Het grote Cryptocurrency nieuws & koers topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 171 ... 283 Laatste
Acties:
  • 896.458 views

• BMJ1971
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 16-10-2023
ETH gewoon weer koopwaardig op tussen 1550 en 1580, ben dus ook weer ingestapt en bijgekocht. Hele PF is nu gevuld, op dit moment geen USDT.

PF bestaat inmiddels uit:

BTC
ETH
DASH
NEO
LINK
DOT
ADA

[ Voor 19% gewijzigd door BMJ1971 op 07-02-2021 20:13 ]

• ArtPhil-Flower
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 31-08-2022
Bij een piramidespel, als de waarde naar 0 gaat, heeft nr0 winst gemaakt.
Bij BTC als de waarde naar 0 gaat heeft satoshi niks.

God morks in wysterious ways.

Verwijderd

ArtPhil-Flower schreef op zondag 7 februari 2021 @ 20:09:
Bij een piramidespel, als de waarde naar 0 gaat, heeft nr0 winst gemaakt.
Bij BTC als de waarde naar 0 gaat heeft satoshi niks.
Behalve al die BTC's die al in fiat naar een bankrekening zijn gegaan?

• ArtPhil-Flower
Verwijderd schreef op zondag 7 februari 2021 @ 20:10:
[...]

Behalve al die BTC's die al in fiat naar een bankrekening zijn gegaan?
Dat is gewoon handel. Er is geen vooropgezet plan met een persoon die altijd winst maakt onafhankelijk van wat de asset doet.

• ArtPhil-Flower
Ik kan ook jou fiets kopen en hem duurder doorverkomen, dat maakt het geen piramidespel.

Ik kan hetzelfde doen met iets dat geen intrensieke waarde heeft, zoals een korrel zand.

Niemand koopt natuurlijk een korrel zand. Maar bij een piramidespel worden kopers verleid doordat instering 1 wordt terugbetaald met investering 2. Hoop dat je het verschil ziet.

[ Voor 67% gewijzigd door ArtPhil-Flower op 07-02-2021 20:17 ]

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-11 18:10
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CXDVnTkEhbb6FYxewVFmNoOBKxk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6mlFiWwjC9vprUTFwK9kxDJ4.jpg?f=fotoalbum_large

Zero.

Verwijderd

ArtPhil-Flower schreef op zondag 7 februari 2021 @ 20:13:
Ik kan ook jou fiets kopen en hem duurder doorverkomen, dat maakt het geen piramidespel.

Ik kan hetzelfde doen met iets dat geen intrensieke waarde heeft, zoals een korrel zand.

Niemand koopt natuurlijk een korrel zand. Maar bij een piramidespel worden kopers verleid doordat instering 1 wordt terugbetaald met investering 2. Hoop dat je het verschil ziet.
Wordt jij niet verleid tot het kopen van Crypto omdat je hoopt dat iemand anders het voor meer van jou koopt in de toekomst?

Als je de gelijkenissen niet ziet lieg je alleen tegen jezelf. Even goede vrienden hoor.

• ArtPhil-Flower
Verwijderd schreef op zondag 7 februari 2021 @ 20:22:
[...]

Wordt jij niet verleid tot het kopen van Crypto omdat je hoopt dat iemand anders het voor meer van jou koopt in de toekomst?

Als je de gelijkenissen niet ziet lieg je alleen tegen jezelf. Even goede vrienden hoor.
Ja maar het is gewoon handel. Bij een piramidespel wordt investeerder 1 uitbetaald door investeerder 2. En gaat een percentage naar persoon 0.

Ik denk dat ik het niet aan je uitgeleged krijg. ;)

• Palindrome
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 01:47
ArtPhil-Flower schreef op zondag 7 februari 2021 @ 20:31:
[...]

Ja maar het is gewoon handel. Bij een piramidespel wordt investeerder 1 uitbetaald door investeerder 2. En gaat een percentage naar persoon 0.

Ik denk dat ik het niet aan je uitgeleged krijg. ;)
Eenrichtings verkeer dus terwijl marktwerking en speculatie dat niet hoeven te zijn.

• Stokstaart
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:16
[...]

Eh en met aandelen is dat niet zo? Of goud als belegging?

https://www.youtube.com/watch?v=HagLHuLUNLw

• MantaMaartuh
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-07-2023
[...]

is de euro ook een piramidespel?
je kunt daar ook mee handelen op een beurs tov US dollar bijvoorbeeld

degene die de euro uitgeeft kan er zelfs gratis en voor niks nieuwe bijmaken door een druk op de knop

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 00:07
zo mijn aller eerste inzet is gedaan! Geen idee hoe alles werkt maar ik laat het er voorlopig opstaan en kijk hoe het in de maanden verloopt :)
Beetje door de hype van Elon Musk (twitter) heb ik ingezet op Dogecoin
Als iemand echt goede beginner tips heeft hoor ik die graag via een DM als dat mag...
Ik ga dit forumtopic goed volgen :)

nothing stops this train

• Daacuso
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-11 18:52
Kol Nedra schreef op zondag 7 februari 2021 @ 20:46:
zo mijn aller eerste inzet is gedaan! Geen idee hoe alles werkt maar ik laat het er voorlopig opstaan en kijk hoe het in de maanden verloopt :)
Als iemand echt goede beginner tips heeft hoor ik die graag via een DM als dat mag...
De eerste nieuwe bagholder gespot O-)

If you'd ask me what's more important you or my life; I'd answer my life and you'd walk away without knowing that you are my life!

• ArtPhil-Flower
Multi-level Marketing (MLM) or network marketing, is individuals selling products to the public - often by word of mouth and direct sales. The difference between a pyramid scheme and a lawful MLM program is that there is no real product that is sold in a pyramid scheme.

Investeerder 1 krijgt zijn profits uitbetaald door investeerder 2. Investeerder 1 en 2 krijgen profits uitbetaald door investeerder 3. Er is geen onderliggend product.

• Dhr. Satoshi
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 06-11 19:45
Veel succes. Bij succes heb je winst en wordt je wellicht wat roekelozer. Bij verlies de volgende keer wat voorzichtiger. Kortom altijd een win.

• ArtPhil-Flower
Fiat wordt voor 97% gedrukt door private banken wanneer er een lening wordt afgesloten. Daar wordt vervolgens rente op gevraagd, en wanneer de lening wordt afgelost wordt het geld vernietigd. Dit betekent dat deze rente nooit kan worden afgelost. De banken verkrijgen rente op iets dat ze nooit bezaten. Een enorme scam dus. Als alle leneningen in de wereld vandaag werden afgelost zou er geen geld meer in circulatie zijn.

Bitcoin is onderdeel van een machtstrijd, en een strijd voor rechtvaardigheid. Als het te groot wordt komt er zeker weerstand. Dan zit ik liever aan de goede kant dan aan de foute.

Geld verdienen is leuk, maar een rol spelen in een epische strijd om een rechtvaardigere en betere wereld te maken vind ik een stuk aantrekkelijker.

Waarom denk je dat niemand op de hoogte is van deze gigafraude? Omdat de media in handen is van dezelfde elite. DAT is hoe groot dit is!

[ Voor 19% gewijzigd door ArtPhil-Flower op 07-02-2021 21:04 ]

• Tukker_T
  • Laatst online: 07-11 00:03
Beste beginner tip die ik je kan geven is om niet blindelings met een hype mee te gaan en coins te kopen maar om ook zelf wat gedegen onderzoek te doen.

• Steefmeister
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 06-11 13:08
Ik was met dat laatste begonnen als ik jou was ;)

• Pelox
Ik heb wel een tip. Koop Bitcoin.

Zero.

• Palindrome
Pump groep gaat over een uur weer iets doen

• ArtPhil-Flower
Maidsafe is een cool project. Gedectralizeerde informatie opslag. Als je je HD ter beschikking stelt krijg je betaald.

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Kennis delen > DM

Topicstarter
Nog wat DOGE en verder helemaal in fiat, ik vertrouw DOGE op dit moment misschien nog wel meer dan BTC, AAVE en ETH :)

Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:31
Taro schreef op zondag 7 februari 2021 @ 21:07:
Nog wat DOGE en verder helemaal in fiat, ik vertrouw DOGE op dit moment misschien nog wel meer dan BTC, AAVE en ETH :)
Ik had helaas geen tijd om uitgebreid naar koersen te kijken en kwam er eigenlijk pas achter dat een deel gedaald was tot onder profit toen het 'te laat' was. Je kan natuurlijk altijd uitstappen met verlies, maar dat vind ik momenteel onnodig. Desnoods hou ik het een jaar vast :)

Wel heb ik nog 'goedkoop' wat BNB ingeslagen en dat direct in de BNB staking pot geduwd @ Binance (geen idee wat dat oplevert. Nog nooit gedaan. We zien het wel. Er komt iig LIT uit en daar ben ik LIT van, dus dat kan mooi bij de pot ;)).

UNOX: The worst operating system

• _Gast_
  • Laatst online: 05-11 01:16
zolang Musk blijft twitteren blijven ze idd pumpen

• ArtPhil-Flower
Doge is toch een identieke clone van Bitcoin? Als de marketing voor Doge consistent beter is gaat ie hem gewoon inhalen. :P

• Korvaag
_Gast_ schreef op zondag 7 februari 2021 @ 21:10:
[...]

zolang Musk blijft twitteren blijven ze idd pumpen
Het is werkelijk bizar. Ik ben vrij bewust niet ingestapt op Doge omdat het echt alle kanten op klappert en ik niet afhankelijk wil zijn van een Elon die af en toe de twitteritus heeft. Mooi dat de rest er wel profits van heeft kunnen pakken, maar ik ben er angstvallig van weggebleven.

• Pelox
Korvaag schreef op zondag 7 februari 2021 @ 21:11:
[...]

Het is werkelijk bizar. Ik ben vrij bewust niet ingestapt op Doge omdat het echt alle kanten op klappert en ik niet afhankelijk wil zijn van een Elon die af en toe de twitteritus heeft. Mooi dat de rest er wel profits van heeft kunnen pakken, maar ik ben er angstvallig van weggebleven.
Bij mij is het een principe ding.. en mijn principes kosten mij altijd geld..

Zero.

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
Korvaag schreef op zondag 7 februari 2021 @ 21:10:
[...]
Wel heb ik nog 'goedkoop' wat BNB ingeslagen en dat direct in de BNB staking pot geduwd @ Binance (geen idee wat dat oplevert. Nog nooit gedaan. We zien het wel. Er komt iig LIT uit en daar ben ik LIT van, dus dat kan mooi bij de pot ;)).
Dat is een goede, ik heb al mijn BNB nog in Earn staan en krijg ook iedere dag LIT. En nog CAKE ergens weggezet. Dat laat ik zo.

Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
ArtPhil-Flower schreef op zondag 7 februari 2021 @ 21:11:
[...]

Doge is toch een identieke clone van Bitcoin? Als de marketing voor Doge consistent beter is gaat ie hem gewoon inhalen. :P
Ja, misschien tegenwoordig niet helemaal meer, omdat DOGE is geforked van Bitcoin en volgens mij heeft Bitcoin daarna nog wel wat verbeteringen ondergaan, maar verder is het een kloon idd, op de hogere supply van DOGE na.

• _Gast_
  • Laatst online: 05-11 01:16
Korvaag schreef op zondag 7 februari 2021 @ 21:11:
[...]

Klopt eigenlijk kan het gewoon alle kanten op. Blijft lastig.

• Korvaag
Taro schreef op zondag 7 februari 2021 @ 21:14:
[...]

Dat is een goede, ik heb al mijn BNB nog in Earn staan en krijg ook iedere dag LIT. En nog CAKE ergens weggezet. Dat laat ik zo.
Ja mijn CAKE zit ook nog wel ff gebakken. Ik denk dat ik wat minder LIT krijg dan jij, maar ik ben er toch blij mee vermoed ik. Morgen zal ik merken hoeveel het is.

Er bij Binance ook nog wat DOT te farmen voor LIT, dus daar ben ik sowieso blij mee :)

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
Als je op Google zoekt naar Satoshi, dan is dit één van de eerste afbeeldingen die naar voren komt, zelfs al uit eind 2017:
Afbeeldingslocatie: https://images.cointelegraph.com/images/717_aHR0cHM6Ly9jb2ludGVsZWdyYXBoLmNvbS9zdG9yYWdlL3VwbG9hZHMvdmlldy9lMjViYzQ1YzFiNmFmNWY3MDRjN2I1NjllMWE1N2U2Yy5qcGc=.jpg

Waar rook is, is vuur... ;)

• raceneus968
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/J2NTP9Er4Ad3kRsms7XRoD-970-80.jpeg.webp

eehhh poef....

• rogier2012
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 27-04 07:13
vermoedelijk correct met een kleine correctie op de Vshaped recovery incoming / mogelijk een trend reversal in de markt.

Ik merk dat ik teveel een aap ben, de BTC breakout had gemist omdat ik tijden niet de BTC chart heb bekeken en ook in de breakdown mn alts heb gehouden omdat t een slowbleed was en daar (op spot market) ook nog s geen stoplosses op had gezet.

Conclusie:2x fouten in t verleden.
Voor nu hou ik mn bags nog wel even naar morgen. Ik verwacht nog wel actie (geen idee nog welke kant op) van ETH. Zet nu wel wat stops..

Denk dat het doel van ETH is om 1620ish te breken...(voelt aan als een long tegen resistance aan, dus fout nummer 3 in 3 dagen :F )

Maybe I'm wrong, maybe the top was in already. Ik heb geen idee (maar denk t niet vanwege BTC:D).

Tl;dr plan voor vanavond/vannacht is
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YfTpuQnnWC19x_Jy8OGC15XjINo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ulYUfCmhLGstWdvteUNvMYbm.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door rogier2012 op 07-02-2021 22:04 ]

• Palindrome
Taro schreef op zondag 7 februari 2021 @ 21:17:
Als je op Google zoekt naar Satoshi, dan is dit één van de eerste afbeeldingen die naar voren komt, zelfs al uit eind 2017:
[Afbeelding]

Waar rook is, is vuur... ;)
Ze moeten straks op Mars toch ergens mee betalen :9

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
Palindrome schreef op zondag 7 februari 2021 @ 21:28:
[...]

Ze moeten straks op Mars toch ergens mee betalen :9
Ja idd, zal wel DOGE zijn. Heb zojuist bijgekocht, is de 2021 versie van XRP vermoed ik :)

• Korvaag
Taro schreef op zondag 7 februari 2021 @ 21:30:
[...]

Ja idd, zal wel DOGE zijn. Heb zojuist bijgekocht, is de 2021 versie van XRP vermoed ik :)
Dingen op Mars zijn dan ook hondzettend duur...

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 06-11 23:28
Taro schreef op zondag 7 februari 2021 @ 21:30:
[...]

Buy high?

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
Hoort dat niet dan?

• gijsvogel
  • Laatst online: 05-11 12:24
Palindrome schreef op zondag 7 februari 2021 @ 21:01:
Pump groep gaat over een uur weer iets doen
Wat gaan ze doen dan? Een biertje drinken met z'n allen? :9B

• Pelox
gijsvogel schreef op zondag 7 februari 2021 @ 21:44:
[...]

Vandaag gaan ze gek doen en doge dumpen ;)

Zero.

• gijsvogel
Pelox schreef op zondag 7 februari 2021 @ 21:44:
[...]

Vandaag gaan ze gek doen en doge dumpen ;)
Prima, ik ben er toch net uit met een plus van 55% :Y

• Palindrome
gijsvogel schreef op zondag 7 februari 2021 @ 21:44:
[...]

weer 1 of ander BTC pair pumpen, maar hij is afgelast lees ik net, problemen met discord

[ Voor 11% gewijzigd door Palindrome op 07-02-2021 21:48 ]

• gijsvogel
Palindrome schreef op zondag 7 februari 2021 @ 21:48:
[...]

weer 1 of ander BTC pair pumpen, maar hij is afgelast lees ik net, problemen met discord
Gezellig,
als ik dan een verzoekje mag insturen, doe dan maar ADA of LTC, maar XLM mag ook wel weer een schop tegen de kar krijgen.

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-11 15:07

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Het gaat lekker in Iran met crypto. Blijkbaar qua stroom is het vrijwel nergens goedkoper, dus gaan er ook miners van China naar Iran toe. Nu alleen zo enorm veel dat het stroomnet daar problemen geeft.

https://videocardz.com/ne...ing-power-outages-in-iran

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 07:09
Daarom laat ik ook gewoon alles op Binance staan #GreenProfits

• PHPResource
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-09 21:04
PilatuS schreef op zondag 7 februari 2021 @ 22:00:
Het gaat lekker in Iran met crypto. Blijkbaar qua stroom is het vrijwel nergens goedkoper, dus gaan er ook miners van China naar Iran toe. Nu alleen zo enorm veel dat het stroomnet daar problemen geeft.

Ik las laatst ook een artikel waarin stond dat Chinezen massaal RTX30xx laptops aan het kopen zijn om mee te minen. Hoewel ik fan ben van crypto doen dat soort berichten mij altijd huiveren over de toekomst.

• Daacuso
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-11 18:52
Palindrome schreef op zondag 7 februari 2021 @ 21:48:
[...]

Zojuist pompte toch echt Nas even op Binance.

If you'd ask me what's more important you or my life; I'd answer my life and you'd walk away without knowing that you are my life!

• PilatuS
  • Niet online
PHPResource schreef op zondag 7 februari 2021 @ 22:07:
[...]

Ik las laatst ook een artikel waarin stond dat Chinezen massaal RTX30xx laptops aan het kopen zijn om mee te minen. Hoewel ik fan ben van crypto doen dat soort berichten mij altijd huiveren over de toekomst.
Er worden inderdaad bakken met GPU's gekocht door miners. Zeker omdat de performance per watt bij iedere nieuwe generatie beter wordt zijn nieuwe kaarten altijd het investeren waard. Voor 2 uur per dag op 200W gamen boeit het niet, maar bij 24/7 kan een upgrade van een GTX1080Ti naar een RTX3060Ti flink wat opleveren.

• Ali Baba 1001
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 18-05-2022
PilatuS schreef op zondag 7 februari 2021 @ 22:00:

Ali Baba heeft wel eens wat met Iraniërs te maken gehad en is er ook wel eens geweest. Hij weet verder niks over crypto en Iran, maar het verbaast hem helemaal niks.

Fly safe to the moon? Buy bitcoin.

• Palindrome
Daacuso schreef op zondag 7 februari 2021 @ 22:09:
[...]

Zojuist pompte toch echt Nas even op Binance.
misschien een paar afvalligen van de 30k leden :P

• Dhr. Satoshi
Over minen gesproken. Kwam laatst deze toevallig tegen. Verder heb ik niks met het vlogkanaal.

YouTube: Ik gebruikte een crypto miner van €3000 (en verdiende €___)

• PHPResource
PilatuS schreef op zondag 7 februari 2021 @ 22:12:
[...]

Er worden inderdaad bakken met GPU's gekocht door miners. Zeker omdat de performance per watt bij iedere nieuwe generatie beter wordt zijn nieuwe kaarten altijd het investeren waard. Voor 2 uur per dag op 200W gamen boeit het niet, maar bij 24/7 kan een upgrade van een GTX1080Ti naar een RTX3060Ti flink wat opleveren.
Klopt.. Ik vind het allemaal maar verwerpelijk. Het moment dat minen niet meer profitable wordt belanden ze allemaal op de vuilnisbelt. Giga stroomverbruik, enorme belasting voor het milieu voor een paar knaken.. Maar goed, hypocrisie ten top natuurlijk, want doe er zelf lekker aan mee met speculeren op de koersen.... Het knaagt echter wel eens

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-11 18:47

JT

VETAK y0

15m chart MA99: 38850
1h chart MA25: 38849
4h chart MA7: 38892

Op de goede momenten zat btc boven de 1h MA25 en 4h MA7, volgt de lijn redelijk. Dus ik ben benieuwd of deze n00banalyse ergens op gaat lijken: rond de 38,85k resistance, erboven kunnen we een ritje naar boven pakken. Als je naar de patronen van toppen in btc kijkt dan zie je in de charts een patroon van lager wordende toppen en voor mijn n00bgevoel zijn we er nog niet klaar voor om te gaan pieken naar 80k of whatever. Dus ik denk dat ik vannacht een take profit van iets boven de 40k ga zetten voor een deel van mijn btc met de hoop als die geraakt wordt dat we dan weer wat omlaag gaan en ik lager in kan kopen.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• rogier2012
PHPResource schreef op zondag 7 februari 2021 @ 22:19:
[...]

Klopt.. Ik vind het allemaal maar verwerpelijk. Het moment dat minen niet meer profitable wordt belanden ze allemaal op de vuilnisbelt. Giga stroomverbruik, enorme belasting voor het milieu voor een paar knaken.. Maar goed, hypocrisie ten top natuurlijk, want doe er zelf lekker aan mee met speculeren op de koersen.... Het knaagt echter wel eens
ook jouw kleren en telefoon zijn gemaakt door kinderen. Een videokaart/laptop heeft nog een resell waarde

[ Voor 4% gewijzigd door rogier2012 op 07-02-2021 22:22 ]

• PilatuS
  • Niet online
PHPResource schreef op zondag 7 februari 2021 @ 22:19:
[...]

Het is met Bitcoin nog veel erger. Een GPU kan een 2e leven krijgen, een ACIS die niet meer renadabel is kan echt naar het vuilnis. Het globale stroomverbruik van crypto is hetzelfde als een volledig land zoals Belgie. Dat is ook extreem veel CO2 en voor wat ? Ik vind dit ook wel echt een groot nadeel van crypto.

• PilatuS
  • Niet online
rogier2012 schreef op zondag 7 februari 2021 @ 22:21:
[...]

ook jouw kleren en telefoon zijn gemaakt door kinderen.
Whataboutism veranderd natuurlijk niets :) Dat het ene slecht is maakt het niet goed door iets anders dat slecht is.

• JT

JT

VETAK y0

[...]

ook jouw kleren en telefoon zijn gemaakt door kinderen. Een videokaart/laptop heeft nog een resell waarde
Dan nog kan het geen kwaad om er eens bij stil te staan. Dat je niet in een keer helemaal niks meer fout doet betekent niet dat je er niet over na kan denken en op bepaalde gebieden je anders gaat gedragen. Wij proberen stapje voor stapje duurzamer te leven, momenteel proberen we meer kleding met biologisch/duurzaam/fair trade katoen te vinden. Maar ik heb hier ook volgens mij een aantal users gezien die principieel investeren in een shitcoin die zich richt op laag energieverbruik voor de blockchain. Of je besluit te gaan hodlen want elke transactie kost energie. Dat afhouden van nadenken/discussieren over omdat iedereen wel iets niet goed doet vind ik echt niet goed. Dan kom je nergens. Ook in crypto kun je stappen/jes zetten.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

• PHPResource
[...]

Deze vergelijking gaat mank. Kleding is een primaire levensbehoefte. Telefoon tegenwoordig ook wel, hoewel je kunt natuurlijk makkelijk zonder. Ik zeg ook niet dat minen an sich slecht is, maar de wijze waarop grote partijen, puur uit winstbejag, grote hoeveelheden kaarten opkopen en hele grijze stroom verslinden vind ik tegen de borst stuiten.

• JT

JT

VETAK y0

PilatuS schreef op zondag 7 februari 2021 @ 22:22:
[...]

Het is met Bitcoin nog veel erger. Een GPU kan een 2e leven krijgen, een ACIS die niet meer renadabel is kan echt naar het vuilnis. Het globale stroomverbruik van crypto is hetzelfde als een volledig land zoals Belgie. Dat is ook extreem veel CO2 en voor wat ? Ik vind dit ook wel echt een groot nadeel van crypto.
Niet helemaal maar het komt in de buurt van Belgie. Het is gelijk aan het verbruik van heel Chili.

https://digiconomist.net/bitcoin-energy-consumption

Ecodan warmtepomp

• PilatuS
  • Niet online
JT schreef op zondag 7 februari 2021 @ 22:26:
[...]

Niet helemaal maar het komt in de buurt van Belgie. Het is gelijk aan het verbruik van heel Chili.

https://digiconomist.net/bitcoin-energy-consumption
Maar da's alleen Bitcoin, niet heel crypto. De vergelijking is met meerdere landen gemaakt en het hangt ook weer af van de tijd en koers, maar veel is het sowieso :P

• Marshallroady
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-12-2022
Ik wil niet de zoveelste vervelende shiller zijn maar ik wil het toch echt nog even delen.

Terra Luna! Sinds mn vorige post 130% gestegen. Nu is dat meer geluk dan wijsheid en snap ik nog steeds niet wat ze doen.. ze hebben wel een blauw logo, hebben een kekke mooie UI wallet en doen aan staking! Je krijgt daarnaast wekelijks MIR airdrops, binnekort Anchor AirDrop.

Morgen Burnen ze 10% van de totale supply vanwege een protecol aanpassing.

Coinbase en ene novogratz hebben vorige maand 25 miljoen geïnvesteerd

En zojuist hebben ze weer een ath doorbroken!

zelf zit ik 75% in Btc en gebruik ik dit als gok om meer sats te stacken en qua TA geen idee wat er gebeurd maar dacht deel dit even met mn Gabbers!

/end

• JT

JT

VETAK y0

PilatuS schreef op zondag 7 februari 2021 @ 22:30:
[...]

Maar da's alleen Bitcoin, niet heel crypto. De vergelijking is met meerdere landen gemaakt en het hangt ook weer af van de tijd en koers, maar veel is het sowieso :P
Klopt helemaal! Mijn link geeft geen definitieve cijfers voor alle crypto maar als btc dit al doet dan kun je er denk ik wel vanuit gaan dat het totale crypto gebeuren wel ver boven het verbruik van Chili ligt.

Ecodan warmtepomp

• Palindrome
PilatuS schreef op zondag 7 februari 2021 @ 22:22:
[...]

Maar wat kost het om een archaïsch banken stelsel overeind te houden terwijl dat efficienter kan zonder al die bureaucratie ?

Maar ik snap het punt, gelukkig spelen bepaalde alts ook in op dit "probleem"

[ Voor 6% gewijzigd door Palindrome op 07-02-2021 22:34 ]

• JT

JT

VETAK y0

Palindrome schreef op zondag 7 februari 2021 @ 22:33:
[...]

Maar wat kost het om een archaïsch banken stelsel overeind te houden terwijl dat efficienter kan zonder al die bureaucratie ?

Wellicht maar het bestaat naast elkaar en dat gaat ook niet op korte of middellange termijn veranderen. Dus tot die tijd is het gewoon een megastroomverbruiker.

Ecodan warmtepomp

• pipapaulus
  • Laatst online: 01-11 11:42
Doge knalt lekker door :) Sellorder op 207 trouwens.

• JT

JT

VETAK y0

pipapaulus schreef op zondag 7 februari 2021 @ 22:36:
Doge knalt lekker door :) Sellorder op 207 trouwens.
Ja gek joh, gekocht op 160, week niet in de buurt gekomen, verkocht voor ietsje minder (was maar 10 dollar ofzo :+ ) en vervolgens dit :D

Ecodan warmtepomp

• Palindrome
JT schreef op zondag 7 februari 2021 @ 22:35:
[...]

Wellicht maar het bestaat naast elkaar en dat gaat ook niet op korte of middellange termijn veranderen. Dus tot die tijd is het gewoon een megastroomverbruiker.
Als je al je spaargeld in doge pompt kost het de bank ook geen energie meer om die rekening van je bij te houden :Y

• PilatuS
  • Niet online
Palindrome schreef op zondag 7 februari 2021 @ 22:33:
[...]

Bitcoin is het toppunt van extreme inefficientie. Bitcoin minen is bewust moeilijk en kost daarom bewust veel stroom en dat voor een whopping 7 transacties per seconde. Daarmee verbruikt het extreem veel meer dan netwerken die 100k TPS doen. Ideologisch is het allemaal relatief, maar het Bitcoin netwerk is het toppunt van hoe extreem bagger het omgaat met energie. Er is niets op de planeet dat in de buurt komt van hoe extreem veel energie er verbruikt wordt voor zo enorm weinig.

• JT

JT

VETAK y0

JT schreef op zondag 7 februari 2021 @ 22:20:
15m chart MA99: 38850
1h chart MA25: 38849
4h chart MA7: 38892

Op de goede momenten zat btc boven de 1h MA25 en 4h MA7, volgt de lijn redelijk. Dus ik ben benieuwd of deze n00banalyse ergens op gaat lijken: rond de 38,85k resistance, erboven kunnen we een ritje naar boven pakken. Als je naar de patronen van toppen in btc kijkt dan zie je in de charts een patroon van lager wordende toppen en voor mijn n00bgevoel zijn we er nog niet klaar voor om te gaan pieken naar 80k of whatever. Dus ik denk dat ik vannacht een take profit van iets boven de 40k ga zetten voor een deel van mijn btc met de hoop als die geraakt wordt dat we dan weer wat omlaag gaan en ik lager in kan kopen.
Was nog even benieuwd wat anderen hiervan vinden voordat ik zo naar bed ga? En als je vindt "HODL" is daar dan een concrete reden/verwachting aan gekoppeld?

Ecodan warmtepomp

• BernardV
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-11 16:00
Ik heb vandaag een beetje winst afgeroomd zodat ik een gigantische pan snert kon koken, wat er ook gebeurd komende week, ik kan eten :+

• Slonzo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

PilatuS schreef op zondag 7 februari 2021 @ 22:40:
Bitcoin is het toppunt van extreme inefficientie. Bitcoin minen is bewust moeilijk en kost daarom bewust veel stroom en dat voor een whopping 7 transacties per seconde. Daarmee verbruikt het extreem veel meer dan netwerken die 100k TPS doen. Ideologisch is het allemaal relatief, maar het Bitcoin netwerk is het toppunt van hoe extreem bagger het omgaat met energie. Er is niets op de planeet dat in de buurt komt van hoe extreem veel energie er verbruikt wordt voor zo enorm weinig.
Maar Proof of Work zorgt er net voor dat het quasi onmogelijk is om te double spenden of transacties in de chain aan passen na de feiten, net omdat je zoveel werk/energie/tijd nodig hebt om een block te minen. Dat zorgt net voor de veiligheid. Hoe vervuilend het is, hangt dan nog helemaal af van hoeveel al dan niet groene/hernieuwbare stroom er in gaat. Het is allemaal niet inherent slecht/bagger.

Er is trouwens ook al berekend geweest hoeveel alle banken ter wereld samen aan energie verbruiken, en tegenover BTC gezet. Is dat hier ook al niet eens voorbij gekomen?

• PilatuS
  • Niet online
Slonzo schreef op zondag 7 februari 2021 @ 22:48:
[...]

Maar Proof of Work zorgt er net voor dat het quasi onmogelijk is om te double spenden of transacties in de chain aan passen na de feiten, net omdat je zoveel werk/energie/tijd nodig hebt om een block te minen. Dat zorgt net voor de veiligheid. Hoe vervuilend het is, hangt dan nog helemaal af van hoeveel al dan niet groene/hernieuwbare stroom er in gaat. Het is allemaal niet inherent slecht/bagger.

Er is trouwens ook al berekend geweest hoeveel alle banken ter wereld samen aan energie verbruiken, en tegenover BTC gezet. Is dat hier ook al niet eens voorbij gekomen?
Ik weet dat energieverbruik Bitcoin ook maakt wat het is, maar damn wat een extreem verbruik voor de hoeveelheid transacties. Persoon vind ik het extreem veel voor wat het doet. Je kan 100'en vliegtuigen de wereld rond laten vliegen en dat is extreem veel minder dan wat BTC verbruikt.

Wat betreft de banken hier uit 2018 een vergelijking: https://medium.com/@zodhy...-or-bitcoins-8302750fe2bc

• Pelox
Eth eventjes door de 1600 usdt! Dat geeft weer een klein beetje vertrouwen. Nu er echt doorheen aub.. btc ook al aardig aan het herstellen.

En hop nog een groen kaarsje.

Update: en weer rood...

[ Voor 20% gewijzigd door Pelox op 07-02-2021 22:56 ]

Zero.

• JT

JT

VETAK y0

Slonzo schreef op zondag 7 februari 2021 @ 22:48:
[...]

Het gebeurt nu niet/amper met groene energie. Wil je dat wel dan moet je reguleren. En reguleren en crypto is voor velen een vies woord ;) En dan nog is er de vraag of er genoeg groene energie beschikbaar is; als crypto groene energie opslurpt die dan vervolgens ergens anders niet gebruikt kan worden en daar dan grijze ingezet moet worden dan maakt het nog niks uit onder de streep. De veiligheid, dat snap ik helemaal. Het is alleen wel jammer dat dit systeem dan tot nu toe en vermoedelijk voorlopig ook significant aan een van de grootste problemen van de huidige tijd bijdraagt.
Als je dat zuiver wil doen dan moet je het verbruik definieren per dienst en dan alleen de diensten vergelijken die beide aanbieden.

Ecodan warmtepomp

• Dark Matter
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
PilatuS schreef op zondag 7 februari 2021 @ 22:40:
[...]

Die PoW (elektriciteit) wordt gebruikt om een netwerk van 700 miljard USD veilig te houden.

• Kheldar
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-09 21:18
sOid schreef op zondag 7 februari 2021 @ 14:37:
Ik heb net eens op basis van historische btc-prijzen de strategie uit de startpost berekend (zie https://medium.com/huddlo...in-recession-d04eb7cf3dd3).

Ik heb in dit voorbeeld gekozen voor een meer modale 200 euro per maand ;) Dus een increase van 200 euro per maand en maximaal 200 euro per maand kopen of verkopen.

[...]

In de rechterkolom zie je dat het met deze strategie, op basis van deze prijzen, wel lang duurt voordat er break-even is van je cash-positie. Ik zou er zelf geloof ik ook voor kiezen om eerder wat extra te verkopen. Ik heb wel het idee dat het gevaar van deze methode de plotselinge keldering van de btc-waarde is. Geldt natuurlijk voor meer strategieën, lijkt me. Maar De waarde zou nu 17k zijn. Als de btc-waarde ineens 50% daalt loop je wel een hoop geld mis door niet extra te cashen.

Ben benieuwd wat jullie hiervan vinden! Het kan zijn dat ik een foutje heb gemaakt, maar volgens mij klopt het allemaal.
Zat hier ook naar te kijken. In het artikel geeft hij ook al aan dat 2 of 3x zoveel eruit trekken, meer rendement had opgeleverd. Nog meer eruit halen, ging op een gegeven moment tegenwerken.
Als de btc-waarde ineens 50% daalt loop je wel een hoop geld mis door niet extra te cashen.
Wat als hij ipv van dalen, nog een keer over de kop gaat? Dan loop je een hoop geld mis door wel te cashen ;)

Vaak ga je voor een strategie als dit, omdat je geen zin/tijd hebt om er de hele dag mee bezig te zijn, incl alle FUD, FOMO en stress die daar weer bij komen kijken (en vaak koop je dan alsnog op de piek en verkoop je in de dip ;) ).

Als je hier voor een strategie gaat, is er ook een kans dat je misschien ook wat ETF's, fondsen of spaargeld in je PF hebt, die iedere maand middels iets als DCA gevuld worden. Door een targetverhouding te bepalen tussen de verschillende assets (waarschijnlijk de verhouding waarmee je maandelijks inlegt), kan het bewaken van deze verhouding als strategie over je hele PF gebruikt worden, die je dan weer kan gebruiken om te bepalen wanneer en hoeveel je extra uit je BTC-potje zou kunnen halen.

Dus als de BTC-koers relatief zo hoog staat, dat de verhoudingen tussen de assets binnen je PF wel heel erg gaan afwijken van de target, dan is het zaak om die (voor een) deel te corrigeren. Dus een deel van de overwaarde van BTC weer herinvesteren in de overige assets om de verhouding weer iets meer in balans te brengen. Technisch zit, vergeleken met BTC, de rest van je PF in een dip, die nu mooi gekocht kan worden, door het aandeel BTC omlaag te brengen richting de targetverdeling.

Je hebt dan iets meer houvast om te bepalen wanneer en hoeveel eruit te trekken bij extreme koersen. Ik moet bekennen dat ik de formule voor minimale afwijking van de targetverhouding voor een asset als BTC nog niet bepaald heb. Maar kan me voorstellen dat het voor iets volatiels als BTC zomaar 100% boven de target moet liggen (wat toevallig ook weer in de buurt van break-even zal zitten :P) en door de rest gewoon lekker het schema volgen (wat lastiger is dan het lijkt O-) ).

Of zeg ik nu iets doms?

• JT

JT

VETAK y0

Dark Matter schreef op zondag 7 februari 2021 @ 22:55:
[...]

Die PoW wordt gebruikt om een netwerk van 700 miljard USD veilig te houden.
BTC verbruikt grofweg 67% van het totale stroomverbruik in NL. Niet alleen banken maar ook huishouden, industrie zoals Tata enzvoort. 700 miljard is iets meer dan twee keer de uitgaven van de Nederlandse Staat. Dat vind ik niet heel energie-efficient klinken.

Ecodan warmtepomp

• PilatuS
  • Niet online
Dark Matter schreef op zondag 7 februari 2021 @ 22:55:
[...]

Die PoW wordt gebruikt om een netwerk van 700 miljard USD veilig te houden.
Dat weet ik ook, maar dan kom je weer bij het filosofische verhaal over Bitcoin zelf. Verder verbruiken de banken voor puur het veilig houden van fiat veel minder voor veel meer, dus echt een argument vind ik het ook niet persoonlijk.

Je kan hele discussies voeren over Bitcoin, maar het stroomverbruik is zeer hoog en is bewust gemaakt om hoog te zijn. los van wat je van BTC vind is het gemaakt om inefficiënt te zijn waar vrijwel alles op de planeet het tegenovergestelde is. Of het dit wel of niet waard is, dat is de discussie natuurlijk.

• Dhr. Satoshi
JT schreef op zondag 7 februari 2021 @ 23:00:
[...]

BTC verbruikt grofweg 67% van het totale stroomverbruik in NL. Niet alleen banken maar ook huishouden, industrie zoals Tata enzvoort. 700 miljard is iets meer dan twee keer de uitgaven van de Nederlandse Staat. Dat vind ik niet heel energie-efficient klinken.
Moeilijke vergelijking. Ik denk dat alle banken incl personeel wereldwijd ook best veel consumeren. Helemaal als je het wereldwijde verbruik vergelijkt met het algemene stroomverbruik in een klein landje als NL.

• Crypts
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 20-02-2021
JT schreef op zondag 7 februari 2021 @ 23:00:
[...]

Energie is hier vrij duur en Nederland is echt een vliegepoepie op de kaart. Tata is overigens niet Nederlands. Ik weet niet zo goed waar je je druk om zou moeten maken. :)

If you can't find a way to make money while you sleep, you'll have to work until you die.

• Khaelos
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-11 10:25
ok DOGE... nu is wel genoeg geweest.. *mompelt iets met te vroeg verkocht en nu FOMO*

Z790, 4070Ti, 13600K, 32gb DDR5 6200mhz, Samsung 980pro 2TB, Scythe Mugen rev C , Corsair 4000D airflow | Seat Leon Cupra 300 ST 4DRIVE

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:03

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

• gijsvogel
Khaelos schreef op zondag 7 februari 2021 @ 23:05:
ok DOGE... nu is wel genoeg geweest.. *mompelt iets met te vroeg verkocht en nu FOMO*
Haha, same here... 8)7
't is niet te geleeeeuuuven weer!

En dat zonder tweetjes van Elon

• JT

JT

VETAK y0

Dhr. Satoshi schreef op zondag 7 februari 2021 @ 23:03:
[...]

Moeilijke vergelijking. Ik denk dat alle banken incl personeel wereldwijd ook best veel consumeren. Helemaal als je het wereldwijde verbruik vergelijkt met het algemene stroomverbruik in een klein landje als NL.
Geen idee maar jij hebt het over waarde van assets, dus zet ik dat af tegen wat NL in beheer heeft aan geld en als land _totaal_ aan stroom verbruikt :) De overheid gebruikt daar natuurlijk maar een klein deel van om die 340 miljard te beheren en uit te geven.
Crypts schreef op zondag 7 februari 2021 @ 23:03:
[...]

Energie is hier vrij duur en Nederland is echt een vliegepoepie op de kaart. Tata is overigens niet Nederlands. Ik weet niet zo goed waar je je druk om zou moeten maken. :)
Ik maak me niet druk om verbruik in Nederland en dat Tata niet Nederlands is betekent niet dat ze niet op het Nederlandse stroomnet zitten ;) Satoshi probeert waarde van assets af te zetten tegen stroomverbruik. Daar zet ik een andere vergelijking tegenover om aan te geven dat ik het veel stroom vindt voor een markt van die omvang. Ik snap niet helemaal hoe jouw post daarin past ;)

Ecodan warmtepomp

• Khaelos
gijsvogel schreef op zondag 7 februari 2021 @ 23:07:
[...]

Haha, same here... 8)7
't is niet te geleeeeuuuven weer!

En dat zonder tweetjes van Elon
https://twitter.com/Ari07929361/status/1358536550099816448

lijkt wel te kloppen ofzo :?

Z790, 4070Ti, 13600K, 32gb DDR5 6200mhz, Samsung 980pro 2TB, Scythe Mugen rev C , Corsair 4000D airflow | Seat Leon Cupra 300 ST 4DRIVE

• Palindrome
Ik zie veel groen en bijna 8 cent

Edit: en een enorme sell wall

[ Voor 6% gewijzigd door Palindrome op 07-02-2021 23:13 ]

• mouzetc
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-11 21:29

Signature

• gijsvogel
Tja, iedereen zou lachen om die $1...
We weten inmiddels wel beter.
Gezond is het niet als het zo opgepompt is of wordt, maarja.

Muchos Fomos over hier, misschien moet ik de winst van vandaag er maar gewoon in stoppen, dat dacht ik een uur geleden al. |:(

• Khaelos
hij is wel veelste hoog om nu nog terug in te stappen.. tenzij hij echt doorstoot naar bizarre hoogte uiteraard

• Pelox
gijsvogel schreef op zondag 7 februari 2021 @ 23:16:
[...]

Tja, iedereen zou lachen om die $1...
We weten inmiddels wel beter.
Gezond is het niet als het zo opgepompt is of wordt, maarja.

Muchos Fomos over hier, misschien moet ik de winst van vandaag er maar gewoon in stoppen, dat dacht ik een uur geleden al. |:(
Ik gooi er mijn verlies van vandaag wel in.

Zero.

• rogier2012
Mocht iemand nog zin / tijd hebben om n stukje te lezen over Bitmex' Arthur Hayes:

https://www.vanityfair.co...-billionaire-arthur-hayes

(een x wat anders dan prijsdingen)

Famous quote: "Trading without leverage is like driving a Lamborghini in first gear: you know it’s safer, but that’s not why you bought it.”

[ Voor 25% gewijzigd door rogier2012 op 07-02-2021 23:25 ]

• BernardV
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-11 16:00
Als gezegd wordt dat er een pump komt en iedereen staart zich blind op de $1, verkoop dan op $0.95.. iedereen ziet wat er gebeurd met die P&D groepen, je piekt eerder dan het doel.

• superchanbe
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07-06-2024
1 cent was al te hoog laat staan 8 cent 8)7 8)7

• Marshallroady
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-12-2022
Worden er niet elk blok 10000 dogecoins gemined en elke minuut 1 blok, en is het doel niet memes en lolz?

Zelfs mij hamster brein die pumps, logos en random mensen op internet gelooft, denkt dat doge pump volgen een No No is

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
Daar gaat DOGE :) Die investering lijkt nog niet zo verkeerd. Zit inmiddels all-in ETH, AAVE en DOGE met stop losses voor de nacht.

Verwijderd

Tja ik heb een mooie winst gemaakt met DOGE, maar achteraf had ik mijn complete PF zowat kunnen verdubbelen met die positie.

Ik brand mijn vingers er niet meer aan, ook al gaat ie vanaf hier nog x10, maakt me niet uit.

Dit is crypto, volgende week weer 3492 kansen in andere muntjes.

Vind het wel mooi dat DOGE zo pumpt, lekker recalcitrant. Wat mij betreft pumpen ze hem naar plek 3, dat zou toch machtig zijn _O-

Run DOGE, run.

• Khaelos
en elon doet er nog een tweetje overheen 8)7

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:03
Hier rond de 7 cent extra DOGE gekocht. Nu de stop losses langzaam ophogen :) zal echter wel een hoop verkocht worden rond de 0.09xx vrees ik.

De daily van DOGE is wel tamelijk ziek nu. Zou toch wat zijn als we die 10 cent breken 8)7

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Pagina: 1 ... 171 ... 283 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Blijf on-topic. Dit topic is alleen voor onderwerpen die te maken hebben met cryptocurrencies. Offtopic berichten worden verwijderd.
  • Beperk oneliners tot een minimum en plaats geen berichten met daarin bijv. louter "MOON!" of "REKT!"
  • Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden.
  • Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
  • Geen links met referral, of vragen om invites.
  • Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!