Webshoppen vanaf 1-7-'21: BTW betalen bij aankoop buiten EU

Pagina: 1 ... 7 ... 21 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:49
glatuin schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 18:51:
[...]

Vraagje, geld nu niet ook de rest ofwel 2 jaar garantie, geen gevaarlijke stoffen zoals weekmakers. En allerlei andere Europese labels van veiligheid etc?
Genoeg spullen die je bij Ali kan kopen kunnen/liggen al bij Amazon magazijnen. En worden vaak ook nog in een Amazon doos verzondenšŸ˜€

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vette73
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-04 18:39
glatuin schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 18:51:
[...]

Vraagje, geld nu niet ook de rest ofwel 2 jaar garantie, geen gevaarlijke stoffen zoals weekmakers. En allerlei andere Europese labels van veiligheid etc?
Eerlijk gezegd heb ik geen idee, en om eerlijk te zijn, het zal m'n ........

In het Volkskrant artikel wordt wel gesproken over "dat er strenger gekeken wordt naar onder meer de Europese veiligheidsvoorschriften. Speelgoed en elektronica die voor de Europese markt zijn bestemd, moeten aan strenge veiligheidsregels voldoen."
Garantie is al eerder over gezeurd door de consumentenbond.

Mijn persoonlijke mening is dat, als je bewust goedkoop in China koopt, je ook niet moet zeuren over kwaliteit en garantie.
En zelfs als je garantie kan claimen geldt, in mijn ogen, dat je als klant moet accepteren dat je het terug moet sturen naar waar het vandaan komt. China dus.

Koop je bij een EU-dropshipper of een EU-shop, dan betaal je meer, maar mag je ook EU kwaliteit en dus ook garantie verwachten. Met een return adres binnen Europa.

[ Voor 9% gewijzigd door Vette73 op 19-06-2021 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:15

de Peer

under peer review

loki504 schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 20:18:
[...]

Genoeg spullen die je bij Ali kan kopen kunnen/liggen al bij Amazon magazijnen. En worden vaak ook nog in een Amazon doos verzondenšŸ˜€
Maar wat zegt dat? Amazon is slechts het platform. Dus voor garantie of schadeclaims moet je bij de verkoper (die handelt op Amazon) zijn lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vette73
de Peer schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 20:56:
[...]

Maar wat zegt dat? Amazon is slechts het platform. Dus voor garantie of schadeclaims moet je bij de verkoper (die handelt op Amazon) zijn lijkt me.
Ali is toch ook slechts een platform?
Verschil is in het beste (of slechtste) geval dat Amazon een Europees bedrijf is en dat Ali dat niet is (tenminste ik heb nog nergens kunnen vinden dat Ali ook in de EU gevestigd is).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeerob
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-04 19:54
https://chinafans.nl/btw-invoerrechten-gids/
Deze website heeft bij Ali nagevraagd of en wanneer je daar de BTW vooraf kan betalen.
Het antwoord was dat BTW betalen al in juni van start zou gaan.
Verder bevat deze site ook een nuttig overzicht van de regels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:49
de Peer schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 20:56:
[...]

Dat spullen nu ook al met spullen die uit de EU verscheept worden. en als Ali dus een eigen magazijn zou plaatsen hier er weinig verandert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:51
Zeerob schreef op zondag 20 juni 2021 @ 11:20:
https://chinafans.nl/btw-invoerrechten-gids/
Deze website heeft bij Ali nagevraagd of en wanneer je daar de BTW vooraf kan betalen.
Het antwoord was dat BTW betalen al in juni van start zou gaan.
Verder bevat deze site ook een nuttig overzicht van de regels.
Iets zegt mij dat dit niet klopt...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0rFPh704iZIGphLwrzxMCBL1E0o=/800x/filters:strip_exif()/f/image/eh3dWlFXrV2Zt3dJTtJL8YBn.png?f=fotoalbum_large

Als er hier BTW inzit, zit dat dan reeds in de prijs verwerkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 13:55
Bij een dollar prijs zou ik al helemaal niet verwachten dat er BTW wordt afgedragen. Begin eens met het juiste land van levering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glatuin
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 19:23
frickY schreef op zondag 20 juni 2021 @ 11:59:
Bij een dollar prijs zou ik al helemaal niet verwachten dat er BTW wordt afgedragen. Begin eens met het juiste land van levering.
De slimme AE koper rekent af in dollars, is nl goedkoper (AE pakt wat winst op de conversie). Maar goed ook in euro's nog geen BTW toegevoegd.

[ Voor 4% gewijzigd door glatuin op 20-06-2021 12:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• azerty
frickY schreef op zondag 20 juni 2021 @ 11:59:
Alfteveradres is in Belgiƫ hoor ;) Dus BTW zou er bij moeten zitten.

Maar goed, U vraagt, wij draaien, Euro instellingen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RabmD2c3MEA3PJGC54oCkWtbZlI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7D2MGwvHQ7o7QZilyM5jpIhZ.png?f=fotoalbum_large

Nu kan ik potentieel 2 pakjes weigeren binnenkort, want ik ga heus geen 2 keer €15 invoerkosten aan BPost betalen :+

Edit:

Er zit (als ik de $ naar € omreken), 7 cent verschil op. Lijkt me dus sowieso al niet dat dat de "toegevoegde" BTW zou zijn :+ Dus ofwel zit de BTW al in de prijs (lijkt me sterk), ofwel zit er nog steeds geen BTW bij...

Eventjes gekeken op een product dat ik in mei besteld heb:
€1.29 toen versus €1.39 "sale" price morgen. Daar zit de BTW ook duidelijk nog niet bij...

[ Voor 26% gewijzigd door azerty op 20-06-2021 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:34

aawe mwan

Wat ook leuk is:

azerty schreef op zondag 20 juni 2021 @ 11:56:
[...]
Als er hier BTW inzit, zit dat dan reeds in de prijs verwerkt?
Nee, de door Alie toegevoegde BTW (die Alie gaat afdragen) komt in een apart vakje te staan.
Op hun website kan je zien hoe dat er bij andere landen uit ziet, als je zoekt naar "EU TAX".

ā€žIk kan ook ICT, want heel moeilijk is dit nietā€

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
aawe mwan schreef op zondag 20 juni 2021 @ 12:41:
[...]

Nee, de door Alie toegevoegde BTW (die Alie gaat afdragen) komt in een apart vakje te staan.
Op hun website kan je zien hoe dat er bij andere landen uit ziet, als je zoekt naar "EU TAX".
Dan klopt het statement dat AE aan chinafans.nl gegeven heeft duidelijk niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:34

aawe mwan

Wat ook leuk is:

azerty schreef op zondag 20 juni 2021 @ 12:53:
[...]
Dan klopt het statement dat AE aan chinafans.nl gegeven heeft duidelijk niet :)
Ik hoop dat je doorhebt dat die site een fansite van een hobbyist is?

Het ā€žstatement van Aliexpressā€, is een chat met de helpdesk (datum onbekend) van Christian uit Nederland, waar hij als antwoord krijgt dat op dat moment het plan was om per 8 juni BTW te gaan heffen.
Maar in dezelfde zin staat ā€žexact time to be confirmedā€.

Zoals je kunt zien in de checkout van Aliexpress is 8 juni dus niet gelukt.

ā€žIk kan ook ICT, want heel moeilijk is dit nietā€

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
Dan houd ik de grote bestellingen nog wat achter :p

Die 2 led strips kunnen mij gestolen worden als ik daar inklaringskosten op moet betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarwo
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17-06-2023
Vette73 schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 12:04:
[...]

dient tot het creeren van acceptatie van de nieuwe regels en misschien wel angst om buiten de EU te shoppen.
ik ben opgelucht dat het al wordt besproken, dan hoef ik er niet mijn hoofd voor op het hakblok te zetten. Dit is natuurlijk de spijker op de kop en waarom kan zo'n 'volkskrant' niet eerder met dit soort nieuws komen. Dit is 19 juni 2021. Men had dik anderhalf jaar tijd om er wat over te verslaan en dit speelt nog veel langer achter de schermen. Hoezo oneerlijke gedeclareerde waardes? Ten eerste: je weet eigenlijk amper wat het waard is. Zoals een tweaker het hier ooit prima omschreef "het echte bedrag voor de Chinees dit het maakte is vele malen lager" Dus als een dropshipper een $5 product doorverkooopt voor $11 zou dit weinig uit mogen maken, bovendien is dit nog altijd dik onder de toegestane 22 EUR. Ten tweede zijn er ook tal van verkopers die zich aan de regels hielden. Ik heb slechts een ene keer gevraagd of het bedrag van een lamp kon worden verdeeld, lagere aankoopwaarde en hogere verzendkosten en de verkoper wilde er niet aan meewerken. Ten slotte wordt alles enkel van een zijde bekeken, niemand zal ooit eens kritisch durven zijn op de prijzen in Europa, de verzendkosten zijn nooit te hoog, maar als het ergens goedkoper kan is dat natuurlijk het probleem. En waarom dan niet voornamelijk aankopen uit China moeilijker maken, maar meteen van buiten de hele EU? Dit doen ze niet voor het geld, maar om het jou te ontmoedigen. Over een tijdje verwacht ik dat alle belastingen, kosten, bijdragen (opnieuw) worden verhoogd omdat politiekers vinden dat het moest. En wat doen we dan, we slikken het wel weer.

[ Voor 2% gewijzigd door Jarwo op 21-06-2021 01:29 . Reden: woordkeuze ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarwo
skoozie schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 11:20:
Wel apart trouwens dat postnl altijd 13 euro kosten inrekening bracht en
maar pas op, dat kan worden verhoogd en gewijzigd. In mijn herinnering werd het verplichte eigen risico van 75 EUR bij ziektekostenverzekeraars (ik weet het echt even niet meer) geĆÆntroduceerd en binnen no time zitten we op € 385, ook toen was een argument om men te ontmoedigen om voor onbelangrijke zaken allerlei medische kosten vergoed te krijgen.
En een gevaar is dat de btw opnieuw kan worden verhoogd naar 25% en de afhandelingskosten alsnog ingevoerd gaan worden..21% btw is al bijna een kwart van je aankoopbedrag, hĆØ.

[ Voor 7% gewijzigd door Jarwo op 21-06-2021 02:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarwo
Ramoncito schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 19:02:

Ik denk echter dat die berg rommel nu wel gaat slinken, ik zag dat TV-programma waarin ze een pakket onbestelbare Ali-pakketjes konden kopen (die worden blijkbaar bulk verkocht aan opkopers) en het is veelal onzinnige prullaria zoals plastic oorbellen. Wat dat betreft vind ik de ontwikkeling wel goed.
Dit zijn naar mijn mening weer van die "de Volkskrant" voorbeelden, alleen de slechte gevallen laten zien. Ik heb al eerder een programma gezien over bestelschaamte en daar deed men niets anders dan zo'n slecht mogelijk beeld te tekenen over de luie, verwende besteller. Wie draagt eigenlijk tegenwoordig nog oorbellen? De moderne westerse vrouw draagt ze bijna niet meer, laat staan van plastiek. Ik heb een keer een geschenkzakje met twee waardeloze oorbellen cadeau gekregen bij een matrashoes. Misschien waren dat diezelfde oorbellen. Ik vermoed een negatief geschetst beeld, wederom om aankopen uit China te gaan ontmoedigen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 17:55
@Jarwo ziektekostenverzekering was 150 bij aanvang. En ondertussen al 5 jaar stabiel. Bij een nieuw systeem kan je niet verwachten dat het allemaal direct goed staat kwa kostenverdeling.

En iedereen begrijpt dat wanneer een pakketje van 70 cent met gratis verzending van China naar NL bij je thuis wordt bezorgt.... Dat wordt ergens gesubsidieerd.

We hebben ook gewoon jarenlang belasting ontdoken, en nu zijn we boos dat ze dat afpakken. Waarom is het eerlijk dat ik een nl winkel wel netjes BTW betaal (waarmee weer allerlei benodigdheden gefinancierd worden) maar vanuit China niet?

Veel mensen balen gewoon dat een belasting-loophole is aangepakt. Als bedrijven dat doen spreken we allemaal schande. Als het onszelf nu gebeurt is het opeens bescherming van de markt, onzin en oneerlijk.....

[ Voor 6% gewijzigd door Waah op 21-06-2021 07:44 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Vette73
Waah schreef op maandag 21 juni 2021 @ 07:44:
We hebben ook gewoon jarenlang belasting ontdoken, en nu zijn we boos dat ze dat afpakken. Waarom is het eerlijk dat ik een nl winkel wel netjes BTW betaal (waarmee weer allerlei benodigdheden gefinancierd worden) maar vanuit China niet?

Veel mensen balen gewoon dat een belasting-loophole is aangepakt. Als bedrijven dat doen spreken we allemaal schande. Als het onszelf nu gebeurt is het opeens bescherming van de markt, onzin en oneerlijk.....
Waar is belasting ontdoken? En waar zit de loophole?

Uit het Volkskrant artikel:
De Europese Commissie riep de btw-vrijstelling in 1983 in het leven om te voorkomen dat de douane te veel tijd kwijt was aan het inklaren van goederen met een lage waarde. Daar valt zo weinig belasting over te heffen dat het innen meer kost dan dat het oplevert, was het idee.
Het gaat om een vrijstelling die bewust is geintroduceerd omdat de kosten van het innen van de belastingen meer kost dan het oplevert.
Iets buiten de EU kopen <22 Euro kan dan nooit 'belasting ontduiking' zijn en ook niet 'het gebruikmaken van een loophole'

Het enige verschil tussen 1983 en nu is dat het volume (enorm) is toegenomen.
Dat het innen van een paar Euro aan btw nog steeds meer kost dan het oplevert is nog steeds het geval, alleen worden die kosten nu bij de consument gelegd.

Het kan niet anders zijn dan dat dit een centenkwestie is, gecombineerd met het ontmoedigenvan shoppen buiten de EU. Protectionisme dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hortz
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:13
Ik zie het toch meer als het speelveld gelijk trekken.
Het is toch raar dat als je het product uit land A koopt dat je wel 21% belasting betaald, maar als je uit land B koopt dit niet opgaat? Zeker in deze wereld waar een pakketje versturen zo gedaan is.

Al met al boeit het ook niet hoe je er tegen aankijkt. Straks gaan we gewoon op alles BTW betalen en dit zijn gewoon de feiten.

Het is vooral interessant hoe de bedrijven dit gaan oplossen en qua innen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Vette73 schreef op maandag 21 juni 2021 @ 09:48:
[...]
Waar is belasting ontdoken? En waar zit de loophole?

Uit het Volkskrant artikel:

[...]
Het gaat om een vrijstelling die bewust is geintroduceerd omdat de kosten van het innen van de belastingen meer kost dan het oplevert.
Iets buiten de EU kopen <22 Euro kan dan nooit 'belasting ontduiking' zijn en ook niet 'het gebruikmaken van een loophole'

Het enige verschil tussen 1983 en nu is dat het volume (enorm) is toegenomen.
Dat het innen van een paar Euro aan btw nog steeds meer kost dan het oplevert is nog steeds het geval, alleen worden die kosten nu bij de consument gelegd.

Het kan niet anders zijn dan dat dit een centenkwestie is, gecombineerd met het ontmoedigenvan shoppen buiten de EU. Protectionisme dus.
Net alsof je niet weet dat er (vaak) een sub 22 euro waarde/gift op het pakketje werd neergezet terwijl dat niet zo was.

Gelukkig is in die 40 jaar de technologie zo ver vooruit gegaan dat het online gewoon vooraf makkelijk te regelen en af te dragen is.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vette73
YakuzA schreef op maandag 21 juni 2021 @ 10:24:
[...]

Net alsof je niet weet dat er (vaak) een sub 22 euro waarde/gift op het pakketje werd neergezet terwijl dat niet zo was.

Gelukkig is in die 40 jaar de technologie zo ver vooruit gegaan dat het online gewoon vooraf makkelijk te regelen en af te dragen is.
Die discussie is hier ook al vaker gevoerd: Het probleem van een te lage waarde opgeven (waardoor er te weinig btw wordt geint) wordt hiermee niet opgelost.
Dat probleem blijft gewoon bestaan.

En je beseft dat er buiten de EU meer bedrijven zijn dan alleen Ali?
Dat vooraf aanmelden is alleen interessant voor grote bedrijven met een grote omzet in de EU, maar niet voor al die miljoenen andere shops buiten de EU die nu ook klanten binnen de EU hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Vette73 schreef op maandag 21 juni 2021 @ 10:39:
[...]

Die discussie is hier ook al vaker gevoerd: Het probleem van een te lage waarde opgeven (waardoor er te weinig btw wordt geint) wordt hiermee niet opgelost.
Dat probleem blijft gewoon bestaan.
Dat probleem wordt juist grotendeels opgelost.

Zodra iemand hiermee betrapt wordt, komt die mogelijk op een ioss zwarte lijst te staan, elke grote buitenlandse partij die dit regelt voor zijn resellers (ebay, amazon, ali) zal er echt wel op toezien dat er niet mee gesjoemeld wordt.

Verder kan een amazon/ebay/ali de verkoop prijs direct met IOSS omzetten, en kan de verkoper zelf daar dus niet meer mee sjoemelen.

[ Voor 10% gewijzigd door YakuzA op 21-06-2021 11:28 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Net een bestelling geplaatst bij Ali in de Sale, scheelt toch aardig wat en ben benieuwd hoe dit afgehandeld gaat worden. Met BTW is het nog goedkoper dan voorheen gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vette73
YakuzA schreef op maandag 21 juni 2021 @ 11:19:
[...]

Dat probleem wordt juist grotendeels opgelost.

Zodra iemand hiermee betrapt wordt, komt die mogelijk op een ioss zwarte lijst te staan, elke grote buitenlandse partij die dit regelt voor zijn resellers (ebay, amazon, ali) zal er echt wel op toezien dat er niet mee gesjoemeld wordt.

Verder kan een amazon/ebay/ali de verkoop prijs direct met IOSS omzetten, en kan de verkoper zelf daar dus niet meer mee sjoemelen.
Blijkbaar neem jij aan dat het grootste deel van de pakketjes van buiten de EU allemaal gekocht worden via 'een grote partij' (zoals Ali, Amazon, Ebay etc.) die I-OSS gaan implementeren.
En al die andere (kleine) buitenlandse shops dan? Die gaan echt niet allemaal I-OSS implementeren. Als die een te lage waarde blijven noemen is er niemand die daar iets aan gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Vette73 schreef op maandag 21 juni 2021 @ 12:29:
[...]

Blijkbaar neem jij aan dat het grootste deel van de pakketjes van buiten de EU allemaal gekocht worden via 'een grote partij' (zoals Ali, Amazon, Ebay etc.) die I-OSS gaan implementeren.
En al die andere (kleine) buitenlandse shops dan? Die gaan echt niet allemaal I-OSS implementeren. Als die een te lage waarde blijven noemen is er niemand die daar iets aan gaat doen.
1 van mijn favoriete hobbyshops heeft al aangegeven niets meer naar EU te gaan versturen om die reden :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vette73
dragon2 schreef op maandag 21 juni 2021 @ 12:31:
[...]

1 van mijn favoriete hobbyshops heeft al aangegeven niets meer naar EU te gaan versturen om die reden :|
Als je daar over nadenkt, dan is dat toch raar?
Waarom zou jij daar niet meer moeten kunnen bestellen? Als jijzelf de inklaringskosten betaalt, dan heeft toch die shop er geen last van?
Of zou dat de bedoeling zijn van de EU?

Ik maak mij bijv. zorgen over het bedrijf waar ik mijn printplaten laat maken. Daarvan weet ik ook nog niet wat die gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Vette73 schreef op maandag 21 juni 2021 @ 12:29:
[...]

Minimaal 95% zal daar onder vallen idd.
Alles wat zonder IOSS aan komt gaat waarschijnlijk (op termijn) direct een douane inspectielijn in en wordt die fraude wel snel opgespoord.
Of partijen als DHL nemen gewoon geen pakketjes aan zonder IOSS etc.

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
Vette73 schreef op maandag 21 juni 2021 @ 12:38:
[...]

Als je daar over nadenkt, dan is dat toch raar?
Waarom zou jij daar niet meer moeten kunnen bestellen? Als jijzelf de inklaringskosten betaalt, dan heeft toch die shop er geen last van?
Of zou dat de bedoeling zijn van de EU?

Ik maak mij bijv. zorgen over het bedrijf waar ik mijn printplaten laat maken. Daarvan weet ik ook nog niet wat die gaat doen.
Ik kreeg dit:

"Good afternoon,

Unfortunately there is likely to be delivery problems coming soon. There are changes to the EU import VAT system and we may have to disable all EU shipping this month.

Please place your orders before 23rd June. Any orders placed after 23rd June may be delayed or disrupted. We may have to completely disable EU shipping after this date.

We are working on a shipping solution for after the 23rd June, but it is likely that it will not be ready in time.

If you want any ingredients before the end of July, please order them before 23rd June. Otherwise there is a risk that we won’t be able to send them.

I am very sorry for the disruption. I hope we don't have to disable shipping to the EU, but it is likely that we do."

Ik vond dit niet een heel duideljik mailtje: verwachten ze de boel nu te gaan fixen ergens in juli/augustus ofzo, of wordt er helemaal niks meer verstuurd naar EU?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vette73
YakuzA schreef op maandag 21 juni 2021 @ 13:08:
[...]

Minimaal 95% zal daar onder vallen idd.
Aan de manier waarop je het stelt denk ik dan maar op te maken dat je meer info hebt dan ik.
Ik heb die info niet, ik ga je dus niet tegenspreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 18:49
dragon2 schreef op maandag 21 juni 2021 @ 13:20:
[...]

Ik kreeg dit:

"Good afternoon,

Unfortunately there is likely to be delivery problems coming soon. There are changes to the EU import VAT system and we may have to disable all EU shipping this month.

Please place your orders before 23rd June. Any orders placed after 23rd June may be delayed or disrupted. We may have to completely disable EU shipping after this date.

We are working on a shipping solution for after the 23rd June, but it is likely that it will not be ready in time.

If you want any ingredients before the end of July, please order them before 23rd June. Otherwise there is a risk that we won’t be able to send them.

I am very sorry for the disruption. I hope we don't have to disable shipping to the EU, but it is likely that we do."

Ik vond dit niet een heel duideljik mailtje: verwachten ze de boel nu te gaan fixen ergens in juli/augustus ofzo, of wordt er helemaal niks meer verstuurd naar EU?
Is onduidelijk inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
Vandaag brief 3 van BPost om te waarschuwen voor extra kosten na 1 juli...

Geen wonder dat ze de inklaringskosten omhoog moeten gooien als ze zoveel brieven versturen om het aan te kondigen :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vette73
Ik heb vandaag een paar bestellingen gedaan waarbij ik mijn I-OSS nummer heb toegevoegd aan mijn adresregels in Ali.
Ben benieuwd hoe die ontvangen gaan worden bij PostNL / de douane.

Ook een bestelling gedaan <€4 (dus btw aanslag <€1) zonder I-OSS nummer om te zien hoe ze daarmee omgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
Vette73 schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 14:13:
Ik heb vandaag een paar bestellingen gedaan waarbij ik mijn I-OSS nummer heb toegevoegd aan mijn adresregels in Ali.

Ook een bestelling gedaan <€4 (dus btw aanslag <€1) zonder I-OSS nummer om te zien hoe ze daarmee omgaan.
Ik heb zo ook een testje lopen met 5 soldeersponsjes (gekocht aan ~0.65$ met free shipping). Ook heel benieuwd... Maar 1 ding is daar reeds zeker voor: als ze daar denken BTW op te kunnen gaan innen met bijbehorende inklaringskosten mogen ze die sponsjes steken waar de soldeerbout heel veel pijn gaat doen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is het format van zo’n I-OSS-nummer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vette73
Verwijderd schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 16:10:
[...]

Wat is het format van zo’n I-OSS-nummer?
Het I-OSS nummer dat ik gekregen heb is gelijk aan mijn btw-nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Voordat het rendabeler wordt om de bestelling van 10x1 euro opeens over meerdere bestellingen te moeten gaan verdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
azerty schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 15:57:
[...]

Ik heb zo ook een testje lopen met 5 soldeersponsjes (gekocht aan ~0.65$ met free shipping). Ook heel benieuwd... Maar 1 ding is daar reeds zeker voor: als ze daar denken BTW op te kunnen gaan innen met bijbehorende inklaringskosten mogen ze die sponsjes steken waar de soldeerbout heel veel pijn gaat doen :+
Uitspraken in die richting worden vaker gedaan hier... Maar je besteld het toch zelf? Terwijl je weet dat die kosten er kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
42erik schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 17:52:
[...]

Uitspraken in die richting worden vaker gedaan hier... Maar je besteld het toch zelf? Terwijl je weet dat die kosten er kunnen zijn.
Tuurlijk, het is een test. Die 0.65$ geef ik wel op dan :p

Voor alle andere items wacht ik wel met bestellen tot ik zeker weet wat AE gaat doen. Ofwel zoals verwacht implementatie van IOSS, en dan is gewoon alles 21% duurder, ofwel moet ik alles in bestellingen gaan groeperen tot juist onder 150€ zodat ik maar 1x kosten moet betalen over de bestelling.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
azerty schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 18:12:
[...]

Tuurlijk, het is een test. Die 0.65$ geef ik wel op dan :p

Voor alle andere items wacht ik wel met bestellen tot ik zeker weet wat AE gaat doen. Ofwel zoals verwacht implementatie van IOSS, en dan is gewoon alles 21% duurder, ofwel moet ik alles in bestellingen gaan groeperen tot juist onder 150€ zodat ik maar 1x kosten moet betalen over de bestelling.
Dus bewust iets bestellen, dat laten fabriceren, dat laten inpakken, dat vanuit China naar hier verschepen, met zo ongeveer als doel het toch te weigeren en dan te zeggen "tja, het is maar 0.65".

Ja, misschien dat de consumptiemaatschappij toch wat is doorgeschoten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
Tjah, dan gaat het naar die opkopers van zakken met AE pakjes en verdienen die er nog iets aan :Y)

Ik ben vooral benieuwd naar het proces wat hierop van toepassing gaat zijn, en dan is 65 dollarcent een mooi leerbedrag. Geraakt het er wel door, dan heb ik geluk en kan ik het gebruiken, zo niet...

en het is nu niet dat dat speciaal voor mij geproduceerd word hƩ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
azerty schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 18:51:
Tjah, dan gaat het naar die opkopers van zakken met AE pakjes en verdienen die er nog iets aan :Y)

Ik ben vooral benieuwd naar het proces wat hierop van toepassing gaat zijn, en dan is 65 dollarcent een mooi leerbedrag. Geraakt het er wel door, dan heb ik geluk en kan ik het gebruiken, zo niet...

en het is nu niet dat dat speciaal voor mij geproduceerd word hƩ
Je weet het proces ook als je wel die 4 euro ervoor neertelt... En dan laat je al die stappen niet voor niets gebeuren. Maar succes met het voor jezelf rechtpraten hoor 😃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
42erik schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 20:58:
[...]

Je weet het proces ook als je wel die 4 euro ervoor neertelt... En dan laat je al die stappen niet voor niets gebeuren. Maar succes met het voor jezelf rechtpraten hoor 😃
€4? Mijn nick geeft misschien een hint, maar BPost vraagt er €15 voor (+BTW daarop).

Dan wordt het geen ~€4.80 zoals bij jullie, maar ~€18.90. Dat is iets te gortig ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• glatuin
azerty schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 21:33:
[...]

€4? Mijn nick geeft misschien een hint, maar BPost vraagt er €15 voor (+BTW daarop).

Dan wordt het geen ~€4.80 zoals bij jullie, maar ~€18.90. Dat is iets te gortig ;)
Wanneer nu heel veel Belgen (liefst allemaal) uit protest ieder een item van 45 ct bestellen en die vervolgens weigeren dan is dat een duidelijk statement aan BPost :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cobb
  • Laatst online: 13-09 01:02
Nooit bij stil gestaan dat dit ook voor 2ehands comics geld die ik uit bijv. de US of de VK laat komen. Ik kan ze soms wel vinden bij Nederlandse winkels maar dan is de prijs x3 of soms hoger...

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:01
Cobb schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 08:10:
Nooit bij stil gestaan dat dit ook voor 2ehands comics geld die ik uit bijv. de US of de VK laat komen. Ik kan ze soms wel vinden bij Nederlandse winkels maar dan is de prijs x3 of soms hoger...
Over bepaalde producten heb je nog extra import heffingen maar over het algemeen wordt er gewoon gekeken naar de waarde + verzendkosten. Nou is de waarde bij iets tweedehands natuurlijk lastig maar alsnog is het gewoon dezelfde regelgeving.

Vind het trouwens nog steeds wel gek dat je anno 2021 nog steeds erg weinig online producten ex BTW/VAT kan kopen als je het toch gaat exporteren. Zie dit heel soms wel eens langskomen bij UK shops na de brexit. Want anders betaal je belasting over belasting.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vette73
Cobb schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 08:10:
Tja, tweede hands spullen......
Als ik een oldtimer importeer van buiten de EU betaal ik 9% btw (laag tarief), maar wanneer ik losse, tweede hands onderdelen voor dezelfde auto (dus precies even oud) importeer betaal ik 21%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17:12

ManiacsHouse

Scheisse!

Dit zegt mij wel weer genoeg.

Om ervoor te zorgen dat juist op goedkope spulletjes btw wordt gerekend, heeft de brancheorganisatie flink gelobbyd.

"Het is dan ook heel goed nieuws voor Nederlandse ondernemers dat het nu zover is", zegt directeur Marlene ten Ham. "De consument zal er minder blij mee zijn, maar de prijzen klopten gewoon niet."

De prijzen klopten niet... Sure. Hoe kan het dan dat als ik spullen bestel(de) in het buitenland (en dan niet alleen China maar ook in VS wél incl BTW...) dingen alsnog goedkoper zijn of überhaupt alleen in het buitenland verkrijgbaar zijn. (of met moeite in NL tegen woekerprijzen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikey3
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 12-09 13:48
ManiacsHouse schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 09:28:

Om ervoor te zorgen dat juist op goedkope spulletjes btw wordt gerekend, heeft de brancheorganisatie flink gelobbyd.

"Het is dan ook heel goed nieuws voor Nederlandse ondernemers dat het nu zover is", zegt directeur Marlene ten Ham. "De consument zal er minder blij mee zijn, maar de prijzen klopten gewoon niet."

De prijzen klopten niet... Sure. Hoe kan het dan dat als ik spullen bestel(de) in het buitenland (en dan niet alleen China maar ook in VS wél incl BTW...) dingen alsnog goedkoper zijn of überhaupt alleen in het buitenland verkrijgbaar zijn. (of met moeite in NL tegen woekerprijzen?)
Ik koop voornamelijk dingen die niet te koop zijn in Nederland en aangezien het z'n niche markt is, zal er ook niemand opduiken verwacht ik zo.

Maar ik begrijp wel dat de telefoonhoesjesverkopers een beetje pissed zijn dat hun hoes voor 19,95 opeens rechtstreeks gekocht werden in China voor minder dan een kwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spasm
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:06
Ben benieuwd of ik nog extra kosten moet gaan betalen voor mijn PWM splitter kabeltje.
Hieronder staat ingeklaard door de douane op 05/06. Dat zou dan toch betekenen dat
ook al komt de levering na 01/07 dat ik gƩƩn extra kosten zou moeten betalen toch ?

Ook vreemd dat er al vanaf 09/06 staat 'levering met lokaal transportbedrijf'.
Ben benieuwd of ik het überhaupt nog ga ontvangen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P8SBoOp1MXf_M-eXu5pnnirQnb0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/eJCcg0GGUJg5NNMy2Ig2FRlm.png?f=user_large

Random WTF

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• naaitsab
  • Registratie: Augustus 2005
ManiacsHouse schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 09:28:

Omdat de loonkosten, belastingen, verzekeringen en kosten van een pand/winkel ook betaald moeten worden. Het is vaak gewoon dozenschuiven en marge pakken. Waarbij ze hun eigen ruiten hebben ingegooid omdat de marge gewoon veel te hoog is. Dit is soms ook gewoon nodig om alle kosten te kunnen betalen. Het probleem is dan ook niet China maar de veel te dure tussenhandel, wat vaak ook niet eens 1 tussenhandel betreft. Oorzaak-gevolg waarbij ze het "probleem" nu aan de verkeerde kant proberen op te lossen. Iets wat natuurlijk faliekant gaat mislukken. Buiten de graaiclubs zou je meer kunnen betekenen door de marge te verlagen door te kijken wat je qua lasten kan verminderen. Maarja dit is weer snel scoren voor de lobby en investeerders.

Verkopers hier zijn ook onderhevig aan Europese/Nederlandse goedkeuring. Niet elk product mag hier verkocht worden of soms nog simpeler wordt niet geĆÆmporteerd omdat men denkt dat er geen markt voor is. Dat laatste is mijn inziens het meest kwalijke dat ze je willen forceren naar een beperkte markt. Mits iets veilig is bepaal ik zelf wel wat ik wil hebben, niet de importeur.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glatuin
Nikey3 schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 09:33:
[...]

Maar ik begrijp wel dat de telefoonhoesjesverkopers een beetje pissed zijn dat hun hoes voor 19,95 opeens rechtstreeks gekocht werden in China voor minder dan een kwart.
Die blijven concurrentie houden, AE wordt slechts 21 procent duurder niet 4 x duurder. Marges van die nl prullaria verkopers moeten echt enorm zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
*knip*

[ Voor 95% gewijzigd door Perkouw op 24-06-2021 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13:14
Oei. Ik bestel niet vaak bij AliExpress, maar had nu best wat netwerk spul nodig. Vorige week aardig wat bestelt. Van te voren nog even gegoogeld, limiet van 22 euro gevonden en daarom allemaal losse bestellingen geplaatst (zelfs bij zelfde shop). Kom nu pas achter de nieuwe regels per 1 juli, ben benieuwd...

Het ligt allicht aan mij, maar ik heb niet de indruk dat dit tijdig en duidelijk is geĆÆnformeerd.

[ Voor 16% gewijzigd door zunrob op 24-06-2021 13:41 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
zunrob schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 13:28:
Oei. Ik bestel niet vaak bij AliExpress, maar had nu best wat netwerk spul nodig. Vorige week aardig wat bestelt. Van te voren nog even gegoogeld, limiet van 22 euro gevonden en daarom allemaal losse bestellingen geplaatst (zelfs bij zelfde shop). Kom nu pas achter de nieuwe regels per 1 juli, ben benieuwd...

Het ligt allicht aan mij, maar ik heb niet de indruk dat dit tijdig en duidelijk is geĆÆnformeerd.
Dat ligt toch echt aan jou, want het komt al tijden regelmatig voorbij in het nieuws (van telegraaf tot nu.nl), consumentensites (kassa), postnl,.. .. En bovendien zat deze wijziging er eigenlijk per 1jan 2021 aan te komen, dus ja, je hebt echt zelf wat gemist.

Meerdere bestellingen bij dezelfde shop worden trouwens vaak gebundeld, tenzij je hebt gewacht tot de eerste bestelling verzonden was.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PaPa
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-07 23:06

PaPa

le roi est mort, vive le roi!

dragon2 schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 13:55:
[...]

Dat ligt toch echt aan jou, want het komt al tijden regelmatig voorbij in het nieuws (van telegraaf tot nu.nl), consumentensites (kassa), postnl,.. .. En bovendien zat deze wijziging er eigenlijk per 1jan 2021 aan te komen, dus ja, je hebt echt zelf wat gemist.

Meerdere bestellingen bij dezelfde shop worden trouwens vaak gebundeld, tenzij je hebt gewacht tot de eerste bestelling verzonden was.
Ja ik heb dus precies hetzelfde. Ik bestel regelmatig producten uit China en ook bedrijfsmatig het een en ander. Wel mooi dat PostNL de inklaringskosten heeft verlaagd naar €4,- voor pakketten tot €150,-, maar toch minder leuk als je op pakketjes besteld voor 1 juli even volledig mag dokken per pakket. Er zijn bij mij nog minstens 10 bestellingen onderweg x4 is toch snel 40+ euro's. Als je na 1 juli besteld, als ik het allemaal goed begrijp, dan betaal je die €4,- niet als je via AE van te voren BTW betaald. Ik heb meerdere keren gelezen over deze wijziging in de media, maar niks over deze 'overgang'.
42erik schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 12:48:
[...]

Een topicstart updaten met de juiste info? Een post met daarin de juiste informatie pinnen en daarnaar verwijzen?

In een topic van 25 pagina's roepen, ja, lees even is wel wat makkelijk. Dat is zo een uur, zo niet meer.
Daar ben ik het 100% mee eens. Dat heeft weinig te maken met 'te lui zijn om te lezen'. Ik ben bij pagina 6 van dit topic afgehaakt omdat er gewoon teveel tijd in gaat zitten. Als je dit vanuit een economisch perspectief bekijkt, dan is het veel efficiƫnter als 1 persoon het werk doet voor zichzelf en tevens voor bv. 99 anderen. In plaats van 100 man 1 uur hetzelfde werk te laten doen. Die 99 uur die je als gemeenschap volledig nutteloos besteed is wat mij betreft een vorm van kapitaalvernietiging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:35
Hmmm, ik heb nu ƩƩn onderdeel nodig van €7,00 voor een laptop dat alleen te koop is op AliExpress en eBay,, maar ik heb geen zin in een rekening van BTW en inklaringskosten. :(

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaPa
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-07 23:06

PaPa

le roi est mort, vive le roi!

Jumpman schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 14:23:
Hmmm, ik heb nu ƩƩn onderdeel nodig van €7,00 voor een laptop dat alleen te koop is op AliExpress en eBay,, maar ik heb geen zin in een rekening van BTW en inklaringskosten. :(
Op Ebay zoeken binnen de EU? Dan heb je dat gezever niet. (Wel opletten dat je niet alsnog bij een Chinees bestelt.)

[ Voor 7% gewijzigd door PaPa op 24-06-2021 14:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpman
PaPa schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 14:24:
[...]

Op Ebay zoeken binnen de EU? Dan heb je dat gezever niet.
Gedaan, maar het product is momenteel alleen in China en de Verenigde Staten te koop. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Product maar besteld, ik hoop dat ze een coulance regeling treffen want het is voor 1 juli 2021 besteld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15:24
Jumpman schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 14:41:
Product maar besteld, ik hoop dat ze een coulance regeling treffen want het is voor 1 juli 2021 besteld.
Doen ze ook, lagere inklaringskosten en BTW erbij op. En nu niet net doen alsof je van niks wist he ;)

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
LordSinclair schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 14:45:
[...]

Doen ze ook, lagere inklaringskosten en BTW erbij op. En nu niet net doen alsof je van niks wist he ;)
Ja, nog even verder gelezen en toch maar geannuleerd. Had van de meeste items dit ik de komende tijd nodig heb al mijn bestellingen in mei gedaan en al binnen. Ik wacht wel een week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
*knip* Feedback op individuele moderaties mag per DM naar de desbetreffende moderator, hier is het offtopic.

[ Voor 91% gewijzigd door Yorinn op 24-06-2021 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13:14
dragon2 schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 13:55:
[...]

Jups, dat zeg ik ook, ik heb het niet eerder meegekregen. 😬 Veel is van dezelfde webshop idd, maar slechts 2 zijn er gebundeld. Ik ben benieuwd! Als het 4 euro per zending aan inklaringskosten is plus BTW zit het nog steeds rondom de prijs die ik in NL betaald zou hebben dus dan is er niet zo veel aan de hand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

]
Jumpman schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 14:23:
42erik schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 18:41:
[...]

Ja, misschien dat de consumptiemaatschappij toch wat is doorgeschoten
Je zou dus maar een onderdeel van €7 nodig hebben voor een laptop die vervolgens weer tig jaar mee kan, wat dan weer heel wat scheelt in de e-waste... Bestel je het onderdeel in Europa/NL dan draaien ze je waarschijnlijk en poot uit of men roept het is niet te krijgen of je mag er weken/maanden op wachten of ze hebben er gewoon geen zin in. Of een combinatie van... En dan roept men natuurlijk koop maar een nieuwe... (Want daar verdienen ze aan zonder al te veel moeite) Dus wie schiet er door in de consumptie-maatschappij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
ManiacsHouse schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 23:25:
]

[...]

[...]

Je zou dus maar een onderdeel van €7 nodig hebben voor een laptop die vervolgens weer tig jaar mee kan, wat dan weer heel wat scheelt in de e-waste... Bestel je het onderdeel in Europa/NL dan draaien ze je waarschijnlijk en poot uit of men roept het is niet te krijgen of je mag er weken/maanden op wachten of ze hebben er gewoon geen zin in. Of een combinatie van... En dan roept men natuurlijk koop maar een nieuwe... (Want daar verdienen ze aan zonder al te veel moeite) Dus wie schiet er door in de ?
Ik snap niet waarom je nu mijn opmerking over consumptiemaatschappij quote...? Ik heb het over iets bestellen terwijl je al weet dat je het gaat weigeren omdat je de kosten niet wil betalen. Dat vind ik ronduit zielig.

Iets bestellen uit China om het te gebruiken, dat moeten mensen zeker doen (al weet ik persoonlijk niet of ik laptop onderdelen over elektronica in het algemeen van ali af zou halen, maar dat is een ander gesprek)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

42erik schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 23:52:
[...]

Ik snap niet waarom je nu mijn opmerking over consumptiemaatschappij quote...? Ik heb het over iets bestellen terwijl je al weet dat je het gaat weigeren omdat je de kosten niet wil betalen. Dat vind ik ronduit zielig.

Iets bestellen uit China om het te gebruiken, dat moeten mensen zeker doen (al weet ik persoonlijk niet of ik laptop onderdelen over elektronica in het algemeen van ali af zou halen, maar dat is een ander gesprek)
Je hebt het over consumptiemaatschappij die is doorgeschoten. Daar haak ik op in door te stellen dat er dus mensen (zoals ik en anderen alhier) proberen hun laptops/apparaten/etc te repareren en nog een tijd te gebruiken. Zonder maar meteen een nieuwe te kopen. Gewoon lang doen met je spullen. Beter voor het milieu Ʃn je portemonnee en leuk want we zitten niet voor niks op tweakers. Als er vervolgens een lobby opstaat die zien dat mensen de spullen ergens anders goedkoper weten te vinden (zonder tig keer over de kop met tig tussenhandelaren) Ʃn ook nog eens die onderdelen weten te vinden waarvan ze doodleuk roepen 'is niet te krijgen', 'gaat je veel geld kosten', 'koop maar een nieuwe' wie laat dan die consumptiemaatschappij over de kop gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
ManiacsHouse schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 00:16:
[...]

Je hebt het over consumptiemaatschappij die is doorgeschoten. Daar haak ik op in door te stellen dat er dus mensen (zoals ik en anderen alhier) proberen hun laptops/apparaten/etc te repareren en nog een tijd te gebruiken. Zonder maar meteen een nieuwe te kopen. Gewoon lang doen met je spullen. Beter voor het milieu Ʃn je portemonnee en leuk want we zitten niet voor niks op tweakers. Als er vervolgens een lobby opstaat die zien dat mensen de spullen ergens anders goedkoper weten te vinden (zonder tig keer over de kop met tig tussenhandelaren) Ʃn ook nog eens die onderdelen weten te vinden waarvan ze doodleuk roepen 'is niet te krijgen', 'gaat je veel geld kosten', 'koop maar een nieuwe' wie laat dan die consumptiemaatschappij over de kop gaan?
ja, doorgeschoten als je dingen bestelt om ze vervolgens niet aan te nemen... Niet als je dingen repareert

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Vette73
42erik schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 00:35:
[...]

ja, doorgeschoten als je dingen bestelt om ze vervolgens niet aan te nemen... Niet als je dingen repareert
Dat is niet doorgeschoten.
Er zit namelijk een doel achter dat jij niet doorziet: wij proberen te achterhalen hoe men na 1 juli omgaat met een btw-aanslag <€1.
Om daar achter te komen moet je dus iets bestellen <=€4,73.

Indien het pakketje er door komt zonder extra kosten, dan kunnen we aannemen dat een btw-aanslag <€1 idd naar beneden wordt afgerond. Wat dus effectief zou betekenen dat je <=€4,73 nog steeds btw-vrij kan importeren.
Dat lijkt mij, voor dit topic, hele relevante informatie.

Worden er voor dat pakketje wel extra kosten berekend, dan kan je twee dingen doen:
1 - pakketje weigeren en het erbij laten zitten
2 - pakketje aannemen en bezwaar maken tegen de opgelegde aanslag en bijbehorende inklaringskosten.
Ook dat lijkt mij, ook weer voor dit topic, hele relevante informatie.

Dan kan jij de 'doorgeschoten consumptiemaatschappij' er wel bij gaan halen maar discussie daarover is niet relevant (zeker niet in dit topic).

[ Voor 12% gewijzigd door Vette73 op 25-06-2021 07:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007

The Chosen One

Zie signature!

Ali ging toch alle BTW van te voren al in rekening brengen zodat er geen problemen zijn bij de grens?
Dat geld dan ook voor alle shops die gewoon op 'hun' site zitten?

Maar ik neem aan dat dit pas vanaf 1 juli gaat gebeuren? (kan zo niet echt zien of het er al bij in zit maar denk het niet).
Ook al gaat wat je nu besteld daarna pas binnen komen met nog X dagen te gaan.

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

The Chosen One schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 10:24:
Ali ging toch alle BTW van te voren al in rekening brengen zodat er geen problemen zijn bij de grens?
Dat geld dan ook voor alle shops die gewoon op 'hun' site zitten?

Maar ik neem aan dat dit pas vanaf 1 juli gaat gebeuren? (kan zo niet echt zien of het er al bij in zit maar denk het niet).
Ook al gaat wat je nu besteld daarna pas binnen komen met nog X dagen te gaan.
Ja, klopt.
Je moet dus wel btw + kosten betalen als je pakket na 1 juli NL binnen komt.

[ Voor 7% gewijzigd door de Peer op 25-06-2021 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vette73
Zou ik mogen vragen waar je dat op baseert?
Zelf heb ik deze informatie nog nergens, uit eerste hand, gelezen. Alleen maar op sites van derden, of via 'een woordvoerder' o.i.d., maar nog niets op de site van Ali zelf (zoals bijv. Ebay en Amazon het wel communiceren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

Vette73 schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 10:55:
[...]

Zou ik mogen vragen waar je dat op baseert?
Zelf heb ik deze informatie nog nergens, uit eerste hand, gelezen. Alleen maar op sites van derden, of via 'een woordvoerder' o.i.d., maar nog niets op de site van Ali zelf (zoals bijv. Ebay en Amazon het wel communiceren).
Ik baseer me op dezelfde bronnen als die van jou inderdaad. Keiharde feiten zijn er voor zover ik weet niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Vette73 schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 07:54:
[...]

Dat is niet doorgeschoten.
Er zit namelijk een doel achter dat jij niet doorziet: wij proberen te achterhalen hoe men na 1 juli omgaat met een btw-aanslag <€1.
Om daar achter te komen moet je dus iets bestellen <=€4,73.

Indien het pakketje er door komt zonder extra kosten, dan kunnen we aannemen dat een btw-aanslag <€1 idd naar beneden wordt afgerond. Wat dus effectief zou betekenen dat je <=€4,73 nog steeds btw-vrij kan importeren.
Dat lijkt mij, voor dit topic, hele relevante informatie.

Worden er voor dat pakketje wel extra kosten berekend, dan kan je twee dingen doen:
1 - pakketje weigeren en het erbij laten zitten
2 - pakketje aannemen en bezwaar maken tegen de opgelegde aanslag en bijbehorende inklaringskosten.
Ook dat lijkt mij, ook weer voor dit topic, hele relevante informatie.

Dan kan jij de 'doorgeschoten consumptiemaatschappij' er wel bij gaan halen maar discussie daarover is niet relevant (zeker niet in dit topic).
Ik doorzien dat prima hoor, dank je wel

Al die dingen kan je ook zien door gewoon wel de kosten die je zelf bewust maakt, ook gewoon af te rekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vette73
42erik schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 13:06:
[...]

Ik doorzien dat prima hoor, dank je wel
Zeggen dat je het doorziet en dan in de zin eronder laten blijken dat dat niet het geval is _/-\o_
42erik schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 13:06:
Al die dingen kan je ook zien door gewoon wel de kosten die je zelf bewust maakt, ook gewoon af te rekenen.
De finesse zit hem in het woordje 'bewust'.
Die kosten maken we dus niet bewust omdat we niet weten hoe men omgaat met een btw-aanslag <€1.
Wij nemen aan dat die naar beneden wordt afgerond (naar €0 dus), maar dat weten wij niet zeker. Daarom doen we een experiment door iets kleins te bestellen.

De uitslag van dat experiment zou dus kunnen zijn dat men van mening is dat ook die btw moet worden afgedragen met bijbehorende inklaringskosten. In dat geval mogen ze het pakketje houden.
Dat heeft niets met 'doorgeschoten consumptiemaatschappij' te maken maar alles met experimenteerdrang waarbij je accepteert dat er ook wel eens iets niet lukt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• emnich
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

Vette73 schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 13:41:
De uitslag van dat experiment zou dus kunnen zijn dat men van mening is dat ook die btw moet worden afgedragen met bijbehorende inklaringskosten. In dat geval mogen ze het pakketje houden.
Dat heeft niets met 'doorgeschoten consumptiemaatschappij' te maken maar alles met experimenteerdrang waarbij je accepteert dat er ook wel eens iets niet lukt.
Als je zou accepteren dat het niet lukt, zou je natuurlijk zelf die kosten op je nemen en niet anderen er voor op laten draaien....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

emnich schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 14:22:
[...]

Als je zou accepteren dat het niet lukt, zou je natuurlijk zelf die kosten op je nemen en niet anderen er voor op laten draaien....
Consequenties voor je eigen handelen accepteren? Ben je nu helemaal gek geworden. Leef je nog in de jaren 80 van de vorige eeuw of zo? Wel de lusten niet de lasten & wel rechten maar geen plichten al een jaar of 20 het motto!

[ Voor 3% gewijzigd door Cyberpope op 25-06-2021 14:48 ]

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die 4 euro staat los van je btw en betaal je altijd.. zo is het altijd al geweest voor partijen die in het verleden geen btw hoefde te betalen maar wel de administratie kosten.

Het is niet alsof er geen aangifte gedaan hoeft te worden voor jouw pakket wat in het verleden onder de 22 euro dus wel zo was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vette73
emnich schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 14:22:
[...]

Poe, poe het maakt wel wat los zeg.
Is het argument 'doorgeslagen consumptiemaatschappij' net ontkracht, komt men met 'anderen op laten draaien voor kosten'.

Bij de kosten van de bezwaarprocedure die daarna volgt zijn die kosten peanuts.

En dat allemaal om vast te stellen of er nog steeds een soort van vrijstelling bestaat van €4,73.
Verwijderd schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 14:59:
Die 4 euro staat los van je btw en betaal je altijd.. zo is het altijd al geweest voor partijen die in het verleden geen btw hoefde te betalen maar wel de administratie kosten.

Het is niet alsof er geen aangifte gedaan hoeft te worden voor jouw pakket wat in het verleden onder de 22 euro dus wel zo was.
Wat?
Ik heb nog nooit (in echt honderden) pakketjes van <€22 inklaringskosten hoeven betalen.

[ Voor 30% gewijzigd door Vette73 op 25-06-2021 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat staat toch ook gewoon in mijn bericht?

Onder de 22 euro was er geen aangifte plicht maar voor partijen die bij invoer geen BTW betalen werd er wel gewoon administratie kosten in rekening gebracht. Die vrijstelling is vervallen dus elk pakket dient nu gewoon aangifte gedaan te worden. Wat dus betekend 4 euro administratie kosten (wees blij dat ze het verlaagd hebben normaal was het 14 euro ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
Verwijderd schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 15:10:

Onder de 22 euro was er geen aangifte plicht maar voor partijen die bij invoer geen BTW betalen werd er wel gewoon administratie kosten in rekening gebracht. Die vrijstelling is vervallen dus elk pakket dient nu gewoon aangifte gedaan te worden. Wat dus betekend 4 euro administratie kosten (wees blij dat ze het verlaagd hebben normaal was het 14 euro ;) ).
Wees blij dat je in NL woont, want in BE komt er juist een verhoging, naar €15.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vette73
Verwijderd schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 15:10:
Misschien lees ik verkeerd, maar ik weet niet hoe ik dit anders moet interpreteren:
In jouw tweede bericht bevestig je het nog een keer:
Onder de 22 euro was er geen aangifte plicht maar voor partijen die bij invoer geen BTW betalen werd er wel gewoon administratie kosten in rekening gebracht.
Ik weet niet waar je dat vandaan haalt, maar voor pakketjes die onder de vrijstelling vielen (waarde <€22) werden geen administratiekosten (=inklaringskosten) en, vanzelfsprekend, geen btw in rekening gebracht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Artikel 23 ontheffing zoek dat maar eens op er zijn genoeg bedrijven die geen BTW betalen bij invoer maar wel de administratie kosten voor geschoteld krijgen.

Dus dat je geen btw moet betalen want minder dan 1 euro, betekend dus niet dat je geen administratie kosten hoeft te betalen want er is wel degelijk aangifte gedaan van jouw pakket.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Vette73 schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 13:41:
[...]

Zeggen dat je het doorziet en dan in de zin eronder laten blijken dat dat niet het geval is _/-\o_

[...]

De finesse zit hem in het woordje 'bewust'.
Die kosten maken we dus niet bewust omdat we niet weten hoe men omgaat met een btw-aanslag <€1.
Wij nemen aan dat die naar beneden wordt afgerond (naar €0 dus), maar dat weten wij niet zeker. Daarom doen we een experiment door iets kleins te bestellen.

Nog ƩƩn keer dan... Je kan prima een product bestellen. Dan krijg je van postnl te horen of je moet betalen of niet. Op dat moment is je experiment af, je hebt je antwoord

Daarna komt de keuze of je daarna je verantwoordelijkheid neemt en gewoon die kosten betaalt of niet. Andere mensen hebben al voor jouw product kosten gemaakt en werk geleverd. Dus doe gewoon chique en betaal die kosten, er is immers ook werk voor gedaan. Alternatief is het effectief weg te gooien, en dat is onder andere onzinnig tov het milieu, dus consumptiemaatschappij ten top

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• strafschop
  • Registratie: Mei 2014
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 14:59:

https://www.postnl.nl/campagnes/aankopen-buitenland/

Er zijn ook webshops waar het iets anders werkt. Daar betaal je de btw al op het moment dat je je bestelling afrekent. Wij doen dan nog steeds aangifte als je pakket aankomt in Nederland. Maar je hoeft in dat geval geen inklaringskosten te betalen. En je ontvangt dus ook geen betaalverzoek. Let op: dit geldt alleen als de waarde van je aankoop lager is dan 150 euro. Vanaf dat bedrag moet je namelijk invoerrechten betalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Dat je onder de 1 euro btw blijft betekend niet dat er geen aangifte gedaan moet worden maar goed weet je nog 1 week dan kan massaal Nederland (EU) huilie huilie gaan doen dat china niet meer zo goedkoop is.... 2023 goedkope verzending ook vaarwel dan wordt china pas ineens echt duur en krijgen we deze hele discussie weer opnieuw hoe wij brave burgers worden afgezet en we met een totaal onrealistische blik kijken naar wat iets echt hoort te kosten en wie nu opdraaien voor onze hebzucht.

Maar I'm out mensen lezen toch alleen wat ze willen lezen hier ;).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpman
In China heb ik voornamelijk dingen gekocht die ik in basis niet nodig had. Dus dat bespaar ik allemaal, laat een kabeltje in de EU dan net iets duurder worden, dan is dat geen probleem.

Waar ik wel van baal zijn alle games die niet hier gereleased worden en die ik in het buitenland kocht (Nintendo, PlayStation en/of retro) en de kleine onderdelen zodat je weer iets kon repareren (Wordt nu sneller niet minder de moeite waard).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vette73
Verwijderd schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 17:28:
Artikel 23 ontheffing zoek dat maar eens op er zijn genoeg bedrijven die geen BTW betalen bij invoer maar wel de administratie kosten voor geschoteld krijgen.

Dus dat je geen btw moet betalen want minder dan 1 euro, betekend dus niet dat je geen administratie kosten hoeft te betalen want er is wel degelijk aangifte gedaan van jouw pakket.
Dus als je gewezen wordt op feitelijke onwaarheden dan ga je er, om je gelijk aan te tonen, zaken bij halen die voor leken ter zake lijken te doen, maar in feite iets met appels en peren zijn?

Artikel 23 (https://www.belastingdien...ning_artikel_23_aanvragen) is alleen voor bedrijven en niet voor particulieren.

Een tweede verschil is dat die bedrijven zelf aangifte doen en dat PostNL dat voor ons als particulier doet.
Als een (artikel 23) bedrijf al te maken krijgt met administratiekosten dan zijn dat volledig andere kosten dan de afhandelingskosten die PostNL rekent voor inklaren namens particulieren.

En, mij zul je geen huilie hulie horen doen. Ik heb mijn eigen I-OSS nummer, dus die €4 zijn voor mij nooit van toepassing.
Een I-OSS nummer is een soort artikel 23 lite. Ik mag btw aangiftes doen op zendingen met een waarde tot €150, voor een artikel 23 bedrijf geldt die grens niet.
42erik schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 17:42:
[...]

Nog ƩƩn keer dan... Je kan prima een product bestellen. Dan krijg je van postnl te horen of je moet betalen of niet. Op dat moment is je experiment af, je hebt je antwoord
Nee, dan is het expreriment niet af, dan begint deel twee van het experiment, de bezwaarprocedure.

[ Voor 17% gewijzigd door Vette73 op 25-06-2021 21:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Vette73 schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 21:06:
[...]
Nee, dan is het expreriment niet af, dan begint deel twee van het experiment, de bezwaarprocedure.
Een bezwaarprocedure over 1 euro aan btw en 4 euro aan inklaringskosten....?? Dit meen je niet?!

En hoe wil je een bezwaarprocedure starten over een product wat je zelf weigert...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vette73
42erik schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 00:08:
[...]

Een bezwaarprocedure over 1 euro aan btw en 4 euro aan inklaringskosten....?? Dit meen je niet?!

En hoe wil je een bezwaarprocedure starten over een product wat je zelf weigert...
Je blijft maar doorgaan met iets heel kleins heel groot proberen te maken om jouw gelijk te halen en je blijft discussieren om te discussieren.
Daarbij ga je continue off-topic door te sturen richting 'doorgeslagen consumptimaatschappij', 'kosten die door anderen zouden zijn gemaakt' etc.. Dat heeft niets met het onderwerp van dit topic te maken.

Om het topic 'schoon' en on-topic te houden zal ik niet verder meer op jou reageren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Vette73 schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 07:55:
[...]

Je blijft maar doorgaan met iets heel kleins heel groot proberen te maken om jouw gelijk te halen en je blijft discussieren om te discussieren.
Daarbij ga je continue off-topic door te sturen richting 'doorgeslagen consumptimaatschappij', 'kosten die door anderen zouden zijn gemaakt' etc.. Dat heeft niets met het onderwerp van dit topic te maken.

Om het topic 'schoon' en on-topic te houden zal ik niet verder meer op jou reageren.
Prima joh, blijf jij maar lekker in je eigen wereld leven waar het ok is om, terwijl je weet dat je kosten kan krijgen, die kosten te willen weigeren, milieus te vervuilen, en zelfs bezwaarprocedures over 4 euro te willen beginnen terwijl je weet dat die kosten bestaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthis
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-06 13:45
ik zie dit nu verschijnen op de productpagina's van Banggood:

Information on additional fees

When a package is delivered internationally, the buyer is responsible for paying the additional charges such as VAT, and/or customs duties imposed by the destination country, please contact the customs office in your country.

Stond er bij mijn weten voordien niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• glatuin
Matthis schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 19:07:

When a package is delivered internationally, the buyer is responsible for paying the additional charges such as VAT, and/or customs duties imposed by the destination country, please contact the customs office in your country.

Hmm banggood denkt het zo gefikst te hebben. Echter de chinese webwinkel waar je direct BTW kan betalen zal denk ik marktaandeel winnen tov shops als banggood.

Los van het gemak en het ontbreken van de inklaringskosten zal het ook sneller geleverd worden lijkt me.

[ Voor 7% gewijzigd door glatuin op 26-06-2021 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online

Dat is ook een oplossing, los het zelf maar op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Ik heb het topic niet echt doorgespit, maar doet Ali nu niet al alles in 1 container naar Belgiƫ sturen en van daaruit pas officieel het adres van de ontvanger er op plakken? Je besteld het dan wel in China bij Ali maar de daadwerkelijk verzending aan geadresseerde gebeurt pas als het in Belgiƫ uit het vliegtuig komt. En zodoende dan verzending vanuit Belgiƫ.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• drestar
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 28-06 10:39
ManiacsHouse schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 23:52:
Ik heb het topic niet echt doorgespit, maar doet Ali nu niet al alles in 1 container naar Belgiƫ sturen en van daaruit pas officieel het adres van de ontvanger er op plakken? Je besteld het dan wel in China bij Ali maar de daadwerkelijk verzending aan geadresseerde gebeurt pas als het in Belgiƫ uit het vliegtuig komt. En zodoende dan verzending vanuit Belgiƫ.
Nee zo werkt dat natuurlijk niet . alles komt wel in Belgie (luik) samen in containers , vanuit daar word het weer door verzonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

drestar schreef op zondag 27 juni 2021 @ 01:04:
[...]

Nee zo werkt dat natuurlijk niet . alles komt wel in Belgie (luik) samen in containers , vanuit daar word het weer door verzonden.
Dat vraag ik me dus af. Op moment dat Ali voor 1 container met zooi de inklaring (en BTW?) doet of laat doen. Dan Postnl belt en zegt het we hebben een berg pakketjes die vanuit Belgiƫ naar Nederland moeten. Kan Postnl moeilijk ons ook nog even een inklaring/BTW gaan rekenen. Dan is het simpel een pakket-verzending binnen de EU. Mijn laatste pakketjes kwamen allemaal uit Belgiƫ vanuit centrale plek van Ali aldaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ns
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
BTW afronden mag je doen bij de aangifte omzetbelasting over het TOTAALBEDRAG. Bij paketten inklaren betaal je gewoon de volledige BTW dus ik snap het geneuzel niet. Als je bij de Jamin een snoepje koopt van een kwartje, betaal je er toch ook gewoon BTW over bij het afrekenen? Of probeer je dan ook de "afrond-truc" ? _/-\o_

Zelfs al koop je zakelijk, in de meeste gevallen betaal je gewoon de BTW (met uitzondering 0-tarief binnen de EU, of bij BTW-verlegging) en vorder je de BTW achteraf terug bij aangifte, afronden naar beneden PER factuur die je echter niet.

Misschien dus dat PostNL zelf bij de maandelijkse afdracht de gehele zwik bij elkaar telt en dan het eindbedrag van de (gehele) ontvangen BTW naar beneden afrond, maar dat is dan maximaal 0,99 cent op een bedrag met veel nullen. Hoe wil je daar als consument een cent van terug gaan zien, via een loting?

Ook niet als je zelf een eigen I-OSS nummer hebt want ook dan rond je enkel af op het totaalbedrag van AL je transities, niet op ƩƩn enkel product.

Of je moet natuurlijk maar ƩƩn factuur hebben, maar dan zien ze je sowieso al niet als "ondernemer" ;)

[ Voor 23% gewijzigd door h4ns op 27-06-2021 03:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ns
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Banggood heeft al jaren op de website in hun voorwaarden staan dat de klant verantwoordelijk is voor customs duties, dus dat is niet echt nieuws.

Via Priority Direct en EU Direct Line shipping koop ik echter al jaren zonder extra kosten bij BG, maar in principe bleef je wel altijd de eind-verantwoordelijke. Wel kon je een verzekering tegen die kosten afsluiten voor een paar centen, in sommige gevallen was dat zelfs gratis. Bij mijn weten is het het laatste half jaar ofzo wel aangepast dat je slechts de helft van de kosten terug kon krijgen indien je toch moest bij betalen.

Maar mijn orders zijn er nog nooit uit gepikt door PostNL, GLS of DTP, ben dus benieuwd hoe dat de komende tijd gaat werken en BG tevens weer een manier kan vinden om in samenwerking met vervoerders de boel te omzeilen. Voorlopig geef ik de voorkeur aan CZ en ES warehouse bij Banggood.

Edit: ik zie dat de "Tariff Insurance" optie niet meer te selecteren is dus ook bij BG gaan we hoogstwaarschijnlijk gewoon extra betalen bij elk pakket.

Jammer maar helaas. Gelukkig heb ik er de afgelopen jaren goed van kunnen profiteren lol.

[ Voor 9% gewijzigd door h4ns op 27-06-2021 02:55 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gangsta_playa
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12-09 21:30
Iemand deze help pagina al gezien van aliexpress?
Als ik het goed begrijp zouden ze dan gewoon de tax vragen bij het afrekenen en moet je zelf niets betalen van administratiekosten aan postnl/ bpost?

https://service.aliexpres...ge=1060863305&language=en
Pagina: 1 ... 7 ... 21 Laatste

Let op:
Discussie over levertijden bij Chinese webshops mag in China-shopping levertijdentopic worden gevoerd.