• Daveth
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 17:35
Tilhorn schreef op maandag 5 december 2022 @ 21:29:
Hier hetzelfde met versie V1.6.3 en Windows 10 Pro 22H2
Er komt geen pop-up en als ik niet snel op icoontje duw met rechtermuis dan sluit het progje.
Ik kan wel in HomeWizard stats als ik snel ben.

Verder fouten bij export;

[Afbeelding]
Kan je aangeven wat de fouten zijn bij export en wat doe je precies (de handelingen) voor dat het fout gaat?

• lvdriessche
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 21-02 10:38
@Daveth ,

bij mij werkt de app helaas sinds kort niet meer. OnHover van het icoontje zie ik geen informatie; bij het klikken op de menu items ook niets meer.

Windows versie is: Windows 11 Enterprise (10.0.2261)

• Daveth
lvdriessche schreef op woensdag 7 december 2022 @ 14:45:
@Daveth ,

bij mij werkt de app helaas sinds kort niet meer. OnHover van het icoontje zie ik geen informatie; bij het klikken op de menu items ook niets meer.

Windows versie is: Windows 11 Enterprise (10.0.2261)
\

Heb je de test versie geprobeerd die twee berichten terug staat?

• Ojohan
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 10-03 22:10
@Daveth
mooi progje gemaakt !!
en nu bedankt voor de Test 1.6.4
werkt bij mij nu met de muis (hoover) over de groene bliksem (als Metingen uit !!)
Bliksem-ico verdwijnt nu niet meer
Metingen doen het ook
Export in Excel werkt oke
Instellingen verschijnt als ik Metingen uitzet
INFO:
Editie Windows 10 Pro
Versie 21H2
Build van besturingssysteem 19044.2251
Ervaring Windows Feature Experience Pack 120.2212.4180.0

[Voor 22% gewijzigd door Ojohan op 07-12-2022 19:56]

• Ojohan
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 10-03 22:10
@Daveth
Vraag: is het je mogelijk om het kleine zwarte hoover-scherm ook te voorzien van het Voltage?
Al was het maar de Fase met het hoogste Voltage, ivm. de 253 V grens.

• jesco_white
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:36
@Daveth

Bedankt, de nieuwe versie werkt weer perfect!

• Daveth
Ojohan schreef op donderdag 8 december 2022 @ 06:09:
@Daveth
Vraag: is het je mogelijk om het kleine zwarte hoover-scherm ook te voorzien van het Voltage?
Al was het maar de Fase met het hoogste Voltage, ivm. de 253 V grens.
Helaas heb ik er geen tijd meer voor, ik heb de source code bij geleverd in de eerste post misschien dat iemand die handig is dit nog wil aanpassen voor je.

• guidoschot
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 17-12-2022
Mooi ! Werkte direct. Ik moest wel het icoontje uit de ^tray naar de taakbalk trekken. Anders werkten de rechstklik menu's niet. Wordt vermoedelijk veroorzaakt door een andere app die daar zit. Bedankt voor deze tool.

• xz550
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17:32
Ik heb versie 1.6.4 ook probleemloos draaien. Bedankt voor dit tooltje, vooral dat ook een export naar csv mogelijk is

• Handshake
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 15:31
Hallo Dave,

Ik heb eveneens de testversie draaien en kan geen fouten genereren!!!
Van harte bedankt! _/-\o_

• Samson1
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 14-03 11:56
Hallo allen,

Ik ben erg geïnteresseerd in het HomeWizard stats programma maar ben niet in het bezit van een slimme meter en ook geen WiFi P1 meter, maar wel de 3 Fase en een enkel fase kWh meter van Home wizard.
Is het misschien ook mogelijk om de data van deze meters ook op te halen met HomeWizard stats?

Bij voorbaat bedankt voor de reacties

Groet
Samson

• Daveth
Samson1 schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 21:31:
Hallo allen,

Ik ben erg geïnteresseerd in het HomeWizard stats programma maar ben niet in het bezit van een slimme meter en ook geen WiFi P1 meter, maar wel de 3 Fase en een enkel fase kWh meter van Home wizard.
Is het misschien ook mogelijk om de data van deze meters ook op te halen met HomeWizard stats?

Bij voorbaat bedankt voor de reacties

Groet
Samson
Hert zou moeten kunnen maar is veel werk om te maken, en deze tijd heb ik niet,
De source code is open en te downloaden via de eerste post, misschien dat je het zelf kan doen of iemand anders vinden die het wil maken.

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:59

Gé Brander

MS SQL Server

Werkt top!

Ik ga binnenkort eens kijken of ik wat aan de sourcecode kan bijdragen voor logging naar SQL Server.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• Moori
  • Laatst online: 20-03 07:45
Mooi progje, alleen jammer dat bij mij de gasstand op nul blijft staan ook met de laatste versie 1.6.4

Groet Moori

• Daveth
Moori schreef op maandag 19 december 2022 @ 11:51:
Mooi progje, alleen jammer dat bij mij de gasstand op nul blijft staan ook met de laatste versie 1.6.4

Groet Moori
Dan geeft je slimme meter dit niet goed door, bij mij en andere werkt dit wel.

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:59

Gé Brander

MS SQL Server

Moori schreef op maandag 19 december 2022 @ 11:51:

Groet Moori
Zie boven, bij mij werkt het wel.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• wfveennl
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14:15
Super app, werkt prima!

• Moori
  • Laatst online: 20-03 07:45
Daveth schreef op maandag 19 december 2022 @ 15:03:
[...]

Dan geeft je slimme meter dit niet goed door, bij mij en andere werkt dit wel.
Zou kunnen maar raar dat de homewizard app die gegevens wel krijgt?

• leeuw98
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 26-03 14:18
Hoi Dave,
Downloaden geeft errors; zie afbeelding.
Daarnaast zie ik alleen het vermogen; spanning en amperage wordt niet getoond.
Maak ik een beginnersfout?
Hopelijk heb je een oplossing.

Gr. Bert

• hwv
  • Laatst online: 17-02 14:51
Ik heb programma geprobeerd te installeren op 2 verschillende PC's. Windows 10 en 11. Helaas op beide de melding gekregen dat er een Ernstig virus in de code zit. Jammer, want leek zo leuk.

• wassing
  • Laatst online: 12-01 08:15
melding gekregen dat er een Ernstig virus in de code zit

• leeuw98
Bij het downloaden van het CSV bestand komt onderstaand error-melding in beeld. Het bestand wordt wel opgeslagen maar bevat geen data. Ben benieuwd wat er aan te doen is?
Gr. Bert

• Daveth
leeuw98 schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 21:51:
Hoi Dave,
Downloaden geeft errors; zie afbeelding.
Daarnaast zie ik alleen het vermogen; spanning en amperage wordt niet getoond.
Maak ik een beginnersfout?
Hopelijk heb je een oplossing.

Gr. Bert[Afbeelding]
Je ziet alleen de informatie die je slimme meter weergeeft, zie je de spanning in ampère niet dan geeft je slimme meter dit niet door.

Exporteren verwacht wel dat je MS excel op je PC hebt staan, heb je dit wel?

• Daveth
hwv schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 21:58:
Ik heb programma geprobeerd te installeren op 2 verschillende PC's. Windows 10 en 11. Helaas op beide de melding gekregen dat er een Ernstig virus in de code zit. Jammer, want leek zo leuk.
Is geen virus, jou virusscanner geeft een melding omdat hij het programma niet kent.
Sourcecode is bij gevoegd, je kan dit gewoon zelf zien en ook compilen.

[Voor 21% gewijzigd door Daveth op 21-12-2022 15:31]

• leeuw98
Dank voor jouw reactie Dave; ik het Microsoft 365-apps voor ondernemingen op de laptop staan, waarin Excel ook zit. Heb je ook mij probleemvraag inzake het downloaden van CSV-bestanden gezien?
Gr. Bert

• Daveth
leeuw98 schreef op woensdag 21 december 2022 @ 18:24:
Dank voor jouw reactie Dave; ik het Microsoft 365-apps voor ondernemingen op de laptop staan, waarin Excel ook zit. Heb je ook mij probleemvraag inzake het downloaden van CSV-bestanden gezien?
Gr. Bert
Ik heb een paar foutjes in de export routine gevonden en in de eerste post heb ik een update gemaakt die dit moet verhelpen (versie 1.6.5)

[Voor 39% gewijzigd door Daveth op 22-12-2022 10:39]

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:50
Binnenkort wordt in België het capaciteitstarief ingevoerd. Zal er een mogelijkheid komen om een melding te krijgen wanneer het verbruik op een moment meer dan bv 2kw bedraagt?

• Daveth
pina schreef op donderdag 22 december 2022 @ 13:46:
Binnenkort wordt in België het capaciteitstarief ingevoerd. Zal er een mogelijkheid komen om een melding te krijgen wanneer het verbruik op een moment meer dan bv 2kw bedraagt?
Ik heb geen tijd om extra functies in te bouwen, source code word mee geleverd misschien dat er iemand is omdat voor je te maken.
Ik zal vooral bugs fixen als deze gevonden worden door een gebruiker.

• hwv
  • Laatst online: 17-02 14:51
Ik krijg met 1.6.5 de melding dat er virus in zit. en wel deze:
Tojan: Script/Wacatac.B!ml
Bedreiging: Ernstig

• BamiS
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 10-01 15:33
@Daveth Mooie tool, evenals Envoy stats. Heb beide tools vandaag geinstalleerd en ze werken subliem.
Bedankt voor al je tijd en kennis die je erin stopt! Dit maakt de P1 meter nog veelzijdiger.

• Daveth
hwv schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 21:24:
Ik krijg met 1.6.5 de melding dat er virus in zit. en wel deze:
Tojan: Script/Wacatac.B!ml
Bedreiging: Ernstig
Is geen virus, jou virusscanner geeft een melding omdat hij het programma niet kent.
Sourcecode is bij gevoegd, je kan dit gewoon zelf zien.
Je kan het programma aan melden als "False Positive" bij je virusscanner bedrijf en zij zetten dan het programma binnen een paar dagen op de white list.
Je kan ook zelf de source code door lopen en zien dat er niets mis mee is en deze dan compilen voor gebruik.

[Voor 23% gewijzigd door Daveth op 25-12-2022 12:31]

• IT-meneer382
  • Laatst online: 29-12-2022
Ik heb een aantal problemen met de manier waarop jij dit soort dingen aanpakt.

Je bestand bevat duidelijk gewoon een virus.
https://www.virustotal.co...1b3ce44e848d3beb7d9116db0
Het ziet er naar uit dat je een soort inpak programma hebt gebruikt om er een installer van te maken die niet deugd. Waarom zou je niet gewoon de excutable en sqlite.dll in een mapje delen?

Daarnaast gebruik je overmatig veel de registry. Terwijl dit soort gegevens eigenlijk in appdata/local horen te zitten. Ook vindt ik het interessant dat je niet je code deelt via iets van github of gitlab.

Voor iedereen die dit leest en liever geen virus wil hebben of vage installers:
Hier een programmatje die gewoon draait in je browser.
Daveth schreef op zondag 25 december 2022 @ 12:29:
[...]

Sourcecode is bij gevoegd, je kan dit gewoon zelf zien.
Je kan het programma aan melden als "False Positive" bij je virusscanner bedrijf en zij zetten dan het programma binnen een paar dagen op de white list.
Je kan ook zelf de source code door lopen en zien dat er niets mis mee is en deze dan compilen voor gebruik.

• Daveth
IT-meneer382 schreef op zondag 25 december 2022 @ 16:05:
Ik heb een aantal problemen met de manier waarop jij dit soort dingen aanpakt.

Je bestand bevat duidelijk gewoon een virus.
https://www.virustotal.co...1b3ce44e848d3beb7d9116db0
Het ziet er naar uit dat je een soort inpak programma hebt gebruikt om er een installer van te maken die niet deugd. Waarom zou je niet gewoon de excutable en sqlite.dll in een mapje delen?

Daarnaast gebruik je overmatig veel de registry. Terwijl dit soort gegevens eigenlijk in appdata/local horen te zitten. Ook vindt ik het interessant dat je niet je code deelt via iets van github of gitlab.

Voor iedereen die dit leest en liever geen virus wil hebben of vage installers:
Hier een programmatje die gewoon draait in je browser.
[...]
Je kan dit programma gewoon op sturen naar je virusscanner bedrijf en zij checken dit en zet het in een whitelist, als je dat nou eens eerst doet voor je dat je allerlei beschuldigingen maakt.
En sowieso ik lever de complete source code er bij (en ja allemaal zonder dat ik er een cent voor vraag) als je het niet vertrouwd loop dan de source code door en compile hem zelf.
Source code word in de eerste post ook gewoon mee geleverd.
Register instellingen zijn zoals je in de source code kan zien niets meer dan instellingen die je daar opslaat, daar is het Windows register juist voor.

Het door jouw genoemd "inpak programma" is Inno setup dit is één van de meest gebruikte installer/setup maker van de wereld, zie de link hieronder.
https://jrsoftware.org/isinfo.php

En oh ja als je een virustotaal link mee stuur, zorg dan wel dat deze geloof waardig is, als er 2 scanner zijn van de 71 die een "False Positive" aangeeft is dat niets, jij als tweaker moet dat zeker weten.

[Voor 15% gewijzigd door Daveth op 26-12-2022 10:31]

• IT-meneer382
  • Laatst online: 29-12-2022
Het zal ongetwijfeld met de goede bedoelingen geschreven zijn. Maar als windows dit zelf gaat zien als een virus heb je toch echt een probleem.

Wellicht komt het omdat AutoIt verouderd is en windows liever een electron app ziet of executable geschreven in C#. Je installer tooltje is nog geschreven in pascal man.

Wellicht werk je voor de Rabobank, maar anders zou ik je aanraden om iets meer met de tijd mee te gaan.

Tot zover mijn klagen want ik denk niet dat je iets gaat doen met de feedback die je krijgt.
Daveth schreef op maandag 26 december 2022 @ 09:27:
[...]

Je kan dit programma gewoon op sturen naar je virusscanner bedrijf en zij checken dit en zet het in een whitelist, als je dat nou eens eerst doet voor je dat je allerlei beschuldigingen maakt.
En sowieso ik lever de complete source code er bij (en ja allemaal zonder dat ik er een cent voor vraag) als je het niet vertrouwd loop dan de source code door en compile hem zelf.
Source code word in de eerste post ook gewoon mee geleverd.
Register instellingen zijn zoals je in de source code kan zien niets meer dan instellingen die je daar opslaat, daar is het Windows register juist voor.

Het door jouw genoemd "inpak programma" is Inno setup dit is één van de meest gebruikte installer/setup maker van de wereld, zie de link hieronder.
https://jrsoftware.org/isinfo.php

En oh ja als je een virustotaal link mee stuur, zorg dan wel dat deze geloof waardig is, als er 2 scanner zijn van de 71 die een "False Positive" aangeeft is dat niets, jij als tweaker moet dat zeker weten.

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19:31
Ik persoonlijk vind jouw benadering van de maker een beetje beneden peil.
Een vrijwilliger die in vrije tijd iets ontwikkelt en gratis met source code en al beschikbaar stelt met duidelijke randvoorwaarden (gebruik voor eigen risico, take it as it is etc.) maar wel andere slimmeriken de mogelijkheid biedt op die basis eventueel verder te ontwikkelen kan alleen maar aangemoedigd worden en echt Tweakers waardig.
Het commentaar van jou is dat helaas niet en als je het zo goed weet: be our guest!!!

Xiaomi 12 Pro 12GB\256GB EEA Global V14.0.8.0.TLBEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

• Martin123t
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 07:47
Daveth schreef op donderdag 22 december 2022 @ 10:09:
[...]

Ik heb een paar foutjes in de export routine gevonden en in de eerste post heb ik een update gemaakt die dit moet verhelpen (versie 1.6.5)
Dank voor het vele werk. Ik heb volgens mij nu de nieuwe(-re) versie, maar krijg nu onderstaande foutmelding. Doe ik iets fout?

• Daveth
Martin123t schreef op maandag 26 december 2022 @ 22:14:
[...]

Dank voor het vele werk. Ik heb volgens mij nu de nieuwe(-re) versie, maar krijg nu onderstaande foutmelding. Doe ik iets fout?
[Afbeelding]
Kan je aangeven wanneer je deze fout melding krijg?
Wat zijn je instellingen, heb je 1 of 3 fase?
Geeft jou slimme meter ook voltage weer (zie je deze inde meting scherm)?

• Martin123t
Ik heb een nieuw huis met een nieuwe meter. Ik heb 3 fasen en ik zie ook de voltages in HomeWizard stats V1.6.5.

Ik krijg deze melding als ik Excel 1 dag wil exporteren.

• Daveth
@Martin123t Hoe ik het probeer na te bootsten ik kan deze fout niet na reproduceren.
Krijg je altijd deze fout of doe je eerst bepaalde handelingen?
Heb jij iets afwijkends (bijvoorbeeld geen gas meting oid)?

[Voor 3% gewijzigd door Daveth op 28-12-2022 11:02]

• Martin123t
@Daveth Het klopt dat wij geen gasmeter hebben, wij wonen sinds juli in een gasloos huis.

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:14
Is er ook een portable versie van de app. Ik ben absoluut geen fan van installers en draai eigenlijk alles portable.
Werkt de app gewoon als je het portable maakt doormiddel van simpelweg de map naar de juiste pc te kopiëren?

• Daveth
computerjunky schreef op woensdag 28 december 2022 @ 11:26:
Is er ook een portable versie van de app. Ik ben absoluut geen fan van installers en draai eigenlijk alles portable.
Werkt de app gewoon als je het portable maakt doormiddel van simpelweg de map naar de juiste pc te kopiëren?
Als je de twee bestanden HomeWizard stats.exe en sqlite3_x64.dll bij elkaar zit moet het ook werken zonder installer.
Je zit nog wel mee dat hij het register nodig heeft om instellingen op te slaan en uit te lezen

• Daveth
Martin123t schreef op woensdag 28 december 2022 @ 11:18:
@Daveth Het klopt dat wij geen gasmeter hebben, wij wonen sinds juli in een gasloos huis.
Kan jij je telegram sturen van je slimme meter?
Dit doe je door deze link in je browser te zetten http://192.168.0.146/api/v1/telegram
Waarbij 192.168.0.146 je eigen IPadres moet zijn van je P1 device (deze kan je vinden bij instellingen in het programma.

Hopelijk kan ik zo iets vinden, want wat ik ook doe het werkt elke keer bij mij.

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
Daveth schreef op woensdag 28 december 2022 @ 15:15:
[...]

Als je de twee bestanden HomeWizard stats.exe en sqlite3_x64.dll bij elkaar zit moet het ook werken zonder installer.
Je zit nog wel mee dat hij het register nodig heeft om instellingen op te slaan en uit te lezen
Ja dat doen alle portable apps nog steeds daar kom je nooit omheen maar dan heb je iig al geen installatie meer.

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
Sorry, verkeerde forum.

[Voor 89% gewijzigd door mike123 op 29-12-2022 18:27]

• Daveth
mike123 schreef op woensdag 28 december 2022 @ 21:30:
Ik heb wel even gezocht maar kan het zo niet vinden.
Als ik meerdere stekkers heb, kan ik die in 2 huizen gebruiken en dan in 1 app?
Dus stekker 1,2,3,4 in woning 1 en stekker 5,6,7,8 in woning 2.
Het gaat vooral om lampen te schakelen bij afwezigheid.
Graag in de juiste forum zetten!

• Soullancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23-03 10:49
IT-meneer382 schreef op maandag 26 december 2022 @ 11:54:
Het zal ongetwijfeld met de goede bedoelingen geschreven zijn. Maar als windows dit zelf gaat zien als een virus heb je toch echt een probleem.

Wellicht komt het omdat AutoIt verouderd is en windows liever een electron app ziet of executable geschreven in C#. Je installer tooltje is nog geschreven in pascal man.

Wellicht werk je voor de Rabobank, maar anders zou ik je aanraden om iets meer met de tijd mee te gaan.

Tot zover mijn klagen want ik denk niet dat je iets gaat doen met de feedback die je krijgt.

[...]
Iemand voor de bus gooien dat ie een virus maakt, niet met ze tijd mee gaat en dan zeggen je gaat niks doen met me feedback. :)
Dan heb je de cursus feedback geven overgeslagen en is t al geen feedback meer zoals het niet aankomt toch?

Word van alles in goeie bedoelingen gemaakt hier. Vul het aan, verbeter het, leg het uit zonder vinger wijzen. Met gecombineerde krachten kunnen we hier wat mooiers neerzetten.

• HaraldBou
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 19:54
Wat zou het fijn zijn als mensen elkaar zouden helpen om dingen samen beter te maken.
Zowel positiviteit als kritiek geeft energie, maar die eerste houdt vaak wat langer aan.

• Daveth
Update staat nu in de eerste post V1.6.6 waarin een kleine bug in de export optie is opgelost (met dank aan @Martin123t )

• User_TS
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 17-03 14:14
Vandaag mijn Homewizard P1 meter binnen gekregen, helaas wil hij niet connecten met de Slimme meter.

Alles gaat verder goed, de installatie en de dongle zelf ging updaten.
Geconnect met WiFi en een stroomadapter omdat ik een wat oudere slimme meter heb (ISKRA uit 2012).

De meter is geconnect met de app op telefoon en zie dat hij online is en ook in de router zie ik hem als verbonden met WiFi.

De dongle is rood wat wil zeggen dat hij niet is geconnect met ?? Ik neem aan de slimme meter, maar waarom dan ... moet deze geactiveerd worden door de energieleverancier ?

Inmiddels verholpen, schijnbaar een te sterke adapter aangesloten.

[Voor 49% gewijzigd door User_TS op 06-01-2023 21:38]

• Daveth
User_TS schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 18:46:
Vandaag mijn Homewizard P1 meter binnen gekregen, helaas wil hij niet connecten met de Slimme meter.

Geconnect met WiFi en een stroomadapter omdat ik een wat oudere slimme meter heb (ISKRA uit 2012).

De meter is geconnect met de app op telefoon en zie dat hij online is en ook in de router zie ik hem als verbonden met WiFi.

De dongle is rood wat wil zeggen dat hij niet is geconnect met ?? Ik neem aan de slimme meter, maar waarom dan ... moet deze geactiveerd worden door de energieleverancier ?[Afbeelding]
Graag in de juiste forum plaatsten!

• Guppekop
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 24-01 19:17
Ik krijg als ik naar instelling wil gaan deze foutmelding:

Wat betekend dit en wat moet ik hiermee doen?
Als ik nu naar metingen wil gaan dan krijg ik de foutmelding dat ik eerst de afzekering moet invullen bij instellingen maar dat kan ik nu dus niet doen.

[Voor 21% gewijzigd door Guppekop op 08-01-2023 19:01]

• Daveth
Guppekop schreef op zondag 8 januari 2023 @ 18:56:
Ik krijg als ik naar instelling wil gaan deze foutmelding:

[Afbeelding]

Wat betekend dit en wat moet ik hiermee doen?
Als ik nu naar metingen wil gaan dan krijg ik de foutmelding dat ik eerst de afzekering moet invullen bij instellingen maar dat kan ik nu dus niet doen.
Heb je wel een slimme meter met minimaal (D/E)SMR 4.0 of hoger?

Kan jij je telegram sturen van je slimme meter?
Dit doe je door deze link in je browser te zetten http://192.168.0.146/api/v1/telegram
Waarbij 192.168.0.146 je eigen IPadres moet zijn van je P1 device.
Hopelijk kan ik dan zien wat er bij jou fout gaat

[Voor 3% gewijzigd door Daveth op 09-01-2023 12:20]

• moeskoetie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-03 15:18
er is een originele browser app voor windows van Homewizzard

• ewf
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:26
Bij mij geeft hij dezelfde foutmelding...

Hierbij mijn telegram:

/ISK5\2M550E-1013

1-3:0.2.8(50)
0-0:1.0.0(230114140502W)
0-0:96.1.1(4530303533303037343334313938383139)
1-0:1.8.1(005471.775*kWh)
1-0:1.8.2(004311.728*kWh)
1-0:2.8.1(001195.052*kWh)
1-0:2.8.2(002905.789*kWh)
0-0:96.14.0(0001)
1-0:1.7.0(00.294*kW)
1-0:2.7.0(00.000*kW)
0-0:96.7.21(00008)
0-0:96.7.9(00005)
1-0:99.97.0(3)(0-0:96.7.19)(201017081956S)(0000001098*s)(201117101048W)(0000002992*s)(210406163633S)(0000001029*s)
1-0:32.32.0(00004)
1-0:32.36.0(00005)
0-0:96.13.0()
1-0:32.7.0(234.5*V)
1-0:31.7.0(002*A)
1-0:21.7.0(00.307*kW)
1-0:22.7.0(00.000*kW)
0-1:24.1.0(003)
0-1:96.1.0(4730303738353635353930353331343230)
0-1:24.2.1(230114140008W)(05792.523*m3)
!96CE

• Chedara
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10:20
User_TS schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 18:46:

De dongle is rood wat wil zeggen dat hij niet is geconnect met ?? Ik neem aan de slimme meter, maar waarom dan ... moet deze geactiveerd worden door de energieleverancier ?

Inmiddels verholpen, schijnbaar een te sterke adapter aangesloten.
Ik heb precies hetzelfde, wat bedoel je precies met een te sterke adapter aangesloten? Hoe kwam je daar achter en hoeveel watt adapter heb je nu? Ik heb nml gewoon een oude telefoonoplader aangesloten.

• Gorac
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 21:29
Je zou eens kunnen zoeken op "slimme meter P1-poort activeren". misschien staat het bij je meter niet standaard aan.

Edit: typo

[Voor 6% gewijzigd door Gorac op 14-01-2023 15:44]

• User_TS
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 17-03 14:14
Chedara schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 15:03:
[...]

Ik heb precies hetzelfde, wat bedoel je precies met een te sterke adapter aangesloten? Hoe kwam je daar achter en hoeveel watt adapter heb je nu? Ik heb nml gewoon een oude telefoonoplader aangesloten.
Had er 1 van 2.1A aangesloten, nu ook een oude telefoonadapter van 1A volgens mij en hij werkt.

• Daveth
Chedara schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 15:03:
[...]

Graag dit in de juiste topic plaatsen, deze topic heeft niets te maken met je vraag.

• Daveth
Gorac schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 15:43:
Je zou eens kunnen zoeken op "slimme meter P1-poort activeren". misschien staat het bij je meter niet standaard aan.

Edit: typo
Graag dit in de juiste topic plaatsen!

• Daveth
User_TS schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 23:55:
[...]

Had er 1 van 2.1A aangesloten, nu ook een oude telefoonadapter van 1A volgens mij en hij werkt.
Graag dit in de juiste topic plaatsen!

• Daveth
ewf schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 14:06:
Bij mij geeft hij dezelfde foutmelding...

Hierbij mijn telegram:

/ISK5\2M550E-1013

1-3:0.2.8(50)
0-0:1.0.0(230114140502W)
0-0:96.1.1(4530303533303037343334313938383139)
1-0:1.8.1(005471.775*kWh)
1-0:1.8.2(004311.728*kWh)
1-0:2.8.1(001195.052*kWh)
1-0:2.8.2(002905.789*kWh)
0-0:96.14.0(0001)
1-0:1.7.0(00.294*kW)
1-0:2.7.0(00.000*kW)
0-0:96.7.21(00008)
0-0:96.7.9(00005)
1-0:99.97.0(3)(0-0:96.7.19)(201017081956S)(0000001098*s)(201117101048W)(0000002992*s)(210406163633S)(0000001029*s)
1-0:32.32.0(00004)
1-0:32.36.0(00005)
0-0:96.13.0()
1-0:32.7.0(234.5*V)
1-0:31.7.0(002*A)
1-0:21.7.0(00.307*kW)
1-0:22.7.0(00.000*kW)
0-1:24.1.0(003)
0-1:96.1.0(4730303738353635353930353331343230)
0-1:24.2.1(230114140008W)(05792.523*m3)
!96CE
Heb je wel de laatste versie van dit programma.
Staat de API wel aan voor jou homewizard, zoals in de eerste post vermeld is?
Zo ja kan jij de zelfde output posten maar dan van je data?
http://192.168.0.146/api/v1/data (ipadres aanpassen van je zelf)

[Voor 11% gewijzigd door Daveth op 15-01-2023 10:25]

• ewf
Beste Daveth,

Ik heb de laatste versie 1.6.6 ende lokale API staat aan.
De app werkt alleen bij "hooveren", zou gauw ik instellingen kies krijg ik de foutmelding zoals hierboven.
Mijn PC draait W11pro.
De kale telegram output is:

{"wifi_ssid":"schutters","wifi_strength":28,"smr_version":50,"meter_model":"ISKRA 2M550E-1013","unique_id":"4530303533303037343334313938383139","active_tariff":1,"total_power_import_kwh":9796.033,"total_power_import_t1_kwh":5484.305,"total_power_import_t2_kwh":4311.728,"total_power_export_kwh":4101.182,"total_power_export_t1_kwh":1195.393,"total_power_export_t2_kwh":2905.789,"active_power_w":1878,"active_power_l1_w":1891,"active_voltage_l1_v":235.1,"active_current_l1_a":8.043,"voltage_sag_l1_count":4,"voltage_swell_l1_count":5,"any_power_fail_count":8,"long_power_fail_count":5,"total_gas_m3":5801.138,"gas_timestamp":230115113503,"gas_unique_id":"4730303738353635353930353331343230","external":[{"unique_id":"4730303738353635353930353331343230","type":"gas_meter","timestamp":230115113503,"value":5801.138,"unit":"m3"}]}

Succes, ik hoop dat je de bug vindt.

• Daveth
ewf schreef op zondag 15 januari 2023 @ 11:38:
Beste Daveth,

Ik heb de laatste versie 1.6.6 ende lokale API staat aan.
De app werkt alleen bij "hooveren", zou gauw ik instellingen kies krijg ik de foutmelding zoals hierboven.
Mijn PC draait W11pro.
De kale telegram output is:

{"wifi_ssid":"schutters","wifi_strength":28,"smr_version":50,"meter_model":"ISKRA 2M550E-1013","unique_id":"4530303533303037343334313938383139","active_tariff":1,"total_power_import_kwh":9796.033,"total_power_import_t1_kwh":5484.305,"total_power_import_t2_kwh":4311.728,"total_power_export_kwh":4101.182,"total_power_export_t1_kwh":1195.393,"total_power_export_t2_kwh":2905.789,"active_power_w":1878,"active_power_l1_w":1891,"active_voltage_l1_v":235.1,"active_current_l1_a":8.043,"voltage_sag_l1_count":4,"voltage_swell_l1_count":5,"any_power_fail_count":8,"long_power_fail_count":5,"total_gas_m3":5801.138,"gas_timestamp":230115113503,"gas_unique_id":"4730303738353635353930353331343230","external":[{"unique_id":"4730303738353635353930353331343230","type":"gas_meter","timestamp":230115113503,"value":5801.138,"unit":"m3"}]}

Succes, ik hoop dat je de bug vindt.
Zou jij deze test versie willen proberen?
https://drive.google.com/...gSeKVVT3/view?usp=sharing
Ik hoor het graag van je of dit de oplossing is.

• ewf
Prima, deze versie werkt!

Alleen zou het handig zijn als bij "hooveren" niet direct het display opkomt, je moet verdraaid snel rechts klikken om in het menu te komen, een seconde extra zou fijn zijn.

Bedankt voor je snelle respons!! (en dat op zondag!).

• ron321
  • Registratie: November 2020
@ewf Je kan toch ook rechts klikken terwijl het "display" in beeld staat?
Bij een oudere versie iig wel.

WPB Ariston Nuos Plus 200, SolarEdge 4000H, 8x Trina Solar 320Wp All black 185°/32°, 6x Trina Solar 320Wp All black 185°/10°, Mitsubishi Electric MXZ-2F42 VF + MSZ-EF35VGK-S + MLZ-KP25 VF, WP Atag Energion M Light 50

• ewf
Ron,

Helaas dat gaat niet. Maar ik kan er nu mee werken, moet alleen wel snel zijn. ;-)

Als je het in een volgende release doet is het prima.

Goeie zondag.

• Daveth
ewf schreef op zondag 15 januari 2023 @ 15:50:
Ron,

Helaas dat gaat niet. Maar ik kan er nu mee werken, moet alleen wel snel zijn. ;-)

Als je het in een volgende release doet is het prima.

Goeie zondag.
Waarschijnlijk heb je icoontje op verbergen staan in je systray, als je deze zichtbaar naast je klok rechtsonderin zet dan zou je dat probleem niet moeten hebben.

• ewf
Correct!

Deze tevreden gebruiker is blij! Bedankt.

• witalik
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18-01 12:28
Kan het kloppen dat ik een melding krijg over een trojaans paard van de HWS.zip ??

Trojan:Script/Wacatac.H!ml

file: C:\Users\*****\Downloads\HWS.zip

• Guppekop
  • Laatst online: 24-01 19:17
Daveth schreef op zondag 15 januari 2023 @ 12:46:
[...]

Zou jij deze test versie willen proberen?
https://drive.google.com/...gSeKVVT3/view?usp=sharing
Ik hoor het graag van je of dit de oplossing is.
Deze versie werkt bij mij ook! Sorry voor de late reactie!

• Daveth
witalik schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 10:49:
Kan het kloppen dat ik een melding krijg over een trojaans paard van de HWS.zip ??

Trojan:Script/Wacatac.H!ml

file: C:\Users\*****\Downloads\HWS.zip
Zoals al meerdere keren is aangeven in deze topic, dit is een "False Positive" melding van je virusscanner, deze kan je insturen (meestal via je eigen virusscanner software) en daar geef je aan dat het een "False Positive" is en dan testen zij hem en zetten ze dit programma/versie op een whitelist.

• Daveth
Bug opgelost dat het programma crasht bij een bepaalde type slimme meter, dit aangepast.
Met dank aan @Martin123t en @ewf voor het testen en aanleveren van data.
Versie 1.6.7 staat klaar in de eerste post.

[Voor 8% gewijzigd door Daveth op 21-01-2023 16:54]

• Predge
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 24-03 15:07
moeskoetie schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 16:09:
er is een originele browser app voor windows van Homewizzard
Deze: https://hwenergy.app/

• wnkerkhoven
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 26-01 13:04
het werkt helemaal zoals je aangaf.! Knap gedaan, ik ben er blij mee. Succes! :)

• OpaDus
  • Laatst online: 22:11
Dit topic geheel doorgelezen.

Ben erg geïnteresseerd in het uitlezen van de Vattenfall Warmtelink naar windows PC.

Ik heb al een HomeWizard Wi-Fi P1 meter liggen.
Maarja....software....etc ????
Wat zijn de mogelijkheden, na het lezen van volgende topic op Tweakers van Herre Zwart::
Herre Zwart schreef op maandag 30 januari 2023 @ 00:55:
Wil je weten hoe ik de Warmtelink van Vattenfal gekoppeld kreeg met Domoticz?
Lees het hier: Herre Zwart in "Zo koppelde ik Warmetelink van Vattenfall aan Domoticz"
Wie wil er meedenken? :)

[Voor 25% gewijzigd door OpaDus op 30-01-2023 12:06]

• Leoniq
  • Registratie: Februari 2022
  • Nu online
Beste allemaal, ik heb 3 homepluggen besteld op 26 Jan en betaald. Inpakbevestiging en nog geen track and tracé. Heb mailtje gestuurd maar geen antwoord. Wellicht kan iemand me hier een suggestie geven. Als je vandaag besteld zijn ze volgens site donderdag binnen. Bvd.

• ron321
  • Registratie: November 2020
@Leoniq Dit is het verkeerde topic. Gewoon ff afwachten.

WPB Ariston Nuos Plus 200, SolarEdge 4000H, 8x Trina Solar 320Wp All black 185°/32°, 6x Trina Solar 320Wp All black 185°/10°, Mitsubishi Electric MXZ-2F42 VF + MSZ-EF35VGK-S + MLZ-KP25 VF, WP Atag Energion M Light 50

• Metselaar1973
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 07-02 20:45
Hoe kan ik mijn P 1 meter uitlezen op mijn computer moet ik daar wat speciaals voor downloaden?

• MarviinL
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 15:13
Metselaar1973 schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 18:22:
Hoe kan ik mijn P 1 meter uitlezen op mijn computer moet ik daar wat speciaals voor downloaden?
Heb je het start bericht gelezen?

[Voor 36% gewijzigd door MarviinL op 02-02-2023 07:30]

• Metselaar1973
nee helaas! waar kan ik dit vinden ?

• Metselaar1973
Het is mij net gelukt kan nu de drie fasen apart zien de ampère en het voltage!

• Noord27
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 26-03 23:10
Hoi,

Vandaag geprobeerd het programma te laten koppelen met de Wifi P1 meter. Echter blijkt het programma de meter bij automatisch zoeken niet te kunnen vinden. Ik probeer het werkend te krijgen op een vaste PC met LAN aansluiting (wel in hetzelfde thuis netwerk); zou dat er mee te maken kunnen hebben?

Ik weet het IP adres van de Wifi P1 meter, maar zelfs als ik die handmatig invoer krijg ik een error dat het ingevoerde IP adres niet klopt.

@Daveth

• Daveth
Noord27 schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 20:16:
Hoi,

Vandaag geprobeerd het programma te laten koppelen met de Wifi P1 meter. Echter blijkt het programma de meter bij automatisch zoeken niet te kunnen vinden. Ik probeer het werkend te krijgen op een vaste PC met LAN aansluiting (wel in hetzelfde thuis netwerk); zou dat er mee te maken kunnen hebben?

Ik weet het IP adres van de Wifi P1 meter, maar zelfs als ik die handmatig invoer krijg ik een error dat het ingevoerde IP adres niet klopt.

@Daveth

[Afbeelding]
Heb je de API wel geactiveerd zoals in de eerste post vermeld is?

• Noord27
@Daveth

Jazeker. Die staat aan.

• Noord27
Ter aanvulling:

Als ik hem op mijn laptop zoek, dan wordt hij gevonden op het IP adres wat ik hierboven heb vermeld.
Bij zoeken op een PC met vaste lijn binnen hetzelfde netwerk, dan wordt er niets gevonden. Zelfs niet als ik handmatig het juiste IP adres op geef.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:41

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Noord27 schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 16:21:
Ter aanvulling:

Als ik hem op mijn laptop zoek, dan wordt hij gevonden op het IP adres wat ik hierboven heb vermeld.
Bij zoeken op een PC met vaste lijn binnen hetzelfde netwerk, dan wordt er niets gevonden. Zelfs niet al ik handmatig het juiste IP adres op geef.
Dan zit er ergens in je netwerk wellicht een apparaat dat een scheiding veroorzaakt tussen je LAN en WLAN? Zit die PC wel in dezelfde IP reeks als je laptop en HW apparaten?

Kan je vanaf je PC wel je laptop pingen en vice versa?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Noord27
@Orion84

De vaste PC zit in de serie 192.168.2xxx
Laptop waarop het programma werkt en waarop de Wifi P1 meter zit in serie 192.168.68xxx

Netwerk bestaat uit een KPN modem met daarop vaste LAN aansluitingen, waarvan 1 LAN aansluiting in gebruik is door een Deco m4 mesh systeem wat de Wifi in huis verzorgd. Wifi op de KPN modem staat uit.

Scheiding tussen LAN en WLAN zegt mij niets. Maar klinkt als een logische verklaring.

[Voor 4% gewijzigd door Noord27 op 09-02-2023 16:43]

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:41

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Klinkt alsof dat Deco M4 ingesteld staat als router, waardoor je vanaf de LAN aansluitingen van je KPN modem, niet bij apparaten die aan wifi hangen kan komen. Dus even in de instellingen van de Deco duiken.

Of je PC zo aansluiten dat ie ook achter die Deco hangt, dat zal het probleem ook wel oplossen.

Of wifi van je kpn modem aanzetten en de homewizards daar aan linken (als dat bereik goed genoeg is). Dan kan je er zowel vanaf de clients van het kpn modem als vanachter de Deco bij.

[Voor 40% gewijzigd door Orion84 op 09-02-2023 16:51]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Daveth
Noord27 schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 16:40:
@Orion84

De vaste PC zit in de serie 192.168.2xxx
Laptop waarop het programma werkt en waarop de Wifi P1 meter zit in serie 192.168.68xxx

Netwerk bestaat uit een KPN modem met daarop vaste LAN aansluitingen, waarvan 1 LAN aansluiting in gebruik is door een Deco m4 mesh systeem wat de Wifi in huis verzorgd. Wifi op de KPN modem staat uit.

Scheiding tussen LAN en WLAN zegt mij niets. Maar klinkt als een logische verklaring.
Je moet minimaal dit kunnen openen in een browser http://JOUW_P1_METER_IP/api/v1/telegram
Werkt dit niet dan zit er iets niet goed in je netwerk.

Kan jij je avatar aanpassen zodat je niet het logo van mij programma gebruikt die ik ook voor dit forum gebruikt?
Het maakt het geheel erg onoverzichtelijk voor mij.

• PCJR
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:05
Supervet....

draait prima hier. 3x25A.

Wat helemaal de bom zou zijn als t op mn SamsungS22 zou draaien, en als het scherm rood knalt als er op 1 fase 24A de laan uit ging :)

|| Phono Solar 18x415wp + Deye 12K-SG04LP3-EU + 16x120Ah LiFePo4 + DalyBMS ||

• Greggy
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 25-03 17:46
Hallo,

Voor een of andere reden blijft de app het verkeerde IP opslaan.

Als ik scan doe gaat die een voor de ip's af, hij vindt hem dan ook.

Klik op opslaan.

Maar als ik deze dan sluit en weer opstart, staat het verkeerde IP erin.

P1 meter = 192.168.1.122
Waarde waar de app steeds mee afkomt = 192.168.1.147

Kan ik dit ergens in een ini file ofzo aanpassen?

euhm !!!

• espada01
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19:58
Nadat het programma lange tijd prima heeft gewerkt, werkt het nu al een tijdje niet meer.
Dat wil zeggen, er verschijnt geen pop up venster meer. Een rechter muisknop toont geen menu of het menu verschijnt met flinke vertraging maar werkt niet. Uninstall, opnieuw installeren, updaten niets werkt.
Uiteindelijk blijkt de oorzaak eenvoudig. Het programma onthoud het ingegeven IP adres via het register maar heeft niet door dat na een herstart van het lokale netwerkt mijn P1 meter werd voorzien van een ander ip adres. Voor nu de heb ik handmatig de registersleutel bijgewerkt met het juiste ipadres en alles werkt nu ook weer meteen weer perfect. (Computer\HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Nend Software\HWstats)
Wellicht is dit in een soort controle routine op te lossen?

• Daveth
espada01 schreef op zondag 26 februari 2023 @ 13:15:
Nadat het programma lange tijd prima heeft gewerkt, werkt het nu al een tijdje niet meer.
Dat wil zeggen, er verschijnt geen pop up venster meer. Een rechter muisknop toont geen menu of het menu verschijnt met flinke vertraging maar werkt niet. Uninstall, opnieuw installeren, updaten niets werkt.
Uiteindelijk blijkt de oorzaak eenvoudig. Het programma onthoud het ingegeven IP adres via het register maar heeft niet door dat na een herstart van het lokale netwerkt mijn P1 meter werd voorzien van een ander ip adres. Voor nu de heb ik handmatig de registersleutel bijgewerkt met het juiste ipadres en alles werkt nu ook weer meteen weer perfect. (Computer\HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Nend Software\HWstats)
Wellicht is dit in een soort controle routine op te lossen?
Dat zit er al in, zodra het programma 1x verbinding met de P1 meter heeft gehad haalt hij het serie nummer van het apparaat binnen en maak dan voortaan via MDNS verbinding met de P1 meter.
Veranderd het IP adres word deze automatisch herkend (via MDNS) en dan word deze bij gewerkt.
Het kan zijn dat er in je PC of in je netwerk MDNS word tegengehouden en daardoor niet werkt, als dat zo is moet je zelf telkens als de P1 meter een ander IP adres toegewezen krijgt dit met de hand aanpassen.

• Skippy.75
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 18:31
Bedankt!! Ik heb het werkend.

• BSH
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20:57
Van de week P1 meter aangeschaft en aangesloten
Windows programma geinstalleerd.
Werkt (in 1 keer) perfect.
Bedankt Dave _/-\o_

GRT
Thomas

• SniperEye
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-03 21:42
Het lukt mij niet om de data goed in Excel te krijgen. De export toont mij dit:

time,Total gas used
2022-10-20,7781.279

Wanneer ik in een nieuw excelbestand kies voor Gegevens -> Uit tekstbestand/CSV en vervolgens en in de popup bij scheidingstekens 'komma' selecteer dan is het effect:

time Total gas used
20-10-2022 7781279

Ofwel, de cijfers achter de komma worden samengevoegd tot een getal. Ik heb niet kunnen vinden hoe ik dit kan oplossen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Daveth
SniperEye schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 16:25:
Het lukt mij niet om de data goed in Excel te krijgen. De export toont mij dit:

time,Total gas used
2022-10-20,7781.279

Wanneer ik in een nieuw excelbestand kies voor Gegevens -> Uit tekstbestand/CSV en vervolgens en in de popup bij scheidingstekens 'komma' selecteer dan is het effect:

time Total gas used
20-10-2022 7781279

Ofwel, de cijfers achter de komma worden samengevoegd tot een getal. Ik heb niet kunnen vinden hoe ik dit kan oplossen.
Kan ik je niet bij helpen dit is een Excel ding, gooi dit probleem eens op een forum waar je excel vragen neer kan leggen.
Je kan wel de data gelijk naar excel exporteren van uit dit programma.

• SniperEye
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-03 21:42
Ik heb een eenvoudige workarround bedacht:

In het csv-bestand middels vervangen de punten vervangen door een letter. Vervolgens het bestand geïmporteerd in een excelwerkblad zoals elk csv-bestand wordt ingelezen.

Je krijgt nu datums in een aparte kolom en het getal met de letter er tussenin in een andere kolom.

Vervolgens in die kolom middels vervangen de letter vervangen voor een komma, cellen opmaken als getal met 3 decimalen en klaar.
Pagina: 1 ... 6 7 8 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee