Het grote opmerkelijke of onbeschofte klanten topic

Pagina: 1 ... 11 12 Laatste
Acties:

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16:09
Waar ik de klant was.

Een tijdje terug had ik een container nodig om bouwafval af te voeren. Een grote afvalverwerker deed toen net een promo-actie : bestel een container all-in (btw, vervoer, huur voor 2 weken) aan die prijs, enkel geldig regio die en dat. Die regio's vielen dan samen met waar die afvalverwerker een depot heeft.
Er stond nergens gespecificeerd hoe groot een regio was, dus stuur ik een mailtje met daarin de vraag of mijn woonplaats nog in de regio viel.
Ik kreeg een vriendelijk mailtje terug dat ik inderdaad nog in een regio woonde. Maar als ik een container wou bestellen via de promo, moest die wel vooraf volledig betaald worden. Ik deed dit dus. Op afgesproken dag wordt de container geleverd, en ook later volgens afspraak terug opgehaald.
Krijg ik een kleine maand later in de late namiddag via mail een factuur van die afvalverwerker. Hierin rekenden ze even nog ettelijke tientallen euro's meer, kwam er nog een toeslag bij, en daar dan nog eens 21% BTW over. Ik kon zowat de helft van de oorspronkelijke prijs nog bijbetalen.
Daar was ik natuurlijk niet mee akkoord, en stuurde een mailtje terug dat ik die container via een promo had geregeld, en dat ik niet van plan was om bij te betalen.
Ook hun datum "te betalen voor" lag in het verleden, dus ik was zeker niet van plan om ook nog nalatigheidsintresten te betalen.
's Avonds die factuur en hun algemene voorwaardes bekeken, en daarin stond dat ik de factuur via aangetekend schrijven moest betwisten binnen.
Dus een mooie brief geschreven, met de nodige bewijsstukken over de promo. Ik had ondertussen ook gelezen dat ze wel een toeslag konden aanrekenen wegens dure brandstofprijzen. Eerlijkheidshalve vond ik dat ik daar niet onderuit kon. Dus bij in die brief nog wat rekenwerk gestoken wat ik vond dat ik verschuldigd was, en ook dat bedrag overgemaakt. En die brief de volgende dag op de bus.
Krijg ik die dag nog een mailtje dat ze zich inderdaad vergist hadden, en dat ik inderdaad gebruik maakte van die promo, met een mooie creditnota. En dat ik niets moest bij betalen.
Heb ik maar een verontschuldigend mailtje teruggestuurd dat er nog een vlammende brief onderweg was. En dat ik toch die toelage betaald had.
Ik denk dat ze daar op die facturatiedienst ook een gezucht hebben. Het reeds betaalde gedeelte kreeg ik dan wel terugbetaald.

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:18

Tarin

Just plain weird.

Interne klant hier bij onze IT-afdeling. Twee jaar geleden werden na een ruime testfase in een van onze kantoren de PC's voor trainingen in CAD/CAM-softrare overgezet van losse workstations naar thin clients die via Citrix op een vrij dikke server inloggen, met voor elke client een dedicated grafische kaart. Niet echt veel goedkoper, maar wel veel eenvoudiger te onderhouden.
Daarbij hoort nu ook een script wat het gebruikersprofiel reset, de data voor een bepaalde training klaar zet, registerinstellingen laadt, enzovoorts.

Na enige aanloopprobleempjes loopt dat best goed, de werkplekken zijn zelfs van buitenaf te benaderen als we een keer een klant hebben die op zijn eigen werkplek een (online/op-locatie) training krijgt en niet de licenties wil blokkeren voor zijn collega's.

Ik heb 1 collega die pertinent weigert dat script uit te voeren, want je moet toch gewoon zoals vroeger met een USB-stickje rond kunnen lopen? Dat per training specifieke instellingen geladen worden die niet altijd te combineren zijn wil er niet in. Maar hij is van mening dat het nooit werkt dus gaat hij er ook geen moeite in stoppen.

Vervolgens hebben onze lieve beheerders bij de afgelopen software-update het protocol niet gevolgd, waardoor ons hoekje van de trainingen volledig kapot was en precies die collega 3 van zijn 5 (online) deelnemers naar huis mocht sturen, onder het mom van 'U krijgt een plekje in de eerstvolgende online training.' Dat is superfrustrerend, want het kost gewoon een hoop moeite, geld en goodwill.

Maar hij heeft zich de hele vrijdag op zitten winden over alles wat ook maar een klein beetje onhandig is, van etensbestellingsbonnetjes inscannen (vanwege de belastingen) en trainingsbevestigingen sturen (zodat we die in rekening kunnen stellen) tot de zin en onzin van Baramundi. Nu is het gelukkig weekeinde en zit ik met een Hefeweizen op het terras :9B :9.
Maandagochten laat ik het scriptje voor hem lopen, ben benieuwd of het dan net zo slecht loopt.

[ Voor 16% gewijzigd door Tarin op 22-04-2023 17:13 ]

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HSG
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 28-04 15:01

HSG

Tarin schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 17:05:
Interne klant hier bij onze IT-afdeling. Twee jaar geleden werden na een ruime testfase in een van onze kantoren de PC's voor trainingen in CAD/CAM-softrare overgezet van losse workstations naar thin clients die via Citrix op een vrij dikke server inloggen, met voor elke client een dedicated grafische kaart. Niet echt veel goedkoper, maar wel veel eenvoudiger te onderhouden.
Daarbij hoort nu ook een script wat het gebruikersprofiel reset, de data voor een bepaalde training klaar zet, registerinstellingen laadt, enzovoorts.

Na enige aanloopprobleempjes loopt dat best goed, de werkplekken zijn zelfs van buitenaf te benaderen als we een keer een klant hebben die op zijn eigen werkplek een (online/op-locatie) training krijgt en niet de licenties wil blokkeren voor zijn collega's.

Ik heb 1 collega die pertinent weigert dat script uit te voeren, want je moet toch gewoon zoals vroeger met een USB-stickje rond kunnen lopen? Dat per training specifieke instellingen geladen worden die niet altijd te combineren zijn wil er niet in. Maar hij is van mening dat het nooit werkt dus gaat hij er ook geen moeite in stoppen.

Vervolgens hebben onze lieve beheerders bij de afgelopen software-update het protocol niet gevolgd, waardoor ons hoekje van de trainingen volledig kapot was en precies die collega 3 van zijn 5 (online) deelnemers naar huis mocht sturen, onder het mom van 'U krijgt een plekje in de eerstvolgende online training.' Dat is superfrustrerend, want het kost gewoon een hoop moeite, geld en goodwill.

Maar hij heeft zich de hele vrijdag op zitten winden over alles wat ook maar een klein beetje onhandig is, van etensbestellingsbonnetjes inscannen (vanwege de belastingen) en trainingsbevestigingen sturen (zodat we die in rekening kunnen stellen) tot de zin en onzin van Baramundi. Nu is het gelukkig weekeinde en zit ik met een Hefeweizen op het terras :9B :9.
Maandagochten laat ik het scriptje voor hem lopen, ben benieuwd of het dan net zo slecht loopt.
Is het allemaal gelukt? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:18

Tarin

Just plain weird.

HSG schreef op donderdag 27 april 2023 @ 22:24:
[...]

Is het allemaal gelukt? ;)
Er miste 1 minder belangrijk mapje maar verder werkte het nu prima.

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dj.verhulst
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-03 22:52
Mijn huidige nieuwe werkgever ( pas begonnen ) klaagt haar nieuwe laptop gaat niet sneller met de wifi en internet , ik ga kijken staat de 5 Ghz gewoon uit maar de internet snelheid is maar een schamele 50mb/s , dus ik maak snel een 5 Ghz netwerk aan, het voordeel alle ruimte voor vrije wifi kanalen dus stabieler verbinding en niet meer dat gedrag op 2,4, we zitten in een pand met meerdere huurders die een gezamenlijke internet verbinding delen. en elkaar wegdrukken op de 2,4 Ghz

Ik bellen met de beheerder van dat pand , die ook het oorspronkelijk wifi heeft aangelegd ,, och maakt niet uit ze hebben toch alleen maar oude laptops die niet allemaal 5 Ghz hebben en voor een beetje mail en wat officie 365 is 50mb genoeg ... ja ook als men te gelijk ook teams gebruikt en sommige toch aardig wat grote documenten , op wat aandringen konden we 100 mb krijgen maar wel bij betalen ,, terwijl de folders spreken over een modern en van alle moderne gemakken gezien ........ 50 of 100 mb/s

Nou waren wij de klant,, maar men ( mijn werkgever ) nam ict in eigen hand en stelde mij aan als ict'er , wat heb je toch van die bedrijven ( die gebouwen beheerder ) die maar wat doen .....
Als er een pc of laptop kapot was ging er iemand naar de media markt, maar dat werkte ook niet zo geweldig mensen kochten een gamers laptop, maar meestal de aller goedkoopste acer of hp met de kleinste hardware met alle bekende problemen.

Dus heb ik documentatie aangemaakt maar ook aan de hand van facturen en mails gezien wat er de afgelopen jaren zich heeft afgespeeld :'(
En heb ik de boel strak getrokken ,, inkoop traject voor inkoop laptops en pc's bedrijfs machines met veel betere garantie voorwaarden. en betere kwaliteit.
Nieuw wifi netwerk aangelegd dus op onze etage , met nieuwe accespoints en een gasten netwerk en QR

[ Voor 27% gewijzigd door dj.verhulst op 07-05-2023 14:57 ]

niet gehindert door enige vorm van inzicht

Acties:
  • +47 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
dj.verhulst schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 22:48:
Mijn huidige nieuwe werkgever ( pas begonnen ) klaagt haar nieuwe laptop gaat niet sneller met de wifi en internet , ik kijken staat de 5 Ghz gewoon uit maar de internet snelheid is maar een schamele 50mb/s , dus ik maak snel een 5 Ghz netwerk aan voordeel alle ruimte voor vrije kanalen dus stabieler verbinding en niet meer dat gedrag op 2,4, we zitten in een pand met meerdere huurders die een gezamenlijke internet verbinding delen.

Ik bellen met de beheerder van dat pand , die ook het oorspronkelijk wifi heeft aangelegd ,, och maakt niet uit ze hebben toch alleen maar oude laptops die niet allemaal 5 Ghz hebben en voor een beetje mail en wat officie 365 is 50mb genoeg ... ja ook als men te gelijk ook teams gebruikt en sommige toch aardig wat grote documenten , op wat aandringen konden we 100 mb krijgen maar wel bij betalen ,, terwijl de folders spreken over een modern en van alle moderne gemakken gezien ........ 50 of 100 mb/s

Nou waren wij de klant,, maar men nam ict in eigen hand en stelde mij aan als ict'er , wat heb je toch van die bedrijven die maar wat doen .....
als er een pc of laptop kapot was ging er iemand naar de media markt, maar dat werkte ook niet zo geweldig.

Dus documentatie aangemaakt maar ook aan de hand van facturen en mails gezien wat er de afgelopen jaren zich heeft afgespeeld :'(
Ik snap er eigenlijk helemaal niks van.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Comma
  • Registratie: Mei 2023
  • Niet online
renegrunn schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 23:31:
[...]

De wifi was te traag, dame in kwestie had 5g uit staan, en laptops kopen ze bij de mediamarkt, kort samengevat :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lothlórien
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14:01
Er was geen 5gHz netwerk, 50 mbit wifi zat op 2,4 gHz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Dat zal een reden hebben gehad want je moet dat dan speciaal uitzetten. Inderdaad oude laptops, of andere apparaten die niet werken op 5 Ghz. Ik snap niet waarom je de gebouwbeheerder moet bellen na de aanpassing :p

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj.verhulst
Marzman schreef op zondag 7 mei 2023 @ 07:51:
Dat zal een reden hebben gehad want je moet dat dan speciaal uitzetten. Inderdaad oude laptops, of andere apparaten die niet werken op 5 Ghz. Ik snap niet waarom je de gebouwbeheerder moet bellen na de aanpassing :p
als je bij ons kantoor ruimtes huur moet je internet afnemen via de gebouw beheerder , je kan geen eigen internet verbinding krijgen, bij een provider

de reden was omdat ze het niet nodig vonden omdat 2,4 Ghz snel genoeg was voor die 50 mb

ik kreeg het passwoord van de router ( iedere huurder heeft zijn eigen router en kon het zo aanpassen )
we hebben allerlei uitbreiding plannen waar mijn rol ook groter gaat worden ik heb naar mijn zin te weinig uren in de week.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dj.verhulst
renegrunn schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 23:31:
[...]

lees het nog maar een keer,, heb het wat aangepast voor jou

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• BurrowedLurker
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21-03 12:38
Over internet provider. Klant belde op en was helemaal overstuur, de reden: omdat ze een brief had waarop stond dat alle zenders van kanaal zouden veranderen. Dat vond ze niet leuk want dan zou ze helemaal door de war raken en alles opnieuw moeten leren. Ze wou weten waarom we dat doen en vanaf wanneer?

Ik wist van niks, dat was voor mij nieuwe informatie. Ik gaf dus aan dat ik het even voor haar zou moeten uitzoeken hoe dat precies zit. Intern op zoek gegaan: niets te vinden. Ik vraag de vrouw vervolgens of ze de brief eens op zou willen lezen zodat ik weet wat er precies in staat. Mevrouw noemt de naam van een provider waarvan ik nog nooit gehoord hebt. Even googelen; blijkt een (andere) provider te zijn die al 15 jaar geleden gestopt is. Vreemd.

Ik vertel mevrouw dat onze zenders in ieder geval niet van kanaal veranderen en dat ze zich geen zorgen hoeft te maken en dat de brief van een andere provider is die al heel lang niet meer bestaat. Mevrouw wil weten hoe dat kan. Ik zeg; “oprecht geen idee, misschien is de brief ooit kwijt geraakt bij de post en nu bezorgt?” Na wat heen en weer blijkt het dat mevrouw een grote schoonmaak aan het doen was en de brief had gevonden ergens in een lade onderaan in een kast die vol zat met brieven en papieren.

Die brief ligt dus al jaren in die la.

In ieder geval is mevrouw niet blij want ze moest hierover bellen en lang in de wacht staan en dat vond ze geen goede klantenservice. Ik maak excuses voor de lange wachttijden. Mevrouw wil klacht indienen. Waarom dan, mevrouw? “Nou, er staat ook helemaal geen dagtekening op de brief. Als dat er op stond dan had ik ook niet hoeven bellen.”

Ten eerste: de brief is 15 jaar oud, wat denkt mevrouw dat een klacht daarover gaat doen? Ten tweede: de brief is helemaal niet afkomstig van ons. Ik leg mevrouw uit dat wij niets te maken hebben met of een 15 jaar oude brief van een andere provider gedagtekend is of niet en dat ik hierover geen klacht in behandeling zal nemen.

Uiteindelijk accepteerde mevrouw dat het is was het is en dat er verder niks mee gedaan zal worden. Maar ze vond het allemaal wel hééééél vervelend.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:00
@BurrowedLurker Doet me denken aan de overbuurman. Ik kreeg hier een monteur van Ziggo over de vloer vanwege een kapot modem. Overbuurman ziet een Ziggo busje, dus niet geschoten is altijd mis, spreekt de monteur aan. Overbuurman kan niet lezen en leeft als een kluizenaar.
Monteur snapte er helemaal niks van, dus belt met Ziggo. Op gegeven moment kijkt ie naar de dagtekening van de brief, 2 jaar geleden. Overbuurman was 2 jaar geleden afgesloten omdat ie de rekeningen niet betaalde en is daarna nooit meer aangesloten. Dacht dat het zo wel even kon, er was nu toch iemand bij de kast bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HSG

HSG

_JGC_ schreef op zondag 7 mei 2023 @ 20:58:
@BurrowedLurker Doet me denken aan de overbuurman. Ik kreeg hier een monteur van Ziggo over de vloer vanwege een kapot modem. Overbuurman ziet een Ziggo busje, dus niet geschoten is altijd mis, spreekt de monteur aan. Overbuurman kan niet lezen en leeft als een kluizenaar.
Monteur snapte er helemaal niks van, dus belt met Ziggo. Op gegeven moment kijkt ie naar de dagtekening van de brief, 2 jaar geleden. Overbuurman was 2 jaar geleden afgesloten omdat ie de rekeningen niet betaalde en is daarna nooit meer aangesloten. Dacht dat het zo wel even kon, er was nu toch iemand bij de kast bezig.
Wel erg brutaal van hem. Die monteur is ervoor jou.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _JGC_
HSG schreef op zondag 7 mei 2023 @ 22:56:
[...]

Wel erg brutaal van hem. Die monteur is ervoor jou.
Mja, hij ziet Z op busje en Z op laatste brief... hij niet snap, tv geeft sneeuw.

Overigens was die monteur toen net klaar bij mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HSG

HSG

_JGC_ schreef op zondag 7 mei 2023 @ 23:09:
[...]

Overigens was die monteur toen net klaar bij mij.
Nou ja dat scheelt dan weer.

Bij ons werd een aantal jaren geleden een nieuwe raam voor de woonkamer geplaatst. Oude raam eruit en terwijl die beste man naar zijn busje loopt om een nieuwe raam te halen kwam de buurvrouw naar buiten. Stond ze ongeveer 10 min die man te claimen met allerlei praatjes en vragen en ondertussen werd het koud in onze woonkamer. Heb uiteindelijk ingegrepen.

[ Voor 50% gewijzigd door HSG op 07-05-2023 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj.verhulst
Of een kennis heeft een monteur over de vloer voor een nieuwe internet glas aansluiting, buurman komt eisen dat ie eerst bij hem komt kijken hij zat al dagen zonder internet/tv/bellen, en wil zo het huis in lopen om de monteur die duidelijk zegt zonder werk order kan ik niks declareren en bel maar met kantoor, maar bellen werkt ook niet en meneer heeft een pre paid 06 , nummer is gratis , wist ie niet . maar hij woonde er langer en had langer een storing dan die kennis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wozmro
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 17:19
Ik had onlangs ook zoiets bij een klant. Klant was een bedrijf waar ik een inspectie moest doen van hun volledige elektrische installatie (België). Ik stond te overleggen met enkele mensen van de technische dienst over plan van aanpak (was een volledige dag werk). Komt er plots een andere werknemer doorheen fietsen om mij vanalles te vragen over elektriciteit want hij was bezig met een verbouwing in zijn huis.

Ik braaf antwoorden, ik vond dat zelf niet zo erg en het duurde alles samen maar een paar minuten. Maar zijn collega's stonden daar wel even te kijken van wtf. Waarschijnlijk kenden ze hem zelfs niet goed want het was nogal een groot bedrijf.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• init6
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
sapphire schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 00:11:
Afgelopen tijd is het weer schering en inslag bij vrouwlief.

*Word gebeld door klant om 9.31u, ofwel die zat te wachten.
"Ik heb de brief gezien over de oplevering van mijn appartement en ik kan de slotsom niet betalen want mijn bouwdepot is leeg".
"Iets in de trand van ow wat vervelend hoe kan dat nou"
"Ja ik geloof dat ik iets teveel heb uitgegeven aan meerwerk maar ik ga mijn hypotheek ophogen en daarvoor moet het getaxeerd worden. Dat moet op zeer korte termijn gebeuren anders hebben jullie een probleem".
"Anders hebben wij een probleem?"
"Met korte termijn bedoel ik morgen om half 12, als jullie bouwvakkers dan even pauze nemen dan kunnen wij de bouwplaats op. Ow ik ik heb snel antwoord nodig dus bel me binnen een uur terug"

Tuurlijk leggen we de hele bouwplaats even stil omdat meneer voor de 3e keer zijn zaakjes niet op orde heeft :?

* Communiceert al maanden dat de prognose is om in maand X te beginnen met bouwen. Definitieve datum is bekend en word gecommuniceerd en dat is maand Y, ofwel één maand later dan gepland.
Klant belt over de zeik op waarom ze later beginnen dan gezegd.
Nou er is nooit gezegd dat we zouden beginnen in maand X maar dat de prognose was dat we wilde beginnen in maand X waarbij meerdere keren aangegeven is dat dit van veel factoren afhankelijk is en daarom een prognose is.
Klant over de zeik want ze weet niet wat een prognose is 8)7

Klanten van een project klagen dat ze niet goed op de hoogte gehouden worden en willen dingen zsm horen als ze gebeurt zijn.
Vrouw krijgt vrijdag bepaald nieuw te horen over een project maar staat op dat moment nog op de bouwplaats van een ander project. Komt op kantoor en zet het direct op de mail naar de klanten.
Maandagochtend aantal klanten over de zeik dat ze het vrijdagmiddag mailt, dat doet ze expres want dan kunnen ze niet meer bellen :?
Dus als ze nieuws op vrijdag krijgt niet op vrijdag mailen, maar ook niet maandag want dat is te laat want ze wist het vrijdag al!!!

Uit de eigen collectie; bij ons op werk (werkplekbeheerder in de zorg) is het de normaalste zaak van de wereld om (veel) te laat of gewoon niet op een afspraak op te komen dagen en dan daarna boos worden op ons als we dan later geen tijd voor je hebben want we hebben een andere afspraak.
Idem met kapotte spullen, alles heeft spoed en moet snel en dan heb je de vervangende spullen een hele dag later binnen end an krijg je geen of na een maand een reactie :?

Voorbeeld: iemand belt op, warrig verhaal over een iphone die kapot is, ect. spoed, nood, ellende, snel, ect.
Collega maakt afspraak en er komt uiteraard niemand opdagen, belletje erachter aan maar geen gehoor.

Volgende dag zit ik in een Teams vergadering als er in eens 2 mensen als een malloot op de deur staan te bonken. Ik gebaar door het glas dat ik aan het bellen ben en wijs naar mijn scherm, bonken en panisch wijzen naar een laptop en iPhone, ik nogmaals gebaren maar ze gaan gewoon door.
Ik loop zichtbaar geïrriteerd naar de deur en vraag wat er aan de hand is. laptop doet raar, iPhone kapot, gedoe, ellende, ect dus ik verwijs ze naar onze helpdesk die het eerste aanspraak punt zijn want ik zit midden in een belangrijke vergadering. Neeeeee want ze hebben een afspraak, lijkt me sterk want ik zit al in een afspraak, ja nee het is met m'n collega want die hadden ze gebeld. Ging een lampje branden dat het de afspraak van gisteren was die op dat moment dus 27u te laat was, dus ze daar op gewezen. Dan krijg je als antwoord "Ja er kwam wat tussen maar ik ben er nu toch". Ja kerel maar nu is er bij mij iets tussen want ik zit midden in een vergadering.
Vervolgens probeert hij het in m'n handen te duwen zo van maak het maar ff dan haal ik het wel als je klaar bent.
Daarna maar een stuk botter geworden en gewoon nee gezegd en ze verwezen naar onze helpdesk, 3 weken later kregen we een melding, vast wat tussen gekomen.

Voor de duidelijkheid dit is een groep mensen die structureel afspraken niet nakomt, niet te bereiken is, niet communiceert en vooral hun eigen gang gaat.
Onze organisatie heeft een 24/7 helpdesk die het eerste aanspreekpunt zijn en als je ze daar op wijst dan is het steeds van "Ja dat weet ik toch niet joh", "daar ben ik niet van", "Ja ken jij dat niet ff regelen dan". Het gewoon pertinent niet willen horen, dan houd het ook bij mij een keertje op.

Ze komen soms wel eens opdagen en dan komen ze een iPhone omruilen, als je dan vraagt of ze het oude toestel bij zich hebben dan staan ze je glazig aan te kijken en krijg je bv de vraag "Wat moet je met de oude dan, die is kapot" Euhm...omruilen, dat is meestal dat jij iets aan mij geeft en ik iets terug aan jou.
Laatst ging iemand het defecte toestel halen, was op 3min lopen afstand. Kwam na 1,5u terug met "Ja hij is denk gejat ofzo mag ik dan nu de nieuwe". 8)7

Vorige week maandag na de storm werd ik s'morgens gebeld of ik met enige spoed eea kon na kijken op wat buitenlocaties. Sure daar ben ik voor, geen afspraken in de agenda dus in de auto gesprongen en er naar toe. Word ik na een uur gebeld "Ja je afspraak is hier" Wait whut ik heb helemaal geen afspraken. "Ja meneer die en die, hij zei dat hij wel een keer zou langslopen". Tja als ik 2x vraag of we een tijd kunnen afspreken omdat we niet altijd aanwezig zijn en ik krijg tot 2x toe terug "Ik loop wel een keer langs" dan bestaat de kans dat ik er dus ook echt niet ben.

De gene waar ik het hardst afgelopen tijd om heb gelachen was "Hey jij bent van de ICT toch" "Onze wachmachine doet raar kun je daar naar kijken" :P

/rant
Heb in mijn begin jaren ook op werkplekbeheer gezeten, heb geleerd om een briefje op de deur te plakken:
Elke dag van 9:30 tot 11 inloop. Hierna was ik mijn rondes aan het doen en ik vond het geen probleem om naar andere verdiepingen toe te lopen en daar in te loggen. Daardoor was het amper te voorspellen waar ik was voor dit soort.

De vragen om dingen te fixen gingen bij mij ook van beamers, persoonlijke shit, USB sticks, foto's recoveren tot de printers van de zaak thuis (als het een CEO van een grote bank is dan kan alles).

Had er wel eentje die een laptop had laten vallen en of ik even de bestanden kon terug halen, ik bestanden terug halen en daarna: Ow weet je zeker dat mijn bestanden terug zijn? Dus ik: Ja hoor, kijk maar... *klik*, *klik* en voila mevrouw pontificaal naakt in beeld. Heb wat gemompeld van: "Euh daar is hij niet voor bedoeld" en daarna maar gezegd dat ik iets anders moest doen. Vet awkward...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07:31
Ik ben industriële automatiseerder. Hoe vaak ik niet gehad heb dat er geklaagd wordt dat er dingen niet meer werken die gisteren nog wel werkten als ik ergens iets heb geupdate... Zelfs als ik nog niets heb gedaan of dat er harwarematig iets helemaal niet is aangesloten is niet meer op 1 paar handen te tellen.

[ Voor 5% gewijzigd door Snowhite0901 op 09-06-2024 19:38 . Reden: Verduidelijking ]

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Mijn periode tijdens mijn stage in 2006 bij een automatiseringsbedrijf in de MKB-sector.

We hadden daar een klant, Ik noem deze maar even fictief Verduyn (ook Ronald Verduyn genoemd), en de verhouding met het automatiseringsbedrijf lag niet echt goed. Die klant had een eigen bedrijf en was een ontzettende betweter, en had altijd wat op te merken als hij zijn computer voor onderhoud of reparatie naar ons bracht. Ook werkte hij ooit een keer een collega-stagiair van het bedrijf op de zenuwen waardoor die ter plaatse bij hem thuis een moederbord om zeep hielp.

Als deze klant al opbelde zagen we op de nummermelding al het nummer voorbij komen, en wisten we al voldoende. De eigenaar van het automatiseringsbedrijf zag ik vanuit de TD-ruimte zich al mentaal voorbereiden om het gesprek aan te gaan.

Op een dag stond zijn PC in onze werkplaats voor een kleine reparatie, en op de kleine 15" monitor in de TD zagen we het bureaublad van zijn desktop: Een foto van het hele gezin voor de kerstboom. Opeens kwam de compagnon de TD-ruimte binnen lopen en ziet die foto op het bureaublad. "Is dat die PC van Joosten?", ik reageerde met: "Nee, dit is die van Ronald Verduyn". Zegt de compagnon: "Even kijken op die foto... Ah, de chagrijnige kop is dus Ronald. Dat is duidelijk".

Afijn, die PC was uiteindelijk klaar, en het werd tijd om de familie Verduyn te bellen. Maar nee, niemand had daar zin in, en ze wouden dit liever uitstellen naar het einde van de middag. Maar goed, ik besloot om zelf maar te bellen. "Wat hoe erg kan het zijn?". Er werd al succes gewenst en ik kreeg de vrouw van Ronald aan de lijn. Die ging me ook een partij tekeer: "Nou, het is niet de eerste keer dat <bedrijfsnaam van het automatiseringsbedrijf> weer slecht werk levert. Want bla, bla, bla, bla bla,

Echt, wat een gemopper, gemekker, gezanik en gezeur kwam daar uit.

Maar hey, ze bleven ondanks alles wel braafjes langs komen met hun kapotte PC's :)

Voor de rest had ik wel hele chille klanten waar ik leuk mee kon praten. Ja, tijdens zo'n stage bouw je echt een band op met vaste klanten. Erg leuk :).

[ Voor 3% gewijzigd door AW_Bos op 31-05-2024 00:46 ]

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • +39 Henk 'm!

• Zilverdael80
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:37
Oh leuk topic!! Ik ken er ook nog wel een paar uit den goeden ouden tijde!

een van mijn eerste helpdesk dagen
ik Klik met uw muis 2 keer op 'deze computer'
*hoor* bonk bonk
klant Zo hard genoeg?

Als verkoper in een winkel
ik Nee helaas meneer, product X is helemaal uitverkocht
klant Niet! Daar staan nog 20 dozen in de etalage!
ik Dat zijn dummy dozen meneer, die zijn leeg.
klant Dan meem ik wel een dummy mee hoor!
*mikt 50 euro op de toonbank*
klant laat het wisselgeld maar zitten
*pakt doos en verlaat winkel*
... Vreemd genoeg ook nooit meer terug gezien

moeder boos over factuur
ik Kijk hier staat dat er 0906 lijnen zijn gebeld, meestal zijn dat spelletjes of astrologie of erotische diensten
*zoon, jaar of 15 wordt best rood*
moeder Dat zou mijn man nooit doen!
ik Snap ik, maar er zijn wellicht meerdere personen in het gezin met toegang tot de telefoon?
*zoon stapt achteruit, diep rood, adertjes beginnen te kloppen*
moeder *legt link* ... *kijkt* .... *trekt conclussie*
ik die diensten dan toch maar blokkeren mevrouw?

meneer ontevreden over nieuwe bril
klant Gister opgehaald maar ik zie er niet goed door!
*collega neemt bril uiterst voorzichtig aan van klant*
*met strak gezicht*
collega Snap ik meneer, denk dat de sterkte niet helemaal goed is of zo.
klant ziet u wel! u snapt het tenminste! wat is er fout aan deze bril?
collega geen idee, daarvoor zou u eens bij de buren moeten binnen lopen! u staat nu in de telefoonwinkel!
(brillenwinkel zat deurtje verder)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:56

SpamLame

niks

Zilverdael80 schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 08:23:

collega geen idee, daarvoor zou u eens bij de buren moeten binnen lopen! u staat nu in de telefoonwinkel!
(brillenwinkel zat deurtje verder)
:+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hoianddoei
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15:12
Een beetje off-topic, maar waarom zitten er altijd brillenwinkels naast telefoonwinkels? :+

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Zilverdael80
Hoianddoei schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 14:57:
[...]

Een beetje off-topic, maar waarom zitten er altijd brillenwinkels naast telefoonwinkels? :+
Omdat ze die verrekte schermpjes en toetsjes zo klein maken natuurlijk :+

En om dan wel netjes on topic te blijven:

Moet ik soms in m'n broek sch**ten ofzo
Werkte bij een supermarkt achter de kassa
klant Mag ik misschien even naar de WC?
collega Nee sorry, ik kan niemand in het magazijn toelaten
klant Moet ik dan hier maar in mijn broek sch**ten ofzo?!
collega Liever niet, maar als u er echt op staat, wel zelf weer opruimen dan
... En die klant liet het hele zooitje lopen! :r

[ Voor 0% gewijzigd door Zilverdael80 op 31-05-2024 15:37 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Zilverdael80 schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 15:28:
[...]

Omdat ze die verrekte schermpjes en toetsjes zo klein maken natuurlijk :+

En om dan wel netjes on topic te blijven:

Moet ik soms in m'n broek sch**ten ofzo
Werkte bij een supermarkt achter de kassa
klant Mag ik misschien even naar de WC?
collega Nee sorry, ik kan niemand in het magazijn toelaten
klant Moet ik dan hier maar in mijn broek sch**ten ofzo?!
collega Liever niet, maar als u er echt op staat, wel zelf weer opruimen dan
Tja, als het niet anders kan, alleen zou ik het niet opruimen. Succes ermee.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• AlphaRomeo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:33

AlphaRomeo

FP PowerMod
@Zilverdael80 je bent je er van bewust dat er mensen zijn die dat daadwerkelijk niet kunnen ophouden door een chronische aandoening als de ziekte van Crohn bijvoorbeeld? Je collega had ook gewoon even met die persoon mee kunnen lopen. Ik heb ook wel eens met mijn kinderen gevraagd of de kleine toevallig even kon plassen omdat het gevolg anders is dat ze met een natte broek rondlopen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

AlphaRomeo schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 15:39:
@Zilverdael80 je bent je er van bewust dat er mensen zijn die dat daadwerkelijk niet kunnen ophouden door een chronische aandoening als de ziekte van Crohn bijvoorbeeld? Je collega had ook gewoon even met die persoon mee kunnen lopen. Ik heb ook wel eens met mijn kinderen gevraagd of de kleine toevallig even kon plassen omdat het gevolg anders is dat ze met een natte broek rondlopen.
Dit. Ietwat minder "computer says no" mag ook wel.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Zilverdael80
Ik ken de ziekte van Crohn
Ik kende ook deze klant.
Laat ik het zo stellen, als deze klant Crohn had ben ik het nageslacht van de paashaas die met de kerstman stoute dingen heeft gedaan.
En daarbij, ik zat braaf achter de kassa, ik kon niet helpen. Mijn collega de bedrijfsleider maakte de keus (terecht)
Dus liever niet flamen, het was niet mijn call en dit topic gaat toch om onbeschofte klanten?

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• AlphaRomeo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:33

AlphaRomeo

FP PowerMod
Zilverdael80 schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 15:42:
Dus liever niet flamen, het was niet mijn call en dit topic gaat toch om onbeschofte klanten?
Inderdaad, maar jij vertelt een verhaal over een onbeschofte bedrijfsleider.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• mentalozzie
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 17:01
Ik woon nu een tijdje in een nieuwbouw huis en we hebben met de straat besloten om met ze alle één bedrijf in te huren om voor elke tuin een schutting te plaatsen.

Man man man, ik heb harstikke aardige buren van advocaat tot succesvol ondernemer (we hebben geluk gehad met 3x overwaarde dus het is een vrij "dure straat") maar hoe aardig ze zijn tegen mij hoe onaardig ze zijn tegen de mensen die de schutting kwamen plaatsen.

Een kopje koffie was teveel en zelfs toen de beste man naar de wc moest terwijl dat die al ergens anders bezig was moest die bij mij aanbellen want hij durfde het niet meer te vragen. Ik weet niet wat het was maar het was net of de hele straat elkaar zat op te hitsen om maar zo bot mogelijk te zijn.

Ook hele discussies met de beste man waar de schutting moest staan, dat zoek je toch even onderling goed uit? Hij wil gewoon meters maken....

Voelde me echt op mijn ongemak, hij belde nog even aan om mij te bedenken voor mijn vriendelijkheid en hoop hier voorlopig niet meer terug te hoeven komen.. schaam mij een beetje voor mijn straat..

Iets met je beter voelen dan iemand anders omdat je een papiertje heb.. bleh...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Zilverdael80
AlphaRomeo schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 15:44:
[...]

Inderdaad, maar jij verteld een verhaal over een onbeschofte bedrijfsleider.
Daar verschillen wij dan van in mening, dat mag, de hele situatie van deze klant uitleggen waarin de schets wellicht duidelijker wordt gaat me te ver dus hier laat ik het verder ook bij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TunderNerd
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10:55
Situatie schets: wij zijn leverancier van kennis & certificaten, opleidingen etc. Een verplicht nummer naar klanten, wij focussen op toegevoegde waarde. Wij staan open voor nieuwe toepassingen waar regelgeving nog niet aan toe is, en hebben daar een bewezen track record op.
Veelal beginnen projecten bij ons met een bespreking van een klant met een groot nieuw idee, en komen bij ons spiegelen aan de regelgeving om de uitdagingen duidelijk te krijgen.

Franse klant "we moeten zsm meeten, belangrijk. Deze week is een must, veel geld en kansen mee gemoeid."

Ik, afgaande op bestaande relatie, maak tijd in mijn agenda vrij.
10 minuten voor de call: een week verzet. Geen excuses.
Ik weder tijd vrij maken (en dit kost zomaar een half uur), je raadt het al: 10 minuten van te voren weer verzet.
Dit bovenstaande loopje is nu al 6 keer gebeurd, en we zijn 3 maanden(!) verder.
Ik hou er niet van: enorm stampij maken, drammen, en dan vervolgens zo met mensen om gaan. Ik had een hele boze mail klaar staan, die staat nog in concepten...

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-04 21:19

The Eagle

I wear my sunglasses at night

TunderNerd schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 16:01:
Situatie schets: wij zijn leverancier van kennis & certificaten, opleidingen etc. Een verplicht nummer naar klanten, wij focussen op toegevoegde waarde. Wij staan open voor nieuwe toepassingen waar regelgeving nog niet aan toe is, en hebben daar een bewezen track record op.
Veelal beginnen projecten bij ons met een bespreking van een klant met een groot nieuw idee, en komen bij ons spiegelen aan de regelgeving om de uitdagingen duidelijk te krijgen.

Franse klant "we moeten zsm meeten, belangrijk. Deze week is een must, veel geld en kansen mee gemoeid."

Ik, afgaande op bestaande relatie, maak tijd in mijn agenda vrij.
10 minuten voor de call: een week verzet. Geen excuses.
Ik weder tijd vrij maken (en dit kost zomaar een half uur), je raadt het al: 10 minuten van te voren weer verzet.
Dit bovenstaande loopje is nu al 6 keer gebeurd, en we zijn 3 maanden(!) verder.
Ik hou er niet van: enorm stampij maken, drammen, en dan vervolgens zo met mensen om gaan. Ik had een hele boze mail klaar staan, die staat nog in concepten...
Gewoon simpel antwoord terug sturen op de eerstvolgende mail.

"Non"

En done :Y)

Met Fransen werken is sowieso een drama, duurt allemaal veel te lang, iedereen moet zijn plasje doen etc. Run away.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Tenzij er een dijk doorgebroken is en de bliksem ingeslagen is geloof ik niet meer in spoed. 99 van de 100 keer regel je dingen die toch niet nodig zijn of hoor je er na een enkele kritische vraag nooit meer wat van. Tot ze anderhalve maand later weer spoedig hulp nodig hebben voor hetzelfde onopgeloste probleem. 8)7

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:56

SpamLame

niks

[...]

Dat zie je verkeerd, er zit altijd een telefoonwinkel naast de brillenwinkel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViPER_DMRT
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-04 06:20

ViPER_DMRT

Kung-Foo !

Zilverdael80 schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 15:28:
[...]

Neee ! Savage ! 8)7

How many of you believe in telekinesis? Raise my hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06:47
[...]

Nou, naar mate mensen ouder worden, gaan ze slechter zien. Op een gegeven moment gaan ze daarbij een bril nodig hebben. Omdat een bril kopen maatwerk is, want je ogen moeten opgemeten worden, zul je daarvoor altijd naar een brillenwinkel, ook wel een opticien genoemd moeten.

Dus een deel van de klanten van de brillenwinkel zijn mensen die al op leeftijd beginnen te komen.
Van deze groep heb je ook een deel die nog geen (smart)phone heeft. Je weet wel, dat hebben ze niet nodig want ze doen het al 50-60-70-80 jaar zonder. Of het is allemaal gevaarlijk en eng want via zo’n apparaat hacken ze gelijk je bankrekening helemaal leeg. Tevens is het verschikkelijk asociaal om de hele dag maar met je telefoon bezig te zijn *

Maar door een telecomwinkel naast de brillenwinkel te plaatsen, worden ze wellicht toch in verleiding gebracht en over de streep getrokken om er één te kopen. Dus daarom zitten die twee winkels naast elkaar. De ene helpt de ander aan klanten.

Andersom kan natuurlijk ook: als klanten van de telecomwinkel klagen dat ze de kleine lettertjes op het schermpje niet meer kunnen lezen, kunnen ze gelijk bij de naastgelegen winkel naar binnen om een bril aan te meten.

:+

* sorry voor de vooroordelen maar dit soort mensen bestaan echt.

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:58

Theo

moederbord

jadjong schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 16:58:
Tenzij er een dijk doorgebroken is en de bliksem ingeslagen is geloof ik niet meer in spoed. 99 van de 100 keer regel je dingen die toch niet nodig zijn of hoor je er na een enkele kritische vraag nooit meer wat van. Tot ze anderhalve maand later weer spoedig hulp nodig hebben voor hetzelfde onopgeloste probleem. 8)7
Spoed en haast is in bijna alle gevallen niks minder dan iemand die z'n eigen luiheid of falen probeert te verbloemen. Een project dat al maanden bij iemand op z'n bureau ligt te niksen, en waar jij dan na drie maanden het NU moet oplossen omdat de deadline over een week is..

Te vaak meegemaakt. In het begin gooide ik alles opzij en zorgde ik dat het afkwam. Nu bekijk ik de historie van zo'n opdracht. En wanneer het maanden ergens heeft lopen niksen dan bepaal ik de deadline, en niet de manager die stampij maakt omdat het volgende week af moet zijn. In het begin worden ze pissig. Daarna vielen ze collega's ermee lastig (totdat ik mij ermee ging bemoeien en zag dat het maanden ergens lag te niksen). Nu blijven dingen minder lang liggen "omdat Theo anders moeilijk gaat doen" :P

7400 Wp op het dak

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:51
mentalozzie schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 15:45:
Ik woon nu een tijdje in een nieuwbouw huis en we hebben met de straat besloten om met ze alle één bedrijf in te huren om voor elke tuin een schutting te plaatsen.

Man man man, ik heb harstikke aardige buren van advocaat tot succesvol ondernemer (we hebben geluk gehad met 3x overwaarde dus het is een vrij "dure straat") maar hoe aardig ze zijn tegen mij hoe onaardig ze zijn tegen de mensen die de schutting kwamen plaatsen.

Een kopje koffie was teveel en zelfs toen de beste man naar de wc moest terwijl dat die al ergens anders bezig was moest die bij mij aanbellen want hij durfde het niet meer te vragen. Ik weet niet wat het was maar het was net of de hele straat elkaar zat op te hitsen om maar zo bot mogelijk te zijn.

Ook hele discussies met de beste man waar de schutting moest staan, dat zoek je toch even onderling goed uit? Hij wil gewoon meters maken....

Voelde me echt op mijn ongemak, hij belde nog even aan om mij te bedenken voor mijn vriendelijkheid en hoop hier voorlopig niet meer terug te hoeven komen.. schaam mij een beetje voor mijn straat..

En heb je toen de handschoen opgepakt en dat ook met je straatgenoten besproken? Anders leren ze het natuurlijk nooit.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-04 21:33
Theo schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 20:06:
[...]

Spoed en haast is in bijna alle gevallen niks minder dan iemand die z'n eigen luiheid of falen probeert te verbloemen. Een project dat al maanden bij iemand op z'n bureau ligt te niksen, en waar jij dan na drie maanden het NU moet oplossen omdat de deadline over een week is..

Te vaak meegemaakt. In het begin gooide ik alles opzij en zorgde ik dat het afkwam. Nu bekijk ik de historie van zo'n opdracht. En wanneer het maanden ergens heeft lopen niksen dan bepaal ik de deadline, en niet de manager die stampij maakt omdat het volgende week af moet zijn. In het begin worden ze pissig. Daarna vielen ze collega's ermee lastig (totdat ik mij ermee ging bemoeien en zag dat het maanden ergens lag te niksen). Nu blijven dingen minder lang liggen "omdat Theo anders moeilijk gaat doen" :P
Gelukkig zijn er "theo's"... ;)
Zat mensen die zo oud als ze zijn nog steeds opgevoed moeten worden en hun stukje verantwoording pakken geleerd moet worden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HSG

HSG

Of het was gewoon iemand die mentaal niet in orde was. Hoe dan ook je kunt wel 10.000 aannames verzinnen de regels waren regels en men hield zich daar netjes aan.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
jadjong schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 16:58:
Mja, ook een klassieker: bellen ze bijv. donderdagmiddag 16:55 op met dat 'er echt enorme haast achter zit, is zowaar een noodgeval - moet echt direct geregeld worden'. "Okee, maar dat gaat hem vandaag echt niet meer worden. Ik zal direct voor morgenochtend een meeting inplannen". "... Nee, vrijdag is m'n vrije dag. Zet dan maar op maandagmiddag.". :+

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:34

DjVe

Hatsaflats!

Ik doe Scope12 inspecties voor mijn werk en als er constateringen zijn aan de installatie, dan mag de klant ons in de meeste gevallen digitaal bewijs aanleveren van herstel. Je hebt er met regelmaat klanten tussen zitten die al maanden vragen krijgen van de verzekeraar over het Scope12 certificaat, waar ze vervolgens niets mee doen, totdat de verzekering gaat dreigen ze eruit te zetten en dat moet alles natuurlijk: VANDAAG, want anders ben ik niet verzekerd!!!!!!

Zo zagen we laatst op maandag, dat een specifieke klant ons op zaterdag en zondag meerdere malen had gebeld. Netjes teruggebeld dat we gezien hebben dat hij naast alle telefoontjes ook bewijslast heeft geupload en dat we dit gaan beoordelen. Dan krijg je natuurlijk ook nog gemopper van: dit duurt allemaal wel erg lang hoor. Ik wil vandaag dat alles gegereld is. Dat we in de weekenden niet open zijn, heeft hij geen boodschap. Het moet gewoon VANDAAG geregeld worden!

Het bewijs van herstel was gelukkig in orde, maar daarnaast had de beste man ook een volledig dienstrooster van zijn personeel en een grappige foto van de paus geupload. Ontzettend bedankt, want we hebben er goed om gelachen, maar we hebben beide toch maar verwijderd. Nog even een persoonlijke mail gestuurd dat alles nu in orde is, met als bijlage het certificaat. Natuurlijk niets meer op gehoord. Durf te wedden dat hij over 5 jaar hetzelfde doet ;)

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online

offtopic:
Geld is als mest. Waar er teveel op een plek zit, verzuurt de omgeving.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mentalozzie
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 17:01
Webgnome schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 21:11:
[...]

En heb je toen de handschoen opgepakt en dat ook met je straatgenoten besproken? Anders leren ze het natuurlijk nooit.
Nee hou ze liever te vriend… misschien niet goed maar het is wat het is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-04 21:30

PcDealer

HP ftw \o/

mentalozzie schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 08:27:
[...]

Door ze te wijzen op hun gedrag, kun je net zo goed vrienden blijven. Heb je die optie ook overwogen?

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dj.verhulst
je ziet de verharding van de maatschappij ook terug hoe klanten soms doen.....

Acties:
  • +50 Henk 'm!

• anu
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18-04 13:20

anu

In een ver verleden heb ik eens als weekendkracht op een tuincentrum gewerkt, op een gegeven moment loop ik met een teamleader over de potterij afdeling en horen we een raar tikkend geluid, alsof iemand een pot ergens tegenaan aan het slaan was. We lopen richting het geluid en zien een klant met een grote pot in zijn handen staan. Hij kijkt de mijn teamleader aan en zegt: Kijk, hier is een stukje uit het glazuur van de pot, kan ik deze dan met korting krijgen?
Mijn teamleader neemt de pot van hem over, bekijkt hem eens, en zegt, Ah ja ik zie het, deze is inderdaad beschadigd, en gooit de pot doodkalm stuk in een nabij staande kruiwagen, pakt een nieuwe pot van hetzelfde type uit het rek en zegt: Kijk, deze heeft geen schade.
Ik kan me niet herinneren of die klant de pot gekocht heef,t maar wel hoe verbouwereerd hij erbij stond te kijken 8)7.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

[...]

Omdat het goede moppen opleverd. Al kan het ook met een bakkerij en een brillenwinkel :+

/▌

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:01

Bob Popcorn

Plop!

anu schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 16:47:
In een ver verleden heb ik eens als weekendkracht op een tuincentrum gewerkt, op een gegeven moment loop ik met een teamleader over de potterij afdeling en horen we een raar tikkend geluid, alsof iemand een pot ergens tegenaan aan het slaan was. We lopen richting het geluid en zien een klant met een grote pot in zijn handen staan. Hij kijkt de mijn teamleader aan en zegt: Kijk, hier is een stukje uit het glazuur van de pot, kan ik deze dan met korting krijgen?
Mijn teamleader neemt de pot van hem over, bekijkt hem eens, en zegt, Ah ja ik zie het, deze is inderdaad beschadigd, en gooit de pot doodkalm stuk in een nabij staande kruiwagen, pakt een nieuwe pot van hetzelfde type uit het rek en zegt: Kijk, deze heeft geen schade.
Ik kan me niet herinneren of die klant de pot gekocht heef,t maar wel hoe verbouwereerd hij erbij stond te kijken 8)7.
Laat ook wel zien met wat voor schandalige marges er gewerkt wordt bij een tuincentrum. :+

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Insert12
  • Registratie: Januari 2013
  • Nu online

Dat gebeurt echt heel erg veel. Ik werk in de installatiewereld en van collega's hoor ik ook zulke verhalen. Dertig jaar geleden gebeurde dit al en nu nog. Zelf kom ik ook bij allerlei soorten mensen en zie het ook gebeuren. Er zit echt een verdeling in de inkomens, bij arme en heel erg rijke mensen krijg je koffie en wordt je goed verzorgd. Bij de groep er tussen is het iedere keer weer gedoe en gebeurt het dat je afgesnauwd wordt of soms negeren ze je compleet.

Soms snap ik het ook wel weer dat mensen niet blij zijn. Afgelopen winter kwam ik bij een woning waar een gat in de betonvloer gemaakt moest worden. Bij de aannemer, installateur en iedereen gecheckt of er leidingen liepen op de plek waar een boring mogelijk was. Iedereen bevestigde dat op die plek zeker geen leidingen zouden lopen, want volgens tekening zou er geen leiding liggen. De monteur had ze er toch wel neergelegd. Dus in één boring gingen de monteurs door twee elektraleidingen en een waterleiding met een hoop rotzooi tot gevolg. Dat is ook enorm vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 17:30

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Topicstarter
Bob Popcorn schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 09:12:
[...]

Laat ook wel zien met wat voor schandalige marges er gewerkt wordt bij een tuincentrum. :+
Niet alleen in tuincentra.

Ik heb wel eens iemand in de winkel (gamesshop, geen tuincentrum) gehad met een prijslijst van Micromedia in Nijmegen in de hand, die er een heel punt van maakte dat wij 20% marge hanteerde.

Wist hij veel dat het in werkelijkheid 30 - 40% marge was omdat wij wel wisten waar we de games nog goedkoper konden inkopen - en dat was niet bij Micromedia ;)

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Insert12 schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 09:57:
[...]

Dat gebeurt echt heel erg veel. Ik werk in de installatiewereld en van collega's hoor ik ook zulke verhalen. Dertig jaar geleden gebeurde dit al en nu nog. Zelf kom ik ook bij allerlei soorten mensen en zie het ook gebeuren. Er zit echt een verdeling in de inkomens, bij arme en heel erg rijke mensen krijg je koffie en wordt je goed verzorgd. Bij de groep er tussen is het iedere keer weer gedoe en gebeurt het dat je afgesnauwd wordt of soms negeren ze je compleet.

Soms snap ik het ook wel weer dat mensen niet blij zijn. Afgelopen winter kwam ik bij een woning waar een gat in de betonvloer gemaakt moest worden. Bij de aannemer, installateur en iedereen gecheckt of er leidingen liepen op de plek waar een boring mogelijk was. Iedereen bevestigde dat op die plek zeker geen leidingen zouden lopen, want volgens tekening zou er geen leiding liggen. De monteur had ze er toch wel neergelegd. Dus in één boring gingen de monteurs door twee elektraleidingen en een waterleiding met een hoop rotzooi tot gevolg. Dat is ook enorm vervelend.
Ik ben in Tanzania geweest bij mensen met huisjes van zand en as (veel armer dan dat kan ik me niet eens voorstellen) en zelfs die waren super gastvrij. Laten alles zien wat ze hebben (is ook zo klaar) en je kan een banaan krijgen. Koffie en koekjes hebben ze niet.

/▌

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• fub
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:50

fub

Iedereen die bij mij werk komt doen, die krijgt zoveel koffie, thee, water en/of limonade als ze willen. Hoe meer caffeine ik er in stop, hoe sneller ze klaar zijn :*)
(Ik weet me wel vaak geen houding te geven. Moet ik er bij gaan staan? Maar ja, daar gaat het ook niet vlotter van. Ga ik dan maar op de bank zitten? Ook zo iets...)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:26
[...]

Ik ben niet arm, maar ook niet "heel erg rijk".
Maar iedere vakman die hier komt werken krijgt koffie aangeboden en iets om te drinken.
En toen onze tuin in de winter heraangelegd werd kregen ze soep van ons, en dat konden ze heel erg apprecieren. Je merkt ook dat ze dan net iets meer hun best doen, en het praatje nadien is veel aangenamer.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15:25

de Peer

under peer review

Tommie12 schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 10:38:
[...]

Maar iedere vakman die hier komt werken krijgt koffie aangeboden en iets om te drinken.
Dus die koffie is niet te zuipen bij jou? :P

20600 Wp, Atlantic Explorer V3, 3x Daikin airco, Opel Ampera-e, VW ID3, Gasloos sinds 2018

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17:59

Niellie41

[object Object]

fub schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 10:37:
[...]

(Ik weet me wel vaak geen houding te geven. Moet ik er bij gaan staan? Maar ja, daar gaat het ook niet vlotter van. Ga ik dan maar op de bank zitten? Ook zo iets...)
Dit heb ik ook. :D

Aan de ene kant wil ik graag kijken, puur uit interesse maar dat is ook zo ongemakkelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

mentalozzie schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 08:27:
[...]

Je kan prima niks zeggen dat ze wat fout hebben gedaan maar heel amikaal doen met de schuttingzetter voor hun neus. Dat creeert hooguit een tijdelijke ongemakkelijke situatie, maar dat is niet jouw schuld en ook de bedoeling. Ook pas zoiets gedaan toen we bij oude vrienden gingen logeren en ontdekten dat er schijnbaar verschillende rangen mensen waren. Dus gingen we actief mensen er bij betrekken bij ons te komen zitten en zelf aan verkeerde tafeltjes zitten als soort protest ;) Verder geen ruzie door gekregen, dat kan ook niet.

[ Voor 3% gewijzigd door Marzman op 28-06-2024 11:08 ]

/▌

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• RiDo78
  • Niet online
Ach dat doet mij denken aan een anekdote van mij die mijn moeder op verjaardagen af en toe de revue laat passeren. Toen ik nog een klein (net zindelijk) ukkie met mijn moeder naar de C&A ging voor wat nieuwe kleertjes moest ik natuurlijk plassen toen ik net een nieuwe outfit aan had. Dus mijn moeder haast zich met mij naar een verkoper om te vragen of ik naar de WC mocht.

Er kwam een duidelijke nee, en mijn moeder kon praten als brugman, maar nee bleef nee. Ik denk dat mijn moeder alleen maar tijd aan het rekken was want ik plaste dus die nieuwe broek onder.

Mijn moeder heeft toen een pakje nieuwe onderbroekjes uit het rek getrokken, heeft mij een schone onderbroek aan gedaan met mijn eigen (droge) kleren en heeft de natte zooi met de rest van het pakje onderbroeken naar die dame gebracht die haar 'nee' heeft verkocht. En we zijn zonder verder iets te zeggen (of te betalen) de winkel uit gelopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slappyjoez
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 12:57
[...]

Iedereen die bij mij werk komt doen, die krijgt zoveel koffie, thee, water en/of limonade als ze willen. Hoe meer caffeine ik er in stop, hoe sneller ze klaar zijn :*)
Even wat worstenbroodjes in de oven gooien voor ze.

15x Astronergy 325Wp Full Black || SMA Sunny Boy 4.0 1-fase || Zuid 40°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiDo78
  • Niet online
Dit is een erg leuk en vermakelijk topic, maar bedenk je wel dat klanten soms ook wel door werknemers (al dan niet bewust) worden uitgelokt om onbeschoft te reageren. Als je kinder spullen verkoopt moet je niet gek staan te kijken als een kind ineens hoge nood krijgt. Daarom wil ik jullie deze twee casussen voorleggen:

Ik heb zelf nog maar één keer een 'Nee' gehad op de vraag of de kleine even mocht plassen en dat was van de manager bij de Dekamarkt. Gelukkig had ik een mobiel potje mee in de auto waar ze even op kon zitten. En zo geschiedde, tussen twee autos in de inpandige parkeergarage. Nadien terug de winkel in gegaan en de zure kop die de manager trok toen ik hem dat potje aangaf met het verzoek om te legen zal ik nooit meer vergeten. In eerste instantie weigerde hij, maar toen ik blufte om dan maar een van de plantjes in de plantenafdeling 'water' te geven ging hij toch met tegenzin overstag.

Natuurlijk had ik het mobiele potje mee naar huis kunnen nemen (dichtgeklapt is hij immers waterdicht) maar een winkel die kinderen lokt door winkelwagens in de vorm van autootjes aan te bieden en een hele wand met spelletjes heeft moet m.i. diezelfde kinderen ook de gelegenheid geven om even naar de WC te gaan. Of je bent kindvriendelijk, of niet.

Gelukkig is de Dekamarkt een uitzondering. Wat waar ik met die kleine meid van mij heen ben geweest voor noodgevalletjes:
- Jumbo / Lidl / Hema / snackbar / bakker (elk met een heus klantentoilet)
- AH / Boni / Plus / Blokker / Intertoys (achter)

Je mag één keer raden bij welke winkel je ons (bijna) niet meer zult aantreffen, en al helemaal niet als de tweede zometeen net zindelijk aan het worden is. De enige reden waarom we daar nog komen is omdat de oudste daar af en toe om vraagt, maar die kan haar plasje inmiddels lang genoeg ophouden om even naar een andere winkel in de buurt te gaan. Maar mocht dat gebeuren, dan hebben mijn vrouw en ik wel afgesproken dat we wederom vragen of ze daar mag plassen en zo niet, dan laten we de boodschappenkar staan waar hij staat en komen we er die dag ook niet meer terug. Nood(geval) breekt wet en de boodschappen doen we dan wel in de andere winkel.

De vraag die ik jullie dan eigenlijk wil stellen, zijn wij dan zo onbeschoft? Of mogen wij verwachten dat een kind-gerichte winkel ook sanitaire voorzieningen voor die kinderen aanbied?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slappyjoez
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 12:57
RiDo78 schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 11:19:
Dus dit topic is leuk, maar bedenk je wel dat klanten soms ook wel door werknemers al dan niet bewust, worden uitgelokt om onbeschoft te reageren. Als je kinder spullen verkoopt moet je niet gek staan te kijken als een kind ineens hoge nood krijgt. Daarom wil ik jullie deze twee casussen voorleggen:

Ik heb zelf nog maar één keer een 'Nee' gehad op de vraag of de kleine even mocht plassen en dat was van de manager bij de Dekamarkt. Gelukkig had ik een mobiel potje mee in de auto waar ze even op kon zitten. En zo geschiedde, tussen twee autos in de inpandige parkeergarage. Nadien terug de winkel in gegaan en de zure kop die de manager trok toen ik hem dat potje aangaf met het verzoek om te legen zal ik nooit meer vergeten. In eerste instantie weigerde hij, maar toen ik blufte om dan maar een van de plantjes in de plantenafdeling 'water' te geven ging hij toch met tegenzin overstag.

Natuurlijk had ik het mobiele potje mee naar huis kunnen nemen (dichtgeklapt is hij immers waterdicht) maar een winkel die kinderen lokt door winkelwagens in de vorm van autootjes aan te bieden en een hele wand met spelletjes heeft moet m.i. diezelfde kinderen ook de gelegenheid geven om even naar de WC te gaan. Of je bent kindvriendelijk, of niet.

Gelukkig is de Dekamarkt een uitzondering. Wat waar ik met die kleine meid van mij heen ben geweest voor noodgevalletjes:

Je mag één keer raden bij welke winkel je ons (bijna) niet meer zult aantreffen, en al helemaal niet als de tweede zometeen net zinnelijk aan het worden is. De enige reden waarom we daar nog komen is omdat de oudste daar af en toe om vraagt, maar die kan haar plasje inmiddels lang genoeg ophouden om even naar een andere winkel in de buurt te gaan. Maar mocht dat gebeuren, dan hebben mijn vrouw en ik wel afgesproken dat we wederom vragen of ze daar mag plassen en zo niet, dan laten we de boodschappenkar staan waar hij staat en komen we er die dag ook niet meer terug. Nood(geval) breekt wet en de boodschappen doen we dan wel in de andere winkel.

De vraag die ik jullie dan eigenlijk wil stellen, zijn wij dan zo onbeschoft? Of mogen wij verwachten dat een kind-gerichte winkel ook sanitaire voorzieningen voor die kinderen aanbied?
Ik zou stellen dat een winkel van enig formaat hun sanitaire voorzieningen beschikbaar stelt voor actieve klanten, daarmee bedoel ik klanten die de intentie hebben om iets te kopen. Helemaal voor kleine kinderen.

15x Astronergy 325Wp Full Black || SMA Sunny Boy 4.0 1-fase || Zuid 40°

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 16:07
Slappyjoez schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 11:22:
[...]

Ik zou stellen dat een winkel van enig formaat hun sanitaire voorzieningen beschikbaar stelt voor actieve klanten, daarmee bedoel ik klanten die de intentie hebben om iets te kopen. Helemaal voor kleine kinderen.
Helaas we leven in Nederland. Waar het een drama is een toilet te vinden als je je eigen huis bent uitgegaan. Openbaar toiletten zijn zo goed als uitgestorven en ook in winkels zal je er nooit 1 aantreffen waar je zo zonder vragen naar toe kan, cafe's alleen met consumptie, tankstations & stations betaald.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Offtopic: Mijn mening is dat zinnelijk en zindelijk twee verschillende woorden met een hele verschillende betekenis zijn. En zinnelijk is niet het woord wat je wilde gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiDo78
  • Niet online
downtime schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 11:43:
[...]

Offtopic: Mijn mening is dat zinnelijk en zindelijk twee verschillende woorden met een hele verschillende betekenis zijn. En zinnelijk is niet het woord wat je wilde gebruiken.
Je hebt gelijk! Ik heb het meteen aangepast.

Tnx.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Insert12
  • Registratie: Januari 2013
  • Nu online
[...]

Af en toe een kijkje kan prima, gewoon geïnteresseerd een praatje. Verder mooi je eigen ding doen.

M'n broer kwam laatst ook met een verhaal van een vriend van hem. Die vriend is hovenier en een klant had een tuinstoel gepakt en was gaan zitten kijken hoe die vriend de planten er in zette. Die klant zat hem dus letterlijk de hele tijd op de vingers te kijken. Dat gaat dan wel weer erg ver.
Tommie12 schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 10:38:
[...]

Ik ben niet arm, maar ook niet "heel erg rijk".
En toen onze tuin in de winter heraangelegd werd kregen ze soep van ons, en dat konden ze heel erg apprecieren. Je merkt ook dat ze dan net iets meer hun best doen, en het praatje nadien is veel aangenamer.
Dan merk je aan de reactie al dat het dus niet overal zo gaat :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:26
Insert12 schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 12:20:
[...]

[...]

Ach, ik was vroeger ten dele verantwoordelijk voor ons magazijn, en dan heb je elke dag chauffeurs die komen leveren of ophalen. En soms worden die niet behandeld als mensen...
Die wisten goed dat ze bij ons altijd een koffie of wat water konden krijgen, en dat de toiletten ook mochten gebrukt worden.
Dat krijg je zo terug in dienstverlening en maakt het leven een pak aangenamer.
In welk bedrijf of gezin gaat een kop koffie of een rol toiletpapier nu het verschil maken?

Maar een chauffeur die een pallet wat voorzichtiger neerzet of net even zoekt naar dat laatste pak, dat maakt wel verschil.

[ Voor 3% gewijzigd door Tommie12 op 28-06-2024 12:53 ]

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:54

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Ik heb er nog wel een "uit den ouden doosch" ergens in de jaren '90. In mijn tienerjaren kluste ik bij door voor allerlei mensen computerprobleempjes op te lossen. Zowel software als hardware. Door mond-op-mond reclame kwam ik op de raarste plekken terecht. Zo kreeg ik eens een telefoontje van iemand die problemen had met z'n scanner. Ik rij op m'n fietsje naar het betreffende huis. Het bleek een kast van een villa te zijn met een flink stuk grond. Vader des huizes was een succesvol chirurg en de rest van de familie was ook behoorlijk ondernemend.

Afijn, eerst een bakje koffie gedronken en het probleem aangehoord. Toen aan de slag gegaan. Het duurde allemaal wat langer, want de SCSI kaart van de scanner werkte niet mee, je kent het wel ;) Na een uurtje of 2 aan het afronden en daarna nog even na lopen praten. "Wil je nog een kopje koffie?" werd me gevraagd. Daar had ik op zich wel oren naar. Tot mijn verbazing werd de koffiekan met de koude koffie die over was even een de magnetron geplaatst. 30 seconden *ping* en het hete kopje koffie werd ingeschonken. Needless to say stond ik wel even flabbergasted te kijken :D

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Randfiguur
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17:07
DexterDee schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 13:01:
Ik heb er nog wel een "uit den ouden doosch" ergens in de jaren '90. In mijn tienerjaren kluste ik bij door voor allerlei mensen computerprobleempjes op te lossen. Zowel software als hardware. Door mond-op-mond reclame kwam ik op de raarste plekken terecht. Zo kreeg ik eens een telefoontje van iemand die problemen had met z'n scanner. Ik rij op m'n fietsje naar het betreffende huis. Het bleek een kast van een villa te zijn met een flink stuk grond. Vader des huizes was een succesvol chirurg en de rest van de familie was ook behoorlijk ondernemend.

Afijn, eerst een bakje koffie gedronken en het probleem aangehoord. Toen aan de slag gegaan. Het duurde allemaal wat langer, want de SCSI kaart van de scanner werkte niet mee, je kent het wel ;) Na een uurtje of 2 aan het afronden en daarna nog even na lopen praten. "Wil je nog een kopje koffie?" werd me gevraagd. Daar had ik op zich wel oren naar. Tot mijn verbazing werd de koffiekan met de koude koffie die over was even een de magnetron geplaatst. 30 seconden *ping* en het hete kopje koffie werd ingeschonken. Needless to say stond ik wel even flabbergasted te kijken :D
Even advocaat... nou ja, chirurg van de duivel spelen: Wat goed dat die mensen zo zuinig omgaan met overgebleven koffie, een exotisch en duur product dat de halve wereld over wordt getransporteerd! 8) Misschien drinken ze het zelf ook zo. Maar erg chic ziet het er niet uit, nee, haha.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PinusRigida
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12:51

PinusRigida

I put the p in pool.

[...]

Klopt, soms vaak zijn het kleine dingetjes die het verschil maken... zo geef ik onze vaste koerier met de feestdagen een fooi met iets kleins, met pasen een zakje paaseitjes, met oud en nieuw een doosje pralines, met kerst vorige keer een klein stom dansend kerstmannetje met zelfkleef-voetje om op het dashboard van z'n bestelwagen te kleven, hij moest lachen: "dit heb ik zelf geleverd zeker?" _O-

En idd, bij langere activiteiten al 's een spontaan drankje: mensen van Fiberklaar hier krijgen ook een koelkast-koel blik Sprite/Ice-Tea/Cola/Fanta als ze hier voor m'n garage staan te graven, en als ze een paar dagen later bij de buren staan een paar huizen verder, komen ze bij mij aanbellen als ze even naar toilet moeten.

Het kost me (bijna) niks en het maakt soms mensen hun dag + bijkomend idd... dat ze soms wat meer moeite doen, ook al is dat niet het directe doel, of een verwachting, het is toch leuk... ik weet bvb. gegarandeerd dat ""mijn"" koerier niet met m'n pakketjes zal gaan voetballen... Ik chargeer misschien (misschien ook niet) maar je oogst wat je zaait, ook in positieve zin...

[ Voor 7% gewijzigd door PinusRigida op 28-06-2024 14:13 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Cambionn
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
RiDo78 schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 11:14:
Ach dat doet mij denken aan een anekdote van mij die mijn moeder op verjaardagen af en toe de revue laat passeren. Toen ik nog een klein (net zindelijk) ukkie met mijn moeder naar de C&A ging voor wat nieuwe kleertjes moest ik natuurlijk plassen toen ik net een nieuwe outfit aan had. Dus mijn moeder haast zich met mij naar een verkoper om te vragen of ik naar de WC mocht.

Er kwam een duidelijke nee, en mijn moeder kon praten als brugman, maar nee bleef nee. Ik denk dat mijn moeder alleen maar tijd aan het rekken was want ik plaste dus die nieuwe broek onder.

Mijn moeder heeft toen een pakje nieuwe onderbroekjes uit het rek getrokken, heeft mij een schone onderbroek aan gedaan met mijn eigen (droge) kleren en heeft de natte zooi met de rest van het pakje onderbroeken naar die dame gebracht die haar 'nee' heeft verkocht. En we zijn zonder verder iets te zeggen (of te betalen) de winkel uit gelopen.
Tja ik sta hier wel dubbel in. Ik heb bij de MM gewerkt naast mijn studie en als er iets is dat ik heb geleerd, is dat vloermedewerkers alle shit over zich heen krijgen terwijl zij er niks aan kunnen doen en het vaak net zo vervelend vinden. Vaak komen de regels en systemen die dit veroorzaken van bovenaf en komen ze zelf in de problemen als ze zich niet houden aan wat moet van de baas.

Nou heb ik geen ondergezeken kleding in handen gehad gelukkig, maar wel genoeg andere boze klanten die boos waren over dingen die boven ons als student-met-bijbaantje lagen en dat op ons afreageerden en verwachtte dat wij het fixen. Terwijl we daar dus helemaal de macht niet voor hadden. En wij ook steen en been klagen over deze dingen bij hogerop, maar daar wordt niks mee gedaan. Die mensen die dat beslissen zitten veilig weg in een kantoortje ergens, die zijn ook niet gek. En ja, dit legde we vaak ook eerlijk uit, maar men geloofd je niet.

Net zoals dat mensen altijd dachten dat wij ze erbij wilden naaien. De vloermedewerkers waren vooral studenten die minimum betaald worden zonder extras (nog niet eens reiskostenvergoeding), en de vaste krachten waren vaak ook zo niet blij met de MM en deden het werk omdat ze het leuk vonden ondanks, niet dankzij. Die geven echt niks om de omzet en winst van de MM. Enkel afdelingsmanegement en hoger geeft daarom. De rest krijgt er niks voor (officieel zijn er bonussen voor targets, maar als je ze bijna haalt gingen de targets gewoon omhoog :') ). Uitzondering was telecom, die bonussen krijgt voor abbo's.

Wellicht kom ik later terug met wat explicietere voorbeelden van shit die klanten deden. Maar ik heb medelijden met de C&A medewerker. Er van uit gaande dat het niet de manager was ofzo. Wees een beetje lief voor de vloermedewerkers.

[ Voor 0% gewijzigd door Cambionn op 28-06-2024 20:45 . Reden: typo ]

I could write a whole Wikipedia page why "nothing to hide" is bad reasoning, but I don't have to because it already exists.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Laatst online: 18:02

Vrijdag

De Zwarte

[...]
Die vriend is hovenier en een klant had een tuinstoel gepakt en was gaan zitten kijken hoe die vriend de planten er in zette. Die klant zat hem dus letterlijk de hele tijd op de vingers te kijken.
"Ik ben gek op hard werken. Ik kan er de hele dag wel naar kijken!"

:P

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Laatst online: 18:02

Vrijdag

De Zwarte

Cambionn schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 14:52:
[...]
Wees een beetje lief voor de vloermedewerkers.
Ik heb zelf jarenlang klantenservice gedaan. Daarom weet ik als geen ander dat de uitvoerende partij, of dat nu de techsupport, loodgieter, mevrouw aan de telefoon of bezorger is, ook maar moet doen wat is opgedragen. Het heeft werkelijk nul zin om tegen die mensen uit je slof te schieten of boos op te worden.

Dan kan je beter de Karen uithangen en vragen naar een leidinggevende oid. Maar dan val je diegene die je aan het helpen is in elk geval niet meer lastig.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• doomtech
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 15:14
DexterDee schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 13:01:
Door mond-op-mond reclame kwam ik op de raarste plekken terecht.
Met dit soort reclame valt me jouw anekdote nog wel mee dan :*)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• _JGC_
PinusRigida schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 14:07:
[...]

Klopt, soms vaak zijn het kleine dingetjes die het verschil maken... zo geef ik onze vaste koerier met de feestdagen een fooi met iets kleins, met pasen een zakje paaseitjes, met oud en nieuw een doosje pralines, met kerst vorige keer een klein stom dansend kerstmannetje met zelfkleef-voetje om op het dashboard van z'n bestelwagen te kleven, hij moest lachen: "dit heb ik zelf geleverd zeker?" _O-

En idd, bij langere activiteiten al 's een spontaan drankje: mensen van Fiberklaar hier krijgen ook een koelkast-koel blik Sprite/Ice-Tea/Cola/Fanta als ze hier voor m'n garage staan te graven, en als ze een paar dagen later bij de buren staan een paar huizen verder, komen ze bij mij aanbellen als ze even naar toilet moeten.

Het kost me (bijna) niks en het maakt soms mensen hun dag + bijkomend idd... dat ze soms wat meer moeite doen, ook al is dat niet het directe doel, of een verwachting, het is toch leuk... ik weet bvb. gegarandeerd dat ""mijn"" koerier niet met m'n pakketjes zal gaan voetballen... Ik chargeer misschien (misschien ook niet) maar je oogst wat je zaait, ook in positieve zin...
Net als de huurflat waar m'n vriendin destijds woonde. Vriendin had geen cent te makken, dus had ook bijna niks in huis. Kwamen ze in de hele flat kunststof kozijnen plaatsen. Vriendin zette die 2 meubeltjes die ze had aan de kant, mensen konden erbij. Koffie, koek, praatje.
Die mensen komen bij de buren, hele huis vol zooi, moeilijk moeilijk moet dat echt aan de kant? Koffie? Je mag de geur opsnuiven.

Vervolgens is het 17:00, bij de buren is het een teringzooi, doei, we komen morgen wel weer. Bij m'n vriendin ruimen ze alles netjes op en gaan ze pas om 17:30 de deur uit.

En die 2 weken daarna gewoon elke ochtend gezellig even een bakkie doen... want op nr 283 wordt lekkere koffie geschonken en krijgen we er een koek bij.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:54

DexterDee

I doubt, therefore I might be

_JGC_ schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 16:00:
En die 2 weken daarna gewoon elke ochtend gezellig even een bakkie doen... want op nr 283 wordt lekkere koffie geschonken en krijgen we er een koek bij.
And that, ladies and gentlement, is how I met your mother... (als je even pech hebt :X)
Maar wel lekker gastvrij d:)b

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • +36 Henk 'm!

• gumtree
  • Laatst online: 08:39
Ik doe al heel wat jaartjes CC werk. en ondertussen ook alleen nog maar de speciale gevallen, fraude, vermissing, betalingsachterstanden.

Nu komt er een klant die een best wel hele dure iPhone pro heeft gekocht. Die dingen versturen we met opzet al met een speciale koerier. Handtekening, foto van identiteitsbewijs.Je kent het riedeltje wel.

Klant belt na 5 weken op. "Ik haal de telefoon uit de doos en het scherm is stuk en er zit een barst in." Erg vervelend natuurlijk. Maar stuur u dan maar maar een paar foto's op en misschien een rare vraag, waarom meldt u dit pas na 5 weken? Meneer de procedure uitgelegd hoe zoiets werkt en ook vertelt dat we dit wel moeten onderzoeken en nu nog geen uitspraken kan doen of dit onder garantie gerepareerd worden kan.

Die foto's kreeg ik maar ook gelijk de medische encyclopedie aan scheldwoorden over mij heen en dan vooral de ziektes die beginnen met een K. bij elkaar een kleine 75 mails die in ongeveer 3 uur tijd (mogelijk onder invloed) zijn verstuurd. Deze werden vervolgens de volgende werkdag nog even per telefoon bevestigd.

Gelukkig hanteren we hier een zero tolerance beleid in met als voorwaarde dat we de klant hierover wel even infomeren. Daar heeft onze legal een mooi standaard briefje voor gemaakt die we zowel mailen als per post versturen.

Twee weken later ploft de eerste brief van een rechtsbijstandsclubje op de deurmat, en omdat dit aangetekend werd verstuurd wisten ze ook dat we de brief gekregen hebben. Dus 48 uur later hing mevrouw, de junior jurist al aan de telefoon. Het begon ook al gelijk met de dreigementen van proceskosten en dat de klant recht heeft op dit en dat. Mevrouw even laten uitrazen en vervolgens aangegeven dat we hierin zeer coöperatief zijn, maar zoals haar client weet, een zero tolerance beleid voeren als het gaat om agressief gedrag.

Dat stukje agressief gedrag was haar natuurlijk niet bekend, en ook die mails en brief waren niet te vinden in haar dossier. Ik heb haar met veel plezier overal pdf-jes van gestuurd en binnen 1 uur kregen we een telefoontje dat de casus gesloten was. Namens het bureau excuses en zij had ondertussen van haar client ook de volle laag gekregen en deelde onze mening dat hier echt sprake is van ontoelaatbaar gedrag.

Meneer geeft echter niet op, nu ligt er sinds afgelopen week een brief van een andere advocaat op mijn digitale bureau. Eens kijken hoe deze advocaat reageert op de mails van zijn client.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:58

AvK

Ready Set Go

gumtree schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 18:19:
Ik doe al heel wat jaartjes CC werk. en ondertussen ook alleen nog maar de speciale gevallen, fraude, vermissing, betalingsachterstanden.

Nu komt er een klant die een best wel hele dure iPhone pro heeft gekocht. Die dingen versturen we met opzet al met een speciale koerier. Handtekening, foto van identiteitsbewijs.Je kent het riedeltje wel.

Klant belt na 5 weken op. "Ik haal de telefoon uit de doos en het scherm is stuk en er zit een barst in." Erg vervelend natuurlijk. Maar stuur u dan maar maar een paar foto's op en misschien een rare vraag, waarom meldt u dit pas na 5 weken? Meneer de procedure uitgelegd hoe zoiets werkt en ook vertelt dat we dit wel moeten onderzoeken en nu nog geen uitspraken kan doen of dit onder garantie gerepareerd worden kan.

Die foto's kreeg ik maar ook gelijk de medische encyclopedie aan scheldwoorden over mij heen en dan vooral de ziektes die beginnen met een K. bij elkaar een kleine 75 mails die in ongeveer 3 uur tijd (mogelijk onder invloed) zijn verstuurd. Deze werden vervolgens de volgende werkdag nog even per telefoon bevestigd.

Gelukkig hanteren we hier een zero tolerance beleid in met als voorwaarde dat we de klant hierover wel even infomeren. Daar heeft onze legal een mooi standaard briefje voor gemaakt die we zowel mailen als per post versturen.

Twee weken later ploft de eerste brief van een rechtsbijstandsclubje op de deurmat, en omdat dit aangetekend werd verstuurd wisten ze ook dat we de brief gekregen hebben. Dus 48 uur later hing mevrouw, de junior jurist al aan de telefoon. Het begon ook al gelijk met de dreigementen van proceskosten en dat de klant recht heeft op dit en dat. Mevrouw even laten uitrazen en vervolgens aangegeven dat we hierin zeer coöperatief zijn, maar zoals haar client weet, een zero tolerance beleid voeren als het gaat om agressief gedrag.

Dat stukje agressief gedrag was haar natuurlijk niet bekend, en ook die mails en brief waren niet te vinden in haar dossier. Ik heb haar met veel plezier overal pdf-jes van gestuurd en binnen 1 uur kregen we een telefoontje dat de casus gesloten was. Namens het bureau excuses en zij had ondertussen van haar client ook de volle laag gekregen en deelde onze mening dat hier echt sprake is van ontoelaatbaar gedrag.

Meneer geeft echter niet op, nu ligt er sinds afgelopen week een brief van een andere advocaat op mijn digitale bureau. Eens kijken hoe deze advocaat reageert op de mails van zijn client.
Prachtig verhaal. Hou ons op de hoogte! :)

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cambionn
  • Niet online
Vrijdag schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 15:50:
Ik heb zelf jarenlang klantenservice gedaan. Daarom weet ik als geen ander dat de uitvoerende partij, of dat nu de techsupport, loodgieter, mevrouw aan de telefoon of bezorger is, ook maar moet doen wat is opgedragen. Het heeft werkelijk nul zin om tegen die mensen uit je slof te schieten of boos op te worden.
Zeker. Moet zeggen, heb ook paar jaar techsupport naast mijn studie gedaan, bij een BYOD desk van de opleiding zelf. Daar viel het mee. De ergste 3 die ik heb gehad was:

1) iemand die letterlijk de hele campus over was gelopen omdat ze met haar iPhone niet op de WiFi kwam. Stond een grote schermbrede knop "verbinden" midden op haar scherm. Ik klikte erop en het werkt. Had ze dus nog niet geprobeert. Kreeg "oh, nu voel ik me wel dom" terug. Het is dan best moeilijk om niet gewoon te zeggen "ben je ook wel een beetje", maar gewoon vriendelijk te blijven en te zeggen dat het gebeurd.

2) docenten van docent opleidingen. Die zijn duidelijk gewend andere te vertellen hoe ze dingen moeten vertellen. Beetje bovenaan de pick-order van wie wie zegt hoe z'n werk te doen. Probleem is dat ze dat bij IT zaken ook dien, maar dus niet weten. Die kwamen met een probleem + oplossing (die alles veel erger zou maken). Dan probeer je uit te leggen dat dat geen top plan is, maar de docent's docent iets uit leggen? Dat kan niet, they know best. Dus dan pakken ze het over. Laten hun oplossing zien. Maken het nog veel verder kapot. En vervolgens natuurlijk super boos dat je het nu niet meer ff gouw kan fixen omdat ze hebben gedaan wat je letterlijk zei niet te doen, want ze weten het beter. En dit is dus vaker dan eens gebeurd, altijd van docenten van docentopleidingen. Echt, als het docenten van docentopleidingen waren gingen de haren van het hele team meteen overeind staan.

3) 1 gast, en de enige officiele klacht die ik ooit heb moeten aannemen. Vanaf 2 weken van te voren via mail doorgegeven dat de IT helpdesk enkel voor klein BYOD-team werk open is tot 13:00 omdat het reguliere team vergadering heeft. Wij mogen niks uitgeven en niks dat handtekeningen vereist, zoals leenapparatuur. Daarnaast stond het op de dag zelf ook groot op alle schermen op campus.

Dus komt er iemand om 8:00 uur. Oplader vergeten. Kan niet werken. "Sorry, kan pas na 13:00". Dus komt hij terug... om 10:00. Zelfde antwoord. En om 11:30. Zelfde antwoord. Toen werd hij echt woedend. Hij moest straks voor de 4e keer terug komen. Wou een klacht indienen. Heb de klacht maat aangenomen zodat het niet nog verder zou escaleren want hij was echt super boos, maar er is nooit wat mee gedaan omdat het gewoon echt nergens op sloeg.

Ik bedoel. Ga je ook om 3:00 naar de Appie. En dan om 5:00. En nog eens om 7:00. En dan boos worden dat je straks voor een 4e keer naar de supermarkt moet?

MediaMarkt verhalen ga ik ff goed over na denken hoe ik die ga verwoorden en welke verhalen ik überhaupt deel. Heb nog vrienden die er werken en wil niet meer drama creëren daar voor hun, en verhalen op Tweakers zijn toch aardig vindbaar. Maar in de tussentijd, er was altijd een instagram account genaamd Media Winkel Memes met een gephotoshopte wow sticker die zegt: "Wow jij bent lelijk" als profielfoto die totally niet om drama binnen de MM ging. Heb geen Insta meer, dus weet niet of die nog bestaat maar hij is er lang geweest en mogelijk is die er nog. Just saying ;) .

I could write a whole Wikipedia page why "nothing to hide" is bad reasoning, but I don't have to because it already exists.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cambionn
  • Niet online
Oh, en heb er nog 1 die ik weet van bij een bekende partij die online opslag aanbied. Klant gebruikt opslag om illegale TV-shows te delen. Post de link publiekelijk op FB en Reddit. Iemand informeert hoster in kwestie. Hoster informeert klant dit niet te doen. Klant over de rooie. "Hoe weten jullie dat? Zeker allemaal privacy-wetten gebroken!". Nee vriend, hoster in kwestie kan niet zien wat er op je account staat. Maar je hebt het zelf overal publiek gedeeld.

Pro tip. Doe je illegale dingen en wil je niet gepakt worden? Post het dan niet publiekelijk op social media :+ .

[ Voor 3% gewijzigd door Cambionn op 28-06-2024 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scheurbuik
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 17:49
[...]

Af en toe een kijkje kan prima, gewoon geïnteresseerd een praatje. Verder mooi je eigen ding doen.

M'n broer kwam laatst ook met een verhaal van een vriend van hem. Die vriend is hovenier en een klant had een tuinstoel gepakt en was gaan zitten kijken hoe die vriend de planten er in zette. Die klant zat hem dus letterlijk de hele tijd op de vingers te kijken. Dat gaat dan wel weer erg ver.
[...]

Tja.. bij de kermisopbouw staan ook hordes mensen te kijken. Iets anders dan normaal. Naar werklui kijken die iets doen. Ik vind het altijd al awkward als onze schoonmaakster langskomt. Ik voel me dan bezwaard om aan de keukentafel een bak koffie te drinken terwijl zij aan het stofzuigen is.. al is dat natuurlijk gewoon haar baan.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-04 21:52
Komtie, vorige eeuw op een HBO die niet meer bestaat in Den Haag.
Als stagiere begonnen rond de zomertijd zodat ik goed ingewerkt kon worden.
Een aantal procedures, als je iets inlevert krijg je een bonnetje dat je het in heb geleverd.
Ander procedure is, tussen kerst en oud en nieuw is de hele school gesloten.

Ik weet het nog donders goed. Donderdag 24 december.
Docent kwakt letterlijk haar PC privé pc op de toonbank en roept nog en passant "Hijsstuk"
Stapt de auto in en weg is ze.
Dus ik kijk mijn stage begeleider aan, en draaien ons weer om. En steken nog een sigaret op, op de afdeling.

Stage begeleider pakt pc op, en zet hem aan de kant zodat ie wel in het zicht staat voor na de vakantie.
Stage begeleider liep naar leidinggevende van docent en verteld wat er net gebeurd is.

Maandag 4 januari, je raad het al. Docent aan de balie. "Ik kom mijn pc ophalen"
Dus ik, heb je een bonnetje van afgifte. Ehh nee zegt ze, maar hij staat daar.
Ik zeg: Die, maar die is van iemand anders. Nogmaals heb je je bon bij je.

Dat mens gillen en doen, en ik ga de leidinggevende erbij halen, waarop ik zeg: Zou ik zeker even doen.

En toen kwam ze met hangende pootjes terug met de leidinggevende, met 1000x sorry.
Uiteindelijk hebben we de pc terug gegeven, maar het recht op reparatie bij ons had ze verspeeld.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HSG

HSG

Cambionn schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 21:12:
[...]

Ik bedoel. Ga je ook om 3:00 naar de Appie. En dan om 5:00. En nog eens om 7:00. En dan boos worden dat je straks voor een 4e keer naar de supermarkt moet?
Drie keer naar de Apple en dan boos worden op de supermarkt? :?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Topicstarter
HSG schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 11:56:
[...]

Drie keer naar de Apple en dan boos worden op de supermarkt? :?
Appie... oftewel Albert Heijn.

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HSG

HSG

Heroic_Nonsense schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 12:10:
[...]

Appie... oftewel Albert Heijn.
Ik lees de hoofdletter "i" als een "l"

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Topicstarter
HSG schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 12:19:
[...]

Ik lees de hoofdletter "i" als een "l"
offtopic:
...maar er staat geen hoofdletter "i", er staat een kleine "i"...?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xtX6Ybj37oABgpihBZLCOpMZNf8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EYXdUxsjRHUe8l4KaROD8fux.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 48% gewijzigd door Heroic_Nonsense op 29-06-2024 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
gumtree schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 18:19:

Zeer benieuwd hoe dit af gaart lopen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HSG

HSG

Heroic_Nonsense schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 12:20:
[...]

offtopic:
...maar er staat geen hoofdletter "i", er staat een kleine "i"...?

[Afbeelding]
Ah nu zie ik het.

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:23
Dit is een erg leuk en vermakelijk topic, maar bedenk je wel dat klanten soms ook wel door werknemers (al dan niet bewust) worden uitgelokt om onbeschoft te reageren. Als je kinder spullen verkoopt moet je niet gek staan te kijken als een kind ineens hoge nood krijgt. Daarom wil ik jullie deze twee casussen voorleggen:

Je mag één keer raden bij welke winkel je ons (bijna) niet meer zult aantreffen, en al helemaal niet als de tweede zometeen net zindelijk aan het worden is. De enige reden waarom we daar nog komen is omdat de oudste daar af en toe om vraagt, maar die kan haar plasje inmiddels lang genoeg ophouden om even naar een andere winkel in de buurt te gaan. Maar mocht dat gebeuren, dan hebben mijn vrouw en ik wel afgesproken dat we wederom vragen of ze daar mag plassen en zo niet, dan laten we de boodschappenkar staan waar hij staat en komen we er die dag ook niet meer terug. Nood(geval) breekt wet en de boodschappen doen we dan wel in de andere winkel.

Sinds wanneer is een supermarkt kind-gericht? :? Over het algemeen komen daar bezoekers die zelf kunnen betalen en boodschappen nodig hebben. Ik denk niet dat jouw kleine daarheen gaat voor een fles shampoo of een zak wortels.
Bij kind-gericht denk ik aan een speelgoedwinkel om kindergerichte artikelen, niet de winkels die jij benoemt.

Nee, ik vind het een gunst die verleend wordt, niet eentje die je mag eisen. Als je weet dat je kleine snel plast, neem 'm dan niet mee naar een supermarkt. Een omgeving waar hygiëne belangrijk is. En je gedrag om dan maar die boodschappenwagen te laten staan, vind ik juist ronduit onbeschoft. Wat dat betreft pas je prima in dit topic, als de onbeschofte klant :+

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• segil
RiDo78 schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 11:14:
[...]

Dus als ik het goed begrijp heeft je moeder enkele kledingstukken beschadigd en daarvoor niet betaald. En daarnaast ook nog een onderbroek gejat? Omdat ze haar zin niet kreeg? Of lees ik het verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HSG

HSG

segil schreef op zondag 30 juni 2024 @ 09:18:
[...]

Sinds wanneer is een supermarkt kind-gericht? :? Over het algemeen komen daar bezoekers die zelf kunnen
Veel grote supermarkten in het buitenland hebben ook een wc voor klanten.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Ik snap die haat naar openbare gelegenheden zonder toilet niet zo. Zoek online naar plaatjes van een vies toilet en je begrijpt waarom een winkeleigenaar er geen zin in heeft. This is why we can't have nice things......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Topicstarter
jadjong schreef op zondag 30 juni 2024 @ 10:38:
Ik snap die haat naar openbare gelegenheden zonder toilet niet zo. Zoek online naar plaatjes van een vies toilet en je begrijpt waarom een winkeleigenaar er geen zin in heeft. This is why we can't have nice things......
Zeker - sommige mensen zijn te ranzig voor woorden. Je krijgt allerlei pluimage in een winkel, dus ook lui die (al dan niet bewust) hun behoeften naast de pot doen, of drugs gebruiken op je toilet, de muren van je toilet onderkalken met watervaste stiften (of hun eigen uitwerpselen) of expres je toilet laten overstromen.

Daarnaast - in veel winkelpanden is het toilet in een deel van de winkel geplaatst waar klanten niets te zoeken hebben. Bijvoorbeeld in het kantoordeel (waar bedrijfsgevoelige gegevens liggen) of in het magazijn (waar artikelen lggen die nog niet van antidiefstalmaatregelen voorzien zijn).

Aangezien je als winkel doorgaans het pand huurt, kun je niet zomaar even een toilet verplaatsen of toevoegen.

Het probleem is meer dat er in Nederland op veel plekken geen openbare toiletten zijn. Hier in het centrum zijn een paar urinoirs die ze bij grote drukte uit de grond kunnen laten komen (normaal liggen ze verzonken en zie je alleen een soort putdeksel). Maar echte toiletten zijn zeldzaam. Er zit een 2TheLoo in een passage in het centrum (80ct per persoon per bezoek), en in de parkeergarages aan de randen van het centrum zijn openbare toiletten, maar dat is het bij mijn weten.

Vroegâh kon je voor een kwartje bij de V&D naar het toilet. Daar zat dan ook zo'n aardige toiletjuf die de boel ook schoonhield. Maar net als de V&D zijn dat soort voorzieningen uitgestorven.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
HSG schreef op zondag 30 juni 2024 @ 09:58:
[...]

Veel grote supermarkten in het buitenland hebben ook een wc voor klanten.
Die hadden we in Nederland ook.

Als we dan toch ervaringen met onbeschofte klanten delen heb ik een boekwerk vol met klanten die ik in mijn begintijd bij de AH naar de WC begeleidde...

WCs ondergepist, stront tot aan het plafond, kinderen die het halverwege de trap al lieten lopen, bloederige tampons op de vrouwenwc... En uiteraard was de klant snel gevlogen en mocht de medewerker/sukkel die ze meenam alles op gaan ruimen.

Nee, ik snap HEEL goed waarom dat in NL nu is afgeschaft. Als er iemand echt in hoge nood is wilden we nog wel eens een uitzondering maken, maar verder is het geen klantentoilet meer. Als jouw kind het niet op kan houden moet je het niet meenemen naar een winkel, zo simpel is het. Maak het niet het probleem van de onderbetaalde supermarktmedewerker die de lul is door jouw ascocialiteit.
Heroic_Nonsense schreef op zondag 30 juni 2024 @ 10:54:
[...]

Vroegâh kon je voor een kwartje bij de V&D naar het toilet. Daar zat dan ook zo'n aardige toiletjuf die de boel ook schoonhield. Maar net als de V&D zijn dat soort voorzieningen uitgestorven.
Heb je een McDonald's, KFC of bibliotheek in je stad? Die doen dat ook, bieb is zelfs gratis. En bijna alle restaurants en cafés kan je het even vragen, aangeven dat je prima wat wilt betalen en vaak mag je dan ook gewoon gratis naar de wc of voor 50 cent. Die drempel 'alleen voor klanten' is bewust opgeworpen zodat mensen er minder snel een zooitje van maken.

[ Voor 25% gewijzigd door SmurfLink op 30-06-2024 11:09 ]

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
SmurfLink schreef op zondag 30 juni 2024 @ 11:07:
...Heb je een McDonald's, KFC of bibliotheek in je stad? Die doen dat ook, bieb is zelfs gratis. En bijna alle restaurants en cafés kan je het even vragen, aangeven dat je prima wat wilt betalen en vaak mag je dan ook gewoon gratis naar de wc of voor 50 cent. Die drempel 'alleen voor klanten' is bewust opgeworpen zodat mensen er minder snel een zooitje van maken.
Dit dus. Een kroeg in lopen en vriendelijk vragen of je even van het toilet gebruik mag maken en dan is dat vaak geen probleem.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• gumtree
  • Laatst online: 08:39
Heroic_Nonsense schreef op zondag 30 juni 2024 @ 10:54:
[...]

Zeker - sommige mensen zijn te ranzig voor woorden. Je krijgt allerlei pluimage in een winkel, dus ook lui die (al dan niet bewust) hun behoeften naast de pot doen, of drugs gebruiken op je toilet, de muren van je toilet onderkalken met watervaste stiften (of hun eigen uitwerpselen) of expres je toilet laten overstromen.

Daarnaast - in veel winkelpanden is het toilet in een deel van de winkel geplaatst waar klanten niets te zoeken hebben. Bijvoorbeeld in het kantoordeel (waar bedrijfsgevoelige gegevens liggen) of in het magazijn (waar artikelen lggen die nog niet van antidiefstalmaatregelen voorzien zijn).

Aangezien je als winkel doorgaans het pand huurt, kun je niet zomaar even een toilet verplaatsen of toevoegen.

Het probleem is meer dat er in Nederland op veel plekken geen openbare toiletten zijn. Hier in het centrum zijn een paar urinoirs die ze bij grote drukte uit de grond kunnen laten komen (normaal liggen ze verzonken en zie je alleen een soort putdeksel). Maar echte toiletten zijn zeldzaam. Er zit een 2TheLoo in een passage in het centrum (80ct per persoon per bezoek), en in de parkeergarages aan de randen van het centrum zijn openbare toiletten, maar dat is het bij mijn weten.

Ik woon niet in Nederland en in een klein alpenlandje in een dorp met 3500 inwoners, we hebben 3 openbare toiletten, eentje bij het gemeentehuis, eentje bij de plaatselijke tabakwinkel en eentje bij een mountainbike parcours. Alle drie de toiletten zijn 24/7 geopend worden op het weekend na iedere dag schoongemaakt.

Ik durf in deze openbare toiletten gewoon op de bril te zitten.Waar komt toch die drang vandaan om iets wat je wordt aangeboden om te gebruiken zo enorm te vervuilen.Waarom hebben de heren hun slurf niet onder controle en hoe komt het in je zieke kop om met je eigen keutel je naam op de muur te schrijven.

Bijna alle supermarkten hebben een toilet dusdanig gepland dat je daar zonder door een magazijn te moeten bij kan komen. Soms moet je even om een sleutel vragen (voorzien van een halve lantaarnpaal, zodat je deze niet stiekem in je zak stopt) De kans dat je in een centrum locatie geen plee aantreft voor het publiek vind ik dan weer logisch)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• segil
Openbare wc's zijn helaas weinig te vinden in veel steden. Soms moet ik hoognodig een bezoekje brengen en zoek ik me een ongeluk. Zoals gezegd kan je het proberen bij de bieb, stadhuis, cafés, maar ook musea en sommige kerken. En grotere treinstations hebben een Sanifair toilet die over het algemeen schoon gehouden wordt

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

jadjong schreef op zondag 30 juni 2024 @ 10:38:
This is why we can't have nice things......
Daar is alles mee gezegd...

Maar om nu dit topic tot een toiletdiscussie te maken? :p

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HSG

HSG

SmurfLink schreef op zondag 30 juni 2024 @ 11:07:
[...]

Die hadden we in Nederland ook.

Als we dan toch ervaringen met onbeschofte klanten delen heb ik een boekwerk vol met klanten die ik in mijn begintijd bij de AH naar de WC begeleidde...

WCs ondergepist, stront tot aan het plafond, kinderen die het halverwege de trap al lieten lopen, bloederige tampons op de vrouwenwc... En uiteraard was de klant snel gevlogen en mocht de medewerker/sukkel die ze meenam alles op gaan ruimen.

Nee, ik snap HEEL goed waarom dat in NL nu is afgeschaft. Als er iemand echt in hoge nood is wilden we nog wel eens een uitzondering maken, maar verder is het geen klantentoilet meer. Als jouw kind het niet op kan houden moet je het niet meenemen naar een winkel, zo simpel is het. Maak het niet het probleem van de onderbetaalde supermarktmedewerker die de lul is door jouw ascocialiteit.
Ik snap dat ook heel goed waarom het in Nederland afgeschaft is. Veel Nederlanders staan nou niet bekend om hun hoffelijk gedrag.
Pagina: 1 ... 11 12 Laatste