Ik had nog wel opgezocht of ik een "iets" voor streetview kon aanvragen. Zo liev was ik nog wel.SmurfLink schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 07:41:
[...]
Noujazeg, waarom wil je dat niet eens ff doen voor die klant?
Something something
Ik had nog wel opgezocht of ik een "iets" voor streetview kon aanvragen. Zo liev was ik nog wel.SmurfLink schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 07:41:
[...]
Noujazeg, waarom wil je dat niet eens ff doen voor die klant?
Something something
Die kerel begrijpt dat echt wel. Hij dacht het alleen beter te weten. En toen hij fout zat en daarmee geconfronteerd werd, wilde hij dat niet toegeven. Helaas heel menselijk. Ik ga er vanuit dat zo'n gast dat echt niet nog een keer doet.hoi1234 schreef op maandag 12 april 2021 @ 22:22:
[...]
Ik hoop dat die persoon wel begrijpt dat dun plastic gewoon smelt als je het verhit.
Als je dus gewoon zegt dat het plastic in de printer verhit wordt, waardoor dun plastic smelt, maar dikker plastic, dat dus moeilijker smelt niet, moet z'n hoogopgeleid persoon dat toch kunnen begrijpen? Desnoods leg je nog even uit dat gesmolten plastic in een printer defecten veroorzaakt die duurder zijn dan de extra kosten van het dikkere plastic.
Of schat ik de mens iets te hoog in?
Och dat heb ik ook gehad. Werkte als tiener als koerier bij een cafetaria. KVK nummer van cafetaria stond geregistreerd op hun thuis adres, en er was een of andere website waar je op postcode eetgelegenheden kon vinden. Dus ze hadden geregeld mensen op de stoep staan die dachten ff een patatje te scorenSeenD schreef op maandag 12 april 2021 @ 21:18:
Klant waar wij de website voor hadden gebouwd en bijhielden.Belt jaren geleden op, dat op Google Maps Streetview het gebouw nog in de steigers staat.
Of ik nieuwe foto's kon uploaden bij Google Maps.
Het kwam er op neer dat het ons probleem was want wij maken websites en dat was op een openbare website.
En dan boos worden op mij omdat ik het niet kan veranderen. Ik "wilde" het blijkbaar niet veranderen volgens de klant.
Ik vermoed het laatste. De grote steden zitten vol met malloten en we weten vermoed ik allemaal allemaal hoe het is om tegen ambtelijke molens te vechten. Deze wilde denk ik dat de poep echt de ventilator raaktesebastiaan89 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 11:25:
Jij hebt óf bij dezelfde gemeente gewerkt als ik, of dit gebeurt vaker dan ik wil geloven
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Begrijp ik het goed dat de schijf die er als eerste uitgetrokken werd, bijgewerkt moest worden middels de schijf die als tweede eruit getrokken werd en de schijf die als tweede er uit getrokken werd bijgewerkt moest worden door de schijf die als eerste er uitgetrokken werd?geonosys schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 11:26:
Nog één dan.
Een bedrijf waar ik (ooit, héél lang geleden) werkte, had zijn infra best goed op orde. De nodige redundancy, RAID setups voor servers, etc. De twee directeuren hadden ook nog wel enig technisch inzicht. als je hen wat uitlegde konden ze het concept wel begrijpen.
Zo had ik eens RAID-5 uitgelegd, schijf stuk->trek hem er uit->nieuwe er in->rebuild->klaar.
Dit vonden zij zo'n schitterend principe dat ze, als ze klanten rond leidden, bij een server er wel eens een disk uit trokken om te laten zien hoe goed het allemaal geregeld was. Ik waarschuwde ze dan dat dat natuurlijk niet echt de bedoeling was. Zij vonden het echter een ideaal verkoop praatje.
Enfin. Op een dag werd er weer een klant rondgeleid.
"Onze infra is zodanig opgezet dat zelfs als er wat fout gaat, we toch door blijven draaien"
*trekt schijf los*
Klant: "Huh!?"
*stopt schijf terug*
"Nu zal de PC () automatisch de data herstellen, zonder impact op de business"
Klant: "Wow!"
Tien minuten later komt de tweede baas met een andere klant...
"Onze infra is zodanig opgezet dat zelfs als er wat fout gaat, we toch door blijven draaien"
*trekt (andere) schijf los*
Klant: "Huh!?"
*stopt schijf terug, alarm leds gaan knipperen*
Baas: "Huh!?"
Gelukkig hadden ze ook geïnvesteerd in een disaster recovery optie voor de backup....
Even knip plak:hoi1234 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 11:34:
[...]
Begrijp ik het goed dat de schijf die er als eerste uitgetrokken werd, bijgewerkt moest worden middels de schijf die als tweede eruit getrokken werd en de schijf die als tweede er uit getrokken werd bijgewerkt moest worden door de schijf die als eerste er uitgetrokken werd?
Ik weet niet hoe RAID 5 werkt?
Dubbel.The Eagle schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 11:27:
[...]
Ik vermoed het laatste. De grote steden zitten vol met malloten en we weten vermoed ik allemaal allemaal hoe het is om tegen ambtelijke molens te vechten. Deze wilde denk ik dat de poep echt de ventilator raakte
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Bij ons in het dorp heeft eens een of andere wappie zichzelf in brand proberen te steken en in het gemeentehuis. Dus het kan altijd erger.Cyberpope schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 12:03:
[...]
Dubbel.
Tweede speelt zeker mee. Maar als gemeente kun je wierdo's en andere wappies niet weigeren als klant.
Dus ja, dit soort dingen gebeuren vaker. Nog zeldzaam overigens.
Ik vind het een beetje raar dat je over wappie spreekt. Ken je het verhaal? Ken je de aanleiding? Weet je wat er allemaal gebeurt is? We hebben allemaal gezien wat voor bullebak onze overheid is geweest bij de kinderopvangtoeslagaffaire... Weet jij veel hoe ver iemand de shit in is gedrukt door de overheid? Jezelf in brand steken doe je niet zo maar, dat is een wanhoopsdaad. Deze persoon zag blijkbaar dus geen enkele andere uitweg meer dan zichzelf in brand te steken ten einde enige aandacht voor zijn/haar zaak te krijgen.hoi1234 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 12:18:
[...]
Bij ons in het dorp heeft eens een of andere wappie zichzelf in brand proberen te steken en in het gemeentehuis. Dus het kan altijd erger.
Dan ben je dus aardig wappie geworden.Pizza_Boom schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 12:23:
[...]
Ik vind het een beetje raar dat je over wappie spreekt. Ken je het verhaal? Ken je de aanleiding? Weet je wat er allemaal gebeurt is? We hebben allemaal gezien wat voor bullebak onze overheid is geweest bij de kinderopvangtoeslagaffaire... Weet jij veel hoe ver iemand de shit in is gedrukt door de overheid? Jezelf in brand steken doe je niet zo maar, dat is een wanhoopsdaad. Deze persoon zag blijkbaar dus geen enkele andere uitweg meer dan zichzelf in brand te steken ten einde enige aandacht voor zijn/haar zaak te krijgen.
Wappie is een begrip dat ontstaan is in het Nederlands taalgebruik in de jaren negentig van de twintigste eeuw. Het geeft een zonderlinge geestesgesteldheid aan waarbij men de weg kwijt is geraakt, of een zonderling persoon, een dwaalgeest of "gekkie". Het kan ook betekenen "onder de invloed van verdovende middelen verkeren", met als afgeleide betekenis "niet goed wijs".
[ Voor 26% gewijzigd door 418O2 op 13-04-2021 12:24 ]
Achter elke wappie zit natuurlijk een verhaal.Pizza_Boom schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 12:23:
[...]
Ik vind het een beetje raar dat je over wappie spreekt. Ken je het verhaal? Ken je de aanleiding? Weet je wat er allemaal gebeurt is? We hebben allemaal gezien wat voor bullebak onze overheid is geweest bij de kinderopvangtoeslagaffaire... Weet jij veel hoe ver iemand de shit in is gedrukt door de overheid? Jezelf in brand steken doe je niet zo maar, dat is een wanhoopsdaad. Deze persoon zag blijkbaar dus geen enkele andere uitweg meer dan zichzelf in brand te steken ten einde enige aandacht voor zijn/haar zaak te krijgen.
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Want als je zelfmoord pleegt door jezelf op een publieke plek in brand te steken dan ben je een gezond weldenkend mens die een rationele keuze maakt?Pizza_Boom schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 12:23:
[...]
Ik vind het een beetje raar dat je over wappie spreekt. Ken je het verhaal? Ken je de aanleiding? Weet je wat er allemaal gebeurt is?
Dan ben je dusdanig zwaar geestelijk beschadigd geraakt dat je professionele hulp nodig hebt. Geen hoongelach en belachelijk-maken op een online forum.downtime schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 14:16:
[...]
Want als je zelfmoord pleegt door jezelf op een publieke plek in brand te steken dan ben je een gezond weldenkend mens die een rationele keuze maakt?
Maak je nu niet zelf dezelfde fout?Pizza_Boom schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 14:19:
[...]
Dan ben je dusdanig zwaar geestelijk beschadigd geraakt dat je professionele hulp nodig hebt. Geen hoongelach en belachelijk-maken op een online forum.
Maargoed, de meesten hier verdienen een fortuin en weten niet hoe het is om vast te zitten in de kaken van de overheid, terwijl je overal tegen muren oploopt. Verdiep je eens in bijvoorbeeld de toeslagenaffaire en kom dan terug. Ga eens na hoeveel huwelijken daar stuk gelopen zijn, hoe ver de mensen in de shit zitten. Zoals een van de benadeelden zei tegen Rutte: "Wat voor u een nachtmerrie is, was voor ons een hel."
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput
En zelfs dan, misschien heeft die persoon verkeerde medicijnen voorgeschreven gekregen of juist geen. Of zijn zijn hersens echt gefrituurd door een 5G mast.Cyberpope schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 14:24:
[...]
Maar het kan ook een wappie geweest zijn die niet bestuurd wilde worden door de 5G mast van de gemeente.
Of te wel ken jij het verhaal dat er achter zat?
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Daar gaat het mij niet om. Het gaat erom dat er behoorlijk onbehoorlijk gesproken wordt over iemand waarvan we vrij weinig weten, behalve dat er in de bovenkamer kortsluiting is geweest.Cyberpope schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 14:24:
[...]
Maak je nu niet zelf dezelfde fout?
Natuurlijk kan het bovenstaande het geval zijn en dat is verschrikkelijk.
Maar het kan ook een wappie geweest zijn die niet bestuurd wilde worden door de 5G mast van de gemeente.
Dat is wat een wappie omschrijft. Hoe dat komt is vrij irrelevant.Pizza_Boom schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 14:39:
[...]
Daar gaat het mij niet om. Het gaat erom dat er behoorlijk onbehoorlijk gesproken wordt over iemand waarvan we vrij weinig weten, behalve dat er in de bovenkamer kortsluiting is geweest.
Laten we die discussie hier niet verder voeren inderdaad, maar lees dit verhaal maar eens en vraag je af of deze man "niet goed wijs" was of een "gekkie": https://www.bd.nl/oss-e-o...der-tot-wanhoop~a10f4dc2/418O2 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 12:24:
[...]
Dan ben je dus aardig wappie geworden.
(Wappie is een begrip dat ontstaan is in het Nederlands taalgebruik in de jaren negentig van de twintigste eeuw. Het geeft een zonderlinge geestesgesteldheid aan waarbij men de weg kwijt is geraakt, of een zonderling persoon, een dwaalgeest of "gekkie". Het kan ook betekenen "onder de invloed van verdovende middelen verkeren", met als afgeleide betekenis "niet goed wijs".)
[...]
Ik heb het nog even nagezocht. Het was een persoon die naar binnen liep en zichzelf overgoot met een brandbare vloeistof. In het artikel stond dat het een persoon was die nogal ver heen was.Cyberpope schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 14:24:
[...]
Maak je nu niet zelf dezelfde fout?
Natuurlijk kan het bovenstaande het geval zijn en dat is verschrikkelijk.
Hoe meer ik weet, hoe meer ik weet dat ik te weinig weet
Dit , hierom en hierom
Iets in dezelfde richting meegemaakt. Werkte een jaar of 10 geleden voor een eCommerce bedrijf welke een product onder een B2B constructie aan een grote Nederlandse retailer verkocht. Deze club echter, had nog niet veel kaas gegeten van online verkopen. Quote CEO anno 2010: "Webshops? Is een hype, waait wel weer over, de klant wil terug naar de fysieke winkel".SeenD schreef op maandag 12 april 2021 @ 21:18:
Klant waar wij de website voor hadden gebouwd en bijhielden.Belt jaren geleden op, dat op Google Maps Streetview het gebouw nog in de steigers staat.
Of ik nieuwe foto's kon uploaden bij Google Maps.
Het kwam er op neer dat het ons probleem was want wij maken websites en dat was op een openbare website.
En dan boos worden op mij omdat ik het niet kan veranderen. Ik "wilde" het blijkbaar niet veranderen volgens de klant.
niet gehindert door enige vorm van inzicht
[ Voor 7% gewijzigd door Mel33 op 14-04-2021 03:53 ]
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
nou met dat soort lui is het trekken aan een dood paard.Mel33 schreef op woensdag 14 april 2021 @ 03:50:
Ik zou iig een brief terug schrijven met de volgende strekking..
Geachte
Moet ik jullie iets uitleggen wat jullie niet willen, en ook te duur was voor jullie?
En ook de door ons bedachte infrastructuur voor jullie bedrijf.. daar moet ik uitleg over geven... en u wilt dat gratis van mij??
Ik doe u het volgende voorstel:
Als u de offerte voor de helft vooruitbetaald
Vertel ik ons plan voor uw bedrijf,.
En pas dan begin ik met uitleg aan u, en de uitvoering van mijn oplossing. En als het klaar is, betaald u de rest vd offerte, wat dacht u daarvan.
Zoiets heb ik laatst zelf ook gehad. Had een pwm splitter nodig voor een extra casefan.Highfive95 schreef op woensdag 14 april 2021 @ 10:19:
Hier had ik er laatst ook weer een "klant" te pakken die het op zijn heupen had.
Meneer belt op en vraagt netjes waar zijn bestelling blijft. Dus even zoeken in systeem. Niks terug te vinden.
Meneer al een beetje geïrriteerd, maar nog redelijk netjes. Dus even doorvragen wat wanneer besteld, postcode, huisnummer etc. Geen bestelling te vinden.
Toen werd meneer even wat minder vriendelijk en begon te schelden en werd zeer onbeschoft. Wij waren oplichters en hij zou ons wel even op komen zoeken.....Ok prima, mij maak je de pis niet lauw.
Maar goed, ondanks de tirade nog maar even verder gevraagd naar de betaling. Meneer gaf aan dat het Mollie betaald was. Nu gebruiken wij een andere psp dus toen ging er al een lichtje branden hier. Meneer had dus ergens anders besteld. Blijkbaar dus ook een artikel dat wij ook verkopen.
Heb meneer dus maar vriendelijk even verzocht met de collega contact op te nemen.Een excuus kon er natuurlijk niet meer vanaf.
![]()
Nu komt het echt vaak voor dat mensen het verkeerde bedrijf bellen. Laatst ook een klant die iets moest hebben wat wij echt niet verkopen. Ja maar ik zie het op jullie website. Mevrouw dat kan niet. Jawel! Welke website zit u dan? Uhhhh....mevrouw....dat zijn wij niet. Dat is een ander bedrijf.![]()
Maar dat is nog dezelfde firma. Dit is vergelijkbaar met de Ascii bellen en vervolgens naar de BCC lopen.Spasm schreef op woensdag 14 april 2021 @ 10:48:
[...]
Zoiets heb ik laatst zelf ook gehad. Had een pwm splitter nodig voor een extra casefan.
Met Ascii gemaild van "hebben jullie die op voorraad ? " "Ja hoor hebben we !" Ik blij. Gezegd dat ik hem
's middags op kwam halen. Ik op de fiets naar de Ascii. "Ik kom mijn kabel halen". "Kabel ? Welke kabel ?".
Dus ik laat hem mijn email zien. Blijkt dat ik hem bij een andere vestiging had besteld per ongeluk
Ik heb een tijdje bij de klantenservice gewerkt van die winkel met die glimlach. Kreeg best vaak klanten aan de telefoon die niet begrepen waar hun bestelling bleef, of ondersteuning vroegen voor $artikel.Highfive95 schreef op woensdag 14 april 2021 @ 10:19:
Hier had ik er laatst ook weer een "klant" te pakken die het op zijn heupen had.
Meneer belt op en vraagt netjes waar zijn bestelling blijft. Dus even zoeken in systeem. Niks terug te vinden.
Meneer al een beetje geïrriteerd, maar nog redelijk netjes. Dus even doorvragen wat wanneer besteld, postcode, huisnummer etc. Geen bestelling te vinden.
Toen werd meneer even wat minder vriendelijk en begon te schelden en werd zeer onbeschoft. Wij waren oplichters en hij zou ons wel even op komen zoeken.....Ok prima, mij maak je de pis niet lauw.
Maar goed, ondanks de tirade nog maar even verder gevraagd naar de betaling. Meneer gaf aan dat het Mollie betaald was. Nu gebruiken wij een andere psp dus toen ging er al een lichtje branden hier. Meneer had dus ergens anders besteld. Blijkbaar dus ook een artikel dat wij ook verkopen.
Heb meneer dus maar vriendelijk even verzocht met de collega contact op te nemen.Een excuus kon er natuurlijk niet meer vanaf.
![]()
Nu komt het echt vaak voor dat mensen het verkeerde bedrijf bellen. Laatst ook een klant die iets moest hebben wat wij echt niet verkopen. Ja maar ik zie het op jullie website. Mevrouw dat kan niet. Jawel! Welke website zit u dan? Uhhhh....mevrouw....dat zijn wij niet. Dat is een ander bedrijf.![]()
[ Voor 7% gewijzigd door Vrijdag op 14-04-2021 12:38 ]
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Ach met deze vent was geen goed woord meer te praten. Zei aan einde nog dat het hij belachelijk vond dat hij nog niks wist wanneer zijn bestelling geleverd zou worden.Vrijdag schreef op woensdag 14 april 2021 @ 12:36:
[...]
Ongeveer één keer per twee weken had je dat. Heb nog nooit meegemaakt dat mensen dan boos bleven trouwens
Je kan bestellingen plaatsen bij de Action en die hebben een klantenservice?Vrijdag schreef op woensdag 14 april 2021 @ 12:36:
[...]
Ik heb een tijdje bij de klantenservice gewerkt van die winkel met die glimlach. Kreeg best vaak klanten aan de telefoon die niet begrepen waar hun bestelling bleef, of ondersteuning vroegen voor $artikel.
Oh, klanten die niet komen opdagen. Ik heb ook nog wel een verhaal...HugoBoss1985 schreef op woensdag 14 april 2021 @ 13:09:
Ik werk puur op afspraak met klanten.
Ooit eentje gehad die zonder blikken of blozen een uur later aankwam (21:00 i.p.v. 20:00) en helemaal niets had laten weten.
Hij moest blijkbaar zijn vrouw nog ergens ophalen/afzetten.
Ik ben echt te 'jong' voor dit verhaal.. ik kom uit 1986 maar snap echt geen hol van wat er hier allemaal staatollie1965 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 15:37:
Glasvezel ring patchen en mobiele telefoons
Eind jaren 80, begin jaren 90. Ik werk bij een grote telecom provider welke daarvoor een staatsbedrijf was.
Glasvezel ringen waren er nog maar net, 10 glasvezelparen was al veel voor een glasvezelkabel, en als er dan 1 aderpaar op een locatie binnenkwam voor telefonie dan was dat ook al heel wat. Wat ging er dan overheen? 7680 kanalen van 0-4000Hz of wat Mbit verbindingen. Wat had je daar nou voor nodig? Nou 1 (19”) kast van 58U wat dan gelijk diende als lokale verwarming (gehele voor en achterkant koelribben).
We moesten in een aantal nachten de coax zijde van de glasvezelkast patchen voor uitbreiding, dus een collega op een andere locatie (10km verder) en dan gelijk omsteken. Beide het omsteekplan in de hand en bij de start van het omsteken zochten we contact met elkaar.
Hadden wij even geluk we hadden een hele mooie mobiel van onze baas hadden dus we hoefde niet meer over de zaal heen en weer te lopen naar de vaste telefoon om na iedere omsteekstap te verifiëren of het goed was gegaan (verbinding weer up).
Stap voor stap werd het plan uitgevoerd tot we bij 1 van de laatste stappen kwamen. Ik zag na de omzetting de verbinding niet meer opkomen (daar was voor iedere poort nog een mooi ledje voor). Dus ik pak de hoorn van mijn “mobiel” en vraag, hij komt bij mij niet op en bij jou? Ik kreeg geen antwoord terug. Even wachten, hij zal nog te ver van de hoorn zijn om mij te horen……
Nogmaals geroepen, gefloten, maar geen antwoord. Mmmm, hoe kan dat nou? Verbinding verbreken, opnieuw bellen…. Mmmm, nummer bellen werkt niet, ik heb wel bereik maar nummerkiezen wordt niet gefaciliteerd……. Oh nee, het zal toch niet hé, zaten we op deze omsteek verbinding met onze mobiel?........ Grrrrr… Help wat nu?
Enfin, ik heb de gehele verbinding nagelopen en met meetapparatuur gekeken, maar geen leven in de brouwerij. Moet goed zijn, dan gaan we maar fysiek naar de andere kant rijden 10km verderop.
Enfin, na 30 minuten verstoring was de boel weer in de lucht (defecte geraakte coaxkabel bij het patchen aan de andere zijde).
Gelukkig was het tussen 04.00 en 06.00 uur (in die tijden heel weinig (telefoon/netwerk) verkeer).
Voor die gene die nu zeggen een vaste lijn kan ook verbroken worden, klopt. Maar we hadden ook nog oude vaste verbindingen in die tijd en begin jaren 90 ook nog het Wikipedia: Nationaal Noodnet.
*sowieso
The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm
Pizza_Boom schreef op woensdag 14 april 2021 @ 13:18:
[...]
Je kan bestellingen plaatsen bij de Action en die hebben een klantenservice?
Kleine prijzen, grote glimlach toch?![]()
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Dat kon ik je vertellen toen je "in de therapie hoek" schreef. Daar heeft het meer mee te maken dan met "oudere vrouwen". Het is een apart slag mensen.KNed schreef op woensdag 14 april 2021 @ 13:11:
Ooit gewerkt voor een klein softwarebedrijf waar we nogal wat klanten hadden in de therapie hoek. Vaak oudere vrouwen die dat een paar dagen per week aan huis erbij deden. Die gebruikten dan onze software voor de administratie. Niets ten nadele van oudere vrouwen maar het waren in 90% van de gevallen pure digibeten.
Ik heb ooit een klant/eindgebruiker meegemaakt bij wie Word crashte na een hele ochtend werken aan een rapport. Ook een automatisch hersteldocument was er niet. Toevallig liep ik er net langs.ruftman schreef op woensdag 14 april 2021 @ 14:10:
Jaren geleden toen we op het werk voor het eerst WIndows PC's met muisbesturing hadden, was een collega een document kwijt.....hij raakte al een beetje in paniek.
Dus wij zeggen: dan moet je even in de prullenbak kijken. Hij dus in de fysieke prullenbak naast zijn bureau kijken. Uiteraard zat dat daar het document niet in. Hij begon dus al te mopperen dat wij hem in de maling namen.
Om hem te helpen liep ik naar hem toe, maar schijnbaar had hij er al genoeg van. Voordat ik bij hem was, had hij al vloekend zijn toetsenbord in de deze keer wel de fysieke prullenbak gesmeten, hij pakte zijn jas en is boos weg gegaan. De rest van de dag hebben we hem niet meer gezien.
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
Ik heb een aantal jaar als zomerwerk koffieautomaten, snoepautomaten e.d. onderhouden. Bij de ene automaat zitten de bekertjes erin, bij de ander doe je ze ernaast. Zo ook bij een groot revalidatiecenter. Sta je serieus met psychologen te praten terwijl je e.e.a. aanvult. 300 bekertjes op een afdeling die bijna volledig met vakantie is, krijg je een uur later telefoon waarom je geen bekertjes vult op diezelfde afdeling. En dat gewoon meermaals. Er hingen ook slecht werkende dispensers, die ben ik ook gaan vullen. Uiteindelijk daarmee dus zo'n klant die liep te mopperen beet, maar blijft bijzonder.downtime schreef op woensdag 14 april 2021 @ 15:10:
Dat kon ik je vertellen toen je "in de therapie hoek" schreef. Daar heeft het meer mee te maken dan met "oudere vrouwen". Het is een apart slag mensen.
[ Voor 5% gewijzigd door Pizza_Boom op 14-04-2021 15:25 ]
Dat document is helaas nooit meer boven water gekomen. Corrupte documenten waren bij dat bedrijf aan de orde van de dag dus ik kende wel wat manieren om (delen van) documenten te redden maar bij deze man hebben we niets meer gevonden.Mel33 schreef op woensdag 14 april 2021 @ 15:14:
@downtime dus je gaf hem even wat downtime om bij zijn zinnen te komen![]()
Maree heb je dat document nog terug gekregen voor hem?
In mijn horecadagen diverse keren gehad.Highfive95 schreef op woensdag 14 april 2021 @ 10:19:
Pfoe, doet mij denken aan de tijd dat ik vroeger op de zaterdagen en in vakanties in een pc-winkel werkte. Komt er op een zaterdag einde dag een studente in tranen binnen met een usb stick die corrupt was geraakt, met daarop haar eindscriptie, en uiteraard als enige plek waar ze het document had opgeslagen. Moment staan twijfelen, zal ik die stick mee naar huis nemen? Maar niet gedaan want wilde er ook niet persoonlijk verantwoordelijk voor zijn. Dus netjes op de TD opgeborgen om er maandag direct naar te gaan kijken.downtime schreef op woensdag 14 april 2021 @ 15:31:
[...]
Dat document is helaas nooit meer boven water gekomen. Corrupte documenten waren bij dat bedrijf aan de orde van de dag dus ik kende wel wat manieren om (delen van) documenten te redden maar bij deze man hebben we niets meer gevonden.
We leven allemaal in ons eigen tijdbeeld/paradigmaDonJunior schreef op woensdag 14 april 2021 @ 14:52:
[...]
Ik ben echt te 'jong' voor dit verhaal.. ik kom uit 1986 maar snap echt geen hol van wat er hier allemaal staathaha sorry
Hoe meer ik weet, hoe meer ik weet dat ik te weinig weet
Dit , hierom en hierom
[ Voor 7% gewijzigd door Mel33 op 14-04-2021 17:57 ]
Mijn systeempjes ||_|| 50D + grip || EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM; EF-S 17-55mm F/2.8 IS USM; EF 85mm F/1.8 USM
Ik weet niet hoe lang dit geleden is. Maar balletje uit de muis halenJ2S schreef op woensdag 14 april 2021 @ 19:55:
Mogelijke oplossingen:
- Muis op de kop neerleggen.
- Muis ergens anders neerleggen of gewoon laten bungelen aan de kabel.
- Muis uit pc halen.
- Draadloze muis heeft meestal wel een aan/uit knop.
- Andere tool om een slideshow van afbeeldingen te maken aanraden.
Genoeg oplossingen te verzinnen
Dit was hoogstwaarschijnlijk in de tijd van PS/2 of zelfs nog seriële muizen met een balletje.filthymushroom schreef op woensdag 14 april 2021 @ 20:01:
[...]
Ik weet niet hoe lang dit geleden is. Maar balletje uit de muis halen
Heel eerlijk: ik zou ook niet kunnen bedenken waarom jij in de problemen zou komen. Ik denk gewoon "Hey, is op, ff bellen voor nieuwe." Sterker nog, het is belachelijk als jij zomaar in de problemen zou komen... Wat zou je anders doen met de bekertjes? In de kliko?Pizza_Boom schreef op woensdag 14 april 2021 @ 15:24:
[...]
Komt dus blijkbaar niet bij de therapeuten e.d. op dat jij in de problemen komt als er een bekertjes staan.![]()
[ Voor 34% gewijzigd door Mel33 op 14-04-2021 21:41 ]
Uh.. mijn draadloze bluetooth muis heeft ook nog gewoon een balletje wat er uit kanDiederik schreef op woensdag 14 april 2021 @ 20:38:
[...]
Dit was hoogstwaarschijnlijk in de tijd van PS/2 of zelfs nog seriële muizen met een balletje.
*sowieso
Die trackball bedoel je? Dat is niet hetzelfde wat hier bedoeld wordt lijkt mijDonJunior schreef op woensdag 14 april 2021 @ 22:44:
[...]
Uh.. mijn draadloze bluetooth muis heeft ook nog gewoon een balletje wat er uit kan
pricewatch: Logitech MX Ergo
Het was mijn werk ook bekertjes aan te vullen. Je bent net geweest en er staan geen bekertjes. Kan een keer gebeuren. Ronde later (2 dagen) staan er na je rondje weer geen bekertjes. Dan gaan andere mensen die zo'n automaat gebruiken klagen dat ze geen koffie kunnen pakken door het gebrek aan bekertjes en gaat er dus iemand die dat niet als werk heeft bekertjes vullen.Zwartoog schreef op woensdag 14 april 2021 @ 20:46:
Heel eerlijk: ik zou ook niet kunnen bedenken waarom jij in de problemen zou komen. Ik denk gewoon "Hey, is op, ff bellen voor nieuwe." Sterker nog, het is belachelijk als jij zomaar in de problemen zou komen... Wat zou je anders doen met de bekertjes? In de kliko?
[ Voor 11% gewijzigd door Pizza_Boom op 15-04-2021 08:28 ]
*sowieso
me @ last.fm
Discussie heb ik met collega's dus wel eens gevoerd. Zo nu en dan komen ze uit de fabriek ook naar kantoor, toen kwam er een opmerking dat ze zelf ook kunnen rekenen. Wat jij hebt gedaan is handig voor jezelf, maar de volgende keer krijg je weer een incomplete kuttekening. En als jij het fout doet, ben jij ook degene die op zijn flikker krijgt, want je hebt zelf dingen ingevuld. Door het de werkvoorbereiding te laten uitrekenen, heeft jouw collega de verantwoordelijkheid voor de maatvoering weer neergelegd waar deze hoort: op de tekenkamer. Die machine moet draaien, draait ie niet dan kost ie geld. Als ie niet draait en lijkt te dromen kijkt men naar jou, draait ie niet en sta jij op de werkvoorbereiding kijkt men naar de werkvoorbereiding.Jester-NL schreef op donderdag 15 april 2021 @ 09:12:
Nou kwam er op een dag een tekening waar niet alle maten opstonden die we nodig hadden. We hadden hoeken, en allerlei maten, maar op de tekening ontbrak een lengte. Mijn collega op hoge poten naar het kantoor, want zo konden we ons werk niet doen.
Ik was net met 18 van de HAVO getrapt. Dus ik bekijk die tekening nog eens goed. Vervolgens pak ik een rekenmachine en laat er wat wiskunde op los. Niet heel veel later heb ik dus keurig de maten die ik nodig heb. Ik meet, een keer, twee keer en teken af. Vervolgens schuif ik de plaat in mijn zaagmachine.
Ik sta op het punt om te zagen en mijn collega komt aanlopen, triomfantelijk wapperend met de tekening. Een van de werkvoorbereiders had de boel voor hem uitgerekend.
Stomverbaasd kijkt hij naar wat ik heb liggen en stopt me voordat ik kan gaan zagen.
Plaat uit de machine, tekening erbij... nameten volgens de tekening en he-le-maal verbaast dat ik de boel goed heb uitgerekend, uitgetekend en klaar gelegd.
En ik best tevreden dat ik (binnen een paar maanden nadat ik gestopt was met onderwijs volgen) daadwerkelijk wat aan mijn wiskunde-onderwijs heb gehad ;-)
Ja, dat zou je denken (anekdote #6 in die post)ehtweak schreef op donderdag 15 april 2021 @ 08:53:
[...]
Wat jaartjes later stond de s/w op 3,5" floppies; daar kreeg je er gelukkig maar één tegelijk in die sleuf.
[...]
[ Voor 3% gewijzigd door Heroic_Nonsense op 15-04-2021 13:19 ]
Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl
dit begin in 2010 ,,,,, toen ik daar begon wist iedereen het paswoord van de directeur, en kon zo dingetjes vinden en doen, en overal briefjes met paswoorden ,, het eerste wat ik gedaan heb is een fatsoenlijke paswoord policy en de AVG erbij gehaald waar we aan moesten voldoen en van 999 dagen met het zelfde paswoord naar 60, dat gaf een enorme cultuurschok ,, dit incident met die leidinggevende collega hoofd zorg was 2 a 3 jaar later , de boel was toen al stukken strakker met de nieuwe server die niet gekocht was bij de sligro ( een middel matige pc waar ze w2k3 op hadden laten zetten )Mel33 schreef op donderdag 15 april 2021 @ 20:55:
In die tijd was het voor iedereen nieuw dat pc en internet gedoe, je hebt geen tijd om je in te lezen als je druk bent met je eigen werk,. ze vragen een collega even snel, en gaan aan alle beveiliging en protocollen voorbij als die het even snel uitlegt. Er wordt haast nooit de afdeling ict gebeld, er wordt geschreeuwd op de werkvoer of in de pauze gevraagd "hey hoe doen jullie dat" en het lek is geboren.
ach in die tijd downloaden ze gewoon van alles en namen virrussen mee, als de ict de boel niet op orde had, en dat was rond en voor 2000 echt een zooitje
Maar Als haar roeping na jouw waarschuwing zich meer in pc's te verdiepen heeft opgeleverd dan is het oke toch.haha
Ja een stageloper een functie als directiesecretaresse kan echt niet, die stage loper weet toch helemaal niets van briefgeheim en notuleren waar regels aan zijn verbonden, die hele organisatie was fout. Ik heb het ook meegemaakt en ben er weggegaan. want je vecht tegen de bierkaai bij zulke instanties, tegen de hoge heren en dames, das nu wel anders.
[ Voor 4% gewijzigd door dj.verhulst op 15-04-2021 21:17 ]
Ik werk niet in de IT maar dat is hier niet offtopic dus:hoi1234 schreef op woensdag 14 april 2021 @ 13:32:
[...]
Oh, klanten die niet komen opdagen. Ik heb ook nog wel een verhaal...
Ooit ben ik zo dom geweest om bij Student aan Huis te gaan werken. Op een gegeven moment had ik een afspraak aangenomen om naar het netwerk van een studentenhuis te gaan kijken (kwam er trouwens pas achteraf achter dat het om een studentenhuis ging).
Dus ik naar Nijmegen centrum na school. Het was nogal vaag allemaal, want het was niet duidelijk waar de ingang was en er waren meerdere deurbellen zonder nummeraanduiding. Ik dus aanbellen, maar niemand deed open. Omdat ik dus niet zeker was of ik goed was, heb ik het nummer dat ik had doorgekregen maar gebeld.
Toen bleek dat die man zogenaamd helemaal van niks wist. Hij zou verschillende keren niet teruggebeld zijn en vond het eigenlijk ook allemaal een beetje lang duren, voordat hij een afspraak kreeg. In ieder geval was het niet mogelijk om naar Nijmegen te komen, omdat hij in Den Bosch was. Hij zou me nog terugbellen om een nieuwe afspraak te maken. Dat is dus nooit gebeurd in de afgelopen 2 jaar. Ik ben er dus van overtuigd dat die man gewoon te lam was om even netjes de afspraak af te zeggen. Overigens wordt altijd een mail verstuurd naar de klant met een bevestiging van de afspraak, dus niks gehad hebben vind ik ook best bijzonder.
Ja leuk idee. Weleens een faillissement meegemaakt? We mochten 1 voor 1 onder begeleiding naar binnen voor je eigen spullen.Mel33 schreef op woensdag 14 april 2021 @ 15:58:
Dan pakte ik die usb wel mee voor haar. Kan me niks bommen dan. (Was wel haar usb toch?)
Je vraagt je nu immers nog af hoe het is gegaan.
Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl
Zulke mensen zal ik nooit begrijpen. Er werd altijd aangegeven dat er een mail gestuurd wordt, als er een student gevonden is. Ik zou dan mijn mail extra in de gaten houden en desnoods na een paar dagen bellen...Aardappel schreef op donderdag 15 april 2021 @ 22:35:
[...]
Ik werk niet in de IT maar dat is hier niet offtopic dus:
Soms moeten mensen van ons snel een brief krijgen, als in - dezelfde dag.
En soms speel ik dan voor postbode (omdat een project toch op de route ligt of ik daar toch heen moet).
En als ze dan niet gereageerd hebben voor de deadline bel ik ze wel eens op.
"Hoi, ik ben * Aardappel en ik ik vroeg me af waarom u uw keuze nog niet door heeft gegeven/gereageerd hebt/afspraak gemaakt w/e.
"Euh, hoe moet ik dat weten?"
"Nou we hebben een brief gestuurd, die heeft u als het goed is woensdag toen en toen gehad"
"Nee hoor, wij hebben geen brief gehad"
"Oh, u bent toch meneer xxxxx?"
"Ja"
"Van de Pietjepukstraat 123?"
"Ja"
"Met die bakfiets/ autostoelen/ grote bamboestruik/ grote beeld van een gorilla (of welk ander opmerkelijk object dan ook) in de voortuin?"
"Euh, ja"
"Oh, dat is dan vreemd want daar heb ik toen en toen woensdag de brief zelf in de bus gedaan rond 11 uur."
"Euh... [ALARMBELLEN] euh.... nou euh... tsja... euh, dan weet ik ook niet waar die is...."
Gewoon te dom of te lui om te lezen.
Soms zelfs zo erg dat wanneer je daar een week later komt de brief in ongeopende envelop op de radiator in het halletje ligt![]()
"Oh, haha daar is-tie."
Stating the obvious:avanhel schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 10:14:
In het kader van opmerkelijke klanten. Toen ik in een grote electronica winkel werkte, kwam een klant naar me toe. Hij vroeg zich af waar bij ons de printers stonden die we verkochten. Ik zei dat deze in de kelder stonden.
Vervolgens zie ik hem nadenken en stelt vraagt hij hoe hij hier komt.
Het is handig om te weten dat ik met mijn rug naar een open trappenhuis stond met liften.
Ik zei: Nou, ( ik zag toen al dat hij het antwoord niet wilde horen.)
Rechts van me vindt u een trap en achter me vind u een lift. Heb ik al verteld dat er rechts van me een trap is?
Hij zag eruit alsof hij ze niet nodig had en daar terplekke door de vloer wilde zakken.
Hebben jullie geen rode (valt lekker op) of blauw/paarse (dat maakt indruk) gekleurde enveloppen die je daar voor kan gebruiken?Aardappel schreef op donderdag 15 april 2021 @ 22:35:
[...]
Ik werk niet in de IT maar dat is hier niet offtopic dus:
Soms moeten mensen van ons snel een brief krijgen, als in - dezelfde dag.
En soms speel ik dan voor postbode (omdat een project toch op de route ligt of ik daar toch heen moet).
En als ze dan niet gereageerd hebben voor de deadline bel ik ze wel eens op.
"Hoi, ik ben * Aardappel en ik ik vroeg me af waarom u uw keuze nog niet door heeft gegeven/gereageerd hebt/afspraak gemaakt w/e.
"Euh, hoe moet ik dat weten?"
"Nou we hebben een brief gestuurd, die heeft u als het goed is woensdag toen en toen gehad"
"Nee hoor, wij hebben geen brief gehad"
"Oh, u bent toch meneer xxxxx?"
"Ja"
"Van de Pietjepukstraat 123?"
"Ja"
"Met die bakfiets/ autostoelen/ grote bamboestruik/ grote beeld van een gorilla (of welk ander opmerkelijk object dan ook) in de voortuin?"
"Euh, ja"
"Oh, dat is dan vreemd want daar heb ik toen en toen woensdag de brief zelf in de bus gedaan rond 11 uur."
"Euh... [ALARMBELLEN] euh.... nou euh... tsja... euh, dan weet ik ook niet waar die is...."
Gewoon te dom of te lui om te lezen.
Soms zelfs zo erg dat wanneer je daar een week later komt de brief in ongeopende envelop op de radiator in het halletje ligt![]()
"Oh, haha daar is-tie."
Was dat sneller dan de trap of de lift?avanhel schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 10:14:
Hij zag eruit alsof hij ze niet nodig had en daar terplekke door de vloer wilde zakken.
Het maakt ze echt niets uit. Zelfs als je hun woning komt verbouwen voor 40-80k willen ze nog meer, of houden zich nog niet aan de afspraken. Niet thuis zijn, niet open doen, etc.Vrijdag schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 13:27:
[...]
Hebben jullie geen rode (valt lekker op) of blauw/paarse (dat maakt indruk) gekleurde enveloppen die je daar voor kan gebruiken?
Is het juridisch dan niet mogelijk die lui gewoon uit hun huis te zetten / kosten achterstallig onderhoud op hen te verhalen? Ik zou niet heel blij zijn als verhuurder als ik mijn huis niet kan onderhouden.Aardappel schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 13:39:
[...]
Het maakt ze echt niets uit. Zelfs als je hun woning komt verbouwen voor 40-80k willen ze nog meer, of houden zich nog niet aan de afspraken. Niet thuis zijn, niet open doen, etc.
De woningbouwcorporatie wil nog wel eens een brief sturen met 'U hebt gewonnen!!!' en dan het verzoek eindelijk eens te reageren want zulke brieven maken ze wel open.
Is een van de laatste redmiddelen.
Sure
[ Voor 36% gewijzigd door Mel33 op 16-04-2021 14:21 ]
heb dat ook mee gemaakt ,toen werkte ik nog niet als ICT'er maar in de autotechniek jaren 90renegrunn schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 08:30:
[...]
Ja leuk idee. Weleens een faillissement meegemaakt? We mochten 1 voor 1 onder begeleiding naar binnen voor je eigen spullen.
Moet je eens gaan parachutespringen:PetervdM schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 11:59:
ben ooit op een cruise geweest, met hoofdzakelijk engelse en amerikaanse toeristen aan boord. elke dag kreeg je een krantje van wat er die dag te gebeuren stond. op een dag was er een bijlage met de top 10 "most silly questions". ik moet het nog ergens hebben, maar tot op de dag van vandaag kan ik me er een aantal zo herinneren - vertaald naar het nederlands:
- tv aan boord, is dat satelliet of kabel?
- gaat deze lift naar de voorkant van het schip?
- waarom bouwden de romeinen zoveel ruïnes?
- in de machinekamer: zit er aan de andere kant van de romp water?
Ik heb ook wel eens meegemaakt dat een klant eiste dat ik zijn hele document opnieuw intypte toen Word crashte. Hij had een eerdere versie van het document wel uitgeprint maar sindsdien weer uren gewerkt en nooit iets opgeslagen. Ik heb hem maar uitgelegd dat ik niet zo klantvriendelijk ben als hij dacht.Ins0mniA schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 14:06:
Meest irritante uitspraak waar ik echt van walg ".......Maar JIJ bent toch IT?"
Voorbeeld, klant stoot zijn kopje koffie om en natuurlijk gaat het over de keyboard heen;
"Jij bent toch IT, jij hoort dit te voorkomen dat het stuk gaat" :-|
Had je toen nog geen OCR?downtime schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 15:54:
[...]
Ik heb ook wel eens meegemaakt dat een klant eiste dat ik zijn hele document opnieuw intypte toen Word crashte. Hij had een eerdere versie van het document wel uitgeprint maar sindsdien weer uren gewerkt en nooit iets opgeslagen. Ik heb hem maar uitgelegd dat ik niet zo klantvriendelijk ben als hij dacht.
who put a "stop payment" on my reality check
In de beginjaren werkte dat niet echt goed.DaRk PoIsOn schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 16:32:
[...]
Had je toen nog geen OCR?
En nee dat staat niet voor Official C*nt Recognition software.....
Nog even op send drukken en amper een seconde later kwam dat bericht op elke ingelogde computer in beeld. Meteen bende rumoer uit het informatica lokaal en Betty kwam knalrood met vuur in haar sloffen aanrennen: "Kwam dat van jullie? Hoe weten jullie dat?" "Jaaa, ik heb zo mijn bronnen!"Het is weer vrijdag! Tijd voor het wekelijkse roddeltje! Dit keer eentje vers van de pers! Betty, jullie allen bekend van de fantastische roddelrubriek in onze schoolkrant heeft laten weten dat ze een oogje heeft op <naam>. Wij wensen haar veel geluk in de liefde!
Nu wil ik wel weten of het ooit bewezen is dat "Anna" die iPod echt gestolen heeft.RiDo78 schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 17:22:
Tijdens mijn stage (systeembeheer op de middelbare school) had ik een loper waarmee ik bijna alle ruimten in kon en ons kantoortje bevond zich pal naast de informaticalokalen. Wat je daar zoal mee maakt? Toegegeven, scholieren zijn formeel geen klanten, maar in een zekere zin toch wel. En omdat ik daar een paar mooie herinneringen aan heb, kan ik het niet laten om ze met jullie te delen.
Lieve Anna
Misschien had ik een zesde zintuig of iets, maar in die tijd voelde ik soms ik gewoon aan wie ik wel of niet kan vertrouwen. Zo was er een meisje, laten we haar even Anna noemen, die tijdens een lunchpauze naar ons kantoortje kwam. Anna zat in de tweede brugklas, was een spontane meid die er voor een brugpieper best goed uit zag. Anna was 'vergeten' om haar lunch uit haar tas te nemen die in het informaticalokaal lag en vroeg mij om de sleutel. "Meester X heeft gezegd dat ik uw sleutel wel even mocht lenen." Terwijl ze dat zei stond duwde ze haar borstkas voren. waarschijnlijk met het idee om met haar vrouwelijke charmes wat meer kans te maken. Nu leende ik sowieso nooit mijn sleutels uit en omdat ik ook niet zou weten welke van de tassen van haar zou zijn stuurde ik haar terug naar meester X.
Even later komen Anna en meester X aangewandeld, hij laat haar het lokaal binnen en komt bij mij verhaal halen waarom ik op zijn minst niet even de deur voor haar open kon doen. Meester X kwam vers van de Pabo en snapte mij niet. "Wat valt er nu te jatten uit een tas van een brugklasser? Een wiskundeboek? Bovendien, Anna is een voorbeeldige leerling, geen druppel kwaad bloed! Die zou zoiets nooit doen!" Ondertussen was Anna zonder toezicht in het lokaal.
Daags daarna bleek in die klas een ipod gejat te zijn. Ik had mijn vermoedens en heb ze doorgegeven aan de personen die zich daarmee bezig hielden, maar natuurlijk geen bewijzen. En meester X die bleef bij zijn standpunt dat het Anna nooit kon zijn.
Op een mooie lentedag bestond de school een mooi rond aantal jaartjes, reden dus voor een schoolfeest. Dus een bekend populair radiostation uitgenodigd om wat plaatjes te draaien op het schoolplein. Die kwamen en namen gigantische speakers mee waarop een man of twee konden staan zwingen. Anna haar kans schoon en klom op een van die speakers om wat moves te tonen. Je kunt je zelf wel indenken hoe dat er uit zag, de kleren mochten dan aanblijven maar het was genoeg om menig puber het hoofd op hol te brengen.
Een jongen wilde ook op die speaker klimmen om met haar te dansen. Anna vond dat blijkbaar geen goed plan en terwijl hij nog bezig was er op te klimmen trapte ze hem, zonder waarschuwing, vol in het gezicht. Het feest was meteen afgelopen en die jongen werd afgevoerd naar het ziekenhuis. Gebroken neus en oogkas was de diagnose en hij mag van geluk spreken dat zijn oog zelf nog redelijk ongeschonden bleek.
Anna verklaarde zelf dat het een ongelukje was doordat ze zo op ging tijdens het dansen en niet in de gaten had dat die jongen er bij wilde klimmen. Helaas voor haar hebben maar liefst 4 collega's onafhankelijk van elkaar verklaard dat ze hem eerst aankeek voordat ze een gerichte trap uitdeelde.
De schoolkrant
Bijna elke schoolkrant heeft waarschijnlijk een roddelrubriek. Zo ook die van de school waar ik werkte. De verse roddels werden verzameld door een Betty en op vrijdag in het laatste lesuur kwam de redactie altijd in een van de informaticalokalen bijeen om aan het krantje te werken. Betty was niet altijd even strikt met het checken van de facts, want "het is natuurlijk maar een roddelrubriek!" Dus als de leraar duits en de lerares frans tezamen pleindienst hadden dan stond er een iets in dat ze vast een relatie hadden en hun kindje wellicht drietalig zal worden opgevoed. Als mensen vroegen hoe ze iets wist: "Jaaa, ik heb zo mijn bronnen!"
Tijdens een van die redactiebijeenkomsten wist een van hen bij Betty te ontlokken op wie ze een oogje had. Daarna sneakte die gast het lokaal uit en kwam naar ons toe. Of wij een manier wisten om snel een roddel wereldkundig te maken en vertelde mij wat hij te weten was gekomen. Ik had wel een idee en zei dat hij beter terug naar het lokaal kon gaan en afwachten. Ik check even snel de lokaal-roosters en zag dat er geen lessen meer waren in de lokalen met PC's. Dus ik loop even naar de Novell server, open een venstertje en tikte iets als:
[...]
Nog even op send drukken en amper een seconde later kwam dat bericht op elke ingelogde computer in beeld. Meteen bende rumoer uit het informatica lokaal en Betty kwam knalrood met vuur in haar sloffen aanrennen: "Kwam dat van jullie? Hoe weten jullie dat?" "Jaaa, ik heb zo mijn bronnen!"
Je begrijpt, in de volgende uitgave was ik 'betrapt terwijl ik met mijn broek op mijn knieen een computer penetreerde'. Met als bonus nog een tekening van hoe ze dat voor zich zag. Ik kon t er wel om lachen.
Nee die is nooit terug gevonden en de dader is nooit gepakt.hoi1234 schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 17:30:
[...]
Nu wil ik wel weten of het ooit bewezen is dat "Anna" die iPod echt gestolen heeft.
OCR bestond wel, dat bestaat al zo lang, maar ik weet niet of ze uberhaupt een scanner hadden. Daar wil ik in zo'n situatie ook niet mijn probleem van maken. Ik ben allergisch voor mensen die mij voor hun karretje willen spannen.DaRk PoIsOn schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 16:32:
[...]
Had je toen nog geen OCR?
En nee dat staat niet voor Official C*nt Recognition software.....
Bijna goed. Drek in deze context is "direct"
tijd voor wat klusjes!
Nee in deze context is het echt drek (troep/modder)s0ulmaster schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 19:35:
[...]
Bijna goed. Drek in deze context is "direct"
Kan je nagaan hoeveel er meegenomen was.
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
me @ last.fm
Herkenbaar dit. Klant van ons wilde pertinent ultrabooks vanwege formaat/draagbaar en overal kunnen werken. Qua werkwijze best ‘hip’ zeg maar.Jester-NL schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 15:08:
Op enige moment zat ik als support/werkplekbeheer bij een geneeskundige dienst. Leuk pand, en - helemaal hip - ingericht als kantoortuin.
De secretaresse van de directeur bestelde op een gegeven moment, een breedbeeld-monitor. Dit was in de tijd dat de meeste werkplekken voorzien waren van een 17''-monitor, of - als je geluk had - een 19''. Mevrouw wilde echter (en kreeg) een 27'' flatscreen.
Ik krijg het ding binnen, pak hem uit, en plaats hem, op haar vrije dag, op haar werkplek. Met een bijpassende resolutie. De volgende morgen wordt ik gebeld. Of ik even langs kan komen.
Bij haar aangekomen vraagt ze of ik de boel wat groter kan maken. UIteindelijk blijkt dat ze die monitor op 1024*768 wil gebruiken, iedere andere resolutie wordt als "onleesbaar" afgedaan.
Mevrouw was duidelijk te ijdel voor een bril en had gekozen voor een oplossing die haar werkplek van 4 meter afstand voor iedere passant leesbaar maakte...
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq