Toon posts:

Het grote opmerkelijke of onbeschofte klanten topic

Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste
Acties:

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:02

Theo

moederbord

hoi1234 schreef op donderdag 16 september 2021 @ 00:21:
[...]

Ik ga je het nog beter vertellen: er zijn zelfs mensen die willen betalen (40 euro) om een inktcartridge te vervangen. Vaak waren dat oude mensen die SaH inschakelden om een cartridge te vervangen.

Trouwens ook laatst meegemaakt bij Fiksi dat iemand hulp nodig had om een bevestiging van een coronavacinatie te printen. Het printen ging niet goed. Dat je hoogstwaarschijnlijk de uitnodiging zo op je smartphone kunt meenemen of dat je eerst even de helpdesk belt, is misschien te moeilijk of zo. Ik zou in ieder geval nooit 50 euro over hebben voor zoiets. Dan maar naar de supermarkt of de copyshop als het echt niet anders kan.
Voor jou en voor mij is het enorm simpel omdat wij de materie snappen. Even wat printen. Goh foutmelding? Dat lossen we even op. Met IT denken wij gelijk in oplossingen omdat wij het gewoon snappen (printer stuk? Dan stuur ik de pdf wel even per mail ergens naar toe om elders te printen,of ik houd de pdf op de telefoon)
Maar voor sommige is het allemaal eng en nieuw. Vooral zo'n Coronapas geeft mensen vrijheid is is voor sommige daarom erg belangrijk. Als dan 'de computer' een rare melding geeft dan vindt menig leek het niet erg om een paar tienen te betalen om zeker te zijn dat het juiste papier correct wordt afgedrukt met als bonus dat het apparaat gefixed wordt:)

Zelfde met medische dingen. Hechting verwijderen/plaatsen stelt niks voor en zou je makkelijk zelf kunnen doen. (mits je weet wat je doet...) Toch schakelen heel veel mensen daar ook een expert (huisarts) voor in omdat ze bang zijn om iets fouts te doen of of dingen (verder) stuk te maken. Of gewoon omdat het buiten hun comfort zone ligt.

Wat jij en ik met zoiets simpels hebben als het verwijderen van hechtingen dat hebben veel ook met IT. Het is eng, je weet niet zeker of je het goed doet en wat als er iets fouts gaat? Dan ga je voor de zekerheid maar naar een expert toe die weet wat 'ie moet doen, en vooral, weet wat er moet gebeuren als er iets net perfect goed gaat... Daarom maak ik als medisch leek een afspraak met de huisarts, en Truus als IT leek met SaH.

7400 Wp op het dak

• MazeMouse
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09:54

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

hoi1234 schreef op donderdag 16 september 2021 @ 00:21:
[...]

Ik ga je het nog beter vertellen: er zijn zelfs mensen die willen betalen (40 euro) om een inktcartridge te vervangen. Vaak waren dat oude mensen die SaH inschakelden om een cartridge te vervangen.

Trouwens ook laatst meegemaakt bij Fiksi dat iemand hulp nodig had om een bevestiging van een coronavacinatie te printen. Het printen ging niet goed. Dat je hoogstwaarschijnlijk de uitnodiging zo op je smartphone kunt meenemen of dat je eerst even de helpdesk belt, is misschien te moeilijk of zo. Ik zou in ieder geval nooit 50 euro over hebben voor zoiets. Dan maar naar de supermarkt of de copyshop als het echt niet anders kan.
Er is een verschil tussen iemand die je bewust inhuurt om een inktcartridge te vervangen en iets waarbij de mens meteen maar roept "dat is van ICT" terwijl er juist de bedoeling is dat bepaalde zaken zoals papier bijvullen en een cartridge swap onder "zelfredzaamheid" vallen.

Iemand die mij bewust inhuurt voor die 50 euro mag meteen afrekenen. Iemand die dat 2e doet mag een mail naar allerlei managementlagen verwachten voor verspilling van IT resources want dat komt dan uit HUN afdelingsbudget en niet het mijne.(En dan hoef je vaak maar 1 keer langs te komen want daarna kunnen ze het ineens wel O-) )

sudo apt-get rekt

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Theo schreef op donderdag 16 september 2021 @ 07:23:
[...]

Voor jou en voor mij is het enorm simpel omdat wij de materie snappen. Even wat printen. Goh foutmelding? Dat lossen we even op.
Er zijn twee verschillende soorten mensen. De ene vindt computers maar ingewikkeld en laat het liever aan een “deskundige” over. De ander vindt techniek gewoon beneden hun niveau. Zij zien het als een trucje wat je iedere aap kan leren en wat je overlaat aan iemand die te dom is om wat anders te doen. Wat hun betreft is het vervangen van toner net zo’n klusje als de lampen verwisselen of de papieren handdoeken in het toilet aanvullen.

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

downtime schreef op donderdag 16 september 2021 @ 13:36:
[...]

Er zijn twee verschillende soorten mensen. De ene vindt computers maar ingewikkeld en laat het liever aan een “deskundige” over. De ander vindt techniek gewoon beneden hun niveau. Zij zien het als een trucje wat je iedere aap kan leren en wat je overlaat aan iemand die te dom is om wat anders te doen. Wat hun betreft is het vervangen van toner net zo’n klusje als de lampen verwisselen of de papieren handdoeken in het toilet aanvullen.
Ben ik een rare vogel, maar mits het me niet te veel tijd kost (2 minuten), niet alles alles slot en grendel ligt, doe ik dat laatste ook gewoon. Kleine moeite groot plezier als we samen allemaal zorg dragen voor onze (werk)omgeving.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:29
Bij ons ligt het vervangen van toners bij facilitair. Ofwel, de conciërges.

Wat voor ons makkelijk is, is voor een ander moeilijk en andersom ook.

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 19:19
Theo schreef op donderdag 16 september 2021 @ 07:23:
[...]

Voor jou en voor mij is het enorm simpel omdat wij de materie snappen. Even wat printen. Goh foutmelding? Dat lossen we even op. Met IT denken wij gelijk in oplossingen omdat wij het gewoon snappen (printer stuk? Dan stuur ik de pdf wel even per mail ergens naar toe om elders te printen,of ik houd de pdf op de telefoon)
Maar voor sommige is het allemaal eng en nieuw. Vooral zo'n Coronapas geeft mensen vrijheid is is voor sommige daarom erg belangrijk. Als dan 'de computer' een rare melding geeft dan vindt menig leek het niet erg om een paar tienen te betalen om zeker te zijn dat het juiste papier correct wordt afgedrukt met als bonus dat het apparaat gefixed wordt:)

Zelfde met medische dingen. Hechting verwijderen/plaatsen stelt niks voor en zou je makkelijk zelf kunnen doen. (mits je weet wat je doet...) Toch schakelen heel veel mensen daar ook een expert (huisarts) voor in omdat ze bang zijn om iets fouts te doen of of dingen (verder) stuk te maken. Of gewoon omdat het buiten hun comfort zone ligt.

Wat jij en ik met zoiets simpels hebben als het verwijderen van hechtingen dat hebben veel ook met IT. Het is eng, je weet niet zeker of je het goed doet en wat als er iets fouts gaat? Dan ga je voor de zekerheid maar naar een expert toe die weet wat 'ie moet doen, en vooral, weet wat er moet gebeuren als er iets net perfect goed gaat... Daarom maak ik als medisch leek een afspraak met de huisarts, en Truus als IT leek met SaH.
Zeer accuraat :) Ik laat inderdaad hechtingen verwijderen. M'n ouders kunnen me daar overigens wel bij helpen, dus niet zo zeer omdat het eng is. Maar ik weet helaas absoluut niks af van wondgenezing. Ik vind het gewoon prettig als iemand even tegen mij zegt dat alles in orde is.

Vaak is het trouwens ook een soort van koppelverkoop. Ze geven wel aan dat je zelf mag prutsen, maar eigenlijk is het de bedoeling dat je langs komt.

• hoi1234
Cyberpope schreef op donderdag 16 september 2021 @ 13:59:
[...]

Ben ik een rare vogel, maar mits het me niet te veel tijd kost (2 minuten), niet alles alles slot en grendel ligt, doe ik dat laatste ook gewoon. Kleine moeite groot plezier als we samen allemaal zorg dragen voor onze (werk)omgeving.
Het is ook gewoon schijtirritant (pun intended) als het wcpapier op is. De schoonmakers, of wie er ook maar verantwoordelijk zijn, kunnen niet ruiken dat het op is. Als ze iedere keer kijken als er een luchtje hangt,hebben ze er een dagtaak aan.

Als je er voor zorgt dat er nieuw wcpapier komt, hou je het gewoon prettig voor iedereen. En ik vind gewoon dat je gezamenlijke dingen moet bijvullen. Of dat nou wcpapier, handdoekjes, koffiebonen, zeep of iets anders is. Als jij iets opmaakt of het is bijna op, vul je het even bij of geef je het door dat dat moet gebeuren.

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Cyberpope schreef op donderdag 16 september 2021 @ 13:59:
[...]

Dan ben je waarschijnlijk niet erg met status bezig. Maar er lopen genoeg mensen rond voor wie alleen status telt. En elke interactie met die mensen draait om de vraag of je een ondergeschikte, een meerdere of een gelijke bent, of ze kunnen schoppen of moeten likken. Het is niet gezond om die mensen het gevoel te geven dat jij een ondergeschikte bent door werk te doen wat volgens de afspraken duidelijk hun werk is.

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:48
[verwijderd]

[Voor 96% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 11:17]

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:35
Mar.tin schreef op donderdag 16 september 2021 @ 19:51:
[...]

Nu heb ik op werk sinds een tijdje het andere uiterste..

Een collega... die keurig de rol wisselt..

Maar hem dan verkeerd om hangt (afrollend langs de muur).. de barbaar.

Laat dan een lege rol achter als je zo exceptioneel weinig van het leven, het universum en alles begrijpt :9
Dit zou reden voor direct ontslag moeten zijn.

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:48
[verwijderd]

[Voor 95% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 11:17]

• hoi1234
Mar.tin schreef op donderdag 16 september 2021 @ 20:13:
[...]

Naar mijn nederige mening ook, echter schijnen we geen camera's in de toiletten op te mogen hangen :(.

Iets met privacy ofzo -O-
Wel voor de toiletten. Mag in de "handenwasruimte" wel een camera hangen eigenlijk?

[Voor 10% gewijzigd door hoi1234 op 16-09-2021 22:12]

• Crazy-Al
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-06 16:24
hoi1234 schreef op donderdag 16 september 2021 @ 22:11:
[...]

Wel voor de toiletten. Mag in de "handenwasruimte" wel een camera hangen eigenlijk?
Ja, maar met voorafgaande en aantoonbare redenen.

Bron: https://www.khn.nl/kennis...ilet-in-jouw-zaak-mag-dat

• MeNTaL_TO
  • Laatst online: 02-06 20:24

MeNTaL_TO

The future is not set

Is rol verkeerd om dan geen geldige reden (and if not, wat in de wereld dan wel?) :+

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
MeNTaL_TO schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 12:45:
[...]

Is rol verkeerd om dan geen geldige reden (and if not, wat in de wereld dan wel?) :+
Ja dat is een zeer geldige reden. Dat is echt reden tot ontslag wmb.

• Quicksilver
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:54

Quicksilver

Catch these hands

SmurfLink schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 12:50:
[...]

Ja dat is een zeer geldige reden. Dat is echt reden tot ontslag wmb.
Offtopic: Zo eentje is mijn vriendin ook. Ik hang ze altijd expres 'verkeerd' om op.

• Lordy79
  • Nu online

Lordy79

Fundamentalist

Quicksilver schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 13:11:
[...]

Offtopic: Zo eentje is mijn vriendin ook. Ik hang ze altijd expres 'verkeerd' om op.
Heel offtopic: pas maar op dat ze je niet ontslaat dan...

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 16:11

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Topicstarter
52. Hij lekt een beetje
Terwijl ik met een klant van de ene kant van <computerwinkelketenfiliaal> naar de andere loop om iets uit te leggen, valt mij een spoor op de vloer op. Zwarte troep; ik dacht meteen aan inkt. Klant gevraagd even te wachten (je wil geen klacht aan je broek hebben omdat iemand erover uitglijdt, en alle collega's waren bezig op deze drukke zaterdag) en op zoek naar de bron.

Ik volg het spoor, ondertussen enkele klanten-met-'het.duurt.niet.lang.hoor'-vragen vakkundig ontwijkend, en lokaliseer de bron: een echtpaar waarvan de man een (toen al) prehistorische inkjetprinter onder zijn arm had en geduldig op mijn collega stond te wachten (die een andere klant aan het helpen was).

Ik: "Meneer; uw printer lekt...!"

"Ja, daarom ben ik ook hier. Ik krijg de inktfles er niet meer uit."

Ik: "Heeft u in de gaten dat u een heel spoor door de winkel heeft getrokken?"

"Eh, oh ja... ik zie het. Dat gebeurde thuis ook al... ik denk dat ik hem niet recht heb gehouden. Nou, dan gaan wij maar snel weer voordat het erger wordt"

En weg waren ze. Leuk hoor; de rest van de middag bezig geweest met opruimen. Het spoor, en de wirwar van voetafdrukken van alle klanten die er nietsvermoedend doorheen liepen, is nog lang zichtbaar geweest in het zeil.

53. Diefstal
Nadat <computerwinkelketenfiliaal> afscheid had genomen van het beveiligingsbedrijf, huurden we Ab in. Ab was zelfstandig beveiliger en had een aardig trackrecord.

Hij maakte handig gebruik van het feit dat er zo'n 60cm ruimte tussen de muren van het pand en de stellages met producten zat; hij stond of liep daarachter en kon de hele winkel overzien zonder dat de klanten het in de gaten hadden.

En zo kwam het regelmatig voor dat Ab van achter de stellages tevoorschijn kwam, met grote passen richting kassa achter een klant aanliep en die persoon in zijn kraag greep (soms letterlijk) en meenam naar kantoor.

Hier wat pareltjes:

Vrouw in mantelpak: "Weet u waar mijn man is?"

Ik: "Die is net door onze beveiliger meegenomen naar het kantoor mevrouw.

Vrouw in mantelpak: "Oh, waarom dan?"

Ik wist het ook niet, maar even later bleek dat meneer voor enkele honderden guldens aan inktpatronen in zijn jas te hebben verstopt. Mevrouw maakte nog een opmerking dat ze behoorlijk "welgesteld" waren en ook niet snapte waarom hij ze zonder te betalen wilde meenemen.

Ook leuk:

Ab: "Heren, volgt u mij even naar kantoor AUB."

Opgeschoten pubers: "Wat, hoezo?"

Ab: "Vanwege die zes PlayStation-handleidingen die jullie uit de doosjes hebben gehaald en in jullie binnenzak hebben gestopt.

Opgeschoten pubers: "Oh...."

En als laatste:

Ab: "U vergeet te betalen voor het geheugen, meneer."

Klant: "Wablief?"

Ab: "Dat geheugen dat u uit die demo-PC heeft gehaald toen mijn collega er met zijn rug naartoe stond; ongeveer 10 minuten geleden, en nu in uw tas zit."

Bonus:
De specs van onze PC's (en uitgestalde randapparatuur) stodn op een A4-tje in een plexiglazen houder. Het is meerdere keren voorgekomen dat die dingen gestolen werden. Leuk voor thuis ofzo.

[Voor 3% gewijzigd door Heroic_Nonsense op 17-09-2021 14:59]

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
@Heroic_Nonsense ah, de beveiliging... levert altijd mooie dingen op. Ik werkte in het verleden bij de plaatselijke AH en ik kan me twee dingen nog heel goed voor de geest halen, toevallig beiden rond kerst:

Tijdens de kerst / nieuwjaarsperiode zijn er altijd mooie flessen champagne aanwezig, die ook wat duurder zijn dan normaal. Een mevrouw stond net iets te lang bij het schap met champagne maar steeds als de bewaker langs kwam bleef ze maar naar het schap staren. Om 21:00 sloten wij altijd af en dus moest iedereen rond 20:59/21:00 de winkel verlaten. Mevrouw heeft een half uur bij het schap met champagne gestaan en liep uiteindelijk om 21:00 zonder iets te kopen de winkel uit. Toch maar even een controle gedaan, met haar medewerking. Bleek dat ze twee van de duurste flessen in een speciaal geprepareerd vak van haar tas had zitten. Echter, onder deze flessen zaten ook nog twee flessen parfum van de Douglas en een aantal kledingstukken van de H&M inclusief beveiligingstags. Achteraf bleek dat mevrouw al een uur of 3 aan het shoppen op rekening was...

Zoals blijkt uit het verhaal hierboven, zit de Douglas vlakbij de AH. Tijdens 1 van mijn diensten bij de servicebalie hoorde ik ineens een geschreeuw van jewelste en een gozer die het winkelcentrum uitsprint met twee (niet zulke kleine) bewakers achter zich aan. Voordat hij het winkelcentrum uitrent, gooit hij een fles parfum de AH in om zich te ontdoen van de gestolen waar. Buiten springen twee bewakers bovenop hem en leggen hem op de grond. Nu komt het - die man komt vanuit liggende positie overeind en weet weg te komen door de twee bewakers op te tillen en van zich af te gooien... Soort van criminele Hulk ofzo :+ Flesje netjes opgepakt en aan de bewakers gegeven toen ze weer bijgekomen waren.

per aspera ad astra

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:39

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ah, zo ken ik er uit mijn tijd bij de AH ook nog twee:

1) Winkeldief / zwerver die het met een paar flessen wijn op een lopen zette. Filiaalmanager er achteraan, achterhaalde hem en sloeg hem met een fles wijn op zijn kop :+
Was begin jaren 90, dat kon toen nog allemaal prima :)

2) Winkeldief die het bedrijfsleiderskantoor in schoot. Slager zag het, pakte zijn mes en ging er heen. Kantoor in, zat die kerel met zijn rug naar de deur aan een bureau te neuzen. Bam, die had dus zijn neus ineens OP het bureau liggen en mocht mee. Politie gebeld, winkeldie claimde dat i met zijn hoofd tegen het bureau geslagen was. Voltallige personeel: nee hoor, hij lult uit zijn nek. Wilde vluchten en iemand deed een deur open waar ie vol tegenop liep :+

3) We hadden een nieuw hoofd kassa (jonge vent nog, eind 20). Die had zo zijn dingetjes. Voor noodgevallen had ie een draagbaar alarm wat snoeihard af kon gaan. Daar ging ie, met 80-100dB sirene vlakbij zijn hoofd zwaaiend, mee over straat achter een winkeldief aan. Niet te pakken gekregen, wel een hoop vraagtekens en herrie op straat veroorzaakt :+

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:03
The Eagle schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 16:30:
Ah, zo ken ik er uit mijn tijd bij de AH ook nog twee:

1) Winkeldief / zwerver die het met een paar flessen wijn op een lopen zette. Filiaalmanager er achteraan, achterhaalde hem en sloeg hem met een fles wijn op zijn kop :+
Was begin jaren 90, dat kon toen nog allemaal prima :)
Eind jaren negentig toen kon er ook nog veel: super waar ik jaren heb gewerkt hadden we in het magazijn een 'wachtkamer' (cel) gebouwd. Duurde soms een paar uur voor de politie dief kwam afhalen, dus kon meneer/mevrouw daar even wachten en konden wij ondertussen gewoon verder met ons werk.

Daar had tegenwoordig zeker een foto van op dumpert o.i.d. gestaan... :+

• The Eagle

The Eagle

Ongetwijfeld. Maar een pallet voor de koelcel werkt gelukkig ook mog steeds :+

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Paranoidnl
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 03-05 16:18

Paranoidnl

denkt teveel na over kippen

The Eagle schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 20:08:
Ongetwijfeld. Maar een pallet voor de koelcel werkt gelukkig ook mog steeds :+
dat is volgens mij poging tot doodslag tegenwoordig :P

Who are we to question why the chicken crosses the road?

• The Eagle

The Eagle

Paranoidnl schreef op maandag 20 september 2021 @ 16:51:
[...]

dat is volgens mij poging tot doodslag tegenwoordig :P
Niet als je er ook een fles cola en een krat bier voor na werktijd neer zet :P
Vriescel met -30 wordt een ander verhaal wellicht, alleen zou ik hem daar 10 min in stoppen om in te vriezen, en daarna de koelcel in - kan ie opwarmen :+

• Niels.68
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 26-05 18:04
Are you being served?
Zo rond 1992/1993 stond ik als jong Nielsje (opa vertelt) aan de balie bij een ijzerwarengroothandel.
Het voordeel daar was dat je veel klanten bij (voor)naam kende, en zij mij ook. Op een bepaalt moment is het druk aan de balie en ik had geen benul wie er aan de beurt was dus met veel bravoure vroeg ik: "Wie wil er door mij geholpen worden?" Een mij bekende klant keek mij aan en zei: "Niels, mijn kat is laatst geholpen, ik sla even over..."
Daar sta je dan, een balie vol lachende klanten en collega's.
Ik heb de tekst bewust vaker gebruikt maar dit antwoord nooit meer gehoord.

• dj.verhulst
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-05 11:57
Er lopen rare mensen rond in de maatschappij.

Ooit bij een klant moest er een nieuwe server komen , dus ik moest naar een overleg van die klant ,, had wat voor werk gedaan , specs opgesteld wat er in die nieuw server moest zitten , had een offerte laten maken door sales , we hadden ook plaatjes van de kast in de offerte staan, het bekende verhaal.

Nu was die klant een toko die bezig was met zelf bewust zijn en allerlei vage therapieën en behandelingen.
En de meeste mensen die daar werkte waren van die types met allerlei amuletten om en kralen en kristalen die positieve energie bundelen.

Gaat iemand daar met een slinger boven de offerte allerlei spreuken uitspreken en een paar andere staken hun handen omhoog. Met enige verbijstering kijk ik toe wat hier gebeurt,, dacht dit kan niet waar zijn, nog even en Ralf Inbar komt tevoorschijn ......

Zeggen ze ineens, deze server heeft geen positieve energie die gaat het niet worden , heb je geen andere? Ik sta niet snel met een mond vol tanden ,, zei tegen de klant, ik ga dit intern opnemen U hoort nog van ons.

Ik ga naar de zaak wat ontdaan, moest ik nou heel hard lachen of de GGZ bellen ?
heb maar een andere model systeem kast erom heen gedaan en de rest was het zelfde.
Weer het zelfde,, toen werd de offerte geaccepteerd , handtekening er onder.

De server uit gerold, komt één van die wat normalere medewerker naar me toe, zegt ze je wist echt niet wat er toen gebeurde, maar je heb je goed staande gehouden. Niet iedereen kan met xxx en yyy en zzz omgaan, het zijn ontzettende warrige mafkezen , weten niet in welk jaar we leven maar brengen wel heel veel geld in het lade. de klanten waren van die rijke en "geslaagde" mensen die met zich zelf in de knoop zitten en het spiritueel willen oplossen.

niet gehindert door enige vorm van inzicht

• Sk313t0r
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-06 15:02
Maar, alles is toch draadloos?

Ik heb een aantal jaar (met veel plezier) voor een internetprovider gewerkt.We leverden naast vaste modems ook draadloze modems bij onze pakketten (jullie voelen al waar dit heen zal gaan...).

Klant: Ik heb zo'n nieuw modem van jullie, die witte (draadloze variant!), maar hij doet niks!
Ik: *voert verbindingscheck uit* - Uw modem is inderdaad niet online, kunt u voor mij de bekabeling voor de zekerheid even controleren?
Klant: Bekabeling? Waar heb je het over? Het is een draadloos modem, dus ZONDER draden!
Ik: Het is een draadloos modem, maar heeft toch echt wel stroom nodig om te werken...
Klant: Dat hadden jullie dan wel duidelijk aan moeten geven!
Ik: *doet verwoedde poging om excuses aan te bieden* - helaas, de klant hing boos op

Het bleek dat meneer z'n modem, zonder stekkers en ethernetkabel, in de vensterbank had gezet...

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
Sk313t0r schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 09:04:

Ik heb een aantal jaar (met veel plezier) voor een internetprovider gewerkt.We leverden naast vaste modems ook draadloze modems bij onze pakketten (jullie voelen al waar dit heen zal gaan...).

Klant: Ik heb zo'n nieuw modem van jullie, die witte (draadloze variant!), maar hij doet niks!
Ik: *voert verbindingscheck uit* - Uw modem is inderdaad niet online, kunt u voor mij de bekabeling voor de zekerheid even controleren?
Klant: Bekabeling? Waar heb je het over? Het is een draadloos modem, dus ZONDER draden!
Ik: Het is een draadloos modem, maar heeft toch echt wel stroom nodig om te werken...
Ik: *doet verwoedde poging om excuses aan te bieden* - helaas, de klant hing boos op

Het bleek dat meneer z'n modem, zonder stekkers en ethernetkabel, in de vensterbank had gezet...
Dat is wel aardig in het verlengde van een klant die ik ooit boos in de winkel had. Meneer was boos dat z'n wifi router thuis prima werkte, maar in de trein niet meer werkte _/-\o_

• Sk313t0r
renegrunn schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 09:06:
[...]

Dat is wel aardig in het verlengde van een klant die ik ooit boos in de winkel had. Meneer was boos dat z'n wifi router thuis prima werkte, maar in de trein niet meer werkte _/-\o_
Draadloos is (en blijft) in sommige gevallen een lastig concept. Gelukkig vind ik het geen ramp om iedereen die het nodig heeft duidelijk uitleg te geven :)

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
renegrunn schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 09:06:
[...]

Dat had een van mijn ouders kunnen zijn. Die bellen tijdens vakantie op waarom de iPad niet meer werkt. Uitgelegd dat wifi van thuis een bereik van 20 meter heeft en ze daar even de lokale wifi in moeten voeren. Half uur later weer telefoon dat het niet lukt.... Blijkt dat ze het password van thuis bleven invoeren... |:(

• Wozmro
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 18:20
dj.verhulst schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 08:52:
Er lopen rare mensen rond in de maatschappij.

Ooit bij een klant moest er een nieuwe server komen , dus ik moest naar een overleg van die klant ,, had wat voor werk gedaan , specs opgesteld wat er in die nieuw server moest zitten , had een offerte laten maken door sales , we hadden ook plaatjes van de kast in de offerte staan, het bekende verhaal.

Nu was die klant een toko die bezig was met zelf bewust zijn en allerlei vage therapieën en behandelingen.
En de meeste mensen die daar werkte waren van die types met allerlei amuletten om en kralen en kristalen die positieve energie bundelen.

Gaat iemand daar met een slinger boven de offerte allerlei spreuken uitspreken en een paar andere staken hun handen omhoog. Met enige verbijstering kijk ik toe wat hier gebeurt,, dacht dit kan niet waar zijn, nog even en Ralf Inbar komt tevoorschijn ......

Zeggen ze ineens, deze server heeft geen positieve energie die gaat het niet worden , heb je geen andere? Ik sta niet snel met een mond vol tanden ,, zei tegen de klant, ik ga dit intern opnemen U hoort nog van ons.

Ik ga naar de zaak wat ontdaan, moest ik nou heel hard lachen of de GGZ bellen ?
heb maar een andere model systeem kast erom heen gedaan en de rest was het zelfde.
Weer het zelfde,, toen werd de offerte geaccepteerd , handtekening er onder.

De server uit gerold, komt één van die wat normalere medewerker naar me toe, zegt ze je wist echt niet wat er toen gebeurde, maar je heb je goed staande gehouden. Niet iedereen kan met xxx en yyy en zzz omgaan, het zijn ontzettende warrige mafkezen , weten niet in welk jaar we leven maar brengen wel heel veel geld in het lade. de klanten waren van die rijke en "geslaagde" mensen die met zich zelf in de knoop zitten en het spiritueel willen oplossen.
Ik had iets ongeveer gelijkaardig in mijn eerste job.

Enkele machines gaan installeren in Kazachstan.

De locatie van de klant was een ex-sovjet kolchoz, een oud, gigantisch groot landbouwbedrijf dat grotendeels leeg en in verval was. In het kantoortje hingen er 2 foto’s: een van lenin en een van marx.
Ik vermoed dat die klant het geheel kon ’verwerven’ op het moment dat de sovjet-unie uit elkaar viel.

De installatie van de machines was constant trekken en sleuren om dingen gedaan te krijgen: elektriciteit, water, perslucht, zelfs de vloer, er was eigenlijk niets dat goed geregeld was. Ik had zelfs de indruk dat de klant bij momenten opzettelijk de boel saboteerde.

De mensen met wie ik samenwerkte waren wel supervriendelijk en deden heel erg hun best. Knap meisje die als tolk fungeerde altijd in mijn buurt...

Op de laatste dag de boel toch min of meer aan de praat gekregen en de machines waren opgestart.
En wat doet de klant: die organiseert naast de machines een soort van viering compleet met pastoor in traditionele tenue die de machines zegent met borstel met wijwater. Om een goede werking van de machines af te smeken?

Stond ik toch wel even van te kijken.

Toen ik een halve dag weer thuis was kreeg ik al een berichtje dat er problemen waren. Niet met de machines maar met de persluchtcompressor. De klant had het meest goedkope prulding gekocht en die had het al begeven.

• fl1mpie
  • Laatst online: 06:35
Wozmro schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 09:31:
[...]
En wat doet de klant: die organiseert naast de machines een soort van viering compleet met pastoor in traditionele tenue die de machines zegent met borstel met wijwater. Om een goede werking van de machines af te smeken?
Zo iets?

