juggle schreef op zondag 31 januari 2021 @ 15:59:
[...]
ETH is in mijn ogen de enige "alt-coin" die serieus potentie heeft. Het zou zelfs heel goed naast BTC kunnen bestaan.
Niemand weet wat de koersen gaan doen, niemand. ETH kan naar 10.000 gaan het kan ook gewoon strax allemaal in gereguleerd worden of de overheid zet er strax doodgewoon een streep door. Alles is mogelijk.
ETH is leuk, maar fundamenteel is het wel zo anders onder de motorkap dat het gewoon anders zal gedragen. Er zijn genoeg mensen die denken dat elke coin hetzelfde is en ook goed is om long term te houden.
Veel mensen zijn ingestapt in Alt-coins met fundamentele technieken die anders werken als Bitcoin maar wel hetzelfde gedrag verwachten.
BTC -> Bekendheid, First-mover advantage -> 21 Miljoen limiet -> Halvings.
ETH heeft al die zaken niet, en ETH is ook onder de motorkap niet zo gemaakt betreft een Ponzi achtige techniek die ingebakken zit in BTC.
Daarnaast, een distributed currency voor betalen zal waarschijnlijk een techniek bevatten die juist 180graden is wat Bitcoin is en juist super stabiel moet zijn.
BTC = Ponzi algoritme ingebakken. En laten we daar eens transparant in zijn... het werkt ook nog. Dus kun je er goed geld aan verdienen.
ETH is totaal anders dan BTC. Qua kopen van van BTC of ETH moet je fundamenteel anders over denken. En zeker met ERC20 tokens, die gehackt kunnen worden waardoor al je waarde ineens verdampt omdat het bovenop een andere cryptovaluta draait.
Persoonlijk HODL ik geen ENKELE alt. Alleen BTC, maar handel wel in alt's. Speculeer en monitor allerlei alts.
Ik maak persoonlijk een groot verschil tussen: Snelle profits via Alt's en dus korte trades. Lange Trades op BTC, Waarbij je dus BTC via DCA aankoopt (in de dips) met de winsten van de ALTS(via lage levs).
Daarnaast denk ik dat bepaalde crypto's interessante technieken hebben, dat betekend nog niet dat je daar geld aan kan verdienen. Technisch is het gewoon interessant en leuk.... maar dat heeft geen verband met winst. Totaal niet.
ETH voor mij is leuke techniek, en het evolueert. Maar het heeft wel andere fundamentals qua techniek als BTC waardoor voor mij praktisch alle ALT's oninteressant zijn om te HODLen.