Afgelopen tijd is het weer schering en inslag bij vrouwlief.
*Word gebeld door klant om 9.31u, ofwel die zat te wachten.
"Ik heb de brief gezien over de oplevering van mijn appartement en ik kan de slotsom niet betalen want mijn bouwdepot is leeg".
"Iets in de trand van ow wat vervelend hoe kan dat nou"
"Ja ik geloof dat ik iets teveel heb uitgegeven aan meerwerk maar ik ga mijn hypotheek ophogen en daarvoor moet het getaxeerd worden. Dat moet op zeer korte termijn gebeuren anders hebben jullie een probleem".
"Anders hebben wij een probleem?"
"Met korte termijn bedoel ik morgen om half 12, als jullie bouwvakkers dan even pauze nemen dan kunnen wij de bouwplaats op. Ow ik ik heb snel antwoord nodig dus bel me binnen een uur terug"
Tuurlijk leggen we de hele bouwplaats even stil omdat meneer voor de 3e keer zijn zaakjes niet op orde heeft
* Communiceert al maanden dat de prognose is om in maand X te beginnen met bouwen. Definitieve datum is bekend en word gecommuniceerd en dat is maand Y, ofwel één maand later dan gepland.
Klant belt over de zeik op waarom ze later beginnen dan gezegd.
Nou er is nooit gezegd dat we zouden beginnen in maand X maar dat de prognose was dat we wilde beginnen in maand X waarbij meerdere keren aangegeven is dat dit van veel factoren afhankelijk is en daarom een prognose is.
Klant over de zeik want ze weet niet wat een prognose is
Klanten van een project klagen dat ze niet goed op de hoogte gehouden worden en willen dingen zsm horen als ze gebeurt zijn.
Vrouw krijgt vrijdag bepaald nieuw te horen over een project maar staat op dat moment nog op de bouwplaats van een ander project. Komt op kantoor en zet het direct op de mail naar de klanten.
Maandagochtend aantal klanten over de zeik dat ze het vrijdagmiddag mailt, dat doet ze expres want dan kunnen ze niet meer bellen
Dus als ze nieuws op vrijdag krijgt niet op vrijdag mailen, maar ook niet maandag want dat is te laat want ze wist het vrijdag al!!!
Uit de eigen collectie; bij ons op werk (werkplekbeheerder in de zorg) is het de normaalste zaak van de wereld om (veel) te laat of gewoon niet op een afspraak op te komen dagen en dan daarna boos worden op ons als we dan later geen tijd voor je hebben want we hebben een andere afspraak.
Idem met kapotte spullen, alles heeft spoed en moet snel en dan heb je de vervangende spullen een hele dag later binnen end an krijg je geen of na een maand een reactie
Voorbeeld: iemand belt op, warrig verhaal over een iphone die kapot is, ect. spoed, nood, ellende, snel, ect.
Collega maakt afspraak en er komt uiteraard niemand opdagen, belletje erachter aan maar geen gehoor.
Volgende dag zit ik in een Teams vergadering als er in eens 2 mensen als een malloot op de deur staan te bonken. Ik gebaar door het glas dat ik aan het bellen ben en wijs naar mijn scherm, bonken en panisch wijzen naar een laptop en iPhone, ik nogmaals gebaren maar ze gaan gewoon door.
Ik loop zichtbaar geïrriteerd naar de deur en vraag wat er aan de hand is. laptop doet raar, iPhone kapot, gedoe, ellende, ect dus ik verwijs ze naar onze helpdesk die het eerste aanspraak punt zijn want ik zit midden in een belangrijke vergadering. Neeeeee want ze hebben een afspraak, lijkt me sterk want ik zit al in een afspraak, ja nee het is met m'n collega want die hadden ze gebeld. Ging een lampje branden dat het de afspraak van gisteren was die op dat moment dus 27u te laat was, dus ze daar op gewezen. Dan krijg je als antwoord "Ja er kwam wat tussen maar ik ben er nu toch". Ja kerel maar nu is er bij mij iets tussen want ik zit midden in een vergadering.
Vervolgens probeert hij het in m'n handen te duwen zo van maak het maar ff dan haal ik het wel als je klaar bent.
Daarna maar een stuk botter geworden en gewoon nee gezegd en ze verwezen naar onze helpdesk, 3 weken later kregen we een melding, vast wat tussen gekomen.
Voor de duidelijkheid dit is een groep mensen die structureel afspraken niet nakomt, niet te bereiken is, niet communiceert en vooral hun eigen gang gaat.
Onze organisatie heeft een 24/7 helpdesk die het eerste aanspreekpunt zijn en als je ze daar op wijst dan is het steeds van "Ja dat weet ik toch niet joh", "daar ben ik niet van", "Ja ken jij dat niet ff regelen dan". Het gewoon pertinent niet willen horen, dan houd het ook bij mij een keertje op.
Ze komen soms wel eens opdagen en dan komen ze een iPhone omruilen, als je dan vraagt of ze het oude toestel bij zich hebben dan staan ze je glazig aan te kijken en krijg je bv de vraag "Wat moet je met de oude dan, die is kapot" Euhm...omruilen, dat is meestal dat jij iets aan mij geeft en ik iets terug aan jou.
Laatst ging iemand het defecte toestel halen, was op 3min lopen afstand. Kwam na 1,5u terug met "Ja hij is denk gejat ofzo mag ik dan nu de nieuwe".
Vorige week maandag na de storm werd ik s'morgens gebeld of ik met enige spoed eea kon na kijken op wat buitenlocaties. Sure daar ben ik voor, geen afspraken in de agenda dus in de auto gesprongen en er naar toe. Word ik na een uur gebeld "Ja je afspraak is hier" Wait whut ik heb helemaal geen afspraken. "Ja meneer die en die, hij zei dat hij wel een keer zou langslopen". Tja als ik 2x vraag of we een tijd kunnen afspreken omdat we niet altijd aanwezig zijn en ik krijg tot 2x toe terug "Ik loop wel een keer langs" dan bestaat de kans dat ik er dus ook echt niet ben.
De gene waar ik het hardst afgelopen tijd om heb gelachen was "Hey jij bent van de ICT toch" "Onze wachmachine doet raar kun je daar naar kijken"
/rant