• Wozmro
Inderdaad :)

Ik hoorde ook eens van een collega dat het ergens in Aziatische landen een gebruik is om de handpalm in dierenbloed te dopen en dan te ’stempelen’ op de machines.

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

In een ver verleden postbode geweest op de zaterdagen. Helaas werd er doordeweeks wel een een brief verkeerd bezorgd. Deze kan je gewoon in de dichtstbijzijnde brievenbus doen als klant.

Op een mooie zaterdag liep ik naar de brievenbus op de post te bezorgen.

De deur zwaaide open:

Man: hallo meneer, er is een brief verkeerd bezorgd begin deze week.

Ik: jeetje, vervelend, geef maar mee dan zorg ik dat hij goed terecht komt.

Man; Ja haha, dat kan snel, want hij moet hiernaast zijn (buurman, rijtjeswoning)

Ik:😟😟😟😟 (betrof ook nog een kaartje!!)

Man: (van geen kwaad bewust) Super, bedankt!!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14:08

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Wozmro schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 09:58:
Inderdaad :)

Ik hoorde ook eens van een collega dat het ergens in Aziatische landen een gebruik is om de handpalm in dierenbloed te dopen en dan te ’stempelen’ op de machines.
En ondertussen met geknepen billen staan om te hopen dat er geen water in de server komt, of niet?

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• Lanfear89
  • Registratie: Juli 2012
  • Nu online
deepbass909 schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 10:32:
[...]

En ondertussen met geknepen billen staan om te hopen dat er geen water in de server komt, of niet?
Dan ben je gelijk zelf getuige van de oorzaak en weet je 30000% zeker op wie de kosten verhaald moeten worden ;)

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Sk313t0r schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 09:04:

Zo heb ik ooit een philips hue startpakket verkocht, opgestuurd. Dame he*le*maal over de miep, dat er stroom en netwerk in de bridge moest. "Hue werkt draadloos! Ik wil het terugsturen!"

Of je leest je even in voordat je blind een 120 euro pakket op marktplaats besteld...

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14:08

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Lanfear89 schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 10:40:
[...]

Dan ben je gelijk zelf getuige van de oorzaak en weet je 30000% zeker op wie de kosten verhaald moeten worden ;)
Dat je weet wie het veroorzaakt heeft, maakt het natuurlijk niet makkelijker om te herstellen als het daardoor fout gaat :X

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• Sk313t0r
dragon2 schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 10:50:
[...]

Zo heb ik ooit een philips hue startpakket verkocht, opgestuurd. Dame he*le*maal over de miep, dat er stroom en netwerk in de bridge moest. "Hue werkt draadloos! Ik wil het terugsturen!"

Of je leest je even in voordat je blind een 120 euro pakket op marktplaats besteld...
Het is toch: "eerst kopen, dan kijken"? :+

• gerreh
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 16:08

gerreh

shit happens

Deruxian schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 10:24:
In een ver verleden postbode geweest op de zaterdagen. Helaas werd er doordeweeks wel een een brief verkeerd bezorgd. Deze kan je gewoon in de dichtstbijzijnde brievenbus doen als klant.

Op een mooie zaterdag liep ik naar de brievenbus op de post te bezorgen.

De deur zwaaide open:

Man: hallo meneer, er is een brief verkeerd bezorgd begin deze week.

Ik: jeetje, vervelend, geef maar mee dan zorg ik dat hij goed terecht komt.

Man; Ja haha, dat kan snel, want hij moet hiernaast zijn (buurman, rijtjeswoning)

Ik:😟😟😟😟 (betrof ook nog een kaartje!!)

Man: (van geen kwaad bewust) Super, bedankt!!
Erg herkenbaar, zelf ook als parttime Postbode gewerkt (PTT Post), mooi verhaal:

Ik deed de post in een vaste wijk, oudere 'koningingenwijk' van het dorp waar ik woonde, kende het op m'n duimpje en deed die wijk vrijwel elke zaterdag.

Nu had 1 van de vrijstaande huizen een oude brievenbus voor het pad naar de voordeur en deed ik daar netjes de post in. Na een aantal weken kwam de manager naar me toe, joh dat huis geeft aan dat ze op zaterdag nooit post krijgen. Ik stond natuurlijk hem verbaasd aan te kijken, ik deed het altijd netjes in de brievenbus buiten.

Bleek dus na een telefoontje van de manager naar de mensen die daar woonde, dat die brievenbus er voor de sier stond en ze daar de sleutels niet van hadden. Ja sorry maar dan moet je dat ding dichtmaken, vond mijn manager dus ook. Toen ik daar een week later kwam stond die brievenbus daar niet meer, mocht ik alsnog naar de voordeur.

• Bouke-p
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 14-03 19:27
Bouke-p schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 18:51:
oeh! klagen over klanten!

ik werkte een paar jaar geleden als support specialist bij een bedrijf dat alleen de politie als klant had en dan ook nog een hele specifieke tak van de politie. Niet alleen in Nederland, maar ook in de oa Duitsland.

[knip]
Nog een verhaal uit die tijd, dit keer bij een zeden afdeling van de Luxemburgse Politie.

Er moesten 2 nieuwe servers geinstalleerd worden en aansluitend nog data migreren, nieuwe software versie installeren en nog wat kleine dingetjes. Ik ging dit keer dus samen met een collega op pad.

Locatie gevonden en we hebben ons gemeld bij de wacht waarna we opgehaald worden door een klein nerveus mannetje. Een en ander doet een beetje duits aan en we moeten verplicht koffie drinken met een aantal (hoge) collega's waarna het kleine mannetje ons meeneemt naar de serverruimte.

Hij had al gewaarschuwd dat het een wat afgelegen plek was en dat was niet overdreven.... we gaan met de lift 3 verdiepingen onder de grond! en na een wirwar van gangen vol met dozen met dossiers komen we bij de ruimte (afgesloten met een dikke stalen deur). Die ruimte blijkt een kantoortje te zijn wat weer toegang geeft tot de feitelijke serverruimte, wederom afgesloten met een dikke metalen deur. enfin, wij gaan aan het werk en na een tijdje komt de kleine man weer terug, vraagt hoe het gaat en laat ons verder met rust.
Wij zijn druk aan het werk en vergeten hem min of meer. na +/- een uur draait mijn collega zich om(we zitten in het voorste kamertje) en ik zie hem bijna van zn stoel af donderen van schrik.

Wat blijkt... de kleine man stond dus al die tijd al achter de deur. Voor de beeldvorming: tussen de muur en de deur, zodat hij amper zichtbaar was. Net als een vleermuis of dracula :+
Hij blijft er nog even staan, zonder te reageren op onze vraag of het goed gaat om vervolgens gewoon weg te lopen 8)7

later horen we van een rechercheur, die onze software kwam testen, dat de kleine man erg slim is, maar " wat autistische trekjes" heeft.

Ik ben om heel veel redenen blij dat ik niet meer voor dat bedrijf werk, maar de klussen op locatie waren wel altijd geweldig en nooit echt saai.

• dj.verhulst
Een collega moest naar een filiaal van een klant van ons in de Oekraïne, een transsport ondernemer.
Die collega is een vlotte persoon die echt zo'n glijer is, goed gebouwd , kan de meeste vrouwen om zijn vinger winden.

Hij zat daar in de Oekraïne, een server installeren. Loopt daar een bloed mooie dame rond , leuke kleding aan je kent het wel. De hele dag lopen ze te flirten en elkaar uit te dagen.Na het werk zit ie in het hotel , was een redelijk nette tent. Hij gaat eten in het restaurant en gaat daarna naar boven naar zijn kamer.

Komt binnen ie loopt die knappe vrouw rond in haar sexy ondergoed, dat ze toch maar hem beter wil kennen.
Maar als ie dat wil moet ie wel ff wat betalen. Hij zegt dat ie nooit betaald als ie een vriendin heeft omdat ze anders het oudste beroep van de wereld heeft.En of ze nou aan het "werk" is of gewoon met een leuke collega is met benefits . vrouw vertrekt.

Volgende dag, zij doet wat koeltjes tegen hem, iemand die vraagt hem wat er is tussen hen, zegt ie dat ze in zijn hotel was en als ie betaald mocht ie erop, doet ie nooit.
Zegt ie oh je had moeten zeggen dat ie haar meeneemt naar Nederland tot ze een verblijfsvergunning heeft bij hem kan blijven , maar hij wel wat jonge leuke dames weet die dit wel graag willen, hij kan ze kiezen op haar kleur en andere kenmerken.

Dan sta je toch ook te klapperen met je oren ??

[Voor 1% gewijzigd door dj.verhulst op 25-09-2021 19:15. Reden: ..]

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Sorry kan er geen touw aan vastknopen.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• GeertH
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18:52
Hoe kwam die vrouw dan in zijn hotelkamer?🤡

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:39

aawe mwan

Wat ook leuk is:

GeertH schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 08:02:
In die streken weet iedereen precies welke vrouwen het zijn die altijd met de buitenlanders „meegaan” en iedereen werkt daar gewoon aan mee.

Ga je bijvoorbeeld gezellig samen uit eten, dan mag jij het eten voor allebei betalen en zij krijgt achteraf een leuke kickback van de restauranteigenaar.

(Je bent dus eigenlijk gewoon zelf de klant, als je met een collega gaat uit eten.)

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

• dj.verhulst
GeertH schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 08:02:
Omdat daar alles kan en alles te koop is, via de medewerkers die een fooi krijgen gaan er veel deuren open.
Er liepen wel meer mensen rond die speciale diensten aanboden, als het maar niet te dik op lag.

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06:22
dj.verhulst schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 23:17:
Een collega moest naar een filiaal van een klant van ons in de Oekraïne, een transsport ondernemer.
Die collega is een vlotte persoon die echt zo'n glijer is, goed gebouwd , kan de meeste vrouwen om zijn vinger winden.

Hij zat daar in de Oekraïne, een server installeren. Loopt daar een bloed mooie dame rond , leuke kleding aan je kent het wel. De hele dag lopen ze te flirten en elkaar uit te dagen.Na het werk zit ie in het hotel , was een redelijk nette tent. Hij gaat eten in het restaurant en gaat daarna naar boven naar zijn kamer.

Komt binnen ie loopt die knappe vrouw rond in haar sexy ondergoed, dat ze toch maar hem beter wil kennen.
Maar als ie dat wil moet ie wel ff wat betalen. Hij zegt dat ie nooit betaald als ie een vriendin heeft omdat ze anders het oudste beroep van de wereld heeft.En of ze nou aan het "werk" is of gewoon met een leuke collega is met benefits . vrouw vertrekt.

Volgende dag, zij doet wat koeltjes tegen hem, iemand die vraagt hem wat er is tussen hen, zegt ie dat ze in zijn hotel was en als ie betaald mocht ie erop, doet ie nooit.
Zegt ie oh je had moeten zeggen dat ie haar meeneemt naar Nederland tot ze een verblijfsvergunning heeft bij hem kan blijven , maar hij wel wat jonge leuke dames weet die dit wel graag willen, hij kan ze kiezen op haar kleur en andere kenmerken.

Dan sta je toch ook te klapperen met je oren ??
Kan daar nooit zo kostbaar zijn, ik had ze gewoon betaald :)

Zo kreeg ik eens de vraag van twee dames in training "ga je vanavond met ons eten?"
Bij cursus op locatie ben je na werktijd alleen en dan is een avondje aanspraak welkom. Achteraf verwachtten de dames dat IK betaalde.....ze hadden mij uitgenodigd, doen sommige bedrijven wel eens namelijk. Nee, kwam van hunzelf en ik kon het tóch declareren. Nou nee, niet dus. Ik heb voor ze betaald, zo klein ben ik dan ook weer niet.

• Wozmro
dj.verhulst schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 19:34:
[...]

Omdat daar alles kan en alles te koop is, via de medewerkers die een fooi krijgen gaan er veel deuren open.
Er liepen wel meer mensen rond die speciale diensten aanboden, als het maar niet te dik op lag.
Inderdaad , heb ik ook al eens gehad. Inchecken, rugzak op bed gooien en daar wordt al op de kamerdeur geklopt; need pleasure? heel vriendelijk maar nee, dank u.

Ben ook een paar keer gaan werken in Algerije en daar was het in ieder hotel hetzelfde spelletje: je checkt in, je gaat naar je kamer, legt je bagage neer en dan gaat de telefoon: ’receptie, meneer wilt u even naar beneden komen, de politie staat hier voor u’.

In de lobby mag je dan bij 2 agenten in burger gaan zitten die vragen stellen: wat kom je hier doen, hoe lang blijf je, maar ook: wat is de naam van uw moeder, uw vader,...
Dat duurt een paar minuten en op het einde zeggen ze: ’maak u geen zorgen, wij zorgen voor uw veiligheid’
Ik ken het volledige verhaal niet maar blijkbaar waren er in die tijd nogal wat spanningen in Algerije rond terrorisme. En hadden ze schrik dat buitenlanders iets zou overkomen.

Ik heb er toen nooit iets van gemerkt of zelf bij stilgestaan. (ik was toen 21j)

• dj.verhulst
Ramon 73 schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 20:00:
[...]

Kan daar nooit zo kostbaar zijn, ik had ze gewoon betaald :)

Zo kreeg ik eens de vraag van twee dames in training "ga je vanavond met ons eten?"
Bij cursus op locatie ben je na werktijd alleen en dan is een avondje aanspraak welkom. Achteraf verwachtten de dames dat IK betaalde.....ze hadden mij uitgenodigd, doen sommige bedrijven wel eens namelijk. Nee, kwam van hunzelf en ik kon het tóch declareren. Nou nee, niet dus. Ik heb voor ze betaald, zo klein ben ik dan ook weer niet.
Die collega had het helemaal niet nodig om vrouwen te betalen om erop te mogen.
Of ze veel vroegen weet ik niet, wel dat iedereen verwacht dat je met westerse valuta betaald .
Voor 2 a 3,- kan je helemaal vol vreten, drank was daar ook niet duur, wat de diensten van die dames zal mogelijk ook niet de wereld zijn.

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:27

DUX

blijft ook nu voor Oranje

Wozmro schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 21:14:
[...]

Inderdaad , heb ik ook al eens gehad. Inchecken, rugzak op bed gooien en daar wordt al op de kamerdeur geklopt; need pleasure? heel vriendelijk maar nee, dank u.

Ben ook een paar keer gaan werken in Algerije en daar was het in ieder hotel hetzelfde spelletje: je checkt in, je gaat naar je kamer, legt je bagage neer en dan gaat de telefoon: ’receptie, meneer wilt u even naar beneden komen, de politie staat hier voor u’.

In de lobby mag je dan bij 2 agenten in burger gaan zitten die vragen stellen: wat kom je hier doen, hoe lang blijf je, maar ook: wat is de naam van uw moeder, uw vader,...
Dat duurt een paar minuten en op het einde zeggen ze: ’maak u geen zorgen, wij zorgen voor uw veiligheid’
Ik ken het volledige verhaal niet maar blijkbaar waren er in die tijd nogal wat spanningen in Algerije rond terrorisme. En hadden ze schrik dat buitenlanders iets zou overkomen.

Ik heb er toen nooit iets van gemerkt of zelf bij stilgestaan. (ik was toen 21j)
En dan kom je terug op je kamer die dan helemaal leeg geraust is. Misschien was dat toch niet de receptie die belde en net zo min waren dat agenten in burger :+

[Voor 7% gewijzigd door DUX op 25-09-2021 23:10]

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

• Wozmro
Nee hoor, ik heb eigenlijk nooit iets meegemaakt qua diefstal of zo.

Portefeuille had ik altijd bij me, gsm of laptop had ik niet. En op mijn kamer gewoon een rugzak met wat kleren.

• Anoniem: 93050
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Wozmro schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 16:21:
[...]

Ik denk niet dat er bouwprojecten bestaan die van begin tot einde perfect verlopen.
Op zich, vast, een kleinigheid. Bijna 30 jaar geleden, premie B woning. Meerwerk was toen b.v. een buitenkraan, een dakdoorvoer droger etc, niet, zoals nu, een keuken, WC of badkamer.
Wij komen op de bouw, zoals elk weekend. ik kijk in de meterkast. Hee: wat leuk: de meerwerklijst hangt er.
Maar .. er klop niets van. Wat bleek: een v.d. woningen was een soort opslag. die was dus afgesloten om er bouwmaterialen in op te bergen. Het grote licht dat de meerwerklijsten in de meterkasten ophing, had domweg die woning overgeslagen. Uiteraard klopt er dan niets meer van. Ik heb de vrijheid genomen om de foute meerwerklijsten weg te halen, te bundelen en in de schaft/directie keet te gooien.
Maandag: pis chagrijnige medewerker bouwer, waar ik het lef vandaan haalde om de meerwerklijsten er uit te halen. Hem uitgelegd dat ik ze een dienst bewees: ik kende mijn buren nog niet/nauwelijks, maar ik wist toch vrij zeker dat zij niet mijn, en ik niet hun meerwerk wilde. Oeps .. sorry ... en van mijn kant: geen dank hoor. Maar goed ... wij (en sommige buren ook) wonen er nu al bijna 30 jaar: alles is goed gekomen.

• dj.verhulst
Ik heb wel op plekken gewerkt waar je best moet opletten dat de clientèle niet alles mee jatten wat ze konden dragen. we hadden clients die verslaafd aan iets waren geweest, van de laagst mogelijke sociale klasse kwamen, serieuze psychische en sociaal maatschappelijke problemen hadden.

Die jatten computer schermen, geheugen, hdd's, cpu's maar ook sleutels uit tassen pakken en dan de brommer, auto's van medewerkers pakken, dat werd om gezet in iets en als of er geen morgen was.
En dan liegen dat het gedrukt stond als ze betrapt waren.

De medewerkers waren blij toen we het contract met de instelling waar ze vandaan kwamen niet verlengd werd. de directie had er beperkt oog voor, en keek alleen maar dat ze voor die groep de hoogste vergoedingen kregen als we ze werk therapie en sport therapie of dagbesteding geven of cursussen.
En als een collega de mobiel was verdwenen waren ze erg laks , risico van het vak werd er gezegd.

En vrouwelijke collega hebben meestal een tas vol zooi bij zich waar mannen alles wel in de broekzakken kwijt kunnen. mijn kantoor was wel afsluitbaar , dus ik had een aantal jassen en tassen en andere zaken tijdens het werk.

Dat collega's elkaar bestelen heb ik niet zo mee gemaakt. wel dat je steeds dingen moest terug halen als pennen en andere kantoor benodigdheden.
Of iemand vond diens muis niet goed en ruilde die steeds om met de grafische vormgevers, en ik mocht niet wat beters kopen.

• Sk313t0r
dj.verhulst schreef op maandag 27 september 2021 @ 01:03:
Ik heb wel op plekken gewerkt waar je best moet opletten dat de clientèle niet alles mee jatten wat ze konden dragen. we hadden clients die verslaafd aan iets waren geweest, van de laagst mogelijke sociale klasse kwamen, serieuze psychische en sociaal maatschappelijke problemen hadden.
En deze instellingen draaien nog steeds zonder problemen?

• jadjong
Sk313t0r schreef op maandag 27 september 2021 @ 09:40:
[...]

Ja hoor, men heeft stalen toetsenborden die vast zitten met M12 bouten aan stalen tafels.

• dj.verhulst
Sk313t0r schreef op maandag 27 september 2021 @ 09:40:
[...]

Die instellingen zijn meer ingericht zoals de reclassering, alleen met druppels kan je van de ene naar de andere ruimte , standaard is alles dicht, en in alle gespreks ruimtes zijn paniek knoppen en staan er mensen paraat om in te grijpen , die werkgever vond dat soort maatregelen overdreven.

De baas zei als het je niet aanstaat donder je maar op voor jou 10 anderen, en dat is ook zo in die beroepsgroep meer vraag dan aanbod banen.
Het verloop van personeel was ook zeer groot. Ze namen vaak stagiaires die meestal 1 of 2 contracten kregen en dan naar elders vertrokken.

[Voor 22% gewijzigd door dj.verhulst op 27-09-2021 12:07]

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:00

heuveltje

KoelkastFilosoof

Ow dat soort instellingen zijn leuk.
Onze monteurs kwamen vroeger wel eens bij dat soort beveiligde inrichtingen.
35 min bezig met alle papieren en autorisaties te checken, gereedschap koffer word gecontroleerd en precies genoteerd wat er in zit.

Vervolgens is die monteur onderhand binnen. komt er achter dat ie gereedschap x nog in de auto heeft liggen.
Dus moet ie weer naar buiten. moet eerst heel zijn koffer weer nagekeken ,worden, alles administratief verwerk. Daarna na de auto, en bij het binnenkomen ook weer heel dat verhaal.

Ruim een uur verder omdat de schroevendraaier nog in de auto lag :P

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• Paranoidnl
  • Laatst online: 03-05 16:18

Paranoidnl

denkt teveel na over kippen

heuveltje schreef op maandag 27 september 2021 @ 16:51:
Ow dat soort instellingen zijn leuk.
Onze monteurs kwamen vroeger wel eens bij dat soort beveiligde inrichtingen.
35 min bezig met alle papieren en autorisaties te checken, gereedschap koffer word gecontroleerd en precies genoteerd wat er in zit.

Vervolgens is die monteur onderhand binnen. komt er achter dat ie gereedschap x nog in de auto heeft liggen.
Dus moet ie weer naar buiten. moet eerst heel zijn koffer weer nagekeken ,worden, alles administratief verwerk. Daarna na de auto, en bij het binnenkomen ook weer heel dat verhaal.

Ruim een uur verder omdat de schroevendraaier nog in de auto lag :P
en toch liever dat meemaken dan dat mijn schroevedraaier in de nek zit van een persoon....

Who are we to question why the chicken crosses the road?

• Wozmro
Een tijdje geleden moest ik een technische inspectie doen in een psychiatrisch centrum. Was vooral voor redelijk zware gevallen die daar de rest van hun leven blijven (soms in het weekend naar huis).

Ik liep mee met de klusjesman die mij alles toonde en die het ook heel gewoon was om daar rond te lopen, integenstelling tot mezelf. Was toch wel even wennen.

Lag er iemand languit midden de hal op de vloer en wilde niet meer weg. ’Och, doet ie altijd, stap er maar gewoon overheen’.

Ook best veel mensen/patiënten die graag een handje geven. Dan wandel je langs, steken ze hun hand uit als begroeting maar ze zeggen niets :) beetje raar.

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:47

AvK

Ready Set Go

Beveiligde inrichtingen.....
Heel lang geleden moesten mijn maat en ik een klein klusje doen binnen een inrichting. Een stuk kabel trekken boven het plafond van een lange gang en iets aansluiten. Ik sta op de trap en mijn maat wat verderop in de gang (meter of 10) die de kabel begeleidde. Komt er een enorm grote vent aanlopen, type Badr Hari zal ik maar zeggen, duidelijk een patiënt. Die zag dat mijn maat een pakkie shag in de bovenzak van zijn overall had zitten (die droegen we toen nog). Patiënt zegt tegen mijn maat: Sjekkie draaien. En niet eens onvriendelijk maar gewoon op de manier van mag ik er eentje bietsen. Mijn maat haalt zijn schouders op en geeft hem het pakkie shag en laat hem een peuk draaien. Vuurtje er bij, pakkie shag wordt netjes terug gegeven met een bedank knikje erbij. Geen enkel probleem. Badr loopt verder en wij gaan door met kabel trekken. Jullie raden het al..... 3 minuten later stond Badr er weer. Sjekkie draaien! Mijn maat zegt: maar je hebt er net eentje gehad. SJEKKIE draaien! Mijn maat gaat verder met kabel aanvoeren. SJEKKIE DRAAIEN!!!!! En tegelijkertijd valt hij mijn collega aan......... Boel geschreeuw en lawaai en ik stond op mijn trap vast genageld van schrik. Gelukkig kwamen er al snel een stuk of 4 broeders aan (ook van die gespierde mannen) die met de grootste moeite Badr van mijn maat af trokken. Het is op veel blauwe plekken, kneuzingen en heeel veeel spierpijn na goed afgelopen. Kan me niet meer herinneren of we die kabel nog compleet gelegd hebben maar ik denk van wel. Mijn maat is een paar dagen thuis gebleven.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

• dj.verhulst
Paranoidnl schreef op maandag 27 september 2021 @ 16:56:
[...]

en toch liever dat meemaken dan dat mijn schroevedraaier in de nek zit van een persoon....
idd ,, eer je schroevendraaier terug heb :+

Ben zelf nooit bedreigd of aangevallen ,, collega's wel. en dat waren altijd bepaalde types daders en slachtoffer.
Wel eens gehad dat zo'n figuur een vrouwelijke collega de huid vol schold en haar bedreigende met van alles en op het punt stond om d'r tegen de grond te meppen.
Ik zie dat, en zeg ik lijkt me geen goed idee, daar ik xx als een fijne collega heb en ga duidelijk er tussen staan, zegt ie ach joh was maar een geintje niks aan de hand en lacht het wat weg, ik kijk hem strak aan ,, en zeg kan zij er ook om lachen ? kan ik er om lachen ?? zegt ie ach dan wacht ik haar later wel op.

Heb hem eruit gezet en geschorst tot er intern over was gesproken, vloekt later ie de baas ook stijf want z'n uitkering werd ook gelijk stop gezet en bedreigt ie hem ook ,, meneer werd uit het programma gezet en ie kon weer terug naar de instelling intern.

Die vrouwelijk collega helemaal in tranen toen die cliënt vertrokken was, heb wel een uur met haar gezeten.

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06:22
Wozmro schreef op maandag 27 september 2021 @ 17:11:
Een tijdje geleden moest ik een technische inspectie doen in een psychiatrisch centrum. Was vooral voor redelijk zware gevallen die daar de rest van hun leven blijven (soms in het weekend naar huis).
+1
Feest van herkenning :) >:) in 1999 was ik verantwoordelijk voor het doorlichten van de noodstroomvoorziening van een groot ziekenhuis. Millenniumbug enz. Meeste afdelingen werden door monteurs bezocht, maar sommige gevoelige afdelingen (oa. oncologie, neonatologie, psychiatrie) deed ik met het hoofd van de technische afdeling. Zekere dag komen we op een PAAZ afdeling, eerste keer voor mij dacht mijn begeleider (had bijna 3 jaar ervaring in streekziekenhuis). Hij zegt tegen mij bij binnenkomst afdeling "Niet schrikken als er iets geks gebeurt, iemand gaat schreeuwen ofzo. Dat kan hier gebeuren". Hmhm, jaja, knikje van mijn kant. Enfin, gesprek met verpleging en we moeten enkele inspecties doen, zetten afzetting neer bij verdeelinrichting. Hoofd TD maakt de kast open en kijkt erin, net op dat moment begint een cliënt te brullen/schreeuwen. Hij SCHRIKT zich wezenloos en gaat bijna tegen de grond van schrik. Ik hem onder de arm genomen, verdeler dicht gemaakt. Koffieruimte verpleging in, kreeg hij daar even rust en koffie. En dan op je tong bijten......"joh, hier schreeuwen ze soms" is toch de opdrachtgever.

• jadjong
Als we het toch over aparte plekjes hebben waar vreemde mensen rond lopen...
Ooit moest ik ergens terug komen om een net-niet opgeloste storing toch op te lossen. Beetje haast bij dus de standaard procedure voor aanmelden/inchecken sloegen we even over. Zeggen dat je voor Piet komt en de poort gaat open, dat niveau.
Piet kwam ondertussen aanlopen en nam mij mee naar het plaats delict, wat gangen door, trapje op, je kent het wel. Ook dit was een gebouw waar elke deur standaard op slot zit tenzij je de juiste handelingen uit voert.
Ik ga aan de slag en Piet vertrekt want die had meer te doen. Net op het moment dat ik klaar ben en Piet ga bellen voor een escorte naar buiten gaat het brandalarm af. :/ Snel laptop pakken en een weg naar buiten zoeken. Vanwege het alarm zijn sommige deuren van het slot gegaan waardoor het wat drukker op de gang is en kom ik in een polonaise van vreemde figuren terecht. :+ Deze instelling had verschillende afdelingen die uiteraard niet gemengd konden worden, maar ook ieder voor zich waren het figuren waarvan je hoopt dat hun verblijf oneindig lang verlengd zou worden. :X Daar loop je dan tussen de cliënten naar een verzamelpunt zonder bezoekerspas. Piet bellen had geen zin want die was van de TD annex bedrijfsbrandweer. |:(
Longs story short; ik ging nog lang niet naar huis :| en werd bovendien beschuldigd van het stelen van een laptop tijdens een brandalarm. :P Uiteindelijk Piet kunnen bereiken waardoor mijn TBS met dwangverpleging relatief kort was, :+ maar echt fijn vond ik het niet. :/

• dj.verhulst
jadjong schreef op maandag 27 september 2021 @ 22:23:
Als we het toch over aparte plekjes hebben waar vreemde mensen rond lopen...
Ooit moest ik ergens terug komen om een net-niet opgeloste storing toch op te lossen. Beetje haast bij dus de standaard procedure voor aanmelden/inchecken sloegen we even over. Zeggen dat je voor Piet komt en de poort gaat open, dat niveau.
Piet kwam ondertussen aanlopen en nam mij mee naar het plaats delict, wat gangen door, trapje op, je kent het wel. Ook dit was een gebouw waar elke deur standaard op slot zit tenzij je de juiste handelingen uit voert.
Ik ga aan de slag en Piet vertrekt want die had meer te doen. Net op het moment dat ik klaar ben en Piet ga bellen voor een escorte naar buiten gaat het brandalarm af. :/ Snel laptop pakken en een weg naar buiten zoeken. Vanwege het alarm zijn sommige deuren van het slot gegaan waardoor het wat drukker op de gang is en kom ik in een polonaise van vreemde figuren terecht. :+ Deze instelling had verschillende afdelingen die uiteraard niet gemengd konden worden, maar ook ieder voor zich waren het figuren waarvan je hoopt dat hun verblijf oneindig lang verlengd zou worden. :X Daar loop je dan tussen de cliënten naar een verzamelpunt zonder bezoekerspas. Piet bellen had geen zin want die was van de TD annex bedrijfsbrandweer. |:(
Longs story short; ik ging nog lang niet naar huis :| en werd bovendien beschuldigd van het stelen van een laptop tijdens een brandalarm. :P Uiteindelijk Piet kunnen bereiken waardoor mijn TBS met dwangverpleging relatief kort was, :+ maar echt fijn vond ik het niet. :/
Slecht geregeld,, Piet had er bij moeten blijven of iemand anders moeten regelen.
Er zijn regels voor dit soort dingen, bezoek mag je nooit alleen laten.

Ben ook ooit wel eens achterlaten op een deel van een militair object, had dat niet direct door ( was bezig ), ondanks dat ik alle pasjes en id's bij me had zichtbaar , waren wat mensen heel nerveus geworden stond ik ineens te kijken in de loop van een paar doorgeladen vuurwapens, het alarm was per ongeluk aangezet.

Daarna heb ik die lui de huid vol gescholden tot ze stijf stonden , was woest.

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18:44
Zo maakte ik ooit deel uit van een groep die een rondleiding met gids zouden krijgen op een gedeelte van het militaire domein van Tielen. Daar was jaren geleden een gedeelte van het domein omgevormd tot natuurdomein, en de bedoeling van de rondleiding was om de resultaten van die werken te bekijken om eventueel eenzelfde soort werken uit te voeren in andere delen van de gemeente.
We kregen dus een mailtje waar we moesten samenkomen, een lokaaltje net buiten het militaire domein, en iets later komt de gids er aan.
Als de ganse groep er is, vertelt de gids dat we een heel stuk verder moeten, en via een poort het militaire domein moeten inrijden tot aan een bakstenen gebouwtje. De poort had hij al opengezet, dus we konden zo binnen. Hij ging achterna komen om de poort achter ons terug te sluiten. Dus wij allemaal terug de wagen in, rijden een stukje verder door, zien de open poort, en rijden dus binnen tot aan het gebouwtje, alwaar we allemaal weer uitstapten en stonden te wachten.
Komen daar vanuit het niets ineens allemaal iltis jeepjes aangereden met gewapende militairen. Wat we daar in godsnaam aan het doen waren. Bleek dat de gids de militairen was vergeten in te lichten dat die met een groepje het natuurdomein kwam bezoeken.

Door het militaire domein loopt ook een spoorweg, en naast die spoorweg ligt een interventieweg voor spoorwegpersoneel. Telkens wanneer ik een nieuwe collega moet opleiden haal ik dit verhaal aan om te zeggen "wat er ook gebeurd, blijf op die weg, en moet je er toch af, zie dat je op voorhand in contact kan komen met de militairen".

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

• Niels.68
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 26-05 18:04
Beveiligde ruimte
Ooit ben ik betrokken geweest bij het verhuizen van een hoog profiel organisatie. Bij de nieuwe locatie moest er nog flink wat geplaatst worden en dat ging door omstandigheden flink trager dan gepland. Op een bepaald moment kwamen daar dus de verhuizers, inclusief een groot aantal beveiligers en was het voor ons niet mogelijk om overal zomaar naar binnen te gaan (ik liep met de hoofdsleutel op zak). Nu was dus de zojuist gevulde archiefruimte aan de beurt en bij de deur stond een beveiliger. Deze kon niet met mij meelopen want hij moest bij de deur blijven dus een collega van hem mocht met mij naar binnen en hield toezicht. Werkzaamheden gedaan en ik ging verder in de ruimtes nabij de archiefruimte. Roept de beveiliger welke bij de deur staat mij: "Kan jij even opletten hier, ik moet naar de wc....." en weg was hij!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Bitzer
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 29-05 09:28
Vaak krijg ik mails van klanten van een bepaald bedrijf. Ik heb een gmail account met mijn achternaam en toevallig bestaat er ook een bedrijf met die naam (waar ik dus niets mee te maken heb).
Om voor mij onbegrijpelijke redenen mailen ze naar bedrijfsnaam@gmail.com in plaats van contact op te nemen met de klantenservice.

Nog onbegrijpelijker is het dat ik ook al mails vanuit dat bedrijf zelf gericht aan klanten krijg.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bouke-p
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 14-03 19:27
dj.verhulst schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 09:02:
[...]

Slecht geregeld,, Piet had er bij moeten blijven of iemand anders moeten regelen.
Er zijn regels voor dit soort dingen, bezoek mag je nooit alleen laten.

Ben ook ooit wel eens achterlaten op een deel van een militair object, had dat niet direct door ( was bezig ), ondanks dat ik alle pasjes en id's bij me had zichtbaar , waren wat mensen heel nerveus geworden stond ik ineens te kijken in de loop van een paar doorgeladen vuurwapens, het alarm was per ongeluk aangezet.

Daarna heb ik die lui de huid vol gescholden tot ze stijf stonden , was woest.
Mooi verhaal, maar wapens worden niet zomaar gericht ;) Die worden pas getrokken als je met een wapen staat of bezig bent de boel in de fik te steken 😆

Zelf ook een paar x gehad dat ik een wapenkamer te vroeg open deed of t sluiten niet goed ging. De beveiliging is dr dan rap, maar komen niet met getrokken wapens aanrennen.

• dj.verhulst
Bouke-p schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 15:26:
[...]

Mooi verhaal, maar wapens worden niet zomaar gericht ;) Die worden pas getrokken als je met een wapen staat of bezig bent de boel in de fik te steken 😆

Zelf ook een paar x gehad dat ik een wapenkamer te vroeg open deed of t sluiten niet goed ging. De beveiliging is dr dan rap, maar komen niet met getrokken wapens aanrennen.
Hangt er vanaf waar je zit ,, zit je op een gewone kantoor afdeling is het anders dan je in een ruimte zit waar vertrouwelijk informatie verwerkt is of materialen aanwezig zijn , men was weg gegaan ( en vergeten ) het alarm erop en dan komen er honden geleiders en gewapende wacht , hoop geschreeuw en geblaf en stonden ze daar met die wapens.

Na afloop wel ff een gesprek gehad, er was niet gekeken of iedereen weg was en dat niet iedereen uit gecheckt was , en die persoon die mij vergeten was kreeg wel veel sorry's

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:46
Jaren geleden.
Ik werkte in service van vrachtwagens en opleggers.
Een klant die met een combinatie voor houttransport (boomstammen) reed kloeg dat de remmen niet goed werkten, en dat was niet de eerste keer.

Standaard stelde ik dan voor: kom op die dag binnen met je geladen combinatie, dan wegen we die, en trekken we alles eens over de remmentestbank om alles op te meten voor we dingen beginnen te vervangen of demonteren.

Combinatie was goed geladen. Toen we die over de weegbruk trokken was het totaal 76 ton terwijl 40 ton toegelaten was... De achteras van de vrachtwagen had 20 ton ipv 12 ton toegelaten.

Ik heb maar voorgesteld om even de helft af te laden en dat hij zich de kosten van de remmentester wel kon besparen.
Eigenlijk hadden we er de politie moeten bijhalen, maar zo arrogant waren we net niet.
Overigens waren de remmen natuurlijk blauw gekleurd van de regelmatige overhitting.
Gelukkig komen die praktijken nu minder voor.

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 18:34
Tommie12 schreef op maandag 8 november 2021 @ 10:49:
Jaren geleden.
Een klant die met een combinatie voor houttransport (boomstammen) reed kloeg dat de remmen niet goed werkten, en dat was niet de eerste keer.

Standaard stelde ik dan voor: kom op die dag binnen met je geladen combinatie, dan wegen we die, en trekken we alles eens over de remmentestbank om alles op te meten voor we dingen beginnen te vervangen of demonteren.

Combinatie was goed geladen. Toen we die over de weegbruk trokken was het totaal 76 ton terwijl 40 ton toegelaten was... De achteras van de vrachtwagen had 20 ton ipv 12 ton toegelaten.

Ik heb maar voorgesteld om even de helft af te laden en dat hij zich de kosten van de remmentester wel kon besparen.
Eigenlijk hadden we er de politie moeten bijhalen, maar zo arrogant waren we net niet.
Overigens waren de remmen natuurlijk blauw gekleurd van de regelmatige overhitting.
Heeft dan weer niks met klanten te maken maar:
Heb ooit achter een vrachtwagen gereden waarvan er iets ZO vast zat dat er 1 wiel van zijn vrachtwagen afliep omdat de complete as kapotgedraaid was, rood gloeiend heet verwrongen stuk metaal op de wagen en in het wiel welke op de rotonde lag, levensgevaarlijk we konden net op tijd stoppen. Eigenaar van transportbedrijf kwam daarna ook nog woest even kijken dat de chaufeur niet verder wilde rijden met 1 wiel missend. ( hoofdkantoor zat in dezelfde woonplaats als waar het gebeurde)

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

• Wozmro
Tommie12 schreef op maandag 8 november 2021 @ 10:49:
Jaren geleden.

Ik heb nog een tijd herstellingen gedaan aan weegbruggen.

Na herstellen even testen: eerstvolgende vrachtwagen die het fabrieksterrein kwam opgereden had een nummerplaat uit servië, gewicht 57t. Chauffeur haalde even zijn schouders op.

Tractoren met oplegger tijdens oogstperiode zijn ook gevaarlijk. Ooit een weegbrug mogen herstellen waar er eentje doorgezakt was.

• dj.verhulst
harley schreef op maandag 8 november 2021 @ 12:48:
[...]

Heeft dan weer niks met klanten te maken maar:
Heb ooit achter een vrachtwagen gereden waarvan er iets ZO vast zat dat er 1 wiel van zijn vrachtwagen afliep omdat de complete as kapotgedraaid was, rood gloeiend heet verwrongen stuk metaal op de wagen en in het wiel welke op de rotonde lag, levensgevaarlijk we konden net op tijd stoppen. Eigenaar van transportbedrijf kwam daarna ook nog woest even kijken dat de chaufeur niet verder wilde rijden met 1 wiel missend. ( hoofdkantoor zat in dezelfde woonplaats als waar het gebeurde)
dat soort ondernemers kende ik wel , bij die vreselijk transport ondernemer waar ik een verhaal over een heftruck was gezet achter mijn auto en pas als ik het onmogelijke had gedaan mocht ik weg.

sprak daar wel eens met chauffeurs die vertelde me wel eens met wat voor defecten ze naar de andere kant van Europa moesten rijden ,, iemand had de kachel radiator lek ,, hij klaagde dat ie zoveel koelvloeistof moest bij vullen onderweg ,, maar ook misselijk werd van die lucht van de koelvloeistof , een zoete lucht,
met een hoop gezeik hebben ze gewoon de slangen eraf gehaald en een stukje pijp tussen ,, kon ie naar zuid Europa want daar was het warm en geen kachel nodig .....

een aantal chauffeurs werden met defecten toch op weg gestuurd, dat ze met een pre pay mobieltje , zelf maar de politie opbelde , dan werden ze van de weg gehaald ,, maar dan moesten ze wachten dat er een collega op de zelfde weg naar de zaak onderweg was want de treinreis werd heel moeilijk over gedaan om die te vergoeden... leuk vlak voor het weekend. het verloop was zeer groot.

• Wozmro
Onlangs nog eens een interessante ervaring met een opvliegende klant.

Ik moest een inspectie doen van een technische installatie bij een klant waar ik nog nooit geweest was.

Tijdens de inspectie vraag ik aan de klant om bepaalde documenten te zien, niets speciaals maar ze moeten wel gewoon ter plaatse aanwezig zijn.

Schiet die vent daar in een kolére tot en met: ’het is altijd iets...’,’jullie komen altijd met nieuwe vragen af...’.
Tot dat ie op een bepaald moment zijn broek losmaakt en laat zakken tot op zijn knieën om dan te wijzen naar zijn onderbroek ’hier, moet je mijn onderbroek ook nog hebben?!?!'.

Kalm gebleven en nog eens rustig mijn uitleg gedaan over wat juist de bedoeling is van die documenten.
Klant gaat ze zoeken in zijn bureau. Komt een paar minuten later terug met de documenten en excuses voor zijn gedrag.

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:24
Wozmro schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 17:31:
Onlangs nog eens een interessante ervaring met een opvliegende klant.

Ik moest een inspectie doen van een technische installatie bij een klant waar ik nog nooit geweest was.

Tijdens de inspectie vraag ik aan de klant om bepaalde documenten te zien, niets speciaals maar ze moeten wel gewoon ter plaatse aanwezig zijn.

Schiet die vent daar in een kolére tot en met: ’het is altijd iets...’,’jullie komen altijd met nieuwe vragen af...’.
Tot dat ie op een bepaald moment zijn broek losmaakt en laat zakken tot op zijn knieën om dan te wijzen naar zijn onderbroek ’hier, moet je mijn onderbroek ook nog hebben?!?!'.

Kalm gebleven en nog eens rustig mijn uitleg gedaan over wat juist de bedoeling is van die documenten.
Klant gaat ze zoeken in zijn bureau. Komt een paar minuten later terug met de documenten en excuses voor zijn gedrag.
Haha wat een humor heeft die man, wat zou hij gedacht hebben... Kzou er een biertje mee drinken als dat kon, komen de leukste verhalen naar voren waarschijnlijk.
Kheb dat wel eens gedaan nadat ik een klant slecht nieuws moest vertellen.

Heel zijn database was kapot door een corrupte hdd, en zoiets als cloud bestond toen nog niet, ik zag de man gewoon ineen krimpen, het huilen stond hem nader dan het lachen. Had hem voorgesteld een advies plan met hem te maken in de plaatselijke kroeg. Top avond geworden en hem advies gegeven om dit te voorkomen, en gelachen uiteindelijk.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • +35Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

Afgelopen tijd is het weer schering en inslag bij vrouwlief.

*Word gebeld door klant om 9.31u, ofwel die zat te wachten.
"Ik heb de brief gezien over de oplevering van mijn appartement en ik kan de slotsom niet betalen want mijn bouwdepot is leeg".
"Iets in de trand van ow wat vervelend hoe kan dat nou"
"Ja ik geloof dat ik iets teveel heb uitgegeven aan meerwerk maar ik ga mijn hypotheek ophogen en daarvoor moet het getaxeerd worden. Dat moet op zeer korte termijn gebeuren anders hebben jullie een probleem".
"Anders hebben wij een probleem?"
"Met korte termijn bedoel ik morgen om half 12, als jullie bouwvakkers dan even pauze nemen dan kunnen wij de bouwplaats op. Ow ik ik heb snel antwoord nodig dus bel me binnen een uur terug"

Tuurlijk leggen we de hele bouwplaats even stil omdat meneer voor de 3e keer zijn zaakjes niet op orde heeft :?

* Communiceert al maanden dat de prognose is om in maand X te beginnen met bouwen. Definitieve datum is bekend en word gecommuniceerd en dat is maand Y, ofwel één maand later dan gepland.
Klant belt over de zeik op waarom ze later beginnen dan gezegd.
Nou er is nooit gezegd dat we zouden beginnen in maand X maar dat de prognose was dat we wilde beginnen in maand X waarbij meerdere keren aangegeven is dat dit van veel factoren afhankelijk is en daarom een prognose is.
Klant over de zeik want ze weet niet wat een prognose is 8)7

Klanten van een project klagen dat ze niet goed op de hoogte gehouden worden en willen dingen zsm horen als ze gebeurt zijn.
Vrouw krijgt vrijdag bepaald nieuw te horen over een project maar staat op dat moment nog op de bouwplaats van een ander project. Komt op kantoor en zet het direct op de mail naar de klanten.
Maandagochtend aantal klanten over de zeik dat ze het vrijdagmiddag mailt, dat doet ze expres want dan kunnen ze niet meer bellen :?
Dus als ze nieuws op vrijdag krijgt niet op vrijdag mailen, maar ook niet maandag want dat is te laat want ze wist het vrijdag al!!!

Uit de eigen collectie; bij ons op werk (werkplekbeheerder in de zorg) is het de normaalste zaak van de wereld om (veel) te laat of gewoon niet op een afspraak op te komen dagen en dan daarna boos worden op ons als we dan later geen tijd voor je hebben want we hebben een andere afspraak.
Idem met kapotte spullen, alles heeft spoed en moet snel en dan heb je de vervangende spullen een hele dag later binnen end an krijg je geen of na een maand een reactie :?

Voorbeeld: iemand belt op, warrig verhaal over een iphone die kapot is, ect. spoed, nood, ellende, snel, ect.
Collega maakt afspraak en er komt uiteraard niemand opdagen, belletje erachter aan maar geen gehoor.

Volgende dag zit ik in een Teams vergadering als er in eens 2 mensen als een malloot op de deur staan te bonken. Ik gebaar door het glas dat ik aan het bellen ben en wijs naar mijn scherm, bonken en panisch wijzen naar een laptop en iPhone, ik nogmaals gebaren maar ze gaan gewoon door.
Ik loop zichtbaar geïrriteerd naar de deur en vraag wat er aan de hand is. laptop doet raar, iPhone kapot, gedoe, ellende, ect dus ik verwijs ze naar onze helpdesk die het eerste aanspraak punt zijn want ik zit midden in een belangrijke vergadering. Neeeeee want ze hebben een afspraak, lijkt me sterk want ik zit al in een afspraak, ja nee het is met m'n collega want die hadden ze gebeld. Ging een lampje branden dat het de afspraak van gisteren was die op dat moment dus 27u te laat was, dus ze daar op gewezen. Dan krijg je als antwoord "Ja er kwam wat tussen maar ik ben er nu toch". Ja kerel maar nu is er bij mij iets tussen want ik zit midden in een vergadering.
Vervolgens probeert hij het in m'n handen te duwen zo van maak het maar ff dan haal ik het wel als je klaar bent.
Daarna maar een stuk botter geworden en gewoon nee gezegd en ze verwezen naar onze helpdesk, 3 weken later kregen we een melding, vast wat tussen gekomen.

Voor de duidelijkheid dit is een groep mensen die structureel afspraken niet nakomt, niet te bereiken is, niet communiceert en vooral hun eigen gang gaat.
Onze organisatie heeft een 24/7 helpdesk die het eerste aanspreekpunt zijn en als je ze daar op wijst dan is het steeds van "Ja dat weet ik toch niet joh", "daar ben ik niet van", "Ja ken jij dat niet ff regelen dan". Het gewoon pertinent niet willen horen, dan houd het ook bij mij een keertje op.

Ze komen soms wel eens opdagen en dan komen ze een iPhone omruilen, als je dan vraagt of ze het oude toestel bij zich hebben dan staan ze je glazig aan te kijken en krijg je bv de vraag "Wat moet je met de oude dan, die is kapot" Euhm...omruilen, dat is meestal dat jij iets aan mij geeft en ik iets terug aan jou.
Laatst ging iemand het defecte toestel halen, was op 3min lopen afstand. Kwam na 1,5u terug met "Ja hij is denk gejat ofzo mag ik dan nu de nieuwe". 8)7

Vorige week maandag na de storm werd ik s'morgens gebeld of ik met enige spoed eea kon na kijken op wat buitenlocaties. Sure daar ben ik voor, geen afspraken in de agenda dus in de auto gesprongen en er naar toe. Word ik na een uur gebeld "Ja je afspraak is hier" Wait whut ik heb helemaal geen afspraken. "Ja meneer die en die, hij zei dat hij wel een keer zou langslopen". Tja als ik 2x vraag of we een tijd kunnen afspreken omdat we niet altijd aanwezig zijn en ik krijg tot 2x toe terug "Ik loop wel een keer langs" dan bestaat de kans dat ik er dus ook echt niet ben.

De gene waar ik het hardst afgelopen tijd om heb gelachen was "Hey jij bent van de ICT toch" "Onze wachmachine doet raar kun je daar naar kijken" :P

/rant

Gabriël ITX

Acties:
  • +3Henk 'm!

• RMvanDijk
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 07-06 15:24
sapphire schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 00:11:
Voorbeeld: iemand belt op, warrig verhaal over een iphone die kapot is, ect. spoed, nood, ellende, snel, ect.
... , belletje erachter aan maar geen gehoor.
Misschien was dat wel het probleem met de telefoon? :P

Als ik deze allemaal zo lees, dan ben ik blij dat mijn frustraties meestal beperkt blijven door mensen die te laat aanschuiven in teams-meetings en klanten die haast hebben en vervolgens de data die ik nodig heb niet opsturen |:(

Acties:
  • +1Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

RMvanDijk schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 09:27:
[...]

Misschien was dat wel het probleem met de telefoon? :P

Als ik deze allemaal zo lees, dan ben ik blij dat mijn frustraties meestal beperkt blijven door mensen die te laat aanschuiven in teams-meetings en klanten die haast hebben en vervolgens de data die ik nodig heb niet opsturen |:(
Ze bellen ook voor een melding dus blijkbaar is er wel een werkende telefoon in de buurt ;)

Daarnaast moet het toestel echt serieus F*ed-up zijn wil het niet meer kunnen bellen. Gebeld worden kan zelfs als het toestel op het beginscherm staan na een reset :)

1x is een incident, 2x toeval, 3x een patroon, mag je zelf bepalen wat 25x+ dan is :+

Gabriël ITX

Acties:
  • +4Henk 'm!

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 07-06 13:51
Misschien gemakkelijk gedacht, maar is het dan ook niet gevalletje klant/gebruiker opleiden? Oftewel, nee wij helpen nooit als je zomaar langs loopt. Afspraak is ten allertijde verplicht. Maak je geen afspraak of kom je die niet na, dan sta je gewoon weer achter in de rij.

Ik heb dergelijke situaties ook wel mee gemaakt, kan gebeuren dat iemand een afspraak vergeet. Maar als het daarna nog is gebeurt dan ben ik daar hard in. Ik maak me echt niet druk om jouw probleem, mijn dag gaat gewoon verder met of zonder jou. Als jij wilt dat je probleem opgelost wordt door mij, dan regel je maar dat je er bent zoals afgesproken. Dat wordt immers ook van mij verwacht.

Acties:
  • +25Henk 'm!

• Tehh
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
Ik heb jaren op een camping gewerkt, we hadden een bar welke uit twee delen bestond. Het ene deel voor drinken en bestellen van eten en een apart deel waar snoep en ijs verkocht werden.
Op een mooie zonnige dag stond ik ijs te verkopen, en dus stond er een mooie rij met kinderen die allemaal 1 of 2 euro hadden gekregen. Ik sta daar dus geruime tijd het ene na het andere kind te bedienen en ik heb dus geen idee wat er verder in de kantine allemaal gebeurd. Komt er plots een moeder met een kwaaie kop naar mij toe:
Moeder: "Jij gaat NU mijn kind helpen, je negeert haar al de hele tijd!"
Ik: "Euh wat? Volgens mij staat iedereen netjes in de rij en ..."
Moeder: "Ze staat hier (wijst een stuk verderop naar de zijkant van de balie) al een KWARTIER, je gaat haar NU helpen!"
Ik: "Mevrouw, ik help iedereen die hier in de rij staat, ik kan niet ..."
Moeder trekt haar kind naar voren (dat kind is overigens zo groot als 2 turven en komt nauwelijks boven de balie uit, misschien heeft ze inderdaad wel een tijdje aan de zijkant gestaan).
Moeder: "Dat maakt mij niets uit, je gaat haar NU helpen, ze is al lang aan de beurt!"
Op dat moment breekt de shit uit, er komen nog twee moeders bij staan die er niet van gediend zijn.
Moeder 2: "Niets daarvan, mijn kinderen staan hier al minstens twintig minuten en zijn nu eindelijk aan de beurt!"
Moeder 1: "Ik wil dat je nu een [ijsje x] pakt voor mijn dochter!"
Moeder 2 tegen Moeder 1: "Je wacht maar op je beurt!"
Moeder 2 tegen mij: "Je gaat eerst mijn zoons helpen, die hebben netjes in de rij gestaan!"
Moeder 1 probeert daarop mij vast te pakken over de balie heen.
Ik ben sneller maar sta nu echt met mijn bek vol tanden toe te kijken terwijl die twee vrouwen staan te bekvechten.
Ik heb drie perenijsjes gepakt en op de balie gegooid, gezegd dat het van het huis was en ben de keuken in gegaan. Daarop verteld dat het tijd was voor roulatie en dat iemand anders bij die balie mocht staan.

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:23
Tehh schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 10:31:

Ik ben sneller maar sta nu echt met mijn bek vol tanden toe te kijken terwijl die twee vrouwen staan te bekvechten.
“...some men aren't looking for anything logical, like money. They can't be bought, bullied, reasoned, or negotiated with. Some men just want to watch the world burn.”

Joke is on them 8)

Alleen een kwaliteitspost begint met: "Let wel", "In mijn optiek", of "Je vergeet dat...". Jíj bent die kwaliteitsposter! || De Echte Hardcore Tweaker kijkt niet op Tweakers, maar verwijst naar Linus Tech Tips.

Acties:
  • +15Henk 'm!

• cadsite
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13:19
Wel al van vele jaren (pre-cloud tijdperk) terug, maar het blijft me toch bij...

Een collega belde me dat ik dringend moest langsgaan.
Eenmaal aangekomen krijg ik te horen dat er de afgelopen nacht in zijn auto was ingebroken en zijn laptop was gestolen.
"Maar dat was niet zo erg, ik moest gewoon de documenten op zijn desktop zetten."

Waarom neem je niet gewoon je documenten via de server?

Dat had ik wel willen doen, maar alles stond op mijn laptop onder "mijn documenten". Dus, zet nu maar weer alles daaronder op mijn desktop.

Er al eens aan gedacht dat "mijn documenten" lokaal is, dat lokaal is weg, dus ook de documenten.

Bon je wilt me dus niet helpen.

Doei...

Acties:
  • +10Henk 'm!

• Wozmro
Nog eentje die ik mij herinner van een paar jaar geleden.

Ik moest een inspectie doen van de elektrische installatie van 5 appartementen in een relatief oud appartementsgebouw in een Belgische kuststad.

Bleek 1 van de appartementen een bordeel te zijn, gewoon op de 2de verdieping tussen de 4 andere appartmenten die bewoond waren.

Nogal oud, duister en smoezelig, met briefje aan de voordeur ’stil zijn voor de buren aub’.
Belgische uitbaatster, ik had niet de indruk dat het schimmige toestanden waren.

De uitbaatster laat mij binnen en vraagt hoe lang het zal duren want er kwam nog een klant..

Ging wel lukken en ik wandel de woonkamer binnen terwijl ik door de papieren aan het bladeren ben, in de woonkamer kijk op en ik zie in de zetel een vrouw zitten met enorme, blote borsten. Ik schrik mij een bult en kijk dan nog eens goed en blijkt het zo’n levensechte pop te zijn.
Na nog eens goed kijken en even bekomen doe ik verder met mijn inspectie van de elektrische installatie.
Leuke aan de job is dat je in ieder hoekje en kantje mag rondkijken want je moet nakijken of de plannen overeenkomen met de reële situatie (plaats stopcontacten, lichtpunten, toestellen,..) :)
Van het rommelige webcamhoekje naar de keuken waar er in de kast onder de gootsteen een berg lege sterkedrankflessen lagen. Dan naar de badkamer waar een grote stapel verse handdoeken lag (douchen op voorhand verplicht denk ik?).
En dan nog een rondje langs de slaapkamers, in de eerste slaapkamer was het donker dus ik wil het licht aan doen maar het blijft redelijk donker, ’er is niet echt verlichting’ zegt de bazin. Ik kijk naar het plafond en zie er een blacklight-tl, o ja op die manier.
Matrassen met plastiek er over en een A4’tje met foto’s met de verschillende standjes die mogelijk waren ter inspiratie.

Elektrische installatie was in orde.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:56

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Off-topic.

[Voor 95% gewijzigd door Ardana op 03-03-2022 09:24]

ping 127.212.23.124

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Keltie
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 01-06 10:58
Off-topic

[Voor 97% gewijzigd door Ardana op 03-03-2022 09:25]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Wren
  • Laatst online: 19:40
Off-topic

[Voor 97% gewijzigd door Ardana op 03-03-2022 09:25]

• dj.verhulst

*Word gebeld door klant om 9.31u, ofwel die zat te wachten.
"Ik heb de brief gezien over de oplevering van mijn appartement en ik kan de slotsom niet betalen want mijn bouwdepot is leeg".
"Iets in de trand van ow wat vervelend hoe kan dat nou"
"Ja ik geloof dat ik iets teveel heb uitgegeven aan meerwerk maar ik ga mijn hypotheek ophogen en daarvoor moet het getaxeerd worden. Dat moet op zeer korte termijn gebeuren anders hebben jullie een probleem".
"Anders hebben wij een probleem?"
"Met korte termijn bedoel ik morgen om half 12, als jullie bouwvakkers dan even pauze nemen dan kunnen wij de bouwplaats op. Ow ik ik heb snel antwoord nodig dus bel me binnen een uur terug"

Tuurlijk leggen we de hele bouwplaats even stil omdat meneer voor de 3e keer zijn zaakjes niet op orde heeft :?

Voor de duidelijkheid dit is een groep mensen die structureel afspraken niet nakomt, niet te bereiken is, niet communiceert en vooral hun eigen gang gaat.
Onze organisatie heeft een 24/7 helpdesk die het eerste aanspreekpunt zijn en als je ze daar op wijst dan is het steeds van "Ja dat weet ik toch niet joh", "daar ben ik niet van", "Ja ken jij dat niet ff regelen dan". Het gewoon pertinent niet willen horen, dan houd het ook bij mij een keertje op.

Ze komen soms wel eens opdagen en dan komen ze een iPhone omruilen, als je dan vraagt of ze het oude toestel bij zich hebben dan staan ze je glazig aan te kijken en krijg je bv de vraag "Wat moet je met de oude dan, die is kapot" Euhm...omruilen, dat is meestal dat jij iets aan mij geeft en ik iets terug aan jou.
Laatst ging iemand het defecte toestel halen, was op 3min lopen afstand. Kwam na 1,5u terug met "Ja hij is denk gejat ofzo mag ik dan nu de nieuwe". 8)7

Vorige week maandag na de storm werd ik s'morgens gebeld of ik met enige spoed eea kon na kijken op wat buitenlocaties. Sure daar ben ik voor, geen afspraken in de agenda dus in de auto gesprongen en er naar toe. Word ik na een uur gebeld "Ja je afspraak is hier" Wait whut ik heb helemaal geen afspraken. "Ja meneer die en die, hij zei dat hij wel een keer zou langslopen". Tja als ik 2x vraag of we een tijd kunnen afspreken omdat we niet altijd aanwezig zijn en ik krijg tot 2x toe terug "Ik loop wel een keer langs" dan bestaat de kans dat ik er dus ook echt niet ben.

De gene waar ik het hardst afgelopen tijd om heb gelachen was "Hey jij bent van de ICT toch" "Onze wachmachine doet raar kun je daar naar kijken" :P

/rant
Zulke klanten die een duur huis kopen hebben soms wat bijzonder view op dingen .
was ooit bij een makelaar bezig die een hele dure woonwijk moest verkopen en dan hoor je de medewerkers praten met hun klanten , sommige klanten herkende ik wel ,, na einde gesprek soms met de medewerkers zitten bulderen van het lachen , iemand besteld heel duur natuursteen ,, betaald de rekening te laat , spul komt niet op tijd bouwer kan niet door moet terug komen kost extra geld willen ze niet betalen bouwer komt niet , makelaar moet het maar regelen anders krijgen zij ook geen geld .. makelaar laat contract ontbinden , huis word af gemaakt zonder dat natuursteen en verkocht , oude klant wil ineens wel betalen, is verbaast dat huis verkocht is , boos dreigt met een klacht bij een overkoepelende instantie. makelaar gaapt en trekt gekke bekken , wij zitten verder op te gniffelen . weken later zit ik bij die klant aan te horen hoe onbeschoft en onprofessioneel bepaalde makelaars zijn .....

En zo'n klant als je volgens afspraak komt en dan niet opdaagt of je afwimpelt dat het toch niet uit komt, en dan belt later dat je wel moet komen ,, maar ik zit nu ergens anders, oh dan kom je toch naar hier ,, en die klant dan? ,, ik was eerst ,, maar U was er niet , en de kapotte laptop ook niet ,, maar nu ben ik wel je heb 40 min ,, einde gesprek ,, baas ff snel gebeld gebeld,, die zegt ga maar gewoon verder met je huidige klus en opdrachten, ik bel wel . een 2 uur later belt die klant weer ,, waar blijf jij , je zou komen ,, eh nee, ben inmiddels bezig met een afspraak, met de baas gebeld U word opnieuw ingepland, nee zij dat jij nu moet komen , kom je weer niet zorg ik dat je ontslagen word.. oh ,, baas weer gebeld, baas zegt zegt ze dat ?? niks daar van ik ga over de planning en niet zij , ga maar gewoon door, en neem haar telefoon niet meer op mocht ze bellen , ik ga wel bellen . en dan 10 gemiste berichten.

Je heb ze erbij zitten .

Of ik kom ergens zijn ze bezig met een verbouwing , geen stroom ,, half donker daar en koud ,, hoe ga ik een nieuwe computer aan het netwerk knopen ?? gewoon het is toch een laptop, ja , maar de server en netwerk printer en internet niet ... en die accu's zijn meestal bijna leeg oh kom morgen dan maar ,, ( was vrijdag ) wij moeten werk in halen kan jij ook wel doen ,, sorry heb al het nodige staan privé voor het weekend , maar kan wel even vragen aan de planning of iemand zaterdag beschikbaar is, oh dat zeg je maar af , werk gaat voor het meisje ( was toen al getrouwd en kinderen ) , baas gebeld , niemand beschikbaar in de week erop op een dinsdag kan er iemand komen ,, klant boos, ik vraag het je toch? , ( leek meer op commanderen( je moet wel iets voor je klanten doen, en maar zeuren ,, ben maar gewoon vertrokken laptop achter gelaten ,, baas gebeld ,, klant hoog in de boom ,, verkoper belt zeuren jij kan toch wel ff 2 uurtjes wat doen ? nee mijn zoon viert zijn verjaardag hij wil graag met zijn opa's en oma's BBQ hij is 10 jaar, ik heb het beloofd en dat ga ik niet verbreken. ga zelf maar dat ding aan het netwerk knopen . wat ie wel niet dacht. na het weekend krijg ik een interne klacht dat ik onbeschoft was tegen een senior verkoper, , terwijl ik een senior buitendienst medewerker en net zo oud,, , ik naar de baas ermee , verhaal uitgelegd ,, niks meer over gehoord. andere collega heeft die laptop aan het netwerk gehangen.

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18:44
Op een spoorlijn zijn 2 fabrieksaansluitingen. Een bepaalde goederenvervoerder (in België) gaat eerst naar de ene aansluiting, doet daar zijn job, komt dan terug op de spoorlijn om naar de 2de aansluiting te rijden om daar nog wat wagens af te zetten of aan te pikken.
Die 2de aansluiting is echter met een handmatigbediende wissel in hoofdspoor en er staan geen seinen die toegang geven tot die fabriek. Een toestand uit vroegere tijden, maar die fabriek heeft jarenlang geen treinen meer ontvangen, maar nu er subsidies te krijgen zijn, willen ze terug treinen zien ipv vrachtwagens. Met het gevolg dat er iemand van de infrastructuurbeheerder ter plaatse moet komen, treintje moet laten stilvallen, wisseltje draaien, en dan de trein binnenbegeleiden. Wisseltje terug goed leggen en dan mogen de reizigerstreinen ook terug rijden.
Dus op een dag dat ik van dienst ben, meldt die trein zich klaar in het eerste fabriek, uren voor zijn geplande rit. Ik had echter die week een "schokkende gebeurtenis" meegemaakt, en men had een debriefing ingepland; "dat kan om dat uur, dan zijn we nog ruim klaar voor je naar die aansluiting moet".
Dus men geeft aan mij door dat die trein reeds klaar is, maar uren voor zijn rijpad. Ik geef aan dat ik geen tijd heb, omdat er nog een debriefing is ingepland, en die trein mag toch nog niet rijden wegens geen geldig rijpad.
Dus vanuit het seinhuis geeft men dit door aan de trein "rijpad niet geldig want veel te vroeg". Iets later neemt het seinhuis terug met mij contact op. Die trein heeft betaald voor een nieuw rijpad dat uren vroeger ligt tot aan zijn oorspronkelijk rijpad, tot aan het eerste station. Dan zou die verder rijden onder zijn oud nummer. Stel ik de vraag "en zijn de uren aangepast in het oude rijpad?". Dat bleek dus niet het geval te zijn.
Heb ik gezegd "trek die trein al maar van die eerste fabriek weg, daar heeft die ten slotte voor betaald, en zet die dan maar aan de kant in het station, tot het tijd is."
Dus het seinhuis doet dat. Iets later terug telefoon "bestuurder meldt dat als die nog langer moet wachten, dat die over zijn uren gaat."
Mijn antwoord "probleem van de spoorwegonderneming. Moeten ze maar een nieuwe bestuurder opsturen."

Ik weet goed genoeg dat die bestuurder die dag gewoon 1 rit heeft. Van de haven naar de eerste fabriek, naar de 2de fabriek, en dan terug naar de haven. En dan mag die bestuurder beschikken. Ik ga mij niet allerlei bochten wringen omdat die bestuurder uren vroegen naar huis kan.

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

Acties:
  • +17Henk 'm!

• Jacco011
  • Niet online
Op het werk zijn iPhones (iPhone SE 2020 en ouder) van de zaak nu persoonlijk eigendom geworden. De mobieltjes kunnen de medewerkers behouden en ze krijgen nu een maandelijkse vergoeding om hiermee een abonnement en mobiel van te kunnen kopen en onderhouden, waarmee ze voor het werk bereikbaar zijn.

Nu hebben we een medewerker in de afdeling Facility, die altijd ‘in naam van’ samen met de betreffende medewerker de ICT-support binnenstormt. Dan weten direct alweer hoe laat het is.

X: Ik wil graag van de iPhone van Y de batterij laten vervangen.
Ik: Als het goed is zijn deze mobieltjes nu persoonlijk eigendom en niet meer van de zaak?
X: Ja, maar ik wil graag weten of ik de iPhone kan laten repareren.
Ik: Nee, niet meer bij ons. Als het goed is krijgen jullie een vergoeding van 40 euro en dat is bedoeld voor een abonnement en reparatie of de koop van een nieuwe mobiel, maar wij doen geen reparaties of uitgave van mobieltjes meer en dat hebben wij voor privé mobieltjes ook nooit gedaan, alleen voor mobieltjes van de zaak.
X: Maar 40 euro dekt de kosten niet, alleen het abonnement kost al 20 euro.
Ik: De medewerker Y heeft de iPhone feitelijk gratis mogen houden, waardoor als we de huidige waarde erbij pakken, medewerker Y op dit moment profijt heeft.
X: Maar met 40 euro dekt het gewoon de kosten van een mobiel en abonnement niet. Mobieltjes gaan zo snel stuk.
Ik: Een reparatie van de batterij voor deze iPhone kost ongeveer 80 euro en dan kun je er zo weer een jaar of twee mee verder. Ik heb anders nog wel een adres waar ze dit repareren.
X: Nee, die gaan echt niet langer dan 1-2 jaar mee.
Ik: Je kunt me niet vertellen dat een iPhone maar 1 jaar mee gaat en dan een nieuwe gekocht wordt?
X: Jawel
Ik: Als ik nu kijk, kost een iPhone SE 2020 €450, dus 12x €40 = €480 en dan is er nog €30 over. Dat dekt niet ook nog de abonnements kosten in dat jaar, maar deze iPhone gaat toch echt minstens 2 jaar mee, komen we uit op 24x €40 = €960 - €450 = €510. Het abonnement kost €20 per maand = €480 per jaar. Dan kom ik uit op €30 die medewerker Y na 2 jaar nog over heeft. Dus feitelijk is het salaris van Y per jaar om €15 gestegen.
Ik: Iedereen is hierover geïnformeerd en dit beleid is door het bedrijf zo ondertekend en uitgevoerd. Ik kan je helaas niet verder helpen.
X: Een fijne dag nog. (loopt weg met een ondankbare blik)

Acties:
  • +10Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Laatst online: 08:23
Jacco011 schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 12:01:
Op het werk zijn iPhones (iPhone SE 2020 en ouder) van de zaak nu persoonlijk eigendom geworden. De mobieltjes kunnen de medewerkers behouden en ze krijgen nu een maandelijkse vergoeding om hiermee een abonnement en mobiel van te kunnen kopen en onderhouden, waarmee ze voor het werk bereikbaar zijn.
Mooi risico afschuiven van de werkgever. Als dat ding valt kan je zelf eerst gaan lappen om wat nieuws en vergelijkbaars te krijgen. En ze moeten zeker een iPhone hebben?
Tsja, ergens kan ik een lach en een gedachte: "Wie goed doet goed ontmoet" niet onderdrukken. Ik heb een aantal jaar bij een onderaannemer van grote bouwfirma's gezeten en die flikken EXACT hetzelfde. Veel dingen die je noemt komen herkenbaar voor... Alleen door de aannemer zelf. Vrijdagmiddag laat een mail sturen dat de start van jouw onderdeel maandagochtend niet gaat. Terwijl een week daarvoor juist gebeld werd dat het vervroegd moest worden. Wekenlang jou niet nodig hebben en geen akkoord geven op start werkzaamheden en vervolgens stress, of je niet op zaterdag aan de gang kan. Op verzoek van de uitvoerder afwerklijsten niet plaatsen om schade te voorkomen en vervolgens alle facturen vasthouden, want werkzaamheden niet afgerond. U begrijpt, een dag later zat alles erop. Verwachten dat je van etage 1 links onder naar etage 5 rechtsboven gaat, dan naar gebouw 3, vervolgens gebouw 2, etc... Op 1 dag. In plaats van, zoals je aanbood, gewoon meters maken. Bestekken lopend veranderen. Leidingen buiten de tekening om om laten leggen, want dat was makkelijker, en vervolgens boos worden als ze doorboord worden. Er was een reden waarom ze op deze manier op tekening staan. Volgens een montageplan onderdeel x1 en x2 moeten leveren en dan klachten krijgen dat ze niet kunnen opleveren, want y4 mist nog... Boos worden dat je zaken die niet op tekening staan, niet in het bestek staan en niet overeen gekomen zijn niet geleverd hebt. Boos zijn omdat je iets niet wilt maken zoals het op hun tekening staat... Omdat de wet dit verbiedt. En dan was ik de onwillende klootzak.

[Voor 5% gewijzigd door Pizza_Boom op 12-03-2022 02:34]

• HSG
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 07-06 12:56
Pizza_Boom schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 02:25:

Boos zijn omdat je iets niet wilt maken zoals het op hun tekening staat... Omdat de wet dit verbiedt. En dan was ik de onwillende klootzak.
Ik snap deze niet. Bedoel je hiermee dat ze ook hun eigen tekening hadden of...?

• jadjong
HSG schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 10:04:
[...]

Ik snap deze niet. Bedoel je hiermee dat ze ook hun eigen tekening hadden of...?
Men maakt zelf een tekening en stuurt die naar Pizza_Boom, die op zijn beurt weigert het volgens tekening te fabriceren omdat dit wettelijk niet toegestaan is.

• HSG
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 07-06 12:56
jadjong schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 10:09:
[...]

Men maakt zelf een tekening en stuurt die naar Pizza_Boom, die op zijn beurt weigert het volgens tekening te fabriceren omdat dit wettelijk niet toegestaan is.
Zo'n tekening moet door een erkent architect bureau gaan en beoordeeld worden door de gemeente of...? Ik weet niet wat de wettelijke procedure is.

• jadjong
Constructief wel.
Ik weet niet waar het om gaat, maar een stopcontact naast een badkuip is wettelijk niet de bedoeling en kan iedereen ongestoord intekenen. Vaak niet eens bewust. Bij dat soort conflicten moet je het hebben van de elektricien zelf. Projectontwikkelaars vragen bij grote panden vaak per discipline een globale offerte op en pas twee jaar later, als de kopers of huurders in het spel komen, wordt er een definitieve indeling gemaakt. Deel je die informatie niet goed onderling (of de klant twijfelt te lang) dan kan het zo maar zijn dat de vloerverwarming van drie vergaderruimtes een enkele zone is. |:(
Zelf wel eens in een ruimte gestaan waar ik tijdens het aftekenen twee meter te kort kwam. :? Men had voordat ik bij het project betrokken was toiletten en serverruimte (vroeger had je die nog ;)) omgewisseld omdat het beter uit kwam met leidingen voor koeling en riool. Vast een valide reden, maar ik mistte wel ruimte die ergens in het pand gevonden moest worden. Met alle kosten die daar weer bij horen. :/ En drie dagen later reed men een zooi pallets met tegels en toiletpotten de ruimte in, die waren ook nog niet helemaal op de hoogte. :+ Mocht je ooit een toiletruimte in lopen waarvan het laatste hokje veeeeeel groter is dan de andere vier, dan weet je nu de reden. :P

Voor mij een reden om zo vroeg mogelijk ergen bij betrokken te raken en op termijn scheelt dat een hele hoop onbeschofte klanten. Of ze zijn diep van binnen onbeschoft, maar je geeft ze geen reden om het te uiten. De opmerkelijke blijf je houden. 8)

[Voor 8% gewijzigd door jadjong op 12-03-2022 11:18]

• Wozmro
Badkamers, keukens, ik kan er van meespreken op gebied van elektriciteit.

Ja maar, de koper wilde op het laatste moment toch liever een bad ipv een douche... daarom dat er een stopcontact naast de badkraan zit? Gaan we niet laten passeren.

Een te verplaatsen stopcontact in een afgewerkte badkamer is een heel erg duur stopcontact.

• Jacco011
  • Niet online
[quote]Pizza_Boom schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 02:25:
[...]
Mooi risico afschuiven van de werkgever. Als dat ding valt kan je zelf eerst gaan lappen om wat nieuws en vergelijkbaars te krijgen. En ze moeten zeker een iPhone hebben?
[...]

Nee, ze moeten alleen bereikbaar zijn via de telefoon. Je kunt dus ook prima een 100 euro budget phone gebruiken. Daarnaast gebruik je je mobiel ook privé en aangezien het nu hun eigendom is, heeft het werk er ook verder niks over te zeggen hoe en wat jij met je mobiel doet. Voorheen deden wij reparaties, maar 90% van alle gevallen moesten we alleen de batterij na 2-3 jaar wisselen.
Het is ook het eerste bedrijf die ik ken, waar je überhaupt een vergoeding krijgt. Bij vorige bedrijven ging in de IT de communicatie deels via Whatsapp of moest je met je eigen mobiel bellen als je extern was en daarvoor kreeg ik (en andere) helemaal niks voor betaald.

• Pizza_Boom
HSG schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 10:15:
Zo'n tekening moet door een erkent architect bureau gaan en beoordeeld worden door de gemeente of...? Ik weet niet wat de wettelijke procedure is.
Wij zaten met staalbouw vooral aan de buitenkant van een gebouw... Het proces bij nieuwbouw is als volgt (renovatie is veel lastiger omdat je dan met verworven rechten, bestaande en nieuwe delen en dergelijke zit):
- Er is een bouwplan, daarvoor neemt een projectontwikkelaar een architect in de hand. Die maakt een ontwerp wat aan de eisen van een projectontwikkelaar voldoet. Vaak zitten hier gemeentelijke of landelijke eisen m.b.t. invulling achter (bijvoorbeeld een x percentage woningen beschikbaar voor mindervaliden). Dat wordt ingediend, komt een voorlopige vergunning voor en dan komt er een aannemer kijken, vaak na een aanbesteding. Verder te noemen hoofdaannemer.
- De hoofdaannemer maakt, in samenspraak met de architect, een berg technische details. Hoe ziet een muur eruit in de doorsnee. Hoe dik zijn de stenen, worden het bakstenen of steenstrips, etc. Hierin komen ook al de eerste details voor de afwerking. Je mag niet zeggen dat je kranen van Grohe wilt. Je mag wel zeggen dat je kranen Grohe type XYZ wil... Of gelijkend. Bij voorbaat leveranciers uitsluiten, zeker als het een tak is waar men eigen producten heeft, is eigenlijk niet toegestaan, terwijl het een publiek geheim is dat iedere aannemer zijn eigen vaste leveranciers heeft waarmee hij het gros van het werk doet. Hiermee is als het ware het bestek opgezet. De schetsen van de architect zijn vertaald naar tekeningen waarop andere aannemers, de onderaannemers of leveranciers, hun prijs gaan bepalen.
- Dit is het moment dat er een aanvraag neergelegd wordt bij de leveranciers. Ik bekijk het bestek en ga bepalen of het voor mij überhaupt lonend is om een aanbieding te maken. Als ik een aanbieding maak, wijk ik eigenlijk altijd af van het bestek. Waarom? Omdat het nooit 100% kan, mag of past met mijn producten.
- Er wordt dan nog een aantal keer heen en weer getennist, want de prijs is vaak te hoog, dus alternatieven aanbieden, blabla. Uiteindelijk komt er een winnaar uit. Ik weet als ik inschrijf vaak nog niet welke partij beton levert. Of kozijnen. Maar daar ben ik wel van afhankelijk.

Als het project in uitvoer gaat, kom je veelal in de tekenfase dingen tegen die niet mogen. Bijvoorbeeld een dikkere isolatielaag dan voorzien, om aan de geëiste isolatiewaarden te komen. Dat kan er bijvoorbeeld voor zorgen dat de vloer hoger komt te liggen. Als staalleverancier heb je veel te maken met veiligheid, de architect wil alles esthetisch passend. Een voorbeeld daarvan is bijvoorbeeld dat alle horizontale kozijnstijlen in 1 lijn moeten liggen. En een hekwerk moet dan vaak meelopen, ook met horizontale stijlen. En dat wordt gevaarlijk, want even plat gezegd mag er niks horizontaals zijn waar je op kan klimmen onder de 70 cm, als je daardoor aan de andere kant kan vallen. Een doorgang voor bijvoorbeeld een deur heeft een minimale hoogte en breedte. Als je dan de vloer hoger gaat maken omdat je dikkere isolatie gebruikt, moet de doorgang hoger worden. En als de "klant" dat dan niet wilt, heb je een discussie, want van een leverancier mag je verwachten dat hij ter zake kundig is, hij is aansprakelijk als het niet aan de eisen voldoet. Anders gezegd: Als ik iets lever dat niet voldoet, is het mijn schuld. En die schuld draag ik niet, dat weiger ik.

Alles wat je in een gebouw plaatst en van constructieve aard of veiligheidsgerelateerd is, moet berekend of getest zijn. En die architect kan wel willen dat ik een glazen opening van 4 meter maak, maar als ik dat constructief niet rond krijg, kan ie op zijn kop gaan staan, ga ik het niet leveren. Ik sta voor het hekje als er iemand dood valt en blijkt dat mijn zaken niet voldoen.

In veel gevallen zijn er 3 keuzes: Het klopt esthetisch, het is constructief in orde of het is goedkoop. Daarvan mag je er 2 kiezen. Ik heb de keuze voor een deel en zal ALTIJD constructief kloppend kiezen, dus mag mijn klant kiezen: Constructief kloppend en esthetisch in orde wordt duur. Constructief kloppend en betaalbaar wordt niet de mooiste oplossing. Esthetisch kloppend en betaalbaar klopt constructief niet en lever ik niet.

• Pizza_Boom
Jacco011 schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 12:47:
Nee, ze moeten alleen bereikbaar zijn via de telefoon. Je kunt dus ook prima een 100 euro budget phone gebruiken. Daarnaast gebruik je je mobiel ook privé en aangezien het nu hun eigendom is, heeft het werk er ook verder niks over te zeggen hoe en wat jij met je mobiel doet. Voorheen deden wij reparaties, maar 90% van alle gevallen moesten we alleen de batterij na 2-3 jaar wisselen.
Het is ook het eerste bedrijf die ik ken, waar je überhaupt een vergoeding krijgt. Bij vorige bedrijven ging in de IT de communicatie deels via Whatsapp of moest je met je eigen mobiel bellen als je extern was en daarvoor kreeg ik (en andere) helemaal niks voor betaald.
Ik doe incidenteel wat op mijn privételefoon, maar als ik bereikbaar moet zijn zorgt de baas maar voor een werktelefoon. Als ik die niet privé mag gebruiken helemaal prima, maar ik ga niet permanent mijn privételefoon inzetten.

Ik heb vroeger wel vaker een telefoonvergoeding gehad. Dat vind ik niet bijzonder. In mijn laatste werk had ik een telefoon van de zaak. Die heb ik ook gewoon weer ingeleverd dat ik wegging. Daarop haalde ik mijn email binnen, zat ik in de telefoonloop voor doorverwijzen bij geen gehoor, kon ik intern doorverbinden, alles. Ik ben wel eens vanuit mijn werk doorgegaan naar een vakantie, dan bleef ie netjes in mijn la achter. In de zomersluiting ging ie uit die 3 weken. Als een collega moest bellen en het normale netwerk eruit lag, kreeg ie zonder problemen die telefoon. Zonder werktelefoon heb ik ook geen whatsapp voor bedrijfszaken. De groeten verder, anders zit straks mijn privécloud helemaal vol met werkzooi.

[Voor 8% gewijzigd door Pizza_Boom op 12-03-2022 16:57]

• Pizza_Boom
jadjong schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 11:15:
Voor mij een reden om zo vroeg mogelijk ergen bij betrokken te raken en op termijn scheelt dat een hele hoop onbeschofte klanten. Of ze zijn diep van binnen onbeschoft, maar je geeft ze geen reden om het te uiten. De opmerkelijke blijf je houden. 8)
Wij zaten, omdat we op prefab werkten, veelal bij het begin van het tekenwerk aan tafel, maar kwamen met bepaalde delen pas vrij laat weer terug. Kon rustig anderhalf jaar overheen gaan. Wij gingen altijd alleen aan de gang met maat- en vormdefinitief tekenwerk... Anders blijf je wijzigen. Ooit eens een betonleverancier gehad, die had een kleine wijziging. Dat is normaal, in vormdefinitef tekenwerk worden permanent voorzieningen aangebracht, zeker bij prefabdelen. Schroefhuls links, leiding rechts, hijsoog zus, uitsparing zo. Allemaal niet zo'n probleem. Alleen had deze eikel besloten de diktes van diverse wanden van inhijsdelen ook even mee te wijzigen, maar dit niet benoemd. Ik ga niet iedere keer alle maten naast elkaar houden om te kijken of er kritische maatvoering gewijzigd is, dat is immers niet vormdefinitief. Dan sta je op een bouw en is opeens je glasplaat 4 cm te kort. Heeft je ligger die over de staanders die aan zo'n wand zitten komt centimeters ruimte omdat ie over een hoek staat. Zijn gezellige discussies die je dan mag voeren. "Je checkt toch altijd het tekenwerk?" Nee, niet volledig. Ik heb vormdefinitief tekenwerk, dus maatvoeringen die gewijzigd worden zijn vormwijzigingen en moeten worden aangegeven.

Of bouwers die veel te laat zijn en alvast wat prefab willen vrijgeven voor productie. Op een etage heb je vloerplaat A op de hoek, B1, B2, B3 en B4 in het midden (in de basis dezelfde plaat, maar net een fractie verschillend met instortvoorzieningen) en dan plaat C op de hoek. Dan wil men B1, 2, 3 en 4 alvast in productie geven, maar zijn A en C nog niet klaar en heb ik die nog niet gekregen. Ik geef dan niks vrij, want ik heb ook A en C nodig om mijn voorzieningen op aan te brengen. Voor mij heeft het namelijk wel verband met elkaar en moet het stroken. Lekkere discussies altijd. :+

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:57

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Tijdens mijn stage in 2005, een MKB bedrijfje in de automatisering met +/- 5 medewerkers waarvan er een aantal part-time werkten, en ik was alleen op kantoor. Dat gebeurde soms wel eens, want de eigenaar moest wel eens naar een klant toe, en de compagnon was ook vaak ellenlange pauzes aan het houden. De collegiale verhoudingen lagen ook niet heel goed daar. :P

Maar goed, ik moest een werkbon opzoeken en die lag op het bureau van de baas. Wat er precies speelde weet ik niet, maar bij het zoeken van de juiste werkbon las ik per ongeluk een brief die ik eigenlijk niet had mogen lezen: Een boze klant was het niet eens met een factuur, en dreigde eventjes om zijn SUV in de pui te 'parkeren' van het gebouw. Daaraan vast hing een brief van de baas waarin stond dat die niet onder de indruk van het dreigement was, en dat hij bij constatering politie zou inschakelen etc...

Wat er voor was gevallen weet ik niet, boeit me ook niet, maar ik vond het wel opmerkelijk.
Maar ik geef toe dat ik het niet had mogen lezen ;).

In de tijd van diezelfde stage was diegene die de verkoop regelde op vakantie, en ik moest ik als stagiair een deel van zijn taken overnemen. Voor mij is dat een nieuwe taak, dus dan kan je verwachten dat hier in fouten worden gemaakt. Op een vrijdagavond was ik met een mede-stagair samen op de zaak, en een klant belde om 16:00 op of de licentie voor zijn Windows server al binnen was. Ik kijk in het systeem: "Eh.. nee! Hij zou vandaag aan moeten komen bij u zie ik. Verstuurd via DHL". De klant ging over de zeik: "Ja, ik wil hem voor 17:00 hebben. Je regelt maar wat! Desnoods stap je in de auto en rijd je zelf naar DHL toe om hem daar op te halen!". Echt, hij was echt op volle toeren. "Nou, ik ga de verbinding verbreken, want dit leidt nergens naar!" Ik en mijn medestagiar waren stevig geschrokken, hebben de eigenaar even gemaild, en hebben maar wat vroeger weekend gevierd.

De week erop was ik bij een klant, en ik kreeg telefoon dat er iemand voor mij op de zaak was. "Ja, het is dhr. <Bladie bla> van <Bedrijfsnaam>, die jij vrijdag aan de telefoon had." Wat bleek, hij wou eventjes zijn excuses aanbieden voor zijn telefonische preek :).

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee