MarFan schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 12:43:
Mijn ouders willen ook naar Dynamisch, maar de slimme meter geeft heel slecht de data door (soms dagen niet).
Daar hebben ze al een paar maanden contact over met Eneco/Stedin, maar echt tot een oplossing komt het niet echt.
Nu dacht ik ergens gelezen te hebben dat er een aanbieder is die naast de slimme meter uitlezen, ook via P1 uitleest en doorstuurt, klopt dat ? en welke partij is dat ?
Hoe komt het dat ‘jullie’ weten dat de meter slecht data doorgeeft?
- Wanneer de meter wordt geïnstalleerd wordt deze door de monteur gecontroleerd op dekking zodat hij data kan doorgeven, dus de plek waar de meter hangt lijkt goed.
- Wanneer de meter niet goed werkt, is het gebrekkig doorgeven van data de enige storing?
- Of is het bij de huidige leverancier gewoon vaak wat later dat de data beschikbaar is in het klantenportaal en is er eigenlijk niets mis met de meter, maar het portaal gewoon traag/loopt achter.
Zolang je een slimme meter hebt waarvan je dus weet dat er wel data afgeleverd wordt naar de netbeheerder, zou ik zonder twijfel gewoon overstappen naar dynamisch.
Mocht het nou zo zijn dat de meter echt een storing heeft dan los je dat dan op. Als het beter voelt kun je een leverancier kiezen die de P1 meter aanbied zodat er wellicht een tijdelijke oplossing is.
Nb. Je kunt ook op het portaal van jouw netbeheerder inloggen om te zien of zij een storing melden op je meter. Tenminste, bij Liander kan dat.
[
Voor 4% gewijzigd door
Bezzerk op 18-01-2023 12:54
]