• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19:31
Ander idee is om op win10/11 Bluestacks Android te installeren en daarin dan de app van HomeWizard.
Heb je direct dezelfde info als op jouw Android telefoon met dezelfde app.

Xiaomi 12 Pro 12GB\256GB EEA Global V14.0.8.0.TLBEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

• RobAkm
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 12-08-2022
snah001 schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 13:00:
Ander idee is om op win10/11 Bluestacks Android te installeren en daarin dan de app van HomeWizard.
Je kan beter NOX-player installeren, die heeft Android 7 en loopt niet vast.

• snah001
  • Laatst online: 19:31
Onder Win10 werkt Bluestacks prima hier, nog nooit problemen mee gehad.

Xiaomi 12 Pro 12GB\256GB EEA Global V14.0.8.0.TLBEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Daveth
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 17:35
snah001 schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 13:00:
?????? Waarom een Android emulator gebruiken, de app is er ook in een browser versie.
https://hwenergy.app/login

Maar dit programma werkt anders en heeft de mogelijkheid om voltages in te zien als je slimme meter dit weergeeft

• Teutlepel
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 26-03 05:33
Hebben jullie ook dat het programma crashed bij het wisselen tussen bijvoorbeeld 10 en 5 minuten grafiekjes?

Gewoon niet wisselen tussen grafiekjes is voor mij een goede oplossing :+

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Hebben jullie ook het idee dat de 2.4ghz band door de P1 meter voortdurend actief gehouden wordt?

Hoeveel levert de P1 een datapakketje af richting de opslag server? Elke 50ms?

• Daveth
Blasterxp schreef op maandag 20 juni 2022 @ 10:46:
Hebben jullie ook het idee dat de 2.4ghz band door de P1 meter voortdurend actief gehouden wordt?

Hoeveel levert de P1 een datapakketje af richting de opslag server? Elke 50ms?
Deze vraag heeft niets te maken met deze topic, graag je vraag in de juiste topic plaatsten.

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
OK, helder. Succes met de verdere ontwikkeling. Ik heb SMR2.2 dus helaas geen juiste data.

• Daveth
Teutlepel schreef op maandag 20 juni 2022 @ 10:34:
Hebben jullie ook dat het programma crashed bij het wisselen tussen bijvoorbeeld 10 en 5 minuten grafiekjes?

[Afbeelding]

Gewoon niet wisselen tussen grafiekjes is voor mij een goede oplossing :+
Ik krijg dit probleem niet, ik heb het vermoeden dat het alleen voorkomt met 3 fase.
Als ik er nog een keer tijd voor heb kijk ik of ik het kan vinden.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Daveth
Zojuist versie 1.6.3 uit gebracht, in deze is het probleem wat @Teutlepel aangaf op gelost.
Ook zijn er een aantal kleine dingetjes aangepast, in de eerste post van deze topic kan je de nieuwe versie downloaden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gramser
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 21:48
Ik ga 'm maar eens opnieuw downloaden, versie 1.5.2 doet niks meer...

OhSunnyDay

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Handshake
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 15:31
Hallo,
Ik heb versie 1.6.3 even geprobeerd, alhoewel de vorige versie géén enkel probleem gaf.
Helaas, zodra ik over de tray zweef sluit het programma zich direct af.
Geen probleem voor mij, ik heb versie 1.6.2-e terug geplaatst en deze werkt voortreffelijk!!! _/-\o_

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RobAkm
@Daveth je moet de file weer even goedkeuren zodat het niet als virus meer wordt gezien.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Daveth
RobAkm schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 11:52:
@Daveth je moet de file weer even goedkeuren zodat het niet als virus meer wordt gezien.
Dit is per virusscanner verschillend, helaas kan ik niet een stuk of 50 virusscanner gaan controleren en aanschrijven, als gebruikers een melding krijgen kunnen ze bijna in elke virusscanner zelf een melding maken en dan word deze gecontroleerd en goed gekeurd door het virusscanner bedrijf.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RobAkm
De virusscanner van Windows zelf blokkeert de download.
Voor degene die problemen hebben kan je in het rode rechthoekje de file vinden en goedkeuren.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Daveth
@RobAkm ik heb de export dagen naar 7 gezet in deze versie op jouw verzoek.
Ik heb het niet kunnen testen want mijn pc blijft nooit zo lang achter elkaar aanstaan.

7 dagen was sowieso altijd al haalbaar door 6 dagen 23 uur en 59 minuten te kiezen, dan had je ook de 7 dagen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RobAkm
Bedankt, heb wel even in de file gekeken of ik het zelf op kon lossen maar dat werd voor mij te moeilijk.

Je moet in de programmeur zijn hoofd kunnen kijken hoe hij het programma heeft opgebouwd en dat valt niet mee.
Als Siemens S5/S7 (PLC) programmeur was het zelfs voor mij moeilijk om een programma van een andere programmeur te doorgronden......er gaan vele wegen naar Londen hè

De vorige "7" dagen was een beetje tricky omdat ik precies op 6 dagen 23 uur en 59 minuten mijn script moest starten en dat liep af en toe mis omdat er meerdere programma's draaien op die NUC (oa HomeAssist, internet connection monitor enz).
Ik zal hem straks (00:00 uur) opstarten en kijken waar/of het schip strand of doorloopt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RobAkm
@Daveth Het programma installeert wel, maar sluit ook direct weer af.
In de eerste instantie versie 1.6.3 over 1.6.2 geïnstalleerd, ....tray icoon is er en enkele seconden later weer weg.
Heb eerst versie 1.6.2 verwijdert, daarna versie 1.6.3 geïnstalleerd maar geeft ook geen succes, idem als bovenstaande.
Met regedit ook de verwijzingen in het register en lege dirs verwijdert.

[Voor 10% gewijzigd door RobAkm op 05-07-2022 18:51]

• Daveth
RobAkm schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 18:49:
@Daveth Het programma installeert wel, maar sluit ook direct weer af.
In de eerste instantie versie 1.6.3 over 1.6.2 geïnstalleerd, ....tray icoon is er en enkele seconden later weer weg.
Heb eerst versie 1.6.2 verwijdert, daarna versie 1.6.3 geïnstalleerd maar geeft ook geen succes, idem als bovenstaande.
Met regedit ook de verwijzingen in het register en lege dirs verwijdert.
Klinkt als virusscanner, ik heb hem zojuist al de normale stappen gedaan die en gebruiker ook maakt, dus gedownload via de link en geïnstalleerd, programma werkt goed en blijft goed werken.
Als het aan het programma zelf ligt krijg je ook een duidelijke fout melding te zien.

[Voor 5% gewijzigd door Daveth op 06-07-2022 08:58]

• RobAkm
@Daveth Vandaag op een laptop en een andere NUC gezet, maar op beide doet het programma precies het zelfde.
Installeert, start op, laat systemtray icoon zien en 2 tot 5 seconden later is het programma weer afgesloten.
In taakbeheer is het programma niet terug te vinden, in programma's en onderdelen is het programma wel te vinden...het is dus wel geïnstalleerd maar doet niets.
Op de NUC staat alles wat maar ook met virussen oid te maken kunnen hebben uit en programma komt ook niet voor in bedreigingen.
Ook een volledige scan met Windows geen geen hits....ik ben nu echt even de weg kwijt.

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
@RobAkm Ik heb um net als test gedownload en geinstalleerd op m'n Windows 11 / 64 bit pc. Homewizard stats werkt hier gewoon...

http://10.0.0.3/api/v1/data in de browser geeft ook output. Werkt dit wel bij jou? (wel aanpassen naar eigen ip adres van P1 meter) Dan zou je iig kunnen uitsluiten of het aan je netwerk (instellingen) ligt.

• RobAkm
De api werkt wel op de 24/7 NUC (1), maar geen systemtray icoon dus de P1 is wel online.
Eea kan ik ook zien in het programma (V1.6.2) op de NUC (2) welke ik als werk pc gebruik.
De laptop doet het zelfde als NUC (1), installeert, laat in systemtray icoon zien en na een paar sec weer weg.
Ook heropstarten vanuit de dir geeft het zelfde. (alle 3 draaien op windows 10 pro)

• connexjohn
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 11:20
Exact hetzelfde gedaan als RobAkm. V1.6.3 over V1.6.2 geïnstalleerd die goed werkte! Na installatie van V1.6.3 start HW, ca. 5 sec. later icoon weg. Meerdere keren geprobeerd te starten ook na PC restart of koud opstarten. Altijd na die 5 sec icoon weg! Alles gede-installeerd. Register vermeldingen verwijdert. Opnieuw geïnstalleerd. Géén verbetering. Opnieuw alles weg. V1.6.2 geïnstalleerd. Werkt goed! Virus scanner in beide situaties actief.

• Daveth
connexjohn schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 08:03:
Exact hetzelfde gedaan als RobAkm. V1.6.3 over V1.6.2 geïnstalleerd die goed werkte! Na installatie van V1.6.3 start HW, ca. 5 sec. later icoon weg. Meerdere keren geprobeerd te starten ook na PC restart of koud opstarten. Altijd na die 5 sec icoon weg! Alles gede-installeerd. Register vermeldingen verwijdert. Opnieuw geïnstalleerd. Géén verbetering. Opnieuw alles weg. V1.6.2 geïnstalleerd. Werkt goed! Virus scanner in beide situaties actief.
Klinkt nog steeds als een virusscanner die het programma verwijderd.
Het programma laten white listen door je virusscanner en dan ben je er waarschijnlijk vanaf.

• RobAkm
@Daveth Ik heb alle virusscanners, defenders enz uit gezet, het programma ge-whitellist maar toch blijft het probleem zich voordoen, er zijn ook geen meldingen dat er een probleem is in de log van de pc.
Ik kan alle voorgaande versies zonder probleem installeren behalve versie 1.6.3.
Als het al een virusscanner zou zijn moet ik dat ergens terug kunnen vinden of in ieder geval een melding krijgen.

• Daveth
RobAkm schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 11:19:
@Daveth Ik heb alle virusscanners, defenders enz uit gezet, het programma ge-whitellist maar toch blijft het probleem zich voordoen, er zijn ook geen meldingen dat er een probleem is in de log van de pc.
Ik kan alle voorgaande versies zonder probleem installeren behalve versie 1.6.3.
Als het al een virusscanner zou zijn moet ik dat ergens terug kunnen vinden of in ieder geval een melding krijgen.
Als het programma uit zich zelf afsluit zonder een fout melding is het niet het programma wat het veroorzaakt maar het moet dan iets externs zijn.
Ik heb geen idee wat dat dan kan zijn, zeker omdat ik een kleine bug heb gehaald uit het gedeelte van de metingen scherm, voor de rest is er niets veranderd wat dit kan veroorzaken.
Als ik nog wat vind zal ik het laten weten maar aangezien het bij mij werkt en blijft werken zou ik niet weten waar te zoeken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RobAkm
Juist omdat @connexjohn precies het zelfde ondervindt met alle scanners aan en ik met alles uit lijkt het dus niet iets van een virusscanner oid te zijn, maar toch een "bugje" in het programma.
Ook die tijd dat het tray icoon weer verdwijnt is nagenoeg gelijk en dat alles weer werkt met V1.6.2 is hier ook eender.
Ik heb hem nog eens geïnstalleerd op een echt kale pc en gewoon gewacht, misschien is het programma naar het IP-adres aan het zoeken, maar dat heb ik na een uur maar opgegeven.

