Thanks, ook @
Melvinvm!
1 kleine verbetering, de gasopslag voor Zonneplan is toch echt 5 cent, en geen 3 cent. Onder de 'vaste kosten' hebben ze een handling fee en een transport fee voor gas staan, voor 3 respectievelijk 2 cent per m³. Die moet je samen nemen voor een opslag van 5 cent.
Geen idee waarom ze de variabele opslag onder de vaste kosten hebben staan trouwens, aangezien ze toch echt veranderen als je verbruik verandert. Ik vind het zelfs een tikkeltje misleiding, aangezien het nu lijkt alsof je geen enkele opslag betaalt bij Zonneplan voor gas.
Edit: Oh, nog eentje: Tibber heeft een opslag van 0,2 cent ex. BTW, inclusief BTW is dat 0,242 cent. Dat stond ook al goed in de oorspronkelijke tabel.
Edit2: easyEnergy is een speciaal geval (zoals wel vaker). Op de website kom je voor gas een opslag van 10,89 cent per m³ tegen, maar daar komt nog een regiotoeslag overheen. Ze geven als
voorbeeld 1,903 cent voor alle regio's aan, dus dat is wat ik er oorspronkelijk bij had gerekend. Lijkt me nog steeds handig om dat er bij te rekenen, omdat andere leveranciers wel gewoon de regiotoeslag bij de opslag in hebben zitten.
[
Voor 25% gewijzigd door
Sicco92 op 20-01-2023 00:14
]