[KPN Netwerk - Glasvezelnetwerk] Aanleg en onderhoud

Pagina: 1 ... 15 ... 38 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:09
Nou, ik ben een tijdje weggeweest uit dit topic vanwege een gebrek aan vooruitzicht, maar de wijk hangt inmiddels vol met reclame en de bevestiging dat de planningsfase afgerond is, is binnen.

Maar nu toch wel vraagjes, want ik zie alweer beren op de weg. Ik woon namelijk in een woning waar de woonkamer, waar nu de ISRA voor ADSL is gemonteerd, op de eerste verdieping zit én aan de achterkant van de woning (vanaf de straat gezien). De kabel daarvoor is ook in de gevel verwerkt (voor de helf van de straat loopt het achter mijn houtwerk langs). Kortom: dat punt kunnen ze wel vergeten om glasvezel te monteren.

De meterkast zit in het midden van de woning met daaronder een kruipruimte, maar de bodem is lekker ouderwets afgepurd, geen stopcontact aanwezig, en ook geen fatsoenlijke buis om een netwerkkabel het leefgedeelte van de woning in te trekken. Ik ben nu dus al bang dat ze dat ook geen fatsoenlijke plek gaan vinden.

De werkkamer zou eigenlijk nog het meest ideale zijn, want die zit ook op de begane grond en een doorvoer naar de woonkamer is er al. Echter... het enige gat naar de kruipruimte is al bezet door de coax-kabel. Mogen ze daar de glasvezel doorheen proppen? En houden ze bij de aanleg aan de straat rekening, dat ze mogelijk vanaf de voorkant van de woning nog zo'n 6m (meterkast) of 12m (werkkamer) aan glasvezel nodig hebben? Ik dacht dat de bundels relatief "kort" werden gehouden?

De meterkast staat nog op de planning om te vernieuwen, dus dat kan ik nog wel naarvoren halen, maar willen ze wel afmonteren op een plek waar niet eenvoudig een netwerkkabel vandaan te trekken is? (Gaat me wel lukken op een manier, maar gaan ze daar op vertrouwen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:43
Caelorum schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 17:37:
Nou, ik ben een tijdje weggeweest uit dit topic vanwege een gebrek aan vooruitzicht, maar de wijk hangt inmiddels vol met reclame en de bevestiging dat de planningsfase afgerond is, is binnen.

Maar nu toch wel vraagjes, want ik zie alweer beren op de weg. Ik woon namelijk in een woning waar de woonkamer, waar nu de ISRA voor ADSL is gemonteerd, op de eerste verdieping zit én aan de achterkant van de woning (vanaf de straat gezien). De kabel daarvoor is ook in de gevel verwerkt (voor de helf van de straat loopt het achter mijn houtwerk langs). Kortom: dat punt kunnen ze wel vergeten om glasvezel te monteren.

De meterkast zit in het midden van de woning met daaronder een kruipruimte, maar de bodem is lekker ouderwets afgepurd, geen stopcontact aanwezig, en ook geen fatsoenlijke buis om een netwerkkabel het leefgedeelte van de woning in te trekken. Ik ben nu dus al bang dat ze dat ook geen fatsoenlijke plek gaan vinden.

De werkkamer zou eigenlijk nog het meest ideale zijn, want die zit ook op de begane grond en een doorvoer naar de woonkamer is er al. Echter... het enige gat naar de kruipruimte is al bezet door de coax-kabel. Mogen ze daar de glasvezel doorheen proppen? En houden ze bij de aanleg aan de straat rekening, dat ze mogelijk vanaf de voorkant van de woning nog zo'n 6m (meterkast) of 12m (werkkamer) aan glasvezel nodig hebben? Ik dacht dat de bundels relatief "kort" werden gehouden?

De meterkast staat nog op de planning om te vernieuwen, dus dat kan ik nog wel naarvoren halen, maar willen ze wel afmonteren op een plek waar niet eenvoudig een netwerkkabel vandaan te trekken is? (Gaat me wel lukken op een manier, maar gaan ze daar op vertrouwen?)
Er hoort vooraf een schouwer te komen. Die kan jij laten zien dat de meterkast niet voldoet aan de eis om naar de woonkamer te kunnen komen met een kabel. Vervolgens stel jij de werkkamer voor (buisje voor coax gebruiken is geen probleem als het past).
De schouwer schat in hoeveel meter dan extra nodig is vanaf de gevel en de graafploegen hebben dat dan later in hun tablet staan. In theorie zou dit goed moeten komen.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
@Barre73 dan wacht ik het even af :) het zal sowieso nog wel een half jaar duren, maar er is eindelijk hoop op weer glasvezel. Na 10 jaar glasvezel was dat jaartje vdsl wel afzien ^_^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:51

Wildfire

Joy to the world!

Wildfire schreef op maandag 21 februari 2022 @ 23:51:
@Barre73 kun je kijken wat de status van glasvezel is voor mijn adres? Ik kreeg de 14e een mailtje dat de graafwerkzaamheden erop zaten en dat ik binnenkort een afspraakvoorstel zou krijgen om de glasvezel in mijn woning af te monteren. Echter er is bij mijn appartementencomplex niet gegraven, wel een stuk verderop in de straat en verderop in de wijk.

Op de NetwerkNL website kan ik de status niet meer opvragen, krijg dan een melding dat er iets is mis gegaan. Werkte vroeger wel.
Drie weken verder en vorige week heeft hier de boel open gelegen voor glasvezel. Nu benieuwd wanneer ze willen komen schouwen. En wanneer er dan daadwerkelijk glasvezel naar binnen worden gelegd. En dan vooral naar wanneer ik daadwerkelijk glasvezel kan gaan afnemen. :P

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-09 11:31

MrMarcie

CFMoto 650MT

Wildfire schreef op maandag 7 maart 2022 @ 12:29:
[...]

Drie weken verder en vorige week heeft hier de boel open gelegen voor glasvezel. Nu benieuwd wanneer ze willen komen schouwen. En wanneer er dan daadwerkelijk glasvezel naar binnen worden gelegd. En dan vooral naar wanneer ik daadwerkelijk glasvezel kan gaan afnemen. :P
Dat kabeltje ligt bij mij al een maand of vier parmantig uit de straatstenen te pronken maar KPN komt maar niet. Issuetje met dat kabeltje paar meter verlengd moet worden. Gek wordt je er van. En de directe buren genieten al 3 maanden van glas.

[ Voor 4% gewijzigd door MrMarcie op 07-03-2022 13:18 ]

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:15
MrMarcie schreef op maandag 7 maart 2022 @ 13:18:
[...]

Dat kabeltje ligt bij mij al een maand of vier parmantig uit de straatstenen te pronken maar KPN komt maar niet. Issuetje met dat kabeltje paar meter verlengd moet worden. Gek wordt je er van. En de directe buren genieten al 3 maanden van glas.
Interessant, bij ons was de discussie dat hij via de woonkamer naar binnen zou moeten en dan via de kruipruimte naar de meterkast. Nu gevraagd of ze rechts van de dragende muur kunnen boren, dat scheelt enorm onder het huis. En hij zei dat hij voldoende lengte klaar zou leggen tot aan de meterkast. Dat ligt nu ingegraven en kan ik niet doublechecken. Hopelijk blijft ons een "verleng debacle" bespaard.

Dat oranje stukje wat je uit ziet steken, dat is ook direct je aansluiting toch? Daar komt niets meer tussen/aangelast?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

stormfly schreef op maandag 7 maart 2022 @ 13:44:
[...]

Interessant, bij ons was de discussie dat hij via de woonkamer naar binnen zou moeten en dan via de kruipruimte naar de meterkast. Nu gevraagd of ze rechts van de dragende muur kunnen boren, dat scheelt enorm onder het huis. En hij zei dat hij voldoende lengte klaar zou leggen tot aan de meterkast. Dat ligt nu ingegraven en kan ik niet doublechecken. Hopelijk blijft ons een "verleng debacle" bespaard.

Dat oranje stukje wat je uit ziet steken, dat is ook direct je aansluiting toch? Daar komt niets meer tussen/aangelast?
Ze gaan gewoon lassen. Daar ligt maar een klein stukje kabel. Volgens mij is dat standaard en hebben ze speciale apparatuur voor.

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
MrMarcie schreef op maandag 7 maart 2022 @ 13:52:
[...]

Ze gaan gewoon lassen. Daar ligt maar een klein stukje kabel. Volgens mij is dat standaard en hebben ze speciale apparatuur voor.

[YouTube: Glasvezel lassen (fusielassen) update 2015 (Furukawa Fitel S178)]
Nee hoor. Dat mag niet eens tenzij bij uitzondering. In de grond ligt een rol gedraaid en het laatste stukje daarvan zie je uitsteken.
Meer dan 1 las tussen woning en DP (verdeelpunt in de grond) is niet toegestaan dus oplassen ook niet. Incidentele uitzonderingen daargelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

Barre73 schreef op maandag 7 maart 2022 @ 18:51:
[...]

Nee hoor. Dat mag niet eens tenzij bij uitzondering. In de grond ligt een rol gedraaid en het laatste stukje daarvan zie je uitsteken.
Meer dan 1 las tussen woning en DP (verdeelpunt in de grond) is niet toegestaan dus oplassen ook niet. Incidentele uitzonderingen daargelaten.
Zal wel moeten ben ik bang want de kabel ligt een meter of 3 verkeerd. Ga het meemaken als ze ooit nog eens een keer gaan komen. Contact maken met ze is onmogelijk. KPNNetwerk al een keer of 8 beloofd dat ze me zullen bellen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
MrMarcie schreef op maandag 7 maart 2022 @ 18:57:
[...]

Zal wel moeten ben ik bang want de kabel ligt een meter of 3 verkeerd. Ga het meemaken als ze ooit nog eens een keer gaan komen. Contact maken met ze is onmogelijk. KPNNetwerk al een keer of 8 beloofd dat ze me zullen bellen. :(
Ik zei ook dat uitzonderingen mogelijk zijn. Maar wel met afwijkingsrapport dus ik denk dat het daar op hangt bij jou?
Enige andere optie is helemaal opnieuw ingraven naar het DP. Kan vlakbij zijn of 300 meter verderop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:15
[...]

Jeps die indruk gaf die man ook met zijn tip over voldoende lengte, dat stukje wat uitsteekt dat komt ook in je meterkast uit als ze klaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

Barre73 schreef op maandag 7 maart 2022 @ 19:02:
[...]

Ik zei ook dat uitzonderingen mogelijk zijn. Maar wel met afwijkingsrapport dus ik denk dat het daar op hangt bij jou?
Enige andere optie is helemaal opnieuw ingraven naar het DP. Kan vlakbij zijn of 300 meter verderop...
Nou, dan ben ik bang dat ik na 10 jaar wachten op glas en me er erg op verheugd hebbend, nog heel lang moet wachten. Dan maar met Ziggo kijken of ik een nieuwe deal kan sluiten. Want ik ben er ondertussen wel klaar mee. Staat nu in KPN overzicht op aug/sept. Terwijl het al in november aangelegd zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:32
MrMarcie schreef op maandag 7 maart 2022 @ 20:35:
[...]

Nou, dan ben ik bang dat ik na 10 jaar wachten op glas en me er erg op verheugd hebbend, nog heel lang moet wachten. Dan maar met Ziggo kijken of ik een nieuwe deal kan sluiten. Want ik ben er ondertussen wel klaar mee. Staat nu in KPN overzicht op aug/sept. Terwijl het al in november aangelegd zou zijn.
Ziggo heeft nu een deal met 50% korting :+ .

Hier zouden ze jan/feb gaan graven maar ik heb nog helemaal niets in de wijk zien gebeuren.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skynett
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 22:14
MrMarcie schreef op maandag 7 maart 2022 @ 20:35:
[...]

Vervelend natuurlijk allemaal. Maar ik stond bij KPN ook gewoon in de planning om dec 2022 aangesloten te worden, terwijl het sprietje al enkele maanden voor de deur lag. Opeens ging het snel en ben ik een kleine maand geleden gewoon aangesloten.

Los van jouw specifieke problemen mbt verlenging, zegt de planning van KPN dus eigenlijk niets. Ook dat is gewoon vervelend natuurlijk, maar geeft misschien toch nog wat hoop. Nu ik eenmaal glas heb, ben ik er ook heeeel blij mee.

Hier moet alle shit staan die ik heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WishmasterNL
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18:15

WishmasterNL

XBOX: WishmasterNLD

Hier gaat het nu snel. Er steekt nu ruim een week een oranje kabel tegen de gevel uit de stoep. En zojuist de afspraak bevestigd. 30 maart komt de monteur langs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hkoster1
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 13-09 20:00
Om moedeloos van te worden...
Glasvezel een week geleden bij mij binnengebracht, inclusief montage van patchcover + Nokia GPON-kastje wat natuurlijk een Genexis XGS-PON cover had moeten zijn...
Sindsdien geen beweging in mijn aansluiting, PON-lampje blijft maar (langzaam) knipperen. KPN (provider) zegt dat mijn aansluiting te boek staat als XGS-PON maar nog niet is afgemeld door KPN Netwerk, die ook niet weten waarom niet.
Nu komt er 17 maart een monteur, geen idee wat die komt doen, misschien dat Nokia GPON-kastje vervangen door een XGS-PON cover?

[ Voor 0% gewijzigd door hkoster1 op 20-03-2022 17:44 . Reden: XGS-PON ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Almerian
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23:00
Zo'n 14 jaar geleden is hier in de wijk glasvezel aangelegd.
De benedenburen werkten toen op de dag dat het moest gebeuren niet mee waardoor er bij mij op de tweede verdieping nooit een aansluiting gerealiseerd is. Inmiddels zijn er nieuwe buren en heb ik glasvezel aangevraagd.

Twee weken geleden is de glasvezel door de monteurs van KPN Netwerk via de meterkasten van de benedenburen naar boven getrokken en er is meteen een NT punt in de meterkast aangelegd. Het glas lampje brandde. Een week later brandde het lampje nog steeds.

Alles in orde dus en a.s dinsdag 15 maart gaat mijn abonnement bij KPN in. Dit weekend wilde ik het modem alvast in de meterkast installeren, maar nu blijkt het glas lampje op het NT punt niet meer te branden. Ik heb heb het NT punt al even van de stroom afgehaald maar ook daarna gaat het glas lampje niet branden. Dat lijkt me niet in orde?

Morgen maar met KPN bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Almerian schreef op zondag 13 maart 2022 @ 20:51:
Zo'n 14 jaar geleden is hier in de wijk glasvezel aangelegd.
De benedenburen werkten toen op de dag dat het moest gebeuren niet mee waardoor er bij mij op de tweede verdieping nooit een aansluiting gerealiseerd is. Inmiddels zijn er nieuwe buren en heb ik glasvezel aangevraagd.

Twee weken geleden is de glasvezel door de monteurs van KPN Netwerk via de meterkasten van de benedenburen naar boven getrokken en er is meteen een NT punt in de meterkast aangelegd. Het glas lampje brandde. Een week later brandde het lampje nog steeds.

Alles in orde dus en a.s dinsdag 15 maart gaat mijn abonnement bij KPN in. Dit weekend wilde ik het modem alvast in de meterkast installeren, maar nu blijkt het glas lampje op het NT punt niet meer te branden. Ik heb heb het NT punt al even van de stroom afgehaald maar ook daarna gaat het glas lampje niet branden. Dat lijkt me niet in orde?

Morgen maar met KPN bellen.
Stond er geen KPN homemonteur gepland voor dinsdag dan? Die kan namelijk naar de PoP rijden om de patch te controleren. En als die goed is maar het nog niet werkt, een ticket aan te maken voor KPN Netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Almerian
Barre73 schreef op zondag 13 maart 2022 @ 21:50:
[...]

Stond er geen KPN homemonteur gepland voor dinsdag dan? Die kan namelijk naar de PoP rijden om de patch te controleren. En als die goed is maar het nog niet werkt, een ticket aan te maken voor KPN Netwerk.
Nee, ik heb alleen het installatiepakket gehad, er wordt standaard blijkbaar geen KPN homemonteur ingepland omdat KPN Netwerk meteen het NT punt installeert.
Eén van de KPN Netwerk monteurs is twee weken geleden naar de PoP gereden en heeft e.e.a. daar aangesloten en zijn collega heeft het hier gecontroleerd.

De KPN bestelstatus geeft aan dat ik vanaf 15 maart zelf aan kan sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Almerian schreef op zondag 13 maart 2022 @ 22:41:
[...]

Nee, ik heb alleen het installatiepakket gehad, er wordt standaard blijkbaar geen KPN homemonteur ingepland omdat KPN Netwerk meteen het NT punt installeert.
Eén van de KPN Netwerk monteurs is twee weken geleden naar de PoP gereden en heeft e.e.a. daar aangesloten en zijn collega heeft het hier gecontroleerd.

De KPN bestelstatus geeft aan dat ik vanaf 15 maart zelf aan kan sluiten.
Ik vermoed dat je ook een bericht op het KPN forum hebt geplaatst? Ik zag daar namelijk vrijwel exact hetzelfde verhaal. Alhoewel ik het antwoord daar zeer betwijfel maar tot morgen 15 maart kan ik het niet bevestigen of ontkennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rofdof
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 29-08-2023
foutje, verkeerde topic

[ Voor 91% gewijzigd door Rofdof op 14-03-2022 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Rofdof schreef op maandag 14 maart 2022 @ 14:32:
Ik heb zonet een edgerouter 4 gekocht ter vervanging van mijn netgear r7000/experiabox12 combo.

Inet en tv moet wel gaan lukken met wat ik al gevonden heb.

Alleen zit ik nog met een vast nummer van mijn vader.
Kan ik nu gewoon een voip-telefoon (yealink) kopen en daar de sip gegevens inzetten en deze dan aan het lan hangen?
Verkeerde topic. Deze vraag moet je stellen in het topic van de provider waar je zit. Zie roze balk hieronder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Almerian
Barre73 schreef op maandag 14 maart 2022 @ 13:32:
[...]

Ik vermoed dat je ook een bericht op het KPN forum hebt geplaatst? Ik zag daar namelijk vrijwel exact hetzelfde verhaal. Alhoewel ik het antwoord daar zeer betwijfel maar tot morgen 15 maart kan ik het niet bevestigen of ontkennen.
Klopt. Maar even afwachten tot morgen. Ondertussen houd ik er rekening mee dat het wat langer kan gaan duren tot het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Almerian
Barre73 schreef op maandag 14 maart 2022 @ 13:32:
[...]
Alhoewel ik het antwoord daar zeer betwijfel maar tot morgen 15 maart kan ik het niet bevestigen of ontkennen.
Het werkte niet op de 15e, dus de twijfel was terecht. Vandaag is een KPN monteur aan de slag gegaan en heeft het probleem opgelost. Het stekkertje van de patch kabel in de PoP maakte slecht contact en de patch kabel is vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• purge
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Afgelopen week is hier glasvezel in de woning afgemonteerd. Het enige wat er moet gebeuren is dat er een ONT wordt geplaatst, die ik zelf ga verbinden met mijn eigen apparatuur. (Netgate firewall)

Eerder deze week heb ik mijn huidige ISP gevraagd om mij over te zetten van DSL naar Glas. In overleg met mijn ISP heb ik de bestelling met monteur gedaan. Nu blijken er volgende week 2 monteurs te komen.
Monteur A: KPN netwerk
Monteur B: Monteur van een andere organisatie (vermoedelijk aangestuurd vanuit de ISP)

Wat gaan deze monteurs doen?
Ik kan mij voorstellen dat KPNnetwerk een (extra) controle doet op de kwaliteit van de glaslijn en eventueel een patch maakt in de Infra. Verzorgt hij ook de cover en de activatie hiervan?
Of komt monteur B om de cover te plaatsen?

De verschillende mails gaan heel sumier in op de werkzaamheden. Wel veel informatie over het proces om het tijdstip van de monteurs aan te passen.

Het gaat mij niet om het geld wat ik extra betaal voor monteur B, als die voor niets blijkt te komen dan krijgt hij ook een kop koffie en een goed gesprek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
purge schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 11:39:
Afgelopen week is hier glasvezel in de woning afgemonteerd. Het enige wat er moet gebeuren is dat er een ONT wordt geplaatst, die ik zelf ga verbinden met mijn eigen apparatuur. (Netgate firewall)

Eerder deze week heb ik mijn huidige ISP gevraagd om mij over te zetten van DSL naar Glas. In overleg met mijn ISP heb ik de bestelling met monteur gedaan. Nu blijken er volgende week 2 monteurs te komen.
Monteur A: KPN netwerk
Monteur B: Monteur van een andere organisatie (vermoedelijk aangestuurd vanuit de ISP)

Wat gaan deze monteurs doen?
Ik kan mij voorstellen dat KPNnetwerk een (extra) controle doet op de kwaliteit van de glaslijn en eventueel een patch maakt in de Infra. Verzorgt hij ook de cover en de activatie hiervan?
Of komt monteur B om de cover te plaatsen?

De verschillende mails gaan heel sumier in op de werkzaamheden. Wel veel informatie over het proces om het tijdstip van de monteurs aan te passen.

Het gaat mij niet om het geld wat ik extra betaal voor monteur B, als die voor niets blijkt te komen dan krijgt hij ook een kop koffie en een goed gesprek.
Optie 1) Jij heb de bestelling te vroeg gedaan na het maken van de aansluiting. Waardoor deze ook nog naar KPN Netwerk is gestuurd omdat op het moment van bestelling het er nog op leek dat de aansluiting nog niet gemaakt was.

Of 2) De andere optie is dat het plaatsen van de ONT bij KPNNetwerk is gelegd en het afronden van de rest (aansluiten en activeren router, tv etc.. ) bij de inhome-monteur. Dit zou dan zo zijn omdat het plaatsen en vooral activeren van die ONT wellicht nog niet door elke monteur gedaan kan worden. Voor dat activeren is een app van KPN nodig, en de rechten ervoor. Wellicht dat niet elke providermonteur die heeft?
Dan is je ISP waarschijnlijk niet KPN zelf want die monteurs kunnen dit allemaal sowieso al wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hkoster1
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 13-09 20:00
hkoster1 schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 14:49:
Om moedeloos van te worden...
Glasvezel een week geleden bij mij binnengebracht, inclusief montage van patchcover + Nokia GPON-kastje wat natuurlijk een Genexis XGS-PON cover had moeten zijn...
Sindsdien geen beweging in mijn aansluiting, PON-lampje blijft maar (langzaam) knipperen. KPN (provider) zegt dat mijn aansluiting te boek staat als XGS-PON maar nog niet is afgemeld door KPN Netwerk, die ook niet weten waarom niet.
Nu komt er 17 maart een monteur, geen idee wat die komt doen, misschien dat Nokia GPON-kastje vervangen door een XGS-PON cover?
Vanmiddag is de monteur van KPN (de provider) langs geweest, was in een kwartiertje klaar. Zoals ik al verwachtte, heeft hij het Nokia GPON-kastje vervangen door een Genexis XGS-PON kap en het serienummer van die laatste in het systeem ingevoerd. Daarna kwam mijn aansluiting on-line en begon mijn KPN Box12 spontaan de firmware te updaten naar versie "516".
Het aansluiten van mijn Fritz!Box 4060 (i.p.v. de Box12) daarna was even eenvoudig: eerst terug naar fabrieksinstellingen (met default TR-069 communicatie met provider), en "KPN" als provider invoeren; dit installeerde ook meteen automatisch mijn telefoonlijn (geen gedoe meer met ophalen van SIP-gegevens).
Speedtest laat 930/930 Mbps zien, daar ben ik tevreden mee. :)

[ Voor 0% gewijzigd door hkoster1 op 20-03-2022 17:43 . Reden: XGS-PON ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
hkoster1 schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 19:08:
[...]

Vanmiddag is de monteur van KPN (de provider) langs geweest, was in een kwartiertje klaar. Zoals ik al verwachtte, heeft hij het Nokia GPON-kastje vervangen door een Genexis XSG-PON kap en het serienummer van die laatste in het systeem ingevoerd. Daarna kwam mijn aansluiting on-line en begon mijn KPN Box12 spontaan de firmware te updaten naar versie "516".
Het aansluiten van mijn Fritz!Box 4060 (i.p.v. de Box12) daarna was even eenvoudig: eerst terug naar fabrieksinstellingen (met default TR-069 communicatie met provider), en "KPN" als provider invoeren; dit installeerde ook meteen automatisch mijn telefoonlijn (geen gedoe meer met ophalen van SIP-gegevens).
Speedtest laat 930/930 Mbps zien, daar ben ik tevreden mee. :)
Conclusie: De aannemer van KPN Netwerk heeft de verkeerde ONT geplaatst, deze niet geactiveerd (had ook niet gekund) en heeft je ook nog eens achtergelaten met verkeerde informatie?
Fijn....

Edit: ik heb nog even bij jouw adres gekeken en de aannemer had toch echt de opdracht om een XGS-PON NT te plaatsen. Dus de fout ligt volledig bij Allinq of onderaannemer van Allinq.

[ Voor 8% gewijzigd door Barre73 op 18-03-2022 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WishmasterNL

WishmasterNL

Een vraag: bij ons word 30 maart glas naar binnen gebracht. Vanaf wanneer kan ik dan gebruik gaan maken van glasvezel?
Of moet er dan nog een afspraak gemaakt worden met een monteur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
WishmasterNL schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 12:55:
Een vraag: bij ons word 30 maart glas naar binnen gebracht. Vanaf wanneer kan ik dan gebruik gaan maken van glasvezel?
Of moet er dan nog een afspraak gemaakt worden met een monteur?
Als je nu al (of zo snel mogelijk) een aanvraag bij KPN als provider indient (migratie of nieuw abonnement) kan dat direct na die aansluiting (afhankelijk natuurlijk van evt opzegtermijnen of wachttijden).
Dan doet de monteur van KPN Netwerk namelijk ook meteen de plaatsing en activatie van de ONT en kan je zelf de rest aansluiten.
Heb je een andere provider, dan moet je een paar dagen wachten tot de administratie bij die provider is gesynchroniseerd.
Alleen provider KPN maakt gebruik van de KPN Netwerk mogelijkheid om vooraf te bestellen. Andere providers wachten liever tot de aansluiting gereed is en leggen dan pas een actieve order in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WishmasterNL

WishmasterNL

Barre73 schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 13:20:
[...]

Als je nu al (of zo snel mogelijk) een aanvraag bij KPN als provider indient (migratie of nieuw abonnement) kan dat direct na die aansluiting (afhankelijk natuurlijk van evt opzegtermijnen of wachttijden).
Dan doet de monteur van KPN Netwerk namelijk ook meteen de plaatsing en activatie van de ONT en kan je zelf de rest aansluiten.
Heb je een andere provider, dan moet je een paar dagen wachten tot de administratie bij die provider is gesynchroniseerd.
Alleen provider KPN maakt gebruik van de KPN Netwerk mogelijkheid om vooraf te bestellen. Andere providers wachten liever tot de aansluiting gereed is en leggen dan pas een actieve order in.
Ik neem op dit moment al alle diensten af van KPN. Dus dan ga ik er maar voorzichtig vanuit dat ik vanaf 30 maart via glasvezel het internet op kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
WishmasterNL schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 13:21:
[...]

Ik neem op dit moment al alle diensten af van KPN. Dus dan ga ik er maar voorzichtig vanuit dat ik vanaf 30 maart via glasvezel het internet op kan.
Zou ik niet aannemen. Gewoon even naar KPN bellen en vragen of er een CUF order is ingelegd voor jou. En zo niet of ze dat alsnog z.s.m. willen doen.

*CUF staat voor Complimentary Upgrade Fiber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:06
Barre73 schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 12:12:
[...]

Conclusie: De aannemer van KPN Netwerk heeft de verkeerde ONT geplaatst, deze niet geactiveerd (had ook niet gekund) en heeft je ook nog eens achtergelaten met verkeerde informatie?
Fijn....

Edit: ik heb nog even bij jouw adres gekeken en de aannemer had toch echt de opdracht om een XGS-PON NT te plaatsen. Dus de fout ligt volledig bij Allinq of onderaannemer van Allinq.
Dit gebeurde op meer plekken. project tiel kwamen we dit ook tegen door netwerk g-pon ont geplaatst was. en de order xgs pon is. kon je als monteur even ONT omwisselen en daarna had de klant wel diensten :) dus dit is geen uitzondering geweest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Zijn er al signalen dat KPN hogere snelheden gaat aanbieden dan 1 Gbps?
XGS-PON kan tot 8 Gbps aan dacht ik?

(Even buiten het feit dat het een klein beetje overkill is voor de meeste huishoudens)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jk-5
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 21:10
Thombias schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 11:21:
Zijn er al signalen dat KPN hogere snelheden gaat aanbieden dan 1 Gbps?
XGS-PON kan tot 8 Gbps aan dacht ik?

(Even buiten het feit dat het een klein beetje overkill is voor de meeste huishoudens)
XGS-PON heeft zelfs 10Gbps up en down capaciteit per splitter. Dus ze zouden zelfs 10Gbps kunnen aanbieden. Wel deel je die capaciteit dan met 64 anderen, maar dat lijkt me prima. De ONTs die ze uitdelen aan klanten hebben ook een 2.5, 5 en 10Gbps poort, dus die zijn er ook klaar voor.

Kaart met alle 2G/3G/4G/5G zendmasten in Nederland: https://antennekaart.nl | https://www.antenneforum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
jk-5 schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 11:22:
[...]

XGS-PON heeft zelfs 10Gbps up en down capaciteit per splitter. Dus ze zouden zelfs 10Gbps kunnen aanbieden. Wel deel je die capaciteit dan met 64 anderen, maar dat lijkt me prima. De ONTs die ze uitdelen aan klanten hebben ook een 2.5, 5 en 10Gbps poort, dus die zijn er ook klaar voor.
Maar op welk termijn hogere snelheden worden aangeboden is dus nog niet bekend?
(Ik kan er via de zoekmachines niks over vinden.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saekerhett
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:53
Ik heb sinds mijn overstap van G-PON naar XGS-PON half februari niks anders dan een klapperende lijn als die een beetje belast wordt. Zowel via de Box 12 als mijn eigen Asus RT-AC86U kun je de klok erop gelijk zetten dat verbinding een keer wegvalt als er wat torrents draaien o.i.d. KPN en KPN Netwerk zijn al een paar keer geweest om de NT te vervangen, helpt allemaal niks. Metingen vanuit hun kant leveren niks op etc. Er wordt vanuit KPN ook totaal niet gecommuniceerd naar mij wat er bevonden is, want ik moet steeds bellen over de status. "Ja meneer, er is iemand in de wijkkast geweest, maar die heeft het weer doorgezet naar iemand anders en bla bla bla...". En ondertussen valt elke dag wel een of twee keer de verbinding weg als er wat actiefs gebeurt.

Dit loopt dus al anderhalve maand. Daarvoor met G-PON was de verbinding so stabiel als een rots.

Herkennen mensen dit? Want ik krijg er ondertussen genoeg van en heb heel erg veel zin om die hele glasvezelzooi naar buiten te smijten en terug te gaan naar het vertrouwde coax via Ziggo, en dan de lage upload dan maar voor lief te nemen. Mijn verbinding was daar tenminste stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Thombias schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 11:26:
[...]

Maar op welk termijn hogere snelheden worden aangeboden is dus nog niet bekend?
(Ik kan er via de zoekmachines niks over vinden.)
Ik verwacht zelf dat dit nog wel een paar jaar zou kunnen duren. Het kan namelijk alleen op PON netwerken. En het overgrote deel van de huidige aansluitingen zijn geen PON en hebben een max doorvoer van 1 Gbit (AON switches).
Om al die PoPs om te bouwen naar PON heb je echt een heleboel geld en tijd nodig.
Tenzij KPN besluit om dit wel mogelijk te maken maar dan kan het alleen op PON aansluitingen. En ga je dus een heleboel mensen "teleurstellen".
Wat is wijsheid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freudie
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-07 11:25
De gravers zijn in mijn straat nu begonnen. Er is al iemand bij mij aan de deur geweest, ik was er niet, dus heeft mijn vrouw een tijdelijke goedkeuring gegeven. Schijn nog een mailtje te moeten krijgen voor een definitieve goedkeuring.
Nu is het volgens mij ook niet helemaal goed gegaan met de brief die iedereen zou krijgen, want volgens mij heeft niemand die gehad. Ik heb toevallig via de website van kpnnetwerk op basis van mijn postcode/huisnummer een code aangevraagd, en daarmee gezegd dat ik een aansluiting wilde.

Als het goed is, zou ergens tussen 6 en 9 april de aansluiting gerealiseerd moeten worden, dus ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:48
Saekerhett schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 11:40:
Ik heb sinds mijn overstap van G-PON naar XGS-PON half februari niks anders dan een klapperende lijn als die een beetje belast wordt. Zowel via de Box 12 als mijn eigen Asus RT-AC86U kun je de klok erop gelijk zetten dat verbinding een keer wegvalt als er wat torrents draaien o.i.d. KPN en KPN Netwerk zijn al een paar keer geweest om de NT te vervangen, helpt allemaal niks. Metingen vanuit hun kant leveren niks op etc. Er wordt vanuit KPN ook totaal niet gecommuniceerd naar mij wat er bevonden is, want ik moet steeds bellen over de status. "Ja meneer, er is iemand in de wijkkast geweest, maar die heeft het weer doorgezet naar iemand anders en bla bla bla...". En ondertussen valt elke dag wel een of twee keer de verbinding weg als er wat actiefs gebeurt.

Dit loopt dus al anderhalve maand. Daarvoor met G-PON was de verbinding so stabiel als een rots.

Herkennen mensen dit? Want ik krijg er ondertussen genoeg van en heb heel erg veel zin om die hele glasvezelzooi naar buiten te smijten en terug te gaan naar het vertrouwde coax via Ziggo, en dan de lage upload dan maar voor lief te nemen. Mijn verbinding was daar tenminste stabiel.
Heb je deze problemen ook al gemeld op het KPN forum (KPN de provider)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Saekerhett schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 11:40:

Deze vraag kan je beter in het KPN Glasvezel topic stellen. Dit topic gaat puur over de aanleg van het netwerk, niet over de (slecht functionerende) diensten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saekerhett
Soundwork schreef op maandag 28 maart 2022 @ 09:52:
[...]

Heb je deze problemen ook al gemeld op het KPN forum (KPN de provider)?
Jep, loopt al een maand ongeveer. Ze verwijzen je door naar de klantenservice zelf.
Barre73 schreef op maandag 28 maart 2022 @ 10:09:
[...]

Deze vraag kan je beter in het KPN Glasvezel topic stellen. Dit topic gaat puur over de aanleg van het netwerk, niet over de (slecht functionerende) diensten.
Ja, dat is de vraag dus. Wat is de oorzaak? Als de glasvezeltechniek gewijzigd is en ik ervaar sindsdien problemen, wie is dan verantwoordelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:48
Saekerhett schreef op maandag 28 maart 2022 @ 11:27:
[...]

Jep, loopt al een maand ongeveer. Ze verwijzen je door naar de klantenservice zelf.
[...]

Ja, dat is de vraag dus. Wat is de oorzaak? Als de glasvezeltechniek gewijzigd is en ik ervaar sindsdien problemen, wie is dan verantwoordelijk?
Bijzonder dat ze naar de klantenservice verwijzen. Normaliter zou webcare van KPN forum meer moeten kunnen doen dan de reguliere (telefonische) klantenservice.

De provider is verantwoordelijk, zij dienen KPN Netwerk aan te sturen als dat nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Saekerhett schreef op maandag 28 maart 2022 @ 11:27:
[...]

[...]

KPN als provider. De glasvezeltechniek die jij bedoelt (PON) zit niet in het netwerk dat KPN Netwerk aanlegt. GPON of XSGPON zit in het actieve netwerk van KPN als provider/operator zelf.

KPN Netwerk legt alleen de kabels, PoPs en OAP's aan. De apparatuur die daar in zit komt van de operator KPN af (of van andere operators).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saekerhett
Barre73 schreef op maandag 28 maart 2022 @ 12:29:
[...]

KPN als provider. De glasvezeltechniek die jij bedoelt (PON) zit niet in het netwerk dat KPN Netwerk aanlegt. GPON of XSGPON zit in het actieve netwerk van KPN als provider/operator zelf.

KPN Netwerk legt alleen de kabels, PoPs en OAP's aan. De apparatuur die daar in zit komt van de operator KPN af (of van andere operators).
Duidelijk.

Alleen is mij nu ook duidelijk dat KPN geen flauw idee blijkt te hebben waar het aan ligt. Zij hebben KPN Netwerk ook al eens aangestuurd en het enige dat KPN Netwerk gedaan heeft is voor de derde keer mijn NT vervangen. Dat hielp dus niks.

Uurtje geleden wederom uit het niets (was alleen een spelletje aan het doen, zonder torrentverkeer o.i.d.):

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
Mar 28 12:28:57 pppd[26100]: Serial link appears to be disconnected.
Mar 28 12:28:57 WAN Connection: Fail to connect with some issues.
Mar 28 12:28:57 DualWAN: skip single wan wan_led_control - WANRED off
Mar 28 12:29:03 pppd[26100]: Connection terminated.
Mar 28 12:29:03 pppd[26100]: Modem hangup
Mar 28 12:29:13 pppd[26100]: Connected to x.x.x.x via interface vlan6
Mar 28 12:29:13 pppd[26100]: Connect: ppp0 <--> vlan6
Mar 28 12:29:13 pppd[26100]: PAP authentication succeeded
Mar 28 12:29:13 pppd[26100]: peer from calling number x.x.x.x authorized
Mar 28 12:29:13 pppd[26100]: local  IP address x.x.x.x
Mar 28 12:29:13 pppd[26100]: remote IP address x.x.x.x
Mar 28 12:29:13 wan: finish adding multi routes
Mar 28 12:29:14 start_ddns: update WWW.ASUS.COM update@asus.com, wan_unit 0
Mar 28 12:29:14 start_ddns: Clear ddns cache.
Mar 28 12:29:14 start_ddns: Start Inadyn(10).
Mar 28 12:29:14 inadyn[24931]: In-a-dyn version 2.8.1 -- Dynamic DNS update client.
Mar 28 12:29:14 inadyn[24931]: Update forced for alias xxx.asuscomm.com, new IP# x.x.x.x
Mar 28 12:29:14 WAN Connection: WAN was restored.
Mar 28 12:29:14 inadyn[24931]: alias address=<x.x.x.x>
Mar 28 12:29:14 inadyn[24931]: request<GET /ddns/update.jsp?hostname=xxx.asuscomm.com&myip=81.knip44.128&model=RT-AC86U&fw_ver=3.0.0.4.386_46092-g0d2214a HTTP/1.0^M Authorization: Basic^ Knipknip Host: ns1.asuscomm.com^M User-Agent: inadyn/2.8.1 https://github.com/troglobit/inadyn/issues^M ^M >
Mar 28 12:29:15 inadyn[24931]: [response_update]HTTP/1.1 200 OK^M Date: Mon, 28 Mar 2022 10:29:15 GMT^M Server: Apache^M Content-Length: 0^M Connection: close^M Content-Type: text/html; charset=UTF-8^M ^M
Mar 28 12:29:15 inadyn[24931]: Updating cache for xxx.asuscomm.com
Mar 28 12:29:15 ddns: ddns update ok

[ Voor 1% gewijzigd door MisteRMeesteR op 28-03-2022 16:34 . Reden: Knip ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:33
@Saekerhett In je logfile staan nog wat privacy related gegevens, die wil je misschien nog even verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saekerhett
Lizard schreef op maandag 28 maart 2022 @ 15:38:
@Saekerhett In je logfile staan nog wat privacy related gegevens, die wil je misschien nog even verwijderen.
Oh welke dan? :D Ik dacht dat ik alles al ge-x't had :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrdemc
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15-09 11:42
Saekerhett schreef op maandag 28 maart 2022 @ 17:51:
[...]

Oh welke dan? :D Ik dacht dat ik alles al ge-x't had :P
Je Basic Authorization header + ip-adres, maar dat is door een mod al aangepast ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
Overigens zou het wachtwoord aanpassen van die dienst/device dan geen overbodige luxe zijn, maar dat heeft de desbetreffende mod je vast al gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjOuKeS
  • Laatst online: 14-09 18:53

SjOuKeS

HmmmmPie!!!!

Hier helaas nog geen goede ervaringen met het "binnen krijgen" van de glasvezel.
Ik ben KPN Abonnee en mijn abonnement zou er voor moeten zorgen dat ik een KPN Glas aansluiting zou moeten krijgen. Alle brieven en e-mails met vragen om bevestiging zijn allemaal binnen 1 of twee werkdagen beantwoord en bevestigd.

Mijn aanvraag loopt sinds 3-7-2021.

Op 3-10-2021 een bericht dat de werkzaamheden in de straat klaar zijn; Helaas niemand gezien en geen aansluiting thuis of glas voor de deur. Melding gemaakt, er is mogelijk een fout gemaakt en dit wordt verholpen.
In november of december is er alsnog een vezel in de geul gelegd (tot voor de oprit), maar niet naar binnen.
Volgens aannemer op locatie stond mijn adres niet op de lijst en komt hij dus ook niet binnen (bij de buren ligt het al wel binnen).

Meerdere telefoontjes en mailtjes verder is mij beloofd dat de aansluiting begin januari zou worden opgeleverd. Afspraak gemaakt en ingepland, er komt niemand opdagen. Volgens KPN en KPN Netwerk is er geen order voor glasvezel.
Vele telefoontjes verder.
16 februari nogmaals contact gezocht met kpn netwerk (11-3 reactie ontvangen dat ze het erg druk hebben..)
2 maart weer gebeld met KPN Klantenservice, het zou nu echt goed moeten komen (expliciet aangegeven dat de kabel nog steeds in de geul ligt en niet bij de voordeur). Er is mij expliciet toegezegd dat nu alles geregeld zou worden en tijdens dit telefoongesprek is er ruggenspraak gehouden met de aannemer en KPN Netwerk.
Er zou sprake zijn van een "blanco order" dit was nu omgezet in een gevulde order.

2-3-2022: E-mail; Sluit vanaf 28 maart 2022 makkelijk zelf uw modem aan op het glasvezelaansluitpunt

4-3-2022: E-Mail De startdatum van uw bestelling is veranderd in 25 maart 2022

10-3-22: een bevestiging: We komen langs op 25-03-2022 tussen 08:00 - 12:00 uur.
Bedankt voor het bevestigen van je afspraak.
Onze monteur komt op vrijdag 25 maart 2022 tussen 08:00 en 12:00 langs om het glasvezelaansluitpunt in je woning te installeren.
Hier wordt niet gerept over het uit de geul halen v/d kabel en het onder de oprit door brengen van de glasvezel.

15-3: Aannemer belt om de afspraak te bevestigen, ik hoef geen actie te ondernemen
Expliciet aangegeven dat de kabel nog in de geul ligt en niet bij de deur, dit was geen probleem.

vrijdag 25 maart, geen aannemer/monteur.
Na 12:00 de aannemer gebeld; neemt niet op en verbreekt de verbinding na 5 minuten wachten.
KPN Netwerk gebeld, telefoon menu werkt niet en verbinding wordt verbroken
KPN Klantenservice gebeld, kan geen afspraken zien in systemen en krijgt KPN netwerk ook niet te pakken (zelfde probleem met telefoonmenu)
Aannemer weer gebeld, nu wel gehoor. geen afspraak in systeem en geen informatie aanwezig van het gesprek op 15-3 dat er een afspraak is gepland. Ze maken een ticket aan voor KPN Netwerk.

Aannemer maakt ook de opmerking dat ze alleen de kabel naar binnen brengen, als hij in de geul ligt moet KPN netwerk eerst een andere partij aansturen (#@%*&_)@%*&_@%_&@%_)

KPN Klanten service weer gebeld, er wordt naar gekeken maar ze kunnen nu niks voor mij doen, bellen terug zodra ze meer weten (dit laat zich raden ik wordt niet terug gebeld).

Maandag 28-3 weer gebeld met KPN Netwerk, menu werkt nog steeds niet
KPN Klantenservice gebeld, gesprek van vrijdag staat niet in systeem, er is geen ticket aangemaakt en ook deze medewerker verzekerd mij dat het nu binnen 2 a 3 werkdagen is opgelost.
Deze medewerker maakt een ticket aan (zou deze wel in het systeem komen).

Dinsdag 29-3 ik wordt terug gebeld door een medewerker van KPN Delivery die mij verzekerd dat het nu opgelost wordt, maar deze medewerker kan mij ook niets beloven en alleen een ticket bij KPN Netwerk aanmaken.

We zijn nu 9 maanden verder, er zijn in totaal 3 installatie afspraken gepland, er is nog niets geleverd en op alle afdelingen KPN, KPN Netwerk en bij de aannemer raken tickets/meldingen kwijt.

Dit is een korte samenvatting van gespreken en mails, er zijn nog meer telefoontjes gepleegd en mails gestuurd.
De chat van KPN netwerk is meerdere keren gebruikt (als hij aan staat zit er geen medewerker achter, maar meestal staat hij uit. zoals ook nu). Het telefoonmenu werkt regelmatig niet. Een poos geleden was er geen telefoonmenu maar werd de verbinding na een paar minuten zonder bericht verbroken. Al met al iets om behoorlijk moedeloos van te worden.
Ik ben 2 maal thuis gebleven (vrije dag opgenomen) voor een monteur/installatie die niet is gekomen en ben meerdere uren kwijt aan mails, telefoontjes en in de wacht staan bij KPN, KPN Netwerk en de betreffende aannemer.... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyDJBrian
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-07 17:36
Bij mij ligt de kabel nu al een paar maanden voor de deur, ik heb ze toen bezig gezien bij buren binnen dus die hebben het al binnen liggen. Nu gok ik dat die hier nog geen gebruik van maken aangezien ik 2 weken terug zag dat ze bezig waren in de kasten buiten met glasvezel.

Nu zag ik alleen staan dat ze pas eind mei/begin juni aangeven dat ik wordt aangesloten, dit duurt nogal erg lang naar mijn mening?

Ook zouden ze volgens mij langs moeten komen om te kijken waar de aansluiting zou moeten komen, ook hier heb ik nog niets over gehoord.

Ik wacht al een tijdje op glasvezel aangezien ik met Ziggo nogal wat problemen ondervind...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
SjOuKeS schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 13:35:
Hier helaas nog geen goede ervaringen met het "binnen krijgen" van de glasvezel.
Ik ben KPN Abonnee en mijn abonnement zou er voor moeten zorgen dat ik een KPN Glas aansluiting zou moeten krijgen. Alle brieven en e-mails met vragen om bevestiging zijn allemaal binnen 1 of twee werkdagen beantwoord en bevestigd.

Mijn aanvraag loopt sinds 3-7-2021.

Op 3-10-2021 een bericht dat de werkzaamheden in de straat klaar zijn; Helaas niemand gezien en geen aansluiting thuis of glas voor de deur. Melding gemaakt, er is mogelijk een fout gemaakt en dit wordt verholpen.
In november of december is er alsnog een vezel in de geul gelegd (tot voor de oprit), maar niet naar binnen.
Volgens aannemer op locatie stond mijn adres niet op de lijst en komt hij dus ook niet binnen (bij de buren ligt het al wel binnen).

Meerdere telefoontjes en mailtjes verder is mij beloofd dat de aansluiting begin januari zou worden opgeleverd. Afspraak gemaakt en ingepland, er komt niemand opdagen. Volgens KPN en KPN Netwerk is er geen order voor glasvezel.
Vele telefoontjes verder.
16 februari nogmaals contact gezocht met kpn netwerk (11-3 reactie ontvangen dat ze het erg druk hebben..)
2 maart weer gebeld met KPN Klantenservice, het zou nu echt goed moeten komen (expliciet aangegeven dat de kabel nog steeds in de geul ligt en niet bij de voordeur). Er is mij expliciet toegezegd dat nu alles geregeld zou worden en tijdens dit telefoongesprek is er ruggenspraak gehouden met de aannemer en KPN Netwerk.
Er zou sprake zijn van een "blanco order" dit was nu omgezet in een gevulde order.

2-3-2022: E-mail; Sluit vanaf 28 maart 2022 makkelijk zelf uw modem aan op het glasvezelaansluitpunt

4-3-2022: E-Mail De startdatum van uw bestelling is veranderd in 25 maart 2022

10-3-22: een bevestiging: We komen langs op 25-03-2022 tussen 08:00 - 12:00 uur.

[...]

Hier wordt niet gerept over het uit de geul halen v/d kabel en het onder de oprit door brengen van de glasvezel.

15-3: Aannemer belt om de afspraak te bevestigen, ik hoef geen actie te ondernemen
Expliciet aangegeven dat de kabel nog in de geul ligt en niet bij de deur, dit was geen probleem.

vrijdag 25 maart, geen aannemer/monteur.
Na 12:00 de aannemer gebeld; neemt niet op en verbreekt de verbinding na 5 minuten wachten.
KPN Netwerk gebeld, telefoon menu werkt niet en verbinding wordt verbroken
KPN Klantenservice gebeld, kan geen afspraken zien in systemen en krijgt KPN netwerk ook niet te pakken (zelfde probleem met telefoonmenu)
Aannemer weer gebeld, nu wel gehoor. geen afspraak in systeem en geen informatie aanwezig van het gesprek op 15-3 dat er een afspraak is gepland. Ze maken een ticket aan voor KPN Netwerk.

Aannemer maakt ook de opmerking dat ze alleen de kabel naar binnen brengen, als hij in de geul ligt moet KPN netwerk eerst een andere partij aansturen (#@%*&_)@%*&_@%_&@%_)

KPN Klanten service weer gebeld, er wordt naar gekeken maar ze kunnen nu niks voor mij doen, bellen terug zodra ze meer weten (dit laat zich raden ik wordt niet terug gebeld).

Maandag 28-3 weer gebeld met KPN Netwerk, menu werkt nog steeds niet
KPN Klantenservice gebeld, gesprek van vrijdag staat niet in systeem, er is geen ticket aangemaakt en ook deze medewerker verzekerd mij dat het nu binnen 2 a 3 werkdagen is opgelost.
Deze medewerker maakt een ticket aan (zou deze wel in het systeem komen).

Dinsdag 29-3 ik wordt terug gebeld door een medewerker van KPN Delivery die mij verzekerd dat het nu opgelost wordt, maar deze medewerker kan mij ook niets beloven en alleen een ticket bij KPN Netwerk aanmaken.

We zijn nu 9 maanden verder, er zijn in totaal 3 installatie afspraken gepland, er is nog niets geleverd en op alle afdelingen KPN, KPN Netwerk en bij de aannemer raken tickets/meldingen kwijt.

Dit is een korte samenvatting van gespreken en mails, er zijn nog meer telefoontjes gepleegd en mails gestuurd.
De chat van KPN netwerk is meerdere keren gebruikt (als hij aan staat zit er geen medewerker achter, maar meestal staat hij uit. zoals ook nu). Het telefoonmenu werkt regelmatig niet. Een poos geleden was er geen telefoonmenu maar werd de verbinding na een paar minuten zonder bericht verbroken. Al met al iets om behoorlijk moedeloos van te worden.
Ik ben 2 maal thuis gebleven (vrije dag opgenomen) voor een monteur/installatie die niet is gekomen en ben meerdere uren kwijt aan mails, telefoontjes en in de wacht staan bij KPN, KPN Netwerk en de betreffende aannemer.... :|
Als je wil mag je wel een DM sturen met adres. Eens kijken of ik kan zien waar het vast loopt...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joker1977
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:06

joker1977

Tweakert

Mijn ervaringen zijn ook niet al te best. Weliswaar komen ze niet in de buurt van wat @SjOuKeS mee heeft gemaakt, maar mijn ervaring is inmiddels al wel dat als het misgaat, ze allemaal naar mekaar wijzen. KPN, hoofdaannemer, onderaannemer, (oud-)collega's, ze gaan allemaal voor de bus...

Met hulp van @Barre73 ben ik iets verder gekomen dan het 'Computer Says No' maar ik heb er maar bar weinig vertrouwen in dat het goedkomt.

Tot die tijd kunnen we mooi blijven betalen aan Ziggo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
joker1977 schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 15:18:
Mijn ervaringen zijn ook niet al te best. Weliswaar komen ze niet in de buurt van wat @SjOuKeS mee heeft gemaakt, maar mijn ervaring is inmiddels al wel dat als het misgaat, ze allemaal naar mekaar wijzen. KPN, hoofdaannemer, onderaannemer, (oud-)collega's, ze gaan allemaal voor de bus...

Met hulp van @Barre73 ben ik iets verder gekomen dan het 'Computer Says No' maar ik heb er maar bar weinig vertrouwen in dat het goedkomt.

Tot die tijd kunnen we mooi blijven betalen aan Ziggo...
Dus Allinq heeft afgelopen week niks meer van zich laten horen aangaande die al gemaakte aansluiting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joker1977

joker1977

Tweakert

Barre73 schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 16:02:
[...]

Dus Allinq heeft afgelopen week niks meer van zich laten horen aangaande die al gemaakte aansluiting?
Correct. Ik heb gisteren opnieuw gebeld (nadat ik 2 weken geleden foto's e.d. had opgestuurd ter 'bewijs' dat ik toch echt een aansluiting heb) en toen kreeg ik een dame aan de lijn die de vorige collega pontificaal onder de bus gooide met 'die was ook niet zo goed, heeft niet goed gemaild naar de onderaannemer'.

Uiteindelijk werd mij gevraagd nog 3 werkdagen geduld te hebben, zij zou het nu doorzetten naar de onderaannemer.

Het "probleem" schijnt te zijn dat ze nu wel foto's van de aansluiting hebben, maar niet van de meetwaardes (vermoedelijk demping, reflectie e.d.). En dat moet nu nog gebeuren. Het klinkt allemaal verschrikkelijk bureacratisch - nou weet ik wel een beetje hoe de hazen lopen - dus ik heb er weinig vertrouwen in dat ze nu wel contact gaan opnemen, maar vele meer opties dan afwachten heb ik niet.

To be continued? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slimstalleren
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 17-03 09:49
[...]

Conform PvE mag 1% van de aansluitingen een doorlas bevatten; dat is een afweging die de aannemer zelf in de loop van het project maakt, ook op het gebied van mogelijke overlast voor de overige bewoners, uit te voeren graafwerkzaamheden om 1 nieuwe kabel te leggen en het daarbij horende kostenplaatje.
In sommige gevallen is het zo dat de gemeente na oplevering van een deelgebied geen toestemming meer geeft om de geul weer open te trekken. Dus het mag wel, alleen is het van een flink aantal factoren afhankelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slimstalleren
Wildfire schreef op maandag 7 maart 2022 @ 12:29:
[...]

Woon je in een hoogbouwcomplex? De mogelijkheid bestaat dan dat die schouw al is uitgevoerd voor het hele complex en zijn ze misschien al bij boven-, onder- of naaste buren geweest om de FTU locatie te bepalen. Op basis daarvan maken ze een schouwdocument voor een compleet complex. Dan gaat de aannemer die de hoogbouw bekabelt vanzelf contact opnemen om kabels in te komen voeren en de FTU af te monteren.

Uit ervaring kan ik je vertellen dat het afmonteren van laagbouw en hoogbouw niet parallel aan elkaar lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Slimstalleren schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 10:47:
[...]

Conform PvE mag 1% van de aansluitingen een doorlas bevatten; dat is een afweging die de aannemer zelf in de loop van het project maakt, ook op het gebied van mogelijke overlast voor de overige bewoners, uit te voeren graafwerkzaamheden om 1 nieuwe kabel te leggen en het daarbij horende kostenplaatje.
In sommige gevallen is het zo dat de gemeente na oplevering van een deelgebied geen toestemming meer geeft om de geul weer open te trekken. Dus het mag wel, alleen is het van een flink aantal factoren afhankelijk.
Die uitgebreide toelichting wilde ik niet geven (alhoewel ik die uiteraard wel ken) dus ik liet het bij "incidentele uitzonderingen"..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slimstalleren
Barre73 schreef op maandag 28 februari 2022 @ 13:58:
[...]

Dat is wel degelijk logisch. Alle manieren die je noemt zijn minderwaardige of dure alternatieven voor een kabel naar de TV decoder. De eis komt ook niet van KPN als provider maar Netwerk. En bestond ook al bij Reggefiber.
Het programma van eisen van KPN netwerk stelt dat minimaal 1 kabel getrokken kan worden of aanwezig moet zijn van locatie FTU naar locatie TV. Dat is de enige manier om elke provider de mogelijkheid te geven om diensten te kunnen leveren.
Dat is niet helemaal waar. Er staat niks over een (minimum) aantal UTP kabels dat getrokken moet kunnen worden.
Het PvE (Bijlage 25) zegt:
Alle randapparatuur (telefoon, TV en internet) in de Verblijfseenheid moet (eenvoudig) aan te sluiten zijn vanaf de positie waar de FTU is gemonteerd en voorzien van een glasvezelverbinding.
Vaak komt dat erop neer dat een schouwer in eerste instantie bepaalt dat de FTU geplaatst wordt bij de huidige randapparatuur (modem/router), zodat er simpel omgeprikt kan worden als iemand zou overstappen (kan dus ook betekenen dat de FTU in de hoek van de woonkamer geschouwd wordt). Geeft een klant aan dat hij/zij de FTU graag op een andere plek wilt, dan legt de schouwer in het rapport vast dat de klant zelf eventuele bekabeling naar de FTU voorziet. De klant tekent daar dan ook voor.

Ook zijn er mogelijkheden waarbij met een afwijkingsformulier wordt vastgelegd op welk punt we niet kunnen voldoen aan de eisen die worden gesteld in het PvE. Daarbij wordt eigenlijk vastgelegd dat bij het aansluiten van een klant op de glasvezel door de provider extra werkzaamheden moeten worden uitgevoerd door een inhome monteur, zoals het trekken van een UTP kabel door bestaande buis. Daar tekent een projectleider van KPN voor.

Daarnaast ook niet onbelangrijk: er moet ook een stopcontact aanwezig zijn of simpel te realiseren te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Slimstalleren schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 11:28:
[...]

Dat is niet helemaal waar. Er staat niks over een (minimum) aantal UTP kabels dat getrokken moet kunnen worden.
Het PvE (Bijlage 25) zegt:

[...]

Vaak komt dat erop neer dat een schouwer in eerste instantie bepaalt dat de FTU geplaatst wordt bij de huidige randapparatuur (modem/router), zodat er simpel omgeprikt kan worden als iemand zou overstappen (kan dus ook betekenen dat de FTU in de hoek van de woonkamer geschouwd wordt). Geeft een klant aan dat hij/zij de FTU graag op een andere plek wilt, dan legt de schouwer in het rapport vast dat de klant zelf eventuele bekabeling naar de FTU voorziet. De klant tekent daar dan ook voor.

Ook zijn er mogelijkheden waarbij met een afwijkingsformulier wordt vastgelegd op welk punt we niet kunnen voldoen aan de eisen die worden gesteld in het PvE. Daarbij wordt eigenlijk vastgelegd dat bij het aansluiten van een klant op de glasvezel door de provider extra werkzaamheden moeten worden uitgevoerd door een inhome monteur, zoals het trekken van een UTP kabel door bestaande buis. Daar tekent een projectleider van KPN voor.

Daarnaast ook niet onbelangrijk: er moet ook een stopcontact aanwezig zijn of simpel te realiseren te zijn.
Ten eerste: Lijkt het jou slim om heel bijlage 25 van het PvE te gaan delen op een openbaar forum?

Ten tweede: De praktische uitwerking van jouw tekst hierboven komt dus ook gewoon neer op wat ik hier specifiek zei over deze case en dit adres. Er moet daar minimaal 1 kabel van FTU naar woonkamer/TV getrokken of gelegd kunnen worden. Of om de router bij de TV te zetten en vanaf daar aan te sluiten. Of om de router in de meterkast te zetten en dan de TV decoder met een kabel aan te kunnen sluiten vanuit de meterkast.
En dit hele verhaal begon met dat de schouwer hier had aangegeven dat de kabel er al moest zijn omdat er anders geen FTU kon komen. En dat was en is nog steeds onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Slimstalleren schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 10:54:

[...]

Woon je in een hoogbouwcomplex?
Nope. We hebben hier enkel de begane grond en een 1e verdieping.

Het is dan weer wel een rijksmonument. Zomaar ff door de muur naar binnen boren gaat 'm dus niet worden. Maar bij de renovatie van dit gebouw naar appartementjes is er wel door KPN en Ziggo bekabeld naar de meterkasten dus ongetwijfeld kan het geregeld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Wildfire schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 12:25:
[...]

Nope. We hebben hier enkel de begane grond en een 1e verdieping.

Het is dan weer wel een rijksmonument. Zomaar ff door de muur naar binnen boren gaat 'm dus niet worden. Maar bij de renovatie van dit gebouw naar appartementjes is er wel door KPN en Ziggo bekabeld naar de meterkasten dus ongetwijfeld kan het geregeld worden.
Bij KPN Netwerk staat je adres toch wel bekend als hoogbouw dus dat zou zeker de vertraging verklaren. Misschien omdat er horizontaal getrokken moet worden en niet elk adres van buiten kan worden aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

Lang verhaal, nogmaals, kort.
Ik zou 30 november aansluiting krijgen maar de sprieten liggen nog voor de deur op straat (appartement).
30 oktober kreeg ik mail van Ziggo dat ze de opzegging ontvangen hadden:
Wat ontzettend jammer dat u weggaat! Vandaag kregen we het bericht van de overstapservice van uw nieuwe aanbieder. Zodra uw nieuwe aanbieder de overstap in orde heeft gemaakt, krijgen wij daar bericht van en zullen we uw diensten van Ziggo afsluiten.
Maar die aansluiting is er nog steeds niet maar er zou wat schot in zitten. Maar er is al zoveel beloofd.

Nu krijg ik van Ziggo wederom een mail, gisteren, dat ze de opzegging ontvangen hebben. Kan ik er nu vanuit gaan dat ik over 30 dagen glas heb op word ik weer blij gemaakt met een dooie mus??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Barre73 schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 12:43:
[...]

Bij KPN Netwerk staat je adres toch wel bekend als hoogbouw dus dat zou zeker de vertraging verklaren. Misschien omdat er horizontaal getrokken moet worden en niet elk adres van buiten kan worden aangesloten?
Sinds wanneer is een gebouw dat maar twee verdiepingen heeft, begane grond meegerekend, hoogbouw? :P

Als ik kijk waar de glasvezelsprieten uit de grond steken, heb ik geen idee hoe ze dat willen gaan aansluiten. Ik zal je wel per DM iets laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Wildfire schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 19:21:
[...]

Sinds wanneer is een gebouw dat maar twee verdiepingen heeft, begane grond meegerekend, hoogbouw? :P

Als ik kijk waar de glasvezelsprieten uit de grond steken, heb ik geen idee hoe ze dat willen gaan aansluiten. Ik zal je wel per DM iets laten zien.
Don't shoot the messenger.. ik zeg alleen maar hoe het in het systeem staat.
Maar serieus: een pand met meer dan 1 woonlaag EN meerdere adressen is bij ons hoogbouw. Vooral omdat er dan een VVE, Woco of andere pandeigenaar is, technisch document en, in dit geval, kabels dus via een centrale invoer naar de appartementen zullen moeten (denk ik).
Alle kenmerken van hoogbouw, ook al is het strikt genomen een heel groot laagbouwpand..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barre73

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

Tot we deze prijzen kunnen krijgen is het allemaal marketing praat en schiet de consument er weinig tot niks mee op. Ik ga bij KPN 57,50 per maand betalen voor een 1g verbinding. Liep dat via E-fiber partner bijv. dan was dat 39,- per maand. Ik vind dat teveel verschil om goed te praten.

[ Voor 18% gewijzigd door MrMarcie op 01-04-2022 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyDJBrian
MrMarcie schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 19:20:
Maar die aansluiting is er nog steeds niet maar er zou wat schot in zitten. Maar er is al zoveel beloofd.

Nu krijg ik van Ziggo wederom een mail, gisteren, dat ze de opzegging ontvangen hebben. Kan ik er nu vanuit gaan dat ik over 30 dagen glas heb op word ik weer blij gemaakt met een dooie mus??
Ik kreeg gisteren ook de mail dat de opzegging ontvangen is, ook hier liggen nog steeds de kabels voor de deur, hoop niet dat ik straks zonder zit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzalucht
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:15

Pizzalucht

Snotneus.

KPN Netwerk laat toch wel de slechtste communicatie (zowel intern als extern) zien dat ik ooit van een bedrijf heb gezien.

Ik heb al sinds november een mooi kastje aan de muur: "Gefeliciteerd, u heeft glasvezel", tijdens het doormeten bij de installatie was er echter iets mis, en werd de aansluiting op "beletsel" gezet. Het zou zo snel mogelijk opgelost worden... Not.

Vervolgens neemt er nooit iemand contact met me op, moet ik zelf regelmatig bellen of er al een update is en wanneer er iemand komt. Vervolgens komen er onaangekondigd 2 heren langs, waarvan er notabene 1 bij de installatie aanwezig was: "owja dat was dit huis", om de boel weer te controleren, toen bleek er opeens niks meer aan de hand te zijn. KPN Netwerk zou wel weer contact met me opnemen... Not.

Na weer een paar keer bellen kwam er weer onaangekondigd iemand langs, die dacht dat hij iets anders kwam doen, maar heeft uiteindelijk wel de verbinding in orde gemaakt en op actief gezet, ik zou nu bericht krijgen van T-Mobile dat de verbinding gereed is en ik mijn spullen ontvang... Not. De verbinding staat nog steeds op beletsel en bij KPN is er geen enkele registratie dat die monteur bij mij langs is geweest en dat de verbinding nu wel goed is.

Ik bel inmiddels elke week met KPN Netwerk en elke keer krijg ik weer iets anders te horen:
- Geen registratie van monteur, ik stuur een mailtje naar de onderaannemer
- Geen reactie van onderaannemer, ik stuur nog een mail met hoge urgentie naar de onderaannemer
- Onderaannemer reageert niet, we CC'en nu de projectleider
- Projectleider reageert niet
- Nogmaals een mailtje gestuurd
- Reactie gekregen: naar de verkeerde onderaannemer/projectleider gestuurd

Hier zit dus ook elke keer een week tussen. Bij de vraag waarom ze zelf geen opvolging doen en waarom ik steeds zelf moet bellen krijg ik een reactie: "daar hebben we het echt veel te druk voor meneer, we zijn met zoveel aansluitingen bezig, dat is niet bij te houden", alsof dit uiteindelijk niet meer tijd kost. Ik ben in ieder geval blij dat ik elke keer toevallig thuis was toen er iemand onaangekondigd langs kwam.

@SjOuKeS welk nummer bel jij eigenlijk? Het nummer dat ik bel (planning) heeft volgens mij helemaal geen menu.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:30

The Zep Man

🏴‍☠️

Waarom zijn er mensen in dit topic hun bestaande internetverbindingen aan het opzeggen terwijl er nog geen alternatief is? 8)7

Dat ene maandje extra na oplevering van de FttH verbinding is wel te overbruggen, toch? Liever in het uiterste geval tijdelijk een overbodige verbinding dan geen verbinding. :P

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjOuKeS

SjOuKeS

HmmmmPie!!!!

Pizzalucht schreef op zondag 3 april 2022 @ 16:34:
..
@SjOuKeS welk nummer bel jij eigenlijk? Het nummer dat ik bel (planning) heeft volgens mij helemaal geen menu.
@Pizzalucht 0880 06 37 44 (KPN Netwerk)
Het nummer wat ik v/d planning heb is van de aannemer en dat heeft ook een keuze menu (meerdere glasvezel aanbieders).

Ik heb tot op heden niets vernomen en wacht in spanning af wat de tussenkomst van @Barre73 gaat brengen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joker1977

joker1977

Tweakert

The Zep Man schreef op zondag 3 april 2022 @ 23:02:
Waarom zijn er mensen in dit topic hun bestaande internetverbindingen aan het opzeggen terwijl er nog geen alternatief is? 8)7

Dat ene maandje extra na oplevering van de FttH verbinding is wel te overbruggen, toch? Liever in het uiterste geval tijdelijk een overbodige verbinding dan geen verbinding. :P
Zeker, ik heb mijn oude verbinding ook niet opgezegd. Natuurlijk is het zo dat mensen die klagen (zoals ik) vaker vocaal zijn tov. de tevreden klanten. Aan de andere kant is Tweakers een vrij selecte groep, ik denk dat ik niet wil weten hoe vaak het foutloopt.

De hele structuur van Provider <--> KPN-Netwerk <--> Hoofdaannemer <--> Onderaannemer is in ieder geval al een drama. Zolang er geen directe communicatie mogelijk is met de uitvoerenden (wat soms letterlijk ZZP'ers zijn) is het natuurlijk één grote bureaucratische bende áls er iets misloopt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

joker1977 schreef op maandag 4 april 2022 @ 10:15:
Zeker, ik heb mijn oude verbinding ook niet opgezegd. Natuurlijk is het zo dat mensen die klagen (zoals ik) vaker vocaal zijn tov. de tevreden klanten.
Over het klagen heb ik dan ook niets te klagen. :+ Ik weet uit eerste, tweede en derde hand hoe KPN als eilandenorganisatie er een zooitje van kan maken, zeker als er nog eens (onder)aannemers bij betrokken zijn.

Mijn reactie was meer gericht op @MrMarcie en @CrazyDJBrian, die met enkel een sprietje voor de voordeur al opzeggingen hebben lopen. Dat sprietje kan er wel eens zes weken liggen, of zes maanden. Totdat het geheel is afgemonteerd zou ik niet uitgaan van een gegeven tijdschema voor het overstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzalucht

Pizzalucht

Snotneus.

SjOuKeS schreef op maandag 4 april 2022 @ 10:06:
[...]

@Pizzalucht 0880 06 37 44 (KPN Netwerk)
Het nummer wat ik v/d planning heb is van de aannemer en dat heeft ook een keuze menu (meerdere glasvezel aanbieders).

Ik heb tot op heden niets vernomen en wacht in spanning af wat de tussenkomst van @Barre73 gaat brengen.
Ik bel altijd met 088 4444 959, dat schijnt het nummer te zijn van KPN Netwerk Planning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Pizzalucht schreef op maandag 4 april 2022 @ 10:30:
[...]

Ik bel altijd met 088 4444 959, dat schijnt het nummer te zijn van KPN Netwerk Planning.
KPN Netwerk heeft geen planningsnummer. Er is maar 1 nummer en dat is 088-006 3744. Daarachter zit wel een menu waardoor je bij vragen over planning zoveel mogelijk wordt doorgeschakeld naar de plandesk van de aannemer zelf. Dus kom je geheel niet uit bij KPN Netwerk.
Als die aannemer de telefoon goed opneemt zou je kunnen denken dat je wel bij KPN Netwerk bent beland..

Nummer 088 4444959 zegt mij helemaal niks en ik kan het helemaal nergens terugvinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

The Zep Man schreef op maandag 4 april 2022 @ 10:27:
[...]

Over het klagen heb ik dan ook niets te klagen. :+ Ik weet uit eerste, tweede en derde hand hoe KPN als eilandenorganisatie er een zooitje van kan maken, zeker als er nog eens (onder)aannemers bij betrokken zijn.

Mijn reactie was meer gericht op @MrMarcie en @CrazyDJBrian, die met enkel een sprietje voor de voordeur al opzeggingen hebben lopen. Dat sprietje kan er wel eens zes weken liggen, of zes maanden. Totdat het geheel is afgemonteerd zou ik niet uitgaan van een gegeven tijdschema voor het overstappen.
Ik zeg niet op, dat doet KPN zelf. Nu voor de 2e keer. Dus verwacht snel glas.
Zoals ik het begrijp geven ze het door aan Ziggo dat het eraan zit te komen maar gaat Ziggo pas afsluiten als KPN aan hun bevestigd dat mijn glasverbinding werkt. Dat traject loopt (tot nu toe) wel goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

MrMarcie schreef op maandag 4 april 2022 @ 11:15:
Zoals ik het begrijp geven ze het door aan Ziggo dat het eraan zit te komen maar gaat Ziggo pas afsluiten als KPN aan hun bevestigd dat mijn glasverbinding werkt. Dat traject loopt (tot nu toe) wel goed.
Ik weet niet of ik KPN daarvoor zou vertrouwen. Maar you do you! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-09 14:05
Barre73 schreef op maandag 4 april 2022 @ 11:10:
[...]

Nummer 088 4444959 zegt mij helemaal niks en ik kan het helemaal nergens terugvinden.
088 4444959 is een nummer van allinq group, dat is het makkelijke van 088 nummers, die hebben een eigenaar die je op kunt zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzalucht

Pizzalucht

Snotneus.

Barre73 schreef op maandag 4 april 2022 @ 11:10:
[...]

KPN Netwerk heeft geen planningsnummer. Er is maar 1 nummer en dat is 088-006 3744. Daarachter zit wel een menu waardoor je bij vragen over planning zoveel mogelijk wordt doorgeschakeld naar de plandesk van de aannemer zelf. Dus kom je geheel niet uit bij KPN Netwerk.
Als die aannemer de telefoon goed opneemt zou je kunnen denken dat je wel bij KPN Netwerk bent beland..

Dat nummer heb ik gekregen van het KPN Netwerk Twitter account via een DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Pizzalucht schreef op maandag 4 april 2022 @ 11:38:
[...]

Dat nummer heb ik gekregen van het KPN Netwerk Twitter account via een DM.
Zoals hierboven te zien is, is dat dus niet van KPN Netwerk maar van Allinq. In jouw geval de goede hoofdaannemer maar voor bijvoorbeeld Sjoukes niet. Die zit in een project van Van Gelder Telecom.
En zo zijn er nog 6 hoofdaannemers. 8 in totaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzalucht

Pizzalucht

Snotneus.

Barre73 schreef op maandag 4 april 2022 @ 12:09:
[...]

Zoals hierboven te zien is, is dat dus niet van KPN Netwerk maar van Allinq. In jouw geval de goede hoofdaannemer maar voor bijvoorbeeld Sjoukes niet. Die zit in een project van Van Gelder Telecom.
En zo zijn er nog 6 hoofdaannemers. 8 in totaal.
Ah ok. Thanks voor de info! Had nooit het idee dat ik met een ander bedrijf dan KPN Netwerk communiceerde.
Ze doen de naam van KPN in ieder geval niet erg veel goed :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bas1978
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-09 08:34
Mijn ervaring:

Vandaag hebben ze hier ook de ONT aangesloten hier in Alkmaar, bij het schouwen wilden we het graag in de woonkamer, naast de Ziggo en VDSL aansluiting. Dit was ook akkoord, sticker op de muur en in de computer. Maar volgens de monteurs vandaag was dat echt onmogelijk. Want kruipruimte gevaarlijk, Nat, schimmel, gezondheid voorop, mochten niet door parket boren. Ze wilden echt niet zo ver de kruipruimte in.

In eerste instantie geweigerd en dus maar kpn-netwerk gebeld die me doorverbonden met Van Gelder, de aannemer, Die blijkbaar weer onderaannemers gebruikt. zij gaven aan dat ze echt in de huiskamer naast het modem van Ziggo en Adsl het moesten gaan aansluiten en dat ze dit weer aan hun onderaannemer zouden doorgeven.

Echter na een uur kwam er weer een andere monteur aan de deur die zei in de gangkast of we melden het af dat je het niet wil en zou het ons 1200-1300 euro om later alsnog aan te sluiten, de KPN-monteur zal dan het modem in de woonkamer naast die van Ziggo gaat plaatsen met een langere WAN kabel en een stopcontact gaat aanleggen in de gangkast. Want er zit geen stopcontact in de gangkast. Als het modem in de gangkast zou staan is het gewoon onbruikbaar hier en met powerline adapters ga ik ook niet werken voor een 1000/1000 verbinding daarom neem je geen glasvezel. Uiteindelijk maar akkoord gegaan dat ze het in de gangkast plaatsen maar voelde zeker niet goed.

Wel had ik na een halfuur een email en gelijk een afspraak met KPN gemaakt dat morgen tussen 1000 en 1200 een KPN-monteur komt. Daarna zal ik nog een update sturen of het allemaal gelukt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Bas1978 schreef op maandag 4 april 2022 @ 14:27:
Mijn ervaring:

Vandaag hebben ze hier ook de ONT aangesloten hier in Alkmaar, bij het schouwen wilden we het graag in de woonkamer, naast de Ziggo en VDSL aansluiting. Dit was ook akkoord, sticker op de muur en in de computer. Maar volgens de monteurs vandaag was dat echt onmogelijk. Want kruipruimte gevaarlijk, Nat, schimmel, gezondheid voorop, mochten niet door parket boren. Ze wilden echt niet zo ver de kruipruimte in.

In eerste instantie geweigerd en dus maar kpn-netwerk gebeld die me doorverbonden met Van Gelder, de aannemer, Die blijkbaar weer onderaannemers gebruikt. zij gaven aan dat ze echt in de huiskamer naast het modem van Ziggo en Adsl het moesten gaan aansluiten en dat ze dit weer aan hun onderaannemer zouden doorgeven.

Echter na een uur kwam er weer een andere monteur aan de deur die zei in de gangkast of we melden het af dat je het niet wil en zou het ons 1200-1300 euro om later alsnog aan te sluiten, de KPN-monteur zal dan het modem in de woonkamer naast die van Ziggo gaat plaatsen met een langere WAN kabel en een stopcontact gaat aanleggen in de gangkast. Want er zit geen stopcontact in de gangkast. Als het modem in de gangkast zou staan is het gewoon onbruikbaar hier en met powerline adapters ga ik ook niet werken voor een 1000/1000 verbinding daarom neem je geen glasvezel. Uiteindelijk maar akkoord gegaan dat ze het in de gangkast plaatsen maar voelde zeker niet goed.

Wel had ik na een halfuur een email en gelijk een afspraak met KPN gemaakt dat morgen tussen 1000 en 1200 een KPN-monteur komt. Daarna zal ik nog een update sturen of het allemaal gelukt is.
En je meterkast is voorzien van een hoofdschakelaar zodat alles in 1 keer uitgeschakeld kan worden? Dat is namelijk de eis voor een KPN monteur om een stopcontact te kunnen en mogen monteren. Kan dat niet (want oudere installatie), dan mag je dat stopcontact ook zelf regelen.
Wat een nare ervaring vanuit zo'n onderaannemer....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aandegrift
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 15-09 07:39
Communicatie tussen KPNnetwerk.nl en KPN.com loopt echt niet lekker:

Glasvezelspriet ligt al vanaf nov 2021 hier in de meterkast.
Alleen de pigtale (FTU) moet er nog op worden gelast.

Ook vanaf nov bij KPN.com als nieuwe particuliere klant aangemeld voor een abbo.

Vandaag maar weer eens gebeld met KPNnetwerk.nl: 'u moet bij KPN.com zijn, wij acteren alleen op hun instructie.'
KPN.com (na dat zijn ruggespraak hielden met KPNnetwerk.nl): 'Wilt u een foto van de glasvezel in de MK sturen aan info@VWtelecom.com?'

VW = VolkerWessels = onderaannemer van KPNnetwerk.nl die de hele wijk eind 2021 heeft verglaasd.

Man, man, wat een administratieve wanorde.

Nibe S2125-12 (verwarming en actieve koeling), SMO S40, Remeha Ace 35c, Niko domotica integratie, Jaga Briza fancoils

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas1978
Barre73 schreef op maandag 4 april 2022 @ 14:47:
[...]

En je meterkast is voorzien van een hoofdschakelaar zodat alles in 1 keer uitgeschakeld kan worden? Dat is namelijk de eis voor een KPN monteur om een stopcontact te kunnen en mogen monteren. Kan dat niet (want oudere installatie), dan mag je dat stopcontact ook zelf regelen.
Wat een nare ervaring vanuit zo'n onderaannemer....
De meterkast heeft wel een hoofdschakelaar zo'n draaiknop van alles uit. Volgens mij is de meterkast zo'n 40 jaar oud? Van begin jaren negentig, ik neem aan zo'n knop bedoeld? De ervaring was inderdaad niet zo fijn, hopelijk gaat het morgen wat beter met de KPN-monteur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas1978
Update Vandaag is hier de KPN monteur geweest, echter is de stoppenkast te oud en was ze daar niet voor gecertificeerd. Dus nu geen stopcontact en geen aansluiting,

Wat voor opties zijn er nu nog bijj KPN Netwerk klagen dat ze de glasvezel maar in de huiskamer aansluiten zoals in eerste instantie afgesproken en geschouwd is en anders blijf ik bij Ziggo? Je spreekt iets af om problemen te voorkomen, daarna dwingen ze je het zo ongeveer in de meterkast te installeren en zijn er alleen maar problemen door. De KPN Monteur gaf aan dat de aannemers alleen maar betaald worden om het in de meterkast aan te sluiten en dat ze het wel vaker hoorde van mensen met hetzelfde probleem.

Zelf wil ik geen elektricien laten komen voor een stopcontact voor een probleem wat door derden veroorzaakt is. Ik kreeg een email dat de facturatie gestart is maar de monteur zei dat het pas loopt als modem is aangesloten weet iemand of dit klopt of moet ik weer KPN bellen?
Bas1978 schreef op maandag 4 april 2022 @ 14:27:
Mijn ervaring:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
Bas1978 schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 12:18:
Update Vandaag is hier de KPN monteur geweest, echter is de stoppenkast te oud en was ze daar niet voor gecertificeerd. Dus nu geen stopcontact en geen aansluiting,

Wat voor opties zijn er nu nog bijj KPN Netwerk klagen dat ze de glasvezel maar in de huiskamer aansluiten zoals in eerste instantie afgesproken en geschouwd is en anders blijf ik bij Ziggo? Je spreekt iets af om problemen te voorkomen, daarna dwingen ze je het zo ongeveer in de meterkast te installeren en zijn er alleen maar problemen door. De KPN Monteur gaf aan dat de aannemers alleen maar betaald worden om het in de meterkast aan te sluiten en dat ze het wel vaker hoorde van mensen met hetzelfde probleem.

Zelf wil ik geen elektricien laten komen voor een stopcontact voor een probleem wat door derden veroorzaakt is. Ik kreeg een email dat de facturatie gestart is maar de monteur zei dat het pas loopt als modem is aangesloten weet iemand of dit klopt of moet ik weer KPN bellen?

[...]
Als klant kan je inderdaad een klacht neerleggen bij KPN Netwerk en aan geven dat de FTU niet volgens afspraak, niet volgens PvE en onder dwang is geplaatst.
Daarnaast had de KPN monteur eigenlijk ook een ticket kunnen aanmaken voor FTU verplaatsing op basis van "geen stroom mogelijk".

[ Voor 3% gewijzigd door Barre73 op 05-04-2022 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzalucht

Pizzalucht

Snotneus.

Het is weer woensdag, dus KPN-beldag. Ze hadden nog geen reactie van de onderaannemer of de projectleider, dus wederom een mail gestuurd met de projectleider in de CC en natuurlijk "hoge urgentie" (voor de 5e keer volgens mij).

Ongelofelijk, houden mensen elkaar daar überhaupt verantwoordelijk voor iets? Hoe kan het een optie zijn om gewoon niet te reageren op zulke zaken :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aandegrift
Pizzalucht schreef op woensdag 6 april 2022 @ 14:17:
[...]

Het is weer woensdag, dus KPN-beldag. Ze hadden nog geen reactie van de onderaannemer of de projectleider, dus wederom een mail gestuurd met de projectleider in de CC en natuurlijk "hoge urgentie" (voor de 5e keer volgens mij).

Ongelofelijk, houden mensen elkaar daar überhaupt verantwoordelijk voor iets? Hoe kan het een optie zijn om gewoon niet te reageren op zulke zaken :')
Ha Pizzalucht,,

je post van 3 april is bijna 1 op1 hetzelfde verhaal bij mij.

Als ik via de KPNnetwerk.nl website het nummer 0880063744 bel, wordt ik doorverbonden met een medewerker va VWnetwerk.com (de onderaannemer voor het glasvezelproject in Nijmegen is Volker Wessels Netwerk).

Ik heb ondertussen een klacht gedropt bij zowel:
KPN.com
KPNnetwerk.nl
VWnetwerk.com

Ook vandaag 6-4-2022 weer met 0880063744 gebeld. Nu is beloofd dat ik na 5 werkdagen door hun wordt geïnformeerd over de voortgang. De telefoonclub moet voor alles kontakt opnemen met de werkvoorbereider die (hopelijk) ter plaatse rondwandelt.

Zelfde dag De KPN.com klachtenafdeling aan de lijn. (vond ik heel vlot, klacht was van eergister).
Met haar de afspraak gemaakt dat zij mijn over 14 dagen terug belt om te horen of Volker Wessels zich aan zijn afspraak houdt.

Tjonge jonge. Als dit de manier is van KPN om nieuwe klanten welkom te heten..
Ik kan mij voorstellen dat klanten om minder weer afhaken.

Nibe S2125-12 (verwarming en actieve koeling), SMO S40, Remeha Ace 35c, Niko domotica integratie, Jaga Briza fancoils

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas1978
Barre73 schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 13:11:
[...]

Als klant kan je inderdaad een klacht neerleggen bij KPN Netwerk en aan geven dat de FTU niet volgens afspraak, niet volgens PvE en onder dwang is geplaatst.
Daarnaast had de KPN monteur eigenlijk ook een ticket kunnen aanmaken voor FTU verplaatsing op basis van "geen stroom mogelijk".
Update 2

De onderaannemer van Gelder en KPN-Netwerk hebben contact met mij gezocht voor een oplossing wat wel netjes is en om mijn kant van het verhaal te horen. In het kort zal de NTU in de toekomst waarschijnlijk worden verplaatst naar de huiskamer als de kruipruimte geen vocht zou bevatten. Dus ik gok zelf in de zomer.

Wat frappant was vandaag waren schijnbaar dezelfde installateurs (ik heb ze zelf niet gezien maar dat denk ik omdat hoe mijn buurvrouw ze beschreef) bij mijn buren bezig, de buren hadden geen idee waarvoor ze het kastje kwamen ophangen en kregen ook geen uitleg toen ze daarom vroegen. Ze gaven ook aan dat het niet nodig was om uitleg te geven want mijn buren hebben al KPN (DSL) internet. Daarnaast was blijkbaar de boormachine leeg(niet opgeladen) en moesten de installateurs dus naar een winkel om een vervangende oplader te gaan kopen. Waardoor er misschien meer haast ontstond om niets uit te willen leggen. Toevallig kwam de buurvrouw bij mij aan de deur in de middag en zag dat ik bezig was in de meterkast, toen vroeg ze waarvoor het kastje eigenlijk was.

Gisteren heb ik zelf met een tijdelijk verlengsnoer stroom in de meterkast aangebracht, en vandaag kwamen de Cat 6 connectoren dus ik knijp de kabel, iets wat ik 20 jaar geleden wel vaker deed dus dacht dat gaat me vast wel makkelijk af, Waarschijnlijk is het toch niet zoals fietsen want na 4x de kabel knijpen gaan de lichtjes niet aan bij de poorten als ik hem in het modem en NTU steek en de kabel ziet er gewoon netjes uit. Dus misschien dat het komt doordat de kabel over de stroomkabel loopt, of achterlangs een koelkast dat het niet werkt? Morgen komt er een kant en klare 20 meter lange Cat 7 shielded kabel, die ik langs het plafon ga trekken van de huiskamer naar de meterkast als tijdelijke oplossing dan kan er geen interferance zijn,

Daarnaast heb ik vandaag de verbinding getest met het bijgeleverde rode kabeltje het modem aangesloten op de NTU en met een korte cat5e kabel op een laptop aan het Experia Box 12 verbonden en ben toen wat speedtests gaan doen. Echter komt het niet in de buurt van de 1gb up/down. De downstream schommelt tussen de 800mbit en 900mbit, dat is wel acceptabel. Maar de upstream is maar 500-600mbit, dat is natuurlijk 10x sneller dan Ziggo maar als je 1gbit up verwacht valt het wel weer een beetje tegen. Misschien dat het aan de laptop ligt? Morgen ga ik als de cat 7 kabel geïnstalleerd is vanaf mijn game-pc benchmarks draaien. Naar boven loopt er al een cat 7 kabel van mijn Ziggo modem dus dan kan het niet aan de bekabeling liggen als ik dat om plug in het KPN modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrdemc
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15-09 11:42
Bas1978 schreef op woensdag 6 april 2022 @ 22:16:
[...]

Daarnaast heb ik vandaag de verbinding getest met het bijgeleverde rode kabeltje het modem aangesloten op de NTU en met een korte cat5e kabel op een laptop aan het Experia Box 12 verbonden en ben toen wat speedtests gaan doen. Echter komt het niet in de buurt van de 1gb up/down. De downstream schommelt tussen de 800mbit en 900mbit, dat is wel acceptabel. Maar de upstream is maar 500-600mbit, dat is natuurlijk 10x sneller dan Ziggo maar als je 1gbit up verwacht valt het wel weer een beetje tegen. Misschien dat het aan de laptop ligt? Morgen ga ik als de cat 7 kabel geïnstalleerd is vanaf mijn game-pc benchmarks draaien. Naar boven loopt er al een cat 7 kabel van mijn Ziggo modem dus dan kan het niet aan de bekabeling liggen als ik dat om plug in het KPN modem.
Op Windows kun je het beste de Speedtest app gebruiken ipv de Speedtest website om een betrouwbaar beeld te krijgen. Verder heb ik zelf gemerkt dat op m’n laptop de verbinding na een paar minuten wat naar beneden zakt en het beste een test kan worden gedaan binnen de eerste minuten na het vers opstarten van de laptop. De beste snelheidstests heb ik tot nu toe gedaan vanaf m’n vaste computer en de Apple TV, die halen zonder uitzondering 940/940 bekabeld met de Speedtest app. :)
Bas1978 schreef op woensdag 6 april 2022 @ 22:16:
[...]
Gisteren heb ik zelf met een tijdelijk verlengsnoer stroom in de meterkast aangebracht, en vandaag kwamen de Cat 6 connectoren dus ik knijp de kabel, iets wat ik 20 jaar geleden wel vaker deed dus dacht dat gaat me vast wel makkelijk af, Waarschijnlijk is het toch niet zoals fietsen want na 4x de kabel knijpen gaan de lichtjes niet aan bij de poorten als ik hem in het modem en NTU steek en de kabel ziet er gewoon netjes uit. Dus misschien dat het komt doordat de kabel over de stroomkabel loopt, of achterlangs een koelkast dat het niet werkt? Morgen komt er een kant en klare 20 meter lange Cat 7 shielded kabel, die ik langs het plafon ga trekken van de huiskamer naar de meterkast als tijdelijke oplossing dan kan er geen interferance zijn,
Gebruik je wel cat6 tools en connectors dan? Die zijn namelijk niet gelijk aan die van cat5e.

[ Voor 25% gewijzigd door mrdemc op 06-04-2022 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzalucht

Pizzalucht

Snotneus.

aandegrift schreef op woensdag 6 april 2022 @ 20:06:
[...]

Ha Pizzalucht,,

je post van 3 april is bijna 1 op1 hetzelfde verhaal bij mij.

Als ik via de KPNnetwerk.nl website het nummer 0880063744 bel, wordt ik doorverbonden met een medewerker va VWnetwerk.com (de onderaannemer voor het glasvezelproject in Nijmegen is Volker Wessels Netwerk).

Ik heb ondertussen een klacht gedropt bij zowel:
KPN.com
KPNnetwerk.nl
VWnetwerk.com

Ook vandaag 6-4-2022 weer met 0880063744 gebeld. Nu is beloofd dat ik na 5 werkdagen door hun wordt geïnformeerd over de voortgang. De telefoonclub moet voor alles kontakt opnemen met de werkvoorbereider die (hopelijk) ter plaatse rondwandelt.

Zelfde dag De KPN.com klachtenafdeling aan de lijn. (vond ik heel vlot, klacht was van eergister).
Met haar de afspraak gemaakt dat zij mijn over 14 dagen terug belt om te horen of Volker Wessels zich aan zijn afspraak houdt.

Tjonge jonge. Als dit de manier is van KPN om nieuwe klanten welkom te heten..
Ik kan mij voorstellen dat klanten om minder weer afhaken.
Om gek van te worden he :X
Ik vraag me ook af waarom ik ze elke keer weer een week geef, maar ik denk dat als ik dat niet doe dat ik mezelf alleen nog maar gefrustreerder maak.

Ik heb ook gevraagd of ik niet direct kon bellen met de onderaannemer/projectleider, maar dat mocht absoluut niet ;(

Wat nog het domste is is dat mijn verbinding al gewoon een maand goed zou moeten zijn, maar dat die monteur het beletsel er niet af heeft gehaald in het systeem, en er is nergens een registratie dat die monteur langs is geweest. Eigenlijk zou ik dus al gewoon een abonnement moeten kunnen afsluiten...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bas1978
mrdemc schreef op woensdag 6 april 2022 @ 22:59:
[...]

Op Windows kun je het beste de Speedtest app gebruiken ipv de Speedtest website om een betrouwbaar beeld te krijgen. Verder heb ik zelf gemerkt dat op m’n laptop de verbinding na een paar minuten wat naar beneden zakt en het beste een test kan worden gedaan binnen de eerste minuten na het vers opstarten van de laptop. De beste snelheidstests heb ik tot nu toe gedaan vanaf m’n vaste computer en de Apple TV, die halen zonder uitzondering 940/940 bekabeld met de Speedtest app. :)

[...]

Gebruik je wel cat6 tools en connectors dan? Die zijn namelijk niet gelijk aan die van cat5e.
Jep, ik had speciaal cat 6 connectors besteld, mijn krimptang is 20 jaar oud maar daar kon ik ze gewoon mee vastknijpen.

Maar heb een halve middag vrijgenomen en het werkt nu allemaal via de Cat 7 kabels nu haal ik wel goede resultaten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uoBWxW0gKyconYuAm4gYDhN7X94=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/SDeJBmVnUXMBW2ar5nMKKvUb.png?f=user_large

940/940 cat 7 netwerk met een 1gb switch ertussen nog! }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyDJBrian
Ik heb ook niet de opzegging zelf gedaan maar dit doet KPN, zij zeggen het op bij Ziggo ivm de overstap.
The Zep Man schreef op maandag 4 april 2022 @ 10:27:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-06 12:44
Sinds gister ligt het glas eindelijk in m'n meterkast. Nog geen modem eraan, maar het ligt er iig.
11 April is de einddatum voor ons hele complex, hopelijk snel na 11 april dan ook een modem eraan gekoppeld en een actieve verbinding.

Wel jammer dat de status op kpnnetwerknl niets maar dan ook niets aangeeft. Anders dan: Er is onderzoek nodig.

Ahgoed, heb langgenoeg gewacht en begin ongeduldig te worden, mag ook wel na een jaar of 2 sinds ik hier voor het eerst glasvezel kabels bij het complex zag

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SjOuKeS

SjOuKeS

HmmmmPie!!!!

Dankzij de tussenkomst van @Barre73 en direct contact met de opzichter/voorman van Van Gelder is mijn aansluiting afgelopen woensdag opgeleverd.
Ze hebben met 4 personen in totaal de aansluiting 's ochtends gerealiseerd.
2 man voor het boren onder de oprit en 1 voor het afmonteren en testen v/d aansluiting en de voorman is gebleven tot hij er van overtuigd was dat de aansluiting werkend kon worden opgeleverd.

Na een moeizame start is het nu netjes opgeleverd en ben ik weer wat wijzer door uitgebreide toelichting door de (storings)monteur en de voorman van van Gelder over het (opleverproces), wat er bij mij fout gegaan is en de toegepaste techniek; XGPON, het lassen van de pigtail aan de glaskabel en de dempingsmeting.
:)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Nm0JZldt2ZAYKnPePy1MJED4hbI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/F3hqWRJbVhaFGb19FztSej6O.png?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/goebNOGETkesTh6R6zqnnjbPDMY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/GxOE8ZMEW8LuU1ZZDPROjnnd.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pizzalucht

Pizzalucht

Snotneus.

Bij mij is vandaag iemand langs geweest van de hoofdaannemer, hij belde zelfs van te voren _/-\o_

Verbinding is nu gepatched in de PoP en zou eindelijk van beletsel af moeten gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Batty
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-09 11:58
In 2 dagen tijd heb ik mezelf door dit mooie topic heen gelezen als Noob op het gebied van glasvezel. Complimenten voor de kwaliteit van het topic en de reacties. Hier in het uiterste zuiden van het land is het traditioneel Ziggo-gebied, zo ook hier in huis. De aankondigingsbrief van KPN was dan ook zeer welkom; ik wil al langer van het monopolie van Ziggo af. Dus uiteraard meteen 1 April, geen grap, mijn toestemming gegeven. Ik heb toch de nodige vragen die perfect passen in de context van dit topic.

1) Kan/wil iemand voor me opsnorren of er al iets meer bekend is mbt technologie, planning etc ? Graag deel ik mijn adres via PB.

2) We hebben een jaren 30 woning. Het trottoir ligt zo`n 7.5 meter af van de voorgevel, daartussen ligt mijn voortuin (gras). Door die voorgevel onder de grond komt Ziggo koper, KPN koper en de gasleiding naar binnen in de kelder. Ik heb geen flauw idee waar de electra naar binnenkomt. Het KPN koper blijft daar liggen, dat is nooit gebruikt door ons, dus daar hangt een soort van ISRA in de kelder. De gasleiding gaat via de kelder door naar de meterkast via de welbekende metalen buis. De Ziggo lijn is door Ziggo verlegd naar de meterkast alwaar het AOP zich bevindt. Daarvoor lopen 4 x 16mm buizen van de kelder naar de meterkast onder de vloer door. Van die 4 buizen zijn er 3 in gebruik, oa dus 1 met de groene Ziggo kabel, verder UTP & coax retour samen in 1 buis, en alarm. Ik heb dus 1 loze leiding daar lopen maar eigenlijk is die bedoeld als voorbereiding voor electra voor een autolader in de toekomst. Van het punt waar de Ziggo etc de kelder binnenkomt tot aan de meterkast is weer ongeveer 7.5 meter. De totale afstand van straat tot meterkast (en voordeur) is dus ongeveer 15 meter. Heel verhaal maar dat krijg je met die oude woningen. Ik ga er op dit moment van uit dat het glasvezel op dezelfde plek binnenkomt in de kelder op 7,5M van de stoep. Alternatief is vanaf de voordeur (15M) maar dat zie ik (nog) niet voor me.

Vragen die nu al bij me opkomen zijn:

- Het liefst zou ik alles in meterkast hebben, dus zowel FTU als (O)NT(U). Daar komt alles bij elkaar en heb ik stroom; tevens ligt daar mijn router met SFP+ ingang om in de toekomst ooit de (O)NT(U) over te kunnen slaan als dat ondersteund wordt met een geschikt module. Is dat realistisch ? Waar de kabels nu de kelder inkomen heb ik geen stroompunt en het is er redelijk vochtig.

- Kan die kabel dan bij 1 van de bestaande kabels mee in de buis ?

- Dwars door mijn voortuin loopt een rioolbuis....hoe voorkomt de aannemer zometeen dat die geraakt wordt en wat als het wel gebeurt en ik kom er pas achter na oplevering ?

ik zal zeker nog meer vragen krijgen maar bovenstaand houdt me nu al lekker bezig ;-) Vast dank voor reacties.

"We're not computers, Sebastian. We're physical."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aandegrift
Hou dit voor ogen: jij bent de baas op je eigen terrein.
Door de regie te nemen, zal de glasvezel presies daar het huis binnen komen waar jij dat wil.
Dus bijvoorbeeld zelf ff het gat graven bij de gevel waar de pijp al richting MK loopt.
En op de dag dat ze met de torpedo naar je huis schieten, er naast te staan. Dan gaat het zeker zoals jij wil

Als je passief afwacht kan het zijn dat men voor gemak gaat: kortste afstand van trottoir naar gevel, om dan door de kruipruimte naar de MK te gaan.

Zorg dat je de voorschouw met de werkvoorbereider ook echt als face to face afspraak hebt.
Het gaat nu zo hard in glasvezellanf dat dit soort afspraken bij veel onderaannemers al mis lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Batty
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-09 11:58
aandegrift schreef op zondag 10 april 2022 @ 10:27:
Hou dit voor ogen: jij bent de baas op je eigen terrein.
inderdaad maar ik heb flauw benul hoe meegaand (of juist niet) de aannemer en monteur gaan zijn met dit soort situaties en ik wil het netjes op orde hebben....geen Belgische toestanden hier ;-)

"We're not computers, Sebastian. We're physical."

Pagina: 1 ... 15 ... 38 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld om te praten over het glasvezel netwerk van KPN NetwerkNL en niet over de diensten van KPN of elke andere provider. Dat laatste mag gewoon in de ervaringen topics die we al hebben:
- Topicreeks: ~[KPN] Ervaringen & Discussie
- Topicreeks: ~[Vodafone / T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie