Goh, sta 23 jaar in een winkel en dan denk je alles wel meegemaakt te hebben. Toch weten ze je nog te verbazen hoor, na zoveel tijd.
Zo had ik er destijds met Covid een aan de balie. 17:45 op vrijdag. Zet z’n PC neer en geeft aan dat het ding niets doet. “Vervelend, ik maak even een werkbon, dan gaan we er mee aan de slag. Hou er rekening mee dat we het kneiterdruk hebben met al het werk vanwege thuiswerk (sidenote: uitleveren van nieuwe systemen, reparaties, software aanpassingen, verzin het) en het dus na het weekend wordt dat we er aan beginnen”.
Bon gemaakt, even bevestigend gewezen naar de afspraken rond reparatietijd en kosten en afgesloten met “Alstie klaar is of als we vragen hebben, dan bellen we meteen op! Fijne avond!”
De volgende ochtend. 10:00 gaan we open, maar op de camera was om 09:45 al beweging voor de deur te zien. 6-7 man, dus draai de deur maar vast open - collega’s zijn wat later. Ik help de eerste en zie ondertussen dat een van de anderen mijn klant van gisteren was.
“Jaaaa, dat duurt hier altijd zo lang, ik moet ook wachten” hoor ik hem zeggen tegen een andere klant. En loopt vooral hardop te zuchten en te steunen. Aandacht zoeken bij anderen en alles negatief.
Als hij aan de beurt is vraag ik hem uiteraard - al wist ik precies waar hij voor kwam - wat ik voor hem kon betekenen. “Ik kom de computer ophalen”
Prima, die discussie ga ik niet eens aan, er zijn inmiddels weer 5 man binnen en ik sta nog steeds alleen. Moet dus ook de boel in de gaten houden, maximaal zoveel man binnen enzo.
Loop snel naar achter, pak die PC erbij en open de tool om zijn werkbon af te ronden. “Alstublieft meneer”
“Ja, en wat was er nou mee? En waarom hebben jullie niet gebeld, nu moet ik zelf maar gokken dat ik hier naar toe moet komen om hem te halen. Dat is toch geen service! Jullie zouden me bellen voor de kosten - niet gedasn. Jullie zouden bellen als hij klaar is - niet gedaan. Dan sta ik hier ook nog eens voor een gesloten deur, want volgens jullie website zijn jullie om 09:30 open. Dus, ik neem hem nu mee en ik ga niets betalen”
Mooi, dan ben je van mij. Want denken dat je mij hebt met “klagen in een volle winkel” werkt 100% andersom
“Meneer, u heeft de PC hier gisteren om 17:45 ingeleverd en u heeft een paraaf gezet bij de reparatietijd. U heeft mij niet geinformeerd over uw uitzonderlijke situatie waarin u duidelijk aangeeft dat u gebruik wil maken van onze 24/7 dienst waarbij wij iemand hier laten overnachten om uw PC terug in orde te maken. Had u dit gedaan, dan had ik u hier op voorhand de kosten van 750 euro toeslag namelijk al van kunnen vertellen en had u nu een werkende PC mee naar huis kunnen nemen. Helaas is dat uw keuze geweest ons daar niet over te informeren.
Echter, de manier waarop u nu bezig bent om uw beklag te doen doet mij besluiten u dit aanbod niet alsnog te doen. Ik wens u succes met uw PC en herstelling hiervan bij een andere winkel. Fijn weekend en tot ziens! Wie was er dan?”
En door naar de volgende. Bleef uiteraard nog napruttelen aan de balie en “zijn advocaat zou wel een briefje sturen!!”
Na het weekend kwam hij met zijn “advocaat”. Zijn vrouw kwam mee naar de winkel, PC onder de arm. Wederom een vrij drukke winkel, het was best rennen in die tijd.
Waarna zijn vrouw hem in diezelfde volle winkel hardop zijn excuus liet maken voor zijn gedrag, de PC ter reparatie kwam en hij niet eerder dan 1 week later gereed mocht zijn. Ze zette hem volledig op zijn nummer en hij droop met de staart tussen de benen af.
Zij komt nog regelmatig, hij komt alleen mee.