wfveennl schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 15:52:
[...]
Nou dat speuren heb ik al gedaan en voor de NAS is op dit moment de docker-optie de enige optie mits je, als ik het goed begrijp, een nieuwer model NAS hebt met een andere firmware.
Maarrr, zoals ik al aangaf in mijn bovenstaande post, op het Roon forum heeft een Room medewerker aangegeven om in onze situatie nog even geen actie te ondernemen.... Als jij nog andere infomatie kan vonden houdt ik mij uiteraard aanbevolen.
Heb Roon weer aan de praat op mijn Synology DS916+, zonder gebruik van Docker container zoals ik Roon altijd gebruikt heb.
Ik zat nog op een wat oudere DSM versie (het OS van Synology) toen het mis ging bij een recente Roon update. Deze updates gaven al vanaf het begin dat ik Roon gebruik nooit problemen. Tot onlangs dus.
Het OS van de Synology bijgewerkt naar de allerlaatste versie. Daarna het RoonServer.spk van
https://roononnas.org/ gedownload en een nieuwe installatie in nieuwe Roon map uitgevoerd. Daarna kon ik er met de Roon client weer in, echter was alles leeg uiteraard. Een backup teruggezet wat lukte vanuit het Roon menu, al was mijn backup ouder dan gewenst. Toen maar even de Roon client afgesloten, ook het pakket gestopt op de Synology en de mappen "RoonServer" en 'RoonGoer" uit de oude Roon map van voor die laatste update van toen het mis ging gekopieerd naar de nieuwe Roon map. Roon pakket weer gestart op de Synology, client opnieuw gekoppeld en alles was weer hoe ik hem onlangs achter liet toen ik er nog wel in kon. Wel meteen even de backupmap aangepast naar een nieuwe. Alles lijkt het te doen zoals verwacht.
Wellicht heeft iemand hier wat aan.