apis29 schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 14:28:
[...]
Maar uiteraard zal je er in eerste instantie van moeten uitgaan dat je er kosten bij krijgt (gisteren kreeg ik ook nog rustig een pakje uit Engeland binnen met 50+ GBP als opgegeven waarde binnen zonder dat het ingeklaard is).
Maar met een gegarandeerde €13 per pakje kun je ook weer het aantal aan personeel verhogen om meer te verwerken en het wel binnen de gestelde periode voor elkaar te krijgen.
Het zou ook best kunnen dat de btw al vooraf was betaald.
Dat kan ook prima als het een bedrijf betreft, want dan dragen ze deze af in Nederland i.p.v. het VK.
Heb zelf ook een paar dagen geleden wat besteld bij een Engelse webshop en ga ervanuit dat het zo werkt.
Ander verhaal wat ik dan heb is dat ik een usb stick met een autohandleiding erop had besteld uit het VK.
Wat ik ervoor had betaald was zo'n £25, maar gezien het feit dat de usb stick zelf een aanzienlijk lagere waarde heeft en de verkoper er bedrijfsmatig handelde op het ebay platform dacht ik dat het wel goed moest komen.
Maar helaas tóch zo'n kaart op de mat gekregen hiervoor met de mededeling dat ik het moet ophalen & nog kosten moet betalen.
Vooral die extra kosten van PostNL doen de pret bederven, sterker nog, het bedrag wat ik moest bijbetalen was hoger dan wat ik ervoor had betaald
Een kleine rekensom leerde mij ook dat ik hiervoor veel meer belasting zou moeten afdragen dan nodig en dat ze voor mijn pakketje dus maar een willekeurige schatting hebben gedaan.
Geen idee waarom, maar het lijkt mij wel duidelijk te zijn dat ze daar maar wat doen bij de douane.
Wellicht dat de verzender er geen waarde op had gezet of een verkeerde waarde, maar dat lijkt mij onlogisch.
Dit wordt nog een ongekend chaotisch " groot feest " vanaf 1 juli, dat is wel duidelijk.