Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Inderdaad, impersonating een advocaat is volgens mij een misdaad omdat advocaat een beschermd beroep is. Ik zou wellicht aangifte doen samen met het kantoor.toolkist schreef op vrijdag 8 mei 2026 @ 18:36:
Dan zou ik dat kantoor toch even vertellen dat er iemand is die uit hun naam brievem stuurt..
Welke telefoon gebruikt nou 5watt constant?sus schreef op vrijdag 8 mei 2026 @ 12:20:
Net een elektrische gum in de winkel gehad...
Mevr. heeft vorige week bij mij een A56 gekocht. Alles overgezet, bij ophalen Digid en de bankapp nog even geregeld. Alles prima in orde.
"Let wel op, bij de telefoon zit vanwege regelgeving geen lader meer in de doos, wel een kabeltje. U zal een nieuwe lader moeten aanschaffen als u geen geschikte lader heeft"
- Nee, die heb ik nog
"Prima, Veel plezier met de telefoon"
Vandaag stond ze in de winkel. De telefoon "is stuk" want hij gaat niet aan. Gek, maar kan gebeuren. Dus, ik hang de telefoon aan een kabel van ons waarmee ik ook meteen voltage en amperage kan zien. Ding laadt keurig op en na een paar tellen komt er SAMSUNG in beeld. Niet veel later is de telefoon opgestart en blijkt de batterij compleet leeg. Niet gek dus dat die niets deed.
"Heeft u toevallig de lader bij waarmee u de telefoon heeft opgeladen?"
-ja, dat is deze
Uit de tas komt een oude lader van Samsung, USB-A. 5V 1A. En een USB-A/C kabel. Bij far niet genoeg om die moderne toestellen op te laden, die lopen domweg leeg als je die hier aan hangt. Dus ik leg uit dat deze lader toch echt veel te oud is en dat ze een nieuwe moet aanschaffen.
Op geen enkele manier wil bij haar aankomen dat een stokoude lader niet genoeg vermogen heeft om haar moderne telefoon(accu) op te laden. Nu hebben we daar op zich best ervaring mee om dingen dan in lekentaal uit te gaan leggen met bv een vergelijking maken met een tuinslag waarmee je een emmer gaat vullen. Maar nee, ze wil perse haar oude lader blijven gebruiken.
Ondertussen is met onze lader haar telefoon een stuk opgeladen en kunnen we het ook fysiek gaan laten zien. Met onze lader gaat hij aan en zie je een bliksemschicht. Ze beantwoord bevestigend. Dan haar kabel en haar lader. Wel een bliksem, maar.. batterijpercentage loopt af. Dus, de telefoon gebruikt meer dan de lader kan aanleveren.
Ze is nu naar huis "maar ik kom zometeen nog terug met mijn zoon. Die is advocaat dus pas maar op"
Ik zit nu trillend in een hoekje uiteraard, wachtend op de juridische stappen die vanmiddag voor me gehouden worden
Zelfs mijn iPad Air 2020 laadt gewoon (zij het zeer traag) op met een 5v1a adapter.
Ik denk dat de adapter stuk is, dat is het probleem, niet 5v1a…
Het gaat er toch niet om dat de lader eventueel stuk is. Het GAAT om een gestoorde vrouw die constant en dubbelzinnig een winkel lastig valt. En alles aangrijpt. Tot waanzin aan toe. Als dit allemaal echt gebeurd is vind ik het knap van TS dat hij dit zo heeft weten te handelen.
Begrijpend lezen is een kunst zal ik maar zeggen.
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Haal jij nu niet twee verhalen door elkaar?AvK schreef op vrijdag 8 mei 2026 @ 19:12:
Het gaat er toch niet om dat de lader eventueel stuk is. Het GAAT om een gestoorde vrouw die constant en dubbelzinnig een winkel lastig valt. En alles aangrijpt. Tot waanzin aan toe. Als dit allemaal echt gebeurd is vind ik het knap van TS dat hij dit zo heeft weten te handelen.
Waarschijnlijk wel vrees ik...... My bad.....
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Begrijpend lezen is een kunst denk ik.
Ik ben overigens bang dat het verhaal van @shicomm echt nog wel even verder gaat, maar wie weet. Hulde aan hoe hij het heeft aangepakt. Ik kan best aardig digibielen wat uitleggen, maar op een gegeven moment heb ik daar de energie echt niet meer voor.
De saga van mevr. U is echt over ; deeltje 4 was echt de laatste.Arunia schreef op vrijdag 8 mei 2026 @ 20:46:
[...]
Ik ben overigens bang dat het verhaal van @shicomm echt nog wel even verder gaat, maar wie weet. Hulde aan hoe hij het heeft aangepakt. Ik kan best aardig digibielen wat uitleggen, maar op een gegeven moment heb ik daar de energie echt niet meer voor.
Alles bij elkaar heeft het dik een jaar geduurd, de koek is een keer op..
I live in darkness , i exist in the shadow