Toch weer eens gebeld met Postnl over de IOSS regeling.
Wat denk je, de medewerkster blijft keihard beweren dat als je (bij het bestellen) al BTW hebt betaald bij Aliexpress en het pakketje met IOSS verstuurd is je toch nog die 4 of 7 euro afhandelingskosten moet betalen aan Postnl. Ik schrok me kapot.
Dit staat op de website van Postnl:
“
Er zijn ook webshops waar het iets anders werkt. Daar betaal je de btw al op het moment dat je je bestelling afrekent. Wij doen dan nog steeds aangifte als je pakket aankomt in Nederland. Maar je hoeft in dat geval geen inklaringskosten te betalen. En je ontvangt dus ook geen betaalverzoek”
Wat een tegenstrijdigheid!!!
Ik stop het telefoongesprek met de woorden: “Ik hoop dat je ongelijk hebt”
Nee dat heb ik niet zei ze.
Toen weer gebeld en kreeg een andere medewerker aan de telefoon en die gaf mij weer helemaal gelijk, dus bv. een usb-kabeltje van 1 euro kost straks 1,21 euro en dus helemaal een inklarings of afhandelingskosten extra. Wel verzonden via IOSS natuurlijk.
Mijn conclusie: ze weten het zelf maar amper bij Postnl en ik hou mijn hart vast als volgende week de eerste bestellingen van Ali na 1 juli aankomen.
Mocht het toch fout gaan??
Bezwaar maken via een b.v. een printscreen van de bestelling (om aan te tonen dat je toch BTW hebt betaald) zou volgens de medewerker na 1 juli ook niet meer kunnen.
Enige optie die je dan hebt is het pakketje terug laten sturen naar de afzender en dan maar hopen dat je via Aliexpress je geld nog terug krijgt.