Webshoppen vanaf 1-7-'21: BTW betalen bij aankoop buiten EU

Pagina: 1 ... 11 ... 21 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vette73
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-10 13:51
UglyDinosaur schreef op maandag 5 juli 2021 @ 09:59:
Zelfde ervaring hier... Van al die 100-den pakjes is er misschien kleine handvol tegen gehouden... Alles wordt dus inderdaad gewoon 21% duurder.

En de prijzen zijn de laatste jaren inderdaad ook sterk aan het stijgen en nu zijn er ook nog veel waar een hoop verzendkosten bijgekomen zijn die er vroeger niet waren.

Ik schat dat Ali ondertussen dus in prijs verdubbeld is als je het gehele plaatje bekijkt t.o.v. enkele jaren geleden.
Wat we hier niet weten is op hoeveel pakketjes ten onrechte een waarde van <€22 stond.

Dat een pakketje 'er doorheen glipte' kan verschillende oorzaken hebben gehad en een aantal van die mazen zijn er nu niet meer, zeker niet wanneer de btw bij de bron geint wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ns
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
fsfikke schreef op maandag 5 juli 2021 @ 11:22:
[...]

Dus wat is de conclusie? Als je belasting (21% BTW) betaalt ben je duurder uit dan wanneer je geen belasting betaalt? :+
De conclusie is dat we er niet op vooruit gaan dat we nu niet meer naar die 22,- Euro drempel hoeven te kijken. (wat ik dus toch al niet te vaak deed)

Snapple? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jandebehanger
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-10 09:09

jandebehanger

Slimme meter weigeraar

Bij orders van Ali is nu een invoice te downloaden.
Op de invoice staat btw.
Het lijkt me goed te gaan!

ex Sinclair QL + goldcard gebruiker, zonnepanelen:3185 Wp, produktie 3050 kWh/j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielRB
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online

michielRB

Back 2 the Future

Net een bestelling gedaan op aexpress en bij afrekenen kwam er keurig een VAT/BTW bij. Jammer dat de consumentenprijs (incl BTW) niet staat genoteerd op de website, maar aexpress lijkt de boodschap te hebben begrepen dat BTW afgerekend moet worden.
Op zich een goede zaak. Iets met eerlijke(r) concurrentie.
Ik hoop alleen dat inklaring niet nog extra kosten met zich mee gaat brengen. wordt vervolgd.

[ Voor 10% gewijzigd door michielRB op 05-07-2021 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexknl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 18:56
Ik neem aan dat je dan geen douane-/administratie-/inklaringskosten hoeft te verwachten als de BTW reeds bij de bestelling (op Ali) verrekend is toch? En dus ook geen (extra) kosten meer bij >22 eu?

Als er los van de BTW geen extra kosten meer bij komen dan vind ik het nog altijd wel voordelig(er) om bepaalde dingen van Ali te blijven halen :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vette73
Alexknl schreef op maandag 5 juli 2021 @ 15:20:
Ik neem aan dat je dan geen douane-/administratie-/inklaringskosten hoeft te verwachten als de BTW reeds bij de bestelling (op Ali) verrekend is toch? En dus ook geen (extra) kosten meer bij >22 eu?

Als er los van de BTW geen extra kosten meer bij komen dan vind ik het nog altijd wel voordelig(er) om bepaalde dingen van Ali te blijven halen :)
Dat neem jij correct aan maar '>22 eu' moet zijn '>€22 en <€150'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkPatat
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-06 21:29
naaitsab schreef op maandag 5 juli 2021 @ 11:31:
DHL berekend helemaal geen inklaringskosten zeggen ze maar het lijkt alsof PostNL monopolie heeft op import. Onderzoekje waard lijkt me.
Ik had dit ook gelezen op nu.nl, maar bij NOS zeiden ze weer wat anders. Dus heb het nagevraagd bij de klantenservice chat van DHL.

Die zeiden dat DHL alleen nog maar dingen vervoert voor webshops die IOSS gebruiken. Dan is het wel lekker makkelijk om die claim te maken. Zij geen gezeur en alle troep naar PostNL :) .

Hopelijk slaat dat IOSS een beetje aan. Die 21% BTW is wel te overzien en er zijn best wat dingen uit de UK en US <€150 die ik zonder die €13 misschien nu wel de moeite waard vind.

We gaan het zien. Heb ook wat dingen op 1 juli besteld, eens kijken wat daar wel of niet aan kosten bijkomt en of het nog de moeite is.

Playstation 4 | ZTE Blade S6 | Onda v975m v1 | Dell XPS 13 (2015)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frame164
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11-03 20:31
Zelfde ervaring hier... Van al die 100-den pakjes is er misschien kleine handvol tegen gehouden... Alles wordt dus inderdaad gewoon 21% duurder.

En de prijzen zijn de laatste jaren inderdaad ook sterk aan het stijgen en nu zijn er ook nog veel waar een hoop verzendkosten bijgekomen zijn die er vroeger niet waren.

Ik schat dat Ali ondertussen dus in prijs verdubbeld is als je het gehele plaatje bekijkt t.o.v. enkele jaren geleden.
Dan hebben ze hun doel bereikt vanuit China: heel de westerse wereld is verslaafd geraakt aan AliExpress, lokale bedrijven hebben de pijp aan maarten gegeven daardoor en Ali neemt de wereld over (samen met Amazon die een vergelijkbare strategie er op na houdt). Goed bezig....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• naaitsab
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18:59
HenkPatat schreef op maandag 5 juli 2021 @ 20:56:
[...]

Ik had dit ook gelezen op nu.nl, maar bij NOS zeiden ze weer wat anders. Dus heb het nagevraagd bij de klantenservice chat van DHL.

Die zeiden dat DHL alleen nog maar dingen vervoert voor webshops die IOSS gebruiken. Dan is het wel lekker makkelijk om die claim te maken. Zij geen gezeur en alle troep naar PostNL :) .
Naja geen gezeur, is wel een pure monopolie positie die PostNL heeft. Mooiste is nog wel dat ze een wit voetje proberen te halen dat ze je matsen dat ook boven de 150 euro de kosten nu lager zijn. 13 en nu 4 euro voor een geautomatiseerd systeem betalen is natuurlijk wel erg kansloos. Douane != PostNL Altijd al raar gevonden dat je geen keus krijgt, dat is volgens mij exact de definitie van een monopolie :P
Frame164 schreef op maandag 5 juli 2021 @ 23:26:
[...]

Dan hebben ze hun doel bereikt vanuit China: heel de westerse wereld is verslaafd geraakt aan AliExpress, lokale bedrijven hebben de pijp aan maarten gegeven daardoor en Ali neemt de wereld over (samen met Amazon die een vergelijkbare strategie er op na houdt). Goed bezig....
Het grote probleem in deze discussie is dat men enkel naar andere kijkt en niet naar zichzelf. Mensen die tijd en moeite steken om iets "direct" bij de leverancier te kopen ga je echt niet overhalen om hier hetzelfde te laten kopen voor 5 tot zelfs 10 voudige prijs met een zielig verhaal.

Dat gaat dan over prularia en spielerei maar qua afhankelijkheid van echt belangrijke dingen vind ik het wel zorgelijk dat er niet eerder ingegrepen is en zo'n beetje heel Europa nu op China rust zoals bleek bij de 1e Corona 'crash'. Want zo leuk vinden wij het om geld te besparen op een sensor hier en een schakelaar daar, dat doen grote bedrijven ook. Die vaak wel wat belangrijkere dingen leveren/produceren dan hobby.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikey3
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 17-10 09:55
naaitsab schreef op maandag 5 juli 2021 @ 11:31:
[...]

DHL berekend helemaal geen inklaringskosten zeggen ze maar het lijkt alsof PostNL monopolie heeft op import. Onderzoekje waard lijkt me.
Dat is een mooi uitgelegd door de DHL, maar slechts voor de standaard verzendservice rekenen zij geen inklaringskosten. Voor de Express service blijven de inklaringskosten gewoon 17,50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kinkymen
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 26-07-2024
Het t-shirt wat ik perse wilde hebben was vorige week 19 euro, zondag 17 euro en gisteren opeens sale voor 15 euro. Nog 2 euro aliexpress korting en aangeklikt voor 13 euro. Dan maakt die btw erover heen ook niet zoveel uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkPatat
naaitsab schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 08:57:

Naja geen gezeur, is wel een pure monopolie positie die PostNL heeft. Mooiste is nog wel dat ze een wit voetje proberen te halen dat ze je matsen dat ook boven de 150 euro de kosten nu lager zijn. 13 en nu 4 euro voor een geautomatiseerd systeem betalen is natuurlijk wel erg kansloos. Douane != PostNL Altijd al raar gevonden dat je geen keus krijgt, dat is volgens mij exact de definitie van een monopolie :P
Niet om ze te verdedigen, maar volgens mij zit het niet helemaal zo. De webshop verzendt iets, dus die kiest of ze het aan DHL geven of aan hun lokale postbedrijf, dat weer naar PostNL stuurt.

