[ZT] President Biden en de Amerikaanse politiek Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 16 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 05:42

polthemol

Moderator General Chat
https://www.theguardian.c...ks-republican-obstruction
Ah kijk, McConnell en het GOP vallen terug op waar ze goed in zijn: niets doen en dwars liggen. Mancin helpt daarbij erg goed mee met zijn 'democrat in name only'-mentaliteit. Dus de senaat die geen bal doet voor hun kiezers, gaat door met waar ze mee bezig waren: geen bal doen voor hun achterban vanwege antieke regelgeving die totaal misbruikt wordt

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArgantosNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 16:54
polthemol schreef op maandag 21 juni 2021 @ 09:24:
https://www.theguardian.c...ks-republican-obstruction
Ah kijk, McConnell en het GOP vallen terug op waar ze goed in zijn: niets doen en dwars liggen. Mancin helpt daarbij erg goed mee met zijn 'democrat in name only'-mentaliteit. Dus de senaat die geen bal doet voor hun kiezers, gaat door met waar ze mee bezig waren: geen bal doen voor hun achterban vanwege antieke regelgeving die totaal misbruikt wordt
Waarom de democraten doen alsof er met de GOP te werken valt is me een raadsel. Groot deel van obama's periode deed de GOP niets behalve dwars liggen. Waarom zou dat onder Biden anders zijn?

En dan heb je nog corrupte mormels zoals Mancin die geloof ik niet eens voor herverkiezing gaat en dus de filibuster zou kunnen beëindigen zonder bang zijn om stemmen te verliezen want dat doet er niet meer toe. Maar zijn hij heeft corporate sponsors die hij tevreden wil houden zodat hij dalik een leuk baantje heeft waar hij niets hoeft te doen voor een hoop geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
ArgantosNL schreef op maandag 21 juni 2021 @ 11:18:
[...]

Waarom de democraten doen alsof er met de GOP te werken valt is me een raadsel. Groot deel van obama's periode deed de GOP niets behalve dwars liggen. Waarom zou dat onder Biden anders zijn?

En dan heb je nog corrupte mormels zoals Mancin die geloof ik niet eens voor herverkiezing gaat en dus de filibuster zou kunnen beëindigen zonder bang zijn om stemmen te verliezen want dat doet er niet meer toe. Maar zijn hij heeft corporate sponsors die hij tevreden wil houden zodat hij dalik een leuk baantje heeft waar hij niets hoeft te doen voor een hoop geld.
ik verbaas me elke keer weer vooral over die filibuster. Wat een middeleeuws politiek werktuig is me dat joh: een minderheid kan een democratisch proces helemaal lag leggen zodat er niets gebeurt, lekker dan.Het was nog zinniger om dan maar ene deathfight te organiseren om te zien of iets wel of niet moet worden aangenomen :P

Men zal in de huidige balans van stemmen trouwens wel medewerking moeten zoeken. Als het GOP gaat filibusteren dan sta je daar wat te kijken naar hoe de klok gaat aflopen terwijl iemand 'green eggs and ham' https://youtu.be/0HJuaQL3KRI staat voor te lezen (typisch figuur trouwens ook die dat deed, daar niet van). Wat er gebeurt in een maatschappij wordt dus niet aan de kant gezet met argumenten of stemmingen, maar door het voorlezen van een kinderboekje. Idiocrazy is real :P

[ Voor 19% gewijzigd door polthemol op 21-06-2021 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 15:56
Virtuozzo schreef op donderdag 29 april 2021 @ 19:25:
[...]

Tja, waar je mee omgaat raak je mee besmet, dat wil dus zeggen dat je zorgvuldig keuzes moet maken. Met het overnemen van alles Angelsaksisch, ook taal, komen ook consequenties.
De Nederlandse blindheid hiervoor is een van mijn pet peeves. Ik ben niet heel succesvol in het aanwijzen van de bias. Wat kun je hieraan doen?

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Brent schreef op maandag 21 juni 2021 @ 12:21:
[...]

De Nederlandse blindheid hiervoor is een van mijn pet peeves. Ik ben niet heel succesvol in het aanwijzen van de bias. Wat kun je hieraan doen?
Kinderen leren om te gaan met slow / fast thinking & de verschillen tussen vermeende en reële sociale psychologie. Op zich niet zo gecompliceerd, zeker op die leeftijd. Daarbij talen leren.

Toch zit je dan nog met wat uitdagingen van inertie. Collectieve perceptie, cultureel perspectief e.d. We zullen moeten leren dat deze zaken een constructie zijn. Als je wil, leuke verkenning in canon & curricula. Cultural sciences, cultural engineering. We zien hier langzaam maar gestaag dezelfde splitsing van domein zoals in de Anglosphere. Vanuit het overnemen van linguïstiek ontstaat een gescheiden perspectief van oriëntatie voor kennisframes. Moderne variant van de historische splitsing van de humane wetenschappen, het pseudo perspectief van economie als “harde” wetenschap (gewoon een sociale wetenschap).

Dat reductionisme is een van de grootste aanjagers van bias, omdat het prikkels verwijdert bij oriëntatie op collectief. De mens als organisme, de mens als groepsdynamica -> weg ermee -> het soevereine individu.

Je uitdaging hier zit op het groepsniveau, waar mensen zelf op individueel niveau zitten. De bias vloeit voort uit meta / macro processen die vervolgens aangestipt worden op een micro niveau. Dat is een probleem omdat we weinig tot geen weet hebben van hoe we continu gevormd worden en ons keuzegedrag - ongeacht opbouw - slechts bitter weinig cognitief actief is.

Het is een memetisch conflict, die uitdaging. Geen strijd van argument of didactiek. Godwin was right all along. In the end, we may be forced to consider memetic warfare.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-08 18:29
En, een grote verrassing dat de voting rights bill is neergeschoten in 't senaat. Tijd dat die filibuster verdwijnt. En dat Manchin kleur bekent, want hij is gewoon een republikein in een blauw jasje.

Maar nog belangrijker, de marketing moet ff heel anders. Zat gisteravond Bill Maher te kijken op HBO (z'n wekelijkse talkshow Real Time). En daar zat dan weer zo'n politiek commentator van CNN, een Democrat strategist (de naam van die vent ben ik even kwijt). En die verviel alleen maar in de details van beleid dit en poppetje dat moet allemaal zus en zo. Helemaal niets over hoe je de minds van de kiezer kan veroveren en decennia aan rechtse propaganda kan tegenwerken.

Nee, de mid-terms zie ik somber in, en 2024 helemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandor_Clegane
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

Sandor_Clegane

Fancy plans and pants to match

Je moet je niet zo verbazen, dit is gewoon hoe het hoort te werken. :)

Less alienation, more cooperation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
Sakete schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 01:32:
En, een grote verrassing dat de voting rights bill is neergeschoten in 't senaat. Tijd dat die filibuster verdwijnt. En dat Manchin kleur bekent, want hij is gewoon een republikein in een blauw jasje.

Maar nog belangrijker, de marketing moet ff heel anders. Zat gisteravond Bill Maher te kijken op HBO (z'n wekelijkse talkshow Real Time). En daar zat dan weer zo'n politiek commentator van CNN, een Democrat strategist (de naam van die vent ben ik even kwijt). En die verviel alleen maar in de details van beleid dit en poppetje dat moet allemaal zus en zo. Helemaal niets over hoe je de minds van de kiezer kan veroveren en decennia aan rechtse propaganda kan tegenwerken.

Nee, de mid-terms zie ik somber in, en 2024 helemaal.
laten we even niet vergeten dat de democraten net zo grossieren in die propaganda. Ook zij kunnen er wat van op het gebied van corporatisme. Zie hoe men als partij om ging met bv. Cortez haar inbreng op het punt van Green New Deal (vooral Pelosi ging daarop los). Ze hebben zelf aardig wat gezaaid van wat nu geoogst wordt, het GOP was alleen altijd al bereid nog veel verder te gaan dan dat.

(Bill Maher grossiert trouwens ook in rechtse talking points te lanceren, hij verdedigt the Amercan Dream ook vol passie en ga zo maar door).

Als de democraten het alleen als een marketingverhaal zien, dan is het plan dus dat ze gewoon mee gaan met het GOP hun narrative, gewoon de ratrace volgen. Ze zullen naar hun eigen partij moeten kijken, zoals men eerder met Bernie Sanders om ging, gaat geen vertrouwen winnen bij stemmers, men is een puppetmaster systeem aan het aanhangen waarbij de partijleiding wel bepaald wat goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 00:07
Sandor_Clegane schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 07:16:
Je moet je niet zo verbazen, dit is gewoon hoe het hoort te werken. :)
De filibuster staat niet in de grondwet, en is nooit ingevoerd zodat alles dat minder dan 60 stemmen krijgt per definitie en zonder moeite geblokkeerd wordt.

En vergeet niet dat op statelijk niveau op hetzelfde thema er allerlei maatregelen door de republikeinen doorheen geramd worden zonder een filibuster of een ander middel dat de oppositie kan helpen.

[ Voor 23% gewijzigd door ph4ge op 23-06-2021 08:50 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:23

FunkyTrip

Funky vidi vici!

polthemol schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 07:26:
Als de democraten het alleen als een marketingverhaal zien, dan is het plan dus dat ze gewoon mee gaan met het GOP hun narrative, gewoon de ratrace volgen. Ze zullen naar hun eigen partij moeten kijken, zoals men eerder met Bernie Sanders om ging, gaat geen vertrouwen winnen bij stemmers, men is een puppetmaster systeem aan het aanhangen waarbij de partijleiding wel bepaald wat goed is.
Gelukkig wordt de partij nu van binnenuit beetje bij beetje veranderd en waait er een steeds progressievere wind. Uiteindelijk zal de top moeten buigen of barsten.

Bij de GOP gebeurt hetzelfde maar dan omgekeerd. Beetje bij beetje wordt de partij overgenomen door totale door het grote geld gestuurde zombies of conspiracy wappies, de enige personen die gedijen in zo'n partij.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
polthemol schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 07:26:
[...]

laten we even niet vergeten dat de democraten net zo grossieren in die propaganda. Ook zij kunnen er wat van op het gebied van corporatisme. Zie hoe men als partij om ging met bv. Cortez haar inbreng op het punt van Green New Deal (vooral Pelosi ging daarop los). Ze hebben zelf aardig wat gezaaid van wat nu geoogst wordt, het GOP was alleen altijd al bereid nog veel verder te gaan dan dat.

(Bill Maher grossiert trouwens ook in rechtse talking points te lanceren, hij verdedigt the Amercan Dream ook vol passie en ga zo maar door).

Ik neem Bill Maher altijd met een flinke korrel zout. Hij is bovenalles een comedian. Maar voor Amerikaanse begrippen is hij wel een liberal, alleen niet zo extreem als de Twitter "woke crowd". Vrij realistisch in veel opzichten qua mening en kan me vaak (maar niet altijd) wel vinden in zijn uitspraken. Verder gewoon een puppet natuurlijk, dat zijn al die media figuren, en die verdedigen allemaal de American Dream, want het is hel en verdoemenis als je dat niet doet hier :)

Wat dat betreft, Amerikanen worden vanaf hun geboorte gehersenspoeld hoe fantastisch Amerika is. Mensen hier hebben ook zo'n ongelofelijke obsessie met Amerika en hun vlag. In alle landen die ik bezocht heb staat Amerika met kop en schouders boven de rest wat dat betreft, je kan hier geen meter lopen zonder ergens een vlag te zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wilf
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Bill Maher is juist een van de meest rechtsgeoriënteerde comedians / talkshowhosts van Amerika. Ik zie wel eens die ‘New Rule’-fragmenten voorbijkomen en wat interviews en monologen en dat is meestal puur rechtsgeaard kapitalisme en/of narratief van rechts overgenomen punten zoals ‘woke’ en ‘PC’ en al dat soort rechtse lulkoek.

Ik kijk echt veeeel liever The Late Show (A Late Show was trouwens echt geweldig). Daarnaast heeft The Daily Show (Trevor Noah) soms echt scherpe items en heeft Jimmy Kimmel af en toe ook wel een interessant perspectief (maar meestal gewoon kampioen GOP-bashen, ook mooi :D).

Bill Maher voelt een beetje als die rechtse oom die op verjaardagen klaagt over de (hang)jeugd van tegenwoordig.

[ Voor 3% gewijzigd door Wilf op 24-06-2021 07:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
Wilf schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 07:40:
Bill Maher is juist een van de meest rechtsgeoriënteerde comedians / talkshowhosts van Amerika. Ik zie wel eens die ‘New Rule’-fragmenten voorbijkomen en wat interviews en monologen en dat is meestal puur rechtsgeaard kapitalisme en/of narratief van rechts overgenomen punten zoals ‘woke’ en ‘PC’ en al dat soort rechtse lulkoek.

Ik kijk echt veeeel liever The Late Show (A Late Show was trouwens echt geweldig). Daarnaast heeft The Daily Show (Trevor Noah) soms echt scherpe items en heeft Jimmy Kimmel af en toe ook wel een interessant perspectief (maar meestal gewoon kampioen GOP-bashen, ook mooi :D).

Bill Maher voelt een beetje als die rechtse oom die op verjaardagen klaagt over de (hang)jeugd van tegenwoordig.
Misschien rechts voor Nederlandse begrippen, maar hier in Amerika staat hij redelijk in 't midden.

Zijn punten over wokeness en politieke correctheid ben ik 't vaak wel mee eens. En hij brengt het vaak vanuit het oogpunt dat politici soms teveel aandacht geven aan die paar procent Twitter gebruikers die hel en verdoemenis schreeuwen als iets niet woke genoeg is, terwijl het gros van de kiezers daar een stuk minder extreem in staat. Tja, ben ik dan rechts als ik 't daar met hem eens ben? Ik denk 't niet.

Zijn meest recente New Rules segment ging over het feit dat er in Californië zoveel water verspild wordt in de agrarische sector. Bijv dat in Californië de meeste amandelen ter wereld gekweekt worden, terwijl dat onwijs veel water nodig heeft (voor een halve kilo amandelen ongeveer 1900 gallons, terwijl een halve kilo fruit gemiddeld maar 11 gallons nodig heeft). En dat het tijd wordt dat men daar mee stopt en dat de Californische overheid regels moet introduceren die de productie daarvan verbieden zodat er meer water is voor brand bestrijding. Dat is nou niet bepaald een rechtse talking point :) en wel helemaal met hem eens, vooral wat brandbestrijding betreft. Hier in Colorado is de lucht alweer gevuld met rook en het zal alleen maar erger worden naarmate de zomer vordert.

Ik ben 't zeker niet altijd met hem eens, maar kijk toch graag naar zijn show omdat hij soms toch wel scherpe dingen zegt.

Daily Show vond ik ook altijd goed, alleen heb ik dat al jaren niet gezien omdat ik geen cable heb hier en 't ook niet bij één van m'n streaming diensten zit :) Jon Stewart vond ik wel beter dan Noah, maar geen idee hoe hij tegenwoordig is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
Sakete schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 14:24:
[...]
Zijn punten over wokeness en politieke correctheid ben ik 't vaak wel mee eens. En hij brengt het vaak vanuit het oogpunt dat politici soms teveel aandacht geven aan die paar procent Twitter gebruikers die hel en verdoemenis schreeuwen als iets niet woke genoeg is, terwijl het gros van de kiezers daar een stuk minder extreem in staat. Tja, ben ik dan rechts als ik 't daar met hem eens ben? Ik denk 't niet.
Vanuit een vrij links perspectief gezien, naar mijn mening gebeurt het juist vaak dat Rechts/Centristen er een handje van hebben om te schreeuwen dat ze onderdrukt worden omdat iemand op Twitter het niet met ze eens was.

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wilf
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Ja, ‘Woke’ en ‘PC’ bestaat alleen in the eye of the beholder. Soms lees je ook op filmpjes op YT “Can’t wait for the PC snowflake reactions” terwijl er alleen maar self congratulatory reacties volgen. En als er dan een reactie volgt die niet 100% circle jerk is dan is dat gelijk woke of pc of sjw of snowflake of sheeple of … je kent het wel ;)

Overigens heb je wel heel veel vertrouwen in NL qua spectrum want “Nederlandse begrippen” zijn ook nogal verschoven. Mark Rutte is immers ook een Trump light en ‘both sides’ vanuit een door één familie gerunde mediagroep is hier ook genormaliseerd. We zijn ook al een tijdje niet meer zo democratisch als we denken. We zijn echt niet meer de “greatest country on earth”, gidsland en “shining beacon on the hill” dat veel Nederlanders nog denken.

[ Voor 39% gewijzigd door Wilf op 24-06-2021 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
Wilf schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 17:06:
Ja, ‘Woke’ en ‘PC’ bestaat alleen in the eye of the beholder. Soms lees je ook op filmpjes op YT “Can’t wait for the PC snowflake reactions” terwijl er alleen maar self congratulatory reacties volgen. En als er dan een reactie volgt die niet 100% circle jerk is dan is dat gelijk woke of pc of sjw of snowflake of sheeple of … je kent het wel ;)

Overigens heb je wel heel veel vertrouwen in NL qua spectrum want “Nederlandse begrippen” zijn ook nogal verschoven. Mark Rutte is immers ook een Trump light en ‘both sides’ vanuit een door één familie gerunde mediagroep is hier ook genormaliseerd. We zijn ook al een tijdje niet meer zo democratisch als we denken. We zijn echt niet meer de “greatest country on earth”, gidsland en “shining beacon on the hill” dat veel Nederlanders nog denken.
Nee, maar Nederland is misschien nog te redden. Voor Amerika is dat denk ik al te laat. Denk niet dat ik oud wil worden in Amerika, dus wellicht dat ik een keer weer naar Nederland vertrek (of Canada als een mogelijkheid daarvoor zich toedient, al is het niet makkelijk naar Canada te emigreren).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
Sakete schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 14:24:
[...]

Misschien rechts voor Nederlandse begrippen, maar hier in Amerika staat hij redelijk in 't midden.

Zijn meest recente New Rules segment ging over het feit dat er in Californië zoveel water verspild wordt in de agrarische sector. Bijv dat in Californië de meeste amandelen ter wereld gekweekt worden, terwijl dat onwijs veel water nodig heeft (voor een halve kilo amandelen ongeveer 1900 gallons, terwijl een halve kilo fruit gemiddeld maar 11 gallons nodig heeft). En dat het tijd wordt dat men daar mee stopt en dat de Californische overheid regels moet introduceren die de productie daarvan verbieden zodat er meer water is voor brand bestrijding. Dat is nou niet bepaald een rechtse talking point :) en wel helemaal met hem eens, vooral wat brandbestrijding betreft. Hier in Colorado is de lucht alweer gevuld met rook en het zal alleen maar erger worden naarmate de zomer vordert.

Ik ben 't zeker niet altijd met hem eens, maar kijk toch graag naar zijn show omdat hij soms toch wel scherpe dingen zegt.

Daily Show vond ik ook altijd goed, alleen heb ik dat al jaren niet gezien omdat ik geen cable heb hier en 't ook niet bij één van m'n streaming diensten zit :) Jon Stewart vond ik wel beter dan Noah, maar geen idee hoe hij tegenwoordig is.
Laten we ook niet vergeten hoe tenenkrommend het is dat we afhankelijk zijn van komieken hun visie om wat te maken van de politieke brei. Een krant krijgt het me niet meer uitgelegd (of wil het niet), dus ga je deze zaken krijgen. Een Maher met wat aandacht voor milieu of rare regels, maar dan weer een eigen mening over sociale stelsels.

Ik zie de VS toch meer en meer als een grote dystopische grap, het is alleen nog even wachten tot ze bij de clou gaan komen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
polthemol schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 08:33:
[...]

Laten we ook niet vergeten hoe tenenkrommend het is dat we afhankelijk zijn van komieken hun visie om wat te maken van de politieke brei. Een krant krijgt het me niet meer uitgelegd (of wil het niet), dus ga je deze zaken krijgen. Een Maher met wat aandacht voor milieu of rare regels, maar dan weer een eigen mening over sociale stelsels.

Ik zie de VS toch meer en meer als een grote dystopische grap, het is alleen nog even wachten tot ze bij de clou gaan komen :P
Yep, het is idd van de zotte dat we bij de comedians terecht moeten voor wat kritisch commentaar. Maar ja, dat krijg je wanneer alle media in handen is van de oligarchen :) Amerika is al lang een oligarchie, het wordt alleen steeds explicieter dat het zo is. Maar het gros van de bevolking wil dat nog niet inzien, bewust of onbewust.

Het bedrijf waar ik voor werk is ook gewoon van een oligarch (een multi-miljardair), die leuk meedeed met all Trump poespas (en nee, geen Koch o.i.d.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilf
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Wij zijn hier ook afhankelijk van Lubach… En alle kritische programma’s worden as we speak geschrapt. Het is net of je in NL naar een langzame botsing zit te kijken. Uitkomst is Angelsaksisch model pur sang.

Biden had overigens voor het eerst in lange tijd weer een ‘relletje’ over hoe creepy hij deed gisteren (vanaf 3:42 voor context):

Het is heel gek, maar die 4 jaar Tr**p ben ik echt alweer vergeten; het voelt als een soort fever dream die ik had, over hoe de wereld er heel even uitzag in BTTF2 en Idiocracy, maar dat het allemaal niet echt was…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:35
Wilf schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 21:33:
Het is heel gek, maar die 4 jaar Tr**p ben ik echt alweer vergeten; het voelt als een soort fever dream die ik had, over hoe de wereld er heel even uitzag in BTTF2 en Idiocracy, maar dat het allemaal niet echt was…
Ik moet eerlijk bekennen dat ik de man en zijn absurdisme soms 'mis'. Niet dat ik hem echt mis, de wereld is een veiliger plek zonder hem, maar elk moment kon er iets bizars gebeuren. Het twitteraccount van Trump was een constante stroom van ophef, als een spreekwoordelijke politieke gokverslaving.

Covfefe...

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey88
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-09 17:58
YouTube: Press Gaggle: Joe Biden Answers Questions After King Orchards Tour i...

https://news.sky.com/vide...ects-biden-at-g7-12331108

Ik snap oprecht niet hoe Biden met alles weg komt, de beste man heeft duidelijk moeite om een coherente boodschap over te brengen om maar niet te spreken over dat hij geregeld geen idee lijkt te hebben wat er om hem heen gebeurd. Wat je ook van hem ziet het is niet geloofwaardig dat Biden het land bestuurd |:(

Ik geloof oprecht dat de wereldleiders hem een hand boven het hoofd houden om de politieke banden niet te schaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:42

RobertowNL

For your gear!

Jeffrey88 schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 23:17:
YouTube: Press Gaggle: Joe Biden Answers Questions After King Orchards Tour i...

Ik snap oprecht niet hoe Biden met alles weg komt, de beste man heeft duidelijk moeite om een coherente boodschap over te brengen om maar niet te spreken over dat hij geregeld geen idee lijkt te hebben wat er om hem heen gebeurd. Wat je ook van hem ziet het is niet geloofwaardig dat Biden het land bestuurd |:(

Ik geloof oprecht dat de wereldleiders hem een hand boven het hoofd houden om de politieke banden niet te schaden.
In die eerste video zie ik niets geks? Je kan er natuurlijk van alles in zien, maar ik zie iemand die probeert af te rekenen en vragen te beantwoorden op het zelfde moment.

Daarnaast weegt hij gewoon zijn woorden, juist een verademing over zijn voorganger die zijn woorden nooit woog en zomaar wat zou weg brabbelen en via Nukes oorlog en China tot een ander punt zou zijn gekomen.

En die tweede, tja? Hij heeft het wellicht gewoon geheel gemist omdat hij met zijn hoofd elders zat?

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emgeebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:42

Want wat hadden die wereldleiders anders gedaan? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey88
RobertowNL schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 23:32:
[...]

In die eerste video zie ik niets geks? Je kan er natuurlijk van alles in zien, maar ik zie iemand die probeert af te rekenen en vragen te beantwoorden op het zelfde moment.

Daarnaast weegt hij gewoon zijn woorden, juist een verademing over zijn voorganger die zijn woorden nooit woog en zomaar wat zou weg brabbelen en via Nukes oorlog en China tot een ander punt zou zijn gekomen.

En die tweede, tja? Hij heeft het wellicht gewoon geheel gemist omdat hij met zijn hoofd elders zat?
Ik ben er erg skeptisch over, ik heb nu even 2 videos genomen als voorbeeld maar je ziet systematisch dat hij echt niet meer vitaal is en echt met regelmaat de weg kwijt is. Het is niet de Biden van 2016 als Vice-President.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey88
Emgeebee schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 00:09:
[...]

Want wat hadden die wereldleiders anders gedaan? :?
Ik geloof dat ze baat hebben in een zwakke Amerikaanse leider (Vooral Chine en Rusland) En dat Europa ondanks de vertrouwensbreuk met Trump nog niet zonder de Amerikanen durft met China die haar macht snel verstevigd.

Maar misschien zie ik wel beren op de weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 01:43

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Jeffrey88 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 00:14:

Je begint met “ik geloof/zie/ben” en doet een waardeoordeel. Dat is dus niet op basis van feiten, maar een mening.

Of je beren ziet weet ik niet, maar het bewijs is alles behalve overtuigend. Ik vraag me dan ook af waarom jij dan toch die overtuiging hebt. Als het echt zo was dan had je veel overtuigender bewijs kunnen leveren.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:24
50% grappig, 50% triest.

Biden's belofte dat 70% van de VS in juli gevaccineerd zou zijn; staten die het wel en niet gehaald hebben:

Afbeeldingslocatie: https://freethoughtblogs.com/pharyngula/files/2021/07/70percent.jpeg

Electoral map 2020:

Afbeeldingslocatie: https://freethoughtblogs.com/pharyngula/files/2021/07/electoralmap.jpeg

Van een blog gehaald, geen bronvermelding helaas maar lijkt van een ABC-affiliate afkomstig te zijn.

https://freethoughtblogs....-fascinating-correlation/

NYT heeft exacte cijfers:

https://www.nytimes.com/i...vid-19-vaccine-doses.html

Hoe roder hoe lager klopt wel ongeveer ja.

[ Voor 13% gewijzigd door Dr. Strangelove op 07-07-2021 08:56 ]

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Dr. Strangelove schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 08:45:
50% grappig, 50% triest.

Biden's belofte dat 70% van de VS in juli gevaccineerd zou zijn; staten die het wel en niet gehaald hebben:

[Afbeelding]

Electoral map 2020:

[Afbeelding]

Van een blog gehaald, geen bronvermelding helaas maar lijkt van een ABC-affiliate afkomstig te zijn.

https://freethoughtblogs....-fascinating-correlation/
Oef… Dat geeft inderdaad gemixte gevoelens. Op zich niet vreemd want de andere partij heeft heel veel gedaan aan ontkennen en het bagatelliseren van het virus.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emgeebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:42
[...]

Ik geloof dat ze baat hebben in een zwakke Amerikaanse leider (Vooral Chine en Rusland) En dat Europa ondanks de vertrouwensbreuk met Trump nog niet zonder de Amerikanen durft met China die haar macht snel verstevigd.

Het geopolitieke belang van de US begrijp ik, maar ik snap niet zo goed wat je bedoelt met "Ik geloof oprecht dat de wereldleiders hem een hand boven het hoofd houden om de politieke banden niet te schaden".

Stel dat we de US niet nodig hadden geopolitiek gezien, wat hadden wereldleiders dan gedaan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Laatst online: 23:23

FunkyTrip

Funky vidi vici!

[...]

Als ze baat hadden bij een zwakke leider dan hadden ze Trump veel liever gehad natuurlijk, de zwakste president ooit, extreem makkelijk te beïnvloeden en om te kopen. Er zat nog een klein beetje fatsoen in de EU leiders, anders had elk land Trump een hotel en een standbeeld beloofd en was de ene (on)gustige deal na de andere voor de VS ondertekend.

Biden is een oude man en had beter niet gekozen moeten worden, maar de VS is nu eenmaal een staat met geriatrische leiders (senatoren, SCOTUS etc) en hij heeft ze onmetelijk meer op een rijtje dan Trump, dus op zich is dat al een verbetering gelukkig. Laten we hopen dat Biden verstandig is en het stokje over draagt na 4 jaar.

Dit dus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-08 14:23

Gelukkig was Trump altijd wel heel duidelijk |:( |:( |:(

Je kan wel honderden filmpjes van hem zoeken waar hij uit zijn nek staat te kletsen, niet lijkt te weten waar het over gaat, woorden niet goed uitspreekt etc
Je snapte wel hoe Trump blijkbaar met alles weg kwam begrijp ik? Dat is voor jou helemaal duidelijke enzo d:)b

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jeffrey88
thewizard2006 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 09:51:
[...]

Gelukkig was Trump altijd wel heel duidelijk |:( |:( |:(

Je kan wel honderden filmpjes van hem zoeken waar hij uit zijn nek staat te kletsen, niet lijkt te weten waar het over gaat, woorden niet goed uitspreekt etc
Je snapte wel hoe Trump blijkbaar met alles weg kwam begrijp ik? Dat is voor jou helemaal duidelijke en zo d:)b
Ik ben al helemaal geen fan van Trump en ben ook zeker niet in de verdediging voor hem, daarnaast vond ik hem ook een aanfluiting voor het wereldtoneel.

Ik heb gewoon een erg hardhoofd in het Amerikaanse kiessysteem van A tot Z en componente leiders

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Competente leiders? 8)

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Jeffrey88 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 12:08:
[...]

Ik ben al helemaal geen fan van Trump en ben ook zeker niet in de verdediging voor hem, daarnaast vond ik hem ook een aanfluiting voor het wereldtoneel.

Ik heb gewoon een erg hardhoofd in het Amerikaanse kiessysteem van A tot Z en componente leiders
Jouw opmerking over Amerikaans kiessysteem deel ik niet volledig, hoewel binair gezien ik het met je eens ben. De reden dat men zo reageert is echter omdat je specefiek naar Biden verweest en niet naar de omstandigheden waarin hij gekozen werd.

Enfin, leiders zijn zelden bekwaam ondanks dat ze functioneren. Trump is trouwens een uitzondering omdat hij ongeschikt was en omdat zijn doel en rol niet te verenigen is. Alsof je een crimineel de sherrif maakt van het dorp. Hij is bekwaam en functioneert, maar zijn handelen maakt hem uitermate ongeschikt (en onwenselijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
Jeffrey88 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 12:08:
[...]

je overschat waarschijnlijk ook hoeveel een president kan qua macht. Die functie drijft op wat het congress toe staat te gebeuren. Voor die macht zal men naar McConnell en zijn secondanten moeten kijken (voorlopig): die man knikt wanneer iets kan en wanneer niet en dwarsboomt al de rest doodleuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
polthemol schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 12:50:
[...]

je overschat waarschijnlijk ook hoeveel een president kan qua macht. Die functie drijft op wat het congress toe staat te gebeuren. Voor die macht zal men naar McConnell en zijn secondanten moeten kijken (voorlopig): die man knikt wanneer iets kan en wanneer niet en dwarsboomt al de rest doodleuk.
Correlatie strong man syndrome & conservatief perspectief. Focus ligt dan al snel op de leider / de persoon in beeld. Nooit op de machtsdynamiek.

En ja, dat is op zijn beurt ook wel weer een heet hangijzer. Integraal aan conservatief historisch perspectief (de condities in de VS zijn geen uitzondering op het patroon), kijk naar het vogeltje. Disregard the rest (because that is where we wiggle our way).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23:37

Man is stokoud en stottert. Uiteindelijk komt er nog een coherent verhaal uit tijdens het afrekenen. Probleem is breder dan Biden, veel bejaarden in de top van de democratische partij. Vergeleken met de vorige president blijft dit een verademing. Het is meer dat Trump het referentie kader volledig vernield heeft, dat dit niet echt een probleem is voor de meeste democratische stemmers. Samenzwering van wereldleiders lijkt me wat ver gezocht. Stiekem afspreken om Biden het hand boven het hoofd te houden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Antonius
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:43
Stotteren heeft ie zijn hele leven gedaan. Het zegt niets over intelligentie of bekwaamheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey88
HEY_DUDE schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 00:09:
[...]

Man is stokoud en stottert. Uiteindelijk komt er nog een coherent verhaal uit tijdens het afrekenen. Probleem is breder dan Biden, veel bejaarden in de top van de democratische partij. Vergeleken met de vorige president blijft dit een verademing. Het is meer dat Trump het referentie kader volledig vernield heeft, dat dit niet echt een probleem is voor de meeste democratische stemmers.
Ik geloof niet alleen in de Democratische partij, Amerikaanse politici zijn over het algemeen erg oud. Ik hoop dat ze met 2024 eens met een grondige verjonging aan komen zetten, niet alleen met de presidentskandidaten maar ook in het congress. Wat er nu zit komt nog grotendeels uit de tijd van de Koude oorlog, Vietnam oorlog, en de Koreaanse oorlog, en ik ben overtuigd dat meer mensen geboren vanaf 1980 een modernere gedachtengang kunnen presenteren in het land. (Gedachtengang Bernie Sanders maar dan 30/40 jaar jonger)

[ Voor 8% gewijzigd door Jeffrey88 op 08-07-2021 11:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Jeffrey88 schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 11:14:
[...]
ik ben overtuigd dat meer mensen geboren vanaf 1980 een modernere gedachtengang kunnen presenteren in het land. (Gedachtengang Bernie Sanders maar dan 30/40 jaar jonger)
Ik vrees dat je van een koude kermis thuis zal komen. Juist binnen selecties van politiek establishment is er enorm effect van een paar decennia aan netwerkfocus van specifieke lobby op paden en mechanismen van vorming van personen.

Er zijn uitzonderingen, meestal kandidaten van toeval / extern, maar door de bank genomen zie ik bij jongere segmenten twee patronen. Als eerste, men is veel meer gevormd binnen libertarische kaders (zonder bewustzijn daarvan) - waarmee er een veel groter zogeheten pipeline potentieel is naar conservatisme. Ten tweede, er is veel grotere afhankelijkheid genormaliseerd t.a.v. het ecosysteem van denk tanks - en dat is uniform conservatief in de basis.

Nogmaals, er zijn uitzonderingen. Die springen vaak in het oog waarna idee volgt dat de rest ook zo is, toch blijkt dat bij verdere studie niet het geval. Aan Republikeinse zijde is het een en al John Birch society troef (nee, ik overdrijf niet, ongeacht of men nu dweept met een Peter Thiel stijl neofeodalisme of andere varianten) maar juist in dat post-eighties segment waar de Democraten hun verjonging zoeken rinkelen de alarmbellen. Geen derde weg adepten meer nee, maar iets wat net zo erg is. Mentality and influence.

Om een voorbeeld te geven, een Ben Shapiro is gruwelijk populair in dat segment. Dat zegt genoeg.

Nu is binnen organisatie dit probleem inmiddels duidelijk. Er wordt ook wat mee gedaan. Het gaat wel enorme gaten slaan. Aan de ene kant moet men gezeten establishment vervangen, aan de andere kant kan men dat niet met wat er staat. Het alternatief wrijft menige oudere kern tegen de haren in, grassroots selections, maar toch ontkomt men er niet aan. Probleem is wel, in die selecties en paden zit gewoon te weinig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

@Jeffrey88 de meeste politici zijn vrij oud of maken gebruik van een oud network. Macht moet men verzamelen en dat kost tijd.
Het goeie nieuws is dat leeftijd geen factor is voor een goeie politicus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MantaMaartuh
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-07-2023
https://www.politico.com/...ccination-campaign-499278

mensen van deur tot deur laten gaan en sms en prive communicatie laten monitoren op anti vax berichten.

Iets zegt me dat als het President trump was geweest die dit had ingesteld dat de media vol hadden gestaan met kritiek en nazi vergelijkingen. Nu natuurlijk alleen lof en verzachtende woorden.
Blijft toch steeds opvallend die omschakeling

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MantaMaartuh schreef op maandag 12 juli 2021 @ 22:20:
https://www.politico.com/...ccination-campaign-499278

mensen van deur tot deur laten gaan en sms en prive communicatie laten monitoren op anti vax berichten.

Iets zegt me dat als het President trump was geweest die dit had ingesteld dat de media vol hadden gestaan met kritiek en nazi vergelijkingen. Nu natuurlijk alleen lof en verzachtende woorden.
Blijft toch steeds opvallend die omschakeling
Eh, ik ben even in de war hier.

Leg je problematiek van weerstand tegen vaccinatie (wat zowel misinformatie, disinformatie, sabotage als drama's van antivaxxers en qanon omvat) nu uit als een pro-Trump argument van valse tegenstelling?

Je linkt nota bene een publicatie van Politico, een medium wat het afgelopen jaar een flinke ruk gemaakt heeft in eigendom, participaties en bezetting van neutraal naar verbinding met conservatisme (een Ben Shapiro is niet de enige die ingezet wordt om Politico als pipeline van beïnvloeding van progressieven te richten).

Maar zelfs Politico erkent de reële problematiek van wat effectief neerkomt op sabotage van herstel van het weefsel van Amerikaanse samenleving en economische activiteit. Derhalve een voor de verandering nuchter overzicht van maatregelen, complicaties, weerstand en erger.

Beetje vreemd bericht zo. Misschien het artikel niet binnen context van huidig debat in de VS genomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MantaMaartuh
Virtuozzo schreef op maandag 12 juli 2021 @ 22:30:
[...]

Eh, ik ben even in de war hier.

Leg je problematiek van weerstand tegen vaccinatie (wat zowel misinformatie, disinformatie, sabotage als drama's van antivaxxers en qanon omvat) nu uit als een pro-Trump argument van valse tegenstelling?

Je linkt nota bene een publicatie van Politico, een medium wat het afgelopen jaar een flinke ruk gemaakt heeft in eigendom, participaties en bezetting van neutraal naar verbinding met conservatisme (een Ben Shapiro is niet de enige die ingezet wordt om Politico als pipeline van beïnvloeding van progressieven te richten).

Maar zelfs Politico erkent de reële problematiek van wat effectief neerkomt op sabotage van herstel van het weefsel van Amerikaanse samenleving en economische activiteit. Derhalve een voor de verandering nuchter overzicht van maatregelen, complicaties, weerstand en erger.

Beetje vreemd bericht zo. Misschien het artikel niet binnen context van huidig debat in de VS genomen?
Politico is een pro trump outlet volgens jou?
Maar los van je poging tot verschuiven naar een discussie over politico, ben je het daar niet mee eens dat dit anders gerapporteerd wordt als dat het Trump was geweest?
Ik zie de koppen al voor me hoor :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
MantaMaartuh schreef op maandag 12 juli 2021 @ 22:40:
[...]

Politico is een pro trump outlet volgens jou?
Maar los van je poging tot verschuiven naar een discussie over politico, ben je het daar niet mee eens dat dit anders gerapporteerd wordt als dat het Trump was geweest?
Ik zie de koppen al voor me hoor :)
Huh. Nee. Politico heeft flinke reorganisatie gehad, zowel voor bedrijfsdoelstellingen als meta focus als redactie en bezetting. Als medium zit het nu in de analyse behoorlijk ver in verbinding met conservatisme.

Ik zie de invalshoek niet. Trump heeft nooit enige focus gehad op promotie van vaccinatie, op zijn zachtst gezegd het tegendeel. We kunnen dus in deze geen vergelijkingen trekken. Ik zie ook zo 1-2-3 niet het nut van whataboutisme, de crux is het beleid van Biden, niet van de voorganger. Er is voor de Covid crisis nul overeenkomst in beleid.

Wat mis ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MantaMaartuh

en dat men daar nu normaal over bericht zonder schuimbekken en vergelijkingen met totalitair regimes (terwijl dat hier op nu juist van toepassing zou zijn)

Ik vind dat opvallend. blijkbaar jij niet.
Laat ik dat nou ook opvallend vinden :)

[ Voor 10% gewijzigd door MantaMaartuh op 12-07-2021 23:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertowNL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:42

RobertowNL

For your gear!

Hier gaan toch ook mensen deur tot deur/de markt op in wijken waar de vaccinatiegraad achterblijft?

Dat Fox en consorten dat politiek maken omdat het naadloos in hun straatje past verbaast mij niets. Maar ik zie er geen kwaad in. De mensen/gebieden waar ze dit prediken op de normale manier bereiken is lastig, face to face werkt Waarschijnlijk het beste. Als dat al werkt, want de preek van de voorganger heeft waarschijnlijk meer invloed.

Dat de overheid meeleest in berichten, tja daar kan je inderdaad van alles van vinden. Het weren/ingrijpen in communicatie is niet gewenst, maar wanneer ze ingrijpen staat er niet bij. Maar ik lees dat het vooralsnog een voorstel is van o.a de DNC en nog niet ingevoerd?

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MantaMaartuh schreef op maandag 12 juli 2021 @ 23:08:
[...]

en dat men daar nu normaal over bericht zonder schuimbekken en vergelijkingen met totalitair regimes (terwijl dat hier op nu juist van toepassing zou zijn)

Ik vind dat opvallend. blijkbaar jij niet.
Laat ik dat nou ook opvallend vinden :)
Dit slaat nergens op. Ik denk dat je dit ook zelf beseft. De smiley zegt iets.

Dat monitoren is niet vreemd, het gaat hier over netwerkjes en clubjes van personen die op een glijdende schaal zitten van disinformation en geweldsinzet - vergeet je even niet de verschillen in condities sociale geografie en subculturen tussen hier en daar?

Mensen van deur tot deur laten gaan, dat wordt ook hier gedaan. Net zoals we busjes laten rijden in achterstand- en villawijken. Voor informatie en verlaging van welke drempel dan ook voor vaccinatie.

Dat deur tot deur is iets waar we hier misschien van opkijken, in de VS is dat echter al heel lang onderdeel van culturele gedragslijnen. Van werving voter registration tot inzetsacties voter disenfranchisement.

En ja, de vergelijking blijft scheef gaan. Beleid onder Trump was niet gericht op vaccinatie.

Weet je zeker dat je niet gewoon wat op zoek bent naar een opzetje voor wat zelfbevestiging van perspectief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MantaMaartuh
RobertowNL schreef op maandag 12 juli 2021 @ 23:23:
Hier gaan toch ook mensen deur tot deur/de markt op in wijken waar de vaccinatiegraad achterblijft?

Dat Fox en consorten dat politiek maken omdat het naadloos in hun straatje past verbaast mij niets. Maar ik zie er geen kwaad in. De mensen/gebieden waar ze dit prediken op de normale manier bereiken is lastig, face to face werkt Waarschijnlijk het beste. Als dat al werkt, want de preek van de voorganger heeft waarschijnlijk meer invloed.

Dat de overheid meeleest in berichten, tja daar kan je inderdaad van alles van vinden. Het weren/ingrijpen in communicatie is niet gewenst, maar wanneer ze ingrijpen staat er niet bij. Maar ik lees dat het vooralsnog een voorstel is van o.a de DNC en nog niet ingevoerd?
Hier gaan ze niet van deur tot deur, hier gaan ze met een bus de wijk in en spreken voorbijgangers aan
https://ggdgm.nl/vaccinatiebus

in de US daarentegen:

https://archive.is/Fj3hD

Daar moeten ze lijsten gaan rapporteren wie wel en niet een vaccinatie wil.
Virtuozzo schreef op maandag 12 juli 2021 @ 23:34:
[...]

Dit slaat nergens op. Ik denk dat je dit ook zelf beseft. De smiley zegt iets.

Dat monitoren is niet vreemd, het gaat hier over netwerkjes en clubjes van personen die op een glijdende schaal zitten van disinformation en geweldsinzet - vergeet je even niet de verschillen in condities sociale geografie en subculturen tussen hier en daar?

Mensen van deur tot deur laten gaan, dat wordt ook hier gedaan. Net zoals we busjes laten rijden in achterstand- en villawijken. Voor informatie en verlaging van welke drempel dan ook voor vaccinatie.

Dat deur tot deur is iets waar we hier misschien van opkijken, in de VS is dat echter al heel lang onderdeel van culturele gedragslijnen. Van werving voter registration tot inzetsacties voter disenfranchisement.

En ja, de vergelijking blijft scheef gaan. Beleid onder Trump was niet gericht op vaccinatie.

Weet je zeker dat je niet gewoon wat op zoek bent naar een opzetje voor wat zelfbevestiging van perspectief?
Het zijn andersdenkenden en ze halen hun info uit andere bronnen dus dan is het geoorloofd om prive communicatie te gaan monitoren en beinvloeden...
Dan is het inderdaad handig om straks een lijstje te hebben wie wel en niet open stond voor de brengers van de goede boodschap aan de deur.

[ Voor 38% gewijzigd door MantaMaartuh op 12-07-2021 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MantaMaartuh schreef op maandag 12 juli 2021 @ 23:35:
[...]

https://archive.is/Fj3hD

Daar moeten ze lijsten gaan rapporteren wie wel en niet een vaccinatie wil.
Wat een county doet is in deze totaal niet vreemd (je linkt een lokaal initiatief), heb je het document volledig gelezen? Instructie data ook?

Dit is de VS. Kom me nou niet aan met een vreemd idee dat bijhouden van data ineens een afwijking op het patroon is. Voter registration, voter purging, employment political affiliation registration - ga zo door.

Ja, wij hier kunnen daar wel wat over zeggen. Maar dit is de VS. Men heeft nul privacy daar. Daar kiest men al sinds Eisenhower voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MantaMaartuh
Virtuozzo schreef op maandag 12 juli 2021 @ 23:39:
[...]

Wat een county doet is in deze totaal niet vreemd (je linkt een lokaal initiatief), heb je het document volledig gelezen? Instructie data ook?

Dit is de VS. Kom me nou niet aan met een vreemd idee dat bijhouden van data ineens een afwijking op het patroon is. Voter registration, voter purging, employment political affiliation registration - ga zo door.

Ja, wij hier kunnen daar wel wat over zeggen. Maar dit is de VS. Men heeft nul privacy daar. Daar kiest men al sinds Eisenhower voor.
Natuurlijk, er is nu zeker geen ophef wilde je zeggen, allemaal heel normaal.
Als we het over gun laws hebben dan wordt er met de maat hier gemeten en nu is het ineens cultuur daar dus heel gewoon.
Dit zijn maatregelen/voorstellen een bepaalde richting op en dat was groots in het nieuws geweest met dikke chocoladeletters als het Trump was geweest maar nu wordt het omdat het Biden is gewoon gebracht en normaal gevonden/goedgepraat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MantaMaartuh schreef op maandag 12 juli 2021 @ 23:35:

Het zijn andersdenkenden en ze halen hun info uit andere bronnen dus dan is het geoorloofd om prive communicatie te gaan monitoren en beinvloeden...
Dan is het inderdaad handig om straks een lijstje te hebben wie wel en niet open stond voor de brengers van de goede boodschap aan de deur.
Ok, nu maak je het echt te bont. Dit heeft geen ruk te maken met “omg freedom of speech” en dergelijke narratieven. Al helemaal niets met “omg not MSM”. Je riskeert hier serieus om een deur door te gaan naar trollen.

Om te beginnen zit je heel wat aspecten extreem op de spits te drijven, spitsen die er zelfs niet eens zijn. Vraag je even af wat het nut van zo’n invalshoek is en hoe gebruikers daar naar kijken. Als je een discussie wil, zal het echt serieus moeten blijven.

En dan opnieuw dat waar je nu al een aantal malen aan voorbij gaat, segmenten van populatie die diep in beïnvloeding zitten, met inmiddels zeer serieuze perikelen van potentieel voor escalaties. Dat is het enige aandachtspunt van monitoring. Wederom, niets nieuw. Zeker niet in de VS. Nogmaals, de VS, waar domestic terrorism al decennia de grootste en groeiende interne bedreiging is. Dat ze bij de overlap met milities, non state actors, criminal activity overlap en zo meer op monitoring inzetten is niet vreemd. Maar het gaat niet om Jantje die geen vaccin wil. Wel om het schiften van Jantje en Pietje die bij AT&T weer een fuel air bom legt met een briefje van Jan dat je van vaccins een 5G virus krijgt waarna Truus bij de kerk gaat lobbyen om Piet zijn manifest te verspreiden onder de lobbyclub van State Police booster & recruitment clubs.

8)7

Je zit wel heel erg te zoeken hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MantaMaartuh schreef op maandag 12 juli 2021 @ 23:43:
[...]

Natuurlijk, er is nu zeker geen ophef wilde je zeggen, allemaal heel normaal.
Als we het over gun laws hebben dan wordt er met de maat hier gemeten en nu is het ineens cultuur daar dus heel gewoon.
Dit zijn maatregelen/voorstellen een bepaalde richting op en dat was groots in het nieuws geweest met dikke chocoladeletters als het Trump was geweest maar nu wordt het omdat het Biden is gewoon gebracht en normaal gevonden/goedgepraat.
Leg mij geen woorden in de mond. Probeer ook niet met dit soort creatieve opzetjes een sfeertje te maken.

Ik heb mijn best gedaan om serieus in te gaan op je berichten in een aantal interacties in meerdere topics. Dit gaat zo echt geen goede kant uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MantaMaartuh
Virtuozzo schreef op maandag 12 juli 2021 @ 23:48:
[...]

Ok, nu maak je het echt te bont. Dit heeft geen ruk te maken met “omg freedom of speech” en dergelijke narratieven. Al helemaal niets met “omg not MSM”. Je riskeert hier serieus om een deur door te gaan naar trollen.

Om te beginnen zit je heel wat aspecten extreem op de spits te drijven, spitsen die er zelfs niet eens zijn. Vraag je even af wat het nut van zo’n invalshoek is en hoe gebruikers daar naar kijken. Als je een discussie wil, zal het echt serieus moeten blijven.

En dan opnieuw dat waar je nu al een aantal malen aan voorbij gaat, segmenten van populatie die diep in beïnvloeding zitten, met inmiddels zeer serieuze perikelen van potentieel voor escalaties. Dat is het enige aandachtspunt van monitoring. Wederom, niets nieuw. Zeker niet in de VS. Nogmaals, de VS, waar domestic terrorism al decennia de grootste en groeiende interne bedreiging is. Dat ze bij de overlap met milities, non state actors, criminal activity overlap en zo meer op monitoring inzetten is niet vreemd. Maar het gaat niet om Jantje die geen vaccin wil. Wel om het schiften van Jantje en Pietje die bij AT&T weer een fuel air bom legt met een briefje van Jan dat je van vaccins een 5G virus krijgt waarna Truus bij de kerk gaat lobbyen om Piet zijn manifest te verspreiden onder de lobbyclub van State Police booster & recruitment clubs.

8)7

Je zit wel heel erg te zoeken hier.
*knip*
Maak het niet persoonlijk en geen whataboutismen.

[ Voor 19% gewijzigd door tweakduke op 17-07-2021 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Met moderatie heeft dat niets te maken, wel alles met toepassing van de tolerantie paradox. Loop nog eens een keer rustig door je rationaliseren heen, maak gebruik van wat mensen je aanreiken en laat het eens rustig sudderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MantaMaartuh
Virtuozzo schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 21:06:
Met moderatie heeft dat niets te maken, wel alles met toepassing van de tolerantie paradox. Loop nog eens een keer rustig door je rationaliseren heen, maak gebruik van wat mensen je aanreiken en laat het eens rustig sudderen.
De tolerantie paradox... waarom zou die hier van toepassing zijn volgens jou? Het gaat hier om mensen die geen overheid aan hun deur willen en gewoon onbeinvloed willen communiceren. Niet om mensen die de overheid omver willen werpen of de democratie omver willen werpen of iets dergelijks.
Integendeel, de tendens is dat het eerder andersom is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MantaMaartuh schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 21:15:
[...]

De tolerantie paradox... waarom zou die hier van toepassing zijn volgens jou? Het gaat hier om mensen die geen overheid aan hun deur willen en gewoon onbeinvloed willen communiceren. Niet om mensen die de overheid omver willen werpen of de democratie omver willen werpen of iets dergelijks.
Integendeel, de tendens is dat het eerder andersom is.
8)7

Het issue is subversief gedrag van specifieke segmenten van sociale geografie met meetbaar negatieve effecten. Compleet met potentieel voor destructieve effecten - met langdurige historische en subculturele basis.

Maar dan is het ineens fout om daar op te letten? Kom op.

Dit is geen pseudo argument van “hurr hurr freedom & government out to get ya”.

Die tolerantie paradox is trouwens integraal aan elke vorm van organisatie van gedrag in menselijke groepsdynamica. Nu is dat een flinke verkenning, wel een die de moeite waard is. We verwarren immers vanuit onze sociale psychologie vrij makkelijk perceptie en realiteit, zoals bijvoorbeeld bij correlaties van eigen belang en ordeningsvraagstukken.

Gaat veel te ver voor dit topic, helaas, maar zoals ik zei, de moeite waard om eens in te duiken. Denk bijvoorbeeld aan concept persoonlijke vrijheid, een afgeleide constructie, zie de culturele verwarring bij het concept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MantaMaartuh
Virtuozzo schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 21:28:
[...]

8)7

Het issue is subversief gedrag van specifieke segmenten van sociale geografie met meetbaar negatieve effecten. Compleet met potentieel voor destructieve effecten - met langdurige historische en subculturele basis.
*knip*
Op deze manier voegt het niks toe.

[ Voor 7% gewijzigd door tweakduke op 17-07-2021 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

@Virtuozzo en @MantaMaartuh

Waar gaat jullie discussie over? Ik heb het idee dat jullie beide telkens er van alles bij slepen om vervolgens over de onhandige bewoording van de ander te vallen.

Naar mijn idee hadden jullie over het noodzakelijk handelen van de Amerikaanse overheid om misinformatie en daar door veroorzaakte scepsis. Maar zeker weten doe ik het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DevWouter schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 22:03:
@Virtuozzo en @MantaMaartuh

Waar gaat jullie discussie over? Ik heb het idee dat jullie beide telkens er van alles bij slepen om vervolgens over de onhandige bewoording van de ander te vallen.

Naar mijn idee hadden jullie over het noodzakelijk handelen van de Amerikaanse overheid om misinformatie en daar door veroorzaakte scepsis. Maar zeker weten doe ik het niet.
Zie vanaf MantaMaartuh in "[ZT] President Biden en de Amerikaanse politiek"

Het komt neer op een poging om aandacht af te leiden van perikelen bij en door extreme segmenten middels gemasseerd verhaal om de vinger naar de spreekwoordelijke ander te laten wijzen.

Anders gezegd: “omg Biden being evil against poor Trump followers who are good people with righteous beliefs”. Simplistisch gesteld. Terwijl inderdaad de focus zou moeten liggen op het noodzakelijke handelen in het licht van desinformatie en potentieel voor escalatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wilf
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Both sides, @Virtuozzo, both sides… :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Cancel Culture
Consequence Culture

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-08 14:23
Lol ok dan. Ach zie het als spijkers op laag water zoeken. Als dit het beste is waar de Trump kant mee kan komen als probleem dan zitten we wel goed hoor. Wat een kinderachtige bedoeling weer. Maar goed, laten we eerlijk zijn, meer verwachtten zou ingaan tegen de realiteit. Dont feed the trolls
Alsof ze daar met dwang die naald in je arm rossen en bij iedereen alle communicatie volgen. Hou toch op

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MantaMaartuh
Virtuozzo schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 13:23:
[...]

Pot, ketel, trol. Iets met zaaien en oogsten, en iets met altijd weer proberen de spies om te draaien om maar opzij te kunnen stappen van zelfs maar de meest basale toetsingen.

Een leestip, voor wie wat moeite heeft met het volgen van disinformatie bij de narratieven die rondgepompt worden vanuit conservatisme.

Hate in the Homeland: The New Global Far Right: https://www.goodreads.com...2175-hate-in-the-homeland

Van de hand van Cynthia Miller-Idriss: https://www.cynthiamilleridriss.com/

Het boek is een hapklare versie van wat in zijn essentie baanbrekend onderzoek is naar de relaties binnen de discourse coalities van neofeodalisme, fascisme, corporatisme en conservatisme alsmede confessionele varianten.

Na het lezen is ook duidelijk hoe het trollen hier in het patroon zit.
"Steeds maar weer" knap als ik mij pas heb gemeng in dit topic.
Je kunt hier linkjes dumpen over hate speech maar ondertussen heb ik een simpele vraag gesteld over je mening over een stap richting totalitairisme wat gewoon casual tijdens een pers briefing genoemd wordt alsof het doodnormaal is.
*knip*

Zie vorige modbreak(s), je bouwt hier een complete argumentatie op basis van onderbouwing en bronnen die niet volgens ons beleid en richtlijnen zijn.

[ Voor 34% gewijzigd door defiant op 17-07-2021 17:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Pagina na pagina aan pogingen van deelnemers om constructief gesprek te voeren. Maar elke keer hetzelfde subversieve patroon, nu met slachtofferrol.

Gelukkig staat er ook iets anders in de topicwaarschuwing:

Het reageren op overduidelijk slechte reacties

Veel plezier dus, doe gewoon eens wat huiswerk en als constructieve discussie mogelijk is dan zien we het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MantaMaartuh
Virtuozzo schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 13:35:
Pagina na pagina aan pogingen van deelnemers om constructief gesprek te voeren. Maar elke keer hetzelfde subversieve patroon, nu met slachtofferrol.

Gelukkig staat er ook iets anders in de topicwaarschuwing:

Het reageren op overduidelijk slechte reacties

Veel plezier dus, doe gewoon eens wat huiswerk en als constructieve discussie mogelijk is dan zien we het wel.
Sorry dan ben ik inderdaad in overtreding.
*knip* zie vorige modbreak.

[ Voor 11% gewijzigd door defiant op 17-07-2021 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Zoals met die registratie verplichting en het moeilijk maken voor bepaalde bevolkingsgroepen om die registratie rond te krijgen?

[ Voor 27% gewijzigd door defiant op 17-07-2021 17:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sakete
MantaMaartuh schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 13:39:
[...]

Jammer dat je dus blijkbaar geen probleem vind als er een stap richting totalitairisme gezet wordt als het maar "de goede kant" is.
Het is gewoon bizar dat jij denkt dat er geen coup poging is geweest. Ik heb het zelf live met m'n blote ogen gevolgd toen het gaande was, en die figuren stormden met Trump vlag en al het capitool in om de officiële telling van de verkiezing stop te zetten. Dat was overduidelijk een poging om het democratisch proces stop te zetten. En dit allemaal doordat Trump maanden lang onzin aan het verklaren was dat er fraude was (zonder ook maar één druppeltje bewijs te hebben).

In Arizona blijven ze maar zoeken naar iets wat er gewoonweg niet is: fraude. En dat is gewoon bezigheidstherapie om hun achterban te blijven ophitsen. En jij trapt er blijkbaar ook in.

En het verbannen van mensen van platformen die leugens en onwaarheden verspreiden. Ja, daar ben ik het met je eens dat het potentiaal gevaarlijk is wanneer een overheid gaat bepalen wat wel en niet gezegd mag worden. Maar, we hebben hier te maken met de tolerantie paradox: indien je een tolerante samenleving wil hebben, mag en kan je de intoleranten niet tolereren. En dus moet je hard en stevig optreden. Dat de overheid dit moet doen heb ik gemengde gevoelens bij.

[ Voor 5% gewijzigd door Sakete op 17-07-2021 14:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
[...]

*knip*
Laat het nou net Trump zijn die een flinke stap richting een totalitair regime gezet heeft, zoals het voor bepaalde bevolkingsgroepen moeilijker willen maken om hun stem uit te brengen.

[ Voor 16% gewijzigd door defiant op 17-07-2021 17:38 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Miki
  • Laatst online: 23:01
[...]

Jammer dat je dus blijkbaar geen probleem vind als er een stap richting totalitairisme gezet wordt als het maar "de goede kant" is.
Je probeert nu een poging om desinformatie in te dammen op te hangen aan totalitarisme.

Heb je enig idee wat Trump in de afgelopen 4 jaar heeft gedaan? Democratische tegenstanders en journalisten laten aftappen. Het onder druk zetten van kiesdistricten om de uitslag niet te ratificeren. Het invoeren van allerlei beperkingen om te mogen stemmen. Er is een staat waar het verboden is om mensen in de wachtende rij te voorzien van water. Ondanks dat maar enkele vergrijpen zijn wijst dit alles uit naar facisme.

Het vrije woord is een groot goed, alleen dat vrije woord komt steeds meer onder druk te staan omdat er allerlei onwaarheden worden verkondigd die een dusdanige negatieve invloed op de maatschappij hebben dat er iets moet gebeuren. In Amerika blijkt dat van de huidige COVID-19 slachtoffers 99% niet gevaccineerd is. Nog steeds gelooft 2/3 van de Republikeinse stemmers dat Biden niet eerlijk de verkiezingen heeft gewonnen. Maar wat nog erger is, is dat gerenommeerde media en overheidsinstellingen niet meer vertrouwd worden.
Dat de Democraten geen heiligen zijn lijkt me evident maar wat momenteel de GOP bezighoudt is letterlijk Amerika naar de knoppen helpen.

[ Voor 5% gewijzigd door Miki op 17-07-2021 14:19 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

MantaMaartuh schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 13:20:
Ik zie alleen pogingen om een ander onderwerp te starten waar niemand de waarheid van kan weten (al wordt er een poging gedaan in arizona)
In Arizona zijn ze op zoek naar een kleine fout om om die vervolgens te gebruiken als drogreden. Het feit dat ze niet transparant zijn en weigeren om onafhankelijke partijen inzicht in hun proces geven is gewoon een teken dat hun handelingen het daglicht niet kan verdragen.

Nee, Arizona is dus niet op zoek naar de waarheid. Men is op zoek naar een fout zodat ze hun leugens kunnen onderbouwen.

Het feit dat ze na maanden nog steeds niks gevonden hebben en dus steeds verder de lat proberen te verlagen is gewoon te treurig voor woorden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

MantaMaartuh schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 14:43:
Heb je de tussentijdse hearing gezien en de bevindingen daaruit?
Blijkbaar niet.
Men is op zoek naar de waarheid maar wordt aan alle kanten tegen gewerkt.
Hier een link:
[Video]

Er is op geen enkele plek een audit geweest vand e resultaten en waar dit wordt geprobeerd wordt men tegengewerkt. Als men bezorgd is over het vertrouwen hadden ze dat allang moeten doen en gewoon openheid moeten geven.
Men wilt meer middelen hebben omdat ze met hun huidige middelen geen aanwijzingen kan vinden. Dat ze tegen gewerkt is logisch omdat wat ze voorstellen vooral hoogst onbetrouwbaar is. Ik geloof dat 1 voorstel eigenlijk er op neer kwam dat ze lokaal opnieuw gingen stemmen om te kijken of men niet per ongeluk verkeerd gestemd heeft.

Dit alles terwijl ze zelf geen openheid van zaken willen doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Miki
MantaMaartuh schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 14:43:
[...]

Hij heeft gevraagd aan kiesdistricten om de uitslag niet te ratificeren omdat er onvolkomenheden geconstateerd zijn. Waarom denk je dat er een ratificatiestap in zit, gewoon voor de lol?
Toen dat wel gebeurde en de uitslag definitief was is hij gewoon weggegaan.

De media heeft het helemaal aan zichzelf te danken dat men ze niet meer vertrouwt. Datzelfde speelt hier in NL.
Waar doel je specifiek op dat de media dit aan zichzelf te danken heeft. Ik kan vrij weinig met deze opmerking.

De NYT en WaPo hebben bijvoorbeeld keer op keer bewezen dat hun artikelen feitelijk juist waren ondanks de heftige ontkenningen van Trump.
Heb je de tussentijdse hearing gezien en de bevindingen daaruit?
Blijkbaar niet.
Men is op zoek naar de waarheid maar wordt aan alle kanten tegen gewerkt.
Hier een link:
[Video]

Er is op geen enkele plek een audit geweest vand e resultaten en waar dit wordt geprobeerd wordt men tegengewerkt. Als men bezorgd is over het vertrouwen hadden ze dat allang moeten doen en gewoon openheid moeten geven.
Ze worden aan alle kanten tegengewerkt? Er zijn meer dan 50 rechtszaken geweest en die zijn allemaal verloren. Zelfs bij rechters die Trump zelf heeft aangesteld.

Ik denk dat je niet eens door hebt dat je in een informatie bubbel zit. Je zit zo diep in de desinformatie te roeren dat je gewoon niet door hebt dat jezelf ook weer onzin aan het verspreiden bent.
Dat hier velen ageren op je reacties is een teken aan de wand dat je wellicht je nieuwsgaring ook bij gerenommeerde bronnen moet ophalen.

[ Voor 4% gewijzigd door Miki op 17-07-2021 15:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:50
Miki schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 14:17:
[...]
Het vrije woord is een groot goed, alleen dat vrije woord komt steeds meer onder druk te staan omdat er allerlei onwaarheden worden verkondigd die een dusdanige negatieve invloed op de maatschappij hebben dat er iets moet gebeuren. In Amerika blijkt dat van de huidige COVID-19 slachtoffers 99% niet gevaccineerd is. Nog steeds gelooft 2/3 van de Republikeinse stemmers dat Biden niet eerlijk de verkiezingen heeft gewonnen. Maar wat nog erger is, is dat gerenommeerde media en overheidsinstellingen niet meer vertrouwd worden.
Maar dat heeft de MSM toch aan zichzelf te danken?
Totaal negatief naar alle Trump acties en geen kritiek op de acties van Biden. Sterker nog, ze zijn zelf actief bezig geweest om Biden in een goed daglicht te zetten tov Trump zodat hij gekozen zou worden. Dat is niet wat men van neutrale media zou mogen verwachten. Als ik dat hoor, dan zou ik ook zeggen "dat is niet eerlijk verlopen" (overigens zonder consequenties voor de uitslag).

Te vaak laat men ook "kleine details" uit nieuws weg, wat later helemaal niet "klein" lijkt te zijn. Ja, dat kost je vertrouwen. Misschien is dat ook de tijd waarin we leven; alles moet snel dus maak ik een nieuwsbericht van wat mij vertelt is en ik door kan naar de volgende, zonder tijd te nemen om het verhaal vanuit andere oogpunten kritisch te bekijken.

let the past be the past.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

SPee schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 15:05:
[...]

Totaal negatief naar alle Trump acties en geen kritiek op de acties van Biden. Sterker nog, ze zijn zelf actief bezig geweest om Biden in een goed daglicht te zetten tov Trump zodat hij gekozen zou worden. Dat is niet wat men van neutrale media zou mogen verwachten. Als ik dat hoor, dan zou ik ook zeggen "dat is niet eerlijk verlopen" (overigens zonder consequenties voor de uitslag).

Te vaak laat men ook "kleine details" uit nieuws weg, wat later helemaal niet "klein" lijkt te zijn. Ja, dat kost je vertrouwen. Misschien is dat ook de tijd waarin we leven; alles moet snel dus maak ik een nieuwsbericht van wat mij vertelt is en ik door kan naar de volgende, zonder tijd te nemen om het verhaal vanuit andere oogpunten kritisch te bekijken.
Oprecht, je verwart neutraal met onpartijdig. Trump is echter alleen zo extreem (slecht) dat je als onpartijdig partij er alleen negatief over kan rapporteren.

In Nederland kennen we overigens het probleem dat het nieuws vooral neutraal moet zijn ipv onpartijdig. Daarom hebben we vooral verslaggevers en geen journalisten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
MSM, een van de meest krachtige memes van wat we omschrijven als alt-right, ontworpen als toepassing van digitaal populisme om als vector meme ruimte te scheppen voor zogeheten escalatie memes.

Het gebruik van de term is het meewerken aan die machine, ongeacht intentie.

Het publieke debat media en vierde macht staat daar volledig los van. Hier, maar net zo in de VS en elders. Dat is een maatschappelijk debat waar maar al te vaak eenvoudige toetsing het MSM meme onderuit haalt én zichtbaar maakt hoe die machine van conservatisme het volgen van de MSM roepende segmenten misbruikt tegen hun belangen in, maar dat terzijde.

De ironie wil dat er zowel in de VS in navolging hier slechts één medialandschap is met één dominant ecosysteem, in handen van nota bene structuren van eigendom waar zowel mentaliteit als gedachtegoed van conservatisme (waar alt-right een hefboom van is) diep verankerd zit.

Voor Amerikaanse context is het volgende een goed startpunt voor toetsing:

https://shorensteincenter...ican-party-jackie-calmes/

https://projects.iq.harva...ainstream-media-ownership

https://mediamanipulation.org/

De ironie is rauw. We moeten gewoon die memes niet gebruiken. Ze zijn toxisch en fundament zit net als werking heel anders in elkaar dan gedacht wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oh, en voor wat context daarbij, zie hier: https://www.politicalrese...-on-the-alternative-right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MantaMaartuh
Miki schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 15:03:
[...]

Waar doel je specifiek op dat de media dit aan zichzelf te danken heeft. Ik kan vrij weinig met deze opmerking.

De NYT en WaPo hebben bijvoorbeeld keer op keer bewezen dat hun artikelen feitelijk juist waren ondanks de heftige ontkenningen van Trump.

[...]

Ze worden aan alle kanten tegengewerkt? Er zijn meer dan 50 rechtszaken geweest en die zijn allemaal verloren. Zelfs bij rechters die Trump zelf heeft aangesteld.

Ik denk dat je niet eens door hebt dat je in een informatie bubbel zit. Je zit zo diep in de desinformatie te roeren dat je gewoon niet door hebt dat jezelf ook weer onzin aan het verspreiden bent.
Dat hier velen ageren op je reacties is een teken aan de wand dat je wellicht je nieuwsgaring ook bij gerenommeerde bronnen moet ophalen.
Wat heeft het tegenwerken van maripa county te maken met mijn zogenaamde informatiebubbel.
Als je gewoon de hearing bekijkt zie je dat info niet werd aangeleverd, verkeerd werd aangeleverd of zonder context. Zelfs op die manier hebben ze al verschillende dingen die ze kunnen bewijzen.

"openheid"
een vies woord blijkbaar daar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MantaMaartuh
Virtuozzo schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 15:16:
MSM, een van de meest krachtige memes van wat we omschrijven als alt-right, ontworpen als toepassing van digitaal populisme om als vector meme ruimte te scheppen voor zogeheten escalatie memes.

Het gebruik van de term is het meewerken aan die machine, ongeacht intentie.

Het publieke debat media en vierde macht staat daar volledig los van. Hier, maar net zo in de VS en elders. Dat is een maatschappelijk debat waar maar al te vaak eenvoudige toetsing het MSM meme onderuit haalt én zichtbaar maakt hoe die machine van conservatisme het volgen van de MSM roepende segmenten misbruikt tegen hun belangen in, maar dat terzijde.

De ironie wil dat er zowel in de VS in navolging hier slechts één medialandschap is met één dominant ecosysteem, in handen van nota bene structuren van eigendom waar zowel mentaliteit als gedachtegoed van conservatisme (waar alt-right een hefboom van is) diep verankerd zit.

Voor Amerikaanse context is het volgende een goed startpunt voor toetsing:

https://shorensteincenter...ican-party-jackie-calmes/

https://projects.iq.harva...ainstream-media-ownership

https://mediamanipulation.org/

De ironie is rauw. We moeten gewoon die memes niet gebruiken. Ze zijn toxisch en fundament zit net als werking heel anders in elkaar dan gedacht wordt.
main stream media, een begrip waarvan iedereen meteen weet wat er bedoeld wordt.
Mocht je twijfelen of denken dat het begrip niet hetzelfde is tussen discussiepartners dan benoem je dat

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

MantaMaartuh schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 15:30:
[...]

Wat heeft het tegenwerken van maripa county te maken met mijn zogenaamde informatiebubbel.
Omdat je schijnbaar niet bewust bent van de tegenstrijdige informatie. Niemand die hier ontkent dat ze tegengewerkt wordt maar je slaat telkens de reden over die ze opgeven. Je lijkt daarom zeer eenzijdig te luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MantaMaartuh schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 15:33:
[...]

main stream media, een begrip waarvan iedereen meteen weet wat er bedoeld wordt.
Mocht je twijfelen of denken dat het begrip niet hetzelfde is tussen discussiepartners dan benoem je dat
Een meme voor Quislings. By design. Doe voor de verandering eens wat huiswerk.

[ Voor 5% gewijzigd door Virtuozzo op 17-07-2021 15:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
MantaMaartuh schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 15:30:
[...]

Als je gewoon de hearing bekijkt zie je dat info niet werd aangeleverd, verkeerd werd aangeleverd of zonder context. Zelfs op die manier hebben ze al verschillende dingen die ze kunnen bewijzen.

"openheid"
een vies woord blijkbaar daar
Ze worden tegengewerkt omdat de zaak alleen maar in de lucht gehouden wordt om de achterban van Trump te blijven voeden met desinformatie.

Alle claims zijn vrij eenvoudig onderuit te halen zie onderstaand artikel van een gerenommeerde journalistieke bron.
https://www.reuters.com/a...izona-audit-idUSL2N2OE1WL
SPee schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 15:05:
[...]

Was er dan eigenlijk positief nieuws te melden dan over wat Trump bereikt heeft? Bijna iedere week was er wel een nieuwe rel gaande, puur om de vorige rel te doen uitdoven.

Wat heeft Trump dan volgens jou goed gedaan?

[ Voor 41% gewijzigd door Miki op 17-07-2021 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oh jee, dat is voor onbewuste volgelingen al snel een weg naar The Great Antifa Scare: https://www.politicalrese...3/great-2020-antifa-scare

En natuurlijk de beeldvorming van “omg job creation, job returning and factories built”. Waar bij eenvoudige toetsing niets van over blijft.

Behoudens dan het er achter komen dat het zelfs zo ver ging dat ze lege panden bouwden om een paar miljard aan gratis geld te krijgen waarna dat naar Panama en crimineel circuit in ging …

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05:43

defiant

Moderator General Chat
Modbreak:Het topic is weer open. Tijdens de opruimactie zijn er ook berichten verplaatst naar de trashcan.

[ Voor 47% gewijzigd door defiant op 17-07-2021 22:10 ]

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Aardig artikel in de WaPo waarin uitspraken van een aantal Republikeinse politici over de vaccins onder Trump en onder Biden vergeleken worden.
In December, Sen. Ron Johnson (R-Wis.) praised the Trump administration’s “brilliant” Operation Warp Speed for helping expedite the development of coronavirus vaccines. Since then, Johnson has inflated the number of adverse reactions and deaths linked to the vaccines.

Rep. Ronny Jackson (R-Tex.), a former White House physician, told Fox News in November that he would get vaccinated to contribute to herd immunity. By July, Jackson was warning Fox viewers that “this is still an experimental vaccine being used under an emergency use authorization.”

In March, Rep. Marjorie Taylor Greene (R-Ga.) praised former president Donald Trump for saving lives with the coronavirus vaccines. By July, Greene was telling Americans not to get vaccinated.

Rep. Brian Mast (R-Fla.) produced a video trumpeting Trump’s vaccine effort in December, only to question the long-term effects of the vaccines five months later on Fox.

Less than two months after thanking Trump for the vaccines, Rep. Madison Cawthorn (R-N.C.) in July said a Biden effort to vaccinate more Americans could lead to government confiscation of guns and Bibles.
Heel triest dat er totaal geen vertrouwen is in de verkiezingen en vaccins onder zo'n grote groep van de bevolking, met dank aan prominente Republikeinen en Facebook/YouTube/etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BadRespawn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:02
Virtuozzo schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 15:16:
Het is ook een voorbeeld van een van origine links/progressief thema dat door ver-rechts is gekaapt; de term "mainstream media" komt bij Noam Chomsky's "Manufacturing Consent" (boek 1988, docu 1992) vandaan, een beschrijving van de rol van de 'mass media' bij de promotie van, simpel gezegd, kapitalistische idealen. Dergelijke kritiek is niet bepaald een rechtse hobby, en Chomsky word dan ook verguist vanuit rechter zijde.

Wikipedia: Manufacturing Consent

What Makes Mainstream Media Mainstream (chomsky.info)

Trump II - Project 2025 tracker

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BadRespawn schreef op zondag 18 juli 2021 @ 13:46:
[...]

Het is ook een voorbeeld van een van origine links/progressief thema dat door ver-rechts is gekaapt; de term "mainstream media" komt bij Noam Chomsky's "Manufacturing Consent" (boek 1988, docu 1992) vandaan, een beschrijving van de rol van de 'mass media' bij de promotie van, simpel gezegd, kapitalistische idealen. Dergelijke kritiek is niet bepaald een rechtse hobby, en Chomsky word dan ook verguist vanuit rechter zijde.

Wikipedia: Manufacturing Consent
What Makes Mainstream Media Mainstream (chomsky.info)
Dat is met vrijwel alles. Op zich logisch, eenvoudiger om iets richting te geven dan iets te scheppen.

Het is ook iets van een gedragskenmerk binnen conservatisme. Iets om stil bij te staan.

Het is gulzig, het gaat om het (vr)eten.
Het is niet scheppend, dat zit er gewoon niet in.

Werkt zich op vele manieren uit. Bij mythos, narratieven, revisies curricula, MBA syndroom, machtspolitiek, et cetera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
Virtuozzo schreef op zondag 18 juli 2021 @ 14:48:
[...]

Dat is met vrijwel alles. Op zich logisch, eenvoudiger om iets richting te geven dan iets te scheppen.

Het is ook iets van een gedragskenmerk binnen conservatisme. Iets om stil bij te staan.

Het is gulzig, het gaat om het (vr)eten.
Het is niet scheppend, dat zit er gewoon niet in.

Werkt zich op vele manieren uit. Bij mythos, narratieven, revisies curricula, MBA syndroom, machtspolitiek, et cetera.
Wat is MBA syndroom?

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Masters of Business Administration. Het syndroom zit hem in het ontwerp van het academisch kader. Vol van kennisframes, wat goed is, maar stuk voor stuk zorgvuldig beperkt om gedragspsychologische oriëntatie richting te geven. Zit tegenwoordig in bestuurskunde als gekende problematiek, zowel in relatie tot organisatie en organisatorisch gedrag als sociaal-psychologisch effect.

offtopic:
Denk aan optimalisatiedenken, lineair blikveld, van A naar Beter - in theorie allemaal heel nuttig, maar wel op een bedje van cultural engineering. Komt oorspronkelijk uit dezelfde koker als het Charter School concept (wat wij overgekocht hebben en nu op het precursor punt van VMBO implementaties en “beta versus X” zitten), Buchanan (de politiek econoom, in opdracht van twee denk tanks, financiering Koch Industries).

Een van de gezochte effecten in het ontwerp zit hem in het via escalaties kunnen scheppen van zogeheten opportunity spaces. Wanneer mensen gevormd worden in strikt en rigide optimalisatiedenken komen er een paar stukjes sociale psychologie om de hoek kijken die bijzondere effecten hebben. Normalisatie van wat eigenlijk ondermijnend is voor de continuïteit van zogeheten Coleman bootjes.

Praktische implementaties zie je terug bij een Toeslagenaffaire, daar zit het netto effect in normalisatie van kaders die in de vorige eeuw nog als historische les stonden van de banaliteit van het kwaad (Hannah Arendt et alii). Ook bij de COVID crisis, wat volgde toen men in China besloot om productie te schakelen voor interne doelen? Wereldwijd volgde collaps van logistieke structuren, die waren zo optimaal dat elke redundantie en aanwezigheid van buffers afwezig waren.

Het MBA syndroom is enerzijds een cultureel mechanisme van beperkende invloed op mechanismen van collectieve functionaliteit en continuïteit, anderzijds een mechanisme voor metastrategische toepassingen van gebruik (misbruik) van geschapen bottlenecks als machtsdynamiek.

Het is een van de schoolvoorbeelden van effectiviteit van lobbyisme met focus op social en cultural engineering. De ontwikkeling van MBA’s is een interessante verkenning, maar meer nog de architectuur van herordening ervan door externe consultatie netwerken. Alsmede de twee denk tank circuits achter de architectuur daarvan.

Met name dat laatste ligt erg gevoelig, neofeodalisme. In de correspondentie van Buchanan werd het omschreven als een mechanisme ter bescherming van de “righteous elite”. De grote les zat volgens Buchanan in de grenzen aan het vermogen daarvan om bij aanwezigheid van complexe samenleving en vereiste van creatie van welvaart eigen dynamiek dominant te houden vanuit toegang tot kennis. Hij zag het frame van reductionisme en specialisatie als de hefboom om binnen condities van sociaal-economische segregatie die elite sacrosanct te houden, met ongeacht eigen vermogens als enige toegang tot brede kennis en toegang. Voor het plebs, de specialisatie. Restructuring Human Resources as specialised expendable tools.

Enfin, wel een flinke zijstap van verkenning. De publicaties van Nancy MacLean zijn in deze al een goed startpunt, haar studies en onderzoeken geven pijnlijk inzicht in wie en wat er achter neo-klassieke politieke economie en de reorganisaties van canon en curricula onderwijs zit. Als ze niet per ongeluk de Buchanan archieven in haar bezit had gekregen, dan was het tegenwoordig op zijn best een vage complottheorie. Dankzij die en andere archieven weten we beter, en is het mogelijk geworden om dergelijke syndromen / toepassingen in kaart te brengen.

Maar, het blijft gevoelig. Menig politiek econoom levert het een persoonlijke crisis op. Menig beleidseconoom stapt uit het vak bij verwerking van de studies. Nu is dat nog een beperkt effect, er is ontzettend veel kunstmatige inertie vanuit neo-klassieke lobby versus studie van de archieven. Je wil niet weten hoe lang bijvoorbeeld een Kluwers gevochten heeft om publicatierechten in de la te leggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:33
offtopic:
@Virtuozzo Toevallig weet ik daar iets van.

Ik herken de symptomen die je omschrijft, maar het systeem dat ik er achter zie zitten en in die zin denk ik dat je het iets te conspiratoir benadert. Veel - te veel business leaders hebben een MBA, en dat is zeker een probleem. Het leidt tot een monoculture in the bestuurskamer. Te weinig tegengeluid of, meer specifiek, variatie aan geluid.

Nu zijn daar wel redenen voor aan te wijzen. Bovenaan, natuurlijk, te nauwe - of verkeerde - selectiecriteria. Het bekende old boys network. Te weinig oog voor diversiteit in selectie. Te weinig oog voor talent met een afwijkende achtergrond in de eigen organisatie. Teveel focus op bepaalde achtergronden bij selectie voor fast track programma's. Meestal ook, natuurlijk, een combinatie van die zaken.

Ik ben het met je eens dat het een probleem is, zeker. Je zou zelfs kunnen zeggen dat het MBA syndrome het streven naar absolute efficiëntie in de weg staat. Maar dat is ook uit te leggen zonder conspiracy thinking. En, ik denk nog steeds dat het beter is om die kaart niet in te zetten als het niet nodig is.

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 20:45
user109731 schreef op zondag 18 juli 2021 @ 12:28:
Aardig artikel in de WaPo waarin uitspraken van een aantal Republikeinse politici over de vaccins onder Trump en onder Biden vergeleken worden.

[...]

Heel triest dat er totaal geen vertrouwen is in de verkiezingen en vaccins onder zo'n grote groep van de bevolking, met dank aan prominente Republikeinen en Facebook/YouTube/etc.
Ach vergeet niet de media door kanalen als fox, OAN, grote delen van talk radio,...

Dat een politicus dermate liegt en bedriegt gebeurt nu eenmaal, dat media kanalen actief daaraan meewerken toont gewoon hoe erg het in de VS is momenteel.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
k995 schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 11:41:
[...]

Ach vergeet niet de media door kanalen als fox, OAN, grote delen van talk radio,...

Dat een politicus dermate liegt en bedriegt gebeurt nu eenmaal, dat media kanalen actief daaraan meewerken toont gewoon hoe erg het in de VS is momenteel.
in d VS? Ik zie hier toch hetzelfde: Jinek of een Humberto die dan met wat half-succesvolle liedjesschrijvers en acteurs als tegengewicht politieke besluiten of coronabeleid bespreken, waarbij alles drijft op wat een Humberto of Jinek wel of niet vraagt en een eenzame wetenschapper dapper mag proberen op tijd van een paar minuten iets aan iemands verstand te brengen. Stel je voor je zit daar en men zet een Famke Louise 'ikdoenietmeermee' tegenover deze of gene viroloog wiens feiten en wetenschap doodleuk van tafel worden geveegd met 'maar daar geloof ik niet in'.

Het is dezelfde meuk, alleen zitten ze wat verder op het tijdsframe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Helixes schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 11:31:
offtopic:
@Virtuozzo Toevallig weet ik daar iets van.

Ik herken de symptomen die je omschrijft, maar het systeem dat ik er achter zie zitten en in die zin denk ik dat je het iets te conspiratoir benadert. Veel - te veel business leaders hebben een MBA, en dat is zeker een probleem. Het leidt tot een monoculture in the bestuurskamer. Te weinig tegengeluid of, meer specifiek, variatie aan geluid.

Nu zijn daar wel redenen voor aan te wijzen. Bovenaan, natuurlijk, te nauwe - of verkeerde - selectiecriteria. Het bekende old boys network. Te weinig oog voor diversiteit in selectie. Te weinig oog voor talent met een afwijkende achtergrond in de eigen organisatie. Teveel focus op bepaalde achtergronden bij selectie voor fast track programma's. Meestal ook, natuurlijk, een combinatie van die zaken.

Ik ben het met je eens dat het een probleem is, zeker. Je zou zelfs kunnen zeggen dat het MBA syndrome het streven naar absolute efficiëntie in de weg staat. Maar dat is ook uit te leggen zonder conspiracy thinking. En, ik denk nog steeds dat het beter is om die kaart niet in te zetten als het niet nodig is.
offtopic:
Probleem is en blijft, het is ontwerp. Je kan dat wegzetten als conspiracy, het is het echter wel. Je gooit hier complotdenken en samenzwering door elkaar - begrijpelijk, zeker in deze tijden (en ook dat is metastrategie, specifiek ontwerp Cato Institute) - maar de reflex schept blinde vlek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Virtuozzo schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 17:03:
[...]

offtopic:
Probleem is en blijft, het is ontwerp. Je kan dat wegzetten als conspiracy, het is het echter wel. Je gooit hier complotdenken en samenzwering door elkaar - begrijpelijk, zeker in deze tijden (en ook dat is metastrategie, specifiek ontwerp Cato Institute) - maar de reflex schept blinde vlek.
Dat is volgens mij niet de strekking van zijn post. Eerder dat de gekozen benadering te makkelijk tegen schenen schopt waardoor het lastiger wordt om het probleem aan te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DevWouter schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 17:39:
[...]

Dat is volgens mij niet de strekking van zijn post. Eerder dat de gekozen benadering te makkelijk tegen schenen schopt waardoor het lastiger wordt om het probleem aan te pakken.
Is - tegenwoordig - integraal onderdeel van die verwerking. En dat is een bijzondere uitdaging. Een kritieke. Deprogrammeren? Narratief substitutie? Niet zonder ethische discussie dit.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

De katholieke priester die het hardst riep dat Biden de communie moest worden onthouden vanwege diens abortus-standpunt, blijkt een Grindr-pervert te zijn en "een Celibaat? Wat is dat?" houding te hebben: Catholic priest who wants to prevent Biden from receiving communion resigns in sex scandal.

Geen beter vermaak dan leedvermaak :p

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:05
gambieter schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 18:10:
De katholieke priester die het hardst riep dat Biden de communie moest worden onthouden vanwege diens abortus-standpunt, blijkt een Grindr-pervert te zijn en "een Celibaat? Wat is dat?" houding te hebben: Catholic priest who wants to prevent Biden from receiving communion resigns in sex scandal.

Doet me denken aan die Hongaar:
Een Hongaarse Europarlementariër is afgelopen weekend betrapt bij een seksfeest met voornamelijk mannen. Opvallend: József Szájer is lid van regeringspartij Fidesz, die zich openlijk verzet tegen gelijke homorechten. De Europarlementariër heeft inmiddels ontslag genomen.
https://www.rtlnieuws.nl/...omorechten-brussel-szajer

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
gambieter schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 18:10:

Dit zie je zo vaak. Mensen die het hardst schreeuwen om de moraliteit van anderen blijken vaak er zelf weinig van te bezitten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Een vanuit Europees perspectief zorgwekkende kwestie, de discussie binnen de Democraten over voting systems, grassroots en de procedurele focus.

“In private calls with voting rights groups and civil rights leaders, White House officials and close allies of the president have expressed confidence that it is possible to ‘out-organize voter suppression’”

https://www.nytimes.com/2.../biden-voting-rights.html

Uiterst zorgwekkend, aangezien het niet gestaafd wordt door enige berekening (integendeel), maar nog meer omdat de discussie voorbij gaat aan kritieke lessen in die procedurele focus - maak jezelf nooit wijs dat een asymmetrisch conflict op gelijke voet gestreden kan worden.

Voor wie wat dieper wil, het blijft een uiterst gevoelige verkenning: https://yated.com/democra...s-data-scientists-advice/

[ Voor 9% gewijzigd door Virtuozzo op 24-07-2021 13:34 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Weliswaar geen landelijke politiek, maar het is wel politiek op staat-niveau. In Texas hebben ze een wet ingevoerd die nogal drastisch ingaat tegen abortus:
Abortus is in de Amerikaanse staat Texas sinds woensdag alleen in uitzonderlijke gevallen toegestaan. Een nieuwe wet verbiedt abortus na de zesde week van de zwangerschap en moedigt de bevolking aan overtreders voor de rechter te slepen. Een aangifte tegen een kliniek die een vrouw die langer zwanger is toch behandelt, kan een premie van 10.000 dollar (bijna 8.500 euro) of meer opleveren.

Ook als de zwangerschap het gevolg is van incest of verkrachting, is abortus vrijwel onmogelijk geworden. De wet zorgt ervoor dat 85 procent van de abortussen in de staat illegaal wordt en maakt Texas verreweg de strengste Amerikaanse staat op dit vlak.
Bron, en meer info: Texas voert strengere abortuswet in: verklikker krijgt 10.000 dollar

Ik kan moeilijk inschatten of dit wellicht navolging in andere staten gaat krijgen, en of het wellicht zelfs op federaal niveau zal worden overgenomen in soortgelijke wetgeving.

Iemand een indicatie daarover hoe groot die kans is? Het lijkt dan wel in tegenspraak met Roe vs Wade, maargoed, aangezien Trump ervoor gezorgd heeft dat 6 van de 9 opperrechters oer-conversatief zijn hoeven we uit die hoek denk ik niets te verwachten.

Virussen? Scan ze hier!

Pagina: 1 ... 6 ... 16 Laatste

Let op:
De discussie over Trump mag hier: [ZT] Voormalig president Trump
[font size=18]Zero Tolerance beleid[/font]
Dit topic valt onder Zero Tolerance. Dit betekent het volgende:
• We grijpen sneller in bij overtredingen.
• Er volgen sneller sancties.
Dat houdt ook in dat naar exclusief oordeel van de crew sneller vervolgstappen ondernemen zullen worden tegen gebruikers die weigeren om fatsoenlijk te discussiëren.

Je reageert hier niet op de man maar op de discussie. Het maakt niks uit welk excuus of welke vorm je eraan geeft, je doet het niet. Je valt niemand aan op zijn mening, je gaat in discussie met de mening als je het er niet mee eens bent.

Verder zijn de volgende zaken niet toegestaan:
  • Discriminerende reacties
  • Ongefundeerde oneliners/generalisaties die niks bijdragen aan de discussie in het topic
  • Rants
  • Whataboutisme
  • Linkdrops
  • Sealioning
  • Het reageren op overduidelijk slechte reacties
  • De discussie over ras/afkomst en IQ is ook hier offtopic.
Zie ook: Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid