop mis bij de hoofd/onder-aannemers, maar KPN Netwerk doet er zelf ook niet veel aan. Ik heb al regelmatig contact met KPN Netwerk zelf gezocht en vaak de loze belofte dat ze het uit gaan zoeken en bij me terug komen, spoiler alert: ze doen het nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Nu online
Gonadan schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 16:10:
[...]
Nee maar het wordt wel uit de naam van KPN gebracht, de scheiding bestaat alleen wanneer het gebruikt kan worden om verantwoordelijkheid af te schuiven. [...]
Nouja, de scheiding is er wel echt. Tot het punt dat ik vandaag een brief kreeg van KPN (de provider) dat ik nog een brief ga krijgen van KPN Netwerk om toestemming te geven tot het aanleggen van glasvezel (al lang gedaan uiteraard).
Was de scheiding er niet geweest dan had ik nu wel meteen een brief gekregen voor toestemming, of nog beter: hadden ze in de database al kunnen zien dat die toestemming er al lang is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

[...]

Dan heb ik schijnbaar, zoals meerdere, pech. Maar KPN heeft daar natuurlijk ook een verantwoordelijkheid. Afschuiven is ook een kunst. Waarom nemen ze geen contact met me op en leggen het uit? Dan zou ik een stuk positiever zijn en meer begrip kunnen tonen. Nou laten ze je hangen.
Gonadan schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 14:45:
[...]

../..
Mijn recente contactpogingen zijn ook weer genegeerd maar ik zie deze week ineens wel weer mannetjes in de wijk dus met wat geluk staan ze ineens een keer voor de deur om het af te maken.
Vandaag veel herrie in het pand. KPN bezig. 1 glasvezeldraadje bij een ander portiek naar binnen getrokken. 1 Bewoner dus. Die jonges gevraagd, kreeg ik vaag verhaal dat ze verderop in een ander pand bezig waren en ....... dus dit kabeltje gingen ze even leggen. Schijnbaar omdat daar voor geboord en gehakt moest worden.
Vraag ik ze, komen jullie ook nog bij mijn portiek, nee staat niet op de planning. We zijn eigenlijk heel erg anders bezig.
Dus ja, ik zie af en toe ook iemand met KPN kleding, maar dat heeft voor mij nog nergens toe geleid afgelopen 7 maanden.

[ Voor 41% gewijzigd door MrMarcie op 19-05-2022 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimzand
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 14-08 20:00
Ik lees net deze topic. Heeft iemand dit al eens gezien?
Vorige week is er gegraven in de straat, de sprietjes steken uit de grond.
Dit zijn de planningsdatums die ik terugzie op kpn.com en kpnnetwerk.nl.

Ik probeer te achterhalen of er een relatie is met de huidige status van de bewoner, zoals
- pre-order (ik)
- bestaande DSL klant (buurman -2)
- toestemming gegeven maar niets besteld
- geen toestemming gegegeven

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
huisnummer -20 boven   januari-februari 2023
huisnummer -18 beneden juli-augustus 2022
huisnummer -16 boven   januari-februari 2023
huisnummer -12 beneden juli-augustus 2022
huisnummer -10 boven   juli-augustus 2022
huisnummer -8  boven   juli-augustus 2022
huisnummer -6  beneden januari-februari 2023
huisnummer -4  beneden januari-februari 2023
huisnummer -2  boven   juli-augustus 2022
ik             boven   januari-februari 2023
huisnummer +2  beneden januari-februari 2023
huisnummer +4  beneden januari-februari 2023
huisnummer +6  boven   juli-augustus 2022
huisnummer +8  boven   januari-februari 2023
huisnummer +10 beneden januari-februari 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 07:59

Amphiebietje

In de blubber

Bij mij zijn ze (KPN Netwerk) langsgekomen, hebben ze een foto gemaakt, en daarna kreeg ik tonnen aan brieven om toestemming te geven om de kabel langs de buitenmuur te trekken (valt eigenlijk onder de VVE). Nog voordat ik echt toestemming had gegeven, stonden er andere KPN mannetjes voor de deur om aan te geven dat KPN al toestemming had (dus niet) en of ze even mijn mobiel nummer konden hebben. Dat is twee keer gebeurd omdat de eerste keer de telefoonnummers fout waren genoteerd.

Inmiddels is het voorbij 16.00 uur op de dag van de afspraak (15.00 uur), en er is nog niemand langsgekomen. Wel zijn ze rondom die tijd bij mijn onderburen langsgegaan (huisnummer lezen te moeilijk?)

Lijkt allemaal briljant geregeld te zijn. :X

Gelukkig wil ik alleen de gratis aansluiting en blijf ik verder bij Ziggo.

[ Voor 6% gewijzigd door Amphiebietje op 21-05-2022 16:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barre73
pimzand schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 15:09:
Ik lees net deze topic. Heeft iemand dit al eens gezien?
Vorige week is er gegraven in de straat, de sprietjes steken uit de grond.
Dit zijn de planningsdatums die ik terugzie op kpn.com en kpnnetwerk.nl.

Ik probeer te achterhalen of er een relatie is met de huidige status van de bewoner, zoals
- pre-order (ik)
- bestaande DSL klant (buurman -2)
- toestemming gegeven maar niets besteld
- geen toestemming gegegeven

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
huisnummer -20 boven   januari-februari 2023
huisnummer -18 beneden juli-augustus 2022
huisnummer -16 boven   januari-februari 2023
huisnummer -12 beneden juli-augustus 2022
huisnummer -10 boven   juli-augustus 2022
huisnummer -8  boven   juli-augustus 2022
huisnummer -6  beneden januari-februari 2023
huisnummer -4  beneden januari-februari 2023
huisnummer -2  boven   juli-augustus 2022
ik             boven   januari-februari 2023
huisnummer +2  beneden januari-februari 2023
huisnummer +4  beneden januari-februari 2023
huisnummer +6  boven   juli-augustus 2022
huisnummer +8  boven   januari-februari 2023
huisnummer +10 beneden januari-februari 2023
Als eerste: Dit is een BIS los van HAS project. HAS is de huisaansluiting. BIS is al het andere, tot aan de straatkasten en de PoP. In die projecten wordt de BIS uiteraard helemaal gelegd maar niet alle huisaansluitingen. Alleen die van bestaande koperklanten en die van nieuwe glasvezelklanten. De rest van de huiskabels blijft in een BOP bij de gevel liggen totdat er een abonnementsaanvraag komt.

Aan het begin van het project, nog voor het graven, verstuurt KPN Netwerk voor alle bestaande koperklanten van alle providers alvast een opdracht naar de aannemer om die in ieder geval aan te sluiten zodra het kan. Dat is het belangrijkste omdat deze koperaansluitingen over drie jaar uitgeschakeld moeten worden.
Dat zijn de adressen die jij ziet met juli 2022 als datum.

Alle andere adressen staan voorlopig nog op januari 2023 omdat de aannemer deze niet hoeft aan te sluiten totdat er een abonnementsaanvraag via de provider komt. Die kan pas komen als de betreffende straatkast gereed is en opengesteld voor orders. Gezien die eerdere datum van juli 2022 zal rond die tijd dus de kast ook opengesteld worden. Dan kunnen andere orders ook doorlopen, inclusief de pre-orders die bijvoorbeeld KPN CM gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimzand
Barre73 schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 20:35:
[...]

Als eerste: Dit is een BIS los van HAS project. HAS is de huisaansluiting. BIS is al het andere, tot aan de straatkasten en de PoP. In die projecten wordt de BIS uiteraard helemaal gelegd maar niet alle huisaansluitingen. Alleen die van bestaande koperklanten en die van nieuwe glasvezelklanten.

Dan kunnen andere orders ook doorlopen, inclusief de pre-orders die bijvoorbeeld KPN CM gebruikt.
Helder. Maar wat is in deze context het verschil tussen “nieuwe glasvezelklanten” en “andere orders”?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimzand
Voor de duidelijkheid; ik heb bij de eerste mogelijkheid, op 27 februari getekend. Daarom heet het een pre-order. KPN had mijn adres dus door kunnen geven samen met de koperklanten. KPN heeft dat kennelijk niet gedaan. Bewust of door slordigheid?

Ik vermoed het laatste, want KPN krijgt het ook al niet voor elkaar om mijn bestelling te tonen op https://mijn-bestelling.kpn.com/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
pimzand schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 21:11:
Voor de duidelijkheid; ik heb bij de eerste mogelijkheid, op 27 februari getekend. Daarom heet het een pre-order. KPN had mijn adres dus door kunnen geven samen met de koperklanten. KPN heeft dat kennelijk niet gedaan. Bewust of door slordigheid?

Ik vermoed het laatste, want KPN krijgt het ook al niet voor elkaar om mijn bestelling te tonen op https://mijn-bestelling.kpn.com/
Nee, dat was geen van beiden. Die koperadressen worden ook niet door de provider KPN doorgegeven aan de aannemer maar door KPN Netwerk, aan de hand van hun database van ALLE actieve koperklanten. Ook die van Budget, T-Mobile, etc..

Alle orders vanuit een provider kunnen pas doorkomen als de straatkast geactiveerd is. Dus ook die van de provider KPN.
Zodra jij aansluitingen ziet verschijnen bij je buren (nummer 99 bijvoorbeeld) weet je in ieder geval dat die kast opengesteld is en dat jouw pre-order door moet zijn gelopen als echte order naar KPN Netwerk en daarmee naar de aannemer.

NB: die opdrachten voor bestaande koperklanten betreffen alleen maar het aanbrengen van de aansluiting. Verder niks. De echte orders om ook de aansluiting te activeren en een ONT te plaatsen komen (later) vanuit providers.
En voor alle nieuwe glasvezelklanten is die order vanuit de provider een totaalopdracht voor binnen brengen van de aansluiting, activering en plaatsing ONT.

[ Voor 25% gewijzigd door Barre73 op 21-05-2022 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralph88
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-09 21:55
Na heel veel gelezen te hebben is het mij toch niet helemaal duidelijk … dus als ik vraag naar de bekende weg: sorry!

Vorige week is glasvezel tot de gevel aangelegd (oranje sprietje uit de grond). Binnen hebben ze een sticker geplakt waar het kastje moet komen. Hiervoor maken ze een afspraak met mij weet ik uit eerdere communicatie. Eerder in het topic staat dat ze het pas doen en dan direct aansluiten als ik een abonnement afneem.
Op KPN Netwerk staat dat ze klaar zijn (goed nieuws! Het is beschikbaar!) en ik een abonnement moet nemen voor ze verder gaan. Op de website van KPN staat dat Barendrecht nog op de planning staat en ze afspraken gemaakt hebben met de gemeente. Ik kan dus nog niets bestellen.

Moet ik nu wachten op het aansluiten van de gevel naar binnen in de meterkast of KPN bellen en abonnement nemen, ook al staat op de website dat het nog niet beschikbaar is?

Hierboven staat een planning gegeven, ik kan die niet vinden op beide sites. Heb je een link? Dat maakt het misschien ook al duidelijk. Vermoed dat het met de straat-/wijk kast te maken heeft?

[ Voor 9% gewijzigd door Ralph88 op 21-05-2022 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimzand
Hulde, @Barre73 , zoveel duidelijkheid in twee berichten!
Barre73 schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 21:16:

Zodra jij aansluitingen ziet verschijnen bij je buren (nummer 99 bijvoorbeeld) weet je in ieder geval dat die kast opengesteld is en dat jouw pre-order door moet zijn gelopen als echte order naar KPN Netwerk en daarmee naar de aannemer.
Die buurman spreek ik gewoon. Wat is precies het moment dat je weet dat de kast is opengesteld? Het moment dat de buurman de uitnodiging krijgt om een afspraak te maken voor het naar binnen brengen van de aansluiting?

Dat zou dan het moment zijn op aan te kloppen bij KPN de provider, want daar ben ik niet gerust in. Mijn broer in Haarlem heeft ook een pre-order geplaatst, kan die net als ik niet online inzien, en hij is inmiddels gepasseerd door buren die alleen maar toestemming hebben gegeven, verder niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimzand
Ik zit ook stiekem te bedenken wat er zou gebeuren als ik een DSL order plaats met ingangsdatum juli.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Barre73 schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 20:35:
[...]

Als eerste: Dit is een BIS los van HAS project. HAS is de huisaansluiting. BIS is al het andere, tot aan de straatkasten en de PoP. In die projecten wordt de BIS uiteraard helemaal gelegd maar niet alle huisaansluitingen. Alleen die van bestaande koperklanten en die van nieuwe glasvezelklanten. De rest van de huiskabels blijft in een BOP bij de gevel liggen totdat er een abonnementsaanvraag komt.

Aan het begin van het project, nog voor het graven, verstuurt KPN Netwerk voor alle bestaande koperklanten van alle providers alvast een opdracht naar de aannemer om die in ieder geval aan te sluiten zodra het kan. Dat is het belangrijkste omdat deze koperaansluitingen over drie jaar uitgeschakeld moeten worden.
Dat zijn de adressen die jij ziet met juli 2022 als datum.

Alle andere adressen staan voorlopig nog op januari 2023 omdat de aannemer deze niet hoeft aan te sluiten totdat er een abonnementsaanvraag via de provider komt. Die kan pas komen als de betreffende straatkast gereed is en opengesteld voor orders. Gezien die eerdere datum van juli 2022 zal rond die tijd dus de kast ook opengesteld worden. Dan kunnen andere orders ook doorlopen, inclusief de pre-orders die bijvoorbeeld KPN CM gebruikt.
Is dat het landelijke beleid? Want zo is dat niet gecommuniceerd bij het vragen van de toestemming.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
Gonadan schreef op zondag 22 mei 2022 @ 13:35:
[...]

Is dat het landelijke beleid? Want zo is dat niet gecommuniceerd bij het vragen van de toestemming.
Nee, niet landelijk. Alleen bij dit soort projecten en dat zijn vooralsnog alleen die van Volker Wessels.

Maar alle woningen die geen abonnement hebben krijgen dus die BOP bij de gevel en dat telt ook als aansluiting. Bij een latere abonnementsaanvraag kan ook een providermonteur de glasvezel naar binnen brengen en op een FTU afmonteren. Daar hoeft KPN Netwerk niet perse voor terug te komen

[ Voor 30% gewijzigd door Barre73 op 22-05-2022 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
bas-r schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 16:10:
Is het normaal dat Volker Wessels tot meerdere keren aan toe niet komt opdagen op de afgesproken dag/tijdstip?

Telkens met het verhaal ‘er is iets misgegaan met de afspraak’. Vanuit kpnnetwerk komt dan braaf een sms, maar de monteur laat het afweten.

Het enige wat hier nog moet gebeuren is doormeten van de verbinding, want het glas is al binnengebracht..
Voor de vierde keer dit jaar een monteur van VolkerWessels die niet komt opdagen. Gewoon niet.
Vervolgens bel ik met ze, en kom ik na 50 minuten in de wacht te staan in een voicemail terecht??

Ik begrijp helemaal niks van deze toko. Het laatste stukje doormeten willen/kunnen ze gewoon niet doen. Oranje spriet is al (meer dan?) een half jaar geleden binnengebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Barre73 schreef op zondag 22 mei 2022 @ 16:20:
Nee, niet landelijk. Alleen bij dit soort projecten en dat zijn vooralsnog alleen die van Volker Wessels.

Maar alle woningen die geen abonnement hebben krijgen dus die BOP bij de gevel en dat telt ook als aansluiting. Bij een latere abonnementsaanvraag kan ook een providermonteur de glasvezel naar binnen brengen en op een FTU afmonteren. Daar hoeft KPN Netwerk niet perse voor terug te komen
Volgens de KPN medewerker die ik eindelijk te pakken heb gekregen is ook in onze regio (Alkmaar) 'het project afgesloten'. Ofwel, ze gaan het werk niet meer afmaken tenzij je een abonnement afneemt.

Dat zou dus betekenen dat ze de afspraak waarop akkoord gegeven is eenzijdig wijzigen, wat in mijn ogen riekt naar misleiding. Ik kan mij niet voorstellen dat het zomaar mag, maar de consument zit in een positie dat die weinig te eisen heeft. Mocht dit daadwerkelijk het eindresultaat blijken dan ga ik wel onderzoeken of er nog stappen mogelijk zijn.

Overigens is het wel bijzonder dat ik evengoed KPN-medewerkers in de wijk bezig zie en dat een vriend van me die een paar blokken verderop woont laatst nog wel een brief voor een afspraak kreeg. Dus ergens vraag ik mij ook af of de informatie wel helemaal klopt.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-09 18:37
@Gonadan Het is echt een zooitje, hier ook in Alkmaar, afspraak werd niet nagekomen om te plaatsen, bellen naar Volker Wessels heeft geen zin en KPN ook niet.... Ik had geluk dat ze bij de buren kwamen aanleggen de volgende dag en die gasten vriendelijk genoeg waren hem bij ons ook te plaatsen.

Ook bij onze buren kwamen ze niet op de afgesproken dag. Het is heel vaag in ieder geval allemaal. Lijkt wel alsof KPN het niet aangesloten wil zien, wij hadden zelfs al een abonnement gepreorderd, en zelfs dat maakte weinig verschil.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aviv1
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 04-02 22:08
Kreeg net een emailtje van KPN, ze verhogen de prijzen. Betaalde 50 euro p/m en dat wordt nu 52. Voor enkel 200mbit internet.

Is dit niet een beetje idioot duur?

[ Voor 4% gewijzigd door Aviv1 op 23-05-2022 15:46 ]

Let me share my screen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabes
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12-09 09:37
Aviv1 schreef op maandag 23 mei 2022 @ 15:46:
Kreeg net een emailtje van KPN, ze verhogen de prijzen. Betaalde 50 euro p/m en dat wordt nu 52. Voor enkel 200mbit internet.

Is dit niet een beetje idioot duur?
Kan je beter aan provider KPN vragen, het gaat hier om het netwerk (aanleg en onderhoud)
Pagina: 1 ... 16 ... 38 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld om te praten over het glasvezel netwerk van KPN NetwerkNL en niet over de diensten van KPN of elke andere provider. Dat laatste mag gewoon in de ervaringen topics die we al hebben:
- Topicreeks: ~[KPN] Ervaringen & Discussie
- Topicreeks: ~[Vodafone / T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie