foute topic
[ Voor 99% gewijzigd door Kheos op 07-09-2021 13:12 ]
[ Voor 99% gewijzigd door Kheos op 07-09-2021 13:12 ]
Ah ja, heel herkenbaarGiel1 schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 10:19:
Als bijbaantje heb ik een paar jaar in een supermarkt gewerkt op een vakantiepark in Nederland. Het was niet het meest luxe park dat die keten op dat moment had (wat goedkopere huisjes) en dat merkte je ook wel aan het type klanten dat je in de winkel kreeg. Nu waren de prijzen in die supermarkt alleen wel aan de hoge kant, daar maakten ze toen geen onderscheid in per park. In principe wel logisch, die spullen kwamen allemaal van een lokale groothandel en met maar een paar supermarkten in het land hadden ze ook weinig inkoopvoordeel. Vaak meegemaakt dat mensen dan met een redelijke kar aan de kassa kwamen en zich een hoedje schrokken als ze opeens 100+ moesten betalen. Een hoop boze mensen te woord moeten staan in die tijd, gelukkig beseften de meeste wel dat ik als hulpkracht weinig invloed had op de prijzen.
Naast het werk in de winkel bezorgden we ook ontbijt en bbq/gourmet-pakketten bij de gasten aan het huisje. Gebeurde meer dan eens dat je dan aanklopte, even wachtte, een hoop gerommelde hoorde en dat er dan iemand met alleen een handdoek o.i.d. om opendeed en met een rode kop de spullen in ontvangst nam. Werd wat afgesekst op zo'n park haha.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Eerste deel doet me denken aan de verhalen van het bedrijf van mijn vader, al was die de klant. Die kregen wekelijke (meerdere) vliegzendingen vanuit midden Amerika (Costa Rica, Guatemala, Belize, ect.) en elke keer eind van de maand vertragingen met zendingen om vage en onduidelijke redenen. Kijk een orkaan doe je weinig aan dan vliegt er gewoon niets das duidelijk maar steevast eind van de maand, vertraging om....?Kheos schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 12:06:
Jaren geleden kreeg ik twee archiveringsprojecten in de schoot geworpen. Het bedrijf waar ik als consultant voor werkte had een bepaalde applicatie met bedrijfskritische info en omdat dat bedrijf al eens geregeld andere bedrijven overnam moest er geregeld een applicatie naar die ene applicatie gemigreerd worden. Nadat dat was gelukt werd de data van dat andere bedrijg ook nog eens naar een archiveringsdatabank gestuurd. Daar kregen dan een handvol eindgebruikers een read-ony account met enkele reports en klaar.
Mijn taak was om dat proces wat te begeleiden: zorgen dat de vragen van de toekomstige gebruikers een antwoord kregen, zorgen dat IT de databank met read-only account klaar had op alle relevante omgevingen, zorgen dat de developer van die reports opleverde wat de eindgebruikers vroegen... dat soort zaken.
Het ene project draaide ergens in Brazilië; op zich allemaal leuke mensen, maar plots kreeg ik geen antwoord meer op mijn mails vanuit de site in Brazilië. Eerst dacht ik: achja, het is begin Januari, ze zullen nog in verlof zijn daar. Dus ff gewacht, wat meer tijd gegeven. Geen reactie. Geëscaleerd, geen reactie. Nog meer geëscaleerd, geen reactie...
En dan eindelijk ergens in Maart een mailtje vanuit Brazilië terug: "Sorry, het was carnaval". Blijkbaar wil carnaval daar zeggen: "we zijn er 10 a 12 weken niet". Op zich wel grappig en niet zo'n probleem omdat dat project toch op hun tempo moest worden uitgevoerd. Zij waren vragende partij, zij moesten er dan ook maar prioriteit aan geven. Deden ze dat niet... hun probleem, niet het onze.
Het andere project zat ergens aan de westkust van Amerika en op een bepaald moment kreeg ik de vraag van m'n overste of we de Indiër die de reports had gemaakt nu kon vertrekken of dat ze hem toch langer moesten inhuren. Ik check nog eens met die Amerikanen :"hey, kijk nog eens goed naar jullie reports. Zorg dat alles er perfect uitziet en laat dan iets weten". Hun reactie "ziet er allemaal goed uit, bedankt!".
Ok, de Indiër van dienst wordt bedankt voor z'n diensten, iedereen blij. Tot ik een paar weken later de vraag krijg van die Amerikanen wanneer er nu eindelijk iemand naar die reports kon kijken want ze werkten niet. Ik val compleet uit de lucht.
ik: "Hoezo die reports werken niet? Sinds wanneer dan?".
Amerika: "Ah, die hebben nooit gewerkt. Dus wanneer worden die gefixt?"
ik "Wat? ik vraag om alles na te kijken en het ziet er perfect uit. En nu zeg je dat ze nooit hebben gewerkt!"
Amerika: "klopt. Ik had niet zoveel tijd. Dus ik heb ze niet bekeken. Dus wanneer worden die gefixt?"
ik: "..."
Dus wie had de eer en het genoeg om naar het werk van die Indiër te kijken en te fixen in een tool waar hij nog nooit mee had gewerkt? Inderdaad, ikke.
Blijkbaar had die Indiër er nog minder kennis dan ik van, want echt alles wat hij had opgeleverd was zodanig verkeerd dat er geen enkele kans was dat er ook maar iets kon werken. Het enige wat die gedaan had was allemaal kopieën van tabellen ingeladen (sommige tabellen stonden er 5 keer in, met telkens een iets vreemdere naam, daar de meest bizarre links tussen gelegd en hier en daar een stukje comment toegevoegd met een foute interpretatie van de business logica van het report.
That's is. De logica zelf ontbrak compleet.
[ Voor 7% gewijzigd door Heroic_Nonsense op 08-09-2021 14:27 ]
Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl
[ Voor 96% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 11:05 ]
Mar.tin schreef op woensdag 8 september 2021 @ 15:40:
[...]
Het schijnt dat daar cursussen voor zijn voor bekende mensen om een gesprek kort en bondig te houden, en interesse te tonen maar het toch beleefd af te kappen zodat de gesprokene een prettige ervaring achterhoudt.
Meende daar ooit iets van gezien te hebben over Mr. Schwarzenegger.
Wel tof om Gates een keer te ontmoeten, volgens mij is hij tussen toen en nu nogal veranderd
Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl
Anoniem: 93050
Uiteraard mag je geloven wat je wilt, maar de trein daarvoor lamleggen, sorry: dat is echt te gek voor woorden.Arator schreef op maandag 6 september 2021 @ 14:14:
In het rijtje van culturele verschillen
, maar zolang die mens in het spoor loopt is dat natuurlijk onmogelijk. En je wil die mensen niet tegen het hoofd stoten, ieder heeft het recht om te geloven wat die wil, om ze toch maar uit het spoor te krijgen.
Niet om het een of ander maar zijn de Belgen nou zo zwak? In Nederland hadden wij die mensen zo van het spoor gesleurd en duidelijk gemaakt dat dit soort geintjes niet getolereerd worden. In Amsterdam/Amstelveen woont ook een grote Joodse bevolking maar die gaan niet op het spoor lopen om de de boel te belemmeren omdat zij vinden dat volgens hun religie op vrijdag niks mag gebeuren.Arator schreef op maandag 6 september 2021 @ 14:14:
In het rijtje van culturele verschillen
Om ze nu echt klanten te noemen, gaat het wat ver, maar soms hebben we wel met ze te maken.
Antwerpen heeft een grote Joodse gemeenschap. En sabbat is hun wekelijkse heilige dag, waarop ze geen arbeid mogen verrichten. Ik heb me zelfs laten vertellen dat het bij sommigen zo ver gaat, dat ze zelfs geen lichtknop mogen/willen aandoen.
Nu zou een mens een mens niet zijn, mocht die geen uitzonderingen proberen te vinden, en binnen de Joodse gemeenschap is dat de eroev. De eroev is de omspanning van een gebied waarbinnen op sabbat toch nog aan arbeid mag gedaan worden. Van oorsprong was dit de stadsomwalling, later is dit vervangen in een draad die rond een bepaald gebied loopt. In Israël wordt deze eroev elke vrijdag gecontroleerd of die nog compleet is (wordt later wel duidelijk).
Antwerpen is een stad met een eroev. Oorspronkelijk liep deze langs de Brialmontomwalling, een stadsomwalling van midden de 19de eeuw. Midden de 20ste eeuw werd deze omwalling echter afgebroken voor het aanleggen van R1, de ring rond Antwerpen, en de aanleg van een spoorlijn van Antwerpen-Berchem richting Gent, via een tunnel onder de Schelde, de genaamde lijn 59.
Hoe het in de tijd gelopen is qua onderhandelingen tussen de Joodse gemeenschap en plannenmakers van de R1 weet ik niet. In ieder geval mocht die eroev niet verdwijnen, en heeft men toendertijd niets beter gevonden dan de bovenleiding van de spoorweg te benoemen tot eroev.
Dus vanaf de Schelde vormt L59 de eroev richting het station van Antwerpen-Berchem. Vanaf Berchem gaat het dan over op de bovenleiding van L27A, dat daar het ringspoor vormt rond Antwerpen, richting de haven.
Nu gebeurt het dus wel eens dat wij op vrijdag een oproep krijgen dat er volk in het spoor loopt ter hoogte van Antwerpen-Zuid, of ter hoogte van Schijnpoort, ... En dan gaat het dus om een Joodse controleur die zijn eroev aan het afstappen is.
Ze vinden altijd wel dat ze recht hebben om hun eroev te controleren. Het is dan altijd een moeilijk moment, je wil zo snel mogelijk terug met treinen rijden, maar zolang die mens in het spoor loopt is dat natuurlijk onmogelijk. En je wil die mensen niet tegen het hoofd stoten, ieder heeft het recht om te geloven wat die wil, om ze toch maar uit het spoor te krijgen. Het lukt dan wel om te zeggen, dat er nog altijd treinen rijden, en zolang er treinen rijden, is de bovenleiding in orde. En als die een contactnummer geeft, dan bellen we wel wanneer de bovenleiding stuk gaat. Op de opmerking dat we nog altijd personeel zoeken bij de diensten van de bovenleiding, krijg je dan een glimlach.
offtopicHSG schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 08:10:
[...]
Niet om het een of ander maar zijn de Belgen nou zo zwak? In Nederland hadden wij die mensen zo van het spoor gesleurd en duidelijk gemaakt dat dit soort geintjes niet getolereerd worden. In Amsterdam/Amstelveen woont ook een grote Joodse bevolking maar die gaan niet op het spoor lopen om de de boel te belemmeren omdat zij vinden dat volgens hun religie op vrijdag niks mag gebeuren.
Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier
Achja, tot op de dag van vandaag hebben ze gewoon een grote invloed in Amsterdam. Voor een bouwproject waar ik bij betrokken was liepen we ook tegen dit probleem aan, de Eroev liep blijkbaar over een geleiderail heen. Om dit te vervangen moest die eerst natuurlijk weg en zou die later op een iets verschoven plaats terug komen.HSG schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 08:10:
[...]
Niet om het een of ander maar zijn de Belgen nou zo zwak? In Nederland hadden wij die mensen zo van het spoor gesleurd en duidelijk gemaakt dat dit soort geintjes niet getolereerd worden. In Amsterdam/Amstelveen woont ook een grote Joodse bevolking maar die gaan niet op het spoor lopen om de de boel te belemmeren omdat zij vinden dat volgens hun religie op vrijdag niks mag gebeuren.
[ Voor 95% gewijzigd door Ardana op 10-09-2021 10:31 ]
[ Voor 83% gewijzigd door Ardana op 10-09-2021 10:31 ]
Garmin FR245M + HRM-RUN
Hier is inderdaad iets onbeschofts gebeurd, maar niet iets wat in dit topic thuishoort.Robbie T schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 10:58:
Mijn vader heeft een tijd in hypotheken gedaan. Eigen franchise zaak van een van de grote partijen in Nederland. Afspraak met een klant welke komt aanrijden op een Harley Davidson. Meneer parkeert zijn motor, doet zijn helm af en loopt naar binnen. Mijn vader; Goedemiddag, op de brommer zie ik. De klant heeft zich zonder wat te zeggen weer omgedraaid, helm weer opgezet en is zo weggereden.
Iedereen mag een mening hebben over onderwerpen. Maar het hoeft niet.
Vind het anders behoorlijk opmerkelijkT.C schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 11:06:
[...]
Hier is inderdaad iets onbeschofts is gebeurd, maar niet iets wat in dit topic thuishoort.
Goldwing, dat salon op 2 wielenWozmro schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 11:24:
Zeg nooit brommer tegen een moto
Mijn oom reed vroeger met een Goldwing en die kon daar ook niet goed tegen.
Nee, brommer(t) is een zwaar denigrerende benaming. Dus ik snap die Harley rijder prima.Joris748 schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 11:19:
[...]
Vind het anders behoorlijk opmerkelijkHD rijder in kwestie zag er duidelijk de humor niet van in. Brommer is gewoon een grappige bedoelde benaming voor een motor. Heb ook vaak genoeg gehoord (en gezegd) dat een Harley-Davidson oud ijzer is.
* Joris748 rent/rijdt nu heel hard weg
I have stability. The ability to stab.
Het past prima in dit topic onder de noemer opmerkelijk. Kennelijk zijn er mensen die slecht tegen dit soort grappen kunnen dat ze niet meer wensen te zaken te doen met een bedrijf. Persoonlijk vind ik dat naast opmerkelijk ook erg kinderachtigT.C schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 11:06:
[...]
Hier is inderdaad iets onbeschofts gebeurd, maar niet iets wat in dit topic thuishoort.
In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf | Marktplaats | YouTube
Bij onze duikvereniging krijg je een mep met iemands vinnen als je die dingen flippers durft te noemen. Dat is er bij les 1 al uit.PB-powell schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 11:40:
[...]
Het past prima in dit topic onder de noemer opmerkelijk. Kennelijk zijn er mensen die slecht tegen dit soort grappen kunnen dat ze niet meer wensen te zaken te doen met een bedrijf. Persoonlijk vind ik dat naast opmerkelijk ook erg kinderachtig![]()
overigens in dezelfde categorie iemand van een roeivereniging peddelaar noemen is ook niet altijd verstandig, zeker niet als het gasten zijn die in een sloep de waddenzee oversteken
Wat doen ze daar wanneer je bij je eerste les aan komt met de titel song van Flipper op de speakers?SmurfLink schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 11:41:
[...]
Bij onze duikvereniging krijg je een mep met iemands vinnen als je die dingen flippers durft te noemen. Dat is er bij les 1 al uit.
Iedereen mag een mening hebben over onderwerpen. Maar het hoeft niet.
SmurfLink schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 11:40:
[...]
Nee, brommer(t) is een zwaar denigrerende benaming. Dus ik snap die Harley rijder prima.
En als je geen penis hebt?Joris748 schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 11:52:
[...]
offtopic:
Wanneer een motor penisverlengend is, snap ik dat iemand zich op zijn pik getrapt voelt
When life throws you a curve, lean into it and have faith!
Bullet dodged, als iemand daar al over gaat zeiken gaat ie dat later ook doen als de handtekeningen zijn gezet.Robbie T schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 10:58:
Mijn vader heeft een tijd in hypotheken gedaan. Eigen franchise zaak van een van de grote partijen in Nederland. Afspraak met een klant welke komt aanrijden op een Harley Davidson. Meneer parkeert zijn motor, doet zijn helm af en loopt naar binnen. Mijn vader; Goedemiddag, op de brommer zie ik. De klant heeft zich zonder wat te zeggen weer omgedraaid, helm weer opgezet en is zo weggereden.
Nu overdrijf je echt. En ik ben zelf ruim 20 jaar voorzien van rijbewijs A.SmurfLink schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 11:40:
[...]
Nee, brommer(t) is een zwaar denigrerende benaming. Dus ik snap die Harley rijder prima.
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Ik:Mijn wachtwoord wordt niet meer geaccepteerd. krijg melding dat ik een nieuw wachtwoord moet invullen. Ik wil geen nieuw wachtwoord. ik wil mijn huidige wachtwoord behouden.
Op dat moment wordt ik ruw onderbroken door de gebruiker op een nog bozere toon als eerder:Sorry, bedrijfsbeleid bepaalt dat uw wachtwoord maximaal 60 dagen geldig is. Hier worden helaas geen uitzonderingen op gemaakt. U kunt wel...
Nogmaals leg ik haar uit:Je wilt me niet helpen. Ik ga naar mijn manager toe en je zorgt dan maar dat je mijn wachtwoord vast zet op dat wat ik wil.
Plots verbinding verbroken.Voordat u me weer onderbreekt verzoek ik u vriendelijk om mij even uit te laten praten: Het management, uw baas, heeft bepaald dat dit niet mag. Ook wij adviseren altijd om dit niet te doen.
Goh, ze is weg! Jippie!
2 maanden 60 dagen proeftijd - niet gehaald.. Doe maar geen nieuw wachtwoord meer daneagle00789 schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 13:21:
Gebruiker boos aan de telefoon:
[...]
Ik:
[...]
Op dat moment wordt ik ruw onderbroken door de gebruiker op een nog bozere toon als eerder:
[...]
Nogmaals leg ik haar uit:
[...]
Plots verbinding verbroken.
5 minuten alter belt haar manager mij op waarom ik haar niet wil helpen.
Na alles aan haar manager uitgelegd te hebben, die dit gelukkig wel probleemloos snapt en mijn antwoord ook accepteert als antwoord, verbreken we samen de verbinding.
Nog geen half uur later komt er een mail van management om haar account per direct te verwijderen.
Het enige dat ik op dat moment dacht was:
[...]
T.C schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 11:52:
[...]
Wat doen ze daar wanneer je bij je eerste les aan komt met de titel song van Flipper op de speakers?
Ze had al een vast contract. dus proeftijd was ze al doorheen, maar ik heb later de manager nog gesproken en het bleek dat ze tijdens de proeftijd een engel was en met het vaste contract op zak was ze schijnbaar als een blad aan de boom omgedraaid.pennywiser schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 13:32:
[...]
2 maanden 60 dagen proeftijd - niet gehaald.. Doe maar geen nieuw wachtwoord meer
Dan rij je kennelijk op een verlengstuk
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
poging tot humor in combinatie met verkeerde inschatting. Ikzelf zou dit ook iets te amicaal vinden als opening van een hypotheekverstrekker.PB-powell schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 11:40:
[...]
Het past prima in dit topic onder de noemer opmerkelijk. Kennelijk zijn er mensen die slecht tegen dit soort grappen kunnen dat ze niet meer wensen te zaken te doen met een bedrijf. Persoonlijk vind ik dat naast opmerkelijk ook erg kinderachtig![]()
overigens in dezelfde categorie iemand van een roeivereniging peddelaar noemen is ook niet altijd verstandig, zeker niet als het gasten zijn die in een sloep de waddenzee oversteken
Die houdingeagle00789 schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 13:21:
Gebruiker boos aan de telefoon:
[...]
Ik:
[...]
Op dat moment wordt ik ruw onderbroken door de gebruiker op een nog bozere toon als eerder:
[...]
Nogmaals leg ik haar uit:
[...]
Plots verbinding verbroken.
5 minuten alter belt haar manager mij op waarom ik haar niet wil helpen.
Na alles aan haar manager uitgelegd te hebben, die dit gelukkig wel probleemloos snapt en mijn antwoord ook accepteert als antwoord, verbreken we samen de verbinding.
Nog geen half uur later komt er een mail van management om haar account per direct te verwijderen.
Het enige dat ik op dat moment dacht was:
[...]
niet gehindert door enige vorm van inzicht
Mwah. Ik vind dat niet per se kinderachtig, of niet tegen een grapje kunnen. Dan heb je als verkoper gewoon een bord voor je kop. De inhoud doet niet eens ter zake. Laat datsoort opmerkingen gewoon achterwege totdat je kunt aanvoelen of dat door je klant op prijs wordt gesteld. Ik heb er zelf ook altijd een pleurishekel aan als een verkoper me vanaf de eerste minuut behandelt alsof we samen hebben geknikkerd. Zéker als het gaat om iets waar veel geld mee gemoeid is, zoals een hypotheek.PB-powell schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 11:40:
[...]
Dat zie je wel vaker... prachtige, zwoele stem, maar niet zo knappe vrouw. En tegenovergestelde: mooie vrouw, maar minder prettige stem. De combi zwoele stem en knappe vrouw is aardig zeldzaam.Joris748 schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 09:26:
Vroeger hadden we regelmatig telefonisch contact met een toeleverancier. Mijn collega’s en ik waren lyrisch over hun telefoniste met haar zwoele stem.
Was dat even een tegenvaller, toen ik daar op kantoor kwam. Ik werd ontvangen door de telefoniste met de zwoele stem.
Moest de dag erna mijn collega’s uit de droom helpen. De telefoniste was geen knappe jonge vrouw, maar een, weliswaar alleraardigste, dame van begin 60.
Hahaha, ja, herkenbaar. In 1989 kreeg ik bijbaantje bij de lokale omroep. Daar hadden ze een presentatrice die ook erg zwoel klonk. Dus mijn vader al pushen om even te kijken hoe ze eruit zag. Het was nog ruim voor de algemene intrede van internet, alles ging nog met tv, krant en Teletekst.segil schreef op zondag 12 september 2021 @ 09:17:
[...]
Dat zie je wel vaker... prachtige, zwoele stem, maar niet zo knappe vrouw. En tegenovergestelde: mooie vrouw, maar minder prettige stem. De combi zwoele stem en knappe vrouw is aardig zeldzaam.
Je wilt ook niet weten welke dames in de jaren 90 achter al die sexlijnen zaten, met hun opwindende verhalen
Die heb ik tijdens mijn helpdesk tijd een keer meegemaakt. Ik zat tweedelijn en deed eigenlijk alleen avondploeg. Datzelfde was ook met de eerstelijn gaande en dan heb je toch altijd wel een klein vast clubje dat je langzaam leert kennen (relatief klein tenopzichte van hoe huge het bedrijf is)segil schreef op zondag 12 september 2021 @ 09:17:
[...]De combi zwoele stem en knappe vrouw is aardig zeldzaam.
sudo apt-get rekt
Ik heb ooit in een duikcentrum gewerkt in het buitenland. Ik sprak toen 's avonds in een klein lokaal café iemand die 10+ jaren geleden uit Nederland was vertrokken, en sindsdien geen Nederlands meer had gesproken. We raakte toen wat aan de praat in het Engels en zeer gebrekkig Nederlands over vanalles Via hem heb ik _de_ oplossing gevonden voor het eeuwige vinnen/fins/vlipper probleem; hij kom niet op de naam komen van die dingen en noemde ze voetverlengersSmurfLink schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 11:41:
[...]
Bij onze duikvereniging krijg je een mep met iemands vinnen als je die dingen flippers durft te noemen. Dat is er bij les 1 al uit.
7400 Wp op het dak
Toch mooi, geen alcohol voor/tijdens het duiken maar wel een biertje vragen voor niet liggende flessen
Wozmro schreef op maandag 13 september 2021 @ 16:26:
Ik heb in spanje ook eens een duikinitiatie gedaan samen met wat vrienden die al een beetje ervaring hadden. Ikzelf had nog nooit gedoken.
Eerst wat theorie en dan een tochtje in zee, de instructeur volgen. Deed ik gewoon en dat ging allemaal best.
Terug op het strand gekomen met een zo goed als lege fles en een bloedneus. Bleek dat we tot 20m diep gedoken hadden.
Die instructeur was er precies nogal gerust in. Maar ik dacht toch bij mezelf: ’gaan we niet meer doen’.
7400 Wp op het dak
klopt wat je zegt, het amicaal doen kan je niet in de eerste ontmoeting gaan doen bij iets Zakelijks, het geeft geen vertrouwen, komt onprofessioneel over bij de eerste ontmoeting.IndecentStapler schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 15:57:
[...]
Mwah. Ik vind dat niet per se kinderachtig, of niet tegen een grapje kunnen. Dan heb je als verkoper gewoon een bord voor je kop. De inhoud doet niet eens ter zake. Laat datsoort opmerkingen gewoon achterwege totdat je kunt aanvoelen of dat door je klant op prijs wordt gesteld. Ik heb er zelf ook altijd een pleurishekel aan als een verkoper me vanaf de eerste minuut behandelt alsof we samen hebben geknikkerd. Zéker als het gaat om iets waar veel geld mee gemoeid is, zoals een hypotheek.
[ Voor 46% gewijzigd door Mel33 op 13-09-2021 20:14 ]
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
Vanaf de eerste seconde tutoyeren zonder het te vragen. (als ze het vragen, geen probleem. Als ze het gewoon doen sta ik binnen 5 minuten met mijn zak geld weer buiten)IndecentStapler schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 15:57:
[...]Ik heb er zelf ook altijd een pleurishekel aan als een verkoper me vanaf de eerste minuut behandelt alsof we samen hebben geknikkerd.
sudo apt-get rekt
In mijn branche word je juist raar aangekeken als je vousvoyeerd.MazeMouse schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 09:02:
[...]
Vanaf de eerste seconde tutoyeren zonder het te vragen. (als ze het vragen, geen probleem. Als ze het gewoon doen sta ik binnen 5 minuten met mijn zak geld weer buiten)
Ik doe daar zelf niet zo moeilijk over, als men verder netjes en beleefd is zie ik er geen probleem in. Als ik bij klanten op bezoek kom wordt er ook zelden u gebruikt door hun of door ons, ook als het nieuwe klanten of nog prospects zijn.MazeMouse schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 09:02:
[...]
Vanaf de eerste seconde tutoyeren zonder het te vragen. (als ze het vragen, geen probleem. Als ze het gewoon doen sta ik binnen 5 minuten met mijn zak geld weer buiten)
Volledig mee oneens. Dat strakke zakelijke altijd. Een geintje moet absoluut kunnen. En ja, me gappie, pik of gast noemen gaat wel te ver.Mel33 schreef op maandag 13 september 2021 @ 19:44:
[...]
klopt wat je zegt, het amicaal doen kan je niet in de eerste ontmoeting gaan doen bij iets Zakelijks, het geeft geen vertrouwen, komt onprofessioneel over bij de eerste ontmoeting.
Edit:
Oja mijn verhaal.. oeps bijna vergeten![]()
Ik nam een keer iemand aan voor een project, die ook bij de eerste ontmoeting zo amicaal deed, Het leek wel gezellig en een klik te geven, Maar dat ging totaal fout na 2 week, hij ging alles beslissen en deed dingen veranderen qua werkwijze, al naar gelang hij het beter vond. Vaak komt zo'n persoon ook met de woorden "ïk heb dat wel verteld hoor...." Alsof jij gek bent ofzo. Dat was dus snel over in de proeftijd in dit geval. Soms is het alleen maar echt even amicaal zijn, maar vaak kan er ook een draak van een collega uit komen, die jou volledig overloopt, Dat heb je niet gelijk door bij sommigen in de proeftijd, maar het zijn wel van die aanwijzingen waarmee je dat kan zien aankomen. (al doende leer je dat ook wel te zien)
De sociologie erachter is, dat hij/zij zich boven jou plaatst, en of naast je. Daar krijg je later altijd problemen mee als hij/zij dat ook echt zo ziet, en die verhouding zo ziet.
Meestal kan het wel een keer in die kennismaking gesprekken, maar het moet duidelijk blijven dat hij naar jou luistert en niet andersom, want dan kan je fluiten naar je belegging of verzekerings afspraken.
offtopic:
Misschien had dit bij collega's topic gemoeten, maar het kan ook als klant, of je accountant geïnterpreteerd worden
[ Voor 74% gewijzigd door Ardana op 14-09-2021 12:29 ]
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
nvm
[ Voor 18% gewijzigd door Ardana op 14-09-2021 12:30 ]
7400 Wp op het dak
Dan valt afdingen nog mee. Vaak hoor je de verhalen dat het gepaard gaat met proletarisch winkelenDutchJohnDoe schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 10:58:
Later hoorde we dat het AZC een minicursus winkelen in Nederland heeft gegeven aan alle nieuwe mensen.
[ Voor 4% gewijzigd door RodeStabilo op 14-09-2021 11:04 ]
R9 7900X, Asrock X670 PRO RS, AMD RX 6800, 3,5TB aan SSD, 32gb 5600mhz, custom WC, Silverstone HELA 850 , Thermaltake Core P5
Mwoa, dat is ook een hill tot die on. Ik vind het zelf juist ongemakkelijk als ik steevast met "u" wordt aangesproken. Tutoyeren is niet de enige manier om formaliteit uit te stralen. Als je me verder behandelt alsof ik met je geknikkerd hebt of mij opdringerig probeert te upsellen (kuchkuch Mediamarkt kuchkuch) ben ik weg.MazeMouse schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 09:02:
[...]
[ Voor 88% gewijzigd door Ardana op 14-09-2021 12:39 ]
[ Voor 95% gewijzigd door Ardana op 14-09-2021 12:38 ]
Misschien ook wel deels opvoeding. Ik ben echt iemand die heel moeilijk geen u gebruikt want zo heb ik het geleerd. Dat was ooit strijd met de moeder van een vriend van me. Ik flapte daar eigenlijk altijd uit puur automatisme "u" tegen uit want "moeder van" dus "zo hoort het".SampleUser schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 11:32:
[...]
Mwoa, dat is ook een hill tot die on. Ik vind het zelf juist ongemakkelijk als ik steevast met "u" wordt aangesproken. Tutoyeren is niet de enige manier om formaliteit uit te stralen. Als je me verder behandelt alsof ik met je geknikkerd hebt of mij opdringerig probeert te upsellen (kuchkuch Mediamarkt kuchkuch) ben ik weg.
sudo apt-get rekt
[ Voor 83% gewijzigd door Ardana op 14-09-2021 14:25 ]
DutchJohnDoe schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 10:58:
[...]
Lekker roddelen
Op een dag zat ik achter de kassa. Het was een redelijk drukke dag dus meerder kassa's open. Bij mij in de rij stonden 2 dames in het Frans te roddelen over alles en iedereen in de winkel. Ze hebben zelfs een keer benoemd dat het wel fijn is dat niemand ze kon verstaan. De blik in hun ogen toen ik ze in het Frans te woord stond was geweldig.
[...]
ik krijg direct een te hoge bloeddruk van dat toner verhaal... de luiheid....sapphire schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 12:47:
Mijn vrouw begeleid projectmatige nieuwbouw projecten, ook altijd feest en doet je vertrouwen in de mensheid weer flink dalen.
Dit zijn projecten van bv 300~350 woningen. In zulke hoeveelheden spullen bestellen, afspraken maken met leveranciers, installateurs, ect. doe je ruim op tijd en voordat je begint met bouwen vaak omdat je tijdens het bouwproces lastig dingen kunt wijzigen.
De verhalen die ik soms meekrijgt, serieus sommige mensen zijn écht te onbeschoft voor woorden
*klant belt boos want er zit geen lichtpunt/stroomaansluiting op de wand van zijn keuken. Dus vrouw geeft aan dat dat klopt want die staat niet op de door de klant aangeleverde installatietekening van de keuken.
Klant boos want ik moet daar toch licht hebben dat kun je toch zelf ook wel bedenken, vrouw geeft aan dat ze de tekening tijdens de bouw volgen die door de klant is aangeleverd en dat ze dan niet zelf maar dingen gaat toevoegen of weglaten.
Toch was het haar schuld dat er geen elektrapunt zat want hij was gedwongen een jaar geleden die keuze te maken voor datum X.
Nou meneer volgens mij heeft niemand u gedwongen tot iets, u heeft zelf gekozen dit huis te kopen waarbij van ter voren duidelijk was welke keuze voor opties voor welke datum ingeleverd moesten worden. Niemand dwingt u om van die opties gebruik te maken of deze te wijzigen.
Vervolgens draagt ze nog wat oplossingen aan maar was geen praten aan want ze moesten gewoon maar even een pijpje er bij leggen. Waarop ze aangaf dat alles er al ligt maar dat was volgens de klant niet zo want hij was er geweest en had niet gezien. Daarop legt ze uit dat alle leidingen in het werk aangelegd zijn en dus al in het beton van de vloer/wand/plafond zitten.
Dan moesten ze maar wat extra kabels in één van die pijpjes proppen, dus ze geeft aan dat dat geen optie is want dat mag niet en hier werd ze onderbroken door een "en van wie mag dat dan wel niet???" "nou van de NEN norm waar de installatie aan moet voldoen bij de oplevering van de woning" Daar had meneer niks mee te maken, en toen kwam het "ik betaal dus ik bepaal' argument letterlijk dus zij moest doen wat hij zei.
Uiteraard niet in mee gegaan maar het blijft bijzonder om te zien dat mensen alles en iedereen op de meest onlogische manier proberen de schuld van hun eigen fout bij een ander proberen te dumpen.
En voor nu komt dat enige flexibiliteit moet kunnen, als hij 2 weken na de sluitingsdatum het op een normale manier gevraagd had doen ze écht niet heel moeilijk maar meer dan een jaar erna en enkele weken voor de woning opgeleverd word is rijkelijk laat
Idem met een koper die 1,5 jaar later en 3 weken voor oplevering van de woning zijn tegels wilde veranderen. Tegels stonden letterlijk al op de bouwplaats klaar, toch kunnen regelen dat hij andere tegels kon krijgen en het dan onredelijk vinden dat hij de kostprijs van de losse tegels wel moest betalen. Helemaal uit z'n stekker aan de telefoon.![]()
Ander verhaal was een wat duurder appartement welke al in aanbouw was. Mensen wilde het wel kopen maar dan moesten er wat leidingen verlegd worden. Heel gedoe met de installateur, nieuwe tekeningen laten maken, architect moest er bij te pas komen. Puntje bij paaltje zijn ze niet komen opdagen bij het tekenen van de koop overeenkomst, nooit meer wat van gehoord![]()
Zelf op werk nog een pareltje laatst op werk.
Ik word gebeld door onze servicedesk voor een melding van een printerstoring maar ze hadden het vermoeden dat het eerder een menselijk probleem was dan daadwerkelijk de printer. Melding was dat er papier vast zat en de printer zei dat de achterdeksel open stond maar die zat dicht.
Kom ik aan staat er letterlijk in het display "Papierstoring: open achterklep en verwijder papier" met een animatie hoe de klep te openen.
Dus ik vraag of ze het papier hebben verwijderd, antwoord was "er zit geen papier in".
Ik open de achterklep, vervolgens geeft de printer in tekst en animatie weer dat er 2 gekleurde tabjes ophoog moeten en een animatie dat je het papier er uit moet halen.
Ik weet dit uiteraard dus zonder te kijken trek ik er een half A4'tje uit en geef aan "Goh ik dacht dat er geen papier in zat?" Antwoord "nee dat zat er niet, waar haal je dat nou vandaan?".
Dus ik laat het zien en geef aan dat de printer dat ook zelf aangeeft, maar dat was allemaal te ingewikkeld, ect. Nouja prima ik snap nog wel dat je dat ergens spannend vind, prima hij werkt weer en door...
Maar nee want nou ik er toch was of ik dan wilde kijken naar de inkt, want de inktdingen passen niet en ze zijn allemaal leeg (4 stuks). Liggen er 8 stuks in de doos naast de printer waarop ik zeg "nee ik snap wel dat ze niet passen, ze zitten nog in het doosje, dat past niet inderdaad". Antwoord: "Hoe bedoel je"?".
Ik geef aan dat ze het niet eens geprobeerd hebben dus ze weten niet of ze wel of niet passen. Antwoord: "Hoe weet jij dat nou weer??" Ik: "Nou het sealtje zit nog op de doosjes dus ze zijn nooit open geweest". Antwoord: "Nee ik ben niet technisch, dat snap ik niet". Ik "Sorry, je snapt niet hoe je een doosje moet openen?". Antwoord: "Ik zeg toch ik ben niet technisch, ik weet niet hoe dat ding er in moet".
Het vervangen van de toner staat letterlijk in 6 eenvoudige plaatjes op het doosje. Letterlijk open klep, trek cartridge aan handvat eruit, open doosje haal nieuwe cartridge er uit, duw deze er stevig in, Sluit klep, doe oude cartridge in doosje en recycle logo.
Ik wijs naar de plaatjes en zeg "Ik snap dat je dat niet weet en daarom staan er plaatjes op het doosje zodat jullie niet afhankelijk zijn van een 3e partij die de inkt moet komen vervangen. Antwoord: "Dat is veel te ingewikkeld, ik ben geen ICT'er". Toen heb ik echt de vraag moeten inslikken of ze dan wel kon lezen of dat dat ook te ingewikkeld was.
Deze handelingen heb ik ooit eens geleerd aan een cliënt die ik begeleide toen ik in de zorg werkte. Deze meneer had het verstandelijk niveau van een peuter en kon niet lezen. Een zorgmedewerker die minimaal MBO niveau 3/4 heeft vind het te ingewikkeld
Who are we to question why the chicken crosses the road?
[ Voor 98% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 10:49 ]
Dit was wel vrij extreem ja, dan moet ik ook echt tot 10 tellen vooral om het totale gebrek aan eigen initiatief en inzetParanoidnl schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 14:57:
[...]
ik krijg direct een te hoge bloeddruk van dat toner verhaal... de luiheid....
Als je een eigen huis echt laat bouwen voor jezelf mag je best dingen eisen opzich maar dit is projectmatig bouwen, dus bouwer bouwt toch wel of je het nou wel of niet koopt. En eerlijk is eerlijk bij de meeste woningen is het tegenwoordig "voor jou 10 andere". Dus grote bek en dreigen heb je alleen je zelf maar mee.Wat betreft je vrouw's werk: komt dit soort gedrag vaak voor? ik ben namelijk wel nieuwsgierig naar wat voor type mensen dit soort shit doen. je weet toch donders goed dat wanneer je een huis laat bouwen dat je die dingen van te voren moet regelen?
Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.
Grappig genoeg vinden dezelfde bouwers die dit dus naar de eindklant zo communiceren, wel dat hun leveranciers dit moeten kunnen. Ik heb echt onwijze discussies gehad met bouwers omdat ze opeens, terwijl wij al produceren, de volgorde willen omdraaien. Ook een mooie is bij een doorlooptijd van de productie tot de levering van 16 weken komen met het verhaal dat je over 2 weken niet onderdeel x, maar y wilt hebben.sapphire schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 15:52:
Die laatst is altijd rot want harde deadline/afspraken zijn blijkbaar erg Westers/Nederlands/Europees en bepaalde mensen zien dat als een onderhandelingspunt. Idem met een "nee" wat blijkbaar ook vaak opgevat word als "nu gaan we er over onderhandelen"
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
[ Voor 94% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 11:19 ]
Ik denk niet dat er bouwprojecten bestaan die van begin tot einde perfect verlopen.Mel33 schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 16:10:
Ik ben echt wel benieuwd naar hoeveel projecten er wel goed gaan en hoeveel niet.
Is er ergens niet een overzicht van klanten en bouwers.
En daarom zit mijn vrouw er dus tussen omdat het met de projectleiders altijd een drama wasarmageddon_2k1 schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 16:04:
@sapphire Niet om jouw vrouw te beschuldigen, maar de ervaringen met projectleiders/bouwprojecten is ook wel om van te janken hoor vanaf de klant kant hoor.
Mijn zwager en mijn beste vriend allebei een nieuwbouwproject en echt alles kwa communicatie gaat fout. Krijgen ze een vodje van een document toegestuurd via mail waar ze de extra licht-, elektra en weet ik wat meer op aan moeten geven. Deadline: 3 dagen geleden. Daarna terugsturen en dan geen ontvangsbevestiging. Na navraag weer alles kwijt.
Namen verkeerd, adressen verkeerd, mailtjes met iedereen in de CC. Daadwerkelijk totaal niet opvolgen van het meerwerk door de bouwers omdat ze weer een gedateerde versie van de documentatie hebben.
En de klap op de vuurpijl, de handtekening die via paint van mijn vriend gecopy-paste was op een document omdat ze iets vergeten waren door te sturen en zijn handtekening niet wilden vragen.....
Dus tja. En dit zijn twee compleet aparte bouwprojecten.
"Life is a game. The only thing that matters is whether you're a pawn or a player."
Dat kan, maar je zou toch verwachten dat er in ieder geval een poging wordt gedaan, zeker als er plaatjes en dergelijke zijn als handleiding. Als je dan nog vastloopt prima, maar niks proberen is gewoon een zwaktebodThe Eagle schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 17:37:
Wwb die vermeende luiheid van die toner: er zijn ook daadwerkelijk mensen die heel onzeker worden als ze iets moeten doen wat ze niet kennen, en het daarom vermijden als ze kunnen. Kan zomaar tussen de oren zitten, en dan zie je dit soort vermijdend gedrag - want er is iemand beschikbaar die het voor ze kan doen.
Toen jij als kleuter voor het eerst op een fiets stapte vond je dat ook eng en wilde je dat misschien helemaal niet, dus zei je tegen je pa of ma dat je het niet wilde - of zette het op een brullen. (niet dat dit kleutergedrag te noemen is, my point being: proberen iets te vermijden is van alle leeftijden).
Ene kant is 1 try om het zelf te doen wel normaal idd. Maar er zijn veel die de bui al zien aankomen ze er alleen al naar een apparaat kijken hahaLanfear89 schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 18:06:
[...]
Dat kan, maar je zou toch verwachten dat er in ieder geval een poging wordt gedaan, zeker als er plaatjes en dergelijke zijn als handleiding. Als je dan nog vastloopt prima, maar niks proberen is gewoon een zwaktebod
op mijn werk kom ik dat toch wel vaak tegen vooral oudere dames 50 + die dan een heel beklag doen dat de printer het niet doet maar te lam zijn om een toner te wisselen van een simpele printer als een HP 4000sapphire schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 12:47:
Mijn vrouw begeleid projectmatige nieuwbouw projecten, ook altijd feest en doet je vertrouwen in de mensheid weer flink dalen.
Dit zijn projecten van bv 300~350 woningen. In zulke hoeveelheden spullen bestellen, afspraken maken met leveranciers, installateurs, ect. doe je ruim op tijd en voordat je begint met bouwen vaak omdat je tijdens het bouwproces lastig dingen kunt wijzigen.
De verhalen die ik soms meekrijgt, serieus sommige mensen zijn écht te onbeschoft voor woorden
*klant belt boos want er zit geen lichtpunt/stroomaansluiting op de wand van zijn keuken. Dus vrouw geeft aan dat dat klopt want die staat niet op de door de klant aangeleverde installatietekening van de keuken.
Klant boos want ik moet daar toch licht hebben dat kun je toch zelf ook wel bedenken, vrouw geeft aan dat ze de tekening tijdens de bouw volgen die door de klant is aangeleverd en dat ze dan niet zelf maar dingen gaat toevoegen of weglaten.
Toch was het haar schuld dat er geen elektrapunt zat want hij was gedwongen een jaar geleden die keuze te maken voor datum X.
Nou meneer volgens mij heeft niemand u gedwongen tot iets, u heeft zelf gekozen dit huis te kopen waarbij van ter voren duidelijk was welke keuze voor opties voor welke datum ingeleverd moesten worden. Niemand dwingt u om van die opties gebruik te maken of deze te wijzigen.
Vervolgens draagt ze nog wat oplossingen aan maar was geen praten aan want ze moesten gewoon maar even een pijpje er bij leggen. Waarop ze aangaf dat alles er al ligt maar dat was volgens de klant niet zo want hij was er geweest en had niet gezien. Daarop legt ze uit dat alle leidingen in het werk aangelegd zijn en dus al in het beton van de vloer/wand/plafond zitten.
Dan moesten ze maar wat extra kabels in één van die pijpjes proppen, dus ze geeft aan dat dat geen optie is want dat mag niet en hier werd ze onderbroken door een "en van wie mag dat dan wel niet???" "nou van de NEN norm waar de installatie aan moet voldoen bij de oplevering van de woning" Daar had meneer niks mee te maken, en toen kwam het "ik betaal dus ik bepaal' argument letterlijk dus zij moest doen wat hij zei.
Uiteraard niet in mee gegaan maar het blijft bijzonder om te zien dat mensen alles en iedereen op de meest onlogische manier proberen de schuld van hun eigen fout bij een ander proberen te dumpen.
En voor nu komt dat enige flexibiliteit moet kunnen, als hij 2 weken na de sluitingsdatum het op een normale manier gevraagd had doen ze écht niet heel moeilijk maar meer dan een jaar erna en enkele weken voor de woning opgeleverd word is rijkelijk laat
Idem met een koper die 1,5 jaar later en 3 weken voor oplevering van de woning zijn tegels wilde veranderen. Tegels stonden letterlijk al op de bouwplaats klaar, toch kunnen regelen dat hij andere tegels kon krijgen en het dan onredelijk vinden dat hij de kostprijs van de losse tegels wel moest betalen. Helemaal uit z'n stekker aan de telefoon.![]()
Ander verhaal was een wat duurder appartement welke al in aanbouw was. Mensen wilde het wel kopen maar dan moesten er wat leidingen verlegd worden. Heel gedoe met de installateur, nieuwe tekeningen laten maken, architect moest er bij te pas komen. Puntje bij paaltje zijn ze niet komen opdagen bij het tekenen van de koop overeenkomst, nooit meer wat van gehoord![]()
Zelf op werk nog een pareltje laatst op werk.
Ik word gebeld door onze servicedesk voor een melding van een printerstoring maar ze hadden het vermoeden dat het eerder een menselijk probleem was dan daadwerkelijk de printer. Melding was dat er papier vast zat en de printer zei dat de achterdeksel open stond maar die zat dicht.
Kom ik aan staat er letterlijk in het display "Papierstoring: open achterklep en verwijder papier" met een animatie hoe de klep te openen.
Dus ik vraag of ze het papier hebben verwijderd, antwoord was "er zit geen papier in".
Ik open de achterklep, vervolgens geeft de printer in tekst en animatie weer dat er 2 gekleurde tabjes ophoog moeten en een animatie dat je het papier er uit moet halen.
Ik weet dit uiteraard dus zonder te kijken trek ik er een half A4'tje uit en geef aan "Goh ik dacht dat er geen papier in zat?" Antwoord "nee dat zat er niet, waar haal je dat nou vandaan?".
Dus ik laat het zien en geef aan dat de printer dat ook zelf aangeeft, maar dat was allemaal te ingewikkeld, ect. Nouja prima ik snap nog wel dat je dat ergens spannend vind, prima hij werkt weer en door...
Maar nee want nou ik er toch was of ik dan wilde kijken naar de inkt, want de inktdingen passen niet en ze zijn allemaal leeg (4 stuks). Liggen er 8 stuks in de doos naast de printer waarop ik zeg "nee ik snap wel dat ze niet passen, ze zitten nog in het doosje, dat past niet inderdaad". Antwoord: "Hoe bedoel je"?".
Ik geef aan dat ze het niet eens geprobeerd hebben dus ze weten niet of ze wel of niet passen. Antwoord: "Hoe weet jij dat nou weer??" Ik: "Nou het sealtje zit nog op de doosjes dus ze zijn nooit open geweest". Antwoord: "Nee ik ben niet technisch, dat snap ik niet". Ik "Sorry, je snapt niet hoe je een doosje moet openen?". Antwoord: "Ik zeg toch ik ben niet technisch, ik weet niet hoe dat ding er in moet".
Het vervangen van de toner staat letterlijk in 6 eenvoudige plaatjes op het doosje. Letterlijk open klep, trek cartridge aan handvat eruit, open doosje haal nieuwe cartridge er uit, duw deze er stevig in, Sluit klep, doe oude cartridge in doosje en recycle logo.
Ik wijs naar de plaatjes en zeg "Ik snap dat je dat niet weet en daarom staan er plaatjes op het doosje zodat jullie niet afhankelijk zijn van een 3e partij die de inkt moet komen vervangen. Antwoord: "Dat is veel te ingewikkeld, ik ben geen ICT'er". Toen heb ik echt de vraag moeten inslikken of ze dan wel kon lezen of dat dat ook te ingewikkeld was.
Deze handelingen heb ik ooit eens geleerd aan een cliënt die ik begeleide toen ik in de zorg werkte. Deze meneer had het verstandelijk niveau van een peuter en kon niet lezen. Een zorgmedewerker die minimaal MBO niveau 3/4 heeft vind het te ingewikkeld
Heb vergelijkbaars gehad,denk een 15/16 jaar geleden in Egypte Hurghada had de theorie thuis al enkele keren doorgenomen en wilde ter plekke brevet halen. Maar tijdgebrek liet dat helaas niet toe. Toch een keer wezen duiken en ook aangegeven dat brevet doel was maar niet haalbaar omdat ik alleen die dag kon duiken. Een behoorlijk ervaren instructeur die 1 op 1 met mij meeging en een stel dat naar een meter of 50 60 zou gaan (hadden ook een batterij aan gleden bij zich toen ze te water gingen. Mijn instructeur was in de laatste 15 jaar maar 1 dag niet wezen duiken. Ook helemaal vergroeide voeten vanwege de flippers (voetverlengersTheo schreef op maandag 13 september 2021 @ 18:25:
[...]
![]()
![]()
Dat is iets dat niet dom is; dat is gewoon idioot en gevaarlijk om te doen! Ik nam mijn intoductieduikers altijd mee naar max 5 meter. Kinderen gingen bij mij niet dieper dan twee meter zodat ik ze altijd direct met het hoofd boven water kon tillen mocht dat nodig zijn.
De grootste duikorganisatie (Padi) heeft een aantal richtlijnen voor duikers en duiken. Een introduik mag niet dieper dan 6 meter in stromingsvrij water, en een gebrevetteerde basisduiker mag niet dieper dan 18 meter. Een introduik op 20 meter is dan zo'n beetje je eerste rijles doen op de Duitse Autobahn. In een Ferrari..
Aan de andere kant, een vriend die had net z'n basis brevet gehaald, en toen heb ik 'm ook meegenomen buiten werktijd naar een leuke wrakje op 35 meter... Verstandig is het niet. Maar soms moet je risico's nemen
Net zoals dat toen ik mijn advanced brevet haalde als beginnende duiker (max diepte is dan 30 meter) mijn instructeur mij vrij snel meenam naar een mooi gebied op 55 meter diepte..Of het verstandig was dat weet ik niet, maar mogelijk was dat ook de reden waarom die duik toen buiten de duikschool om werd geregeld toentertijd...
AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD
Ik vind het gepast als een verkoper mij met "u" aanspreekt als ik voor een hoog bedrag een product of producten van hem koop. Bijvoorbeeld een auto van €15.000,- of €3000,- aan computeronderdelen. Het is geen zakje aardappelen die ik bij de boer koop of boodschappen bij de AH haal.MazeMouse schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 11:44:
[...]
Misschien ook wel deels opvoeding. Ik ben echt iemand die heel moeilijk geen u gebruikt want zo heb ik het geleerd. Dat was ooit strijd met de moeder van een vriend van me. Ik flapte daar eigenlijk altijd uit puur automatisme "u" tegen uit want "moeder van" dus "zo hoort het".
Dat vond ze niet leuk want "ik ben nog niet oud genoeg om met u aangesproken te worden"![]()
Maar mijn ervaring is ook dat tutoyeren vaak samen gaat met dat popi-jopi gebeuren. Dus mogelijk dat het tutoyeren niet het probleem is waar ik last van heb maar slechts een bij-effect.
eh? het aanspreken met u heeft niks te maken met wat je uitgeeft? Hoe meer je uitgeeft hoe meer respect?HSG schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 21:36:
[...]
Ik vind het gepast als een verkoper mij met "u" aanspreekt als ik voor een hoog bedrag een product of producten van hem koop. Bijvoorbeeld een auto van €15.000,- of €3000,- aan computeronderdelen. Het is geen zakje aardappelen die ik bij de boer koop of boodschappen bij de AH haal.
Dit is een account.
Jij spreekt je klanten toch ook met "u" aan omdat ze zorgen dat je bedrijf gezond kan blijven draaien?Grvy schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 21:48:
[...]
eh? het aanspreken met u heeft niks te maken met wat je uitgeeft? Hoe meer je uitgeeft hoe meer respect?
uh nee, actually. Mijn klanten spreek ik gewoon aan met je.HSG schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 21:54:
[...]
Jij spreekt je klanten toch ook met "u" aan omdat ze zorgen dat je bedrijf gezond kan blijven draaien?
[ Voor 41% gewijzigd door Grvy op 14-09-2021 22:06 ]
Dit is een account.
Het erge is dat ik ook geen moment twijfel aan accuraatheid van je verhaal.armageddon_2k1 schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 16:04:
@sapphire Niet om jouw vrouw te beschuldigen, maar de ervaringen met projectleiders/bouwprojecten is ook wel om van te janken hoor vanaf de klant kant hoor.
Mijn zwager en mijn beste vriend allebei een nieuwbouwproject en echt alles kwa communicatie gaat fout. Krijgen ze een vodje van een document toegestuurd via mail waar ze de extra licht-, elektra en weet ik wat meer op aan moeten geven. Deadline: 3 dagen geleden. Daarna terugsturen en dan geen ontvangsbevestiging. Na navraag weer alles kwijt.
Namen verkeerd, adressen verkeerd, mailtjes met iedereen in de CC. Daadwerkelijk totaal niet opvolgen van het meerwerk door de bouwers omdat ze weer een gedateerde versie van de documentatie hebben.
En de klap op de vuurpijl, de handtekening die via paint van mijn vriend gecopy-paste was op een document omdat ze iets vergeten waren door te sturen en zijn handtekening niet wilden vragen.....
Dus tja. En dit zijn twee compleet aparte bouwprojecten.
Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots
Ach zo...nou ja ik zou het niet kunnen als een klant €1000,- per dag voor mij betaald plus nog voor een paar miljoen software van ons afneemt. Ja voor zo'n bedrijf heb ik gewerkt.Grvy schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 21:59:
[...]
uh nee, actually. Mijn klanten spreek ik gewoon aan met je.Nog nooit issues (voor zover mij bekend) mee gehad. Zelfde met leveranciers etc etc.
u zeg ik eigenlijk nooit, niet tegen mijn ouders, niet tegen klanten. Alleen tegen oudere mensen (60+) en mijn Oma vroeger.. (die ofcourse ook 60+ was)
En heel eerlijk als je denkt mijn respect te kunnen 'kopen' (als je respect kan linken aan de vorm u) dan heb je het al helemaal mis. Al zou je mij duizend euro per aanspreking met u zeggen dan zou ik het nog niet doen.
Respect verdien je door normaal te doen tegen elkaar ongeacht wat je uitgeeft, ongeacht hoe je iemand aanspreekt.
Ik verwacht dat als ik m’n klanten/opdrachtgevers met u aan ga spreken dat ze me heel raar aan gaan kijken. We werken toch samen en niet als een soort antieke ‘baas’ ‘klootjesvolk’ verhoudingHSG schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 22:15:
[...]
Ach zo...nou ja ik zou het niet kunnen als een klant €1000,- per dag voor mij betaald plus nog voor een paar miljoen software van ons afneemt. Ja voor zo'n bedrijf heb ik gewerkt.
Nou ja dat doe ik al want ze geven het zelf aan. Maar als ik mijn klant met "u" aanspreek en ze zeggen er niks van dan blijf ik dat ook doen. Maar dat is een keuze die ik zelf maak en niet om dat ik een antieke baas heb.Smobbo schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 22:51:
[...]
Ik verwacht dat als ik m’n klanten/opdrachtgevers met u aan ga spreken dat ze me heel raar aan gaan kijken. We werken toch samen en niet als een soort antieke ‘baas’ ‘klootjesvolk’ verhouding?
Ik zou het eigenlijk eens moeten proberen
Zoals altijd, ja en nee.The Eagle schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 17:37:
Wwb die vermeende luiheid van die toner: er zijn ook daadwerkelijk mensen die heel onzeker worden als ze iets moeten doen wat ze niet kennen, en het daarom vermijden als ze kunnen. Kan zomaar tussen de oren zitten, en dan zie je dit soort vermijdend gedrag - want er is iemand beschikbaar die het voor ze kan doen.
Toen jij als kleuter voor het eerst op een fiets stapte vond je dat ook eng en wilde je dat misschien helemaal niet, dus zei je tegen je pa of ma dat je het niet wilde - of zette het op een brullen. (niet dat dit kleutergedrag te noemen is, my point being: proberen iets te vermijden is van alle leeftijden).
[ Voor 93% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 11:18 ]
Ik ga je het nog beter vertellen: er zijn zelfs mensen die willen betalen (40 euro) om een inktcartridge te vervangen. Vaak waren dat oude mensen die SaH inschakelden om een cartridge te vervangen.Paranoidnl schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 14:57:
[...]
ik krijg direct een te hoge bloeddruk van dat toner verhaal... de luiheid....
Wat betreft je vrouw's werk: komt dit soort gedrag vaak voor? ik ben namelijk wel nieuwsgierig naar wat voor type mensen dit soort shit doen. je weet toch donders goed dat wanneer je een huis laat bouwen dat je die dingen van te voren moet regelen?
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq