Kan iemand mij in jip-en-janneketaal uitleggen hoe staken bij bv DODO werkt? Of waar ik dat kan lezen?
Verwijderd
Ik krijg een beetje hoofdpijn van alle alts. Je kan geen weekje links of rechts kijken of je hebt moeite met iets vinden wat "maar" 50% gedaan heeft.
Je weet van ellende niet meer waar je met je stoffige fiat naar toe moet
Uiteraard, maar of dat volgend jaar al gelijk is, is voor mij nog de vraag.Taro schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 21:42:
[...]
Die rode candle kan ook prima rond bijv. 100k komen, of eerder of later. Maar geen enkele markt stijgt >5-10 jaar eeuwig door zonder enige vorm van serieuze correctie. In 2017-2018 waren er ook allemaal redenen waardoor dat niet zou gebeuren. Ik durf wel met 100% zekerheid te stellen dat er ooit weer een enorme rode candle volgt en dat die bijv. over een periode van enkele maanden minimaal -40% zal doen.
Zolang er steeds meer grote jongens bijkomen en banken erbij komen en overheden... dan is het einde, voor nu, nog niet in zicht.
Dipjes zoals vorige maand.. .20%.. die zie ik de komende tijd inderdaad wel gebeuren. maar zo'n langdurige megacrash zoals in 2013 en 2017?... ik zou niet inzien waarom op dit moment.
Mijn eerste Productreview! https://tweakers.net/productreview/243692/creative-sound-blasterx-h7.html
Hopen dat als de rode kaars naar beneden komt dat je winst al op 20% zit. Als je bv btc op 35k gekocht hebt zou ik nu een stoploss op 40k zetten. Als die getriggered wordt dan knalt die nog wel verder. Wel wat winst en kan als het goed je btc weer kopen op lager tarief.MaStar schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 21:36:
[...]
Terechte post. Die rode run naar beneden gaat weer een keer komen. Alleen kan dat ook over 6 maanden zijn. Ook over 1 week. De beslissing is het lastigst vind ik zelf. Want nu uitstappen, is niet meeliften om een mooie stijging die wellicht nog volgt
Hoe doen jullie dat risico-management? Of heb ik alleen ik last van FOMO?
Verwijderd
Volgend jaar "al".FijneKerst schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 21:49:
[...]
Uiteraard, maar of dat volgend jaar al gelijk is, is voor mij nog de vraag.
Zolang er steeds meer grote jongens bijkomen en banken erbij komen en overheden... dan is het einde, voor nu, nog niet in zicht.
Dipjes zoals vorige maand.. .20%.. die zie ik de komende tijd inderdaad wel gebeuren. maar zo'n langdurige megacrash zoals in 2013 en 2017?... ik zou niet inzien waarom op dit moment.
Die bookmark ik even voor future quote value.
Ik zoek nog een site waar je de grootste stijgers kunt zien in een tijdbestek korter dan een uur. Iemand?
²
:{ ²
In dat soort landen is crypto voor het volk een uitkomst. Al is het een snelle feeless chain met stablecoin pegged aan USD (geen BTC) de lokale bevolking kan er handel mee bedrijven.MazeWing schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 21:44:
[...]
Er is een reden waarom Zimbabwe zo'n drama is qua valuta. De ene dag is het geld x-waard en de dag erna is het geld y-waard.
En de afgelopen 2 weken is het toch ook weer flink gestegen. Heb je dan geen FOMO?locmorto schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 21:39:
[...]
Koop al een week of 2 niks en pak gewoon links en rechts wat winst![]()
Ben nu een beetje aan het spelen met USDT staken tegen absurde APY's van 100%![]()
Ik kijk wel weer hoe het sentiment in juli is op de cryptomarkt
Als het nog 2-4 weken zo doorgaat - mis je toch wel rendement namelijk.
Die hele DeFi zooi en al platformen die de meest absurde APY's aanbieden. Gaan ons straks weer een lange bear market brengen als die zooi weer keihard uit elkaar klaptMrFX schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 21:48:
[...]
We're in it for the long haul. Een hoop risico lopen en het pakt de eerste keren goed uit daarna begint de pijn
Instant grativication vs delayed gratification.
Naar zoveel mogelijk verschillende. diversifiërenVerwijderd schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 21:49:
Ik krijg een beetje hoofdpijn van alle alts. Je kan geen weekje links of rechts kijken of je hebt moeite met iets vinden wat "maar" 50% gedaan heeft.

Om eerlijk te zijn: Op dit moment niet. Ik stel geen stop losses in en iedere avond maak ik een keuze voor de nacht. De volgende ochtend accepteer ik mijn lot als ik na het openen van mijn ogen direct naar de koersen kijk. Ik weet dat er een ochtend tussen zal gaan zitten waarop ik denk: Shit, had gisteravond moeten verkopen. Maar dat heb ik liever eenmaal, dan iedere ochtend te moeten constateren dat mijn stop losses zijn aangetikt en ik wederom hoger terug moet kopen en wederom minder BTC in de pf heb (been there, done that in 2017).MaStar schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 21:36:
[...]
Terechte post. Die rode run naar beneden gaat weer een keer komen. Alleen kan dat ook over 6 maanden zijn. Ook over 1 week. De beslissing is het lastigst vind ik zelf. Want nu uitstappen, is niet meeliften om een mooie stijging die wellicht nog volgt
Hoe doen jullie dat risico-management? Of heb ik alleen ik last van FOMO?
Er zijn meerdere strategieën, zoals bijv. steeds een vast bedrag aan fiat afromen boven een bepaalde waarde. Of t/m bijv. 288k meerdere sell orders zetten en daarna accepteren dat de koers mogelijk verder stijgt. Of wél stop losses zetten, etc.
Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen
Iedereen ingeënt, alles gaat weer open en mensen gaan feesten, vreten, reizen en alles doen wat God Corona verboden heeft en dan gaan we natuurlijk flink uitcashen met z'n allen....maar ja, ook dat laat nog wel ff op zich wachten. Helaas of gelukkig, you pick.FijneKerst schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 21:49:
[...]
Fly safe to the moon? Buy bitcoin.
Gelukszoekr schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 21:48:
@Taro Heb jij nog ergens dat plaatje van Bitcoin in 2018 vs 2020. waarbij de grote rij staat bij de dure Bitcoin?
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/u6m78cEhLpwTlQ5Jz3c2jZN3.jpg?f=user_large)
Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen
Eind 2021 is nu de meest logische periode voor the next big crash.Verwijderd schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 21:50:
[...]
Volgend jaar "al".
Die bookmark ik even voor future quote value.
Dat of de 100K grens (omn en nabij).
Ik ga hoe dan ook minimaal 80% cashen rond de 100K of Dec 2021.
En daarna weer gewoon elke maand DCA'en tot 2024.
Dat is naar mijn berekeningen de beste manier om er in 2025 warmpjes bij te zitten. of het nou crasht of niet.
#geenadvies
Mijn eerste Productreview! https://tweakers.net/productreview/243692/creative-sound-blasterx-h7.html
Thanks!!
Bitcoin - A weapon of mass disruption
Jij volgt de :FijneKerst schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 21:55:
[...]
Eind 2021 is nu de meest logische periode voor the next big crash.
Dat of de 100K grens (omn en nabij).
Ik ga hoe dan ook minimaal 80% cashen rond de 100K of Dec 2021.
En daarna weer gewoon elke maand DCA'en tot 2024.
Dat is naar mijn berekeningen de beste manier om er in 2025 warmpjes bij te zitten. of het nou crasht of niet.
#geenadvies
https://www.blockchaincenter.net/bitcoin-rainbow-chart/
https://cryptoalerts.ai/BansheeBoy schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 21:50:
Ik zoek nog een site waar je de grootste stijgers kunt zien in een tijdbestek korter dan een uur. Iemand?²
Nee, ik volg er geen 1, maar ik hoop dat PlanB gelijk heeft. En tot nu toe klopt het vrij aardig.
https://digitalik.net/btc/
Het zal mij allemaal een rotzorg zijn het enige wat telt is BitcoinMaStar schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 21:51:
[...]
En de afgelopen 2 weken is het toch ook weer flink gestegen. Heb je dan geen FOMO?
Als het nog 2-4 weken zo doorgaat - mis je toch wel rendement namelijk.

99,99% van de alts in omloop is gewoon troep

Pak nu ook met gemak 15% op mijn ETF's van NT ex dividend

Ik weet niet wat jij gebruikt maar door zo'n reactie te geven wat totaal ZERO sense maakt op de reactie van Jaapio is echt verbazingwekkend. Daarnaast zie ik je alleen maar XRP roepen en dezelfde smilie gebruiken. Ik heb nog geen reactie gezien waarin je dit forum helpt (positief)BansheeBoy schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 21:33:
[...]
Jaapio schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 21:29:
[...]
Mijn gunfactor is her en der wat hoger en lager. Als ik jouw opvattingen over homoseksualiteit op andere fora bekijk, dan vraag ik mij bijvoorbeeld af hoe iemand met zo'n middeleeuwse gedachtengang ooit in crypto is beland.
Mee eens. En eigenlijk is dat best simpel. Het is duidelijk dat het huidige financiële systeem wankelt. Het systeem van maar geld blijven bijdrukken zit tegen zijn einde aan. Crypto biedt voor veel problemen de oplossing.²
Niet voor allemaal, daar heb je zeker een goed punt
/annoyed mode off
Mijn gevoel zegt hetzelfde, dit voelt nog niet als het einde van de bullrun. Maar je kunt er maar beter wel altijd rekening mee houden dat het moment ineens daar kan zijn. De prijs kan idd wel tot bijv. >2023 door blijven stijgen, maar ik stake bijv. Cake nu niet meer en heb het op een plek staan waar ik het zo kan verkopen als het nodig is. Ik ben dus wel wat zekerheden aan het inbouwen ten koste van wat extra opbrengsten die ik zou kunnen hebben.FijneKerst schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 21:49:
[...]
Kan iemand deze photoshoppen waarbij er een 3e entree is, met een nog een grotere rij, en een prijs van 52k?
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Dit is een grappig plaatje, maar zoals ik al zei; je koopt geen bitcoin, maar je koopt vertrouwen in bitcoin.
En er is een bepaalde wetmatigheid, dat hoe hoger de prijs is hoe hoger het vertrouwen is in het product of dienst.
Ter verduidelijking, ik praat alleen over de run van BTC... Altcoins is geen pijl op te trekken (behalve dan de betere projecten zoals eerder genoemde).Taro schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 21:59:
[...]
Mijn gevoel zegt hetzelfde, dit voelt nog niet als het einde van de bullrun. Maar je kunt er maar beter wel altijd rekening mee houden dat het moment ineens daar kan zijn. De prijs kan idd wel tot bijv. >2023 door blijven stijgen, maar ik stake bijv. Cake nu niet meer en heb het op een plek staan waar ik het zo kan verkopen als het nodig is. Ik ben dus wel wat zekerheden aan het inbouwen ten koste van wat extra opbrengsten die ik zou kunnen hebben.
Is ook wel logisch.Ricardovv schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 22:01:
[...]
Dit is een grappig plaatje, maar zoals ik al zei; je koopt geen bitcoin, maar je koopt vertrouwen in bitcoin.
En er is een bepaalde wetmatigheid, dat hoe hoger de prijs is hoe hoger het vertrouwen is in het product of dienst.
Stel dat je nu €1000 in crypto hebt gestopt en dit oploopt naar €1200 maar over twee maanden instort en nog maar €200 waard is.
Wat doe je dan? Alles lekker laten staan en wachten op betere tijden of je verlies nemen?
Ik denk dat je dan niet zo geneigd bent om bij een stand van €200 even lekker te gaan bijkopen omdat het dan zo “goedkoop” is.
Je staat dan al €800 in de min tov je inleg.
Dan zeg je tot ziens op Tweakers. Verkoopt niets en DCA je 4 jaar lang door.HoppyF schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 22:08:
[...]
Is ook wel logisch.
Stel dat je nu €1000 in crypto hebt gestopt en dit oploopt naar €1200 maar over twee maanden instort en nog maar €200 waard is.
Wat doe je dan? Alles lekker laten staan en wachten op betere tijden of je verlies nemen?
Ik denk dat je dan niet zo geneigd bent om bij een stand van €200 even lekker te gaan bijkopen omdat het dan zo “goedkoop” is.
Waarom geen stoploss plaatsen zodat je die 1000 iig weer overhoudt? En dus nooit verlies kunt maken.HoppyF schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 22:08:
[...]
Is ook wel logisch.
"En dit, kinderen, zijn nou weak-hands"HoppyF schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 22:08:
[...]
Is ook wel logisch.
Omdat Crypto daar vaak te volatiel voor is.. Basics.Het Fantoom schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 22:10:
[...]
Waarom geen stoploss plaatsen zodat je die 1000 iig weer overhoudt? En dus nooit verlies kunt maken.
BTC zit te borrelen op tot een uitbraak op de hourly, zal vannacht vuurwerk worden denk ik.. Maarja welke kleur!
RozePHPResource schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 22:11:
BTC zit te borrelen op tot een uitbraak op de hourly, zal vannacht vuurwerk worden denk ik.. Maarja welke kleur!
Ja, dat kan.Aarebe1 schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 22:09:
[...]
Dan zeg je tot ziens op Tweakers. Verkoopt niets en DCA je 4 jaar lang door.
Hoewel koopjesjagers uiteraard wel blij zijn als de koersen flink laag staan.
Jij volgt die tracker? En wat bedoel je met PlanB?FijneKerst schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 21:57:
[...]
Nee, ik volg er geen 1, maar ik hoop dat PlanB gelijk heeft. En tot nu toe klopt het vrij aardig.
https://digitalik.net/btc/
Zeker!FijneKerst schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 22:11:
[...]
"En dit, kinderen, zijn nou weak-hands"
Ik kan mij echter wel voorstellen dat mensen na een flinke dip teleurgesteld zijn en er geen geld meer in willen stoppen. De regel “investeer nooit meer dan je bereid bent te verliezen!” geldt ook.
Dus die stoploss werkt dan niet, of je coins kunnen tegen veel lagere koersen worden verkocht?Aarebe1 schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 22:11:
[...]
Omdat Crypto daar vaak te volatiel voor is.. Basics.
Ik begrijp deze basics dan niet nee.
Haha kijk die Icon raket ineens gaan dan

Alsof dat een formule is tot gegarandeerd succes... En bij de meeste mensen doet die 80% verlies pijn en daar stap je niet zomaar even overheen om er vervolgens nog meer geld in te gaan steken met het risico dat ook kwijt te zijn.Aarebe1 schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 22:09:
[...]
Dan zeg je tot ziens op Tweakers. Verkoopt niets en DCA je 4 jaar lang door.
DCA kan ook inhouden dat je tijdens de dalende trend geld erin blijft pompen en BTC nooit meer op het punt komt waar je weer winst gaat maken.
Zeggen dat het niet zo is, alleen maar omdat je hoopt dat het niet zo is, maakt het nog niet tot de waarheid. Hoe vaak je het ook tegen jezelf blijft herhalen
ETH hard op weg naar de $2k. Ben wel benieuwd of er op de $2k een grote sell off zal plaatsvinden of dat we direct doorstoten naar nieuwe ATHs.
De flash crash van ETH vergeten op GDAX in 2017?Het Fantoom schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 22:15:
[...]
Dus die stoploss werkt dan niet, of je coins kunnen tegen veel lagere koersen worden verkocht?
Juist wel bijkopen op zo'n moment, daarmee verlaag je je break-even punt...HoppyF schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 22:08:
[...]
Is ook wel logisch.
Je hebt dus 1 shitcoin gekocht voor 1000,- euro
Shitcoin gaat rekt en is nog maar 200,- euro waard.
Je koopt nu nogmaals voor 1000,- euro, en je krijgt nu dus 5 shitcoins voor hetzelfde geld...
Je hebt nu dus in totaal 6 shitcoins voor een gemiddelde inkoopprijs van 333,33 euro.....
Nu hoeft die shitcoin koers van 200,- euro nog maar een beetje te stijgen om weer in de winst te komen...
* Building a portfolio around shitcoins is just a shitfolio *
Denk dat de laatste resistance op de weekly nu definitief gebroken is.
Als de munt te hard zakt kan het zijn dat je ondergrens behaald wordt, de order netjes word ingeschoten op jouw ingestelde prijs, maar de munt al zover is gezakt dat niemand hem meer gaat kopen voor jouw ingestelde prijs. Je blijft er dan dus mee zitten, ook al triggerde de stop loss netjesHet Fantoom schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 22:15:
[...]
Dus die stoploss werkt dan niet, of je coins kunnen tegen veel lagere koersen worden verkocht?
Soms vergeet ik dat er idd mensen zijn die nog nieuwer zijn dan ik in BTCMaStar schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 22:14:
[...]
Jij volgt die tracker? En wat bedoel je met PlanB?
PlanB is een nederlandse Bitcoin analist die wereldwijd bekendheid heeft gemaakt met zijn Stock 2 flow model van Bitcoin (S2F).
Dat model lijkt tot nu toe nog 1 van de meeste accurate modellen te zijn die er is. Het wordt vaak gebruikt als de standaard (ook in het buitenland).
Dat zie je in die grafiek die ik net postte.
Je kan hem hier volgen op de Tweetert: https://twitter.com/100trillionusd
/f/image/I0etInvmZrhK4vlfqK8fDEAW.png?f=fotoalbum_large)
Hier een iets simpelere versie:
@Taro jij had het er laatst over dat je een verkoop muurtje had gezet. Dat was een goeie tip! It saved my ass afgelopen nacht. Was short gegaan op een alt en werd er in geluisd door die bots. Prijs schoot plotseling omhoog en bleef maar stijgen en stijgen richting mijn (isolated) liquidatieprijs. Ik herinnerde mij jouw post en heb een heel klein muurtje neergezet waarna de stijging stopte en de fuckers zich terugtrokken. Stond zwaar onderwater maar heb me er nog uit kunnen traden met een klein winstje :-). Dit werkt natuurlijk alleen op tijden dat er weinig volume is en deze bots het voor het zeggen hebben, maar ongelofelijk om te zien hoe dit gemanipuleert wordt. Ook weer een goede les, niet 's nachts (en in het weekend) traden met obscure coins want je wordt erin geluisd.
Dat laatste dus gezien de ontwikkelingen en de grafiek.MaStar schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 20:59:
[...]
Je kan toch ook gewoon weer verkopen? Of zie ik dat verkeerd? Binnen 1 minuut verlies je daar echt niet veel geld mee.
En ADA is altijd goed
Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.
Het overgrote deel zal inderdaad zo denken en handelen. Heb je echter enige ervaring, meerdere bearmarkets meegemaakt én vertrouwen in S2F, 288k en een toekomst voor Bitcoin, dan zal je wel bijkopen.HoppyF schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 22:08:
[...]
Is ook wel logisch.
De 2e groep wordt steeds groter en zal blijven groeien, dus dat is positief.
Uiteraard, maar dan ben je geen investeerder/belegger. Dan wil je gewoon quick gainz en snel rijk worden.HoppyF schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 22:15:
[...]
Zeker!![]()
Ik kan mij echter wel voorstellen dat mensen na een flinke dip teleurgesteld zijn en er geen geld meer in willen stoppen.
Niet echt mee eens in dit verband. Je hebt niks verloren totdat je verkoopt.De regel “investeer nooit meer dan je bereid bent te verliezen!” geldt ook.
En als je het niet kan verliezen, dan moet je niet eens beginnen.
Maar je hebt nog steeds de kans dat die shitcoin nooit meer stijgt, en je dus uiteindelijk €2000 kwijt bent. Maar dat is het risico van beleggeniVibes schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 22:21:
[...]
Juist wel bijkopen op zo'n moment, daarmee verlaag je je break-even punt...
Je koopt nu nogmaals voor 1000,- euro, en je krijgt nu dus 5 shitcoins voor hetzelfde geld...
Je hebt nu dus in totaal 6 shitcoins voor een gemiddelde inkoopprijs van 333,33 euro.....
Nu hoeft die shitcoin koers van 200,- euro nog maar een beetje te stijgen om weer in de winst te staan...
Dank voor de toelichting. Ik had juist het idee dat het voordeel bij crypto is dat je je stoploss altijd kunt hanteren omdat het 24/7 verhandeld wordt, itt de reguliere beurs waar de koers bij opening al ver onder je stoploss gezakt kan zijn. Maar die zekerheid heb je dus helemaal niet.mvds schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 22:22:
[...]
Als de munt te hard zakt kan het zijn dat je ondergrens behaald wordt, de order netjes word ingeschoten op jouw ingestelde prijs, maar de munt al zover is gezakt dat niemand hem meer gaat kopen voor jouw ingestelde prijs. Je blijft er dan dus mee zitten, ook al triggerde de stop loss netjes
Van mij mag $INJ echt wel een keer gaan knallen🍾🙌
Zou toch een keer moeten gaan gebeuren.
ICX leuk bagholder van geweest en wederom te vroeg verkocht voor doge paar weken geleden verkocht.
Wat mijn les tot nu toe is is dat ik heel vaak de boot heb gemist door te vroeg eruit te gaan🥳
ICX leuk bagholder van geweest en wederom te vroeg verkocht voor doge paar weken geleden verkocht.
Wat mijn les tot nu toe is is dat ik heel vaak de boot heb gemist door te vroeg eruit te gaan🥳
P.s.
Even voor de lolz nog.
PlanB heeft zijn eigen advies opgevolgd laatst en heeft zijn baan opgezegd (ergens iets bij een grote bank of investeerder volgens mij... geen kleine jongen) en is nu volledig full monty in de Bitcoins gedoken met alles wat hij heeft.
Even voor de lolz nog.
PlanB heeft zijn eigen advies opgevolgd laatst en heeft zijn baan opgezegd (ergens iets bij een grote bank of investeerder volgens mij... geen kleine jongen) en is nu volledig full monty in de Bitcoins gedoken met alles wat hij heeft.
Zekerheid heb je nooit bij beleggen. Ik weet de kans niet dat zo'n scenario op kan treden hoor, maar de kans is niet 0.Het Fantoom schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 22:27:
[...]
Dank voor de toelichting. Ik had juist het idee dat het voordeel bij crypto is dat je je stoploss altijd kunt hanteren omdat het 24/7 verhandeld wordt, itt de reguliere beurs waar de koers bij opening al ver onder je stoploss gezakt kan zijn. Maar die zekerheid heb je dus helemaal niet.
Verwijderd
Nee inderdaad. Er blijven altijd problemen.BansheeBoy schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 21:33:
[...]
Mee eens. En eigenlijk is dat best simpel. Het is duidelijk dat het huidige financiële systeem wankelt. Het systeem van maar geld blijven bijdrukken zit tegen zijn einde aan. Crypto biedt voor veel problemen de oplossing.²
Niet voor allemaal, daar heb je zeker een goed punt.
Het financiële systeem wankelt aan alle kanten. Gelukkig kunnen we daarop speculeren middels crypto en natuurlijk andere assets.
Dat het niet voor ieder probleem een oplossing biedt vind ik persoonlijk jammer.
Het kan dan in mijn optiek ook geen kwaad om, naast investeren in assets, ook in jezelf te investeren. Een voorbeeld zou zijn; door je normen en waarden aan te passen aan de omgeving waar je leeft. Groeien als persoon samen met je assets. Dat zou toch geweldig zijn.
Hele smerige hypocrisie is en blijft namelijk een struikelpuntje in dit wereldje. Wel de vruchten plukken van deze mooie vrije crypto wereld, en tegelijkertijd met enige walging naar andere vrijheden in je directe omgeving kijken.
Zo jammer denk ik dan. Want in een wereld vol vrijheden, plukt iedereen de vruchten.
Het zal helaas wel een unicum blijken. Want denken in beperkingen geeft mensen altijd een lekker veilig kader.
Geduld, geduld, de whales moeten nog flink accumileren,voordat hij echt gaat moonen denk ik. Ik koop gewoon bij in de dips. Komt goed 

corneedebruin schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 22:30:
Van mij mag $INJ echt wel een keer gaan knallen🍾🙌
En waar moeten die institutionelen hun geld verder in steken? Er is weinig dat nu lekker rendement geeft.FijneKerst schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 21:35:
[...]
Velen beginnen te denken dat dit wel eens de BTC supercyclus kan worden ALS alle institutionals erin blijven zitten en erbij blijven komen..
Dat er een paar Henk & Ingrids uitstappen is van veel minder belang nu t.o.v. 2017.
Ik zie de kans dat BTC gaat uitvlakken na de 100K, de komende 2 jaar, steeds reëler worden.
Wat is jullie mening over BNB en CAKE? Wat denken jullie dat ze de komende dagen gaan doen?
Dat weet ik wel maar veel mensen zullen het zo niet zien.iVibes schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 22:21:
[...]
Juist wel bijkopen op zo'n moment, daarmee verlaag je je break-even punt...
Nu hoeft die shitcoin koers van 200,- euro nog maar een beetje te stijgen om weer in de winst te komen...
Zij denken mijn shitcoin is nog maar €200 waard ik ben dus €800 kwijt of €1000 tov de ATH.
Zij zien dan niet in dat je met bijkopen nog een kans maakt dat de shitcoin weer opkrabbelt.
Er wordt eerder gevreesd dat de €200 nog verder zal gaan zakken en er niets meer overblijft.
Ik weet niet of instappers het nu anders gaan zien tov 2017 zoals @Taro zegt.
Ik zie het verder wel positief in tov eerdere jaren.
Nou nergens in dus... dat is mijn puntGlenn Hoddle schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 22:37:
[...]
En waar moeten die institutionelen hun geld verder in steken? Er is weinig dat nu lekker rendement geeft.
** Reageer dan niet, zie ook dit bericht **
[ Voor 156% gewijzigd door Taro op 18-02-2021 23:00 ]
** Reageer dan niet, zie ook dit bericht **
[ Voor 166% gewijzigd door Taro op 18-02-2021 23:01 ]
Ik vond het zakken van BNB naar 190 wel spannend. Dacht even dat de correctie gestart was, maar nee, nog niet. Zag daarna wel dat de opgaande trend niet meer zo snel ging en ook wat verstoord ging. Is het nog verstandig om vannacht in BNB te zitten? Misschien nog andere tips wat eventueel ook interessant is? Alvast bedankt voor je reactie.
Lees even terug in het topic over down tokens.Ypuh schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 22:42:
Iemand die grafiek van SXPDown al eens bekeken?
Over 2-3 uur worden de Aziaten wakker. Die pompen alles naar de maan. Morgen lekker wakker worden met champagne ontbijtjeDuikerrr schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 22:42:
Ik vond het zakken van BNB naar 190 wel spannend. Dacht even dat de correctie gestart was, maar nee, nog niet. Zag daarna wel dat de opgaande trend niet meer zo snel ging en ook wat verstoord ging. Is het nog verstandig om vannacht in BNB te zitten? Misschien nog andere tips wat eventueel ook interessant is? Alvast bedankt voor je reactie.
Het is in deze markt heel erg belangrijk om te leren en te bepalen hoe je hier zelf een goede mening over kunt vormen. Het afgaan op adviezen van anderen is nooit goed, tenzij ze natuurlijk keer op keer goed uit blijken te pakken, dan kan je er enige waarde aan gaan hechten, maar alsnog moet je dan niet blindelings instappen.johants schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 22:38:
Wat is jullie mening over BNB en CAKE? Wat denken jullie dat ze de komende dagen gaan doen?
Op basis van geen enkele input kan je op dit moment iets over BNB zeggen, die staat gewoon zo enorm hoog zonder verleden rond dit punt, dat het alle kanten op kan. Voor CAKE geldt hetzelfde, een pure gok. Kan enorm dalen, kan ook nog weken of langer zo doorgaan, niemand kan daar een goede voorspelling over geven. Dus bepaal vooral voor jezelf of je er op wil gokken, met welke inzet en hoe je je risicomanagement toepast voor als het mis gaat.
Klopt, maar dat vroeg ik nietAarebe1 schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 22:43:
[...]
Lees even terug in het topic over down tokens.
Check eens die grafiek van SXPDOWN. Stond een maand geleden nog op 0.019030 en nu 0.000024. Vier maanden geleden -schrik niet- op 18.015000.
De kosten die er mee verbonden zijn vallen met 0.01% ook wel te overzien. Hoeveel gevaar zit er nou echt in die tokens een paar weken aan te houden als het neergaande potentieel bijna nul is.
[ Voor 9% gewijzigd door Ypuh op 18-02-2021 22:53 ]
Tuurlijk die mensen zullen er altijd zijn en blijven...HoppyF schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 22:39:
[...]
Dat weet ik wel maar veel mensen zullen het zo niet zien.
Zij denken mijn shitcoin is nog maar €200 waard ik ben dus €800 kwijt of €1000 tov de ATH.
Zij zien dan niet in dat je met bijkopen nog een kans maakt dat de shitcoin weer opkrabbelt.
Er wordt eerder gevreesd dat de €200 nog verder zal gaan zakken en er niets meer overblijft.
Ik weet niet of instappers het nu anders gaan zien tov 2017 zoals @Taro zegt.
Ik zie het verder wel positief in tov eerdere jaren.
Persoonlijk denk ik dat er wel iets minder Henk & Ingrids zijn dan in 2017.... die hebben tegenwoordig allemaal die reclames van John de Mol op Facebook gezien en bij RTL Boulevard meegekregen dat het allemaal een scam is.....
Crypto heeft flink wat reputatie schade opgelopen bij mensen die niet verder kijken dan de instagram van Famke Louise. Die zullen dus minder snel instappen denk ik...
M.a.w. ik denk dat er momenteel meer serieuze cryptogangsters in BTC zitten dan in 2017...
* Building a portfolio around shitcoins is just a shitfolio *
Nah, hopelijk nog een mooie terugval naar 20-25cent als er niet snel nieuws komt over de rechtzaak..dan All in gaan omdat ik een verslaafd aan hopium benBansheeBoy schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 21:16:
[mbr]** Let op je smileys zoals al eerder verzocht... **[/mbr]
The first casualty in war is always the truth...
** Feedback mag in het feedback topic **
[ Voor 82% gewijzigd door Taro op 18-02-2021 22:58 ]
Geniet maar drink met mate
zei ik tegen mijn buurman op het moment dat Bitcoin vertrok
Ik zeg niet dat jij het ook niet doen maar ik zal je vertellen wat ik heb gedaan. Ik heb vandaag een leuk percentage weten te pakken door de opgaande trend van BNB. Om niet het risico te lopen dat vanacht weer kwijt te raken heb ik een stop loss aangezet op een punt waarop ik in elk geval een deel van mijn winst nog kan behouden. Aangezien BNB vandaag steeds kleine stapjes omhoog en omlaag deed doe ik wel de aanname dat ie niet ineens gaat kelderen want dan blijf ik er waarschijnlijk alsnog mee zitten.Duikerrr schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 22:42:
Naar beneden gaat vaak 3x zo hard dan naar boven. Ik zie geen enkele reden waarom een stijging van 115 > 200 in een week niet in hetzelfde tempo ongedaan gemaakt kan worden.
De kans dat het vannacht of morgen gebeurd acht ik niet zo groot. Volgende week ben ik al minder zeker van en volgende maand kan het $2.000 of $20 zijn. Kan je met geen gezond verstand advies geven welke realistischer is, enkel dat als het daalt, het harder gaat dan je zou willen.
De kans dat het vannacht of morgen gebeurd acht ik niet zo groot. Volgende week ben ik al minder zeker van en volgende maand kan het $2.000 of $20 zijn. Kan je met geen gezond verstand advies geven welke realistischer is, enkel dat als het daalt, het harder gaat dan je zou willen.
[ Voor 7% gewijzigd door Ypuh op 18-02-2021 23:03 ]
Tot ze steeds 0'en blijven toevoegen of de boel opnieuw balanceren. Dus zeg maar 10x minder tokens uitgeven en de prijs x10 doen waarbij het dalen weer verder kan gaan. Geen idee of dat mogelijk is, maar zolang SXP blijft stijgen kan die DOWN token nog 53x achter elkaar 90% verliezen.Ypuh schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 22:50:
[...]
Klopt, maar dat vroeg ik niet. Ik ben inmiddels bekend met de gevaren van DOWN tokens, maar heb er ook al mijn voordeel mee weten te doen.
Check eens die grafiek van SXPDOWN. Stond een maand geleden nog op 0.019030 en nu 0.000024. Vier maanden geleden -schrik niet- op 18.015000.
De kosten die er mee verbonden zijn vallen met 0.01% ook wel te overzien. Hoeveel gevaar zit er nou echt in die tokens een paar weken aan te houden als het neergaande potentieel bijna nul is.
Ypuh schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 23:02:
Naar beneden gaat vaak 3x zo hard dan naar boven. Ik zie geen enkele reden waarom een stijging van 115 > 200 in een week niet in hetzelfde tempo ongedaan gemaakt kan worden.
en volgende maand kan het $2.000 of $20 zijn.

:fill(white):strip_exif()/f/image/ihBRpkkU4odb7o5pRp8OVvwP.png?f=user_large)
Hehe, dacht al...wanneer komt het..het bekende riedeltje.. 

Bron: https://www.geotrendlines...coin-lijkt-op-tulpenmanieECB: `Stijging Bitcoin lijkt op tulpenmanie
Bitcoin - De prijsstijging van Bitcoin doet denken aan de tulpenmanie uit de 17e eeuw. Dat zei ECB-bestuurslid Gabriel Makhlouf eerder deze week tijdens een webinar in Dublin.
Zelf "speel" ik met geld dat ik kan verliezen en stel geen stop losses in. Lijkt mij zonde om wakker te worden en te zien dat je stop-loss is geraakt en waarna vervolgens de koers weer als een raket gestegen is. Met de fluctuaties bij bepaalde altcoins kan dat zomaar gebeuren. Ik gok het erop 
Edit: Het zou uiteraard ook zonde zijn om wakker te worden en te zien dat al je winsten zijn verdampt. Maar ik heb op dit moment de indruk dat het niet spontaan in elkaar gaat klappen allemaal.
Trouwens, die tulpenbollen waren voor mijn tijd..
Edit: Het zou uiteraard ook zonde zijn om wakker te worden en te zien dat al je winsten zijn verdampt. Maar ik heb op dit moment de indruk dat het niet spontaan in elkaar gaat klappen allemaal.
Trouwens, die tulpenbollen waren voor mijn tijd..
[ Voor 29% gewijzigd door Raaafie op 18-02-2021 23:17 ]
Beetje flauw want totaal niet vergelijkbaar. Wat hij zegt klopt gewoon en hij zegt ook niet dat het naar 10 cent zou gaan.
Zelfs zonder black swan event kan er prima 90% van een altcoin af, laat staan met black swan event waar er 50% in dag af kan.
Ja, tijdens de tulpenmanie had je ook de Oprechte Haerlemsche Sentrale Bank die elke dag miljoenen florijnen bijdrukte... of.. wacht... nou ja, dit weekend wordt het zacht weer, ik zal m'n bitcoin- en m'n altbollen eens in de tuin in de grond stoppen en kijken of ik zelf shitcoins kan kruisen.
Als BNB goed zakt, was het misschien toch niet zo een goed idee van die DODO
Ik dacht ik doe is gek. Mijn wacom tekenpad lag te verstoffen en had niet zoveel te doen vanavond.Richh schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 21:59:
[...]
Kan iemand deze photoshoppen waarbij er een 3e entree is, met een nog een grotere rij, en een prijs van 52k?
Dont laugh at me too hard guys
:strip_exif()/f/image/Qj62ONV5AKM21FON9vZKEkwW.jpg?f=fotoalbum_large)
Leuke details hehenemesis2212 schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 23:24:
[...]
Ik dacht ik doe is gek. Mijn wacom tekenpad lag te verstoffen en had niet zoveel te doen vanavond.
Dont laugh at me too hard guys![]()
[Afbeelding]
Het hondenmuntje blijft ook maar weer stijgen he. Daddy Elon weer getweet soms ?
16x300wp DMECG tilt 25° Zuid-Oost Solaredge 5K omvormer
Bijkopen was na de bearmarkt van 2018 het allerslimste wat je kom doen achteraf gezien! Want het was toen ook echt goedkoop.
HoppyF schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 22:08:
[...]
Is ook wel logisch.
Achteraf is mooi wonen.
Mijn Films en TV Series, Games en Muziek.
nemesis2212 schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 23:24:
[...]
Ik dacht ik doe is gek. Mijn wacom tekenpad lag te verstoffen en had niet zoveel te doen vanavond.
[Afbeelding]
Awesome!
Thanks! Had hij ook de dips in de afgelopen jaren voorspeld? Vorig jaar stond btc op zo'n 3k.FijneKerst schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 22:23:
[...]
Soms vergeet ik dat er idd mensen zijn die nog nieuwer zijn dan ik in BTC
PlanB is een nederlandse Bitcoin analist die wereldwijd bekendheid heeft gemaakt met zijn Stock 2 flow model van Bitcoin (S2F).
Dat model lijkt tot nu toe nog 1 van de meeste accurate modellen te zijn die er is. Het wordt vaak gebruikt als de standaard (ook in het buitenland).
[Afbeelding]
Interessant. Wat is eigenlijk het verschil tussen de 2 modellen die hij gebruikt? De X Versie is nog wel wat ambitieuzer.
En volg jij deze lijn in welk opzicht?
[ Voor 3% gewijzigd door MaStar op 18-02-2021 23:45 ]
De Doge buiten op de grondnemesis2212 schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 23:24:
[...]
[Afbeelding]
Grappig. Dit denk ik dus ook. Vrienden van mij hoor ik er amper meer over, terwijl in 2017 iedereen op de piek leek te kopen.iVibes schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 22:52:
[...]
Tuurlijk die mensen zullen er altijd zijn en blijven...
Persoonlijk denk ik dat er wel iets minder Henk & Ingrids zijn dan in 2017.... die hebben tegenwoordig allemaal die reclames van John de Mol op Facebook gezien en bij RTL Boulevard meegekregen dat het allemaal een scam is.....
Crypto heeft flink wat reputatie schade opgelopen bij mensen die niet verder kijken dan de instagram van Famke Louise. Die zullen dus minder snel instappen denk ik...
M.a.w. ik denk dat er momenteel meer serieuze cryptogangsters in BTC zitten dan in 2017...
Terwijl nu eenzelfde beweging aan de gang lijkt. Bijzonder dat er nu minder Henk en Ingrid in zitten inderdaad.
De echte terugval van zeg 60% ZIE ik hier nergens in terug...FijneKerst schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 22:23:
[...]
Soms vergeet ik dat er idd mensen zijn die nog nieuwer zijn dan ik in BTC
[Afbeelding]
Gisteren in Ren en Band gestapt. Redelijke keuzes. Ik wil zeker voor de lange termijn hierin blijven maar de traditie blijft als BTC straks klapt dan volgen alle alts meteen?
Als BTC zakt dan zakken de alts harder. Doet BTC -50% doen de alts -80% of nog meer.AMARONE schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 23:56:
Gisteren in Ren en Band gestapt. Redelijke keuzes. Ik wil zeker voor de lange termijn hierin blijven maar de traditie blijft als BTC straks klapt dan volgen alle alts meteen?
Alts doen het goed met BTC die redelijk stabiel is. Stijgt BTC hard dan blijven de alts achter. Daalt BTC hard dan dalen de alts harder. Alts moeten het altijd hebben van sideways BTC, of in ieder geval niet te hard stijgen of dalen van BTC.
Op de lange termijn zijn de alts ook volledig van BTC afhankelijk. Als BTC een bearmarket in zou gaan dan is er geen enkele alt die niet nog harder daalt.
Voor wie nog een hoopje ICX heeft; beetje ICX staken en dan elke week Balance Tokens claimen.
https://balanceddao.mediu...n-initiative-ad734e9624a4
https://balanced.network/
Exacte datum nog onbekend.
https://balanceddao.mediu...n-initiative-ad734e9624a4
https://balanced.network/
Exacte datum nog onbekend.
Sarcasm is my superpower! What's yours?
GRT gaat het ook weer een keertje proberen bij de $ 2.35
we only make way for the man who boldly pushes past us
Bitcoin dreigt aan de onderkant van de driehoek uit te stappen... Ik krijg 42k flashbacks, jullie ook?
aangepast, nvt
[ Voor 80% gewijzigd door Kol Nedra op 19-02-2021 00:44 ]
nothing stops this train
Hij hangt momenteel ook in een H&S op de 1H. Voorlopig nog safe, zeker gezien de uitschieters bij de vorige lows, maar ik plaats voor vannacht toch even een sellorder onder de 2e lage lijn. (rond 51K)Richh schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 00:32:
Bitcoin dreigt aan de onderkant van de driehoek uit te stappen... Ik krijg 42k flashbacks, jullie ook?
/f/image/vxj1pLfhbxQB0KgPPIij1SB1.png?f=fotoalbum_large)
Breakdown zou een drop naar 50K kunnen zijn, de 1H MA99. Misschien niet zo'n grote drop, maar hij voelt niet goed, zeker als we onder de 50K kunnen raken, ben ik er eventjes uit!
[ Voor 9% gewijzigd door mouzetc op 19-02-2021 01:10 ]
Signature
Dit topic is gesloten.
Let op:
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!
- Blijf on-topic. Dit topic is alleen voor onderwerpen die te maken hebben met cryptocurrencies. Offtopic berichten worden verwijderd.
- Beperk oneliners tot een minimum en plaats geen berichten met daarin bijv. louter "MOON!" of "REKT!"
- Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden.
- Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
- Geen links met referral, of vragen om invites.
- Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
- Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
- Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!