Na 1,5 jaar gebruik gemaakt te hebben van Roon en Audirvana Studio uiteindelijk besloten om met Roon verder te gaan.
Recentelijk een lifetime abonnement afgesloten voordat de prijzen nog verder omhoog gaan.
Roon Core in de huiskamer draaiende op mijn 2017 MacBook Air. En deze voorziet ook de muziek aldaar.
Eigen muziek op een externe USB 3.0 2 tb harde schijf van Western Digital, en streamen via Qobuz Studio en Tidal HiFi Plus.
Mijn luister setup is mijn 2020 M1 MacBook Pro aangesloten op een iFi Zen DAC V2 en Presonus Eris E4.5 BT monitor speakers.
Draait als een speer. Ik heb Roon ARC ook draaiende, dus gebruik ik eigenlijk de Tidal en Qobuz apps niet meer onderweg op mijn iPhone. Maar doe nu alles met Roon ARC.
Mijn Roon Core (1,8 GHz i5 dual core CPU in mijn 2017 MacBook Air tezamen met 8 gb RAM en 256 gb SSD) doet stil zijn werk. En heeft geen moeite om mijn Harman Kardon Citation 1 speakers in stereo mode via Chromecast te laten spelen, en tegelijkertijd meerdere endpoints aan te sturen.
Ik doe niet aan upsampling of andere vormen van DSP.
Alleen rechtstreeks op mijn MacBook Pro via Audirvana Studio wil ik wel eens stoeien met DSD upsampling op de iFi.

Mijn huidige abonnement met Audirvana loopt in juli af, en ga ik niet meer verlengen.
Blijft toch een van de tracks die in mijn persoonlijk top 10 staan.
[
Voor 5% gewijzigd door
SandsOfArrakis op 21-12-2022 17:12
]
He who controls the Spice, controls the Universe.