En via de post is het nu heel goedkoop voor de webshop om te verzenden (maar extra kosten voor ons), zoals in het artikel van Tweakers hierover staat uitgelegd. (En hoeft de verzender niet per se IOSS te regelen, wat bij DHL wel moet.)

Dus als je niet wil dat het via PostNL gaat, moet je de webshop vragen om het met DHL te versturen of FedEx, of wat dan ook.

Uiteindelijk gewoon het best als alle webshops IOSS gebruiken en we nooit onverwachte kosten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glatuin
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 12:41
Eerste pakketje vanuit UK is aangekomen, inklaringskosten betalen was even problematisch. PostNL heeft moeite met sommige buitenlandse credit cards zoals Curve en Crypto.com. Een Duitse van Vivid werd wel geaccepteerd. Vreemd.
Wel fijn dat ik nu 4 euro betaal ipv 13 inklaringskosten. Maar goed voor de Brexit was het nog goedkoper.

[ Voor 4% gewijzigd door glatuin op 06-07-2021 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
Eerste verzoek binnen hier van 4,95 euro. Krijg elke maand een pakje uit de UK (onder 22 euro) en ging normaal dus goed. Lullige is wel dat ik het jaarabonnement vooraf heb betaald en nu dus waarschijnlijk 60 euro per jaar extra kwijt ben (12x5) , terwijl ik vooraf al voor een jaar heb betaald. Kan ook nergens een factuur uploaden ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Deezers schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 20:36:
Eerste verzoek binnen hier van 4,95 euro. Krijg elke maand een pakje uit de UK (onder 22 euro) en ging normaal dus goed. Lullige is wel dat ik het jaarabonnement vooraf heb betaald en nu dus waarschijnlijk 60 euro per jaar extra kwijt ben (12x5) , terwijl ik vooraf al voor een jaar heb betaald. Kan ook nergens een factuur uploaden ofzo
Navragen of ze de volgende keer de IOSS in kunnen vullen en de 4,95 aan extra kosten aan hun terug vragen.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:16
@glatuin en @Deezers, hoe kregen jullie het verzoek tot betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glatuin
zunrob schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 23:18:
@glatuin en @Deezers, hoe kregen jullie het verzoek tot betalen?
Via de PostNL app, nadat ik tracking nr had ingevoerd van Royal mail. Ik zag op royal mail site dat pakket in NL was aangekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:16
glatuin schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 23:22:
[...]

Via de PostNL app, nadat ik tracking nr had ingevoerd van Royal mail. Ik zag op royal mail site dat pakket in NL was aangekomen.
Merci! Ik heb alleen een LT nummer, ik kan volgens mij nog nergens iets toevoegen... Wel enkele dagen geleden bericht dat er een pre declaration was, maar nu staat er weer dat het pre adviced is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
zunrob schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 23:29:
[...]

Merci! Ik heb alleen een LT nummer, ik kan volgens mij nog nergens iets toevoegen... Wel enkele dagen geleden bericht dat er een pre declaration was, maar nu staat er weer dat het pre adviced is.
Mogelijk kun je met
https://www.internationalparceltracking.com/ meer zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Of nog gekker, via:
https://postnl.post/
zie je vaak eerder verweggistan tracking nummers, dan met internationalparceltracking.com.
Raar, maar waar. Het is hetzelfde bedrijf, maar blijkbaar niet dezelfde dataset... 8)7

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjirafje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19:04

sjirafje

No inspirational quotes here

Op Banggood staat inmiddels wel dat de prijzen inclusief BTW zijn:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FQlaYVf_DC2Nx8KerGMkZqXGyo8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FjkW7AZzIbfFpXQMAj51lqxm.jpg?f=fotoalbum_large

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ns
  • Niet online
ehtweak schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 10:54:
[...]

Of nog gekker, via:
https://postnl.post/
zie je vaak eerder verweggistan tracking nummers, dan met internationalparceltracking.com.
Raar, maar waar. Het is hetzelfde bedrijf, maar blijkbaar niet dezelfde dataset... 8)7
Die geeft bij mij inderdaad aan dat het pre-adviced is, op de normale tracking én in de app is niets te vinden.

Dit is een pakket op 2 July aangekomen in NL, maar ik zit nog steeds op bericht te wachten :(

Ali tracking:

The item is pre-advised to PostNL
2021-07-05 13:38:00

【1】Arrive attransit country or district.
2021-07-02 11:31:37

https://postnl.post

05-07-2021 13:38 The item is pre-advised to PostNL NETHERLANDS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkPatat
h4ns schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 14:08:
[...]

Dit is een pakket op 2 July aangekomen in NL, maar ik zit nog steeds op bericht te wachten :(

【1】Arrive attransit country or district.
2021-07-02 11:31:37
Heb dit zelf ook bij één van mijn orders. Wat ik op Google kan vinden, is transit country nog niet NL, maar meestal Singapore. Kan dus nog wel even duren, denk ik :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Laatst online: 17-10 19:57
Weet iemand hoe het zit met garantie? Vervangende onderdelen, of juist missende onderdelen. Ga je daarvoor ook moeten betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ns
  • Niet online
HenkPatat schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 18:23:
[...]

Heb dit zelf ook bij één van mijn orders. Wat ik op Google kan vinden, is transit country nog niet NL, maar meestal Singapore. Kan dus nog wel even duren, denk ik :(
Bij de Ali tracking staat duidelijk: Arrived At Destination Country/Region

2021-07-01 23:54
GMT+1

Delivering
Arrived at destination country

2021-06-29 22:00
GMT+8
Departed country of origin

2021-06-28 13:48
GMT+8
Accepted for linehaul transportation

2021-06-27 20:58
GMT+8
Dispatched from sorting center

2021-06-27 20:40
GMT+8
Arrived to sorting center

2021-06-27 13:17
[China]Parcel ready for dispatch

2021-06-26 03:10
GMT+8
Parcel dispatched

(24 Juni bestelling geplaatst)

Maar de tracking doet het wel vreemd in vergelijk met de afgelopen maanden, ik zat meestal rond de 1,5 tot 2 weken maximaal met Aliexpress Standard Shipping. Het lijkt me gewoon een puinhoop momenteel bij PostNL, ik heb ook al enige weken dat de website van Postnl (waar ik een account heb) maar half werkt.

We wachten gewoon nog rustig af..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:De discussies over BTW en levertijden zitten natuurlijk met elkaar verweven, maar voor discussie over levertijden met Chinese webshops hebben we China-shopping levertijdentopic al. Graag daar de discussie over (langere) levertijden verder voeren, dan kunnen we het hier weer hebben over de BTW.

"XO is whatever you want it to be" - Abel Tesfaye
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ns
  • Niet online
Yorinn schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 20:37:
[modbreak]De discussies over BTW en levertijden zitten natuurlijk met elkaar verweven, maar voor discussie over levertijden met Chinese webshops hebben we China-shopping levertijdentopic al. Graag daar de discussie over (langere) levertijden verder voeren, dan kunnen we het hier weer hebben over de BTW.[/]
We hebben het hier dan ook over het moment hoe en wanneer we precies bericht krijgen over het voldoen van de BTW en inklaring kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

h4ns schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 22:49:
[...]

We hebben het hier dan ook over het moment hoe en wanneer we precies bericht krijgen over het voldoen van de BTW en inklaring kosten.
Klopt. Alleen hoeft daar hier geen hele discussie bij over PostNL en levertijden van AliExpress, daar is het levertijdentopic voor. ;)

"XO is whatever you want it to be" - Abel Tesfaye
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Durandal
  • Laatst online: 16-10 19:07
Het is mij nog niet helemaal duidelijk hoe je bericht krijgt van PostNL om de inklaringskosten te voldoen als je niet bij een IOSS winkel koopt.

Ik las dat je een email krijgt. Moet je je dan eerst ergens registreren of wordt je email doorgestuurd door de webwinkel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 19-06 07:24
Vette73 schreef op maandag 5 juli 2021 @ 15:48:
[...]

Dat neem jij correct aan maar '>22 eu' moet zijn '>€22 en <€150'
Volgens mij niet. Je moet ook onder de €150 in ieder geval €4 aan kosten betalen aan postnl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:52
Xtince schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 00:22:
[...]

Volgens mij niet. Je moet ook onder de €150 in ieder geval €4 aan kosten betalen aan postnl.
Niet als de BTW al voldaan is. Daar ging de discussie over. Tot 150 euro komen er geen extra kosten over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 19-06 07:24
Jimster schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 01:02:
[...]

Niet als de BTW al voldaan is. Daar ging de discussie over. Tot 150 euro komen er geen extra kosten over.
Dat weet ik en in deze discussie is er wel degelijk nog afhandelingskosten van 4 euro van postnl.
Check: https://www.postnl.nl/campagnes/aankopen-buitenland/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HenkPatat
Xtince schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 08:01:
[...]

Dat weet ik en in deze discussie is er wel degelijk nog afhandelingskosten van 4 euro van postnl.
Check: https://www.postnl.nl/campagnes/aankopen-buitenland/
Ja, maar alleen als je de BTW niet al vooraf hebt betaald in de webshop. Dat is wat Jimster zegt.

Bijvoorbeeld bij Ali betaal je de BTW wel al in de webshop en dan zijn er geen afhandelingskosten.

Dat staat ook op die pagina waar je naar verwijst:

"Er zijn ook webshops waar het iets anders werkt. Daar betaal je de btw al op het moment dat je je bestelling afrekent. Wij doen dan nog steeds aangifte als je pakket aankomt in Nederland. Maar je hoeft in dat geval geen inklaringskosten te betalen. En je ontvangt dus ook geen betaalverzoek. Let op: dit geldt alleen als de waarde van je aankoop lager is dan 150 euro. Vanaf dat bedrag moet je namelijk invoerrechten betalen."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
michielRB schreef op maandag 5 juli 2021 @ 14:55:
Net een bestelling gedaan op aexpress en bij afrekenen kwam er keurig een VAT/BTW bij. Jammer dat de consumentenprijs (incl BTW) niet staat genoteerd op de website, maar aexpress lijkt de boodschap te hebben begrepen dat BTW afgerekend moet worden.
Op zich een goede zaak. Iets met eerlijke(r) concurrentie.
Ik hoop alleen dat inklaring niet nog extra kosten met zich mee gaat brengen. wordt vervolgd.
Staat er dan een NL BTW nummer bij op de invoice? Anders wordt het weer lastig om de BTW terug te vragen bij een zakelijke aankoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seph32
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-09 17:51
Ik wil een product bij Aliexpress kopen twv 50 euro. Ik zie nu dat je vanaf 1 juli BTW moet betalen op het product. De vraag is nu zijn er nogsteeds inklaringskosten wanneer POSTNL het pakketje overhandigd? Zit het pakketje nogsteeds vast bij de duane of word het pakketje nu rechtstreeks uitgeleverd?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Laatst online: 19:27

de Peer

under peer review

seph32 schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 11:33:
Ik wil een product bij Aliexpress kopen twv 50 euro. Ik zie nu dat je vanaf 1 juli BTW moet betalen op het product. De vraag is nu zijn er nogsteeds inklaringskosten wanneer POSTNL het pakketje overhandigd? Zit het pakketje nogsteeds vast bij de duane of word het pakketje nu rechtstreeks uitgeleverd?
Lees even de laatste 10 reacties door. Nee je hoeft geen inklaringskosten te betalen bij dat bedrag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fabske
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
seph32 schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 11:33:
Nee, het zou direct uitgeleverd moeten worden omdat wanneer je de BTW bij Aliexpress betaald er een IOSS nummer op je pakket moet staan, wat ervoor zorgt dat de douane dit doorlaat.

Maar ik heb nog niemand dit in praktijk hebben meegemaakt.

Oproep voor eenieder: Als je pakketje met een IOSS nummer binnenkomt (bij voorkeur van Aliexpress) laat het even weten. Ik ben benieuwd of het in de praktijk nu al werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online
Fabske schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 11:39:
[...]

Nee, het zou direct uitgeleverd moeten worden omdat wanneer je de BTW bij Aliexpress betaald er een IOSS nummer op je pakket moet staan, wat ervoor zorgt dat de douane dit doorlaat.

Maar ik heb nog niemand dit in praktijk hebben meegemaakt.

Oproep voor eenieder: Als je pakketje met een IOSS nummer binnenkomt (bij voorkeur van Aliexpress) laat het even weten. Ik ben benieuwd of het in de praktijk nu al werkt.
Ik heb er 1 die nu in Luik ligt waar de BTW al over betaald is. Een samengevoegd pakketje van Aliexpress Standard Shipping + Cainiao Super Economy Global. Die zal een dezer dagen wel aankomen dan laat ik het wel weten.

Ook nog iets bij Banggood besteld gister en volgens de productpagina is het incl BTW dus die zou ook moeten aankomen zonder inklaring. Verstuurd met EU Priority Line (GLS als het goed is).

toevoeging :

Er is een nieuwe status (Pre-declaration of the item has been received by customs) op Postnl.post te zien, die ik voorheen nooit heb gezien.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AqykpGIa8xQEzjEx7sO2Swd-nuU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ovSg6HhzVRS24hYaKPObFuLg.png?f=user_large

[ Voor 26% gewijzigd door dcell op 08-07-2021 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarwo
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17-06-2023
SoundByte schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 17:03:
Wat doet de overheid met geinde btw op goederen die retour zijn gegaan naar de (web)winkel?
We weten eigenlijk nog weinig. Wat zal er overigens gaan gebeuren met geld terug bij geschillen? Verzendkosten kreeg je al niet terug, straks ook de btw niet?

kennelijk betaal je ook nog eens btw over de verzendkosten, wordt een beetje een mooie boel dan, toe maar. Ik had nog heeeeeeeel even een sprankje hoop of je wat kon besparen op hoge verzendkosten, zoals voorbeeld a projector 33 EUR en vb b 12 EUR en 21 EUR verzendkosten. Zijn die verzendkosten dan toch onderdeel van de prijs en geen echte verzendkosten?? Het lijkt er op ja.

en wat me een beetje stoort zijn die Action-vergelijkingen met Alie. Action is toch geen lokale winkel van Alie, probeer er dan eens een projector te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeesterPieter
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 16:03

MeesterPieter

PnP Pinball

Verzendkosten kreeg je al niet terug, straks ook de btw niet?
Bij ali krijg ik normaal de verzendkosten gewoon retour hoor.

Ben inderdaad wel benieuwd hoe het met de btw gaat.

Volg HIER mijn Zelfbouw Flipperkast Build

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:52
Jarwo schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 19:32:
[...]

We weten eigenlijk nog weinig. Wat zal er overigens gaan gebeuren met geld terug bij geschillen? Verzendkosten kreeg je al niet terug, straks ook de btw niet?

kennelijk betaal je ook nog eens btw over de verzendkosten, wordt een beetje een mooie boel dan, toe maar. Ik had nog heeeeeeeel even een sprankje hoop of je wat kon besparen op hoge verzendkosten, zoals voorbeeld a projector 33 EUR en vb b 12 EUR en 21 EUR verzendkosten. Zijn die verzendkosten dan toch onderdeel van de prijs en geen echte verzendkosten?? Het lijkt er op ja.

en wat me een beetje stoort zijn die Action-vergelijkingen met Alie. Action is toch geen lokale winkel van Alie, probeer er dan eens een projector te kopen.
In Nederland betaal je ook btw over je verzendkosten. Logisch ook, want je betaald btw voor goederen en diensten. En verzenden is ook gewoon een dienst. Btw tarief is gelijk aan het product. Dus verstuur je levensmiddelen waar 9%btw op zit? Dan is het btw tarief ook 9%.

Je hoopte dus eigenlijk op een manier om onder de btw uit te komen. Dat gaat niet gebeuren (gelukkig)
Waarom wordt er btw gerekend over verzendkosten?
De Belastingdienst heeft besloten btw te berekenen over verzendkosten om belastingontduiking te voorkomen. Wanneer er namelijk geen btw berekend zou hoeven worden over de verzendkosten dan zou u de verkoopprijs van de producten heel laag kunnen maken en de verzendkosten heel hoog, waardoor u minder btw hoeft te rekenen. Om dit te voorkomen dient u ook btw te betalen over de verzendkosten.

[ Voor 16% gewijzigd door Waah op 09-07-2021 07:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ns
  • Niet online
Waah schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 07:39:
[...]

In Nederland betaal je ook btw over je verzendkosten. Logisch ook, want je betaald btw voor goederen en diensten. En verzenden is ook gewoon een dienst. Btw tarief is gelijk aan het product. Dus verstuur je levensmiddelen waar 9%btw op zit? Dan is het btw tarief ook 9%.

Je hoopte dus eigenlijk op een manier om onder de btw uit te komen. Dat gaat niet gebeuren (gelukkig)

[...]
Vreemd genoeg is een pakket verzenden via een Postnl center in Nederland BTW vrij, één van de weinige dingen waar ik nog nooit een BTW vermelding op de bon van heb gezien. En de factuur van een verzekering, maar kan zo verder niets anders verzinnen.

Maar inderdaad betaal je bij inklaring gewoon BTW over het totaalbedrag, de waarde van het product EN de verzendkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18:45
Jarwo schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 19:32:
[...]

Ik verwacht dat je die gewoon terug krijgt. In het IOSS-systeem kan de verkoper in het geval van een terugbetaling de boel verrekenen in de aangifte van volgende maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vette73
h4ns schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 07:55:
[...]

Vreemd genoeg is een pakket verzenden via een Postnl center in Nederland BTW vrij, één van de weinige dingen waar ik nog nooit een BTW vermelding op de bon van heb gezien. En de factuur van een verzekering, maar kan zo verder niets anders verzinnen.

Maar inderdaad betaal je bij inklaring gewoon BTW over het totaalbedrag, de waarde van het product EN de verzendkosten.
Zijn twee volledig veschillende situaties:

- Wanneer je een pakket van buiten de EU ontvangt betaal de btw (en evt. invoerrechten) over de 'waarde van het pakket bij binnenkomst in de EU'.
Blijkbaar heeft dat pakket voor jou een waarde gelijk aan de aankoopprijs + de verzend- (en evt, verzekerings)kosten. Dat totale bedrag had jij blijkbaar over voor dat pakket, dus betaal je over die totale waarde btw.
Nog los van het feit dat wanneer je hetzelfde product in de EU koopt, de verzendkosten van dat product naar de EU ook onderdeel zijn van de prijs en je daarover ook btw betaalt.

- Wanneer je iets binnen de EU koopt is de verzending in principe btw vrij. Toch moet een verkoper (volgens een link een paar pagina's terug gepost) ook btw rekenen over de verzendkosten omdat er anders, volgens de BD, fraude in de hand wordt gewerkt.
Voor uitleg, zie die link.

[ Voor 8% gewijzigd door Vette73 op 09-07-2021 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19:21
sjirafje schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 13:25:
Op Banggood staat inmiddels wel dat de prijzen inclusief BTW zijn:

[Afbeelding]
Bij alie staat er bij dat VAT added at payment.. iets wat ik eerst voor 20 euro kon kopen verleden week is nu met belasting er bij tijdens het betalen 10 euro duurder.. gelijk minder aantrekkelijk. Ik dacht als het uit een EUR land werd verstuurd er geen VAT werd gerekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19:21

Klopt, vroeger kon je een usb stick kopen voor een prikkie. Tegenwoordig scheelt het soms nog geen euro met in Nederland kopen. Dan kies ik toch voor het laatste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje

sjirafje

dutchnltweaker schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 21:15:
[...]

Bij alie staat er bij dat VAT added at payment.. iets wat ik eerst voor 20 euro kon kopen verleden week is nu met belasting er bij tijdens het betalen 10 euro duurder.. gelijk minder aantrekkelijk. Ik dacht als het uit een EUR land werd verstuurd er geen VAT werd gerekend?
Klopt de prijzen op Ali zijn ex btw, die wordt er bij het afrekenen aan toegevoegd, niet zoals we hier in de EU gewend zijn. Misschien dat ze dat op termijn nog aanpassen? In Nederland is het verplicht om de prijs voor consumenten inclusief btw te tonen, ik weet niet of dat voor de hele EU geldt.

Overigens is die extruder uit mijn screenshot via Ali goedkoper dan bij Banggood en heeft een Europese webshop hem voor maar een paar euro meer dan de uiteindelijke prijs op Ali. Dan bestel ik hem liever met Europese garantie :+

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glatuin
Ik erger me steevast groen en geel aan PostNL. Vreemd dat je een week na betaling van de 4 euro en de BTW nog steeds je pakket niet ontvangt, Nu ben ik dit helaas wel gewend van dit bedrijf.
Die goedkope meuk van Ali was soms ook vaak binnen een week in NL om vervolgens 5 weken op een hoop bij PostNL te liggen. Pakket waar ik nu op wacht komt uit het VK. Levertijd van VK naar NL is meestal paar dagen. Van PostNL naar mijn huis 10-14 dagen (ook voor de Brexit trouwens). Bah.

[ Voor 3% gewijzigd door glatuin op 09-07-2021 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vette73
sjirafje schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 21:49:
[...]

Klopt de prijzen op Ali zijn ex btw, die wordt er bij het afrekenen aan toegevoegd, niet zoals we hier in de EU gewend zijn. Misschien dat ze dat op termijn nog aanpassen? In Nederland is het verplicht om de prijs voor consumenten inclusief btw te tonen, ik weet niet of dat voor de hele EU geldt.
Dat geldt idd in de hele EU, voor EU bedrijven.
Echter, omdat Ali, voor zover ik heb kunnen vinden, geen EU bedrijf is kan Ali wat dat betreft doen wat ze wil. Btw pas toevoegen bij het afrekenen is zoiets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edgarvh
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18:01
Ik heb sinds kort de Postnl app en zie zojuist dat ik morgen een zending uit het Verenigd Koninkrijk ontvang. het is een cadeautje en de persoon daar heeft het als gift verstuurd. Nu zou ik €8,62 moeten betalen voor de inklaring en moet dat bij de Primera doen. In de 'reis van je pakket' zie ik dat op 6 juli 15:57 uur er een verzoek tot betaling zou zijn verstuurd. Ik heb geen idee waarheen, want ik heb niets ontvangen. Die 8,62 bestaat uit 4,62 BTW en 4 euro inklaring. Op de factuur staat dat je tot 1 september je ook 4 euro inklaring betaalt bij een PostNL punt. Daarna is het 3 euro meer. Wel vreemd dat het betaalverzoek mij niet bereikt heeft.

[ Voor 38% gewijzigd door edgarvh op 10-07-2021 00:25 . Reden: Wat tekst aangepast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0108daniel
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Ik bestel ook geregeld op aliexpress en weet van de nieuwe regelgeving.
Wat mij opviel is dat ook bij warenhuizen IN Europa de extra btw betaald moeten worden.
Dit heb ik getest bij meerdere verkopers.
Wat is het verschil om buiten Europa te bestellen met btw en in Europa waarbij je alsnog btw betaald?

Even een aanvulling.
Een pakket wat ik half juni heb betaald heb ik nog niet binnen.
Ik kan een geschil openen, maar het totaalbedrag wat ik terug kan vragen is een stuk lager.
Toen was de nieuwe wetgeving nog niet doorgevoerd, maar het is duidelijk dat de btw niet teruggevraagd kan worden bij het openen van een geschil.

[ Voor 35% gewijzigd door 0108daniel op 10-07-2021 04:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fettel
  • Registratie: Mei 2010
0108daniel schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 03:47:
Ik bestel ook geregeld op aliexpress en weet van de nieuwe regelgeving.
Wat mij opviel is dat ook bij warenhuizen IN Europa de extra btw betaald moeten worden.
Dit heb ik getest bij meerdere verkopers.
Wat is het verschil om buiten Europa te bestellen met btw en in Europa waarbij je alsnog btw betaald?
Snellere levering. Al is dat ook niet altijd een zekerheid (uit eigen ervaring).

De Europese magazijnen zijn eigenlijk enkel nog interessant voor producten duurder dan €150 aangezien je daarop gewoon de verschuldigde btw betaalt aan AliExpress. Terwijl alles duurder dan €150 dat vanuit China wordt verzonden de inklaringsprocedure van PostNL/Bpost moet doorlopen.

Yaha!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cem.
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 06-10 10:50
Ik wil deze kopen van uit Spanje, waarom moet ik BTW van 35euro betalen? Hij komt toch uit Spanje?

https://nl.aliexpress.com...t.0.0.630c3c00nyAR3i&mp=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18:52
@cem. Als je iets in de winkel op de hoek koopt moet je toch ook btw betalen.

[ Voor 5% gewijzigd door hcQd op 10-07-2021 07:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cem.
hcQd schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 07:52:
@cem. Als je iets in de winkel op de hoek koopt moet je toch ook btw betalen.
Jij snapt het niet, die prijzen bij Aliexpress die je ziet zijn altijd inclusief btw als je in EU koopt en nu komt er VAT kosten bij als of ik buiten EU bestel maar dat is niet zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fettel
cem. schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 07:34:
Ik wil deze kopen van uit Spanje, waarom moet ik BTW van 35euro betalen? Hij komt toch uit Spanje?

De verkoper bevindt zich in China.

Ik heb hier een tijdje terug de wijzigingen op eBay gepost. Dit is ook van toepassing op AliExpress:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/jfpY16M.jpg

[ Voor 78% gewijzigd door Fettel op 10-07-2021 08:08 ]

Yaha!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cem.
Fettel schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 08:01:
[...]

De verkoper bevindt zich in China.

Ik heb hier een tijdje terug de wijzigingen op eBay gepost. Dit is ook van toepassing op AliExpress:

[Afbeelding]
Pakket komt uit EU land maar verkoper zit in China, ik moet VAT kosten betalen omdat hij in China zit of buiten EU maar pakket komt uit EU land.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fettel
cem. schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 08:05:
[...]

Pakket komt uit EU land maar verkoper zit in China, ik moet VAT kosten betalen omdat hij in China zit of buiten EU maar pakket komt uit EU land.
Daar komt het op neer, ja.

De prijzen zijn enkel inclusief btw als de verkoper in Europa staat geregistreerd, zie:

https://www.aliexpress.com/item/1005002732639934.html

Als je naar de business information van High-Tech France Store kijkt, dan zie duidelijk dat het hier om een Chinese verkoper gaat. Het verschil is echter dat hij een Frans btw nummer heeft.

Yaha!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cem.
Dan heeft toch geen nut meer of je binnen EU land bestel of buiten EU, omdat je altijd VAT moet betalen, het enige voordeel is dat pakket binnen EU sneller thuis ligt, dat is alles. Dit is verrot systeem.

In iedere geval deze VAT systeem voor Nederlandse bevolking is een tegenslag, langzamerhand wordt er straks bijna niets meer besteld, omdat de prijzen bijna over heen komen als hier in Nederlandse webshops.

[ Voor 33% gewijzigd door cem. op 10-07-2021 08:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 0108daniel
  • Niet online
Dit heeft inderdaad totaal geen nut meer of je nu iets binnen de EU besteld of buiten.
Als het product dat je koopt binnen de EU bevind moet je dus alsnog belasting betalen.
Dit is volgens mij niet helemaal de bedoeling.
Je bent dan juist meer geld kwijt omdat binnen de EU de producten al standaard duurder zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 0108daniel
  • Niet online
cem. schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 07:34:

Inderdaad, dit klopt ook niet.
Tegen dit probleem loop ik dus ook aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:52
0108daniel schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 08:58:
[...]
Inderdaad, dit klopt ook niet.
Tegen dit probleem loop ik dus ook aan.
Waarom klopt het dan niet volgens jou?
Laat ik het eens omdraaien, waarom zou je geen BTW hoeven te betalen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:30

Blokker_1999

Full steam ahead

cem. schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 08:09:
Dan heeft toch geen nut meer of je binnen EU land bestel of buiten EU, omdat je altijd VAT moet betalen, het enige voordeel is dat pakket binnen EU sneller thuis ligt, dat is alles. Dit is verrot systeem.

In iedere geval deze VAT systeem voor Nederlandse bevolking is een tegenslag, langzamerhand wordt er straks bijna niets meer besteld, omdat de prijzen bijna over heen komen als hier in Nederlandse webshops.
Maar dat is ook net heel de bedoeling van deze wetgeving geweest. Het concurentievoordeel weghalen dat verkopers van buiten de EU hebben in de Europese markt. Als je als buitenlandse verkoper geen BTW moet rekenen dan kan je een grotere winstmarge nemen en alsnog onder de prijs van een lokale verkoper duiken die wel die BTW moet aanrekenen. Met andere woorden: je kan die concurent wegconcureren.

De uitzondering dat op kleine bedragen geen inklaring verschuldigd is, is opgehoffen. Een uitzondering die ontstaan is in de tijd dat alles nog met de hand gedaan werd. Vandaag met digitale inklaringen heeft die uitzondering geen bestaansrecht meer maar hindert deze net de eigen, interne markt.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999

Blokker_1999

Full steam ahead

Jimster schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 09:21:
[...]

Waarom klopt het dan niet volgens jou?
Laat ik het eens omdraaien, waarom zou je geen BTW hoeven te betalen?
Inderdaad, als ik snel even naar Spanje zou rijden en daar een lokale winkel binnenstap om iets te kopen moet ik ook BTW betalen, ondanks dat ik niet in Spanje woon. In de EU zijn we BTW verschuldigd op al onze aankopen met enkele uitzonderingen die vrijgesteld zijn van BTW. En er zijn regels rondom waar de BTW verschuldigd is, maar deze is altijd verschuldigd.

Je koopt in dat geval iets bij een Chinese winkel die het product reeds in de EU heeft. Gegeven de waarde van dat systeem was zelfs in het verleden al BTW verschuldigd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheSlowOne
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-10 17:11
Wat veel mensen hier niet schijnen te weten is dat verzenden vanuit een EU land, ook wel "EU warehouse", eigenlijk gebeurd vanuit buiten EU. Zo'n warehouse is simpel gezegd in een zone vóór de douane en alles wat een warehouse verlaat moet ingeklaard worden en moet belasting over betaald worden, omdat het pad dan binnen de EU gebracht wordt. Tot dusver was er op deze pakketjes vrijwel geen controle door de douane maar door de nieuwe regelgeving worden ook alle goederen die zich fysiek al in de EU bevinden, maar nog niet ingeklaard zijn, automatisch belast met BTW. https://ec.europa.eu/taxation_customs/storage_en

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

cem. schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 07:59:
[...]

Jij snapt het niet, die prijzen bij Aliexpress die je ziet zijn altijd inclusief btw als je in EU koopt
Waar baseer je dat op? Volgens mij is dat niet zo. Staat dat op de factuur/bestelbevestiging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cem.
de Peer schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 10:02:
[...]

Waar baseer je dat op? Volgens mij is dat niet zo. Staat dat op de factuur/bestelbevestiging?
Sinds bestaan van Aliexpress heeft iedereen in Nederland op deze manier gekocht dus dat betekent Aliexpress was altijd al die jaren belasting ontduiking geweest? Komt Nederland nu pas achter met VAT?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

cem. schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 10:08:
[...]

Sinds bestaan van Aliexpress heeft iedereen in Nederland op deze manier gekocht dus dat betekent Aliexpress was altijd al die jaren belasting ontduiking geweest? Komt Nederland nu pas achter met VAT?
Volgens mij is dat zo ja. Dat ze via deze constructie daar onderuit kwamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999

Blokker_1999

Full steam ahead

cem. schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 10:08:
[...]

Ja, en nee.

Eigenlijk is diegene die het importeert verantwoordelijk voor de aangifte bij douane. Wanneer je zelf iets meebrengt van buiten de EU als je bijv. op vakantie bent geweest is dat eenvoudig. Op de luchthaven bijvoorbeeld kies je bij de douane dan voor de andere richting dan "noting to declare". Weinige mensen doen dat, ondanks dat het moet, maar dat is een ander verhaal.

Bij pakketverzending is het in de basis diegene die het goed koopt die ervoor moet zorgen dat de aangifte in orde is. Als particulier is het ons evenwel altijd onmogelijk gemaakt om dat ook maar te doen. Door de jaren heen is de verantwoordelijkheid dan ook opgeschoven naar het pakketbedrijf dat het pakket de EU binnen transporteert wat aan de hand van de inklaringspapieren de aangifte zal doen en steekproefsgewijs, in samenwerking met douane, ook pakketen verder doorlicht.

Omdat dit een traag proces is, hebben ze het ook mogelijk gemaakt voor grote platformen om zelf de inklaring te regelen. Zo kan bijv. Amazon al jaren de inklaring doen voor wanneer je iets van buiten de EU besteld en kan daarom ook die kosten reeds tonen als je je bestelling aan het doen bent.

Aliexpress daarentegen verkoopt zelf niets maar is een tussenplatform en zij hebben er altijd voor gekozen gehad om zich niet te mengen in de declaratie van goederen. Dat is iets tussen koper en verkoper. Met de nieuwe wetgeving en de verplichting dat elk pakket moet aangegeven worden hebben ook zij er nu voor gekozen om dan toch maar de aangifte te gaan afhandellen om het alle verkopers eenvoudiger te maken, zodat pakketten niet weken blijven hangen bij de inklaring via het pakketbedrijf.

Dus ja, heel veel mensen hebben jarenlang willens en wetens goederen gekocht via Chinese webwinkels (niet enkel Ali) waarbij ze wisten dat er eigenlijk BTW op betaald moest worden maar altijd gehoopt werd door velen dat hun pakket door de verzending zou geraken zonder controle vanuit de douane. Ik heb door de jaren heen ook menig pakket ontvangen waar op het aangifteformulier gewoon een leugen stond zoals "geschenk" of een andere inhoud met veel lagere waarde. Niet dat ik daar ooit actief om gevraagd heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cem.
Blokker_1999 schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 11:06:
[...]

Ja, en nee.

Eigenlijk is diegene die het importeert verantwoordelijk voor de aangifte bij douane. Wanneer je zelf iets meebrengt van buiten de EU als je bijv. op vakantie bent geweest is dat eenvoudig. Op de luchthaven bijvoorbeeld kies je bij de douane dan voor de andere richting dan "noting to declare". Weinige mensen doen dat, ondanks dat het moet, maar dat is een ander verhaal.

Bij pakketverzending is het in de basis diegene die het goed koopt die ervoor moet zorgen dat de aangifte in orde is. Als particulier is het ons evenwel altijd onmogelijk gemaakt om dat ook maar te doen. Door de jaren heen is de verantwoordelijkheid dan ook opgeschoven naar het pakketbedrijf dat het pakket de EU binnen transporteert wat aan de hand van de inklaringspapieren de aangifte zal doen en steekproefsgewijs, in samenwerking met douane, ook pakketen verder doorlicht.

Omdat dit een traag proces is, hebben ze het ook mogelijk gemaakt voor grote platformen om zelf de inklaring te regelen. Zo kan bijv. Amazon al jaren de inklaring doen voor wanneer je iets van buiten de EU besteld en kan daarom ook die kosten reeds tonen als je je bestelling aan het doen bent.

Aliexpress daarentegen verkoopt zelf niets maar is een tussenplatform en zij hebben er altijd voor gekozen gehad om zich niet te mengen in de declaratie van goederen. Dat is iets tussen koper en verkoper. Met de nieuwe wetgeving en de verplichting dat elk pakket moet aangegeven worden hebben ook zij er nu voor gekozen om dan toch maar de aangifte te gaan afhandellen om het alle verkopers eenvoudiger te maken, zodat pakketten niet weken blijven hangen bij de inklaring via het pakketbedrijf.

Dus ja, heel veel mensen hebben jarenlang willens en wetens goederen gekocht via Chinese webwinkels (niet enkel Ali) waarbij ze wisten dat er eigenlijk BTW op betaald moest worden maar altijd gehoopt werd door velen dat hun pakket door de verzending zou geraken zonder controle vanuit de douane. Ik heb door de jaren heen ook menig pakket ontvangen waar op het aangifteformulier gewoon een leugen stond zoals "geschenk" of een andere inhoud met veel lagere waarde. Niet dat ik daar ooit actief om gevraagd heb.
Pakket wordt verstuurd van uit Spanje.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Blokker_1999

Blokker_1999

Full steam ahead

cem. schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 11:39:
[...]

Van waaruit het fysiek verstuur wordt is in deze niet belangrijk.

Je pakket wordt verkocht door een Chinese verkoper. De factuur is dus ook afkomstig van een Chinese verkoper die hier in de EU geen BTW nummer heeft. De goederen die deze verkoper verkoopt moeten dus op een gegeven moment geïmporteerd worden in de EU. Dat is het moment waarop mogelijks inklaringskosten moeten betaald worden. Daarnaast moet elke verkoop bestemd voor de EU markt na die inklaring met BTW gebeuren.

Die goederen liggen dan wel in een magazijn in Spanje maar zijn officieel de EU nog niet ingevoerd. Vanaf dat jij deze aankoopt worden deze pas officieel de Unie binnengebracht en moet er BTW op betaald worden.

Jarenlang heeft men misbruik gemaakt omdat als de goedereen eenmaal fysiek in de EU zijn, de douane veel moeilijker grip kan krijgen op die zendingen. Men kan ze gewoon verschepen als zijnde reeds ingeklaard en de pakketdienst doet daar niet moeilijk over. En Ali en de verkoper wijzen naar elkaar als er toch iemand vanuit de overheid moeilijk gaat doen.

En daar enorm veel van die pakketten onder de grenswaarde van 22 euro zaten ging men daar ook geen tijd insteken. En daar profiteerde men dus van om ook duurdere pakketen op die manier de EU in te krijgen zonder de nodige belastingen te moeten betalen.

Maar opnieuw: elke aankoop in de EU, met enkele kleine uitzonderingen zoals bijv. postzegels, zijn BTW plichtig. Het is niet omdat een goed zich reeds in de Unie bevindt dat er ineens geen BTW meer verschuldigd is. Ik kan ook niet naar Amazon.es gaan en aankopen zonder BTW te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0108daniel
  • Niet online
Even voor de duidelijkheid.
Als een pakket niet bij de ontvanger aan komt en je wilt een geschil openen dan word het maximale bedrag wat geretourneerd word zonder de BTW.
Met andere woorden de BTW bij een vermist pakket ben je gewoon kwijt.
Dit snap ik echter niet, want bij webshop krijg je wel het volledige bedrag incl BTW terug.
Via aliexpress is dit dus niet het geval en ben je in alle tijden het BTW bedrag kwijt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Durandal
  • Laatst online: 16-10 19:07
Een EU webshop vraagt aan jou BTW en draagt dit af aan de overheid. Als de koop toch niet door gaat (bv zoekraken) betaalt het jouw BTW terug en draagt dat niet af aan de overheid. Maakt voor de webshop geen verschil.

Een Chinese webshop zal (eens per maand) BTW afdragen aan de EU en heeft dit dus vaak al afgedragen tegen de tijd dat je pakje aan komt. Het gaat het niet aan jou vergoeden want dan zouden ze verlies draaien.
Dus, de BTW moet je dan bij de overheid terugvragen. Vraag me alleen niet hoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09:49
0108daniel schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 12:52:
Als een pakket niet bij de ontvanger aan komt en je wilt een geschil openen dan word het maximale bedrag wat geretourneerd word zonder de BTW. ....
Ik denk dat dit komt doordat AliExpress geen webshop is, maar een Chinees platform waar diverse verkopers hun producten internationaal kunnen verkopen.
De btw afdracht wordt door Ali voldaan bij binnenkomst EU en het pakket raakt kwijt (in de EU of elders).
De btw kan misschien teruggevorderd of niet afgedragen worden door AliExpress, maar ik vermoed dat momenteel misschien te omslachtig is na een dispute, omdat niet duidelijk is waar het pakket zich bevindt. Misschien dat dit in een later stadium nog kan veranderen. Een dispute heb je met een verkoper, niet met AlExpress. De verkoper regelt alleen het product en het verzenden, maar AlExpress de btw.

Importeren uit een ander land heeft voordelen, maar ook nadelen. Op zich is het al netjes dat Ali de BTW afhandeling op zich neemt en je inklaringskosten uitspaart, maar blijf je realiseren dat je in China inkoopt. Het evt.verzenden uit een EU warehouse verandert niets aan deze situatie.
Ieder moet voor zichzelf uitmaken of dit het waard is.

[ Voor 25% gewijzigd door elinx op 10-07-2021 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 19:25

Amphiebietje

In de blubber

Joepie, eerste pakket dat na 1 juli NL binnen is gekomen waar importbelastingen voor betaald moeten worden, en direct een puinzooi bij PostNL. Het is ook altijd hetzelfde bij grote wijzigingen... :F

Volgens buitenlandse tracking: bij postkantoor (locatie onbekend)
Volgens internationalparceltracking.com (site van PostNL) en reguliere tracking van PostNL: al vijf dagen opgehouden, niet bij postkantoor
Geen enkele notificatie.
Vervolgens krijg ik vandaag een briefje voor een pakket dat gedateerd is 30 juni, en een ander tracking nummer toont (voor een pakket dat ik 10 dagen geleden al heb opgehaald). Lekker bezig PostNL.

Daarentegen DHL: notificatie via SMS en email, online betalen en zo gepiept. :)

Edit: En inmiddels weet ik dat het PostNL pakket gisteren retour is gestuurd :( Bijna exact dezelfde misser als bij PostNL hun vorige grote wijziging |:(, alleen had ik toen tenminste de notificatie nog uberhaupt gehad (wel pas nadat het pakket retour was gestuurd). Maandag maar een klacht indienen.

[ Voor 17% gewijzigd door Amphiebietje op 10-07-2021 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Warenhuis in Spanje betekend niet dat die spullen daadwerkelijk hier in Spanje liggen. Natuurlijk zullen de bestsellers hier vast op voorraad liggen. Maar veel wordt dan alsnog vanuit China verzonden naar Spanje, waardoor het verzend als B2B vast veel sneller gaat. En de consument verder geen last van import heffingen heeft.

Daarnaast is Ali volgens mij van oudsher uit een wholesale bedrijf, wat dus in de basis tijd zonder BTW is. Langzaam aan zal het waarschijnlijk wel meer met BTW gaan, want wie gebruikt het nog als groothandel? Echt de beginnende ondernemer wellicht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• drestar
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 28-06 10:39
cem. schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 08:09:

Ook dat nog niet eens want met Aliexpress standard shipping vanuit China heb je het vaak nog eerder thuis dan vanuit een EU land. of je moet 7 dagen levering hebben maar dat is vaak niet zo.

ik kan mij dan ook niet voorstellen dat er nog mensen zijn die uit EU landen gaan bestellen via Aliexpress .die prijzen liggen al een stuk hoger en dan komt er nog eens btw bij.

ik ben in ieder geval al gestopt met bestellen uit China . voor mij is deze hobby gestorven. maar ik bestel daardoor ook niks meer in eigen land.

Voorbeeld ,

De laatste maanden kocht ik in een opwelling via Aliexpress een rc auto. ook een beetje met het oog op laatste kans voor 1 juli .deze auto was spotgoedkoop en had zomaar het idee uit een jongensdroom om hem helemaal te upgraden voor meer snelheid en volledig opnieuw uit de rusten met met onderdelen die ik allemaal via Aliexpress kon kopen. de duurdere delen kwamen allemaal zonder bijkomende kosten door de douane . als ik nu terug kijk wat ik allemaal aangekocht heb en wat er aan btw zou zijn bijgekomen sla ik daarvan stijl achterover en zou ik daar mijn geld absoluut niet aan uitgeven. het was ook altijd spannend of het door de douane zou komen. het bestellen was dus op zich al een uitdaging en leuk omdat het allemaal lekker goedkoop was.. ik heb nu mijn auto in elkaar gezet. het is een monster die 150 km per uur haalt. uitgerust met gps en apparatuur om de auto in het gareel te houden. na een paar keer rijden staat de auto op de plank. zo heb ik ook een rc boot en meerdere dingen in het verleden via Aliexpress gekocht. en zulke hobby zou ik dus nooit in de Nederlandse winkels kopen vanwege torenhoge prijzen. dus mij krijgen ze niet naar de Nederlandse winkel, dan stop ik gewoon met zulke hobby en verdienen ze toch ook niks aan mij. als er veel mensen zijn zoals mij dan ziet het er voor Aliexpress slecht uit ,maar ook voor de Nederlandse ondernemer. ik wil alleen geld uitgeven als iets spotgoedkoop is!

[ Voor 40% gewijzigd door drestar op 11-07-2021 12:46 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kendo
  • Niet online
Ik zou niet weten waarom ik in de toekomst niet meer bij AE zou bestellen. Zelfs met BTW zijn ze nog 5 tot 10x goedkoper dan hier in Nederland. Zeker voor het vele klein grut dat ik altijd bij AE bestelde. Lampjes, connectors, hoesjes, screenprotectors etc.

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elinx
Ik heb mijn eerste bestellingen ook alweer gedaan bij AliExpress.
Wel ga ik steeds vaker bij Amazon (nl,de,fr,es,it) kijken voor de prijzen, zeker voor de meer prijzige artikelen.
Een enkele keer is zelfs Amazon.com veel goedkoper dan hetzelfde product in Nederland, ondanks de extra kosten die erbij komen. Dit kan bv met "opruim artikelen" het geval zijn. Het gaat dan meestal wel om Amerikaanse merkartikelen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• MainframeX
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 16:53
*knip* Offtopic.

[ Voor 94% gewijzigd door Yorinn op 11-07-2021 20:19 ]

Idempotent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje

sjirafje

Zojuist mijn eerste veiling op Ebay gewonnen sinds het btw tijdperk. De geschatte btw kosten worden tijdens het bieden netjes getoond en bij het betalen krijg je er ook netjes een overzicht van. Bij betaling met PayPal zie je dan weer alleen het totaal bedrag.
In de mail van Ebay krijg je je ook nog het volgende te zien:
belastinggegevens: btw IM27xxxxxxx
betaald: IOSS ID: 2

Geen idee wat dat inhoudt.
Heeft ebay ioss id nummer 2? En is dat IM nummer het nummer waar de douane op controleert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje

sjirafje

Er lijkt op Ebay nog het een en ander niet helemaal goed te gaan. Ik heb een voorstel gedaan voor een object en de btw die dan berekend wordt is maar 9% terwijl het volgens mij niet gaat om een artikel dat valt onder het lage btw tarief (tenzij het misschien onder agrarische producten valt?). Nouja eerst maar eens zien of de verkoper mijn voorstel accepteert :+

Update:
Ik heb het tegenvoorstel van de verkoper geaccepteerd en ik heb inderdaad maar 9% btw betaald :?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/40VSoXuZwwFWApTCSk1tsiL23zw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/SQJGrnkMsEV6jhi4y16P7y5Y.png?f=user_large

[ Voor 29% gewijzigd door sjirafje op 11-07-2021 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

kendo schreef op zondag 11 juli 2021 @ 12:57:
Ik zou niet weten waarom ik in de toekomst niet meer bij AE zou bestellen. Zelfs met BTW zijn ze nog 5 tot 10x goedkoper dan hier in Nederland. Zeker voor het vele klein grut dat ik altijd bij AE bestelde. Lampjes, connectors, hoesjes, screenprotectors etc.
Totdat ze de echte verzendkosten gaan doorrekenen aan de klant zal dat voorlopig nog wel even voordeliger blijven :)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Niet online
YakuzA schreef op zondag 11 juli 2021 @ 15:24:
[...]

Totdat ze de echte verzendkosten gaan doorrekenen aan de klant zal dat voorlopig nog wel even voordeliger blijven :)
Dat is idd. nog wel een dingetje voor in de toekomst. "Gratis" verzenden van China naar Europa is natuurlijk onmogelijk.

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Telefoons ed zal waarschijnlijk niet meer lonen om via Ali te bestellen. Maar ik bestel zoveel klein electronica dingen, en dat is gewoon nog steeds spotgoedkoop,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vette73
0108daniel schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 12:52:
Als een pakket niet bij de ontvanger aan komt en je wilt een geschil openen dan word het maximale bedrag wat geretourneerd word zonder de BTW.
Met andere woorden de BTW bij een vermist pakket ben je gewoon kwijt.
Dit snap ik echter niet, want bij webshop krijg je wel het volledige bedrag incl BTW terug.
Via aliexpress is dit dus niet het geval en ben je in alle tijden het BTW bedrag kwijt.
Waar heb je die kennis vandaan?
Als Ali de btw int hoeven zij die btw niet af te dragen indien de koop ongedaan gemaakt wordt (iets wat feitelijk gebeurt wanneer jij jouw geld terugkrijgt).

Tot ik jouw verhaal zelf ervaar, of jouw verhaal kan verifieren via een betrouwbare bron, geloof ik niet dat jouw verhaal klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vette73
cem. schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 11:39:
[...]

Wat wil je daarmee zeggen? Hoeft er vanuit Spanje geen btw betaald te worden?

Over de waarde van elk produkt dat jij als consument koopt, moet btw betaald worden.

- Komt dat van buiten de EU, dan zijn er twee mogelijkheden:
-- Of jij betaalt btw aan de vervoerder
-- Of de verkoper int de btw en draagt die via I-OSS af aan een belastingdienst in een EU land.

- Komt het van binnen de EU dan zit de btw altijd in de prijs die je betaalt.
Dat op een website niet altijd de prijs incl. btw wordt getoond doet daar niets aan af.

Dus als je een computer wil kopen van E179 ex. btw dan komt dat E37 aan btw bij.

Jouw probleemzit hem in het feit dat de prijs ex. btw getooond wordt dat dat jou niet duidelijk is, maar verder klopt het allemaal .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cem.
Vette73 schreef op maandag 12 juli 2021 @ 08:55:
[...]

Wat wil je daarmee zeggen? Hoeft er vanuit Spanje geen btw betaald te worden?

Over de waarde van elk produkt dat jij als consument koopt, moet btw betaald worden.

- Komt dat van buiten de EU, dan zijn er twee mogelijkheden:
-- Of jij betaalt btw aan de vervoerder
-- Of de verkoper int de btw en draagt die via I-OSS af aan een belastingdienst in een EU land.

- Komt het van binnen de EU dan zit de btw altijd in de prijs die je betaalt.
Dat op een website niet altijd de prijs incl. btw wordt getoond doet daar niets aan af.

Dus als je een computer wil kopen van E179 ex. btw dan komt dat E37 aan btw bij.

Jouw probleemzit hem in het feit dat de prijs ex. btw getooond wordt dat dat jou niet duidelijk is, maar verder klopt het allemaal .
Je hebt niet al mijn berichten gelezen zie ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0108daniel
  • Niet online
Vette73 schreef op maandag 12 juli 2021 @ 08:45:
[...]

Waar heb je die kennis vandaan?
Als Ali de btw int hoeven zij die btw niet af te dragen indien de koop ongedaan gemaakt wordt (iets wat feitelijk gebeurt wanneer jij jouw geld terugkrijgt).

Tot ik jouw verhaal zelf ervaar, of jouw verhaal kan verifieren via een betrouwbare bron, geloof ik niet dat jouw verhaal klopt.
De kennis heb ik Afgelopen week zelf ervaren.
Het pakket was niet aangekomen dus heb een geschil geopend.
Je kan dan het bedrag invullen wat je terug wilt krijgen.
Het maximum bedrag wat ik kom kiezen was het bedrag van het product zonder de BTW.
De BTW krijg je dus niet terug en meer terugvragen dan de kosten van het product zelf gaat niet.
Op internet kom ik geen enkele informatie hierover tegen tot ik zelf tegen dit probleem aanliep.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edgarvh
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18:01
0108daniel schreef op maandag 12 juli 2021 @ 10:01:
[...]

Het maximum bedrag wat ik kom kiezen was het bedrag van het product zonder de BTW.
De BTW krijg je dus niet terug en meer terugvragen dan de kosten van het product zelf gaat niet.
Op internet kom ik geen enkele informatie hierover tegen tot ik zelf tegen dit probleem aanliep.
Was er wel BTW betaald dan? Vanaf 1 juli rekent AliExpress pas BTW, daarvoor dus niet. Het is nu 12 juli, dan is hij of heel snel met een geschil openen of dat het voor 1 juli al besteld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
  • Registratie: Augustus 2005
kendo schreef op zondag 11 juli 2021 @ 15:30:
[...]

Dat is idd. nog wel een dingetje voor in de toekomst. "Gratis" verzenden van China naar Europa is natuurlijk onmogelijk.
Niet als de Chinese overheid (indirect) de verzending sponsored ;) Je hoeft geen expert te zijn om te weten dat je voor een paar cent geen pakket van de andere kant van de wereld tot hier krijgt, zelfs die kleine rommel zakjes. Bij PostNL kost het kleinste en lichste pakket al €.10,30, past het niet door de brievenbus ben je €23,- kwijt

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vette73
0108daniel schreef op maandag 12 juli 2021 @ 10:01:
[...]

En wanneer had je dat pakket gekocht?
Toen je dat voor 1 juli kocht inde Ali nog geen btw. Waarom zou je dan nu het bedrag incl. btw terugkrijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vette73
cem. schreef op maandag 12 juli 2021 @ 08:59:
[...]

Je hebt niet al mijn berichten gelezen zie ik.
Ik heb nog even teruggescrold en ja, ik had wel al jouw berichten gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0108daniel
  • Niet online
Vette73 schreef op maandag 12 juli 2021 @ 10:19:
[...]

En wanneer had je dat pakket gekocht?
Toen je dat voor 1 juli kocht inde Ali nog geen btw. Waarom zou je dan nu het bedrag incl. btw terugkrijgen?
Hm ja er klopt iets niet inderdaad.
Ik heb het 22 juni besteld, toen was de BTW verplichting er nog niet.
Het product was 164 euro, maar wat ik maximaal terug krijg is 148 euro.
Waar die 12 euro verschil vandaan komt weet ik nog even niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vette73
0108daniel schreef op maandag 12 juli 2021 @ 11:20:
[...]

Hm ja er klopt iets niet inderdaad.
Ik heb het 22 juni besteld, toen was de BTW verplichting er nog niet.
Het product was 164 euro, maar wat ik maximaal terug krijg is 148 euro.
Met een aanschafprijs van E164 is er voor jou eigenlijk niets veranderd per 1-7. De twee zaken die veranderd zijn per 1-7 zijn:
- De vrijstellening van E22 is komen te vervallen (daar zat jij toch al boven)
- Bij aankopen <E150 int Ali de btw direct bij betalen (en daar zat jij ook boven)

Dit zou een zending zijn waarover btw EN invoerrechten verschuldigd zijn en daar is per 1-7 niets aan veranderd.

Los nog van het punt dat ik het wel heel snel vind om nu al te gaan claimen. Gekocht 22 juni en claimen op 10 juli.
Ik wacht nog op een pakketje dat ik kocht op 25 mei (en wat al sinds 2 juni in NL zou zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 28-06 10:39
kendo schreef op zondag 11 juli 2021 @ 12:57:
Misschien met lampjes van 10 cent wel. maar een gps of zender set of motor set voor bv een rc auto daar is de prijs op Aliexpress uit China besteld nu hetzelfde voor als hier in Nederland ,en vanuit EU warenhuizen zijn de prijzen daarvan nu zelfs veel hoger dan de Nederlandse winkel prijzen zag ik. de laatste jaren gingen de prijzen op Aliexpress toch ook al omhoog voor bepaalde dingen. daar zullen ze nu wel over moeten gaan nadenken want dan koopt niemand dat meer..

bv een Ezrun 120max10 sct regelaar. op Aliexpress 79 euro zonder btw uit China verzonden ,en in de Nederlandse winkel 89 euro incl btw en ook gratis verzonden .de volgende dag al in huis waarbij postnl meer zorg draagt voor je pakketje . waarom zou je dat nog op Aliexpress gaan bestellen?

Ik heb nu de verkoper een screenshot gestuurd van de lagere prijzen in Nederland. ik ben benieuwd wat ze daarop te zeggen hebben.. want Aliexpress word zo wel te duur.

[ Voor 21% gewijzigd door drestar op 12-07-2021 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gepstra
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 16-10 17:07
drestar schreef op maandag 12 juli 2021 @ 12:22:
[...]

bv een Ezrun 120max10 sct regelaar. op Aliexpress 79 euro zonder btw uit China verzonden ,en in de Nederlandse winkel 89 euro incl btw en ook gratis verzonden .de volgende dag al in huis waarbij postnl meer zorg draagt voor je pakketje . waarom zou je dat nog op Aliexpress gaan bestellen?
Was het verplicht om dat op Aliexpress te bestellen? Dan koop je dat inderdaad toch gewoon hier..? Dit is 1 voorbeeld uit honderden andere artikelen waar het nog wel goedkoper is om het bij Aliexpress te bestellen.
daar zullen ze nu wel over moeten gaan nadenken want dan koopt niemand dat meer..
Maak je je hier zorgen over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
0108daniel schreef op maandag 12 juli 2021 @ 11:20:
....
Misschien iets met koersverschillen? Ali rekent in dollars. Of is de prijs nu anders dan toen en geeft hij de huidige prijs als teruggave. Heb je zelf gekozen voor afwijkende (lees duurdere) verzending? Kijk even in je besteloverzicht, dan zou je die 12 euro terug moeten vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 18:00

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

drestar schreef op maandag 12 juli 2021 @ 12:22:

Ik heb nu de verkoper een screenshot gestuurd van de lagere prijzen in Nederland. ik ben benieuwd wat ze daarop te zeggen hebben.. want Aliexpress word zo wel te duur.
Met of zonder motor? RCtwente en topRC gaan niet onder de 100 euro met die + motor varianten.

Maar dit zijn dozenschuif producten, beetje marge in de doorverkoop (anders koop je ze elders), de uitzondering die al jaren geld bij de producten waar ook winkels weten dat je ze anders elders koopt (hobbyking, rcmarket etc).

Er zijn meer producten die in dit gebied misschien interessanter worden bij meer lokale winkels, misschien zelfs amazon, maar 90% van wat ik koop blijft ondanks 21% nog veruit goedkoper, of simpelweg hier niet te krijgen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gold_dust
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 05-08-2021
Ik vind uit China bestellen al langere tijd helemaal niet zo goedkoop meer. Verzendkosten zijn ook behoorlijk opgelopen de afgelopen tijd.

Modelbouw producten zijn inderdaad al lange tijd goedkoper bij Hobbyking in NL dan uit China te bestellen. Het assortiment van Hobbyking is inmiddels vrij beperkt maar dat is in de HK en US warehouses ook het geval en heeft meer te maken met het krimpen van de hele markt. Alleen wat Hobbyking niet heeft bestel ik wel eens bij Banggood of AE.
Pagina: 1 ... 11 ... 21 Laatste

Let op:
Discussie over levertijden bij Chinese webshops mag in China-shopping levertijdentopic worden gevoerd.