HomeAssistant kan alles, is het niet standaard ondersteund dan is er wel een custom integratie voor (HACS) maar je moet wel meer dan gemiddeld goed met computers om kunnen gaan. Met zoeken, knippen en plakken kom je ook een heel eind maar gaat veel tijd in zitten en krijg je misschien niet de puntjes op de i.Rolanda83 schreef op maandag 16 januari 2023 @ 10:02:
[...]
Ik ben op de hoogte dat tibber geen gas heeft, en vermoedelijk mijn volgende huis wel. Maar dan zie ik wel of ik bij tibber blijf en gas bij een ander of dan naar zonneplan ga of zo. Maar dat staat nu even los van wat ik vroeg. Alles wat slimmer gemaakt kan worden werkt met stroom en kan aangestuurd worden.
In dit huis kan ik weinig aanpassen vandaar dat ik ook vroeg of ik met die Google Nest Hub een geschikte starterset heb die ik later kan uitbreiden, maar voor nu kan koppelen aan de p1 meter en de prijzen van tibber.
(Die p1 meter kost mij nu niks, en is dus ook niet weggegooid) maar dat geld uiteraard niet voor de Google Nest Hub, ik ben hier totaal niet in thuis en in dit topic komt wel eens iets voorbij van waar ik denk dat is handig, zoals de home assistant, maar dan heb je wel een starterset nodig om hier iets mee te kunnen, dan ben ik daar wat op gaan zoeken en kwam ik dus de Google Nest Hub tegen, maar dat weet ik dus niet of die wel of niet goed is voor wat ik wil. Ik wil niet zeg over 6 maand tot 1 jaar weer een nieuwe moeten kopen omdat het toch niet de juiste was.
Er zijn nog andere opties, Homey en Domoticz bijvoorbeeld. Misschien eens kijken bij wat generieke home-automation sites/forums om te zien wat jou het best aanstaat.
Deye 8K-SG04LP3 (16x230Ah + JBD-BMS + HA-ESP32) 4.5kWp (Deye SUN1600G3 + Enphase iq7a + Growatt 1000)