Dus de app van HW geeft achteraf de gemiddelde waarde weer. Dus óók het 'live' scherm van die HW app? En het programmaatje geeft de snelheidsmeter weer, dus de actuele waarde op DAT moment? Ik had dus verwacht dat die 2 waarden (dus de waarde in het programmaatje en de waarde in het live scherm van de HW app) dan aan elkaar gelijk zouden zijn.RobAkm schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 16:17:
Misschien spreken auto's je meer aan om uit te leggen.
Je weet waarschijnlijk wel wat trajectmeting is, over de afstand van A naar B rijd je de gemiddelde snelheid.
Nu kan je in het begin te langzaam rijden en halverwege gas geven, dan nog rijd je achteraf gemiddeld de toegestane snelheid, zo werkt de app van HW ook.
Maar niet het window progje, dat geeft direct de gemeten waarde weer net zoals dat je snelheidsmeter dat doet.
Als je over 24 uur meet en leest dan de totale waarde uit, dan zal je zien dat de app die zelfde waarde weer geeft.
Hier draait vanaf het begin zowel het window programma als de HW-app (+P1) en nog een BT-dongel (Energy Blue) naast elkaar en de waarden over 24 uur wijken op geen enkele manier van elkaar af.
Ik heb echt het vermoeden dat je de manier van meten en verwerken niet snapt want aan de programma(s) ligt het niet.
Dat is dus niet zo. de waarde in het programmaatje is véél lager dan de waarde in het live scherm van de HW app. Dus als er dan 1 van de 2 een gemiddelde weergeeft, dan zou ik verwacht hebben dat dat het programmaatje is, en niet de HW app (tenminste, niét in het live scherm).
Ik wil op enig moment in het programmaatje kunnen zien wat er op dát moment op de meter gebeurd, dus wat de zonnepanelen op dát moment aan het doen zijn (of niet). En als die aangeeft dat -66 terwijl er op dat moment in het live scherm van de app wordt weergegeven -2000, dan zou ik dus verwachten dat die -66 een of ander gemiddelde over een langere tijd is, en daarmee dus niet als 'snelheidsmeter' fungeert.
Maar als ik dat fout zie, dan zal dat wel zo zijn.
Het livescherm van de HW app, heet 'nu'. Dus NU. Dus NU op deze seconde (naja, 10 seconden, want dat ding update elke 10 seconden). Dus als dat NU is, is dat dan de snelheidsmeter? En het programmaatje doet hetzelfde, die doet ook de NU gereden snelheid, oftewel het verbruik/teruglevering NU.
Dus als het livescherm van de HW app zegt -2000 en het programmaatje zegt op exact datzelfde moment -66, welke van beiden heeft dan gelijk?
Dat het scherm 'dag' een gemiddelde weergeeft, dat snap ik. Immers, als ik in de niet-zon-uren 20kwh verbruikt heb, en in de zon-uren heb ik 25kwh opgewekt, dan heb ik op die dag 5kwh terug geleverd uiteindelijk. Maar dat laat het programmaatje niet (direct) zien. Die laat alleen NU zien.
Nou, aangezien het NU scherm in de HW app een waarde laat zien, en het programmaatje ook NU laat zien, dan zou je verwachten dat die waarden aan elkaar gelijk zijn. Als dat niet het geval is laat een van beiden toch niet NU zien, maar een gemiddelde, of hij heeft het fout, toch?
[Voor 19% gewijzigd door Just_A_User op 26-10-2021 18:44]
Och ja, je moet toch wat he.