In het logboek van die pc vind ik het volgende:

Naam van toepassing met fout: HomeWizard stats.exe, versie: 1.6.3.0, tijdstempel: 0x62bc4f23
Naam van module met fout: unknown, versie: 0.0.0.0, tijdstempel: 0x00000000
Uitzonderingscode: 0xc0000005
Foutmarge: 0x0000000008e34130
Id van proces met fout: 0x2d40
Starttijd van toepassing met fout: 0x01d89151d9695c10
Pad naar toepassing met fout: C:\Program Files\Nend Software\HomeWizard stats\HomeWizard stats.exe
Pad naar module met fout: unknown
Rapport-id: 4c22bc50-758a-4193-8147-446921e742a5
Volledige pakketnaam met fout:
Relatieve toepassings-id van pakket met fout:

• jerry1967
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20-03 20:04
Leuk dat je dit gemaakt hebt!

Popup werkt bij mij niet, metingen wel.

Gaaf dat je de amperes ook kunt zien, in tegenstelling tot HomeWizard app zelf!

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:20
Leuke software zeg, dank! Ideaal om het voltage te weten op een zonnige dag, echt super!
De app vond de meter eerst niet, maar als ik EERST de afzekering invulde, vond hij hem wel! (kan toeval zijn).

Ik had eerst een verkeerd IP ingevuld, toen kreeg ik bovenstaande foutmelding als ik naar "instellingen" wilde gaan.
Na het verwijderen van de app en het verwijderen van het hele register veld "HKEY_CURRENT_USER\Software\Nend Software" werkte het weer bij het opnieuw installeren.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Daveth
Whiskey48 schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 08:41:
Leuke software zeg, dank! Ideaal om het voltage te weten op een zonnige dag, echt super!
De app vond de meter eerst niet, maar als ik EERST de afzekering invulde, vond hij hem wel! (kan toeval zijn).

[Afbeelding]

Ik had eerst een verkeerd IP ingevuld, toen kreeg ik bovenstaande foutmelding als ik naar "instellingen" wilde gaan.
Na het verwijderen van de app en het verwijderen van het hele register veld "HKEY_CURRENT_USER\Software\Nend Software" werkte het weer bij het opnieuw installeren.
Het programma is waarschijnlijk nog niet 100% bug free, het is zeer moeilijk om elke fout die een gebruiker kan maken deze op te vangen.
Ik zie ook de HW p1 meter soms op de API vast loopt, dan werkt de HW app gewoon goed maar kan je geen API calls meer doen.
Ik haal dan HW p1 meter uit de slimme meter en weer terug en dan werkt deze meestal een paar weken weer goed tot dat deze weer rot gaat doen.
Ik vermoed dat jij hem er ook een keer uit de slimme meter moet halen en weer terug, waarschijnlijk is dat de reden dat hij hem de eerste keer niet uit zich zelf zag.

• Whiskey48
Daveth schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 16:01:
[...]

Het programma is waarschijnlijk nog niet 100% bug free, het is zeer moeilijk om elke fout die een gebruiker kan maken deze op te vangen.
Ik zie ook de HW p1 meter soms op de API vast loopt, dan werkt de HW app gewoon goed maar kan je geen API calls meer doen.
Ik haal dan HW p1 meter uit de slimme meter en weer terug en dan werkt deze meestal een paar weken weer goed tot dat deze weer rot gaat doen.
Ik vermoed dat jij hem er ook een keer uit de slimme meter moet halen en weer terug, waarschijnlijk is dat de reden dat hij hem de eerste keer niet uit zich zelf zag.
Ja idd. Ben iig allang blij dat iemand de moeite heeft gedaan om dit te maken, heel blij mee!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ivo1969
  • Registratie: April 2010
  • Nu online
Duimpje gegeven , en vind het echt een super programma .

Ik heb de betaalde app energy + , maar wat ik in die app mis is de volt meting , dit programma geeft dat wel weer bij de metingen.

En zo kan ik zien hoe ver ik van de 253 volt weg blijf (moment van uitschakelen omvormer).

Maar aangezien hier de zonnepanelen als paddenstoelen op de daken verschijnen zal het uitschakelen van de omvormer wel in toekomst gaan spelen.

Van het uitschakelen heb ik hier gelukkig nog geen last, maar op de site van Liander m.b.v. invullen postcode gezien dat er terugleveringsproblemen zijn en dat er binnen 1 a 2 jaar (geduld is schone zaak) er een nieuwe elektriciteitshuisje moet komen en naar de woningen een dikkere kabel.

Misschien is mijn verhaal niet geheel overzichtelijk, maar ja sinds paar dagen "slachtoffer geworden van Corona" , ondanks alle zelf genomen voorzichtigheid en sinds gisteren, helaas ineens mijn reuk en smaak kwijt, waardoor ik eerlijk gezegd nog een beetje van slag van ben

• svkaster
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 26-03 22:37
gisteren mijn watermeter thuis gekregen van Home wizzard. Installeren was inderdaad een makkie (5 minuten)

verbaast hoveel water je toch gebruikt op een dag

Stefan

• ron321
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 18:14
@svkaster Verkeerde topic.

Chris.nl in "HomeWizard Energy - De modulaire WiFi P1 meter"

Dit is de juiste.

[Voor 66% gewijzigd door ron321 op 11-08-2022 11:33]

WPB Ariston Nuos Plus 200, SolarEdge 4000H, 8x Trina Solar 320Wp All black 185°/32°, 6x Trina Solar 320Wp All black 185°/10°, Mitsubishi Electric MXZ-2F42 VF + MSZ-EF35VGK-S + MLZ-KP25 VF, WP Atag Energion M Light 50

• hjegberink
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 27-08-2022
Heel tof dit en ik wil het heel graag gebruiken! Ik krijg bij het exporteren in Excel of CSV, nadat je het 'Opslaan'-veld hebt gehad een foutmelding, waarvan ik me afvraag of iemand me kan helpen:

Daarna sluit het programma ook af en vaak moet ik 2 of 3x het programma opnieuw opstarten als ik het weer wil gebruiken. Iig alvast een duimpje!

• niq
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23-03 14:29

niq

Eet nooit gele sneeuw!

Ook bij mij is er geen pop-up en verdwijnt het icoon uit de system tray (win10 en virusscanner uit).

Is versie 1.6.2 nog ergens te downloaden? Ik ben benieuwd of die wel werkt bij mij zoals die het bij sommigen hierboven ook doet.

• Daveth
hjegberink schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 13:29:
Heel tof dit en ik wil het heel graag gebruiken! Ik krijg bij het exporteren in Excel of CSV, nadat je het 'Opslaan'-veld hebt gehad een foutmelding, waarvan ik me afvraag of iemand me kan helpen:
[Afbeelding]
Daarna sluit het programma ook af en vaak moet ik 2 of 3x het programma opnieuw opstarten als ik het weer wil gebruiken. Iig alvast een duimpje!
Heb je wel MS office op je PC geïnstalleerd staan?

• Daveth
niq schreef op woensdag 14 september 2022 @ 11:58:
Ook bij mij is er geen pop-up en verdwijnt het icoon uit de system tray (win10 en virusscanner uit).

Is versie 1.6.2 nog ergens te downloaden? Ik ben benieuwd of die wel werkt bij mij zoals die het bij sommigen hierboven ook doet.
Helaas gebeurd dit bij sommige gebruikers, ik weet niet waar dit aan ligt.
Ik heb het helaas veel te druk met andere dingen om hier veel tijd in te steken.

• Handshake
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 15:31
Hallo Daveth,

Ik heb alvast heel veel bewondering voor uw werk en tijd die je reeds in dit programma gestoken hebt.
Misschien kan je de voorlaatste versie terug beschikbaar maken zodat er meerdere mensen gebruik kunnen maken van dit fantastische programma.
Het is te goed om het te onthouden voor andere geïnteresseerden vind ik zelf.
Bij mij werkt de voorlaatste versie perfect _/-\o_ en geeft de allernieuwste versie dezelfde problemen (afsluiten) als bv. RobAkm.

Het is maar een voorstel hoor.

Mvg,
Handshake
Mis ik ergens iets maar vandaag staan alle totalen van de P1 meter op 0 kWh.
De digitale meter zelf werkt nog nortmaal.
De P1 meter geeft ook de NU, dag, week, maand, jaar totalen (sinds opstart P1) door.

• Daveth
IvoB2 schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 10:47:
Mis ik ergens iets maar vandaag staan alle totalen van de P1 meter op 0 kWh.
De digitale meter zelf werkt nog nortmaal.
De P1 meter geeft ook de NU, dag, week, maand, jaar totalen (sinds opstart P1) door.
Niets aan de hand bij mij, heb je de P1 meter al opnieuw gestart?
Ik heb dit al bij HW aangegeven dat de API na een aantal weken vaak steeds moeilijker gaat doen tot dat je de P1 meter herstart en dan doet deze het weer voor een aantal weken.

• Daveth
Handshake schreef op woensdag 14 september 2022 @ 17:03:
Hallo Daveth,

Ik heb alvast heel veel bewondering voor uw werk en tijd die je reeds in dit programma gestoken hebt.
Misschien kan je de voorlaatste versie terug beschikbaar maken zodat er meerdere mensen gebruik kunnen maken van dit fantastische programma.
Het is te goed om het te onthouden voor andere geïnteresseerden vind ik zelf.
Bij mij werkt de voorlaatste versie perfect _/-\o_ en geeft de allernieuwste versie dezelfde problemen (afsluiten) als bv. RobAkm.

Het is maar een voorstel hoor.

Mvg,
Handshake
Ik bewaar nooit de oude versies, er is vast wel iemand die dat wel doet en deze dan met je wilt delen.
Sowieso werkt het bij mij altijd goed en kan daarom niet zien waarom er iets bij andere verkeerd gaat.
Ik heb in de eerste post ook de sourcecode gedeeld van dit programma misschien dat er iemand dit wil debuggen waar dit programma niet goed werkt.
Daveth schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 12:47:
[...]
Niets aan de hand bij mij, heb je de P1 meter al opnieuw gestart?
Ik heb dit al bij HW aangegeven dat de API na een aantal weken vaak steeds moeilijker gaat doen tot dat je de P1 meter herstart en dan doet deze het weer voor een aantal weken.
De API is hier niet geactiveerd.
Maar een half uur later staan alle totaalwaarden, zonder iets te doen, er plots weer in.
Geen idee waar het aan lag.

• Daveth
IvoB2 schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 14:38:
[...]

De API is hier niet geactiveerd.
Maar een half uur later staan alle totaalwaarden, zonder iets te doen, er plots weer in.
Geen idee waar het aan lag.
????? dit programma werkt alleen maar met de API.
edit: verkeerd topic

[Voor 95% gewijzigd door IvoB2 op 17-09-2022 15:36]

• Daveth
IvoB2 schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 15:21:
Welk programma? Ik heb het gewoon over de totaalwaarden van de P1 meter.
De waarden die de P1 meter uit de DM haalt:

[Afbeelding]
Je zit in de Topic "HomeWizard Wi-Fi P1 Meter Windows programma" dus daar gaat dit dan ook over, niet over de app van HW.
oeps. 8)7

[Voor 28% gewijzigd door IvoB2 op 17-09-2022 15:36]

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:59
Nvm verkeerde topic

[Voor 80% gewijzigd door Dracula op 21-09-2022 13:34]

• Geert9Beelen
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 23-09-2022
Bedankt aan de maker van dit handige tooltje zodat ik niet mee continue op mijn GSM moet kijken wat ik aan het opwekken ben.

Ik heb wel een vraag die hier al meerdere malen voorbij gekomen is maar waar niet iedereen problemen mee heeft.

Bij mij komt tijdens het hoveren namelijk ook geen popup met mijn huidige verbruik. Ik kan alleen maar naar metingen gaan om het huidige verbruik te zien. Gezien er niet veel instellingen mogelijk zijn wou ik via deze weg hulp vragen.

• V-8
  • Registratie: Mei 2015
  • Nu online
Bedankt voor de tool! @Daveth

Kan ik eindelijk de netspanning monitoren. Jammer dat HomeWizard dit niet zelf nog niet native ondersteunt, terwijl het dus technisch geen probleem is.

4.070WP Z/O | Home Assistant op RPI

• ruedisueli
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21-03 11:31
Hallo,

Ik bezit sinds kort ook de Homewizard P1 meter en nu zag ik uw programma maar ik hoe moet ik het precies installeren ?
als ik de api aan zet in de Homewizard app dan gaat deze telkens weer uit ?

Alvast bedankt !

• Daveth
ruedisueli schreef op zondag 25 september 2022 @ 12:25:
Hallo,

Ik bezit sinds kort ook de Homewizard P1 meter en nu zag ik uw programma maar ik hoe moet ik het precies installeren ?
als ik de api aan zet in de Homewizard app dan gaat deze telkens weer uit ?

Alvast bedankt !
Heb je op het icoontje geklikt in de systray (systray zijn die icoontjes naast je klok rechts onderin) na het starten van het programma?

• jerry_a
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11:31
Heeft iemand de vorige versie voor mij? Deze versie werkt niet.
Edit: Ik heb het aan de praat in de comptabiliteitmodus Windows 8.

[Voor 37% gewijzigd door jerry_a op 25-09-2022 18:38]

hoi

• ruedisueli
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21-03 11:31
Daveth schreef op zondag 25 september 2022 @ 16:48:
[...]

Heb je op het icoontje geklikt in de systray (systray zijn die icoontjes naast je klok rechts onderin) na het starten van het programma?
Ja dan start het programma op en zie ik de grafieken; maar wat moet je met die source code ?

• memacbos
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 26-03 17:59
Top, thx Dave.

Kijk uit naar de updates ;)

• dwizzy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-03 00:53

dwizzy

Weaponised confusion

ruedisueli schreef op zondag 25 september 2022 @ 19:18:
[...]

Ja dan start het programma op en zie ik de grafieken; maar wat moet je met die source code ?
jij hoogstwaarschijnlijk niets, als je niet weet wat het is ;)
Wikipedia: Broncode

Wealth with work. Pleasure with conscience. Knowledge with character. Commerce with morality. Science with humanity. Religion with sacrifice. Politics with principle.

• nico_09
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 22-03 17:20
Bedankt voor dit programmaatje!

Ik heb momenteel een verbruik van 300watt volgens de p1. De stats geven 28w aan, wat doe ik fout,?

• djfritzen
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17-02 17:27
Hallo allemaal,

Vandaag de HomeWizard P1 meter ontvangen en geïnstalleerd. Ik heb de Kaifa-Meter SMR versie 4.2.
Ik heb voor nu een paar vragen waar ik geen antwoord op heb gevonden.
- Welke Fase en welke waarde bij de Afzekering moet ik bij dit model aanhouden?
- Ik heb in de Homewizard energy app bij instellingen de Lokale API aangezet maar ik bemerk ook dat die sporadisch weer op uit staat. Is dat een bug in die app?

Alvast dank :)

• Daveth
djfritzen schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 22:58:
Hallo allemaal,

Vandaag de HomeWizard P1 meter ontvangen en geïnstalleerd. Ik heb de Kaifa-Meter SMR versie 4.2.
Ik heb voor nu een paar vragen waar ik geen antwoord op heb gevonden.
- Welke Fase en welke waarde bij de Afzekering moet ik bij dit model aanhouden?
- Ik heb in de Homewizard energy app bij instellingen de Lokale API aangezet maar ik bemerk ook dat die sporadisch weer op uit staat. Is dat een bug in die app?

Alvast dank :)
Ik lees op de topic van Home wizzard dat er meer zijn die last hebben dat de API niet aan blijft staan, sowieso heeft HW de afgelopen week aardig wat storingen gehad, al die problemen zouden daar mee te maken kunnen hebben.
Aantal fasen en hoeveel je hoofdzekeringen zijn af gezekerd is iets wat je als gebruiker zelf moet weten, weet je het toch niet vraag het dan na bij je netbeheerder, dit heeft voor de rest niets te maken met het model van je slimme meter.

• michielvz
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-03 20:13
Weet iemand waarom ik geen concrete waardes in beeld zie? Ik heb de meter sinds gisteren en zag in het begin wel waardes volgens mij.

• Whiskey48
michielvz schreef op woensdag 28 september 2022 @ 19:51:
Weet iemand waarom ik geen concrete waardes in beeld zie? Ik heb de meter sinds gisteren en zag in het begin wel waardes volgens mij.

[Afbeelding]
Dat heb ik ook 30% van de keren. Later gewoon even opnieuw proberen.

• michielvz
Whiskey48 schreef op woensdag 28 september 2022 @ 20:12:
[...]

Dat heb ik ook 30% van de keren. Later gewoon even opnieuw proberen.
Ik heb sinds gisteravond regelmatig de app opnieuw geopend en krijg geen waardes meer te zien. Anders morgen de app even opnieuw installeren.

• Daveth

[Afbeelding]
Graag deze berichten in de juiste topic plaatsen, dit heeft niets te maken met het Windows programma.

• michielvz
Excuus, niet goed gelezen. Ik heb overigens contact gehad met Homewizard en ook dit komt door serverproblemen vanwege het groot aantal gebruikers dat de servers raadpleegt.

• chong
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 13-10-2022
Waar plaats ik de map HWSource? Homewizard stats geïnstalleerd en deze werkt. Alleen de popup werkt niet..

• Daveth
chong schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 22:59:
Waar plaats ik de map HWSource? Homewizard stats geïnstalleerd en deze werkt. Alleen de popup werkt niet..
Source code plaats je nergens dat is de code hoe het geprogrammeerd is, dit is bedoeld als je wil leren of zelf aanpassingen wil maken, dan kan dat daar mee.
Popup werkt bij een aantal gebruikers niet, helaas heb ik zelf geen tijd om daar naar te kijken.

• chong
  • Laatst online: 13-10-2022
Ok, heb met autoit de scrips .au3 gerund helaas zonder resultaat. bij het script Tray popup.au3 volgt er een foutmelding.

• Daveth
chong schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 16:26:
Ok, heb met autoit de scrips .au3 gerund helaas zonder resultaat. bij het script Tray popup.au3 volgt er een foutmelding. [Afbeelding]
Als je met de source code bezig gaat moet je wel een beetje programeer kennis hebben, zomaar scripts runnen gaat niet zomaar, zeker als je include file start deze horen gestart te worden door het hoofdscripts, deze kan je niet zomaar starten.

• SideShow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:06

SideShow

Administrator

Hallo, vandaag nieuwe meter gehad, meteen poort geactiveerd en ook deze tool gevonden. Lijkt te werken! Makkelijk mijn realtime verbruik zien op mijn verbruiker (PC dus) 8)

Dank!

• SideShow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:06

SideShow

Administrator

[Afbeelding]
De app van homewizard zelf is geen hoogvlieger ... gebruik em al niet meer. De grafieken laden de helft van de tijd niet, tonen niet alle data, of geven gewoon een foutmelding ... :|

Om toch snel even te kunnen kijken, heb ik nu gewoon een browser shortcut staan op de desktop van mn telefoon. Deze opent http://jouw-wizard-ip/api/v1/data .... gaat nog sneller ook!

• michielvz
Laatste tijd werkt het goed. Destijds waren er problemen met de server begreep ik.

• henkzelf
  • Registratie: Juni 2010
SideShow schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 16:13:
[...]

De app van homewizard zelf is geen hoogvlieger ... gebruik em al niet meer. De grafieken laden de helft van de tijd niet, tonen niet alle data, of geven gewoon een foutmelding ... :|

Om toch snel even te kunnen kijken, heb ik nu gewoon een browser shortcut staan op de desktop van mn telefoon. Deze opent http://jouw-wizard-ip/api/v1/data .... gaat nog sneller ook!
Kun je deze even toelichten of bedoel je gewoon dit voor lokale toegang: http://192.168.2.5/api/v1/telegram ?\Maar dat zou ik dan ook graag kunnen zien als ik niet thuis ben.

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Sint-Michielsgestel

• hle00099
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 08-12-2022
@Daveth
Ook bij mij crasht het programma V1.6.3 zodra ik met de muis over het icoontje ga.
Volgens windows error-reporting geeft het een accessviolation (x..05).
Heb een hele serie .dmp files in "C:\Users\<gebruiker>\AppData\Local\CrashDumps" HomeWizard stats.exe.xxxx.dmp
Na wat 'debuggen' (printf naar console) blijkt dat gebeurt in "HomeWizard stats.au3", regel 2928 in functie _GUI_Tray_Notification() "Local $hGraphic = _GDIPlus_ImageGetGraphicsContext($hImage)".
Verdere checks geven aan dat (bij mij) het probleem ontstaat in bestand "Tray popup.au3", functie _Tray_Notification_Background_Image().
Daar staan twee testen met "If @OSBuild < 22000". Ik heb win10 21H1 versie 19043. Als ik beide testen omdraai (niet kleiner maar groter) dan werkt het bij mij perfect!
Ik hoop dat je hier iets mee kunt.

Harrie

• thesaxofonist
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 26-03 21:36
hle00099 schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 15:04:
@Daveth
Ook bij mij crasht het programma V1.6.3 zodra ik met de muis over het icoontje ga.
Volgens windows error-reporting geeft het een accessviolation (x..05).
Heb een hele serie .dmp files in "C:\Users\<gebruiker>\AppData\Local\CrashDumps" HomeWizard stats.exe.xxxx.dmp
Na wat 'debuggen' (printf naar console) blijkt dat gebeurt in "HomeWizard stats.au3", regel 2928 in functie _GUI_Tray_Notification() "Local $hGraphic = _GDIPlus_ImageGetGraphicsContext($hImage)".
Verdere checks geven aan dat (bij mij) het probleem ontstaat in bestand "Tray popup.au3", functie _Tray_Notification_Background_Image().
Daar staan twee testen met "If @OSBuild < 22000". Ik heb win10 21H1 versie 19043. Als ik beide testen omdraai (niet kleiner maar groter) dan werkt het bij mij perfect!
Ik hoop dat je hier iets mee kunt.

Harrie
@Daveth
Ik heb win10 21H2 versie 19044. Bij mij gaat het ook fout zodra ik met mijn muis over het icoontje ga.

Edit: het gaat bij mij fout als ik de muis langere tijd op het icoontje laat staan. Als ik het icoontje direct aanklik, dan kan ik 'metingen' aanklikken en gaat het goed.

[Voor 7% gewijzigd door thesaxofonist op 20-10-2022 10:11]

• Richard1248
  • Laatst online: 14-03 20:31
Hallo, ik moet de afzekering invullen. Dit zegt mij niets (ik ben absoluut niet thuis in de electronica)

• Daveth
Richard1248 schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 13:27:
Hallo, ik moet de afzekering invullen. Dit zegt mij niets (ik ben absoluut niet thuis in de electronica)
Het heeft ook niets te maken met elektronica, dit is een contract die je afgesloten hebt met je netbeheerder, daarin heb je aangegeven hoeveel de afzekering van je huis moet zijn.
Kijk in je contract of stel de vraag bij je netbeheerder.

• Richard1248
  • Laatst online: 14-03 20:31
Daveth schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 15:58:
[...]
Tra
Het heeft ook niets te maken met elektronica, dit is een contract die je afgesloten hebt met je netbeheerder, daarin heb je aangegeven hoeveel de afzekering van je huis moet zijn.
Kijk in je contract of stel de vraag bij je netbeheerder.
Een contract heb ik niet. Is een huurappartement. Ik ga Stedin contacten. Kan het kwaad als ik de standaardwaarden invul?

• Daveth
Richard1248 schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 20:44:
[...]

Een contract heb ik niet. Is een huurappartement. Ik ga Stedin contacten. Kan het kwaad als ik de standaardwaarden invul?
Nee hoor helemaal niet, het schalen van de grafieken word er op aangepast, meer doet het niet.
Als je niets bijzonders heb kan je als je een 3 fase aansluiting hebt hem op 25A zetten en heb je een 1 fase dan zet je hem op 32A.

• Arievades
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 04-03 15:16
Vandaag update de NU voor stroom maar 1x per ~30 seconden. Gisteren leek dat nog meer dan 1x per seconde. Iemand anders hier ook "last" van? In de settings kan ik niets vinden over de update speed.

[Voor 16% gewijzigd door Arievades op 24-10-2022 14:46]

• Rog1
  • Laatst online: 16-11-2022
Daveth schreef op maandag 1 februari 2021 @ 17:02:
Ik heb bijna in de zelfde style als dit programma ook zo'n programma gemaakt voor Enphase Envoy-S zonnepanelen gateway, als daar iemand interesse inheeft laat het dan weten.
[Afbeelding]
Beste,
als het aanbod nog steeds geld zou ik wel meer info willen ,/ mijn envoy-s willen uitlezen, de app is zo erg beperkt.

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14:07
--- verwijderd ---

@Daveth : mijn excuses voor het verkeerd post

[Voor 95% gewijzigd door Kenhas op 02-11-2022 11:10. Reden: verwijderd wegens verkeerd topic]

• Daveth
Kenhas schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 10:07:
Is er iets te kalibreren aan deze meters? Heb 3 kWh meters sedert een weekje. Eén ervan moet ik nog installeren maar de twee andere dienen om de opbrengst van twee omvormers te meten. Maar één van de twee zakt nooit tot nul. Zo had die om 02u00 een opbrengst van meer dan 5 Watt.
[Afbeelding]
En ik heb een vermoeden dat er midden in de nacht niet zoveel zon is ;)

Moet toegeven dat ik mij beetje mispakt heb aan het installeren. Heb pas gezien toen ze aankwamen dat de metingen niet "boven naar onder" maar "links naar rechts". Had nog drie plaatsjes over in mijn kast en ging perfect zijn. Maar de meetrichting gooit beetje roet in het eten. Maar dat heeft ook wel meer met de inrichting van mijn kast te maken en vooral met mijn handigheid ;) Een shelly EM is meer mijn niveau van handigheid. Gelukkig stijgt het "RTFM"-gevoel ook met de leeftijd 8)

Het lijkt me dat de kWh meters net iets trager hun data leveren dan de shelly EM. Heb nog een Shelly EM aan de hoofdteller hangen. Met die waarde en de waardes van kWh meters heb ik een live dashboard in Home Assistant. Als het verbruik (via Shelly) -800Watt is (dus teruglevering) en de omvormers produceren 1000Watt, weet ik dat het huidige verbruik van de woning 200 Watt is. Maar omdat de kWh's net iets later zijn dan de Shelly, gebeurt het dat ik een negatief verbruik heb wat natuurlijk niet kan. De shelly heeft dus sneller doorgegeven dat de teruglevering is gezakt terwijl kWh's nog niet hebben gerapporteerd dat de opbrengst minder is. Maar dat is nu ook zo belangrijk niet. Dat dashboard is ook maar om nu en dan eens te bekijken en natuurlijk voor het "show-gehalte" bij vrienden :+

De app kan ik niet veel commentaar op geven. Heb die enkel nog maar geopend om toestelletje toe te voegen en local api aan te zetten
Graag in de juiste topic zetten!!

• Daveth
Arievades schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 14:40:
Vandaag update de NU voor stroom maar 1x per ~30 seconden. Gisteren leek dat nog meer dan 1x per seconde. Iemand anders hier ook "last" van? In de settings kan ik niets vinden over de update speed.
Graag in de juiste topic plaatsten!!

• Tom86
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 01-03 17:40
Hallo ik heb de p1 meter een maandje geleden geïnstalleerd alles werkte correct. Echter zie ik nu het stroomverbruik niet meer in de app. We hebben 2 kwh meters smd230 geinstalleerd deze hebben het 3 dagen gedaan en blijven nu op 0 staan in de app bij de zonnepanelen aangezien er 2 omvormers hangen. Wie kan mij helpen want ik ben echt gek aan het worden haha

• Daveth
Tom86 schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 13:53:
Hallo ik heb de p1 meter een maandje geleden geïnstalleerd alles werkte correct. Echter zie ik nu het stroomverbruik niet meer in de app. We hebben 2 kwh meters smd230 geinstalleerd deze hebben het 3 dagen gedaan en blijven nu op 0 staan in de app bij de zonnepanelen aangezien er 2 omvormers hangen. Wie kan mij helpen want ik ben echt gek aan het worden haha
Graag in de juiste topic plaatsten!!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Sinds gisteren heb ik ook een p1 meter geïnstalleerd, wat een goed apparaat! Kwam er dus achter dat de spotjes in ons huis van vorige bewoners enorme energie vreters zijn.

Nu wil ik ook historisch gebruik bijhouden , kan ik dan na een jaar lid worden of moet dat nu meteen?

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Panasonic Aquarea 9KW (in bestelling) | Doel: Gasloos in 2023

• ron321
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 18:14

WPB Ariston Nuos Plus 200, SolarEdge 4000H, 8x Trina Solar 320Wp All black 185°/32°, 6x Trina Solar 320Wp All black 185°/10°, Mitsubishi Electric MXZ-2F42 VF + MSZ-EF35VGK-S + MLZ-KP25 VF, WP Atag Energion M Light 50

• jesco_white
  • Laatst online: 21:36
Heeft iemand misschien nog versie 1.6.2? De laatste versie 1.6.3 sluit zichzelf af na enkele seconden als ik de muis op het icoontje houd. Kan nu alleen door snel rechts te klikken op het icoontje de metingen naar voren halen. Virusscanner even tijdelijk uitgeschakeld maar dat maakt niets uit.

• Predge
  • Laatst online: 24-03 15:07
Top programmaatje!!! Dank! _/-\o_

Heb de kleuren wat aangepast aan wat ik bij de P1 gewend ben. En ja, dan is een zwarte achtergrond wel extra tof. ;)

Maar erg mooi dit, ook met de extra info, zoals voltage en ampère. Merci!

• jesco_white
Predge schreef op woensdag 30 november 2022 @ 12:54:
Top programmaatje!!! Dank! _/-\o_

Heb de kleuren wat aangepast aan wat ik bij de P1 gewend ben. En ja, dan is een zwarte achtergrond wel extra tof. ;)

Maar erg mooi dit, ook met de extra info, zoals voltage en ampère. Merci!
Werkt versie 1.6.3 bij jou wel goed? Als ik de muis op het bliksemicoontje houdt sluit de applicatie zichzelf. Alleen als ik snel rechtermuisknop er op geef dan kan ik via "metingen" wel inzage krijgen in vermogen, stroomsterkte en spanning. Het valt me ook op dat mijn ingestelde voorkeurkleuren voor afname/leveren niet getoond worden. De grafieklijn blijft 1 kleur, soort bruin, terwijl ik de kleuren aangepast heb zoals HomeWizard P1 meter, paars en groen.

Dit heb ik zowel op mijn laptop (W10) als mijn pc (W10). Wel jammer want het zou echt leuk zijn als dit weer gaat werken.

• Pharlap
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-03 16:52
Daveth schreef op maandag 1 februari 2021 @ 17:02:
Ik heb bijna in de zelfde style als dit programma ook zo'n programma gemaakt voor Enphase Envoy-S zonnepanelen gateway, als daar iemand interesse inheeft laat het dan weten.
[Afbeelding]
Goedenavond, is deze nog beschikbaar. Ik zou er graag eens naar kijken.

Enphase Evory-S / 9x IQ7+ / 9x REC TWIN PEAK 4 BLACK 360Wp

• Predge
jesco_white schreef op donderdag 1 december 2022 @ 09:29:
[...]

Werkt versie 1.6.3 bij jou wel goed? Als ik de muis op het bliksemicoontje houdt sluit de applicatie zichzelf. Alleen als ik snel rechtermuisknop er op geef dan kan ik via "metingen" wel inzage krijgen in vermogen, stroomsterkte en spanning. Het valt me ook op dat mijn ingestelde voorkeurkleuren voor afname/leveren niet getoond worden. De grafieklijn blijft 1 kleur, soort bruin, terwijl ik de kleuren aangepast heb zoals HomeWizard P1 meter, paars en groen.

Dit heb ik zowel op mijn laptop (W10) als mijn pc (W10). Wel jammer want het zou echt leuk zijn als dit weer gaat werken.
Ja, werkt.

Edition Windows 10 Pro
Version 21H2
OS build 19044.2006
Experience Windows Feature Experience Pack 120.2212.4180.0

Dat van 'snel' het bliksempje aanklikken heb ik soms ook. Verder werkt het zoals bedoeld. En nee, heb nog geen pv's, zijn onderweg.

[Voor 6% gewijzigd door Predge op 02-12-2022 15:29]

• jesco_white
Maar kun jij ook met je muis op het bliksemicoontje hangen zonder te klikken zodat er een klein mini overzichtje getoond wordt?

• Predge
Nee, dat werkt niet.
En als ik het programmaatje aanzet, dan moet ik snel zijn met de 'Metingen' knop selecteren, anders sluit hij zichzelf weer.

[Voor 75% gewijzigd door Predge op 02-12-2022 16:25]

• Daveth
Predge schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 16:22:
Nee, dat werkt niet.
En als ik het programmaatje aanzet, dan moet ik snel zijn met de 'Metingen' knop selecteren, anders sluit hij zichzelf weer.
Probeer eens je DPI van je scherm op 100% te zetten en dan het programma opnieuw starten?

• Predge
Nee, werkt niet bij mij. Geen punt, heb hem op een server non stop aanstaan. Prima zo. Erg mooie toevoeging dit. Dus naast de originele app.

• Tilhorn
  • Laatst online: 22-03 19:59
Hier hetzelfde met versie V1.6.3 en Windows 10 Pro 22H2
Er komt geen pop-up en als ik niet snel op icoontje duw met rechtermuis dan sluit het progje.
Ik kan wel in HomeWizard stats als ik snel ben.

Verder fouten bij export;

[Voor 38% gewijzigd door Tilhorn op 05-12-2022 21:40]

• hle00099
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 08-12-2022
@Daveth
als je in HWSsource/Include/Tray popup.au3 twee keer "if @$OSbuild < 22000" vervangt door "if @$OSbuild < 19000" dan werken alle nieuwere versies van win10 weer

• Ojohan
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 10-03 22:10
@RobAkm
ik zoek ook die versie 1.6.2
heb jij die versie 1.6.2?
alvast bedankt
Ojohan

[Voor 9% gewijzigd door Ojohan op 06-12-2022 12:38]

• Daveth
hle00099 schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 11:30:
@Daveth
als je in HWSsource/Include/Tray popup.au3 twee keer "if @$OSbuild < 22000" vervangt door "if @$OSbuild < 19000" dan werken alle nieuwere versies van win10 weer
Ik heb dit even aangepast een een test versie gemaakt, bedankt voor de tip!
https://drive.google.com/...GXHb3R0N/view?usp=sharing
Als de gebruikers waar dit mis gaat dit willen testen dan kan ik dat gelijk aanpassen.
Pagina: 1 ... 6 7 8 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee