maartend schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 02:15:
[...]
Als je werkgever al niet eens naar de reden van je ziektebeelden mag vragen, denk je toch niet dat een BOA of agent dat mag? Hoeft dus niet meer in te staan dan dat het van belang is voor mijnheer/mevrouw noodzakelijk is om een eindje aan de wandel te gaan. Waarbij bij navraag de huisarts niet eens mag zeggen of betreffend persoon wel of niet een client van hem is
Volgens mij bedoelen wij hetzelfde, arts kan prima zeggen dat op medische gronden ontheffing van de avondklok gezond geacht wordt voor betreffende persoon, je hoeft er alleen maar even mee te wapperen, de rest mag je helemaal zelf in je eigen verklaring invullen, medische gronden lijkt me genoeg info.
Ze kunnen hooguit bij twijfel informeren of dat briefje daadwerkelijk door die arts of behandelaar geschreven is.
Een afsprakenkaart met een ~oog, ~ater, o.i.d. zoals in het artikel aangehaald wordt verklapt misschien nog wel meer over de aard van de aandoening dan een algemeen briefje van een huisarts, die zich uiteraard prima bewust is van zijn/haar beroepsgeheim.
Lijkt mij verstandig het zo te spelen, een boa of agent heeft maar te slikken dat de eigen verklaring klopt.
Eventueel onderzoek naar de rechtmatigheid kan later, als het al zo ver komt.
(Iets in mij zegt dat een agent prima doorheeft wanneer hij in de zeik genomen wordt met valse voorwendselen)
@
Tominatie Respect voor de ouders? Mwah, heb er een beetje dubbel gevoel bij. Aan de ene kant laten ze hun overduidelijk mentally challenged minderjarig zoontje 's avonds wel in het centrum rondhangen met dubieuze matties.
Aan de andere kant prima dat ze toen ze erachter kwamen waar hij uithing hem even opgehaald hebben.
Heb toch wel met die ouders te doen.
Vind het een beetje zielig dat hij nu overal op internet rondgaat, hij is duidelijk niet helemaal 100, maargoed dat zijn zijn matties ook niet alleen zijn zij wat gewiekster door zich te vermommen en hebben waarschijnlijk ouders die de opvoeding aan de st(r)aat overlaten.
[
Voor 29% gewijzigd door
PalingDrone op 30-01-2021 03:08
]