Toon posts:

Belastingaangifte 2020 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 12 13 Laatste
Acties:

• Roenco
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 08-06-2021
Vaststelling 7 mei van me aangifte door een voorlopige aanslag maar helaas nog steeds heel verdacht stil en tot heden geen aanslag ontvangen in mijn overheid of als brief 😓😓😓

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07:40
masterq13 schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 14:56:
Ah bedankt, er staat dat het nog niet bekend is. Dus dan is het of nog niet gedaan.,Of nog niet verwerkt. Als ik het goed begrijp.
Waarschijnlijk nog niet ingediend. Je kunt dit zien als je inlogt op mijn.belastingdienst.nl, onder het jaar inkomstenbelasting 2020. Als deze is ingediend, staat er expliciet "door intermediair". Dit is vrijwel realtime bijgewerkt op moment dat de aangifte door de intermediair wordt ingediend, dus het kan eigenlijk niet tussen hoop en vrees hangen.

Is er een aangiftebrief aan jou of je partner uitgereikt?

Zo niet, heb je sowieso niet te maken met de aangiftetermijn van (dit jaar) 8 mei.

Zo wel, hebben ze je mogelijk opgenomen in hun (belastingconsulenten) uitstelregeling. Daar maken wij ook gebruik van, al doen we dat meestal niet voor particulieren.

Als je wel een aangiftebrief hebt en geen uitstel, is er alsnog geen man overboord. Je krijgt eerst een lief briefje van de fiscus (ter herinnering) of je alsnog aangifte wilt doen. Pas als je daar geen gehoor aan geeft leggen ze een (ambtshalve) aanslag op (met boete) en zelfs dan kun je nog verzoeken om vermindering door alsnog aangifte te doen.

Kortom; geen paniek en ik zou gewoon even netjes informeren naar de status :)

• JanHenk
Roenco schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 20:05:
Vaststelling 7 mei van me aangifte door een voorlopige aanslag maar helaas nog steeds heel verdacht stil en tot heden geen aanslag ontvangen in mijn overheid of als brief 😓😓😓
Kalm aan, kerel... Al het goede komt langzaam. Je situatie is niet bijzonder.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Zo, ook maar even aangifte gedaan.... O-)

Ook dat is traditie bij mij, eerst zo snel mogelijk inloggen om e.e.a. te controleren, dan vergeten en iets te laat indienen :P

Krijg in ieder geval weer een leuk bedrag terug.
Blijft altijd wat spelen met verdelen, bij het verdelen verandert te soms net een euro, zolang ie bijplust is het mooi !

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 27-05 14:42

Agent47

I always close my contracts.

Bij een maat van mij is de brief inmiddels binnen gekomen. Hij had later aangifte gedaan. Pure willekeur :)
We blijven netjes wachten :)

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• GG85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-05 18:18

GG85

.......

Roenco schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 16:31:
[...]

🥳🥳🥳🥳🥳🥳🥳

Dankjewel voor de uitleg!!! 😁😁😁
Je weet dat het gewoon geld is wat je eerder aan ze betaald hebt en nu terug krijgt ;) ?

Mensen hier reageren alsof ze 'gratis geld' ofzo krijgen en/of zijn doodsbenauwd dat ze het niet krijgen :D .
Ok, we hebben een Toeslagenafaire gehad maar voor de rest wonen we in een land met zo ongeveer de meest betrouwbare overheid ter wereld. Ruuustaaag, dat geld komt allemaal vanzelf wel.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:19
Toch is het elk jaar wel weer fijn hoor, die sigaar uit eigen doos :)

Voorlopige teruggave doen wij dan ook niet, want dan gaat het elke maand toch op cq naar de spaarrekening. Nu voelt het jaarlijks als een extra'tje (uit eigen doos) en voelt daarmee toch fijner.

Omgekeerde doen we ook. WOZ aanslag en zorgverzekering betalen we in 1x per jaar, maar zetten we maandelijks wel op een apart spaardoel. Voel je maandelijks weinig van en in 1x betalen doet dan toch minder pijn, ondanks dat het om exact hetzelfde bedrag gaat (afgezien van een paar euro korting).

Zit uiteraard allemaal puur tussen de oren, maar wij voelen ons er prettig bij.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:42
GG85 schreef op maandag 17 mei 2021 @ 12:12:
[...]

Je weet dat het gewoon geld is wat je eerder aan ze betaald hebt en nu terug krijgt ;) ?

Mensen hier reageren alsof ze 'gratis geld' ofzo krijgen en/of zijn doodsbenauwd dat ze het niet krijgen :D .
Ok, we hebben een Toeslagenafaire gehad maar voor de rest wonen we in een land met zo ongeveer de meest betrouwbare overheid ter wereld. Ruuustaaag, dat geld komt allemaal vanzelf wel.
En we hebben ook een enorm ingewikkeld belastingssysteem waardoor je toch opeens een meevaller of tegenvaller kan hebben. En ja, ik krijg wel degelijk gratis geld :+

Inkomensafhankelijke combinatiekorting? Die betaal ik toch echt niet volledig zelf (daar betalen jullie lekker aan mee voor mij). Idem met kindgebonden budget :+

Dat waren voor mij 2 volledig onverwachte meevallers. En zo heb je ze soms ook wel andersom. Dus snap wel dat mensen soms wat huiverig zijn. En ja sommige mensen krijgen wel "gratis" geld :9

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Waah
B-Real schreef op maandag 17 mei 2021 @ 12:31:
Toch is het elk jaar wel weer fijn hoor, die sigaar uit eigen doos :)

Voorlopige teruggave doen wij dan ook niet, want dan gaat het elke maand toch op cq naar de spaarrekening. Nu voelt het jaarlijks als een extra'tje (uit eigen doos) en voelt daarmee toch fijner.

Omgekeerde doen we ook. WOZ aanslag en zorgverzekering betalen we in 1x per jaar, maar zetten we maandelijks wel op een apart spaardoel. Voel je maandelijks weinig van en in 1x betalen doet dan toch minder pijn, ondanks dat het om exact hetzelfde bedrag gaat (afgezien van een paar euro korting).

Zit uiteraard allemaal puur tussen de oren, maar wij voelen ons er prettig bij.
Herkenbaar. Wij verbouwen er altijd het huis mee. Dit jaar een airco van de sigaar uit eigen doos. (hypotheekrente aftrek). Jaarlijks betalen doe ik voor andere dingen dan weer niet. Maar misschien wel eens een overweging waard

Acties:
  • 0Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:57
Waah schreef op maandag 17 mei 2021 @ 13:13:
[...]

En we hebben ook een enorm ingewikkeld belastingssysteem waardoor je toch opeens een meevaller of tegenvaller kan hebben. En ja, ik krijg wel degelijk gratis geld :+

Inkomensafhankelijke combinatiekorting? Die betaal ik toch echt niet volledig zelf (daar betalen jullie lekker aan mee voor mij). Idem met kindgebonden budget :+

Dat waren voor mij 2 volledig onverwachte meevallers. En zo heb je ze soms ook wel andersom. Dus snap wel dat mensen soms wat huiverig zijn. En ja sommige mensen krijgen wel "gratis" geld :9
Volgens mij is de inkomensafhankelijke combinatiekorting toch echt een korting op al door jezelf betaalde belasting. Oftewel toch echt een sigaar uit eigen doos.

Kindgebonden budget ben ik me je eens qua belastingen, maar dat is dan ook een echte toeslag. Daarnaast is het een tegemoetkoming op kosten die je zeker wel maakt (namelijk je hebt een kind en je betaalt het 'onderhoud' van je kind, dus opzich nog steeds geen gratis geld.

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Waah
@evleerdam Inkomensafhankelijke combinatiekorting is een heffingskorting die je enkel krijgt met kinderen en als je beide werkt. Ik betaal geen extra belasting bij mijn werkgever omdat Miss Waah ook werkt ;-)

Dus het is wel degelijk een extraatje, enkel omdat we allebei werken. Ik betaal evenveel belasting als mijn kinderloze collega's. En ook evenveel als mijn collega's met kinderen met huisvrouw/man.

En tuurlijk is het gratis geld bij kindertoeslag. Het is niet alsof ik extra belasting betaal omdat ik kinderen heb. In veel landen mag je zelf opdraaien voor de kleding etc van kinderen. Dus is gewoon extra stimulans om voort te planten zodat de pensioenen betaalbaar blijven :+

Als je teveel belasting betaald omdat je minder hebt gewerkt... Dan is het een sigaar uit eigen doos. Dan betaal je namelijk teveel.

Maar goed, eigenlijk semantics :+ Punt was: Er kunenn wel degelijk verrassingen zijn door alle ingewikkelde belastingconstructies. Dus snap wel dat mensen blij zijn als het gewoon goedgekeurd is 8)

[Voor 44% gewijzigd door Waah op 17-05-2021 15:16]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
evleerdam schreef op maandag 17 mei 2021 @ 14:45:
[...]
Volgens mij is de inkomensafhankelijke combinatiekorting toch echt een korting op al door jezelf betaalde belasting. Oftewel toch echt een sigaar uit eigen doos.
Nee, de inkomensafhankelijke combinatiekorting ontstaat niet doordat je eerder meer belasting hebt betaald, je hebt recht op de korting door het hebben van een kind en en een arbeidsinkomen (hoger dan een bepaalde drempel). Dat is dus geen sigaar uit eigen doos, maar gewoon minder belasting die hoeft te betalen. En dus krijg je wat je eventueel teveel hebt betaald gewoon terug.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Roenco
GG85 schreef op maandag 17 mei 2021 @ 12:12:
[...]

naja 4000 euro in 1x terug mag je toch wel even blij mee zijn toch? Dat ze het afgelopen jaar teveel beetje bij beetje teveel hebben ontvangen dat merkte ik niet maar dat 4000 in 1x terug merk ik zeker wel

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20:11

SacreBleu

VR Enthousiasteling

Ik heb de brief inmiddels binnen drie dagen na het digitale bericht. Dagtekening is 15 mei. Ergens deze week zou het bedrag op mijn rekening moeten staan. Ik ben benieuwd.

Elite Dangerous: AmazingPaper

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kreutel
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-05 19:37
Als ik het goed lees op de site van de belastingdienst heb ik bij de aangifte volgend jaar (over 2021) recht op de IACK. Ik heb twee vragen die iemand mogelijk weet:
- Wordt dit vanzelf in de belastingaangifte (we zijn fiscaal partners) ingevuld? Geboortedatum en woonadres zijn bekend bij de belastingdienst.
- Komt de IACK jaarlijks terug tot 12 jaar? Of is het eenmalig? Veel gezocht, maar ik kon het niet duidelijk vinden.
Waah schreef op maandag 17 mei 2021 @ 15:13:
@evleerdam Inkomensafhankelijke combinatiekorting is een heffingskorting die je enkel krijgt met kinderen en als je beide werkt. Ik betaal geen extra belasting bij mijn werkgever omdat Miss Waah ook werkt ;-)

Dus het is wel degelijk een extraatje, enkel omdat we allebei werken. Ik betaal evenveel belasting als mijn kinderloze collega's. En ook evenveel als mijn collega's met kinderen met huisvrouw/man.

En tuurlijk is het gratis geld bij kindertoeslag. Het is niet alsof ik extra belasting betaal omdat ik kinderen heb. In veel landen mag je zelf opdraaien voor de kleding etc van kinderen. Dus is gewoon extra stimulans om voort te planten zodat de pensioenen betaalbaar blijven :+

Als je teveel belasting betaald omdat je minder hebt gewerkt... Dan is het een sigaar uit eigen doos. Dan betaal je namelijk teveel.

Maar goed, eigenlijk semantics :+ Punt was: Er kunenn wel degelijk verrassingen zijn door alle ingewikkelde belastingconstructies. Dus snap wel dat mensen blij zijn als het gewoon goedgekeurd is 8)

4r3 u 1337 3n0ugh 2 r34d 7h15?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Waah
Kreutel schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 11:06:
Als ik het goed lees op de site van de belastingdienst heb ik bij de aangifte volgend jaar (over 2021) recht op de IACK. Ik heb twee vragen die iemand mogelijk weet:
- Wordt dit vanzelf in de belastingaangifte (we zijn fiscaal partners) ingevuld? Geboortedatum en woonadres zijn bekend bij de belastingdienst.
- Komt de IACK jaarlijks terug tot 12 jaar? Of is het eenmalig? Veel gezocht, maar ik kon het niet duidelijk vinden.

[...]
Elk jaar krijg je het. Het wordt automatisch ingevuld.
Enige wat je hoef tte doen is even kijken naar de verdeling van wie de belasting betaald. Dat kan veel schelen. Maar dat is gewoon invullen en kijken wat er uit rolt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• evleerdam
Kreutel schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 11:06:

[...]
Eens met @Waah:

1. Gaat vanzelf. Tenminste, ergens moet je opgeven dat je een kind hebt en bevestigen dat je kind bij jou woont.
2. Jaarlijks tot 12 jaar. Bedragen en percentages willen nog wel eens wat veranderen.

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• evleerdam
Waah schreef op maandag 17 mei 2021 @ 15:13:

Herko_ter_Horst schreef op maandag 17 mei 2021 @ 15:14:
[...]

Nee, de inkomensafhankelijke combinatiekorting ontstaat niet doordat je eerder meer belasting hebt betaald, je hebt recht op de korting door het hebben van een kind en en een arbeidsinkomen (hoger dan een bepaalde drempel). Dat is dus geen sigaar uit eigen doos, maar gewoon minder belasting die hoeft te betalen. En dus krijg je wat je eventueel teveel hebt betaald gewoon terug.
Nouja, volgens mij krijg je die inkomensafhankelijke combinatiekorting alleen als je al belasting hebt betaald. Er zit een drempel op, je krijgt het alleen als je beide werkt en beide belasting betaalt. In feite krijg je dus je eigen betaalde belasting terug. Je krijgt nooit meer geld terug dan je al betaald hebt.

Kindertoeslag wil ik ook geen gratis geld noemen. Je moet wel de kinderopvang betalen en je krijgt nooit meer dan je zelf betaald. In feite krijg je dus je eerder betaalde geld weer gedeeltelijk terug.

Maar goed, misschien inderdaad een semantische discussie :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Waah
Ik krijg gewoon kinderbijslag, los van of ik werk, belasting betaal of kinderen naar de opvang breng. Dus ja, free money's

Inkomensafhankelijke combikorting is ook een extra korting op je belasting. Ik betaal niet meer belasting omdat ik een kind heb en beide ouders werken.

Ik krijg extra belasting terug tov een ander. Extra besteedbaar inkomen dus.

Kinderopvangtoeslag, dat is wat anders. :+

[Voor 55% gewijzigd door Waah op 18-05-2021 14:29]

• Roenco
Me brief van de belasting binnen met de dagtekening van 22 mei 🥳🥳🥳

Acties:
  • +14Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Roenco schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 18:25:
Me?

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• Roenco
Koop een taart en vier dat je even een fout van me hebt ontdekt jezus 🤦🏽

Acties:
  • +6Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Nu online
Roenco schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 00:07:
[...]

Koop een taart en vier dat je even een fout van me hebt ontdekt jezus 🤦🏽
nee nee jij koop de taart want jij krijgt geld terug :)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:49

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Belastingdienst is trager dan voorgaande jaren. Hier helaas geen enkel nieuws desondanks aangifte op 2 maart ingediend te hebben, blijkt het maar toch echt dat het random allemaal gaat

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

• Agent47

Agent47

Xtr3me4me schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 09:52:
Belastingdienst is trager dan voorgaande jaren. Hier helaas geen enkel nieuws desondanks aangifte op 2 maart ingediend te hebben, blijkt het maar toch echt dat het random allemaal gaat
Same here. Voorgaande jaren had ik het al 2 weken op de rekening. Vrienden van mij hebben het al, of in ieder geval bericht. Ook hier nog geen enkel teken van leven :9

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Hier is het zojuist gestort. Dagtekening van de brief was 18-05.

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Agent47 schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 10:26:
[...]

Same here. Voorgaande jaren had ik het al 2 weken op de rekening. Vrienden van mij hebben het al, of in ieder geval bericht. Ook hier nog geen enkel teken van leven :9
Ja enige wat ik steeds doe is onder mijn belastingdienst bij het stukje "mijn gegevens" of de inkomen die geregistreerd staat gewijzigd is, nu staat het op 19-03, als dit veranderd met een andere datum weet ik dat het systeem het opgepakt heeft en volgt de brief vrij snel.

• Agent47

Agent47

Xtr3me4me schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 10:39:
[...]

Ja enige wat ik steeds doe is onder mijn belastingdienst bij het stukje "mijn gegevens" of de inkomen die geregistreerd staat gewijzigd is, nu staat het op 19-03, als dit veranderd met een andere datum weet ik dat het systeem het opgepakt heeft en volgt de brief vrij snel.
Dat staat bij mij nu op 14-5-2021? Een week geleden dus.
En nu ?

• JanHenk
Vrij interessante truc m.b.t. het opvragen van de inkomensgegeven in Mijn Belastingdienst en geeft een heel goede indicatie van wanneer de aanslag/teruggave volgt. Als ik mijn inkomen en definitieve aanslagen 2018 en 2019 even erbij pak zie ik het volgende patroon:

2019:
Vaststelling inkomen op 10-09-2020
Verzenddatum def.aanslag op 13-09-2020 (digitaal)
Verzenddatum def.aanslag op 20-09-2020 (per post)
Dagtekening def. aanslag op 25-09-2020

2018:
Vaststelling inkomen op 18-03-2020
Verzenddatum def. aanslag 23-03-2020 (digitaal)
Verzenddatum def. aanslag 28-03-2020
Dagtekening def. aanslag 02-04-2020

De dagtekening is, ter info, de datum waarop de bezwaartermijn gaat lopen. Deze zal uit voorzorg altijd een stuk in de toekomst liggen ten opzichte van de verzenddatum.

Daarnaast is er dus, als het inkomen is vastgesteld, nog wat tijd nodig om de def. aanslag op te maken en te verzenden. Digitaal is eerder beschikbaar dan de aanslag per post, ook hier zit enkele dagen tussen.

Eventuele uitbetaling volgt meestal binnen 1 week na dagtekening, maar in sommige gevallen (doordat de dagtekening uit voorzorg al "naar achteren" wordt geplaatst) kun je op de dagtekening of zelfs eerder eventuele terugbetaling al hebben ontvangen.

Is je inkomen vastgesteld op basis van een definitieve (of voorlopige) aanslag, dan volgt in de regel dus binnen 3 à 4 weken de daadwerkelijke uitbetaling van de teruggave.

Edit @Agent47 ; ook mijn inkomen 2020 is vastgesteld op 14-05-2021 op basis van de definitieve (voor het eerst sinds tijden ontvang ik meteen een definitieve) aanslag. Tot op heden heb ook ik nog geen aanslag (digitaal) ontvangen, maar ik verwacht dat wel spoedig, zie bovenstaand patroon.

PS: E.e.a. is uiteraard geen garantie. De enige garantie die de fiscus geeft is dat diegene die voor 8 april aangifte heeft gedaan, voor 1 juli bericht krijgt.

[Voor 11% gewijzigd door JanHenk op 20-05-2021 10:56]

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Agent47 schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 10:41:
[...]

Dat staat bij mij nu op 14-5-2021? Een week geleden dus.
En nu ?
En wat staat erbij, door u aangegeven vaststelling inkomen of door ons vastgelegde vaststelling inkomen?

Als er staat door u, dan houd dit niks anders in dat ze je vooraf gegevens vastgelegd hebben maar dat de hele brief nog opgepakt moet worden door het systeem.

• Agent47

Agent47

Xtr3me4me schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 10:55:
[...]

En wat staat erbij, door u aangegeven vaststelling inkomen of door ons vastgelegde vaststelling inkomen?

Als er staat door u, dan houd dit niks anders in dat ze je vooraf gegevens vastgelegd hebben maar dat de hele brief nog opgepakt moet worden door het systeem.
Door hun vastgesteld.

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Dan is het meestal binnen +/- 2 weken dat je voorlopige / definitieve digitale brief krijgt met dagtekening.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Roenco
bie100 schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 08:30:
[...]

nee nee jij koop de taart want jij krijgt geld terug :)
Hahaha touché 😂

• Roenco
Xtr3me4me schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 10:55:
[...]

Als eerst staat er een datum bij met...

Inkomens vaststelling door uw aangifte ..-03-21

Daarna veranderd de datum en zal er staan...

Inkomen vaststelling door een voorlopige of een definitieve aanslag

2 weken later krijg je bericht met de dagtekening bij mij was het na 12 dagen
Met dagtekening 22e

• Roenco
Wie heeft er wel eens geld ontvangen voor de dagtekening?

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:00
Roenco schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 13:41:
Wie heeft er wel eens geld ontvangen voor de dagtekening?
Geen idee, zou ik terug moeten zoeken.
Dit jaar dagtekening 11 mei, geld ontvangen 12 mei dus dat zit ook aardig dicht bij elkaar in de buurt.

[Voor 9% gewijzigd door Cheesy op 20-05-2021 14:01]

ᴘᴠᴏᴜᴛᴘᴜᴛ

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Hier bericht van de Belastingdienst dat ik binnen nu en een week mijn teruggave krijg. Hebben ze snel gedaan, vorig jaar was dit geloof ik pas ergens eind juni bij mij.

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Thomas schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 16:21:
Hier bericht van de Belastingdienst dat ik binnen nu en een week mijn teruggave krijg. Hebben ze snel gedaan, vorig jaar was dit geloof ik pas ergens eind juni bij mij.
Pfoee hopelijk gaat het niet zo lang duren bij mij. Hoop toch ergens volgende week of anders die week daarop.

• Ivow85
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 22:03
Hier gisteren digitaal bericht ontvangen met een voorlopige aanslag, volledig gelijk aan de voorlopige aanslag die ik ivm maandelijkse teruggaaf HRA heb ingevuld eind 2019.

Betekent dit nu dat ik voorlopig geen definitieve aanslag krijg en mijn aangifte handmatig gecontroleerd gaat worden?
Ik heb bij de aangifte vooraf ingevulde gegevens moeten aanpassen. Bij de lening voor onze verbouwing stond als 'geleend bedrag' de totale prijs van het krediet (dus geleend bedrag + rente over de hele looptijd) ingevuld.

Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.

• JanHenk
@Ivow85 Als je nu een voorlopige aanslag krijgt naar aanleiding van je aangifte, gaat ie inderdaad nog gecontroleerd worden. (Kon niet met de automatische aanslagregeling vastgesteld worden).

Dat kan zelfs tot drie jaar duren. Maar dat zijn de uitzonderingen, zou me er geen zorgen om maken.

Overigens doe ik zelf ontzettend vaak aangiftes die niet met de automatische aanslagregeling opgelegd kunnen worden, maar die toch meteen definitief opgelegd worden. Blijkbaar leunt de fiscus sterk op intermediairs, in mijn beleving worden aangiftes gedaan door de belastingplichtige zelf (veel) vaker handmatig vastgesteld.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pLabel
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 27-05 15:39
BastaRhymez schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 10:37:
Hier dagtekening 20-05, maar helaas het geld nog niet ontvangen voor Pinksterweekend. Zal hopelijk dinsdag gestort worden.

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-05 11:20
BastaRhymez schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 10:37:
Oké, dus 2 dagen. Van mij is 22 mei, dus zal wel maandag worden.
Roenco schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 18:25:
Voorlopige of definitieve aanslag? Zie nu dat het bij mij voorlopige is, dus kan nog even duren.

[Voor 36% gewijzigd door chim0 op 22-05-2021 08:54]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-05 13:58
Xtr3me4me schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 10:57:
[...]

Dan is het meestal binnen +/- 2 weken dat je voorlopige / definitieve digitale brief krijgt met dagtekening.
Goede tip! Ik heb vanuit het buitenland aangifte gedaan (maar had vorig jaar nog inkomsten in NL) dus ben benieuwd of het voor mij ook klopt, staat 5-5 door hun vast gesteld dus ben benieuwd of het dan ook geld voor mij.. Dan zou ik aankomende week wel wat verwachten in mijn berichten inbox.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Roenco
chim0 schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 08:46:
[...]

Oké, dus 2 dagen. Van mij is 22 mei, dus zal wel maandag worden.

[...]

Voorlopige of definitieve aanslag? Zie nu dat het bij mij voorlopige is, dus kan nog even duren.
Voorlopige aanslag heb ik met dagtekening 22 en maandag kan het sws niet want het is dan pinkesteren hopelijk komt het dinsdag maar denk eerlijk gezegd woensdag of donderdag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Roenco
Roenco schreef op zondag 23 mei 2021 @ 09:09:
[...]

Voorlopige aanslag heb ik met dagtekening 22 en maandag kan het sws niet want het is dan pinkesteren hopelijk komt het dinsdag maar denk eerlijk gezegd woensdag of donderdag
Zie zojuist dat ING sws wel maandag de 2e pinksterdag betalingen verwerkt 🤤

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:44
Roenco schreef op zondag 23 mei 2021 @ 09:25:
[...]

Zie zojuist dat ING sws wel maandag de 2e pinksterdag betalingen verwerkt 🤤
Leuk voor de ING ;) maar op het belastingkantoor is niemand aan het werk hoor die de betaalbatch verstuurd op maandag ;)

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Roenco
Martinusz schreef op zondag 23 mei 2021 @ 09:37:
[...]

Leuk voor de ING ;) maar op het belastingkantoor is niemand aan het werk hoor die de betaalbatch verstuurd op maandag ;)
Ze kunnen ook toch vrijdag na 15.00 voor sommige hebben verstuurd dat die maandag door de bank verwerkt wordt maat

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-05 08:31

Galois

1811 - 1832

De berekening die ik hier maak, klopt toch?

Stel:
WOZ-waarde: 1.000.000
Hypotheek: 700.000
Rente: 2%
Inkomen in hoogste schijf.

Dus 2% van 700.000: 14.000 euro rente betaald.
Eigenwoningforfait: 0,6% van 1.000.000 is 6000 euro.

Aftrekbaar bedrag is dus: 8000 euro.

46% aftrekbaar tarief, dus 3680.

Netto betaalde rente in 2020 is dus 10320 euro.

Dat betekent een netto aftrekbaar percentage van 26%.

Dit nav een gesprek dat ik vandaag had met een vriend van mij die (zoals velen zo vaak beweren) zei: "Ach, ik kan toch de helft aftrekken." ik reageerde met: "Hoogstens een kwart!" en probeerde 'm dat uit te leggen. Ik raakte zelf nieuwsgierig naar mijn gok van 'een kwart', vandaar deze berekening.

Lijkt aardig in de richting! :)

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Galois schreef op zondag 23 mei 2021 @ 18:11:

Stel:

Dit nav een gesprek dat ik vandaag had met een vriend van mij die (zoals velen zo vaak beweren) zei: "Ach, ik kan toch de helft aftrekken." ik reageerde met: "Hoogstens een kwart!" en probeerde 'm dat uit te leggen. Ik raakte zelf nieuwsgierig naar mijn gok van 'een kwart', vandaar deze berekening.

Dat klopt, mensen vergeten maar wat graag de afbouw van de HRF en het EWF sowieso. Met de huidige rentestanden en WOZ waardes heb je nog maar heel weinig aan de HRF. Tegenwoordig zit je al snel op 1% rente waardoor het EWF dus alles opeet.

[Voor 3% gewijzigd door fsfikke op 23-05-2021 18:19]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:45
Galois schreef op zondag 23 mei 2021 @ 18:11:

Stel:

Klopt aardig, maar je eigenwoningforfait heb je ook nog als je geen hypotheek zou hebben gehad. Okay, ik geef toe, wel maar voor een heel klein deel in 2020 door de aftrekpost 'geen of kleine eigenwoningschuld', maar dat wordt iig sinds 2019 met 3.33% per jaar verlaagd. Nu maakt dat nog weinig uit, maar begint wel elk jaar iets meer aan te tikken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Hielko schreef op zondag 23 mei 2021 @ 18:22:
[...]

Klopt aardig, maar je eigenwoningforfait heb je ook nog als je geen hypotheek zou hebben gehad. Okay, ik geef toe, wel maar voor een heel klein deel in 2020 door de aftrekpost 'geen of kleine eigenwoningschuld', maar dat wordt iig sinds 2019 met 3.33% per jaar verlaagd. Nu maakt dat nog weinig uit, maar begint wel elk jaar iets meer aan te tikken.
De vraag is dan ook of het in deze situatie klopt :)

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• evleerdam
Galois schreef op zondag 23 mei 2021 @ 18:40:
[...]

De vraag is dan ook of het in deze situatie klopt :)
Zoals @Hielko zegt, het eigen woning forfait is onafhankelijk van je hypotheek. Je berekening klopt maar je ewf zou je apart kunnen zien.

Ik ben het meer eens met je vriend dan met jou. Met name omdat wet Hillen afgeschaft wordt, dus dan staat het ewf echt los van je hypotheek.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

evleerdam schreef op zondag 23 mei 2021 @ 18:54:
[...]

Zoals @Hielko zegt, het eigen woning forfait is onafhankelijk van je hypotheek. Je berekening klopt maar je ewf zou je apart kunnen zien.

Ik ben het meer eens met je vriend dan met jou. Met name omdat wet Hillen afgeschaft wordt, dus dan staat het ewf echt los van je hypotheek.
50% aftrekken is gezien de versnelde afbouw nog steeds een overstatement. En zo los staat het EWF niet van de HRA omdat het op hetzelfde inkomen berekend wordt. Je kan het EWF niet naar de partner met weinig/geen inkomen schuiven en het HRA op het hogere houden.

In mijn geval zou ik als ik enkel EWF zou betalen op €0 uitkomen. Maar als ik €5000 hypotheekrente zou kunnen aftrekken krijg ik nog steeds €0 terug (door het EWF). Dan is de "Oh de helft van de rente krijg je toch cadeau" stelling niet helemaal van toepassing. Dus je kan dan beter stellen dat je van elke aftrekbare Euro boven je EWF 43% voor dit jaar terug krijgt.

Helemaal los daarvan is het natuurlijk ook nog zo dat we in Nederland veel te hoge hypotheekrentes hebben omdat de banken ook weten dat mensen de "Hoe meer rente, hoe meer HRA ik terug krijg"-instelling hebben. Van die HRA profiteren dus vooral de banken.

[Voor 31% gewijzigd door fsfikke op 23-05-2021 19:10]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

In absolute euro's heb je natuurlijk gelijk. Maar aan de andere kant: je bent hier nu de ene belasting met de andere belasting vergelijken. Voor je totaalplaatje en eindbedrag is dat natuurlijk relevant, maar het zijn - ondanks dat de belastingen gerelateerd zijn aan een koophuis - wel twee losse elementen.

Voorbeeldje in omgekeerde richting: de Nederlandse dividendbelasting is volledig te verrekenen met de inkomstenbelasting. Betaal je dan minder inkomstenbelasting of juist minder dividendbelasting?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• evleerdam
fsfikke schreef op zondag 23 mei 2021 @ 18:58:
[...]

50% aftrekken is gezien de versnelde afbouw nog steeds een overstatement. En zo los staat het EWF niet van de HRA omdat het op hetzelfde inkomen berekend wordt. Je kan het EWF niet naar de partner met weinig/geen inkomen schuiven en het HRA op het hogere houden.

In mijn geval zou ik als ik enkel EWF zou betalen op €0 uitkomen. Maar als ik €5000 hypotheekrente zou kunnen aftrekken krijg ik nog steeds €0 terug (door het EWF). Dan is de "Oh de helft van de rente krijg je toch cadeau" stelling niet helemaal van toepassing. Dus je kan dan beter stellen dat je van elke aftrekbare Euro boven je EWF 43% voor dit jaar terug krijgt.

Helemaal los daarvan is het natuurlijk ook nog zo dat we in Nederland veel te hoge hypotheekrentes hebben omdat de banken ook weten dat mensen de "Hoe meer rente, hoe meer HRA ik terug krijg"-instelling hebben. Van die HRA profiteren dus vooral de banken.
Nouja, je mag 46% aftrekken over 2020, in de discussie rond ik dat af naar 50% :P

Nogmaals, ik vind het 2 verschillende belastingen. Maar goed, semantische discussie.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

evleerdam schreef op zondag 23 mei 2021 @ 18:54:
[...]

Ja, dat snap ik. En dat klopt natuurlijk. Als je deze twee (hra en ewf) onafhankelijk van elkaar ziet, dan is de aftrek idd 'gewoon' die 46% (in 2020). De betaalde hypotheekrente is immers onafhankelijk van de WOZ-waarde (en dus de ewf).

En straks, va. 2048 als de Wet Hillen afgeschaft is, is het misschien ook logisch om deze onafhankelijk van elkaar te zien: de ewf doet dan altijd voor 100% mee.

Maar ook nu is het natuurlijk zo dat als de betaalde hypotheekrente groter is dan de eigenwoningforfait, dat deze ewf bijtelling eigenlijk niets te maken heeft met de hra.

Want als de hra plots wordt afgeschaft en de ewf blijft gelijk, dan kan je (in mijn voorbeeld) 14.000 euro minder aftrekken: 46% van 14.000 netto.
(maar goed... de hra en ewf zijn wel enigszins aan elkaar gekoppeld in de keuzes die de belastingdienst maakt lijkt mij).

Maar goed ben overtuigd: ik zie deze inderdaad (nu :)) ook los van elkaar. Dank voor dit inzicht! _/-\o_

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Roenco
Iemand geld al binnen met dagtekening 22 mei?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Roenco schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 12:11:
Denk als dagtekening 22 mei is, kun je het wel verwachten rond de 26e a 27e het geld.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Ik moet uberhaubt nog de bevestiging binnen krijgen :o

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Ze geven in de brief aan dat ze binnen een week het geld overmaken...
Bij mij was het twee werkdagen. Aangezien 22 mei op zaterdag was, zou je het mogelijk woensdag krijgen. Maandag was een feestdag, dus vandaag de eerste werkdag na de 22e.

En als iemand anders het wel zou hebben, betekend het ook niet (automatisch) dat jij het vandaag (ook) zou krijgen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JanHenk
JanHenk schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 10:53:
Vrij interessante truc m.b.t. het opvragen van de inkomensgegeven in Mijn Belastingdienst en geeft een heel goede indicatie van wanneer de aanslag/teruggave volgt. Als ik mijn inkomen en definitieve aanslagen 2018 en 2019 even erbij pak zie ik het volgende patroon:

2019:
Vaststelling inkomen op 10-09-2020
Verzenddatum def.aanslag op 13-09-2020 (digitaal)
Verzenddatum def.aanslag op 20-09-2020 (per post)
Dagtekening def. aanslag op 25-09-2020

2018:
Vaststelling inkomen op 18-03-2020
Verzenddatum def. aanslag 23-03-2020 (digitaal)
Verzenddatum def. aanslag 28-03-2020
Dagtekening def. aanslag 02-04-2020

De dagtekening is, ter info, de datum waarop de bezwaartermijn gaat lopen. Deze zal uit voorzorg altijd een stuk in de toekomst liggen ten opzichte van de verzenddatum.

Daarnaast is er dus, als het inkomen is vastgesteld, nog wat tijd nodig om de def. aanslag op te maken en te verzenden. Digitaal is eerder beschikbaar dan de aanslag per post, ook hier zit enkele dagen tussen.

Eventuele uitbetaling volgt meestal binnen 1 week na dagtekening, maar in sommige gevallen (doordat de dagtekening uit voorzorg al "naar achteren" wordt geplaatst) kun je op de dagtekening of zelfs eerder eventuele terugbetaling al hebben ontvangen.

Is je inkomen vastgesteld op basis van een definitieve (of voorlopige) aanslag, dan volgt in de regel dus binnen 3 à 4 weken de daadwerkelijke uitbetaling van de teruggave.

Edit @Agent47 ; ook mijn inkomen 2020 is vastgesteld op 14-05-2021 op basis van de definitieve (voor het eerst sinds tijden ontvang ik meteen een definitieve) aanslag. Tot op heden heb ook ik nog geen aanslag (digitaal) ontvangen, maar ik verwacht dat wel spoedig, zie bovenstaand patroon.

PS: E.e.a. is uiteraard geen garantie. De enige garantie die de fiscus geeft is dat diegene die voor 8 april aangifte heeft gedaan, voor 1 juli bericht krijgt.
Even een quote van mezelf ter aanvulling:

Inkomen vastgesteld op 14-05-2021 volgens mijn.overheid.nl.
Ik heb op 17-05-2021 een SBA (Servicebericht Aanslag) ontvangen met de definitieve aanslag. Dagtekening 29-05-2021. Een SBA is voor fiscaal dienstverleners zoals ikzelf, die een machtiging hebben voor de cliënt (wederom ikzelf ;) ).

Ik heb de aanslag maar meteen betaald (ik moet betalen ja), maar de daadwerkelijke brief in de Berichtenbox van MijnOverheid en de brief per post moet ik per heden nog steeds ontvangen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Agent47 schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 12:19:
[...]

Ik moet uberhaubt nog de bevestiging binnen krijgen :o
Hier nog 1 :+ Tot op heden nog niks gehoord of gelezen

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Xtr3me4me schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 13:29:
[...]

Hier nog 1 :+ Tot op heden nog niks gehoord of gelezen
Toevallig zojuist (vanavond ) berichtje gekregen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Agent47 schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 18:32:
[...]

Toevallig zojuist (vanavond ) berichtje gekregen.
Mazzelaar :P Ach zit me wel leuk te verheugen maar kan ook zijn ik juist moet betalen omdat ik het fout heb gedaan haha

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-05 11:20
Zojuist binnengekomen. :*)

• Roenco
Mijne vroeg in de ochtend ook 😁

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Het blijft stil aan de overkant :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bie100
  • Nu online
Xtr3me4me schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 08:05:
Het blijft stil aan de overkant :P
bij mij ook ja maar goed krijg het sinds jaar en dag in juni zal nou niet anders zijn(denk ik)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Al mensen die het in april ingevuld hebben die bericht hebben gekregen, of zijn ze nog meer de aangiftes van maart bezig?

Van mij mogen ze nog wel even wachten, ik moet flink betalen ;)

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23:12
Woy schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 11:06:
Al mensen die het in april ingevuld hebben die bericht hebben gekregen, of zijn ze nog meer de aangiftes van maart bezig?

Ik heb mijne op 1 van de laatste dagen van Maart gedaan en nog niks gehoord. Volgens mij, is mijn aangifte ook zeer recht toe recht aan en had hem dus eigenlijk al verwacht

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:15
Woy schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 11:06:

Hier half maart ergens ingevuld (vlak na de inlog problemen).
Brieven (mezelf en partner) vorige week digitaal gekregen met dagtekening 27 mei.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Stalensnuitje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 25-05 15:19
Hier ook half maart ingevuld, 10 mei bericht gekregen, dagtekening was 18 mei en 20 mei stond het op de rekening.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Plenkske schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 11:21:
[...]

Hier half maart ergens ingevuld (vlak na de inlog problemen).
Brieven (mezelf en partner) vorige week digitaal gekregen met dagtekening 27 mei.
Bij mijn moeder die 26 april de aangifte gedaan heeft, heeft vandaag de brief gekregen. Dus ze verwerken ieder geval al aangiftes van april. Dagtekening 4 Juni

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online
Pompi schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 11:09:
[...]

Ik heb mijne op 1 van de laatste dagen van Maart gedaan en nog niks gehoord. Volgens mij, is mijn aangifte ook zeer recht toe recht aan en had hem dus eigenlijk al verwacht
31 maart hier, ook nog niets vernomen. Maarja, ze hebben nog even. Vóór 1 juli bericht geeft een ruime marge.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• madmaxf1
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:48
Hier alles op 3 maart al ingestuurd, zowel voor mijzelf als mijn vrouw apart.

Mijn vrouw had 3 weken geleden al bericht, ik heb nog niks gehoord.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Er zit niet altijd een logische volgorde in, na zoveel jaar zouden we dat toch moeten weten zou je denken... :)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Geld vandaag ontvangen. Dagtekening was afgelopen zaterdag 29 mei.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Agent47 schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 08:58:
Geld vandaag ontvangen. Dagtekening was afgelopen zaterdag 29 mei.
Hier nog noppes gehoord of gezien nog.
Zag wel dat in 2016 en 2017 de aanslagen rond 8 juni kwamen, wie weet deze of volgende week

Acties:
  • 0Henk 'm!

• R0w!N
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 23:26
Hier ook een leuke, aangifte gedaan voor iemand die heeft inmiddels al wel de aanslag zvw binnen maar de ib nog niet. Logische volgorde ook 😋

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Andere mensen nog bericht gekregen van jullie aangifte? Ik heb nog steeds niets gehoord/gelezen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online
Xtr3me4me schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 10:23:
Andere mensen nog bericht gekregen van jullie aangifte? Ik heb nog steeds niets gehoord/gelezen.
Hier ook nog niets. Maar zoals onlangs al gezegd, ze hebben tot 1 juli mits je vroeg ingediend had. Ik zou me er geen zorgen om maken. Komt vanzelf wel.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Feyenoord67
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 30-08-2021
Nou ik heb op 03-03-2021 aangiften gedaan
Op 20-03-2021 is mijn inkomsten vasgesteld door de belastindienst
Maar tot op heden nog helelemaal niks vernomen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

psychodude schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 10:47:
[...]

Hier ook nog niets. Maar zoals onlangs al gezegd, ze hebben tot 1 juli mits je vroeg ingediend had. Ik zou me er geen zorgen om maken. Komt vanzelf wel.
Had het op 2 maart ingediend, inkomen vastgelegd op 19-03. Tot op heden is het rustig, kan toch niks doen dan afwachten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Hier afgelopen maandag geld terug gehad met dagtekening 27 mei. Vrij snel dus.

• bie100
  • Nu online
hier dagtekening 11 juni

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Heb je hem net binnen gehad dan?

• bie100
  • Nu online
Xtr3me4me schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 13:38:
[...]

Heb je hem net binnen gehad dan?
gisteren via mijn belastingdienst

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

bie100 schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 13:42:
[...]

gisteren via mijn belastingdienst
Kreeg je geld of moest je betalen?

• bie100
  • Nu online
Xtr3me4me schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 13:47:
[...]

Kreeg je geld of moest je betalen?
maakt dat wat uit dan(voor de brief dan)? maar ik krijg geld inderdaad :) nou ja krijg :+

[Voor 3% gewijzigd door bie100 op 05-06-2021 13:53]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Peter1987
  • Laatst online: 23-07-2021
Xtr3me4me schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 12:17:
[...]

Had het op 2 maart ingediend, inkomen vastgelegd op 19-03. Tot op heden is het rustig, kan toch niks doen dan afwachten.
Hier precies hetzelfde! 3 maart aangifte gedaan. En 19-3 inkomen vastgesteld. Normaal altijd in mei, maar dit jaar nog niets gehoord, mijn vrouw ook niet. Zal vast komen als ze klaar zijn! Maar de teruggave is altijd welkom!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:00

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

nou ik heb ook mijn voorlopige aanslag binnen. Waar het normaal altijd nagenoeg exact overeenkwam met mijn aangifte, wijken ze nu (flink) af... Allemaal in de heffingskortingen: Algemene heffingskorting is de helft (1459 ipv 2711), arbeidskorting is lager (1305 ipv 1601) en de inkomensafhankelijke combinatiekorting (van 1081) is helemaal weg. Hoe kan dat nu allemaal? De rest van de bedragen klopt allemaal precies, alleen boren ze me 2629 aan aftrek door de neus. :(

Vorige aangifte bleef deze gewoon staan..

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ex Nunc
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Ex Nunc

Concedo nulli

superduper schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 16:40:
nou ik heb ook mijn voorlopige aanslag binnen. Waar het normaal altijd nagenoeg exact overeenkwam met mijn aangifte, wijken ze nu (flink) af... Allemaal in de heffingskortingen: Algemene heffingskorting is de helft (1459 ipv 2711), arbeidskorting is lager (1305 ipv 1601) en de inkomensafhankelijke combinatiekorting (van 1081) is helemaal weg. Hoe kan dat nu allemaal? De rest van de bedragen klopt allemaal precies, alleen boren ze me 2629 aan aftrek door de neus. :(

Geen idee waarom dit niet bij de normale aangifte is meegenomen, want zou standaard berekend moeten worden. AHK niet maximaal zou inhouden dat het inkomen (uit dienstbetrekking (db) en vroegere db) rond de €42.785 uitkomt ergens? Dat de AK zo laag is doet vermoeden dat een deel niet uit vroegere db is, kan dat kloppen? ALs die verkeerd stond en is aangepast, dan krijg je dit. Voor de rest zou je voor de IACK moeten kijken of je echt voldoet aan de eisen. Niet een partner die minder verdiend oid of de eerder genoemde vroegere dienstbetrekking?

Zonder details is bovenstaand even snel giswerk natuurlijk, maar kan je misschien wat dingen opsporen.

[Voor 3% gewijzigd door Ex Nunc op 09-06-2021 16:58]

In this world, Elwood, you must be oh so smart or oh so pleasant. Well, for years I was smart. I recommend pleasant. You may quote me.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JanHenk
superduper schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 16:40:

Geen idee.

Normaal krijg je een brief met voornemen tot afwijken van de aangifte, heb je hier geen bericht van ontvangen?

De heffingskortingen volgen overigens je (arbeids)inkomen. Is daar wellicht iets in gewijzigd? Inkomen niet opgenomen in de aangifte, waar ze dat wel hebben genomen bij de voorlopige aanslag? Inkomensafhankelijke combinatiekorting, heb je een partner? Heeft die al een aanslag? Moeilijk om te beschouwen zo.

Algemene heffingskorting: op basis van het toegekende bedrag (€ 1.459) is je belastbaar inkomen (box 1) € 42.784.

Dit terwijl de arbeidskorting op basis van een veel lager arbeidsinkomen is, dus is er nog een uitkering /WW ontvangen?

Edit: te laat :)

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:00

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Ex Nunc schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 16:57:
[...]

Geen idee waarom dit niet bij de normale aangifte is meegenomen, want zou standaard berekend moeten worden. AHK niet maximaal zou inhouden dat het inkomen (uit dienstbetrekking (db) en vroegere db) rond de €42.785 uitkomt ergens? Dat de AK zo laag is doet vermoeden dat een deel niet uit vroegere db is, kan dat kloppen? ALs die verkeerd stond en is aangepast, dan krijg je dit. Voor de rest zou je voor de IACK moeten kijken of je echt voldoet aan de eisen. Niet een partner die minder verdiend oid of de eerder genoemde vroegere dienstbetrekking?

Zonder details is bovenstaand even snel giswerk natuurlijk, maar kan je misschien wat dingen opsporen.
ok, lolz. Ik mijn (inmiddels ex) vrouw dit laten weten, en toen was het "oh, maar ik had ook al een definitieve teruggave gehad op mijn rekening. Precies het bedrag wat ik nog mistje. Dus alles klopt wel, alleen zegt de belastingdienst niet even -als je samen aangifte doet- dat ze zaken zelf maar even uitsplitsen... Alleen "we maken het over naar het bij ons bekende nummer".

Mooi, misschien zit die nieuwe GPU er toch nog in..o wait.. :/

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Ik zie net dat de belasting dienst de vaststelling inkomen heeft aangepast van 19-03 maar 04-06 maar bedrag is hetzelfde.
Maar ik zie nog helemaal niks qua brief of wat dan ook.

Deze aanslag, die u rond 4 juni 2021 hebt ontvangen, volgt automatisch op de door u ingediende aangifte.

Altijd zo mooi dit, want heb geen enkele aanslag ontvangen van 4 juni. En in correspondentie staat ook helemaal noppes nog.

Als ik goed lees staat er: Dit inkomen heeft de Belastingdienst geregistreerd op basis van uw voorlopige aanslag inkomstenbelasting.

Houd dus zeker in dat ik weer een voorlopige aanslag krijg? Want die van 2019 is ook een voorlopige aanslag.
Mja ook weer dit jaar het geld opzij leggen, je weet maar nooit wanneer je dikke rekening krijgt achteraf met de definitieve :F

Heb liever dat ze er wat langer over doen en gewoon meteen met definitieve aankomen

[Voor 35% gewijzigd door Xtr3me4me op 10-06-2021 11:22]

• Peter1987
Hi,

Ik zie vandaag nieuwe datum van Vaststellen inkomen staan per 4-6. Brief zal dan ook wel snel volgen!
Xtr3me4me schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 12:17:
[...]

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Peter1987 schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 18:45:
Hi,

Ik zie vandaag nieuwe datum van Vaststellen inkomen staan per 4-6. Brief zal dan ook wel snel volgen!

[...]
Hier ook 04-06, voorlopige of definitieve?

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Bij mij ook op 4-6 een definitieve aanslag bij de inkomensverklaring. Nog geen post ontvangen. Ik heb mijn aangifte pas 30 april ingestuurd, dus ze zijn er aardig vlot mee.

• Peter1987
Bij mij voorlopig. Staat nu online met dagtekening 18-6.
Xtr3me4me schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 20:39:
[...]

Hier ook 04-06, voorlopige of definitieve?

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Peter1987 schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 12:16:
Bij mij voorlopig. Staat nu online met dagtekening 18-6.
[...]
Oh nice, dan zou ik hem denk ik ook wel vandaag krijgen. Aangezien we zelfde datum hebben qua aanpassing inkomstenverklaring.

Pagina: 1 ... 11 12 13 Laatste

Let op:
Het nodeloos vragen maar de status van een mogelijk inning of uitbetaling is niet nodig en derhalve offtopic

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee